Idd je motor vasthouden als je een motorsteun gedemonteerd hebt. Normaliter gebruik ik daarvoor een motorkraantje, want die zit veel minder inde weg dan dit ding, maar als je auto op de brug staat kan je m'n niet op en neer doen als een los kraantje je motor vasthoudt.
Jegapia schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:55:
Ik ben ook wat aan het rondkijken en door een link naar outleplanet een paar posts terug ben ik daar eens gaan rondneuzen en ben ik bv.
deze kar tegengekomen. Nu kosten die karren leeg normaal gezien al een klein fortuin, deze is gevuld en valt eigenlijk nog goed mee van prijs. Waar zit dan de adder of is die er niet? Ik kan me niet voorstellen dat het complete rommel is omdat het wel een degelijk merk is en uiteindelijk voor wat te hobbyen moet het ook niet van superieure kwaliteit zijn
Deze kar hebben ze ook bij rustbuster voor ongeveer dezelfde prijs. Die zitten veenendaal. Ze hebben daar ook nog een aantal andere karren van andere merken staan (hazet, tengtools, kraftwerk etc). Met veel van dit spul raad ik je aan te gaan kijken en vooral voelen. Hoe lopen de lades, is de sluiting van de lades fijn, ligt het gereedschap fijn in de hand, gaan de lades ver genoeg open zodat je al het gereedschap er makkelijk uit kan pakken (ja, dat is soms een probleem), in hoeverre kan je de kar uitbreiden (ideaal voor verjaardagskado's etc

) noem maar op.
Zelf heb ik deze kar ook gezien, en ik vond 'm heel aardig.
Ik heb toch voor een andere kar gekozen, ook omdat ik 7 lades te weinig vond (ik heb er 8, en die puilen ook al uit. Bij mij blijkt het dat ik misschien wel een kar met 11 lades had moeten kiezen, maar dan heb je wel minder lades om hoog gereedschap in te doen (multimeters, naaftrekkers enz enz), dus ik weet niet of dat wel gepast had.
Prijs is natuurlijk belangrijk, maar je koopt zo'n kar waarschijnlijk eens in de 20 jaar of minder, dus moet ie ook goed zijn.
Nu was ik wel aan het denken om een lege kar te kopen (
deze) en die dan zelf op te vullen omdat er in die volle kar ook veel gereedschap zit dat ik niet gebruik/al heb/anders wil maar zelfs dan kom ik met een redelijk gevulde kar op een €600 (incl. kar) wat eigenlijk nog steeds niet veel is voor een collectie goed gereeschap, proper opgeborgen.
Zelf lijkt mij deze kar behoorlijk budget, en volgens mij is zo'n ondervak helemaal niet handig (niet heel goed toegankelijk en ik bewaar mijn elektrisch gereedschap elders (en het is ook te veel om onderin zo'n klein vakje te proppen). Ook kan je weinig op die kar kwijt (die kist staat erop). De kar zelf is namelijk een ontzettend handig tafeltje.
Ook moet je er vanuit gaan dat gereedschapsmodules niet in die bovenkist passen; de lades daarvan zijn kleiner. Sommige merken hebben aparte systeemmodules voor hun kisten, maar dat is vaak lastig te krijgen, en ik weet niet of mannesmann dat uberhaupt heeft. Modules van het ene merk passen vaak niet mooi in karren van een ander merk.
Zelf los gereedschap in lades doen kan wel, maar is vaak heel snel onoverzichtelijk. Er bestaan wel aparte opbergsysteempjes voor doppen etc, maar dat is vaak knullig spul wat niet niet mooi vast te zetten is.
Ik heb daar zelf destijds ook naar gekeken omdat ik eigenlijk liever bepaalde stukken gereedschap van bepaalde merken heb (schroevendraaiers - PB, doppen - stahlwille etc etc), maar dat ging dus niet door vanwege de sortering.
Ik ken maar 1 merk wat hun systeemmodules los verkoopt (SAM Outillage), maar dan heb je nog steeds grote kans dat niet alle sleutels etc erin passen, en dat die modules niet in alle karren passen.