Ik heb ze in een doosje zitten met uitsparingen waar ze precies op volgorde in passen. Mooi bij elkaar, vliegen niet door je koffer heen en je raakt ze ook niet kwijt.
Dat zoek ik dus. Maar waar koop je dat?Sick Nick schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:36:
Ik heb ze in een doosje zitten met uitsparingen waar ze precies op volgorde in passen. Mooi bij elkaar, vliegen niet door je koffer heen en je raakt ze ook niet kwijt.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Bij mij zat het er al bij
Maar kan je altijd zelf in elkaar zetten, het is maar karton tenslotte. Stelt niet zoveel voor maar het is wel erg makkelijk.

Als je handig bent kan je zoiets vast ook van kunstof/rubber/metaal maken.

Als je handig bent kan je zoiets vast ook van kunstof/rubber/metaal maken.
Ik heb het geprobeerd te maken van hout. Maar dat werd niks. Is nog een stuk moeilijker dan het lijkt
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Ik heb een setje metrische sleutels die zitten inderdaad nog in de doos zoals bij Sick Nick, de engelse sleutels zitten in zon "mat" die kan je vervolgens oprollen en dichtknopen. Elke sleutel heeft zn eigenvakje in die mat en dus goed overzichtelijk, er zitten ook ogen aan zodat je het geheel aan de muur kan hangen.
Al mijn auto gereedschap ligt vervolgens in een houten bakje vergezeld met een oude handdoek, tegen het rammelen, het geheel wordt afgemaakt met een oude V-snaar die de boel bij elkaar houdt.
Al mijn auto gereedschap ligt vervolgens in een houten bakje vergezeld met een oude handdoek, tegen het rammelen, het geheel wordt afgemaakt met een oude V-snaar die de boel bij elkaar houdt.
Ik ga van de week deze steek/ringsleutelset halen, of ik haal alleen sleutel 19 hangt een beetje van de prijs af:

De fabrikant van mijn auto heeft namelijk ooit eens besloten om de trekhaak dusdanig vast te zetten dat je er met geen enkele normale sleutel bij komt
en dus eigenlijk alleen maar door een garage verwijderd zou kunnen worden.

De fabrikant van mijn auto heeft namelijk ooit eens besloten om de trekhaak dusdanig vast te zetten dat je er met geen enkele normale sleutel bij komt

[ Voor 8% gewijzigd door MewBie op 29-06-2008 17:08 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ook niet met zoiets:

?
Zit er ook aan te denken binnenkort een paar ring ratel sleutels te halen, toch wel erg makkelijk.
?
Zit er ook aan te denken binnenkort een paar ring ratel sleutels te halen, toch wel erg makkelijk.
Klik mee voor GoT!........
bij mij op het werk sleutelen we met gereedschap van Facom.
Opzig goed spul, het is iig MexxT bestendig, en dat komt niet vaak voor
alleen de kleinste ratel heeft het niet overleeft, maar wat wil je als je daar een bout 14 mee gaat losdraaien
Opzig goed spul, het is iig MexxT bestendig, en dat komt niet vaak voor
alleen de kleinste ratel heeft het niet overleeft, maar wat wil je als je daar een bout 14 mee gaat losdraaien
Audi S3
Nope, het is een 4x4 dus body op frame.Ikke! schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:58:
Ook niet met zoiets:
[afbeelding]
?
2 van de bouten zitten tussen de beugel waar de body op zit en het frame zelf.
Dat ziet er zeg maar zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| body ----------------- | | | ___x|_ | |frame| |_____| |
Het x-je is dan zeg maar de moer. En naast die beugel zit ook weer van alles en nog wat zoals aan 1 kant bijvoorbeeld de ophanging van de uitlaat.
[ Voor 14% gewijzigd door MewBie op 29-06-2008 20:31 ]
*beeeeep*
Ringratels zou ik niet zo snel kopen, komt een beetje flimsy op me over en het doet niks meer dan een gewone, in mijn ogen veel steverige ringsleutel. Ja het is alleen wat sneller...
je moet ze ook niet gebruiken voor het daadwerkelijke aandraaien of losdraaien van een bout/moer maar als je een lange bout ergens in moet draaien waar je nauwelijks bijkomt zijn ze toch erg handig hoor, voor de laatste slagjes even de sleutel omdraaien en aandraaien.
Klopt, dan kan het je een hoop werk of gepiel schelen
Ik ben ook op zoek naar een leuk compleet setje voor thuis gebruik. Nou kwam ik deze koffer tegen wat me opzich wel bevalt:
Link
Nou lees ik op internet dat de ene het heel slecht vind en de andere weer heel goed. Ik las ook dan ze een goedkope serie hebben (de blauwe) en de goede (groene en dus deze koffer). Kan iemand bevestigen dat de groene serie wel van goede kwaliteit it (lees: goede, geen perfecte zoals gedore etc).
Link
Nou lees ik op internet dat de ene het heel slecht vind en de andere weer heel goed. Ik las ook dan ze een goedkope serie hebben (de blauwe) en de goede (groene en dus deze koffer). Kan iemand bevestigen dat de groene serie wel van goede kwaliteit it (lees: goede, geen perfecte zoals gedore etc).
Lijkt niet heel verkeerd, en met die 10 jaar garantie kan je je er ook niet echt een breuk aan vallen, al is het de vraag of de verkoper ook daadwerkelijk die garantie gaat geven mocht 't nodig zijn.
't Materiaal is voor gewoon klussen prima, al zal je met veelvuldig sleutelen best wel eens een dop vernielen uit zo'n setje.
Ik ben zelf trouwens nog steeds zéér tevreden met m'n King Tony set, heb er m'n Chevy blok mee in elkaar gezet en hij wordt echt meerdere malen per week intensief gebruikt maar geen krimp!
De kist ziet er niet meer uit aan de buitenkant, maar zo hoort 't toch
Ben echt blij dat ik niet voor een Teng Tools set ben gegaan. Ik wil niet zeggen dat 't mindere kwaliteit is, maar het ziet er toch een stuk minder uit. Ik sleutel graag 'mooi'
Nog iets, ik heb een poosje terug in Amerika een steek-ring set gekocht voor $20, het lijkt erg op Snap-On qua vormgeving en afwerking maar dat is het natuurlijk niet.
Wel is het 10x beter dan de steek-ring set die ik in NL heb gekocht voor 50 euro..
't Materiaal is voor gewoon klussen prima, al zal je met veelvuldig sleutelen best wel eens een dop vernielen uit zo'n setje.
Ik ben zelf trouwens nog steeds zéér tevreden met m'n King Tony set, heb er m'n Chevy blok mee in elkaar gezet en hij wordt echt meerdere malen per week intensief gebruikt maar geen krimp!
De kist ziet er niet meer uit aan de buitenkant, maar zo hoort 't toch
Ben echt blij dat ik niet voor een Teng Tools set ben gegaan. Ik wil niet zeggen dat 't mindere kwaliteit is, maar het ziet er toch een stuk minder uit. Ik sleutel graag 'mooi'
Nog iets, ik heb een poosje terug in Amerika een steek-ring set gekocht voor $20, het lijkt erg op Snap-On qua vormgeving en afwerking maar dat is het natuurlijk niet.
Wel is het 10x beter dan de steek-ring set die ik in NL heb gekocht voor 50 euro..
[ Voor 27% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 22-07-2008 01:44 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Die set heb ik sinds vorige week. Voelt iig goed aan maar moet er nog mee klussen. Die 10 jaar garantie is garantie bij de fabrikant, via Outlet Planet is een jaar.Blueone schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:30:
Ik ben ook op zoek naar een leuk compleet setje voor thuis gebruik. Nou kwam ik deze koffer tegen wat me opzich wel bevalt:
Link
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Het is voor mij puur voor thuis gebruik en af en toe wat te hobbyen aan de auto etc. Daarom lijkt mij een complete koffer wel makkelijk zodat ik het altijd bij de hand heb. Hoe zit het eigenlijk met de torx doppen want die vind ik wel belangrijk. zit het "torx gedeelte" echt vast aan de dop?
[ Voor 22% gewijzigd door Avvd op 22-07-2008 02:02 ]
Jep
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
want dat mis je bij veel sets. Ik denk dat ik gewoon deze set ga aanschaffen 
Weet iemand trouwens waar je dit kan kopen (behalve een online shop)?
Bij een lokale gereedschapswinkel al geprobeerd? Brezan misschien ook wel. Heb hem bij Knoef gehaald in Hengelo. Ik heb de set nu een jaar, en hij houdt zich prima. Er is nog niks stuk gegaan. Wel kwam ik bij de eerste keer sleutelen meteen iets te kort
(klein T-stukje)
Alleen de klik dingen waarmee je de doos dicht doet zijn niet heel stevig, 1tje is er afgebroken doordat ik er per ongeluk op ging staan. In de showroomversie daar waren er ook 2 afgebroken.
Alleen de klik dingen waarmee je de doos dicht doet zijn niet heel stevig, 1tje is er afgebroken doordat ik er per ongeluk op ging staan. In de showroomversie daar waren er ook 2 afgebroken.
In een normale gereedschapwinkel maar goedkoper zal het niet zijn.Blueone schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 02:03:
want dat mis je bij veel sets. Ik denk dat ik gewoon deze set ga aanschaffen
Ecodan warmtepomp
Bij SK.net hebben ze nu een actie met wat GEDORE gereedschap, misschien interessant voor dit topic aangezien gedore geen troep is.
http://samenkopen.net/action/541330
Wel erg goedkoop voor zo'n uitgebreide set. Heb voor die prijs net een set Gedore ring- en steeksleutels...Blueone schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:30:
Link
mja gedore is inderdaad ook echt een professioneel merk. Ik zelf denk dat het niet echt nodig is voor hobby gebruik. Maar ik ben benieuwd van wat voor kwaliteit het set is. Mijn vader heeft trouwens flink wat gereedschap van hazet en gedore van zijn werk dus ik kan het wel mooi vergelijken

