AMARONE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Dit, en helemaal als de GGD gewoon het op de juiste manier erin plaatst. Dus sticker van het vaccin, datum, stempel van de GGD erbij. Het zal altijd te vervalsen zijn maar het is de beste oplossing die er is om reizen weer mogelijk te maken over de hele wereld.
Want daar sta je met je veel te dure overheidsprojectoverdetopQRcode/app bij de grens van Nicaragua, het gele boekje zet dan meer zoden aan de dijk. Maar we hebben hier in Europa een kortzichtige blik hierop en ze kijken alleen naar Europa zelf. Jammer ook dat ze vergeten hoeveel banden/families er buiten Europa wonen, zie alleen Italië/Portugal al met Brazilië...die mensen moeten toch ook de kans krijgen om elkaar binnenkort weer te zien?
Die paar mensen die over een obscure grens naar Nicarague willen, lijkt me nou niet de groep om rekening mee te houden.
Je moet gewoon kijken naar hoe 99% van de mensen reist voor een systeem.
Als je naar Brazilie reist, lijkt me een QR-code niet echt een probleem. Als je landt op de grote vliegvelden wereldwijd, dan is het ook geen probleem.
Ik ben afgelopen jaren naar Myanmar geweest. Als je naar Yangon vliegt, allemaal modern. Maar vlieg je naar Bagan (wat toen nog kon) dan wordt het al lastiger. Nou, dan vlieg je maar niet naar Bagan.
Terug naar het Gele Boekje: In Duitsland plakken ze bij sommige prik-instellingen eerst de sticker met batchnummer en stempelen daar half de stempel van de arts overheen.
Dat is een nog iets hogere drempel.
Als nu ook nog een pasfoto verplicht zou zijn en daarover ook een stempel van diezelfde arts, dan zou je voor Corona al een stukje dichter bij 'veilige grenzen' komen.