Ik ben op zoek naar een goeie doppenset met ratel en wringijzer.
De vereisten zijn dat het 1/2" aansluiting is, doppen in inchmaten (SAE) en 6-kants is.
De kwaliteit moet goed zijn, de goedkopere merken slijten toch vrij snel is m'n ervaring, en ook roesten doen ze graag.
Nu heb ik wat rondgekeken en ben ik bij een merk terecht gekomen wat niet meer in NL gedistribueerd wordt... King Tony.
Schijnt redelijk onverwoestbaar te zijn, en het ziet er goed uit imo.

Nu heb ik uiteraard verder gekeken na eindeloos zoeken en bellen, en ben bij een paar andere merken terecht gekomen:
Kraftwerk (net iets te duur)
Facom (idem)
Hazet
Teng Tools (goeie prijs)
Zo zijn er nog wel wat merken, maar dit is een beetje de range waarin ik zoek.
Ik had een Teng Tools setje besteld, maar toch weer geannuleerd ivm dat het 12-kant was. zie onderstaand

Dus wie heeft er tips ?
-Gebruik is puur hobbymatig
-Engelse maten vereist
-Lange garantie op breken
Evt kunnen we hier een algemeen gereedschaptopic van maken ?
De vereisten zijn dat het 1/2" aansluiting is, doppen in inchmaten (SAE) en 6-kants is.
De kwaliteit moet goed zijn, de goedkopere merken slijten toch vrij snel is m'n ervaring, en ook roesten doen ze graag.
Nu heb ik wat rondgekeken en ben ik bij een merk terecht gekomen wat niet meer in NL gedistribueerd wordt... King Tony.
Schijnt redelijk onverwoestbaar te zijn, en het ziet er goed uit imo.

Nu heb ik uiteraard verder gekeken na eindeloos zoeken en bellen, en ben bij een paar andere merken terecht gekomen:
Kraftwerk (net iets te duur)
Facom (idem)
Hazet
Teng Tools (goeie prijs)
Zo zijn er nog wel wat merken, maar dit is een beetje de range waarin ik zoek.
Ik had een Teng Tools setje besteld, maar toch weer geannuleerd ivm dat het 12-kant was. zie onderstaand
Dus wie heeft er tips ?
-Gebruik is puur hobbymatig
-Engelse maten vereist
-Lange garantie op breken
Evt kunnen we hier een algemeen gereedschaptopic van maken ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>