Toon posts:

Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste
Acties:
  • 428.332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2019

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goeie doppenset met ratel en wringijzer.
De vereisten zijn dat het 1/2" aansluiting is, doppen in inchmaten (SAE) en 6-kants is.

De kwaliteit moet goed zijn, de goedkopere merken slijten toch vrij snel is m'n ervaring, en ook roesten doen ze graag.
Nu heb ik wat rondgekeken en ben ik bij een merk terecht gekomen wat niet meer in NL gedistribueerd wordt... King Tony.
Schijnt redelijk onverwoestbaar te zijn, en het ziet er goed uit imo.

http://www.opapimtools.nl/images/gereedschap/engels/groot/kingtony24deligdopdoos.gif

Nu heb ik uiteraard verder gekeken na eindeloos zoeken en bellen, en ben bij een paar andere merken terecht gekomen:

Kraftwerk (net iets te duur)
Facom (idem)
Hazet
Teng Tools (goeie prijs)

Zo zijn er nog wel wat merken, maar dit is een beetje de range waarin ik zoek.
Ik had een Teng Tools setje besteld, maar toch weer geannuleerd ivm dat het 12-kant was. zie onderstaand

http://catalogue.tengtools.com/portalshare/katalog/gemensam/t20/bilder/SSIZE/FB0539.JPG

Dus wie heeft er tips ?

-Gebruik is puur hobbymatig
-Engelse maten vereist
-Lange garantie op breken

Evt kunnen we hier een algemeen gereedschaptopic van maken ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je hebt al 12-kant doppen dat je nu 6-kant wilt hebben? Want 6-kant heeft inderdaad de voorkeur ivm de maximaal over te brengen krachten maar soms heb je 12 kant nodig :)

Tengtools is niet slecht zover ik heb gehoord (heb er 2 keer meegewerkt maar waren geen klusjes waarbij je echt gereedschap nodig had dus ga ik me niet over uitlaten). Kraftwerk was ook redelijk goed zover ik het me kan herinneren en eigenlijk viel de prijs nog wel mee voor een koffer.

[Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 28-11-2006 15:05]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik sleutel zelf onder andere met Gedore gereedschap wat ik redelijk onverwoestbaar vind. Maar net zoals Facom is het aan de prijzige kant. Voor even snel klussen en onderweg heb ik het vrij bekende 94 delige doppendoosje wat overal geadverteerd staat. En nou moet ik zeggen dat het nog steeds heel is, wat mijzelf verwonderd.
Je zou nog even kunnen kijken naar Berner gereedschap, de prijsstelling daarvan zou ik niet weten maar je ziet het toch vrij vaak bij garages over de vloer. Wat nu ook veel wordt aangeboden is Force gereedschap. Een vriend van mij heeft zo'n doppendoos, maar deze is exact gelijk is aan de 94 delige doppendoos. Alleen zijn de doppen anders ingedeeld, en de ratel is beter, maar voor de rest geen verschil.

• MadMarky
  • Niet online
Exact die doppenset die je in de startpost hebt staan hebben wij hier ook liggen, alleen dan met een blauwe band ipv oranje. Het merk zou ik even moeten nakijken, maar erg duur was de set niet.

🖥️ | 🚗

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ben erg benieuwd Marky :)

Blauwe band staat als het goed is voor metrisch, rood voor inches als ik het goed heb.
Hou me zeer aanbevolen als je daar nog aan kan komen!

@ Chevy, ik heb 12-kant ringsleutels, en enkele doppen.
6-kant geniet idd de voorkeur voor de max overbrenging, waar/wanneer kom je eigenlijk 12-kant tegen ?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:08
Thuis een doppendoos van Mannesmann staan en dat werkt naar volle tevredenheid :)

Is dan wel niet echt voor professioneel gebruik maar de traktoren en auto's worden er mee onderhouden en dat gaat allemaal goed. Dit zijn niet exact 6 kantige doppen maar ze zijn als het ware rond aan de binnenkant. Dit zorgt ervoor dat de dop zich goed vastzet op de schroef als je kracht gaat zetten, de kans dat je dop er op een lompe manier vanaf schiet is zo een stuk kleiner.

Die doos hebben we ooit voor iets van 100 euro gekocht en is erg compleet, zowel voor grote als kleine doppen, met steek en torx bitjes erbij, bitjes voor kruis/platte schroeven etc.

Stukken beter dan de doosjes die bij de Gamma en dergelijke te koop zijn in ieder geval zonder meteen de hoofdprijs te betalen.

Edit:
Zo eentje is het:

[Voor 6% gewijzigd door GH45T op 28-11-2006 15:24]

• Chevy454
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:21:
@ Chevy, ik heb 12-kant ringsleutels, en enkele doppen.
6-kant geniet idd de voorkeur voor de max overbrenging, waar/wanneer kom je eigenlijk 12-kant tegen ?
Wanneer de kop naar de kloten is door hamerwerk :( Om iets te noemen hé ;)

[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 28-11-2006 15:39]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MadMarky
  • Niet online
Ok die doppenset die wij hebben is dus inderdaad ook van King Tony 8)7
Gekocht van een handelaar die hier een paar keer per jaar langs de deuren gaat. Weet niet meer wat het gekost heeft, maar was redelijk voordelig. We hebben trouwens ook die Mannesmann koffer die hierboven staat alleen dan ongelabeld. €49 :)

🖥️ | 🚗

• GH45T
MadMarky schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:49:
Gekocht van een handelaar die hier een paar keer per jaar langs de deuren gaat. Weet niet meer wat het gekost heeft, maar was redelijk voordelig. We hebben trouwens ook die Mannesmann koffer die hierboven staat alleen dan ongelabeld. €49 :)
Ik heb die ook wel eens met andere merken zien liggen en wat doppen enzo eruit gehaald maar ik vond ze toch minder degelijk overkomen. Dit kan echter ook aan mij hebben gelegen.

Edit:
Zoals ik al zei, dit kan ook aan mij hebben gelegen, ik heb ze nooit naast elkaar gelegd ;)

[Voor 7% gewijzigd door GH45T op 28-11-2006 19:04]

• MadMarky
  • Niet online
Het is dus wel exact dezelfde set. M'n neef heeft de Mannesmann set, zelfs de vakjes waar anders de verzonken labels in komen zitten op dezelfde plaats op de koffer. het grootste verschil zit nog in de handvatten van de ratels, enkel omdat daar (gelukkig) niet de lege vakjes in zitten voor labels.

🖥️ | 🚗

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03-2022
Hazet. Op goed gereedschap moet je niet besparen, en met Hazet heb je levenslange garantie en een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Oh ja, had ik al verteld dat het prachtig doordacht gereedschap is wat écht niet onder doet voor Snap-on oid ?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 21:28
je moet geen gereedschap hebben met goeie garantie als het breekt, je moet gereedschap hebben wat gewoon niet breekt :Y)

Ik werk zelf met Hazet (thuis) en Gedore (op het werk) en moet zeggen dat beide voor mij tot nu toe onverwoestbaar zijn

(nouja, heb een een hazet sleuteltje 10 met een stukje uit, maar dat kwam omdat ik het sleuteltje op de accu neergooide en deze beide polen raakte)

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 18:32
Facom is ook een heel goed merk. En levenslang garantie.

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04 13:25
Ik heb precies de set die in de SP staat van teng tools, alleen dan 6-kants. Geen idee waar het gekocht is. Ik heb hem namenlijk gekregen van de garage voor onderhoud onderweg. Zij hadden een klassieke auto voor ons rally klaar geprepareerd.

edit: Ik geloof deze; http://catalogue.tengtool...7778&katnr=1&katsektnr=41

[Voor 28% gewijzigd door 6230lover op 29-11-2006 22:17]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
De metrische set van Teng is wel in 6-kant, maar de engelse versie is alleen in 12 kant dus..

Morgenochtend ff een paar bedrijven langs, kijken wat die in de aanbieding hebben.

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Snap-On schijnt het beste te zijn van wat ik heb gehoord. Wel duur maar levenslange garantie en als het kapot is direct ruilen bij de winkel. ALS het kapot is. Wat het waarschijnlijk niet eens gaat met hobbymatig gebruik.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:49:
Van die set bestaan twee versies. De 'echte' mannesman versie met donkergroene koffer, en een goedkope versie in blauw. De goedkope wordt onder veel verschillende merknamen aangeboden, waaronder ook Mannesman.
Ondanks dat de indeling hetzelfde is en het er precies hetzelfde uitziet, zit er een groot verschil in kwaliteit in!

Divide and conquer.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Snap-On heb ik op m'n werk mee gesleuteld, erg fijn spul en 't glimt na jaren nog alsof 't nieuw is.
Maar 't is me gewoon te duur, en ben niet van plan er dagelijks 200Nm op los te laten ofzo.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:05
Wij hebben o.a. dezelfde Teng-tools set. Het dingetje wat de ratel omschakeld is afgebroken (nu een boutje ingedraait en omgebogen) maar verder fijn setje.

Al jaren in gebruik. Nou met ik wel zeggen dan we het meeste van Gedore hebben en die ratel gebruiken we ook veel vaker. Dus hij is in al die jaren niet super veel gebruikt.

Edit:
Het is toch niet dezelfde set. Volgens mij is de onze niet 12 kantig en de set is uitgebreider.

[Voor 14% gewijzigd door My-life op 29-11-2006 00:45]

Specs

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:45
Teng maakt ook 6 kant sets. En zowel de Meca Rosso dozen die hier afgebeeld zijn (met die zwarte ratel) Als de 'normale' sets met een zilverkleurige ratel.

Ikzelf heb een normale 3/8" set met 6 kants. Althans in Metrisch, of ze ook engelse maten 6 kant hebben durf ik niet te zeggen.

Vind het erg fijn spul voor het geld.

[Voor 17% gewijzigd door FragDaddy op 29-11-2006 09:26]

Have a wheelie good weekend!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Toen ik vroeger een brommer had gebruikte ik deze
En daar was ik altijd zeer tevreden op. Zowel metrisch als imperial..
http://www.metrinch-tools.com/productimages/met0427.gif

Zie website http://www.metrinch-tools.com/

[Voor 17% gewijzigd door hendrikjan op 29-11-2006 09:32]

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben ook op zoek naar een setje. Zowel metrisch als engels, en bitjes (torx) moeten erin zitten.
Wat ben je kwijt voor een goed setje. Hoef er inderdaad geen 200Nm kracht op te zetten zoals, Punk ook zegt, maar na een jaar of wat moeten de doppen niet helemaal uitgehold zijn in de hoekjes bijvoorbeeld zoals je met die gamma zut hebt.
Hebben die sets met die holletjes in de hoeken echt meer waarde?
Bij de Lidl hebben ze soms ook goed gereedschap, de laatste aanbieding was zelfs best duur (voor lidl begrippen) iemand daar ervaring mee?

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04 13:25
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:24:
De metrische set van Teng is wel in 6-kant, maar de engelse versie is alleen in 12 kant dus..

Morgenochtend ff een paar bedrijven langs, kijken wat die in de aanbieding hebben.
Het zijn toch echt 6-kants inch doppen! 5/16 3/8 7/16 enz tot 7/8.

Of lees ik het nou gewoon 388x keer verkeerd dat je geen inch doppen wil? 8)7

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nou, de set die jij hebt is 3/8" aansluiting, en ik heb graag 1/2" ivm momentsleutel en stevigheid.
3/8" is op zich stevig zat, maar ik heb wel eens wat koppen krom gedraaid en afgebroken.
En nu wil het feit dat 1/2" weer _niet_ in 6-kant is..

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 21:55
Gadore is onverwoestbaar, maar zeer prijzig. Geef mij maar 10 jaar oud 6-kants Gadore, dan een hobby setje van de Praxis die je na een avondje flink sleutelen kan weggooien.

Zie ook mijn uit de hand gelopen hobby op http://drouge.web-log.nl

Red een boom, eet een bever

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 21:22
Ik werk met mensen die hoogspanningsmasten bouwen en die gebruiken gereedschap van beta tools. Erg mooi/goed spul. Die zullen vast hebben wat jij wilt. www.beta-tools.com

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BoutWout schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:09:
Gadore is onverwoestbaar, maar zeer prijzig. Geef mij maar 10 jaar oud 6-kants Gadore, dan een hobby setje van de Praxis die je na een avondje flink sleutelen kan weggooien.

Zie ook mijn uit de hand gelopen hobby op http://drouge.web-log.nl
Gedore hoop ik?

Wat vinden jullie van proxxon?

[Voor 80% gewijzigd door MikeyMan op 29-11-2006 23:16]

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 22:02
Op het motor-forum loopt op dit moment ook een topic over gereedschap, klik.
Daar wordt ook gesproken over TengTools en daar stond de volgende webshop bij, klik.
Ook werd de Brezan aangehaald, daar schijn je ook redelijk gereedschap tegen een redelijke prijs te kunnen kopen ;)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:05
Beta is toch wel behoorlijk duur.

Wij werken er ook mee. Hebben 3 karren ervan. Maar alledrie de mensen die er mee werken (waaronder ikzelf dus) zijn er niet tevreden over. In tegendeel.

Specs

• Chevy454
  • Niet online
Beta? Dat vind ik niets, heb er ook mee gewerkt bij BMW maar was er niet wild van.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik vind (iig wat betreft momentsleutels(heb de 5-30 en de 20-100)) de spullen van proxxon wel aardig, goede prijs-kwaliteitverhouding, ook het andere ziet er goed uit.

[Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2006 00:16]

• DopdeDouwer
  • Niet online
Kan dit iets zijn? Ziet er zo op plaatje goed uit, maar prijs doet anders vermoeden. Het gaat mij eigenlijk vooral om de doppen, liefst 1/2inch of anders 3/8inch aansluiting. Een goede ratel koop ik er vervolgens bij. Ik ben opzoek naar een set waarin zowel engelse al metrische doppen zitten. Heb echter nog niet van dergelijke combinatie sets gezien (buiten el cheapo setjes).
Bitjes hoeven niet in een dergelijke set te zitten die heb ik al (1/4). Ik had snel zon setje nodig en bij de Praxis was er een van Mannesman (99delig setje met alleen bitjes) in de aanbieding 10euro. Kwaliteit was van minder belang, veel kracht hoef ik er niet mee uit te oefenen en gebruik het ook niet vaak.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Dan is zo'n setje prima joh.

Ik ga denk ik toch voor alleen een doppenset zonder ratel e.d., ik wil toch persé 1/2", met adapters werken vind ik niet prettig en ook onhandig.
Gebruik ik m'n oude wringijzer wel, het gaat me vooral om dat ik ze kan gebruiken op m'n momentsleutel.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Heel NL dus afgezocht voor King Tony, vandaag nog ff bij een groothandel gekeken hemelsbreed nog geen 10 km hiervandaan; ja hoor :')

Hadden geen engelse maten op voorraad, maar ze gaan 't bestellen :)

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik heb er gisteren wat mee gesleuteld (motorkap verwisseld van de 850). Al is het een heel simpel klusje, prima gereedschap, zeker voor het geld. Ik heb er bij een andere shop 21 euro voor betaald. Kwaliteit is denk ik vergelijkbaar of beter dan de pro line van de praxis.
Moet binnenkort de bumper van mijn 144 wat rechter zetten want die zit toch wel wat scheef. Deze boeten hiervan zitten behoorlijk vastgeroest zo te zien dus ik ben benieuwd.

• JT

JT

VETAK y0

Zoiets als dit is ook wel leuk voor het geld! En lekker alles in 1 kist.

[Voor 13% gewijzigd door JT op 14-01-2007 02:31]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Jeuj, heb 'm eindelijk binnen :)

Echt super mooi spul, boven verwachting iig. Goeie afwerking, ligt lekker in de hand (ipv van die goedkope setjes met hele scherpe handvatten bijv.)

