Nee, helaas nog niet, maar ik moet ook toegeven dat het meer op het lijstje staat "als ik het tegenkom, neem ik het mee".
mr_petit schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:55:
[...]
Kijk, het gaat er ook niet om dat jij een gereedschapskar nodig hebt; degene die er eentje nodig heeft is je vader

. Laat je talent van slinkse overtuigingskracht werken; begin met zo hier en daar in het huis een foldertje met karren neer te leggen.
Een bord is ook handig, vooral voor bij een werkbank. Een kar kan je naast je auto zetten. Je hebt dus èn een bord nodig èn een kar.
Voor wielbouten gebruik ik overigens altijd een slagmoersleutel (niet voor het aantrekken uiteraard)
Maar het allermakkelijkste is een brug. Sinds ik dat ding heb, is het sleutelen pas echt leuk geworden.
Haha, mijn vader ga ik daar niet mee overtuigen, die is inmiddels in het stadium aangekomen "als je gereedschap nodig hebt, koop je het maar mooi zelf". Ik moet hem ook wel gelijk geven, inmiddels ben ik qua handgereedschap hem hard aan het inhalen (ik heb ring-ratels en meer doppen). Als ik bij mijn ouders sleutel ziet het er zo uit:
In de koffer met schroevendraaiers en tangen zitten ook de steek- en ringsleutels, samen met elektro-gereedschap. Inmiddels ligt er ook nog een 3de groene kistje van Proxxon bij, met inbus en torx-dopjes. Het enige op de foto dat niet van mij is, zijn de as-steunen, krik, hamer en "oude" schroevendraaiers. En dat was grotendeels omdat ik die gewoon vergeten was (op de as-steunen na). Dit is trouwens ook gelijk 90% van mijn gereedschap en voor de meeste klussen genoeg.
De koffer was wat dat betreft voor mij een gouden aankoop. Ik vind een dergelijke koffer echt heerlijk werken. Alleen weegt hij inmiddels wel ruim over de 13 kg
In de schuur bij mijn ouders hangt vervolgens nog een bord vol met steek- en ringsleutels en ander gereedschap boven een zwaar eiken werktafel met bankschroef.
Dit werkt voor mij gewoon prettig, ik kan al mijn eigen gereedschap achterin de auto gooien, dus ik hoef niet uit te kijken dat ik iets van m'n pa kapot maak. En bij mijn eigen huis heeft het als voordeel dat ik het ook nog eens vrij makkelijk mee naar binnen kan nemen (ik woon 3-hoog zonder lift).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier