Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
De gezondheidsraad adviseert nu ook geen Janssen meer toe te passen voor jongeren. Daarmee gaan we nog verder naar achteren.
https://www.volkskrant.nl...izer-en-moderna~bdb1eb77/
Ze waren alleen gevraagd naar AZ, maar hebben het toch nodig gevonden ook iets over Janssen te roepen (of eigenlijk anders om. Omdat er voldoende mRNA vaccins zijn, zijn de vector vaccins niet meer nodig.)

[ Voor 59% gewijzigd door blissard op 02-06-2021 12:46 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:44:
De gezondheidsraad adviseert nu ook geen Janssen meer toe te passen voor jongeren. Daarmee gaan we nog verder naar achteren.
Die werden toch al amper geleverd. Maargoed, wel met 1 prik klaar dus dit helpt de eindstreep niet naar voren halen.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:52
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Ja prima, maar ook daar wordt niet duidelijk over gecommuniceerd. Ze hadden gisteren prima kunnen zeggen we verwachten over x dagen de volgende jaargang(en) open te stellen, dat maken we de avond van te voren bekend.
Kortom je verwacht een communicatie zoals bij de launch van een telefoon.
Dat mag hoor. Zelf vind ik dat echter een overkill.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

[...]

Ja prima, maar ook daar wordt niet duidelijk over gecommuniceerd. Ze hadden gisteren prima kunnen zeggen we verwachten over x dagen de volgende jaargang(en) open te stellen, dat maken we de avond van te voren bekend.
neup. Clowntje clusterfuck strikes again.
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:43:
[...]
Ik zit er een beetje doorheen vandaag
Herkenbaar. Het was de afgelopen dagen een fijn punt om naartoe te kunnen werken.

Vakantie in oranje gebied is niet echt spannend verder trouwens :+

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• blissard
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Die werden toch al amper geleverd. Maargoed, wel met 1 prik klaar dus dit helpt de eindstreep niet naar voren halen.
Volgens de gezondheidsraad scheelt het een week.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ze waren alleen gevraagd naar AZ, maar hebben het toch nodig gevonden ook iets over Janssen te roepen (of eigenlijk anders om. Omdat er voldoende mRNA vaccins zijn, zijn de VEDctor vaccins niet meer nodig.
Ik snap die redenatie totaal niet eigenlijk: "We hebben ze niet meer nodig". Elk vaccin dat eerder gezet wordt is er toch 1. Als er daadwerkelijk risico's waren zou ik het snappen, maar ze zeggen in hetzelfde stuk dat het gewoon veilig is. Dan zouden ze net zo goed kunnen adviseren om Moderna niet meer te gebruiken, met Pfizer zouden we ook een heel eind moeten komen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26
kan de 61 tot 64 groep wel mooi voor janssen op

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
In de planning staat toch nog gewoon heel duidelijk medio juni? Alles eerder dan dat is gewoon een meevaller.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Ja tegelijkertijd worden er de laatste weken dagelijks jaargangen vrij gegeven. En ineens stokt het.

Forse teleurstelling als ik eerlijk ben.
Zelf zat ik ook al te F5'en, maar wees eerlijk, wat maakt een paar dagen uit? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:43:
Ik zit er een beetje doorheen vandaag
Neem anders even een break. voor jezelf , en voor ons. Sommige woordkeuzes helpen de discussie ook niet als het gaat om generalisering of stigmatisering.
Het is een advies, niet meer dan dat.

[ Voor 30% gewijzigd door RodeStabilo op 02-06-2021 12:49 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Kortom je verwacht een communicatie zoals bij de launch van een telefoon.
Dat mag hoor. Zelf vind ik dat echter een overkill.
Nee totaal niet, maar gewoon wat duidelijker over de forecast, en iets ruimer van te voren communiceren. Zeg de dag van te voren zodat het in het 8 uur journaal kan komen, dan kun je de volledige bevolking tijdig informeren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gonadan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:48:
[...]
In de planning staat toch nog gewoon heel duidelijk medio juni? Alles eerder dan dat is gewoon een meevaller.
Tot voor kort stond de vorige groep nog gewoon op start begin Juni maar toen waren ze al allemaal uitgenodigd. Anders kun je ook gewoon zeggen dat iedereen voor half juli een eerste prik krijgt, de rest is gewoon een meevaller!

Ik ben gewoon voorstander van meer transparantie in de forecasts, en minder ad-hoc communicatie. Het hele land zit sinds begin dit jaar in onzekerheid qua vaccinatie, en dat valt als overheid natuurlijk niet volledig te voorkomen, want het is duidelijk dat er veel onzekerheden zijn. Maar transparantie is wat mij betreft wel belangrijk.

Daarbij betekend medio Juni in overheidsbegrippen meestal iets in de tweede helft, lijkt mij op dit moment niet meer helemaal correct. Zeker niet aangezien de afgelopen week ieder geval de indruk gewekt is dat het maken van afspraken redelijk vlot open gesteld wordt. Natuurlijk is dat niet beloofd o.i.d, maar die indruk wordt wel gewekt, en als je daar dan niet duidelijk over communiceert ga je wel verwachtingen creeeren.

• blissard
RodeStabilo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Het is een advies, niet meer dan dat.
Ik zie niet hoe Hugo dit advies nu kan negeren. Hij had ze al niet gevraagd hier iets over te zeggen om deze situatie te voorkomen. Nu hebben ze dat ongevraagd alsnog gedaan. Dat zet hem voor blok. Kiest hij er voor het advies te negeren dan zal hem dat veel kritiek opleveren en het hele vaccinatie-proces kwaad doen. (qua vertrouwen)
Ik schat in dat hij het advies overneemt, net zoals hij dat eerder ook deed met AZ.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
blissard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:31:
[...]

Waar kun je vinden dat we geen AZ over hebben? Ik zou denken dat we er ondanks de gebrekkige levering best wat moeten hebben liggen. Of wellicht nemen we ze niet meer af.
Op het coronadashboard wordt iedere week de dagelijkse voorraad vaccins gepost.

TheS4ndm4n#1919

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
TIGER1125 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Voordat je iedereen die nog moet plannen een bevoorrechte millennial noemt, moet je even niet vergeten dat een deel van die bevoorrechte millennials gewoon al die tijd ook in de frontlinie op straat hebben gestaan. (essentiële beroepen)
Dat was met een knipoog naar @MikeyMan, maar ik snap de teleurstelling heel goed, dus was ook echt met een ;) bedoeld. Door de constante aankondigingen via Twitter en dit topic wordt er een beetje een hype gecreëerd waardoor je ook extra toe leeft naar het moment dat je dan zelf je vaccinatie afspraak kan maken. Iedere versnelling is leuk en iedere vertraging niet leuk (en waar dat dan door komt, maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar het is extra frustrerend als het oneerlijk of stom is). Dus ik snap het wel!

PS: Ik ben zelf ook een bevoorrechte millennial dus het was ook een stukje zelf spot ;)

• RocketKoen
BlackMonkey schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Doordat we het niet onder de 60 gebruiken zijn de groepen die het krijgen al geprikt en zijn nieuwe leveringen dus over. Hiervan gaan we nu een groot deel versneld naar Suriname sturen:
Initiële aankondiging: https://www.nu.nl/coronav...naar-suriname-sturen.html
Levering mogelijk zelfs volgende week al: https://www.lc.nl/binnenl...ar-Suriname-26860649.html

Valt ook op te maken uit het verkorten van de periode tussen de 1e en 2e prik: https://www.ad.nl/nieuws/...ot-twaalf-weken~ab720290/

[...]

Dat is ook een beetje waarom het echt als voordringen wordt ervaren. De rest is namelijk nog wel schaars en de 60-'ers mogen alleen de schaarse vaccins. Uiteindelijk scheelt het netto maar een paar dagen maar snap de boosheid volkomen.
Nu zijn er genoeg. Maar dit ging om mensen die de prik in maart/april konden krijgen en niet wilden. Toen waren er genoeg andere mensen in hun plaats om te prikken.
Nu (3 maanden later) iedereen boven de 60 die dat wilde al geprikt is zijn toekomstige leveringen (vertraagde leveringen) redelijk overbodig.

TheS4ndm4n#1919

• DaTimMan
blissard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Ik zie niet hoe Hugo dit advies nu kan negeren. Hij had ze al niet gevraagd hier iets over te zeggen om deze situatie te voorkomen. Nu hebben ze dat ongevraagd alsnog gedaan. Dat zet hem voor blok. Kiest hij er voor het advies te negeren dan zal hem dat veel kritiek opleveren en het hele vaccinatie-proces kwaad doen. (qua vertrouwen)
Ik schat in dat hij het advies overneemt, net zoals hij dat eerder ook deed met AZ.
Ik zie nog wel een belangrijke reden, over het janssen vaccin is nog geen volledig zicht over icm zwangerschappen. De mRNA vaccins zijn getest op een grote groep en veilig bevonden. het zou erg zonde zijn als je wel wilt , maar niet kan omdat je een janssen krijgt. In de groep 30-ers en 20-ers gaat dat een veelvoorkomend iets zijn. Het is dan ineens ook een loterij als je mag afspreken of je wel de getest veilig vaccins krijgt. Mijn vrouw wil prima een vaccin, maar wel een die bewezen veilig is icm zwangerschap.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Volgens de gezondheidsraad scheelt het een week.
Voor de laatste of de eerste prik?

Hoewel ik mezelf nog steeds stiekem afvraag of de andere vaccins het ook niet prima zouden doen met één prik.

• DaTimMan
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Voor de laatste of de eerste prik?

Hoewel ik mezelf nog steeds stiekem afvraag of de andere vaccins het ook niet prima zouden doen met één prik.
vast, maar dat is niet getest in de trails. Ik denk dat die onderzoeken er ook wel gaan komen

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De gezondheidsraad beredeneert ook dat het overgaan op alleen mRna een voordelig effect heeft op aantal doden/ziekenhuisopnames.
Zie dit plaatje (gebaseerd op verwachte leveringen van Janssen, dus als ze die niet halen, valt het plaatje nog gunstiger uit voor mRna vaccins)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZL7INk1vZEEdIPlqJe6RPSjipU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ah0zqrr92vf0DEsDvfg5GNQ.png?f=fotoalbum_large

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Tot voor kort stond de vorige groep nog gewoon op start begin Juni maar toen waren ze al allemaal uitgenodigd. Anders kun je ook gewoon zeggen dat iedereen voor half juli een eerste prik krijgt, de rest is gewoon een meevaller!

Ik ben gewoon voorstander van meer transparantie in de forecasts, en minder ad-hoc communicatie. Het hele land zit sinds begin dit jaar in onzekerheid qua vaccinatie, en dat valt als overheid natuurlijk niet volledig te voorkomen, want het is duidelijk dat er veel onzekerheden zijn. Maar transparantie is wat mij betreft wel belangrijk.

Daarbij betekend medio Juni in overheidsbegrippen meestal iets in de tweede helft, lijkt mij op dit moment niet meer helemaal correct. Zeker niet aangezien de afgelopen week ieder geval de indruk gewekt is dat het maken van afspraken redelijk vlot open gesteld wordt. Natuurlijk is dat niet beloofd o.i.d, maar die indruk wordt wel gewekt, en als je daar dan niet duidelijk over communiceert ga je wel verwachtingen creeeren.
In mijn ogen is het allemaal niet zo relevant. Je weet bij benadering wanneer je aan de beurt bent en krijgt ook gewoon een brief thuis. Binnenmijn bubbel valt de onzekerheid erg mee, feitelijk boeit niemand het wat wanneer het precies komt. De meesten willen wel graag dat vaccin hebben, maar het wachten is een heel stuk relaxter dan in de bubbel van dit topic. ;)

Sterker nog, ik snap best dat ze het niet vooraf aan gaan zitten kondigen want dan zit half Nederland tegelijk te klikken voor het inschrijven en ligt die server er weer uit. Het is een 'vanaf' datum, niet een deadline om te prikken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Woy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:31:
De leveringen van Janssen zijn nog een stuk minder dan eerder gepland. In plaats van ruim 200k per week zijn het er nog maar 80-50k per week. Pfizer helaas ook iets minder aankomende 2 weken.

[Afbeelding]

Op deze manier gaat Janssen niet eens 1/3 van de beloofde 3 miljoen vaccins in Q2 halen.
Om deze quote even terug te pakken. Zou het rapport dat Janssen niet meer gebruikt gaat worden, gisteren al in de brievenbus gelegen hebben? "Dat ze daardoor meteen aan de EU gemeld hebben van: Joh laat dat Janssen maar zitten. We hebben nog 100.000 mensen die we ermee gaan prikken en dan is het klaar. We hebben een stuk minder nodig."

• Robkazoe
  • Nu online
DaTimMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:48:
kan de 61 tot 64 groep wel mooi voor janssen op
Die hebben Pfizer/Moderna toegezegd gekregen. Dus nee.

• BlackMonkey
  • Laatst online: 16:43
RocketKoen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:01:
[...]
Nu zijn er genoeg. Maar dit ging om mensen die de prik in maart/april konden krijgen en niet wilden. Toen waren er genoeg andere mensen in hun plaats om te prikken.
Nu (3 maanden later) iedereen boven de 60 die dat wilde al geprikt is zijn toekomstige leveringen (vertraagde leveringen) redelijk overbodig.
Volgens mij had @Soccer98 het juist over de mensen die nu Pfizer/Moderna krijgen terwijl ze officieel volgens de planning AZ zouden krijgen. Die prikken moeten nu (op dit moment) uit de mRNA voorraad komen terwijl we met gemak AZ uit de grote voorraad uit de vriezer kunnen pakken. Ik reageerde verder specifiek op je stukje 'we hebben geen AZ over', dat hebben we wel, we hadden het inderdaad niet over.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15
Het is toch werkelijk niet te geloven dat ze met zo'n enorm klein risico die vaccins buitensluiten... Ram toch die prikken in die armen, een kans van 1 op 1 miljoen 8)7

Moet in dit geval altijd weer denken aan dat filmpje van die jongen met zijn ADHD medicijnen.. Kans van overlijden, ik geloof 1 op 10.000.

Die gezondheidsraad zal ook wel hoofdzakelijk uit figuren bestaan van rond de 60...

[ Voor 21% gewijzigd door M@cer op 02-06-2021 13:20 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

Mijn vrouw heeft een 2de afspraak staan op 28 juni om 14.30 uur.
Echter, door familie-omstandigheden zouden wij eigenlijk dan niet kunnen.
Kun je nu gewoon om 8.00 uur naar de priklocatie gaan en krijg je dan alsnog je prik?
Of moeten we gaan bellen om te vragen of dit naar een vroeger tijdstip (zelfde dag, alleen 8 uur 's morgens) gezet kan worden.

• blissard
Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:21:
Mijn vrouw heeft een 2de afspraak staan op 28 mei om 14.30 uur.
Kun je nu gewoon om 8.00 uur naar de priklocatie gaan en krijg je dan alsnog je prik?
Of moeten we gaan bellen om te vragen of dit naar een vroeger tijdstip (zelfde dag, alleen 8 uur 's morgens) gezet kan worden.
Ik kan je geen garanties geven, maar ik heb begrepen dat dezelfde dag eigenlijk geen probleem is.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:21:
Mijn vrouw heeft een 2de afspraak staan op 28 mei om 14.30 uur.
Wel je tijdmachine goed instellen :p

Je kan het altijd proberen. Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen, maar ik moet mijn eerste prik nog halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 02-06-2021 13:25 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:09
M@cer schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:19:
Het is toch werkelijk niet te geloven dat ze met zo'n enorm klein risico die vaccins buitensluiten... Ram toch die prikken in die armen, een kans van 1 op 1 miljoen 8)7

Moet in dit geval altijd weer denken aan dat filmpje van die jongen met zijn ADHD medicijnen.. Kans van overlijden, ik geloof 1 op 10.000.

Die gezondheidsraad zal ook wel hoofdzakelijk uit figuren bestaan van rond de 60...
Discussie is al eerder gevoerd met AZ, maar ik snap er ook niets van. De pil geeft een veel grotere kans op problemen, toch schrijven we die wel gewoon voor aan miljoenen vrouwen onder mom effect (minder ongewenste zwangerschappen) is groter dan de nadelen.

Echter dit was te verwachten, de mega order van de EU voor volgend jaar en verder is 100% mRNA vaccins.

(schrijf ik als iemand van 1968, Janssen zit er al in want ik heb altijd geleerd pakken wat je pakken kan)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• RocketKoen
BlackMonkey schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Volgens mij had @Soccer98 het juist over de mensen die nu Pfizer/Moderna krijgen terwijl ze officieel volgens de planning AZ zouden krijgen. Die prikken moeten nu (op dit moment) uit de mRNA voorraad komen terwijl we met gemak AZ uit de grote voorraad uit de vriezer kunnen pakken. Ik reageerde verder specifiek op je stukje 'we hebben geen AZ over', dat hebben we wel, we hadden het inderdaad niet over.
Dit ging om mensen die AZ weigerden. Het heeft vrij weinig nut om ze 3 maanden later weer AZ aan te bieden.
De enige die genaaid worden zijn mensen die nu nog geen 1e uitnodiging hebben gehad. Die nu pas later aan de beurt komen dan de mensen die volgens de politiek "achteraan moeten sluiten".
Maar in het algemene belang is het wel beter om een 60+er eerder te prikken dan een twintiger.

TheS4ndm4n#1919

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 15:09

Rzaan

Altijd zoekende

Standeman schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:24:
[...]

We je tijdmachine goed instellen :p
Scherp!
Snel veranderd naar juni.

Proberen heeft niet zo'n zin, want als het niet lukt, dan heeft mijn vrouw of geen vaccinatie, of een ouder familielid elders in het land kan die dag niet geholpen worden.
Want we moeten later in de ochtend een familielid dat niet zelfstandig naar het ziekenhuis kan, helpen met transport.

[ Voor 43% gewijzigd door Rzaan op 02-06-2021 13:27 ]

• DutchCommando
  • Laatst online: 21:47
loekf2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:24:
Discussie is al eerder gevoerd met AZ, maar ik snap er ook niets van. De pil geeft een veel grotere kans op problemen, toch schrijven we die wel gewoon voor aan miljoenen vrouwen onder mom effect (minder ongewenste zwangerschappen) is groter dan de nadelen.
Laat ik vooral stellen dat ik geen trombose expert ben. Ik weet niet of het gebruik van de pil primair een hoger risico op CVT geeft. Maar volgens mij is CVT dan wel weer een hele klote variant (zijn ze vast allemaal).

Ik snap het wel dat men niet wil dat 1 op de 100.000-150.000 jongere mensen CVT krijgt door het Janssen vaccin, terwijl het risico van die groep (zeker nu de prevalentie naar beneden gaat) fors laag is en het aantal verloren goede levensjaren als het fout gaat ook groot is. Tel daarbij op dat symptomatische ziekte met de mRNA varianten minder vaak voorkomt en dat het aannemelijk is dat daardoor verspreiding minder is waardoor de R in het najaar extra wordt gedrukt en ik begrijp de keuze wel, zeker als het slechts één week vertraging veroorzaakt.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
M@cer schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:19:

Even tellen. Er zijn op dit moment 47 mensen onder de 40 overleden. Circa 30% van die groep heeft Corona gehad. Dat zijn ongeveer 2,5 miljoen mensen. Kans van 0,00188% om te overlijden als je het eenmaal hebt.

