@
pietje belhamel
Ik ben ten halve gekeerd wat beter is dan ten hele verdwaald 😁
Ik vond ook dat de bitjes nogal overkill waren.
En ik leerde dat gedode rood/red net zo chinesium staal zijn als willekeurige huismerk. Dus weinig upgrade zeg maar.en nu je nog even inzoomt op de doppen is het helemaal een lamaar zitten.🙂
Zie mijn post hier
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Steeksleutel ratelset wera is eigenlijk vooral voor moeilijke plekjes.
Die cyclops wera set is een aanvulling op mn huidige spul door die veelzijdigheid.( De 1/4 inch is denk ik een mooie aanvulling op mn gedode blauw setje en als ik echt lomp moet is mn habbiebabbie set nog bruikbaar.)
En die wera ratel is weer fijn als kracht schroevendraaier.
En de langere bits kunnen ook in de cyclopsratel of ik koop een setje imbus bits lang of zo.
In iedergeval veel flexibeler.
Ik koop het om in en om het huis klusjes te doen en als ik als de handige harry in de familie moet helpen even snel een grab and go samen kan stellen. En daarna weer terug in mn garage in de plek waar het moet.
Ik heb persoonlijk altijd haat liefde verhoudingen met "setje/assortiecases" er zit zelden of nooit in wat ik exact zoek. 75% is wat je misschien wilt en de rest is "bijvangst". En die gereedschap wagens met foam en alles in zn eigen bedje vind ik ruimte technisch on economisch en inefficiënt. (uiteraard op MP zitten kijken.)
Ik moet mn garage nog verder indelen en heb oude keuken kasten met 3 lades als gereedschap lades en ik dacht als ik de
https://www.hbm-machines....voor-werkplaatsinrichting als center neerzet zou het misschien met klein spul geoorganiseerder zijn. (vrees alleen dat die lades weer net te ondiep zijn)
Dus maar 2x
deze met een oude eettafel verzagen als topplank.
Bovenste twee als schroevendraaier en tangen lades.
En de diepere als setjes bakken.
Er omheen mn oude keuken. (ook gekeken op MP voor iets nieuwere maar lades zijn schaars.)
En ikea bror (te ondiep voor het goede) of keuken method als bouwpakket is weer vrij prjjzig als je er een gereedschap opbergsysteem van wilt maken.
Laatste optie is weer van MDF alles zelf uit tekenen en uitrekenen, opmaat laten zagen en mn eigen kasten maken met lades sledes keukenscharnieren en stel poten. (keukenspaanplaat is vermoedelijk lastig sterk genoeg te krijgen en ik moet nog uitrekenen of dit veel goedkoper is dan MDF.
En ja ik heb altijd teveel wat ik niet nodig heb bij me en te weinig van wat ik nodig heb.
Edit:
Net mn keuze gemaakt.
Milwaukee Magneetbithouder 48324511 1/4" - 152 mm Hex Shockwave, 1 stuk
Multi inzetbaar, verlenger handschroevendraaier/ratelset en hij kan in mn slagschroevendraaier als ik ergens tussendoor moet.
En de Wera Zyklop Speed-ratelset 8100 metrisch.
De ratelset nog maar ff niet.
[
Voor 8% gewijzigd door
copykat op 18-09-2024 20:27
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....