Check:

http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5077.jpg

http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5080.jpg

130 E'tjes :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:02

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb vandaag ook maar eens een doppenset aangeschaft.

http://193.34.166.59/~proxxon/sleutel/_IMG/3426758974006274232860.jpg

Een 65-delige proxxon doppenset met een 1/2" ratel en een 1/4" ratel. De kwaliteit ziet en voelt heel degelijk. Voor de hoeveelheid dat ik hem nodig heb zal deze zeker goed genoeg zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 21:17
gefeliciteerd... :z

U vraagt, wij antwoorden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Proxxon rulet!

• begintmeta
  • Niet online
Dat ik toen in november 06 al eens hag gepost in deze thread zeg... Mijn Proxxon momentsleutels oen het nog steeds denk ik (misschien eens testen of de nauwkeurigheid nog goed is).

Veel plezier met je gereedschap, wat heb je voor je set betaald deepbass?

[Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 05-09-2007 00:18]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Heb laatst m'n 'Pro Tool' momentsleutel laten ijken (wat een gebadgde Gedore blijkt te zijn voor de fiets/motorenbranche). Niet goedkoop ( 85E ofzo), wel weer betrouwbaar :)

Anoniem: 96240

Waar kan je zoiets laten doen, H-P? 'k Heb hier nog één liggen die volgens mij ook een beurtje kan gebruiken.

Paar weken terug dit gekocht;

Mannesmann, 215-delig, voor 140eur, afgeprijsd van 200eur. Voelt zeker degelijk aan. Heb er nog niet heel veel mee gewerkt, maar heb er wel al m'n volle gewicht opgezet en ik ben 100% zeker dat m'n andere Gamma-huismerk-ratel dan al drie keer kromgetrokken was :). Drie ratels van 1/2, 3/8 en 1/4". Doppen compleet voor alledrie de aansluitingen, en voor alle maten ook nog lange doppen. Ook 3 bougiedoppen, torxdoppen, ringsteeksleutels, alle bitjes die nodig zijn. Ik hoop dat het toch een tijdje heel blijft...

Nu nog een complete ringratelset (die van Gedore zijn voordelig zag ik, 12-delig), enkele momentsleutels, en ik ben voorlopig gesteld :P.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Da's een mooie koffer, vooral met die verlengde doppen enzo :)

Ik heb m'n momentsleutel naar een Enorm gebracht hier in de buurt, die hebben 'm voor mij naar Gedore gestuurd, had 'm met een weekje geloof ik weer retour met een mooi geplastificeerd certificaat erbij.

Wat is een Enorm?
Ik zie het al, een ijzerwarenhandel dus. Zoiets vind ik hier in de buurt nog wel. Maar misschien is 't interessanter om meteen een nieuwe te kopen. Ik kijk nog wel effe rond.
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:55:
Da's een mooie koffer, vooral met die verlengde doppen enzo :)
'k Heb ook naar sets van Facom en Gedore e.d. gekeken omdat ik echt goed spul wil, maar die dingen zijn meestal niet echt compleet. En ik wil niet meemaken dat tijdens een nachtje sleutelen een dop ontbreekt of zo. Je moet dan echt vier koffers apart kopen voor het compleet te maken. Bovendien kost dat een fortuin :).

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 96240 op 05-09-2007 01:40]

• The Bad Seed
  • Laatst online: 01-06 08:55

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 96240 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 01:38:

'k Heb ook naar sets van Facom en Gedore e.d. gekeken omdat ik echt goed spul wil, maar die dingen zijn meestal niet echt compleet. En ik wil niet meemaken dat tijdens een nachtje sleutelen een dop ontbreekt of zo. Je moet dan echt vier koffers apart kopen voor het compleet te maken. Bovendien kost dat een fortuin :).
Een echt complete set van Facom en dergelijke is voor een hobbyist behoorlijk onbetaalbaar, maar afhankelijk van waar je regelmatig aan sleutelt kan je meestal volstaan met een heel beperkt setje materiaal toch?
Als ik even kijk naar mijn eigen hobby-gebruik (Honda motorfiets en VW auto's) heb ik aan een 3/8" rateltje en een setje doppen+ring/steeksleutels in de maten 8, 10, 12, 14, 17, 21, 24 en 27 en een handvol inbusjes genoeg. Dat koop ik dan bij voorkeur van degelijk materiaal (vooral facom in mijn geval), en de rest (die ik toch bijna nooit gebruik) kan dan mooi uit een goedkoop setje komen, en mocht het stuk gaan kan dat dopje dan wel vervangen worden door beter materiaal. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nadeel van die plastieken koffers waar je aan de beide kanten wat in kan doen is dat het op een gegeven moment niet meer blijft zitten. Verder ziet het setje er netjes uit

Anoniem: 79417

Kheb gewoon bouwmarkt en kijkshop meuk :P
Voor mij voldoende :D

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Sick Nick

Drop the top!

Moet je eens met een huismerk inbussleutel een remklauw los proberen te maken die al een tijdje niet los is geweest. Zowieso was het een maatje 7, geen standaard maat die ze bij de gamma enzo hebben liggen (die gaan van 4, 5, 6 naar 8 en dan 10). Bovendien zijn die goedkopere dingen gewoon niet gemaakt om er kracht op te zetten, als ik een goedkope variant zou gebruiken heb ik na een paar keer trekken waarschijnlijk een inbus met een ronde kop en een kapot gesleten kop in de bout. Zie het dan nog maar fatsoenlijk los te krijgen.

Anoniem: 79417

Ik heb er al diverse keren mn schokbrekers en veren van mijn auto en van andere auto's mee losgehaald en tevens gebruikt voor het vervangen van remblokken etc.

No problem.

• deepbass909

deepbass909

begintmeta schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:14:
Dat ik toen in november 06 al eens hag gepost in deze thread zeg... Mijn Proxxon momentsleutels oen het nog steeds denk ik (misschien eens testen of de nauwkeurigheid nog goed is).

Veel plezier met je gereedschap, wat heb je voor je set betaald deepbass?
Ik heb er €130,- voor betaald bij de Hornbach. Hij is zeker goedkoper te vinden (op ebay zelfs voor maar €90), maar ik heb hem eigenlijk zo snel mogelijk nodig (vanavond nog als m'n motorblok weer afgekoeld is), dus kon niet wachten op een postverzending.

De volgende stap wordt een set goede steek- en ringsleutels. Deze worden ook van Proxxon (als ik die kan vinden) of een merk als Gedore. Daarnaast wil ik nog een paar ringratels hebben in de maten die ik het meeste bij m'n auto nodig heb (vooral 10mm). Een momentsleutel ga ik niet aanschaffen. Voor het sleutelwerk dat ik op het moment doe, is vingergevoel goed genoeg. Ik ben niet van plan om op een cilinderkop te lichten of in-/uitlaat spruistukken los te halen, dus echt kritische moeren en bouten hoef ik niet vast te zetten. (tenzij iemand mij hier echt duidelijk kan maken wat het onoverkomelijke voordeel en belang van een momentsleutel is).

Wat is trouwens het voordeel voor een 3/8" ratel? Mijn set heeft 1/4" en 1/2" en daarmee haal ik alle maten die ik nodig heb.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar woon je ergens? In zoetermeer zit een tent die vrijwel het hele proxxon assortiment op voorraad heeft...

• deepbass909

deepbass909

Nu nog in Nieuwegein, maar binnenkort in Gouda en ik reis elke dag naar Den Haag op en neer, dus Zoetermeer is voor mij heel makkelijk bereikbaar.

Ik heb zo juist m'n koffer ontmaagd :p Ik moest een koelwateraansluiting op m'n motorblok vervangen (zoals ik hierboven al zei). De ratels werken lekker soepel en de doppen passen goed.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11-2022

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 96240 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:43:
Waar kan je zoiets laten doen, H-P? 'k Heb hier nog één liggen die volgens mij ook een beurtje kan gebruiken.

[afbeelding]
[afbeelding]

Mannesmann, 215-delig, voor 140eur, afgeprijsd van 200eur. Voelt zeker degelijk aan. Heb er nog niet heel veel mee gewerkt, maar heb er wel al m'n volle gewicht opgezet en ik ben 100% zeker dat m'n andere Gamma-huismerk-ratel dan al drie keer kromgetrokken was :). Drie ratels van 1/2, 3/8 en 1/4". Doppen compleet voor alledrie de aansluitingen, en voor alle maten ook nog lange doppen. Ook 3 bougiedoppen, torxdoppen, ringsteeksleutels, alle bitjes die nodig zijn. Ik hoop dat het toch een tijdje heel blijft...

Nu nog een complete ringratelset (die van Gedore zijn voordelig zag ik, 12-delig), enkele momentsleutels, en ik ben voorlopig gesteld :P.
Hey deze heb ik ook sinds kort :) Nog niet veel van gebruikt, maar miste toch nog gereedschap 8)7
Wel jammer dat je met die 6 kantige doppen niet altijd goed erbij kan, je mist soms net die tussenstand.

Klik mee voor GoT!........

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 09:52

MadMan

What the....

mcdronkz schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:10:
Hazet. Op goed gereedschap moet je niet besparen, en met Hazet heb je levenslange garantie en een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Oh ja, had ik al verteld dat het prachtig doordacht gereedschap is wat écht niet onder doet voor Snap-on oid ?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Ikke! schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:52:
[...]

Hey deze heb ik ook sinds kort :) Nog niet veel van gebruikt, maar miste toch nog gereedschap 8)7
Wel jammer dat je met die 6 kantige doppen niet altijd goed erbij kan, je mist soms net die tussenstand.
Hoe bedoel je?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat je soms een klein hoekje hebt, waarbij je met een 6kant je dop een stukje moet draaien :P

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 21:17
wanneer je geen ratel hebt, maar bijv een momentsleutel met vaste stand...
bekend probleem...
vaak haal ik de dop er dan af, draai hem een kwartslag en ga door... dat werkt alleen niet bij doppen die elke kwartslag er ongeveer hetzelfde uitzien... bij heel kleine hoekjes...
Ik probeer het ook wel met verlengstukken en draaikoppelingen...maar dan klopt het koppel niet helemaal...

Mijn 4 tot 24 Nm momentsleutel (1/4" 3/8 met opzetstuk) heeft gelukkig ingebouwde ratel... is wel merkloos... gelukkig draai je bij de kleine koppels niets kapot en mag het wat minder precies zijn. De 1doppelset die ik erbij heb heb ik gekocht bij de halfords : mannesmann 1/4" 3/8"

rest (20-120 nM momentsleutel), steek/ring sleutelset, 1/2" doppenset(met imbus!) en schroevendraaierset: gedore.
Veel via marktplaats... Er is hier in eindhoven ook iemand die gedore gereedschap verkoopt onder winkelprijs... gewoon uit zijn huis A1 gereedschappen...
Extra doppen heb ik gekocht van Lux bij de praxis... volgens mij is dat ook redelijke kwaliteit...

De truc is ook om je gereedschap zelf te maken: kan je er met je imbussleutel niet bij omdat er weinig ruimte is? Koop een iets goedkopere sleutel en zaag er een stuk af.
Met een breekijzer en een hamer kan je ook heel veel dingen fixen ;)

U vraagt, wij antwoorden.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11-2022

Ikke!

aka Netfinity

Ja, als je bijvoorbeeld door ruimtegebrek een slag kleiner dan 60 graden moet maken, krijg je de dop er niet op doordat die wel 60 graden verder moet draaien. Mjah dan biedt de ratel wel oplossing, die heeft geloof ik een fijnere vertanding.

Klik mee voor GoT!........

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik sleutel regelmatig aan oude Mercedes auto's.
En op mijn werk af en toe aan Pielstick Scheeps-dieselmotoren.

Ik raad Stahlwille, Hazet en Gedore van harte aan.

MeMoRy schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:45:
Veel via marktplaats... Er is hier in eindhoven ook iemand die gedore gereedschap verkoopt onder winkelprijs... gewoon uit zijn huis A1 gereedschappen...
Daar zat ik ook naar te kijken. 12-delige ringratelsleutelset van Gedore voor 130eur. Dat valt me heel goed mee. Binnenkort zo eentje scoren dus :P.

• deepbass909

deepbass909

Stahlwille is geloof ik ook gelijk van kwaliteit ten opzichte van de profi lijn van Gedore. Erg mooi spul, maar voor m'n hobby sleutelwerk eigenlijk iets te veel van het goede. Vandaar m'n keuze op Proxxon, iets goedkoper, maar kwalitatief zeker goed genoeg.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:01

Res-q

Redder in nood?

Anoniem: 96240 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:43:

[afbeelding]
[afbeelding]

*snap*
Waar heb je dit setje gekocht? Ziet er erg mooi en compleet uit, lijkt mij ook wel wat :)

en zo is het voorspeld!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Weet niet of het precies hier thuis hoort maar het heeft er wel degelijk mee te maken.
Dus een subtiel kickje ;)

Voor diegene die maar heel af en toe sleutelen aan hun auto / motor / fiets enz enz.

Zowel de ALDI als de Lidl hebben binnenkort een steekring sleutel set in de aanbieding.

Ik hou het zelf bij de merken die ik noemde in mijn eerdere post.

Mis hier wel nog de merken als -->

Snap-on, Belzer, Bahco, Elora, Rahsol, Heyco, Wiesemann, Sandvik

[Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-10-2007 09:37]

• JT

JT

VETAK y0

Snap-on is voor de gemiddelde auto hobbyist te duur ;)

• deepbass909

deepbass909

Ook voor de "heel af en toe" sleutelaar zou ik ALDI en Lidl kwaliteit links laten liggen... Merken als Gedore en Snap-on zijn dan wel over the top, maar een goedkoop "merk" van de bouwmarkt is wel aan te raden. Het probleem met die goedkope sleutels is, dat hun pasvorm niet geweldig is, waardoor je vastzittende moeren en bouten gegarandeerd kapot gaat draaien of het gereedschap zelf geeft de geest als je iets vast probeert te zetten.
Iets dergelijks is mij niet heel lang geleden overkomen met een goedkoop doppensetje van m'n pa. Toen ik met het koelsysteem van m'n auto bezig was, waarbij ik zo'n 9 10mm boutjes los moest draaien, vervolgens weer vast, draaide ik dat dopje compleet glad. Dat was de eerste keer dat het bewuste dopje werd gebruikt. Het dopje kwam uit zo'n 100+ set van €25.

Op het moment ben ik aan het klussen in m'n huis, waarbij ik heel veel gebruik maak van m'n Bahco-schroevendraaiers. Het waren bepaald niet de goedkoopste, maar ze zijn werkelijk onverwoestbaar. Ik ben er op het moment ook niet echt zuinig op (gebruik de grootste gleufschroevendraaier gebruik ik zelfs om gips te modelleren en als breekijzer), maar ze geven werkelijk geen krimp. Een goedkope schroevendraaier had ik al gegarandeerd verbogen of zelfs gebroken...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Opzich is Gedore ook aardig betaalbaar voor de steeksleutels...

Heb zelf laatst voor m'n verjaardag een Kraftwerk momentsleutel gekregen...
Puik ding!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Kameraad van me heeft een setje 'holle' doppen waarmee je ook gemakkelijk moeren op een lange schroefdraad vast kan zetten, of bougies bijv.
Ook érg handig :)

• GH45T
Heb hier sinds een jaar of 3 zo'n mannesman koffer, minder uitgebreide als een aantal posts hierboven maargoed.

De 1/4" ratel is een heel stuk aan het overlijden, blijft vaak gewoon vasthangen, tik je het ding ergens tegenaan is het weer goed. Loopwerk bekeken en niets verkeerds kunnen vinden.

Verder roesten de bitjes ook best hard moet ik zeggen.

