One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ik '71 (met medische indicatie) was gisteravond in een erg rustige AFAS Live om een 5G abo af te sluiten.anandus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:43:
[...]
Wow, wat snel!
Mijn broer ('71) is pas de 20e aan de beurt. Ik wil niet weten hoe lang '84 hier moet wachten
Supervriendelijke mensen, perfect georganiseerd en vooral erg erg rustig, dat kwam door die Janssen stop vertelde een medewerkster mij.
Ze prikten daar normaal 1000 Janssen en 1000 Pfizer op een dag volgens planning, Nu Janssen weggevallen was draaide het daar afgelopen week dus op 50% capaciteit.
Maandag gingen ze om- en opschalen. Vanaf dan gaan er per dag 2500 Pfizer gezet worden op die locatie, dan zou het volgens die medewerkster weer lekker druk worden.
Gezien de besmettelijkheid van covid, was het doel van de WHO 80 tot 90%.marteltor schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Dat betwijfel ik. Hoge vaccinatiegraad is het doel toch? Iedere dag dat het aantal besmettingen daalt, zijn mensen (en vooral jongeren) minder geneigd zich te laten vaccineren. Dat lijkt me een realistische aanname.
Bij jongeren is de vaccinatiebereidheid al niet heel hoog /lager dan bij zestigers. Dus je kan ook zeggen: nu corona nog het nieuws beheerst en top of mind is juist nu snel de jongeren vaccineren, want over 2 maanden doen jongeren dat nog minder graag.
We zullen zien hoe het in ze geland gaat lopen komende weken, daar zaten ze rond de 75% volwassenen met 1e prik.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Stomme wedervraag: waarom wil je daarop wachten? Aangezien die niet nodig isBananenplant schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:46:
Domme vraag misschien, maar hoe snel zit er tegenwoordig tussen het openstellen voor een jaar en het versturen van de papieren uitnodiging?
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Paar dagenBananenplant schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:46:
Domme vraag misschien, maar hoe snel zit er tegenwoordig tussen het openstellen voor een jaar en het versturen van de papieren uitnodiging?
Mensen geboren in 1984 kunnen vanaf vandaag online een afspraak inplannen via https://t.co/Sdsj0gQsYE voor een #vaccinatie bij de GGD. Zij krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer of Moderna. Vanaf dinsdag 8 juni ontvang je de uitnodigingsbrief per post.
— RIVM (@rivm) 6 juni 2021
➡️https://t.co/wrpx6WifY9 pic.twitter.com/qZ8fFetfSI
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Geen idee, ik had de mijne (75) afgelopen woensdag binnen, mijn vrouw (79) de dag er na. Ik geloof niet dat het een 'vaste' tijd is.Bananenplant schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:46:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Niet iedereen zit als een aasgier allerlei websites in de gaten te houdenmystic schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:49:
[...]
Stomme wedervraag: waarom wil je daarop wachten? Aangezien die niet nodig is
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Alle snoepjes tellen en eerlijk verdelen is zo typisch Nederlands. Er maar 1 doel: een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, waarbij de hogere leeftijdsgroepen belangrijker zijn dan de lagere. Al het andere is secundair geneuzel. Die ziekelijke drang naar "consistentie" en "eerlijkheid" levert helemaal niks op, anders dan dat de moraalridders van deze tijd zichzelf goed kunnen voelen ten koste van anderen. Wat je ook weer een vorm van egoïsme kunt noemen die net zo goed verwerpelijk is. Dit alles zit het behalen van een hoge vaccinatiegraad alleen maar in de weg. Als je dat oneerlijk, zuur of wrang vindt zou ik zeggen: grow up.ijdod schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:07:
Rationeel is het niet zo'n discussie, maar dezelfde reden dat het zetten van die prikken in die groep rationeel is maakt het zuur. Want diezelfde rationaliteit hoefde die groep zelf dus niet te hebben. Volgens diezelfde rationaliteit waren ze dus al eerder aan de beurt. Zij zijn onderdeel van de daadwerkelijk ernstig risico groep. De groep voor wie wie juist de groepen die nu uitgesteld worden al dik een jaar maatregelen moeten nemen.
Het argument proeft een beetje dat de mensen die nu mogen wachten er maar even rationeel mee om moeten gaan, terwijl de groep waar we het over hebben dat zelf niet hoefden te doen, en daarbij ook nog een keuzes krijgen die de rest vooralsnog niet kreeg. Het strookt een beetje met het 'samen krijgen we Corona er onder'. Dat wordt met het 'ja maar kwetsbare groep' veel te makkelijk overheen gestapt.
Ik lees niet goedMarcoC schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:14:
[...]Als je dat oneerlijk, zuur of wrang vindt zou ik zeggen: grow up.
[ Voor 71% gewijzigd door roffeltjes op 06-06-2021 17:35 ]
PalingDrone schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:55:
[...]
Ik '71 (met medische indicatie) was gisteravond in een erg rustige AFAS Live om een 5G abo af te sluiten.
Zo’n 5G abo met een Gates chip erin?
Lees nog eens goed wat ik zeg. Ik beklaag me juist over degenen die het oneerlijk vinden dat AZ-weigeraars uit 57-61 nu alsnog een oproep krijgen voor Pfizer/Moderna.roffeltjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:21:
[...]
Sorry, ik snap dat boomer bashen leuk is, maar het is al meermaals aangegeven dat juist het RIVM op de website neerzet dat A-Z inferieur is. Als je dan ook nog twee keer een stop inlast en het voor 60-minners uitsluit vanwege risico's moet je je natuurlijk niet verbazen als een significant aantal 65-61ers gaat twijfelen. Want waarom is het voor een 60 jarige een risico en voor een 61 jarige niet?
Je kan niet verwachten dat die mensen (leken!) allemaal zelf wel even "the Lancet" gaan doorspitten (lijkt me eerlijk gezegd alleen maar een reden voor nog meer misinformatie).
Betreft grow up, de reden dat we (meerdere landen!) een stop inlassen is omdat mensen dood gaan door een bijwerking. Dat is geen kinderachtige kwestie.....
Dat dit geen goede risico afweging is ligt toch echt aan hoe de regering hiermee om is gesprongen. Zij zijn de expert en als zij dan zeggen dat het een duidelijk inferieur vaccin is kan je die mensen het niet kwalijk nemen dat ze Pfizer willen.
Offtopic onzin:
Geen idee, al startte mijn dualboot pc automagisch met Windows op zonder wachtwoord te vragen en begon gelijk te updaten, Linux wilde niet meer booten... op mijn desktop stond "Bedankt voor je stem op Hugo de Jonge" en ik heb dat Duitse vaccin in mijn rechterarm gekregen waardoor mijn joodse benedenbuurvrouw intens beledigd werd toen ik haar vanmorgen groette, typische bijwerking schijnt een beetje gevoelig rond de vaccinatieplek te zijn dus heb een wat stijve rechterarm
Ontopic:
Behalve een beetje pijnlijke prikplek/spierpijn tot nog toe nergens last van, nogmaals complimenten voor de organisatie rond het prikken, dat ging echt heel soepel, pijnloos en professioneel inclusief een uitrijkaart voor de parkeergarage onder de AFAS Live.
Niks om je zorgen om te maken mocht je binnenkort je vaccin gaan halen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f5GzQFJA1aUYB0mnVKerNlpS.jpg?f=user_large)
Als iemand nog een stempel nodig heeft voor in het Gele boekje:
Dit is wat een vriend van me kreeg bij de GGD.
Voor € 2,80 te koop
Daar zou ik niet genoegen meenemen. Staat niet eens welk vaccin.Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:57:
[Afbeelding]
Voor € 2,80 te koop
[Afbeelding]
Dat staat er bij mij ook niet bij.marteltor schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Daar zou ik niet genoegen meenemen. Staat niet eens welk vaccin.
Alleen de datum, welke GGD en welke batchnummers staan vermeld.
Nu zal het de grenscontroleur denk ik een worst wezen welk vaccin je hebt.
Bovendien kun je dat nog laten zien op het briefje dat je krijgt.
Staat de rechter pagina niet ingevuld dan?Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:57:
[Afbeelding]
Voor € 2,80 te koop
[Afbeelding]
Daar moet bijvoorbeeld de naam en handtekening van degene die de prik heeft gezet.
Ik heb intussen 2 pagina's vol in dat boekje. En overal datum stempel, vaccin stempel (naam + dosis + ziekte), batch stickertje, beschermduur en de stempel van de verpleegster met handtekening.
Dat klopt niet. Bij mij zeiden ze dat ze de officiële richtlijnen volgden en het daarom op de bladzijde met gele koorts staat. Dit schijnt een internationale afspraak te zijn. Een handtekening en een sticker met batch nummer behoren te zijn aangebracht. Dit is niet anders dan mijn andere zes vaccinaties in het boekje. Bewijs:Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:57:
[Afbeelding]
Voor € 2,80 te koop
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/j0V14USXNmF5nYx6XefAsy4S.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij alle vaccins worden stickers met het batch nummer geleverd. Die horen er in geplakt te worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 06-06-2021 20:32 ]
De naam van de GGD met stempel en "Covid 19 Vaccin" met stempel.
De datum met hand geschreven en de batchnummers met de hand geschreven.
that's it.
Bij mij niet dus.Mfpower schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:30:
[...]
Dat klopt niet. Bij mij zeiden ze dat ze de officiële richtlijnen volgden en het daarom op de bladzijde met gele koorts staat. Dit schijnt een internationale afspraak te zijn. Een handtekening en een sticker met batch nummer behoren te zijn aangebracht. Dit is niet anders dan mijn andere zes vaccinaties in het boekje. Bewijs:
[Afbeelding]
Bij alle vaccins worden stickers met het batch nummer geleverd. Die horen er in geplakt te worden.
De 1ste keer dat ik kwam - 5 weken geleden - kreeg ik helemaal niks.
Toen ik gisteren voor de 2de prik kwam en om stempels vroeg, was het ook heel summier wat ik kreeg.
De stickers met het batchnummer nooit gekregen (mijn broer heeft die wel)
Het staat ook niet op de pagina waar de Yellow Fever vaccinatie al stond.
Het staat gewoon ergens in het boekje, onder mijn hondsdolheid vaccinatie
Blijkbaar zijn er geen eenduidige richtlijnen.
Bizar eigenlijk. Zelfs in het vaccinatiepaspoort van m'n kat worden de stickers erin geplakt. Toen ik er was werd er een medewerker ingewerkt en die kreeg dit allemaal uitgelegd. Bij elk vaccin zit zo'n sticker, het is meer moeite om het batchnummer over te schrijven (plus kans op fouten) dan even die sticker erin te plakken. Ik snap niet waarom ze dat niet gewoon overal doen, en waarom het per GGD zo verschilt.Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:11:
[...]
Bij mij niet dus.
De 1ste keer dat ik kwam - 5 weken geleden - kreeg ik helemaal niks.
Toen ik gisteren voor de 2de prik kwam en om stempels vroeg, was het ook heel summier wat ik kreeg.
De stickers met het batchnummer nooit gekregen (mijn broer heeft die wel)
Het staat ook niet op de pagina waar de Yellow Fever vaccinatie al stond.
Het staat gewoon ergens in het boekje, onder mijn hondsdolheid vaccinatie
Blijkbaar zijn er geen eenduidige richtlijnen.
Daarvoor was het maar net welke GGD je trof en of ze bereid waren die moeite te doen om het gele boekje in te vullen.
In regio Gooi was het beleid bijvoorbeeld (nog) niet doen wegens drukte, vanaf maandag kan je alsnog naar de GGD terug om de boel te laten stempelen en invullen.
Maar dan heb je die batch-sticker dus ook niet meer?PalingDrone schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:25:
Is het niet zo dat die stempels en stickers pas vanaf a.s. maandag landelijk goed geregeld is?
Daarvoor was het maar net welke GGD je trof en of ze bereid waren die moeite te doen om het gele boekje in te vullen.
In regio Gooi was het beleid bijvoorbeeld (nog) niet doen wegens drukte, vanaf maandag kan je alsnog naar de GGD terug om de boel te laten stempelen en invullen.
Of ze moeten een printertje hebben, die een kopie-sticker maakt.
Het is overigens niet zo dat van alle soorten vaccin altijd de sticker erin wordt geplakt.
Sterker nog: de enige sticker die ik heb, is van mijn Rabbies vaccin.
Van Gele Koorts, DTP, Hepatitis A, Buiktyfus en nog wat heb ik geen sticker.
Wel soms een grote stempel met welk vaccin ik kreeg.
[ Voor 19% gewijzigd door Rzaan op 06-06-2021 22:39 ]
Geen idee, in onderstaande link lees ik alleen maar stempel, geen sticker.Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Maar dan heb je die batch-sticker dus ook niet meer?
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210606_61128910
Dat doen ze dus op het gemeentelijke GGD kantoor, wat geen priklocatie is.
[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 06-06-2021 22:38 ]
GGD Hollands Midden stempelt vanaf 14-6 de al gevaccineerden met terugwerkende kracht. Geen stickertje:Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Het is overigens niet zo dat van alle soorten vaccin altijd de sticker erin wordt geplakt.
https://www.ggdhm.nl/nieu...tiestempel-in-gele-boekje
Al wel gevaccineerd maar nog geen stempel? Wij vragen u te wachten met langskomen tot maandag 14 juni als u alsnog een stempel in uw gele boekje wilt ontvangen. Het is erg druk op onze locaties de wachtrijen voor een stempel frustreren het vaccineren. Wij zijn bezig aparte ruimtes en medewerkers voor het stempelen te organiseren. Wij vragen u tot die tijd geduld te hebben.
U krijgt een stempel nadat u gevaccineerd bent. Zowel na de eerste als na de tweede stempel. U mag ook na de tweede vaccinatie allebei de stempels in één keer laten zetten. U ontvangt alleen stempel van de GGD waar wij de datum bijschrijven. Wij plakken geen batchnummer in uw gele boekje.
De reden waarom wij dat niet doen is omdat wij als GGD ook boekjes met terugwerkende kracht stempelen. Wij hebben geen stickers met die specifieke batchnummers liggen. Per persoon het batchnummer terugzoeken kost veel tijd en doen wij dan ook niet.
Bent u al gevaccineerd en heeft u geen stempel maar wilt u deze alsnog? Dat kan vanaf 14 juni. U kunt naar een van de vaccinatielocaties toegaan met uw vaccinatie registratiebewijs en uw ID-bewijs. Aan de stempelbalie krijgt u op vertoon van uw registratiebewijs en ID met terugwerkende kracht een stempel.
[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 06-06-2021 23:47 ]
Vandaag goed nieuws voor 1985 én... 1986. Tijdstip volgt later. #prikdoor
— Kirsten Verdel (@locuta) 7 juni 2021
Ohmageeerd, nog maar een paar dagen voor ik aan de beurt ben
Mooi dat er weer 2 jaren bij zijn gekomen. Dan is de impact van de weigeraars voorlopig kleiner dan gevreesd.
[ Voor 18% gewijzigd door vickypollard op 07-06-2021 09:57 ]
Laten we hopen dat we inderdaad weer 2 jaren tegelijk krijgen, versnellen die prikken, dan hebben de 30'ers met jonge kinderen ook nog wat aan de zomervakantie, zonder overal te moeten gaan testen.
#Update - Van de ruim 1 miljoen 60- tot 64-jarigen hebben zo’n 21.000 mensen afgelopen weekend een afspraak gemaakt bij de @GGDGHORNL. ⤵️ https://t.co/vrN6v16RFj
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 7 juni 2021
De "weigeraars" hebben blijkbaar niet massaal gebeld dit weekend...
Je was mij net voor. Het is inderdaad een behoorlijk laag aantal. Nu weet ik niet of de brief ook al meteen op de mat lag, afgelopen zaterdag? Anders zou dat nog een redenen kunnen zijn voor het lage aantal en kan het nog zo zijn dat de afspraken later binnen druppelen als de brief op de mat valt. Zelf in ieder geval blij als millennial dat dit geen verdere vertraging op heeft geleverd.virofi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:13:
[Twitter]
Lijkt er dus op dat er veel ophef om was voor een kleine groep. Zoals zo vaak, de hardste schreeuwers krijgen veel aandachtvirofi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:13:
[Twitter]
De vraag is nog steeds over hoeveel mensen we het daadwerkelijk hebben, als je nu al hoort dat er 1,8 miljoen vaccinaties niet zijn geregistreerd, vanwege de ICT systemen van huisartsen en RIVM.virofi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:13:
[Twitter]
Lijkt me ook dat ze werkelijk geen enkel beeld hebben van de grootte van die groep "weigeraars". Mijn Schoonouders zitten beiden nog steeds te wachten op hun 2e AZ prik want die vonden vaccineren belangrijker dan welk vaccin.
Ben overigens benieuwd of er nog een inhaalslag via de GGD plaats gaan vinden aan die kant.
[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 10:19 ]
Lees even hier:Robkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:16:
[...]
Je was mij net voor. Het is inderdaad een behoorlijk laag aantal. Nu weet ik niet of de brief ook al meteen op de mat lag, afgelopen zaterdag? Anders zou dat nog een redenen kunnen zijn voor het lage aantal en kan het nog zo zijn dat de afspraken later binnen druppelen als de brief op de mat valt. Zelf in ieder geval blij als millennial dat dit geen verdere vertraging op heeft geleverd.
https://www.rivm.nl/nieuw...0-64-jarigen-kunnen-vanaf
"60-64-jarigen die nog niet zijn gevaccineerd kunnen vooruitlopend op hun uitnodiging vanaf zaterdag 5 juni online en vanaf 08:00 uur telefonisch een vaccinatieafspraak maken bij de GGD."
Ze hoeven dus niet op de brief te wachten.
edit: sterker nog, die brief komt pas eind juni
Ik heb af en toe de indruk dat de regering cq Hugo ook niet zo'n geweldig inzicht heeft in wie er nou in die groep zat en hoe groot die nou daadwerkelijk was. Misschien was het grootste deel daarvan ook vaccin-weigeraar en niet AZ weigeraar, behoudens mensen die geen vaccin kunnen krijgen dan natuurlijk.virofi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:13:
[Twitter]
Ik moet wel zeggen dat ik mij heb verbaasd over de anti boomer rants de afgelopen dagen maar dat zal voor ieder anders zijn. Blijkbaar storm in een glas water. ( en ik ben geeneens boomer, ben nog veel te jong)
Nee, dat snap ik. Maar laten we wel eerlijk zijn. De 60-64 jarigen zijn niet de generatie die met internet opgegroeid zijn, die elke ochtend even de Twitterfeed controleren om te kijken of Hugo al een tweet geplaatst heeft. Ik denk dat bij deze mensen de uitnodigingsbrief meer afspraken oplevert, dan een tweet van Hugo.Plenkske schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Lees even hier:
"60-64-jarigen die nog niet zijn gevaccineerd kunnen vooruitlopend op hun uitnodiging vanaf zaterdag 5 juni online en vanaf 08:00 uur telefonisch een vaccinatieafspraak maken bij de GGD."
Check even mijn edit.Robkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:19:
[...]
Nee, dat snap ik. Maar laten we wel eerlijk zijn. De 60-64 jarigen zijn niet de generatie die met internet opgegroeid zijn, die elke ochtend even de Twitterfeed controleren om te kijken of Hugo al een tweet geplaatst heeft. Ik denk dat bij deze mensen de uitnodigingsbrief meer afspraken oplevert, dan een tweet van Hugo.
Ik denk dat degene die het weigeren en echt een ander vaccin willen, ook snel een afspraak willen maken.
Dit is wel de leeftijdsgroep die over het algemeen nog graag wacht op een papieren brief in de brievenbus, misschien.Plenkske schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Lees even hier:
edit: sterker nog, die brief komt pas eind juni
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik niet, want het is zo lekker solidair naar je leeftijdsgenoten die wel AZ hebben aangenomen en alle groepen die na deze groep aan de beurt waren. Het is niet zo dat al die 40'ers en jonger het zo makkelijk hebben gehad de laatste anderhalf jaar.Indoubt schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:19:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik mij heb verbaasd over de anti boomer rants de afgelopen dagen maar dat zal voor ieder anders zijn. Blijkbaar storm in een glas water. ( en ik ben geeneens boomer, ben nog veel te jong)
Daarbij was het toch een eigen keuze om op basis van de toenmalige spelregels geen vaccin te nemen, en dus achteraan in de rij terecht te komen?
Medisch gezien, misschien logisch om die mensen z.s.m. alsnog in te enten, maar vanuit het oogpunt van de samenleving/de solidariteit naar iedereen die solidair naar die mensen is geweest de laatste anderhalf jaar gewoonweg belachelijk.
Zoals mijn schoonvader van de week zei:
"Joh prima dat die mensen alsnog gevaccineerd worden, maar ik snap niet hellemaal dat ze dadelijk nog eerder dan mij gevaccineerd zijn ook, alleen omdat ze naar percentages kijken en niet naar de achterliggende wetenschap. (60/70% om 90+% effectiviteit)"
[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 10:27 ]
Het zou best kunnen, maar ik zou het vreemd vinden. Ze weigeren het AZ vaccin bewust. Dan wil je toch ook snel het andere vaccin als die mogelijkheid er is ?BeQuietAndDrive schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Dit is wel de leeftijdsgroep die over het algemeen nog graag wacht op een papieren brief in de brievenbus, misschien.
Maargoed, de brief komt dus pas eind juni dus als er na die brief nog veel afspraken komen dan maakt het voor de overige leeftijdsgroepen weinig uit. Want de meeste zijn tegen die tijd al aan de beurt om een afspraak in te plannen.
Aan de andere kant, wel handig dat het formulier er bij zit, dan kan ik dat gewoon thuis invullen en meenemen, mocht de digitale versie niet genoeg zijn.
Ik heb trouwens werkelijk geen idee waar ik mijn gele boekje gelaten heb, wel jammer, want ik zou wel een extra stempel er in willen. Gewoon, omdat het kan. Ik vermoed dat ergens tijdens het vele verhuizen in het verleden het boekje is kwijtgeraakt.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kunt toch gewoon een nieuwe bestellen als je hem toch niet meer weet te vinden?Vrijdag schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:32:
Nou, ik heb afgelopen weekend eindelijk mijn vaccinatiebrief gekregen. Wel een beetje laat, want ik had al een afspraak gemaakt, de 15e krijg ik mijn eerste stabby.
Aan de andere kant, wel handig dat het formulier er bij zit, dan kan ik dat gewoon thuis invullen en meenemen, mocht de digitale versie niet genoeg zijn.
Ik heb trouwens werkelijk geen idee waar ik mijn gele boekje gelaten heb, wel jammer, want ik zou wel een extra stempel er in willen. Gewoon, omdat het kan. Ik vermoed dat ergens tijdens het vele verhuizen in het verleden het boekje is kwijtgeraakt.
Gezien al de caveats in de trant van "Als u al een vaccin heeft gehad kunt u dit negeren" kan je er van uitgaan dat die uitnodigingen heel grofmazig worden verstuurd (erring on the side of caution zal daar ook wel in meespelen).TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:17:
[...]
De vraag is nog steeds over hoeveel mensen we het daadwerkelijk hebben, als je nu al hoort dat er 1,8 miljoen vaccinaties niet zijn geregistreerd, vanwege de ICT systemen van huisartsen en RIVM.
Lijkt me ook dat ze werkelijk geen enkel beeld hebben van de grootte van die groep "weigeraars".
Hebben ze A-Z niet gekregen via de huisarts? Ik vraag me dan af of je schoonouders bij de GGD moeten komen voor de vervolgprik.Mijn Schoonouders zitten beiden nog steeds te wachten op hun 2e AZ prik want die vonden vaccineren belangrijker dan welk vaccin.
Ben overigens benieuwd of er nog een inhaalslag via de GGD plaats gaan vinden aan die kant.
Ik zou gewoon contact gaan opnemen met de prikkende instantie (waarschijnlijk de huisarts?) en daar proberen "boter bij de vis" een datum afdwingen.
Volgens mij is een groot deel A-Z via de huisarts weggeprikt in juist die specifieke groep. Mijn moeder van 84 is bijvoorbeeld door de GGD op een massa straat met Pfizer ingeprikt.1,8 miljoen niet geregistreerd
Volgens een woordvoerder van het RIVM zijn naar schatting nu 82,4 procent van de gezette prikken verwerkt in de centrale database. Op een totaal van bijna 10 miljoen vaccinaties betekent het dat er een kleine 1,8 miljoen vaccinaties niet in het systeem staan.
Vooral bij huisartsen en zorginstellingen zijn de problemen groot; slechts ongeveer 60 procent van de gezette prikken is daar al geregistreerd in CIMS, schat het RIVM. Bij de GGD gaat het een stuk beter.
Het zou me niets verbazen als er aanzienlijk minder "weigeraars" zijn dan we denken.
Het zou me ook niet verbazen als Hugo en co. evenmin een idee hebben hoeveel het er zijn
1985 en 1986 staan erbij voor de mensen welke het nodig hebben
edit:
en weer weg gehaald, iemand was te vroeg met klikken
[ Voor 17% gewijzigd door Suicyder op 07-06-2021 10:46 ]
Ja via de huisarts inderdaad, maar wat ik hoor is dat het heel langzaam gaat via de huisarts, sommige mensen zelfs nog geen datum voor een tweede prik.roffeltjes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Gezien al de caveats in de trant van "Als u al een vaccin heeft gehad kunt u dit negeren" kan je er van uitgaan dat die uitnodigingen heel grofmazig worden verstuurd (erring on the side of caution zal daar ook wel in meespelen).
[...]
Hebben ze A-Z niet gekregen via de huisarts? Ik vraag me dan af of je schoonouders bij de GGD moeten komen voor de vervolgprik.
Ik zou gewoon contact gaan opnemen met de prikkende instantie (waarschijnlijk de huisarts?) en daar proberen "boter bij de vis" een datum afdwingen.
Vandaar dat ik me gewoon even hardop afvraag of er niet ook nog een veeg actie via de GGD gaat komen of iets dergelijks. Te meer ook omdat je straks een (kwetsbare) groep hebt die nog steeds niet weet waar ze aan toe zijn. (qua 2e prik)
Schoonmoeder is eind juni aan de beurt voor haar 2e prik begrijp ik net, schoonvader weet nog niets...
[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 10:46 ]
En chaos geeft mij ook extra aarzelingen betreft de nette omgang met data
Inderdaad. Iets te vroeg.Suicyder schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:42:
https://www.rijksoverheid...ikuitnodiging-en-afspraak
1985 en 1986 staan erbij voor de mensen welke het nodig hebben
edit:
en weer weg gehaald, iemand was te vroeg met klikken
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dat prikken via de huisarts was IMHO geen groot succes.... met name grote praktijken met veel thuiswonende minder mobiele oudjes zijn hier enorm mee belast. En dan nog het zwalk beleid met A-Z erbovenop... dan moet je dat ook nog uitleggen terwijl de huisarts het ongetwijfeld ook niet begrijpt.TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Ja via de huisarts inderdaad, maar wat ik hoor is dat het heel langzaam gaat via de huisarts, sommige mensen zelfs nog geen datum voor een tweede prik. Vandaar dat ik me ook, hardop, afvraag of er niet ook nog een veeg actie via de GGD gaat komen of iets dergelijks.
Ik ben blij dat mijn moeder via de GGD is geprikkert.
Toch een afspraak kunnen maken
Jemig, ik had daar helemaal niet aan gedachtvickypollard schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:34:
[...]
Kunt toch gewoon een nieuwe bestellen als je hem toch niet meer weet te vinden?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik neem aan dat je die er zelf weer in moet (laten) zetten. Maar goed: ik heb voor zover ik weet of herinner niet eens zo'n ding, dus ik ben denk ik niet de juiste persoon om dit te beantwoordenVrijdag schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Jemig, ik had daar helemaal niet aan gedachtZitten dan de stempels er wel in van de eerdere vaccinaties? Ik kan me niet herinneren dat ik het gele boekje ooit ergens mee naartoe heb genomen, ook niet toen ik in de jaren 90 naar Thailand en Indonesië op vakantie ben geweest eigenlijk. Maar ik zal eens informeren, thanks
[ Voor 51% gewijzigd door ijdod op 07-06-2021 10:57 ]
Mijn collega's bewijzen het tegendeel, maar goed, dat is ook een bubbelijdod schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:55:
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik verwacht niet dat de 60-65 groep digibeten zijn, eerlijk gezegd.
De meeste van je vaccins die je voor reizen nodig hebt, zul je toch opnieuw moeten halen, omdat velen een beperkte werkingstijd hebben.Vrijdag schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Jemig, ik had daar helemaal niet aan gedachtZitten dan de stempels er wel in van de eerdere vaccinaties? Ik kan me niet herinneren dat ik het gele boekje ooit ergens mee naartoe heb genomen, ook niet toen ik in de jaren 90 naar Thailand en Indonesië op vakantie ben geweest eigenlijk. Maar ik zal eens informeren, thanks
Mijn Yellow Fever (de enige waar ze tot vorig jaar ooit aan de grens om zouden kunnen vragen) is bijvoorbeeld ook dit jaar verlopen.
Haha okevickypollard schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:54:
[...]
Ik neem aan dat je die er zelf weer in moet (laten) zetten. Maar goed: ik heb voor zover ik weet of herinner niet eens zo'n ding, dus ik ben denk ik niet de juiste persoon om dit te beantwoorden
Ik ga maar eens met de GGD bellen hierover. Ben wel benieuwd hoe het zit.
Weet iemand of dit problematisch is uiteindelijk dat ik de verkeerde geboortedatum gebruikte voor het aanmelden (uiteraard was dit een typo
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Die manco zit er al een tijdje in, van wat ik begrepen heb wordt er aan het eind van de dag of een aantal dagen een check gedaan op geboortedata en worden de afspraken afgezegd op het moment dat blijkt dat je niet aan de beurt bent.Sorcerer8472 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:49:
Over de registratie voor vaccinatie nog een vraag voor hier: ik heb zojuist een te vroeg jaartal ingegeven en toen kon ik me inderdaad (na 11:30) aanmelden voor een vaccinatie. Vaccinatie staat nu ingepland over een week (+ 4 weken daarna).
Weet iemand of dit problematisch is uiteindelijk dat ik de verkeerde geboortedatum gebruikte voor het aanmelden (uiteraard was dit een typo![]()
)? Ik nam aan dat dit binnen het systeem ná het inloggen met digid nog eens wordt gecontroleerd, maar niet tof als het systeem zo brak is dat het tóch voor problemen zorgt natuurlijk
Who's general failure, and why is he reading my disk?
apart. Bij mij zit bij al die vaccinaties gewoon de stempel. Als ik straks eindelijk voor covid ga dan vertrek ik niet voordat alles compleet in het boekje staat. (stempel krijg je pas na de 2e dosis?)Rzaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Ik kreeg ook 1 prik met 1980 toen ik had aangegeven wél positief getest geweest te zijn. Na opnieuw inloggen met 1980 zonder positieve test kreeg ik weer twee prikjes voorgeschoteld. Wellicht dat dat het is? In principe zou iedereen Pfizer/Moderna moeten krijgen heb ik begrepen.Vrietje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:55:
Ik ben met 1986 even binnen geweest. Maar ik kreeg een afspraak voor een enkele prik. vermoed dus Janssen heb ik niet gedaan. uitgelogd even opnieuw proberen kwam ik met 1986 niet meer binnen. Wel met 1984 en toen kreeg ik ook afspraken voor 2 prikken. dus misschien dat het daarom offline gehaald is dat 1986 en1985 door het systeem naar janssen gestuurd worden?
[ Voor 37% gewijzigd door Robkazoe op 07-06-2021 12:08 ]
Bij andere vaccinaties in mijn boekje staat voor elke prik een aparte stempel.AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:55:
[...]
apart. Bij mij zit bij al die vaccinaties gewoon de stempel. Als ik straks eindelijk voor covid ga dan vertrek ik niet voordat alles compleet in het boekje staat. (stempel krijg je pas na de 2e dosis?)
Okay, mooi! Dan zou het dus geen probleem moeten zijnTIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:53:
[...]
Die manco zit er al een tijdje in, van wat ik begrepen heb wordt er aan het eind van de dag of een aantal dagen een check gedaan op geboortedata en worden de afspraken afgezegd op het moment dat blijkt dat je niet aan de beurt bent.
Hopelijk wordt op 9 juni de boel opengegooid zodat je voor Janssen kunt kiezen, dan ben ik echt de eerste die aan de telefoon hangt.
Minstens 5, dus het kan inderdaad. Ik weet alleen niet of daar dan nog een limiet op zit.virofi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:11:
Kun je telefonisch nou de tweede afspraak later laten plaatsvinden dan na vijf weken? Of moet er altijd exact vijf weken tussen zitten?
[ Voor 8% gewijzigd door vickypollard op 07-06-2021 12:12 ]
Een sticker is niet hetzelfde als een stempel, toch?AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:55:
[...]
apart. Bij mij zit bij al die vaccinaties gewoon de stempel. Als ik straks eindelijk voor covid ga dan vertrek ik niet voordat alles compleet in het boekje staat. (stempel krijg je pas na de 2e dosis?)
Ja, ik was niet duidelijk. Een stempel, datum en de sticker zit bij mij overal erin.Rzaan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:12:
[...]
Een sticker is niet hetzelfde als een stempel, toch?
Zou bij covid niet anders mogen zijn.
Misschien is het iets van de laatste jaren.AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:19:
[...]
Ja, ik was niet duidelijk. Een stempel, datum en de sticker zit bij mij overal erin.
Zou bij covid niet anders mogen zijn.
Zoals gezegd heb ik alleen een sticker van mijn Rabbies vaccin dat ik in 2019 kreeg.
PCR test alvorens je het vliegtuig instapt.AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:30:
Ik ban van 89 en zal deze week dan misschien een afspraak mogen maken. Maar ik vrees voor mijn vakantie icm de 2e prik. Ik ga begin augustus met het vliegtuig naar ZA. De kans lijkt mij nihil om ervoor de 2e prik te krijgen. Hoe zou je daar dan mee om moeten gaan?
Kijken wat de regels zijn voor ZA:AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:30:
Ik ban van 89 en zal deze week dan misschien een afspraak mogen maken. Maar ik vrees voor mijn vakantie icm de 2e prik. Ik ga begin augustus met het vliegtuig naar ZA. De kans lijkt mij nihil om ervoor de 2e prik te krijgen. Hoe zou je daar dan mee om moeten gaan?
https://www.gov.za/covid-...avel-coronavirus-covid-19
Even van te voren een negatieve test regelen dus
Computer says no
Vanaf overmorgen zou je voor Janssen moeten kunnen kiezen, dat kan evt. helpen. Het kan ook zomaar zijn dat je nog prima terechtkunt vóór eind juli. Mijn eerste afspraak is over een week al bijvoorbeeld.AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:30:
Ja, maar ik doel meer op de afspraak voor de 2e prik. Die moet dan maar een maand later plaatsvinden gewoon?
Ook als je 32 jaar bent? 4 dagen terug werd er nog gecommuniceerd dat Janssen geen optie meer is voor jongeren?Sorcerer8472 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
[...]
Vanaf overmorgen zou je voor Janssen moeten kunnen kiezen, dat kan evt. helpen. Het kan ook zomaar zijn dat je nog prima terechtkunt vóór eind juli. Mijn eerste afspraak is over een week al bijvoorbeeld.
Jepn dat kan gewoonAMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
[...]
Ja, maar ik doel meer op de afspraak voor de 2e prik. Die moet dan maar een maand later plaatsvinden gewoon?
Computer says no
AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:42:
[...]
Ook als je 32 jaar bent? 4 dagen terug werd er nog gecommuniceerd dat Janssen geen optie meer is voor jongeren?
Janssen wellicht als keuze-optie
Minister de Jonge kijkt verder of het mogelijk is Janssen als keuze-optie aan te bieden voor wie dat wil. Omdat de Gezondheidsraad duidelijk zegt dat Janssen een effectief veilig vaccin is, wil hij 18-plussers zelf de keuze laten om het vaccin te nemen als ze dat willen. Hier zitten nog wel een aantal heel lastige juridische en uitvoeringsaspecten aan die de minister met spoed laat onderzoeken. Mensen moeten altijd goed geïnformeerd hun eigen keuze kunnen maken.
Dit doen ze na de wachtruimte waar je 15 minuten moet blijven
[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 07-06-2021 13:14 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Is het boekje ook meertalig? Oftewel: te lezen voor iemand die geen nederlands kan lezen?mrsar schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:13:
Voor de mensen met vragen over gele boekje, ik ben net terug van 1e prik en je krijgt datum, sticker met welk vaccin + lot-nr, hoeveelheid,stempel en handtekening zoals het hoort.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Engels,frans en nederlands,maar ik heb hem al een tijd dus misschien is er nog wat bijgekomen bij nieuwere.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:16:
[...]
Is het boekje ook meertalig? Oftewel: te lezen voor iemand die geen nederlands kan lezen?
Dat vind ik interessant, heb afspraak eind juni en begin augustus. Als Janssen veel eerder is zal ik overwegen daarvoor te kiezen, en eerder en maar 1 prik.Sorcerer8472 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
[...]
Vanaf overmorgen zou je voor Janssen moeten kunnen kiezen, dat kan evt. helpen. Het kan ook zomaar zijn dat je nog prima terechtkunt vóór eind juli. Mijn eerste afspraak is over een week al bijvoorbeeld.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Hier hetzelfde, zo lang je jaartal maar aan de beurt is lijkt het me allemaal geen probleem aangezien je inderdaad de registratie met DigiD doet. Ik heb overigens daarna telefonisch contact gehad om wat te verzetten en die begonnen er ook niet over.Sorcerer8472 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:49:
Over de registratie voor vaccinatie nog een vraag voor hier: ik heb zojuist een te vroeg jaartal ingegeven en toen kon ik me inderdaad (na 11:30) aanmelden voor een vaccinatie. Vaccinatie staat nu ingepland over een week (+ 4 weken daarna).
Weet iemand of dit problematisch is uiteindelijk dat ik de verkeerde geboortedatum gebruikte voor het aanmelden (uiteraard was dit een typo![]()
)? Ik nam aan dat dit binnen het systeem ná het inloggen met digid nog eens wordt gecontroleerd, maar niet tof als het systeem zo brak is dat het tóch voor problemen zorgt natuurlijk
Mocht je trouwens een auto hebben dan moet je even een postcode van Urk proberen. Die locatie is nieuw en kun je binnen een week terecht. De tweede afspraak kun je daarna telefonisch eventueel nog verzetten naar een locatie in de buurt. Doe er je voordeel mee mocht je mogelijk klem komen te zitten met vakanties
Maar vraag me wel af hoe dat kan als je al tijdslots reserveert.
Storing in het GGD computersysteem vandaag.MikeyMan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:21:
Reed net langs de vaccinatie locatie in Zoetermeer. Aardige rij buiten! Goed dat het in ieder geval lekker druk is natuurlijk.
Maar vraag me wel af hoe dat kan als je al tijdslots reserveert.
Beste Brigitte, we hebben op dit moment helaas te maken met een landelijke storing, waardoor de wachttijd langer is. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. Groet, ^AD
— GGD Amsterdam (@GGDAmsterdam) 7 juni 2021
bron:
💉Vaccinatiedag 153, De In-Duitsland-mogen-alle-volwassenen-een-afspraak-maken editie.
— Yorick (@YorickB) 7 juni 2021
Aantal gisteren gezet:
+173.556
Totaal (geschat):
10.618.031
7-daags gemiddelde: +167.256 per dag.
Aan de beurt bij de GGD: 1986.https://t.co/hkiBKCZWGW pic.twitter.com/Rz24S62wT9
Maar te hopen dat alle locaties dit nu hetzelfde doen.mrsar schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:13:
Voor de mensen met vragen over gele boekje, ik ben net terug van 1e prik en je krijgt datum, sticker met welk vaccin + lot-nr, hoeveelheid,stempel en handtekening zoals het hoort.
Want tot gisteren was het overal anders.
De een kreeg wel de sticker, de ander niet. Handtekeningen ontbreken.
Vraag me af of er landen zijn die echt die sticker willen zien, want dan zijn heel veel mensen die vóór 7 juni het vaccin kregen benadeeld.
Ik kreeg met terugwerkende kracht nog een stempel en het batchnummer werd er met de hand ingeschreven. Maar dat had ik net zo goed zelf kunnen doen.
Zaterdagavond in de AFAS Live was ik ook met dik 20 min weer buiten, maar toen was het extreem rustig doordat de Janssen groep er niet was (waar ze wel ruimte en tijd voor ingepland hadden)Lapa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:40:
Voor wie wil weten hoe lang je moet uittrekken voor zo'n afspraak, hier experimentele data met n=2:
Priklocatie Nieuwegein op zaterdagmiddag: mijn partner stond na 20 minuten geprikt weer buiten, waarvan 15 minuten de verplichte afkoelperiode.
XL Priklocatie Utrecht Jaarbeurs op maandagmiddag: ik was 5 kwartier bezig; het was goed geregeld en liep wel door, maar er waren lange rijen. Toen ik klaar was zag ik dat de rij inmiddels zelfs nog veel langer was.
Vandaag draait alles op Pfizer (en Moderna), komt de grote bubs wel allemaal en is er ook nog eens een storing, dat kan allemaal meespelen in de tijd die je er mee bezig bent.
De ene of de andere locatie kan ook nog wel meespelen, bij mij ging het heel erg snel maar heb eerder al iemand naar 2 andere locaties (Almere-Haven en Huizen) gebracht en dat duurde ook allemaal veel langer dan bij mij.
Jouw partner heeft net als ik waarschijnlijk mazzel gehad dat het zaterdag nog erg rustig was op de locaties.
Niet consequent / overal.mrsar schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:13:
Ik vandaag bij de Jaarbeurs (Utrecht) voor prik 1 kon na het wachten in de wachtruimte in de optionele rij gaan staan voor de stempel, sticker en handtekening in mijn gele boekje.
Mijn vrouw vandaag, NDSM (Amsterdam) voor prik 1 kreeg geen optie om iets bij te schrijven in het gele boekje. Komt met de tweede prik zeiden ze.
Duurde voor ons allebij ook lang. Enorme rijen en 1 (ik) / 1.5 (zij) uur wachten.
Maar prik zit erin (Moderna voor mij en Pfizer voor haar) dus allebij blij!
Jaarbeurs vandaag:
[ Voor 32% gewijzigd door Torgo op 07-06-2021 18:54 ]
Toch wel weer slecht dan, zelfs in 1 stad een verschil daar ik in osdorp was. ik had vanmorgen geen rij, stond in 20min weer buiten maar had dan ook geen storingTorgo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:48:
[...]
Niet consequent / overal.
Ik vandaag bij de Jaarbeurs (Utrecht) voor prik 1 kon na het wachten in de wachtruimte in de optionele rij gaan staan voor de stempel, sticker en handtekening in mijn gele boekje.
Mijn vrouw vandaag, NDSM (Amsterdam) voor prik 1 kreeg geen optie om iets bij te schrijven in het gele boekje. Komt met de tweede prik zeiden ze.
Duurde voor ons allebij ook lang. Enorme rijen en 1 (ik) / 1.5 (zij) uur wachten.
Maar prik zit erin (Moderna voor mij en Pfizer voor haar) dus allebij blij!
Jaarbeurs vandaag:
***members only***
Was dat vandaag niet vooral door dat er een probleem met het afspraken programma was? Want ik moet zeggen dat ik er voor vandaag nog geen klachten over had gezien.MikeyMan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:53:
Die wachttijden moeten ze ook gauw oplossen. Gaat ook voor afhakers zorgen.
En tja je krijgt een tijdsspanne van 5 min, dus dan moet je al snel wachten maar als je langere doet werkt het waarschijnlijk nog minder.
[ Voor 16% gewijzigd door Pompi op 07-06-2021 18:57 ]
Ik geloof inderdaad dat er een storing was, dat zei mijn vrouw. Die moest ook het langst wachten. Of die voor alle locaties was, weet ik niet. Maar neem ook aan dat dit een uitzondering is. Is niet heel zinvol om meer prikken te plannen dan je snel kan afhandelen.Pompi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:56:
[...]
Was dat vandaag niet vooral door dat er een probleem met het afspraken programma was? Want ik moet zeggen dat ik er voor vandaag nog geen klachten over had gezien.
Dat is niet uniek voor Corona. Als ik door mijn lijstje met vaccins loop is het ook heel divers. Stempels, handgeschreven. Nog geen stickers.Rzaan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Maar te hopen dat alle locaties dit nu hetzelfde doen.
Want tot gisteren was het overal anders.
De een kreeg wel de sticker, de ander niet. Handtekeningen ontbreken.
Er was vanmiddag inderdaad een landelijke storing in CoronIT, daardoor moesten vaccinaties handmatig geregistreerd worden (worden later vanavond alsnog opgevoerd in het systeem).Torgo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:58:
[...]
Ik geloof inderdaad dat er een storing was, dat zei mijn vrouw. Die moest ook het langst wachten. Of die voor alle locaties was, weet ik niet. Maar neem ook aan dat dit een uitzondering is. Is niet heel zinvol om meer prikken te plannen dan je snel kan afhandelen.
Was rond 17:00 opgelost, maar op sommige locaties stonden inmiddels gigantische rijen.
Vriendin heeft meer dan anderhalf uur in de rij gestaan.
Denk dat als een locatie op max capaciteit is volgeboekt, je dit niet meer in kunt halen.
Heb je hier een bron voor?Sorcerer8472 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
[...]
Per 9 juni kunnen mensen vrij voor Janssen kiezen, zolang de voorraad strekt. Hoe dat precies werkt en wie dat dan wel/niet mag, is nog onbekend. De Jonge stuurt daar nog een brief over naar de Kamer.
— Kirsten Verdel (@locuta) 3 juni 2021
Ik help Sorcerer8472 even.
En vandaag 1200 extra.menzo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:35:
Het weekrecord is weer verbroken. Nu hopen dat de volgende versnelling ook uit gaan komen.
"What do you get if you multiply six by nine..."
In Nieuwegein wordt vanavond een hele voorraad van 1200 Janssen-vaccins weggeprikt. Door een stroomstoring zijn de koelkasten op de vaccinatielocatie een tijdje uit geweest. "Het gevolg is dat wij doses van het Janssen-vaccin hebben die we vanavond moéten wegprikken, omdat we ze niet langer kunnen bewaren", meldt de GGD.
Al snel verzamelden zich lange rijen voor de priklocatie. Mensen die nu nog komen, worden weggestuurd. Er zijn extra medewerkers opgetrommeld om te helpen. Men verwacht er zeker nog tot na middernacht mee bezig te zijn.
In Frankrijk hebben ze daar blijkbaar al toe besloten, omdat:
Uit onderzoek bleek dat slechts 17 procent van deze patiënten na een eerste prik voldoende tegen corona is beschermd, na een tweede prik geldt dat voor 45 procent. Daarom vinden de Fransen het noodzakelijk om deze mensen na vier weken een derde inenting te geven.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.