Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Pagina: 1 ... 80 ... 85 Laatste
Acties:

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-06 23:52
Plenkske schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:30:
Volgens mij is het wel onmogelijk vast te stellen (achteraf) wanneer de eerste in Nederland was. Volgens mij hebben ze met rioolwater metingen in Italië al vastgesteld dat het ergens in Q4 2019 al aanwezig was. De echte uitbraak begon natuurlijk in februari daar.
Ergens vraag ik me nog steeds af of ik in de tweede week van januari toen al de sjaak ben geweest, maar goed toen was men met andere dingen bezig dan "archeologie", anders had ik me wel aangemeld om het te laten onderzoeken.
Maar goed ik zal het nooit weten, morgen gaat de spuit erin :Y *O*.

• Rzaan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14-06 12:18
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Het probleem hiermee is dat dit het voor armere mensen enorm veel duurder kan maken om op vakantie te gaan. 400 euro aftikken voor een gezin met 2 kinderen.

Datzelfde geldt ook voor familiebezoeken in het buitenland. Rijke mensen kunnen hun familie wel zien, armere niet.
Dat lijkt me voor veel zaken opgaan die niet tot de 1ste levensbehoefte behoren.
Waarom moeten nog armere mensen die helemaal niet op vakantie kunnen, meebetalen middels belastingen om iets minder arme mensen op vakantie te kunnen laten gaan?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
[...]

Het probleem hiermee is dat dit het voor armere mensen enorm veel duurder kan maken om op vakantie te gaan. 400 euro aftikken voor een gezin met 2 kinderen.

Datzelfde geldt ook voor familiebezoeken in het buitenland. Rijke mensen kunnen hun familie wel zien, armere niet.
Een mooi voorschot op het zwaarder belasten van vliegreizen :p Kunnen ze hiermee kijken of het effect heeft :+

Probleem is volgens mij ook gewoon wat die commerciële tests kosten. Ze gooien steeds 25 samples in een pool en printen dan automatisch 25 certificaten uit.

Alleen als er een positief geval is, hebben ze wat extra kosten. Maar positieve gevallen bij commerciele testen voor vakanties zijn relatief zeldzaam. De mensen met klachten of een suspicion gaan naar de gratis naar de GGD.

Er is geen enkele reden waarom zo'n test 100,- zou moeten kosten.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04:43

Sorcerer8472

Mens sana?

Rzaan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Dat lijkt me voor veel zaken opgaan die niet tot de 1ste levensbehoefte behoren.
Waarom moeten nog armere mensen die helemaal niet op vakantie kunnen, meebetalen middels belastingen om iets minder arme mensen op vakantie te kunnen laten gaan?
Aangezien armere mensen vaak een stuk minder inkomen hebben betalen zij hier minder aan mee. Echter zij gaan ook minder vaak op vakantie of op andersoortige reizen. Kromme redenering dus die jij hier post.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
[...]

Maar armere mensen (beter gezegd mensen die de test niet kunnen of willen betalen, zal niet altijd afhankelijk zijn van inkomen) kunnen alsnog op vakantie, er zijn genoeg landen waar ze wel heen kunnen,of ze kunnen in Nederland blijven.

En voor familiebezoeken, tja, dat is nu eenmaal lastig, er is nog steeds een pandemie en dat zorgt voor beperkingen maar het lijkt me niet goed dat de overheid dan familiebezoeken gaat sponsoren.

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:43
Vervelend, maar wel een luxe probleem in deze tijd lijkt me.
kurk_droog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Ja, het gaat snel. Maar ik baal er gewoon van dat door de jonge leeftijd het familiebezoek aan de andere kant van de wereld lastig gaat worden. Ik ga het halen qua 2e vaccin maar mijn vriendin kan er maar 1 krijgen voordat ze vertrekt.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Een mooi voorschot op het zwaarder belasten van vliegreizen :p Kunnen ze hiermee kijken of het effect heeft :+

Probleem is volgens mij ook gewoon wat die commerciële tests kosten. Ze gooien steeds 25 samples in een pool en printen dan automatisch 25 certificaten uit.

Alleen als er een positief geval is, hebben ze wat extra kosten. Maar positieve gevallen bij commerciele testen voor vakanties zijn relatief zeldzaam. De mensen met klachten of een suspicion gaan naar de gratis naar de GGD.

Er is geen enkele reden waarom zo'n test 100,- zou moeten kosten.
Vliegbelasting geloof ik ook niet in. Het invoeren van BTW zou al helpen. Een CO2-tax natuurlijk ook. Inkomsten o.a. gebruiken om armere mensen minder belastingdruk te geven zodat zij niet onder de armoedegrens zakken. Toekomstige invoering van CO2-belastingen e.d. zal dat anders als gevolg hebben omdat de kiloknaller toch echt een heel stuk duurder wordt uiteindelijk.

En wat betreft die testen: de tandarts mag mij bij controle een relatief laag maximumbedrag heffen maar op tests zitten geen maxima, tja, ik vind het ook slecht.
Homeland schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Maar armere mensen (beter gezegd mensen die de test niet kunnen of willen betalen, zal niet altijd afhankelijk zijn van inkomen) kunnen alsnog op vakantie, er zijn genoeg landen waar ze wel heen kunnen,of ze kunnen in Nederland blijven.

En voor familiebezoeken, tja, dat is nu eenmaal lastig, er is nog steeds een pandemie en dat zorgt voor beperkingen maar het lijkt me niet goed dat de overheid dan familiebezoeken gaat sponsoren.
Tegen gebrek aan empathie is natuurlijk niets in te brengen: "ja, pech, je bent arm, sla maar een jaartje over." Ik vind het harteloos maar neem aan dat er een reden is waarom je zo hard hierin bent en hoop dat het jou verder goed gaat.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

joppe113 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:56:

[...]
Haha, je familie zien een luxeprobleem :')

• Homeland
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:59:
[...]

[...]

Tegen gebrek aan empathie is natuurlijk niets in te brengen: "ja, pech, je bent arm, sla maar een jaartje over." Ik vind het harteloos maar neem aan dat er een reden is waarom je zo hard hierin bent en hoop dat het jou verder goed gaat.
Het gaat niet om een gebrek aan empathie maar ik zie niet in waarom het zoń probleem is als iemand dit jaar niet naar (bijvoorbeeld) Egypte kan omdat Egypte eist dat je een test doet en je dat niet kan of wilt betalen. Dan kan je dit jaar toch ook naar Duitsland gaan? Of een ander land waar je zonder test binnen kan komen?

Dat heeft niets te maken met empathie, men kan immers gewoon op vakantie maar moet misschien dit jaar dan het favoriete land een keer over slaan, dat is nu eenmaal zo, iedereen moet zich aanpassen en heeft met beperkingen te maken.

Edit: Nog als toevoeging, als de 100euro voor een test per persoon de drempel is, dan is het verstandig om echt te overwegen of je wel een verre reis moet maken op dit moment, zonder een spaarpotje voor noodgevallen zou ik het absoluut niet doen. Er is gewoon een kans dat je ergens vast komt te zitten, of bijv. op locatie een positieve test hebt en daardoor in een hotel moet. Er is zo enorm veel onzekerheid en dat blijft echt nog wel even. Zonder een noodbudget wat je aan kunt wenden zou ik niet veel verder gaan dan een enkel land in Europa.

[Voor 22% gewijzigd door Homeland op 10-06-2021 11:09]

• vickypollard
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:30

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weer een jaar erbij, vanaf 11:30 kunnen ook mensen uit 1989 een afspraak maken.

DUT Racing

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

0 euro voor gevaccineerde mensen straks, want die hoeven geen testen meer te doen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
[...]

Mja de arme mensen kunnen de huidige reiskosten allicht ook niet betalen. Misschien moeten we gewoon geduld opbrengen en dan komend jaar weer echt naar het buitenland als je zelf een test niet zou kunnen betalen (of wil).
Het is een (luxe) keuze om naar het buitenland op vakantie te gaan, deze kosten moet je zelf dragen ben ik van mening. Helaas genoeg zagen de overheden het niet zo, om de reisbranche te spekken/tegemoet te komen.

• Indoubt
  • Laatst online: 11:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

Gelukkig weer een jaar erbij die zich kan aanmelden voor vaccinatie.

De discussie over gratis testen voor vakantie, ik vindt het een beetje onzin. Net alsof op vakantie naar een land waarvoor je getest moet worden een 1e levensbehoefte is of zo.

Ik ben niet arm of zo maar ik ga dit jaar niet op vakantie en diegene die dat perse willen mogen wat mij betreft de test zelf betalen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Suicyder schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Mja de arme mensen kunnen de huidige reiskosten allicht ook niet betalen. Misschien moeten we gewoon geduld opbrengen en dan komend jaar weer echt naar het buitenland als je zelf een test niet zou kunnen betalen (of wil).
Het is een (luxe) keuze om naar het buitenland op vakantie te gaan, deze kosten moet je zelf dragen ben ik van mening. Helaas genoeg zagen de overheden het niet zo, om de reisbranche te spekken/tegemoet te komen.
Het begint allemaal off-topic te worden maar je familie zien is geen luxe keuze, en op vakantie in Nederland is zeker niet altijd goedkoop hoor. Ook zijn mensen heel anders in behoeftes. De één vindt Nederland prima en de ander hunkert naar een heel ander (sociaal) klimaat. Dat kun je luxe noemen maar juist in coronatijd en juist in een periode waarin mensen vaker overwerken en kampen met mentale stress en problemen ben ik het daar niet mee eens.

Kun je van alles tegenin brengen maar dat zullen allemaal "rationele" argumenten zijn waarin compassie ontbreekt.
YakuzA schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:08:
[...]

0 euro voor gevaccineerde mensen straks, want die hoeven geen testen meer te doen.
Hier geldt weer iets anders, namelijk dat jonge mensen die toch al vaker gedupeerd worden, armer zijn, door de extreme woningnood steeds minder vaak een starterswoning kunnen aanschaffen, sinds covid vaker werkeloos zijn, hier extra door getroffen worden. Weer dat probleem arm-rijk.

Maar goed, hoewel dit volgens mij echt de kern is van alle problemen met het vaccinatiebeleid en covid-beleid in het algemeen is het wellicht toch te abstract en off-topic voor dit topic. Dus ik hou het hierbij.

Edit: dat buitenlandreizen alleen voor vakantie zouden zijn begint een zwaar vermoeiend riedeltje te worden en doet afbreuk aan de case voor mensen die voor familie of liefde reizen:
https://www.euronews.com/...-be-reunited-during-covid

[Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-06-2021 11:28]

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:19
joppe113 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:56:

[...]
Ja en nee, als je op 12000km afstand woont en je de familie al heel lang niet hebt kunnen zien waarbij in die landen familie echt alles is dan is het geen luxe meer imo.

• joppe113
Heb ook familie overzees, maar vind het belangrijker dat ze allemaal inclusief ikzelf gezond blijven dan dat ik ze niet kan bezoeken.....zo bedoel ik luxe probleem.
kurk_droog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Ja en nee, als je op 12000km afstand woont en je de familie al heel lang niet hebt kunnen zien waarbij in die landen familie echt alles is dan is het geen luxe meer imo.

• Rzaan
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Aangezien armere mensen vaak een stuk minder inkomen hebben betalen zij hier minder aan mee. Echter zij gaan ook minder vaak op vakantie of op andersoortige reizen. Kromme redenering dus die jij hier post.
Nee, je bent het er niet mee eens, maar dat maakt de redenering nog niet krom.
Arme mensen betalen ook belasting. Misschien wel minder, maar ze betalen het dus wel.

Wat het er mee te maken heeft dat ze minder vaak op vakantie gaan of andersoortige reizen maken, ontgaat me een beetje.

Ik wil niemand zijn vakantie ontzeggen, maar ik zie niet in waarom wij met z'n allen mee moeten betalen daaraan.
Denk dat er wel andere prioriteiten zijn op dit moment. Ik wil graag meebetalen aan de opname van iemand op de IC, iemand's vaccin, nazorg na long-covid. Dat heet solidariteit.
Maar meebetalen aan een vakantie hoort niet bij die solidariteit. De Veluwe is ook mooi en daar heb je geen PCR test voor nodig.
Zo zijn er vast ook andere landen waar je naar toe kan zonder PCR test. Tering naar de nering zetten, heet zoiets.

Dat mensen hun familie lang niet gezien hebben, is vervelend.
Maar dat is ook niet iets van Corona.
Zelf familie in Australie, Azie en Zuid-Amerika (Bolivia om precies te zijn). Die zagen we ook niet elke 5 jaar. Gewoon te duur. Ik heb nooit ergens een noodfonds gevonden om de familie daarin te helpen.

[Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 10-06-2021 11:37]

• Homeland
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Edit: dat buitenlandreizen alleen voor vakantie zouden zijn begint een zwaar vermoeiend riedeltje te worden en doet afbreuk aan de case voor mensen die voor familie of liefde reizen:
https://www.euronews.com/...-be-reunited-during-covid
Er zullen ongetwijfeld schrijnende gevallen zijn van mensen die wel een ticket kunnen betalen maar waarbij de test te duur zal zijn oid. maar om dan meteen iedereen een gratis test aan te bieden gaat te ver, dan betalen veel gezinnen die geen geld hebben en niet reizen mee aan die vakantie testen van anderen en de test voor het enkele schrijnende geval en dan lijkt het me toch best uit balans te raken.

Daarnaast blijf ik erbij dat als de kosten van de test teveel zijn eenieder zich moet afvragen of ze wel moeten reizen. Laat het dan maar als drempel werken, om te voorkomen dat over een maand het nieuws vol staat met mensen die in geldproblemen komen doordat regels veranderen, vluchten om zijn geboekt etc.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:17
Indoubt schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:21:
De discussie over gratis testen voor vakantie, ik vindt het een beetje onzin. Net alsof op vakantie naar een land waarvoor je getest moet worden een 1e levensbehoefte is of zo.
Hetzelfde geldt voor al het geld dat dit jaar naar bijvoorbeeld de Horeca gaat, net of horeca een eerste levensbehoefte is, of de KLM, of een van de andere bedrijven die geld hebben ontvangen. Toch hebben we daar allemaal gros geld naar overgemaakt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:32
kurk_droog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Ja, het gaat snel. Maar ik baal er gewoon van dat door de jonge leeftijd het familiebezoek aan de andere kant van de wereld lastig gaat worden. Ik ga het halen qua 2e vaccin maar mijn vriendin kan er maar 1 krijgen voordat ze vertrekt.
Ja super frustrerend en ik herken het. Toch waarschijnlijk een beter idee om je bezoek nog een maandje uit te stellen?

• Homeland
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Hetzelfde geldt voor al het geldt dat dit jaar naar bijvoorbeeld de Horeca gaat, net of horeca een eerste levensbehoefte is, of de KLM, of een van de andere bedrijven die geld hebben ontvangen. Toch hebben we daar allemaal gros geld naar overgemaakt.
Daar kan je nog voor redeneren dat het geld er toch heen gaat, of die mensen zijn in dienst en er is loonsteun, of ze worden ontslagen en krijgen een uitkering. Werkt niet volledig op die manier maar dat is wel grotendeels de manier van denken.

• Rzaan
LordSinclair schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Hetzelfde geldt voor al het geldt dat dit jaar naar bijvoorbeeld de Horeca gaat, net of horeca een eerste levensbehoefte is, of de KLM, of een van de andere bedrijven die geld hebben ontvangen. Toch hebben we daar allemaal gros geld naar overgemaakt.
Dat is natuurlijk iets anders.
Daar waren die bijdragen bedoeld om ervoor te zorgen dat sommige bedrijfstakken niet omvielen.
Of dat gewerkt heeft en terecht was, is vers twee.

Maar ik heb nog niet gezien dat een kroegbaas € 50 kreeg zodat hij naar een prive sauna kon omdat hij van de stress wel toe was aan wat ontspanning.

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-06 12:12
Gewoon nog een week maximaal en dan ben ik aan de beurt gok ik (1995)… Wat een feest

• LordSinclair
Rzaan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Daar waren die bijdragen bedoeld om ervoor te zorgen dat sommige bedrijfstakken niet omvielen.

Maar ik heb nog niet gezien dat een kroegbaas € 50 kreeg zodat hij naar een prive sauna kon omdat hij van de stress wel toe was aan wat ontspanning.
Maar al die medewerkers kregen wel allemaal support om te kunnen blijven leven zoals ze al deden net als de bedrijfstakken waar het wel goed ging.
Nu zijn er mensen die als laatste aan beurt zijn en die moeten opeens wel betalen om te blijven leven als de mensen die al wel aan de beurt zijn geweest. Het gaat maar over een paar maanden (dan heeft iedereen de kans gehad op een prik) en dat is echt peanuts op wat er al uitgegeven is aan bedrijven.

• kurk_droog
Hoeveel kans is er dat als je vanmiddag kijkt er ineens weer slots voor de komende dagen vrijkomen?

eind juni is de eerste maar ken mensen die ertussen glippen en morgen al kunnen :D

• vickypollard
  • Laatst online: 09:30
.

[Voor 99% gewijzigd door vickypollard op 10-06-2021 11:53]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Rzaan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Die redenering kun je ook doortrekken: de reisbranche heeft nog steeds zeer grote problemen en kan geholpen zijn met een klein stukje subsidie voor kosten van door de overheid afgedwongen maatregen. Daardoor kan zij extra omzet maken wat zich ook weer terugbetaalt in meer betaalde belastingen e.d.

Vergeleken met de andere (steun)kosten rondom covid, valt het toch echt in het niet. Penny wise pound foolish en typisch Nederlandse mentaliteit vind ik het om zoiets dan uit te sluiten. Paste wat dat betreft ook volledig binnen CDA/VVD-beleid.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Nu online

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

dglavimans schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:48:
Gewoon nog een week maximaal en dan ben ik aan de beurt gok ik (1995)… Wat een feest
Ik kom uit 1996. Denk dat jij en ik zondag of maandag aan de beurt zijn :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Rzaan
LordSinclair schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Maar al die medewerkers kregen wel allemaal support om te kunnen blijven leven zoals ze al deden net als de bedrijfstakken waar het wel goed ging.
Nu zijn er mensen die als laatste aan beurt zijn en die moeten opeens wel betalen om te blijven leven als de mensen die al wel aan de beurt zijn geweest. Het gaat maar over een paar maanden (dan heeft iedereen de kans gehad op een prik) en dat is echt peanuts op wat er al uitgegeven is aan bedrijven.
Ik snap best dat er een grijs gebied is.
Maar ik zie een bijdrage aan een PCR-test echt niet als iets wat heel erg nodig is.
Vakantie's kun je op heel veel plekken zonder PCR test beleven.
Familiebezoek kun je ook best nog wel 2 maanden uitstellen.

ZZP'ers die TOZO kregen, konden daar ook maar net met moeite een deel van hun vaste lasten van betalen. Het is niet zo dat het geld binnenstroomde. Die kunnen ook niet op vakantie, want die hebben veelal moeten interen op hun reserve's.
Moeten we die dan nu extra een vakantie-cheque gaan geven plus gratis test?
Is dat 'empathisch'?
Moeten we straks ook iedereen een gratis kaartje voor een toneelvoorstelling gaan geven? Want dat hoort volgens sommigen ook tot iets wat echt noodzakelijk is.
Een sportschool-abo? Want sporten schijnt ook een 1ste levensbehoefte te zijn volgens nitwit Arie Boomsma.

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
kurk_droog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:50:
Hoeveel kans is er dat als je vanmiddag kijkt er ineens weer slots voor de komende dagen vrijkomen?

eind juni is de eerste maar ken mensen die ertussen glippen en morgen al kunnen :D
'89 en kan aankomende woensdag al terecht voor de 1e prik.
2e staat dan op 21 juli gepland.

Moet daar wel 25 minuten voor rijden. Eigen woonplaats had pas 1e week juli vrije sloten.

Lijkt mij dat er voldoende sloten vrijkomen door mensen die niet komen opdagen etc.. even bellen?

[Voor 9% gewijzigd door SmoothTweaker op 10-06-2021 12:03]

• kurk_droog
Katseviool schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Idem hier, gewoon even bellen. Ik vond ze erg klantvriendelijk want ze begreep volkomen het verzoek en zei gelijk:

”Laten we samen eens gaan zoeken naar een oplossing. We beginnen met uw maximale reistijd om de zoekstraal vast te stellen - daar binnen ga ik voor u zoeken om u een aantal alternatieve voorstellen te doen.”

Zelden zo goed geholpen door een call center terwijl die lui het echt stampend druk hebben. Echt complimenten voor de GGD _/-\o_
Maar je hebt toen eerst online geboekt?

• LordSinclair
Rzaan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:00:

ZZP'ers die TOZO kregen, konden daar ook maar net met moeite een deel van hun vaste lasten van betalen. Het is niet zo dat het geld binnenstroomde. Die kunnen ook niet op vakantie, want die hebben veelal moeten interen op hun reserve's.
Echte ZZP-ers hadden van een uurloon een deel moeten reserveren voor moeilijke tijden. Daarom is het uurloon zo hoog. Sommige doen dat en komende minderen tijden prima door, andere leven als een koning en moeten bedelen bij de overheid om hun 100 euro per uur leefstijl aan te kunnen houden. Die keuze hadden ze zelf.

Je hebt niet zelf de keuze wanneer je geprikt wordt. Dat is gewoon afwachten wanneer je aan de beurt bent.

Maargoed VVD all the way; al het geld naar bedrijven en de rijkere, de rest kan stikken (en geld pompen in test-bedrijven).

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:47
LordSinclair schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Echte ZZP-ers hadden van een uurloon een deel moeten reserveren voor moeilijke tijden. Daarom is het uurloon zo hoog. Sommige doen dat en komende minderen tijden prima door, andere leven als een koning en moeten bedelen bij de overheid om hun 100 euro per uur leefstijl aan te kunnen houden. Die keuze hadden ze zelf.
Echte zzp'ers die al wel 6 maanden bezig waren hadden volgens jou al een buffer moeten hebben? Of bv zzp'ers in de zorg die vastzitten aan maximale vergoedingen vanuit verzekeraars die echt niet superriant zijn?

Je kunt ze niet op 1 hoop gooien

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Rzaan
Mensen met familie-leden in het buitenland hadden 1 jaar lang € 2 opzij moet leggen, dan hadden ze nu niet hoeven zeiken over een PCR test voor familie-bezoek.
Net zo'n flauwekul-argument.

Veel ZZP'ers kunnen met moeite rond komen. Dus veel reserve opbouwen was er voor veel mensen niet bij.
Bovendien als in één keer al je werkzaamheden wegvallen en dit duurt 10 maanden, dan ben je al snel door je reserves heen.

Overigens ook knap hoe je met € 1000 of € 1.500 steun per maand een € 100 per uur leefstijl kunt aanhouden.

[Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 10-06-2021 12:20]

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
[...]

Wat een onzin.
Veel hebben ook echt wel wat apart gezet en zijn daarop flink gaan interen.

Dan hadden we gewoon aan niemand steun moeten geven (ook niet aan de KLM en andere grote bedrijven en organisaties). Daar is by far de meeste steun naar toegegaan.
Hadden die ook maar wat achter de hand moeten houden voor de moeilijke tijden.
Check maar eens op de site now inzichtelijk waar alles naar toe is gegaan.
De ZZP-er / kleine ondernemer viel toch wel erg vaak precies tussen wal en schip terwijl de grote jongens (zelfs die het echt wel druk hebben gehad) er met het geld vandoor gingen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Man man man, de reden dat het uurloon van een ZZP'er hoog is is dat je meer kosten hebt dan een werknemer, dat je meer onzekerheid in het algemeen hebt, dat je zelf je vakanties moet betalen, etc. etc. Daarnaast worden werknemers soms gedwongen ontslag te nemen en daarna weer aangenomen als zzp'er. Al dan niet in een schijnconstructie waarbij dat je enige werkgever is. Dacht je dat bedrijven dat deden als het voor hen aanzienlijk duurder was?

Iets als covid valt totaal niet meer onder ondernemersrisico, zeker niet als de omzetval komt door overheidsbeleid. En het gebruiken als argument dat mensen niet moeten zeuren in allerlei situaties geeft wederom aan dat je óf onwetend bent óf empathieloos bent.

Dit hele verhaal en debat is natuurlijk in maart 2020 al langsgekomen toen Eric Wiebes er van alles over zei: https://www.nu.nl/coronav...ewust-risico-genomen.html

De kortzichtigheid die in dit topic in grote hoeveelheden en frequentie langskomt is wel een beetje schrijnend voor Tweakers waarvan je zou denken dat ze iets beter geïnformeerd zijn.

Komt nog eens bij dat kersverse (jonge) ZZP'ers nog niet veel hebben kunnen sparen en opbouwen of geld vast hebben zitten in hun huis als ze dat nog hebben kunnen betalen.

En @Rzaan PCR-tests om te reizen zijn nog niet een jaar lang een ding. Daar komt bij dat mensen die financieel slecht af zijn vaak ook minder goed zijn met geldzaken, wat deels een oorzaak en deels een gevolg van hun problemen is (blijkt uit wetenschappelijk onderzoek).

[Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-06-2021 12:22]

• LordSinclair
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:20:
En het gebruiken als argument dat mensen niet moeten zeuren in allerlei situaties geeft wederom aan dat je óf onwetend bent óf empathieloos bent.
En andersom is dat net zo naar diegene die nog wachten op een prik, maar naar het buitenland willen. Empathie is daarvoor is ver te zoeken, die moeten "niet zo zeuren".

En met echte-zzp'ers bedoelde ik zpp'ers die niet in die schijnconstructies zitten.

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Het beleid om mensen die al corona gehad hebben maar één keer te prikken was al idioot en gebaseerd op wetenschappelijk drijfzand (zie hier), maar nu blijkt ook nog eens dat de uitvoering volkomen knudde is omdat je op je blauwe ogen geloofd wordt als je zegt dat je al corona hebt gehad:

Via de NRC:
Na één Pfizer-prik kreeg Nick de Jagt (41) uit Heemstede maandag al een vaccinatiebewijs van een Amsterdamse priklocatie. Voor de tweede prik hoeft hij niet terug te komen, omdat hij al corona heeft gehad. „De floormanager van de priklocatie moest er wel even bij gehaald worden. Die bevestigde dat het voldoende was zo”, zegt hij.

[...]

De Jagt had rond half maart 2020 – naar alle waarschijnlijkheid – corona. De Jagt en zijn vrouw hadden toen ‘typische’ coronaklachten zoals benauwdheid, koorts en verlies van reuk en smaak. Destijds was het testbeleid minder ruim, het advies luidde: blijf thuis. Daarom heeft De Jagt geen officieel bewijs dat hij het virus heeft gehad.
Dus alle jongeren die op vakantie willen zonder gezeik over een PCR test, zeggen nu gewoon dat ze al corona hebben gehad en zijn na één prik klaar |:( Voorspelbaar gevolg: in het najaar toch weer een golf aan besmettingen van mensen die niet immuun zijn ondanks dat ze als gevaccineerd staan geregistreerd.

Je kunt deze incompetentie echt niet verzinnen.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cocytus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:25:
Het beleid om mensen die al corona gehad hebben maar één keer te prikken was al idioot en gebaseerd op wetenschappelijk drijfzand, maar nu blijkt ook nog eens dat de uitvoering volkomen knudde is omdat je op je blauwe ogen geloofd wordt als je zegt dat je al corona hebt gehad:

Via de NRC:

[...]

Dus alle jongeren die op vakantie willen zonder gezeik over een PCR test, zeggen nu gewoon dat ze al corona hebben gehad en zijn na één prik klaar |:( Voorspelbaar gevolg: in het najaar toch weer een golf aan besmettingen van mensen die niet immuun zijn ondanks dat ze als gevaccineerd staan geregistreerd.

Is er al bevestigd dat ze in het buitenland ook daadwerkelijk een enkele vaccinatie accepteren?

• Rzaan
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:20:
En @Rzaan PCR-tests om te reizen zijn nog niet een jaar lang een ding. Daar komt bij dat mensen die financieel slecht af zijn vaak ook minder goed zijn met geldzaken, wat deels een oorzaak en deels een gevolg van hun problemen is (blijkt uit wetenschappelijk onderzoek).
Je had wel door dat mijn opmerking over een jaar lang geld opzij zetten, bedoeld was als onzin? Net zo'n onzin als dat alle ZZP'ers maar beter hadden moeten opletten.

Ik heb ervaring bij de voedselbank en daar heb ik gezien waardoor een groot deel van de mensen daar kwam. Niet omdat ze arm waren door een laag inkomen. Maar doordat ze er niet van begrepen en hun geld niet goed konden beheren.

Maar dat wil niet zeggen dat je daarom al die mensen maar vanalles moet geven.
Er is nu ook een voedselbank voor huisdieren.
Dan zie je zo'n gezin dat al niks heeft, ook nog eens 3 katten te eten geven, en vervolgens nemen ze ook nog een aquarium. Als je daar iets van zegt, ontbreekt het je blijkbaar ook al aan empathie.

In diezelfde hoek zie ik een PCR test voor niet noodzakelijke reizen.

• japie06
MikeyMan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Is er al bevestigd dat ze in het buitenland ook daadwerkelijk een enkele vaccinatie accepteren?
Het buitenland zijn zo'n 190 landen ;). Maar in de EU wordt daar volgende week een klap op gegeven volgens mij.

• Rzaan

Denk dat het niets met imcompetentie te maken heeft, maar veel zaken zijn nu eenmaal gestoeld op vertrouwen.
Want als je het omdraait: Dan moet je dus gewoon iedereen 2 vaccinaties geven, want je kunt er niet op vertrouwen dat mensen die zeggen dat ze Corona gehad hebben, dit ook daadwerkelijk gehad hebben.

Bovendien zal die golf aan besmettingen door dit specifieke gedrag wel meevallen.
Het zullen niet duizenden en duizenden mensen zijn die dit verhaal ophangen, en ook 1 prik werkt al. Niet zo goed als 2, maar toch.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:In dit topic gaat het over het beleid en de uitrol. Niet wie wanneer een afspraak heeft, of PCR test voor vakantie gratis moeten zijn, etcetera. Zie ook de topicwarning. Hopelijk lukt het om ontopic te blijven en daarmee dit topic open te kunnen laten blijven.

• Cocytus
  • Niet online
Rzaan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Denk dat het niets met imcompetentie te maken heeft, maar veel zaken zijn nu eenmaal gestoeld op vertrouwen.
Ik hou van vertrouwen maar ik draai de deur toch op slot als ik m'n huis uit ga. Ik geloof niet dat een pandemie het moment is erop te 'vertrouwen' dat iedereen eerlijk is als ze zelf denken dat het wel prima is en ze zo op vakantie kunnen terwijl ze al 1,5 jaar binnen zitten.
Want als je het omdraait: Dan moet je dus gewoon iedereen 2 vaccinaties geven, want je kunt er niet op vertrouwen dat mensen die zeggen dat ze Corona gehad hebben, dit ook daadwerkelijk gehad hebben.
Het lijkt me toch echt niet zo moeilijk voor de GGD - die de vaccins zet - om een koppeling te maken met de GGD - die de PCR-tests afneemt en dus registreert wie er positief getest is. En als dat nog niet kan, dan had je dit beleid niet nu al moeten invoeren. Dan moet inderdaad voorlopig iedereen 2 prikken - wat sowieso verstandiger is, aangezien dat precies is zoals de fabrikant zegt dat het moet, en zoals het vaccin is goedgekeurd door het EMA.
Bovendien zal die golf aan besmettingen door dit specifieke gedrag wel meevallen.
Het zullen niet duizenden en duizenden mensen zijn die dit verhaal ophangen, en ook 1 prik werkt al. Niet zo goed als 2, maar toch.
We hebben geen idee wat één prik ipv twee doet met de duur van bescherming. Waarschijnlijk is die veel minder.

[Voor 3% gewijzigd door Cocytus op 10-06-2021 12:38]

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:29
nvm (zie bericht hierboven)

[Voor 95% gewijzigd door Kevinp op 10-06-2021 12:43]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 06:58
kurk_droog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Maar je hebt toen eerst online geboekt?
Klopt, ik dacht in eerste instantie dat ze de tweede prik wel een paar dagen naar voren konden halen ivm vakantie maar dat bleek niet te mogen. Er moet 5 weken verplicht tussen zitten dus toen heeft die dame alles gewijzigd.

• Indoubt

Indoubt

*knip* zie modbreak

[Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 10-06-2021 13:40]

• Rzaan
Cocytus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:37:
Ik hou van vertrouwen maar ik draai de deur toch op slot als ik m'n huis uit ga. Ik geloof niet dat een pandemie het moment is erop te 'vertrouwen' dat iedereen eerlijk is als ze zelf denken dat het wel prima is en ze zo op vakantie kunnen terwijl ze al 1,5 jaar binnen zitten.
Toch speelt vertrouwen (terecht of onterecht) een grote rol. Als je voor een vaccin komt, moet je ook een lijst invullen. Idem dito bij het aanmelden. Daar kun je ook jokkebrokken.
Je moet je altijd afvragen welk percentage van de mensen dat doet. Blijft het onder een bepaald getal, dan is het aanvaardbaar.
Je kunt alles voor 99% dichttimmeren, maar kosten en baten moeten wel in verhouding met elkaar zijn.
Het lijkt me toch echt niet zo moeilijk voor de GGD - die de vaccins zet - om een koppeling te maken met de GGD - die de PCR-tests afneemt en dus registreert wie er positief getest is. En als dat nog niet kan, dan had je dit beleid niet nu al moeten invoeren. Dan moet inderdaad voorlopig iedereen 2 prikken - wat sowieso verstandiger is, aangezien dat precies is zoals de fabrikant zegt dat het moet, en zoals het vaccin is goedgekeurd door het EMA.
Ik weet niet precies wat de EMA heeft gezegd over 1 of 2 prikken na de ziekte daadwerkelijk doorgemaakt te hebben.
Maar koppelingen maken tussen een aantal bestanden, is niet altijd even wenselijk (als het al mag wettelijk)
We hebben geen idee wat één prik ipv twee doet met de duur van bescherming. Waarschijnlijk is die veel minder.
Volgens mij is daar inmiddels al heel wat onderzoek naar gedaan. Dus ik weet niet of 'geen idee' de juiste classificatie is.

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:25
Het is ook belangrijk dat die EU app er komt omdat die redelijk fraude tegen kan gaan.
Zo wordt b.v. geregistreerd of je bij de GGD een positieve test hebt gehad (met datum) en het aantal vaccinaties. Het certificaat is alleen geldig bij 1 vaccinatie indien dat Jansen is geweest óf er een door de GGD geregistreerde positieve test bij zit.

• Rzaan
mesa57 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:01:
Het certificaat is alleen geldig bij 1 vaccinatie indien dat Jansen is geweest óf er een door de GGD geregistreerde positieve test bij zit.
Is er al een certificaat dan?

• Cocytus
  • Niet online
Rzaan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Volgens mij is daar inmiddels al heel wat onderzoek naar gedaan. Dus ik weet niet of 'geen idee' de juiste classificatie is.
Dat lijkt me sterk want die vaccins bestaan nog niet lang genoeg om dit te hebben kunnen onderzoeken. Bij de klinische studie van Pfizer hebben alle proefpersonen twee prikken gekregen en in de hele wereld is ook het beleid om mensen twee prikken te geven van dit vaccin. Voor zover ik weet is er ook verder niet één studie die heeft onderzocht of zelfs maar nu onderzoekt wat de gevolgen op langere termijn zijn als je maar één Pfizer-shot krijgt zonder eerst corona te hebben gehad. Misschien heb ik 'm over het hoofd gezien, in dat geval zie ik oprecht graag een linkje naar de publicatie.
Het is ook belangrijk dat die EU app er komt omdat die redelijk fraude tegen kan gaan.
Zo wordt b.v. geregistreerd of je bij de GGD een positieve test hebt gehad (met datum) en het aantal vaccinaties. Het certificaat is alleen geldig bij 1 vaccinatie indien dat Jansen is geweest óf er een door de GGD geregistreerde positieve test bij zit.
Dat is dus al niet meer haalbaar, want we prikken nu al mensen maar één keer, op basis van wat ze zelf aangeven, en registreren die als 'volledig gevaccineerd' en geven die een vaccinatiebewijs (met terugwerkende kracht als die app er is).

[Voor 28% gewijzigd door Cocytus op 10-06-2021 13:07]

• kurk_droog
*knip* zie modbreak

[Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 10-06-2021 13:40]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

*knip* zie modbreak

[Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 10-06-2021 13:41]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Graag een bron hiervoor aangezien de berichten nu erop wijzen dat dat niet zo is.

• Indoubt

Indoubt

Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Graag een bron hiervoor aangezien de berichten nu erop wijzen dat dat niet zo is.
Als ik me niet vergis moet de app ook aangeven wanneer je bent gevaccineerd en met wat of wanneer je test is geweest en op welke manier etc.

Het is dan aan het land waar je toegang toe wilt hebben of dat voldoende is om toegang te verlenen. In Nederland, dus voor binnenlands gebruik, zou dat anders kunnen zijn.

Misschien dat de 27 EU landen nog op één lijn komen en er gemeenschappelijke criteria komen maar dat is op dit moment nog niet zeker.

Een bron voor binnenlands gebruik heb ik niet, er wordt zoveel gezegd dat ik de draad kwijt ben en sommige dingen zijn meer wensdenken dan echte regels.

In het buitenland lijkt het eenvoudiger op te zoeken, in ieder geval voor een aantal landen en daar zitten wel verschillen tussen dus geen eenduidige EU richtlijn maar per land..

• Wolly
  • Niet online
Indoubt schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:34:
[...]

Als ik me niet vergis moet de app ook aangeven wanneer je bent gevaccineerd en met wat of wanneer je test is geweest en op welke manier etc.

Het is dan aan het land waar je toegang toe wilt hebben of dat voldoende is om toegang te verlenen. In Nederland, dus voor binnenlands gebruik, zou dat anders kunnen zijn.

Misschien dat de 27 EU landen nog op één lijn komen en er gemeenschappelijke criteria komen maar dat is op dit moment nog niet zeker.

Een bron voor binnenlands gebruik heb ik niet, er wordt zoveel gezegd dat ik de draad kwijt ben en sommige dingen zijn meer wensdenken dan echte regels.

In het buitenland lijkt het eenvoudiger op te zoeken, in ieder geval voor een aantal landen en daar zitten wel verschillen tussen dus geen eenduidige EU richtlijn maar per land..
Het is mij bekend dat elk land zijn eigen regels mag gebruiken. Echter is er nu de richtlijn dat 1 prik gelijk staat aan 'volledig gevaccineerd' indien je Corona hebt gehad.

De manier waarop is vastgesteld of je daadwerkelijk corona hebt gehad is er één van 'Als u het zegt dan geloven wij het'. Er is dus geen sprake van dat 1 prik alleen geldig is bij een GGD geregistreerde officiele test

Zie https://www.nrc.nl/nieuws...vaccinatiebewijs-a4046615

[Voor 3% gewijzigd door Wolly op 10-06-2021 13:46]

• PWM
  • Niet online

Maar als we straks wel de QR code hebben over 3 weken, word het aantal vaccinaties + de positieve test die bij het RIVM staat wel aan elkaar gekoppeld.

Als je dan 1 shot hebt, maar geen eerdere besmetting, sta je dus als niet gevaccineerd te boek.

• Rzaan
PWM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Maar als we straks wel de QR code hebben over 3 weken, word het aantal vaccinaties + de positieve test die bij het RIVM staat wel aan elkaar gekoppeld.
Is dat zo? Bestaat die koppeling?
Ik kan dit nergens vinden namelijk.
(maar dat kan ook aan mij liggen

• PWM
  • Niet online
Rzaan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Is dat zo? Bestaat die koppeling?
Ik kan dit nergens vinden namelijk.
(maar dat kan ook aan mij liggen
Die koppeling is er nu nog niet. Maar dan wel :) Het RIVM heeft de uitslag van jouw Coronatests + de vaccinaties. Kan je zien als je inlogged. Die combinatie zorgt voor je groene vinkje.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13:57
MikeyMan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:26:
Onderstaande noemt het niet expliciet, maar ik ga er van uit dat het betekent dat er nog over onderhandeld moet worden:
De lidstaten hebben verschillende ideeën over hoe dat Digitale Covid Certificaat (DCC) moet gaan functioneren. "We streven naar zo veel mogelijk harmonisatie, maar ik sluit niet uit dat we uiteindelijk toch bilateraal met sommige EU-landen afspraken zullen moeten maken", zei De Jonge. [...] Alle vaccins moeten worden geaccepteerd en alle landen moeten het erover eens zijn of ook 1 prik genoeg is voor reizen.
En buiten de EU ben je sowieso afhankelijk van wat voor eisen het ontvangende land stelt. Zo kun je dus potentieel in een vervelende situatie terchtkomen waar een buitenland twee prikken eist en Nederland maar 1 aanbiedt.

[Voor 4% gewijzigd door NMH op 10-06-2021 14:25]

• PWM
  • Niet online
NMH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:24:
[...]
Zo kun je dus potentieel in een vervelende situatie terchtkomen waar een buitenland twee prikken eist en Nederland maar 1 aanbiedt.
Nederland biedt er gewoon 2 aan. Je hoeft de tweede niet te nemen, maar mag hem ook gewoon plannen.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
PWM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:35:
Nederland biedt er gewoon 2 aan. Je hoeft de tweede niet te nemen, maar mag hem ook gewoon plannen.
Ah, in dat geval heb ik niets gezegd. :) Ik meende ergens gelezen te hebben (maar kan het zo gauw niet terugvinden) dat je nog maar 1 prik kon plannen als je invulde dat je corona had gehad.

• Wolly
  • Niet online
NMH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Ah, in dat geval heb ik niets gezegd. :) Ik meende ergens gelezen te hebben (maar kan het zo gauw niet terugvinden) dat je nog maar 1 prik kon plannen als je invulde dat je corona had gehad.
Dat is ook zo, het is nadrukkelijk niet de bedoeling om twee prikken in te plannen en bij de 1e prik te zeggen 'OK, bedankt en ik had al corona dus zet nu maar even alle stempels voor mij'.
Het ministerie van Volksgezondheid benadrukt dat mensen die corona hebben gehad, dit bij het maken van een prikafspraak expliciet moeten aangeven. Anders bestaat de kans dat dit gegeven niet goed terechtkomt in het Europese vaccinatiebewijs dat reizen door de EU moet vergemakkelijken.
https://www.volkskrant.nl...g-maar-een-prik~bbc4bbd8/

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:28
*knip* lees nou even de topicwarning en modbreaks

[Voor 73% gewijzigd door ZieMaar! op 10-06-2021 20:41]

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:27

basdej

OutSystems Consultant

Nice. Hopelijk vanaf nu 2 jaartallen per dag!

Hoi.

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:27

gws24

Thinking is hard!

Edit: onnodig

[Voor 175% gewijzigd door gws24 op 10-06-2021 20:28]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Mathijs14
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:18
*knip* lees nou even de topicwarning en de modbreaks

[Voor 77% gewijzigd door ZieMaar! op 10-06-2021 20:41]

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-06 22:51
Sta er wel van te kijken! Ik dacht dat normaal de jaren in de ochtend werden vrijgegeven :)
Volgens mij toch eerste keer dat later op de dag een nieuw jaar is open gegooid?

Ik ben er niet rouwig om, wordt het waarschijnlijk morgen voor mij! ('91, had zelf op zaterdag gerekend)

[Voor 9% gewijzigd door Ryur op 10-06-2021 22:23]

• Z-Dragon
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:47
Kleine tip voor wie graag snel aan de beurt wil komen en bereid is daar eventueel wat langer voor te reizen: het snelste wat ik kon vinden was a.s. maandag in Assen of over een week in Meppel dan wel op Urk—daar loopt het vast geen storm. :+

[Voor 24% gewijzigd door Z-Dragon op 10-06-2021 22:35]

^ Wat hij zegt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ryur schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Sta er wel van te kijken! Ik dacht dat normaal de jaren in de ochtend werden vrijgegeven :)
Volgens mij toch eerste keer dat later op de dag een nieuw jaar is open gegooid?

Ik ben er niet rouwig om, wordt het waarschijnlijk morgen voor mij! ('91, had zelf op zaterdag gerekend)
Us Hugo kon een beetje afleiding gebruiken vanavond ;)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-06 22:51
MikeyMan schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Us Hugo kon een beetje afleiding gebruiken vanavond ;)
Dat zeker ja!
En opzich ook wel "slim" dat ze het dan na 20:00 hebben gedaan, voordat de GGD-medewerkers die de telefoonlijn bemannen werden overspoeld (konden ze mooi toch om 20:00 naar huis en/of stoppen met thuiswerken) :)

Dus diegene die van 1990 telefonisch een afspraak willen maken, kan pas vanaf 8:00 morgenochtend.
(Moest wel lachen om een reactie op Reddit: mensen uit die jaren durven toch niet te bellen :D )

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:28
Het zal me ook niet verbazen dat ze vanaf nu altijd 2 jaar op deze manier gaan doen. De piek op de site is zo veel lager dan als je 2 jaar om 11:30 open gooit.

• Avalaxy
  • Laatst online: 20-06 23:32
Weet iemand of huisartsen bereid zijn een bewijsje te geven dat je covid hebt gehad (ik had het 2 maanden geleden)? Ik ga komende week op verkansie, maar kom nog steeds niet in aanmerking voor een vaccin ( :( ). In het land waar ik naartoe gaat geldt echter dat je vrijstelling krijgt van testen wanneer je ofwel ingeent bent, danwel covid hebt gehad.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Avalaxy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:36:
Weet iemand of huisartsen bereid zijn een bewijsje te geven dat je covid hebt gehad (ik had het 2 maanden geleden)? Ik ga komende week op verkansie, maar kom nog steeds niet in aanmerking voor een vaccin ( :( ). In het land waar ik naartoe gaat geldt echter dat je vrijstelling krijgt van testen wanneer je ofwel ingeent bent, danwel covid hebt gehad.
Je kan een serologisch onderzoek laten doen, met dat bewijs zou het wel moeten lukken om na 1 vaccinatie klaar te zijn.

• Avalaxy
RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:39:
[...]

Je kan een serologisch onderzoek laten doen, met dat bewijs zou het wel moeten lukken om na 1 vaccinatie klaar te zijn.
Voor de duidelijkheid: ik ben destijds wel (positief) getest door de GGD en heb dat vast laten leggen bij de huisarts.

• RoD
  • Niet online

RoD

Avalaxy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:44:
[...]

Voor de duidelijkheid: ik ben destijds wel (positief) getest door de GGD en heb dat vast laten leggen bij de huisarts.
Dan heb je toch ook dat bewijs van de GGD? Dat zou voldoende moeten zijn.

• Avalaxy
RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Dan heb je toch ook dat bewijs van de GGD? Dat zou voldoende moeten zijn.
Hmm, geen idee of dat telt. Als ik inlog bij de GGD zie ik idd het testresultaat, alleen staat daar nergens m'n naam bij. Nouja, ik ga het maar gewoon proberen. Ik verwacht niet dat als ik met de auto ga, ik überhaupt problemen ondervind.

• Cocytus
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Die koppeling is er nu nog niet. Maar dan wel :) Het RIVM heeft de uitslag van jouw Coronatests + de vaccinaties. Kan je zien als je inlogged. Die combinatie zorgt voor je groene vinkje.
Dat maakt de totale janboel nog erger. Want de vraag 'en is die besmetting ook bij het RIVM geregistreerd' wordt niet gesteld. Dus er zullen vast mensen zijn die bij een sneltest positief hebben getest, of in het buitenland, of positief waren voordat ze getest mochten worden (zoals die man in dat NRC artikel dat ik linkte) of nog weer wat anders. Die krijgen op basis van hun antwoorden geen tweede prik, zelfs niet als ze daarom vragen (ken meerdere mensen die erom gevraagd hebben; alleen bij heel erg aandringen en het erbij halen van een floormanager mag het alsnog). Die geef je dus maar één prik, en die ga je dan straks vertellen dat ze niet als volledig gevaccineerd geregistreerd staan? Ik heb er echt geen woorden voor |:(
PWM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Dat is niet wat de GGD zegt als je belt. En zeker niet wat het online systeem aangeeft. De GGD zegt: de richtlijn van het RIVM is na corona één prik en daar houden wij ons aan, staat het je niet aan dan is hier het nummer van het RIVM die je kunnen vertellen waarom dit het beleid is. Als je het verzwijgt dan kun je er vanzelfsprekend wel twee inplannen, maar zodra je zegt dat je corona hebt gehad vervalt in principe de optie om twee afspraken in te plannen.

[Voor 23% gewijzigd door Cocytus op 10-06-2021 23:58]

• RoD
  • Niet online

RoD

Avalaxy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:50:
[...]

Hmm, geen idee of dat telt. Als ik inlog bij de GGD zie ik idd het testresultaat, alleen staat daar nergens m'n naam bij. Nouja, ik ga het maar gewoon proberen. Ik verwacht niet dat als ik met de auto ga, ik überhaupt problemen ondervind.
Volgens mij is het beleid dat je een positieve test van de GGD moet kunnen aantonen. Ik weet dat de GGD geen certificaat afgeeft, maar je zou toch zeggen dat als dit het beleid is, je daarmee weg moet kunnen komen :P

Mijn pa liet een bewijs van een commerciële serologische test zien. Moesten ze even naar kijken maar daarna vonden ze het prima. Had niet het gevoel dat er per se streng werd gecontroleerd. Ik vermoed ook niet dat mensen die sowieso al bereid zijn zich te laten vaccineren, daarmee gaan frauderen.

• Avalaxy
RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:59:
[...]

Mijn pa liet een bewijs van een commerciële serologische test zien. Moesten ze even naar kijken maar daarna vonden ze het prima. Had niet het gevoel dat er per se streng werd gecontroleerd. Ik vermoed ook niet dat mensen die sowieso al bereid zijn zich te laten vaccineren, daarmee gaan frauderen.
Dit laatste denk ik ook. Er is sowieso geen standaard voor hoe zo'n bewijsje er uit zou moeten zien, dus ik denk dat even inloggen op de GGD website "goed genoeg" is. Thanks!

• kurk_droog
Netjes hoor dat 1990 nu al is, dan zou het helemaal mooi zijn als morgenochtend 1991 ook al kan.

Net even de ouders geholpen met alle documenten maar wat een nodeloos gedoe is dat zeg. Jammer dat die digitale paspoorten nog niet in de lucht zijn als je dat gedoe nu ziet.

• Wolly
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Die koppeling leg jij nu, maar vooralsnog is het jouw aanname dat het zo gaat werken.

Wellicht komt er wel een apart vinkje 'Covid survivor according to customer'.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het beleid om mensen die al corona gehad hebben maar één keer te prikken was al idioot en gebaseerd op wetenschappelijk drijfzand (zie hier), maar nu blijkt ook nog eens dat de uitvoering volkomen knudde is omdat je op je blauwe ogen geloofd wordt als je zegt dat je al corona hebt gehad:
Dit is nogal overdreven. Ik vind de studies mbt de antilichamenresponse best overtuigend. Er is een duidelijk booster-effect van een vaccinatie na corona-besmetting. Nee, het zijn geen RCT's, maar dat hoeft bij dit soort studies ook niet.

• Patox
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:55
Mijn schoonvader in Duitsland (bijna 60) krijgt zijn eerste corona vaccinatie pas in oktober ivm recente besmetting met corona en dan wordt het 6 maanden na de besmetting gepland.

Ben ook benieuwd hoe dit dan gaat met de Europese reispas

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heel simpel, niet. Dus tot die tijd moet hij om te reizen negatieve testresultaten laten zien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• dglavimans
Tempo zit er goed in :) Leuk om dit te zien veranderen nu ik in de vaccinatie lijn werk.. Hopelijk nog 4 dagen dan mag ik!

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:27

basdej

OutSystems Consultant

dglavimans schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Tempo zit er goed in :) Leuk om dit te zien veranderen nu ik in de vaccinatie lijn werk.. Hopelijk nog 4 dagen dan mag ik!
Weet je ongeveer wat de wachttijd is vanaf het maken van een afspraak tot het moment waarop je daadwerkelijk geprikt kan worden?

Hoi.

• dglavimans
basdej schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Weet je ongeveer wat de wachttijd is vanaf het maken van een afspraak tot het moment waarop je daadwerkelijk geprikt kan worden?
Helaas kan en mag ik daar niks zinnigs over zeggen aangezien ze altijd nogal streng hameren.. Maar probeer gewoon te bellen en wie weet heb je snel een afspraak :) het is echt super afhankelijk van waar in Nederland je woont

[Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 11-06-2021 11:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 13:37
De wachttijd ligt tussen de 1 tot 3 weken als je kijkt naar de reacties online en in De Covid kroeg

• Moi_in_actie
  • Nu online
LongBowNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:54:
De wachttijd ligt tussen de 1 tot 3 weken als je kijkt naar de reacties online en in De Covid kroeg
Het wisselt nogal, de ene locatie is denk ik populairder dan de ander. Ik kon hier in de buurt een afspraak maken, wel pas 11 dagen na het bellen. Vriendin heeft vandaag (een paar dagen later) pas kunnen bellen, kon hier in de buurt niet meer (hele maand vol), maar bij een eerstvolgende locatie kan ze aanstaande maandag al terecht (3 dagen later dus).

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:25
Z-Dragon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:32:
Kleine tip voor wie graag snel aan de beurt wil komen en bereid is daar eventueel wat langer voor te reizen: het snelste wat ik kon vinden was a.s. maandag in Assen of over een week in Meppel dan wel op Urk—daar loopt het vast geen storm. :+
Zag het zojuist ook inderdaad. Ik woon in Lelystad en zag Urk als optie al op de 17de, had mooi snel geweest. Toch maar voor gemak gekozen en gewoon in Lelystad gepland.

Mooi dat 1991 toch nog vandaag mag plannen. :)

Mijn website

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 23:31
De EU-lidstaten zijn het eens over versoepeling van de reisbeperkingen in de zomer. Het betekent onder meer dat volledig ingeënte reizigers niet meer hoeven te testen of in quarantaine hoeven te gaan.

De 27 lidstaten keurden een voorstel van de Europese Commissie goed waarin staat dat mensen die minstens twee weken volledig gevaccineerd zijn, vrij moeten kunnen reizen binnen de EU.
https://nos.nl/artikel/23...rantaine-reizen-binnen-eu

Ik ben nog wel benieuwd naar de definitie van volledig gevaccineerd.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:45
Torgo schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Hoezo definitie? Bij Pfizer/Moderna/Astra krijg je 2 prikken en bij Janssen maar 1. 2 weken na je 2e word je als volledig gevaccineerd beschouwd.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

2 prikken (of Jansen). Niet meer, niet minder ;) Er is echt geen enkele uitzondering, noch opmerking, nog addendum waarin de Corona+1 shot beschreven word.

Dit word hem:

[Voor 12% gewijzigd door PWM op 11-06-2021 12:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 23:31
@PWM heeft het al verder toegelicht. Dan zou je toch willen zorgen dat mensen die Corona gehad hebben allemaal of Janssen krijgen of 2x iets anders. Anders kunnen die straks niet reizen.

[Voor 157% gewijzigd door Torgo op 11-06-2021 12:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Dit zat eraan te komen. Dit kan oneerlijk lijken, maar de EU gaat niet de halve economie gesloten houden omdat er een kleine groep is die geen prik willen of kunnen. En dat snap ik goed.

Hopelijk mogen die mensen dan wel gewoon recent negatief testen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Told ya... :P
Pagina: 1 ... 80 ... 85 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True