Begrijpelijk besluit. Bij een sterk afgenomen verspreiding van de ziekte, een korte tijd tussen beschikbaarheid van Janssen nu en een mRNA vaccin ietsje later, een steeds jongere doelgroep die relatief meer gevaarlijke bijwerkingen heeft van Janssen en wellicht een iets betere werking van een mRNA vaccin, komt er gegarandeerd een moment dat het beter wordt om te stoppen met Janssen en te wachten op een mRNA vaccin. Ik heb het niet nagerekend, maar de Gezondheidsraad zal berekend hebben dat dat moment nu is
Die prik beschermt gewoon goed. Je loopt met Jansen alleen iets meer kans dat je alsnog een keer griepachtige klachten krijgt. Andere vaccins gaan mengen is nog niet gedaan en zorgt daarmee dus juist voor meer risico. Dat moet je dus helemaal niet willen.worldfastest schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:27:
[...]
Lekker dan. Ik wilde geen Janssen maar geen keuze. Prik gezet en ze wijzigen het advies weer. Waar kan ik nu de prik halen die wel goed beschermd? Is dat überhaupt mogelijk een extra prik?
Al met al ben je dus met Janssen gewoon prima beschermd.
[removed]
Heeft deze vertraging alleen invloed op de eerste prik? Is het bijvoorbeeld nog wel zo de tweede prik in tweede helft van augustus gefixt is? Ik zit laatste tijd heel erg met het normaal naar school kunnen het volgend schooljaar. Ik ben een beetje op het punt gekomen dat ik dit veel belangrijker vind dan gezondheid, vooral omdat de mensen die vatbaar zijn voor het virus (laten we voor het gemak even 40+ zeggen) inmiddels beschermd. Anders zou het namelijk het derde schooljaar op rij zijn dat voor een gedeelte thuis is.
Als er de vraag was gesteld wat de beste strategie was geweest om nu door te gaan zou ik het met je eens zijn , maar dit is een ongevraagd spoedadvies. Ik mis hier echt totaal het spoedeisende karakter.redwing schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Oftewel ze doen precies wat ze moeten doen. Adviseren gebaseerd op de mogelijkheden/voorraden.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Er is nog geen enkele indicatie dat de tweede prik niet gewoon na ~5 weken zal zijn. Sowieso zijn de vertragingen met de huidige hoeveelheden Janssen niet heel erg groot, want het gros was al gewoon Pfizer.Soccer98 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:34:
Heeft deze vertraging alleen invloed op de eerste prik?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Op zich is die keuze niet ongebruikelijk: ook al is het aantal marginaal, minder bijwerkingen zijn minder bijwerkingen. Die keuzes worden in de zorg vaker gemaakt, zeker als er geen dringende andere reden is om toch het middel met de iets meer bijwerkingen te geven. Als ik zo naar de aantallen kijk, denk ik niet dat dat die kleine vertraging daarvoor relevant is, eerlijk gezegd. Wat ik niet snap waarom dit op deze manier moet...
En al dit soort berichtgeving zou eens eerst door een goed PR proces moeten gaan. FFS. Al die weigerboomers zien zichzelf nu zeker als held dat ze hun poot stijf hebben gehouden. Ik zou hun vaccinatiebewijs per ongeluk expres in de ambtelijke molen laten verdwijnen.
En al dit soort berichtgeving zou eens eerst door een goed PR proces moeten gaan. FFS. Al die weigerboomers zien zichzelf nu zeker als held dat ze hun poot stijf hebben gehouden. Ik zou hun vaccinatiebewijs per ongeluk expres in de ambtelijke molen laten verdwijnen.
[ Voor 29% gewijzigd door ijdod op 02-06-2021 15:41 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Maar niet zo goed als met de andere prik. Mocht ik ziek worden kan ik dan ook aankloppen bij de overheid voor een schadevergoeding.., er werd me iets opgedrongen wat ik niet wilde en wat dus blijkbaar ook minder goed is…redwing schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Die prik beschermt gewoon goed. Je loopt met Jansen alleen iets meer kans dat je alsnog een keer griepachtige klachten krijgt. Andere vaccins gaan mengen is nog niet gedaan en zorgt daarmee dus juist voor meer risico. Dat moet je dus helemaal niet willen.
Al met al ben je dus met Janssen gewoon prima beschermd.
You only live once, so enjoy the ride.
van de NOS site:
Ik ben uit 82. Hoe kan deze keuze gemaakt worden dan? Overigens twijfel ik wel welke van de 2 de beste keus zou zijn. Van de ene kant weet ik dat Pfizer waarschijnlijk de minste bijwerkingen geeft. Van de andere kant is het nodig hebben van maar 1 prik ook wel erg praktisch. Ook de waarschijnlijke aanwezigheid van antistoffen van een corona besmetting van 7 maanden geleden zorgt er voor dat die ene shot van Janssen in feite een booster is wat mogelijk een hogere bescherming geeft dan slechts 1 prik.De minister vindt het een 'lastig advies' van de Gezondheidsraad. Hij benadrukt dat mensen uit 1982 en daaropvolgende jaren wel voor het Janssen-vaccin kunnen kiezen, bijvoorbeeld als dat beter uitkomt met een geplande vakantie. .
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ook bij Pfizer is het mogelijk dat je nog covid krijgt. Vaccins beschermen tegen ziekenhuisopname en sterfte. Die schadevergoeding ga je sowieso niet krijgenworldfastest schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Maar niet zo goed als met de andere prik. Mocht ik ziek worden kan ik dan ook aankloppen bij de overheid voor een schadevergoeding.., er werd me iets opgedrongen wat ik niet wilde en wat dus blijkbaar ook minder goed is…
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Jep, dat vind ik ethisch gezien ook niet okay. En ja dat geldt voor nog en paar groepen, maar het punt veranderd er niet door.Kevinp schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:16:
[...]
Leraren worden geforceerd te werken door de overheid.
Wat een gezwalk...Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:45:
[...]
lekker consistent ook. Ik zou het mooi vinden als dat klopt, maar het zou wel weer een mooi staaltje communicatie zijn. De gezondheidsraad en VWS hebben toch wel vaker contact, en dan kunnen ze dit toch wel een beetje duidelijker en eensgezinder brengen.
Ik ben ook wel eens benieuwd. Ik ben ook uit '82 en vind het echt helemaal prima om in 1x klaar te zijn met die Janssen prik. Maar dit zal waarschijnlijk wel de reden zijn dat er vandaag dus geen nieuwe bouwjaren meer bij zijn gekomen.bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:42:
van de NOS site:
[...]
Ik ben uit 82. Hoe kan deze keuze gemaakt worden dan? Overigens twijfel ik wel welke van de 2 de beste keus zou zijn. Van de ene kant weet ik dat Pfizer waarschijnlijk de minste bijwerkingen geeft. Van de andere kant is het nodig hebben van maar 1 prik ook wel erg praktisch. Ook de waarschijnlijke aanwezigheid van antistoffen van een corona besmetting van 7 maanden geleden zorgt er voor dat die ene shot van Janssen in feite een booster is wat mogelijk een hogere bescherming geeft dan slechts 1 prik.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Twitterrrrrrrrvickypollard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:51:
Haha, dit is wel weer tekenend. Eén clusterfuck van communicatie. Als ze dit nou gewoon eventjes rustig hadden gedaan om alles en iedereen op één lijn te krijgen...
Vorig jaar zomer zaten we ook bijna op 0.Robkazoe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:05:
Ik zie veel mensen roepen met: We moeten door vaccineren. Maar waarom dan?
Riep je toen ook "Waarom moeten we vaccineren? er gaat niemand het ziekenhuis in nu!"
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Uiteindelijk wordt iedereen die zijn werk niet thuis kan doen geforceerd te werken, alleen dan door zijn baas.roffeltjes schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:47:
[...]
Jep, dat vind ik ethisch gezien ook niet okay. En ja dat geldt voor nog en paar groepen, maar het punt veranderd er niet door.
Als je als supermarktmedewerker, kapper, horecamedewerker of wat voor beroep dan ook waarbij je met het mensen contact hebt weigert om naar je werk te komen is het vrij snel afgelopen denk ik.
Of je moet echt zwaarwegende medische redenen hebben om niet te komen.
Hmm, ik ben uit 80 maar 1 vaccinatie zou mij ook wel goed uitkomen ivm mijn vakantie, en velen met mij.bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:42:
van de NOS site:
[...]
Ik ben uit 82. Hoe kan deze keuze gemaakt worden dan? Overigens twijfel ik wel welke van de 2 de beste keus zou zijn. Van de ene kant weet ik dat Pfizer waarschijnlijk de minste bijwerkingen geeft. Van de andere kant is het nodig hebben van maar 1 prik ook wel erg praktisch. Ook de waarschijnlijke aanwezigheid van antistoffen van een corona besmetting van 7 maanden geleden zorgt er voor dat die ene shot van Janssen in feite een booster is wat mogelijk een hogere bescherming geeft dan slechts 1 prik.
Maar ja hoe krijg je voor elkaar om een ander merk te krijgen dan voorgeschreven.
Elect a clown, expect a circus.
Werd er toen ook al getest? Volgens mij niet. Dus het aantal besmettingen wat rond ging was helemaal niet zo duidelijk...YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Vorig jaar zomer zaten we ook bijna op 0.
Riep je toen ook "Waarom moeten we vaccineren? er gaat niemand het ziekenhuis in nu!"
[ Voor 14% gewijzigd door Blackouts op 02-06-2021 15:56 ]
Met als verschil dat er in de horeca/bij de kapper veel makkelijker maatregelen te nemen zijn bijvoorbeeld m.b.t. het aantal mensen dat tegelijk aanwezig is. En is er geen sprake van 30 tieners in een ruimte van 50m2. Bovendien zitten de meeste restaurants/kappers niet in verpauperde panden zonder fatsoenlijke ventilatie.bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Uiteindelijk wordt iedereen die zijn werk niet thuis kan doen geforceerd te werken, alleen dan door zijn baas.
Als je als supermarktmedewerker, kapper, horecamedewerker of wat voor beroep dan ook waarbij je met het mensen contact hebt weigert om naar je werk te komen is het vrij snel afgelopen denk ik.
Of je moet echt zwaarwegende medische redenen hebben om niet te komen.
Zouden gevaccineerde met AstraZeneca in de toekomst nog een boost kunnen verwachten met Moderna of Pfizer, of zal dat niet nodig zijn?
Vanaf 1 juni kon iedereen met klachten getest worden. Dus ja.bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Werd er toen ook al getest? Volgens mij niet. Dus het aantal besmettingen wat rond ging was helemaal niet zo duidelijk...
Volgens mij moeten we sowieso aan de boosters. Dus, zou kunnen.Cheezborger schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:57:
Zouden gevaccineerde met AstraZeneca in de toekomst nog een boost kunnen verwachten met Moderna of Pfizer, of zal dat niet nodig zijn?
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensenbramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Werd er toen ook al getest? Volgens mij niet. Dus het aantal besmettingen wat rond ging was helemaal niet zo duidelijk...
PSN
Mogelijk, de 1,8 miljard dosissen Pfizer zijn al aangeschaft.Cheezborger schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:57:
Maar die zullen alleen geprikt worden indien nodig. Voorlopig ziet het er naar uit dat met de huidige mutaties en de 98% retentie van anti-stoffen, na een jaar, zoals gezien bij Sanguin dit nog niet nodig is.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 16:02 ]
PSN
Maar qua afstand houden niet, een kapper kan moeilijk op 1,5 meter afstand knippen. Terwijl afstand houden in een klaslokaal al makkelijker te realiseren is. Het is gewoon niet te doen om iedereen die (klant)contact heeft de mogelijkheid te geven niet meer naar het werk te komen (en waarschijnlijk ook salaris te willen).posttoast schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:55:
[...]
Met als verschil dat er in de horeca/bij de kapper veel makkelijker maatregelen te nemen zijn bijvoorbeeld m.b.t. het aantal mensen dat tegelijk aanwezig is. En is er geen sprake van 30 tieners in een ruimte van 50m2. Bovendien zitten de meeste restaurants/kappers niet in verpauperde panden zonder fatsoenlijke ventilatie.
Over vaccins; ik hoopte (o.b.v. de voortgang van de vorige dagen) ook vandaag een afspraak te mogen gaan maken ('83). Als ze nou de mogelijkheid geven om voor Janssen te kiezen ga ik er gelijk voor. Ga hopelijk 10 juli op vakantie en dan ben ik in één keer klaar. Hoef ik alleen testen voor de kids te regelen.
Dan moet je wel 14 dagen voor je vakantie worden gevaccineerd, want anders moet je alsnog een PCR test ondergaan. Tenminste dat heb ik begrepen.Pauperesk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:02:
Over vaccins; ik hoopte (o.b.v. de voortgang van de vorige dagen) ook vandaag een afspraak te mogen gaan maken ('83). Als ze nou de mogelijkheid geven om voor Janssen te kiezen ga ik er gelijk voor. Ga hopelijk 10 juli op vakantie en dan ben ik in één keer klaar. Hoef ik alleen testen voor de kids te regelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 02-06-2021 16:05 ]
Goed er werd al getest, maar het vergelijken van het aantal besmettingen toen en nu en het toeschrijven van een seizoens of vaccinatie effect is moeilijk. Vorig jaar werden de maatregelen een stuk beter opgevolgd
Pauperesk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Maar qua afstand houden niet, een kapper kan moeilijk op 1,5 meter afstand knippen. Terwijl afstand houden in een klaslokaal al makkelijker te realiseren is. Het is gewoon niet te doen om iedereen die (klant)contact heeft de mogelijkheid te geven niet meer naar het werk te komen (en waarschijnlijk ook salaris te willen).
offtopic:
Ik zit er een beetje als een zeikerd in, maar dat komt omdat mijn vriendin in het onderwijs werkt. In een gebouw uit het jaar kurk omdat er al die jaren geen geld was voor fatsoenlijke huisvesting. En dat de ventilatie nu niet op orde is (lees: niet aanwezig is), is dan maar dikke pech want we willen wel weer dat de leerlingen volledige dagen naar school kunnen. En nee, dit geldt niet alleen in het onderwijs maar bijvoorbeeld ook in de zorg. Iedereen werkt zich, met nu ook nog eens gezondheidsrisico's, helemaal de tering maar puntje bij paaltje komt het niet verder dan een collectief applaus. Nou, hoera...
Ik zit er een beetje als een zeikerd in, maar dat komt omdat mijn vriendin in het onderwijs werkt. In een gebouw uit het jaar kurk omdat er al die jaren geen geld was voor fatsoenlijke huisvesting. En dat de ventilatie nu niet op orde is (lees: niet aanwezig is), is dan maar dikke pech want we willen wel weer dat de leerlingen volledige dagen naar school kunnen. En nee, dit geldt niet alleen in het onderwijs maar bijvoorbeeld ook in de zorg. Iedereen werkt zich, met nu ook nog eens gezondheidsrisico's, helemaal de tering maar puntje bij paaltje komt het niet verder dan een collectief applaus. Nou, hoera...
Klopt de daling in de cijfers zijn daarom moeilijk volledig toe te schrijven aan de vaccinatiegraad. De echte testcase gaan we zien als de R weer in de maand komt.bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:04:
Goed er werd al getest, maar het vergelijken van het aantal besmettingen toen en nu en het toeschrijven van een seizoens of vaccinatie effect is moeilijk. Vorig jaar werden de maatregelen een stuk beter opgevolgd
Ik ben oprecht benieuwd of de griep weer oplaait gezien deze vorig jaar zo goed als afwezig is geweest.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Correct, maar met een beetje geluk is dat wel te realiseren. Helemaal als mensen nu zouden afhaken voor Janssen. Mij maakt het niet uit, neem wel een dagje vrij en rij naar de andere kant van het land als dat het sneller maakt. Dus ik heb nog +/- 3 weken. Zou mooi zijn, als het niet lukt, dan niet.Slasher schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Dan moet je wel 14 dagen voor je vakantie worden gevaccineerd, want anders moet je alsnog een negatieve PCR test ondergaan.
Ik snap het hoor, maar juist daarom zouden bijvoorbeeld de AZ weigeraars gewoon lekker achteraan moeten aansluiten. Alleen al om de schijn van dat het voor vertragingen zorgt bij mensen die wel willen te voorkomen. Even los van het feit dat de meesten van de AZ weigeraars waarschijnlijk toch al pensionado's zijn... Die kunnen veel gerichter risico's voorkomen dan mensen die gewoon naar hun werk moeten.posttoast schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:05:
[...]
offtopic:
Dan snap je niet hoe het werkt. Janssen beschermt 100% tegen ernstige bijwerkingen en dood. Het percentage loopt na verloop van tijd ook op. De zeer lange termijn bescherming is nog niet bekend maar het zou zomaar kunnen dat Janssen daar zelfs beter scoort dan de mRNA-vaccins.worldfastest schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:27:
[...]
Lekker dan. Ik wilde geen Janssen maar geen keuze. Prik gezet en ze wijzigen het advies weer. Waar kan ik nu de prik halen die wel goed beschermd? Is dat überhaupt mogelijk een extra prik?
Je bent gevaccineerd. Ben blij joh. Ik zou maar wat graag Janssen ontvangen ivm quarantaines in het buitenland (nee, geen vakantie).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat verschilt per land.Slasher schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Dan moet je wel 14 dagen voor je vakantie worden gevaccineerd, want anders moet je alsnog een PCR test ondergaan. Tenminste dat heb ik begrepen.
In juni 2020 gingen we van nul naar 12.000 testen per dag. Eind augustus 2020 ging dat richting 25.000. En het gemiddelde van de laatste zeven dagen nu was 31.500 tests.ijdod schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Vanaf 1 juni kon iedereen met klachten getest worden. Dus ja.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Mag ik dan wederom de "blunder" aangeven.CMD-Snake schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:23:
[...]
Janssen heeft leveringsproblemen, daarom had De Jonge zijn uitspraak aan moeten passen dat iedereen zijn eerste prik gehad kan hebben in juli in plaats van juni.
Het is nog niet zeker hoeveel Janssen nu precies aan de EU kan leveren en wat ze leveren moet nog door de verdeelsleutel heen. Pfizer daarentegen heeft in februari hun Europese productie enorm weten te verhogen en ook Moderna verhoogt telkens de productie. Leveringen van Pfizer en Moderna zijn daardoor mogelijk veel makkelijker om mee te plannen.
Ongeveer 1 maand geleden was mijn datum 1984 als tijd voor afspraak nog eind juni.
Dat is heel snel naar begin juni gegaan.
En een paar dagen later werd er gezegd: het duurt weer langer.
Hoe kan je nu eerst mensen laten denken dat alles sneller gaat, beter gaat etc. En 2 uur later zeggen het gaat toch trager.
Hoe kan je mensen die gewoon de mogelijkheid hebben gehad om gevaccineerd te worden voorrang geven op de rest terwijl die netjes een mogelijkheid hebben gehad.
Is deze man echt zo goedgelovig dat na alles wat er gebeurd is er niet iemand is die heel strak op deze leveringen zit?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Dat cohort ging toch van eind naar medio juni?Kevinp schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Mag ik dan wederom de "blunder" aangeven.
Ongeveer 1 maand geleden was mijn datum 1984 als tijd voor afspraak nog eind juni.
Dat is heel snel naar begin juni gegaan.
Voor de griep zal het er vanaf hangen of er nog maatregelen zijn (1,5 meter etc)revolution-nl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Klopt de daling in de cijfers zijn daarom moeilijk volledig toe te schrijven aan de vaccinatiegraad. De echte testcase gaan we zien als de R weer in de maand komt.
Ik ben oprecht benieuwd of de griep weer oplaait gezien deze vorig jaar zo goed als afwezig is geweest.
En hoeveel mensen nu gestopt zijn met handen schudden, niet meer snotterend naar het werk gaan etc.
Ik ben er idd ook wel benieuwd naar
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 16:30 ]
PSN
Mis ik als enige het actuele prikgetal van vandaag? Het dashboard staat nog op 31 mei met 9,4 miljoen.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinatieshenkzelf schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:31:
Mis ik als enige het actuele prikgetal van vandaag? Het dashboard staat nog op 31 mei met 9,4 miljoen.
Op het dashboard staat het aantal gezette prikken tot en met 31 mei. Cijfers over het aantal prikken tot en met 1 juni komen zo snel mogelijk op het dashboard.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 16:33 ]
PSN
Als er een microfoon of camera aan staat veranderd Hugo in een spraakwaterval en komt er van alles uit hem gevallen.Kevinp schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:19:
Hoe kan je nu eerst mensen laten denken dat alles sneller gaat, beter gaat etc. En 2 uur later zeggen het gaat toch trager.
Hoe kan je mensen die gewoon de mogelijkheid hebben gehad om gevaccineerd te worden voorrang geven op de rest terwijl die netjes een mogelijkheid hebben gehad.
Is deze man echt zo goedgelovig dat na alles wat er gebeurd is er niet iemand is die heel strak op deze leveringen zit?
Zo onderhand zijn we denk ik wel bekend met de freestyle momenten die hij heeft tijdens persmomenten. An sich is brainstormen goed, maar je moet dit wel in de juiste omgeving doen. Voor de camera tegen 5 miljoen kijkers gaan brainstormen werkt niet lekker, dat moet binnenskamers gebeuren met een kleine groep die bekend is met het onderwerp. De Jonge wil zich graag laten gelden kennelijk met allerlei proefballonnetjes en stoere taal, maar hij moet ook bovengemiddeld vaak weer zijn woorden inslikken. Hij zou er echt beter aan doen om eigenlijk wat minder te zeggen of meer zich aan het script te houden. Je ziet hoe Rutte is tijdens persconferenties, die laat zich niet verleiden tot uitspraken die hij niet wil doen.
Ow om het makkelijker te maken
Ja, die discussie had ik ook al met een GGD medewerkster vanmiddag ;-)Sorcerer8472 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:14:
[...]
Dan snap je niet hoe het werkt. Janssen beschermt 100% tegen ernstige bijwerkingen en dood. Het percentage loopt na verloop van tijd ook op. De zeer lange termijn bescherming is nog niet bekend maar het zou zomaar kunnen dat Janssen daar zelfs beter scoort dan de mRNA-vaccins.
Was bezorgd of het vinkje was doorgekomen na m'n Janssen prik vorige week. Ja dus, dat kunnen ze zien in het systeem. Het doorseinen van de gegevens naar het RIVM is trouwens niet "enkele dagen", dus mocht denken dat je dag na een prik met je EU green certificate op het vliegtuig naar Madeira kan stappen.
(duurt 1-2 weken zelfs)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hier zijn ze toch juist voor? De situatie is zo verandert dat we Janssen niet meer hoeven te gebruiken. Dan lijkt het me juist logisch dat dat zo snel mogelijk gemeld word. De beste strategie is ten slotte om Janssen te gebruiken totdat er voldoende Pfizer/Moderna vaccins zijn.Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Als er de vraag was gesteld wat de beste strategie was geweest om nu door te gaan zou ik het met je eens zijn , maar dit is een ongevraagd spoedadvies. Ik mis hier echt totaal het spoedeisende karakter.
[removed]
Hugo doet mij dan altijd denken aan die vroegere showmaster Rolf Wouters. Als zijn politieke carriere voorbij is kan hij zo als showmaster of tv host doorgaan. zo gauw er een camera aangaat begint hij te non stop te ratelen. Desnoods alles uit de losse pols en freewheelen.CMD-Snake schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:41:
[...]
Als er een microfoon of camera aan staat veranderd Hugo in een spraakwaterval en komt er van alles uit hem gevallen.![]()
Zo onderhand zijn we denk ik wel bekend met de freestyle momenten die hij heeft tijdens persmomenten. An sich is brainstormen goed, maar je moet dit wel in de juiste omgeving doen. Voor de camera tegen 5 miljoen kijkers gaan brainstormen werkt niet lekker, dat moet binnenskamers gebeuren met een kleine groep die bekend is met het onderwerp. De Jonge wil zich graag laten gelden kennelijk met allerlei proefballonnetjes en stoere taal, maar hij moet ook bovengemiddeld vaak weer zijn woorden inslikken. Hij zou er echt beter aan doen om eigenlijk wat minder te zeggen of meer zich aan het script te houden. Je ziet hoe Rutte is tijdens persconferenties, die laat zich niet verleiden tot uitspraken die hij niet wil doen.
Maar ga er maar aanstaan wat hij nu als job doet. En heel knap dat hij nog steeds zo ontspannen en los blijft.
Ook al ben ik het lang niet altijd eens met zijn uitspraken.
Dieptepunt was die opmerking van 1 september kan alles weer. In Fantasia land zeker.
Help! Ben ik de enige die constant notificaties krijgt dat iemand reageert op je bericht terwijl dat niet zo is?
een treffende spreuk
Wat een onzin..... Je wilt vooral voorkomen dat je ernstig ziek wordt. En dat wordt je door dit vaccin net zo goed niet. Dus het doet precies wat je wil. Sterker nog, als de regering Janssen niet zou hebben gebruikt, zou je nu nog niet gevaccineerd zijn en in de tijd totdat Pfizer/Moderna beschikbaar zou zijn een veel groter risico lopen. Je risico is dus een heel stuk kleiner dan het anders zou zijn.worldfastest schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Maar niet zo goed als met de andere prik. Mocht ik ziek worden kan ik dan ook aankloppen bij de overheid voor een schadevergoeding.., er werd me iets opgedrongen wat ik niet wilde en wat dus blijkbaar ook minder goed is…
Dus hoezo wil jij aankloppen voor een schadevergoeding omdat je zo snel mogelijk gevaccineerd bent
[removed]
De strategie was/is? iedereen zo snel als mogelijk volledig gevaccineerd te krijgen. Op reis telt ook alleen maar als groen als je 2 prikken hebt gehad. Met Janssen heb je 6-12 weken tijdswinst, want 1 prik en klaar.redwing schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Hier zijn ze toch juist voor? De situatie is zo verandert dat we Janssen niet meer hoeven te gebruiken. Dan lijkt het me juist logisch dat dat zo snel mogelijk gemeld word. De beste strategie is ten slotte om Janssen te gebruiken totdat er voldoende Pfizer/Moderna vaccins zijn.
Strategie is niet meer te volgen. Morgen is het vast weer anders.
Dan post iemand waarschijnlijk een quote om die daarna weer te deleten.pro_6or schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:02:
Help! Ben ik de enige die constant notificaties krijgt dat iemand reageert op je bericht terwijl dat niet zo is?
[removed]
Ik denk niet dat hij zo ontspannen is. Afgelopen najaar zag hij er echt niet zo goed meer uit op tv, hij doet wel ontspannen maar is het niet. Lijsttrekkerschap hielp ook niet in combinatie met de machtsstrijd in het CDA. Overigens wil Hugo zelf ook nog een keer vier jaar in Vak K zitten: Hugo de Jonge blijft minister 'als hij wordt gevraagd'CR2032 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:
Maar ga er maar aanstaan wat hij nu als job doet. En heel knap dat hij nog steeds zo ontspannen en los blijft.
Ook al ben ik het lang niet altijd eens met zijn uitspraken.
Waarom een dieptepunt? De cijfers gaan snel de goede kant uit en volgens onderzoek van Sanquin zitten we al over de 50% die antilichamen heeft tegen corona. Als we in dit tempo door blijven gaan kan het in juli misschien al klaar zijn met maatregelen. Sowieso denk ik dat langer maatregelen houden op steeds lagere acceptatie kan rekenen.Dieptepunt was die opmerking van 1 september kan alles weer. In Fantasia land zeker.
OK.loekf2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Ja, die discussie had ik ook al met een GGD medewerkster vanmiddag ;-)
Was bezorgd of het vinkje was doorgekomen na m'n Janssen prik vorige week. Ja dus, dat kunnen ze zien in het systeem. Het doorseinen van de gegevens naar het RIVM is trouwens niet "enkele dagen", dus mocht denken dat je dag na een prik met je EU green certificate op het vliegtuig naar Madeira kan stappen.
(duurt 1-2 weken zelfs)
Dat is er dus mogelijk de reden van dat mijn Janssen prik van afgelopen vrijdag al wel in het online GGD systeem te vinden is, maar nog niet in https://mijn.rivm.nl
Nog eventjes geduld ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Na de 1e prik ben je al grotendeels beschermd. En voor de uiteindelijke bescherming tegen het virus zelf is het mRNA vaccin nu eenmaal wat beter. Met alle prikken voorkom je ziekenhuisbezoek, mRNA vaccins zorgen ook voor iets minder mensen die zich een paar dagen wat ziekjes voelen (en daarmee waarschijnlijk ook voor nog mindere verspreiding)CR2032 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:06:
[...]
De beste strategie wad iedereen zo snel als mogelijk volledig gevaccineerd te krijgen. Op reis telt ook alleen maar als groen als je 2 prikken hebt gehad. Met Janssen heb je 6-12 weken tijdswinst, want 1 prik en klaar.
Strategie is niet meer te volgen. Morgen is het vast weer anders.
[removed]
Het advies zelf misschien wel ( hoewel je daar ook nog wel over kunt discussiëren, maar op zich vertrouw ik daar hun expertise ). Maar de vorm waarin het komt niet. Het VWS is volledig overdonderd, de callcenter informeren mensen verkeerd, mensen weggestuurd bij een bestaande afspraak, terwijl die ook volgens dit advies gewoon door hadden kunnen gaan. Etc, weer een mooi staaltje communicatie. In dit geval niet uit de koker van het VWS, maar ik zou verwachten dat ze wat meer informatie uitwisselen buiten de officiële rapporten.redwing schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Hier zijn ze toch juist voor? De situatie is zo verandert dat we Janssen niet meer hoeven te gebruiken. Dan lijkt het me juist logisch dat dat zo snel mogelijk gemeld word. De beste strategie is ten slotte om Janssen te gebruiken totdat er voldoende Pfizer/Moderna vaccins zijn.
Terechte opmerking wat mij betreft. Mensen die nu uitgenodigd zijn, waren allemaal 40+-ers. Had dan gewoon stilletjes Janssen van het podium gehaald en de rest (met lichte vertraging) Pfizer/Moderna gegeven. Dan misschien een andere vraag: Hoe komt het dat de raad nu opeens een spoedadvies heeft om Janssen niet te gebruiken? Wat heeft hun inzichten doen veranderen de afgelopen paar dagen?Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:00:
[...]
Ja en bovendien zeggen ze ook dit:
[...]
Hebben ze dan echt totaal geen besef dat dit weer net zoveel onrust geeft als destijds met AZ, en dat opnieuw starten met Janssen waarschijnlijk niet eens meer een optie is, omdat dit voor een hoop mensen de opinie totaal om zeep haalt.
Maar inderdaad, als het een logistiek probleem is zou VWS gewoon geen nieuwe jaargangen met Janssen uit moeten nodigen, hoeven ze niet eens iets over te zeggen buiten "Geen beschikbaarheid"
@pro_6or
Hierbij een quote van de website van Helga van Leur (bron):
Veel gevaarlijker: verdrinken in een zwembad. In 2019 is dat maar liefst bij 102 mensen gebeurd (2018: 138 zelfs). Om even wat risicoduiding te geven.
Ons ongemak bij het maken van een keuze die door volledig toeval leidt tot de dood, zorgt uiteindelijk voor meer doden en meer leed. Zelfs de communicatiediarree van de overheid leidt wellicht tot meer doden dan er worden gered. Ik vind het onverantwoord en zelfs grenzen aan verwijtbare incompetentie wat er allemaal gebeurt
Het lijkt er dus op dat de kans dat je door de bliksem geraakt wordt toch iets kleiner is. Maar om maar even aan te geven hoe het zit he...De kans dat je geraakt wordt door de bliksem is gemiddeld 1 op 2 miljoen. In gebieden met veel onweer (bijv. de tropen) is de kans groter. In Nederland worden gemiddeld 10 mensen per jaar getroffen voor blikseminslag, waarvan er gemiddeld 5 het niet overleven.
Veel gevaarlijker: verdrinken in een zwembad. In 2019 is dat maar liefst bij 102 mensen gebeurd (2018: 138 zelfs). Om even wat risicoduiding te geven.
Ons ongemak bij het maken van een keuze die door volledig toeval leidt tot de dood, zorgt uiteindelijk voor meer doden en meer leed. Zelfs de communicatiediarree van de overheid leidt wellicht tot meer doden dan er worden gered. Ik vind het onverantwoord en zelfs grenzen aan verwijtbare incompetentie wat er allemaal gebeurt
Tja, wat vorm betreft heb je gelijk, maar ik heb nog geen enkele groep gezien die dat goed deed. Op de een of andere manier krijg je van de GGD ook van iedereen die je aan de lijn krijgt een ander advies.Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:11:
[...]
Het advies zelf misschien wel ( hoewel je daar ook nog wel over kunt discussiëren, maar op zich vertrouw ik daar hun expertise ). Maar de vorm waarin het komt niet. Het VWS is volledig overdonderd, de callcenter informeren mensen verkeerd, mensen weggestuurd bij een bestaande afspraak, terwijl die ook volgens dit advies gewoon door hadden kunnen gaan. Etc, weer een mooi staaltje communicatie. In dit geval niet uit de koker van het VWS, maar ik zou verwachten dat ze wat meer informatie uitwisselen buiten de officiële rapporten.
Maar het advies zelf lijkt me logisch en op het goede moment, dat ze dat eerst via de goede officiele kanalen hadden moeten laten gaan ben ik het eens
[removed]
Even heel plat: Mocht er een 4e golf komen, dan zal dat eind zomervakantie/september zijn. Dus als we nu een week of 2 moeten wachten dat maakt dat toch geen biet uit.YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Vorig jaar zomer zaten we ook bijna op 0.
We hebben nog een 350K AZ zitten en we hebben nog een hele hoop jongeren tussen de 18 en 25 die niet geprikt zijn. Opmaken dan maar?Emgeebee schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:05:
Het beste vaccin is het vaccin dat je nú kan krijgen.
Dat zinnetje vat alles samen. Niks geen geneuzel over bijwerkingen, risico's, trombose, jong en oud, vetbolletjes, mRNA, apenvirus. Gewoon alles wat goedgekeurd is in bovenarmen spuiten.
Ik snap die lui echt niet.
Kijk naar ons buurland, de UK begint nu met de derde golf. Iedereen houdt daar zijn hart vast met de Indiase variant, wat nu 75% van de besmettingen is. Geen garanties hoe de huidige vaccins hiertegen beschermen en voor hoe lang. 56 dagen lees je, verder is nog niets bekend. Is totaal onduidelijk. En daarna gaan we de herfst weer in.CMD-Snake schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:08:
[...]
[...]
Waarom een dieptepunt? De cijfers gaan snel de goede kant uit en volgens onderzoek van Sanquin zitten we al over de 50% die antilichamen heeft tegen corona. Als we in dit tempo door blijven gaan kan het in juli misschien al klaar zijn met maatregelen. Sowieso denk ik dat langer maatregelen houden op steeds lagere acceptatie kan rekenen.
Dat hij hoop wil bieden is prijzenswaardig. Valse hoop niet. De kritieken waren dan ook niet mals, dat dit nergens op is gebaseerd. Als minister zou hij veel beter op zijn woorden moeten letten.
Punt is echter wel dat toen hij 1 september zei hij allerlei slagen om de arm hield zoals vaccinatiegraad en nieuwe mutraties maar ja dat wordt door de pers en op sociale media niet meegenomen. Mensen horen alleen wat ze willen horen blijkbaar. Had hij daar rekening mee moeten houden en geen datum moeten noemen, ja natuurlijk, dat zou hij nu onderhand toch wel moeten weten maar mensen moeten echt eens beter gaan luisteren en niet dingen gaan invullen die nooit gezegd zijn.CR2032 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:17:
[...]
Dat hij hoop wil bieden is prijzenswaardig. Valse hoop niet. De kritieken waren dan ook niet mals, dat dit nergens op is gebaseerd. Als minister zou hij veel beter op zijn woorden moeten letten.
edit: vanaf 2:00 houd hij die slagen om de arm dus hij zegt nooit dat het zeker is:
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 02-06-2021 17:31 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nee hoor.CR2032 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:17:
[...]
Kijk naar ons buurland, de UK begint nu met de derde golf. Iedereen houdt daar zijn hart vast met de Indiase variant, wat nu 75% van de besmettingen is. Geen garanties hoe de huidige vaccins hiertegen beschermen en voor hoe lang. 56 dagen lees je, verder is nog niets bekend. Is totaal onduidelijk. En daarna gaan we de herfst weer in.
In de UK zie je dat er wat meer besmettingen zijn omdat enerzijds de maatregelen versoepeld worden en anderzijds hun uitstelgedrag, waarmee ze heel stoer deden, zorgt voor minder bescherming.
Maar dat maakt niets uit, het doel van de vaccinaties is niet om het aantal besmettingen op 0 te krijgen op korte termijn. Het doel van dit moment is om de zorg behapbaar te houden en het aantal sterfgevallen te doen dalen.
Er is allang aangetoond dat de bescherming minstens 6 maanden is en dat de varianten al bij 1 prik zorgen voor een goede bescherming die onder andere zorgt voor een milder ziekteverloop. De 2e prik versterkt dit.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Onze GGD gezette prikken (Pfizer) stonden 24 uur later online bij mijn.rivm.nl/vaccinatiesloekf2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Ja, die discussie had ik ook al met een GGD medewerkster vanmiddag ;-)
(duurt 1-2 weken zelfs)
[ Voor 0% gewijzigd door henkzelf op 02-06-2021 18:22 . Reden: url verbeterd ]
Ja per direct.Robkazoe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:15:
[...]
Even heel plat: Mocht er een 4e golf komen, dan zal dat eind zomervakantie/september zijn. Dus als we nu een week of 2 moeten wachten dat maakt dat toch geen biet uit.
[...]
We hebben nog een 350K AZ zitten en we hebben nog een hele hoop jongeren tussen de 18 en 25 die niet geprikt zijn. Opmaken dan maar?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
We sturen het naar Suriname en andere 3e wereld landen, of is dat wel OK?Robkazoe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:15:
[...]
Even heel plat: Mocht er een 4e golf komen, dan zal dat eind zomervakantie/september zijn. Dus als we nu een week of 2 moeten wachten dat maakt dat toch geen biet uit.
[...]
We hebben nog een 350K AZ zitten en we hebben nog een hele hoop jongeren tussen de 18 en 25 die niet geprikt zijn. Opmaken dan maar?
Er kruipen genoeg studenten voor (via de sluiproute via de GGD) of beter halen 'm bij de huisartsen als prullebak vaccin. Dus wat is hier het probleem om de boel inderdaad gewoon open te gooien? Kom maar grabbelen, of voelen wij ons beter dan iemand waarvan zijn woon adres niet in Nederland is, nee toch?
Huisartsen schrijven toch voldoende medicijnen voor zoals de pil die een hogere kans op trombose heeft (1:1000) bron: Trombosestichting en daar staan de kranten niet van vol.
Maar een vaccin met 1:125.000, oe das gevaarlijk zeg. Hoevel van die 125.000 zouden paar weken aan de beademing liggen zonder vaccin?
Deze post is super relevant voor jou:Barrycade schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:43:
[...]
We sturen het naar Suriname en andere 3e wereld landen, of is dat wel OK?![]()
Er kruipen genoeg studenten voor (via de sluiproute via de GGD) of beter halen 'm bij de huisartsen als prullebak vaccin. Dus wat is hier het probleem om de boel inderdaad gewoon open te gooien? Kom maar grabbelen, of voelen wij ons beter dan iemand waarvan zijn woon adres niet in Nederland is, nee toch?
Huisartsen schrijven toch voldoende medicijnen voor zoals de pil die een hogere kans op trombose heeft (1:1000) bron: Trombosestichting en daar staan de kranten niet van vol.
Maar een vaccin met 1:125.000, oe das gevaarlijk zeg. Hoevel van die 125.000 zouden paar weken aan de beademing liggen zonder vaccin?
Nox schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Als je er niets van snapt maak dan ook geen claims die niet kloppen... De bijwerking waar het in het nieuws over rondgaat van AZ (en JJ) is de kleine kans op "een combinatie van stolselvorming (trombose) én een tekort aan bloedplaatjes (trombocytopenie)."
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/astrazeneca
Domweg wordt het afgekort naar trombose want tja, dat kennen we. Trombocytopenie is een te moeilijk woord en bloedplaatjes ach dat heeft iedereen al. Ik kan soms zo moe worden van het gebrek aan kennis in zijn algemeenheid en dan maar lukraak conclusies trekken. Men bedoelt het goed maar zit er gewoon compleet naast en dan krijg je tweedelingen van mensen die vinden dat je niet moet zeiken want je neemt wel de pil maar niet het vaccin. Dit is niet bevorderlijk voor onze maatschappij.
De inhoudelijke details van de complicatie ken ik verder niet maar dit staat notabene gewoon gepubliceerd op de site van het RIVM.
Je mist een punt tussen mijn en rivmhenkzelf schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:34:
[...]
Onze GGD gezette prikken (Pfizer) stonden 24 uur later online bij mijnrivm.nl/vaccinaties
https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/
Gisteren ben ik rond 16:40 geprikt en dat is ook te zien nu bij het rivm.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Je mist het punt dat ik wilde maken denk ik, maar we schepen dus het vaccin uiteindelijk maar naar Suriname en andere landen, terwijl we hier ons neus er voor ophalen. Puur omdat we de luxe hebben om onze neus op te halen. Dat is eigenlijk wel een bijzondere situatie (of niet?)DutchCommando schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:51:
[...]
Deze post is super relevant voor jou:
[...]
Ik ben me bewust dat de beruchte bijwerking van JJ en AZ niet helemaal vergelijkbaar is met trombose alleen.
wederom de trombose stichting.Bij trombose raakt een bloedvat verstopt door een bloedstolsel. Bij een bloedstolsel in een ader spreken we van veneuze of diep-veneuze trombose (DVT), zoals bij een trombosebeen of longembolie. Bij een stolsel in een slagader spreken we van een arteriële trombose. Dit kan een hartinfarct of herseninfarct veroorzaken. Deze gevolgen zijn levensbedreigend.
Ieder uur krijgen 11 mensen trombose. Trombose is een van de belangrijkste doodsoorzaken in Nederland. 1 op de 4 mensen overlijdt aan de directe of indirecte gevolgen van veneuze of arteriële trombose. Bekijk hieronder meer informatie over trombose.
Trombose is ook niet een bloedneus hè? Dus als de kans 1:1000 is is de uiteindelijke kans op brokken door trombose van vliegen en de pil dus vele malen hoger dan de 1:125.000 waarbij dus dan <50% eventueel komt te overlijden.
Mocht ik over een dag of 7 niet meer reageren op Tweakers, graag een donatie aan de trombose stichting. Ik heb namelijk afgelopen maandag een Janssen shot gehad
Das snel, heb net even gekeken, mijn account is daar helemaal leeg.gws24 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:54:
[...]
Je mist een punt tussen mijn en rivm![]()
https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/
Gisteren ben ik rond 16:40 geprikt en dat is ook te zien nu bij het rivm.
[ Voor 9% gewijzigd door Barrycade op 02-06-2021 18:02 ]
Nee. We hebben vooral geluk dat er andere vaccins beschikbaar zijn zonder deze bijwerking, dat het aantal besmettingen sterk aan het afnemen is en dat het voor de voortgang van de vaccinatiecampagne slechts een week uitmaakt. Die week is ook nogeens verdeelt over de resterende duur van de campagne (in ieder geval voor de eerste prik). Stel dat het nog 7 weken duurt om iedereen een eerste prik te geven, dan is de vertraging een dag.Barrycade schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:00:
Je mist het punt dat ik wilde maken denk ik, maar we schepen dus het vaccin uiteindelijk maar naar Suriname en andere landen, terwijl we hier ons neus er voor ophalen. Puur omdat we de luxe hebben om onze neus op te halen. Dat is eigenlijk wel een bijzondere situatie (of niet?)
Je zou kunnen stellen: we geven inferieure vaccins aan Suriname. Maar als we in dezelfde situatie zaten als Suriname hadden we ook gewoon doorgeprikt met Janssen. De Gezondheidsraad neemt de huidige situatie mee in het advies.
Uiteraard. Maar het risico op de combinatie van trombose met verlaagde bloedplaatjes is er bij AZ en Janssen. Als je de prik niet geeft is dat risico er niet. Dat is waarom het argument "maar met de pil of vliegen heb je het risico ook" niet heel sterk is, immers: de prik verhoogt het risico weldegelijk. Daarnaast moet je ook tijdsduur meerekenen:Barrycade schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:00:
Trombose is ook niet een bloedneus hè? Dus als de kans 1:1000 is is de uiteindelijke kans op brokken door trombose van vliegen en de pil dus vele malen hoger dan de 1:125.000 waarbij dus dan <50% eventueel komt te overlijden.
Het risico is 6 op de 1000 per jaar vliegen. Oftewel, als ik 8.760 uurtjes vlieg dan is mijn kans op trombose 6 op de 1000. Per uur is het risico echt klein!Trombosestichting
Het risico op trombose door vliegen is ongeveer 3 keer groter dan op de grond. Dit is gelukkig nog steeds een klein risico: trombose treft normaal gesproken per jaar 2 op de 1000 mensen.
https://www.trombosestich...se/oorzaken/lange-reizen/
Ik wil de donatie niet overmaken
Och heden, gelijk m'n pa met "het nieuws" op de telex over de de mogelijkheid om Jansen in te ruilen voor Pfizer en de trombose toestand.
Aangezien niet half UK is omgevallen lijkt het er niet op dat er veel evidente relatie is met normale trombose, dus ik zie het punt niet zo. Als ik nou iemand in de familie had die was omgelegd met een griepprik potentieel op basis van een adenovirus vector, dan zou ik me eerder zorgen gaan maken.
Ik hou het wel bij Jansen & Jansen, maar niet echt handig de chaos die ze weer weten te creëren (had dat dan bedacht voor je '76 uitnodigde voor Jansen).
Aangezien niet half UK is omgevallen lijkt het er niet op dat er veel evidente relatie is met normale trombose, dus ik zie het punt niet zo. Als ik nou iemand in de familie had die was omgelegd met een griepprik potentieel op basis van een adenovirus vector, dan zou ik me eerder zorgen gaan maken.
Ik hou het wel bij Jansen & Jansen, maar niet echt handig de chaos die ze weer weten te creëren (had dat dan bedacht voor je '76 uitnodigde voor Jansen).
De trombose was ook alleen nog maar als mogelijke bijwerking bij vrouwen gezien.gekkie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:24:
Och heden, gelijk m'n pa met "het nieuws" op de telex over de de mogelijkheid om Jansen in te ruilen voor Pfizer en de trombose toestand.
Dus als man zou je je 0 extra zorgen hoeven maken nog onafhankelijk van of/hoeveel risico daar eventueel op is.
Als je morgen onder de 40 zou mogen bellen voor een Janssen shotje, doe ik dat direct iig.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 18:34 ]
PSN
Alleen ben ik niet zo zeker van, meende dat de verhouding ook nog deels te wijten zou kunnen zijn aan de prikstrategie (qua NL cijfers) over het UK weet ik eigenlijk niet precies waar het daar is geeindigd tussen mannen en vrouwen.YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:32:
[...]
De trombose was ook alleen nog maar als mogelijke bijwerking bij vrouwen gezien.
Dus als man zou je je 0 extra zorgen hoeven maken nog onafhankelijk van of/hoeveel risico daar eventueel op is.
Ik zal me volgende week vrijdag dan maar niet een dagje hip identificeren als vrouw, dat is de prikgoden verzoeken
Kan het me voorstellen en mochten er boosters/andere variant vaccins moeten komen en AZ en Janssen het minste werken, dan verwacht ik dan als nog wel dat ze die groepen dan vrij vroeg oproepen om als nog een mrna te komen halen.Als je morgen onder de 40 zou mogen bellen voor een Janssen shotje, doe ik dat direct iig.
EDIT:
Oh dear, ik weet niet of dit de journalist of de telefoniste is maar:
https://www.omroepbrabant...ies-onterecht-weggestuurd
Dit soort spraakverwarringen werken ook niet echt mee als je dit weer gaat publiceren.Een telefoontje naar de Brabantse coronalijn leert dat er binnen de GGD nog altijd onduidelijkheid is. De vraag of de afspraak van vandaag voor een Janssen-vaccin doorgaat, wordt met een ‘nee’ beantwoord. ‘’U hoeft niet meer te gaan’’, zegt de telefoniste. ‘’Er zijn problemen met het Janssen-vaccin. Het blijkt minder effectief te zijn en leverproblemen te veroorzaken.’’
[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 02-06-2021 19:08 ]
Niet helemaal, in de VS zijn er ook gevallen van de combinatie trombose en tekort aan bloedplaatjes bij mannen.YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:32:
[...]
De trombose was ook alleen nog maar als mogelijke bijwerking bij vrouwen gezien.
Als je morgen onder de 40 zou mogen bellen voor een Janssen shotje, doe ik dat direct iig.
Toevallig gisteren gelezen, kan de bron zo snel niet vinden.
Dat had ik prima gevonden.MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:08:
[...]
Keer het eens om; wat had je ervan gevonden als ze Pfizer/Moderna die kant op hadden gestuurd en hier waren overgestapt op AZ?
Dan lees je vooral wat je graag wil horen.Drardollan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:30:
[...]
Nee hoor.
In de UK zie je dat er wat meer besmettingen zijn omdat enerzijds de maatregelen versoepeld worden en anderzijds hun uitstelgedrag, waarmee ze heel stoer deden, zorgt voor minder bescherming.
Maar dat maakt niets uit, het doel van de vaccinaties is niet om het aantal besmettingen op 0 te krijgen op korte termijn. Het doel van dit moment is om de zorg behapbaar te houden en het aantal sterfgevallen te doen dalen.
Er is allang aangetoond dat de bescherming minstens 6 maanden is en dat de varianten al bij 1 prik zorgen voor een goede bescherming die onder andere zorgt voor een milder ziekteverloop. De 2e prik versterkt dit.
Iedere nieuwe golf start natuurlijk met lage aantallen.
Het doel van vaccinaties is ook om het virus te stoppen met blijven rondgaan tot er mutaties ontstaan die immuun zijn voor de dan beschikbare vaccins en/of nog dodelijker zijn.
Er is ook niet aangetoond dat bescherming minstens 6 maanden gegarandeerd is of dat de eerste prik voldoende bescherming biedt. Dat kan van persoon of omgeving verschillen. Je krijgt niet voor niets internationaal geen groen vaccinatiebewijs na maar 1 prik. Behalve bij Janssen.
Dit kan natuurlijk allemaal gaan veranderen.
https://www.theguardian.c...une-increasingly-in-doubt
[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 02-06-2021 19:02 ]
gekkie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:40:
[...]
EDIT:
Oh dear, ik weet niet of dit de journalist of de telefoniste is maar:
https://www.omroepbrabant...ies-onterecht-weggestuurd
[...]
Dit soort spraakverwarringen werken ook niet echt mee als je dit weer gaat publiceren.
Oh my. Het is dat het zo’n jammerlijke verwarring is.
PSN
Geen prikproblemen: 9.766.210 staat nu op het dashboard. Dat si 275.682 meer dan gisteren. Even de administratie bijgewerkt dus. https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Inhaalslag van de 3 dagen reeds gezette Janssen vaccinshenkzelf schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:50:
Geen prikproblemen: 9.766.210 staat nu op het dashboard. Dat si 275.682 meer dan gisteren. Even de administratie bijgewerkt dus. https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
De prikken die GGD’en van 28 tot en met 31 mei met het Janssen-vaccin hebben gezet, zijn op 2 juni meegeteld in de cijfers. De GGD’en hebben het aantal Janssen-prikken berekend op basis van het aantal gemaakte afspraken. Daarbij is rekening gehouden met een gemiddeld aantal afspraken dat niet is doorgegaan.
PSN
Check. Als ze al die toelichtingen nou eens niet random over die lange pagina uitsmerenYakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:59:
[...]
Inhaalslag van de 3 dagen reeds gezette Janssen vaccins
[...]
Hier nog een toelichting op het cookie probleem van de afspraken site:
https://nos.nl/artikel/23...-maken-vaccinatieafspraak
Iets met niet uitloggen na een Digid inlog.
https://nos.nl/artikel/23...-maken-vaccinatieafspraak
Iets met niet uitloggen na een Digid inlog.
Ik weet nu hoe ver ik ongeveer moet doorscrollenhenkzelf schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Check. Als ze al die toelichting nou eens niet random over die lange pagina uitsmeren
PSN
Onbewust onbekwaam noem ik het. Een bewust onbekwaam persoon zou na al deze fuckups denken: laat ik het wat rustiger aan doen qua uitlatingen.CR2032 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Als ik zoek op Pfizer en pregnant women dan zie ik dat ze bezig zijn met een trial met 4000 zwangeren.DaTimMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:02:
[...]
Ik zie nog wel een belangrijke reden, over het janssen vaccin is nog geen volledig zicht over icm zwangerschappen. De mRNA vaccins zijn getest op een grote groep en veilig bevonden. het zou erg zonde zijn als je wel wilt , maar niet kan omdat je een janssen krijgt. In de groep 30-ers en 20-ers gaat dat een veelvoorkomend iets zijn. Het is dan ineens ook een loterij als je mag afspreken of je wel de getest veilig vaccins krijgt. Mijn vrouw wil prima een vaccin, maar wel een die bewezen veilig is icm zwangerschap.
Er zijn wel studies die gedaan zijn en aangeven dat het veilig is, maar nog niet op de manier zoals de fabrikant deze heeft gedaan voor de mensen die niet zwanger zijn.
In Duitsland is met AZ TTS wel degelijk bij mannen vastgesteld. Van de 67 gevallen waren er 17 man. Tot 11-4-2021, zie pagina 14.YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:32:
[...]
https://www.pei.de/Shared..._blob=publicationFile&v=5
Dus waarom zou dat bij Janssen niet kunnen?
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 02-06-2021 22:47 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Je zou ook kunnen denken dat wij hier minder problemen hebben om Pfizer/Moderna lekker fris te kunnen bewaren en ze in Suriname met dat tropische klimaat en minder stabiel stroomnet meer baat hebben bij AZ of Janssen, al is het alleen maar om makkelijkere distributie tot in alle uithoeken van dat land.Barrycade schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:00:
[...]
Je mist het punt dat ik wilde maken denk ik, maar we schepen dus het vaccin uiteindelijk maar naar Suriname en andere landen, terwijl we hier ons neus er voor ophalen. Puur omdat we de luxe hebben om onze neus op te halen. Dat is eigenlijk wel een bijzondere situatie (of niet?)
Ik ben me bewust dat de beruchte bijwerking van JJ en AZ niet helemaal vergelijkbaar is met trombose alleen.
[...]
Bijvoorbeeld om te voorkomen dat vaccins weggegooid moeten worden omdat ze niet op sub-diepvries level bewaard zijn geweest wat ook zonde zou zijn.
Niet zozeer om de neus op te halen maar meer dat wij hier de keuze hebben wegens flinke leveringen van Pfizer de komende tijd, dat vaccin klotst redelijk constant binnen met betrouwbare leveringen.
Besef uiteraard dat dit een "luxepositie" is waarin wij nu zitten.
Neem daarin mee dat zwangeren daadwerkelijk een (niet-theoretisch) hoger risico lopen bij Corona. Beste leidraad hierin is simpelweg het standpunt van de NVOG hierin. Die gaan over zwangeren en wat die wel en niet zouden moeten slikken en/of spuiten. Samengevat: vaccineren, bij voorkeur met een mRNA vaccin.Wolly schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:36:
[...]
Als ik zoek op Pfizer en pregnant women dan zie ik dat ze bezig zijn met een trial met 4000 zwangeren.
Er zijn wel studies die gedaan zijn en aangeven dat het veilig is, maar nog niet op de manier zoals de fabrikant deze heeft gedaan voor de mensen die niet zwanger zijn.
De NOS heeft nu eigenlijk een paar van dezelfde vragen gesteld die ook in dit topic zijn gesteld: waarom sturen we niet meer vaccins naar Suriname?
https://nos.nl/artikel/23...-ze-nog-niet-aan-suriname
https://nos.nl/artikel/23...-ze-nog-niet-aan-suriname
Als je nu de brief niet ontvangen hebt, maar wel de afspraak al gemaakt hebt, kun je dan ter plekke een gezondheidsverklaring invullen of moet ik naar kantoor gaan en de boel uitprinten
Dit dus.
Heb je een afspraak op basis van geboortejaar? Dan heb je de brief niet nodig, maar wel de gezondheidsverklaring,FunkyTrip schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:24:
Als je nu de brief niet ontvangen hebt, maar wel de afspraak al gemaakt hebt, kun je dan ter plekke een gezondheidsverklaring invullen of moet ik naar kantoor gaan en de boel uitprinten
[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 03-06-2021 09:27 ]
Ja, online ingevuld. Staat dat ergens dan? Dat je de brief niet nodig hebt?blissard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:26:
[...]
Heb je een afspraak op basis van geboortejaar? Dan heb je de brief niet nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 03-06-2021 09:27 ]
Dit dus.
Dan moet je de gezondheidsverklaring inderdaad wel afgedrukt (en ingevuld natuurlijk) meenemen.
[ Voor 5% gewijzigd door blissard op 03-06-2021 09:29 ]
"Verwacht vandaag wel goed nieuws" over aankondiging open zetten afsprakenlijn voor volgende bouwjaren
Bron: twitter account van Kirsten Verdel
Ik heb dat formulier digitaal gekregen. Het was volgens de GGD voldoende als ik die in elk geval kon laten zien, dus ik zet het wel op mijn telefoon als pdf.
Heb wel per ongeluk ja gezegd op het delen van gegevens met het RIVM. Als ik er ben zal ik eens vragen of ik dat nog kan intrekken.
Heb wel per ongeluk ja gezegd op het delen van gegevens met het RIVM. Als ik er ben zal ik eens vragen of ik dat nog kan intrekken.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zij heeft toch verder geen specifieke insider info? Zo begreep ik althans uit een tweet van haar. Dus dan spreekt ze gewoon een verwachting uit.bramv82 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:29:
"Verwacht vandaag wel goed nieuws" over aankondiging open zetten afsprakenlijn voor volgende bouwjaren
Hugo meldt het nu ook. vanaf 10:00 gaan de lijnen open voor 1982vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Zij heeft toch verder geen specifieke insider info? Zo begreep ik althans uit een tweet van haar. Dus dan spreekt ze gewoon een verwachting uit.
bramv82 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:29:
Vandaag kan iedereen die geboren is in 1982 een afspraak maken voor vaccinatie met BioNTech/Pfizer of Moderna. Rond 10:00 uur kun je terecht op de site. Zegt het voort en plan de prik online. 👉 https://t.co/2yx4ShlHzv pic.twitter.com/M7XKwkf6Zc
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 3 juni 2021
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dus voor deze jaargang nog geen keuze om eerder met Janssen aan de slag te gaan?
Zat overigens te denken. Kunnen we Janssen niet inzetten met mobiele vaccinatiebussen? De achterstandswijken in ofzo...?
Zat overigens te denken. Kunnen we Janssen niet inzetten met mobiele vaccinatiebussen? De achterstandswijken in ofzo...?
Dat zal goed vallen, het vaccin dat de Nederlanders niet vertrouwen krijgen we hier dan maar gedumpt.MikeyMan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:41:
Dus voor deze jaargang nog geen keuze om eerder met Janssen aan de slag te gaan?
We moeten maar accepteren dat in een maatschappij als deze je een significant aantal mensen niet gevaccineerd krijgt, hoeveel geld je er ook tegenaan smijt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Klagen ze in Suriname ook al dat ze ons afgedankte AZ krijgen?IJzerlijm schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Dat zal goed vallen, het vaccin dat de Nederlanders niet vertrouwen krijgen we hier dan maar gedumpt.
Verder vertrouw ik persoonlijk Janssen wel, AZ ook wel. En volgens mij op het forum is er ook prima draagvlak voor.
[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 03-06-2021 09:48 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Ben ik nou de enige die die voorankondigingen van Hugo niet heel handig vind?
Nog voor het zover is, staat het nu al breeduit in de media. De jaartallen die nu aan de beurt komen zijn - op een enkele uitzondering na - digitaal vaardig en eigenlijk altijd online.
Ik zie nu al voor me dat er om 9:55 uur nu 100.000 mensen klaar zitten om die site eens even plat te gooien.
Als een ander dit zou doen, verdenken we hem van een DDoS.
Nog voor het zover is, staat het nu al breeduit in de media. De jaartallen die nu aan de beurt komen zijn - op een enkele uitzondering na - digitaal vaardig en eigenlijk altijd online.
Ik zie nu al voor me dat er om 9:55 uur nu 100.000 mensen klaar zitten om die site eens even plat te gooien.
Als een ander dit zou doen, verdenken we hem van een DDoS.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2021 09:49 ]
Het plan was om dit voor daklozen, zeevarenden en andere mensen die moeilijk te tracken zijn nu primair te gaan gebruiken.MikeyMan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:41:
PSN
Hebben ze het backend aangepast? Als ik in de regio 'speel', krijg ik dezelfde slots, waar ik voorheen steeds nieuwe kreeg. Datzelfde zie ik elders (andere regio) ook.
[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 03-06-2021 09:50 ]
Dat gebeurt dan toch altijd op het moment van aankondigen? Het moment maakt dan niet uit.Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:48:
Ben ik nou de enige die die voorankondigingen van Hugo niet heel handig vind?
Ze kunnen het natuurlijk ook gewoon open gooien en het aan het eind van de dag melden, dat zou misschien iets meer spreiding geven. Maar ongetwijfeld levert dat ook commentaar op.vickypollard schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:49:
[...]
Dat gebeurt dan toch altijd op het moment van aankondigen? Het moment maakt dan niet uit.
Eigenlijk zou ik het liever zien dat ze een dag van te voren een aankondiging doen, dan is het voor iedereen dezelfde kans. Maar ik snap dat dat inderdaad problemen geeft met de capaciteit. Dat zou natuurlijk op te lossen zijn met een soort wachtrij, maar misschien wat overdreven om dat hiervoor in het leven te roepen, want al met al werkt het tot nu toe best goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 03-06-2021 09:53 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.