Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

flyingdutchboy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:25:
Hetzelfde als de meerdere loketten die je ziet tussen Laos en Cambodja. Het eerste loket, voor het officiële visum zit iemand in uniform en kun je alle betaal middelen aanwenden, het 2e loket... enkel cash... is voor het dorpshoofd en zijn familie. Probleem is, je moet erlangs. Covid stempels kunnen wel eens big business worden voor deze dorpshoofden. Een app ? Internet? Bestaat daar niet
Beetje off-topic, maar in Azie is geen enkel land waar Yellow Fever vaccinatie verplicht is. Behalve als je uit een risico-gebied komt.
Misschien was je lang geleden aan die grens, maar begin vorig jaar via Thailand naar Laos gegaan, daarna door naar Cambodja en daarna weer naar Thailand. Nergens om gevraagd, en ook nergens een loket gezien.

Het zou wel kunnen dat de nu met de Corona Vaccinaties e.e.a. gaan optuigen.
Dan is het Gele Boekje zeker handig, want stempeltjes zijn ze dol op.

Ik zag gisteren een meneer vertellen dat men alsnog de stempels kan halen bij de lokale GGD.
Bedoelde hij daarmee de GGD in de regio waar je geprikt bent, of kun je bij elke GGD terecht (als je je vaccinatie-printje meeneemt) ?

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:40
TIGER1125 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:21:
Volgens het RIVM gaan er de komende weken overigens 970.000 herhaaloproepen de deur uit.
https://www.rivm.nl/nieuw...0-64-jarigen-kunnen-vanaf

Laten we zeggen dat we het even globaal gezegd over ca. 5 geboortejaren hebben uit de jaren 80. Dus ik schat dat we dit weekend geen nieuwe geboorte data krijgen en volgende week hoogstens één geboortejaar per dag, te meer ook omdat natuurlijk niet helemaal zeker is hoeveel mensen ingaan op de herhalingsoproep.
Ik vind dit toch echt zuur. Ik ben bijna aan de beurt (‘85) en dan moeten we nu eerst gaan wachten of de weigeraars nu tóch een prik willen terwijl het bericht destijds was dat weigeraars achteraan moesten sluiten… Hoop dat we snel weer verder gaan met de origineel geplande volgorde 🤞🏻

[ Voor 4% gewijzigd door virofi op 04-06-2021 19:20 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
virofi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:19:
[...]

Ik vind dit toch echt zuur. Ik ben bijna aan de beurt (‘85) en dan moeten we nu eerst gaan wachten of de weigeraars nu tóch een prik willen terwijl het bericht destijds was dat weigeraars achteraan moesten sluiten… Hoop dat we snel weer verder gaan met de origineel geplande volgorde 🤞🏻
Ja en bijvoorbeeld zwangeren hoefden echt niet eerder want die zijn al bijna aan de beurt. Maar kennelijk niet snel genoeg want andere komen wel tussendoor. Wat een slalom beleid.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:29

Rudios

Lost in space?

Wat als je corona hebt gehad en dan toch voor de 2de prik gaat? Werkt dat dan als een extra booster of is de 2de prik compleet overbodig dan?

Whole lot of stars ***

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54
Rudios schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:30:
Wat als je corona hebt gehad en dan toch voor de 2de prik gaat? Werkt dat dan als een extra booster of is de 2de prik compleet overbodig dan?
Exacte test data daarover zal er waarschijnlijk niet zijn, maar in het algemeen zorgt een extra shot inderdaad voor een boost in antistoffen en mogelijk ook in een langere bescherming.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Die 970k zijn natuurlijk niet allemaal weigeraars.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Ik snap je, maar die weigeraars zitten wel in een zorgbelastende leeftijdsgroep, dus hoe eerder die hun vaccin hebben, hoe sneller we kunnen verder versoepelen qua maatregelen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:03:
Dat snap ik, maar de geruchten gingen al de ronde, De Jonge had er al wat over gezegd, en als laatste staat het op Rijksoverheid.nl.
Ergens in die tussentijd verwacht ik dat degenen waarbij je voor informatie terecht kan, een briefing of mededeling krijgen.

En ja, ik ben waarschijnlijk een uitzondering op de regel. Maar in Limburg, waar dat onderzoek is uitgevoerd, zijn zo wel potentieel enkele duizenden van deze uitzondering. Vandaar dat ik het wel de moeite waard vond om eens uit te zoeken.
Ik heb er ook een mailtje inclusief linkje naar Rijksoverheid.nl én mijn testuitslag achteraan gestuurd naar GGD Limburg. Zo kunnen ze ook in alle rust eens reageren als ze wél weer up to date zijn. :)
En al een mailtje terug. Het antwoord van de GGD ligt (achteraf) voor de hand. Ze hebben het onderzoek van toen geanonimiseerd. Het komt daarmee ook niet in het digitaal corona certificaat terecht, omdat ze simpelweg zelf niet weten bij wie dit het geval was.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:39
[...]

Same here hoor, net als jij allemaal randje afspraak maken... Ik hoop dat we volgende week in ieder geval kunnen gaan plannen. Dan kunnen we door en hebben we gewoon zicht op een uitweg uit de crisis.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55
nocalimero schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:28:
Zijn er hier nog die hun Janssen afspraak heb gewijzigd in een afspraak voor Pfizer/Moderna?

Ik ben zelf overigens blij met de Janssen-vaccinatie van vorige week.
Al heb ik nog steeds geen registratie op https://mijn.rivm.nl (en gek genoeg wel op de GGD site).
Ja, van 1976 en om laten zetten. Geeft wel een beter gevoel. 66% effectief vs 95%. Bijna een derde.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:17
utbone schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:43:
[...]

Ja, van 1976 en om laten zetten. Geeft wel een beter gevoel. 66% effectief vs 95%. Bijna een derde.
Er is al heel vaak uitgelegd dat je die cijfers niet kan vergelijken.

• marteltor
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Ik snap je, maar die weigeraars zitten wel in een zorgbelastende leeftijdsgroep, dus hoe eerder die hun vaccin hebben, hoe sneller we kunnen verder versoepelen qua maatregelen.
Nou, de COVID zorg is al heel veel minder, en tegen de tijd dat deze groep geprikt gaat worden (bijv over 2 weken) zullen er nog veel minder mensen in ziekenhuis liggen. Daarnaast neemt aantal besmettingen af, waardoor kans dat ze überhaupt corona oplopen veel minder is.

• marteltor
Wolly schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Die 970k zijn natuurlijk niet allemaal weigeraars.
hoezo niet? Als je het aangeboden krijgt en niet neemt, dan weigert je het toch?

• Wolly
  • Niet online
marteltor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:49:
[...]
hoezo niet? Als je het aangeboden krijgt en niet neemt, dan weigert je het toch?
Weigeren betekent iets bewust niet accepteren.

Er zullen genoeg mensen zijn die niet in staat waren om de vaccinatie tot zich te nemen, bijvoorbeeld wegens gezondheidsredenen, lokatie elders, planningsfouten en wat al niet meer.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
3/4e van de mensen die de brief krijgen zijn al geprikt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39
Eskimootje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:27:
[...]

Ja en bijvoorbeeld zwangeren hoefden echt niet eerder want die zijn al bijna aan de beurt.
Zwangeren zijn daadwerkelijk een risicogroep voor Corona.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 19:21
ijdod schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Zwangeren zijn daadwerkelijk een risicogroep voor Corona.
Ik vrees dat een behoorlijk aantal zwangere vrouwen zich niet laat prikkeren. ;(

Maar goed, de cijfers dalen hard, dus het zal wel goed komen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]
Een collega heeft al heel lang een afspraak staan via de huisarts, maar dat duurt maar. Inmiddels gaan de GGD's veel harder en kreeg hij ook een brief in de trant van weigeraar, ander vaccin enz. Er zijn dus ook andere gevallen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
(Verkeerde topic)

[ Voor 93% gewijzigd door Wilde op 04-06-2021 23:45 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55
marteltor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:46:
[...]

Er is al heel vaak uitgelegd dat je die cijfers niet kan vergelijken.
Ik heb de filmpjes ook gezien, maar ik zag daarbij de bijwerking ook sterk verminderen. Dus dat is dan makkelijk beslissen toch?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• marteltor
utbone schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:01:
[...]

Ik heb de filmpjes ook gezien, maar ik zag daarbij de bijwerking ook sterk verminderen. Dus dat is dan makkelijk beslissen toch?
Ja, dat lijkt me een betere reden :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:56

JB

Cédric roelt!

Dus “de vanaf 1984” groep is naar achter geschoven omdat ze weigeraars er nu tussen duwen met een reach out brief :? Man man man.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 05-06-2021 08:45 ]

Mijn boefje is liev!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:45:
Dus “de vanaf 1984” groep is naar achter geschoven omdat ze weigeraars er nu tussen duwen met een reach out brief :? Man man man.
Nouja, de '57-'61-groep loopt wel een stuk meer risico dan de '84-groep

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
anandus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:46:
[...]

Waar ze de afgelopen maanden dus ook wat aan konden doen door de AZ te nemen. Deze mensen hebben dat alleen geweigerd. Dus wel iets genuanceerder :)

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Dan hadden ze AZ moeten nemen. Volgens De Jonge is dat een vaccin dat veilig is voor 60+‘s. Nu moeten mensen pas op de plaats maken omdat deze groep over het algemeen geen rationele beslissing maakt.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roffeltjes schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:48:
[...]

Ik vrees dat een behoorlijk aantal zwangere vrouwen zich niet laat prikkeren. ;(

Maar goed, de cijfers dalen hard, dus het zal wel goed komen.
Yup... Vriendin van me -die helemaal nieteens tegen vaccineren is- wil niet, want 'we zijn er bijna'. Moet nog drie maanden oid.

Vergeet alleen even dat de laatste maanden het gevaarlijkst zijn.

• roffeltjes
MikeyMan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:18:
[...]Yup... Vriendin van me -die helemaal nieteens tegen vaccineren is- wil niet, want 'we zijn er bijna'. Moet nog drie maanden oid.

Vergeet alleen even dat de laatste maanden het gevaarlijkst zijn.
Ik heb er meer begrip voor dan de standaard anti-vaxxers, ondanks dat het ongefundeerd is. Als je zwanger bent ben je met heel andere dingen bezig en dan maak je andere keuzes die zeker niet altijd even rationeel zijn (geldt voor mam en pap).

Het is heel vervelend, maar het zal wel goed komen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

giantgiantus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Waar ze de afgelopen maanden dus ook wat aan konden doen door de AZ te nemen. Deze mensen hebben dat alleen geweigerd. Dus wel iets genuanceerder :)
Of die hebben een huisarts die nog niet eens begonnen is met AZ prikken.

Het blijft altijd wat genuanceerd :)

PSN

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

JB schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:45:
1984 hier...tja, ik voel me best genaaid nu. Mensen die bewust geweigerd hebben mogen weer eens voor en mensen die wel een vaccin waarderen mogen nog een paar weekjes wachten. Maar goed, niks aan te doen.

• giantgiantus
  • Nu online
dr.lowtune schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:37:
[...]

1984 hier...tja, ik voel me best genaaid nu. Mensen die bewust geweigerd hebben mogen weer eens voor en mensen die wel een vaccin waarderen mogen nog een paar weekjes wachten. Maar goed, niks aan te doen.
Ik denk eigenlijk max 1 of 2 dagen extra.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Er worden haast een miljoen extra uitnodigingen verstuurd nu. Dat ga je niet redden in 2 dagen. Das haast een week prikken.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
MikeyMan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Er worden haast een miljoen extra uitnodigingen verstuurd nu. Dat ga je niet redden in 2 dagen. Das haast een week prikken.
Niet iedereen daarvan hoeft of wil een prik

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:18
vickypollard schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Vraag ik mij af: zetten ze jaren open aan hoeveelheid afspraken of aan hoeveelheid uitnodigingen?

Als het op uitnodigingen gaan, dan moeten wij wel langer wachten (want ze wachten totdat er genoeg tijd is gegeven aan die groep om een afspraak te maken om de volgende groep vrij te geven).

Antwoord al gegeven door de reacties onder mij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 05-06-2021 09:49 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vickypollard schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:44:
[...]

Dat weet je pas achteraf.

Jaargangen waren tot nu toe rond de 180k personen. En daar wilde ook niet iedereen een prik van hebben. Logica dicteert dat dit een dag of vijf aan jaargangen is.

Of ze die pijn in één keer gaan pakken is de vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 05-06-2021 09:47 ]

• JB
  • Laatst online: 19:56

JB

Cédric roelt!

giantgiantus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Laten we het hopen... Elke keer zie je de bouwjaren dichterbij komen nu het eindelijk een beetje op gang is allemaal en op moment supreme komt dit er tussendoor :/

Mijn boefje is liev!

• giantgiantus
  • Nu online
MikeyMan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Dat weet je pas achteraf.

Jaargangen waren tot nu toe rond de 180k personen. En daar wilde ook niet iedereen een prik van hebben. Logica dicteert dat dit een dag of vijf aan jaargangen is.
Benieuwd of die weigerboomers nu trots zijn of dat ze ook wel veel schaamte voelen. Gaat voor groot deel over hun kinderen die langer moeten wachten en het sowieso moeilijk hebben gehad in de afgelopen periode. Ik zou me behoorlijk diep schamen, maarja het is bij uitstek de generatie die met een zilveren lepel in de kont geboren is. Dus hebben nooit anders dan voorspoed en enorme groei meegemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door giantgiantus op 05-06-2021 09:49 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:41:
[...]
Zoals al eerder gemeld is waarschijnlijk iets van driekwart van die mensen al met AZ geprikt, gezien de reeds 1,2M gezette AZ prikken.

En dan van die misschien 250k mensen die over zijn, zitten waarschijnlijk ook mensen die het helemaal niet willen halen, het zal dus niet meer dan 1 of 2 dagen moeten vertragen.

PSN

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35
Ook jammer dat je nog steeds als vertraagde groep niet bij de huisarts terecht kan om alsnog die overgebleven AZ te ontvangen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

[...]

En ze hebben hun kans op een vaccin ook al gehad...

Breng ze naar Urk en laat ze daar lekker zitten tot de rest van Nederland aan de beurt is geweest.
giantgiantus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Benieuwd of die weigerboomers nu trots zijn of dat ze ook wel veel schaamte voelen.
De dag dat boomers schaamte voelen vergaat de wereld.

[ Voor 9% gewijzigd door mystic op 05-06-2021 10:21 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:18
mystic schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:19:
[...]

En ze hebben hun kans op een vaccin ook al gehad...

Breng ze naar Urk en laat ze daar lekker zitten tot de rest van Nederland aan de beurt is geweest.
Ondanks ik niet blij ben met die personen die nu ervoor gaan.
Maar lang niet iedereen zijn weigeraars :)

Ik ken 2 personen die gevaccineerd hadden moeten worden met AZ door hun Huisarts, maar die wilde niet/deed niet. En ze konden niet meer bij een andere huisarts ertussen.
Heel veel met GGD ook aan de lijn gehangen (en er loopt ook een klachtenprocedure tegen hun huisarts).
--
Weet dus niet hoevaak zo'n situatie voorkomt, maar om ze dus ergens te dumpen vind ik echt een heel rottige uitspraak!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58

gws24

Thinking is hard!

[...]

Dus hebben nooit anders dan voorspoed en enorme groei meegemaakt.
Ja joh, want bv de crisis begin jaren 80 was echt een pretje met grote werkloosheid 8)7 . Man man man, dat boomer bashen door geprivileerde milennials met hun smartphones, grote tv's en verre vakanties is echt absurd.*

* dat laatste is om even te laten zien dat het bashen beide kanten op gewoon onzinnig is

edit: en waar praten we nou over? Zoals Yakuza aangeeft gaat het waarschijnlijk om totaal 250k mensen ofzo want de meesten hebben gewoon die prik laten zetten dus één of twee dagen dat je later aan de beurt bent.

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 05-06-2021 10:48 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
[...]

Benieuwd of die weigerboomers nu trots zijn of dat ze ook wel veel schaamte voelen. Gaat voor groot deel over hun kinderen die langer moeten wachten en het sowieso moeilijk hebben gehad in de afgelopen periode. Ik zou me behoorlijk diep schamen, maarja het is bij uitstek de generatie die met een zilveren lepel in de kont geboren is. Dus hebben nooit anders dan voorspoed en enorme groei meegemaakt.
Je hebt het eigenlijk over post-boomers. De groep die in vrijwel alles niet mee mag doen met de echte boomers. VUT? Jarenlang voor gespaard, weg.
Stoppen op 65e met werken? No way..

Verder heb je het over de groep die op de arbeidsmarkt kwam, of net was in de jaren 80 crisis. Wat een deel ook niet lekker uit is gekomen.

Vind het nogal zwaar kortzichtig. Verder kan ik me best voorstellen dat ze het vreemd vinden dat AZ alleen prima is voor leeftijd 60-65. Hoewel mijn beide ouders die gewoon gehaald hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 05-06-2021 10:52 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15
nocalimero schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:28:
Zijn er hier nog die hun Janssen afspraak heb gewijzigd in een afspraak voor Pfizer/Moderna?

Ik ben zelf overigens blij met de Janssen-vaccinatie van vorige week.
Al heb ik nog steeds geen registratie op https://mijn.rivm.nl (en gek genoeg wel op de GGD site).
Verleden week gekeken voor een afspraak voor Janssen maar dag en tijd kwamen slecht uit. Zojuist weer gekeken en er staat nu dat ik 2 vaccinaties krijg :( Nu dus wel spijt. Ben uit 1976 maar krijg dus blijkbaar geen Janssen meer. Op het nieuws vond ik het al onduidelijk.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we de boomerdiscussie achterwege laten? Graag ontopic.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58

gws24

Thinking is hard!

wodkabuikje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Verleden week gekeken voor een afspraak voor Janssen maar dag en tijd kwamen slecht uit. Zojuist weer gekeken en er staat nu dat ik 2 vaccinaties krijg :( Nu dus wel spijt. Ben uit 1976 maar krijg dus blijkbaar geen Janssen meer. Op het nieuws vond ik het al onduidelijk.
De Jonge heeft het er wel over gehad dat hij wel een keuze wilde inbouwen zodat je alsnog voor Janssen kon kiezen maar zoals gewoonlijk zal het even duren voordat dat geimplementeerd is als het al gaat komen:

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15
gws24 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:11:
[...]

De Jonge heeft het er wel over gehad dat hij wel een keuze wilde inbouwen zodat je alsnog voor Janssen kon kiezen maar zoals gewoonlijk zal het even duren voordat dat geimplementeerd is als het al gaat komen:
[Twitter]
Thanks. Heb de afspraken nog niet bevestigd want de 1e prik viel precies in mijn vakantie. Even de berichten in de gaten houden dus.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Wolly
  • Niet online
wodkabuikje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Thanks. Heb de afspraken nog niet bevestigd want de 1e prik viel precies in mijn vakantie. Even de berichten in de gaten houden dus.
Niet te lang wachten anders wordt je beschimpt als boomer en weigeraar :+

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:58 ]

• roffeltjes
Cocytus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:51:
We gaan nu dus inderdaad mensen die al corona hebben gehad nog maar één keer prikken:
Oh man... kan iemand die man helpen met communicatie? Geef mensen nou niet teveel uitwegen en prik gewoon door..... Al dat gezwalk zorgt alleen maar voor verwarring.

• Wolly
  • Niet online
Met de één prikstrategie ben je wel sneller klaar voor vakantie, je hoeft geen bewijs aan te leveren dat je daadwerkelijk Corona hebt doorgemaakt.

Er is een voorbehoud dat je het bewijs wel moet bewaren, maar ik zie niet gebeuren dat ze ooit een controleronde gaan doen. En dan, kan je na 6 maanden nog een 2e dosis inspuiten mochten ze van mening zijn dat je geen corona hebt gehad?
Geen bewijs nodig van positieve coronatest
U hoeft geen bewijs van een positieve test te laten zien als u wordt geprikt. Bewaar wel altijd een uitslag van een positieve test, want daar kan later mogelijk alsnog naar worden gevraagd.
https://www.rijksoverheid...e-als-ik-corona-heb-gehad

[ Voor 32% gewijzigd door Wolly op 05-06-2021 14:12 ]

• ijdod
@Cocytus Ik ben niet voldoende bekend met wat 'alle landen in de wereld' doen. Ik ben niet voldoende bekend in de materie (of jouw achtergrond) om je commentaar op zijn merites te beoordelen, wel weet ik dat de discussie in wetenschappelijke kringen (o.a. JAMA, NEJM, Lancet) daar al enige tijd over loopt, in lek geval het de suggestie dat dit een te overwegen strategie is. De achtergrond an sich lijkt daarmee niet iets te zijn wat opeens door het RIVM ter plekke bedacht is. Het beleid allicht wel.

[ Voor 14% gewijzigd door ijdod op 05-06-2021 14:47 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:58 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42
Ik hoop oprecht dat de groep AZ weigeraars amper reserveren en dat er morgen 2 of misschien wel 3 jaren uitgenodigd worden.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Robkazoe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:59:
Ik hoop oprecht dat de groep AZ weigeraars amper reserveren en dat er morgen 2 of misschien wel 3 jaren uitgenodigd worden.
Dat hoop ik niet, ik wil graag na de zomer van de maatregelen af zijn.

[removed]

• Robkazoe
redwing schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:02:
[...]

Dat hoop ik niet, ik wil graag na de zomer van de maatregelen af zijn.
Ik ook. Maar laten we dan eerst het vaccin aanbieden aan de groep die nog geen eerste kans gehad hebben. Komen daarna de rest van de mensen wel in de rebound/veegronde.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24
Robkazoe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Ik ook. Maar laten we dan eerst het vaccin aanbieden aan de groep die nog geen eerste kans gehad hebben. Komen daarna de rest van de mensen wel in de rebound/veegronde.
Volgens mij kun je ook zo snel mogelijk de groep van 50 plussers zo veel en snel mogelijk vaccineren. Juist de 20-ers en begin 30-ers lopen gewoon enorm veel minder risico op ziekenhuis opname. Is het dan verstandige dat de groep 36 minners 3 dagen langer moeten wachten? Als die echt snel willen dan kan dat trouwens prima, in de grote steden is een wachttijd van 2 1/2 week, maar in andere delen van het land kun je binnen een paar dagen al terecht als je wilt reizen. Dan heb je die paar dagen extra wachttijd weer goed gemaakt.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:02
wodkabuikje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Was sowieso al niet voor iedereen, wij hebben gelijk op de dag zelf een afspraak gemaakt, en mijn echtgenote krijgt ook al 2 prikken. Ik ben er wel blij mee hoor, minder kans op problemen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• marteltor
jongetje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Volgens mij kun je ook zo snel mogelijk de groep van 50 plussers zo veel en snel mogelijk vaccineren. Juist de 20-ers en begin 30-ers lopen gewoon enorm veel minder risico op ziekenhuis opname. Is het dan verstandige dat de groep 36 minners 3 dagen langer moeten wachten? Als die echt snel willen dan kan dat trouwens prima, in de grote steden is een wachttijd van 2 1/2 week, maar in andere delen van het land kun je binnen een paar dagen al terecht als je wilt reizen. Dan heb je die paar dagen extra wachttijd weer goed gemaakt.
jij denkt dat alle 36 minners in de grote steden wonen?

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:54
marteltor schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:18:
[...]
jij denkt dat alle 36 minners in de grote steden wonen?
Dat zegt hij toch niet? Buiten de steden zouden de afspraken gewoon sneller gemaakt kunnen worden.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tonkey schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:43:
[...]
Dat zegt hij toch niet? Buiten de steden zouden de afspraken gewoon sneller gemaakt kunnen worden.
Das dus net weer niet altijd zo, ik kon juist in Amsterdam 2 weken eerder terecht dan hier dicht in de buurt.

PSN

• marteltor
Tonkey schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:43:
[...]

Nou, ik woon niet in een grote stad, dus voor mij is die vertraging niet te compenseren door iets op platte land te reserveren, want dat was sowieso al het plan.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 22:55
[...]

Waarom hoop je dit? Een gevaccineerde 60'er telt veel zwaarder mee dan een gevaccineerde 30'er. Het maakt daarbij echt niet uit of het een zeurende AZ-weigeraar is of niet.

• ijdod
Rationeel is het niet zo'n discussie, maar dezelfde reden dat het zetten van die prikken in die groep rationeel is maakt het zuur. Want diezelfde rationaliteit hoefde die groep zelf dus niet te hebben. Volgens diezelfde rationaliteit waren ze dus al eerder aan de beurt. Zij zijn onderdeel van de daadwerkelijk ernstig risico groep. De groep voor wie wie juist de groepen die nu uitgesteld worden al dik een jaar maatregelen moeten nemen.

Het argument proeft een beetje dat de mensen die nu mogen wachten er maar even rationeel mee om moeten gaan, terwijl de groep waar we het over hebben dat zelf niet hoefden te doen, en daarbij ook nog een keuzes krijgen die de rest vooralsnog niet kreeg. Het strookt een beetje met het 'samen krijgen we Corona er onder'. Dat wordt met het 'ja maar kwetsbare groep' veel te makkelijk overheen gestapt.

[ Voor 16% gewijzigd door ijdod op 06-06-2021 07:13 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:03

Shabbaman

Got love?

ijdod schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:07:
Rationeel is het niet zo'n discussie, maar dezelfde reden dat het zetten van die prikken in die groep rationeel is maakt het zuur. Want diezelfde rationaliteit hoefde die groep zelf dus niet te hebben. Volgens diezelfde rationaliteit waren ze dus al eerder aan de beurt. Zij zijn onderdeel van de daadwerkelijk ernstig risico groep. De groep voor wie wie juist de groepen die nu uitgesteld worden al dik een jaar maatregelen moeten nemen.
Sterker nog, terwijl die groep dit wist hebben ze zich onnodig aan extra risico blootgesteld door zich niet te laten vaccineren. Het zou me niet verbazen als daardoor mensen in het ziekenhuis zijn beland of zelfs zijn overleden. Daar past een beloning niet bij, integendeel. Het kost de samenleving alleen nog meer als we de vaccinatie nog langer uitstellen. Tsja.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35
Shabbaman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:11:
[...]
Het zou me niet verbazen als daardoor mensen in het ziekenhuis zijn beland of zelfs zijn overleden.
Die nieuwsberichten zijn er ook gewoon geweest.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Gonadan
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Principieel gezien snap ik jouw gevoel, maar dat zou minder de doelen nastreven die we willen behalen.
Het is een beetje emotie vs. rede in dit soort discussies. Toch maar de weigeraars vaccineren is gewoon beter, ook voelt dat wrang omdat voor je gevoel 'die zeikerige kinderen gewoon hun zin krijgen'.
Maar ja, daar staat tegenover dat vele 60-minners stiekem wel blij waren dat AZ niet meer voor de jongere groepen gebruikt werd. Ik moet nog zien hoeveel van die groep stiekem ook weigeraar was geworden als dat ook gewoon allemaal AZ was geworden.

Uiteindelijk wil je gewoon op volgorde van kans tot serieuze belasting op de zorg mensen zoveel mogelijk gevaccineerd hebben. Dat is het enige wat telt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• marteltor
Gonadan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Principieel gezien snap ik jouw gevoel, maar dat zou minder de doelen nastreven die we willen behalen.
Dat betwijfel ik. Hoge vaccinatiegraad is het doel toch? Iedere dag dat het aantal besmettingen daalt, zijn mensen (en vooral jongeren) minder geneigd zich te laten vaccineren. Dat lijkt me een realistische aanname.

Bij jongeren is de vaccinatiebereidheid al niet heel hoog /lager dan bij zestigers. Dus je kan ook zeggen: nu corona nog het nieuws beheerst en top of mind is juist nu snel de jongeren vaccineren, want over 2 maanden doen jongeren dat nog minder graag.

• Gonadan
  • Laatst online: 09:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
marteltor schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Dat betwijfel ik. Hoge vaccinatiegraad is het doel toch? Iedere dag dat het aantal besmettingen daalt, zijn mensen (en vooral jongeren) minder geneigd zich te laten vaccineren. Dat lijkt me een realistische aanname.

Bij jongeren is de vaccinatiebereidheid al niet heel hoog /lager dan bij zestigers. Dus je kan ook zeggen: nu corona nog het nieuws beheerst en top of mind is juist nu snel de jongeren vaccineren, want over 2 maanden doen jongeren dat nog minder graag.
Het doel is het ontlasten van de zorg en het zoveel mogelijk door laten draaien van de maatschappij. Aangezien de kans dat een 60+er de zorg belast heel veel malen groter is dan bij een jongere is het logisch te proberen om weigeraars die het puur om AZ deden nog wat anders te bieden.
Het kost immers qua vertraging maximaal de vaccinaties die dan daadwerkelijk gezet gaan worden voor 60+. Netto zal je spreken in de ordegrootte van dagen, dat is te overzien qua verminderen van draagvlak bij de jeugd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Gisteren een enorm interessant gesprek gehoord op NPO1 radio bij Dr. Kelder & Co.

Frank Cobelens, hoogleraar Global Health aan de UvA, zegt. “Vaccineren doe je voor jezelf. Groepsimmuniteit komt er niet, of maar heel erg tijdelijk."

"Het fenomeen van groepsimmuniteit betekent dat degenen die niet de ziekte hebben doorgemaakt en die niet gevaccineerd zijn, dat die beschermd zijn doordat anderen wel ziek zijn geweest of zijn gevaccineerd. Eigenlijk is het een soort cordon van mensen die om onbeschermde mensen heen staan, waardoor de ziekte niet meer kan overspringen."

"We kennen het van kinderziektes, mazelen, rode hond, daarbij krijg je, als genoeg mensen gevaccineerd zijn, groepsimmuniteit. Dus het is ook helemaal niet gek dat we dachten dat we dat bij Covid ook konden bereiken. Alleen een voorwaarde is wel dat je niet nog een keer besmet kan worden en dat je de ziekte niet nog een keer kan overdragen aan anderen. En juist dat blijkt bij een Covid infectie zeker wel het geval te zijn."

“Je vaccineert niet voor anderen, je vaccineert voor jezelf. Dat betekent ook dat de antivaxers hun argument kunnen hebben om geen prik te willen, maar ze moeten zich wel beseffen dat ze straks niet beschermd zijn door anderen. Dat is op termijn namelijk niet het geval."

Je niet laten vaccineren en denken dat als er maar genoeg anderen het doen, jij daardoor safe bent... die vlieger gaat dus niet op.
Vette pech voor reli-gekkies en anti-vaxers.

https://www.nporadio1.nl/...it-bestaat-niet-bij-covid

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Rzaan beetje rare formulering. Dat de transmissie een stuk minder is wordt steeds helderder. Dus ook voor anderen vaccineren.

Al was het maar om maatregelen -die voor iedereen gelden- te voorkomen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

MikeyMan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:37:
@Rzaan beetje rare formulering. Dat de transmissie een stuk minder is wordt steeds helderder. Dus ook voor anderen vaccineren.

Al was het maar om maatregelen -die voor iedereen gelden- te voorkomen.
Dat de transmissie een stuk minder wordt, wil nog niet zeggen dat er groepsimmuniteit gaat ontstaan.

Natuurlijk help je de samenleving als je het vaccin neemt. Zo zou ook het doel omschreven moeten worden, waarom je je laat vaccineren. Maar het doel zou niet 'groepsimmuniteit' moeten zijn volgens deze hoogleraar, omdat dat dit volgens hem een irreel doel is.

[ Voor 23% gewijzigd door Rzaan op 06-06-2021 09:45 ]

• gekkie
  • Laatst online: 18:15
Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:30:
"We kennen het van kinderziektes, mazelen, rode hond, daarbij krijg je, als genoeg mensen gevaccineerd zijn, groepsimmuniteit. Dus het is ook helemaal niet gek dat we dachten dat we dat bij Covid ook konden bereiken. Alleen een voorwaarde is wel dat je niet nog een keer besmet kan worden en dat je de ziekte niet nog een keer kan overdragen aan anderen. En juist dat blijkt bij een Covid infectie zeker wel het geval te zijn."
Hangt dat niet ook af van de mate waarin het virus ook na vaccinatie nog overgedragen kan worden ?

Ook bij mazelen is de R gegarandeerd geen 0 over de hele groep, omdat we weten dat er mensen niet gevaccineerd zijn. Als het aantal succesvolle overdrachten door vaccinatie substantieel daalt en ruim onder 1 ligt (pas dus op met al te veel mogelijke import vanuit het buitenland), zie ik niet in waarom het aantal besmettingen blijvend veel hoger zou moeten blijven dan bij andere ziekten die we met vaccinaties bestrijden en waarom wat we verstaan onder groepsimmuniteit derhalve onmogelijk te behalen zou zijn.

Ik heb namelijk nog geen zekerheid gezien dat er (in periode van het jaar) ondanks vaccinatie de R weer boven de 1 zal gaan komen. Het is wat mij betreft nog de grote onbekende, maar als grotere groepen zich daarom niet zou gaan laten vaccineren dan is de kans dat je het bereikt uiteraard ook een stuk kleiner (lang leve de self-fulfilling prophecy).

Wat ik me wel voor kan stellen, is een verwachting dat we terug gaan naar de mate van internationaal verkeer, dat we voldoende import hebben om niet richting groepsimmuniteit gaan doordat de verspreiding in andere landen nog hoog is gedurende een vrij lange periode, waardoor als nog iedereen die niet is ingeënt het hier zal krijgen omdat er heel veel beperkte uitbraken nog gaan zijn de komende jaren.
Maar ook dat is geen zekerheid en zal afhangen van beleid met betrekking tot die buitenlanden.
(zo'n denk richting zou misschien ook wat meer in de richting van zijn vermeende expertise liggen met "global health", al kan ik de neiging moeilijk onderdrukken om het enigszins badinerend te vertalen als expert in "globaal kennis van gezondheid".

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 06-06-2021 10:38 ]

• gekkie
Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:40:
[...]
Dat de transmissie een stuk minder wordt, wil nog niet zeggen dat er groepsimmuniteit gaat ontstaan.
Waarom niet en waar ligt die grens dan volgens jou/ de hoogleraar in kwestie, bij absoluut 0 mogelijke overdrachten binnen de hele groep ?
Natuurlijk help je de samenleving als je het vaccin neemt. Zo zou ook het doel omschreven moeten worden, waarom je je laat vaccineren. Maar het doel zou niet 'groepsimmuniteit' moeten zijn volgens deze hoogleraar, omdat dat dit volgens hem een irreel doel is.
Ik zou niet weten op basis van welke informatie deze hoogleraar dat nu al met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan bepalen.

• ijdod
Vreemd uitgangspunt (in de zin dat zoals het geciteerd wordt niet klopt. Groepsimmuniteit is geen 100% garantie, het is de omstandheid waarin het risico laag is en blijft, maar dat is niet 0), en vreemde conclusie over antivaxxers. Die gaan vziw helemaal niet uit van bescherming door eventuele groepsimmuniteit.

[ Voor 25% gewijzigd door ijdod op 06-06-2021 09:53 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ijdod schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:50:
Vreemd uitgangspunt (in de zin dat zoals het geciteerd wordt niet klopt. Groepsimmuniteit is geen 100% garantie, het is de omstandheid waarin het risico laag is en blijft, maar dat is niet 0), en vreemde conclusie over antivaxxers. Die gaan vziw helemaal niet uit van bescherming door eventuele groepsimmuniteit.
De opmerking over de anti-vaxers was van mij.
Ik wil het niet direct een conclusie noemen.
Maar het lijkt er inderdaad wel op dat zij door niet te vaccineren, meer pech kunnen hebben.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

gekkie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:48:
Ik zou niet weten op basis van welke informatie deze hoogleraar dat nu al met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan bepalen.
Is het niet zo als met griep? Daarvoor bestaat ook geen groepsimmuniteit, toch?
Mensen kunnen het keer op keer krijgen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

gekkie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:40:

Maar ook dat is geen zekerheid en zal afhangen van beleid met betrekking tot die buitenlanden.
(zo'n denk richting zou misschien ook wat meer in de richting van zijn vermeende expertise liggen met "global health", al kan ik de neiging moeilijk onderdrukken om het enigszins badinerend te vertalen als expert in "globaal kennis van gezondsheid".
Je had hem natuurlijk ook zelf kunnen googlen.
Om zijn vakgebied te benoemen als 'globaal kennis van gezondheidszorg' is niet alleen badinerend, maar ook een beetje dom.

Dit is wat de UvA schrijft over hem: Frank Cobelens is arts-epidemioloog en gespecialiseerd in infectieziekten, in het bijzonder in arme landen. Zijn onderzoek is primair gericht op tuberculose, wereldwijd de meest dodelijke infectieziekte. Naast zijn onderzoek naar tuberculose zal Cobelens zich als hoogleraar Global Health gaan bezighouden met het stimuleren van onderzoek naar andere ziekten. Het gaat om ziekten - zowel infectieziekten als wereldwijd snel toenemende aandoeningen als hart- en vaatziekten - die wat betreft de uitdagingen die ze met zich meebrengen of de oplossingen die ze vereisen, landsgrenzen overschrijden.

De beste man spreekt vanuit zijn eigen expertise.
Het is niet een huisarts of een dermatoloog die over iets praat wat zijn vakgebied niet is.
Zijn pleidooi is ook om je zeker te laten vaccineren en hij is vol ontzag over de vaccins.

[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 06-06-2021 10:36 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Ligt denk ik een beetje aan hoe je groepsimmuniteit wilt omschrijven.

Als je definitie is dat niemand meer ziek wordt niet nee.

Als je definitie is dat de groep er als geheel geen grote problemen meer van ondervindt wel.

In other news; toch 1984 al vandaag. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

• gekkie
Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:30:
[...]
Veel en steeds nieuwe varianten en wellicht ook nog wat vaker overgangen tussen mens en dier (al zou dat met corona nu ook wel kunnen), waarbij groep tot nu toe uitermate goed blijkt in het ontwijken van vaccins.

Maar bij mijn weten is er ook nog nooit getracht het er met een maximale vaccinatie strategie onder te krijgen, wellicht ook omdat het ontwikkelen van een klassiek vaccin veel tijd kost en niet altijd veel werking in de breedte heeft tussen de varianten. Dat is met corona en door mrna-vaccins nu wellicht anders dan bij de griep.

Vandaar dat ik er nog niet overtuigd van ben dat het zo zeker is. Het is een mogelijkheid, nog geen zekerheid wat mij betreft.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bij Polio is er door vaccinatie groepsimmuniteit ontstaan. Bij TBC zou dit volgens mij ook moet kunnen (als ik goed geluisterd heb)
Zo'n zelfde groepsimmuniteit zegt professor Cobelens moeten we bij Corona niet verwachten.
Tenminste, zo begreep ik het uit zijn woorden.
Het loont echt de moeite om zijn interview terug te luisteren.
Het komt natuurlijk vaker voor in de media dat er ergens een witte jas vandaan getrokken wordt die dan iets gaat vertellen waar hij helemaal geen verstand van heeft. Of waar hij jaren geleden zijdelings mee te maken had.
Maar dat lijkt me bij deze Cobelens geenszins het geval.
Hij brengt nuance aan in de zo vaak gebezigde term 'groeps-immuniteit'.

• gekkie
Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:35:
De beste man spreekt vanuit zijn eigen expertise.
Het is niet een huisarts of een dermatoloog die over iets praat wat zijn vakgebied niet is.
Zijn pleidooi is ook om je zeker te laten vaccineren en hij is vol ontzag over de vaccins.
Dan nog vind ik de beste man vrij stellig terwijl hij in die uitgeschreven samenvatting zelf ook aangeeft dat nog niet duidelijk is hoe besmettelijk en hoe groot de kans op overdracht is na vaccinatie (en of dat nog verschilt tussen vaccinaties). Dat die groepsimmuniteit tijdelijk kan zijn dat kan, bijvb zoals ik al aangaf door dat we weer meer gaan interacteren met andere landen met grote virus druk en eventuele mutaties etc.

Het kan ook prima zijn dat we die groepsimmuniteit wel zouden kunnen bereiken met het uitrollen van een update van vaccins, al zal het ook de vraag zijn of zoiets slaagt.

Dus in die samenvatting die ik niet echt hoe hij zijn stelling onderbouwt, nu zal hij deze samenvatting waarschijnlijk niet zelf hebben geschreven, maar van een hoogleraar verwacht ik eerlijk gezegd meer minder.
Namelijk iets minder, minder, minder stelligheid over de toekomst en hoe erg die nu al vast ligt.

• Robkazoe

• ijdod
Goed nieuws voor 1984? Big Brother krijgt een 5G shot?

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:49:
Bij Polio is er door vaccinatie groepsimmuniteit ontstaan. Bij TBC zou dit volgens mij ook moet kunnen (als ik goed geluisterd heb)
Zo'n zelfde groepsimmuniteit zegt professor Cobelens moeten we bij Corona niet verwachten.
Tenminste, zo begreep ik het uit zijn woorden.
Het loont echt de moeite om zijn interview terug te luisteren.
Het komt natuurlijk vaker voor in de media dat er ergens een witte jas vandaan getrokken wordt die dan iets gaat vertellen waar hij helemaal geen verstand van heeft. Of waar hij jaren geleden zijdelings mee te maken had.
Maar dat lijkt me bij deze Cobelens geenszins het geval.
Ik had dat eerder ook al begrepen. Niet dat er geen groepsimmuniteit kan ontstaan maar dat het een stuk lastiger is bij corona als bijvoorbeeld bij polio om het te bereiken.

Het hangt er inderdaad wel vanaf hoe je groepsimmuniteit definieert. De kans dat iemand die gevaccineerd is of de ziekte al heeft doorgemaakt om zelf ziek te worden en dus weer te verspreiden is niet nul maar wel veel lager. Helpen doet het natuurlijk wel.

Ik denk niet dat we helemaal van corona af zijn, ook niet als straks de besmettingen heel erg laag zijn maar wel dat het niet meer zo erg wordt als nu. Ook niet met een variant, al kunnen die wel flink roet in het eten gooien.

• gekkie
MikeyMan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:42:
[...]
Ligt denk ik een beetje aan hoe je groepsimmuniteit wilt omschrijven.

Als je definitie is dat niemand meer ziek wordt niet nee.
Maar dan spreken we al over een ziekte die we hebben kunnen uitroeien. En dan zou er voor mazelen ook geen groepsimmuniteit zijn. En dat lijkt hij niet als voorwaarde te stellen, want hij geeft aan dat er voor die ziekte wel groepsimmuniteit is. Dus niemand die ziek wordt lijkt ook voor hem geen voorwaarde te zijn.

Waar die grens dan wel zou liggen dat wordt noch benoemd, noch onderbouwt in die samenvatting en dat vind ik dus wat apart (voor een hoogleraar in de materie).

Tevens zie ik geen beschouwing hoeveel overdracht er is tussen gevaccineerde mensen en of dat bij alle of een deel van de vaccins zo is etc. Ik moet het nog zien dat bij een hoge vaccinatie graad de R nog boven de 1 uit gaat komen bij toepassing van het best werkzame vaccin tegen overdracht (vermoedelijk de mrna's zoals het er naar uit ziet). De cijfers uit bijvb. het UK zijn wat mij betreft nog veel te onduidelijk om daar een generieke conclusie uit te trekken.
  • Ze zijn vooral met AZ gevaccineerd.
  • Vaccinatie graad van volledig gevaccineerde is nog niet echt hoog.
  • Berichten kunnen ook mensen tussen zit die nog te kort geleden gevaccineerd zijn.
Als je definitie is dat de groep er als geheel geen grote problemen meer van ondervindt wel.
Er blijft altijd een rest risico, ook met groepsimmuniteit, zie mazelen en de bible-belt, af en toe is het raak.
Dus delen van de groep ondervinden er nog steeds problemen mee, maar de stijging van het risico is wel heel lokaal geworden en vaak met beperkte maatregelen al in te dammen (waarbij mensen die zelf al grotendeels nemen door even niet bij iemand op visite te gaan in een dorp waar het geconstateerd is bijvb en binnen dat dorp ook de interactie tijdelijk te verlagen). Als niet ingeënt persoon buiten die gebieden is het risico zo klein geworden dat eigenlijk niemand er meer over nadenkt in de dagelijkse beslommeringen.

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 06-06-2021 11:30 ]

• ijdod
En dus officieel.

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 06-06-2021 11:02 ]

• gekkie
ijdod schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:57:
Ik zou een alu-hoedje mee nemen naar de vaccinatie, of juist een antenne en je eigen telecom-toko starten.

• gekkie
Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:49:
Ik vind hem dus in z'n nuances niet bepaald genuanceerd, maar juist (in mijn optiek) voor dit moment vrij stellig.

Nouja ik vind deze quote:
Bijvoorbeeld niet heel genuanceerd, waarom zou het niet nog een keer besmet kunnen worden een voorwaarde zijn ?
Als er over de groep gezien enige kans op overdracht is, maar die overdracht wel klein genoeg zodat men over de gehele groep gezien (ruim) minder dan 1 persoon kan besmetten, dan zou het toch als nog moeten uitdoven ? Zeg maar een beetje een voortzetting van de trend die we nu schijnen te hebben, maar dan zonder maatregelen ?
Dus dat overdracht nog steeds kan, geeft mij geen zekerheid dat wat we verstaan onder groepsimmuniteit niet zou kunnen. Het geeft wel aan dat het lastiger te bereiken zal zijn dan als alle vaccins de overdracht altijd geheel hadden voorkomen, maar lastiger betekend toch niet dat het onmogelijk is ?

• Robkazoe
ijdod schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:57:
Vergeet aan het einde niet je Windows 10 kortingscode mee te nemen! Bill Gates is dankbaar dat je mee doet aan dit experiment.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

22 juni eerste shot en 27 juli de 2e!

de website eindigde in een foutmelding en uiteindelijk telefonisch afgehandeld.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:59
Woei! Die lui aan de telefoon zijn super behulpzaam. Ook hier speelt het ‘vakantie’-probleem. Bij de standaard opties viel de 2e prik steeds midden in de vakantie (buitenland). De tweede prik over de vakantie heen tillen leek echter ook geen optie, alsof er in augustus nog helemaal geen slots zijn opengezet. Nu kon ik dus op 11 juni al voor de eerste en vier weken later op 9 juli voor de tweede *D Janssen kiezen was geen optie overigens.

Ik ben toch malle pietje niet!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Hier ook een super leuk en vriendelijk (ik denk Surinaams) vrouwtje aan de lijn. Toen ik zei dat ik een foutmelding kreeg begon ze eerst te geinen en te lachen dat dat onmogelijk was en het GGD systeem onfeilbaar was. Maar toen ik zei hoever ik al was in het systeem, dat ik een tijd en locatie had geselecteerd en dat het daarna fout ging, was ze direct serieus en zakelijk, om te proberen die tijdsloten weer terug te krijgen.

Niets anders dan lof voor haar hulp :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag en aanbod lijken redelijk met elkaar in evenwicht hier. Zelf uit 83, afgelopen vrijdag gelijk gepland en kon de 16e terecht.
Vrienden uit 84 zijn de 18e aan de beurt.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

MikeyMan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:00:
Vraag en aanbod lijken redelijk met elkaar in evenwicht hier. Zelf uit 83, afgelopen vrijdag gelijk gepland en kon de 16e terecht.
Vrienden uit 84 zijn de 18e aan de beurt.
ik had misschien wel eerder gekund hoor als ik daar meer moeite voor had gedaan. maar dit is wmb snel genoeg.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mystic schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:01:
[...]

ik had misschien wel eerder gekund hoor als ik daar meer moeite voor had gedaan. maar dit is wmb snel genoeg.
Ja ik heb ook niet gerommeld met postcode. Gewoon m'n eigen postcode en locatie op 5min gekozen.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Cohort 1984, via telefoon, 26 Juni prik 1, 31 Juli prik 2.

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:00

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Hier ook jaartal 1984, zojuist vriendelijk geholpen aan de telefoon. De telefonist dacht rustig en prettig mee, kan daardoor komende donderdag al in Helmond terecht. Is een eindje rijden, maar hier in Ede zou pas over 3 weken plek zijn. En m'n tweede prik mag ik dan ook alsnog hier in Ede halen!

Ik ben er blij mee! :)

[ Voor 0% gewijzigd door tijn.online op 06-06-2021 12:36 . Reden: taalvoutje ]

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26
Dubbele post

[ Voor 92% gewijzigd door merlin1201 op 06-06-2021 12:30 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55
tijn.online schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:14:
Hier ook jaartal 1984, zojuist vriendelijk geholpen aan de telefoon. De telefonist dacht rustig en prettig mee, kan daardoor komende donderdag al in Helmond terecht. Is een eindje rijden, maar hier in Ede zou pas over 3 weken plek zijn. En m'n tweede prik mag dan ook alsnog hier in Ede halen!

Ik ben er blij mee! :)
Helmond lijkt veel plek te zijn, ik (1984) mag woensdag al *O*

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RobbertC schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Helmond lijkt veel plek te zijn, ik (1984) mag woensdag al *O*
Wow, wat snel!
Mijn broer ('71) is pas de 20e aan de beurt. Ik wil niet weten hoe lang '84 hier moet wachten :X

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 06-06-2021 12:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.