Makita heeft zelf ook een opvulplaat. Volgens de omschrijving kom je daarmee in het midden van een 12mm plaat uit, of voor bij verstekverbindingen. Kan alleen niet zo zien of die standaard ook bij de lamellenfrees van @FRANQ zit.Fraggert schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:47:
edit: @Lexo had al geantwoord![]()
@FRANQ no worries joh, ik ben ook meer van ik moet iets in mijn handen hebben of uitgelegd krijgen om de werking te snappen, wat mij altijd helpt is youtubeje kunt zoveel filmpjes vinden over gereedschap met allerlei handige tips en tricks, dat is echt fantastisch
![]()
met dun plaatmateriaal is het gangbaar dat je een spacer (dus gewoon een vlak plaatje) tussen je werkstuk en de zool plaatst.
Zo maak ik het me ook wel eens makkelijk met mijn Domino.
Er is zelfs een aftermarket spul zoals een Domiplate die je kunt monteren zodat je bij platen met een standaarddikte altijd in het midden zit
https://www.senecawoodwor...plate-for-1-2-and-3-4-ply
Misschien kun jij ook met een opvulplaatje voor elkaar krijgen waar je tegenaanloopt.
Kan me ook sterk herinneren wel eens zo'n kaart gezien te hebben waarin stond welke opvulplaat je nodig had voor welke dikte van het materiaal, welke diepte instelling, en welke hoek de platen hadden t.o.v. elkaar. Maar helaas kan ik het niet meer vinden. Of misschien was het voor de Zeta P, niet de gewone lamellenfrees.