Door Jansen te elimineren zal de vaccinatieplanning vertraagd worden. Stel je voor dat we 2 maanden langer bezig zijn voor de groep 0-39. Hoeveel extra besmettingen verwachten we dan in de groep 0-39? Niet helemaal duidelijk, maar als dat er 50.000 zijn lijkt mij het al veel.

Van die 50.000 gaan er 0,94 overlijden. Dus als we 1 miljoen Janssen vaccins gaan geven is het dus al even gevaarlijk als gewoon wachten.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 22:01
Hoe je het ook draait of keert met Janssen, blijkbaar is er toch iets aan de hand.
Dus als je het al wilde ga je nu twijfelen. Gaat het nog zoveel uitmaken nu we al een dik jaar met deze situatie zitten?
En dan: https://www.ad.nl/show/ko...janssen-vaccin~a712026ac/
dus tja...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:00

Esumontere

Floep, banaan.

Sovieto schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:31:
[...]

Even tellen. Er zijn op dit moment 47 mensen onder de 40 overleden. Circa 30% van die groep heeft Corona gehad. Dat zijn ongeveer 2,5 miljoen mensen. Kans van 0,00188% om te overlijden als je het eenmaal hebt.

Door Jansen te elimineren zal de vaccinatieplanning vertraagd worden. Stel je voor dat we 2 maanden langer bezig zijn voor de groep 0-39. Hoeveel extra besmettingen verwachten we dan in de groep 0-39? Niet helemaal duidelijk, maar als dat er 50.000 zijn lijkt mij het al veel.

Van die 50.000 gaan er 0,94 overlijden. Dus als we 1 miljoen Janssen vaccins gaan geven is het dus al even gevaarlijk als gewoon wachten.
Dit is wel heel kort door de bocht. Met het huidige reproductiegetal zullen die 50.000 er ook nog eens 0.83*50.000 = 41.500 anderen infecteren, waaronder sterfte wederom plaats zal vinden.

Doorgaan met vaccineren >>>>> wachten wegens micro-kans op sterven. De kans dat iemand overlijdt tijdens de rit naar het vaccinatiecentrum is vele malen groter.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Maar je moet niet alleen naar het risico op overlijden kijken, van die 50.000 zal er 1 overlijden en zullen er meerdere long covid hebben met langdurige klachten. Daarnaast zullen er meerdere op de IC liggen met maanden herstel daarna.

• RocketKoen
[...]

Phizer levert op het moment 1 miljoen dosis per week. Dus 1 miljoen Janssen vaccins niet gebruiken levert 2 weken vertraging op.

Die Janssen vaccins gooien we ook niet in de prullenbak. Die kunnen heel mooi naar bijvoorbeeld Suriname waar de kans op een slechte afloop op het moment heel veel hoger is dan hier.

TheS4ndm4n#1919

• DutchCommando
Tegen de tijd dat er meer Janssen beschikbaar is om een volgende leeftijdsgroep te prikken (juli) zullen de cijfers ook alweer een stuk lager liggen. Vergeet dat niet mee te nemen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Robkazoe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:15:
[...]

Om deze quote even terug te pakken. Zou het rapport dat Janssen niet meer gebruikt gaat worden, gisteren al in de brievenbus gelegen hebben? "Dat ze daardoor meteen aan de EU gemeld hebben van: Joh laat dat Janssen maar zitten. We hebben nog 100.000 mensen die we ermee gaan prikken en dan is het klaar. We hebben een stuk minder nodig."
Dat lijkt mij sterk. Voor AZ werden er ook gewoon doorgeleverd. Haalt verder ook niet heel veel uit natuurlijk, want uiteindelijk worden ze gewoon doorgegeven

Verwijderd

Ze waren alleen gevraagd naar AZ, maar hebben het toch nodig gevonden ook iets over Janssen te roepen (of eigenlijk anders om. Omdat er voldoende mRNA vaccins zijn, zijn de vector vaccins niet meer nodig.)
Inderdaad: https://www.nu.nl/coronav...derna-vaccin-ingezet.html

Da's zelfs nog sneller dan ik had verwacht....

• virofi
  • Registratie: September 2012
Het niet meer inzetten van Janssen is ongetwijfeld ook een (van de) oorzaak van het niet uitnodigen van nieuwe geboortejaren vandaag.

• RodeStabilo
  • Niet online
rvrbtcpt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:35:
Hoe je het ook draait of keert met Janssen, blijkbaar is er toch iets aan de hand.
Dus als je het al wilde ga je nu twijfelen. Gaat het nog zoveel uitmaken nu we al een dik jaar met deze situatie zitten?
En dan: https://www.ad.nl/show/ko...janssen-vaccin~a712026ac/
dus tja...
Dat is weer typisch de huidige media. Ergens over struikelen omdat het woordje 'eerste' wordt gebruikt.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]

Dit klopt niet.
Beter is gewoon het advies van de gezondheidsraad te lezen, daar staat het prima in zoals ik al eerder hier postte.
geenstijl in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10

Nox

Noxiuz

loekf2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Echter dit was te verwachten, de mega order van de EU voor volgend jaar en verder is 100% mRNA vaccins.

(schrijf ik als iemand van 1968, Janssen zit er al in want ik heb altijd geleerd pakken wat je pakken kan)
Als je er niets van snapt maak dan ook geen claims die niet kloppen... De bijwerking waar het in het nieuws over rondgaat van AZ (en JJ) is de kleine kans op "een combinatie van stolselvorming (trombose) én een tekort aan bloedplaatjes (trombocytopenie)."
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/astrazeneca

Domweg wordt het afgekort naar trombose want tja, dat kennen we. Trombocytopenie is een te moeilijk woord en bloedplaatjes ach dat heeft iedereen al. Ik kan soms zo moe worden van het gebrek aan kennis in zijn algemeenheid en dan maar lukraak conclusies trekken. Men bedoelt het goed maar zit er gewoon compleet naast en dan krijg je tweedelingen van mensen die vinden dat je niet moet zeiken want je neemt wel de pil maar niet het vaccin. Dit is niet bevorderlijk voor onze maatschappij.

De inhoudelijke details van de complicatie ken ik verder niet maar dit staat notabene gewoon gepubliceerd op de site van het RIVM.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• martijnr17
  • Laatst online: 27-11 09:20
Ik keer er ook wel naar uit vandaag me afspraak te mogen maken... Dan ben ik hopelijk net voor onze vakantie volledig gevaccineerd. Hopelijk stellen ze het niet te lang uit.

• Robkazoe
  • Nu online
Ik zie veel mensen roepen met: We moeten door vaccineren. Maar waarom dan?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2zPQP6X0AEcqEo?format=png&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2zPP2IXMA0Xc-x?format=png&name=4096x4096

De groep 50 min heeft minder dan 5 IC opnames per dag. De groep 50 min heeft minder dan 25 opnames per dag in het ziekenhuis.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2zNORhWYAAlWaY?format=jpg&name=4096x4096
Het aantal besmettingen zit voor de groep -40 nog niet eens op 100 per dag. Dus ik weet niet waar de spookverhalen vandaan komen van 50.000 extra besmettingen en nog eens vele her besmettingen.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33

Willybubba

Nut up or shut up.

Irritant dit. Ik zou Janssen krijgen. Geen probleem mee maarja, na dit besluit is dat ook ineens niet meer zo vast.

Als mijn prikdatum maar blijft staan, maakt het me verder niet uit wat voor Vaccin ik krijg, eigenlijk.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:09:
Irritant dit. Ik zou Janssen krijgen. Geen probleem mee maarja, na dit besluit is dat ook ineens niet meer zo vast.

Als mijn prikdatum maar blijft staan, maakt het me verder niet uit wat voor Vaccin ik krijg, eigenlijk.
Uit welk jaar ben jij dan? Want dit advies gaat expliciet over de mensen onder de 40, dus ik verwacht niet dat het effect zal hebben op reeds geplande afspraken.

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:09:

https://nos.nl/artikel/23...n-voor-jonge-groepen-over
Ook mensen die al een Janssen-afspraak hebben, mogen een ander vaccin kiezen. Ze moeten dan wel een nieuwe afspraak maken

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Uit welk jaar ben jij dan? Want dit advies gaat expliciet over de mensen onder de 40, dus ik verwacht niet dat het effect zal hebben op reeds geplande afspraken.
'76. Er staat in verscheidene nieuwsberichten dat nog niet duidelijk is wat ze gaan doen met staande afspraken. Kan me ergens ook wel voorstellen dat het vertrouwen hierdoor weer een knauw krijgt dus dat ze AZ taferelen met massaal cancellende mensen willen voorkomen dus nu al de keuze geven/preventief wijzigen.

Maar we gaan het zien.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik bedenk mij overigens wel dat dat mogelijk ook een oorzaak kan zijn waarom er vandaag geen nieuwe jaargang uitgenodigd is. Mogelijk hadden ze in de planning staan om bijvoorbeeld 82 het Janssen vaccin te geven, maar door het nieuwe advies hebben ze dat even uitgesteld, zodat ze kunnen beoordelen of ze wel/niet met Janssen doorgaan.

Ik weet het, het is misschien een beetje ver gezocht, maar dat zou ik wel een goede reden vinden om even een pas op de plaats te maken. Het valt immers een beetje gek als je op de dag dat de gezondheidsraad adviseert om geen Janssen meer te geven alsnog mensen voor Janssen uitnodigd.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat die kans nu helemaal vervlogen is, ik zag een enkele prik en klaar wel zitten, maar dat zal nu ieder geval niet meer gebeuren. Ik hoop ieder geval dat er snel duidelijkheid komt, want het wachten hou ik nog wel even vol, maar de "onzekerheid" vind ik het vervelendst :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:14:
[...]

'76. Er staat in verscheidene nieuwsberichten dat nog niet duidelijk is wat ze gaan doen met staande afspraken. Kan me ergens ook wel voorstellen dat het vertrouwen hierdoor weer een knauw krijgt dus dat ze AZ taferelen met massaal cancellende mensen willen voorkomen dus nu al de keuze geven/preventief wijzigen.

Maar we gaan het zien.
Ja op zich logisch dat ze schrijven dat het nog niet duidelijk is, want het is nog niet eens 100% duidelijk of ze het advies uberhaupt overnemen. Maar persoonlijk verwacht ik niet dat ze die nu gaan herplannen met een ander vaccin.

• virofi
  • Registratie: September 2012
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:14:
Ik bedenk mij overigens wel dat dat mogelijk ook een oorzaak kan zijn waarom er vandaag geen nieuwe jaargang uitgenodigd is. Mogelijk hadden ze in de planning staan om bijvoorbeeld 82 het Janssen vaccin te geven, maar door het nieuwe advies hebben ze dat even uitgesteld, zodat ze kunnen beoordelen of ze wel/niet met Janssen doorgaan.

Ik weet het, het is misschien een beetje ver gezocht, maar dat zou ik wel een goede reden vinden om even een pas op de plaats te maken. Het valt immers een beetje gek als je op de dag dat de gezondheidsraad adviseert om geen Janssen meer te geven alsnog mensen voor Janssen uitnodigd.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat die kans nu helemaal vervlogen is, ik zag een enkele prik en klaar wel zitten, maar dat zal nu ieder geval niet meer gebeuren. Ik hoop ieder geval dat er snel duidelijkheid komt, want het wachten hou ik nog wel even vol, maar de "onzekerheid" vind ik het vervelendst :)
Precies, dat denk ik ook. Plus het feit dat er meerdere keren gezegd is dat er enorm veel afspraken gemaakt werden. Even pas op de plaats lijkt me...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
bramv82 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Maar als je de leraren voorrang geeft dan moet je dat bij andere beroepsgroepen ook doen.
- kappers
- supermarkt medewerkers
- horeca
- sexwerkers?
Enz
Enz
Ja en nee.

Ja, als je mensen verplicht te komen. (in mijn ogen zou het goed zijn als mensen die een goede reden hadden om dat werk niet te doen ze ook gewoon salaris krijgen vanuit bv de NOW regeling).

Leraren worden geforceerd te werken door de overheid.

En ja nadeel is.
Horeca zijn nulurencontracten dus geen inkomsten als je niet komt
Sexwerkers kregen geen geld vanuit regelingen dus moesten wel.

Je vergeet nog trainers van sportclubs, en zo zijn er nog veel meer.

Maar je verplicht leraren te werken, en wel binnen in een nog altijd kleine ruimte.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• DutchCommando
Ik denk het niet. Als alle leveringen van het Janssen vaccin precies doorgaan zoals nu op het coronadashboard staat dan zou er t/m eind juni nog net één jaartal extra kunnen worden uitgenodigd. De rest is al vergeven aan 1967, 1968 en 1976. Aanname is 80% die een prik neemt. Dat zou weleens hoger kunnen zijn en daarmee is er helemaal geen extra jaar dat ze kunnen uitnodigen.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 02-06-2021 14:20 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zie neet voorbijkomen dat je kunt kiezen: Of je laat je afspraak met Janssen doorgaan of je maakt een nieuwe afspraak.

Wat ik niet snap, biedt iedereen de mogelijkheid om Janssen te nemen. Ik ken genoeg mensen die graag Janssen willen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DutchCommando schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:17:
[...]

Ik denk het niet. Als alle leveringen van het Janssen vaccin precies doorgaan zoals nu op het coronadashboard staat dan zou er t/m eind juni nog net één jaartal extra kunnen worden uitgenodigd. De rest is al vergeven aan 1967, 1968 en 1976.
Dat zou zeker kunnen, maar ik vind het moeilijk in te schatten. Is natuurlijk ook wel afhankelijk van de opkomst, en hoeveel Janssen er al bij andere groepen gespoten is. Ik kan daar niet heel snel goede cijfers over vinden. Het is ook meer een ingeving die ik had, kan natuurlijk prima totale onzin zijn ;)

• Plenkske
11 MINUTEN GELEDEN
Mensen uit 1982 en 1983 moeten iets langer wachten op vaccinafspraak
Mensen die in 1982 of 1983 zijn geboren moeten iets langer wachten voordat ze een afspraak voor een vaccinatie kunnen maken. De afgelopen dagen kwam er elke dag een nieuwe leeftijdsgroep bij die in aanmerking kwam voor een prikafspraak.

Gisteren gold dat voor mensen uit '81. Op maandag waren mensen uit '79 en '80 aan de beurt. En vorige week konden mensen uit 1969 tot en met 1978 al een afspraak inplannen.

Volgens minister De Jonge kunnen mensen uit '82/'83 nog geen datum vastleggen vanwege het nieuwe advies van de Gezondheidsraad om alleen nog maar met Pfizer en Moderna te prikken. Mogelijk komt die groep vanaf morgen wel aan de beurt.

De Jonge gaat ervan uit dat het advies tot vragen en onrust zal leiden bij mensen die een prikafspraak voor het Janssen-vaccin hebben staan. "Afspraken vallen uit omdat ze verzet moeten worden, de callcenters worden de komende uren en misschien wel dagen stevig belast", aldus de minister.
bron: NOS Liveblog

Even geduld hebben dus voor nieuwe geboortejaren. Komende dagen zullen die wel vrij komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 02-06-2021 14:23 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
codex schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:20:
Wat ik niet snap, biedt iedereen de mogelijkheid om Janssen te nemen. Ik ken genoeg mensen die graag Janssen willen.
Janssen heeft leveringsproblemen, daarom had De Jonge zijn uitspraak aan moeten passen dat iedereen zijn eerste prik gehad kan hebben in juli in plaats van juni.

Het is nog niet zeker hoeveel Janssen nu precies aan de EU kan leveren en wat ze leveren moet nog door de verdeelsleutel heen. Pfizer daarentegen heeft in februari hun Europese productie enorm weten te verhogen en ook Moderna verhoogt telkens de productie. Leveringen van Pfizer en Moderna zijn daardoor mogelijk veel makkelijker om mee te plannen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
codex schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:20:
Ik zie neet voorbijkomen dat je kunt kiezen: Of je laat je afspraak met Janssen doorgaan of je maakt een nieuwe afspraak.
Is daar al iets van officiele communicatie over, of is het nog allemaal van ingewijden die her en der weer informatie lekken?

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:36
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Is daar al iets van officiele communicatie over, of is het nog allemaal van ingewijden die her en der weer informatie lekken?
NOS liveblog:
Mensen die al een afspraak hadden staan voor een inenting met het Janssen-vaccin mogen kiezen voor een ander vaccin. Dat zegt demissionair minister De Jonge. Ze moeten dan wel een andere afspraak maken.

Er staan volgens GGD GHOR Nederland nu 167.000 vaccinaties met Janssen gepland. Het gaat om mensen uit de geboortejaren 1967, 1968 en 1976. Dat zijn mensen van 44, 45, 52, 53 en 54 jaar oud. Eerder was niet duidelijk of er een alternatief voor die groep zou zijn.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:22:
[...]

bron: NOS Liveblog

Even geduld hebben dus voor nieuwe geboortejaren. Komende dagen zullen die wel vrij komen.
Ah, dat is ieder geval wat helderdere communicatie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het vooral komt doordat de hele bups die nu een Janssen vaccin in de planning had staan opnieuw gepland gaat worden. Met al die tegenstrijdige berichten zal er best een aandeel zijn dat zijn afspraak herplant.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 02-06-2021 14:27 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Denk dat het vooral komt doordat de hele bups die nu een Janssen vaccin in de planning had staan opnieuw gepland gaat worden.
Blijkbaar is dat dus een keuze. Het is alleen lastig te voorspellen hoeveel mensen daar gebruik van willen maken. Ook vraag ik mij af of de andere mensen uit die jaargangen nog wel afspraken voor Janssen kunnen maken.

Ik moet zeggen dat ik wel weer verbaasd ben over het "paniekvoetbal", dat zo'n advies opeens uit de lucht komt vallen, en weer van alles in de war gooit. Er is toch totaal geen nieuwe informatie ter tafel gekomen, dan hoeven dit soort dingen toch niet opeens met spoed gedaan te worden?

• TheRicolaa10
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:27:
[...]

Blijkbaar is dat dus een keuze. Het is alleen lastig te voorspellen hoeveel mensen daar gebruik van willen maken. Ook vraag ik mij af of de andere mensen uit die jaargangen nog wel afspraken voor Janssen kunnen maken.

Ik moet zeggen dat ik wel weer verbaasd ben over het "paniekvoetbal", dat zo'n advies opeens uit de lucht komt vallen, en weer van alles in de war gooit. Er is toch totaal geen nieuwe informatie ter tafel gekomen, dan hoeven dit soort dingen toch niet opeens met spoed gedaan te worden?
Ik dacht sowieso dat het "prikken is wat de pot schaft".. Nog niet iedereen heeft een afspraak kunnen maken, en we kunnen ineens kiezen, terwijl er nog steeds schaarste is en we zo snel mogelijk iedereen willen prikken.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:27:
Het was eigenlijk een gekke tegenstelling. AstraZeneca werd afgeraden voor de groep onder de 60 omwille van dezelfde bijwerkingen die Janssen kan hebben bij die groep. Toch gingen we wel door met Janssen. Wat je ook vindt van het besluit over AstraZeneca, de tegenstelling is merkwaardig.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheRicolaa10 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Ik dacht sowieso dat het "prikken is wat de pot schaft".. Nog niet iedereen heeft een afspraak kunnen maken, en we kunnen ineens kiezen, terwijl er nog steeds schaarste is en we zo snel mogelijk iedereen willen prikken.
Ja, maar zodra je weigeraars een nieuwe keuze geeft, en nu stopt met een vaccin en die mensen ook weer een keuze geeft, is de pot die schaft steeds kleiner aan het worden... :)

@Woy enige nieuws is misschien het verder tegenvallen van de leveringen van Janssen...?

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 02-06-2021 14:30 ]

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Ja op zich logisch dat ze schrijven dat het nog niet duidelijk is, want het is nog niet eens 100% duidelijk of ze het advies uberhaupt overnemen. Maar persoonlijk verwacht ik niet dat ze die nu gaan herplannen met een ander vaccin.
Nouja voor de zekerheid belde ik net even. De telefoonmevrouw zei me dat er dus helemaal niet meer met Janssen wordt geprikt en dat ik zelfs zou worden weggestuurd als ik op mijn Janssen afspraak zou komen :|

Uiteindelijk heb ik nu dus een nieuwe afspraak met Pfizer/Moderna, 5 dagen voordat ik met Janssen geprikt zou worden. Raar verhaal, maar I'll take it. Vooral blij met die 5 dagen eerder, het vaccin zlef boeit me nog niet eens :P

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:29:
[...]
@Woy enige nieuws is misschien het verder tegenvallen van de leveringen van Janssen...?
Maar daar zie ik geen enkele reden in om het dan maar helemaal niet meer te doen ( Ieder geval uit het oogpunt van de gezondheidsraad ). Als de overheid om logistieke redenen gewoon geen groepen voor Janssen meer uit zou nodigen zou ik dat wel wat meer snappen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:31:
[...]
Nouja voor de zekerheid belde ik net even. De telefoonmevrouw zei me dat er dus helemaal niet meer met Janssen wordt geprikt en dat ik zelfs zou worden weggestuurd als ik op mijn Janssen afspraak zou komen :|
Die informatie lijkt mij dus ook niet correct, maarja het komt weer eens zo uit de lucht vallen, dus het zal ook wel even duren voordat de mensen bij het callcenter alle informatie hebben ;)
Uiteindelijk heb ik nu dus een nieuwe afspraak met Pfizer/Moderna, 5 dagen voordat ik met Janssen geprikt zou worden. Raar verhaal, maar I'll take it. Vooral blij met die 5 dagen eerder, het vaccin zlef boeit me nog niet eens :P
Prima oplossing voor jou inderdaad, jammer dat je dan nog wel een tweede keer terug moet, maar nu weet je ieder geval waar je aan toe bent.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:34
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Je bent op zich natuurlijk pas echt beschermd na de tweede prik, dus 5 weken minus 5 dagen later (nog even afgezien van de tijd die het kost waarop het echt werkzaam wordt).

• TheRicolaa10
Lees zojuist op Reddit van iemand van de vaccinatielijn dat iedereen van 1982 en jonger mag kiezen voor Janssen. Online lukt het me iig nog niet om een afspraak te maken.

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:34:
[...]

Die informatie lijkt mij dus ook niet correct, maarja het komt weer eens zo uit de lucht vallen, dus het zal ook wel even duren voordat de mensen bij het callcenter alle informatie hebben ;)

[...]

Prima oplossing voor jou inderdaad, jammer dat je dan nog wel een tweede keer terug moet, maar nu weet je ieder geval waar je aan toe bent.
Vriend van me uit hetzelfde bouwjaar belt net, en zijn afspraak met Janssen blijft gewoon staan. Dus inderdaad zijn die callcentra nog niet lekker bij :P

Wat op zich niet vreemd is natuurlijk, is vrij heet van de naald dit.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:24

basvn

Breezand - NHN

om het makkelijker te maken :

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• blissard
Ik ben vooral blij dat er wat keuzevrijheid komt en dat Hugo het aandurft om aan de wind te varen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
|:( lekker consistent ook. Ik zou het mooi vinden als dat klopt, maar het zou wel weer een mooi staaltje communicatie zijn. De gezondheidsraad en VWS hebben toch wel vaker contact, en dan kunnen ze dit toch wel een beetje duidelijker en eensgezinder brengen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Vriend van me uit hetzelfde bouwjaar belt net, en zijn afspraak met Janssen blijft gewoon staan. Dus inderdaad zijn die callcentra nog niet lekker bij :P

Wat op zich niet vreemd is natuurlijk, is vrij heet van de naald dit.
Het lijkt op wel meer plekken mis te gaan zo te zien

• Plenkske
Man man man, ze zijn in ieder geval wel goed in het nog complexer maken van de al complexe vaccinatie strategie. Elke keer weer uitzonderingen, andere keuzes, vage adviezen.....

Achja, zolang het priktempo hoog blijft (of hoger wordt) zal het allemaal wel.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:16

NMH

Moderator General Chat
Als het inderdaad maar een vertraging van een week oplevert, is het denk ik een verstandige keuze. :) Aangezien de mRNA vaccins minder bijwerkingen lijken te geven en een betere repuatie hebben doet dat de prikbereidheid waarschijnlijk stijgen, waardoor we op termijn wellicht ondanks de week vertraging beter af zijn. En als de mRNA vaccins inderdaad een betere bescherming bieden (obligate slag om de arm omdat de onderzoeken niet 1-op-1 te vergelijken zijn omdat ze niet onder dezelfde omstandigheden uitgevoerd zijn) is dat nog extra winst omdat op die manier ook mensen die geen vaccin willen of mogen minder kans lopen om (ernstig) ziek te worden.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
Haha, dit is wel weer tekenend. Eén clusterfuck van communicatie. Als ze dit nou gewoon eventjes rustig hadden gedaan om alles en iedereen op één lijn te krijgen...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10

Nox

Noxiuz

Des te eerder janssen naar het buitenland kan, wij redden het ook wel zonder.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• autje
Wat ik vreemd vind: de Gezondheidsraad zegt dat het vaccin effectief en veilig is, maar dat het niet meer nodig is om met Janssen te prikken omdat er genoeg Pfizer/Moderna op voorraad is. Dat lijkt me meer een planning/voorraad-issue dan een gezondheids-issue, dus waarom geeft de Gezondheidsraad (die m.i. over 'gezondheid' gaan) dit advies?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

autje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:57:
Wat ik vreemd vind: de Gezondheidsraad zegt dat het vaccin effectief en veilig is, maar dat het niet meer nodig is om met Janssen te prikken omdat er genoeg Pfizer/Moderna op voorraad is. Dat lijkt me meer een planning/voorraad-issue dan een gezondheids-issue, dus waarom geeft de Gezondheidsraad (die m.i. over 'gezondheid' gaan) dit advies?
én, als er zoveel voorraad is, waarom kan ik dan uit geboortejaar 1995 op dit moment geen afspraak maken? Vind het maar een vreemd advies.

Hoi.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja en bovendien zeggen ze ook dit:
Omdat er zo veel andere vaccins beschikbaar zijn, vindt de Gezondheidsraad het onnodig om jongere leeftijdsgroepen überhaupt het risico van de zeer zeldzame bijwerking te laten lopen. "Maar als omstandigheden veranderen, kunnen we deze vaccins weer overwegen."
Hebben ze dan echt totaal geen besef dat dit weer net zoveel onrust geeft als destijds met AZ, en dat opnieuw starten met Janssen waarschijnlijk niet eens meer een optie is, omdat dit voor een hoop mensen de opinie totaal om zeep haalt.

Maar inderdaad, als het een logistiek probleem is zou VWS gewoon geen nieuwe jaargangen met Janssen uit moeten nodigen, hoeven ze niet eens iets over te zeggen buiten "Geen beschikbaarheid"

• autje
De vraag is: als er niet voldoende voorraad van Pfizer/Moderna geweest zou zijn, dan zouden ze over Janssen een ander advies hebben gegeven. Dus het gaat puur om voorraad. Laat ze dan hun mond houden, want dit schept alleen maar verwarring.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:49
Het beste vaccin is het vaccin dat je nú kan krijgen.

Dat zinnetje vat alles samen. Niks geen geneuzel over bijwerkingen, risico's, trombose, jong en oud, vetbolletjes, mRNA, apenvirus. Gewoon alles wat goedgekeurd is in bovenarmen spuiten.

Ik snap die lui echt niet. :N

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben ik weer eventjes niet online vanwege werk, zie ik deze ontzettende shitstorm weer. Man man man man man...

De kans dat ik doodga door de bliksem is bijna groter dan een bijwerking van Janssen. Misschien wel letterlijk zo.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
autje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:03:
De vraag is: als er niet voldoende voorraad van Pfizer/Moderna geweest zou zijn, dan zouden ze over Janssen een ander advies hebben gegeven. Dus het gaat puur om voorraad. Laat ze dan hun mond houden, want dit schept alleen maar verwarring.
Ja, helemaal aangezien het een "spoedadvies" is, dus dan zou je verwachten dat er iets is waar spoed mee is. Als deze overweging op een normaal evaluatie moment kwam, waarbij je zegt vanaf 40- doen we wegens betere beschikbaarheid alleen nog Pfizer/Moderna is het een wat ander verhaal.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Al vaker gezegd: communicatie moet je door experts laten doen en overduidelijk gebeurt dat vaak niet. Dat zou betekenen dat communicatie dus vooraf wordt gecheckt om onbedoelde effecten.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:24

basvn

Breezand - NHN

https://www.rijksoverheid...ke-groepen-mensen-ingezet
Volgens de Gezondheidsraad blijkt ook uit de meest recente cijfers dat Janssen een voldoende veilig en effectief vaccin is. Voor de landelijke vaccinatiestrategie adviseert de Gezondheidsraad echter om de leeftijdsgroepen die nog aan de beurt komen vanaf nu Pfizer of Moderna-vaccins aan te bieden. In bepaalde gevallen is het volgens de Gezondheidsraad wel verstandig om het Janssen-vaccin aan te bieden, omdat mensen met één prik van Janssen direct volledig gevaccineerd zijn. Deze adviezen neemt minister De Jonge van VWS over. Omdat Janssen een voldoende veilig en effectief vaccin is, kunnen mensen die al gevaccineerd zijn met Janssen gerust zijn op die keuze. En mensen die binnenkort een afspraak hebben met Janssen, kunnen die afspraak op een verantwoorde manier laten doorgaan.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Briljant plan om alvast ca 50-100k vaccins naar Suriname te sturen, net alsof Hugo dat ook zelf kon verzinnen gisteren :+
[Twitter]
Ha, dat had ik nog niet gezien :D

Blij dat men zelf tot die conclusie komt, eerst ging het echt over "eind deze maand".

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:36
Hm afgelopen dagen elke dag een nieuw bouwjaar die een afspraak mocht maken, vandaag is het verrassend stil. : (

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:11
Dat zie je verkeerd:
https://www.tweedekamer.n...idsraad_2_juni.pdf#page=7
Gezondheidsraad
- adviseert over programma (niet individuele gevallen)
- beoordeelt beschikbare producten in samenhang
- doen gerichte aanbevelingen voor keuze en inzet voor
specifieke groepen en omstandigheden

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:10:
Hm afgelopen dagen elke dag een nieuw bouwjaar die een afspraak mocht maken, vandaag is het verrassend stil. : (
Noem het maar stil :+, het enige dat ontbreekt is een nieuwe jaargang ;)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Omdat Janssen (net als AZ) een prima vaccin is, maar Moderna/Pfizer nog net wat beter. Aangezien de Gezondheidsraad bepaalt wie welk vaccin krijgt is dit dus een prima advies. Dus zolang er echt een tekort is wil je alles zo snel mogelijk wegprikken en zodra je genoeg vaccins hebt kun je dus keuzes gaan maken. Dus gaan we nu ook steeds meer toe naar Pfizer/Moderna.

[removed]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:42
En wie was de eerste die jullie meldde dat de rol van AZ uitgespeeld was en Janssen snel zou volgen :*)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 19:15
Lekker dan. Ik wilde geen Janssen maar geen keuze. Prik gezet en ze wijzigen het advies weer. Waar kan ik nu de prik halen die wel goed beschermd? Is dat überhaupt mogelijk een extra prik?

You only live once, so enjoy the ride.

• redwing
  • Nu online
Tuurlijk gaat het om voorraad? Je kunt moeilijk prikken wat je niet hebt :) Het is dus eigenlijk heel simpel, de 1e prio is om iedereen zo snel mogelijk te vaccineren. Aangezien elk vaccin prima werkt kun je daar ook elk vaccin voor gebruiken. Dit voorkomt dat mensen ernstig ziek worden.

Nu wel een stap verder zijn en we voldoende vaccins hebben kunnen we ook nog eens gaan kijken welke nu het beste werkt. En dan maak je dus de keuze voor mRNA vaccins omdat die er niet alleen voor zorgen dat je niet meer ernstig ziek wordt, ze zorgen er ook nog voor dat je minder snel 'licht' ziek wordt.

Oftewel ze doen precies wat ze moeten doen. Adviseren gebaseerd op de mogelijkheden/voorraden.

[removed]

• redwing
  • Nu online
Drardollan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:25:
En wie was de eerste die jullie meldde dat de rol van AZ uitgespeeld was en Janssen snel zou volgen :*)
Dat was toch per direct al duidelijk? Het viel mij eerlijk gezegd nog mee dat ze in 1e instantie nog gebruikt zijn, ik had verwacht dat ze gelijk af zouden vallen.

[removed]

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.