Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:48:
Ben ik nou de enige die die voorankondigingen van Hugo niet heel handig vind?
Nog voor het zover is, staat het nu al breeduit in de media. De jaartallen die nu aan de beurt komen zijn - op een enkele uitzondering na - digitaal vaardig en eigenlijk altijd online.

Ik zie nu al voor me dat er om 9:55 uur nu 100.000 mensen klaar zitten om die site eens even plat te gooien.

Als een ander dit zou doen, verdenken we hem van een DDoS.
Sommige mensen hier wilden 20 of 30 jaargangen tegelijk openen, en nu is 1 jaargang tegelijk openen al een issue? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Dat gebeurt dan toch altijd op het moment van aankondigen? Het moment maakt dan niet uit.
Nee, als je het aankondigt op het moment dat het ook direct kan, dan komt het allemaal wat langzamer op gang. Door het voortijdig te communiceren, wil iedereen "eerst" en zit men dus nog net niet al om 9:55 uur te F5-en tot het systeem 1982 toelaat.

Eerder kwam er een berichtje op RIVM.nl/nieuws dat een jaartal zich vanaf "NU" mag melden. Dan heb je eerst de mensen die het "bewaken" met een script (maar dat is een klein groepje ras-nerds) en mensen die toevallig op dat moment keken. De tam-tam komt dan pas op gang. Nu krijg je dus BIG BANG.

Ik vind dit haantjesgedrag en niet echt doordacht overkomen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:48

steveman

Comfortabel ten onder

Iedere 5 seconden het volgende bsn toegang geven :?

Of gewoon a la ticketmaster te keer gaan, zoals deze jaargangen ook wel gewend zijn ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Volgens mij gaat dit al een paar weken prima, ik zie het probleem niet :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

YakuzA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Sommige mensen hier wilden 20 of 30 jaargangen tegelijk openen, en nu is 1 jaargang tegelijk openen al een issue? :+
Waarom denk je dat de GGD in Regio Utrecht al adviseert om te bellen? Niet omdat het systeem zo goed bestand is tegen een enorm aantal gelijktijdige bezoekers (die voor elke sessie meteen 2x 3 slots reserveren tot de sessie afgerond is).

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 23:17
YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Ik weet nu hoe ver ik ongeveer moet doorscrollen :+
Totdat je scroll wieltje niet meer verder wil draaien?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:36
Bouwjaar 1982 nu aan de beurt :) langzaam maar zeker komen we er wel.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Nee, als je het aankondigt op het moment dat het ook direct kan, dan komt het allemaal wat langzamer op gang. Door het voortijdig te communiceren, wil iedereen "eerst" en zit men dus nog net niet al om 9:55 uur te F5-en tot het systeem 1982 toelaat.

Eerder kwam er een berichtje op RIVM.nl/nieuws dat een jaartal zich vanaf "NU" mag melden. Dan heb je eerst de mensen die het "bewaken" met een script (maar dat is een klein groepje ras-nerds) en mensen die toevallig op dat moment keken. De tam-tam komt dan pas op gang. Nu krijg je dus BIG BANG.

Ik vind dit haantjesgedrag en niet echt doordacht overkomen.
Het enige wat je doet is het misschien een kwartiertje of zo vertragen voordat het alsnog overal in de media staat en diezelfde mensen die nu al zitten te wachten, er dan ook meteen opduiken. Ik zie het voordeel niet.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

IJzerlijm schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:42:
We moeten maar accepteren dat in een maatschappij als deze je een significant aantal mensen niet gevaccineerd krijgt, hoeveel geld je er ook tegenaan smijt.
Een deel zal je inderdaad nooit bereiken.
Maar denk dat er nog veel te halen is bij ouderen in achterstandswijken, die je bijvoorbeeld via de moskee bereikt.

N=1. In onze kennissenkring zitten een aantal Polen. Zij kijken nauwelijks tot geen Nederlandse TV, en halen veel van hun informatie van websites en YT. Nou, dan weet je wel wat voor informatie er veelal binnen komt.
Dus contact zoeken met de Poolse kerken in Nederland (die zijn er nogal wat) zou ook kunnen helpen.

Het zal vooral gaan om die laatste loodjes om tot een acceptabele vaccinatiegraad te komen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

Vrijdag

De Zwarte

FunkyTrip schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Ja, online ingevuld. Staat dat ergens dan? Dat je de brief niet nodig hebt?
https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsverklaring.pdf Hier kan je die verklaring vinden. Is een bewerkbare pdf. Gewoon invullen en op je telefoon zetten lijkt me :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Waarom denk je dat de GGD in Regio Utrecht al adviseert om te bellen? Niet omdat het systeem zo goed bestand is tegen een enorm aantal gelijktijdige bezoekers (die voor elke sessie meteen 2x 3 slots reserveren tot de sessie afgerond is).
Bellen waarheen? Ik kan nergens een telefoonnummer vinden ;)
Wilt u telefonisch een afspraak maken? Wacht dan tot u de uitnodiging voor vaccinatie hebt ontvangen. U vindt het telefoonnummer in de uitnodiging die u per post krijgt. Voor een telefonische afspraak is het landelijke belcentrum van de GGD 7 dagen per week open van 8.00 tot 20.00 uur. Als u een uitnodiging voor vaccinatie bij uw huisarts heeft ontvangen, maakt u een afspraak met uw huisarts.
Ah, 0800-7070 blijkbaar.

omniscale.nl

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Hier valt regelmatig de term "boomer" (zeikboomer, weigerboomer etc). Waarschijnlijk een verwijzing naar de leeftijd categorie die de AZ vaccinatie kreeg of weigerde (1955-1960).

Het is makkelijk om deze groep nu weg te zetten als "weigeraars" en "sluit maar achteraan". De realiteit is dat rationeel denken voor veel mensen lastig is als het je eigen gezondheid betreft en als het advies wel of niet prikken van een doelgroep heen en weer gaat.
Bovendien kon een twijfelaar die na een tijdje nadenken toch het AZ vaccin wilde hebben niet de dokter bellen en een vaccinatie afspraak maken. Bij de twijfelaars die via de GGD geprikt werden was dit geen probleem. Een 75 jarige die alsnog wil, kan gewoon komen.

Dus wat mij betreft prima dat dit is aangepast.

Overigens voor de duidelijkheid: de boomers zijn mensen geboren tussen de 1945 en 1955. Dat is dus een andere categorie dan waar sommigen hier op duiden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:48:
Ben ik nou de enige die die voorankondigingen van Hugo niet heel handig vind?
Nog voor het zover is, staat het nu al breeduit in de media. De jaartallen die nu aan de beurt komen zijn - op een enkele uitzondering na - digitaal vaardig en eigenlijk altijd online.

Ik zie nu al voor me dat er om 9:55 uur nu 100.000 mensen klaar zitten om die site eens even plat te gooien.

Als een ander dit zou doen, verdenken we hem van een DDoS.
Het hele systeem is niet heel handig. Ongeacht hoe of wanneer je de aankondiging doet, je hebt altijd een stormloop wanneer het open gaat.

Ik ben zelf in Geneve geprikt en daar is een systeem gebruikt waarbij iedereen zich vanaf Januari al kon aanmelden. Afspraken worden vervolgens uitgedeeld op volgorde van prioriteit en van aanmelding. Zodra je aan de beurt bent, krijg je een SMSje met de tijd en locatie en een link om te afspraak te verplaatsen als het niet goed uit komt.

De aanmeldingen zijn op deze manier uitgesmeerd over een lange periode in plaats van in bursts iedere keer dat er een nieuwe groep vrijgegeven wordt en je hoeft niet in de gaten te houden wanneer jouw groep aan de beurt is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

N.a.v. een vraag van mezelf gisteren (of je per se op het afgesproken uur moet komen voor je vaccinatie) heb ik gebeld met de vaccinatie-lijn.
Ze wisten daar ook niet wat de priklocatie zou zeggen als je veel eerder komt.
Maar hij keek voor mij in het systeem en heeft mijn huidige afspraak (28 juni) gewijzigd naar een dag later (29 juni). Blijkbaar waren er daar nog wat gaatjes.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:07:
N.a.v. een vraag van mezelf gisteren (of je per se op het afgesproken uur moet komen voor je vaccinatie) heb ik gebeld met de vaccinatie-lijn.
Ze wisten daar ook niet wat de priklocatie zou zeggen als je veel eerder komt.
Maar hij keek voor mij in het systeem en heeft mijn huidige afspraak (28 juni) gewijzigd naar een dag later (29 juni). Blijkbaar waren er daar nog wat gaatjes.
Ze plannen maar 3 weken vooruit, dus waarschijnlijk stonden voor 29 juni alleen nog maar 2e prikken gepland?
Daar zullen nog flink veel gaten in zitten idd.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 03-06-2021 10:09 ]

PSN

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 17:56

mark-k

AKA markkNL

Devian schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Ik reageer hier toch even op, omdat dit niet klopt.
Er valt niks te zeggen over de beschermingsverschillen onderling. De cijfers die er nu zijn (67% vs 95%) vertellen alleen iets over de uitkomst op het moment van de trial.

Als Pfizer/Moderna hun trial afgelopen zomer gedaan heeft...toen er geen Corona piek was....dan is het logisch dat er relatief weinig mensen besmet raken.

Als Janssen hun test bvb in het najaar gedaan heeft...en misschien zelfs in India...dan is het logisch dat er meer mensen besmet raken.

Komt dat door het vaccin? Of komt dat door de testomstandigheden?

De cijfers zeggen dus niks over de verschillen tussen de vaccins....daar valt pas wat over te zeggen als alle vaccins tegelijkertijd onder dezelfde omstandigheden getest worden.

En laat nu net Janssen hun test in het najaar gedaan hebben in India...
Eventjes gecopypaste uit het WTF topic, voordat @deepbass909 boos wordt dat ik daar in reageer :>

Volgens mij moet het geen hol uitmaken (tot op zekere hoogte uiteraard, met extreme situaties (zowel heel weinig als heel veel besmetting) worden je resultaten wat lastig te interpreteren) waar je test, het gaat erom hoe je test. Bij alle vaccins zal er een groep zijn die wel gevaccineerd is en een groep die niet gevaccineerd is. Het verschil hiertussen is dan hoe goed je vaccin werkt. Stel je hebt 2 groepen van 1000 man, bij de ene wordt 1 ziek en bij de andere 10, dan is je bescherming dus 90%. Zijn de omstandigheden extremer en wordt bij de ene 200 man ziek en bij de ander 20, blijft je bescherming 90%.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vrijdag schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:03:
[...]

https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsverklaring.pdf Hier kan je die verklaring vinden. Is een bewerkbare pdf. Gewoon invullen en op je telefoon zetten lijkt me :)
Maar kan dat dan ook? of moet je een papieren versie bij je hebben?

PSN

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

bert pit schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:05:
Overigens voor de duidelijkheid: de boomers zijn mensen geboren tussen de 1945 en 1955. Dat is dus een andere categorie dan waar sommigen hier op duiden.
off-topic:
Met boomers wordt een bredere groep aangeduid.
De oorspronkelijke Nederlandse 'babyboomers' zijn inderdaad mensen geboren tussen '45 en '55.
Maar internationaal wordt een bredere periode gehanteerd: Grofweg '45' tot '65.
Daarna kwam Generation X.
Ook in Nederland wordt veelal die tijdspanne '45-'65 aangehouden.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

Vrijdag

De Zwarte

YakuzA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Toen ik dinsdag aan de telefoon zat met de GGD gaf ze aan dat het kunnen laten zien op de telefoon voldoende was.

Het lijkt me dat beiden goed zijn, het zou me niks verbazen als (generalisatie :P ) veel mensen van <45 zelfs geen printer meer in huis hebben.

/edit: Ik ga naar de Broodfabriek in Rijswijk, wellicht dat het per GGD/locatie/regio kan verschillen?

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 03-06-2021 10:17 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:48

steveman

Comfortabel ten onder

Nog redelijk in de buurt een locatie toegewezen gekregen.

M'n vrouw kreeg echt stupide voorstellen, ze heeft uiteindelijk met de postcode gespeeld om in de buurt te komen. Later maar gebeld en toen kon ze op een paar minuten fietsen terecht. Ik heb nu dezelfde datum voor de eerste afspraak, 11 juni.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 18:59

Sorcerer8472

Mens sana?

mark-k schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Eventjes gecopypaste uit het WTF topic, voordat @deepbass909 boos wordt dat ik daar in reageer :>

Volgens mij moet het geen hol uitmaken (tot op zekere hoogte uiteraard, met extreme situaties (zowel heel weinig als heel veel besmetting) worden je resultaten wat lastig te interpreteren) waar je test, het gaat erom hoe je test. Bij alle vaccins zal er een groep zijn die wel gevaccineerd is en een groep die niet gevaccineerd is. Het verschil hiertussen is dan hoe goed je vaccin werkt. Stel je hebt 2 groepen van 1000 man, bij de ene wordt 1 ziek en bij de andere 10, dan is je bescherming dus 90%. Zijn de omstandigheden extremer en wordt bij de ene 200 man ziek en bij de ander 20, blijft je bescherming 90%.
Met een controlegroep zou dit dus helemaal niet uit moeten maken.

Wat wel klopt is dat een trial een momentopname is van effectiviteit op een bepaald moment. Ik heb nu uit meerdere bronnen gelezen dat de Janssen-effectiviteit nog verder oploopt. Wellicht loopt die voor Pfizer na verloop van tijd wat sneller af en komt het uiteindelijk op hetzelfde neer.

Ik wacht nog steeds met smart op een aankondiging van een manier om toch voor een ander vaccin te kunnen kiezen aangezien mijn jaargang er nu snel aan zit te komen. Desnoods kan het alleen telefonisch ofzo, helemaal prima.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• vickypollard
Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:12:
[...]

off-topic:
De oorspronkelijke Nederlandse 'babyboomers' zijn inderdaad mensen geboren tussen '45 en '55.
Ook off-topic: 'boomer' is meer een mentaliteit dan een leeftijd

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 17:56

mark-k

AKA markkNL

Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Met een controlegroep zou dit dus helemaal niet uit moeten maken.

Wat wel klopt is dat een trial een momentopname is van effectiviteit op een bepaald moment. Ik heb nu uit meerdere bronnen gelezen dat de Janssen-effectiviteit nog verder oploopt. Wellicht loopt die voor Pfizer na verloop van tijd wat sneller af en komt het uiteindelijk op hetzelfde neer.

Ik wacht nog steeds met smart op een aankondiging van een manier om toch voor een ander vaccin te kunnen kiezen aangezien mijn jaargang er nu snel aan zit te komen. Desnoods kan het alleen telefonisch ofzo, helemaal prima.
Ja dat is dus idd precies wat ik zeg, door je controlegroep filter je de situatie waarin je test eruit. (tenzij bij 1 vd groepen of (bijna) iedereen of (bijna) niemand besmet is, dan klopt je data niet).

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Misschien dat het per locatie verschilt, maar ik had wel echt een papieren versie nodig. Die had ik al bij me, maar zag nog zat mensen die ‘m niet bij zich hadden en ter plekke er nog even één aan het invullen waren (stonden speciale tafels voor).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:18
[...]

Maar die is hier wellicht al gepost.
Daarnaast gaat je verhaal natuurlijk niet helemaal op... Als het virus zo ver weggezakt is als afgelopen zomer dan is er gewoon niet genoeg virus om iets nuttigs te kunnen zeggen...

https://wren.co/join/Devian

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mark-k schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Ja dat is dus idd precies wat ik zeg, door je controlegroep filter je de situatie waarin je test eruit. (tenzij bij 1 vd groepen of (bijna) iedereen of (bijna) niemand besmet is, dan klopt je data niet).
Maar dan ga je ervanuit dat de besmettingen in beide groepen onder verschillende prevalentie met dezelfde factor schalen, dat is waarschijnlijk niet het geval.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:18
Tourniquet schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Misschien dat het per locatie verschilt, maar ik had wel echt een papieren versie nodig. Die had ik al bij me, maar zag nog zat mensen die ‘m niet bij zich hadden en ter plekke er nog even één aan het invullen waren (stonden speciale tafels voor).
Hoop dat ze dan wel formulieren daar hebben liggen.
Ik heb geen printer namelijk hier, waar ik normaal ga printen (kantoor) is nu dicht door de maatregelen :)

Hoe ouderwets eigenlijk ook dat zoiets op papier moet doen, doe dat gewoon digitaal. Een dag voordat je je afspraak heb nog een herinneringsmail met daarin een formulier die je digitaal kan invullen en klaar.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:53

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Ik moest de papieren versie inleveren. Werd op twee plekken gelezen. Bij eerste aanmelding en later nog bij het prikken zelf.
Volgens mij een dubbelcheck voor hun zelf, om zeker te weten dat niet eerst een arts even een babbeltje moet maken voor de zekerheid (die daar ook aanwezig is).

Waiting on the world to change

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
De eerste voorrangsgroepen worden nu ook afgesloten. Bijvoorbeeld de PGB-zorgverleners die niet in beeld waren bij de overheid (de PGB-Zvw zorgverleners) mogen nu geen uitnodiging meer opvragen via Solopartners. Dat dat formulier dus voor iedereen bruikbaar was (want geen registratie o.i.d.) was me de afgelopen maanden een doorn in het oog, vooral omdat je dus een echte uitnodiging kreeg en hiermee gewoon kon voordringen. Hopelijk is er niet veel misbruik van gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 03-06-2021 10:33 ]

Verwijderd

Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:12:
[...]

off-topic:
De AZ w...eigeraars zitten - als ik me niet heel erg vergis - niet in de categorie 1945-1955. Die zijn namelijk pas later uitgenodigd en hebben geen AZ gekregen. Mijn ouders vallen allebei in die categorie en die zijn inmiddels allebei volledig gevaccineerd met Pfizer, gewoon op een GGD priklocatie. Mijn moeder was ook wel een beetje huiverig voor AZ, omdat ze niet heel lang geleden nog longembolie / trombose achtige problemen heeft gehad. Ze wilde al met de huisarts gaan overleggen hoe ze daarmee om moest gaan, maar dat was gelukkig dus niet nodig. Op haar uitnodiging stond duidelijk dat ze Pfizer/Moderna zou krijgen, dus dat viel mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2021 10:39 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Dat zal goed vallen, het vaccin dat de Nederlanders niet vertrouwen krijgen we hier dan maar gedumpt.

We moeten maar accepteren dat in een maatschappij als deze je een significant aantal mensen niet gevaccineerd krijgt, hoeveel geld je er ook tegenaan smijt.
Tsjah, er valt momenteel helemaal niks goed, dus dat is inmiddels het laatste waar ik me zorgen over zou maken.

Er is vooral in de wijken met taalachterstanden een probleem om mensen te bereiken. Die krijg je misschien best gevaccineerd als ze een bus op de hoek hebben staan. Misschien niet allemaal; maar daar zou Janssen met één prik prima voor zijn.

Mijn ouders wonen in de VS. Daar heb je inmiddels bij sportwedstrijden vaccinatielocaties. Krijg je nog een biertje bij je vaccin ook.

Weet overigens niet hoeveel mensen er met 15 pfizer in de arm naar huis gaan :+
bert pit schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:05:
Hier valt regelmatig de term "boomer" (zeikboomer, weigerboomer etc). Waarschijnlijk een verwijzing naar de leeftijd categorie die de AZ vaccinatie kreeg of weigerde (1955-1960).

Het is makkelijk om deze groep nu weg te zetten als "weigeraars" en "sluit maar achteraan". De realiteit is dat rationeel denken voor veel mensen lastig is als het je eigen gezondheid betreft en als het advies wel of niet prikken van een doelgroep heen en weer gaat.
Bovendien kon een twijfelaar die na een tijdje nadenken toch het AZ vaccin wilde hebben niet de dokter bellen en een vaccinatie afspraak maken. Bij de twijfelaars die via de GGD geprikt werden was dit geen probleem. Een 75 jarige die alsnog wil, kan gewoon komen.

Dus wat mij betreft prima dat dit is aangepast.

Zoals @Rzaan aangeeft; je mag er 5-10 jaar aan vast plakken.
En dan heb je het over de groep van mijn ouders. En de ouders van mijn vrienden.
En heel eerlijk; de term zeikboomer past daar -al lang voor corona overigens- meer dan prima op.
Goed; N=30, misschien is het een lokaal ding, maar wat een stel zeikerds is dat bij elkaar zeg :P

Punt is dus dat ik nog langer mag wachten terwijl de groep waarvoor ik thuis zit rustig even afwacht tot het juiste vaccin een keertje langs komt. Daar word ik persoonlijk niet vrolijk van.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Woy schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Maar dan ga je ervanuit dat de besmettingen in beide groepen onder verschillende prevalentie met dezelfde factor schalen, dat is waarschijnlijk niet het geval.
Daarvoor kun je correcties toepassen, maar dat kan alleen als je de ruwe data naast elkaar ligt en ook informatie over de omstandigheden naast elkaar legt. Ook maakt dat de significantie van resultaten lager en dus onzekerheid en foutmarge groter. De trials moeten dus zeer groot zijn hiervoor, de data heel zuiver.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Tourniquet schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Ik zag hetzelfde in Rijswijk. Iemand voor mij had hem niet bij zich op papier en moest hem ter plekke invullen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24
Ik begrijp niet waarom de jaren nu al zo snel worden open gezet. Zojuist een afspraak gemaakt en kan pas over twee en een halve week terecht en dat liep ook al enorm snel vol. Zeker nu ook de 1982-ers vandaag gaan afspreken en dan dit weekend de groep die geen AZ wilde. Denk dat de 20-ers pas halverwege juli terecht kunnen voor hun eerste en in augustus de 2e en de laatste mensen begin september misschien pas.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongetje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:50:
Ik begrijp niet waarom de jaren nu al zo snel worden open gezet. Zojuist een afspraak gemaakt en kan pas over twee en een halve week terecht en dat liep ook al enorm snel vol. Zeker nu ook de 1982-ers vandaag gaan afspreken en dan dit weekend de groep die geen AZ wilde. Denk dat de 20-ers pas halverwege juli terecht kunnen voor hun eerste en in augustus de 2e en de laatste mensen begin september misschien pas.
Verschilt nogal per regio. Ze willen denk ik gewoon overal zoveel mogelijk volle planningen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ah tnx. Ik zat mij al af te vragen hoe lang er zit tussen dat je mag en wanneer je daadwerkelijk een afspraak ingepland hebt.

2.5 week is niet kort, ook niet heel lang.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Ik begrijp niet waarom de jaren nu al zo snel worden open gezet.
Wat zou een reden daarvan kunnen zijn?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29
Heb net na 10.00 de afspraak gemaakt voor 11 juni dus hier erg snel en veel opties. Ben uit 1982 en regio Utrecht.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het verschilt erg per locatie, maar er worden ook steeds nieuwe slots toegevoegd, en het reserveringssysteem gooit ook nog wel eens roet in het eten. Het kan zomaar zijn dat als je een dag later nog een keer inlogt je opties krijgt die eerder zijn.

Ik heb vandaag geboekt, en kan de 11e al terrecht. Toen ik eerder van de week keek door een eerder jaartal in te vullen was de eerste optie pas de 17e.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jongetje
xzaz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Wat zou een reden daarvan kunnen zijn?
Vast het gevoel geven dat het lekker opschiet. Maar als je te ver vooruit gaat plannen kun je uit de pas gaan lopen met de leveringen. Dat lijkt me dan ook niet handig.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Buiten dat is er nu niet meer zo'n noodzaak van de exacte volgorde, maar gewoon zo vol mogelijk gepland. Dat er nog per jaargang geopend wordt is vooral om de drukte op de planning wat de spreiden denk ik.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
jongetje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Vast het gevoel geven dat het lekker opschiet. Maar als je te ver vooruit gaat plannen kun je uit de pas gaan lopen met de leveringen. Dat lijkt me dan ook niet handig.
Het lijkt mij gewoon een redelijke termijn voor de planning om te zien hoeveel vaccinaties ze nodig hebben op bepaalde plekken. Lijkt me wel een beetje muggenziften.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongetje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Nogmaals; niet alle locaties zitten zo vol.

Ze moeten zo weinig mogelijk gaten in de planning voor álle locaties hebben om spillage te voorkomen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Kan de leeftijden van de Tweakers hier natuurlijk niet zien.
Maar zeiken en klagen lijkt niet alleen voorbehouden aan Boomers.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56
Devian schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:17:
[...]

[YouTube: Why you can't compare Covid-19 vaccines]

Maar die is hier wellicht al gepost.
Daarnaast gaat je verhaal natuurlijk niet helemaal op... Als het virus zo ver weggezakt is als afgelopen zomer dan is er gewoon niet genoeg virus om iets nuttigs te kunnen zeggen...
Kan dit filmpje niet verplicht gemaakt worden voordat je post in dit topic? :D

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ryur schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Hoop dat ze dan wel formulieren daar hebben liggen.
Ik heb geen printer namelijk hier, waar ik normaal ga printen (kantoor) is nu dicht door de maatregelen :)

Hoe ouderwets eigenlijk ook dat zoiets op papier moet doen, doe dat gewoon digitaal. Een dag voordat je je afspraak heb nog een herinneringsmail met daarin een formulier die je digitaal kan invullen en klaar.
Ja, waar ik was (Alphen aan den Rijn), hadden ze de papieren liggen bij binnenkomst in de hal.

Maar de papieren gezondheidsverklaring zit ook gewoon bij de uitnodigingsbrief he. Is dus alleen van toepassing voor degenen die de afspraak zo snel kunnen plannen dat de brief pas na de afspraak in de bus ligt.

Bij mij:
- zaterdag kon ik afspraak inplannen
- dinsdag is de prik gezet
- woensdag lag de uitnodigingsbrief in de bus

[ Voor 23% gewijzigd door Tourniquet op 03-06-2021 11:54 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 15:53
Klopt, helemaal los gaan hier als er 1 dag geen nieuwe groep bij komt, en volgende dag bij een nieuwe groep dat het allemaal te snel gaat ......

Persoonlijk beschouw ik het als luxe probleem dat we nu al uberhaupt kunnen prikken en dat we steeds selectiever kunnen worden welke we prikken.
Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:37:

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15
Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:37:
Nee klopt, maar die hebben het wel geperfectioneerd..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

M@cer schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Nee klopt, maar die hebben het wel geperfectioneerd..
Klagen over mogelijk een ernstige of dodelijke complicatie oplopen is niet terecht vergeleken met de risico's later te worden gevaccineerd maar zijn nog wel terechter dan het eindeloze geklaag over vaak triviale dingen niet mogen of moeten. Want hoe triviaal het ook is, het wordt gebracht als een onvermijdelijke stap naar deuren dichtlassen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:29

DevWouter

Creator of Todo2d.com

IJzerlijm schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Klagen over mogelijk een ernstige of dodelijke complicatie oplopen is niet terecht vergeleken met de risico's later te worden gevaccineerd maar zijn nog wel terechter dan het eindeloze geklaag over vaak triviale dingen niet mogen of moeten. Want hoe triviaal het ook is, het wordt gebracht als een onvermijdelijke stap naar deuren dichtlassen.
:Y

Klagen is een woord dat een relatie heeft met het woord "klacht". Het geklaag moet wel in verhouding zijn met de klacht.

Er zijn inderdaad mensen die buitenproportioneel klagen over een "kleine klacht" waarbij zij de klachten van anderen niet in oogschouw nemen.

Zo hoor ik verhoudingsgewijs weining mensen klagen over dat het zeker twee jaar gaat duren voordat alle operaties zijn ingehaald terwijl ik wel veel mensen hoor klagen over de miniscuele kans dat een prik complicaties oplevert. Beide klachten gaan over levens, maar het klaag-gedrag is niet in verhouding.

Uiteraard, maakt de ene klacht de andere klacht niet triviaal, maar krijgt het wel een lagere prioriteit vanwege de impact.

[ Voor 5% gewijzigd door DevWouter op 03-06-2021 12:11 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• jongetje
Even voor de duidelijkheid, mijn vraag was vanuit pure interesse. Juist omdat ik overal lees dat de levering per week kunnen wisselen vraag ik me oprecht af waarom je 3 weken vooruit gaat plannen.

Jammer dat dit direct als geklaag wordt opgevat.

Daarnaast vind ik het juist prima dat iedereen die geen AZ wilt de kans krijgt voor een ander vaccin. Volgens mij is dit juist de groep waarin het risico zit en dan wil ik best nog een paar dagen langer wachten. Snap dat ge-bash om die groep ook niet zo hier. Het doel is toch om de zorg zo snel mogelijk te ontlasten.

• marteltor
  • Laatst online: 00:17
jongetje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:10:
Even voor de duidelijkheid, mijn vraag was vanuit pure interesse. Juist omdat ik overal lees dat de levering per week kunnen wisselen vraag ik me oprecht af waarom je 3 weken vooruit gaat plannen.

Daarnaast vind ik het juist prima dat iedereen die geen AZ wilt de kans krijgt voor een ander vaccin. Volgens mij is dit juist de groep waarin het risico zit en dan wil ik best nog een paar dagen langer wachten. Snap dat ge-bash om die groep ook niet zo hier. Het doel is toch om de zorg zo snel mogelijk te ontlasten.
3 weken vooruit plannen vind ik niet zo gek. Je kan er dan tenminste rekening mee houden met vakantie, en met de bijwerkingen in de dagen erna.

Daarnaast is het fijn voor de gemoedsrust om te weten dat je bijna mag. Die barbecue met vrienden misschien ook nog maar even 4 weken uitstellen.

Overigens zijn er ook plekken waar je helemaal niet 3 weken vooruit hoeft te boeken. Denk 2 weken het meeste voor komt, en op sommige plekken kun je binnen een week terecht.

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 03-06-2021 12:25 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 23:05

Natuurlijk is dat het grotere doel, maar doordat mensen op basis van onderbuikgevoelens AZ hebben geweigerd, zorgen ze er wel voor dat ze nu uit de Pfizer/Moderna pool gaan vissen, en jongere groepen dus langer moeten wachten. Je weet wel, die jongere groepen die al heel lang voor diezelfde ouderen/zwakkeren hun leven op slot hebben gegooid terwijl ze zelf nauwelijks risico lopen. Niet gek dat die groep dan nu 'boos' is omdat ze nog langer op hun vrijheid moeten wachten.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-11 21:37
CR2032 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Dan lees je vooral wat je graag wil horen.

Iedere nieuwe golf start natuurlijk met lage aantallen.

Het doel van vaccinaties is ook om het virus te stoppen met blijven rondgaan tot er mutaties ontstaan die immuun zijn voor de dan beschikbare vaccins en/of nog dodelijker zijn.

Er is ook niet aangetoond dat bescherming minstens 6 maanden gegarandeerd is of dat de eerste prik voldoende bescherming biedt. Dat kan van persoon of omgeving verschillen. Je krijgt niet voor niets internationaal geen groen vaccinatiebewijs na maar 1 prik. Behalve bij Janssen.

Dit kan natuurlijk allemaal gaan veranderen.

https://www.theguardian.c...une-increasingly-in-doubt

[Afbeelding]
Nee, ik lees wat er belangrijk is.
AMSTERDAM - Het Verenigd Koninkrijk begint zich net te realiseren dat de Indiase variant zo destructief nog niet is, of er is paniek in de Britse pers om weer een nieuwe variant: de Nepalese. Oh, en de Vietnamese. Wetenschappers zijn minder gepanikeerd, de Britten zelf denken vooral aan hun vakantie.

Het Verenigd Koninkrijk wordt wereldwijd al maanden met argusogen bekeken vanuit de wetenschappelijke gemeenschap omdat de Indiase variant er verantwoordelijk zou zijn voor zo’n driekwart van de besmettingen. Daarmee geldt ’het eiland’ als proeftuin voor de rest van de wereld. De bevolking is grotendeels gevaccineerd, of deels gevaccineerd, en daarmee was het interessant om te zien of de Indiase coronavariant alsnog verwoestend kon gaan huishouden.

Over de variant is nog steeds veel debat. De besmettingen waren spectaculair gedaald, maar zijn ook weer verdubbeld. Tegelijkertijd gaat het vooralsnog om een rimpeling, blijven de ziekenhuizen leeg en was de lijn met ’coronadoden’ zelfs voor het eerst naar 0 gedaald. Zo ligt de vraag of het Verenigd Koninkrijk alle restricties kan opheffen, een plan waarbij de Indiase variant roet in het eten dreigde te gooien, weer helemaal open.
https://www.telegraaf.nl/...nt-en-opnieuw-is-er-angst
Wie al een corona-infectie heeft doorgemaakt, is voldoende beschermd na één dosis van een mRNA-vaccin zoals dat van BioNTech/Pfizer of Moderna, ook als die besmetting langer dan een halfjaar geleden is. Dat staat in een recent OMT-advies, meldt zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer.
https://www.ad.nl/binnenl...ikken-stempelen~ae256a7f/

Wanneer stoppen mensen met elkaar bang maken?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:39
Toch maar weer wel stempelen:

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-53549181

Je zou zeggen dat de overheid na 6 maanden ping-pong beleid heeft geleerd om een beetje beleidscoördinatie toe te passen. Niet dus.

• vickypollard
tobitronics schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:31:

Je zou zeggen dat de overheid na 6 maanden ping-pong beleid heeft geleerd om een beetje beleidscoördinatie toe te passen. Niet dus.
Moet ik daaruit afleiden dat dit boekje ineens wel betekenis heeft gekregen?

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-11 17:36
vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Ja, maar alleen in de ogen van de houder.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Voor € 19,95 is bij mij ook een verklaring te verkrijgen dat je je vaccins hebt gehad. :)

Met stempel!

Afbeeldingslocatie: https://image.freepik.com/vrije-photo/3d-stempel-ok_58466-4048.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Rzaan op 03-06-2021 12:39 ]

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:59
mesa57 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Ja, maar alleen in de ogen van de houder.
Nee hoor, mijn vriendin is er 4 weken geleden Kroatië mee binnen gereisd. Gewoon lekker laten stempelen.

• mesa57
HeldereM schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Nee hoor, mijn vriendin is er 4 weken geleden Kroatië mee binnen gereisd. Gewoon lekker laten stempelen.
Het is daarmee nog steeds geen officieel document en heeft net zoveel waarde als een printje van 'mijnRIVM' of de papiertjes die je bij de vaccinaties meekrijgt.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

[...]

Als je twee verschillende soorten regenjassen laat testen gedurende 3 maanden door een representatieve groep, echter de ene groep wordt getest van juli tot september (12 mm regen) en de andere van oktober tot januari (240mm regen), dan meet je wel degelijk verschil hoewel de testresultaten representatief zijn. Dat is ongeveer wat er met de vaccin tests ook gebeurd is.

Het allerbelangrijkste resultaat uit de praktijk is dat de vaccins je voor een zeer groot deel beschermen tegen ziekenhuisopname.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mensen kunnen simpelweg niet verwacht worden om adhoc alles te laten vallen en binnen een paar dagen alles te regelen zodat ze langs kunnen gaan.

Daarmee is het handiger om gewoon een 2 a 3 weken window te hanteren, hiervoor wordt ook een 1 a 2 weken reserve aangehouden, zodat ook als er minder geleverd wordt, de prikafspraken gewoon nog door kunnen gaan.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:37:
Voor € 19,95 is bij mij ook een verklaring te verkrijgen dat je je vaccins hebt gehad. :)

Met stempel!

[Afbeelding]
Met dat stempel kun je nooit dat groene ding maken op papier, die "K" is verkeerd gespiegeld B) :Y)

PSN

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:29

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik heb jouw posts terug gelezen, maar ik lees daar geen geklaag in. Eerder blijdschap of opluchting. En de vraag is ook terecht.

Om eerlijk te zijn snap ik ook niet hoe we bij "geklaag" zijn uit gekomen.
Ik ben het met je eens op het veranderen van keuze (persoonlijk recht) als het gebash.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• tobitronics
vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Ik vermoed expliciet niet, impliciet wel.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

mesa57 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Het is daarmee nog steeds geen officieel document en heeft net zoveel waarde als een printje van 'mijnRIVM' of de papiertjes die je bij de vaccinaties meekrijgt.
Voor een aantal landen buiten Europa wel hoor. De wereld is groter dan alleen de EU.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dat is naar aanleiding van een aangenomen motie in de tweede kamer. Duurt alleen even voordat dat is ingedaald bij de ministeries en de GGD.

Sommige landen accepteren het gele boekje gewoon als voldoende bewijs. Helaas doen niet alle landen dat, veel landen hebben gewoon hun eigen regels en bij sommige is vaccinatie niet voldoende en moet er ook gewoon worden getest. Van eenheid is geen sprake, van soevereiniteit blijkbaar wel.

• vickypollard
Als je in zo'n boekje ook zelf wat kan aankloten lijkt het me beter dat het niet geaccepteerd wordt. Erg verstandig. Er is bij dit virus teveel belang om het te faken en dat gaat met een stempeltje natuurlijk wel lekker makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door vickypollard op 03-06-2021 13:09 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:09:
Als je in zo'n boekje ook zelf wat kan aankloten lijkt het me beter dat het niet geaccepteerd wordt. Erg verstandig. Er is bij dit virus teveel belang om het te faken en dat gaat met een stempeltje natuurlijk wel lekker makkelijk.
Zolang er niets anders is, toch prima? De PDF met PCR uitslag is ook makkelijk aan te passen. Op dit moment geldt "iets is beter dan niets" als je aan de grens staat met een grondige douaneambtenaar.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45
Het gele boekje is gewoon een internationaal erkend document volgens Annex 6 van de International Health Regulations (WHO). Dat afdoen als "geen officieel document" is maar raar.

• tobitronics
Kun je in een ID paspoort ook, alles ter wereld is te vervalsen. Maar als overheid een document bieden dat al jarenlang verankerd is in internationale wetgeving scoort hoger op erkenning en interoperabiliteit dan een zelfbouwsel dat niet op afspraken of standaarden gebaseerd is.

• vickypollard
PWM schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Zolang er niets anders is, toch prima? De PDF met PCR uitslag is ook makkelijk aan te passen. Op dit moment geldt "iets is beter dan niets" als je aan de grens staat met een grondige douaneambtenaar.
Volgens mij kun je het dan gewoon net zo goed niet controleren... Wassen neus dus, als je het mij vraagt :) Als mensen erdoor op vakantie kunnen prima, maar laten we vooral niet doen alsof het ook maar enige daadwerkelijke waarde heeft als bewijs.

[ Voor 14% gewijzigd door vickypollard op 03-06-2021 13:26 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Volgens mij kun je het dan gewoon net zo goed niet controleren... Wassen neus dus, als je het mij vraagt :) Als mensen erdoor op vakantie kunnen prima, maar laten we vooral niet doen alsof het ook maar enige daadwerkelijke waarde heeft als bewijs.
Tsja. Je moet wel die stickers hebben. En inderdaad, die zijn na te maken. Maar op 2 juli zal er ook wel een QR code generator online komen waarmee je net kan doen alsof je gevaccineerd bent. Ze moeten toch iets. Klootzakken houd je altijd, maar je houd er toch een flink deel mee tegen.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:56
vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Het wordt al decennialang gebruikt voor o.a. verplichte gele koorts vaccins.
Als het daarvoor (een vele malen gevaarlijkere ziekte) voldoet, zou ik niet weten waarom niet hiervoor.

• Indoubt

Indoubt

En zo'n schermpje met een groen vinkje of QR code is ook niet te hacken?

• vickypollard
Omdat je in dit geval veel meer last hebt van mensen die niet gevaccineerd willen worden, maar er wel baat bij hebben dit te vervalsen zodat ze alsnog overal naartoe kunnen. Dat maakt het gewoon tricky als bewijsmiddel.
Indoubt schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:35:
[...]

En zo'n schermpje met een groen vinkje of QR code is ook niet te hacken?
Afhankelijk van hoe het geïmplementeerd wordt, kan dat lastiger te vervalsen zijn. Iets wat helemaal niet te vervalsen is, is een illusie. Het gaat om het gemak waarmee en het belang dat men erbij heeft om tot die stap over te gaan.

[ Voor 60% gewijzigd door vickypollard op 03-06-2021 13:38 ]

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-11 08:22
Ik ben gevaccineerd en heb geen geel boekje. Nergens heb ik dus bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Hoe wordt daar mee om gegaan...?

• vickypollard
Lensent schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:42:
Ik ben gevaccineerd en heb geen geel boekje. Nergens heb ik dus bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Gewoon even een stempel kopen ;)

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 15:53
Als je gevaccineerd bent krijg je van die bewijsjes mee en geloof dat als het bij de ggd gedaan is je ook online kunt terug vinden.
Lensent schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:42:

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:56
En sowieso, wat is nu precies de noodzaak om alles compleet waterdicht te maken, zeker als straks Nederland grotendeels gevaccineerd is?

Stel dat een kleine groep straks misbruik maken door zo'n bewijsje te vervalsen. Dan komen er misschien een handjevol corona patiënten terug uit Spanje. Lekker boeiend volgens mij.

Nu wordt er een duur systeem opgetuigd, wat natuurlijk allerlei kinderziektes gaat hebben. Voor het goed en wel werkt is het in Europa al lang overbodig. En buiten de EU kun je er helemaal niets mee natuurlijk.

Ik zou zeggen, houdt het eenvoudig ook al geef je daarmee een klein groepje de kans om te frauderen. Zo'n geel boekje zou prima voldoen, en je kan er straks waarschijnlijk ook buiten Europa mee terecht.

• vickypollard
Dat kun je het toch net zo goed helemaal niet doen? Als het toch niet boeit...

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 03-06-2021 13:52 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
joppe113 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:47:
Als je gevaccineerd bent krijg je van die bewijsjes mee en geloof dat als het bij de ggd gedaan is je ook online kunt terug vinden.

[...]
Op het "bewijs" (wat meer een notitie is van je batchnummer) staat:
Let op: uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vaccinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie. U kunt het niet als juridisch document gebruiken of er enige rechten aan ontlenen, zoals reizen of toelating tot locaties of evenementen
Het gele boekje is dat ook niet perse, maar wel officiëler ogender dan een in de vaccinatiestraat uitgeprint A4'tje.
Eigenlijk is het gewoon wachten tot 1 Juli als die app verschijnt.

• PWM
  • Niet online

PWM

vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:51:
Dat kun je het toch net zo goed helemaal niet doen? Als het toch niet boeit...
Jawel, want een heel groot deel van de mensen die bijvoorbeeld geen prik zouden halen als het niet nodig was op vakantie, zijn niet de mensen die anders de boel zouden vervalsen.

Met een verplicht bewijs op vakantie, pak je gewoon een hele hele grote groep die het dan toch doet om het bewijs te krijgen.

De laatste procenten, de mensen die niet willen EN bereid zijn te vervalsen, pak je er dus niet mee. Maar om het voor hen ook waterdicht te maken, zou je heel veel geld moeten uitgeven.
Pompi schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Eigenlijk is het gewoon wachten tot 1 Juli als die app verschijnt.
Hoe schat jij de kans in dat die App er is EN ook nog alle gegevens van iedereen up to date zijn. Ik durf er wel een krat bier op te zetten dat ALS ze het al halen, zeker van 40% de gegevens niet kloppen.

Ik heb 19 mei mijn prik gehad, staat nog steeds niet online. Maar wel in mijn boekje :p

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 03-06-2021 13:58 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

YakuzA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Met dat stempel kun je nooit dat groene ding maken op papier, die "K" is verkeerd gespiegeld B) :Y)
Ik zag het ook, maar dacht dat ik de enige was die er langer dan 3 seconden naar zou kijken.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
PWM schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Hoe schat jij de kans in dat die App er is EN ook nog alle gegevens van iedereen up to date zijn. Ik durf er wel een krat bier op te zetten dat ALS ze het al halen, zeker van 40% de gegevens niet kloppen.

Ik heb 19 mei mijn prik gehad, staat nog steeds niet online. Maar wel in mijn boekje :p
Ik hoop uiteraard dat het goed gaat, maar de echte uitvoering moeten we nog maar gaan zien.

Vraag mij nu trouwens ook af of de mensen die hebben aangegeven dat ze niet de vaccinatie met het RIVM wouden delen of die de app ook kunnen gebruiken. Want hoe is het anders bekend dat ze die gehad hebben?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Jawel, want een heel groot deel van de mensen die bijvoorbeeld geen prik zouden halen als het niet nodig was op vakantie, zijn niet de mensen die anders de boel zouden vervalsen.

Met een verplicht bewijs op vakantie, pak je gewoon een hele hele grote groep die het dan toch doet om het bewijs te krijgen.

De laatste procenten, de mensen die niet willen EN bereid zijn te vervalsen, pak je er dus niet mee. Maar om het voor hen ook waterdicht te maken, zou je heel veel geld moeten uitgeven.
Je kan ook aan mensen vragen of ze gevaccineerd zijn, en erbij zeggen dat ze niet mogen jokken.
Net zo effectief.

Staus van Gele Boekje als reisdocument wordt schromelijk overschat.
In mijn lange leven heb ik meer gereisd dan de gemiddelde Nederlander.
Ook naar exotische gebieden in Azie en Afrika.
Misschien 1 x gevraagd om het te laten zien, maar zelfs dat weet ik niet zeker.

Je mag ook alles zelf invullen, dus het is niet eens zo moeilijk te vervalsen.
Je geeft een boekje mee aan iemand die zich laat vaccineren bij de GGD en later vul je alsnog je eigen naam in, bijvoorbeeld. Het woord 'vervalsen' is al te veel eer.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Je kan ook aan mensen vragen of ze gevaccineerd zijn, en erbij zeggen dat ze niet mogen jokken.
Net zo effectief.

In mijn lange leven heb ik meer gereisd dan de gemiddelde Nederlander.
Ook naar exotische gebieden in Azie en Afrika.
Misschien 1 x gevraagd om het te laten zien, maar zelfs dat weet ik niet zeker.

Je mag ook alles zelf invullen, dus het is niet eens zo moeilijk te vervalsen.
Je geeft een boekje mee aan iemand die zich laat vaccineren bij de GGD en later vul je alsnog je eigen naam in, bijvoorbeeld. Het woord 'vervalsen' is al te veel eer.
Dit was wellicht in het verleden zo, maar vanwege het feit dat het hier een pandemie betreft, zal de controle een stukje strenger zijn. Dan zou het boekje toch zomaar van pas kunnen komen.

Ik heb zelf ook zo'n ding. Veel gereisd, ook naar Afrika en Azië en dezelfde ervaring als jij. Nooit gecontroleerd. Toch neem ik hem mee naar de GGD puur omdat ik denk dat hij wellicht nog van pas kan gaan komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vozze op 03-06-2021 14:10 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• PWM
  • Niet online

PWM

Rzaan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Ik heb 4 vluchten gemaakt de laatste 2 weken. 4 keer is er om gevraagd bij aankomst (Twee keer UK, 1 keer DK en 1x PT).

Natuurlijk, tijdelijk tot alles werkt, maar voorlopig een uitkomst.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 03-06-2021 14:13 ]

• Indoubt

Indoubt

[...]

[...]

Dat, bovendien hebben we het niet over de Nederlandse boetes als je aan de Spaanse grens met een vervalst document staat. Die Spanjaarden gaan daar wat anders mee om. De boete is daar echt significant en als ik me niet vergis staat er ook nog een vrijheids straf op. Diegene die dat willen riskeren zijn toch niet in de meerderheid

• LongBowNL
  • Laatst online: 17:38
https://nos.nl/artikel/23...ona-had-volstaat-een-prik

Waarom adviseert in dit geval het OMT en niet de Gezondheidsraad eigenlijk?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Vozze schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:08:
Ik heb zelf ook zo'n ding. Veel gereisd, ook naar Afrika en Azië en dezelfde ervaring als jij. Nooit gecontroleerd. Toch neem ik hem mee naar de GGD puur omdat ik denk dat hij wellicht nog van pas kan gaan komen.
Dat ga ik ook zeker doen.
Want als het gebruikt gaat worden, waarom zou ik het dan niet doen?

Mijn opmerkingen gaan er meer over dat objectief gezien het Gele Boekje nauwelijks iets voorstelt.
Het is handig als reminder voor jezelf wat je ooit hebt gehad en wanneer.
En om in een ziekenhuis te laten zien.

Als het bij grensovergangen gevraagd wordt, dan vind ik het prima.
Maar laten we niet de illusie hebben dat het iets bijdraagt aan de beperking van de verspreiding van het virus.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Indoubt schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Dat, bovendien hebben we het niet over de Nederlandse boetes als je aan de Spaanse grens met een vervalst document staat. Die Spanjaarden gaan daar wat anders mee om. De boete is daar echt significant en als ik me niet vergis staat er ook nog een vrijheids straf op. Diegene die dat willen riskeren zijn toch niet in de meerderheid
En hoe zou de Spaanse grenscontrole moeten kunnen zien dat jij iets vervalst hebt?
Het boekje koop je online (officieel). Je naam en adres mag je zelf invullen.
De ene GGD zet een stempel; de andere GGD geeft een sticker; Sommige lokaties schrijven ze alleen het soort vaccin en het batchnummer erin.
En dan hebben we het alleen nog maar over Nederland van wat ik weet, van wat ik hoorde in de eerste weken.
Niemand kan aan jou zien of je gevaccineerd bent en de registratie is ook niet inzichtelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 03-06-2021 14:32 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mesa57 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Het is daarmee nog steeds geen officieel document
Correct in de context van de inenting tegen Covid.
en heeft net zoveel waarde als een printje van 'mijnRIVM' of de papiertjes die je bij de vaccinaties meekrijgt.
De waarde wordt bepaald door de persoon die het boekje inziet.

Jij denkt dus zeker te weten dat je met het printje van RIVM of de papiertjes die je meekrijgt ook door Kroatie kan reizen op dezelfde manier als zijn vriendin deed met het gele boekje? Moet je wel geluk hebben met een Kroaat die Nederlands begrijpt :+

• mesa57
Daarom komt er ook een EU green certificate.

• PWM
  • Niet online

PWM

LongBowNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:21:
https://nos.nl/artikel/23...ona-had-volstaat-een-prik

Waarom adviseert in dit geval het OMT en niet de Gezondheidsraad eigenlijk?
Mijn broer en collega hebben allebei 2 weken geleden al slechts 1 prik aangeboden gekregen met Pfizer. GGD kwam er zelf al mee. Was dat dan lokaal beleid :?

Anyway, het punt blijft: Wij in NL kunnen dat wel doen, maar als je naar een land wil reizen die 2 vaccins eist, heb je toch een probleem.

• vickypollard
PWM schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Mijn broer en collega hebben allebei 2 weken geleden al slechts 1 prik aangeboden gekregen met Pfizer. GGD kwam er zelf al mee. Was dat dan lokaal beleid :?

Anyway, het punt blijft: Wij in NL kunnen dat wel doen, maar als je naar een land wil reizen die 2 vaccins eist, heb je toch een probleem.
Krabbel die tweede er gewoon bij in je boekje :+

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:53

NMH

Moderator General Chat
Voor mensen die minder dan 6 maanden geleden corona hebben gehad was dit al beleid. Wellicht dat zij daaronder vallen?
Ja, dat vroeg ik me ook af. Nu zijn reizen natuurlijk niet het primaire doel van de vaccinaties, maar ik vraag me af of de baten opwegen tegen de eventuele nadelen zoals dit. Ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat dit een drempel opwerpt voor mensen om zich te laten testen omdat ze niet tegen dit soort problemen aan willen lopen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Lijkt mij ook problematisch. Uit medisch oogpunt heb je dus geen tweede prik nodig.

Dan kies je dus voor een extra vaccinatie puur en alleen zodat je vrij bent om te reizen, terwijl een vaccinatie daar natuurlijk helemaal niet voor bedoeld is.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

bert pit schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Als je twee verschillende soorten regenjassen laat testen gedurende 3 maanden door een representatieve groep, echter de ene groep wordt getest van juli tot september (12 mm regen) en de andere van oktober tot januari (240mm regen), dan meet je wel degelijk verschil hoewel de testresultaten representatief zijn. Dat is ongeveer wat er met de vaccin tests ook gebeurd is.

Het allerbelangrijkste resultaat uit de praktijk is dat de vaccins je voor een zeer groot deel beschermen tegen ziekenhuisopname.
Dit is een onzinvergelijking. Het is gewoon niet waar. Het is zelfs een zodanig onzinnige vergelijking dat het moeilijk is om uit te leggen wat er niet aan klopt, want eigenlijk klopt alles er niet aan. En dan heb ik het niet eens over dat je in je voorbeeld niet aangeeft wát er vergeleken wordt.

Het grootste deel van het verschil in de tests is dat er bij Pfizer en Moderna is gekeken naar 2 shots en bij Janssen naar 1 shot. Je zou ook Janssen met 2 shots kunnen doen en kijken naar de effectiviteit die je dan hebt. Wat sowieso blijkt is dat Janssen na het eerste shot effectiever is dan Pfizer en Moderna na het eerste, en dat Janssen ook na de testperiode langzaam in effectiviteit blijft toenemen waar dat bij Pfizer en Moderna beperkt(er) is. Enfin, allemaal al langsgekomen in dit topic.

In een goede trial met goede controlegroep en schone data is het prima te vergelijken, en alle ontkenning daarvan geeft blijk van dat je niet begrijpt hoe wetenschappelijk onderzoek en hoe statistieken werken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wel beter dat ze nu gewoon stempelen, scheelt weer heel wat gehannes voor alle buiten de EU reizen die je gaat maken in de komende jaren.

Ik zie mezelf al met zo'n EU QR code staan in Azie die ze dan weer niet kunnen scannen :/

PSN

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.