Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

Ik vind ook dat de GGD dit al die tijd had moeten doen.

Als er landen zijn die het graag willen zien, waarom zou je er dan niet aan meewerken?
Sommige landen zijn nu eenmaal gek op documenten en papieren met stempels.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Blijkbaar gaan ze het vanaf maandag weer stempelen.
Ik ga zaterdag voor mijn 2de prik.
Kijken of ze al een stempel of sticker geven.

Ook eens zien hoe ze dan omgaan met de vraag over een bewijs van de 1ste prik.

Als er landen zijn die er echt om vragen, maak ik zelf wel effe een stickertje.
Staat nergens in het Gele Boekje dat je er niet zelf een aantekening in mag maken.
En ik heb een vaccin gehad. Ik weet welk, en ik weet de batchnummers.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Wel beter dat ze nu gewoon stempelen, scheelt weer heel wat gehannes voor alle buiten de EU reizen die je gaat maken in de komende jaren.

Ik zie mezelf al met zo'n EU QR code staan in Azie die ze dan weer niet kunnen scannen :/
Er komt vast wel een vorm van interoperabiliteit hoor. Veel landen in Azië zijn erg afhankelijk van toerisme dus ik twijfel er niet aan dat dat goed komt.

Maar inderdaad, erg fijn dat het in het gele boekje erbij kan! Precies op tijd voor mijn prik ook! Nu nog even Janssen selecteerbaar maken en ik ben 100% blij met hoe het gaat :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Dit is een onzinvergelijking. Het is gewoon niet waar. Het is zelfs een zodanig onzinnige vergelijking dat het moeilijk is om uit te leggen wat er niet aan klopt, want eigenlijk klopt alles er niet aan.
Kijk deze even:

[ Voor 12% gewijzigd door P_de_B op 03-06-2021 14:43 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• P_de_B
  • Niet online
Iemand toevallig een idee hoe lang het duurt voordat je vaccinatie in mijn.rivm.nl zichtbaar is? Die van mij (afgelopen zondag GGD) nog niet. Mijn vrouw eerder via haar ziekenhuis bijvoorbeeld al wel.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:43:
Er komt vast wel een vorm van interoperabiliteit hoor. Veel landen in Azië zijn erg afhankelijk van toerisme dus ik twijfel er niet aan dat dat goed komt.
Vooralsnog maken de meeste Aziatische landen het alleen maar moeilijker voor toeristen om naar hun land te komen.
Familielid van me woont de helft van het jaar in Thailand.
Als je ziet wat die allemaal moet laten zien om nu naar Thailand te gaan... niet normaal.
De helft daarvan is ook nog eens overbodig.
Ter plekke moet hij ook 2 weken in quarantaine in een hotel.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Krabbel die tweede er gewoon bij in je boekje :+
Zo'n sticker met een correct batchnummer is nou ook weer niet zo makkelijk na te maken en de handtekening van de dienstdoende arts vervalsen moet je ook maar willen en kunnen. Plus je moet nog een stempel hebben van de GGD.

Het kan allemaal wel, tenslotte bestaan er ook valsmunters in deze wereld, maar om nou te doen of iedereen dat in je lunchpauze effe doet lijkt me wat overdreven.

Bovendien is het meerendeel van de mensheid toch niet zo voor valsheid in geschrifte en zijn de consequenties niet gering als je tegen de lamp loopt.

Er zullen er altijd zijn die het wel doen maar ik schat dat die aantallen heel gering zijn.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:45

bert pit

asdasd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Dit is een onzinvergelijking. Het is gewoon niet waar. Het is zelfs een zodanig onzinnige vergelijking dat het moeilijk is om uit te leggen wat er niet aan klopt, want eigenlijk klopt alles er niet aan. En dan heb ik het niet eens over dat je in je voorbeeld niet aangeeft wát er vergeleken wordt.

Het grootste deel van het verschil in de tests is dat er bij Pfizer en Moderna is gekeken naar 2 shots en bij Janssen naar 1 shot. Je zou ook Janssen met 2 shots kunnen doen en kijken naar de effectiviteit die je dan hebt. Wat sowieso blijkt is dat Janssen na het eerste shot effectiever is dan Pfizer en Moderna na het eerste, en dat Janssen ook na de testperiode langzaam in effectiviteit blijft toenemen waar dat bij Pfizer en Moderna beperkt(er) is. Enfin, allemaal al langsgekomen in dit topic.

In een goede trial met goede controlegroep en schone data is het prima te vergelijken, en alle ontkenning daarvan geeft blijk van dat je niet begrijpt hoe wetenschappelijk onderzoek en hoe statistieken werken.
De vaccins zijn op verschillende tijdstippen getest: de een op het hoogtepunt (AZ) de ander laagtepunt (Pfizer en Moderna) binnen de pandemie. Relatief gezien zou dat gelijk moeten zijn maar als je een vergelijk wil maken dan zou je ze onder gelijke omstandigheden moeten testen.

Rest my case.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Wolly schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Lijkt mij ook problematisch. Uit medisch oogpunt heb je dus geen tweede prik nodig.

Dan kies je dus voor een extra vaccinatie puur en alleen zodat je vrij bent om te reizen, terwijl een vaccinatie daar natuurlijk helemaal niet voor bedoeld is.
Interessant genoeg werd het mij, toen ik een telefonische afspraak maakte, als optie gegeven. Ik heb (iets) minder dan 6 maanden geleden corona gehad (heel mild) en kreeg min of meer de keuze of ik toch voor 2 prikken wilde gaan. Daar heb ik volmondig ja op geantwoord. Niet eens zozeer om te kunnen reizen (ik begreep dat in dat EU coronapaspoort het gehad hebben van een besmetting ook al "voldoende" gaat zijn) maar omdat het mij een veiliger gevoel geeft. Ik wilde er niet over jokken (ik had ook makkelijk kunnen zeggen dat ik nooit besmet ben geweest), maar als ik dan toch mag kiezen...

Het zal ongetwijfeld liggen aan degene die je aan de telefoon hebt trouwens.

omniscale.nl

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik blijf helemaal achter mijn opmerking staan. Inhoudelijk gezien rammelt deze video aan meerdere kanten. En de paraplu-opmerking slaat nog steeds nergens op.

Het grootste probleem is dat je de getallen niet kunt vergelijken omdat het eigenlijk verschillende trials zijn. Zoals ik eerder zei zou je de zuivere getallen moeten hebben om er vervolgens een nieuw onderzoek voor op te zetten waarbij je de vaccins op dezelfde manier beoordeelt. Dat is nu niet gebeurd. En zelfs als je zuivere getallen hebt, kan het zo zijn dat testpersonen op een andere manier getest zijn, bijv. met tests met verschillende niveaus van gevoeligheid, om maar iets te noemen wat invloed kan hebben.

Dat de tijd, omstandigheden en varianten een rol spelen is mogelijk maar dat is speculatief, en het is compleet onbekend of dat nou wel of niet zo is. Bij juiste behandeling van data zouden enkel varianten theoretisch gezien een significante rol moeten kunnen spelen.

Wat het belangrijkst is, en dat is goed aangegeven in deze video, is dat alle vaccins beschermen tegen ziekenhuisopname en dood door covid. Ik hoop dan ook nog steeds dat ik snel Janssen kan krijgen :+

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Indoubt schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Zo'n sticker met een correct batchnummer is nou ook weer niet zo makkelijk na te maken en de handtekening van de dienstdoende arts vervalsen moet je ook maar willen en kunnen. Plus je moet nog een stempel hebben van de GGD.

Het kan allemaal wel, tenslotte bestaan er ook valsmunters in deze wereld, maar om nou te doen of iedereen dat in je lunchpauze effe doet lijkt me wat overdreven.

Bovendien is het meerendeel van de mensheid toch niet zo voor valsheid in geschrifte en zijn de consequenties niet gering als je tegen de lamp loopt.

Er zullen er altijd zijn die het wel doen maar ik schat dat die aantallen heel gering zijn.
Ze zijn misschien wel gering, maar we hebben het hier niet over een paspoort vervalsen.

Die sticker is gewoon een sticker die je koopt bij Bruna.
Met wat geprinte tekstjes erop.

Handtekening van de arts... Wat dacht je van de handtekening van je buurman? Hoe moet die Guardia Civil of wie er ook aan de grens staat, weten van wie die handtekening is.
Prikken worden ook gezet door honderden mensen. Verwacht je dat ze op elke grensovergang een overzicht hebben van al die handtekeningen?

Niet alle GGD's zetten een stempel.
Mijn broer kreeg alleen een sticker. Voor de rest niks.

Het is gewoon niet te controleren of het valsheid in geschrifte is.

[ Voor 8% gewijzigd door Rzaan op 03-06-2021 15:13 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

bert pit schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:51:
[...]

De vaccins zijn op verschillende tijdstippen getest: de een op het hoogtepunt (AZ) de ander laagtepunt (Pfizer en Moderna) binnen de pandemie. Relatief gezien zou dat gelijk moeten zijn maar als je een vergelijk wil maken dan zou je ze onder gelijke omstandigheden moeten testen.

Rest my case.
Nee want daarom heb je een controlegroep. Daarmee kijk je naar de verhoudingen in de twee groepen. Die verhoudingen blijven hetzelfde, en anders klopt je onderzoeksopzet niet. Dit is deels niet juist weergegeven in de Vox-video (de andere punten zijn wel geldig).

Weet je wat een controlegroep is? En kun je mij uitleggen waarom het uit zou maken, anders dan door varianten?

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:00
Dit is toch echt meer een discussie voor:

Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26yo0UE2ynxO30JYl-yXF6HcB5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gQuYcgula9EmYDTNceHt8dqP.jpg?f=user_large

Het is een foto van niks.
Maar dit is bijvoorbeeld wat iemand kreeg vanuit de GGD bij 2 prikken.

2 stickers van niks, en met de hand geschreven de toevoeging 0.3 ml.
Geen stempel, geen handtekening.

In het Dagblad van het Noorden stond o.a. het volgende:
Mensen die al gevaccineerd zijn, kunnen ook een stempel krijgen als ze dat willen. Daarvoor moeten ze met hun vaccinatieregistratie en het gele boekje naar de vaccinatielocatie gaan, laat de overkoepelende organisatie GGD GHOR Nederland weten. Het kan zijn dat GGD-regio's dat alleen op vaste tijden en op een centrale plek doen. Daar wordt nog aangewerkt.

[ Voor 64% gewijzigd door Rzaan op 03-06-2021 15:28 ]

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:53

pinda powerrr

Slow down...

Het is toch wel een grote verspilling van geld en moeite om dubbele uitnodigingen te sturen |:(

Heb de eerste prik er al een tijdje in zitten, toch vandaag een uitnodiging (exact dezelfde) vanwege bouwjaar.

Als je nagaat dat er al miljoenen mensen gevaccineerd zijn vanwege bepaalde beroepsgroepen, of risicogroep. Waarom staat dat niet in het systeem?

Waiting on the world to change

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
Ik denk oprecht dat het juist minder moeite is om dubbele uitnodigingen te sturen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:54:
Het is toch wel een grote verspilling van geld en moeite om dubbele uitnodigingen te sturen |:(

Heb de eerste prik er al een tijdje in zitten, toch vandaag een uitnodiging (exact dezelfde) vanwege bouwjaar.

Als je nagaat dat er al miljoenen mensen gevaccineerd zijn vanwege bepaalde beroepsgroepen, of risicogroep. Waarom staat dat niet in het systeem?
Liever een uitnodiging teveel dan groepen mensen die om de een of andere synchronisatiefout niets krijgen.

Die paar centen vallen in het niet.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:45

bert pit

asdasd

pinda powerrr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:54:

"Het systeem" daar draait het om.

E zijn 38 systemen, koppelingen zijn in de maak, sommige mensen willen niet dat bepaalde gegevens centraal geadministreerd worden en er worden fouten gemaakt, ook loopt bij sommige dienstverleners de administratie achter.

[ Voor 14% gewijzigd door bert pit op 03-06-2021 16:23 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Lensent schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:42:
Ik ben gevaccineerd en heb geen geel boekje. Nergens heb ik dus bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Hoe wordt daar mee om gegaan...?
staat ie wel op mijn.rivm.nl zichtbaar?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-11 08:22
Bockelaar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:26:
[...]

staat ie wel op mijn.rivm.nl zichtbaar?
Dat wel ja

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
dan komt ie straks toch ook in je vaccinatiepaspoort/app dinges, komt vast goed ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Je leest selectief wat je vooral wilt lezen. Dat gaat vaak automatisch. Sinds wanneer stoppen mensen met denken dat alleen Nederland alwetend is. En dat het RIVM foutloos werkt en hun beleid nooit wijzigt .

Kijk vooral verder dan alleen naar Nederlandse bronnen. De Amerikaanse CDC, tegenhanger van RIVM schrijft vaak totaal andere dingen. CDC is heel wat groter natuurlijk. Vaak lopen juist zij wel voorop wat later het RIVM weer gaat aangeven.

Zoals dat als je een Corona bestemming hebt doorgemaakt je voldoende beschermt bent met 1 prik. Nee dus.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/faq.html
Yes, you should be vaccinated regardless of whether you already had COVID-19. That’s because experts do not yet know how long you are protected from getting sick again after recovering from COVID-19. Even if you have already recovered from COVID-19, it is possible—although rare—that you could be infected with the virus that causes COVID-19 again.
Of nog een
If you receive a vaccine that requires two doses, you should get your second shot as close to the recommended interval as possible. However, your second dose may be given up to 6 weeks (42 days) after the first dose, if necessary.
Bescherming Indiase variant is nog in onderzoek, alleen Pfitzer en AstraZenica is nu bekend.

Besmettingscijfers van vandaag in de UK zijn het hoogste aantal sinds maart.

En daar gaan we weer het berg en dal door. Nederland wil volop vrijheid geven, over een paar maanden moet alles weer op slot.

Jojo beleid. Geen strategie voor de lange termijn.

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 03-06-2021 22:55 ]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12
Hoogste ooit maar met de ziekenhuis opnames is er (nog) vrij weinig aan de hand daar?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CR2032 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:48:
[...]
Bescherming Indiase variant is nog in onderzoek, alleen Pfitzer en AstraZenica is nu bekend.

Besmettingscijfers van vandaag in de UK zijn het hoogste aantal sinds maart.

En daar gaan we weer het berg en dal door. Nederland wil volop vrijheid geven, over een paar maanden moet alles weer op slot.

Jojo beleid. Geen strategie voor de lange termijn.
Alleen las ik vandaag wel, dat de besmettingen in het VK voornamelijk in de leeftijdsgroep 10-30 zitten. En in die groep is de vaccinatiegraad nog heel laag.

[ Voor 34% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-06-2021 23:52 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• ijdod
  • Laatst online: 08:39
@BeQuietAndDrive En die groep is waarschijnlijk wel erg actief in het gebruiken van de versoepelingen, net als bij ons. Het viel me inderdaad onlangs op dat een aantal van mij Engelse vrienden in mijn leeftijdsgroep ook nu aan de beurt zijn. Ik had verwacht dat die al geweest zouden zijn. Ik denk dat het VK minder ver op ons voorloopt als we soms denken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:38
Boinkie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:27:
Hoogste ooit maar met de ziekenhuis opnames is er (nog) vrij weinig aan de hand daar?
Ja, want de besmettingen zitten vooral in de groep jongeren. En die zijn nog niet gevaccineerd dus op zich is dit ook te verwachten. Ze hebben veel vrijheden en zijn dus weer veel bij elkaar, dus lopen de besmettingen op. Daarnaast heb je nog een groep ouderen die wel gevaccineerd zijn maar het alsnog krijgen. Die krijgen door het vaccin geen zware complicaties. Beide groepen komen daarmee niet in het ziekenhuis en dus is er weinig aan de hand.

[removed]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:07
redwing schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:12:
[...]

Ja, want de besmettingen zitten vooral in de groep jongeren. En die zijn nog niet gevaccineerd dus op zich is dit ook te verwachten. Ze hebben veel vrijheden en zijn dus weer veel bij elkaar, dus lopen de besmettingen op. Daarnaast heb je nog een groep ouderen die wel gevaccineerd zijn maar het alsnog krijgen. Die krijgen door het vaccin geen zware complicaties. Beide groepen komen daarmee niet in het ziekenhuis en dus is er weinig aan de hand.
Aldus redwing de epidemioloog ;). Maar waarschijnlijk klopt je verhaal wel hoor. Laten we het hopen.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:56:
[...]
Weet je wat een controlegroep is? En kun je mij uitleggen waarom het uit zou maken, anders dan door varianten?
Een controlegroep (tussen verschillende onderzoeken!) kan je niet 100% gelijk maken; anders moeten de mensen met variant a beter worden en dan ingespoten worden met variant b zodat iedereen variant b test. Maar goed dat is dus ethisch niet mogelijk en vooral ook geen zuivere test omdat de afweerstoffen tegen a ook kunnen werken tegen b. Ook zijn de omgevingsvariabelen niet allemaal uit te sluiten en te controleren.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:38
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:18:
[...]
Aldus redwing de epidemioloog ;). Maar waarschijnlijk klopt je verhaal wel hoor. Laten we het hopen.
Hey, dat heb ik echt niet zelf vezonnen hoor :P Dit is van Engelse en andere kranten waarvan ik het nieuws bij houd. UK (en ook Israel) liggen toch net een stapje voor en wat daar gebeurt is toch enigszins een voorspelling van wat we hier kunnen verwachten.

[removed]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:35
voor de mensen ( zo als ik ) die voor hun kind of ouders zorgen en die nog thuis wonen en die een WLZ indicatie hebben er komt schot in gelukkig

https://www.gemiva-svg.nl...tie-voor-thuiswonende-men

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:47

codex

Geen OpenAI agent :)

redwing schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Hey, dat heb ik echt niet zelf vezonnen hoor :P Dit is van Engelse en andere kranten waarvan ik het nieuws bij houd. UK (en ook Israel) liggen toch net een stapje voor en wat daar gebeurt is toch enigszins een voorspelling van wat we hier kunnen verwachten.
Israël mag nu echt geen naam meer hebben. Verhoudingsgewijs hebben we meer Lyme besmettingen in Nederland.

Mooi vooruitzicht :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
bie100 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:40:
voor de mensen ( zo als ik ) die voor hun kind of ouders zorgen en die nog thuis wonen en die een WLZ indicatie hebben er komt schot in gelukkig

https://www.gemiva-svg.nl...tie-voor-thuiswonende-men
Mooi dat dat gebeurt, maar zijn de meeste mensen waarvoor dat geld sowieso niet ook bijna op leeftijd al aan de beurt? ( Ik weet niet exact wanneer je voor WLZ in aanmerking komt, maar mijn inschatting is dat je dan meestal een kind van minstens een paar jaar oud hebt, en dus meestal 30+ bent. )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• bie100
Woy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:17:
[...]

Mooi dat dat gebeurt, maar zijn de meeste mensen waarvoor dat geld sowieso niet ook bijna op leeftijd al aan de beurt? ( Ik weet niet exact wanneer je voor WLZ in aanmerking komt, maar mijn inschatting is dat je dan meestal een kind van minstens een paar jaar oud hebt, en dus meestal 30+ bent. )
nee hoor een WLZ indicatie is voor mensen met intensieve zorg dat heeft niks met leeftijd te maken maar meer met beperking of aandoening van blijvende aardt dan

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54
Geen idee waar die Kirsten Verdel de informatie vandaan haalt, maar het klopt wel steeds.

Vandaag 1983 aan de beurt dus...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

bramv82 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:25:
Geen idee waar die Kirsten Verdel de informatie vandaan haalt, maar het klopt wel steeds.

[Twitter]
mja, ik had voor het weekend gehoopt op weer twee jaartallen :p
* mystic is van 1984 :+

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
bie100 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:22:
[...]

nee hoor een WLZ indicatie is voor mensen met intensieve zorg dat heeft niks met leeftijd te maken maar meer met beperking of aandoening van blijvende aardt dan
Ja dat snap ik, maar je hebt het over mensen die zorg dragen voor een kind die een WLZ indicatie heeft. Mijn inschatting was dat de meeste mensen pas vanaf een jaar of 25 kinderen krijgen, en dat een WLZ indicatie meestal pas na een paar jaar afgegeven wordt ( Maar dat is meer mijn inschatting met de gemiddelde duur van dat soort trajecten, kan het dus goed mis hebben ). Vooral nieuwsgierigheid

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• bie100
Woy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Ja dat snap ik, maar je hebt het over mensen die zorg dragen voor een kind die een WLZ indicatie heeft. Mijn inschatting was dat de meeste mensen pas vanaf een jaar of 25 kinderen krijgen, en dat een WLZ indicatie meestal pas na een paar jaar afgegeven wordt ( Maar dat is meer mijn inschatting met de gemiddelde duur van dat soort trajecten, kan het dus goed mis hebben ). Vooral nieuwsgierigheid
ligt aan de situatie als je kind wordt geboren met een zware beperking en je gaat het kind zelf thuis verzorgen kom je daar gelijk voor in aanmerking

en in andere gevallen waar het nog niet zichtbaar is vooral met autisme kan je later in aanmerking komen voor een WLZ indicatie

het heeft vooral te maken met redzaamheid of 24 uur zorg

• vickypollard
mystic schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:27:
[...]

mja, ik had voor het weekend gehoopt op weer twee jaartallen :p
* mystic is van 1984 :+
Ik zou eerder rekenen op nog minstens weer één dag geen nieuwe jaartallen in verband met de AZ-groep die morgen een afspraak mag maken.

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 04-06-2021 09:39 ]

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Maar inderdaad, erg fijn dat het in het gele boekje erbij kan! Precies op tijd voor mijn prik ook! Nu nog even Janssen selecteerbaar maken en ik ben 100% blij met hoe het gaat :)
Ik heb nog vliegvelden gezien waar ze 3 jaar geleden nog werkten met handgeschreven boardingpassen, jij denkt dat die zomaar op een "QR code scan infrastructuur" aangesloten zijn? Geen internationaal vliegveld, dat klopt, maar toch. Maar ook internationale vliegvelden gezien waar op een vrij random plaats een bagagescanner staat waar per se je bagage doorheen moet, maar vervolgens niemand op een scherm zit te kijken en als het te lastig wordt met grote bagage, hoeft het niet meer. Die landen zie ik niet snel zoiets moderns implementeren. Het gele boekje is echt meer dan prima hiervoor. (nu moet ik ook zeggen dat mij nog nooit naar dat boekje gevraagd is, terwijl alles er wel in staat)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens de huidige planning zouden de laatste mensen ongeveer half juli de eerste prik moeten krijgen. Aangezien ze willen dat je binnen 3 weken na het maken van de afspraak terrecht moet kunnen, kom je de laatste jaargang denk rond 25 juni, aangezien we nog 20 jaargangen moeten, denk ik ongeveer 1 jaargang per dag.

Met het hele Janssen verhaal kan dat moglijk nog iets later zijn, dus dan af en toe een dagje geen jaargang.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 04-06-2021 09:50 ]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:37
Rannasha schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Het hele systeem is niet heel handig. Ongeacht hoe of wanneer je de aankondiging doet, je hebt altijd een stormloop wanneer het open gaat.

Ik ben zelf in Geneve geprikt en daar is een systeem gebruikt waarbij iedereen zich vanaf Januari al kon aanmelden. Afspraken worden vervolgens uitgedeeld op volgorde van prioriteit en van aanmelding. Zodra je aan de beurt bent, krijg je een SMSje met de tijd en locatie en een link om te afspraak te verplaatsen als het niet goed uit komt.

De aanmeldingen zijn op deze manier uitgesmeerd over een lange periode in plaats van in bursts iedere keer dat er een nieuwe groep vrijgegeven wordt en je hoeft niet in de gaten te houden wanneer jouw groep aan de beurt is.
Snap niet helemaal waarom je blijft herhalen dat je in de gaten moet houden wanneer jouw groep aan de beurt is. Zoals ik een aantal dagen geleden ook al aangegeven heb is daar helemaal geen sprake van. Je kunt het in de gaten houden als je er snel bij wil zijn maar als je dat niet doet valt de uitnodiging gewoon op de mat en maak je dan je afspraak.
Wat mij betreft is het systeem in Geneve juist onhandig/slecht vergeleken met het onze, daar moet je immers zelf actie ondernemen om überhaupt een uitnodiging te krijgen.

• Rannasha
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Snap niet helemaal waarom je blijft herhalen dat je in de gaten moet houden wanneer jouw groep aan de beurt is. Zoals ik een aantal dagen geleden ook al aangegeven heb is daar helemaal geen sprake van. Je kunt het in de gaten houden als je er snel bij wil zijn maar als je dat niet doet valt de uitnodiging gewoon op de mat en maak je dan je afspraak.
Gezien hoeveel aandacht er is voor de tweets van Hugo, lijkt het mij dat er juist veel mensen geinteresseerd zijn om zo snel mogelijk een afspraak te maken.
Wat mij betreft is het systeem in Geneve juist onhandig/slecht vergeleken met het onze, daar moet je immers zelf actie ondernemen om überhaupt een uitnodiging te krijgen.
Voor zover ik het begrepen heb moet je in Nederland ook actie ondernemen. Want de uitnodigingsbrief is slechts een uitnodiging om een afspraak te maken. Zonder eigen actie, gebeurt er nog steeds niets.

Maar waar je in NL je de eigen actie pas kunt doen vanaf een vrij laat, specifiek moment dat voor iedereen anders is, was het hier al vanaf Januari mogelijk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• vickypollard
bramv82 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:25:

[Twitter]
Ik vermoed trouwens dat zij haar informatie, in dit geval, gewoon van iemand heeft die voor de vaccinaties werkt (zij het de lijn of als prikker). Op reddit comment ook steeds iemand al eerder dit soort informatie.

• ninjazx9r98
Rannasha schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Gezien hoeveel aandacht er is voor de tweets van Hugo, lijkt het mij dat er juist veel mensen geinteresseerd zijn om zo snel mogelijk een afspraak te maken.
Aandacht door wie? Tweakers.net, het nieuws en dergelijke of generieke aandacht? Ik ken heel wat mensen in mijn omgeving die daar totaal geen weet van hebben, het totaal niet volgen en pas actie ondernemen als de brief op de mat ligt. Maar dan nog is en blijft het een keuze wanneer je actie onderneemt, de uitnodiging krijg je hoe dan ook en er is dus geen opt-in systeem waar ik ook geen voorstander van ben in dit geval.
[...]

Voor zover ik het begrepen heb moet je in Nederland ook actie ondernemen. Want de uitnodigingsbrief is slechts een uitnodiging om een afspraak te maken. Zonder eigen actie, gebeurt er nog steeds niets.

Maar waar je in NL je de eigen actie pas kunt doen vanaf een vrij laat, specifiek moment dat voor iedereen anders is, was het hier al vanaf Januari mogelijk.
Waar heb ik dan geschreven dat je hier helemaal geen actie moet ondernemen? Je hoeft hier geen actie te ondernemen om uitgenodigd te worden ala Geneve maar de afspraak moet je nog steeds zelf maken wat ik ook gewoon schreef. Verschil is alleen dat je hier hoe dan ook een uitnodiging krijgt en je niet van tevoren hoeft aan te melden. Heb ook het vermoeden, maar kan dat uiteraard niet bewijzen, dat opt-in voor een lagere uitkomst zou zorgen.

• ijdod
In het Parool (mogelijk paywall)
Eén prik volstaat ook als infectie ouder is dan zes maanden

Nederland kan 340.000 coronavaccins effectiever inzetten. Mensen die langer dan zes maanden geleden ziek werden, krijgen nu twee prikken. Maar één prik biedt genoeg bescherming tegen herinfectie, blijkt uit een studie van Amsterdam UMC en de GGD Amsterdam. Het OMT adviseert positief.

“Mensen die covid hebben gehad, zijn na één prik met Pfizer beter beschermd dan mensen die nog niet besmet zijn geweest en twee prikken met Pfizer kregen,” zegt viroloog en OMT-lid Menno de Jong. “Ze hebben na één vaccinatie hogere concentraties neutraliserende antistoffen, ook tegen drie opkomende varianten. Het maakt niet uit of de besmetting drie, tien of vijftien maanden geleden plaatsvond.”

De studie is uitgevoerd onder 155 Amsterdamse ex-coronapatiënten. Hun antistofrespons werd vergeleken met resultaten uit een studie onder zorgmedewerkers van Amsterdam UMC die geen infectie doormaakten en twee prikken met Pfizer kregen. Beide onderzoeken zijn al online te vinden, maar moeten nog worden beoordeeld door kritische vakgenoten voor publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift kan plaatsvinden.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 04-06-2021 10:56 ]

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Aandacht door wie? Tweakers.net, het nieuws en dergelijke of generieke aandacht? Ik ken heel wat mensen in mijn omgeving die daar totaal geen weet van hebben, het totaal niet volgen en pas actie ondernemen als de brief op de mat ligt. Maar dan nog is en blijft het een keuze wanneer je actie onderneemt, de uitnodiging krijg je hoe dan ook en er is dus geen opt-in systeem waar ik ook geen voorstander van ben in dit geval.
Het is allemaal vrij anecdotisch, maar mijn familie en vrienden in Nederland houden over het algemeen wel goed in de gaten wanneer ze aan de beurt zijn, want die willen graag zo snel mogelijk geprikt worden.
Waar heb ik dan geschreven dat je hier helemaal geen actie moet ondernemen? Je hoeft hier geen actie te ondernemen om uitgenodigd te worden ala Geneve maar de afspraak moet je nog steeds zelf maken wat ik ook gewoon schreef. Verschil is alleen dat je hier hoe dan ook een uitnodiging krijgt en je niet van tevoren hoeft aan te melden. Heb ook het vermoeden, maar kan dat uiteraard niet bewijzen, dat opt-in voor een lagere uitkomst zou zorgen.
Ik zou niet zeggen dat het ene systeem opt-in en het andere opt-out is. In beide gevallen moet je 1 keer actie ondernemen, maar het verschil zit hem in wanneer je dat kunt doen. Wat het effect is op de opkomst is moeilijk te zeggen. Vooralsnog is de vraag naar vaccins nog altijd hoger dan het aanbod en er zijn nog steeds nieuwe aanmeldingen. Overigens is het natuurlijk nog steeds mogelijk voor de lokale overheid hier om mensen direct persoonlijk aan te schrijven die nog niet ingeschreven zijn, mocht het blijken dat het aantal nieuwe aanmeldingen te snel achteruit lopen. Het gebruik van het huidige systeem sluit de optie om een NL-stijl persoonlijke uitnodigingsbrief te sturen niet uit.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Inmiddels gelukt om als 1983-er een afspraak te maken.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 155% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:58 ]

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Hier ook gelukt, 1e afspraak is op de 15e.
Trouwens nog geen bevestigings-email gekregen, of krijgt niemand die?

Hier komt iets hips te staan

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
HyperMan schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:37:
Hier ook nog niet, duurde geloof ik een uur voordat mijn vrouw die kreeg. Zal wel in batches gaan.

• vickypollard
Klopt, kan wel tot een uur duren.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:14
Mijn vriendin (1983) heeft ook eindelijk de afspraak staan: 17 juni. Mooi nog net voor onze vakantie.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Metalfreak schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Ik heb nog vliegvelden gezien waar ze 3 jaar geleden nog werkten met handgeschreven boardingpassen, jij denkt dat die zomaar op een "QR code scan infrastructuur" aangesloten zijn? Geen internationaal vliegveld, dat klopt, maar toch. Maar ook internationale vliegvelden gezien waar op een vrij random plaats een bagagescanner staat waar per se je bagage doorheen moet, maar vervolgens niemand op een scherm zit te kijken en als het te lastig wordt met grote bagage, hoeft het niet meer. Die landen zie ik niet snel zoiets moderns implementeren. Het gele boekje is echt meer dan prima hiervoor. (nu moet ik ook zeggen dat mij nog nooit naar dat boekje gevraagd is, terwijl alles er wel in staat)
Nee, geen internationale vliegvelden inderdaad, zoals je al zegt. En ik ken geen enkel land waar je een QR-test moet doen voor een nationale vlucht.

En ja, ik kom ook weleens ergens. Maar juist die plekken zullen prima het gele boekje accepteren inderdaad. Daarom ook goed dat de GGD dit standaard weer gaat doen, iets wat ik al vanaf het begin zou doen. Al mijn huidige stempels zij nota bene ook door de lokale GGD gezet.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-11 17:36
De EU QR code kan offline gescand worden. Het is niet nodig om een verbinding te hebben met centrale infrastructuur. Ook kun je een printje gebruiken. En smartphone's hebben ze zelfs in de meest vergeten uithoek.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Met dank aan de helden van de ggd afsprakenlijn heb ik mijn prik drie dagen kunnen vervroegen. Die is dus mooi 14 dagen oud als ik naar Frankrijk ga nu :-)

Met andere woorden: je kan dus ook eerder dan 5 weken je tweede prik krijgen en ook binnen het uur terecht als je geluk hebt!

EDIT en nu nog geen 35 minuten na de prik al zichtbaar op Mijn RIVM. Nu nog een QR-code... :)

[ Voor 14% gewijzigd door RadioAir op 04-06-2021 12:53 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik was vanmorgen al benieuwd wanneer 1983 aan de beurt zou zijn, en ik heb om 11u meteen gebeld.
21 juni -> eerste prik
26 juli -> tweede prik

In de afspraakbevestiging stond dat er tussen 35-42 dagen tussen de vaccinaties in zitten. In mijn geval is dat <34 dagen. Ik heb wat gezocht, maar volgens mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit, want het is nog steeds langer dan de 21 of 28 dagen dan dat Pfizer zelf aangeeft.
Klink ik nou sentimenteel als ik zeg dat ik echt verheugd en erg opgelucht ben dat ik nu eindelijk de prikafspraken heb? Ik ben sowieso altijd vrij streng geweest met de regels, zeer pro-mondkapjes (ik heb al vanaf het begin van de pandemie ermee rondgelopen, vaak als enige, en sinds januari alleen nog maar ffp2 maskers), maar deze vaccinaties voelen echt als opluchting.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch een complimentje aan de GGD hoor. (en aan Hugo? ;) )

Vanmorgen gelijk afspraak gemaakt via de site. Kan 16 juni al terecht bij mij om de hoek. Precies vijf weken later prik 2. Binnen tien minuten zowel email als SMS bevestiging. Top hoor!

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 04-06-2021 13:47 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:29:
Toch een complimentje aan de GGD hoor. (en aan Hugo? ;) )

Vanmorgen gelijk afspraak gemaakt via de site. Kan 16 juni al terecht bij mij om de hoek. Precies vijf weken later prik 2. Top hoor!
Ging bij mij van de week ook prima. Mag woensdag al heen en inderdaad keurig vijf weken later de tweede. Ben ik ruim voor m'n vakantie volgeprikt en hoef ik niet moeilijk te doen qua planning.
Niets te klagen eigenlijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Blackouts
RadioAir schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:29:
Met dank aan de helden van de ggd afsprakenlijn heb ik mijn prik drie dagen kunnen vervroegen. Die is dus mooi 14 dagen oud als ik naar Frankrijk ga nu :-)

Met andere woorden: je kan dus ook eerder dan 5 weken je tweede prik krijgen en ook binnen het uur terecht als je geluk hebt!

EDIT en nu nog geen 35 minuten na de prik al zichtbaar op Mijn RIVM. Nu nog een QR-code... :)
Ik heb zojuist hetzelfde proberen te doen, maar daar werd me verteld dat er echt minimaal 5 weken tussen moet zitten. Het was niet mogelijk om de tweede prik na 4 weken en 5 dagen in te plannen :?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Nog een keer bellen. Ze moeten handmatig de zoekdagen aanpassen maar dat kan wél!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HyperMan schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:37:
Duurde bij mij een 3 kwartier, 11:20 oid afspraak gemaakt en 12:01 een mail.
Ziet er dus uit alsof de mails in batches op het hele uur verstuurd worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mesa57 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:26:
De EU QR code kan offline gescand worden. Het is niet nodig om een verbinding te hebben met centrale infrastructuur. Ook kun je een printje gebruiken. En smartphone's hebben ze zelfs in de meest vergeten uithoek.
Dit is niet echt iets voor dit topic, maar degene die de QR code scant heeft natuurlijk wel een internet verbinding nodig naar de controle server.
Dat jij zelf offline bent zal idd niet zoveel uitmaken.

PSN

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

YakuzA schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Dit is niet echt iets voor dit topic, maar degene die de QR code scant heeft natuurlijk wel een internet verbinding nodig naar de controle server.
Dat jij zelf offline bent zal idd niet zoveel uitmaken.
Dat ligt eraan hoe het systeem is opgezet. In principe zou de QR code ook een cryptografische handtekening kunnen bevatten waarmee de authenticiteit van de informatie te verifieren is, zolang de scanner ook de public key heeft van de ondertekenende instantie. Ieder land wijst een instantie aan die deze handtekening zet en de public keys van deze nationale instanties worden dan vrij beschikbaar gemaakt om te downloaden.

Op deze manier kan een scanner-app in Frankrijk zien dat de QR code ondertekend is met de key van Nederland, bijvoorbeeld. Zodra je de public keys in je apparaat / app hebt, kan de rest volledig offline.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-11 17:36
Uit de tech specs :
Offline verification presumes a verifier app that has up-to-date crypto material, most importantly, public keys from the national health authorities. Since these keys change only rarely, daily updates of the verifier app’s key store via the backend (which gets fresh keys from the DGCG) are sufficient. In most cases—that is, assuming the public key needed for verification has already been downloaded by the verifier app—verification works without active internet connection
Bron : https://ec.europa.eu/heal...en-certificates_v4_en.pdf

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 15:53
Ik ga bijna voor de 2de maar ook voor mij voelde het echt als een soort bevrijding!
Deathchant schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:12:
Nou, ik was vanmorgen al benieuwd wanneer 1983 aan de beurt zou zijn, en ik heb om 11u meteen gebeld.
21 juni -> eerste prik
26 juli -> tweede prik

In de afspraakbevestiging stond dat er tussen 35-42 dagen tussen de vaccinaties in zitten. In mijn geval is dat <34 dagen. Ik heb wat gezocht, maar volgens mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit, want het is nog steeds langer dan de 21 of 28 dagen dan dat Pfizer zelf aangeeft.
Klink ik nou sentimenteel als ik zeg dat ik echt verheugd en erg opgelucht ben dat ik nu eindelijk de prikafspraken heb? Ik ben sowieso altijd vrij streng geweest met de regels, zeer pro-mondkapjes (ik heb al vanaf het begin van de pandemie ermee rondgelopen, vaak als enige, en sinds januari alleen nog maar ffp2 maskers), maar deze vaccinaties voelen echt als opluchting.

• nocalimero
  • Nu online
Zijn er hier nog die hun Janssen afspraak heb gewijzigd in een afspraak voor Pfizer/Moderna?

Ik ben zelf overigens blij met de Janssen-vaccinatie van vorige week.
Al heb ik nog steeds geen registratie op https://mijn.rivm.nl (en gek genoeg wel op de GGD site).

[ Voor 192% gewijzigd door nocalimero op 04-06-2021 14:44 ]

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:26
Deathchant schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:12:
21 juni -> eerste prik
26 juli -> tweede prik

Call me crazy, maar tussen 21 juni en 26 juli liggen toch precies 35 dagen?

Anyway, is bekend vanaf wanneer die QR codes beschikbaar komen in de CoronaCheck app?

• ijdod
En nu dus officieel 1 prik bij eerdere Corona., ook langer dan 6 maanden geleden.

Sowieso slechte afsluiting van dat artikel: : "wie twijfelt of hij/zij Corona heeft gehad (bv geen GGD test)..."

Dat geval is geen twijfel, dat is formeel geen Corona.

[ Voor 31% gewijzigd door ijdod op 04-06-2021 15:42 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
nocalimero schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:28:
Al heb ik nog steeds geen registratie op https://mijn.rivm.nl (en gek genoeg wel op de GGD site).
Hier precies hetzelfde, heb maar eens gebeld met de ggd, ze gaan ernaar kijken.

• nocalimero
  • Nu online
hcQd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Hier precies hetzelfde, heb maar eens gebeld met de ggd, ze gaan ernaar kijken.
Gewoon met het afspraken nummer? Of heb je een ander telefoonnummer van de GGD?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Ora et Labora
  • Laatst online: 28-11 10:42
ijdod schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:34:
En nu dus officieel 1 prik bij eerdere Corona., ook langer dan 6 maanden geleden.

Sowieso slechte afsluiting van dat artikel: : "wie twijfelt of hij/zij Corona heeft gehad (bv geen GGD test)..."

Mijn vrouw, zorgmedewerker, heeft in april 2020 corona gehad, positief getest. Destijds konden anderen nog niet getest worden. We hebben geen isolement van elkaar toegepast maar gewoon als compleet gezin met kinderen in quarantaine gegaan.
Zelf ben ik 1 dag een beetje ziek geweest maar het kan niet anders dat ik het ook gehad heb maar geen positieve test.
Een 2e prik kan natuurlijk geen kwaad maar 1 zou al volstaan bij mij waardoor een tweede prik weer voor iemand anders beschikbaar komt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:53
Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Je kan ook aan mensen vragen of ze gevaccineerd zijn, en erbij zeggen dat ze niet mogen jokken.
Net zo effectief.

Staus van Gele Boekje als reisdocument wordt schromelijk overschat.
In mijn lange leven heb ik meer gereisd dan de gemiddelde Nederlander.
Ook naar exotische gebieden in Azie en Afrika.
Misschien 1 x gevraagd om het te laten zien, maar zelfs dat weet ik niet zeker.

Je mag ook alles zelf invullen, dus het is niet eens zo moeilijk te vervalsen.
Je geeft een boekje mee aan iemand die zich laat vaccineren bij de GGD en later vul je alsnog je eigen naam in, bijvoorbeeld. Het woord 'vervalsen' is al te veel eer.
Dit gele boekje kan zoooo belangrijk worden. Ik weet nog precies bij een obscure grens overgang tussen Peru en Bolivia en de check op gele koorts vaccinatie. Ik had em in mijn gele paspoort, medereizigers moesten diep in hun buidel tasten om de grens over te mogen ( 20 jaar geleden). Hetzelfde als de meerdere loketten die je ziet tussen Laos en Cambodja. Het eerste loket, voor het officiële visum zit iemand in uniform en kun je alle betaal middelen aanwenden, het 2e loket... enkel cash... is voor het dorpshoofd en zijn familie. Probleem is, je moet erlangs. Covid stempels kunnen wel eens big business worden voor deze dorpshoofden. Een app ? Internet? Bestaat daar niet

• giantgiantus
flyingdutchboy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Dit gele boekje kan zoooo belangrijk worden. Ik weet nog precies bij een obscure grens overgang tussen Peru en Bolivia en de check op gele koorts vaccinatie. Ik had em in mijn gele paspoort, medereizigers moesten diep in hun buidel tasten om de grens over te mogen ( 20 jaar geleden). Hetzelfde als de meerdere loketten die je ziet tussen Laos en Cambodja. Het eerste loket, voor het officiële visum zit iemand in uniform en kun je alle betaal middelen aanwenden, het 2e loket... enkel cash... is voor het dorpshoofd en zijn familie. Probleem is, je moet erlangs. Covid stempels kunnen wel eens big business worden voor deze dorpshoofden. Een app ? Internet? Bestaat daar niet
Nee maar in elke dorpje aan de grens kan je voor een eurootje elk stempeltje krijgen wat je wil. Zelfs in Argentinië werd ik gevraagd wil je alleen de stempel of ook de vaccinatie voor gele koorts :).

• P_de_B
  • Niet online
Ora et Labora schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Zelf ben ik 1 dag een beetje ziek geweest maar het kan niet anders dat ik het ook gehad heb maar geen positieve test.
Dat hoeft niet. Mijn vrouw - ook zorg - heeft het in april 2020 gehad. We hebben niet apart van elkaar geleefd (wel als gezin in quarantaine) en ik heb het niet gekregen. We zijn namelijk als onderdeel van een onderzoek 5 weken lang wekelijks getest (zo lang bleef mijn vrouw positief testen). Dus als je in huis woont met iemand hoef je niet altijd ook zelf besmet te raken.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
nocalimero schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:51:
Gewoon met het afspraken nummer? Of heb je een ander telefoonnummer van de GGD?
Ik had eerst 0800-1351 gebeld, maar werd doorverwezen naar de regionale ggd, in mijn geval Kennemerland.

• flyingdutchboy
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:27:
[...]

Nee maar in elke dorpje aan de grens kan je voor een eurootje elk stempeltje krijgen wat je wil. Zelfs in Argentinië werd ik gevraagd wil je alleen de stempel of ook de vaccinatie voor gele koorts :).
Ik geloof je gelijk, maar ook dan zal je diep in je buidel hebben moeten tasten

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Naar verwachting morgen geen 1984 omdat het druk kan worden door de 60-64 groep.
Heeft iemand kunnen vinden hoe groot die groep naar verwachting is?

(en ik blijf het discutabel vinden. Prik weigeren en nu voor de jongeren mogen. Mijn vrouw heeft ook 'pech')

• giantgiantus
flyingdutchboy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Ik geloof je gelijk, maar ook dan zal je diep in je buidel hebben moeten tasten
Omgerekend een euro ☺️. Niet direct aan de grens maar net een stad ervoor does the trick.

[ Voor 12% gewijzigd door giantgiantus op 04-06-2021 16:34 ]

• flyingdutchboy
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Omgerekend een euro ☺️. Niet direct aan de grens maar net een stad ervoor does the trick.
Stom van ze.. Jij hebt geluk gehad. Hier was veeeeel meer te verdienen geweest. Aziaten buiten dit meestal we uit

• vickypollard
s3n schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:32:
Naar verwachting morgen geen 1984 omdat het druk kan worden door de 60-64 groep.

(en ik blijf het discutabel vinden. Prik weigeren en nu voor de jongeren mogen. Mijn vrouw heeft ook 'pech')
Dat is denk ik lastig te zeggen. De schattingen die ik heb gezien zijn tussen de 100 en 200k, op basis van de grootte van die leeftijdsgroep minus het aantal geschatte gezette prikken voor die groep. Maar het zou mij niet verbazen als er aardig wat mixers tussen zitten die na hun AZ ook nog een Pfizertje halen.

• giantgiantus

Verwachting van wie? Ik ben het met je eens. Mijn onderbuik zegt ook laat die weigerboomers maar achteraan aansluiten. Van epidemiologisch perspectief is het natuurlijk beter de boomers voor te laten gaan voor 36 jarige (waaronder ik 😢).

Je moet maar zo denken. De boomers die AZ hebben geweigerd hebben in het leven al weinig geluk gehad want rationeel en intelligente besluiten nemen is niet voor hen weggelegd.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe zou dat werken als je in het buitenland wordt gevaccineerd, omdat je daar toevallig nu bent of de kans toe hebt.

Kan je dat bewijs wat je daarvan krijgt dan omzetten naar een QR code in je app? Het is natuurlijk maar de vraag of de GGD het bewijs wel accepteert.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ijdod schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:34:

Ok, en dan nu:

Ik heb géén PCR test gehad. Ik heb wel vrijwillig meegedaan aan een antistoffenonderzoek door, jawel, de GGD. https://www.ggdlimburgnoo.../Corona-Onderzoek-Limburg

Ik ben wel vorig jaar een weekje ziek geweest, maar niet met corona symptomen. Ik twijfelde dus of ik corona heb gehad. Sowieso was er toen van testen nog geen sprake.
De uitslag van het bloedonderzoek: ik heb antistoffen in mijn bloed. Accepteert diezelfde GGD dit of is dit niet voldoende?

Vooralsnog is het antwoord nee, aldus de gestresste mevrouw die ik net aan de telefoon had. :) Waaraan ik moet toevoegen: ze was blijkbaar nog niet op de hoogte van de mededeling die ook op Rijksoverheid.nl staat.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-06-2021 16:42 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

60-64 jaar loopt wel veel meer risico op ziekenhuis opname als ze het wel ergens oplopen uiteraard.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vickypollard schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Dat is denk ik lastig te zeggen. De schattingen die ik heb gezien zijn tussen de 100 en 200k, op basis van de grootte van die leeftijdsgroep minus het aantal geschatte gezette prikken voor die groep. Maar het zou mij niet verbazen als er aardig wat mixers tussen zitten die na hun AZ ook nog een Pfizertje halen.
Dat kan dus niet voor zover ik las, het gaat alleen om de mensen die nog helemaal geen AZ hebben gehad.

Vermoed dat de groep die hem niet gehaald heeft, maar wel de Pfizer wil niet heel groot is.
Al waren de huisartsen in sommige regio's nog niet eens begonnen met de 60 en 61 jarigen.

PSN

• vickypollard
YakuzA schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Dat kan dus niet voor zover ik las, het gaat alleen om de mensen die nog helemaal geen AZ hebben gehad.

Vermoed dat de groep die hem niet gehaald heeft, maar wel de Pfizer wil niet heel groot is.
Al waren de huisartsen in sommige regio's nog niet eens begonnen met de 60 en 61 jarigen.
Ah ja, dat vermoeden van mij was nog gebaseerd op dat toen nog niet duidelijk was of dat allemaal al netjes geregistreerd was. Als ze kunnen checken dat je al 1 prik AZ hebt gehad, zal het inderdaad niet kunnen. Maar ik weet dus niet of die data er wel is? We weten toch de helft van de tijd niet hoeveel de huisartsen geprikt hebben?

• marteltor
  • Laatst online: 00:17
vickypollard schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Ah ja, dat vermoeden van mij was nog gebaseerd op dat toen nog niet duidelijk was of dat allemaal al netjes geregistreerd was. Als ze kunnen checken dat je al 1 prik AZ hebt gehad, zal het inderdaad niet kunnen. Maar ik weet dus niet of die data er wel is? We weten toch de helft van de tijd niet hoeveel de huisartsen geprikt hebben?
Natuurlijk is die data er niet. Dus je kan gewoon mixen.

• Blackouts
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Ok, en dan nu:

Ik heb géén PCR test gehad. Ik heb wel vrijwillig meegedaan aan een antistoffenonderzoek door, jawel, de GGD. https://www.ggdlimburgnoo.../Corona-Onderzoek-Limburg

Ik ben wel vorig jaar een weekje ziek geweest, maar niet met corona symptomen. Ik twijfelde dus of ik corona heb gehad. Sowieso was er toen van testen nog geen sprake.
De uitslag van het bloedonderzoek: ik heb antistoffen in mijn bloed. Accepteert diezelfde GGD dit of is dit niet voldoende?

Vooralsnog is het antwoord nee, aldus de gestresste mevrouw die ik net aan de telefoon had. :) Waaraan ik moet toevoegen: ze was blijkbaar nog niet op de hoogte van de mededeling die ook op Rijksoverheid.nl staat.
Jij bent een uitzondering op de regel. En dan ook nog op de regel die nog geen 2 uurtjes op rijksoverheid.nl staat. Ik kan me voorstellen dat de mevrouw van het call center nog niet een exact antwoord op je vraag had. :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat snap ik, maar de geruchten gingen al de ronde, De Jonge had er al wat over gezegd, en als laatste staat het op Rijksoverheid.nl.
Ergens in die tussentijd verwacht ik dat degenen waarbij je voor informatie terecht kan, een briefing of mededeling krijgen.

En ja, ik ben waarschijnlijk een uitzondering op de regel. Maar in Limburg, waar dat onderzoek is uitgevoerd, zijn zo wel potentieel enkele duizenden van deze uitzondering. Vandaar dat ik het wel de moeite waard vond om eens uit te zoeken.
Ik heb er ook een mailtje inclusief linkje naar Rijksoverheid.nl én mijn testuitslag achteraan gestuurd naar GGD Limburg. Zo kunnen ze ook in alle rust eens reageren als ze wél weer up to date zijn. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:25

Het waren er totaal 1,2 miljoen dacht ik gelezen/gezien te hebben. Op basis van de cijfers van het RIVM ligt de vaccinatiegraad tussen 60 en 80% voor de groepen 55-59 en 65-69
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

Exacte cijfers zijn er natuurlijk niet echt vanwege het al dan niet mogen delen van data en het feit dat de GGD hen niet prikt. Dus als je een ruwe schatting doet zal het hoger dan 50% liggen, waarvan een deel niet gevaccineerd wil worden natuurlijk. Maar goed bij 50% heb je het nog steeds over ongeveer 600k mensen...

Ik denk dat het weekend dan geen nieuwe leeftijdsgroepen zal opleveren, omdat 600k personen ongeveer 2 tot 3 geboortejaren uit de huidige groep is. (geen rekening gehouden met migratie en overlijdens, alleen cbs geboortecijfers, exacte aantal zal dus anders liggen)

Aanvulling:
Zojuist toch even opgezocht, via het cbs, hoewel de absolute cijfers anders liggen door migratie en overlijdens kom je wanneer je alleen kijkt naar de geboortes uit op een groep van 1.233.478 personen in de categorie '60-'64

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 04-06-2021 17:13 ]

• vickypollard
- never mind -

[ Voor 98% gewijzigd door vickypollard op 04-06-2021 17:06 ]

• marteltor
  • Laatst online: 00:17
vickypollard schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Een deel zal ook nog weer binnen de groep met medische indicatie vallen die al een Pfizer konden halen.
Nee hoor, als je 60-65 bent en medische indicatie hebt werd je ook alleen Astra aangeboden.

• vickypollard
marteltor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Nee hoor, als je 60-65 bent en medische indicatie hebt werd je ook alleen Astra aangeboden.
Ja dat bedacht ik me daarna, je bent te snel ;) (eigenlijk was ik uiteraard te snel)

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 22:58
Mensen die corona hebben gehad en al een afspraak voor een tweede prik hadden staan, kunnen die afzeggen. "Maar je moet niet zomaar wegblijven: je moet dat wel doen via de GGD of de huisarts, want dan registreren ze je als volledig gevaccineerd", zegt de minister. Wie toch een tweede prik wil krijgen, mag dat. "Het is een vrije keuze, al zou je dan iets meer bijwerkingen kunnen hebben."

De Jonge maakt voor twee groepen een uitzondering op de nieuwe regel: tachtig-plussers en mensen met een zwak immuunsysteem vanwege een onderliggende aandoening krijgen het advies zich toch - ook na een eerdere coronabesmetting - twee keer te laten vaccineren.
Bovenstaande quote is van dit NOS artikel.
De mogelijkheid om een tweede prik te krijgen blijft dus bestaan voor diegenen die al een prikafspraak hebben.
Omdat er wordt gesproken van vrije keuze, ga ik er vanuit dat een tweede prik mogelijk zal blijven voor de leeftijdsgroepen die nog gevaccineerd moeten worden.

[ Voor 10% gewijzigd door VirinR op 04-06-2021 17:19 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:25
Volgens het RIVM gaan er de komende weken overigens 970.000 herhaaloproepen de deur uit.
https://www.rivm.nl/nieuw...0-64-jarigen-kunnen-vanaf

Laten we zeggen dat we het even globaal gezegd over ca. 5 geboortejaren hebben uit de jaren 80. Dus ik schat dat we dit weekend geen nieuwe geboorte data krijgen en volgende week hoogstens één geboortejaar per dag, te meer ook omdat natuurlijk niet helemaal zeker is hoeveel mensen ingaan op de herhalingsoproep.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TIGER1125 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:21:
Volgens het RIVM gaan er de komende weken overigens 970.000 herhaaloproepen de deur uit.

Laten we zeggen dat we het even globaal gezegd over ca. 5 geboortejaren hebben uit de jaren 80. Dus ik schat dat we dit weekend geen nieuwe geboorte data krijgen en volgende week hoogstens één geboortejaar per dag, te meer ook omdat natuurlijk niet helemaal zeker is hoeveel mensen ingaan op de herhalingsoproep.
Ja das bijna een hele week aan afspraken :X

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TIGER1125 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:21:

Als ze brieven gaan sturen zal het wel mee vallen. Voor dinsdag worden die niet ingepland op basis van de brief.
Met de weg geprikte AZ zouden toch al gauw 8 of 900k mensen uit die groep al een 1e AZ prik moeten hebben gehad :?

PSN

• Deathchant
  • Laatst online: 14:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Hugo De Jonge is van 1977, is dat nou niet juist een jaar waarbij Janssen gegeven wordt? Waarom krijgt hij Pfizer?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• ninjazx9r98
Deathchant schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:39:
Hugo De Jonge is van 1977, is dat nou niet juist een jaar waarbij Janssen gegeven wordt? Waarom krijgt hij Pfizer?
Pfizer/Moderna zijn voor 1977 en 1978. Janssen was voor 1976.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Is er al iets duidelijk van hoe die keuze voor een bepaald vaccin in z'n werk gaat vanaf 9 juni?
Of is dat nog niet officieel bekend en alleen nog via Kirsten Verdel op Twitter? :+

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.