Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wow het gaat echt hard, in twee weken tijd zijn we 14 jaar verder!

Gaaf om te zien dat het tempo er goed in zit, dit is wel een groot contrast met een aantal maanden geleden waar zelfs de roep op de inzet van het leger werd geschreeuwd. Al met al dikke kudo's en fijn om te zien dat de voorspellingen uitkomen :)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 23:42

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb een goede hoop op morgen ('96 hier)
Kan niet wachten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56
Miki schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:57:
[...]
[...] waar zelfs de roep op de inzet van het leger werd geschreeuwd.
Als de vaccins er niet zijn, dan kan je ook niet prikken (nog los van de toestanden met AZ).
Al met al dikke kudo's en fijn om te zien dat de voorspellingen uitkomen :)
Puur feitelijk was de aanvankelijke verwachting van HdJ dat de eerste week juli iedereen van 18+ aan de beurt kon zijn geweest voor de eerste prik. Dat gaat denk ik niet meer lukken. Of het moet nu ook hard gaan met Jansen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
Agent47 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:02:
[...]

Ik heb een goede hoop op morgen ('96 hier)
Kan niet wachten.
De laatste paar dagen laat zien dat er maar 1 geboortejaar per dag bij komt. Ik zou richten op woensdag en als het toch morgen al kan, is dat mooi meegenomen. :)

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 21:59
Ah.. Morgen mag ik dan eindelijk een collega aan de lijn gek zeuren dat ik perse vandaag ergens in het land gevaccineerd wil worden! :o

Gaat echt hard wel.. heerlijk om mee te maken en de blijheid die dat mee brengt ook

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben op 30 mei met Janssen gevaccineerd en heb toestemming voor het delen van mijn gegevens met RIVM aangevinkt. Tot op heden kan ik nog steeds niet via mijn.rivm.nl de vaccinatie zien ('Er zijn geen vaccinaties gevonden'). De GGD zegt dat het enkele dagen kan duren, maar 14 lijkt me best lang. Ik las ook ergens in een topic hier dat de registraties met Janssen enige vertraging opgelopen zou hebben, maar dat het eind vorige week opgelost moest zijn.

Meer mensen waarbij de enkele dagen wachttijd al voorbij is, maar die de registratie nog niet bij het RIVM kunnen zien? Zou het wel fijn vinden dat deze registratie goed staat met het paspoort voor de deur.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

Standeman

Prutser 1e klasse

P_de_B schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:15:
Ik ben op 30 mei met Janssen gevaccineerd en heb toestemming voor het delen van mijn gegevens met RIVM aangevinkt. Tot op heden kan ik nog steeds niet via mijn.rivm.nl de vaccinatie zien ('Er zijn geen vaccinaties gevonden'). De GGD zegt dat het enkele dagen kan duren, maar 14 lijkt me best lang. Ik las ook ergens in een topic hier dat de registraties met Janssen enige vertraging opgelopen zou hebben, maar dat het eind vorige week opgelost moest zijn.

Meer mensen waarbij de enkele dagen wachttijd al voorbij is, maar die de registratie nog niet bij het RIVM kunnen zien? Zou het wel fijn vinden dat deze registratie goed staat met het paspoort voor de deur.
Ik heb 3 juni pfizer gekregen en bij mij staat het inmiddels vermeld. Zo ver ik weet hebben ze wat ICT problemen en ik weet niet hoe het precies geregeld is, maar volgens mij is er een stuk handmatige verwerking waardoor het lang kan duren. Het zal per GGD regio ook nog wel anders zijn, vermoed ik zo.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Nox
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

dglavimans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:16:
Ah.. Morgen mag ik dan eindelijk een collega aan de lijn gek zeuren dat ik perse vandaag ergens in het land gevaccineerd wil worden! :o

Gaat echt hard wel.. heerlijk om mee te maken en de blijheid die dat mee brengt ook
Je bent zelf ook werkzaam voor de GGD/Contactcentrum? Je kan dan toch jezelf inplannen? Of is dat 'not done'? :P

EDIT:

Er lijkt een forse onregelmatigheid te zitten in prikken-per-dag. Gisteren >300k geprikt terwijl er maar gemiddeld 165k per dag zijn (mrna-vaccins). Janssen levert er ook geen miljoen per week en AZ... die levert 'iets'. Hoe komen we opeens aan ruim 300k per dag? Daarvoor ook al dagen van >250k. Het lijkt erop dat dit eenmalig is gezien de tijd dat prikken in de vriezer lagen ietsje korter is nu?

[ Voor 31% gewijzigd door Nox op 14-06-2021 14:15 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:01
Nox schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Je bent zelf ook werkzaam voor de GGD/Contactcentrum? Je kan dan toch jezelf inplannen? Of is dat 'not done'? :P

EDIT:

Er lijkt een forse onregelmatigheid te zitten in prikken-per-dag. Gisteren >300k geprikt terwijl er maar gemiddeld 165k per dag zijn (mrna-vaccins). Janssen levert er ook geen miljoen per week en AZ... die levert 'iets'. Hoe komen we opeens aan ruim 300k per dag? Daarvoor ook al dagen van >250k. Het lijkt erop dat dit eenmalig is gezien de tijd dat prikken in de vriezer lagen ietsje korter is nu?
Waarschijnlijk correctie van de vorige dagen.

Van coronadashboard;
"De GGD’en hebben vanwege een ICT-storing het aantal prikken op 7, 10, 11 en 12 juni berekend op basis van het aantal gemaakte afspraken. Daarbij is rekening gehouden met een gemiddeld aantal afspraken dat niet is doorgegaan."

• Nox

Nox

Noxiuz

menzo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:27:
[...]

Waarschijnlijk correctie van de vorige dagen.

Van coronadashboard;
"De GGD’en hebben vanwege een ICT-storing het aantal prikken op 7, 10, 11 en 12 juni berekend op basis van het aantal gemaakte afspraken. Daarbij is rekening gehouden met een gemiddeld aantal afspraken dat niet is doorgegaan."
Dat zou geen verklaring kunnen zijn, de verschillen tussen de dagen 8 t/m 12 juni zijn volgens het dashboard allemaal 250k of meer zo ongeveer. 7 juni stonden we op 10,9 miljoen, de 12e juni op 12,2 miljoen. Dat is 1,3 miljoen prikken in 5 dagen (als je dag-op-dag kijkt). Ruim 250k gemiddeld maar met een flink miljoen prikken (1,15 mrna vaccins) haal je maar 165k per dag. Het kan ook zijn dat de huisartsen de 2e ronde AZ hebben gedaan aan de 60-65'ers? Is dat een verklaring?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

P_de_B schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:15:

Bij mij ook nog geen vermelding op mijn.rivm.nl (1 juni, Janssen). En ja, heb wel toestemming gegeven de gegevens te delen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• dglavimans
/verkeerde topic :(

[ Voor 120% gewijzigd door dglavimans op 14-06-2021 15:47 ]

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 15:53
Wellicht zit dat bij Janssen dan, ik heb 09-6 pfizer ( 2de) gehad en die staat er al wel in.

quote]Tourniquet schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Bij mij ook nog geen vermelding op mijn.rivm.nl (1 juni, Janssen). En ja, heb wel toestemming gegeven de gegevens te delen.
[/quote]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb een aantal reacties van mezelf en @Cocytus naar het vaccin-ontwikkelingentopic verplaatst aangezien het daar beter past, voor het geval iemand een aantal reacties mist :)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Miki schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Wow het gaat echt hard, in twee weken tijd zijn we 14 jaar verder!

Gaaf om te zien dat het tempo er goed in zit, dit is wel een groot contrast met een aantal maanden geleden waar zelfs de roep op de inzet van het leger werd geschreeuwd. Al met al dikke kudo's en fijn om te zien dat de voorspellingen uitkomen :)
Technisch gezien zelfs 37 jaar in twee weken!
spoiler:
De Astra weigeraars zijn vorige week ook opgeroepen. Die waren 60-64 jaar. Dus uit uiterlijk 1957. 1994 - 1957 = 37 jaar

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:28
Weet iemand of een tweede Pfizer-afspraak na 4 weken kan worden ingepland in plaats van 5?

^ Wat hij zegt.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:34

NMH

Moderator General Chat
Z-Dragon schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:05:
Weet iemand of een tweede Pfizer-afspraak na 4 weken kan worden ingepland in plaats van 5?
Niet via de website voor zover ik weet; dan zul je moeten bellen. Telefonisch is er meer flexibiliteit mogelijk met het interval tussen de prikken; of jouw specifieke wens mogelijk is weet ik niet zeker.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 21:33
Nee helaas. Vanmiddag gebeld om afspraak nummer 2 eerder te doen. Kon slechts 1 dag ivm de 5 weken interval.

• Nox

Nox

Noxiuz

Medisch gezien wel, maar waarschijnlijk geen 'plek' voor of 'beleid' is daar niet op ingesteld. Ik had mijne exact 3 weken na de 1e en dat was het absoluut minimum wat ik moest aanhouden. Al heb ik wel verhalen gehoord over 2 weken, maar volgens mij zaten die mensen wat op te scheppen ofzo.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Boinkie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:38:
[...]

Nee helaas. Vanmiddag gebeld om afspraak nummer 2 eerder te doen. Kon slechts 1 dag ivm de 5 weken interval.
Het kan wel, maar bij het zoeken naar dagen moet de medewerker zelf een aantal dagen aan de zoekquery toevoegen. Zoals ik al eerder in dit topic meldde ben ik ook van 5 weken naar 4,5 gegaan omdat ik een tweede prik van 14 dagen oud wilde als ik naar Frankrijk ging.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:45
'95 kan om 10.00 uur een afspraak maken.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Agent47

Agent47

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:26:
'95 kan om 10.00 uur een afspraak maken.
Ah ik had stiekem op vandaag gehoopt. Morgen ben ik aan de beurt om er 1 in te plannen _/-\o_

• TheRicolaa10
Agent47 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Ah ik had stiekem op vandaag gehoopt. Morgen ben ik aan de beurt om er 1 in te plannen _/-\o_
Ik mag op donderdag (tenzij er 2 jaartallen op een dag open gezet worden), op de dag van m'n afstudeerzitting. Ben ook bereid om een stukje te rijden om wat eerder geprikt te kunnen worden.

• Agent47

Agent47

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Ik mag op donderdag (tenzij er 2 jaartallen op een dag open gezet worden), op de dag van m'n afstudeerzitting. Ben ook bereid om een stukje te rijden om wat eerder geprikt te kunnen worden.
Hoe sneller , hoe beter. Ik rij er gerust 50km voor hoor :D

• Boinkie
Hulde dat het zo rap gaat. _O_ Zonder perikelen van Jansen en Astrazenica hadden we iedereen de eerste prik gegeven toch begin juli?

[ Voor 62% gewijzigd door Boinkie op 15-06-2021 09:31 ]

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

Zaterdag (kom uit 1992) een afspraak kunnen inplannen. Donderdag de eerste, 22 juli de tweede. Ik word geprikt in Roosendaal. Best snel al zeg ik het zelf! :)

• vickypollard
  • Laatst online: 11:58
Agent47 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Hoe sneller , hoe beter. Ik rij er gerust 50km voor hoor :D
Moet je dus naar Urk ;) LongBowNL in "De Covid kroeg"
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:31:
Zaterdag (kom uit 1992) een afspraak kunnen inplannen. Donderdag de eerste, 22 juli de tweede. Ik word geprikt in Roosendaal. Best snel al zeg ik het zelf! :)
Grappig dat sommigen al zó snel kunnen. Die van mij (oosten van het land) werd in eerste instantie pas na ongeveer 2,5 week. Daarna met meermaals bellen nog een slot kunnen vinden van 10 dagen eerder.

[ Voor 47% gewijzigd door vickypollard op 15-06-2021 09:33 ]

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

vickypollard schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:31:

[...]

Grappig dat sommigen al zó snel kunnen. Die van mij (oosten van het land) werd in eerste instantie pas na ongeveer 2,5 week. Daarna met meermaals bellen nog een slot kunnen vinden van 10 dagen eerder.
Ik stond er ook van te kijken! Sommige van mijn vrienden (1982/1986/1989) kunnen pas anderhalve/twee weken later dan ik.. Ligt heel erg aan de regio. Maar goed, ik klaag niet verder! :D :+

• TheRicolaa10
Agent47 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Mogelijk komt '96 vandaag ook nog:

[ Voor 10% gewijzigd door TheRicolaa10 op 15-06-2021 09:53 ]

• P_de_B
  • Niet online
Tourniquet schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:14:
[...]

De GGD Groningen vertelde me vandaag dat er nog steeds gewerkt wordt aan een issue om de Janssenregistraties op mijn.rivm.nl zichtbaar te maken. Zolang je afspraak zichtbaar is op coronatest.nl moet het goedkomen met het coronapaspoort.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 16:30

n3z

Eindelijk 26 juni eerste vaccinatie. Ben nog steeds onder de indruk hoe de wereld zo snel zoveel vaccins heeft ontwikkelt. Respect voor iedereen die daaraan heeft meegewerkt en de GGD voor deze zeer strakke organisatie. Huge De Jong eindelijk verlost van al die druk. :9

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:10

Sorcerer8472

Mens sana?

Voorbeeldje van hoe vaccinatie verplicht is op sommige plekken in de VS. Bijv. als je de Late Show van Stephen Colbert wil bezoeken:
In compliance with New York State’s adoption of the CDC guidelines for fully vaccinated individuals, the audience will be at full capacity and face masks will be optional. All attendees must:

Be fully vaccinated. According to the CDC, you are considered fully vaccinated for COVID-19 2 weeks after you have received a second dose in a 2-dose vaccine series or 2 weeks after you have received a single-dose vaccine. At this time, New York State only accepts the Janssen/Johnson & Johnson, Pfizer and Moderna vaccines.
Bron: https://colbert.1iota.com...show-with-stephen-colbert

In Nederland is dit soort restricties volgens mij niet toegestaan, maar als je naar de VS reist kun je er alsnog tegenaan lopen. Ik vermoed dat AstraZeneca nog aan dit lijstje zal worden toegevoegd straks als reizen tussen het VK en de VS weer normaler wordt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:53:
Voorbeeldje van hoe vaccinatie verplicht is op sommige plekken in de VS. Bijv. als je de Late Show van Stephen Colbert wil bezoeken:
Wacht, een commerciële partij stelt toegangseisen aan bezoek? En sinds wanneer ben je verplicht om de Late Show te bezoeken?

[ Voor 9% gewijzigd door xzaz op 15-06-2021 11:08 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• dglavimans
Eindelijk gebeld door een super behulpzame collega! De eerste afspraak is in Urk op 22e van juni en dan lekker in Amersfoort de tweede op 27e juli :)

Leuk om eens aan de andere kant te horen.. En denk eraan mensen als je belt en je wordt goed geholpen doe even een bedankje! Het is echt een kleine moeite maar met de hoeveelheid telefoontjes en uberhaupt in support krijg je soms de minst redelijke mensen aan de telefoon.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

dglavimans schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:17:
Eindelijk gebeld door een super behulpzame collega! De eerste afspraak is in Urk op 22e van juni en dan lekker in Amersfoort de tweede op 27e juli :)

Leuk om eens aan de andere kant te horen.. En denk eraan mensen als je belt en je wordt goed geholpen doe even een bedankje! Het is echt een kleine moeite maar met de hoeveelheid telefoontjes en uberhaupt in support krijg je soms de minst redelijke mensen aan de telefoon.
Zojuist ook gebeld omdat de data op de site niet handig waren. De medewerker heeft na lang zoeken mij al op de 23e kunnen inplannen voor de eerste prik!

Hoi.

• user109731
  • Niet online

Goed nieuws @Agent47 :p

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben ik de enige die de manier van communiceren van Hugo de Jonge niet meer serieus kan nemen? Tweets voor emoticons, termen als bouwjaren gebruiken. Het is allemaal wel heel joviaal en populair.

• Agent47

Agent47

PolarBear schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Ben ik de enige die de manier van communiceren van Hugo de Jonge niet meer serieus kan nemen? Tweets voor emoticons, termen als bouwjaren gebruiken. Het is allemaal wel heel joviaal en populair.
Beetje meedoen met de maatschappij gok ik. Misschien werkt het juist :)

• P_de_B
  • Niet online
[...]

Ik hoop dat je de enige bent. Er wordt eindelijk duidelijk gecommuniceerd, tempo zit er in en nu weten we wel weer te zeuren over een smiley. Als dit nu in de kamerbrieven stond kan ik me er nog iets bij voostellen, laat het op Twitter lekker.

• Agent47

Agent47

3 juli en 7 augustus, 25km verderop. Prima zo :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Je denkt toch niet dat Hugo dit zelf zit in te typen he :p

Imho verder een prima manier, we naderen de jaren van mensen die met een smartphone in de hand geboren zijn :+

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-11 18:23
[...]

Het is Twitter, niet de website van Rijksoverheid. ;)

#MijnMening

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• dglavimans
[...]

Beetje een zure kijk vind ik :p Maar ja meningen verschillen (gelukkig). De officiële communicatie is natuurlijk de brief die op je mat gaat verschijnen of rijksoverheid.nl

• vickypollard
[...]

Ik erger 😒 me er niet aan ❌ Hopelijk spreekt 📣 het iets meer aan bij mensen 👨‍👩‍👦‍👦 die nog jonger👶 zijn dan ik! 👍

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 17:34
Oops, de Tweaker / white hat in mij was benieuwd of er ergens nog een check op geboortejaar zou zitten als je door het process heen loopt. Je vult je geboortejaar namelijk zelf in voordat je met DigiD inlogt. Niet dus.. Alleen kan ik m niet meer online annuleren (want eigenlijk was ik morgen pas aan de beurt om m in te plannen :+ ) Ben benieuwd of ze de 23e streng zullen zijn bij de teststraat als ze zien dat het geboortejaar 1 jaar afwijkt. Denk het niet want in betreffende locatie lijken ze die vaccins figuurlijk aan de straatstenen niet kwijt te kunnen vergeleken met de rest van NL.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gebakken peer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:43:
Oops, de Tweaker / white hat in mij was benieuwd of er ergens nog een check op geboortejaar zou zitten als je door het process heen loopt. Je vult je geboortejaar namelijk zelf in voordat je met DigiD inlogt. Niet dus.. Alleen kan ik m niet meer online annuleren (want eigenlijk was ik morgen pas aan de beurt om m in te plannen :+ ) Ben benieuwd of ze de 23e streng zullen zijn bij de teststraat als ze zien dat het geboortejaar 1 jaar afwijkt. Denk het niet want in Urk lijken ze die vaccins figuurlijk aan de straatstenen niet kwijt te kunnen vergeleken met de rest van NL.
Het jaartal dat je invult haalt niet zoveel uit. Er wordt als het goed is wel periodiek gecontroleerd of er mensen zijn die nog geen afspraak mogen maken, en dan wordt je afspraak mogelijk geannuleerd. Maar als het 1 jaar scheelt, en je bent tegen die tijd aan al wel gewoon aan de beurt is er niks aan de hand.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

P_de_B schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Ik hoop dat je de enige bent. Er wordt eindelijk duidelijk gecommuniceerd, tempo zit er in en nu weten we wel weer te zeuren over een smiley. Als dit nu in de kamerbrieven stond kan ik me er nog iets bij voostellen, laat het op Twitter lekker.
En de doelgroep wordt ook steeds jonger :)
Ik denk trouwens niet dat hij ze zelf schrijft.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-06-2021 13:48 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het zou me niks verbazen als hij ze zelf schrijft eigenlijk 👊👊👊

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Je denkt toch niet dat Hugo dit zelf zit in te typen he :p

Imho verder een prima manier, we naderen de jaren van mensen die met een smartphone in de hand geboren zijn :+
Het gaat niet alleen om het Twitterbericht, ook op de manier waarop hij in de laatste persconferentie over bouwjaren begon, over de manier waarop hij van de week in een Kamercommissie zat (het ging over vaccinatiebewijs, een saai onderwerp maar omdat het over de vakantie ging toch wel weer leuk als ik de Jonge mag parafraseren), de tripple B uitspraak en zo voorts. Nu het beter gaat met de corona aanpak lijkt het weer de grote Hugo de Jonge show te worden. Dat staat mij tegen, maar kennelijk ben ik dan zuur.
vickypollard schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Ik erger 😒 me er niet aan ❌ Hopelijk spreekt 📣 het iets meer aan bij mensen 👨‍👩‍👦‍👦 die nog jonger👶 zijn dan ik! 👍
Ik ken best een aantal twintigers, maar eigenlijk niemand die zo echt communiceert. (elke zin 1/2 emoticons). Ik zie het vooral bij overheid/politieke partijen terug. Maar zal wel aan mij liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door PolarBear op 15-06-2021 14:21 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55

codex

Geen OpenAI agent :)

gebakken peer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:43:
Oops, de Tweaker / white hat in mij was benieuwd of er ergens nog een check op geboortejaar zou zitten als je door het process heen loopt. Je vult je geboortejaar namelijk zelf in voordat je met DigiD inlogt. Niet dus.. Alleen kan ik m niet meer online annuleren (want eigenlijk was ik morgen pas aan de beurt om m in te plannen :+ ) Ben benieuwd of ze de 23e streng zullen zijn bij de teststraat als ze zien dat het geboortejaar 1 jaar afwijkt. Denk het niet want in Urk lijken ze die vaccins figuurlijk aan de straatstenen niet kwijt te kunnen vergeleken met de rest van NL.
Zit best een strenge controle op, heb het getest. Volgende dag hing GGD aan de lijn. Was in een poging mijn Janssen te switchen voor Pfizer 😜

• vickypollard
codex schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Zit best een strenge controle op, heb het getest. Volgende dag hing GGD aan de lijn. Was in een poging mijn Janssen te switchen voor Pfizer 😜
Jup, dit kan ik ook bevestigen... (ook ik was nieuwsgierig of dat kon en ik had het niet verwacht)

[ Voor 9% gewijzigd door vickypollard op 15-06-2021 14:25 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

En hebben ze je nog geswitcht? :+

• TheRicolaa10
Agent47 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:10:
[...]

3 juli en 7 augustus, 25km verderop. Prima zo :)
Dat is toch nog een goede 3 weken, wel lang wachten naar mijn mening

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
vickypollard schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Het lijkt mij vooral de groep 10-16 jarigen aan te spreken en die zijn voorlopig nog niet aan de beurt. Overigens niets mis met zijn tweets, is toch ook fantastisch nieuws om telkens te kunnen delen, dat mag dan best wat luchtiger dan de gemiddelde overheidstekst.

• Agent47

Agent47

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:17:
[...]

Dat is toch nog een goede 3 weken, wel lang wachten naar mijn mening
2,5 week tot de eerste prik. Ik vind het allemaal prachtig. :)
Ik heb er vrede mee. Mijn huidige woonplaats in Gelderland kon niet tot 11 juli. Dus dan maar ietsje verderop.

• codex

codex

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:52:
[...]

En hebben ze je nog geswitcht? :+
Afspraken geannuleerd, maar een paar dagen later kwam de ommekeer naar iedereen Pfizer. Moest uiteraard opnieuw boeken, vanmorgen eerste Pfizer gekregen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Maar het probleem was dan niet zozeer dat het geboortejaar niet klopte, maar dat er voor jouw geboortejaar het geboekte vaccin niet beschikbaar was.

Als je een verkeerd geboortejaar invult, maar wel gewoon daadwerkelijk aan de beurt bent voor het vaccin wat geboekt wordt doen ze daar niks mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 15-06-2021 15:50 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 17:34
Woy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Maar het probleem was dan niet zozeer dat het geboortejaar niet klopte, maar dat er voor jouw geboortejaar het geboekte vaccin niet beschikbaar was.

Als je een verkeerd geboortejaar invult, maar wel gewoon daadwerkelijk aan de beurt bent voor het vaccin wat geboekt wordt doen ze daar niks mee.
Interessante info allen, maar Woy hoe weet jij dit dan? Eigen ervaring, of?

• codex

codex

Woy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Ik had 1975 ipv 1976 ingevuld. Maar inderdaad, ik denk niet dat als je vandaag een afspraak maakt en uit 1997 komt die nog gecanceld zal worden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

codex schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:02:
[...]

Ik had 1975 ipv 1976 ingevuld. Maar inderdaad, ik denk niet dat als je vandaag een afspraak maakt en uit 1997 komt die nog gecanceld zal worden.
Waarschijnlijk wel, jaartallen die niet aan de beurt zijn worden snachts automatisch verwijderd uit de afspraken hadden ze een tijd geleden al laten weten.
(of dat nog steeds echt gebeurt in de achtergrond heb ik niet gecontroleerd uiteraard)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 15-06-2021 17:09 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gebakken peer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:24:
[...]

Interessante info allen, maar Woy hoe weet jij dit dan? Eigen ervaring, of?
Ja ik had ook een ander jaartal ingevuld, maar wel op de dag dat ik ook echt mocht. Ik heb ondertussen mijn eerste prik al ontvangen. Het is zoals @YakuzA zegt, ze hebben aangegeven dat er periodiek snachts afspraken van mensen die nog niet aan de beurt zijn eruit gehaald worden. Of dat ook echt elke nacht gebeurt weet ik niet. Maar op de dag van afspraak is het geen probleem als je maar gewoon reeds aan de beurt bent.

• Boinkie
Woy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Ja ik had ook een ander jaartal ingevuld, maar wel op de dag dat ik ook echt mocht. Ik heb ondertussen mijn eerste prik al ontvangen. Het is zoals @YakuzA zegt, ze hebben aangegeven dat er periodiek snachts afspraken van mensen die nog niet aan de beurt zijn eruit gehaald worden. Of dat ook echt elke nacht gebeurt weet ik niet. Maar op de dag van afspraak is het geen probleem als je maar gewoon reeds aan de beurt bent.
Gebeurt niet meer. Ik had hem 3 dagen eerder ingepland dan 1987 aan de beurt was. Vriendin hetzelfde.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
Ik zit weer een beetje te vechten met het vaccinatie-weekrapport. De percentages in de eerste interactieve tabel kloppen niet met de inleidende bericht tekst.
Voorbeeld:
De 55-59-jarigen hebben tot nu toe een opkomst van 80% en de 50-54-jarigen van 68% voor een eerste vaccinatie. Volgens de tabel 15,3 resp 24%. Het klopt dan wel weer met de tabel in het pdf-je, waar ook gewoon de getallen voor week 23 erbij staan.
60-65 jaar is buiten het verhaal nog steeds. Dat was toch die vloedgolf van Zeeland naar Groningen en terug?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:57
PolarBear schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:19:
[...]
Maar zal wel aan mij liggen.
Dat denk ik ook. Wat een gezeur. Wees blij dat ze verschillende vormen van communicatie gebruiken. Officiële brieven, twitterberichtjes, van mij mag hij tiktok filmpjes maken als dat helpt!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henkzelf schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:34:
Ik zit weer een beetje te vechten met het vaccinatie-weekrapport. De percentages in de eerste interactieve tabel kloppen niet met de inleidende bericht tekst.
Voorbeeld:
De 55-59-jarigen hebben tot nu toe een opkomst van 80% en de 50-54-jarigen van 68% voor een eerste vaccinatie. Volgens de tabel 15,3 resp 24%. Het klopt dan wel weer met de tabel in het pdf-je, waar ook gewoon de getallen voor week 23 erbij staan.
60-65 jaar is buiten het verhaal nog steeds. Dat was toch die vloedgolf van Zeeland naar Groningen en terug?
Waar zie jijj 15,3 en 24%? Ik zie 80,2 en 67,8 in de grafiek en de bijbehorende tabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqz3uaSQ20bP7NIaSW0ewQv_KEU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/IRxLtkMYGGwmw1nr60mDyNNq.png?f=fotoalbum_small

Edit: Ah, ik zie het nu: je kijkt in de verkeerde tabel. De tweede tabel is de totale vaccinatiegraad en die is inderdaad 15,3 resp. 24. De andere cijfers zijn de cumulatieve opkomstpercentages.

[ Voor 28% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-06-2021 20:59 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:41
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:52:
[...]

Waar zie jijj 15,3 en 24%? Ik zie 80,2 en 67,8 in de grafiek en de bijbehorende tabel.

[Afbeelding]

Edit: Ah, ik zie het nu: je kijkt in de verkeerde tabel. De tweede tabel is de totale vaccinatiegraad en die is inderdaad 15,3 resp. 24. De andere cijfers zijn de cumulatieve opkomstpercentages.
Sorry, "tabel" moet "grafiek" zijn. Ik heb geen screenshot maar die 1e interactieve was overal heel veel lager ook bij de 70+ en zo. Nu klopt het wel. Dank voor het meedenken.

Ik keek hier voor de weekcijfers: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
en hier voor de pdf (die inmiddels een leuke naam heeft): https://www.rivm.nl/sites...10615_1134_aangepast2.pdf

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henkzelf schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Sorry, "tabel" moet "grafiek" zijn. Ik heb geen screenshot maar die 1e interactieve was overal heel veel lager ook bij de 70+ en zo. Nu klopt het wel. Dank voor het meedenken.

Ik keek hier voor de weekcijfers: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
en hier voor de pdf (die inmiddels een leuke naam heeft): https://www.rivm.nl/sites...10615_1134_aangepast2.pdf
Op die pagina van het RIVM staan 2 grafieken (waar ook tabellen van te maken zijn via het menuutje rechtsboven). De eerste tabel/grafiek geeft de opkomstcijfers weer, de tweede de (veel lager) vaccinatiegraad. Dat is waar de fout zat, want de cijfers die je noemde komen overeen met de tweede grafiek/tabel terwijl de cijfers in de tekst gaan over de eerste tabel/grafiek.

Mogelijk zat die fout dan in de eerdere versie van de PDF, want daar hebben beide grafieken(nu nog steeds) dezelfde naam, terwijl blijkens het onderschrift de eerste gaat over 1 vaccinatie en de tweede over 2.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 15-06-2021 22:02 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
Boinkie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:27:
[...]

Gebeurt niet meer. Ik had hem 3 dagen eerder ingepland dan 1987 aan de beurt was. Vriendin hetzelfde.
Je zou ook eens op je beurt moeten wachten. Ben jij echt zoveel belangrijker dan de rest?

• TheRicolaa10
1997:

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:39
Net gebeld om een afspraak te maken, maar de telefoniste vertelde dat er sinds vorige week het beleid mbt aantal weken tussen positieve test & vaccinatie is aangepast. Dit was 4 weken en is nu 8 weken.

Op de site van het RIVM zie ik dit echter niet, iemand die hier meer van weet?

Die aanpassing komt namelijk heel slecht uit... |:(

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:49
Aquafreak schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:27:
Net gebeld om een afspraak te maken, maar de telefoniste vertelde dat er sinds vorige week het beleid mbt aantal weken tussen positieve test & vaccinatie is aangepast. Dit was 4 weken en is nu 8 weken.

Op de site van het RIVM zie ik dit echter niet, iemand die hier meer van weet?

Die aanpassing komt namelijk heel slecht uit... |:(
Wanneer je online een afspraak maakt krijg je de vraag of je in de afgelopen 8 weken door de GGD positief bent getest op het coronavirus. Indien je dat met "ja" beantwoordt, dan kan je geen afspraak maken.

Wellicht dat je die afspraak online kan maken zonder eerlijk te zijn over je positieve coronatest... Ik kan niet beloven dat de GGD de afspraak niet annuleert. :P
11-06-2021: Gereviseerde versie. De wijzigingen betreffen:
(..)
Paragraaf 4.3 Contra-indicatie COVID-19 doorgemaakt. Nieuw: langer interval aanhouden na begin van de symptomen of de positieve testuitslag: 8 weken (was voorheen 4 weken). Geldt zowel voor de 1e als voor de 2e vaccinatie. Momenteel is er sprake van een overgangsfase en bestaande afspraken hoeven niet verzet te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 16-06-2021 10:35 ]

• Aquafreak
Mawlana schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Wanneer je online een afspraak maakt krijg je de vraag of je in de afgelopen 8 weken door de GGD positief bent getest op het coronavirus. Indien je dat met "ja" beantwoordt, dan kan je geen afspraak maken.

Wellicht dat je die afspraak online kan maken zonder eerlijk te zijn over je positieve coronatest... Ik kan niet beloven dat de GGD de afspraak niet annuleert. :P

[...]
Klopt inderdaad, maar ik heb pas gisteren die lijst voor het eerst ingevuld (als test). Dus misschien dat daar altijd al 8 weken heeft gestaan en dat het telefonisch 4 weken was.

Edit: Dankje voor de link, die had ik nog niet gevonden! Raar dat ze dat opeens hebben aangepast dan... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Aquafreak op 16-06-2021 10:45 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En zo zijn we bij GenZ aangekomen :)

March of the Eagles

• TheRicolaa10
XWB schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:00:
[...]

En zo zijn we bij GenZ aangekomen :)
Ik mag de 30e voor m'n eerste. Had gehoopt op eerder, maar ja.

• dglavimans
Eskimootje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:10:
[...]

Je zou ook eens op je beurt moeten wachten. Ben jij echt zoveel belangrijker dan de rest?
Het stomme daar aan is dat mensen ook weer die persoon moeten afbellen als ze hem wel vinden dit kost allemaal mensen en tijd. En dan worden vaak mensen nog boos ook dat het wordt afgezegd. Gekke wereld soms. Wacht lekker op je beurt alsjeblieft dat bespaard andere mensen hoofdpijn

[ Voor 8% gewijzigd door dglavimans op 16-06-2021 11:36 ]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 22:58

Mijn jaar is eindelijk aan de beurt _/-\o_
Ik wil wel twee vaccins ondanks dat ik eerder corona heb gehad. Dit mag ook volgens de Rijksoverheid, er staat alleen nergens hoe je dit moet doen als je eerder corona hebt gehad.
Is het mogelijk om direct de tweede afspraak in te plannen of moet ik hiervoor apart bellen met het 0800 nummer?

[ Voor 73% gewijzigd door VirinR op 16-06-2021 12:02 ]

Verwijderd

Is er eigenlijk al iets bekend over de restpartij Janssen vaccins? Dacht dat er nog wat over was wat nog gebruikt zou worden.

• user109731
  • Niet online
VirinR schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:50:
Ik wil wel twee vaccins ondanks dat ik eerder corona heb gehad. Is het mogelijk om direct de tweede afspraak in te plannen of moet ik hiervoor apart bellen met het 0800 nummer?
Voor zover ik weet kun je slechts één afspraak inplannen als je de vraag "heb je corona gehad" met "ja" beantwoordt.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:06:
Is er eigenlijk al iets bekend over de restpartij Janssen vaccins? Dacht dat er nog wat over was wat nog gebruikt zou worden.
Rond 21 juni kun je kiezen voor Janssen.

• jongetje
  • Laatst online: 09:46
Daarnaast wordt er iig in Den Haag een campagne gestart om mensen over te halen om ook een vaccinatie te laten halen. Omdat dit een lastigere doelgroep is om over te halen (laat staan 2 keer te laten komen) wordt hier Janssen voor gebruikt. Deze wordt volgens mij dan ook ingezet voor een doelgroep als dak en thuislozen zodat die met 1 keer klaar zijn. Ik vraag me af hoe groot de voorraad dan nog is voor het vrij inschreven vanaf volgende week.

Verwijderd

jongetje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:38:
Daarnaast wordt er iig in Den Haag een campagne gestart om mensen over te halen om ook een vaccinatie te laten halen. Omdat dit een lastigere doelgroep is om over te halen (laat staan 2 keer te laten komen) wordt hier Janssen voor gebruikt. Deze wordt volgens mij dan ook ingezet voor een doelgroep als dak en thuislozen zodat die met 1 keer klaar zijn. Ik vraag me af hoe groot de voorraad dan nog is voor het vrij inschreven vanaf volgende week.
Ik wacht het wel gewoon af, 2 vaccinaties voor de vakantie lukt sowieso niet, misschien janssen in 1 keer nog wel. Zo niet, plan ik alsnog pfizer/moderna in.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De prognose van leveringen voor 5-11 juli staat ook online. Helemaal geen Janssen meer, en ook het aantal Pfizer is een stuk lager. Janssen wordt niet meer grootschalig ingezet, dus zal niet heel veel impact hebben. Voor Pfizer hoop ik dat het een tijdelijke terugval is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EiHWaqirCCg0Qpg7jdqyv4li1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SHSbQ1uyyADKq9CIvMV3iF1h.png?f=fotoalbum_large

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:41
Ik denk dat het wel te relativeren valt. Die verwachte levering is even hoog als eind mei en toen ging het ook al met een redelijk tempo.

• TheRicolaa10
Woy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:49:
De prognose van leveringen voor 5-11 juli staat ook online. Helemaal geen Janssen meer, en ook het aantal Pfizer is een stuk lager. Janssen wordt niet meer grootschalig ingezet, dus zal niet heel veel impact hebben. Voor Pfizer hoop ik dat het een tijdelijke terugval is.

[Afbeelding]
Was het sowieso niet bekend dat Pfizer in Q3 wat minder ging leveren, vanwege die extra 50 miljoen in Q2?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TheRicolaa10 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Was het sowieso niet bekend dat Pfizer in Q3 wat minder ging leveren, vanwege die extra 50 miljoen in Q2?
Dat zou zeker kunnen. Maar ik had juli een augustus eigenlijk nog steeds redelijk grote aantallen verwacht. Zeker met de hoeveelheid mensen die nu hun eerste prik krijgen (sinds begin juni zit hier echt een grote versnelling), zou ik verwachten dat voor de tweede prikken grofweg hetzelfde aantal nodig zou zijn. Vanaf half juli zal het aantal eerste prikken natuurlijk wel flink af gaan nemen.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 16:52

[Afbeelding]
We hebben 17,5 miljoen mensen in Nederland. Hiervan is 80% 18 jaar of ouder -> 14 miljoen en 85% laat zich vaccineren, dan zijn dit 12 miljoen mensen en (bij alle 2 spuiten en beetje Janssen) 24 miljoen prikken, waarvan er 12 zijn gezet. We hebben er dus nog 12 miljoen nodig.. maarrr.. tussen de eerste en 2e prik zit 5 weken en nog maar 4,5 miljoen mensen hebben een eerste prik nodig. Als er nu 60% eerste prik en 40% 2e prik is, dan worden er bij zo'n 150k mensen per dag een eerste prik gezet, dan zou bij dit tempo over een maand iedereen een eerste prik gehad moeten hebben. Daarna is het 5 weken lang half tempo en alleen tweede prikken. Ergo, ook de levering mag over een maand best naar beneden.

• LongBowNL
  • Laatst online: 12:37
Als noodmaatregel kunnen altijd nog de eerste prikken midden juli worden verplaatst naar een later tijdstip.

[ Voor 5% gewijzigd door LongBowNL op 16-06-2021 13:22 ]

• Vrijdag
  • Laatst online: 10:52

Vrijdag

De Zwarte

VirinR schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:50:
[Twitter]
Mijn jaar is eindelijk aan de beurt _/-\o_
Ik wil wel twee vaccins ondanks dat ik eerder corona heb gehad. Dit mag ook volgens de Rijksoverheid, er staat alleen nergens hoe je dit moet doen als je eerder corona hebt gehad.
Is het mogelijk om direct de tweede afspraak in te plannen of moet ik hiervoor apart bellen met het 0800 nummer?
Ik kreeg bij het invullen van de vragenlijst te zien of ik de afgelopen zes maanden corona heb gehad. Ik heb in oktober thuisgezeten met corona maar omdat het te lang geleden was zou ik alsnog twee prikken krijgen. GIsteren heb ik de eerste opgehaald.

Had wel even gebeld, want ik kwam er niet echt uit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Aquafreak
En het verhaal gaat door...

Het was blijkbaar zo druk met inplannende mensen dat er in de complete regio geen plek vrij was rondom 8 Juli. En omdat ik dus een positieve test had korter dan 8 weken geleden kan ik geen online afspraak maken, terwijl online zelfs plek is op 30 Juni op de dichtstbijzijnde locatie 8)7 .

Ik heb nu dus 2 opties:
1) Later wéér bellen en hopen dat er dan wel een plek beschikbaar is.
2) Nee invullen bij de vraag of ik korter dan 8 weken geleden positief ben getest. Ik kan dan online een afspraak maken, echter is de voorgeschotelde datum 4 Juli (of zelfs 30 Juni), terwijl ik officieel niet eerder dan 6 Juli gevaccineerd mag worden. Gezien vorige week de tijd tussen vaccinatie en positieve test van 4 naar 8 weken is gegaan zou 7 weken en 5 dagen geen probleem moeten zijn, zou je zeggen... :? .

Wat zouden jullie doen?

PS: Het bellen liep overigens erg soepel, daar was niks op aan te merken! Beide baalden er ook van dat het zo liep.

• TheRicolaa10
@Aquafreak Ik kan ook pas 30 juni terecht in Brabant helaas. Ik vind het sowieso wel opvallend dat ze stilletjes die range van 4 naar 8 weken zetten. Lijkt me raar dat dat verschil wat gaat uitmaken. Ik zou 'm gewoon op 4 juli plannen.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben net terug van de vaccinatielocatie in Venlo. Ik stond echt versteld van de perfecte organisatie daar. Een groot parkeerterrein met meer dan voldoende plaats, meerdere ingangen voor Pfizer, eentje voor AstraZeneca. Was zelf een kwartiertje te vroeg, maar dat was geen enkel probleem, heb echt helemaal nergens hoeven wachten. Spuitje zat erin voordat ik het wist. Meteen even erna het gele boekje laten afstempelen/stickeren, nog even 15 minuten wachten en het zit erop. Echt, ik vond complimenten voor de organisatie wel op zijn plaats. Het leek er overigens daardoor misschien wel op dat er nog wel wat speling in zat en dat ze nog wat meer konden prikken, maar wellicht loopt het gewoon ook mede daardoor wel echt goed door.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dangerousp schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:20:
[...]

We hebben 17,5 miljoen mensen in Nederland. Hiervan is 80% 18 jaar of ouder -> 14 miljoen en 85% laat zich vaccineren, dan zijn dit 12 miljoen mensen en (bij alle 2 spuiten en beetje Janssen) 24 miljoen prikken, waarvan er 12 zijn gezet. We hebben er dus nog 12 miljoen nodig.. maarrr.. tussen de eerste en 2e prik zit 5 weken en nog maar 4,5 miljoen mensen hebben een eerste prik nodig. Als er nu 60% eerste prik en 40% 2e prik is, dan worden er bij zo'n 150k mensen per dag een eerste prik gezet, dan zou bij dit tempo over een maand iedereen een eerste prik gehad moeten hebben. Daarna is het 5 weken lang half tempo en alleen tweede prikken. Ergo, ook de levering mag over een maand best naar beneden.
Even kort door de bocht rekenen, inderdaad met 24 miljoen, en grofweg 13 miljoen vaccinaties gezet, nog 0,5 miljoen pfizer, en 150k moderna op voorraad, en tot 5 juli nog 3,6 m pfizer en 350k moderna geleverd. Komen we begin Juni tot 17.5M vaccins ( Nog niet allemaal gezet natuurlijk ). Dan moet in 8 weken (voor 1 september iedereen die wil 2 maal gevaccineerd ) ongeveer de overige 6,5 miljoen geleverd worden, dat is ongeveer 800k per week, liever iets meer omdat vaccins niet direct beschikbaar zijn, en er dus eigenlijk de week daarvoor al genoeg vaccins moeten zijn. Dat lijkt inderdaad wel te lukken met dit tempo. Het lijkt vooral wat tegen te vallen doordat de afgelopen week echt heel veel geleverd is.

(Natuurlijk een beetje bierviltjes berekening, maar zal wel aardig in de richting zitten).

• jongetje
  • Laatst online: 09:46
@Aquafreak Ik zou me gewoon aan de richtlijnen houden. Anders klopt misschien de registratie ook niet en krijg je geen vaccinatiebewijs omdat je nog een 2e prik zou moeten omdat je hebt aangegeven geen corona te hebben gehad (aanname). Waarom wil je perse rondom 8 juli, waarom niet een paar dagen later? Of staat dat nog niet open? Dan morgen weer bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 16-06-2021 13:58 ]

• Aquafreak
@jongetje De vraag met 'Bent u positief getest op Corona' beantwoord ik uiteraard met ja, ik krijg dan ook maar een enkele vaccinatie voorgeschoteld als optie. Dat stuk zit wel goed.
Ik verwacht dat er geen koppeling zit tussen wanneer je de afspraak hebt ingepland en of je dan aan de 4 of 8 weken moet houden. Maar dat is uiteraard een aanname.

Richtlijnen heten niet voor niets richtlijnen ;) .
Overige datums komen (zeer) slecht uit vanwege tentamens en vakantie en online is alleen nog maar 4 Juli (of zelfs eerder) te plannen en telefonisch dus helemaal niks te plannen. Als ik wacht tot er plek vrij komt rondom 8 Juli zul je net zien dat het opeens allemaal volgepland is en ik nog véél later aan de beurt ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Aquafreak op 16-06-2021 14:11 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Keuze voor Janssen-vaccin pas vanaf 23 juni

Mensen die dat willen kunnen vanaf 23 juni een afspraak voor het Janssen-vaccin maken. Dat laat de GGD weten. Vorige week werd de datum van 21 juni genoemd, maar dat is volgens een woordvoerder een misverstand. Via een speciaal telefoonnummer kunnen mensen een prikafspraak maken of een bestaande afspraak voor Pfizer of Moderna omzetten.

Waarschijnlijk worden de eerste prikken met het Janssen-vaccin eind volgende week gezet, maar dat is nog niet zeker. "We werken er hard aan", zegt de GGD. De dienst weet ook nog niet hoeveel Janssen-vaccins er worden geleverd, "maar dat zullen geen enorme hoeveelheden zijn".

Het Janssen-vaccin is grotendeels uit het vaccinatieprogramma geschrapt, maar is volgens minister De Jonge wel veilig en effectief. Omdat er maar één prik van nodig is, is het bijvoorbeeld handig voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn en op vakantie willen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Lekker dan. Ik heb een Twitter-monitor-bot-rss-exchange appliance draaien die de tweets van Hugo checkt op mijn geboortejaar....

Er is iets mis gegaan... :D

(ja, dit is een 'grapje', ik mag a.s. vrijdag een eerste prikje halen)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]
Janssen geeft toch maar 2 of 3 weken vooruit de leveringen door?

Van Pfizer ziet het er idd uit als een Q2 push, om maar zoveel mogelijk in Q2 te leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 16-06-2021 18:52 ]

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Voor zover ik weet kun je slechts één afspraak inplannen als je de vraag "heb je corona gehad" met "ja" beantwoordt.

[...]

Rond 21 juni kun je kiezen voor Janssen.
De datum was al doorgeschoven naar 23 juni las ik.

Zie ook de post van @Tourniquet hierboven. :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 16-06-2021 18:55 ]

PSN

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

[Afbeelding]
Eerst stond er voor Pfizer voor 21en 28 juni 1 miljoen leveringen, nu zijn die 1,3 miljoen. Komende 3 weken worden er dus ca 3,3 miljoen geleverd ipv de 3x miljoen die eers voorzien was :)

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:59 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.