Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Torgo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
@PWM heeft het al verder toegelicht. Dan zou je toch willen zorgen dat mensen die Corona gehad hebben allemaal of Janssen krijgen of 2x iets anders. Anders kunnen die straks niet reizen.
Die kunnen prima reizen met een PCR test onder de arm toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Hoezo definitie? Bij Pfizer/Moderna/Astra krijg je 2 prikken en bij Janssen maar 1. 2 weken na je 2e word je als volledig gevaccineerd beschouwd.
En wat als je positief bent geweest op corona en je daarna maar 1 prik Pfizer/Moderna/Astra krijgt?
Sta je dan geregistreerd als volledig gevaccineerd?

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:39

NMH

Moderator General Chat
NMH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Onderstaande noemt het niet expliciet, maar ik ga er van uit dat het betekent dat er nog over onderhandeld moet worden:

[...]

En buiten de EU ben je sowieso afhankelijk van wat voor eisen het ontvangende land stelt. Zo kun je dus potentieel in een vervelende situatie terchtkomen waar een buitenland twee prikken eist en Nederland maar 1 aanbiedt.
Ik moet mijzelf denk ik even corrigeren hier. Ik vond gisteravond toevallig dit:
Kun je dus met een gerust hart de auto of het vliegtuig in? Of kan bijvoorbeeld Spanje aan de grens alsnog twee prikken eisen? Op de laatste vraag is het antwoord nee. Geeft Nederland jou als gevaccineerde groen licht om te reizen, dan krijg je overal groen licht. Dat is al afgesproken binnen de EU.
Voor buiten de EU geldt dat natuurlijk niet; inreizen is daar een gunst waar het ontvangende land zijn eigen voorwaarden aan mag stellen. Zo mocht je bijvoorbeeld tot 2010 niet naar de VS reizen als je HIV positief was.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

NMH schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Ik moet mijzelf denk ik even corrigeren hier. Ik vond gisteravond toevallig dit:

[...]

Voor buiten de EU geldt dat natuurlijk niet; inreizen is daar een gunst waar het ontvangende land zijn eigen voorwaarden aan mag stellen. Zo mocht je bijvoorbeeld tot 2010 niet naar de VS reizen als je HIV positief was.
Dat was vorige week. In het voorstel wat nu afgehamerd is, staat deze bepaling nergens.

EDIT: Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat het definitief zo is, maar dan ben ik wel benieuwd waar die bepaling staat ;)

OVerigens:
Het ministerie van Volksgezondheid is daar duidelijk over: je krijgt ook groen licht krijgt om de grens over te gaan met één prik, als je er maar wel voor zorgt dat geregistreerd staat dat je corona hebt gehad.
Maar de pagina waar ze naar verwijzen, staat dat helemaal niet duidelijk ;)

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 11-06-2021 13:30 ]

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-11 22:42

basvn

Breezand - NHN

blijft vandaag bij 1991
morgen dus wellicht 1992 én 1993? *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PWM schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:21:
[...]
Dat was vorige week. In het voorstel wat nu afgehamerd is, staat deze bepaling nergens.

EDIT: Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat het definitief zo is, maar dan ben ik wel benieuwd waar die bepaling staat ;)

OVerigens:
[...]

Maar de pagina waar ze naar verwijzen, staat dat helemaal niet duidelijk ;)
Na even doorzoeken valt de info iig wel terug te vinden op de EU site:
I have recovered from COVID-19 and my Member State has decided to only offer one dose of a two-dose vaccine to me. Will I be able to benefit from the Digital COVID Certificate?
It is for Member States to decide whether to administer only one dose of a two-dose vaccine to recovered persons. Where they do so, the vaccination certificate should indicate that the vaccination course has been completed following the administration of one dose.

The Commission has proposed that people who have received a single dose of a two-dose vaccine after having previously been infected with COVID-19 should be considered fully vaccinated for the purpose of travel.
https://ec.europa.eu/comm...r/detail/en/QANDA_21_2781

PSN

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Maar mag een land of regio nu nog extra eisen stellen bovenop het paspoort? Bijvoorbeeld verplicht een test bij aankomst? Dat kan ik nergens duidelijk vinden.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

YakuzA schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Na even doorzoeken valt de info iig wel terug te vinden op de EU site:

[...]

https://ec.europa.eu/comm...r/detail/en/QANDA_21_2781
Uit hetzelfde stuk:
Member States shall refrain from imposing additional travel restrictions on the holders of an EU Digital COVID Certificate, unless they are necessary and proportionate to safeguard public health
We gaan het zien :)

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Hoezo definitie? Bij Pfizer/Moderna/Astra krijg je 2 prikken en bij Janssen maar 1. 2 weken na je 2e word je als volledig gevaccineerd beschouwd.
De RIVM geeft 1 week na 2de vaccinatie aan voor Pfizer. AZ is volgens mij wel 2 weken.
Vanaf 7 dagen na de tweede prik bent u beschermd tegen het coronavirus.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
[...]

2 prikken (of Jansen). Niet meer, niet minder ;) Er is echt geen enkele uitzondering, noch opmerking, nog addendum waarin de Corona+1 shot beschreven word.
Waar heb je deze informatie vandaan?

Van hoe ik de informatie interpreteer die ik tot nu toe gelezen heb, bepaalt degene die het certificaat verstrekt, wat er goed is. In Nederland is dat voor vaccinaties in de meeste gevallen het RIVM, en die vinden uiteraard Covid+1 shot prima. Vanuit de technische briefing van deze week begreep ik dat dat geregistreerd wordt als Dose 1/1 voor de vaccins die normaal 2 doses vereisen.

De afspraak is, dat binnen de EU landen daar dan niet nog weer elk hun eigen regels aan gaan knopen: als jij een op vaccinatie gebaseerd certificaat hebt, is dat in de hele EU geldig.

Dit matcht trouwens ook met de Q&A die hierboven gelinkt werd.

[ Voor 53% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-06-2021 14:23 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 21:33
Homeland schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:58:
Maar mag een land of regio nu nog extra eisen stellen bovenop het paspoort? Bijvoorbeeld verplicht een test bij aankomst? Dat kan ik nergens duidelijk vinden.
Volgens de link van PWM mag een land alleen dezelfde eisen stellen die ze stellen aan hun eigen inwoners.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39
Pompi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:08:
[...]

De RIVM geeft 1 week na 2de vaccinatie aan voor Pfizer. AZ is volgens mij wel 2 weken.

[...]
Dat is het verschil tussen de practische effectiviteit en wat men formeel beschouwd als beschermd. Met de eerdere varianten leek dat overkill, met de opkomst van Delta lijkt een enkel shot minder effectief te zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 13:35
PWM schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
[...]

2 prikken (of Jansen). Niet meer, niet minder ;) Er is echt geen enkele uitzondering, noch opmerking, nog addendum waarin de Corona+1 shot beschreven word.

Dit word hem:

[Afbeelding]
Mensen die slechts één prik hebben gehad omdat ze eerder een infectie hebben doorgemaakt, mogen ook vrij reizen. Dat wordt namelijk geregistreerd als een volledige vaccinatie, bevestigt het ministerie van Volksgezondheid in gesprek met NU.nl

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
ijdod schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Dat is het verschil tussen de practische effectiviteit en wat men formeel beschouwd als beschermd. Met de eerdere varianten leek dat overkill, met de opkomst van Delta lijkt een enkel shot minder effectief te zijn.
Uhm... ik heb het niet over de aantal prikken. Maar alleen over hoe lang het duurt voordat de RIVM/overheid je als beschermt ziet na je laatste prik. Bij Moderna en volgens mij ook AZ is dat na 2 weken, maar bij Pfizer is dat dus 1 week. Het is leuk dat er verschil tussen praktische effectiviteit en formele beschouwing als beschermd kan zijn, maar als het RIVM op hun eigen website 1 week aangeeft ga ik er van uit dat de formele beschouwing van beschermd zijn voordat specifieke vaccin 1 week is. Want anders hadden ze het anders moeten verwoorden.

Bij Moderna staat er namelijk heel duidelijk 2 weken
Vanaf 14 dagen na de 2e prik bent u beschermd tegen het coronavirus.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 17:23
Janssen vanaf 21 juni vrij te kiezen via een speciaal telefoonnummer

Mooi. Het vaccin is gewoon goedgekeurd dus mooi dat we de optie nu gaan aanbieden.

[ Voor 18% gewijzigd door BlackMonkey op 11-06-2021 15:59 ]

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
BlackMonkey schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:58:

Mooi. Het vaccin is gewoon goedgekeurd dus mooi dat we de optie nu gaan aanbieden.
Alleen is dan niet meteen duidelijk of je je bestaande afspraak dan kunt omzetten, of dat je nu moet wachten tot 21 juni en het erop moet gokken dat er niet een enorme stormloop op ontstaat, waardoor je alsnog onzeker bent over wanneer je geprikt kunt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 11-06-2021 16:01 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 17:23
vickypollard schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Alleen is dan niet meteen duidelijk of je je bestaande afspraak dan kunt omzetten, of dat je nu moet wachten tot 21 juni en het erop moet gokken dat er niet een enorme stormloop op ontstaat, waardoor je alsnog onzeker bent over wanneer je geprikt kunt worden.
Ik vermoed dat je hem vanaf 21 juni om kan zetten. Maar er zitten hier mensen die bij het callcenter werken, dus misschien kunnen die aangeven vanaf wanneer zei de optie voor om boeken voor zich zien.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

De eerste week 75k beschikbaar, tweede week 125k

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
vickypollard schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Het worden waarschijnlijk aparte priklokaties die alleen Janssen zetten.
Dus een nieuwe afspraak maken. En je oude afspraak komt vrij voor een lucky jong iemand die pas volgende week ergens mag inplannen.

De reden achter deze speculatie is dat een vriendin had gebeld voor een afspraak bij de locatie die voor haar het dichtste bij was. Maar ze kreeg te horen dat ze daar geen afspraak kon maken, omdat die locatie alleen voor Janssen was en zij krijgt Phizer.

TheS4ndm4n#1919

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
Goed nieuws. Ik denk gewoon een afspraak maken en dan om laten zetten/nieuwe maken.

Geeft denk veel rust/ hoop voor veel mensen. Wat is qua bescherming nou beter in het begin. 1x Pfizer of 1x Janssen?

Los van dat je met Janssen volledig gevaccineerd bent in het boekje van de overheid.

[ Voor 37% gewijzigd door AMARONE op 11-06-2021 18:33 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:03
Ad liveblog
16:56
Coronavaccinproducent Janssen (Johnson & Johnson) moet in Amerika 60 miljoen vaccindoses weggooien van de autoriteiten, dat meldt de New York Times. Ongeveer 10 miljoen doses mogen in de Verenigde Staten op de markt komen of naar andere landen worden gebracht. De flacons moeten dan wel een waarschuwing krijgen dat de toezichthouder niet kan garanderen dat de fabriek die het vaccin voor Janssen produceert, goed handelt. In de Verenigde Staten gebeurde er een aantal weken geleden in de Emergent Biosolutions-fabriek in Baltimore een menselijke fout waarbij het J&J-vaccin vermengd werd met ingrediënten van het vaccin van AstraZeneca. De fabriek is al een paar maanden dicht.

Vanwege het voorval in de fabriek blokkeerde de Europese geneesmiddelenautoriteit EMA doses van het coronavaccin van Janssen in Europa. Zij worden voorlopig niet vrijgegeven. Dat blijkt uit een persbericht vandaag van de Europese geneesmiddelenautoriteit EMA. Er wordt niet meegedeeld of die beslissing definitief is en om hoeveel doses het precies gaat. Persbureau Reuters meldde eerder dat sprake is van 'miljoenen geblokkeerde vaccins'. De taskforce Vaccinatie bespreekt de EMA-beslissing vanavond.

De EMA zegt dat deze vaccins niet bestemd waren voor de Europese markt. ,,Gebaseerd op de beschikbare informatie, zijn de loten in de EU niet getroffen door deze kruisbesmetting. Maar uit voorzorg en om de kwaliteit van de vaccins te verzekeren, hebben de toezichthoudende autoriteiten aanbevolen om de doses waarvan de actieve substantie rond hetzelfde moment van de contaminatie werden geproduceerd, niet vrij te geven".

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:03
Plus, bij het NOS journaal van 1800 uur werd gemeld dat iemand is overleden aan het Clarkson syndroom (?) kort nadat de persoon Janssen had gekregen. Het is te zien rond 3 min 10 seconden maar kan nergens online een artikel vinden. Lareb onderzoekt nu of het veroorzaakt is door het Janssen vaccin.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

Sport_Life

Solvitur ambulando

Las het ook. Afspraak maar uitgesteld, heb liever 1 prik dan 2 :).
En beetje Nederlandse trots natuurlijk ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:54
Vind het moeilijk. 20juni krijg ik mijn eerste prik.

Daardoor is de 2de te laat om volledig gevaccineerd te zijn voor mijn vakantie. Oftewel gedoe met PCR testen om op reis te gaan. Dus kan ook voor Janssen kiezen en dan wel op tijd klaar voor vakantie. Maar ja dan dus wel minder goed gevaccineerd.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-11 21:37
Je gezondheid bewust op het spel zetten met een Janssen vaccin omdat je ‘op vakantie moet’ of ‘bang bent voor een tweede prik’.

Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik zal het nooit snappen. Er zijn veel betere vaccins die ruim beschikbaar zijn. Minder bijwerkingen, minder ernstige bijwerkingen én een beduidend betere bescherming. Je gaat toch ook niet bungeejumpen aan post elastieken?

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 11-06-2021 19:56 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:57
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:55:
Je gezondheid bewust op het spel zetten met een Janssen vaccin omdat je ‘op vakantie moet’ of ‘bang bent voor een tweede prik’.

Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik zal het nooit snappen. Er zijn veel betere vaccins die ruim beschikbaar zijn. Minder bijwerkingen, minder ernstige bijwerkingen én een beduidend betere bescherming. Je gaat toch ook niet bungeejumpen aan post elastieken?
Kans op lang ziek of erger is natuurlijk heel klein voor een jong persoon.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:32

Je vergelijking gaat natuurlijk nergens over. Met vaccins ga je niet dood. Met post elastieken bungeejumpen ga je bijna zeker dood.

Het vergelijk is eerder dat je zonder vaccin, als je covid krijgt, met een scootertje met lage snelheid op een muur knalt. Goede kans dat je klachten eraan over houdt en een kleine kans dat je ernstige klachten eraan over houdt of erger.
Met Janssen of Astra Zenica knal je met dezelfde snelheid in een muur met een Opel Astra. De kans op ernstige klachten is vrijwel nul.
Met Pfizer of Moderna doe je hetzelfde maar met een Volvo S60. De kans op ernstige klachten is net zo klein. De kans op kleine pijntjes is wel kleiner.

Verder lopen er nog onderzoeken over of je minder kans hebt op long covid na een vaccin.

Met het vergelijk dat je maakt zet je jezelf eigenlijk buitenspel. Want dan maak je het voor andere heel makkelijk om grotere risico's in het dagelijks leven aan te wijzen waar jij (en iedereen) bewust voor kiest.

• Drardollan
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Kans op lang ziek of erger is natuurlijk heel klein voor een jong persoon.
Wat heeft dat te maken met de keuze voor een superieur of inferieur vaccin?

• giantgiantus
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Je bent wel van de grote woorden hè🤣. Nou ik kan me goed voorstellen als je jong bent dat je zo snel mogelijk weer lekker wil reizen. Met Jansen is dat makkelijker. De kans om toch nog ziek te worden met Jansen is heus ietsje hoger maar die kans kan je statistisch gezien makkelijk nemen want zelfs als je het krijgt is er in de meeste gevallen geen man overboord.

• Drardollan
Fleximex schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:14:
[...]

Je vergelijking gaat natuurlijk nergens over. Met vaccins ga je niet dood. Met post elastieken bungeejumpen ga je bijna zeker dood.
Met vaccins ga je niet dood? Dus jij beweert nu dat er geen doden zijn gevallen dankzij AZ en Janssen?
Het vergelijk is eerder dat je zonder vaccin, als je covid krijgt, met een scootertje met lage snelheid op een muur knalt. Goede kans dat je klachten eraan over houdt en een kleine kans dat je ernstige klachten eraan over houdt of erger.
Met Janssen of Astra Zenica knal je met dezelfde snelheid in een muur met een Opel Astra. De kans op ernstige klachten is vrijwel nul.
Met Pfizer of Moderna doe je hetzelfde maar met een Volvo S60. De kans op ernstige klachten is net zo klein. De kans op kleinere pijntjes is nog kleiner.
En dan zou mijn vergelijking niet kloppen, dit gaat helemaal nergens over.
Verder lopen er nog onderzoeken over of je minder kans hebt op long covid na een vaccin.
Daar heb ik geen uitspraken over gedaan.
Met het vergelijk dat je maakt zet je jezelf eigenlijk buitenspel. Want dan maak je het voor andere heel makkelijk om grotere risico's in het dagelijks leven aan te wijzen waar jij (en iedereen) bewust voor kiest.
Ik denk dat mijn vergelijking dichterbij de werkelijkheid zat dan die van jouw hierboven.

Maar laten we op die van jouw doorborduren. Kiezen voor AZ of Janssen is als kiezen om in je Volvo de airbags uit te zetten. Je bent beschermd, maar lang niet optimaal.

• Mirved
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Kans op trombose van 1 op de miljoen is verwaarloosbaar. Als jong gezond en sportief persoon heb ik vrij weinig te vrezen van corona. Dus erg overdreven reactie idd.

• Drardollan
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Je bent wel van de grote woorden hè🤣.
Vanaf dag 1 heb ik AZ en Janssen inferieur genoemd, dat is al vele maanden geleden.
Nou ik kan me goed voorstellen als je jong bent dat je zo snel mogelijk weer lekker wil reizen.
First world problem, lekker reizen. Los van alle beperkingen die er gelden in andere landen is dat wel echt een eerste levensbehoefte. Belangrijker dan je gezondheid.
Met Jansen is dat makkelijker. De kans om toch nog ziek te worden met Jansen is heus ietsje hoger maar die kans kan je statistisch gezien makkelijk nemen want zelfs als je het krijgt is er in de meeste gevallen geen man overboord.
De kans op ziek worden is groter, de kans dat het minder of niet beschermd tegen varianten is levensgroot (zoek maar eens op waarom Zuid-Afrika geen AZ gebruikt) en de kans op serieuze bijwerkingen is heel groot.

Als je jong bent dan heb je geen verplichtingen en kan je prima in augustus of september op reis. Tijd genoeg om 2 shots van het beste van het beste te halen. Binnen Nederland kan je tot die tijd eenvoudig met een testje toegang tot evenementen krijgen.

• giantgiantus
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Met vaccins ga je niet dood? Dus jij beweert nu dat er geen doden zijn gevallen dankzij AZ en Janssen?

[...]

En dan zou mijn vergelijking niet kloppen, dit gaat helemaal nergens over.

[...]

Daar heb ik geen uitspraken over gedaan.

[...]

Ik denk dat mijn vergelijking dichterbij de werkelijkheid zat dan die van jouw hierboven.

Maar laten we op die van jouw doorborduren. Kiezen voor AZ of Janssen is als kiezen om in je Volvo de airbags uit te zetten. Je bent beschermd, maar lang niet optimaal.
Je overdrijft echt gigantisch. Het aantal doden stelt echt niets voor ten opzichte van de gevaccineerden. Mensen kunnen over het algemeen heel slecht risico’s inschatten zeker als het over grote aantallen gaat. In bovenstaande posts wordt dat nog maar eens tentoongespreid. Begint wel telkens lastiger te worden voor overheden. Als je open communiceert gaan mensen met die open communicatie conclusies trekken die, met alle respect, gewoon niet echt ergens op slaan.

Ook je laatste post. De kans op serieuze bijwerkingen (en dan bedoel ik die potentieel gevaarlijk zijn) is bijzonder klein.

Voor jou is reizen denk ik niet zo belangrijk als voor sommige anderen. Ik vond het heel belangrijk en ben in veel landen geweest waar het risico op doodgaan groter was (fietsen in bv Argentinië of Iran) dan het gezondheidsrisico van covid voor jonge mensen. Het is misschien goed om te beseffen dat jouw preferenties niet altijd hetzelfde zijn als anderen en ik kan me goed voorstellen dat je tot de keuze komt van Jansen.

[ Voor 19% gewijzigd door giantgiantus op 11-06-2021 21:34 ]

• Drardollan
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Je overdrijft echt gigantisch. Het aantal doden stelt echt niets voor ten opzichte van de gevaccineerden. Mensen kunnen over het algemeen heel slecht risico’s inschatten zeker als het over grote aantallen gaat. In bovenstaande posts wordt dat nog maar eens tentoongespreid. Begint wel telkens lastiger te worden voor overheden. Als je open communiceert gaan mensen met die open communicatie conclusies trekken die, met alle respect, gewoon niet echt ergens op slaan.

Ook je laatste edit. De kans op serieuze bijwerkingen (en dan bedoel ik die potentieel gevaarlijk zijn) is bijzonder klein.
Zoals gezegd, ik zal het nooit begrijpen. Spelen met je gezondheid terwijl er vaccins beschikbaar zijn die superieur zijn. Jij noemt het overdrijven, ik noem het nadenken.

Welke laatste edit trouwens?
Voor jou is reizen denk ik niet zo belangrijk als voor sommige anderen. Ik vond het heel belangrijk en ben in veel landen geweest waar het risico op doodgaan groter was (fietsen in bv Argentinië of Iran) dan het gezondheidsrisico van covid voor jonge mensen. Het is misschien goed om te beseffen dat jouw preferenties niet altijd hetzelfde zijn als anderen en ik kan me goed voorstellen dat je tot de keuze komt van Jansen.
Los van mijn preferenties, want dat staat hier volledig los van. Ik benoem enkel dat ik niet snap dat mensen met hun gezondheid spelen voor een paar weken eerder op reis gaan. Totale nonsens en geen enkele noodzaak zo’n reisje. Je kan de rest van je leven nog reizen zoveel je wil, die 5 weken maken het verschil niet.

Als je dankzij je keuzes voor inferieure vaccins straks een probleem hebt, dan moet ik daar voor opdraaien samen met de rest van de maatschappij. En daarom mag ik daar een mening over hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Drardollan op 11-06-2021 21:37 ]

• giantgiantus
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:32:
[...]

Zoals gezegd, ik zal het nooit begrijpen. Spelen met je gezondheid terwijl er vaccins beschikbaar zijn die superieur zijn. Jij noemt het overdrijven, ik noem het nadenken.

Welke laatste edit trouwens?
Je speelt niet met je gezondheid. Misschien neem je een een miniem risico voor lief door te kiezen voor Jansen. Net zoals ik een miniem risico neem door op m’n racefiets 30 te fietsen en niet 28. Of door in Duitsland 170 te rijden ipv 120. Of door naar buiten te gaan terwijl ik me ook thuis op kan sluiten.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kun je dit onderbouwen met een goede bron ? (En dat is niet jouw onderbuik).

Ik ben wel benieuwd welke bron de metafoor onderbouwd van een postelastiekje.

Overigens heeft Janssen ook voordelen: na 4 weken ben je beschermd ipv 6 (2 weken na 2e prik).
Voor een individu niet heel relevant, maar wel als het om een miljoen prikken per week gaat en 2 miljoen mensen 2 weken eerder beschermd zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 11-06-2021 21:43 ]

• gekkie
  • Laatst online: 08:50
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:28:
[...]
Vanaf dag 1 heb ik AZ en Janssen inferieur genoemd, dat is al vele maanden geleden.
Buitengewoon interessant, maar dat zal dan vele maanden geleden ook al wel zijn tegen gesproken ...
Now what, met dit argument :?
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:32:
[...]
Dat is op zich prima, maar vanwaar dat je voor dat nadenken dan zulke grote termen nodig hebt, die niet aan lijken te sluiten bij de gevonden praktijk ?

Voornaamste wat ik kan bedenken is dat je vooral anderen wilt overtuigen van het resultaat van je denken en dat dat met het beperkte verschil wat tot nu toe uit de cijfers naar voren komt, je zelf ook al wel denkt anderen niet te gaan overtuigen van de resultaten van je nadenken.

[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 11-06-2021 21:42 ]

• Drardollan
Mirved schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:25:
[...]

Kans op trombose van 1 op de miljoen is verwaarloosbaar. Als jong gezond en sportief persoon heb ik vrij weinig te vrezen van corona. Dus erg overdreven reactie idd.
De grotere kans op Corona is wel het minste probleem van AZ en Janssen.

Mocht je het gemist hebben, Janssen is niet voor niets gedwongen zijn productie stil te leggen en er worden niet voor niets vaccins vernietigd. Dat zullen ze vast doen omdat het een top product is.

• Drardollan
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Je speelt niet met je gezondheid. Misschien neem je een een miniem risico voor lief door te kiezen voor Jansen. Net zoals ik een miniem risico neem door op m’n racefiets 30 te fietsen en niet 28. Of door in Duitsland 170 te rijden ipv 120. Of door naar buiten te gaan terwijl ik me ook thuis op kan sluiten.
Goede vergelijking, risico’s die je zelf in de hand hebt vergelijken met een risico wat je niet zelf in de hand hebt.

Je mag dat overigens prima doen, wees vooral niet bang dat ik er een uur minder om zal slapen. Maar nog steeds zal ik het niet begrijpen als er iets beters op de markt is met nog minder risico.

• Drardollan
gekkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Buitengewoon interessant, maar dat zal dan vele maanden geleden ook al wel zijn tegen gesproken ...
Now what, met dit argument :?

[...]

Dat is op zich prima, maar vanwaar dat je voor dat nadenken dan zulke grote termen nodig hebt, die niet aan lijken te sluiten bij de gevonden praktijk ?

Voornaamste wat ik kan bedenken is dat je vooral anderen wilt overtuigen van het resultaat van je denken en dat dat met het beperkte verschil wat tot nu toe uit de cijfers naar voren komt, je zelf ook al wel denkt anderen niet te gaan overtuigen van de resultaten van je nadenken.
Niet aansluiten bij de praktijk? AZ en Janssen is in veel landen diverse malen stilgelegd en vaak niet eens meer opgestart, er is een fabriek gesloten omdat het te goor voor woorden was en vandaag is bekend geworden dat er miljoenen vaccins vernietigd worden omdat ze onbruikbaar zijn.

• giantgiantus
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:42:
[...]

Goede vergelijking, risico’s die je zelf in de hand hebt vergelijken met een risico wat je niet zelf in de hand hebt.

Je mag dat overigens prima doen, wees vooral niet bang dat ik er een uur minder om zal slapen. Maar nog steeds zal ik het niet begrijpen als er iets beters op de markt is met nog minder risico.
Ik zou zoiets bestellen. Nog minder risico.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY0_ZwQbxGypH53IEh4yNjlkkR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyVZMzcB8IBdEs8yGNRbTHrq.jpg?f=fotoalbum_large

• gekkie
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:44:
[...]
Niet aansluiten bij de praktijk? AZ en Janssen is in veel landen diverse malen stilgelegd en vaak niet eens meer opgestart, er is een fabriek gesloten omdat het te goor voor woorden was en vandaag is bekend geworden dat er miljoenen vaccins vernietigd worden omdat ze onbruikbaar zijn.
Nope, dat zal dan toch tot vele duizenden doden hebben geleidt ?
Of hebben die vaccins voor zover bekend de eindbestemming niet bereikt in de VS en niet in de EU en is er op dat punt dus niet zoveel aan de hand ?

Weet je hoevaak er een batch rubber is mislukt in de historie, succes met bungee jumpen aan eender welk eleastiek met deze redenering ;)

Dus nee alles wat je opbrengt sluit niet aan bij de praktijk dat er daardoor zoveel doden zijn gevallen en er derhalve een enorm groot risico zou zijn, want dat is er tot nu toe nog niet uit gebleken .. uit die praktijk.

• Drardollan
Sport_Life schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Kun je dit onderbouwen met een goede bron ? (En dat is niet jouw onderbuik).

Ik ben wel benieuwd welke bron de metafoor onderbouwd van een postelastiekje.
Ik denk dat we allemaal wel weten dat een postelastiek geen persoon van 80 kilo kan hebben.
Overigens heeft Janssen ook voordelen: na 4 weken ben je beschermd ipv 6 (2 weken na 2e prik).
Misschien zelf ook even de juiste bronnen raadplegen en niet je onderbuik voor je dit soort beweringen doet.
Wanneer ben je na vaccinatie beschermd tegen COVID-19
De meeste mensen krijgen 2 vaccinaties voor een goede bescherming. Je bent 1 week (met het vaccin van Pfizer) tot 2 weken (met de vaccins Moderna, AstraZeneca) na de 2de prik goed beschermd tegen het coronavirus.
Na de eerste vaccinatie kan je nog corona krijgen omdat je afweer tegen het virus nog niet helemaal is opgebouwd. Na de tweede vaccinatie is de kans om ziek te worden veel kleiner omdat je beter beschermd bent. Het is daarom belangrijk om ook de tweede vaccinatie te halen.

Soms is 1 vaccinatie voldoende. Dat is als je het vaccin van Janssen krijgt. Of wanneer je corona hebt gehad. Dan ben je ook 2 weken na de prik goed beschermd tegen het coronavirus.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/werking

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 11-06-2021 21:55 ]

• Drardollan
gekkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:50:
[...]

Nope, dat zal dan toch tot vele duizenden doden hebben geleidt ?
Of hebben die vaccins voor zover bekend de eindbestemming niet bereikt in de VS en niet in de EU en is er op dat punt dus niet zoveel aan de hand ?
Hoevaak hebben de superieure vaccins Pfizer en Moderna hiermee te maken gehad?
Weet je hoevaak er een batch rubber is mislukt in de historie, succes met bungee jumpen aan eender welk eleastiek met deze redenering ;)
Daarom wordt er bij het bungeejumpen enkel gewerkt met de beste elastieken. Niemand springt als hij weet dat een elastiek aantoonbaar diverse malen heeft gefaald.
Dus nee alles wat je opbrengt sluit niet aan bij de praktijk dat er daardoor zoveel doden zijn gevallen en er derhalve een enorm groot risico zou zijn, want dat is er tot nu toe nog niet uit gebleken .. uit die praktijk.
Ik heb nergens gezegd dat er ‘zoveel doden zijn gevallen’.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 11-06-2021 21:56 ]

• Mirved
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:40:
[...]

De grotere kans op Corona is wel het minste probleem van AZ en Janssen.

Mocht je het gemist hebben, Janssen is niet voor niets gedwongen zijn productie stil te leggen en er worden niet voor niets vaccins vernietigd. Dat zullen ze vast doen omdat het een top product is.
Omdat er bij de laatste productie iets niet goed is gegaan waardoor ze vervuilt zijn niet omdat alle vaccins niet goed zijn. Mocht je het gemist hebben er zijn al 8miljoen mensen in de VS gevaccineerd met Janssen

• gekkie
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:54:
[...]
Hoevaak hebben de superieure vaccins Pfizer en Moderna hiermee te maken gehad?
Nog niet bij mijn weten, in ieder geval niet dat het extern is opgevallen.
Daarom wordt er bij het bungeejumpen enkel gewerkt met de beste elastieken.
Er zal vooral kwaliteitscontrole zijn, bij Janssen ook, vandaar dat die batches ook vernietigd worden.
Ik heb nergens gezegd dat er ‘zoveel doden zijn gevallen’.
Ah die extra risico's voor de gezondheid die jij suggereert die leiden dus niet tot de dood begrijp ik ?
Waar dan wel toe ?
Want met de aantallen waarmee er geprikt is zou ik dan wel aanzienlijke aantallen verwachten, in ieder geval een aantal factoren hoger dan dat puurder zuiverder superieure Pfizer en Moderna.

Als het werkelijk zo puur zuiver superieur zou zijn dan moet dat toch groots uit de cijfers blijken, daar voor hoef je dan ook niet eerst COVID te krijgen zoals voor het bepalen van de effectiviteit, dit geldt voor iedereen die het ingespoten krijgt, dus vrij goed meetbaar zou ik zeggen.

[ Voor 36% gewijzigd door gekkie op 11-06-2021 22:02 ]

• giantgiantus
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat we allemaal wel weten dat een postelastiek geen persoon van 80 kilo kan hebben.

[...]

Misschien zelf ook even de juiste bronnen raadplegen en niet je onderbuik voor je dit soort beweringen doet.

[...]

Als ik vandaag gevaccineerd wordt met Jansen ben ik over 2 weken klaar. Als ik vandaag pfeizer krijg is het 5 weken wachten voor 2e vaccin en dan een week voor bescherming.

• Drardollan
gekkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Nog niet bij mijn weten, in ieder geval niet dat het extern is opgevallen.
Duidelijk.
We kunnen het dus eens zijn over het feit dat Pfizer en Moderna betere vaccins zijn.
Er zal vooral kwaliteitscontrole zijn, bij Janssen ook, vandaar dat die batches ook vernietigd worden.
Ehm, als Janssen dit gad gedaan dan had je gelijk gehad. Maar dit is te danken aan (onder andere) de EMA die een extra controle doet. Als het aan Janssen lag waren ze gewoon lekker weggeprikt.
Ah die extra risico's voor de gezondheid die jij suggereert die leiden dus niet tot de dood begrijp ik ?
Waar dan wel toe ?
Onder andere trombose met serieuze risico’s. En de door mij eerder genoemde mindere bescherming tegen diverse varianten.

• Drardollan
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Als ik vandaag gevaccineerd wordt met Jansen ben ik over 2 weken klaar. Als ik vandaag pfeizer krijg is het 5 weken wachten voor 2e vaccin en dan een week voor bescherming.
Net was het nog 4 weken na Janssen en 6 weken na Pfizer/Moderna en 2 weken na de 2e prik?

• Mirved
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:02:
[...]

D

[...]

Onder andere trombose met serieuze risico’s. En de door mij eerder genoemde mindere bescherming tegen diverse varianten.
28 gevallen op 8 miljoen dat is geen serieus risico.

• giantgiantus
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:03:
[...]

Net was het nog 4 weken na Janssen en 6 weken na Pfizer/Moderna en 2 weken na de 2e prik?
Lees je eigen gequote tekst en reken het uit zou ik zeggen.

Verwijderd

[...]

[...]
Klopt, en maandenlang ben je hier al mee bezig in dit topic. Prima dat jij dat vindt, en ja als je een keuze hebt is Pfizer of Moderna een betere keuze. Maar dat gezever over Astra en Janssen is denk ik iedereen wel beu.
Denk niet jij een medische titel hebt, of enigszins kennis hebt daarover. Internet is veel te vinden, maar haters zijn er altijd wel te vinden.

Vergeet niet dat Astra wel vele levens ook gered (en nog steeds) heeft toen de andere niet leverbaar (of niet aangekocht) waren in bepaalde landen.

• Drardollan
Mirved schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Omdat er bij de laatste productie iets niet goed is gegaan waardoor ze vervuilt zijn niet omdat alle vaccins niet goed zijn. Mocht je het gemist hebben er zijn al 8miljoen mensen in de VS gevaccineerd met Janssen
Het is niet de eerste keer dat er van alles mis gaat. In april heeft de VS al een fabriek gesloten.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:32
@Drardollan
Je hebt helemaal gelijk. In gelijke randvoorwaarden (beschikbaarheid, wanneer je het vaccin kan ontvangen, hoeveel prikken je nodig zou hebben), alleen naar de risico's kijkend en als je vrij mag kiezen, zou ik ook Pfizer of Moderna kiezen.

De discussie begint echter doordat je zegt dat het Jansen vaccin "Je gezondheid bewust op het spel zetten" is. Je praat echter over zulke kleine marges dat als je die kleine marges gelijk stelt aan "Je gezondheid bewust op het spel zetten" dat het perspectief compleet zoek is :)

Je zegt dat de risico's van andere zaken die hierboven genoemd worden een eigen keuze zijn (dus daarom wel logisch?). Jansen kan je straks ook kiezen als je wilt en dat is dus, in jouw woorden, een risico dat je wel zelf in de hand hebt.

Als jij de super kleine kans op bloedpropjes al gelijk stelt aan "Je gezondheid bewust op het spel zetten", en aan dat risico dus een hoge waarde stelt. Doe je dan ook onderzoek naar bijvoorbeeld met welk vliegtuig jouw vlucht is. En zou je dan een Airbus A320 boven een Boeing 737 (vliegen beide vaak dezelfde routes) kiezen?
Want als je echt wilt heb je die keuze.

Dat klinkt misschien kinderachtig, maar over die marges van risico hebben we het.

• Drardollan
giantgiantus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Lees je eigen gequote tekst en reken het uit zou ik zeggen.
Ik wist de antwoorden al hoor, ik was alleen even verbaasd dat iemand die zo op bronnen hamerde er zelf totaal naast zat omdat hij geen bronnen raadpleegt.

• Drardollan
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:07:
[...]

Klopt, en maandenlang ben je hier al mee bezig in dit topic. Prima dat jij dat vindt, en ja als je een keuze hebt is Pfizer of Moderna een betere keuze. Maar dat gezever over Astra en Janssen is denk ik iedereen wel beu.
Denk niet jij een medische titel hebt, of enigszins kennis hebt daarover. Internet is veel te vinden, maar haters zijn er altijd wel te vinden.
Ik was inderdaad de eerste die het benoemde, op basis van toen nog summiere feiten. Ondertussen is er veel meer duidelijk geworden, en verbaasd het mij dat mensen nog zo makkelijk meegaan in het kiezen voor de slechte optie.
Vergeet niet dat Astra wel vele levens ook gered (en nog steeds) heeft toen de andere niet leverbaar (of niet aangekocht) waren in bepaalde landen.
Als Pfizer en Moderna er niet waren geweest, dan waren AZ en Janssen superieur geweest. Ik heb nooit beweerd dat ze geen levens gered hebben en zeker in het begin was AZ belangrijk. Janssen is eigenlijk nooit belangrijk geweest, ze waren veel te laat en naar nu blijkt ook te slecht. Het is niet zonder reden dat we er maar een fractie van gebruikt hebben tenslotte. Het was al niet meer nodig.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:52:
[...]

[...]

[...]

Precies, de bron bevestigt wat ik aangaf.

Waar blijven jouw bronnen?

Anyway imo geef je ongefundeerde en onjuiste reacties dus ik stel voor dat een mod de boel komt opschonen zodat we weer over feiten kunnen discussiëren :).

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 11-06-2021 22:15 ]

• gekkie
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:02:
[...]
Duidelijk.
We kunnen het dus eens zijn over het feit dat Pfizer en Moderna betere vaccins zijn.
Hangt er vanaf wat je precies verstaat onder "beter" en daarbij heb je "beter" en "vermoedelijk een heel klein beetje beter op sommige aspecten". Maar jij houdt geloof ik meer van grote woorden dan van veel woorden :+
Ehm, als Janssen dit gad gedaan dan had je gelijk gehad. Maar dit is te danken aan (onder andere) de EMA die een extra controle doet. Als het aan Janssen lag waren ze gewoon lekker weggeprikt.
Uiteindelijk gaat het om de hele keten, als er iemand bij de GGD een schurft hekel heeft aan Pfizer en daar mee knoeit en met de andere niet, dan kun je als nog een probleem hebben als je het ingespoten krijgt.
Maar dat ligt dus niet aan de ene gore fabriek, dat heeft weinig invloed op deze twee punten.

Dus dan zijn we weer terug bij af, op basis van de studies die je alleen met een slag om de arm kunt vergelijken, lijkt het er inderdaad op dat qua effectiviteit tegen ziek worden en overdracht Pfizer en Moderna beter scoren, op de overige kenmerken qua effectiviteit ligt het vrij dicht bij elkaar. Overigens verwacht ik dat als je met AZ en Janssen als nog een keer half ziek bent geworden, je immuniteit net zo op peil is als met de rest.

Hou je die "serieuze risico's" dus over en die zijn dus qua kans vrij klein, qua potentiële impact groot maar indien er op tijd bij wel behandelbaar, waarbij ik het niet zou uitsluiten dat als je al enig ander vaccin op basis van een adenovirus vector hebt gehad, je al dezelfde risico's hebt gelopen, omdat ik verwacht dat dat de meest waarschijnlijke link is, maar goed dat zijn mijn wilde gedachten en nog geen wetenschappelijk onderzoek :)

• giantgiantus
gekkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:14:
[...]

Hangt er vanaf wat je precies verstaat onder "beter" en daarbij heb je "beter" en "vermoedelijk een heel klein beetje beter op sommige aspecten". Maar jij houdt geloof ik meer van grote woorden dan van veel woorden :+
Pfeizer is echt briljant extreem bijzonder significant superieur. Zou dit genoeg zijn?🤣

• Drardollan
Fleximex schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:07:
@Drardollan
Je hebt helemaal gelijk. In gelijke randvoorwaarden (beschikbaarheid, wanneer je het vaccin kan ontvangen, hoeveel prikken je nodig zou hebben), alleen naar de risico's kijkend en als je vrij mag kiezen, zou ik ook Pfizer of Moderna kiezen.

De discussie begint echter doordat je zegt dat het Jansen vaccin "Je gezondheid bewust op het spel zetten" is. Je praat echter over zulke kleine marges dat als je die kleine marges gelijk stelt aan "Je gezondheid bewust op het spel zetten" dat het perspectief compleet zoek is :)

Je zegt dat de risico's van andere zaken die hierboven genoemd worden een eigen keuze zijn (dus daarom wel logisch?). Jansen kan je straks ook kiezen als je wilt en dat is dus, in jouw woorden, een risico dat je wel zelf in de hand hebt.
Het enige waar ik mij over verbaasd heb is dat als mensen de keuze hebben ze dan toch kiezen voor de slechtste keuze omdat ze zo nodig een reisje willen maken of bang zijn voor een 2e prikje.

Ik denk dat het feit dat vele landen AZ en Janssen in de ban hebben gedaan of maar zeer mondjesmaat hebben gebruikt ook wel iets zegt. Blijkbaar wegen de voordelen van het sneller beschikbaar hebben niet op tegen de risico’s. En dat zijn niet de domste mensen op aarde die die beslissingen nemen.
Als jij de super kleine kans op bloedpropjes al gelijk stelt aan "Je gezondheid bewust op het spel zetten", en aan dat risico dus een hoge waarde stelt. Doe je dan ook onderzoek naar bijvoorbeeld met welk vliegtuig jouw vlucht is. En zou je dan een Airbus A320 boven een Boeing 737 (vliegen beide vaak dezelfde routes) kiezen?
Want als je echt wilt heb je die keuze.

Dat klinkt misschien kinderachtig, maar over die marges van risico hebben we het.
Ik vind dat een zeer reële vergelijking en vraag, het is inderdaad iets waar ik bewust over nadenk. In het verleden heb ik namelijk enkele malen de keuze gehad tussen bepaalde luchtvaartmaatschappijen en types vliegtuigen, en daar kies ik heel bewust in. Zo ben ik rond de problemen met MH17 en MH370 bewust op zoek gegaan naar een andere maatschappij, en dat was niet goedkoop die keuze. (Dit was even slechts 1 voorbeeld.).

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 20:08
[...]
Als je jong bent dan heb je geen verplichtingen en kan je prima in augustus of september op reis. Tijd genoeg om 2 shots van het beste van het beste te halen. Binnen Nederland kan je tot die tijd eenvoudig met een testje toegang tot evenementen krijgen.
Ik ben nog "jong" ('91 / 30, heb vandaag kunnen plannen). En ik wilde dat ik in september op reis kon.
Maar helaas moet ik door werk (o.a. onderwijs) gewoon in september werken.

Oftewel, ik heb na prik 2 (afhankelijk van Moderna of Pfizer) ongeveer 1 of 2 weken "vrij" reizen voordat ik weer gewoon verplichtingen heb!
Prik 2 is begin augustus, en dan +2 weken (voor Moderna) of +1 week voor Pfizer = tweede week augustus/derde week augustus "volledig gevaccineerd".
En ik moet gewoon 1 september weer werken.

(Note: ik heb geen vakantieplannen. Maar het is nogal kort door de bocht dat "jongeren" geen verplichtingen hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 11-06-2021 22:23 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

*knip* niet op de man reageren

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 12-06-2021 11:03 ]

• Drardollan
gekkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:14:
[...]

Jij noemt het grote woorden, voor mij zijn het woorden die ik dagelijks gebruik.
[...]

Uiteindelijk gaat het om de hele keten, als er iemand bij de GGD een schurft hekel heeft aan Pfizer en daar mee knoeit en met de andere niet, dan kun je als nog een probleem hebben als je het ingespoten krijgt.
Als het dak instort ben je ook ver van huis, ik denk dat we dit soort rare dingen er niet bij moeten gaan halen want dan kan ik nog wel wat dingen bedenken.
[...]

Maar dat ligt dus niet aan de ene gore fabriek, dat heeft weinig invloed op deze twee punten.
Klopt, de gore fabriek is slechts 1 van de problemen van/met Janssen.
Dus dan zijn we weer terug bij af, op basis van de studies die je alleen met een slag om de arm kunt vergelijken, lijkt het er inderdaad op dat qua effectiviteit tegen ziek worden en overdracht Pfizer en Moderna beter scoren, op de overige kenmerken qua effectiviteit ligt het vrij dicht bij elkaar. Overigens verwacht ik dat als je met AZ en Janssen als nog een keer half ziek bent geworden, je immuniteit net zo op peil is als met de rest.
In het voorkomen van de ziekte:
Pfizer/Moderna ongeveer 90 procent effectief.
AstraZenica ongeveer 60 tot 80 procent effectief.
Janssen ongeveer 66 procent effectief.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid19-vaccins

AZ is dan nog behoorlijk goed, Janssen bijna een derde minder. Dat ligt niet vrij dicht bij elkaar. En dan hebben we het niet eens over de bijwerkingen die ook behoorlijk verschillen.
Hou je die "serieuze risico's" dus over en die zijn dus qua kans vrij klein, qua potentiële impact groot maar indien er op tijd bij wel behandelbaar, waarbij ik het niet zou uitsluiten dat als je al enig ander vaccin op basis van een adenovirus vector hebt gehad, je al dezelfde risico's hebt gelopen, omdat ik verwacht dat dat de meest waarschijnlijke link is, maar goed dat zijn mijn wilde gedachten en nog geen wetenschappelijk onderzoek :)
Oh dat kan best, ik heb geen idee hoe de vaccins waren toen ik jong was.

Sowieso is het oversteken van de straat om naar de priklokatie te gaan al een groter risico dan welke bijwerking dan ook. Begrijp mij niet verkeerd, bijna alles in het leven brengt een risico met zich mee. Maar als je zo eenvoudig kan kiezen voor minder risico, dan snap ik niet dat iemand dat niet doet.

• Drardollan
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 12-06-2021 11:04 ]

• Drardollan
Ryur schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:17:
[...]

Ik ben nog "jong" ('91 / 30, heb vandaag kunnen plannen). En ik wilde dat ik in september op reis kon.
Maar helaas moet ik door werk (o.a. onderwijs) gewoon in september werken.

Oftewel, ik heb na prik 2 (afhankelijk van Moderna of Pfizer) ongeveer 1 of 2 weken "vrij" reizen voordat ik weer gewoon verplichtingen heb!
Prik 2 is begin augustus, en dan +2 weken (voor Moderna) of +1 week voor Pfizer = tweede week augustus/derde week augustus "volledig gevaccineerd".
En ik moet gewoon 1 september weer werken.

(Note: ik heb geen vakantieplannen. Maar het is nogal kort door de bocht dat "jongeren" geen verplichtingen hebben)
Dankzij een test kan je gewoon op reis naar veel landen.

Overigens vind ik je als 30’er geen jongere. Dan heb ik het over mensen van zeg 17 tot 25. Wellicht dat die definitie niet duidelijk was, sorry daarvoor.

• Drardollan
Sport_Life schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Precies, de bron bevestigt wat ik aangaf.
Eh, nee. Je zat er met alle getallen naast.
Waar blijven jouw bronnen?

Anyway imo geef je ongefundeerde en onjuiste reacties dus ik stel voor dat een mod de boel komt opschonen zodat we weer over feiten kunnen discussiëren :).
Technisch falen, bijvoorbeeld het bezwijken van het touw, komt zelden voor. Het kan veroorzaakt worden door een verkeerde opslag , een te hoog aantal sprongen, of onverwachte chemische invloeden op de kabel. Moderne elastieken hebben daarom een systeem voor overbelasting dat parallel loopt aan het touw en in tegenstelling tot de spanriem van synthetische vezels gemaakt is. Bij het breken van het touw vangt deze, weliswaar met een hardere schok, de val op. Sinds bungeejumpen een wereldwijde sport is, zijn minder dan tien touwscheuren gemeld.
Wikipedia: Bungeejumpen
Een andere veelvoorkomende toepassing is als dunne rubberen ringen, om objecten, zoals brieven, tijdelijk bij elkaar te houden. Zie ook elastiekje.
Wikipedia: Elastiek

Een postelastiek is dus niet geschikt om mee te bungeejumpen.

• gekkie
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:26:
Als het dak instort ben je ook ver van huis, ik denk dat we dit soort rare dingen er niet bij moeten gaan halen want dan kan ik nog wel wat dingen bedenken.
Daarom zou ik het ook houden bij wat er daadwerkelijk ingespoten is geweest en de resultaten daar van.
Klopt, de gore fabriek is slechts 1 van de problemen van/met Janssen.
Ah je hebt nog een lijstje ?

AZ is dan nog behoorlijk goed, Janssen bijna een derde minder. Dat ligt niet vrij dicht bij elkaar. En dan hebben we het niet eens over de bijwerkingen die ook behoorlijk verschillen.
Dat had ik net gezegd, qua effectiviteit voor het voorkomen van besmet raken en het doorlopen van een ziekte zonder de ernstige verschijnselen, is het minder effectief. Op de andere aspecten zoals ik al aangaf ligt het veel dichter bij elkaar. En komt het ook richting een bandbreedte die je toch hebt omdat de studies nooit geheel vergelijkbaar zijn.
Oh dat kan best, ik heb geen idee hoe de vaccins waren toen ik jong was.
Er is nu een enorme aandacht voor met allerlei lastig te interpreteren details, die vele malen per minuut in enigerlei vorm over de digitale tamtam gaan, dat was er vroeger allemaal niet. En ook minder keuze want nog geen mRNA vaccins.
Sowieso is het oversteken van de straat om naar de priklokatie te gaan al een groter risico dan welke bijwerking dan ook. Begrijp mij niet verkeerd, bijna alles in het leven brengt een risico met zich mee. Maar als je zo eenvoudig kan kiezen voor minder risico, dan snap ik niet dat iemand dat niet doet.
Wederom is dat prima en ook een best aardig standpunt, kennelijk waardeer jij eventuele voordelen die anderen er aan toe kennen anders en minder zwaarwegend voor jou als het eventuele risico.

Maar dan waren die vergelijkingen uit het begin om dat risico ogenschijnlijk uit te vergroten toch ook niet zo nodig ?

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 11-06-2021 22:39 ]

• Drardollan
gekkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:38:
[...]

Ah je hebt nog een lijstje ?
Moet ik het nu weer herhalen?
Mindere bescherming en meer ernstige bijwerkingen.
Wederom is dat prima en ook een best aardig standpunt, kennelijk waardeer jij eventuele voordelen die anderen er aan toe kennen anders en minder zwaarwegend voor jou als het eventuele risico.

Maar dan waren die vergelijkingen uit het begin om dat risico ogenschijnlijk uit te vergroten toch ook niet zo nodig ?
Ik heb maar 2 standpunten:
1. Pfizer/Moderna is beter dan AZ/Janssen.
2. Ik snap niet dat mensen een slechter vaccin kiezen.

Over 1 zijn we het eens lijkt mij, er is niets af te dingen op dat standpunt op dit moment. Dat kan natuurlijk veranderen als er iets opduikt, maar dit is wat we nu weten.

2 is meer een mening wellicht en dat heb ik vergeleken met de keuze tussen een postelastiek of bungeekoord gebruiken om te bungeejumpen. Zo voelt het voor mij, bewust kiezen voor serieuze risico’s om voor mij nietszeggende redenen als vakantie of een eng prikje.

Ik kan wel redenen bedenken waarom je toch voor Janssen zou kiezen en de risico’s voor lief neemt.

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 11-06-2021 22:49 ]

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 23:06
Er zijn ook mensen die de K2 beklimmen, mortaliteit 25%. Voor mij ook volkomen onbegrijpelijk maar het is dus vrij gebruikelijk dat mensen risico's accepteren. De kans dat je een zeer milde variant van Covid krijgt na Janssen is wat groter maar de kans op ernstige ziekte of overlijden is vergelijkbaar met andere vaccins.

Er wordt met een extreem vergrootglas naar vaccins gekeken. Ondertussen roken een hoop anti vaxers lekker door. Tja.

• ijdod
[...]

Normaal ben ik daar niet zo van, voortschrijdend inzicht is pirma, maar als je zelf zo’n voorzet geeft:
Drardollan schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:50:
[...]

Dat is toch uitermate gunstig (aangenomen dat dit zo is). Ouderen mooi Pfizer nu in de eerste ronde en dan de jongere mensen het goedkopere en beter geteste AZ. Beste van 2 werelden toch?

• Drardollan
maxtrash schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:48:
Er zijn ook mensen die de K2 beklimmen, mortaliteit 25%. Voor mij ook volkomen onbegrijpelijk maar het is dus vrij gebruikelijk dat mensen risico's accepteren.
Voor mij schiet je met deze vergelijking door. Dat zou meer zijn als je zegt of iemand wel of geen vaccin neemt. Ik zou dan eerder zeggen dat je de K2 gaat beklimmen met sportschoenen en een simpele winterjas.
De kans dat je een zeer milde variant van Covid krijgt na Janssen is wat groter maar de kans op ernstige ziekte of overlijden is vergelijkbaar met andere vaccins.
Tegen varianten werkt het minder goed en je hebt kans op ernstigere bijwerkingen.
Er wordt met een extreem vergrootglas naar vaccins gekeken. Ondertussen roken een hoop anti vaxers lekker door. Tja.
Dat zijn de echte helden van ons land ;)

• gekkie
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:46:
Moet ik het nu weer herhalen?
Mindere bescherming en meer ernstige bijwerkingen.
Daar hadden we het al over, dus als er niets nieuws is niet nee.
Ik heb maar 2 standpunten:
1. Pfizer/Moderna is beter dan AZ/Janssen.
2. Ik snap niet dat mensen een slechter vaccin kiezen.

Over 1 zijn we het eens lijkt mij, er is niets af te dingen op dat standpunt op dit moment. Dat kan natuurlijk veranderen als er iets opduikt, maar dit is wat we nu weten.
1. klopt, al is "beter" dus vrij relatief en beperkt, tenzij je erg hangt aan een nog kleinere kans om (niet ernstig) ziek te worden. Of dat minimale trombocytopenie risico.
2. Omdat je kennelijk vindt dat er geen enkel ander mogelijk voordeel aan 1. kan tippen., wat andere misschien anders waarderen. Of dat nou een vakantie is, zorgen dat het vaccineren ook voor andere leeftijdsgroepen blijft doorlopen etc. Ik sluit het overigens niet uit dat AZ en Janssen geprikten in het komende jaar (als eerste) nog een oproep krijgen om dan wel een mRNA te krijgen. Afhankelijk van hoe de herfst gaat verlopen.

Dus ik vind het prima, jouw keuze en de andere hun keuze.
De kans op wederzijds begrip lijkt me dan verder vrij klein, dus of het verder dan nog nuttig is om daar over te discussiëren betwijfel ik.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 11-06-2021 22:57 ]

• Drardollan
ijdod schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Normaal ben ik daar niet zo van, voortschrijdend inzicht is pirma, maar als je zelf zo’n voorzet geeft:

[...]
En dan vooral even doorlezen na die post, want op deze manier selectief quoten is natuurlijk wel een beetje simpel van je. Zeker als je het over voortschrijdend inzicht hebt.

Op het moment van die post was er nog niet bekend welke problemen er waren met AZ zoals je ongetwijfeld weet. Op dat moment was die keuze de beste en meest logische keuze.

Nu we maanden verder zijn en veel meer kennis hebben weten we veel meer. Voortschrijdend inzicht.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:10

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, het gaat al zowat de hele avond over hetzelfde. Over effectiviteit van de vaccins (inclusief alle misverstanden en nuances) kan er in dit topic worden doorgepraat lijkt me?
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Mirved
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:54:
[...]

Tegen varianten werkt het minder goed en je hebt een zeer kleine kans kans op ernstigere bijwerkingen.

[.
Heb het even voor je verbeterd

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 19:21
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:23:
[...]
https://www.aappublicatio...-myocarditis-rates-061021
789 gevallen op pak hem beet 200mln prikken Pfizer/Moderna (wilde gok, vrij hoog ingeschat)? En hoewel als je er vroeg bij bent het geen enkel probleem is, als je te laat bentzit je toch met de rest van je leven met een slechte rikketik (of je hebt nog meer pech).

Wat zeer zeker geen reden is om geen Pfizer of Moderna te nemen, maar je maakt het helaas iets mooier dan dat het is.

Het moet geen dog-pile worden, maar je bent wel heel erg aan het kersenpikken geslagen of je hebt toch niet die superieure kennis die je denkt te hebbben.

• Drardollan
gekkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:56:
[...]

Daar hadden we het al over, dus als er niets nieuws is niet nee.

[...]

1. klopt, al is "beter" dus vrij relatief en beperkt, tenzij je erg hangt aan een nog kleinere kans om (niet ernstig) ziek te worden. Of dat minimale trombocytopenie risico.
Een beetje kinderachtig om het constant te downplayen met een maar en net te doen alsof de (ernstige) bijwerkingen van AZ en Janssen vergelijkbaar zouden zijn met het stoten van je teen tegen een grassprietje.
2. Omdat je kennelijk vindt dat er geen enkel ander mogelijk voordeel aan 1. kan tippen., wat andere misschien anders waarderen. Of dat nou een vakantie is, zorgen dat het vaccineren ook voor andere leeftijdsgroepen blijft doorlopen etc. Ik sluit het overigens niet uit dat AZ en Janssen geprikten in het komende jaar (als eerste) nog een oproep krijgen om dan wel een mRNA te krijgen. Afhankelijk van hoe de herfst gaat verlopen.

Dus ik vind het prima, jouw keuze en de andere hun keuze.
Ik benoem nota bene dat ik redenen kan bedenken waarom je wél voor Janssen zou kiezen? Er zijn dus wel mogelijke voordelen, maar een vakantie hoort daar niet bij. Zeker niet omdat je ook zonder enig vaccin op vakantie kan.

• Drardollan
roffeltjes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:59:
[...]

https://www.aappublicatio...-myocarditis-rates-061021
789 gevallen op pak hem beet 200mln prikken Pfizer/Moderna (wilde gok, vrij hoog ingeschat)? En hoewel als je er vroeg bij bent het geen enkel probleem is, als je te laat bentzit je toch met de rest van je leven met een slechte rikketik (of je hebt nog meer pech).

Wat zeer zeker geen reden is om geen Pfizer of Moderna te nemen, maar je maakt het helaas iets mooier dan dat het is.
Aanzienlijk minder keer voorgekomen dan ernstige bijwerkingen bij AZ en Janssen.

Ik heb nooit beweerd dat Pfizer/Moderna geen bijwerkingen heeft.
Het moet geen dog-pile worden, maar je bent wel heel erg aan het kersenpikken geslagen of je hebt toch niet die superieure kennis die je denkt te hebbben.
Ik heb nergens beweerd dat ik superieure kennis heb. Maar bedankt als je mij die eigenschap toedicht.

Ik doe nergens aan cherry picken, aangezien ik al maanden geleden heb geroepen dat AZ en Janssen het gaan verliezen. En dat enkel herhaald heb, met constant dezelfde argumenten. Toen bekend werd wat de problemen waren van AZ en Janssen was het voor mij snel duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 11-06-2021 23:04 ]

• ijdod
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:57:
[...]

En dan vooral even doorlezen na die post, want op deze manier selectief quoten is natuurlijk wel een beetje simpel van je. Zeker als je het over voortschrijdend inzicht hebt.

Op het moment van die post was er nog niet bekend welke problemen er waren met AZ zoals je ongetwijfeld weet. Op dat moment was die keuze de beste en meest logische keuze.

Nu we maanden verder zijn en veel meer kennis hebben weten we veel meer. Voortschrijdend inzicht.
Je snapt het duidelijk niet. Ik had er geen enkel issue mee gehad, en dat niet eens gequote, als je niet zelf had geclaimd ‘vanaf dag 1 az inferieur te hebben gevonden’. En vervolgens val je mij daar dan op aan… sure. ;w

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic is voor de uitrol van de vaccins, niet over (bij)werking van vaccins. Daarvoor hebben we dit topic: Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

Neem a.u.b. de moeite om in de juiste topics te posten, anders werkt dit verstorend voor alle mensen die nu dit topic lezen.

On-topic dus nu weer over het beleid en de uitrol.

Edit: de offtopic discussie die doorgaat, gaat richting de trashcan.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 11-06-2021 23:17 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
1992 mag om 10 uur:

Ook de 12 miljoenste prik vandaag, gaat lekker zo:

[ Voor 40% gewijzigd door user109731 op 12-06-2021 09:39 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
echt dikke pluim voor de GGD wat betreft de zeer strakke organisatie en de snelheid waarin we nu gaan.

Ik merk in mijn omgeving echt een soort van opkomende euforie; het zeer sterk dalende aantal besmettingen en dus de ruim 10 miljoen vaccintaties die al zijn gezet.
Je merkt echt dat mensen vrolijker beginnen te worden, er gaat weer geleefd worden :)F <3 :9B

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
user109731 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:29:
1992 mag om 10 uur:
[Twitter]
Ook de 12 miljoenste prik vandaag, gaat lekker zo:
[Twitter]
He dat is netjes!
Ik dacht dat ze niet doorgingen in het weekend maar dus toch. Mooi schiet zo wel lekker op!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 19:21
Xepos schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:12:
[...]

He dat is netjes!
Ik dacht dat ze niet doorgingen in het weekend maar dus toch. Mooi schiet zo wel lekker op!
Haha, gelukkig wordt er gewoon elke dag geprikt, inc. zon en feestdagen :+

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

_Bailey_ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:06:
echt dikke pluim voor de GGD wat betreft de zeer strakke organisatie en de snelheid waarin we nu gaan.

Ik merk in mijn omgeving echt een soort van opkomende euforie; het zeer sterk dalende aantal besmettingen en dus de ruim 10 miljoen vaccintaties die al zijn gezet.
Je merkt echt dat mensen vrolijker beginnen te worden, er gaat weer geleefd worden :)F <3 :9B
Zeker weten, gelukkig ook te merken aan dit topic op een enkele zuurpruim na dan ;).

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 14:34
Ik kom uit 1986 en heb nog geen uitnodiging ontvangen. Deze zal vanaf afgelopen woensdag worden verstuurd.
Net als de medische indicatie heb ik toen ook geen uitnodiging ontvangen.
Blijkbaar gaat iets niet goed bij de post.
Ik maak daar niet zo veel druk over vrijdag mij 2de prik en dan heb ik klaar.

Wat ik wel raar vindt dat je vanaf 21 juni voor Jansen kan kiezen.
Omdat mensen zo nodig blijkbaar op vakantie moeten.
Ik begrijp de mensen wel maar waarom moet ze ineens ver weg. Als de situatie anders wordt moet je toch terug en in verplichte quarantaine. Ondanks dat je een vaccinatie heb.

Neem je corona mee op vakantie of neem je hem terug?

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 15:24
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:26:

Wellicht dat dit je wat meer duidelijkheid geeft YouTube: Why you can't compare Covid-19 vaccines
Die effectiviteit (vanuit de testfase) is een vrij beroerde indicator om te kijken of het werkt of niet
Drardollan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:28:

Overigens vind ik je als 30’er geen jongere.
Pas op je woorden he..... :9

Zelf uit 1985 maar de afspraken die ik kon maken vallen allemaal in de vakantie die we willen doen (portugal). Dus ga volgende week ff bellen voor een afspraak voor begin Juli.
Wij hebben 24 december Corona gehad dus wat ik begrijp zou 1 prik voldoende zijn. Nu hoorde ik ergens iemand anders zeggen dat dit wellicht negatief kan uitpakken omdat veel andere landen hanteren dat je pas volledig bent gevaccineerd met 2 prikken (voor Pfizer/Moderna). Dus ff kijken hoe dat zich ontwikkeld.

[ Voor 29% gewijzigd door thewizard2006 op 12-06-2021 14:58 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:35
mijn zoon heeft ook al bericht hij is inwonend met een WLZ indicatie :)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
_Bailey_ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:06:

Dat is het lekkere inderdaad. Hier in de VS is liepen we aardig voor met het vaccineren en je merkt al zeker een maand of 2 a 3 dat iedereen een stuk geruster en vrolijker is. Restaurant bijvoorbeeld zijn nooit dicht geweest, maar de laatste tijd zie je pas weer dat men er ook massaal weer heen gaat.

Toen die vaccinatie trein echt begon te rollen werd het elke dag leuker :)

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
thewizard2006 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Wellicht dat dit je wat meer duidelijkheid geeft YouTube: Why you can't compare Covid-19 vaccines
Die effectiviteit (vanuit de testfase) is een vrij beroerde indicator om te kijken of het werkt of niet

[...]

Pas op je woorden he..... :9

Zelf uit 1985 maar de afspraken die ik kon maken vallen allemaal in de vakantie die we willen doen (portugal). Dus ga volgende week ff bellen voor een afspraak voor begin Juli.
...
1991 hier, kreeg gedurende meerdere pogingen voor mjn 2e prik alleen maar data voorgeschoteld die in mijn enige week vakantie vielen. Vanochtend dus maar even gebeld en na meerdere locaties die vol zaten en het mogen spellen van Zeewolde (daar had ze nog nooit van gehoord) kon ik 45 minuten later in Barneveld terecht.

De site is wat beperkt met opties maar bellen voor een afspraak is top geregeld.

-

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:10

Sorcerer8472

Mens sana?

The Realone schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Dat is het lekkere inderdaad. Hier in de VS is liepen we aardig voor met het vaccineren en je merkt al zeker een maand of 2 a 3 dat iedereen een stuk geruster en vrolijker is. Restaurant bijvoorbeeld zijn nooit dicht geweest, maar de laatste tijd zie je pas weer dat men er ook massaal weer heen gaat.

Toen die vaccinatie trein echt begon te rollen werd het elke dag leuker :)
Hoe gaat het daar nu met mensen die wel vs mensen die niet fully vaccinated zijn eigenlijk?

Is er veel gedoe met bijvoorbeeld dat bepaalde mensen wel en anderen geen masker meer hoeven dragen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 12:58

MrMarcie

CFMoto 450MT

Sorcerer8472 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Hoe gaat het daar nu met mensen die wel vs mensen die niet fully vaccinated zijn eigenlijk?

Is er veel gedoe met bijvoorbeeld dat bepaalde mensen wel en anderen geen masker meer hoeven dragen?
Dat masker moet je gewoon blijven dragen

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MrMarcie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 01:05:
[...]
Dat masker moet je gewoon blijven dragen
https://www.cdc.gov/coron...nes/fully-vaccinated.html
Fully vaccinated people can resume activities without wearing a mask or physically distancing, except where required by federal, state, local, tribal, or territorial laws, rules, and regulations, including local business and workplace guidance.
;)

PSN

• RocketKoen
De VS gaat er tot nu toe vanuit dat iedereen eerlijk is over zijn vaccinatie... 8)7
Een aantal staten (Texas, Florida) heeft zelfs al een verbod ingesteld op het vragen om een vaccinatiebewijs.

Zeker met de Delta variant gaat het daar straks waarschijnlijk weer helemaal fout. Alleen dan niet meer landelijk maar alleen in de regio's waar rode petjes populair zijn.

TheS4ndm4n#1919

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Sorcerer8472 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Daar wordt eigenlijk niet moeilijk over gedaan en dat is prima, want je kunt dat toch niet controleren. Iedereen die wil kan al bijna 2 maanden een vaccin krijgen, toch zie je nog wel mensen met mondkapjes rondlopen. Ik heb eind april mijn 2e prik gehad en doe uit solidariteit nu nog wel mijn mondkapje op als ik een restaurant in ga. Het personeel heeft het vaak nog zelf op. Winkels hebben vaak een bordje bij de deur waar op staat dat een mondkapje optioneel is indien je gevaccineerd bent.
Iets anders moet je ook niet willen denk ik.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
markje1 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:51:
[...]

1991 hier, kreeg gedurende meerdere pogingen voor mjn 2e prik alleen maar data voorgeschoteld die in mijn enige week vakantie vielen. Vanochtend dus maar even gebeld en na meerdere locaties die vol zaten en het mogen spellen van Zeewolde (daar had ze nog nooit van gehoord) kon ik 45 minuten later in Barneveld terecht.

De site is wat beperkt met opties maar bellen voor een afspraak is top geregeld.
Hier een soortgelijke ervaring met de website. 1987 was dinsdag aan de beurt en de website liet opties in de buurt rond 25 juni zien. Een beetje spelen met de postcode leverde niet heel veel beters op. Toch de telefoon maar even gepakt en een afspraak gemaakt. Zeer vriendelijke mevrouw met oost Nederlands accent had haar topografie uitstekend op orde en wist zonder problemen alle vaccinatie centra in de buurt (midden NL) handmatig te controleren op beschikbaarheid in de nabije toekomst. Een dag later, op woensdag was ik op 35 minuten motorrijden welkom in Amersfoort. Grote oude trein rijtuigenloods met vloerbedekking. Prachtig gebouw en verlichting. Eerst langs een ‘arts’ omdat ik een vinkje had gezet bij het flauwvallen. En toen kreeg ik een indicatie streepjescode mee waarmee ik mij mocht melden bij de horizontale prikkerij. Mevrouw vond het wat in mijn (haar zeggen) "stoere motorpak", en ik was zeker niet de eerste grote kerel die het spannend vond.. 😂 Er komen hier vrijwel alleen maar grote kerels die moeten liggen zegt ze... 14 juli de tweede prik aan het einde van de straat. Pfizer.

En ohja, wat een fantastische organisatie. Mijn dank gaat uit naar iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt. Jullie zijn allemaal toppers!

[ Voor 4% gewijzigd door Napsju op 13-06-2021 09:07 ]

Lekker!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

• RocketKoen
PEBKAC schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:10:
330.000 vaccinaties vandaag :p dat had ik mij 3 maanden geleden niet voor kunnen stellen...
We krijgen er op het moment zo'n miljoen mRNA dosis per week. Maar misschien dat er ook nog 2e prikken van AZ bij zitten.

TheS4ndm4n#1919

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:45
RocketKoen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:43:
[...]

We krijgen er op het moment zo'n miljoen mRNA dosis per week. Maar misschien dat er ook nog 2e prikken van AZ bij zitten.
Is een correctie:
De GGD’en hebben vanwege een ICT-storing het aantal prikken op 7, 10, 11 en 12 juni berekend op basis van het aantal gemaakte afspraken. Daarbij is rekening gehouden met een gemiddeld aantal afspraken dat niet is doorgegaan.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:59 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.