IJzerlijm schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Dat zal goed vallen, het vaccin dat de Nederlanders niet vertrouwen krijgen we hier dan maar gedumpt.
We moeten maar accepteren dat in een maatschappij als deze je een significant aantal mensen niet gevaccineerd krijgt, hoeveel geld je er ook tegenaan smijt.
Tsjah, er valt momenteel helemaal niks goed, dus dat is inmiddels het laatste waar ik me zorgen over zou maken.
Er is vooral in de wijken met taalachterstanden een probleem om mensen te bereiken. Die krijg je misschien best gevaccineerd als ze een bus op de hoek hebben staan. Misschien niet allemaal; maar daar zou Janssen met één prik prima voor zijn.
Mijn ouders wonen in de VS. Daar heb je inmiddels bij sportwedstrijden vaccinatielocaties. Krijg je nog een biertje bij je vaccin ook.
Weet overigens niet hoeveel mensen er met 15 pfizer in de arm naar huis gaan

bert pit schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:05:
Hier valt regelmatig de term "boomer" (zeikboomer, weigerboomer etc). Waarschijnlijk een verwijzing naar de leeftijd categorie die de AZ vaccinatie kreeg of weigerde (1955-1960).
Het is makkelijk om deze groep nu weg te zetten als "weigeraars" en "sluit maar achteraan". De realiteit is dat rationeel denken voor veel mensen lastig is als het je eigen gezondheid betreft en als het advies wel of niet prikken van een doelgroep heen en weer gaat.
Bovendien kon een twijfelaar die na een tijdje nadenken toch het AZ vaccin wilde hebben niet de dokter bellen en een vaccinatie afspraak maken. Bij de twijfelaars die via de GGD geprikt werden was dit geen probleem. Een 75 jarige die alsnog wil, kan gewoon komen.
Dus wat mij betreft prima dat dit is aangepast.
Overigens voor de duidelijkheid: de boomers zijn mensen geboren tussen de 1945 en 1955. Dat is dus een andere categorie dan waar sommigen hier op duiden.
Zoals @
Rzaan aangeeft; je mag er 5-10 jaar aan vast plakken.
En dan heb je het over de groep van mijn ouders. En de ouders van mijn vrienden.
En heel eerlijk; de term zeikboomer past daar -al lang voor corona overigens- meer dan prima op.
Goed; N=30, misschien is het een lokaal ding, maar wat een stel zeikerds is dat bij elkaar zeg
Punt is dus dat ik nog langer mag wachten terwijl de groep waarvoor ik thuis zit rustig even afwacht tot het juiste vaccin een keertje langs komt. Daar word ik persoonlijk niet vrolijk van.