Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

Ankona schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:39:
En aangezien die landen bestaan en die fancy app nog lang niet werkt laat staan internationaal uitwisselbaar is.... Doe dan maar zo'n goedkoop boekje en stop met geld over de balk smijten voor een app.
Kun je dan niet gewoon aan mensen vragen of ze gevaccineerd zijn?
Dat is nog goedkoper en niet veel minder veilig.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Is al bekend wat er gaat gebeuren nadat de vaccinatiecampagne afgelopen is? Zeg maar nadat iedereen uitgenodigd geweest is? Worden de priklocaties dan gesloten? Kan je dan achteraf bij de huisarts terecht voor een nieuwe variant van het vaccin (of je hebt je bedacht en wil alsnog laten vaccineren)? Niet elke huisarts heeft een vriezer maar daar kan vast iets voor verzonnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 08-06-2021 23:15 ]

March of the Eagles

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:14:
Is al bekend wat er gaat gebeuren nadat de vaccinatiecampagne afgelopen is? Zeg maar nadat iedereen uitgenodigd geweest is? Worden de priklocaties dan gesloten? Kan je dan achteraf bij de huisarts terecht voor een nieuwe variant van het vaccin (of je hebt je bedacht en wil alsnog laten vaccineren)? Niet elke huisarts heeft een vriezer maar daar kan vast iets voor verzonnen worden.
Dat soort veeg rondes zullen vast bij de GGD ook gedaan worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Voor alleen de spijtoptanten en kwetsbaren door mindere afweer (die wellicht sowieso nog een 3e ronde gaan krijgen) is het denk ik genoeg om een kleinere GGD locatie te hebben en de kwetsbaren ivm ziekte kan voor een groot deel in ziekenhuis.

De wat meer lastige overweging wordt / is denk ik:
Enerzijds kun je al die (sport)locaties ook niet oneindig claimen en (semi)leeg laten staan en het tijdelijke prikpersoneel zo lang niets laten doen.
Anderzijds is het nog de vraag of we nog (deels) een 3e ronde zullen gaan krijgen en dan is het weer lullig als alles net afgebouwd is.

Maar ik heb niet echt de indruk dat er al voldoende zicht is hoe die keuze moet uitvallen, wellicht dat dat pas te bepalen is in september, afhankelijk van of er toch weer aantallen gaan oplopen net als vorig jaar na de vakanties, of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 08-06-2021 23:55 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:07
XWB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:14:
Nog niet helemaal maar ik denk dat er flink afgeschaald gaat worden, dat gezegd hebbende, de GGD Rotterdam-Rijnmond opent deze maand nog 3 extra priklocaties maar gaat er volgende maand alweer 4 sluiten...
https://www.rijnmond.nl/n...ouwen-na-prikpiek-in-juni
Is het niet een beetje te vroeg om al tot sluiting over te gaan? GGD: "Nee want de groep niet gevaccineerden wordt steeds kleiner en jonger. Zo groot als de piek in juni, wordt het echt niet meer."
Om indien nodig weer op te schalen wanneer de vraag toch onverhoopt ineens toe gaat nemen. Ik had overigens eerder verwacht dat ze de testlocaties zouden gaan afschalen in plaats van de priklocaties, Misschien wel een goede reden om ze op termijn te gaan combineren.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:13
https://twitter.com/locuta/status/1402312814853767174?s=20
Gisteren:
Of beter gezegd: morgen 1988 sowieso én kans op 1989...
hopen O-)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

TIGER1125 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 05:52:
Om indien nodig weer op te schalen wanneer de vraag toch onverhoopt ineens toe gaat nemen. Ik had overigens eerder verwacht dat ze de testlocaties zouden gaan afschalen in plaats van de priklocaties, Misschien wel een goede reden om ze op termijn te gaan combineren.
Is dat combineren een goed idee? Ik snap het logistieke voordeel hoor, maar naar een testlocatie komen vooral mensen met symptomen, en naar de vaccinatielocatie juist niet... je gaat ze dan samenbrengen op 1 plek.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het zal er aan liggen hoe groot die groep is, maar anders kun je wellicht gewoon je 3de prik gaan halen waar je nu ook je reisvaccins haalt.
De GGD en nog wat instellingen zoals KLM travel clinic.

Als het echt om iet grotere groepen gaat, is er snel genoeg ergens een tentje neergezet.

Als het echt massaal wordt, dan weer Jaarbeurs, Rai en mega-tenten.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rzaan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Kun je dan niet gewoon aan mensen vragen of ze gevaccineerd zijn?
Dat is nog goedkoper en niet veel minder veilig.
Dat boekje is in elk geval een drempel, mensen zullen het niet snel vervalsen maar liegen over een vaccinatie is zo gedaan.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Homeland schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:15:
Dat boekje is in elk geval een drempel, mensen zullen het niet snel vervalsen maar liegen over een vaccinatie is zo gedaan.
Dat is waar.

Maar die status die aan het gele boekje gehecht wordt, is echt overdreven.

Het Internationale Rijbewijs is ook een redelijke farce, maar daarvoor moet je in ieder geval nog met je normale rijbewijs naar een ANWB winkel, wordt ter plekke je info gecontroleerd, overgenomen en ingevuld, je pasfoto er in geniet, stempel over foto+document, en stempels van de ANWB in A, B, E of wat voor rijbewijs je ook hebt.

Bij het Gele Boekje is alleen een stempel waarschijnlijk de enige overeenkomst. Want zelfs de batch-stickers heeft niet iedereen. NAW vul je zelf in en de medewerkers controleren deze niet.

• AMARONE
Homeland schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Dit, en helemaal als de GGD gewoon het op de juiste manier erin plaatst. Dus sticker van het vaccin, datum, stempel van de GGD erbij. Het zal altijd te vervalsen zijn maar het is de beste oplossing die er is om reizen weer mogelijk te maken over de hele wereld.

Want daar sta je met je veel te dure overheidsprojectoverdetopQRcode/app bij de grens van Nicaragua, het gele boekje zet dan meer zoden aan de dijk. Maar we hebben hier in Europa een kortzichtige blik hierop en ze kijken alleen naar Europa zelf. Jammer ook dat ze vergeten hoeveel banden/families er buiten Europa wonen, zie alleen Italië/Portugal al met Brazilië...die mensen moeten toch ook de kans krijgen om elkaar binnenkort weer te zien?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Dit, en helemaal als de GGD gewoon het op de juiste manier erin plaatst. Dus sticker van het vaccin, datum, stempel van de GGD erbij. Het zal altijd te vervalsen zijn maar het is de beste oplossing die er is om reizen weer mogelijk te maken over de hele wereld.

Want daar sta je met je veel te dure overheidsprojectoverdetopQRcode/app bij de grens van Nicaragua, het gele boekje zet dan meer zoden aan de dijk. Maar we hebben hier in Europa een kortzichtige blik hierop en ze kijken alleen naar Europa zelf. Jammer ook dat ze vergeten hoeveel banden/families er buiten Europa wonen, zie alleen Italië/Portugal al met Brazilië...die mensen moeten toch ook de kans krijgen om elkaar binnenkort weer te zien?
Nicaragua, euh... Nou ja, ik denk dat ze met een Europese QR code 90% (misschien wel meer) van de zomervakanties van Europese gezinnen op korte termijn wel afdekken, dus het is helemaal niet zo onlogisch als het lijkt. Dit zal een belangrijke overweging geweest zijn, vermoed ik.

Controle zal per land verschillen, maar ik zie die Fransen nog wel stadscentra afsluiten, mag je eerst aan een gendarme je code laten zien. Mooi land, alleen jammer van die... juist ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-06-2021 10:30 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Die paar mensen die over een obscure grens naar Nicarague willen, lijkt me nou niet de groep om rekening mee te houden.
Je moet gewoon kijken naar hoe 99% van de mensen reist voor een systeem.
Als je naar Brazilie reist, lijkt me een QR-code niet echt een probleem. Als je landt op de grote vliegvelden wereldwijd, dan is het ook geen probleem.
Ik ben afgelopen jaren naar Myanmar geweest. Als je naar Yangon vliegt, allemaal modern. Maar vlieg je naar Bagan (wat toen nog kon) dan wordt het al lastiger. Nou, dan vlieg je maar niet naar Bagan.

Terug naar het Gele Boekje: In Duitsland plakken ze bij sommige prik-instellingen eerst de sticker met batchnummer en stempelen daar half de stempel van de arts overheen.
Dat is een nog iets hogere drempel.
Als nu ook nog een pasfoto verplicht zou zijn en daarover ook een stempel van diezelfde arts, dan zou je voor Corona al een stukje dichter bij 'veilige grenzen' komen.

• AMARONE
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Nicaragua, euh... Nou ja, ik denk dat ze met een Europese QR code 90% (misschien wel meer) van de zomervakanties van Europese gezinnen op korte termijn wel afdekken, dus het is helemaal niet zo onlogisch als het lijkt. Dit zal een belangrijke overweging geweest zijn, vermoed ik.

Controle zal per land verschillen, maar ik zie die Fransen nog wel stadscentra afsluiten, mag je eerst aan een gendarme je code laten zien. Mooi land, alleen jammer van die... juist ;)
Trok hem even naar het extreme, maar voor de korte termijn is het opzich wel prima ja. Het is deels ook de frustratie omdat ik zelf nog in de onzekerheid zit tot een mogelijk familiebezoek richting ZA in augustus.

#1988#1989 geeft die Kirsten aan _/-\o_

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:18
Rzaan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Dat is waar.

Het Internationale Rijbewijs is ook een redelijke farce, maar daarvoor moet je in ieder geval nog met je normale rijbewijs naar een ANWB winkel, wordt ter plekke je info gecontroleerd, overgenomen en ingevuld, je pasfoto er in geniet, stempel over foto+document, en stempels van de ANWB in A, B, E of wat voor rijbewijs je ook hebt.

Bij het Gele Boekje is alleen een stempel waarschijnlijk de enige overeenkomst. Want zelfs de batch-stickers heeft niet iedereen. NAW vul je zelf in en de medewerkers controleren deze niet.
Tja, aan de andere kant kun je een internationaal rijbewijs zo uitprinten met elke willekeurige printer. Niemand die het verschil zal zien. Iets dat bij het gele boekje wat lastiger is.

Maar ik ben sowieso voorstander van een papieren versie. Die apps zijn toch weer niet veilig en/of simpel na te maken. Zolang er een drempel is vang je het gros wel af en degene die echt willen frauderen doen dat toch wel. En dan is een nagemaakt boekje/stempel zeer waarschijnlijk zelfs makelijker te zien dan een gekraakte app.

[removed]

• AMARONE
Ik zit er klaar voor hoor, ik verwacht er weinig van maar binnen 1,5 week een afspraak regelen zou wel top zijn. Zelfs als ik wat verder moet rijden ervoor.
redwing schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Tja, aan de andere kant kun je een internationaal rijbewijs zo uitprinten met elke willekeurige printer. Niemand die het verschil zal zien. Iets dat bij het gele boekje wat lastiger is.

Maar ik ben sowieso voorstander van een papieren versie. Die apps zijn toch weer niet veilig en/of simpel na te maken. Zolang er een drempel is vang je het gros wel af en degene die echt willen frauderen doen dat toch wel. En dan is een nagemaakt boekje/stempel zeer waarschijnlijk zelfs makelijker te zien dan een gekraakte app.
Ja, precies, het is uiteindelijk ook voor je eigen veiligheid als je in een of ander bananenland binnenkomt dmv een nepboekje...mocht je het dan oplopen dan ben je natuurlijk helemaal de pineut. Weinig normlae mensen die dat risico zullen nemen hoop ik

[ Voor 74% gewijzigd door AMARONE op 09-06-2021 10:49 ]

• Homeland
  • Niet online
Overigens is er na dat eerste gerucht niets meer naar buiten gekomen over het beschikbaar worden van Janssen op vrijwillige basis, dat zou toch ook per vandaag zijn?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

redwing schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:45:

Ik ben ook voorstander van een papieren versie van iets.
Maar dan wel met meer veiligheid ingebouwd dan dit Gele Boekje.

Het IR is inderdaad qua papierwerk redelijk pruts.

Een combinatie van de uitvoering van het Gele Boekje met de controle die bij het IR wel wordt gedaan, zou niet verkeerd zijn.
Dat er geen pasfoto in het Gele Boekje zit, is natuurlijk redelijk absurd.
Dat was het bij Yellow Fever natuurlijk ook al, maar er zijn niet veel mensen die zonder die prik naar een risico-gebied gaan.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
Rzaan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Dat is waar.

Het enige echte nut van een internationaal rijbewijs is dat je, mocht je in den vreemde bij de plaatselijke hermandad je rijbewijs moeten inleveren (meestal dan tegen een kleine vergoeding weer terug te krijgen), je dat ding kan geven i.p.v. je echte rijbewijs.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:47:
Ja, precies, het is uiteindelijk ook voor je eigen veiligheid als je in een of ander bananenland binnenkomt dmv een nepboekje...mocht je het dan oplopen dan ben je natuurlijk helemaal de pineut. Weinig normlae mensen die dat risico zullen nemen hoop ik
Mensen die zich niet laten vaccineren, zijn niet zo bezig met hun eigen veiligheid. Anders hadden ze zich ueberhaupt wel laten vaccineren. Of ze nu gaan reizen of niet.

Maar je zal de mafklappers de kost moeten geven die vaccinaties weigeren, maar wel naar de Costa Brava of Split willen.
De mensen die het weigeren staan niet helemaal met hun voeten in de werkelijkheid. Een deel daarvan zal zelfs een 'vervalsing' van het Gele Boekje gaan vergelijken met vervalsingen van persoonsbewijzen van het Verzet in WO2.

• AMARONE
autje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Het enige echte nut van een internationaal rijbewijs is dat je, mocht je in den vreemde bij de plaatselijke hermandad je rijbewijs moeten inleveren (meestal dan tegen een kleine vergoeding weer terug te krijgen), je dat ding kan geven i.p.v. je echte rijbewijs.
Ja, en natuurlijk dat het een vertaling/uitleg is omdat ze met het rijbewijs zelf niet heel veel kunnen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

autje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:52:
[...]

In Thailand krijg je gewoon een dikke bekeuring als je geen IR hebt en je wordt aangehouden op je scooter die je gehuurd hebt.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Ja, en natuurlijk dat het een vertaling/uitleg is omdat ze met het rijbewijs zelf niet heel veel kunnen.
Maar ik heb ook wel eens bij de ANWB gevraagd waar het nu eigenlijk goed voor is, dan vertelt zo'n jonkie die zelf nooit verder dan België is geweest dat het echt overal verplicht is en je echt niets kan zonder dat ding. Elke keer toen ik het liet zien in het buitenland, kreeg ik een blik van "wat is dat voor een vodje, waar is je echte rijbewijs?". Dat internationale rijbewijs kon nooit iemand interesseren, dus persoonlijk vind ik het gewoon een bron van inkomsten van de ANWB.

Maar het gele boekje zie ik nog steeds geen bezwaar in, ja, het is misschien makkelijk te vervalsen, maar je hebt je er zelf alleen maar mee als je dat doet. Maar ow wee als een overheid eens een keer de eigen verantwoordelijkheid bij mensen aanspreekt... Het werkt goed genoeg en goed genoeg is voldoende op dit moment wat mij betreft.
Rzaan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:56:
[...]

In Thailand krijg je gewoon een dikke bekeuring als je geen IR hebt en je wordt aangehouden op je scooter die je gehuurd hebt.
In Thailand is de politie gelukkig ook nooit corrupt... Inmiddels hebben ze ook wel door dat ze daarmee een nieuwe inkomstenbron hebben kunnen genereren.

[ Voor 16% gewijzigd door Metalfreak op 09-06-2021 11:04 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Metalfreak schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:03:
Maar het gele boekje zie ik nog steeds geen bezwaar in, ja, het is misschien makkelijk te vervalsen, maar je hebt je er zelf alleen maar mee als je dat doet.
Hoezo dat dan?

De mensen die het zullen vervalsen, zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren, anders hadden ze dat wel gedaan.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:44
Homeland schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:51:
Overigens is er na dat eerste gerucht niets meer naar buiten gekomen over het beschikbaar worden van Janssen op vrijwillige basis, dat zou toch ook per vandaag zijn?
Ja klopt, maar Hugo roept wel weer. Moest iets met "wettelijke basis" worden geregeld. Overigens heeft Larab gisteren geroepen dat er zich nog niemand met Trombose achtige klachten heeft gemeld. Nu komen die meestal binnen max. 2 weken, dus we hebben nog paar dagen.

Overigens vanmorgen mijn Janssen prik in mijn 18 jaar (zucht) oude boekje laten bijstempelen hier in Nijmegen. Goed geregeld door de GGD hier. Blijft een stom verhaal, eerst niet, dan beetje wel, dan toch wel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:44
Rzaan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Hoezo dat dan?

De mensen die het zullen vervalsen, zijn de mensen die zich niet willen laten vaccineren, anders hadden ze dat wel gedaan.
Ik sleep 18 jaar stickers en stempels mee in dat boekje, dus dat moet een Franse douanier overtuigen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:56
[...]

Hoezo dat dan?

Kan iemand me uitleggen waarom het zo'n ramp zou zijn dat er een handjevol mensen zonder vaccinatie de grens oversteken?

Er gaan echt geen honderdduizenden een stempel zitten vervalsen in zo'n boekje hoor.

• AMARONE
Farid_A schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Mooi voor de 1988 groep, had stiekem ook gehoopt dat 1989 ook open zou gaan vandaag. Dat wordt dus nog een dagje wachten.
Ja jammer, voor de grap wel even ingelogd. Door met postcodes te spelen kan je inderdaad zelfs eerder dan sommige van de afgelopen dagen. Hopelijk blijft het voor 1989 ook nog mogelijk om in juli al de 2e prik te halen.

Raar systeem, ik kan inloggen op 1988 en dan een afspraak maken die dan waarschijnlijk gewoon zou werken omdat 1989 morgen al is. Dat ze dat niet allemaal koppelen aan je digid. (of komt er aan het eind van de dag een filter overheen en cancelen ze alle foutieve leeftijden?)

Dagje wachten nog dus :o

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:56

The Chosen One

Zie signature!

Voordeel van het bellen is wel dat je 1e en 2e afspraak op 2 verschillende locaties kunnen zijn.
De 1e (voor mij) is niet ideaal (iets verder weg en ook veel constructiewerk daar) maar 2e is dichterbij (fietsbaar).
Op internet is 1e en 2e prik (logisch ook) beide op dezelfde plek.

En kleine vermelding dat je alleen beide afspraken kunt verplaatsen, niet alleen 1 van de 2 (1 dag bijv).
Belangrijkste is dat het gebeurd uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door The Chosen One op 09-06-2021 11:38 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• CurlyMo
  • Laatst online: 16:25
The Chosen One schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:37:
Op internet is 1e en 2e prik (logisch ook) beide op dezelfde plek.
Dat was hier niet zo.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Ook maar eens gekeken (bouwjaar 88). Kan aankomende maandag gelijk. Ging allemaal prima.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52
The Chosen One schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:37:
Voordeel van het bellen is wel dat je 1e en 2e afspraak op 2 verschillende locaties kunnen zijn.
Dat is ook niet altijd het geval, mijn vriendin belde om precies deze reden. Maar dat was niet mogelijk volgens de medewerker welke zij aan de telefoon had (wie weet te maken met verschillende GGD regio's ook in dit geval maar toch).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Suicyder schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Dat is ook niet altijd het geval, mijn vriendin belde om precies deze reden. Maar dat was niet mogelijk volgens de medewerker welke zij aan de telefoon had (wie weet te maken met verschillende GGD regio's ook in dit geval maar toch).
Klopt, mn neefje weigerden ze ook een andere locatie te geven aan de telefoon.

• Homeland
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:52:
Ook maar eens gekeken (bouwjaar 88). Kan aankomende maandag gelijk. Ging allemaal prima.
Wow dat is snel, welke locatie?

• xzaz
Homeland schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Wow dat is snel, welke locatie?
Emmen. Ik had liever Jansen gehad overigens maar dit is ook prima.

[ Voor 15% gewijzigd door xzaz op 09-06-2021 12:04 ]

• ijdod
  • Laatst online: 08:39
Arrne schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Kan iemand me uitleggen waarom het zo'n ramp zou zijn dat er een handjevol mensen zonder vaccinatie de grens oversteken?
Hetzelfde principe punt waarvoor mensen zich niet laten vaccineren.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• AMARONE
Schakelen ze op dezelfde dag soms door naar een volgend jaartal of is 89 echt pas morgen?

• ijdod
AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:50:
Schakelen ze op dezelfde dag soms door naar een volgend jaartal of is 89 echt pas morgen?
Dat is tot nu toe nooit gebeurd.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 15:30

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Klopt, is een lekkere geldbron voor ze, ondanks dat een IR geen echte toegevoegde waarde heeft en geen erkend document is :+

In mijn ervaring heb ik in het buitenland gewoon altijd wel auto's kunnen huren met m'n NL rijbewijs trouwens, en dit verhaal heb ik alleen uit Thailand gehoord. Controlepost opzetten en westerlingen van hun scooter af plukken :+

Geen idee trouwens of ze niet toch een normaal NL rijbewijs zouden aannemen, daar staat ook "driving license" in het NL op.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Homeland schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:51:
De Jonge zou iets aan de Kamer laten weten en suggereerde indirect ook dat er vandaag een wijziging zou zijn.

Heb net de GGD gebeld en die zeiden de geruchten ook te kennen maar nog niets te mogen doen hiermee. Dus het is echt wachten totdat de "complexe juridische vraagstukken" zijn opgelost.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Klopt, is een lekkere geldbron voor ze, ondanks dat een IR geen echte toegevoegde waarde heeft en geen erkend document is :+

In mijn ervaring heb ik in het buitenland gewoon altijd wel auto's kunnen huren met m'n NL rijbewijs trouwens, en dit verhaal heb ik alleen uit Thailand gehoord. Controlepost opzetten en westerlingen van hun scooter af plukken :+

Geen idee trouwens of ze niet toch een normaal NL rijbewijs zouden aannemen, daar staat ook "driving license" in het NL op.
EU, US en meeste 'westerse langen' is je normale rijbewijs gewoon geldig dmv verdragen/afspraken.
In Aziatische/Afrikaanse landen is dat vaak niet geregeld en heb je zo'n internationaal rijbewijs nodig.
(indonesie en thailand staan idd bekend om de onder de tafel afbetalen van boetes)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 09-06-2021 13:13 ]

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:09:
[...]
De Jonge zou iets aan de Kamer laten weten en suggereerde indirect ook dat er vandaag een wijziging zou zijn.

Heb net de GGD gebeld en die zeiden de geruchten ook te kennen maar nog niets te mogen doen hiermee. Dus het is echt wachten totdat de "complexe juridische vraagstukken" zijn opgelost.
Gewoon laten ontdooien/te warm worden, en dan is het 'complexe' vraagstuk binnen een uur opgelost zagen we gisteren in nieuwegein :+

PSN

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Hoezo dat dan?

Om hoeveel mensen zal dat uiteindelijk gaan. Lekker boeiend dat er een paar mensen zijn die hun gele boekje vervalsen. 100% vaccinatiedekking zullen we toch nooit krijgen dus waarom zou je een enorm duur, omslachtig en privacy gevoelig alternatief nodig hebben om die enkeling er tussenuit te pikken?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De Gezondheidsraad heeft een advies over inenting voor kinderen 12-17 met onderliggende condities met Pfizer:
https://nos.nl/artikel/23...-risicogroepen-met-pfizer

In het kort:
* als het kind condities heeft wordt het kind en alle andere kinderen in het huishouden gevaccineerd
* als er een volwassene niet gevaccineerd kan worden wordt aangeraden de kinderen te vaccineren

Klinkt als een goed advies! Nu afwachten wat er gebeurt met overige kinderen. Zelf denk ik echt dat voor ieders belang het beter is om zo veel mogelijk vaccins aan arme landen te doneren zodra we klaar zijn met deze groepen en de 18+ groep. Dat kan de komst van nieuwe varianten afronden en het is ethisch ook meer okee.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

3raser schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Om hoeveel mensen zal dat uiteindelijk gaan. Lekker boeiend dat er een paar mensen zijn die hun gele boekje vervalsen. 100% vaccinatiedekking zullen we toch nooit krijgen dus waarom zou je een enorm duur, omslachtig en privacy gevoelig alternatief nodig hebben om die enkeling er tussenuit te pikken?
Als het grootschalige vormen aanneemt is het evt. wel een probleem, maar dat zien we dan wel imo.
Gevaccineerde mensen zijn ook niet "100% veilig", soms slaat het niet aan en er is gewoon geen 100% bescherming. Dat is ook geen probleem.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Gewoon laten ontdooien/te warm worden, en dan is het 'complexe' vraagstuk binnen een uur opgelost zagen we gisteren in nieuwegein :+
Er zijn ook berichten dat je op sommige plekken blijkbaar nu al kunt kiezen? :? :?
https://twitter.com/handp...tatus/1402550867094642691

"hep op twitter gestaan!" :+

Ik denk dat het maar een enkeling echt wat boeit trouwens, zeker als je met 1 prik in de EU mag reizen. Een enkeling heeft liever een vectorvaccin dan een mRNA-vaccin, ook prima. De meeste willen gewoon liefst "een hoog percentage" :+

En ach, anders kan dit nog altijd:
https://www.rtlnieuws.nl/...s-toerisme-johnson-jansen

• ijdod
Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Vziw zit het in dezelfde hoek als het gele boekje: via verdragen internationaal gestandaardiseerde documenten. Het IR fungeert daarbij vooral als een geformaliseerde vertaling van het rijbewijs, eventueel met aanvullende kenmerken als die op het rbw onbreken (bv pasfoto; heeft niet elk rijbewijs). Op zichzelf heeft het IR geen waarde, het is altijd aanvullend op het formele eigen rijbewijs.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:15:
De Gezondheidsraad heeft een advies over inenting voor kinderen 12-17 met onderliggende condities met Pfizer:

In het kort:
* als het kind condities heeft wordt het kind en alle andere kinderen in het huishouden gevaccineerd
* als er een volwassene niet gevaccineerd kan worden wordt aangeraden de kinderen te vaccineren

Klinkt als een goed advies! Nu afwachten wat er gebeurt met overige kinderen. Zelf denk ik echt dat voor ieders belang het beter is om zo veel mogelijk vaccins aan arme landen te doneren zodra we klaar zijn met deze groepen en de 18+ groep. Dat kan de komst van nieuwe varianten afronden en het is ethisch ook meer okee.
In duitsland wordt een arts aangeklacht wegens het mogelijk veroorzaken van ernstig letsel vanwege vaccinatie. Misschien dat ik de enige was die toen dacht, maar als een vaccin veilig is is het dom maar ernstig letsel?

De vraag is in hoeverre het echt helpt bij jonge kinderen, je ziet nog altijd dat deze niet/nauwelijks ziek worden.

Is er (en misschien heeft iemand dat) onderzoek naar het asymtomatische effect van het vaccin. Dus eigenlijk of de overdracht nu ook gewoon vaak voorkomt maar verreweg de meeste er simpel weg geen last van hebben.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:22:
[...]

Er zijn ook berichten dat je op sommige plekken blijkbaar nu al kunt kiezen? :? :?
https://twitter.com/handp...tatus/1402550867094642691

"hep op twitter gestaan!" :+

Ik denk dat het maar een enkeling echt wat boeit trouwens, zeker als je met 1 prik in de EU mag reizen. Een enkeling heeft liever een vectorvaccin dan een mRNA-vaccin, ook prima. De meeste willen gewoon liefst "een hoog percentage" :+
Mevr. Pannenkoek op Twitter is al jarenlang een betrouwbare bron uiteraard :D :+

PSN

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:23
[...]

In dat soort landen durf ik al niet de weg op, en al helemaal niet op een scooter :).

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat

In het kort:

Ik vraag me wel af (net als in het begin toen het verpleeghuispersoneel voor de bewoners gevaccineerd werd) hoe goed die ringvaccinatie werkt:
Om kinderen vanaf 12 jaar uit risicogroepen te beschermen die om medische redenen niet zelf gevaccineerd kunnen worden, adviseert de Gezondheidsraad zogeheten ringvaccinatie. Dat wil zeggen dat alle huisgenoten vanaf 12 jaar gevaccineerd worden.
Het is uiteraard beter dan niets, maar zo'n kind heeft natuurlijk meer contacten dan zijn familie thuis. Denk bijvoorbeeld aan de bus naar school, klasgenootjes, vriendjes, sport, etc. Tenzij je het kind in een soort mini-lockdown houdt heeft de ring meer gaten dan muur. :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NMH schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:34:
[...]
Ik vraag me wel af (net als in het begin toen het verpleeghuispersoneel voor de bewoners gevaccineerd werd) hoe goed die ringvaccinatie werkt:
[...]

Het is uiteraard beter dan niets, maar zo'n kind heeft natuurlijk meer contacten dan zijn familie thuis. Denk bijvoorbeeld aan de bus naar school, klasgenootjes, vriendjes, sport, etc. Tenzij je het kind in een soort mini-lockdown houdt heeft de ring meer gaten dan muur. :)
Voor zover ik het artikel lees, lijkt dat een eigen interpretatie van de term 'ring vaccination' door de NOS.

Weet niet of dat expliciet op deze manier in het advies van de gezondheidsraad staat.

PSN

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:51

In het kort:

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel vertraging dit weer gaat opleveren voor de groep die nog steeds moet wachten tot ze in aanmerking komen. Het schuift iedere keer wel weer op.. Snap het ergens wel, maar ik ben het na 1,5 jaar ook wel zat.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:58
Zo, even 14% van de kliniekbezetting af. Van 616 naar 530

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:57
TheRicolaa10 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel vertraging dit weer gaat opleveren voor de groep die nog steeds moet wachten tot ze in aanmerking komen. Het schuift iedere keer wel weer op.. Snap het ergens wel, maar ik ben het na 1,5 jaar ook wel zat.
Als ik het zo de nieuwsberichten lees, worden die jaren pas uitnodigt NADAT de 18+ groep is doorlopen.
Want Nu.nl had het over eind juli de uitnodigingsbrieven versturen:
Het kabinet streeft ernaar om de eerste jongeren in de laatste week van juni uit te nodigen voor hun vaccinatie. Of dat dan ook daadwerkelijk al kan, is onder meer afhankelijk van de leveringen van vaccins.
Oftewel voor jou (en voor mij '91, waarschijnlijk vrijdag/zaterdag dus) geen vertraging verder.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:51
Ryur schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Oftewel voor jou (en voor mij '91, waarschijnlijk vrijdag/zaterdag dus) geen vertraging verder.
Ik ben zelf van '97, dus hoop dat het voor ik iets eerder dan eind juni aan de beurt ben voor een afspraak. Op NOS.nl staat namelijk:
De Jonge denkt het om 60.000 tot 100.000 jongeren gaat. Precies is dat niet te zeggen, onder meer omdat er geen overzicht van kinderen met obesitas is. Kinderen uit deze groep kunnen eind juni een uitnodiging van een GGD verwachten.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheRicolaa10 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Ik ben zelf van '97, dus hoop dat het voor ik iets eerder dan eind juni aan de beurt ben voor een afspraak. Op NOS.nl staat namelijk:

[...]
60.000 tot 100.000 - minus degenen die nog geen afspraak maken - minus die het niet willen, is toch al gauw 4 uur vertraging met prikken?

PSN

• xzaz
Amphiebietje schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:03:
[...]

Je vraagt je toch wel af hoe in het verleden epidemiën van ernstiger ziektes in NL zouden zijn verlopen als dat toen de mentaliteit was geweest.

Misschien waren er dan nu minder idioten geweest die antivax waren...? O-)
Ik vroeg het gister nog aan mijn tante die overtuigd was door mensen in haar omgeving om het niet te doen. Ik gaf aan dat er vroeger toch ook tegen polio werdt gevaccineerd. Het antwoord hierop was 'die vaccinatie al een tijdje bestond en de langetermijneffecten' duidelijk waren. Tja.

Het eerste argument is altijd de langetermijneffect die onduidelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 09-06-2021 14:30 ]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
xzaz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:30:
[...]

Ik vroeg het gister nog aan mijn tante die overtuigd was door mensen in haar omgeving om het niet te doen. Ik gaf aan dat er vroeger toch ook tegen polio werdt gevaccineerd. Het antwoord hierop was 'die vaccinatie al een tijdje bestond en de langetermijneffecten' duidelijk waren. Tja.

Het eerste argument is altijd de langetermijneffect die onduidelijk is.
Ik vraag me af of zulke mensen zich minder zorgen maken over de langetermijnseffecten van een coronainfectie. We weten ondertussen dat die niet mals zijn als je pech hebt; statistisch is op basis van wat nu bekend is het vaccin toch echt de betere keuze. :)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:30
NMH schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Ik vraag me af of zulke mensen zich minder zorgen maken over de langetermijnseffecten van een coronainfectie. We weten ondertussen dat die niet mals zijn als je pech hebt; statistisch is op basis van wat nu bekend is het vaccin toch echt de betere keuze. :)
ikzelf heb 2x corona gehad, de 1ste keer was idd best heftig; overal spierpijn, rode ogen en hoge koorts 40.2 graden. daarna nog een nasleep van 1.5 maand moe en uitgeput te zijn.
de 2de keer was gelukkig mild, 1 dag koorts en na kleine week ook niet meer moe. dus antistoffen in me lichaam werkte dus goed bij een 2de besmetting.... komt goed dit najaar, hopelijk hoeft men volgend jaar geen nieuwe prik te halen.....

nothing stops this train

• xzaz
[...]

Tja, vertel mij wat. Op de vraag dat ze een keuze moesten maken tussen de kans van corona krijgen en daar de effecten van dragen of een vaccine nemen die al door miljoenen mensen is genomen en waarvan geen enkel effect of ondersteunend bewijs is dat het langetermijneffecten heeft die nadelig zijn, daar wordt onverschillig over gedaan.

Op de vraag wat de langetermijneffecten van het eten van tony chocolonely waren werdt een beetje lacherig gedaan. 'Dat is toch anders'. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door xzaz op 09-06-2021 15:07 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

TheRicolaa10 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:58:
[...]

True, jonge mensen zijn helaas toch wel een beetje de dupe. Baan kwijt, studeren veel moeilijker, sociaal leven kwijt in een periode dat het gemiddeld meer om vrienden en je nog geen gezin hebt, pas laat vaccinatie (en daardoor bijv. meer kosten en beperkingen bij reizen).

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54

In het kort:

Ik sprak gisteren collega's uit de USA en daar is inmiddels iedereen vanaf 12 jaar oud uitgenodigd voor een vaccinatie. De snelheid waarmee dat kan is dan wel weer verschillend per staat. In de ene staat kan je sneller terecht dan de andere.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

bramv82 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Ik sprak gisteren collega's uit de USA en daar is inmiddels iedereen vanaf 12 jaar oud uitgenodigd voor een vaccinatie. De snelheid waarmee dat kan is dan wel weer verschillend per staat. In de ene staat kan je sneller terecht dan de andere.
Verhaaltje van Nederlandse die in Los Angeles bij een supermarkt eventjes een vaccinatie ophaalde een paar uur na het landen in LA:

Kan ook kiezen voor welk vaccin ze wilde gaan. Ik overweeg het nu wel serieus aangezien ik er toch binnenkort naartoe ga. Evt. zeg ik m'n Pfizer af en haal ik gewoon meteen J&J daar. Helaas moet je wel 2 weken in Mexico of de Antillen oid blijven voordat je door kunt vliegen vanwege het reisverbod met uiteraard extra risico op besmetting, dus liefst haal ik het vaccin gewoon hier :+

Reden om het eerder te halen is fully vaccinated zijn. Anders betekent dat bij bijv. meetups enzo dat je misschien wel de enige bent met een masker die ook nog eens socially moet distancen ivm CDC guidelines. Da's gewoon kut.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Dan krijg je terug “ja maar dat is natuurlijk” en “ik vertrouw op mijn immuunsysteem”. ;(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Verhaaltje van Nederlandse die in Los Angeles bij een supermarkt eventjes een vaccinatie ophaalde een paar uur na het landen in LA:
[...]
Ik ben benieuwd hoe het dan geregeld gaat worden met het coronapaspoort. Zal vast een heel gedoe worden voor deze mensen, omdat ze niet automatisch in het RIVM systeem komen te staan. :X

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54
Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Kan ook kiezen voor welk vaccin ze wilde gaan. Ik overweeg het nu wel serieus aangezien ik er toch binnenkort naartoe ga. Evt. zeg ik m'n Pfizer af en haal ik gewoon meteen J&J daar. Helaas moet je wel 2 weken in Mexico of de Antillen oid blijven voordat je door kunt vliegen vanwege het reisverbod met uiteraard extra risico op besmetting, dus liefst haal ik het vaccin gewoon hier :+

Reden om het eerder te halen is fully vaccinated zijn. Anders betekent dat bij bijv. meetups enzo dat je misschien wel de enige bent met een masker die ook nog eens socially moet distancen ivm CDC guidelines. Da's gewoon kut.
In de USA is het blijkbaar zelfs zo dat gevaccineerde mensen geen mondkapje meer op hoeven en niet geveaccineerde mensen wel. Collega van me vertelde dat. Liep met haar 12 jarige dochter een winkel in, dochter met mondkapje, zelf zonder....
Lijkt me toch wel apart. Moeilijk te controleren. Ik zou het logischer vinden als je maatregelen in een keer afschaft voor iedereen en niet voor bepaalde groepen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
Ik zie dat er 237k prikken gezet zouden zijn. Is dat een correctie of zo? Vorige aantallen zaten rond de 150k dacht ik.

• AMARONE
LongBowNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:05:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het dan geregeld gaat worden met het coronapaspoort. Zal vast een heel gedoe worden voor deze mensen, omdat ze niet automatisch in het RIVM systeem komen te staan. :X
Goede vraag ja, vrienden zijn ook al gevaccineerd. Leuk voor nu maar straks zijn ze in het nadeel dus?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

En mensen die "nee" invullen bij gegevens doorgeven aan het RIVM dan? :+

Ik neem aan dat iedereen straks gewoon het bewijs kan laten zien met vaccin-sticker erop. Er zijn veel mensen met meerdere nationaliteiten en niet iedere Nederlander laat zich in NL inenten.

• redwing
Kevinp schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:23:
[...]

In duitsland wordt een arts aangeklacht wegens het mogelijk veroorzaken van ernstig letsel vanwege vaccinatie. Misschien dat ik de enige was die toen dacht, maar als een vaccin veilig is is het dom maar ernstig letsel?
Ik ken het verhaal niet, maar is dit vanwege het vaccin zelf of omdat er iets mis is gegaan bij het vaccineren?
De vraag is in hoeverre het echt helpt bij jonge kinderen, je ziet nog altijd dat deze niet/nauwelijks ziek worden.
Ook voor jonge kinderen is de kans dat ze door het virus goed ziek worden stukken groter dan dat ze van een vaccin goed ziek worden. Daarnaast voorkomt het verspreiding van het virus wat weer goed is voor iedereen. Medisch gezien is het dus heel goed om ook jonge kinderen te vaccineren.
Is er (en misschien heeft iemand dat) onderzoek naar het asymtomatische effect van het vaccin. Dus eigenlijk of de overdracht nu ook gewoon vaak voorkomt maar verreweg de meeste er simpel weg geen last van hebben.
Alles wijst er op dat symptomatische besmettingen veel vaker voorkomen dan asymtomatische, maar (voorlopig) ook dat de overdracht na vaccineren vele male minder is. Maar dat is algemeen en niet specifiek kinderen. Maar als ik dan even persoonlijk kijk bij mijn kinderen op school worden er relatief veel besmettingen gevonden bij kinderen die nergens last van hebben (die dus getest worden omdat er een klasgenootje positief is getest). Hetzelfde hoor ik ook van andere ouders, dus ik verwacht dat ze er vooral veel minder last van hebben. Maar echt goede onderzoeken daarvan ben ik nog niet tegengekomen.

[removed]

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Goede vraag ja, vrienden zijn ook al gevaccineerd. Leuk voor nu maar straks zijn ze in het nadeel dus?
Binnen de trials lees je steeds over het aantal antiichamen na xx dagen, ik hoop dat dit betekend dat er een eenvoudige test is dat kan bewijzen dat er immuniteit is. Of dat de ggd(of rivm wie dan ook eind verantwoordelijk is) gewoon pragmatisch hiermee omgaat, de dame uit het artikel heeft immers een document van vaccinatie ontvangen.
Heb ook een engelse collega die maanden geleden al een vaccin kon krijgen toen die in Engeland was, maar om administratieve reden gekozen heeft die toch maar hier te halen. Woont in NL en is dus al behoorlijk ingeburgerd als de administratie belangrijker wordt dan de persoonlijke gezondheid en het bestrijden van de pandemie.(we zijn hier meer gefocused op regels en de angelsaksische manier focust zich meer op crisis bestrijding)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58

gws24

Thinking is hard!

redwing schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:14:
[...]

Ik ken het verhaal niet, maar is dit vanwege het vaccin zelf of omdat er iets mis is gegaan bij het vaccineren?
Zie: https://www.ad.nl/buitenl...isje-vaccineert~aa444106/
De vader van het meisje had er een afspraak voor het krijgen van zijn tweede coronaprik en zijn dochtertje vergezelde hem. Volgens de man vroeg de arts zijn dochter in het vaccinatiehokje of ze bang was voor injecties. Nadat het meisje ‘nee’ had geantwoord, ontsmette de arts haar bovenarm. De vader dacht aan een grap maar zag even later dat zijn dochter de voor hem bedoelde prik toegediend kreeg, meldt de Augsburger Allgemeine.
Was dus niet de bedoeling om het kind überhaupt te vaccineren en dus een onnodige medische handeling en imo niet zozeer dat er ernstige schade is aangericht. Maar het zal wel in die categorie vallen bij een tuchtzaak denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 09-06-2021 19:08 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Jip, dat is geen groen vinkje in de EU reis app voorlopig.

PSN

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

YakuzA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:16:
[...]

Jip, dat is geen groen vinkje in de EU reis app voorlopig.
Als je hier in Nederland wordt gevaccineerd krijg je ook geen groen vinkje in je reis app voorlopig :+

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

DOA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Binnen de trials lees je steeds over het aantal antiichamen na xx dagen, ik hoop dat dit betekend dat er een eenvoudige test is dat kan bewijzen dat er immuniteit is. Of dat de ggd(of rivm wie dan ook eind verantwoordelijk is) gewoon pragmatisch hiermee omgaat, de dame uit het artikel heeft immers een document van vaccinatie ontvangen.
Heb ook een engelse collega die maanden geleden al een vaccin kon krijgen toen die in Engeland was, maar om administratieve reden gekozen heeft die toch maar hier te halen. Woont in NL en is dus al behoorlijk ingeburgerd als de administratie belangrijker wordt dan de persoonlijke gezondheid en het bestrijden van de pandemie.(we zijn hier meer gefocused op regels en de angelsaksische manier focust zich meer op crisis bestrijding)
Ik ken ook iemand die nota bene op de intensive care in Duitsland werkt als arts, ze had de mogelijkheid om eerder in Duitsland een vaccin te halen, heeft gebeld met de GGD over wat wijsheid was ook in verband met reizen en een bewijs van vaccinatie en eigenlijk wisten ze het daar ook niet. Ze heeft toen ook maar eieren voor haar geld gekozen en toch nog die twee weken gewacht tot ze in Nederland aan de beurt was, puur zodat het makkelijker wordt met dat bewijs.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gws24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:05:
[...]

[...]

Was dus niet de bedoeling om het kind überhaupt te vaccineren en dus een onnodige medische handeling en imo niet zozeer dat er ernstige schade is aangericht. Maar het zal wel in die categorie vallen bij een tuchtzaak denk ik.
Oef dat verhaal is dus flink anders dan het verhaal/uitleg van @Kevinp, in die uitleg klonk het alsof er een kind zwaar verwond of omgelegd was met een vaccinatie 8)7

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Als je hier in Nederland wordt gevaccineerd krijg je ook geen groen vinkje in je reis app voorlopig :+
True, maar dan heb je wel het uitzicht dat die binnenkort groen is/kan worden :).

PSN

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
YakuzA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:24:
[...]

Oef dat verhaal is dus flink anders dan het verhaal/uitleg van @Kevinp, in die uitleg klonk het alsof er een kind zwaar verwond of omgelegd was met een vaccinatie 8)7
Zo vond ik de kop van het artikel ook wat ik zag. Of inhoudelijk ergens dat er iets stond waarvan ik vond dat het allemaal wat overdreven was. Het was niet mijn bedoeling om het heel anders over te laten komen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• AMARONE
Al meer bekend over de keuze van Janssen. Mijn vriendin uit 91 wil begin Juli naar zuid Amerika reizen. De kans op 2 prikken tegen die tijd is nihil maar 1x Janssen zou perfect zijn.

Of is 1x Pfizer ook al prima om alsnog te reizen?

Verwijderd

AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:48:
Al meer bekend over de keuze van Janssen. Mijn vriendin uit 91 wil begin Juli naar zuid Amerika reizen. De kans op 2 prikken tegen die tijd is nihil maar 1x Janssen zou perfect zijn.

Later deze week, aldus nu.nl, aldus De Jonge. En anders maar eens aanmaken met die gratis testen, wordt er wel een beetje moe van onderhand.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Misschien zeer gelimiteerd mogelijk over 2 weken:
https://nos.nl/l/2384315

PSN

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

De Jonge werkt aan keuzevrijheid voor Janssen-vaccin

Demissionair minister De Jonge wil mensen die graag het Janssen-vaccin willen, die keuzevrijheid bieden. In de Tweede Kamer zei hij dat hij daar deze week meer duidelijkheid over wil geven. Janssen heeft als voordeel dat er maar één prik van nodig is, maar is op advies van de Gezondheidsraad uit het vaccinatieprogramma geschrapt.

Verschillende partijen in de Tweede Kamer vinden dat mensen die dat willen, bijvoorbeeld omdat ze snel volledig gevaccineerd op vakantie willen, Janssen moeten kunnen krijgen. "Ik wil die mogelijkheid graag bieden", zei De Jonge. Janssen is volgens hem een veilig en effectief vaccin, al zijn Pfizer/Biontech en Moderna volgens de Gezondheidsraad nog net iets veiliger en effectiever.

Overschot

Het gaat dan wel om een beperkt aantal vaccins, die niet nodig zijn voor de groepen waarvan al afgesproken was dat ze met Janssen ingeënt zouden worden, zoals zeevarenden, daklozen en militairen op missie.

De Jonge verwacht dat er niet eerder dan over twee weken een overschot aan Janssen zal zijn. Dat kan dan ingezet worden bij mensen die het zelf graag willen. Wel moet nog bepaald worden hoe het exact in zijn werk moet gaan. "Er komt een hoop bij kijken, dat moet je niet onderschatten", zei de minister.

Zo is er volgens hem expliciet toestemming nodig van degene die de prik ontvangt, omdat Janssen geen onderdeel meer uit maakt van het vaccinatieprogramma.
Gaat dus minstens nog een aantal weken duren. En na de vaccinatie moet je er ook nog 2 weken bij tellen voor de effectiviteit optimaal is (sommige landen rekenen zelfs 4 weken).

[ Voor 57% gewijzigd door Tourniquet op 09-06-2021 20:57 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• redwing
gws24 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:05:
[...]

[...]

Ja, puur een stomme fout dus die eigenlijk niets met het vaccin zelf te maken heeft.

[removed]

• AMARONE
Tourniquet schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:57:
[...]

[...]

Gaat dus minstens nog een aantal weken duren. En na de vaccinatie moet je er ook nog 2 weken bij tellen voor de effectiviteit optimaal is (sommige landen rekenen zelfs 4 weken).
wat duurt het allemaal lang hier zeg :'(

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Wereldwijd gezien liggen we met het rijke westen best ver voor.

PSN

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:52:
[...]
En anders maar eens aanmaken met die gratis testen, wordt er wel een beetje moe van onderhand.
Gratis? Er bestaat geen gratis, dat is belastinggeld.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:11

Begin juli gaat inderdaad niet lukken met 2 prikken ivm verplichte 5 weken wachttijd tussen de 2 vaccinaties. Maar 1 icm PCR moet wel lukken. Vanaf juli zijn die testen als het goed ook kosteloos.

• xzaz
[...]
3-1-2020 cronavirus in Nederland
14-6-2021 vaccinatie

Dit duurt alles behalve lang.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:31
xzaz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:57:
[...]

3-1-2020 coronavirus in Nederland
14-6-2021 vaccinatie

Ik kan mij zo voorstellen als dit je eerste pandemie is met zo'n impact dat je het wel lang vindt duren voor je gevoel. Komt ook door de berichtgeving, elke keer positief en optimistisch nieuws terwijl het in de praktijk veel langer lijkt te duren dan voorgespiegeld wordt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
xzaz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:57:
[...]

3-1-2020 cronavirus in Nederland
14-6-2021 vaccinatie

Ik neem aan dat die datum jou eigen vaccinatie is ? Want de eerste vaccinaties werden natuurlijk begin januari gezet. Dan is het dus nog korter ;)
En in de UK begin december als ik me goed herinner.

Volgens mij is het wel onmogelijk vast te stellen (achteraf) wanneer de eerste in Nederland was. Volgens mij hebben ze met rioolwater metingen in Italië al vastgesteld dat het ergens in Q4 2019 al aanwezig was. De echte uitbraak begon natuurlijk in februari daar.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het blijft bizar, in heel Afrika zijn er nu nog maar 40 Miljoen vaccins geprikt in totaal, waarvan 15M in Marokko.
(en dat is inclusief de fase 3 testen die daar gedaan zijn als testers voor ons vaccin)

En dan zijn er mensen hier in NL aan het klagen over dat het zo langzaam gaat ;o

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 10-06-2021 10:00 ]

PSN

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:59:
Het blijft bizar, in heel Afrika zijn er nu nog maar 40 Miljoen vaccins geprikt in totaal, waarvan 15M in Marokko.
(en dat is inclusief de fase 3 testen die daar gedaan zijn als testers voor ons vaccin)

En dan zijn er mensen hier in NL aan het klagen over dat het zo langzaam gaat ;o
Vanmorgen weer appels en peren gekocht in de winkel?

• Homeland
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Gratis? Er bestaat geen gratis, dat is belastinggeld.
Het is inderdaad belachelijk dat die testen straks met belastinggeld worden betaald, als je zo graag naar een gebied wilt waarvoor de test nodig is, mag je die gerust zelf betalen daar zou geen cent belastinggeld heen moeten gaan.

En dan is het voor iedereen een afweging om te maken, betaal ik graag XXX euro per persoon voor een test om naar land X te kunnen? Of ga ik dan liever naar een andere plek?

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 15:53
Alsjeblieft zeg! Gaat geweldig snel.
[...]

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 15:53
En jij azijn?
Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Verwijderd

Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Appels en peren of niet. Maar het is ook van ons belang dat landen in Afrika en Azie zo snel mogelijk gevaccineerd worden.
Tuurlijk, geweldig en vol lof voor Hugo de Jonge, de GGD's en alle betrokkenen dat het zo snel gaat in Nederland. Maar als andere landen er nog een jaar - of 2 jaar over doen zijn er ook risico's voor nog meer mutaties. Straks is het Corona virus zo ver gemuteerd dat het een eigen naam krijgt - en wij ook weer vanaf vooraf aan kunnen beginnen met een nieuwe vaccinatie omdat bestaanden er niet tegen helpen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Homeland schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Het is inderdaad belachelijk dat die testen straks met belastinggeld worden betaald, als je zo graag naar een gebied wilt waarvoor de test nodig is, mag je die gerust zelf betalen daar zou geen cent belastinggeld heen moeten gaan.

En dan is het voor iedereen een afweging om te maken, betaal ik graag XXX euro per persoon voor een test om naar land X te kunnen? Of ga ik dan liever naar een andere plek?
Het probleem hiermee is dat dit het voor armere mensen enorm veel duurder kan maken om op vakantie te gaan. 400 euro aftikken voor een gezin met 2 kinderen.

Datzelfde geldt ook voor familiebezoeken in het buitenland. Rijke mensen kunnen hun familie wel zien, armere niet.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee ben nog niet naar de winkel geweest 8)

Maar het feit dat ze in andere landen een andere snelheid aanhouden mag toch geen reden zijn om voor ons land dezelfde een andere maatstaf aan te houden? Of moeten we voortaan dan ook maar accepteren dat de slager zijn koeling uitzet omdat ze in Marokko het vlees ook ongekoeld op de markt verkopen?

• AMARONE
joppe113 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:45:
Alsjeblieft zeg! Gaat geweldig snel.

[...]
Ja, het gaat snel. Maar ik baal er gewoon van dat door de jonge leeftijd het familiebezoek aan de andere kant van de wereld lastig gaat worden. Ik ga het halen qua 2e vaccin maar mijn vriendin kan er maar 1 krijgen voordat ze vertrekt.
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.