Dit heeft me echter niet weerhouden om een paar weken geleden een Mannesmann momentsleutel aan te schaffen, 1/2" van 10 tot 210 nm. Ding werkt vooralsnog prima! Voor het geld hoef je het niet te laten, had hem voor 37 euro inclusief verzenden thuis liggen.

En waar besteld, die momentsleutel? Misschien kan ik zo eentje ook wel gebruiken, in afwachting van iets steviger materiaal.

Binnenkort deze set 'ns aanschaffen denk ik :). Lijkt me goed spul en de prijs is ok.

• begintmeta
  • Niet online
De Proxxon momentsleutels die hier in het topic lans zijn gekomen hebben IMHO een goede prijs-prestatieverhouding.

• GH45T
Anoniem: 96240 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:03:
En waar besteld, die momentsleutel? Misschien kan ik zo eentje ook wel gebruiken, in afwachting van iets steviger materiaal.

Binnenkort deze set 'ns aanschaffen denk ik :). Lijkt me goed spul en de prijs is ok.
Via deze advertentie op Marktplaats.

Fototje erbij, heb het toch al online staan:
Klikkerdeklik

De link doet het al vermoeden, had de momentsleutel nodig om de koppakking van mijn auto te vervangen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

snap alleen niet dat je na je eerdere ervaring met mannesmann, daar nog een sleutel van koopt...

• GH45T
MikeyMan schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:00:
snap alleen niet dat je na je eerdere ervaring met mannesmann, daar nog een sleutel van koopt...
Tja goed, het spul is dan ook best wel misbruikt moet ik eerlijk zeggen.

Is me echt niet tegengevallen hoe het spul zich houdt, hier ligt de doppendoos meer open dan dicht, wordt dagelijks gebruikt etc. Verder is het nog prima bruikbaar.

Verder moet je je afvragen of het vreemd is als de bitjes gaan roesten nadat ze meerdere malen met remvloeistof, remmenreiniger etc. in aanraking zijn geweest. Ik vind dat niet vreemd in ieder geval.

Mijn eerdere ervaringen zijn dus juist goed, het spul houdt zich relatief gezien best goed. Natuurlijk, professionele spullen zullen het beter uithouden, maar de prijs/ kwaliteit verhouding is bij Mannesmann dik in orde!

• deepbass909

deepbass909

GH45T schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

Tja goed, het spul is dan ook best wel misbruikt moet ik eerlijk zeggen.

Is me echt niet tegengevallen hoe het spul zich houdt, hier ligt de doppendoos meer open dan dicht, wordt dagelijks gebruikt etc. Verder is het nog prima bruikbaar.

Verder moet je je afvragen of het vreemd is als de bitjes gaan roesten nadat ze meerdere malen met remvloeistof, remmenreiniger etc. in aanraking zijn geweest. Ik vind dat niet vreemd in ieder geval.

Mijn eerdere ervaringen zijn dus juist goed, het spul houdt zich relatief gezien best goed. Natuurlijk, professionele spullen zullen het beter uithouden, maar de prijs/ kwaliteit verhouding is bij Mannesmann dik in orde!
Roest hoeft geen teken van slechte kwaliteit te zijn... Mijn Proxxon doppen vertonnen ook al lichte tekenen van roest, terwijl die doos amper een half jaar oud is. De eerste keer dat ik hem nodig had, regende het, en is alles best wel nat geworden. Vervolgens heb ik het niet droog gemaakt of de kans gegeven om goed op te drogen (gewoon de kist dicht gedaan). Maar de roest is heel oppervlakkig en zo weg te vegen, niet echt iets waar ik warm of koud van wordt... Als ik het vergelijk met m'n plamuurmessen, die van gewoon staal zijn, daar zit het roest echt vast op en heeft al diepe zwarte punten geslagen. Trouwens, van m'n Belzer/Bahco schroevendraaiers uit de Ergo serie heb ik ook al eens lichte roest geveegd, ook zonder zichtbare aantasting van het metaal.

Zolang de roest heel fijn van structuur is (echt poeder) en niet vast zit, is er niks aan de hand.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Heb nu net op marktplaats een nieuwe 1/4" ELORA doppendoosje gekocht en een
nieuwe ELOFORT 1/2" doppendoos samen voor € 55,-- incl. verzenden :X

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WiLLoW_TieN schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:57:
Heb nu net op marktplaats een nieuwe 1/4" ELORA doppendoosje gekocht en een
nieuwe ELOFORT 1/2" doppendoos samen voor € 55,-- incl. verzenden :X
Klinkt goed... :/

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Zal over een aantal dagen een foto posten.

• mcdronkz
Gisteren wat Knipex tangen gekocht. Zou niet weten waarom je iets anders wilt kopen.

Heb ook erg veel plezier van m'n Hazet t-handle inbusschroevendraaiers, en wil nog een Hazet 3/8" doppendoos. Maarja, eerst maar 's een beetje sparen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mcdronkz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:06:
Gisteren wat Knipex tangen gekocht.
*O*

• mcdronkz
Wel raar dat die merknaam helemaal niet voorkomt in dit topic, net als Kukko enzo.

En een Mitutoyo schuifmaat is natuurlijk ook onmisbaar, laatst eentje voor 15 euro gekocht, daar kan je niet voor gaan lopen kloten.

Je moet gewoon gereedschap kopen van goede merken, en het liefst alles een beetje van hetzelfde merk, als je er dan vanaf wilt kun je het vaak in één keer kwijt. En gewoon de aanbiedingen afwachten en marktplaats in de gaten houden.