Heerlijk zo'n kar. Jammer dat 'ie van een vriend is
9 beschikbaar, verkocht 9. Gaat lekker :-x.Emcee schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:29:
Bij SK.net hebben ze nu een actie met wat GEDORE gereedschap, misschien interessant voor dit topic aangezien gedore geen troep is.
Toch maar ingeschreven, ik hoop dat we deze nog kunnen krijgen...
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Die ringratelset is wel vrij geil
Mijn broer heeft die set ring-ratels ook, ik vind ze wat minder fijn omdat ze een rechte kop hebben. Wel een mooi stevig kistje erbij
Niet het beste gereedschap, maar altijd handig. Bij de Lidl zijn vanaf morgen (24-7-08) assteunen in de aanbieding (2 steunen voor €11,99). Ik rij er morgen in ieder geval even langs om een setje te halen.
Maandag a.s. (28-7-08) hebben ze ook een oplaadbare LED-looplamp (24 LED's) in de aanbieding (€16,99). Ik heb een tijdje terug z'n grotere broertje bij de Lidl gehaald (60 LED's uit m'n hoofd) en die bevalt me erg goed. Er komt een partij licht uit waar je U tegen zegt en de accu gaat lekker lang mee (ruim 3 uur). Ik heb die lamp permanent in m'n auto liggen.
Wat betreft die Gedore set, weet iemand wat de "normale" prijs is voor de verschillende ring- en steeksleutels die aangeboden worden in de inkoopactie?
EDIT:
Ik heb wat gevonden... De Ringratelset is normaal tussen de €160 en €190, dus €116 is serieus goedkoop, de ring- en steeksleutel setjes kan ik niet terug vinden, maar voor de steeksleutelszou een normale prijs van tussen de €50 en €60 gelden en voor de ring zelfs tegen de €100. Alles is dus erg goedkoop, en deze sleutels mis ik nog echt in m'n collectie... (Ik misbruik nu steeds de Dowidat (voorloper van Gedore) sleutels van m'n pa).
Maandag a.s. (28-7-08) hebben ze ook een oplaadbare LED-looplamp (24 LED's) in de aanbieding (€16,99). Ik heb een tijdje terug z'n grotere broertje bij de Lidl gehaald (60 LED's uit m'n hoofd) en die bevalt me erg goed. Er komt een partij licht uit waar je U tegen zegt en de accu gaat lekker lang mee (ruim 3 uur). Ik heb die lamp permanent in m'n auto liggen.
Wat betreft die Gedore set, weet iemand wat de "normale" prijs is voor de verschillende ring- en steeksleutels die aangeboden worden in de inkoopactie?
EDIT:
Ik heb wat gevonden... De Ringratelset is normaal tussen de €160 en €190, dus €116 is serieus goedkoop, de ring- en steeksleutel setjes kan ik niet terug vinden, maar voor de steeksleutelszou een normale prijs van tussen de €50 en €60 gelden en voor de ring zelfs tegen de €100. Alles is dus erg goedkoop, en deze sleutels mis ik nog echt in m'n collectie... (Ik misbruik nu steeds de Dowidat (voorloper van Gedore) sleutels van m'n pa).
[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 23-07-2008 10:12 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Anoniem: 89521
Die dingen gebruik je bijna nooit, koppen zijn te dik en passen vaak niet.
Weggegooid geld.
Ik beschik over ervaring....
Jij snapt ut.DopdeDouwer schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:04:
Valt erg tegen in de harde praktijk.Ikke! schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:58:
Ook niet met zoiets:
[afbeelding]
?
Ik heb laatst een ringratelsleutel 13 gekocht en dat vond ik toch wel erg handig. Heb hem al 1x gebruikt
Ook niet vaker gesleuteld, maar goed. Als hij erop past en je kan weinig slag maken, is het wel relaxed. Past vaak nog wel op een plek waar een ratel met dop net weer niet past. Nadeel is wel dat je dan zo'n berg gereedschap naast je hebt liggen.
Ik moet binnenkort een trekhaak onder mijn auto zetten, nu kan ik de benodigde sleutels die ik zelf niet heb lenen van de buurman. En een momentsleutel kan ik waarschijnlijk wel even lenen bij mijn garage.
Maar aan de andere kant lijkt het me handig die dingen zelf in huis te hebben, ik ga nog wel eens weer sleutelen, maar niet zo vaak. Daarbij denk ik dan aan gereedschap van Lux bij Praxis omdat ik daarover in dit topic goede ervaringen lees.
Zouden jullie in mijn situatie zelf gereedschap kopen, en van welk merk dan ?
Maar aan de andere kant lijkt het me handig die dingen zelf in huis te hebben, ik ga nog wel eens weer sleutelen, maar niet zo vaak. Daarbij denk ik dan aan gereedschap van Lux bij Praxis omdat ik daarover in dit topic goede ervaringen lees.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Niet voor die trekhaak nee... Maar een eigen gereedschapsset is toch wel erg handig lijkt me zo...
Dat mag dan zo zijn maar ALS ze passen, dan is het een godsgeschenk. Laatst bij het vervangen van een demper waren ze fantastisch. Kleine slag, ratel met dop paste niet maar deze wel. Zo veel fijner dan met gewone steek- of ringsleutel zitten klooien.Anoniem: 89521 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:08:
[... ringratelsleutels ...]
Weggegooid geld.
Man has 2 testicles but only 1 heart...
Voor een trekhaak heb je toch geen momentsleutel nodig. Gewoon lekker vastdraaien.seq_uence schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:45:
Ik moet binnenkort een trekhaak onder mijn auto zetten, nu kan ik de benodigde sleutels die ik zelf niet heb lenen van de buurman. En een momentsleutel kan ik waarschijnlijk wel even lenen bij mijn garage.
Ik ook. Ik vind ze handig.Anoniem: 89521 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:08:
[...]
Weggegooid geld.
Idd... tijdens mijn swap heb ik die dingen vrij vaak gebruikt... om op zowat onmogelijke plaatsen te geraken waar je met een dop nooit bij kunt geraken. Met een steek/ring sleutel wel maar als je telkens +30 seconden ligt te kloten met je arm die in onnatuurlijke posities zit om die sleutel telkens terug op de bout/moer te zetten, is de ratelring wel erg handig imo.
De Nederbelg !
mja, gewoon vastdraaienRepeat schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:55:
[...]
Voor een trekhaak heb je toch geen momentsleutel nodig. Gewoon lekker vastdraaien.
een van de weinige dingen waar je echt een momentsleutel nodig hebt is al je aan de motor gaat sleutelen, intern dan.
en Alu velgen vinden het ook niet altijd even leuk om te vast aangedraaid te worden
Ja akkoord, er staat wel een moment bij in de beschrijving. Maar kan zeker ook op gevoel.
Vanmiddag bij de autoshop kwam ik een bitset tegen van Mannesmann, omdat ik een aantal torx nog niet had heb ik deze meegenomen vooor 25 euro. Goede koop of niet ?

Mannesmann is zeker niet slecht. Ik heb het set nu 2 dagen binnne (het 215 delige) en het valt me zeker niet tegen.
als ik het zou plaatsen tussen gamma/aldi (1) - gemiddeld(2) - hazet/gedore(3) dan zou het er ongeveer zo uitzien: (4) = mannesmann
als ik het zou plaatsen tussen gamma/aldi (1) - gemiddeld(2) - hazet/gedore(3) dan zou het er ongeveer zo uitzien: (4) = mannesmann
code:
1
2
| |-----|--|---| 1 2 4 3 |
@seq_uence
Lux is zeker niet slecht en zal in het schematje van Blueone bij 2 of 4 zitten (afhankelijk van de serie). Lux heeft een blauwe "standaard" collectie (kwaliteit 2) en een rode profi collectie (kwaliteit 4).
Zeker bij sleutels, schroevendraaiers, doppen, etc. zou ik voor de profi-collectie gaan. De pasvorm is beter, ze zijn slijtvaster en sterker.
Lux is zeker niet slecht en zal in het schematje van Blueone bij 2 of 4 zitten (afhankelijk van de serie). Lux heeft een blauwe "standaard" collectie (kwaliteit 2) en een rode profi collectie (kwaliteit 4).
Zeker bij sleutels, schroevendraaiers, doppen, etc. zou ik voor de profi-collectie gaan. De pasvorm is beter, ze zijn slijtvaster en sterker.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Gisteren weer eens het voordeel gemerkt van fatsoenlijk gereedschap...
Moest een temperatuursensor en een thermostaat vervangen. Had beiden al eens los gehad met resp. een rechte ratel en een bahco, omdat m'n grote doppenset uitgeleend was... Was een aardig gekloot. Vooral de thermostaat ging voor geen meter, aangezien het nogal druk is in die buurt. Denk dat ik alleen daar al een goed half uur mee bezig ben geweest..
Gisteren met m'n proxxon set was ik met beiden in 10minuten klaar... Grote dop 21 ipv bahco en een knietje tussen de ratel waren de oplossing
Moest een temperatuursensor en een thermostaat vervangen. Had beiden al eens los gehad met resp. een rechte ratel en een bahco, omdat m'n grote doppenset uitgeleend was... Was een aardig gekloot. Vooral de thermostaat ging voor geen meter, aangezien het nogal druk is in die buurt. Denk dat ik alleen daar al een goed half uur mee bezig ben geweest..
Gisteren met m'n proxxon set was ik met beiden in 10minuten klaar... Grote dop 21 ipv bahco en een knietje tussen de ratel waren de oplossing
Korte update: de starter heeft er voor gezorgt dat ik die set toch kon krijgen. HuldeDiedX schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:00:
[...]
9 beschikbaar, verkocht 9. Gaat lekker :-x.
Toch maar ingeschreven, ik hoop dat we deze nog kunnen krijgen...
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Aldi gereedschap is best goed hoor. Zeker beter dan gamma en ook wel gemiddeld denk ik. Het is iig geen drop forged pisbakkenstaal.Blueone schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:44:
Mannesmann is zeker niet slecht. Ik heb het set nu 2 dagen binnne (het 215 delige) en het valt me zeker niet tegen.
code:
1 2 |-----|--|---| 1 2 4 3
[ Voor 21% gewijzigd door Repeat op 25-07-2008 15:10 ]
Ik heb mezelf zojuist getracteerd op de steek-, ring en ringratelsleutels van Gedore die op Samenkopen.net staan. Nu nog een maandje wachten tot ze verstuurd worden...
Inmiddels begint m'n basis handgereedschap uit een leuke collectie te bestaan (inc nieuw besteld):[list]
• Schroevendraaiers van Bahco/Sandvik/Belzer (ergo serie, kruiskop, philips, platkop, torx)
• doppenset van Proxxon
• Hazet momentsleutel
• steek-, ring en ringratelsleutels van Gedore
• Een echte Bahco (engelse sleutel) van Bahco
• onbekend merk, maar goede inbussleutels
• Knipex tangen
• nog wat losse zooi
• merkloze steek- en ringsleutels van €5 per set

De volgende stap wordt het electrisch gereedschap, beginnend met een goede accuboor... (aangezien bijna alles in m'n huis van gips of gasbeton is)
Inmiddels begint m'n basis handgereedschap uit een leuke collectie te bestaan (inc nieuw besteld):[list]
• Schroevendraaiers van Bahco/Sandvik/Belzer (ergo serie, kruiskop, philips, platkop, torx)
• doppenset van Proxxon
• Hazet momentsleutel
• Knipex tangen
• nog wat losse zooi
• merkloze steek- en ringsleutels van €5 per set

De volgende stap wordt het electrisch gereedschap, beginnend met een goede accuboor... (aangezien bijna alles in m'n huis van gips of gasbeton is)
Soms hoeft gereedschap trouwens niet altijd 'goed' te zijn.
Wij kopen vaak in 4 van die goedkope slijptollen in 1x. Heb je altijd een reserve, en vaak zit er 2 tot 3 jaar garantie op die dingen. Bij ons gaan ze echt max een half tot 3/4 jaar (intensief gebruik) mee, en je krijgt altijd 'n nieuwe.
Gebruik m'n dure Bosch wel voor minder zware klussen
Wij kopen vaak in 4 van die goedkope slijptollen in 1x. Heb je altijd een reserve, en vaak zit er 2 tot 3 jaar garantie op die dingen. Bij ons gaan ze echt max een half tot 3/4 jaar (intensief gebruik) mee, en je krijgt altijd 'n nieuwe.
mja, niets mis met goedkoop gereedschap, je moet er alleen niet teveel van verwachtenHydraulik-Phunk schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:45:
Al heb ik eens een goedkope boormachine gehad en die had maar 1 snelheid, daar was dus wel iets mis mee
@Hydraulik-Phunk
Dat doet me denken aan hoe wij keuze maakte tussen 2 hamerboren bij het verbouwen van het huis van m'n ouders. Voor het fijne werk (gaatjes boren, inbouwgaten net afwerken) pakte we de dure Bosch, voor het groffe hak werk pakte we de goedkope Kinzo. Die Kinzo kende sowieso alleen de stand hard (en dan bedoel ik ook echt hard) en kostte ooit misschien een kwart van die Bosch. Die mocht dus mooi dienst doen als de hamer waarmee we een groot gat in hard beton gingen hakken.
Maar over het algemeen gaat mijn voorkeur toch wel uit naar goed gereedschap, zeker als het om hand gereedschap gaat. De kleinste platkopschroevendraaier heb ik bijvoorbeeld al misbruikt bij het stellen van m'n keuken zonder dat hij een krimp gaf (en dan praten we over een schroevendraaier met eens schaft van tussen de 3,5 en 4mm waar veel dwarskrachten op kwam te staan) en de grootste uit de collectie heb ik al meerdere keren min of meer misbruikt als breekijzer. Die dingen zijn gewoon onverwoestbaar.
Dat doet me denken aan hoe wij keuze maakte tussen 2 hamerboren bij het verbouwen van het huis van m'n ouders. Voor het fijne werk (gaatjes boren, inbouwgaten net afwerken) pakte we de dure Bosch, voor het groffe hak werk pakte we de goedkope Kinzo. Die Kinzo kende sowieso alleen de stand hard (en dan bedoel ik ook echt hard) en kostte ooit misschien een kwart van die Bosch. Die mocht dus mooi dienst doen als de hamer waarmee we een groot gat in hard beton gingen hakken.
Maar over het algemeen gaat mijn voorkeur toch wel uit naar goed gereedschap, zeker als het om hand gereedschap gaat. De kleinste platkopschroevendraaier heb ik bijvoorbeeld al misbruikt bij het stellen van m'n keuken zonder dat hij een krimp gaf (en dan praten we over een schroevendraaier met eens schaft van tussen de 3,5 en 4mm waar veel dwarskrachten op kwam te staan) en de grootste uit de collectie heb ik al meerdere keren min of meer misbruikt als breekijzer. Die dingen zijn gewoon onverwoestbaar.
Schroevendraaiers zijn idd ook wel de meest multifunctionele gereedschappen:
-Je kan ze gebruiken als hamer bij in geval van luiheid.
-Je kant ze gebruiken als breekijzer.
-Je kant ze gebruiken als kraspen.
-Je kant ze gebruiken als centerpons.
-Je kant ze gebruiken als perforator.
-Je kant ze gebruiken als roestdetector.
-Je kant ze gebruiken als BBQ-gereedschap.
-Je kant ze (soms) gebruiken als autosleutel.
-Je kant ze gebruiken als kunststofboor.
-Je kant ze gebruiken als roerstokje.
En je kan er ook schroeven mee aandraaien.
-Je kan ze gebruiken als hamer bij in geval van luiheid.
-Je kant ze gebruiken als breekijzer.
-Je kant ze gebruiken als kraspen.
-Je kant ze gebruiken als centerpons.
-Je kant ze gebruiken als perforator.
-Je kant ze gebruiken als roestdetector.
-Je kant ze gebruiken als BBQ-gereedschap.
-Je kant ze (soms) gebruiken als autosleutel.
-Je kant ze gebruiken als kunststofboor.
-Je kant ze gebruiken als roerstokje.
En je kan er ook schroeven mee aandraaien.
Als dreigwapen, beitel of gewoon als inbussleutel willen ze ook nog wel eens een steentje bijdragen.
Ik ben ook maar al te blij met m'n Proxxon doppensetdeepbass909 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:38:
Ik heb mezelf zojuist getracteerd op de steek-, ring en ringratelsleutels van Gedore die op Samenkopen.net staan. Nu nog een maandje wachten tot ze verstuurd worden...
• doppenset van Proxxon
• Hazet momentsleutel
• Knipex tangen
• nog wat losse zooi
• merkloze steek- en ringsleutels van €5 per set![]()
Kostte een paar centen maar ik heb er al veelvuldig gebruik van gemaakt.
*beeeeep*
Morgen ga ik even die LED looplamp bij de Lidl halendeepbass909 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:49:
Niet het beste gereedschap, maar altijd handig. Bij de Lidl zijn vanaf morgen (24-7-08) assteunen in de aanbieding (2 steunen voor €11,99). Ik rij er morgen in ieder geval even langs om een setje te halen.
EDIT:
Of is het niet zo goedkoop? hier vind ik nl de 60 led versie voor 16 euro....
[ Voor 5% gewijzigd door Repeat op 29-07-2008 09:25 ]
Diezelfde looplamp kost bij Action 8 euro (als ze die nog hebben).
edit: de 24 led versie dan.
edit: de 24 led versie dan.
[ Voor 19% gewijzigd door seq_uence op 29-07-2008 11:08 ]
Ik heb 'm al een paaar maand, volgens mij dezelfde. Werkt prima, gaat lekker lang mee 
Maar ik gebruik toch liever een bouwlamp.
Maar ik gebruik toch liever een bouwlamp.
Mja, d'r is ook nog zoiets als gebruiksgemak. Op een gegeven moment begin je je gewoon te ergeren aan dat goedkope spul. We hebben onze goedkope boorhamer dan na een week ook teruggebracht en ingeruild voor een Metabo. Bevalt een stuk beterHydraulik-Phunk schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:45:
Ze doen hun werk anders prima hoor, en wat ik zeg, als 't nodig ik pak ik m'n Bosch wel.
En 't flutgereedschap wordt langzamerhand wel vervangen door goed spul ook
En 't flutgereedschap wordt langzamerhand wel vervangen door goed spul ook
Woei, ik kreeg gister het volgende mailtje:
En wel te weten:
(ik vrees dat m'n vader en vrienden mij wel weten te vinden straks... dat weten ze nu al namelijk)
Dus als het goed is liggen deze week de sleutels bij mij in huisBeste deepbass909,
De status van je bestelling is gewijzigd bij de actie Gedore gereedschap.
De nieuwe status van je bestelling is: Bestelling ingepakt.
Klik hier om je bestelling te bekijken.
Als je deze geautomatiseerde mailtjes niet wil ontvangen kun je dit aangeven in je profiel.
Veel plezier op SamenKopen.net
- De SamenKopen.net Crew
En wel te weten:
- Gedore steeksleutelset à €28,50
- Gedore ringsleutelset à €38,50
- Gedore ringratelset à €116,-
(ik vrees dat m'n vader en vrienden mij wel weten te vinden straks... dat weten ze nu al namelijk)
Zijn er al mensen die hun bestelling van Gedore gereedschap van Samenkopen.net binnen hebben?
Ik heb helaas de bezorg pipo gemist gister (heel verrassend, aangezien ze altijd tijdens kantooruren langskomen, en guess what, ik werk op een kantoor
)
Met een beetje geluk kan ik het vanavond afhalen bij buren, of bij een TPG-steunpunt en ben ik in het bezit van een mooie ringratelset
Ik heb helaas de bezorg pipo gemist gister (heel verrassend, aangezien ze altijd tijdens kantooruren langskomen, en guess what, ik werk op een kantoor
Met een beetje geluk kan ik het vanavond afhalen bij buren, of bij een TPG-steunpunt en ben ik in het bezit van een mooie ringratelset
sleutel al ruim een jaar ofzo denk ik met de volgende dozen van proxxon:

bovenstaande doos, enkel half duims voor het groffere werk

doosje kwart duims voor kleine dingetjes
en nog een extra doosjes met enkel torxen (hangt halve renault mee in elkaar)

heb er al heel wat mee afgesleuteld aan een 16 jaar oude renault 19 16v, ben tot nu toe heel tevreden, voordeel vind ik ook de blikken doos die er omheen zit, beter dan die plastic meuk

bovenstaande doos, enkel half duims voor het groffere werk

doosje kwart duims voor kleine dingetjes
en nog een extra doosjes met enkel torxen (hangt halve renault mee in elkaar)

heb er al heel wat mee afgesleuteld aan een 16 jaar oude renault 19 16v, ben tot nu toe heel tevreden, voordeel vind ik ook de blikken doos die er omheen zit, beter dan die plastic meuk
Dat zijn nette kistjes. Proxxon is ook wel erg prettig spul. Welke extra hulpstukken zitten er in die half-duims doos (de lange hulpstukken links van de ratel)?
Ik heb zelf een combi-kist van jouw 3 setjes in een robuuste kuststof kist. Die heeft dezelfde zwarte insert maar dan met een dikke ABS kist, ook erg stevig.
Gister heb ik trouwens m'n Gedore gereedschap binnengekregen en het ziet er bijzonder degelijk uit.
Kleine cross uit het "Je hebt iets nieuws en je moet het showen"

9-delige steeksleutelset van Gedore (6 t/m 20, 22, 24, 27 mm) en 9-delige ringsleutelset van Gedore (6 t/m 20, 22, 24, 27 mm)

12-delige ringratel/steeksleutel set van Gedore (8 t/m 19 mm)
* deepbass909 hoeft voorlopig geen steek- en ringsleutels meer te kopen
Ik heb zelf een combi-kist van jouw 3 setjes in een robuuste kuststof kist. Die heeft dezelfde zwarte insert maar dan met een dikke ABS kist, ook erg stevig.
Gister heb ik trouwens m'n Gedore gereedschap binnengekregen en het ziet er bijzonder degelijk uit.
Kleine cross uit het "Je hebt iets nieuws en je moet het showen"

9-delige steeksleutelset van Gedore (6 t/m 20, 22, 24, 27 mm) en 9-delige ringsleutelset van Gedore (6 t/m 20, 22, 24, 27 mm)

12-delige ringratel/steeksleutel set van Gedore (8 t/m 19 mm)
* deepbass909 hoeft voorlopig geen steek- en ringsleutels meer te kopen
Mn sleutels houden zich voorlopig nog uitstekend. Had een moer die zo muurvast op een M8 bout zat dat ik na keihard beuken, sjorren (hihi), trekken (hihi) en slaan op mn gedore ringsleutel de bout doormidden draaide. Maar mn sleutel gaf geen krimp
Iemand ervaring met tangen van Gedore? Knipex is natuurlijk wel een bekende, maar als ik op die site kijk lijkt het vooral om voor gebruik met elektronica ed te gaan, maar ik wil gewoon keihard sjorren aan een punttang zonder dat ie tordeert. Kan dit met Knipex en hoe staat dit tegenover een Gedore tang?
Ik heb gemailed met Gedore. Mn steeksleutel 8 is namelijk te klein 
Past niet op een boutje 8, terwijl een ouwe Dowidat die ik heb daar wel op past. Op het oog zijn ze precies even groot, maar toch is ie blijkbaar iets kleiner
Maar ze zeggen dat ik hem op kan sturen en dat ik dan een nieuwe krijg. Ben benieuwd
Past niet op een boutje 8, terwijl een ouwe Dowidat die ik heb daar wel op past. Op het oog zijn ze precies even groot, maar toch is ie blijkbaar iets kleiner
Maar ze zeggen dat ik hem op kan sturen en dat ik dan een nieuwe krijg. Ben benieuwd
[ Voor 12% gewijzigd door Repeat op 01-12-2008 15:58 ]
Weet je zeker dat 't niet een Engelse maat is waar ie op moet passen ?
Gedore heeft een wel heel erg krappe pasvorm, krapper dan de ISO-norm voorschrijft. Als jij een boutje hebt dat een beetje dicht op de grens van de tolerantie zit, kan een Gedore inderdaad zomaar niet meer passen. Aangezien je een oude Dowidat hebt die wel past, lijkt me dat haast het geval. Die dowidat is sowieso al bijna antiek en zal wellicht ook al wat ingesleten zijn.
De keren dat ik nu met m'n ringratels heb gewerkt, heb ik ook al gemerkt dat de steekkant wel erg strak past (wat overigens heerlijk werkt).
Ik heb trouwens nu redelijk wat ervaring met knipex en dat is echt alleen maar positief. De combinatietang kan je echt misbruiken, de zijsnijtangen zijn vlijmscherp en knippen met gemak 3 0,75mm2 massieve koperdraden door (echt met gemak, dus zonder veel kracht nodig te hebben).
Dat je het gevoel krijgt dat het vooral om electronica tangen gaat, kan kloppen. De officiële naam voor een puntbektang is telefoontang. De waren oorspronkelijk bedoeld om draadjes e.d. in krappe plekjes te krijgen. De tangen die jij zoekt zijn de (recht) 35 22 115, 35 62 145, (gebogen) 35 42 115, 35 82 145, (platte bek) 35 12 115 of 35 52 145 (zie hier voor een overzicht van alle typen).
De keren dat ik nu met m'n ringratels heb gewerkt, heb ik ook al gemerkt dat de steekkant wel erg strak past (wat overigens heerlijk werkt).
Ik heb trouwens nu redelijk wat ervaring met knipex en dat is echt alleen maar positief. De combinatietang kan je echt misbruiken, de zijsnijtangen zijn vlijmscherp en knippen met gemak 3 0,75mm2 massieve koperdraden door (echt met gemak, dus zonder veel kracht nodig te hebben).
Dat je het gevoel krijgt dat het vooral om electronica tangen gaat, kan kloppen. De officiële naam voor een puntbektang is telefoontang. De waren oorspronkelijk bedoeld om draadjes e.d. in krappe plekjes te krijgen. De tangen die jij zoekt zijn de (recht) 35 22 115, 35 62 145, (gebogen) 35 42 115, 35 82 145, (platte bek) 35 12 115 of 35 52 145 (zie hier voor een overzicht van alle typen).
Precies wat ik in eerste instantie ook dacht. Misschien zijn die oude wat ingesleten ed.deepbass909 schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:46:
Gedore heeft een wel heel erg krappe pasvorm, krapper dan de ISO-norm voorschrijft. Als jij een boutje hebt dat een beetje dicht op de grens van de tolerantie zit, kan een Gedore inderdaad zomaar niet meer passen. Aangezien je een oude Dowidat hebt die wel past, lijkt me dat haast het geval. Die dowidat is sowieso al bijna antiek en zal wellicht ook al wat ingesleten zijn.
Maar de situatie is dat als ik de Gedore sleutel er van opzij opzet zegmaar, dat hij dan wel past. Hij blijft dus puur op de opening hangen, daarna is er wel ruimte... Dat doet mij toch vermoeden dat eea niet helemaal goed zit. Ik heb er iig geen flikker aan als ik hem altijd van opzij erop moet zetten, dan kan ik net zo goed de ringsleutel gebruiken... Maar ik ben benieuwd wat zij ervan zeggen, hij is opgestuurd
Van de week ook nog ff wat Knipex tangetjes gekocht als cadeautje, prijzig spul!
Het wisselt nogal. Ik heb een ratelsetje nog liggen van de Aldi. Die ratel was niet kapot te krijgen, zelfs aan een ubervaste wielmoer en dan erop gaan staan, niks aan de hand. De doppen waren bij mij juist weer matig; teveel speling dus je draaide bouten en moeren soms gewoon rondRepeat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:04:
[...]
Aldi gereedschap is best goed hoor. Zeker beter dan gamma en ook wel gemiddeld denk ik. Het is iig geen drop forged pisbakkenstaal.Heb een tijd een doppenset van de Aldi gebruikt, was goed, de ratel zelf wel van iets mindere kwaliteit, maar de doppen zelf goed. En gewoon 6 kanten. Alhoewel wat ik laatst bij de gamma zag kwa gereedschap best mooi was. Niet die complete dozen van 25e, maar gewoon de losse sleutels en doppen enz

Ecodan warmtepomp
Inderdaad, je bent zo €20 voor 1 tang (nog meer als je een verchroomde wil hebben ipv kaal staal). Maar het zijn wel onverwoestbare tangen. Als de tang een knipgedeelte heeft, is dat ook echt goed bruikbaar en de bek heeft gewoon echt goed grip. Ik kan met mijn combinatietang bijvoorbeeld een vel papier zonder problemen vasthouden. En met het knipgedeelte een 0.20 mm2 draadje doorknippen, maar ook 1,5mm2 massief koper installatiedraad. En ze liggen heerlijk in de hand en de vorm van de handgrepen is zo, dat als je trekt, de bek vanzelf harder dichtknijpt (en dus niet zo makkelijk los schiet).Hydraulik-Phunk schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:56:
Van de week ook nog ff wat Knipex tangetjes gekocht als cadeautje, prijzig spul!
Een vel papier vasthouden 
Je had trouwens gelijk. Vandaag een splinternieuwe steeksleutel ontvangen, maar hij past nog niet. Het probleem blijft. Wel heel raar aangezien ik em echt op 8 verschillende boutjes geprobeerd heb, maar hij overal min of meer niet past ....
Je had trouwens gelijk. Vandaag een splinternieuwe steeksleutel ontvangen, maar hij past nog niet. Het probleem blijft. Wel heel raar aangezien ik em echt op 8 verschillende boutjes geprobeerd heb, maar hij overal min of meer niet past ....
Anoniem: 145259
probeer eens met een hamer?Repeat schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:53:
Een vel papier vasthouden
Wat ik ermee wou zeggen, is dat de bek zo goed sluit dat iets zo dun als een vel papier nog goed beet wordt gehouden. Ik ken genoeg tangen waarbij je al blij mag zijn dat je überhaupt iets beet kan pakken.
Anoniem: 127817
ik ben opzoek naar een setje ringsleutels voor te sleutelen, en nu en dan voor het huis tuin en keuken gebruik.
Nu wil mijn vriendin een setje deels betalen onder de kerstboom maar ik wil wel graag iets dat lang meegaat natuurlijk! dus zat ik te denken aan een gedore setje m.a.w. dit setje http://www.goedkoopgereed...th=109_63&products_id=242
Wat denken jullie? of is er iets beter qua kwalitiet/prijs?
Nu wil mijn vriendin een setje deels betalen onder de kerstboom maar ik wil wel graag iets dat lang meegaat natuurlijk! dus zat ik te denken aan een gedore setje m.a.w. dit setje http://www.goedkoopgereed...th=109_63&products_id=242
Wat denken jullie? of is er iets beter qua kwalitiet/prijs?
Veel beters dan Gedore is er ook niet, alleen vind ik de optische afwerking altijd wat sober tov andere topmerken.
Ik zou wel gaan voor een steek-ring set, ring-ring is vaak heel 'hoog', en soms vervelend om in een nauwe ruimte te gebruiken. Een steek-ring sleutel is vaak een stuk platter, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou wel gaan voor een steek-ring set, ring-ring is vaak heel 'hoog', en soms vervelend om in een nauwe ruimte te gebruiken. Een steek-ring sleutel is vaak een stuk platter, als je begrijpt wat ik bedoel.
Snap-onHydraulik-Phunk schreef op maandag 08 december 2008 @ 01:52:
Veel beters dan Gedore is er ook niet
Ecodan warmtepomp
Ja daar had ik nog niet aan gedacht dan is een steek-ring idd veel beter! toch eens rond kijken als ik iets op internet vind of heeft iemand een leuke winkel gevonden die ook naar België verstuurd?Hydraulik-Phunk schreef op maandag 08 december 2008 @ 01:52:
Veel beters dan Gedore is er ook niet, alleen vind ik de optische afwerking altijd wat sober tov andere topmerken.
Op goedkoopgereedschap.nl hebben ze alleen nog deze: http://www.goedkoopgereed...th=109_63&products_id=241
Deze is ook lichtjes gebogen, maar niet zo fel dus toch maar over nadenken lijken me ook niet te duur bij deze winkel!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 127817 op 08-12-2008 03:07 ]
@JT
Daar zouden we lang over kunnen discussieren
Ik zou het namelijk niet durven zeggen wat er beter is van Gedore, Beta, Snap-On, Stahlwile, etc.
@Hydraulik-Phunk / spaarlamp
Diepgebogen ringsleutels zijn anders regelmatig ook verrekte handig. Zonder een diepgebogen ringsleutel had ik de schakelaar van m'n achteruitrijlampen niet kunnen vervangen. Naar mijn mening is een minimale set om te kunnen werken een set gebogen ringsleutels en een gelijke set steeksleutels.
Ik heb dan tegenwoordig ook een goede doppenset en ringratels erbij, waarmee ik vrijwel alles los kan krijgen waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen. Hooguit dat ik een keer extra verlengstukken erbij moet hebben, want de lengten in mijn kist zijn of heel kort (5cm) of gelijk heel lang (20 cm).
Daar zouden we lang over kunnen discussieren
@Hydraulik-Phunk / spaarlamp
Diepgebogen ringsleutels zijn anders regelmatig ook verrekte handig. Zonder een diepgebogen ringsleutel had ik de schakelaar van m'n achteruitrijlampen niet kunnen vervangen. Naar mijn mening is een minimale set om te kunnen werken een set gebogen ringsleutels en een gelijke set steeksleutels.
Ik heb dan tegenwoordig ook een goede doppenset en ringratels erbij, waarmee ik vrijwel alles los kan krijgen waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen. Hooguit dat ik een keer extra verlengstukken erbij moet hebben, want de lengten in mijn kist zijn of heel kort (5cm) of gelijk heel lang (20 cm).
Niet veel zeg ik, ik zei niet 'niets'
@ deepbass, daar is ook weer wat voor te zeggen. Beste is idd een combinatie van.
Wat denken jullie van het merk proxxon? Doen deze sleutels het goed of niet zo m.a.w. de steekring en de ringratel sleutels? De ringratel sleutels zijn wat goedkoper, wil graag een setje ringratel sleutels erbij en voor rond de 50€ vind ik het wel meevallen.
Ik zou ook voor diep gebogen ring-ringsleutels gaan en losse steeksleutels. Als je ergens met steeksleutels niet bijkunt kan dat ook niet met de platte ringsleutels...
Een beetje laat (ik was het topic uit het oog verloren), maar wat betreft Proxxon, ik heb daar dus een doppenset van die mij erg goed bevalt. De pasvorm is nauwkeuriger dan de ISO-norm voor deze sleutels/doppen voorschrijft. Hetzelfde geldt ook voor de steek- en ringsleutels van dit merk.Anoniem: 127817 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:57:
Wat denken jullie van het merk proxxon? Doen deze sleutels het goed of niet zo m.a.w. de steekring en de ringratel sleutels? De ringratel sleutels zijn wat goedkoper, wil graag een setje ringratel sleutels erbij en voor rond de 50€ vind ik het wel meevallen.
Ik weet niet welke ringratel sleutels je bedoeld, maar ik gok, gezien de prijs dat je de 23 231 bedoeld.

Hoewel ik erg te spreken ben over het merk, doen deze sleutel mij erg goedkoop aan en weet ik niet of ze echt sterk zijn. Ik heb ze ook ooit in m'n handen gehad, en ze voelde wat gammel, zeker vergelijken met sets als de 23 124 of 23 068, maar die zijn dan weer een stuk duurder.
Misschien interessant om hier te melden, bij de Lidl is volgende week in de regio's 2 en 3 (Zeeland, Zuid-Holland, Utrecht, Brabant en Limburg) een hydraulische rolkrik in de aanbieding.
Specs:
- Hefvermogen tot 2.000 kilo
- Krikhoogte: 13 tot 35,5 cm
- Stang is in een hoek van 180° te draaien
- Afm.: 50 x 19,5 x 14,2 cm
Haal dr meteen een setje assteunen bij (wat sowieso moet bij een krik), ik gebruik ook al een hele tijd een krik van de cranenbroek van 16 euro met dezelfde specificaties en die doet het ook prima.
Alleen zakt ie tegenwoordig heel langzaam in, maar als dr toch assteunen onder staan is dat geen ramp
Alleen zakt ie tegenwoordig heel langzaam in, maar als dr toch assteunen onder staan is dat geen ramp
leeg
Zolang je assteunen hebt maakt het niet veel uit lijkt me... Ik krik mijn Impala regelmatig op met de krik uit mijn oude Alto
Gaat prima!

Assteunen komen er ook nog bij, maar die hebben ze nu even niet in de aanbieding. Maar die komen altijd wel een paar keer per jaar langs. Zodra ik onder mijn auto ga liggen, wil ik dat sowieso alleen als er assteunen onder staan, een rolkrik is mij te onstabiel daarvoor.
Ik ben nu opzoek naar een oplossing om de onderstaande set sleutels netjes mee te kunnen nemen, zonder dat alles door elkaar ligt en je dus steeds moet zoeken naar de juiste sleutel:

De 2 grootste sleutels zijn 24-27 en met name de ringsleutel is nogal groot te noemen. Waarschijnlijk worden het 2 steekmappen in een alukoffer, waar ook m'n knipex tangen en baco schroevendraaiers netjes in opgeborgen kunnen worden en niet los tussen allerlei ander troep ligt. Alleen in de handel heb ik keus uit maar 2 mogelijkheden, namelijk een garagekar of bord (en dus vast, maar gesorteerd) of een koffer/bak waarin alles los ligt, maar het wel draagbaar is. De eerste valt af, want ik moet het gereedschap makkelijk mee kunnen nemen (ik kan bij huis niet of nauwelijks sleutelen), de 2de ook, omdat ik dan een slag in de rondte zoek naar de juiste maat en alles alleen maar smeriger wordt en beschadigd raakt.
Ik ben nu opzoek naar een oplossing om de onderstaande set sleutels netjes mee te kunnen nemen, zonder dat alles door elkaar ligt en je dus steeds moet zoeken naar de juiste sleutel:

De 2 grootste sleutels zijn 24-27 en met name de ringsleutel is nogal groot te noemen. Waarschijnlijk worden het 2 steekmappen in een alukoffer, waar ook m'n knipex tangen en baco schroevendraaiers netjes in opgeborgen kunnen worden en niet los tussen allerlei ander troep ligt. Alleen in de handel heb ik keus uit maar 2 mogelijkheden, namelijk een garagekar of bord (en dus vast, maar gesorteerd) of een koffer/bak waarin alles los ligt, maar het wel draagbaar is. De eerste valt af, want ik moet het gereedschap makkelijk mee kunnen nemen (ik kan bij huis niet of nauwelijks sleutelen), de 2de ook, omdat ik dan een slag in de rondte zoek naar de juiste maat en alles alleen maar smeriger wordt en beschadigd raakt.
Woei, ik heb gister bij de Karwei een mooie koffer gekocht waar zowaar alles netjes in past wat ik erin wil hebben. Daar hebben/hadden ze de Allit 422 210 (AluPlus Service 19) voor €49,95. Het is een plastic service koffer (het type wat service/on-site monteurs vaak bij zich hebben) met heel veel opslag mogelijkheden.
Ik heb wat foto's van de gevulde koffer gemaakt, maar die staan natuurlijk op m'n gsm, en daarvan is de accu op het moment helemaal leeg...
De beloofde update met foto's

Gesloten is het een nette, profi uitziende koffer.

De collectie schroevendraaiers en wat ander los spul.

Verzameling tangen en documenten map in het deksel.

De onderbak met steek- en ringsleutels, multimeter, schuifmaat en meetdraden.
En ondanks dat hij erg vol is met zwaar spul, blijft hij beter draagbaar dan mijn oude "standaard" kist.
Ik vond online een webstore die deze koffer ook aanbied, en daar kost hij tegen de €100, dus 5 tientjes is echt een koopje.
Ik heb wat foto's van de gevulde koffer gemaakt, maar die staan natuurlijk op m'n gsm, en daarvan is de accu op het moment helemaal leeg...

En ondanks dat hij erg vol is met zwaar spul, blijft hij beter draagbaar dan mijn oude "standaard" kist.
Ik vond online een webstore die deze koffer ook aanbied, en daar kost hij tegen de €100, dus 5 tientjes is echt een koopje.
[ Voor 52% gewijzigd door deepbass909 op 18-01-2009 15:14 ]
Ik zoek ook nog steeds iets om draagbaar mn sleutels gesorteerd mee te kunnen nemen, maar als ik op de laatste foto van jou kijk liggen je sleutels toch nog steeds losdeepbass909 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 02:31:
Woei, ik heb gister bij de Karwei een mooie koffer gekocht waar zowaar alles netjes in past wat ik erin wil hebben. Daar hebben/hadden ze de Allit 422 210 (AluPlus Service 19) voor €49,95. Het is een plastic service koffer (het type wat service/on-site monteurs vaak bij zich hebben) met heel veel opslag mogelijkheden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze liggen wel los, maar wel op zo'n manier dat ik misschien maar 1 keer misgrijp. Voorheen lag alles door elkaar. Het voordeel is dat ik aan de lengte al kan zien welke maat het waarschijnlijk is. Daarnaast heb ik na deze foto's nog even wat zitten stoeien met de sleutels en liggen ze nu zo dat ze op maat liggen en niet meer kunnen verschuiven als de koffer dicht is.
Voor mij waren de sleutels ook maar 1 van dingen die ik gesorteerd wou hebben. Eigenlijk waren de tangen en schroevendraaiers belangrijker, aangezien ik die vaker gebruik.
De sleutels vastleggen op maat, wat ik eerst wou, is zo goed als onmogelijk bij een draagbare koffer of kist, helaas... Het is wel te koop, maar dan zijn het altijd gevulde kisten, wat weer zonde is, want ik heb de meeste stukken gereedschap die in die koffers zitten, al in m'n eigen collectie.
Wat je wel kunt doen, is natuurlijk zelf een houder maken, maar die nemen behoorlijk veel ruimte in, en uiteindelijk schiet je er eigenlijk niks mee op. Als ik sleutel, heb ik de steutels en ander benodigd gereedschap sowieso buiten de koffer liggen, en alleen de maten die ik ook daadwerkelijk nodig heb (een ringsleutel 24-27 gebruik je bijvoorbeeld niet echt vaak, dus die hoef ik ook niet blind te kunnen pakken). Met deze indeling kan ik snel de goede maat pakken, en zie ik ook snel of er iets ontbreekt.
En ik blijf mij erover verbazen, dat ondanks dat hier 90% van m'n handgereedschap in zit, het geheel draagbaarder is gebleven dan m'n oude kist, waar minder in zat (alleen een hamer meer, maar die weegt minder dan de steek- en ringsleutels samen, die er voorheen niet in zaten).
Voor mij waren de sleutels ook maar 1 van dingen die ik gesorteerd wou hebben. Eigenlijk waren de tangen en schroevendraaiers belangrijker, aangezien ik die vaker gebruik.
De sleutels vastleggen op maat, wat ik eerst wou, is zo goed als onmogelijk bij een draagbare koffer of kist, helaas... Het is wel te koop, maar dan zijn het altijd gevulde kisten, wat weer zonde is, want ik heb de meeste stukken gereedschap die in die koffers zitten, al in m'n eigen collectie.
Wat je wel kunt doen, is natuurlijk zelf een houder maken, maar die nemen behoorlijk veel ruimte in, en uiteindelijk schiet je er eigenlijk niks mee op. Als ik sleutel, heb ik de steutels en ander benodigd gereedschap sowieso buiten de koffer liggen, en alleen de maten die ik ook daadwerkelijk nodig heb (een ringsleutel 24-27 gebruik je bijvoorbeeld niet echt vaak, dus die hoef ik ook niet blind te kunnen pakken). Met deze indeling kan ik snel de goede maat pakken, en zie ik ook snel of er iets ontbreekt.
En ik blijf mij erover verbazen, dat ondanks dat hier 90% van m'n handgereedschap in zit, het geheel draagbaarder is gebleven dan m'n oude kist, waar minder in zat (alleen een hamer meer, maar die weegt minder dan de steek- en ringsleutels samen, die er voorheen niet in zaten).
Heeft er iemand ooit gehoord van het merk KWB? Zag ik van het weekend in een outlet liggen voor 75 euro.
En op goedkoopgereedschap.nl vond ik deze. Die vind ik vooral interessant omdat er ook wat langere doppen bij ziiten. Zou dat wat zijn?
En op goedkoopgereedschap.nl vond ik deze. Die vind ik vooral interessant omdat er ook wat langere doppen bij ziiten. Zou dat wat zijn?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Ik heb zelf een simpel setje in de auto liggen van KWB. Opzich niet onaardig, maar zeker geen topspul...
KWB is het huismerk van één van de grote bouwketen en je vindt het ook terug bij de ijzerwarenhandel. Het is geloof ik wel goed spul en meestal wel geschikt voor de hobbyist.
Op de verpakkingen staat (ik dacht links boven) met sterren aangegeven bij welke lijn het hoort:
1 ster: standaard
2 sterren: High Quality
3 sterren: professional
Het spreekt voor zich dat 3 sterren het beste is, maar ook het duurst.
Op de verpakkingen staat (ik dacht links boven) met sterren aangegeven bij welke lijn het hoort:
1 ster: standaard
2 sterren: High Quality
3 sterren: professional
Het spreekt voor zich dat 3 sterren het beste is, maar ook het duurst.
Hmm, nou heb ik natuurlijk niet op die sterren gelet....
Het is echter niet zo dat ik er elke dag mee aan de slag ga, maar meer dat ik vooruit kan als het nodig is. Dan is 1 ster misschien al genoeg?
Zo moest ik laatst de accu vervangen en dat ging met de steeksleutel erg lastig vanwege ruimte gebrek...Een lange dop was dan handiger geweest.
Die Wisvo doos van goedkoopgereedschjap is daarom wel handig...
Het is echter niet zo dat ik er elke dag mee aan de slag ga, maar meer dat ik vooruit kan als het nodig is. Dan is 1 ster misschien al genoeg?
Zo moest ik laatst de accu vervangen en dat ging met de steeksleutel erg lastig vanwege ruimte gebrek...Een lange dop was dan handiger geweest.
Die Wisvo doos van goedkoopgereedschjap is daarom wel handig...
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Zolang je niet echt aan de motor of zo gaat sleutelen, volstaat het meeste merk-gereedschap wel. Pas als je echt wat lastigere klussen gaat doen (grote of belangrijke onderdelen loshalen), is het raadzaam te zorgen dat je goed gereedschap hebt liggen. Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit hoe vaak je iets gebruikt. Is dat 1 keer per jaar, of meerdere keren per maand of een korte tijd heel intensief.
Ik heb bijvoorbeeld een trekveer liggen om kabels te trekken. Die heb ik gekocht toen ik m'n huis aan het opknappen was om netwerk en coax kabel te kunnen trekken. Een veer van 20 meter kost al snel €40 en ik heb er een speciale "chineese vingerboei" bij, die om de kabel geschoven wordt en zich vasttrekt. Dat dingetje (een gevlochten stalen mantel) kost ook al gauw €40. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad (en de afgelopen 2 weekenden ook nog nuttig ingezet bij een vriendin van mij). Zou ik het aanraden als iemand kabels wil gaan trekken? Niet als het om een enkel buisje van 10 meter gaat, daar is het veelste duur voor. Wil je alle kabels vervangen en ook datakabels gaan trekken? Dan wel.
Hetzelfde geldt voor al het gereedschap. Vaak voldoet goedkoop gereedschap uitstekend. Ik ga ook geen kapitalen neerleggen om doppen van Gedore of Snap-On aan te schaffen. Ze zijn het geld meer dan waard, maar als je het niet dagelijks gebruikt, is het gewoon zonde. Sleutel je als hobbyist aan een auto, dan voldoet semi-prof spul uitstekend. Heb je het nodig om af en toe een schroefje of boutje los te halen, voldoet goed "amateur" spul. Maar vergeet sleutels uit de €5 bakken. Dat is echt troep.
Ik heb bijvoorbeeld een trekveer liggen om kabels te trekken. Die heb ik gekocht toen ik m'n huis aan het opknappen was om netwerk en coax kabel te kunnen trekken. Een veer van 20 meter kost al snel €40 en ik heb er een speciale "chineese vingerboei" bij, die om de kabel geschoven wordt en zich vasttrekt. Dat dingetje (een gevlochten stalen mantel) kost ook al gauw €40. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad (en de afgelopen 2 weekenden ook nog nuttig ingezet bij een vriendin van mij). Zou ik het aanraden als iemand kabels wil gaan trekken? Niet als het om een enkel buisje van 10 meter gaat, daar is het veelste duur voor. Wil je alle kabels vervangen en ook datakabels gaan trekken? Dan wel.
Hetzelfde geldt voor al het gereedschap. Vaak voldoet goedkoop gereedschap uitstekend. Ik ga ook geen kapitalen neerleggen om doppen van Gedore of Snap-On aan te schaffen. Ze zijn het geld meer dan waard, maar als je het niet dagelijks gebruikt, is het gewoon zonde. Sleutel je als hobbyist aan een auto, dan voldoet semi-prof spul uitstekend. Heb je het nodig om af en toe een schroefje of boutje los te halen, voldoet goed "amateur" spul. Maar vergeet sleutels uit de €5 bakken. Dat is echt troep.
Heeft iemand toevallig nog tips voor een goeie garagekrik?
Niet zo'n cheap halfordsding wat niet hoog genoeg komt om assteunen te kunnen gebruiken, maar ook geen unit van 300 euro!
Niet zo'n cheap halfordsding wat niet hoog genoeg komt om assteunen te kunnen gebruiken, maar ook geen unit van 300 euro!
Rondkijken op faillisementsveilingen? Genoeg garages die over de kop gaan...Repeat schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:30:
Heeft iemand toevallig nog tips voor een goeie garagekrik?
http://www.bva-auctions.nl/category/index/1114/55115
http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Garagekrik.htm
Ik heb die van 2,25 ton (gekocht bij Brezan) en ik vind het een prettige krik, geen pro-spul maar zeker geen bouwmarktrommel. Gewoon een degelijk apparaat welke een flinke slag heeft.
Ik heb die van 2,25 ton (gekocht bij Brezan) en ik vind het een prettige krik, geen pro-spul maar zeker geen bouwmarktrommel. Gewoon een degelijk apparaat welke een flinke slag heeft.
Die zien eruit alsof ze uit WO2 stammenDJSmiley schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:02:
[...]
Rondkijken op faillisementsveilingen? Genoeg garages die over de kop gaan...
http://www.bva-auctions.nl/category/index/1114/55115
En die van rustbuster had ik idd ook gevonden, maar ik vind 95 euro nog wel een hoop geld voor een krik.
tja.. je kan ook andersom redeneren; als een goede krik 95 euro kost, dan is er dus ergens op bezuinigd bij een krik van 30 euro (die gemaakt is, vanuit china hierheen gebracht is, importheffing, btw, en winst voor 3 a 4 bedrijven)....Repeat schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:02:
[...]
Die zien eruit alsof ze uit WO2 stammen
En die van rustbuster had ik idd ook gevonden, maar ik vind 95 euro nog wel een hoop geld voor een krik.
Wise enough to play the fool
Vandaag heb ik m'n gereedschapscollectie min of meer verplicht weer verder uitgebreidt met:

Een Proxxon 3/8" ratel set.
Ik moet dit weekend iets aan m'n auto vervangen waar ik zo goed als zeker doppen voor nodig heb die het beste passen op een 3/8" (rond de 10 mm namelijk).
Deze stond al een lange tijd op m'n verlangenlijstje (ik heb al een gecombineerde kist van Proxxon met 1/2" en 1/4").
Nu nog een dopje voor uitwendige torx-bouten en ik kan aan de slag.

Een Proxxon 3/8" ratel set.
Ik moet dit weekend iets aan m'n auto vervangen waar ik zo goed als zeker doppen voor nodig heb die het beste passen op een 3/8" (rond de 10 mm namelijk).
Deze stond al een lange tijd op m'n verlangenlijstje (ik heb al een gecombineerde kist van Proxxon met 1/2" en 1/4").
Nu nog een dopje voor uitwendige torx-bouten en ik kan aan de slag.