• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:31
Shapeshifter schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:02:
[...]

Ja, gewoon met een extra tank ofzo, het is maar een gek idee.

Nou daar is een gedachte, bijvoorbeeld deze? https://www.makita.nl/art...p180z-18-v-luchtpomp.html

Dat is helemaal geen gek idee inderdaad...
Toevallig gisteren gehaald bij de Hornbach met laagsteprijsgarantie; 47 euro.

60 euro bij de Hornbach: https://www.hornbach.nl/s...ccu/10285915/artikel.html

53 euro bij Gereedschapcentrum: https://www.gereedschapce...chtpomp-body-8-3-bar.html

Geen geld voor zo'n handig apparaat - ook op vakantie :) .

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 22:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sjoerdfoto schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:44:
Dank allen, heb het topic even doorgenomen.
Toch nog veel mensen met een HBM lownoise.
Daarnaast ook veel de stanley fatmax compressor.

https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor

https://airpress.nl/still...-88-l-min-24-l-8lcs24-1-0

Dit zijn ook beide mooie modellen. De HBM heeft volgens specs maar 60 DB aan geluid, dat is toch serieus stil.

ik hou het nog even in de gaten tot het echt vrijdag is.
Ik heb een kleine creemers van marktplaats gehaald. Ook stil, niet nieuw maar wel een dijk van een compressor. Nu zit er een klein tankje onder want dat is alles wat ik nodig heb, maar mocht ik in de toekomst willen gaan spuiten oid, kan ik er heel makkelijk een grotere tank onder schroeven. Heeft ongeveer 150 euro gekost. Als je niet perse een nieuwe zoekt is dat nog een optie dus.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:44:
Dank allen, heb het topic even doorgenomen.
Toch nog veel mensen met een HBM lownoise.
Daarnaast ook veel de stanley fatmax compressor.

https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor

https://airpress.nl/still...-88-l-min-24-l-8lcs24-1-0

Dit zijn ook beide mooie modellen. De HBM heeft volgens specs maar 60 DB aan geluid, dat is toch serieus stil.

ik hou het nog even in de gaten tot het echt vrijdag is.
Ik heb deze stanley
https://www.gamma.nl/asso...BEgKCZ_D_BwE&gclsrc=aw.ds

En die is echt serieus stil, had hiervoor zo’n oudere stanley die maakte een kabaal, deze kun je gewoon naast staan te praten. Heel fijn gedempt geluid.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:09

MLLL

Palm Treo 650

henkie196 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:30:
[...]

[...]

Over slagschroevendraaiers gesproken, is er iemand die ervaring heeft met de Milwaukee M12 FID en FQID (de gewone slagschroevendraaier en de surge / hydraulische versie)? De FQID surge heeft als max koppel 50 Nm staan, waarvan ik me afvraag of dat me gaat helpen met de houtdraadbouten ergens in te schroeven, aangezien m'n gewone schroefmachine tot 40 Nm zou moeten gaan, en die komt daar meestal niet erg ver mee. De FID staat daarentegen met 147 Nm in de specs, dus het verschil met de surge versie lijkt wel erg groot op basis van de specs. Is er iemand die daar ervaring mee heeft in de praktijk?
Ik heb er ervaring mee, voor houtdraadbouten is ie niet geschikt, ik heb de mijne daarmee om zeep geholpen.
Een 6 x120mm in vurenhout gaat prima maar meer dan dat moet je er niet van verwachten.
Hij is wel heerlijk stil voor een schroefslagmachine.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

MLLL schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:40:
ik heb de mijne daarmee om zeep geholpen
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Brainbox doorgefikt o.i.d.?

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Slonzo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:44:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Brainbox doorgefikt o.i.d.?
Het slagmechanisme was kapot, hij kreeg een 5x70mm nauwelijks meer in vurenhout.
Ben nu met mijn derde bezig sinds 2018.

Waren uit mijn hoofd 8x80mm houtdraadbouten in vurenhout waar ie aan overleden is

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@DeadLock @MJV @RobertMe @Wild Chocolate @Twijfels @RobNemoo @TheCrius dank voor jullie reacties en ervaringen te delen met zowel Bosch Blauw 12v als ook met de Bosch GDR 12v-110. Hierdoor beslist. Mijn eerste slagschroevendraaier is incoming 8)

En uiteraard ook aan @big bang voor het melden van de aanbieding _/-\o_

Edit: helaas heb ik de order geannuleerd, de batterijen en lader bleken bij big bang niet meegeleverd :-(

[ Voor 15% gewijzigd door sloth op 23-11-2022 22:50 ]

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:40:
Ik heb er ervaring mee, voor houtdraadbouten is ie niet geschikt, ik heb de mijne daarmee om zeep geholpen.
Een 6 x120mm in vurenhout gaat prima maar meer dan dat moet je er niet van verwachten.
Hij is wel heerlijk stil voor een schroefslagmachine.
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Lijkt dat de M12 Surge dan toch niet helemaal is wat ik zoek, want M6 en M8 houtdraad bouten is waar ik nu ook tegen beperkingen aan loop. Dan heb ik toch wat sterkers nodig, zo te horen.
MLLL schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:49:
Het slagmechanisme was kapot, hij kreeg een 5x70mm nauwelijks meer in vurenhout.
Ben nu met mijn derde bezig sinds 2018.

Waren uit mijn hoofd 8x80mm houtdraadbouten in vurenhout waar ie aan overleden is
Je derde? Waar is de andere dan aan overleden?

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 15:23
henkie196 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:33:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Lijkt dat de M12 Surge dan toch niet helemaal is wat ik zoek, want M6 en M8 houtdraad bouten is waar ik nu ook tegen beperkingen aan loop. Dan heb ik toch wat sterkers nodig, zo te horen.

[...]

Je moet er rekening mee houden dat olie-impuls slagschroevendraaiers sowieso minder lang mee gaan door het mechanisme. De olie raakt op of wordt vies, geloof ik.

Maar dat zal ook afhangen van hoe vaak je hem gebruikt.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:49

sjirafje

No inspirational quotes here

Voor echt zwaarder werk gebruik je een slagmoersleutel. :+

[ Voor 3% gewijzigd door sjirafje op 23-11-2022 12:57 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-11 21:29
Iemand ervaringen met een gereedschapsgordel? Voor de verbouwing leek mij zon ding nog wel eens handig omdat de woning in ieder kamer een trap heeft zi eik het al gebeuren dat ik meer aan het traplopen ben dan wat anders,

Zelf die van de Walt gevonden DWST1-75552 en zag ook nog wat van CLC.

__/`\__/`\__

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

henkie196 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:33:
[...]

[...]

Ik had zelfs de M18, dan is de M12 zeker niet sterk genoeg.
De tweede had hetzelfde probleem.
Heb nu een Hilti voor het zwaardere werk, maar die maakt veel geluid.

• Framoes
Mistacal schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:34:
Iemand ervaringen met een gereedschapsgordel? Voor de verbouwing leek mij zon ding nog wel eens handig omdat de woning in ieder kamer een trap heeft zi eik het al gebeuren dat ik meer aan het traplopen ben dan wat anders,

Je kan ook van die losse tassen voor op een gewone riem nemen. Sjouw je niet gelijk meerdere tassen mee. Stanley heeft verschillende leren tassen die redelijk betaalbaar zijn.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:58
Met black friday op het oog, en het feit dat ik binnen een week of 2 aan mjin elektriciteit (grondige verbouwing) begin.

Wat is een goede (grote/kleine, ik zoek beide) haakse slijper voor weinig?

Het is typisch zo'n toestel dat ik niet zo heel veel gebruik (ik heb een enorm respect voor schijven die tegen 10K RPM zeer dicht bij mijn persoon ronddraaien ^^) ga ik het erna ook niet zo gek veel gebruiken. Maar anderzijds is het wel iets goed om in het arsenaal te hebben.

Doel: Heel veel beton slijpen (heb prefab betonmuren van uit de jaren 70) voor leidingen + potjes in te slijpen.

Wat kan ik het beste kopen? Accu hoeft in dit geval zeer zeker niet.

Is een einhell of consoorten meer dan genoeg? of beter toch naar die bosch blauw kijken?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sleuvenfrees.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

sleuvenfrees met bouwstofzuiger

Van klussen krijg je grijze haren

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

BeaM-R

Powerrrrr

Ik zou hier niet aan beginnen met een haakse slijper maar inderdaad een sleuvenfrees met stofzuiger.
Je zit dan wel in een andere prijsklasse dan je hoopt verwacht ik.
Als je denkt het toch (bijna) niet meer te gaan gebruiken is huren wellicht een betere optie. Heb je meteen een kwalitatief goede machine.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Tarkin schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:13:
Met black friday op het oog, en het feit dat ik binnen een week of 2 aan mjin elektriciteit (grondige verbouwing) begin.

Wat is een goede (grote/kleine, ik zoek beide) haakse slijper voor weinig?

Het is typisch zo'n toestel dat ik niet zo heel veel gebruik (ik heb een enorm respect voor schijven die tegen 10K RPM zeer dicht bij mijn persoon ronddraaien ^^) ga ik het erna ook niet zo gek veel gebruiken. Maar anderzijds is het wel iets goed om in het arsenaal te hebben.

Doel: Heel veel beton slijpen (heb prefab betonmuren van uit de jaren 70) voor leidingen + potjes in te slijpen.

Wat kan ik het beste kopen? Accu hoeft in dit geval zeer zeker niet.

Is een einhell of consoorten meer dan genoeg? of beter toch naar die bosch blauw kijken?
bij beton een goede sleuvenfrees huren. of bij ouderwets "blauw" beton lekker uitbesteden en met water laten zagen.

• Tarkin
Ik heb nog een sleuvenfrees van een vorige verbouwing (een ferm). Daar moet ik wel iets mee kunnen doen met een paar goede betonbladen neem ik aan.

Neemt niet weg dat ik 'og steeds een haakse slijper nodig heb voor de vierkante potjes in te slijpen. Dus nog steeds op zoek

Edit: het is beton met zo'n korreltjes in, geen grote kiezels maar iets kleiners (perculiet, vermiticuliet,... Zoiets). Wel wapening erin heb ik gezien, paar normaal gezien is die voor de sleuven geen issue.

[ Voor 28% gewijzigd door Tarkin op 23-11-2022 21:09 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-11 19:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vierkante potjes? Wanddozen zijn doorgaans rond, toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Voor dozen in te boren een (jawel) dozenboor gebruiken. Volgens mij is 82mm de maat die je moet hebben voor een standaard inbouwdoos. Let ook even op de diepte je hebt namelijk inbouwdozen van 40 en 50mm diep.
En als je er meerdere naast elkaar hebt een mal gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Do5FK5dhfyeMdaY5tjR3kYzOo8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQuOaIkuxmcJOOxYYT7hSKoA.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door BeaM-R op 23-11-2022 21:27 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Tarkin
Orion84 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:15:
Vierkante potjes? Wanddozen zijn doorgaans rond, toch?
Klassiek zijn die vierkant (en aaneenklokbaar). Je hebt ook de ronde variant, maar mijn partner in zelfbouw (easykit) levert naar alle waarschijnlijkheid vierkante potjes aan.

Ik kan ook nog wel met een dozenboor aan de gang, met een grotere diameter, moet ik eens 'akijken.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:07

Asteroid9

General Failure

Dit klinkt alsof het in Belgie is, en dan is vierkant inderdaad wel zo'n beetje de norm, in NL zie je ze nooit.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-11 10:34
Een goede haakse slijper met een stofkap wil ook prima, misschien zelfs beter dan die instap sleuvenfrezen

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Vierkante gaten maken is een hoop extra rompslomp. Die ronde dozen kosten 1,50 euro p/st en ook koppelbaar.
Maar we gaan een beetje off topic hier.

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:45
Asteroid9 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:20:
Dit klinkt alsof het in Belgie is, en dan is vierkant inderdaad wel zo'n beetje de norm, in NL zie je ze nooit.
Klopt is Belgisch, echter hier ook wel in gebruik voor sommige toepassingen.

Mijn huis is slimmer dan ik...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BeaM-R schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:25:
Voor dozen in te boren een (jawel) dozenboor gebruiken. Volgens mij is 82mm de maat die je moet hebben voor een standaard inbouwdoos. Let ook even op de diepte je hebt namelijk inbouwdozen van 40 en 50mm diep.
En als je er meerdere naast elkaar hebt een mal gebruiken.

[Afbeelding]
Die mal heb ik online gehaald bij elektramat of sandervunderink. Scheelt 10E met hornbach...
Heb afgelopen dagen mijn aannemer ~55 van die potten laten boren in mijn huis, die mal heeft het uittekenen heel veel fijner gemaakt.

offtopic:
Aannemer heeft ook sleuvenfrees + breekhamer gebruikt. En elke paar dagen de bouwstofzuigers legen... je wil niet weten wat er af komt :X

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Tarkin
Vwb de middelen die ik ga krijgen, het is een pakket dus het is wat het is.

Mocht er nog iemand advies hebben voor een haakse slijper, ik neem graag het advies aan :+

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:28
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:23:

Mocht er nog iemand advies hebben voor een haakse slijper, ik neem graag het advies aan :+
Ik zou, zeker voor 1 klus, gewoon een goedkoop ding halen.
Ik heb jaren geleden een haakse slijper bij de bouwmarkt gekocht, kostte 2-3 tientjes en hij werkt nog prima. Ik heb hier van alles mee gedaan, ook zwaardere klussen zoals tegels doorslijpen of door staal snijden.

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-11 09:17
Ik overweeg sterk een Festool DTS 400 of RTS 400 aan te schaffen voor het fijnere schuurwerk (meubels, kozijnen, deuren etc.). Voorkeur lijkt (leek) uit te gaan naar de RTS onder meer vanwege de interface pad. Nu toch aan het twijfelen geslagen door de mogelijkheden van de RTS om ook effectief langs binnenranden (90°) te schuren - volgens Festool zelf zou de RTS daar niet/minder voor geschikt terwijl andere reviews het tegendeel doen geloven.

Iemand hier het verlossende woord? Ik beschik overigens al over een excenter, goedkope Bosch groen delta en Fein multitool met deltapad.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:59

Kijk eens bij Amazon voor een Bosch-Professional (Bosch-Blauw in de volksmond), viel mij mee wat een instapmodel kost.

iRacing Profiel

• big bang
  • Laatst online: 00:04

Naast bovenstaand advies, heb ik ook prima ervaring met de goedkope Hikoki's (bijvoorbeeld bij HBM 125mm, 230mm)

Ik zou er vooral een uitzoeken met softstart, comfortabeler en scheelt je tripjes naar de meterkast.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• henkie196
  • Niet online
big bang schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:45:
Naast bovenstaand advies, heb ik ook prima ervaring met de goedkope Hikoki's (bijvoorbeeld bij HBM 125mm, 230mm)

Ik zou er vooral een uitzoeken met softstart, comfortabeler en scheelt je tripjes naar de meterkast.
Voor de 230mm zeker, in ieder geval. En dat heb je ook wel ongeveer nodig als je 40-50mm diep wilt komen voor de inbouwdozen, met een 125mm zul je niet gauw diep genoeg komen. Daarnaast is het ook handig om een stofkap voor de slijptol (en bouwstofzuiger, natuurlijk), anders sta je in no-time in dikke stofwolken. Iets van ademhalingsbescherming is even goed wel aan te raden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik reageer even in dit topic op je post:
sloth schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:42:
@big bang

Bosch Professional GDR 12V-110 voor €132,9 in L-boxx zonder batterijen en oplader

+

Bosch Professional GSR 12 2-Li Accu schroefboormachine met 39-delig set accessoires, 2 x accu 2,0 Ah, oplader in tas voor €99

Totaal €231,90 euro voor de slagschroevendraaier in L-boxx, 2x batterij en lader met als bonus voor 'maar' €83,90 (231,90 euro - 148 euro van de vorige aanbieding op amazon.it) een goede schroefboormachine en nog wat accessoires en een tas.

Zou dit wat zijn?

Ik ga er ook even van uit dat de GDR 12V-110 gewoon past in de L-boxx van de GSR 12 of dat ze zelfs samen in één L-boxx kunnen.
Persoonlijk zou ik niet gaan investeren in een 12V systeem voor verschillende machines. Als je een erg goede deal kunt vinden voor een bepaalde machine die je nodig hebt kan het wel een goede keuze zijn. Maar ik twijfel of je er op langere termijn goed aan zult doen om voor een Bosch blue 12V systeem te gaan met meerdere machines.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Tarkin
Dus voor softstart bv (ofwel die hikoki van hierboven)

of Bosch GWS 20-230 H (https://www.coolblue.be/n...1/bosch-gws-20-230-h.html)
en voor het kleintje de volgende BF deal (https://www.amazon.nl/Bos...30+h+%2Caps%2C141&sr=8-14) GWS 880

Is dit wat?

Daarnaast als er mensen zijn die goede bladen kunnen aanraden (prijs kwaliteit, niet voor dagdagelijks 100m open te slijpen uiteraard)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 12:10
True schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:37:
Persoonlijk zou ik niet gaan investeren in een 12V systeem voor verschillende machines. Als je een erg goede deal kunt vinden voor een bepaalde machine die je nodig hebt kan het wel een goede keuze zijn. Maar ik twijfel of je er op langere termijn goed aan zult doen om voor een Bosch blue 12V systeem te gaan met meerdere machines.
Waarom niet? Alle merken hebben hun 14,4V systemen uitgefaseerd, maar 12V en 18 (of 20)V zijn wel blijvertjes. Ik zou niet weten waarom dat 12V systeem van Bosch niet toekomstbestendig zou zijn.

Heel veel mensen willen natuurlijk maar wat graag die zwaardere 18V machines, want stoer en 'power!' en dergelijke. Maar voor lichtere klussen die langer duren zijn die 12V machines zo ontzettend fijn. Gipsplaten tegen het plafond schroeven terwijl je met de machine boven je hoofd staat te werken. Je hele keuken bouwen zonder aan het einde van de dag een rotte pols te hebben... Er zijn redenen genoeg voor dat lichtere spul.

Punctuality is the politeness of kings

• henkie196
  • Niet online
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:39:
Dus voor softstart bv (ofwel die hikoki van hierboven)

of Bosch GWS 20-230 H (https://www.coolblue.be/n...1/bosch-gws-20-230-h.html)
en voor het kleintje de volgende BF deal (https://www.amazon.nl/Bos...30+h+%2Caps%2C141&sr=8-14) GWS 880

Is dit wat?

Daarnaast als er mensen zijn die goede bladen kunnen aanraden (prijs kwaliteit, niet voor dagdagelijks 100m open te slijpen uiteraard)
Ik heb de GWS 20-230, is op zich een geschikte machine, niet overdadig veel power, maar heeft toch aardig wat harde betontegels doorgeslepen.

Slijpbladen zou ik in ieder geval niet de Ecotools bladen voor beton kopen, die werkten bij mij in ieder geval niet goed. Of deden het ok, maar dan maar voor zeer korte tijd. Je kan beter een middelmoter van Rubi of Carat kopen, die zijn duurder maar gaan veel langer mee en kosten minder moeite om mee te slijpen.

En dan met deze stofkap om rondgeblazen stof veel minder erg te maken.

/edit
Ik heb volgens mij de 20-230 JH versie, en die heeft softstart, maar ik krijg zo gauw even niet gevonden of de H versie dat ook heeft. De coolblue pagina geeft aan van niet, en als dat zo is, zou ik die H versie niet nemen, maar een andere die wel softstart heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 24-11-2022 14:10 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
True schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:37:
Ik reageer even in dit topic op je post:

[...]

Ik denk dat dat een afweging is die iedereen voor zijn eigen user case moet maken. Persoonlijk vind ik het lage gewicht en handzame formaat van de Bosch blauw 12volt lijn belangrijker dan het mogelijke gebrek aan vermogen. Zo heb ik zelf de 12v cirkelzaag, en omdat dat ding zo klein is gooi ik die meestal in mijn gereedschapstas als ik ergens ga klussen. Daardoor heb ik die altijd binnen handbereik als ik iets moet zagen en blijft mijn festool invalzaag met lineaal meestal in de auto liggen (behalve als het echt een perfecte zaagsnede moet zijn uiteraard). Het 18v spul vind ik te groot en te zwaar om continu mee te slepen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

dreamscape schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:02:
[...]

Waarom niet? Alle merken hebben hun 14,4V systemen uitgefaseerd, maar 12V en 18 (of 20)V zijn wel blijvertjes. Ik zou niet weten waarom dat 12V systeem van Bosch niet toekomstbestendig zou zijn.

Heel veel mensen willen natuurlijk maar wat graag die zwaardere 18V machines, want stoer en 'power!' en dergelijke. Maar voor lichtere klussen die langer duren zijn die 12V machines zo ontzettend fijn. Gipsplaten tegen het plafond schroeven terwijl je met de machine boven je hoofd staat te werken. Je hele keuken bouwen zonder aan het einde van de dag een rotte pols te hebben... Er zijn redenen genoeg voor dat lichtere spul.
Waaj schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:16:
[...]

Ik denk dat dat een afweging is die iedereen voor zijn eigen user case moet maken. Persoonlijk vind ik het lage gewicht en handzame formaat van de Bosch blauw 12volt lijn belangrijker dan het mogelijke gebrek aan vermogen. Zo heb ik zelf de 12v cirkelzaag, en omdat dat ding zo klein is gooi ik die meestal in mijn gereedschapstas als ik ergens ga klussen. Daardoor heb ik die altijd binnen handbereik als ik iets moet zagen en blijft mijn festool invalzaag met lineaal meestal in de auto liggen (behalve als het echt een perfecte zaagsnede moet zijn uiteraard). Het 18v spul vind ik te groot en te zwaar om continu mee te slepen.
En dat zijn allemaal prima argumenten en een weloverwogen keuzes, helemaal niets mis mee. Maar door de opzet van de gequote post twijfelde ik of diezelfde argumenten zo goed afgewogen waren zoals jullie dat doen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Modbreak:Maar weer wat reacties afgesplitst. Nogmaals: dit is de plek om inhoudelijk over gereedschap te praten, niet over aanbiedingen en kortingsacties etc. Daarvoor kan je in Aanbiedingen en kortingscodes zie ook de links in de topicwaarschuwing.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• jichem
Hier nog even op terugkomend, ik heb hem inmiddels binnen.

Wat een ontzettend lomp en zwaar ding, was uiteraard te verwachten, maar zelfs in vergelijking met mijn dhp482 incl 5ah accu is hij echt zwaar en vooral groot.
Prima, ik kocht hem enkel en alleen om zn brute kracht, maar hij gaat niet bij de schoonmoeder liggen. Daar leg ik mijn 12v wel neer. Binnenkort een schuur bouwen en daarbij ook veel grote gaten boren, ik ben benieuwd!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jichem schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:09:
[...]

Hier nog even op terugkomend, ik heb hem inmiddels binnen.

Wat een ontzettend lomp en zwaar ding, was uiteraard te verwachten, maar zelfs in vergelijking met mijn dhp482 incl 5ah accu is hij echt zwaar en vooral groot.
Prima, ik kocht hem enkel en alleen om zn brute kracht, maar hij gaat niet bij de schoonmoeder liggen. Daar leg ik mijn 12v wel neer. Binnenkort een schuur bouwen en daarbij ook veel grote gaten boren, ik ben benieuwd!
Nu weet ik uit ervaring dat het bijzonder fijn is om meerdere schroef(boor)machines te hebben, maar is dit niet een beetje dubbelop met de DHP482? Ja, iets meer koppel (op papier tenminste), maar verder eenzelfde machine? Of is ie echt merkbaar krachtiger?

Welke heb je uiteindelijk gekocht trouwens? De schroefklopboormachine die Mistical linkte, of de schroefboormachine die je zelf linkte?

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 24-11-2022 17:02 ]

• jichem
Orion84 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:59:
[...]

Nu weet ik uit ervaring dat het bijzonder fijn is om meerdere schroef(boor)machines te hebben, maar is dit niet een beetje dubbelop met de DHP482? Ja, iets meer koppel (op papier tenminste), maar verder eenzelfde machine? Of is ie echt merkbaar krachtiger?
Hij is wel echt krachtiger, vooral handig met grote gaten boren (ook de extra arm).
Daarnaast een klopfunctie wat soms toch wel handig is voor het laatste stukje met een groter gat. Wil niet overal met de combi aan de slag meteen.
Of het ook echt is wat ik er van verwacht, dat moeten we in de komende maanden gaan ontdekken. Voor dit geld kan ik in ieder geval de 481 van makita niet halen.

Over combihamers gesproken, van het weekend de gehele badkamer gesloopt met de dhr241zj. Wat blijft dit toch een heerlijk apparaat. Ondanks dat hij maar 2j slagkracht heeft heb ik geen moment het gevoel gehad dat hij wat te kort kwam. Overigens is 4 accu's met een dubbel lader wel een vereiste als je lang door wil. De accu (5ah) hielt het ongeveer 20 min non stop vol.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jichem schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:05:
[...]

Hij is wel echt krachtiger, vooral handig met grote gaten boren (ook de extra arm).
Daarnaast een klopfunctie wat soms toch wel handig is voor het laatste stukje met een groter gat. Wil niet overal met de combi aan de slag meteen.
Die klopfunctie heeft je DHP482 toch ook? Of heb je eigenlijk een DDF482?
Of het ook echt is wat ik er van verwacht, dat moeten we in de komende maanden gaan ontdekken. Voor dit geld kan ik in ieder geval de 481 van makita niet halen.
Dat is zonder meer waar :)

• jichem
Orion84 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:13:
[...]
Die klopfunctie heeft je DHP482 toch ook? Of heb je eigenlijk een DDF482?

[...]
Dat is zonder meer waar :)
Die ellendige letters ook, ik heb de poor mans 482 zonder klopper

• Tarkin
man man man, een haakse slijper met soft start vinden (en dan zien welke modellen dat wel of niet hebben), het is toch niet zo simpel als een filtjertje ergens aanzetten.

the search continues

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:25
Tarkin schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:48:
man man man, een haakse slijper met soft start vinden (en dan zien welke modellen dat wel of niet hebben), het is toch niet zo simpel als een filtjertje ergens aanzetten.

the search continues
Hier heb je een idee. Mits de fabrikant het goed in de specs heeft staan is filteren op "sanftanlauf" het magische woord.

https://www.idealo.de/pre...tegory/3706F10074153.html

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb er net een goede maand geleden een gekocht. Ding bevalt super, maar ik heb wel de gesp gebroken... De hele gordel is zonder vragen vervangen door de fabrikant. Met name de goede pasvorm voor boormachine vind ik fijn.
Ik heb hem twee weken lang elke dag gebruikt en nu weer elke dag. Super handig om al je zooi bij je te hebben.

Nadeel is wel dat er geen verdere tasjes/accessoires van te koop zijn.

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:03
Iemand een idee wat het verschil is tussen deze twee haakse slijpers, behalve het vermogen dan? Op de site van bosch zelf lees ik vrijwel dezelfde specs...

Bosch gws 7-125 vs Bosch gws 880

• MWDKing

Ik heb sinds een maand een Stanley 1-96-181. Simpel ding en meteen spijt dat ik die niet jaren eerder heb gekocht. Geniaal handig!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:44

orf

MWDKing schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:27:
Iemand een idee wat het verschil is tussen deze twee haakse slijpers, behalve het vermogen dan? Op de site van bosch zelf lees ik vrijwel dezelfde specs...

Ik heb ze alletwee. Inderdaad alleen het vermogen. 720W (dacht ik) en 880W.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11
snep schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:58:
Ik overweeg sterk een Festool DTS 400 of RTS 400 aan te schaffen voor het fijnere schuurwerk (meubels, kozijnen, deuren etc.). Voorkeur lijkt (leek) uit te gaan naar de RTS onder meer vanwege de interface pad. Nu toch aan het twijfelen geslagen door de mogelijkheden van de RTS om ook effectief langs binnenranden (90°) te schuren - volgens Festool zelf zou de RTS daar niet/minder voor geschikt terwijl andere reviews het tegendeel doen geloven.

Iemand hier het verlossende woord? Ik beschik overigens al over een excenter, goedkope Bosch groen delta en Fein multitool met deltapad.
Zou zelf voor de DTS gaan handig voor in hoekjes enz. Soms kan de accu versie ook handig zijn.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06

Exigence

dnkroz

MWDKing schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:27:

Greepomtrek van de 7-125 is ook kleiner als ik het goed heb. Dus makkelijker met één hand vast te houden. Heb je het vermogen niet nodig? Ga dan voor de 7-125. Fijn simpel ding.

Heb je het vermogen wel nodig? Ga dan voor geen één van beide maar een zwaardere :P

[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 24-11-2022 21:59 ]

• MWDKing
Exigence schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:58:
[...]

Greepomtrek van de 7-125 is ook kleiner. Heb je het vermogen niet nodig? Ga dan voor de 7-125. Fijn simpel ding.

Heb je het vermogen wel nodig? Ga dan voor geen één van beide maar een zwaardere :P
Dank voor de tip. Ben vooral mijn parkside 20V zat voor slijpwerk in stenen. Volgens mij strekt die gewoon te veel stroom voor de accu, want 4 ah is binnen no-time leeg. :P

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dreamscape schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:02:
[...]

Eens. Ik heb best geïnvesteerd in 18v (2 klop/schroefboren, 1 boorhamer, 1 schroefautomaat) en ben stiekem opzoek naar een 12V machientje. Die gaat er ooit nog komen, ondanks dat ik alleen de boorhamer echt vervelend vind boven mijn hoofd.

Als enige apparaat zou ik geen 12v schroefmachine nemen, maar als aanvulling op het 18v spul os het een feestje.

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 18:23
Ik was al even op zoek naar een 3x360 groene lijnlaser, toen ik de Bosch GLL 3-80 cg bij Amazon nu in een BF deal voor €499,- zag, met 2 12v accu’s en een lader. Daarna nog even verder gezocht en bij Amazon DE een 4xAA versie voor €328,- zag. Icm met een GSR-12-2-LI voor €99,-, kom ik zo op een laser met 2 batterijen en lader voor €438,55 incl verzenden en BTW. En dan zit er ook nog een 12v boormachientje bij. Kan iemand bevestigen of deze accu’s gewoon in de laser passen?

Verschil is dat de 4xAA niet in een Lboxx zit, maar heb verder niets van Bosch dus dat maakt me niet echt uit.

Edit: ik zie het al, de 4xAA versie is een oude en kan niet op accu. Jammer :(

[ Voor 3% gewijzigd door NCSmits op 25-11-2022 03:07 ]

• henkie196
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:49:
Eens. Ik heb best geïnvesteerd in 18v (2 klop/schroefboren, 1 boorhamer, 1 schroefautomaat) en ben stiekem opzoek naar een 12V machientje. Die gaat er ooit nog komen, ondanks dat ik alleen de boorhamer echt vervelend vind boven mijn hoofd.

Als enige apparaat zou ik geen 12v schroefmachine nemen, maar als aanvulling op het 18v spul os het een feestje.
Voor veel situaties is alleen een 12V schroefmachine een prima keuze, lijkt me. Tenzij je veel houtdraadbouten of een volledige verbouwing gaat doen, kom je met een 12V schroefmachine een behoorlijk eind. Voor boren is een 12V hooguit niet genoeg als je naar echt grote diameters gaat, of als het in beton moet. Voor schroeven kom je tot 6mm schroeven weniig problemen tegen, problemen zijn bij mij vaak de houtdraadbouten. Langere 6mm schroeven in vol hout is ook beperkt succesvol. Maar hoe vaak heb je die dingen nodig in en om het huis? Ik niet vaak.

Voor veel mensen en een gordijn, schilderij, of lamp op hangen, of een ikea kast in elkaar zetten de hoofdinzet voor schroefboormachine, en 12V voldoet daar prima voor. Behalve voor beton, maar dan heb je met een bedrade boorhamer vaak een sterkere en/of goedkopere optie dan een boorhamer op accu.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-10 18:29
henkie196 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:12:
[...]

Voor veel situaties is alleen een 12V schroefmachine een prima keuze, lijkt me. Tenzij je veel houtdraadbouten of een volledige verbouwing gaat doen, kom je met een 12V schroefmachine een behoorlijk eind. Voor boren is een 12V hooguit niet genoeg als je naar echt grote diameters gaat, of als het in beton moet. Voor schroeven kom je tot 6mm schroeven weniig problemen tegen, problemen zijn bij mij vaak de houtdraadbouten. Langere 6mm schroeven in vol hout is ook beperkt succesvol. Maar hoe vaak heb je die dingen nodig in en om het huis? Ik niet vaak.

Voor veel mensen en een gordijn, schilderij, of lamp op hangen, of een ikea kast in elkaar zetten de hoofdinzet voor schroefboormachine, en 12V voldoet daar prima voor. Behalve voor beton, maar dan heb je met een bedrade boorhamer vaak een sterkere en/of goedkopere optie dan een boorhamer op accu.
Met een klopboorschroefmachine kom je niet in beton daar heb je een boorhamer voor nodig. voor steen zal op zich geen probleem zijn met de juiste boortje.

Ik zelf boor in steen zonder klopfunctie 18volt makita door een speciale pihiranda/stanley boortje met centerpunt ook geschikt voor boren door wandtegels, een super boortjes gaatje boren in steen 6 0f 8mm geen probleem met een accu machine en deze boortjes gebruik ik altijd.

Pirhanda Steen- en betonboor HI-TECH 6mm | X58000 en wel in elke bouwmarkt te koop

https://www.schaaptools.n...nboor-hi-tech-6mm-x58000/

Makita heft wel een boorhamer op 10,8 volt type Makita HR166DZ 10.8V Li-Ion Accu SDS-plus boorhamer - 1,1J - Koolborstelloos.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

J.E. Weinor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:08:
[...]

Met een klopboorschroefmachine kom je niet in beton daar heb je een boorhamer voor nodig. voor steen zal op zich geen probleem zijn met de juiste boortje.
Je hebt niet per sé een boorhamer nodig, ligt ook aan het beton waar je in gaat boren en grootte van het gat. Mijn Makita DHP481 komt bij mij thuis prima het beton in voor gaten van 5 à 6 mm. Kost hooguit iets meer tijd dan dat het mijn Makita HR2300X10 hamer zou kosten. Maar dat wordt weer ruimschoot gecompenseerd met te extra tijd die het kost om de boorhamer te pakken en verlengsnoer te leggen. Bovendien is een DHP481 een stuk handzamer.

Voor 8mm of groter, blauw beton of beton met veel kiezel heb je wel een hamer nodig.
henkie196 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:12:
[...]

Inderdaad. Ik heb alleen 18v Makita spul, maar machines zoals mijn DHP481 zijn al vaak snel te zwaar/lomp. Voor in gips of voorboren in hout heb je helemaal niet zo'n zware machine nodig en volstaat een 10,8/12v prima.
Hetzelfde geldt voor mijn DTD155 slagschroevendraaier. Het doel waarvoor ik hem heb gekocht (autorevisie, los en vast zetten van 10mm bouten en moeren e.d.) voldoet hij uitstekend en is een stuk handzamer dan een slagmoersleutel. Maar als ik in hout schroef, moet ik uitkijken dat hij niet de boel juist sloopt en zou ik juist soms wel een lichtere machine willen hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Rene
  • Laatst online: 19:26
Naar aanleiding van de feedback op mijn vorige vraag begon ik toch te twijfelen welke boormachine ik wilde kopen.

Kwam vandaag (hier in Noorwegen) een aanbieding tegen en ben uiteindelijk voor de DHP484RTJ gegaan. Die lader heb ik niet nodig dus die verkoop ik verder en 2 extra accu's is altijd meegenomen. Heb dan 4x5Ah accu's wat voorlopig genoeg moet zijn voor hobbygebruik :). De klopboorfunctie is dan mooi meegenomen.

Ik kwam na wat kortingscodes uit op 260 euro voor de set :) (welke goedkoper was dan de DDF482RTJ :S)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• RubenZuid
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-03 22:11
Even een vraagje waar wellicht iemand hier wel een antwoord op weet.

Ik heb hier een bandschroefmachine / schroefautomaat van Makita liggen (DFR550) waar ik maar geen vriendjes mee kan worden. (Ik gebruik hem met een 5ah accu)

Hij is van marktplaats, en daar heeft de beste man zelfs nog even laten zien dat die prima werkt.

De machine kan met 25-55mm schroeven overweg.

In eerste instantie had ik een band met schroeven van 23mm lengte gehaald, en toen liep die om de haverklap vast. Heb toen een nieuw geleideblokje gekocht en er op gezet. Lijkt beter, maar nog niet ideaal. Heb het toen maar gehouden dat ze te lang waren en een doosje normale schroeven gehaald.

Dit was overigens voor wat fermacell vloerplaten (2e26).

Hier komt nu nog een laag enkele platen overheen voor de vloerverwarming, en heb ik eens wat langere schroeven besteld (30mm) om te proberen.

Echter lopen ook die schroeven om de haverklap vast.. Uiteindelijk maar weer het doosje met de anderen schroeven gepakt.

Heeft iemand een tip?
Ik heb hem geprobeerd met 35mm gipsplaat schroeven in een panlat, en daar ging het super. Hele strip er doorheen zonder problemen.

Alleen op een gipsvezelplaat word het maar niks. Zijn de platen te hard, schroeven een rare vorm of moet ik zelf iets anders doen? Of is deze machine hier stomweg niet geschikt voor?

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-11 09:14
Wat voor schroefkop hebben de niet gipsplaatschroeven? PZ of PH?
Ik heb dezelfde machine en ben er zeer tevreden over. Gebruik hem momenteel voornamelijk voor gyproc maar ook al heel wat OSB mee geplaatst van 18 en 22mm dik met 40mm schroeven.
Die laatste zijn wel een PZ kop en dan moet er natuurlijk wel de juiste bit in. Maakt een wereld van verschil zeker in iets harder hout.

Ik heb er deze bits voor:
https://www.combitools.nl...57-mm-zb-extra-slank.html
Bij combitools wel lang op moeten wachten toen dus misschien beter wat verder kijken.

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• RubenZuid
Ze hebben een PH2 kop, dus dat zou het op zich kunnen zijn.

Ik heb nog wat nieuwe bits liggen, die ga ik morgen eens proberen! De huidige zag er nog prima uit (ph2), maar je weet maar nooit. Gewoon proberen, bedankt voor de tip!

Fijn om te horen dat die bij jou in ieder geval goed bevalt. Ik kan mij ook erg lastig voorstellen dat die apparaten slecht werken of iets. Al het andere makita 18v spul dat ik hebt werkt namelijk gewoon super.

• twain4me

twain4me

RubenZuid schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:39:

Ik heb nog wat nieuwe bits liggen, die ga ik morgen eens proberen! De huidige zag er nog prima uit (ph2), maar je weet maar nooit. Gewoon proberen, bedankt voor de tip!

Fijn om te horen dat die bij jou in ieder geval goed bevalt. Ik kan mij ook erg lastig voorstellen dat die apparaten slecht werken of iets. Al het andere makita 18v spul dat ik hebt werkt namelijk gewoon super.
de schroefautomaten met een verleden hebben nieuwe klepjes, klepveertjes en soms een grote veer nodig. daarnaast de juiste bit en fermacel schroeven zijn iets anders dan gips schroeven. fermacel schroeven hebben een iets andere kop en een freesrandje onder de kop.

• Framoes
RubenZuid schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:39:

Bij Fermacell zou ik bij voorkeur Fermacellschroeven gebruiken (zoals @twain4me al zei). Die platen zijn een stuk taaier dan gips. Bij die schroeven kan je ook nog wel eens PH1 proberen vanwege de smallere kop. Maar is ook een kwestie van proberen en kijken wat je het best vindt werken.

Verder is het belangrijk dat je de machine goed recht houdt. Door de lange bit heb je al snel dat de schroef 'omklapt' als je hem iets schuin houdt. Ook weer een kwestie van proberen. Als de machine te stroef loopt, kan je wat WD40 in het neusstuk spuiten. Ik was altijd bang dat het gipsstof dan blijft plakken, maar dat valt heel erg mee.

Het is met dit soort schroefmachines ook een kwestie van een beetje 'feeling' krijgen. Ik werk met twee gasten waarvan een bij wijze van spreken in beide handen zo'n ding kan pakken en dan op een heel plafond misschien 2 schroeven vast laat lopen en de ander het ondingen vindt omdat hij elke 2 schroeven een vastloper heeft. Het is in het begin gewoon even klooien.

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41
barry86 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:46:
[...]

Terugkomend op mijn "schragen" vraag.
Na mijn zoektocht van een imitatie en half geld tov de toughbuilt C700 heb ik toch de toughbuilt C700 gekocht.
De kwaliteit laat zich echt terugzien in stabiliteit. De imitaite versie doet zijn werk ook wel met alle functionaliteit, maar het waaiert alle kanten op. De toughbuilt is echt robuust.
Ik heb net de HBM schragen gekocht. Black Friday deal; 29,99 p.s. Ik lees dat je de Toughbuild C700 hebt gekocht omdat die steviger is etc.

Heb je dat geschreven op basis van ervaring met beiden of wat je denkt? Ik twijfel namelijk na mijn aankoop ;)

Afbeeldingslocatie: https://bcdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-393-16.jpg-1920x1080-36b9137c8d.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door webber87 op 26-11-2022 19:27 ]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13
Ik heb die HBM-schagen ook en ik vind ze niet slecht. Maar ik ben een af en toe klusser en ik klus ook niet bij windkracht 10. Wat mij betreft staan de poten ver genoeg uit elkaar en gaan ze echt niet wiebelen.

Het enige waaraan ik merk dat ze een beetje cheap zijn, is het pisbakkenstaal waarvan het geheel gemaakt is. Je haalt je vingers open aan de scherpe randjes. Dus even een handschoentje aantrekken of een oude lap pakken om de schagen neer te zetten of op te klappen.

• webber87
  • Registratie: April 2009
badkuip schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:00:
Ik heb die HBM-schagen ook en ik vind ze niet slecht. Maar ik ben een af en toe klusser en ik klus ook niet bij windkracht 10. Wat mij betreft staan de poten ver genoeg uit elkaar en gaan ze echt niet wiebelen.

Het enige waaraan ik merk dat ze een beetje cheap zijn, is het pisbakkenstaal waarvan het geheel gemaakt is. Je haalt je vingers open aan de scherpe randjes. Dus even een handschoentje aantrekken of een oude lap pakken om de schagen neer te zetten of op te klappen.
Dank! Ik vind het woord pisbakkenstaal al een plusje waard. On-topic, voor het geld geloof ik dat er een prima aankoop mee heb gedaan. Mijn volgende stap wordt om er een MFT blad erop te leggen en iets met T-trails om zo een mobiel zaagsysteem te krijgen :-)

[ Voor 13% gewijzigd door webber87 op 26-11-2022 20:24 ]

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:45
webber87 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:25:
[...]

Ik heb net de HBM schragen gekocht. Black Friday deal; 29,99 p.s. Ik lees dat je de Toughbuild C700 hebt gekocht omdat die steviger is etc.

Heb je dat geschreven op basis van ervaring met beiden of wat je denkt? Ik twijfel namelijk na mijn aankoop ;)

[Afbeelding]
Ik heb vergeleken met soort gelijke merkloze merken bij de hornbach. En het viel mij op dat het heel slap was allemaal. Maar omdat ik lang ben is de hoogte ook belangrijk en die viel mij ook tegen.

Ik denk voor het geld dat die hbm schagen dikke prima zijn. Maar zet je er een thoughbuilt naast dan merk/zie je het verschil wel.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:07

Asteroid9

General Failure

Helemaal mee eens, ik heb zowel de HBM schragen als de C650. Voor het geld zijn die HBM schragen prima en aardig goed afgewerkt, het verhaal over scherpe randen herken ik bij de mijne in elk geval niet.

Die HBM pak je wel sneller even mee, die Toughbuilts zijn best zware lompe dingen. Echt mooi en stabiel spul maar ook zwaar, en hoe vaak heb je die extra stabiliteit nodig?

Qua hoogte zijn die HBM echt te laag voor me, en die C650's gaan op de hoogste stand net, maar ik ben dan ook zelf 2 meter lang....

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

barry86 schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb vergeleken met soort gelijke merkloze merken bij de hornbach. En het viel mij op dat het heel slap was allemaal. Maar omdat ik lang ben is de hoogte ook belangrijk en die viel mij ook tegen.

Ik denk voor het geld dat die hbm schagen dikke prima zijn. Maar zet je er een thoughbuilt naast dan merk/zie je het verschil wel.
Alle waar inderdaad naar zijn geld. Die Toughbuilts zijn wmb kwalitatief erg goed en van nietpisbakkenstaal gemaakt. Keerzijde van dat materiaal is relatief zwaar en duur.

Ik ben 1.85 en die Toughbuilts zijn voor mij al aan de lage kant. Ik heb ze >1 jaar als werkbank gebruikt met een zelfbouw MFT-plaat erop. Gaat prima maar niet voor schaven (dan verschuiven de voetjes gewoon op een laminaatvloer ;) ) . Ik gebruik ze nu met de verbouwing van mijn nieuwbouwhuis bijna dagelijks, helden-dingen.

• J.E. Weinor
Boudewijn schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:39:
[...]

Alle waar inderdaad naar zijn geld. Die Toughbuilts zijn wmb kwalitatief erg goed en van nietpisbakkenstaal gemaakt. Keerzijde van dat materiaal is relatief zwaar en duur.

Ik ben 1.85 en die Toughbuilts zijn voor mij al aan de lage kant. Ik heb ze >1 jaar als werkbank gebruikt met een zelfbouw MFT-plaat erop. Gaat prima maar niet voor schaven (dan verschuiven de voetjes gewoon op een laminaatvloer ;) ) . Ik gebruik ze nu met de verbouwing van mijn nieuwbouwhuis bijna dagelijks, helden-dingen.
Heb zelf de Toughbuilt C700 en inderdaad heel zwaar maar wel stevig glijd althans niet op mijn laminaat vloer met de voetjes.

Voordeel in hoogte verstelbaar en er een werktafel van kunnen maken door 2 dwarsbalken de extra uitklapbare houders om wat op te leggen.

Nadeel de ruwe kant op de bovenkant lijkt wel grof schuurpapier, waardoor je product waar je mee werkt er op legt beschadigd zoals meubelplaten bijv. daar heb ik 2 hardhouten latjes van 1 cm dik er op geschroefd wat ook weer makkelijk te verwijden is.

Toolstation verkoopt het meeste van dit merk en zag dat ze ook een onderstel voor een afkortzaag van het merk in hun assortiment hebben en een Robuuste QuickSet werktafel LxB: 1000x600mm.ervaring met deze 2 heb ik niet wellicht andere forum leden.

• RubenZuid
twain4me schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:08:
[...]

de schroefautomaten met een verleden hebben nieuwe klepjes, klepveertjes en soms een grote veer nodig. daarnaast de juiste bit en fermacel schroeven zijn iets anders dan gips schroeven. fermacel schroeven hebben een iets andere kop en een freesrandje onder de kop.
Klepjes incl veertjes, zo'n vervangings deel heb ik inderdaad al vervangen, dat scheelde een hele hoop.

De oude zat een kleine barst in, en 1 van die veertjes was niet goed meer. Hij word niet voor niet los verkocht denk ik dan maar.

Maar grote veer? Die was ik nog niet tegen gekomen. In het neusstuk vermoed ik? Wellicht is dat nog de moeite waard. Soms duwt die hem namelijk gewoon scheef de band uit, en dan kan die vastlopen.
Framoes schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:15:
[...]

Bij Fermacell zou ik bij voorkeur Fermacellschroeven gebruiken (zoals @twain4me al zei). Die platen zijn een stuk taaier dan gips. Bij die schroeven kan je ook nog wel eens PH1 proberen vanwege de smallere kop. Maar is ook een kwestie van proberen en kijken wat je het best vindt werken.

Verder is het belangrijk dat je de machine goed recht houdt. Door de lange bit heb je al snel dat de schroef 'omklapt' als je hem iets schuin houdt. Ook weer een kwestie van proberen. Als de machine te stroef loopt, kan je wat WD40 in het neusstuk spuiten. Ik was altijd bang dat het gipsstof dan blijft plakken, maar dat valt heel erg mee.

Het is met dit soort schroefmachines ook een kwestie van een beetje 'feeling' krijgen. Ik werk met twee gasten waarvan een bij wijze van spreken in beide handen zo'n ding kan pakken en dan op een heel plafond misschien 2 schroeven vast laat lopen en de ander het ondingen vindt omdat hij elke 2 schroeven een vastloper heeft. Het is in het begin gewoon even klooien.
Ik gebruik inderdaad de fermacell schroeven. Deze gingen alleen lastiger de proefstukjes in dan de gips schroeven, terwijl voor fermacell ik nu 23 en 30mm heb, en voor gips 35. Misschien de vorm van het kopje?

Nu ja de tip van het nieuwe bitjes wel eens opnieuw naar het bitje gekeken, en jeetje, die was er een stuk slechter aan toe dan een aantal vastlopers geleden.

Andere op gezet en het ging een enorm stuk beter!

WD40 behandeling heeft die ook al gehad om alles lekker gangbaar te maken, liep daarna een stuk soepeler.

Heb vandaag 2 hele strips probleemloos kunnen schroeven, de 3e ging minder met 4 vastlopers. Echter heb ik gemerkt dat als je hem er eerst op zet en duwt, en dan draait je minder vastlopers hebt, en dan ook sneller voelt dat die scheef gaat. Met een beetje geluk kun je het brakke schroefje er dan zo uit schudden.

Begin nu toch te denken dat ik eens moet gaan spelen met de bitjes. Het zijn PH2 schroeven en bits die ik heb, maar wellicht dat een PH1 bit ook lekker zou werken.

Nu bijna de boven verdieping gedaan met de vloerplaten (32m2), en hierna zal de 70m2 van de beneden verdieping volgen. Dus hoe lekkerder die loopt hoe beter. Heb voor nu in ieder geval een tijdje een goed werkende machine kunnen ervaren, en dan is die wel heel erg fijn!

• twain4me

twain4me

RubenZuid schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:34:
[...]

Klepjes incl veertjes, zo'n vervangings deel heb ik inderdaad al vervangen, dat scheelde een hele hoop.

De oude zat een kleine barst in, en 1 van die veertjes was niet goed meer. Hij word niet voor niet los verkocht denk ik dan maar.

Maar grote veer? Die was ik nog niet tegen gekomen. In het neusstuk vermoed ik? Wellicht is dat nog de moeite waard. Soms duwt die hem namelijk gewoon scheef de band uit, en dan kan die vastlopen.

[...]

Ik gebruik inderdaad de fermacell schroeven. Deze gingen alleen lastiger de proefstukjes in dan de gips schroeven, terwijl voor fermacell ik nu 23 en 30mm heb, en voor gips 35. Misschien de vorm van het kopje?

Nu ja de tip van het nieuwe bitjes wel eens opnieuw naar het bitje gekeken, en jeetje, die was er een stuk slechter aan toe dan een aantal vastlopers geleden.

Andere op gezet en het ging een enorm stuk beter!

WD40 behandeling heeft die ook al gehad om alles lekker gangbaar te maken, liep daarna een stuk soepeler.

Heb vandaag 2 hele strips probleemloos kunnen schroeven, de 3e ging minder met 4 vastlopers. Echter heb ik gemerkt dat als je hem er eerst op zet en duwt, en dan draait je minder vastlopers hebt, en dan ook sneller voelt dat die scheef gaat. Met een beetje geluk kun je het brakke schroefje er dan zo uit schudden.

Begin nu toch te denken dat ik eens moet gaan spelen met de bitjes. Het zijn PH2 schroeven en bits die ik heb, maar wellicht dat een PH1 bit ook lekker zou werken.

Nu bijna de boven verdieping gedaan met de vloerplaten (32m2), en hierna zal de 70m2 van de beneden verdieping volgen. Dus hoe lekkerder die loopt hoe beter. Heb voor nu in ieder geval een tijdje een goed werkende machine kunnen ervaren, en dan is die wel heel erg fijn!
heb je problemen met terug "schieten" van de machine na het schroeven? dan kan je kijken naar de grote veer en uiteraard goed schoonmaken. bij plafond schroeven komt er veel gips stof in vallen en daar kan het makita systeem wat slecht tegen, vaak schoonmaken met perslucht lijkt daar de beste manier om het te voorkomen. vettigheid maakt het juist sneller een grote plak bende (en schroeven in een dichte doos bewaren, schroeven/strips met bouwstof erop werken moelijker. goedkopere schroeven hebben doorgaans meer vastlopers. grabbers (gipsplaat) werken erg goed en ook spax ( spaanplaat) werken erg goed. daarnaast is het ook gewoon oefenen het is niet knopje drukken en alles moet goed gaan, en na wat oefening werken de goekopere merken eigelijk ook wel prima.. in het begin had ik heel graag grabbers omdat die wat vergevingsgezinder lijken.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb eindelijk een invalzaag aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7533TUty8DE8LuNTh2IxTxTpdKQ=/i/2004044184.jpeg

Ook voor het eerst gebruik gemaakt van de laagste prijs garantie van de hornbach.
Bij gereedschapscentrum is hij iets goedkoper, Hornbach geeft daarna nog 10% korting. Eindprijs komt dan uit op 292,49 euro!
Best een goede deal.

Nu nog een nieuwe inzaagstrip op mijn rails en dan hoef ik de cirkelzaagadapter niet meer te gebruiken! oOo

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:50

-CJ

Not remastered

Hoe zijn de ervaringen met infrarood thermometers? Ik zoek er eentje voor het doen van metingen bij mijn CV-installatie maar ding is natuurlijk voor veel meer te gebruiken. Er zijn zowel hele goedkope als hele dure te koop en twijfel nogal want goedkoop kan ook duurkoop zijn. Ik zoek er eentje die nauwkeurig is dus ben benieuwd of er hier praktijkervaringen zijn.

All I had to do was follow the damn train.

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:07
Heb hier eentje van laserliner thermospot. Erg tevreden over, doet niet onder voor dure merken die we op m’n werk gebruiken.

• J.E. Weinor
-CJ schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:21:
Hoe zijn de ervaringen met infrarood thermometers? Ik zoek er eentje voor het doen van metingen bij mijn CV-installatie maar ding is natuurlijk voor veel meer te gebruiken. Er zijn zowel hele goedkope als hele dure te koop en twijfel nogal want goedkoop kan ook duurkoop zijn. Ik zoek er eentje die nauwkeurig is dus ben benieuwd of er hier praktijkervaringen zijn.
Wat wil je meten dan het warmwater in de cv leiding of de warmte afgifte van je radiator?

Water in de leiding kun je er niet mee meten de temp van je water geeft de meeste moderne cv ketels wel aan in het display zelfs het tapwater.

Heb ook een infrarood thermometer een goedkoop ding van een euro of 20 en doet zijn werk prima.

Kraanwater zwembad water etc. makkelijk te controleren samen met een digitale thermometer die veel nauwkeuriger is met de voeler in het water en de infrarood er bij zal ongeveer een afwijking hebben van 0,5 graden onderling in verschil, eigenlijk te verwaarlozen dan zal de afwijking met stralingswarmte niet veel verschil uitmaken tegenover de duurdere versies die misschien iets nauwkeuriger zijn en meer mogelijkheden hebben.

Voor alleen wat te meten voldoet een goedkopere prima voor.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
dragonhaertt schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]

Ook voor het eerst gebruik gemaakt van de laagste prijs garantie van de hornbach.
Bij gereedschapscentrum is hij iets goedkoper, Hornbach geeft daarna nog 10% korting. Eindprijs komt dan uit op 292,49 euro!
Best een goede deal.

Nu nog een nieuwe inzaagstrip op mijn rails en dan hoef ik de cirkelzaagadapter niet meer te gebruiken! oOo
Voor geleiderails moet je even op Amazon kijken, veruit de goedkoopste. Dat kun je natuurlijk ook weer benutten bij de hornbach. Daarnaast heeft Amazon er van 1.5 meter.

discogs

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

loewie1984 schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:21:
[...]

Voor geleiderails moet je even op Amazon kijken, veruit de goedkoopste. Dat kun je natuurlijk ook weer benutten bij de hornbach. Daarnaast heeft Amazon er van 1.5 meter.
Rails heb ik al, ik moet alleen de strip vervangen (of verplaatsen als dat lukt) :9

• J.E. Weinor
loewie1984 schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:21:
[...]

Op dit moment niet op de NL Amazon en niet verkrijgbaar althans de 1500mm en bij de Hornbach wel heel duur.

Wel belangrijk om 2 stuks te gelijk te kopen uit de zelfde bats productie, kans is groot dat als je de platen aan elkaar koppelt niet helemaal mooi aansluiten als je later besluit om een geleiderail er bij te nemen.

Een complete set met 2 platen + foudreel en koppelstuk ben je vele male duurder uit dan los te kopen.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

J.E. Weinor schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:35:
[...]

Op dit moment niet op de NL Amazon en niet verkrijgbaar althans de 1500mm en bij de Hornbach wel heel duur.

Wel belangrijk om 2 stuks te gelijk te kopen uit de zelfde bats productie, kans is groot dat als je de platen aan elkaar koppelt niet helemaal mooi aansluiten als je later besluit om een geleiderail er bij te nemen.

Een complete set met 2 platen + foudreel en koppelstuk ben je vele male duurder uit dan los te kopen.
* dragonhaertt is een tool-snob en heeft liever een 3m rails dan gekoppelde rails.
Nu is mijn werkplaats toch te klein, dus 140cm is lang zat voor mijn huidige gebruik.

• twain4me

twain4me

dragonhaertt schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:36:
[...]

* dragonhaertt is een tool-snob en heeft liever een 3m rails dan gekoppelde rails.
Nu is mijn werkplaats toch te klein, dus 140cm is lang zat voor mijn huidige gebruik.
ik geef je groot gelijk die staat hier ook nog op het verlanglijstje, maarja nog geen goed excuus verzonnen om hem te kopen :+ * twain4me gebruikt de invalzaag een beetje weinig

• J.E. Weinor
[...]

Je kunt ook een stuk bij de werkplaats aanbouwen van 1.5 meter zal vast wel 3 meter geleider in passen :o

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 05:58

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben opzoek naar een elektrische ratelsleutel zoals de Makita WR100DZJ of DWR180ZJ, of iets van Milwaukee.

Helaas schijnen ze alleen zonder accu te koop te zijn en niet als set compleet. Of ik zoek niet goed

Iemand die hiervoor mij de goede kant op kan sturen?

• Koekstra
  • Niet online
Totaalgeflipt schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:44:
Ik ben opzoek naar een elektrische ratelsleutel zoals de Makita WR100DZJ of DWR180ZJ, of iets van Milwaukee.

Helaas schijnen ze alleen zonder accu te koop te zijn en niet als set compleet. Of ik zoek niet goed

Iemand die hiervoor mij de goede kant op kan sturen?
Je moet de 'ZJ' even uit je typenummer halen van de makita ;-)
De DWR is uit het assortiment bij makita zelf, maar bij vele shops nog gewoon te koop.

• henkie196
  • Niet online
Nu heb ik wel FSN rails, dus koppelen heeft voor mij een wat andere ervaring, maar ik hou het voorlopig liever bij twee losse stukken koppelen. Ik had ook altijd wel het idee om een lange rail te halen als ik die vaker nodig heb, maar zo'n rail van 3.2m is ook wel onhandig om te hanteren, lastig ook om de trap op te sjouwen als ik boven bezig ben. En voor mij zijn twee losse rails prima te koppelen en werkt gewoon probleemloos.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 05:58

Totaalgeflipt

De enige echte

Koekstra schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:52:
[...]

Je moet de 'ZJ' even uit je typenummer halen van de makita ;-)
De DWR is uit het assortiment bij makita zelf, maar bij vele shops nog gewoon te koop.
Thanks, maar dan vind ik nog niet veel. Zoek gewoon een complete set met lader en accu, maar krijg dan alleen onderdelen 8)7

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Totaalgeflipt schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:29:
[...]

Thanks, maar dan vind ik nog niet veel. Zoek gewoon een complete set met lader en accu, maar krijg dan alleen onderdelen 8)7
Je moet de DWR180RF1J hebben.
https://www.makita.nl/art...1j-18-v-ratelsleutel.html

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

henkie196 schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:10:
[...]

Nu heb ik wel FSN rails, dus koppelen heeft voor mij een wat andere ervaring, maar ik hou het voorlopig liever bij twee losse stukken koppelen. Ik had ook altijd wel het idee om een lange rail te halen als ik die vaker nodig heb, maar zo'n rail van 3.2m is ook wel onhandig om te hanteren, lastig ook om de trap op te sjouwen als ik boven bezig ben. En voor mij zijn twee losse rails prima te koppelen en werkt gewoon probleemloos.
Yes, ik heb hard zitten twijfelen tussen een mafell en Makita invalzaag.
Helaas weinig te vinden over de vergelijking tussen bedrade mafell en draadloze Makita. Uiteindelijk vond ik het de meerprijs (nu) niet waard.

• Framoes
dragonhaertt schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:39:
[...]

Yes, ik heb hard zitten twijfelen tussen een mafell en Makita invalzaag.
Helaas weinig te vinden over de vergelijking tussen bedrade mafell en draadloze Makita. Uiteindelijk vond ik het de meerprijs (nu) niet waard.
Ik denk dat het het sowieso niet waard is. Of je nou Festool, Makita, Bosch of Mafell koopt, uiteindelijk zijn het allemaal invalzagen met geleiderail. Als je gewoon netjes zaagt, gaat niemand het verschil zien in welke zaag je hebt gebruikt. Een Mafell biedt vooral wat extra's zoals een iets handigere diepte-afstelling of zaagbladwissel dmv de kap openen.

Dan is €500 meer toch best veel.

• RubenZuid
twain4me schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:43:
[...]

heb je problemen met terug "schieten" van de machine na het schroeven? dan kan je kijken naar de grote veer en uiteraard goed schoonmaken. bij plafond schroeven komt er veel gips stof in vallen en daar kan het makita systeem wat slecht tegen, vaak schoonmaken met perslucht lijkt daar de beste manier om het te voorkomen. vettigheid maakt het juist sneller een grote plak bende (en schroeven in een dichte doos bewaren, schroeven/strips met bouwstof erop werken moelijker. goedkopere schroeven hebben doorgaans meer vastlopers. grabbers (gipsplaat) werken erg goed en ook spax ( spaanplaat) werken erg goed. daarnaast is het ook gewoon oefenen het is niet knopje drukken en alles moet goed gaan, en na wat oefening werken de goekopere merken eigelijk ook wel prima.. in het begin had ik heel graag grabbers omdat die wat vergevingsgezinder lijken.
Duidelijk! Terug schieten doet die verder niet. Het is eigenlijk vanaf het moment dat je hem er op zet voel je de schroef soms scheef gaan. Als je dan gaan schroeven dan ram je hem vast.
Als je dan het neusstuk uit trekt en even schud dan valt de scheef geschoten schroef er zo uit.

Denk dat het in dit geval dan een combi is van de bit en net iets te korte schroeven. Hij lijkt het bv ook beter te doen als die iets ondieper staat afgesteld. Op zich geen ramp aangezien alle schroeven er toch weer uit moeten ivm het frezen van de vloerverwarming.

Bijzonder apparaat, en nog nooit een apparaat gehad die zoveel finesse nodig had. Maar als die lekker gaat is het wel een heerlijk ding 👌

• henkie196
  • Niet online
Framoes schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:30:
Ik denk dat het het sowieso niet waard is. Of je nou Festool, Makita, Bosch of Mafell koopt, uiteindelijk zijn het allemaal invalzagen met geleiderail. Als je gewoon netjes zaagt, gaat niemand het verschil zien in welke zaag je hebt gebruikt. Een Mafell biedt vooral wat extra's zoals een iets handigere diepte-afstelling of zaagbladwissel dmv de kap openen.

Dan is €500 meer toch best veel.
Bosch invalzaag had wel nog gekund voor prijs meer richting de Makita. Maar daar heb je weer minder aan als het draadloos moet zijn en je hebt al Makita accu's, natuurlijk. Of als je ander spul hebt op Festool / Makita rail.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 10:33

Tjark

DON'T PANIC

J.E. Weinor schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:35:
[...]
Wat is duur? 37 euro LPG Hornbach

*insert signature here

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46
-CJ schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:21:
Dit is nog veel leuker: Guide PC210 warmtebeeldcamera met korting @ AliExpress

Voor waterzijdig inregelen heb ik gewoon een goedkope IR-thermometer van eBay gebruikt. Dat werkte prima en blijkt toch nog wel behoorlijk accuraat ook.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
dragonhaertt schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]

Best een goede deal.
Heb maandag dezelfde gehaald bij Hornbach alleen dan voor 287€. Bij bol.com was hij nog goedkoper. :P

Misschien kan je achteraf nog 5 euro extra krijgen?

Vergeet ook je gratis accu niet!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• J.E. Weinor
LED-Maniak schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:08:
[...]

Heb maandag dezelfde gehaald bij Hornbach alleen dan voor 287€. Bij bol.com was hij nog goedkoper. :P

Alleen voor de Makita DSP600ZJ2 en de Makita DSP600ZJ de Makita DSP600Z dingt niet mee in de actie wel een dingetje om op te letten tijdens de actie met gratis accu bijv. met of zonder M-Box kan het verschil al maken.

Wat ook uitmaakt als je het bij Bol koopt en het is een actiemachine van Makita en de leverancier is bijv. een Makita dealer en je krijgt de factuur van Bol dan ding je je niet mee in de actie, heb in het verleden zelf meegemaakt of je moet de factuur opvragen waar bol de bestellingen bij de leverancier plaatst.

[ Voor 22% gewijzigd door J.E. Weinor op 29-11-2022 12:49 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25
LED-Maniak schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb die ook iets van 1,5 jaar terug gehaald, als een deal bij toolnation met 2 geleiderails van 1,5m en een koppelstukje om ze te koppelen inclusief een tas waar de geleiderails in kunnen.. Toen iets van 410 euro geloof ik. Vond het vrij prijzig maar heb er al zoveel plezier van gehad.. Echt een topsetje, je kan er alle kanten mee op.. Ben er zeer content mee

• jichem
ThinkPad schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:19:
[...]

Dit is nog veel leuker: Guide PC210 warmtebeeldcamera met korting @ AliExpress

Voor waterzijdig inregelen heb ik gewoon een goedkope IR-thermometer van eBay gebruikt. Dat werkte prima en blijkt toch nog wel behoorlijk accuraat ook.
Wil je dit nooit meer doen......

nu heb ik er ook een gekocht :X

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-11 17:48
Van bosch blauw heb je nu van die pro deals. En nu zie ik dat er 2 recipeozagen zijn waar je uit kan kiezen, de 1300pce en de 1100e. Wat is nou het verschil?

Ik heb eigenlijk nu niks nodig, en een excentrische zchuurmachine heb ik al.

Of is zo'n reciprozaag niet vaak nuttig, en kan je beter een cirkelzaag halen? Heb ook al een invalzaag met rail....

Keuzes keuzes
Pagina: 1 ... 129 ... 266 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).