[Voor 69% gewijzigd door mcdronkz op 30-10-2007 09:37]

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
mcdronkz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:27:
Wel raar dat die merknaam helemaal niet voorkomt in dit topic, net als Kukko enzo.
Kukko is idd ook goed maar niet zo bekend geldt ook voor Wiesemann en Elofort.

Elofort is de goedkopere lijn van Elora. Net als Rahsol de goedkopere lijn is van Gedore.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb eerlijk gezegd nog nooit van Elora gehoord ook... :?

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:43:
Heb eerlijk gezegd nog nooit van Elora gehoord ook... :?
Google er maar eens op is een duits merk. Wordt veel in de garagewereld gebruikt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het is hier volgens mij al genoemd, maar wat ik net spul vind is " Lux" wat bij de praxis verkocht wordt. http://www.lux-tools.com/en/index.html

Het is een goede mix van betaalbaar, stevig en net afgewerkt gereedchap.

Wise enough to play the fool

• JT

JT

VETAK y0

Zegt Trovex hier iemand iets?

• mcdronkz
Da's geen handgereedschap zo te zien ?

• Bramster
Zelf heb ik nu gereedschap van Sonic (gekocht bij de Brezan) lijkt ook best onbekend te zijn maar ik heb er niets over te klagen

Anoniem: 46077

Skuzz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:03:
Zelf heb ik nu gereedschap van Sonic (gekocht bij de Brezan) lijkt ook best onbekend te zijn maar ik heb er niets over te klagen
hoe voelt dat? en wat is jou indruk?
ik ben namelijk bezig geweest om te kijken voor gereedschap (voor thuis en op het werk)
maar echt het is onwijs moeilijk om een goede keus te maken
En Sonic had hele mooie aanbiedingen.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Van Trovex en Sonic heb ik dus nog nooit gehoord ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sonic wel, maar dat komt vooral omdat ik vaak bij de brezan kom ;)

• JT

JT

VETAK y0

mcdronkz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:42:
Da's geen handgereedschap zo te zien ?
Jawel, sleutelset zag ik er van.

• mcdronkz
Trovex, Sonic, het zal allemaal wel, maar als er iets ontbreekt is het vaak niet meer los te koop en ben je aangewezen op losse doppen, sleutels etc van grotere duitse merken.

Wees verstandig en koop spul van een bekend merk wat hoge kwaliteit spul heeft, Hazet, Gedore, Stahlwille, Knipex etc etc. Daarvoor is alles te koop en het levert ook nog wat op als je er weer van af moet. Tweedehands Sonic of Trovex gereedschap ga je niet kwijt raken. En waarschijnlijk doe je er ook je leven niet mee, wat met de andere merken dus wel makkelijk kan.

• JT

JT

VETAK y0

Nou ja, dat vroeg ik me dus af, hoe goed het spul is :P Anders spaar ik nog even door voor een set van Mannesman, maar misschien dat iemand mij wist te vertellen dat het goed spul is ofzo.

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
JT schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:01:
Nou ja, dat vroeg ik me dus af, hoe goed het spul is :P Anders spaar ik nog even door voor een set van Mannesman, maar misschien dat iemand mij wist te vertellen dat het goed spul is ofzo.
Deze Mannesman doos is inderdaad wel een mooie set voor de hobby-sleutelaar. Wil je iets minder uitgeven kijk eens op marktplaats naar b.v een 94 delige oranje doppendoos van BAHCO.

• JT

JT

VETAK y0

Precies die set van Mannesman zat ik over te denken ja :Y)

Ik sleutel nu al een paar maanden met die ^^ Mannesmann set, en ben er zeker tevreden mee. Het 'stelklepje' om de ratel van richting te veranderen voelt alleen een beetje iel aan. Maar ik heb nog niets kapotgedaan en dat bevalt me! :)

Donderdag ga ik er een complete auto mee uit elkaar schroeven, en ik hoop dat dat voorspoedig gaat... Vooral de cilinderkop is altijd een pijnpunt. Het zal me benieuwen.

• Bramster
Van Sonic is alles gewoon los te krijgen hoor.

Ik heb zelf een steek/ring set en een ringratel set, bevalt me erg goed. De ringratel set is erg mooi gepolijst en makkelijk schoon te maken, de normale sleutels zijn een beetje grover maar nog steeds goed schoon te krijgen. Heb er ook nog een set inbus sleutels van en die heb ik ERG misbruikt om wat los te krijgen en ze zijn nog steeds recht.
ik heb er ook 3 tangen van (knip, platbek en eentje met lange smalle bek) maar die bevallen me wat minder goed, zo sluit de platbek tang niet 100% en roesten ze best snel. die ga ik toekomst zeker vervangen door Knipex tangen

verder heb ik ook nog een merkloze doppenset (groene kist) van de
Brezan, maar het schijnt precies dezelfde set te zijn als Mannesman. Zit ook garantie op en alles is er los van te krijgen.

[Voor 13% gewijzigd door Bramster op 30-10-2007 21:36]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ff wat anders...
Ben op zoek naar een stroboscoop om ontstekingen af te stellen. Maarrr... Hij moet ook dwell hoeken kunnen meten, en vervroegingen / vertragingen.

Ik kom uit de de innova / equus 5568. Weet iemand waar die dingen fatsoenlijk te krijgen zijn in Nederland? Of, een vergelijkbaar model wellicht?

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee