Ik heb zelf al wat jaren terug een
Parkside lamp van de Lidl gekocht, vergelijkbare formfactor als zo'n Fluxon.
Ik ga geen uitspraken doen over of deze net zo goed is, met name de magneet vind ik geregeld wat zwak. Aan de andere kant vermijd ik die ook zoveel mogelijk, want er zit altijd vuil aan, en veroorzaakt vervolgens krassen.
Maar qua formfactor vind ik het ideaal, hij is namelijk klein genoeg om vaak in krappe ruimtes gebruikt te kunnen worden, en een dock is super. Na het klussen terug in de dock en de volgende keer is hij weer netjes opgeladen.
Ik heb hem de afgelopen jaren heel veel gebruikt bij mijn restauratieproject en dat beviel erg goed.
Bij het klussen aan een auto ben ik wel terughoudend in per sé de meeste lumen willen. Ik heb gemerkt dat hoe feller de lamp is, hoe lastiger het wordt om voorbij onderdelen dicht bij de lamp te kunnen kijken. Een felle lamp veroorzaakt al snel een verblindende reflectie, zelfs als het materiaal niet glimmend is. Vergelijk het (in meer extreme mate) met hoe moeilijk je diep in een motorruimte kunt kijken in volle zon, terwijl het met bewolkt weer, ondanks minder licht, juist veel makkelijker gaat, puur omdat het contrast tussen licht en donker kleiner is.
Ik zet dan liever een paar zwakkere lampen onder verschillende hoeken gericht mijn werkgebied, dan één hele felle.
Om trouwens een beetje idee te geven over hoeveel licht die Parkside (500 lm) geeft, deze foto's heb ik gemaakt met die Parkside als lichtbron:

Garageverlichting hangt boven de auto, zonder de parkside was dit een zwart gat op de foto. De lamp lag ter hoogte van de vooras, en geeft genoeg licht om 4 meter verderop nog scherpe schaduwen op de garagedeur te kunnen werpen. En dit is in een garage verlicht met 6 60x60cm ledpanelen (tussen de 2.500 en 3.000 lm per stuk)

Links stond de garage deur open, en dus redelijk veel licht van links en buiten de auto (zie ook de waas links op de foto). De parkside gaf genoeg licht om voldoende contrast tussen de verschillende zwarte onderdelen te krijgen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier