Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 2 ... 59 Laatste
Acties:
  • 511.007 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

teacher schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:16:
ff wat anders...
Ben op zoek naar een stroboscoop om ontstekingen af te stellen. Maarrr... Hij moet ook dwell hoeken kunnen meten, en vervroegingen / vertragingen.

Ik kom uit de de innova / equus 5568. Weet iemand waar die dingen fatsoenlijk te krijgen zijn in Nederland? Of, een vergelijkbaar model wellicht?
Ik kan je persoonlijk de de 8PD 006 354-011van Hella aanraden. Deze kan hoek-metingen uitvoeren en vervroeging/vertraging. Ik weet zo even niet meer wat het originele merk is, want het is een re-brand uitgebracht door Hella. Hij is verkrijgbaar bij de betere automaterialen handel (zoals Brezan).

Wat betreft Knippex, wat een super tangen. 5 installatie draden (3x 1,5mm2 en 2x 0,75mm2 masieve kern) in 1 keer doorknippen is geen probleem voor een kniptang van Knippex. En met een combinatietang kan je ook met gemak meerdere draden doorknippen. De bekken van die tangen zijn zo onwijs hard en goed geslepen... ik zou niks anders meer willen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Mijn vader heeft thuis een gereedschapswinkel. Verkoopt veelal aan bedrijven die nogal lomp zijn (bouwbedrijven, autogarages etc etc) Merken zoals Elora, Stahlwille, bahco etc hebben wij ook liggen. Nog nooit iets gehad wat bij ons in de arage afbrak, boog of wat dan ook. Prima spullen!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
Spulletjes binnen van de aanbieder op marktplaats :)

Gelijk Maandagochtend via Mijnpostbank.nl betaald van Giro naar Giro.

Hij heeft het Maandagmiddag weggebracht naar het postkantoor.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Nieuw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/ELORAELOFORTdoppendoos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/ELOFORTdoppendoos3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/ELORAdoppendoos3.jpg

Allebei hagelnieuw en samen voor € 55,-- incl. porto !

[ Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 31-10-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ziet er mooi uit, en vooral lekker lange verlengstukken, dat ontbreekt in mijn setje... Wel jammer dat de bak waar het gereedschap in ligt van vacuüm gevormt plastic is... mijn ervaring daarmee is dat het toch altijd gaat scheuren... Mijn Proxxon kist heeft een spuit/giet bak, en die zijn iets duurzamer over het algemeen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

deepbass909 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:06:
[...]

Ik kan je persoonlijk de de 8PD 006 354-011van Hella aanraden. Deze kan hoek-metingen uitvoeren en vervroeging/vertraging. Ik weet zo even niet meer wat het originele merk is, want het is een re-brand uitgebracht door Hella. Hij is verkrijgbaar bij de betere automaterialen handel (zoals Brezan).
Ik ga eens zoeken. Die equus haal ik voor 115 dollar uit amerika. Die hella ken ik helemaal niet?
Op marktplaats staat ook al zo weinig, zelfs geen optilux ofzo...

* teacher heeft weer eens iets in zijn kop...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

teacher schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:16:
ff wat anders...
Ben op zoek naar een stroboscoop om ontstekingen af te stellen. Maarrr... Hij moet ook dwell hoeken kunnen meten, en vervroegingen / vertragingen.

Ik kom uit de de innova / equus 5568. Weet iemand waar die dingen fatsoenlijk te krijgen zijn in Nederland? Of, een vergelijkbaar model wellicht?
Misschien is dit iets?

http://www.bccp.nl/shop2/...62.html&lmd=39360.017731/

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-08 00:02

mace

Sapere Aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

op de zelfde site staan ook timing lights

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Heb laatst de meest simpele Hella strobe/timing light gekocht.
Afgezien van dat ik 't een beetje een cheap ding vind (hoewel, 58 ex.) werkt 'ie prima.
Echter geen advance/retard, gezien dat al op m'n distributiedeksel staat (-16* ~ +8*)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

teacher schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:54:
[...]

Ik ga eens zoeken. Die equus haal ik voor 115 dollar uit amerika. Die hella ken ik helemaal niet?
Op marktplaats staat ook al zo weinig, zelfs geen optilux ofzo...

* teacher heeft weer eens iets in zijn kop...
Dat was het!!! Hella verkoopt de optilux, ik was de naam kwijt...
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:36:
Heb laatst de meest simpele Hella strobe/timing light gekocht.
Afgezien van dat ik 't een beetje een cheap ding vind (hoewel, 58 ex.) werkt 'ie prima.
Echter geen advance/retard, gezien dat al op m'n distributiedeksel staat (-16* ~ +8*)
Welke heb je? Met een analoge wijzer of een digitaal display? De digitale zou het namelijk wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Ah! optilux dus; nog eens flink naar googlen (ligt dat nou aan mij of vind ik daar bijna niks over?) maar ik heb het idee dat hella ze opgekocht hebben.

Tja, ik kan wel een losse lamp, een losse dwell/tacho meter kopen, maar dan ben ik bijna net zo duur uit. Misschien toch maar voor de equus gaan :D

Andere optie: elektronische ontsteking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wat ik trouwens ideaal vind is een gereedschapskarretje. Heb je mooi al je gereedschap bij je, en blijf je niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb net nog 2 van die 1/2" ELOFORT doppendozen besteld bij dezelfde aanbieder op
markplaats samen voor € 76,20 incl. verzendkosten

Ze schijnen nieuw nogal wat te kosten.

( De mijne is namelijk gekocht door een liefhebber voor € 60,-- ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
deepbass909 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:07:
[...]

Dat was het!!! Hella verkoopt de optilux, ik was de naam kwijt...

[...]

Welke heb je? Met een analoge wijzer of een digitaal display? De digitale zou het namelijk wel moeten kunnen.
Geen display, eigenlijk gewoon 'n lelijk ding, net 'n zaklamp met kabels eraan. Maar goed, prima voor mijn oude auto's :)
mcdronkz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:10:
Wat ik trouwens ideaal vind is een gereedschapskarretje. Heb je mooi al je gereedschap bij je, en blijf je niet lopen.
Vind ik ook ideaal, jammer alleen dat 'n beetje leuke kar echt tering duur is..

www.powerplustools.nl heeft overigens wel leuk spul voor aardige prijzen, en er zit nog zo'n goedkope zaak ergens in Friesland of Groningen, ben er alleen de URL van kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Jep, deze maar gekocht:
http://www.iequus.com/products.php?category_id=1_20

Komt wel uit US, dus duurt nog even denk ik.

Over sleutelgereedschap; ik las in de oldtimer praxis of markt (weet ik niet meer) de grote "halb zoll knarrenkasten test" (heerlijk dat duits!) Elora stond ongeveer op de 7e plaats, en verrassend op nummer 1; bahco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
teacher schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:07:
Jep, deze maar gekocht:
http://www.iequus.com/products.php?category_id=1_20

Komt wel uit US, dus duurt nog even denk ik.

Over sleutelgereedschap; ik las in de oldtimer praxis of markt (weet ik niet meer) de grote "halb zoll knarrenkasten test" (heerlijk dat duits!) Elora stond ongeveer op de 7e plaats, en verrassend op nummer 1; bahco!
Kun je misschien de volledige TOP10 posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

eh... dan moet ik naar de winkel (stond te bladeren), kopen en scannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
teacher schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:57:
eh... dan moet ik naar de winkel (stond te bladeren), kopen en scannen :+
Uh ja en dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
De 2 ELOFORT doppendozen waren binnen en ik heb er van de 3 dus 2 verkocht met winst ;)

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/IMG_0760.jpg

Hierdoor had ik de mijne voor noppes :*)

Ik was net bij Brezan-automaterialen en daar hadden ze idd van dat Sonic gereedschap.

Moet zeggen ziet er netjes uit.
Denk dat het v.w.b kwaliteit en afwerking net boven Mannesman en Proxxon zit.

Heb een soort van schroevendraaier gekocht met flexibele hals met een dopje 7mm aan het eind.

T.b.v Jubilee/slangenklemmen was met korting € 9,90.

[ Voor 23% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-11-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:18
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:18:
De 2 ELOFORT doppendozen waren binnen en ik heb er van de 3 dus 2 verkocht met winst ;)

[afbeelding]

Ik was net bij Brezan-automaterialen en daar hadden ze idd van dat Sonic gereedschap.

Moet zeggen ziet er netjes uit.
Denk dat het v.w.b kwaliteit en afwerking net boven Mannesman en Proxxon zit.

Heb een soort van schroevendraaier gekocht met flexibele hals met een dopje 7mm aan het eind.

T.b.v Jubilee/slangenklemmen was met korting € 9,90.
Als we Skuzz mogen geloven zou het niets uit moeten maken of je nu Sonic of Mannesman hebt:
verder heb ik ook nog een merkloze doppenset (groene kist) van de
Brezan, maar het schijnt precies dezelfde set te zijn als Mannesman. Zit ook garantie op en alles is er los van te krijgen.
Niet dat ik een bepaald merk wil verdedigen of juist niet hoor ;)
Heb zelf sleutels van Mannesmann hier en koop automaterialen bij de Brezan dus dat zal het niet zijn.

Overigens heb ik wel het idee dat ook in de gereedschappen veel naar het merk gekeken en vaak minder naar de kwaliteit of laat staan de prijs/kwaliteitsverhouding.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 06-11-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 16:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De vergelijking tussen proxxon en mannesmann vind ik al een aparte...

Hoeveel mannesmann rotzooi ik al naar de kloten heb geholpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14
GH45T schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:37:
[...]

Als we Skuzz mogen geloven zou het niets uit moeten maken of je nu Sonic of Mannesman hebt:

[...]

Niet dat ik een bepaald merk wil verdedigen of juist niet hoor ;)
Heb zelf sleutels van Mannesmann hier en koop automaterialen bij de Brezan dus dat zal het niet zijn.

Overigens heb ik wel het idee dat ook in de gereedschappen veel naar het merk gekeken en vaak minder naar de kwaliteit of laat staan de prijs/kwaliteitsverhouding.
die doppenset wat ik heb is niet van Sonic maar die is merkloos, staat nergens wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
Bevalt het Proxxon setje een beetje?
Zit er ook naar te kijken.

Ook naar die Mannesmann koffer met 215 stuks, maar ik wil geen 200+ bitjes en doppen mee sjouwen als ik de doppenset nodig heb :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:44:
Ook naar die Mannesmann koffer met 215 stuks, maar ik wil geen 200+ bitjes en doppen mee sjouwen als ik de doppenset nodig heb :P
En als die kist omvalt of dooreengeschud wordt ben je ook een tijdje bezig om alles weer te ordenen :X :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:18:

[afbeelding]

Ik zag ze idd op het forum; ik dacht nog.. Zal ik... :)
Maar ik heb al 2 doppensets; eentje rukkwaliteit (destijds gekocht voor 30 gulden!) die het nog steeds doet, en een betere mm/inch die het ook nog steeds doet.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Vandaag ook maar ff die Proxxon set gehaald, ziet er goed uit :)
Voelt en ziet er allemaal een stuk steviger uit als zo'n goedkoop Aldi doppensetje :+

[ Voor 51% gewijzigd door MewBie op 19-11-2007 15:14 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waar heb je die set eigenlijk gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Bouwhof in Zoetermeer.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Die 1/4" en 1/2" set :)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb mijn Sinterklaas kado al gehad vandaag :*)

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Stahlwille960301422.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Stahlwille96030142.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Stahlwilledoos2.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denk dat er binnenkort een ELOFORT doppendoos op marktplaats staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hoe duur is die? Ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Rev! schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:13:
hoe duur is die? Ziet er goed uit
Dat wil je echt niet weten !

( Ik heb aanmerkelijk minder betaald trouwens. )

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-11-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ik heb vandaag een momentsleutel van Hazet gekocht (de 5122-1), bij Fugo was hij in de aanbieding. Niet de top, maar voor mijn sleutelwerk meer dan goed genoeg (ik ga eerdaags m'n remmen vervangen).
Mijn Proxon doppenset bevalt trouwens ook bijzonder goed. Ik ben nog niet in een situatie geweest waarbij hij mij teleurstelde. Nu nog een keer een set steek- en ringsleutels en een paar ratelringen voor de meest gebruikte maten in mijn auto (10mm bijvoorbeeld).

@teacher
Zo slecht is Bahco nou ook weer niet. Het is een beetje het budget merk van Snap-On, maar op veel punten toch zeker niet slecht. Ik heb een Engelse sleutel (oftewel een "Bahco") van ze, en die is echt van goede kwaliteit.
Bahco heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding, en daardoor scoren ze goed.
En nu ik op hun site zit te kijken, realiseer ik me ook weer dat mijn Belzer schroevendraaiers ook van Bahco te koop te zijn. Die zijn dus 100% identiek. Dat is dus wel een duurdere lijn van Bahco, maar van erg goede kwaliteit. Merk zegt dus niet heel veel. Bahco ("goedkoop" merk) == Belzer ("duur" merk). Er zijn een paar merken waarvan je gewoon zeker weet dat het goed is (ook al hebben die goedkope lijnen), en er zijn merken waarvan je gewoon weet dat het troep is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

deepbass909 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:54:

@teacher
Zo slecht is Bahco nou ook weer niet. Het is een beetje het budget merk van Snap-On, maar op veel punten toch zeker niet slecht. Ik heb een Engelse sleutel (oftewel een "Bahco") van ze, en die is echt van goede kwaliteit.
Ben helemaal niet anti bahco. Het was meer dat zon setje nog niet eens de helft kost van alle "grote" namen uit de test. Was meer verbaasd.

Overigens, vorige week klusje aan de mercedes gedaan (tankgever en tankfilter reinigen) en daarvoor had ik een dop 46 nodig (dat geloof je toch niet!). De enige die zulke maten heeft is gedore (en stahlwille). Dan heb je het over een dop van 40 euro... *uche...
Wel mooie dop trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Die doppen heb je wel van meer merken, maar dan heb je wel een 3/4" ratel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een set nieuwe steek- en ringsleutels. Metrisch is wat ik wil en ook gebruik, maar waarom willen sommige mensen hier dan toch de Engelse maten ook hebben ? :)

Waar kan ik dit (in de toekomst wellicht) tegenkomen zodat ik dan spijt heb dat ik het niet heb? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ligt eraan wat voor een auto je hebt natuurlijk, sommige merken gebruiken nu eenmaal geen metrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skuzz schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:34:
ligt eraan wat voor een auto je hebt natuurlijk, sommige merken gebruiken nu eenmaal geen metrisch
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
durf ik zo ook niet echt te zeggen, maar dat zullen dus merken zijn die auto's maken voor landen waar ze geen metrische maten gebruiken (Amerika, Engeland, Japan (denk ik...)

Heb ook wel eens gehoord dat Volvo geen metrische maten gebruikten vroeger, weet niet of dat nog steeds zo is. Volvo exporteerde veel naar de US, dus dat zou het wel verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 19:47

_Ernst_

Mark It Zero!

Amerikanen :P

Sinds kort ben ik begonnen met het sleutelen aan mijn chevrolet Impala, maar die gebruik engelse en metrische maten door elkaar heb ik gemerkt :P

Tot nu toe heb ik nog geen leuke doppen set gekocht, maar dat wil ik toch wel gaan doen. Op het moment werk ik met een 1/2" ratel en wat toebehoren van het praxis huismerk Lux Tools (rode versie, de middelste van de 3 varianten geloof ik) en die doet het prima. Voelt degelijk aan, ligt lekker in de hand en heb hem nog niet kapot weten te krijgen :P
Kwa doppen gebruik ik voor de engelse maten een paar 6 kant's Facom doppen die ik los heb gekocht, deze doen het uiteraard ook prima. Verder doe ik het tot nu toe met een no-name metrisch doppensetje dat ik bij mijn slagmoersleutel kreeg. Die voldoen tot nu toe ook wel, alleen merk ik wel duidelijk dat die net wat minder nauw aansluiten als de facom doppen.

Nu zit ik er toch al een tijdje aan te denken om toch een wat betere set aan te schaffen, maar heb nog niet kunnen besluiten wat ik eens zal doen. Een hele Facom set vind ik toch wat duur worden, dus zat ik te denken om toch voor een leuke Lux Tool set te gaan van Praxis, en dan voor de meest gebruikte doppen Facom doppen te nemen bijvoorbeeld.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Amerikaanse en Engelse auto's vooral. Als je een auto hebt van het vaste land, dan is het 95% metrisch, is het een moderne auto (jonger dan 25 jaar) is het 99,99% metrisch wat je nodig hebt. De kans dat ik iets in Engelse maten zal kopen, acht ik bijzonder klein...

@_Ernst_
Er was iets met een mars-lander van de NASA die neerstortte omdat ze zowel het metrisch alshet engelse systeem gebruikte :p Rare Amerikanen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
@ Skuzz; ik kom idd in m'n 142 nog wel eens wat engelse maten tegen.

@ Ernst: Als het goed is is alles in inches aan de Impala. Alleen zijn bijv. sleutel 13 en 1/2" gewoon goed uitwisselbaar. De nog glimmende boutjes willen nog wel eens metrisch zijn idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
1/2" wil zelfs nog wel eens wat beter passen op oude 13'ers waar wat van is weggeroest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Precies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Skuzz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:43:
1/2" wil zelfs nog wel eens wat beter passen op oude 13'ers waar wat van is weggeroest :P
Hetzelfde geldt vor 3/8" en 10mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok metrisch it is dus.

Kan iemand een beetje aangeven wat de rangorde van de merken is. Snap-on de absolute top, maar te duur. Kom ik daarna bij Gedore terecht ofzo?

Ik koop nl liever één keer iets goed, wat dan gewoon lang meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:20

-tom-562

Oliesjeik

Brüder Mannesmann, Teng-tools..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 14:12

dreeke

outdated icon

Ik heb ook het bekende Mannesmann setje, keer op marktplaats gekocht voor 50 Euro nieuw.
Er zit wel wat oppervlakkige roest op sommige doppen nu na 2 jaar maar niks ernstigs.
Verder doet het wat het moet doen. Gebruik het niet elke dag dus weet niet of 't dan ook nog zulk goed spul is. :+

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Van mannesmann heb je ook nog verschillende series. Dure en goedkope

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:27:
Ok metrisch it is dus.

Kan iemand een beetje aangeven wat de rangorde van de merken is. Snap-on de absolute top, maar te duur. Kom ik daarna bij Gedore terecht ofzo?

Gedore is nummer één.

Overigens, ik snap dat je iets goeds wil, maar gebruik je het profi? Maw. moet je je geld ermee verdienen of wil je gewoon wat goeds? Lux gereedschap is misschien niet sexy (want praxis) maar is echt net spul. En anders een teng-tools setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Skuzz schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:48:
durf ik zo ook niet echt te zeggen, maar dat zullen dus merken zijn die auto's maken voor landen waar ze geen metrische maten gebruiken (Amerika, Engeland, Japan (denk ik...)

Heb ook wel eens gehoord dat Volvo geen metrische maten gebruikten vroeger, weet niet of dat nog steeds zo is. Volvo exporteerde veel naar de US, dus dat zou het wel verklaren
Gister het blok van mn 142 eruit getrokken, bijna alleen maar 9/16 en 5/8" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:55:
[...]

Gister het blok van mn 142 eruit getrokken, bijna alleen maar 9/16 en 5/8" :P
Ha! Had die Ed toch gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:27:
Ok metrisch it is dus.

Tja, is Snap-On de absolute top? Ik denk dat Gedore, Hazet, Beta, Stahlwile, Bahco, Belzer, Sandvik, etc in hun toplijnen elkaar maar weinig zullen ontlopen. De ene is iets beter in doppen (Snap-On), de ander weer in z'n ring- en steeksleutels (Gedore). Bahco, Belzer en Sandvik hebben bijvoorbeeld ook goedkope lijnen, waar ze vooral van bekend zijn, maar hun toplijnen zijn gewoon van profi kwaliteit. Het midden gebied is interessanter, het gebied van Proxxon, Lux, Mannesmann, teng-tools, etc. Daar kunnen juweeltjes tussen zitten, maar ook dingen die gewoon te duur zijn. Ik ben heel erg te spreken over m'n Proxxon-set. Voor het sleutelwerk wat ik doe, zeker goed genoeg. Schroevendraaiers heb ik van Bahco/Belzer/Sandvik (dezelfde serie, alleen met andere namen op verschillende maten 8)7 ), en m'n momentsleutel is van Hazet. Als ik bij m'n vader ben, ligt er bovendien een volledige set Dowidat sleutels (de do uit Gedore, merk bestaan nu niet meer en ze zijn inmiddels ook 40 jaar oud en nog altijd goed) klaar om te gebruiken. Staar je dus niet blind op een merk, maar kijk wat goed verkrijgbaar is bij jou in de buurt (altijd prettig als je wilt uitbreiden) voor een prijs die jij er voor over hebt. Heb je geld genoeg, dan alles van Snap-on, Gedore of een ander top merk, maar er is ook goed gereedschap voor minder te krijgen. Vooral bij doppen, let goed op hoe de ratel in elkaar zit. Die mag simpelweg geen speling hebben, en de knop om de draairichting in te stellen moet soepel werken, maar wel goed vergrendelen. Bij goedkopere ratels merk je vaak genoeg dat dat niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:50
Op m'n werk heb ik snap on torx doppen, dat zijn ondingen. Privé heb ik Lux profilijn torx doppen en die vind ik een stuk beter. Er is gewoon niet 1 merk waarvan alles top is.
Ik heb zelfs een basic Lux 3/8 ratel en wat ik ook die hij gaat niet kapot, maar de basic Lux doppen daarentegen stellen weer niets voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Bij het losdraaien van (goed vastgezette) wielbouten kom je erachter waarom je een goede ratel + dop hebt.

Laatst had ik met één of andere goedkope ratel bij een maat van me geprobeerd om de wielbouten van z'n Kever los te draaien, die ratel sloeg gewoon over. Hazet ratel gepakt en het wiel was zo los.

Thuis heb ik een soort uitschuifbaar stuk staal met aan het uiteinde een 1/2" aansluiting van de Aldi, waren twee doppen bijgeleverd. M'n wielbouten zaten zo vast dat die dop gewoon krom werd (terwijl ik 'm er met een rubber hamer extra goed opgetikt had), voor hetzelfde geld is dan je wielbout naar de tering en een griptang gaat je in dat geval niet helpen. Toen dus maar even een fatsoenlijke dop 19 van Hazet op dat stuk staal gezet,.wielmoer was zo los.

Echt, ik zou voor geen goud willen aankloten als het op dat soort dingen aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wielbouten draai ik niet los met een ratel hoor :+

Daar zet ik een kruissleutel op, ratel zou niet eens in mn opkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ratel is daar ook niet echt voor bedoeld nee.
Heb ik ook wel eens gedaan maar dat was toen ik op mijn sleutelplek wegreed en ik het na 5km snelweg wel erg vond rammelen in mijn auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Nee, maar als je even geen kruissleutel tot je beschikking hebt moet je wel 's zoeken naar een oplossing hè. Als ze heel erg vastzitten is de hefboom gewoon te kort en bovendien denk ik dat het niet echt goed is voor je ratel, maar het geeft wel aan dat er grote verschillen in zitten wat betreft de kwaliteit.

Om vast te zetten heb (zeker bij lichtmetalen velgen) gewoon een momentsleutel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik pak altijd een ratel? Is daar mis mee? Zon kruissleutel vind ik absoluut niet fijn werken. Na het vastdraaien even aantrekken met de momentsleutel en klaar :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:59:
Ik pak altijd een ratel? Is daar mis mee? Zon kruissleutel vind ik absoluut niet fijn werken. Na het vastdraaien even aantrekken met de momentsleutel en klaar :)
Denk juist dat het sneller gaat dan met een een ratel hoor.

Even flink krachtzetten met 2 handen in het begin (2 handen, meer kracht, draaipunt in het midden, handig!) daarna met 1 hand het ding ertegenaan gedrukt houden en met de ander rondslingeren, dan issie zo eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
mcdronkz schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:03:
Bij het losdraaien van (goed vastgezette) wielbouten kom je erachter waarom je een goede ratel + dop hebt.

Laatst had ik met één of andere goedkope ratel bij een maat van me geprobeerd om de wielbouten van z'n Kever los te draaien, die ratel sloeg gewoon over. Hazet ratel gepakt en het wiel was zo los.

Thuis heb ik een soort uitschuifbaar stuk staal met aan het uiteinde een 1/2" aansluiting van de Aldi, waren twee doppen bijgeleverd. M'n wielbouten zaten zo vast dat die dop gewoon krom werd (terwijl ik 'm er met een rubber hamer extra goed opgetikt had), voor hetzelfde geld is dan je wielbout naar de tering en een griptang gaat je in dat geval niet helpen. Toen dus maar even een fatsoenlijke dop 19 van Hazet op dat stuk staal gezet,.wielmoer was zo los.

Echt, ik zou voor geen goud willen aankloten als het op dat soort dingen aankomt.
Ik heb ook nog een paar TOTAAL kromme wringijzers en stukken el cheapo gereedschap liggen als trofee wat niet opkon tegen bouten die al 30 jaar vast hebben gezeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
paar weken geleden was ik aan het klussen aan een Mercedes 240D (W123) uit '80 van een vriend van me. De wielmoeren waren echt totaal niet los te krijgen. Niet met een luchthamer en daarnaa ook nog niet een wringijzer met een buis er op van 1m
uiteindelijk los gekregen met een buis van 2m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:01:
[...]

Even flink krachtzetten met 2 handen in het begin (2 handen, meer kracht, draaipunt in het midden, handig!) daarna met 1 hand het ding ertegenaan gedrukt houden en met de ander rondslingeren, dan issie zo eraf.
Tot je een keer een echt vast zittende wielbout hebt... Dat is m'n vader overkomen, die brak z'n kruissleutel in tweeën...
Voor m'n wielbouten gebruik ik de sleutel van m'n auto. Die is op zich behoorlijk goed, alleen is de hefboom wat aan de korte kant als ze echt vast zitten.

Met goedkoop gereedschap hoef je bij mij ook niet aan te komen... Als ik ergens help, dan gaat ook altijd m'n eigen koffer meer. Ook al heeft die gene zelf ook goed gereedschap. Ik ken m'n eigen spul toch het beste en weet wat het aan kan.

Ik kwam er alleen afgelopen weekend en vandaag achter dat ik bepaalde maten inbus sleutels mis... Namelijk 7mm en 12mm... BMW gebruikt die in z'n auto's 8)7 12mm is groter dan eigenlijk de meeste sets gaan (die houden op bij 10), en 7 zit er simpelweg vrijwel nooit in (ze verspringen namelijk van 6 naar 8 naar 10).

Voor Torx heb ik vrijwel alle maten liggen als (Belzer) schroevendraaier, en daarnaast nog als dopjes in m'n Proxxon kist.
De torx-40 is wel een enorm ding trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.newdom.com.ua/img.php?pID=15586
Die handgreep is groot genoeg voor 2 handen 8)7 (wat je bij die maat trouwens soms ook wel nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Maatje 7 heb ik ook los gekocht omdat die nooit in die setjes zitten en bij een bouwmarkt hoef je het niet eens te vragen. Bij een automaterialenzaak gehaald, eentje waar ze 20 meter muur vol hebben hangen met profi gereedschap. Dus eigenlijk alles wat je nodig hebt hebben ze wel.

Kon dezelfde middag nog m'n remblokken wisselen :p Wat dat betreft was m'n charade toch handiger, gewoon 2 bouten nrtje 10 waar je gewoon een ratel op kan zetten. Nee, bij alfa (en schijnbaar bij bmw) moet je weer een inbus nr 7 gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

In ieder geval heb je maatje 7 nodig voor het demonteren van de klauw en de beugel waarmee hij vast zit. Die beugel zelf zit weer aan de naaf met 2 bouten maatje 16.

Misschien moet ik maar eens een setje facom dopjes halen...
Ze hebben een mooi setje met 5 t/m 8,10,12,14,17 en 19 mm, al kost zo'n setje wel gelijk €75 :X En ze zijn 1/2 inch, wat misschien in veel situaties wat onhandig kan zijn...

Wat ik me alleen al een tijdje afvraag, wat zijn precies "impact doppen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
machine-grade staal... Dat is extra gehard staal dat bestand is tegen de grote klappen die je grote luchttol geeft. (in de orde van de 500Nm ofzo)
Ofwel: extra harde dop ;)

Maar ik denk dat als je zoveel kracht op een bout of moer moet zetten, de draad meestal gewoon afbreekt...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32

4x2

lộn xộn quá

Ik kan de remblokken van mn auto loshalen met een schroevendraaier (en met mn oude klauwen met drevel+hamer, nog leuker :P).

Ik heb trouwens een doppendoos van de kijkshop, hopen goedkope ring/steeksleutels (en een paar verdwaalde van hazet/gedore dr tussendoor), inbussleutels uit de 5 euro bak vd praxis en nog meer van die goedkope smurrie.
En draai dr eigenlijk nooit iets mee kapot thuis en vind het ook niet zo bijster irritant werken, kwestie van de beperkingen en extra speling kennen en dr mee om kunnen gaan.

Op mn werk heb ik dan wel weer bijna alleen maar snap-on, maar dat wordt ook iets intensiever gebruikt.

met bijna nooit bedoel ik 1-2x per jaar een bout die dol gaat/afbreekt dankzij het gereedschap, heb in 5 jaar tijd pas 3 of 4 doppen/ringsleutels gemold (waarna ik maar iets duurder spul had gehaald).

[ Voor 14% gewijzigd door 4x2 op 08-03-2008 16:25 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Even een Lux tool ervaring: Vanmiddag toch nog maar eens geprobeerd het achterwiel van de Impala los te krijgen (zat echt muurvast, wilde een tijdje geleden nieuwe wielmoeren erop draaien, maar kreeg het bij dat acherwiel niet voor elkaar).
Dus vanmiddag een meter lang stalen hoekprofiel gepakt en dat aan mijn Lux tool ratel gemaakt en erop gaan hangen -> *piep* *krrr* moer los :Y) En de sleutel gaf geen kik :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53
aangezien er ZEER binnenkort een leuk motorisch speelgoedje mijn kant op komt ben ik nu alvast op zoek naar een mooi "setje" gereedschap...ik zoek iets in de trend van dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.rkv-trading.nl/trading/image/groot/04212.jpg

nu heb ik via het werk even geinformeerd wat dit setje kost: 1450,-

nu vind ik dit wel errug veel....en is teng tools natuurlijk ook wel erg hoogwaardig...

wie kan mij een merk adviseren dat wellicht wat mindere kwaliteit heeft en zo'n vergelijkbare set in het assortiment heeft voor zo'n 6-800 euro? of wordt het dan echt rommel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een setje gereedschap achterin liggen, altijd handig. Maar bij gebrek aan spanbanden ofzo glijdt het elke keer als ik een beetje de bocht doorga van links naar rechts :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:01:
Ik heb ook een setje gereedschap achterin liggen, altijd handig. Maar bij gebrek aan spanbanden ofzo glijdt het elke keer als ik een beetje de bocht doorga van links naar rechts :')
Klitteband aan de achterkant plakken en aan je bekleding/mat hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook wel interessant vind is hoe jullie het bewaren?

Alle sleutels ed op een bord aan de muur? Maar dan kan je het niet meenemen, of in een gereedschapskist? En hoe deel je die dan handig in zodat niet alles door elkaar mengt? :+

Ik heb nu alles in een gereedschapskist door elkaar gegooid, handig zoeken dus :')

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:28

Meneer aard

Porsche rulez!

Zelf heb ik het gereedschap wat ik vaka gebruik (heb bijna van alles 2 setjes of meer) 1 bord aangemaakt met standaard maten (steek 10 t/m 19 etc), en tangen..als je ff snel iets moet pakken. Ook het zelfgemaakte gereedschap (ja soms heb je dat wel eens nodig :P ) hangt daar ook bij, anders raak je het kwijt en loop je de volgende dag weer te vloeken.

De rest heb ik gewoon in een bak liggen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:01:
[...]

Knappe kerel als je mijn wielbouten met een normale kruissleutel los krijgt... de "dop" is te dik. Ik -moet- wel een ratel met dop 19 gebruiken ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:57:

Alle sleutels ed op een bord aan de muur? Maar dan kan je het niet meenemen, of in een gereedschapskist? En hoe deel je die dan handig in zodat niet alles door elkaar mengt? :+

Ik heb nu alles in een gereedschapskist door elkaar gegooid, handig zoeken dus :')
Ik heb een volvo 144, met een behoorlijk grote kofferbak, ligt helemaal vol: tot en met verrijdbare krik aan toe... 8)7

Ik heb geen parkeermogelijkheid voor de deur dus het een en ander heeft zich verzameld in de loop der tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:57:

Ik heb in m'n eigen huis alleen doppen en schroevendraaiers liggen... De doppen zitten uiteraard al in een nette kist en de schroevendraaiers, tangen, hamer, etc zitten in een kunststof gereedschapskist.
Aangezien ik een berging 3 verdiepingen lager heb liggen, zit ik altijd in dubio waar ik m'n gereedschap laat. Uiteindelijk komt het er dus op neer dat ik alles in een kist in m'n huis heb liggen, op m'n momentsleutel na. Die heb ik dus wel in de berging liggen, want die gebruik ik echt alleen bij m'n auto.

M'n vader heeft z'n hele gereedschapscollectie (sleutels, hamers, etc) aan een speciaal bord in de schuur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoutWout schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:09:
Gadore is onverwoestbaar, maar zeer prijzig. Geef mij maar 10 jaar oud 6-kants Gadore, dan een hobby setje van de Praxis die je na een avondje flink sleutelen kan weggooien.

Zie ook mijn uit de hand gelopen hobby op http://drouge.web-log.nl
Het merk Gadore bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:51:
[...]

Ik heb een volvo 144, met een behoorlijk grote kofferbak, ligt helemaal vol: tot en met verrijdbare krik aan toe... 8)7

Ik heb geen parkeermogelijkheid voor de deur dus het een en ander heeft zich verzameld in de loop der tijd.
Ik heb momenteel niet zoveel meuk meer in de 142, maar er passen verdorie wel 2 motorblokken in man, zonder gein! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 13:16

Ikke!

aka Netfinity

ephymerous schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:00:
[...]

Knappe kerel als je mijn wielbouten met een normale kruissleutel los krijgt... de "dop" is te dik. Ik -moet- wel een ratel met dop 19 gebruiken ;)
Met mijn kruissleutel krijg ik ze wel los hoor :p

(Had hetzelfde probleem, dus het ding even bewerkt met de slijpschijf. En de sleutel knapte niet eens kapot daarna :P)

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:58:
[...]

Ik heb momenteel niet zoveel meuk meer in de 142, maar er passen verdorie wel 2 motorblokken in man, zonder gein! :D
Haha, redelijk groot is eigenlijk een understatement ja _/-\o_

Misschien een optie om daar de V8 te laten zakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:03

houthakker

Poehé

GH45T schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:22:
Thuis een doppendoos van Mannesmann staan en dat werkt naar volle tevredenheid :)

Is dan wel niet echt voor professioneel gebruik maar de traktoren en auto's worden er mee onderhouden en dat gaat allemaal goed. Dit zijn niet exact 6 kantige doppen maar ze zijn als het ware rond aan de binnenkant. Dit zorgt ervoor dat de dop zich goed vastzet op de schroef als je kracht gaat zetten, de kans dat je dop er op een lompe manier vanaf schiet is zo een stuk kleiner.

Die doos hebben we ooit voor iets van 100 euro gekocht en is erg compleet, zowel voor grote als kleine doppen, met steek en torx bitjes erbij, bitjes voor kruis/platte schroeven etc.

Stukken beter dan de doosjes die bij de Gamma en dergelijke te koop zijn in ieder geval zonder meteen de hoofdprijs te betalen.

Edit:
Zo eentje is het:
[afbeelding]
Ik kan deze set niet echt aanbevelen, althans, heb al 2 keer de rattel naar z'n gootje gedraaid.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu nog even over een goede garagekrik met assteunen :P

Je hebt bij de halfords etc wel zon set met een krik en 2 steunen voor rond de 30e, maar dan zit je met een krik die niet hoger komt dan 30cm. Assteunen halen dan ook zoiets. Kan me niet voorstellen dat je dan significant meer ruimte onder je auto krijgt, misschien 10 cm meer ofzo?

Dus, wat gebruiken jullie? :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik gebruik precies die set...

De krik komt inderdaad niet hoog genoeg om de hoogste stand van de steunen te halen...

Maar das natuurlijk zo opgelost met een blok hout...

Werkt best hoor, als ik eronder pas vind ik het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Voor mij geldt precies het zelfde.

Zorg er wel voor dat er een vlakke plaat onder de wieltjes van de krik ligt anders rijdt het allemaal niet zo lekker en gaat de auto niet soepel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

houthakker schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:53:
[...]

Ik kan deze set niet echt aanbevelen, althans, heb al 2 keer de rattel naar z'n gootje gedraaid.
Ik heb dezelfde set. Geen problemen mee. Ik gebruik hem vrij veel. Die "ronde" doppen zijn idd wel handig. Alles voelt lekker dik en stevig aan (en dat is het ook wel :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is een cm of 30 max genoeg om goed onder te kunnen werken?? Dat is nl nauwelijks meer dan wat je normaal hebt...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, het ding komt uit z'n vering en wat centimeters boven de grond op de een-na-hoogste stand...

Veel hoger zul je sowieso niet gauw komen met een normale garagekrik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit ziet er bv wel erg goed uit :)

Komt tot 50 cm.

Maar eigenlijk zoek ik natuurlijk zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.autec-vlt.nl/nl/a_img/lang_nl/BA_A3%20AL-1210_assteun%20klein%20internet.jpg

Hoe krijg je een auto alleen ooit zo ver omhoog? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Exact die krik hebben wij ook in de garage, werkt erg goed.

Echter zou ik NOOIT zo'n ding wat je daar post onder de auto vertrouwen, al helemaal niet als de auto diagonaal staat :X
Of dat ding glijdt eronder weg, of zakt in, of wat dan ook. Grote kans dat er ook olie/vloeistof gaat weglopen uit gaten waar het normaal niet of nauwelijks komt.

Echt, wat je hier ziet is zo gevaarlijk... met de auto op een brug, en dan een GOEIE assteun eronder en hooguit 20 cm omhoog is wel vertrouwd, maar zo scheef en met zo'n opvouwbaar ding.. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_4951.JPG

(not what you think) :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-04-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik doe al het krik werk nog altijd met de standaard bumper krik die bij de Impala hoort :P Aan een leuke garagekrik heb ik niet veel, aangezien al het sleutelen moet gebeuren op ons grindpad (dat ook nog eens niet helemaal horizontaal loopt...), niet echt ideaal dus.

Nu ligt ie van zichtzelf al vrij hoog boven de grond (hell, ik kan er onder gaan liggen zonder hem ook maar een cm op te krikken), maar met de standaard krik krijg ik hem toch een heel eind extra omhoog. Om de beurt 1 kant omhoog krikken en assteunen eronder plaatsen werkt vrij aardig, daarmee krijg ik hem ongeveer net zo hoog als de impala van de meneer hierboven :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

M'n vader heeft ook zo'n set, en echt ruim is het niet, maar het is voor mij genoeg om onder m'n BMW te komen. Het is verder stevig genoeg voor een normale auto. Die dingen kunnen 2,5ton per stuk dragen. Als je een auto op een steun zet, rust er misschien een kwart van het totaal gewicht op (waarschijnlijk zelfs minder), dus voor een normale auto zo'n 350kg. Dat is dus ruim onder het maximale draaggewicht van die dingen.
Het enige nadeel van die garage krikken is wel, dat ze ingeklapt nog vrij hoog zijn. Ik heb al een paar keer gehad dat m'n auto net in een gootje stond (een cm of 2 dieper dan de rest van de parkeerplaats), met als gevolg dat ik hem er niet meer onder kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:03:
Je hebt al 12-kant doppen dat je nu 6-kant wilt hebben? Want 6-kant heeft inderdaad de voorkeur ivm de maximaal over te brengen krachten maar soms heb je 12 kant nodig :)

Tengtools is niet slecht zover ik heb gehoord (heb er 2 keer meegewerkt maar waren geen klusjes waarbij je echt gereedschap nodig had dus ga ik me niet over uitlaten). Kraftwerk was ook redelijk goed zover ik het me kan herinneren en eigenlijk viel de prijs nog wel mee voor een koffer.
Kan iemand me dit misschien toch uitleggen? Als ik in de Gedore pdf'jes kijk is heel veel 12 kants, 6 kants ook wel.

Bij een ringsleutel snap ik het wel, 12 kant kan je er dan makkelijker opzetten, maar als je een dop gebruikt en dus ruimte hebt, waarom dan 12 kant kiezen? Er is nl heel veel aanbod, en als 6 zoveel beter zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Wat Chevy al zegt, voorkeur gaat uit naar 6 kant ivm krachtoverbrenging. Alleen waren we dit weekend met een blok aan de gang waar de nokkenas met een 12-kant bevestigd was. Dan heb je weinig keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/11062008.jpg

Vond deze nog in de schuur met 't opruimen; slecht gereedschap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol! Wtf heb je daarmee gedaan :D

Heb overigens een tijd geleden besloten om toch maar Gedore te kopen. Heb nu een een set ring en een set steeksleutels. Prima spul, maar ik gebruik het nog niet zo lang dus over de kwaliteit kan ik nog niet zo heel veel zeggen, maar dat zal wel goed zitten hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Kreeg iets niet los, weer niet meer wat B)

Zat wel een pijp op van een meter oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier thuis gebruik ik Rahsol
Redelijk onverwoestbaar spul....en 25 jaar Gedore garantie...
Komt gewoon uit de achterdeur van Gedore, alleen 3x goedkoper :)
Wel allemaal 12 kant btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te zoeken naar een fatsoenlijke manier om mn steek- en ringsleutels op te bergen. Alles heb ik nu in een gereedschapskist geflikkerd, maar dat is natuurlijk verre van optimaal omdat je elke keer moet zoeken naar de juiste maar. Ik wil het eigenlijk geordend zoals op een bord, maar dan mobiel. Iemand een idee? :)
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste