Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:
  • 535.573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:29:
Ik gebruik er zelf deze tang voor:
[Afbeelding]
maar iedere vergelijkbare tang volstaat. Voor €7 is het eigenlijk onmogelijk om daar een miskoop aan te doen.

Ik heb er redelijk wat brandstofslang voor mijn cabrio mee geknipt en het heeft iedere keer een nette snede.
Ik heb ook zoiets, om PVC buizen te snijden. Zoeken op buizensnijder kan ook helpen ;)
Zoiets gebruik ik meer om elektrische kabels (met isolatie) door te knippen. Kan hier ook voor werken, maar diameter is wel beperkt, zeker t.o.v. zo'n buizensnijder.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

henkie196 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 07:55:
[...]

Ik heb ook zoiets, om PVC buizen te snijden. Zoeken op buizensnijder kan ook helpen ;)

[...]

Zoiets gebruik ik meer om elektrische kabels (met isolatie) door te knippen. Kan hier ook voor werken, maar diameter is wel beperkt, zeker t.o.v. zo'n buizensnijder.
Het fijne van een buizensnijder is ook dat deze met een ratelmechaniek met krachtvermeerderaar werkt, dus je moet een aantal keer knijpen om hem helemaal te sluiten, maar het kost heel weinig kracht. Dat geeft ook iets meer controle over de snede.

Het is wel een tang die echt veilig opgeborgen moet worden, want in handen van een onervaren iemand/kind kan die heel veel schade veroorzaken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:02
Nu ik veel onder de bus aan het werk ben merk ik dat ik te weinig licht heb. Mijn Makita lamp is te lomp en geeft veel te weinig licht. Ik zoek dan ook een compacte, oplaadbare werklamp. Met magneet en veel licht. Wie heeft -de- tip :)

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09
@rockerpoet Ik heb deze (uitverkocht), die voor zijn 200 Lumen een beste bak licht geeft en waarbij ik vol lof over de magneet ben. Ooit na een proefrit de boel opgeruimd en ik kon de lamp niet vinden. Zag hem een week later toevallig in de wielkast plakken.
Ik denk erover om de nog sterkere opvolger erbij te kopen. Fluxon heeft sowieso wel een interessante range aan werklampen.

KPN is een drieletterwoord

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:02
trabant schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:06:
@rockerpoet Ik heb deze (uitverkocht), die voor zijn 200 Lumen een beste bak licht geeft en waarbij ik vol lof over de magneet ben. Ooit na een proefrit de boel opgeruimd en ik kon de lamp niet vinden. Zag hem een week later toevallig in de wielkast plakken.
Ik denk erover om de nog sterkere opvolger erbij te kopen. Fluxon heeft sowieso wel een interessante range aan werklampen.
Inderdaad mooi spul. Deze lijkt mij ook fraai en prima geprijst.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:49
Of deze. Kost je de kop niet.

Ik heb een kleinere variant hiervan (die nu niet meer in het assortiment zit) en ben daar best tevreden mee voor klusjes in huis.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
-CJ schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:37:
Wat is julie ervaring met dit soort verstelbare doppen voor oliefilters?

[Afbeelding]
https://www.automotive-li...o-60-80-80-96-mm-4-delig/

Ik heb nu alleen een oliefiltertang (met een ketting) maar dat werkt niet ideaal, zeker niet als de ruimte beperkt is. Ik twijfel tussen deze verstelbare sleutels of een set met vaste doppen maar dan heb je er meteen een stuk of 10/12.
Ik had professioneel een setje van Wurth op mijn werk, draaide er alle filters mee los, staal kunstof, werkte altijd.

Soms waren ze een beetje dik waardoor je niet voldoende slag kon maken, of af en toe tegen het Carter of een ander steuntje aan schuuurden

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09
Die kost je je hart. De magneet is ondermaats, dan stuiteren na de val de batterijen over de vloer en een ongevraagd rood knipperlicht als je in een moeilijke houding onder de auto ligt is slecht voor je bloeddruk. En het licht dat je wèl wilt houdt niet over.
Een maat van me verslijt die ondingen aan de lopende band, maar toch bedankt voor de suggestie want ik krijg ineens een cadeau-idee 💡💡.

[ Voor 12% gewijzigd door trabant op 13-06-2026 09:16 ]

KPN is een drieletterwoord

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste