Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:
  • 532.579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:29:
Ik gebruik er zelf deze tang voor:
[Afbeelding]
maar iedere vergelijkbare tang volstaat. Voor €7 is het eigenlijk onmogelijk om daar een miskoop aan te doen.

Ik heb er redelijk wat brandstofslang voor mijn cabrio mee geknipt en het heeft iedere keer een nette snede.
Ik heb ook zoiets, om PVC buizen te snijden. Zoeken op buizensnijder kan ook helpen ;)
Zoiets gebruik ik meer om elektrische kabels (met isolatie) door te knippen. Kan hier ook voor werken, maar diameter is wel beperkt, zeker t.o.v. zo'n buizensnijder.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

henkie196 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 07:55:
[...]

Ik heb ook zoiets, om PVC buizen te snijden. Zoeken op buizensnijder kan ook helpen ;)

[...]

Zoiets gebruik ik meer om elektrische kabels (met isolatie) door te knippen. Kan hier ook voor werken, maar diameter is wel beperkt, zeker t.o.v. zo'n buizensnijder.
Het fijne van een buizensnijder is ook dat deze met een ratelmechaniek met krachtvermeerderaar werkt, dus je moet een aantal keer knijpen om hem helemaal te sluiten, maar het kost heel weinig kracht. Dat geeft ook iets meer controle over de snede.

Het is wel een tang die echt veilig opgeborgen moet worden, want in handen van een onervaren iemand/kind kan die heel veel schade veroorzaken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste