• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:21:
Verdere opschaling van Pfizer:

[...]
Wat zou de reden zijn dat ze het EMA toestemming moeten vragen om op te mogen schalen?
Klinkt als kunstmatige schaarste en als er nou iets is wat je zou moeten willen voorkomen tijdens een pandemie is dat wel schaarste aan vaccins. :?

Had eerlijk gezegd verwacht dat al lang alles uit de kast getrokken was om met veel stoom en zweet zoveel mogelijk te produceren, niet dat er nog toestemming gevraagd zou moeten worden voor hogere productie.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:52

ultimateharry

Team Slayer:-)

PalingDrone schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:32:
[...]

Wat zou de reden zijn dat ze het EMA toestemming moeten vragen om op te mogen schalen?
Klinkt als kunstmatige schaarste en als er nou iets is wat je zou moeten willen voorkomen tijdens een pandemie is dat wel schaarste aan vaccins. :?

Had eerlijk gezegd verwacht dat al lang alles uit de kast getrokken was om met veel stoom en zweet zoveel mogelijk te produceren, niet dat er nog toestemming gevraagd zou moeten worden voor hogere productie.
Ik denk dat de EMA de certificerende instantie is.
En vergis je niet, het bouwen maar vooral volledig gecertificeerd krijgen van non-mRNA productielijnen kan geloof ik wel een jaar duren. De productie van mRNA is eenvoudiger, maar het blijft een vaccin dat aan hoge kwaliteitseisen moet voldoen.
Een significante uitbreiding zal ook aan best wel wat richtlijnen moeten voldoen schat ik zo in.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03
D-dark schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:14:
[...]

We hebben heel weinig gekregen.
Wat er overblijft of waar we nog recht op hebben gaat naar andere EU landen maar waarschijnlijker dat het gedoneerd wordt aan COVAX voor wereldwijde vaccinatie programma.
We sturen er zo'n 700.000 naar Suriname, omdat we dit zelf niet gebruiken. Samen met de noodzakelijke voorraad voor 2e prikken, verwacht ik dat we er tenminste een miljoen hebben liggen. Daar komen de afgesproken leveringen nog bij.
Het RIVM heeft het over miljoenen vaccins. Over de duim verwacht ik dat je het over 5 tot 10 jaargangen 2x vaccineren hebt. Dat is best een beetje.

https://www.parool.nl/ned...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-01 12:57
[...]

ultimateharry schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:26:
[...]

Ik denk dat de EMA de certificerende instantie is.
En vergis je niet, het bouwen maar vooral volledig gecertificeerd krijgen van non-mRNA productielijnen kan geloof ik wel een jaar duren. De productie van mRNA is eenvoudiger, maar het blijft een vaccin dat aan hoge kwaliteitseisen moet voldoen.
Een significante uitbreiding zal ook aan best wel wat richtlijnen moeten voldoen schat ik zo in.
Zo werkt dat nou eenmaal bij medicijn productie. Pfizer heeft aangetoond dat ze op productielijn 1 een bepaalde kwaliteit vaccin kunnen produceren. Nu hebben ze blijkbaar een nieuwe lijn gebouwd. Daarop moeten ze eerst een aantal validatie batches draaien waarmee ze aan moeten tonen dat de kwaliteit van de vaccins die van lijn 2 komen gelijk is aan die van lijn 1. Hierover moet de EMA weer hun zegje doen en pas dan is de nieuwe lijn goedgekeurd voor productie.
In afwachting van goedkeuring kan Pfizer er voor kiezen om at risk te gaan produceren waarna de batches die dan geproduceerd zijn vrijgegeven worden nadat de EMA goedkeuring heeft gegegeven. Maar dat is een financiële / risico afweging die ze zelf moeten doen. Het risico bestaat dat de validatie niet wordt goed gekeurd en er extra zaken zaken moeten worden aangetoond. In dat geval zouden die batches die at risk zijn geproduceerd de afvalbak in moeten.

( het opzetten van zo'n validatie studie voor goedkeuring van een nieuwe fabriek is mijn werk, maar dan voor productie van vaccins voor dieren)

[ Voor 15% gewijzigd door Blackouts op 02-06-2021 08:01 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Omdat dit altijd zo is voor dit soort productie lijnen?
EMA en gelieerde instanties doen ook de goedkeuring/kwaliteit bewaken van dit soort vaccin/medicijn productie locaties

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 10:34

Willybubba

Nut up or shut up.

Niet dat ik nou zo koningsgezind ben, maar ik vind het wel wat vreemd dat de beste man een Janssen prik moest krijgen, maar die niet neemt en in plaats daarvan een dubbele prik dus Pfizer/Moderna, maar dat er vervolgens heel geheimzinnig wordt gedaan over het waarom...

Lijkt me niet heel bevorderlijk voor het imago van Janssen?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:06:
Niet dat ik nou zo koningsgezind ben, maar ik vind het wel wat vreemd dat de beste man een Janssen prik moest krijgen, maar die niet neemt en in plaats daarvan een dubbele prik dus Pfizer/Moderna, maar dat er vervolgens heel geheimzinnig wordt gedaan over het waarom...

Lijkt me niet heel bevorderlijk voor het imago van Janssen?
Wellicht heeft hij zijn afspraak vanuit de "griepprikgroep" gekregen en dan krijg je de dubbele prik.

• Willybubba
  • Laatst online: 25-01 10:34

Willybubba

Nut up or shut up.

TR1969 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:14:
[...]

Wellicht heeft hij zijn afspraak vanuit de "griepprikgroep" gekregen en dan krijg je de dubbele prik.
Kan, maar daar hoeven ze niet zo mysterieus over te doen lijkt me :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Willybubba schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:29:
[...]

Kan, maar daar hoeven ze niet zo mysterieus over te doen lijkt me :)
Want de koning heeft geen medische privacy?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17

Sorcerer8472

Mens sana?

blissard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:56:
[...]

We sturen er zo'n 700.000 naar Suriname, omdat we dit zelf niet gebruiken. Samen met de noodzakelijke voorraad voor 2e prikken, verwacht ik dat we er tenminste een miljoen hebben liggen. Daar komen de afgesproken leveringen nog bij.
Het RIVM heeft het over miljoenen vaccins. Over de duim verwacht ik dat je het over 5 tot 10 jaargangen 2x vaccineren hebt. Dat is best een beetje.

https://www.parool.nl/ned...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Eind juni gaan we ze een keer sturen. Ik snap niet dat we niet nu al bijv. 100.000 stuks die kant op sturen aangezien de voorraad stabiel hoog is en aangevuld zal worden, ws ruim genoeg voor tweede prikken en mensen die verlaat nog een prik halen bij de huisarts. Dan kunnen ze al beginnen. Of desnoods maar 50.000 stuks. :{

Zoals ik eerder al zei: onze zucht om hier straks zelfs kinderen in te gaan enten is sowieso al een egoïstische move, maar zal daarnaast ook tegen ons werken: hoe meer covid in grote getalen kan rondwaren in armere landen, hoe groter de kans op vaccinresistente varianten straks. Dat komt allemaal nog eens bovenop de ethische kanten.

Maar ja, korte termijn vs lange termijn is een dingetje waar de oudere generatie moeite mee heeft.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sorcerer8472 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Eind juni gaan we ze een keer sturen. Ik snap niet dat we niet nu al bijv. 100.000 stuks die kant op sturen aangezien de voorraad stabiel hoog is en aangevuld zal worden, ws ruim genoeg voor tweede prikken en mensen die verlaat nog een prik halen bij de huisarts. Dan kunnen ze al beginnen. Of desnoods maar 50.000 stuks. :{

Zoals ik eerder al zei: onze zucht om hier straks zelfs kinderen in te gaan enten is sowieso al een egoïstische move, maar zal daarnaast ook tegen ons werken: hoe meer covid in grote getalen kan rondwaren in armere landen, hoe groter de kans op vaccinresistente varianten straks. Dat komt allemaal nog eens bovenop de ethische kanten.

Maar ja, korte termijn vs lange termijn is een dingetje waar de oudere generatie moeite mee heeft.
Briljant plan om alvast ca 50-100k vaccins naar Suriname te sturen, net alsof Hugo dat ook zelf kon verzinnen gisteren :+

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 09:09 ]

PSN

• blissard
De uitspraak van de gezondheidsraad over AZ van vandaag wordt ook niet eens meer afgewacht. Ik vind het wel jammer dat wetenschap, politiek en (door media opgehitst) publieke opinie hier zo met elkaar strijden dat de volksgezondheid er onder lijdt.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TripleQ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Want de koning heeft geen medische privacy?
En moet onafhankelijk blijven t.o.v. willekeurig welk vaccin.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:33
.NCK schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:38:
[...]

Eens, ik heb niet de vraag gehad om als bouwjaar 1989, voor AZ te gaan.
Nu ik bijna aan de beurt ben, gaan we er weer een groep tussendoor gooien.
Heel vervelend, ik had als bouwjaar 1962 dezelfde gevoelens toen de "kneuzenclub" van 1.6 miljoen personen ineens voorrang kreeg na bouwjaar 1961. Daar zaten naast mensen die terecht voor gingen ook personen tussen met een huisdier allergie en dergelijke. Dus ik begrijp je gevoel. Gelukkig was de vertraging kort.

Let wel dat een zestiger die zich had bedacht na het zwabberbeleid en toch een AZ vaccin wilde, geen kant op kon. Bij de huisarts was vaak geen vaccin meer beschikbaar: de prikbeurt was overgegaan en bij de GGD vonden ze een gesloten deur. Een vriend van mij ondervond dat aan de lijve. Dat geldt niet voor de andere leeftijdscategorieën: een tachtiger of vijftiger die zich bedenkt kan zich direct aanmelden bij de GGD.

Ook is het risico op vervelende complicaties of sterfte aanzienlijk hoger bij de zestigers, dus zsm een spuit er in is wel een goed idee.

Analoog komt weer helemaal terug

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

blissard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:09:
De uitspraak van de gezondheidsraad over AZ van vandaag wordt ook niet eens meer afgewacht. Ik vind het wel jammer dat wetenschap, politiek en (door media opgehitst) publieke opinie hier zo met elkaar strijden dat de volksgezondheid er onder lijdt.
ah, je bedoeld deze adviesaanvraag?
https://www.gezondheidsra...ws-over-inzet-astrazeneca

Je post is ietwat cryptisch zonder deze verwijzing.
(door die nieuwe mogelijkheid voor de 60-64 om een ander vaccin te nemen is dit advies ook minder relevant geworden)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 09:17 ]

PSN

• blissard
YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:14:
[...]

ah, je bedoeld deze adviesaanvraag?
https://www.gezondheidsra...ws-over-inzet-astrazeneca

Je post is ietwat cryptisch zonder deze verwijzing.
(door die nieuwe mogelijkheid voor de 60-64 om een ander vaccin te nemen is dit advies ook minder relevant geworden)
Inderdaad wat cryptisch zo :) Ik doelde op het advies dat vandaag verwacht wordt over de inzetbaarheid van AZ voor de leeftijdsgroep 40-50 jaar.

https://www.volkskrant.nl...-na-de-maaltijd~b78ad5dd/ of
https://www.nd.nl/nieuws/...vies-astrazeneca-te-laat-

[ Voor 14% gewijzigd door blissard op 02-06-2021 09:28 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is alle overgebleven AZ niet al aan Suriname beloofd ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• blissard
IJzerlijm schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:29:
Volgens mij klopt dat. (Yakuza heeft gelijk) De beslissing om al dan niet door te prikken met AZ was politiek zo gevoelig dat het op deze manier net zo lang is vertraagd tot de beslissing niet meer nodig was. En uiteindelijk helpen we Suriname er mee, dus het is geen ramp. Maar het getuigt wel van de strijd die over dit soort zaken wordt gevoerd.

[ Voor 17% gewijzigd door blissard op 02-06-2021 09:38 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:29:
Alle? dat lijkt me niet iig :D
We krijgen nog miljoenen dosissen AZ (in totaal bijna 12 miljoen) en Suriname heeft maar 600k inwoners ;)

(AZ heeft tot nog toe nog maar net iets minder dan 3 miljoen dosissen geleverd aan NL dacht ik)

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 09:41 ]

PSN

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:21
Ik vind het ook maar een vreemd idee dat de vaccins die we zelf niet willen, blijkbaar wel goed genoeg zijn om aan andere landen te geven.

Voelt een beetje als je buren met een laag inkomen 'helpen' door je kliekjes over de schutting te gooien.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:09
Arrne schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:45:
Ik vind het ook maar een vreemd idee dat de vaccins die we zelf niet willen, blijkbaar wel goed genoeg zijn om aan andere landen te geven.

Voelt een beetje als je buren met een laag inkomen 'helpen' door je kliekjes over de schutting te gooien.
Het gaat er niet om wat wij willen, maar of Suriname ze wél wil, lijkt me :)

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-01 14:55

Rzaan

Altijd zoekende

AZ is toch ook een prima vaccin?
Is niet afgekeurd of zoiets.
Wellicht prikken ze er in Suriname ook vooral 60+ mee.

• marteltor
  • Laatst online: 23:19

Ligt eraan wat de reden is dat wij ze niet willen. Bij Astra Zeneca is dat grotendeels imago. Half Engeland is er mee ingeent en de EMA vind Astra Zeneca ook nog altijd OK. Overigens zijn de bijwerkingen vooral bij jongeren, en ik mag toch aannemen dat ze in Suriname vooral de 60 plussers als eerste gaan vaccineren. En wellicht zorgpersoneel...ik kan me voorstellen dat Hugo precies voor hen ook die batch van 50.000 moderna's heeft toegezegd.

[ Voor 20% gewijzigd door marteltor op 02-06-2021 09:50 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

marteltor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Ligt eraan wat de reden is dat wij ze niet willen. Bij Astra Zeneca is dat grotendeels imago. Half Engeland is er mee ingeent en de EMA vind Astra Zeneca ook nog altijd OK.
Speelt wellicht ook nog iets als kosten. De MRNA vaccins zijn volgens mij drie keer zo duur als de andere varianten...

Daarnaast; een gegevn paard...

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

We hebben hier binnen een paar honderd kilometer landen die AZ aan iedereen geven, aan bepaalde leeftijden, aan een andere groep bepaalde leeftijden en aan niemand. De hele regelgeving is zo bizar, daar is een dump in Suriname (die het misschien wel weigeren) bij lange na niet het vreemdste is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:50:
[...]

Daarnaast; een gegevn paard...
Inderdaad. Dan accepteren ze AZ toch niet? Wachten ze tot we hier klaar zijn met prikken en krijgen ze wat er dan overblijft? :Y)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Arrne
  • Laatst online: 23:21
vickypollard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Het gaat er niet om wat wij willen, maar of Suriname ze wél wil, lijkt me :)
Dat zou zo zijn als ze echt in een positie zaten waar ze iets te kiezen hadden. En niet met de rug tegen de muur staan.

Overigens bedoel ik niet dat er iets mis is met AZ - ik vind de manier waarop we er hier mee omgaan enorm decadent/verwend. Maar blijkbaar is het wel goed genoeg om aan anderen te geven.
Soortgelijke gevoelens heb ik overigens over het opkopen/wegkapen van enorme voorraden vaccins door het westen, veel meer dan we ooit nodig kunnen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Arrne op 02-06-2021 10:02 ]

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 11:41
Hoezo, decadent? We sturen ook Moderna. Er gaan vliegtuigen heen met zuurstof en personeel. Niks decadent aan, gewoon een ander land helpen.
Arrne schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Dat zou zo zijn als ze echt in een positie zaten waar ze iets te kiezen hadden. En niet met de rug tegen de muur staan.

Overigens bedoel ik niet dat er iets mis is met AZ - ik vind de manier waarop we er hier mee omgaan enorm decadent/verwend. Maar blijkbaar is het wel goed genoeg om aan anderen te geven.
Soortgelijke gevoelens heb ik overigens over het opkopen/wegkapen van enorme voorraden vaccins door het westen, veel meer dan we ooit nodig kunnen hebben.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arrne schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Keer het eens om; wat had je ervan gevonden als ze Pfizer/Moderna die kant op hadden gestuurd en hier waren overgestapt op AZ?

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:50

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wat een gedoe weer over AZ. Ze hadden het mij mogen geven als ik daardoor eerder aan de beurt was geweest. Het is een prima vaccin en nu ze bedacht zijn op trombose is het risico dat je daaraan overlijdt vrijwel nihil.

Helaas kon je daar niet voor opteren en moest je gewoon wachten op je beurt. Had voor mij niet perse gehoeven. Alle vaccins houden je uit het ziekenhuis en van de intensive care en uit de kist. En aangezien er nog steeds mensen doodgaan aan corona lijkt me dat het belangrijkste. Net als de economische schade voorkomend door asap zoveel mogelijk te vaccineren.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

joppe113 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:08:
Hoezo, decadent? We sturen ook Moderna. Er gaan vliegtuigen heen met zuurstof en personeel. Niks decadent aan, gewoon een ander land helpen.
Ik zie het nog wat breder.
Door de vaccinatiegraad in andere landen omhoog te krijgen, geef je mutaties minder kans.
Het lijkt me zaak dat er wereldwijd ondersteuning komt voor landen waar de vaccinatie nog niet op gang komt.

Of is dit een (wetenschappelijke) incorrecte gedachte van mij?

• __fred__
  • Laatst online: 24-01 18:12
Indoubt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:23:
Wat een gedoe weer over AZ. Ze hadden het mij mogen geven als ik daardoor eerder aan de beurt was geweest. Het is een prima vaccin en nu ze bedacht zijn op trombose is het risico dat je daaraan overlijdt vrijwel nihil.
Dat is wat te kort door de bocht. Je verergert het niet meer door geen Heparine meer te geven. Echter bloedstolsels zijn nog steeds levenslink en in de hersenen of longen kunnen ze toch echt zorgen voor nasty blijvende gevolgen of overlijden.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Door de vaccinatiegraad in andere landen omhoog te krijgen, geef je mutaties minder kans.
Het lijkt me zaak dat er wereldwijd ondersteuning komt voor landen waar de vaccinatie nog niet op gang komt.

Sowieso is het uiteindelijk belangrijk dat de hele wereld gevaccineerd is. Ook uit humanitair oogpunt is het erg belangrijk natuurlijk. Hier zijn alle kwetsbaren bijna gevaccineerd, maar in armere landen nog niet, dus daar is het effect van vaccins nu waarschijnlijk groter op de gezondheid.

Voor het voorkomen van mutanten weet ik alleen niet of het beter is om de hele wereld 50% te vaccineren, of de halve wereld 100%. Ik zou vermoeden dat globaal een remmend effect beter werkt dan lokaal de verspreiding helemaal stoppen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• joppe113
  • Laatst online: 23-01 11:41
Klopt helemaal, we zijn er pas vanaf als we overal in de wereld het in ieder geval onder controle hebben.
Je weet nooit wat voor mutatie er nog de kop op steekt....
Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:33:
[...]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, onze Hugo blijft angstvallig stil vandaag. Op met die volgende twee jaren!

Of toch te ver vooruit gepland nu?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:24
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:49:
Maar, onze Hugo blijft angstvallig stil vandaag. Op met die volgende twee jaren!

Het staat even op pauze, de boomers moeten worden ingepast :+

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:28

Zijn geboortejaar is al geweest ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Werd altijd pas rond 11 uur gepost. Misschien iets te voorbarig

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:37:
Voor het voorkomen van mutanten weet ik alleen niet of het beter is om de hele wereld 50% te vaccineren, of de halve wereld 100%. Ik zou vermoeden dat globaal een remmend effect beter werkt dan lokaal de verspreiding helemaal stoppen.
Dit is een interessante gedachtengang!
Heel benieuwd of er hier mensen aanwezig zijn die daar een onderbouwd antwoord op hebben.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Gisteren ook pas om 10:59, dus het komt hopenlijk nog, want ik hoop aan de beurt te zijn :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

t/m 1981 is een groep, van 1982 t/m 1991 is de volgende groep. Mogelijk zit hier dan toch een periode van week of 2 tussen voor ze verder gaan...

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-01 14:12

[klaagmodus]Zie je! Zie je! Die boomers verdringen de jeugd nu weer! :+ [/klaagmodus]

Misschien dat we in de loop van de dag nog gaan horen dat er alsnog één of meerdere geboortejaren aan de beurt zijn. Gisteren was hij er toch ook pas om 11 uur? :+

Ik zit hier overigens driftig te F5'en in de hoop dat mijn geboortejaar dichterbij komt. :9

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 02-06-2021 10:55 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

caspervc schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Het staat even op pauze, de boomers moeten worden ingepast :+
Ja begin daar steeds slechtere gevoelens bij te krijgen... :@

• blissard
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Ja begin daar steeds slechtere gevoelens bij te krijgen... :@
Ik ben vooral benieuwd of dat spul nu massaal afspraken gaat maken, of dat uiteindelijk blijkt dat dat hele gelul over AZ vooral een smoesje was. En er dus alsnog bijna niemand van die groep een afspraak gaat maken.
Ik zou die jaargangen geloof ik gewoon tegelijk met de '82 en verder open zetten. Dan heb je er het minste last van en voelt het het minst oneerlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door blissard op 02-06-2021 10:57 ]

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
blissard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of dat spul nu massaal afspraken gaat maken, of dat uiteindelijk blijkt dat dat hele gelul over AZ vooral een smoesje was. En er dus alsnog bijna niemand van die groep een afspraak gaat maken.
Ik zou die jaargangen geloof ik gewoon tegelijk met de '82 en verder open zetten. Dan heb je er het minste last van en voelt het het minst oneerlijk.
Dat mag ook pas vanaf 5 juni.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 17:29
Ik zie net deze vraag op twitter aan Hugo de Jonge:

En hij antwoord daarop met:

Typisch weer dat dat natuurlijk geen antwoord is op de vraag, maar dat doet wel vermoeden dat mensen die al een eerste AstraZeneca prik hebben gehad nu ook nog vrolijk even een Pfizer/Moderna kunnen gaan halen voor de rest aan de beurt komt. Dat zou wel een enorme fuckup zijn.

PVOutput: VO18

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 23-01 16:04
Arnold schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:52:
[...]

t/m 1981 is een groep, van 1982 t/m 1991 is de volgende groep. Mogelijk zit hier dan toch een periode van week of 2 tussen voor ze verder gaan...
Is het niet altijd zo geweest dat alles wat in de toekomst lag (wie wanneer) een grove schatting was? Ik bedoel, daar staat nu ook met terugwerkende kracht dat de "groep" 1972-1981 vanaf 27 mei is begonnen. Daarbij is dit ook geen groep, want elke dag kwamen er wel andere geboortejaren bij die een afspraak konden inplannen. Ik verwacht niet dat dit heel veel anders zal gaan met de aankomende geboortejaren, als ze die boel in 1 keer vrij zouden geven raken de reserveringssystemen weer overbelast.
Ik hoop in ieder geval dat de trend van de afgelopen week (1 a 2 geboortejaren per dag) doorzet, dan ben ik in de loop van deze week ook aan de beurt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 17:09
Bandicoot schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:00:
[Twitter]
[Twitter]
Typisch weer dat dat natuurlijk geen antwoord is op de vraag, maar dat doet wel vermoeden dat mensen die al een eerste AstraZeneca prik hebben gehad nu ook nog vrolijk even een Pfizer/Moderna kunnen gaan halen voor de rest aan de beurt komt. Dat zou wel een enorme fuckup zijn.
Denk het op dit moment niet:
Wat er dan wel moet gebeuren, is nog niet duidelijk. De Gezondheidsraad onderzoekt of het mogelijk is vaccins te combineren, zodat mensen bij de tweede prik een ander middel krijgen dan bij de eerste prik. Zolang daar geen duidelijkheid over is, raadt het CBG mensen aan contact op te nemen met de behandelend arts voor advies.
https://nos.nl/liveblog/2...heeft-primeur-met-prikbus

Want dit is voor mensen die ernstige bijwerkingen krijgen na eerste AZ prik

• Plenkske
  • Laatst online: 24-01 07:51
Bandicoot schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:00:
[Twitter]
[Twitter]
Als je de 1e AZ hebt gehad en hoort tot een groep die toevallig niet in het systeem staat, dan kunnen ze dit niet tegen houden. Ze hebben dan geen controle.

Het is daarnaast wel heel dom om zelf maar even te bepalen om te mixen. Volgens mij is dit nog niet goedgekeurd om zomaar te doen.

• TIGER1125
Moi_in_actie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:00:
[...]
Is het niet altijd zo geweest dat alles wat in de toekomst lag (wie wanneer) een grove schatting was? Ik bedoel, daar staat nu ook met terugwerkende kracht dat de "groep" 1972-1981 vanaf 27 mei is begonnen. Daarbij is dit ook geen groep, want elke dag kwamen er wel andere geboortejaren bij die een afspraak konden inplannen. Ik verwacht niet dat dit heel veel anders zal gaan met de aankomende geboortejaren, als ze die boel in 1 keer vrij zouden geven raken de reserveringssystemen weer overbelast.
Dat verwacht ik ook, dat zie je nu ook al in de kleinere groepen, wanneer er 2 jaren tegelijk mogen in het begin meldingen van storingen op de site. Laat staan dat je nu zegt iedereen vanaf '81 mag plannen.
Ik hoop in ieder geval dat de trend van de afgelopen week (1 a 2 geboortejaren per dag) doorzet, dan ben ik in de loop van deze week ook aan de beurt.
Laten we hopen op hoogstens een weekend vertraging? Ik hoef niet zo nodig aan de beurt te zijn, zo lang de afspraak maar staat. :9

• Bandicoot
  • Laatst online: 24-01 17:29
Pompi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Denk het op dit moment niet:

[...]

https://nos.nl/liveblog/2...heeft-primeur-met-prikbus

Want dit is voor mensen die ernstige bijwerkingen krijgen na eerste AZ prik
Aanraden betekent natuurlijk iets anders dan het niet mogelijk maken. Als er geen info bekend is bij de GGD over wie zijn spuitje bij de huisarts gehaald heeft kunnen die mensen straks gewoon een afspraak maken.

PVOutput: VO18

• TIGER1125
Bandicoot schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Aanraden betekent natuurlijk iets anders dan het niet mogelijk maken. Als er geen info bekend is bij de GGD over wie zijn spuitje bij de huisarts gehaald heeft kunnen die mensen straks gewoon een afspraak maken.
Stel dat die hele groep dat zou doen, dan hebben we het over ruim een miljoen mensen die nog even voor gaan op iedereen (tot nu toe) na 1981. :+

• Pompi
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Als je de 1e AZ hebt gehad en hoort tot een groep die toevallig niet in het systeem staat, dan kunnen ze dit niet tegen houden. Ze hebben dan geen controle.

Het is daarnaast wel heel dom om zelf maar even te bepalen om te mixen. Volgens mij is dit nog niet goedgekeurd om zomaar te doen.
Er loopt op dit moment in Engeland volgens mij een onderzoek om te kijken of mixen kan en wat de effecten zijn, maar daar zijn voor zo ver ik heb langs zien komen nog geen resultaten van.

https://www.thetimes.co.u...nd-novavax-jabs-ck5t53tmx

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 10:47
evleerdam schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Zonder brief kan je alleen online een afspraak maken. En online komen er willekeurig 3 locaties naar boven en willekeurige tijden. Die locaties zijn zomaar 50km+ afstand terwijl er hier om de hoek ook gevaccineerd kan worden.

Je kan de website refreshen zodat er steeds andere tijden en locaties komen, maar na 100x refreshen ben ik het zat.

Ik wacht wel op de brief en bel dan.
Ja, dat had ik dus ook. Daarnaast valt de tweede prik exact in mijn zomervakantie, neem aan dat die 6 weken interval tussen prikken niet zo vast liggen. Ik ga wel bellen als die brief op de mat ploft.

• Pompi
Bandicoot schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Geen AZ willen omdat je niet wil gokken met je gezondheid maar wel lekker zonder uitgevoerde testen zelf vaccins mixen. Slim....

• TIGER1125
Pompi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Geen AZ willen omdat je niet wil gokken met je gezondheid maar wel lekker zonder uitgevoerde testen zelf vaccins mixen. Slim....
Maar dan krijg je in ieder geval geen bijwerkingen van AZ :+ _O-

Is het daarna de schuld van Pfizer natuurlijk

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 02-06-2021 11:09 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Maar dit is dan wel iets dat ze veel duidelijker moeten gaan communiceren! Juist de risico's die hier mee gemoeid zijn zijn veel mogelijk veel groter, want er is gewoonweg nog geen informatie over bekend.

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 23-01 16:04
TIGER1125 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Laten we hopen op hoogstens een weekend vertraging? Ik hoef niet zo nodig aan de beurt te zijn, zo lang de afspraak maar staat. :9
Ik heb ook geen gillende haast, ik ga denk ik ook gewoon bellen in plaats van online de afspraak maken. Collega van mij woont letterlijk in een appartement boven een van de priklocaties, had online de afspraak gemaakt, maar kon daar niet terecht... moest 30km verderop gaan. Ik bel de GGD gewoon, zeg dat ik daar wil (is loopafstand voor mij) ook al moet ik dan een week of twee langer wachten.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Jorizzz
  • Laatst online: 20:50
Nog steeds geen bericht over nieuwe jaargangen die mogen inschrijven. Begin het vermoeden te krijgen dat het vandaag ook niet meer gaat gebeuren. Zou wel enorm balen zijn. Ik mocht afgelopen maandag en heb vanmorgen mijn eerste shot gehad. Mijn vrouw komt uit '82, dus die zou als eerstvolgende ook aan de beurt moeten zijn.

• Kevinp
  • Laatst online: 24-01 09:14
YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:59:
[...]

Omdat dit altijd zo is voor dit soort productie lijnen?
EMA en gelieerde instanties doen ook de goedkeuring/kwaliteit bewaken van dit soort vaccin/medicijn productie locaties
Is het eigenlijk niet zo dat de kop heel erg slecht was.

EMA keurt nieuwe productielijn goed ofzo.

Volgens mij is het een soort van voedsel en waren autoriteit. Je kijkt of alles veilig is. Is het dat kan je door (of in dit geval beginnen).

Nu lijkt het net alsof ze meer konden met dezelfde machines, maar dat het EMA heeft gezegd; Doe maar rustig aan jongens.

Verder vind ik het vreemd dat mensen die een vaccin weigeren voorrang krijgen om een nieuw vaccin te krijgen.

En al laatste vind ik het erg onbeschoft van onze minister, zelfs roekeloos om scholen verplicht te laten openen, terwijl veel leraren nog geen kans hebben gehad op een vaccinatie. Geef die dan voorrang, dat had je 6 maanden geleden al kunnen weten.

Ik kan me voorstellen dat veel leraren zich ziekmelden. Want ook sneltesten zijn niet naukeurig en je kan leerlingen niet dwingen elke dag zo'n test te doen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Plenkske
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Maar dit is dan wel iets dat ze veel duidelijker moeten gaan communiceren! Juist de risico's die hier mee gemoeid zijn zijn veel mogelijk veel groter, want er is gewoonweg nog geen informatie over bekend.
Nóg duidelijker ?
Er zijn twee dingen:
1. Heb je de eerste AZ gehad, dan krijg je ook de tweede AZ. Dat wordt duidelijk gecommuniceerd overal. Tenzij je na de eerste dus ernstige bijwerkingen hebt gehad, dan moet je de tweede niet nemen. Wat dan wel is nog onbekend.
2. Heb je de eerste AZ geweigerd, dan krijg je vanaf zaterdag de kans om een afspraak te maken bij de GGD voor een ander vaccin.

Bij punt 1 lijkt het me erg logisch om de tweede niet te willen als je de ernstige bijwerking gehad hebt. Of om in ieder geval vragen erbij te stellen...

Nu gaan mensen er zelf een 3e punt bij verzinnen: kunnen we ook mixen als we dat zelf willen ?
Ja, opzich kunnen ze die vraag nog wel eens extra beantwoorden... is blijkbaar nodig.

• gekkie
  • Laatst online: 20:00
Pompi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:06:
[...]

In Canada zijn ze inmiddels wel aan het mixen.
Het is me wat onduidelijk of het ook nog medische voordelen zou kunnen hebben (immuunrepsons technisch), buiten de voordelen dat het misschien meer mensen over de streep trekt voor een 2e vaccinatie en het de logistiek rond leveringen makkelijker maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door gekkie op 02-06-2021 11:30 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja zeker, juist dit soort dingen moet je blijven herhalen, en expliciet bij al dit soort meldingen noemen. Jij en ik volgen het nieuws misschien wat meer, maar veel mensen horen alleen "Je kunt nu als 60+ er ook kiezen voor Pfizer"
Nu gaan mensen er zelf een 3e punt bij verzinnen: kunnen we ook mixen als we dat zelf willen ?
Ja, opzich kunnen ze die vraag nog wel eens extra beantwoorden... is blijkbaar nodig.
Wat mij betreft moeten ze ieder geval bij het inplannen een duidelijke waarschuwing geven dat er nog geen onderzoek is gedaan naar de combinatie van vaccins, en dus bij deze groep ook expliciet vragen of ze al een eerste shot AZ gehad hebben, en daarna niet die mogelijkheid geven ( Behalve als er dus inderdaad een medisch advies gegeven is ). Natuurlijk valt het niet te controleren, en prima dat je de verantwoordelijkheid bij mensen zelf laat, maar dan moet het wel overduidelijk gecommuniceerd worden op het moment van inplannen.

• blissard
gekkie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:27:
[...]

In Canada zijn ze inmiddels wel aan het mixen.
Het is me wat onduidelijk of het ook nog medische voordelen zou kunnen hebben (immuunrepsons technisch), buiten de voordelen dat het misschien meer mensen over de streep trekt voor een 2e vaccinatie en het de logistiek rond leveringen makkelijker maakt.
Dat, en het gaat in de toekomst bij jaarlijkse vaccinatie-rondes sowieso gebeuren. Dat niet alle combinaties onderzocht zijn, wil niet zeggen dat er grotere risico's aan zitten.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
blissard schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Dat, en het gaat in de toekomst bij jaarlijkse vaccinatie-rondes sowieso gebeuren. Dat niet alle combinaties onderzocht zijn, wil niet zeggen dat er grotere risico's aan zitten.
Maar het zegt ook niet dat 1 AZ + 1 Pfizer shot net zo goed voor langere tijd beschermt als 2 AZ of 2 Pfizer. En sowieso is het IMHO gek om dat mensen zelf te laten besluiten, terwijl die keuze alleen op gevoel gebaseerd is, terwijl er wel gewoon goede onderzoeken naar 2 AZ shots gedaan is.

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 02-06-2021 11:42 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Net aangekomen in Kopenhagen. Vriendelijk mijn vaccinatie kaart op de balie gelegd en bewijs van besmetting. Uitgelegd dat wij 1 shot doen als je besmet bent.

Nou, in Denemarken niet :p Ze wisten van de Nederlandse regels, maar gaven aan die niet te accepteren. Ook niet na 1 juli.

Gelukkig ben ik sales :+ Heb mijzelf er doorheen geluld. Maar tweede shot heb ik dus toch nodig.

• Pompi
PWM schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:52:
Net aangekomen in Kopenhagen. Vriendelijk mijn vaccinatie kaart op de balie gelegd en bewijs van besmetting. Uitgelegd dat wij 1 shot doen als je besmet bent.

Nou, in Denemarken niet :p Ze wisten van de Nederlandse regels, maar gaven aan die niet te accepteren. Ook niet na 1 juni.

Gelukkig ben ik sales :+ Heb mijzelf er doorheen geluld. Maar tweede shot heb ik dus toch nodig.
Was het niet 1 juli?

• PWM
  • Niet online

PWM

Of course. Aangepast.

• Arnold
PWM schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:52:

Nou, in Denemarken niet :p Ze wisten van de Nederlandse regels, maar gaven aan die niet te accepteren. Ook niet na 1 juli.

Haha zo mooi.. "We zijn heel strict! 1 shot mag niet".... maar komt u toch gewoon maar verder hoor! 😋

Zondag met auto naar DK, zaterdag testen, ben benieuwd hoe dat verloopt aan de grens...

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59
Mijn vriendin komt uit 1982 en die zat al een half uur te mopperen op de weigerende babyboomers die er nu plots tussendoor fietsen. "Laat ze lekker doodgaan" hoor ik haar mompelen ;)

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-01 12:57
Kevinp schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Is het eigenlijk niet zo dat de kop heel erg slecht was.

EMA keurt nieuwe productielijn goed ofzo.

Volgens mij is het een soort van voedsel en waren autoriteit. Je kijkt of alles veilig is. Is het dat kan je door (of in dit geval beginnen).

Nu lijkt het net alsof ze meer konden met dezelfde machines, maar dat het EMA heeft gezegd; Doe maar rustig aan jongens.

Verder vind ik het vreemd dat mensen die een vaccin weigeren voorrang krijgen om een nieuw vaccin te krijgen.

En al laatste vind ik het erg onbeschoft van onze minister, zelfs roekeloos om scholen verplicht te laten openen, terwijl veel leraren nog geen kans hebben gehad op een vaccinatie. Geef die dan voorrang, dat had je 6 maanden geleden al kunnen weten.

Ik kan me voorstellen dat veel leraren zich ziekmelden. Want ook sneltesten zijn niet naukeurig en je kan leerlingen niet dwingen elke dag zo'n test te doen.
Maar als je de leraren voorrang geeft dan moet je dat bij andere beroepsgroepen ook doen.
- kappers
- supermarkt medewerkers
- horeca
- sexwerkers?
Enz
Enz

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• blissard
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:41:
[...]

Maar het zegt ook niet dat 1 AZ + 1 Pfizer shot net zo goed voor langere tijd beschermt als 2 AZ of 2 Pfizer. En sowieso is het IMHO gek om dat mensen zelf te laten besluiten, terwijl die keuze alleen op gevoel gebaseerd is, terwijl er wel gewoon goede onderzoeken naar 2 AZ shots gedaan is.
Natuurlijk, ik gaf het alleen aan omdat het risico op negatieve effecten naar mijn mening wel mee zal vallen.

Maar even als gedachte experiment: Stel dat je het helemaal vrijgeeft. Je gooit gewoon locaties open waar je kunt halen wat beschikbaar is. Dat communiceer je netjes via een website en daarnaast geeft je open en transparant advies. Haal je 2 juni Pfizer in Hillegom en 15 juli AZ in (uiteraard) Alkmaar? Geen probleem. Als jij dat wilt, dan mag het. Maar het reguliere proces wordt geadviseerd.
Beetje vergelijkbaar met vaccins voor bijzondere ziektes in het buitenland.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
D-e-n schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:04:
Mijn vriendin komt uit 1982 en die zat al een half uur te mopperen op de weigerende babyboomers die er nu plots tussendoor fietsen. "Laat ze lekker doodgaan" hoor ik haar mompelen ;)
Ik ben ook van '82, ben er ook niet blij mee. Of het nu (veel) vertraging voor ons oploopt of niet.
Het is nu een principiële kwestie dat deze mensen alsnog voor ons aan de beurt zijn, waar er gezegd werd ze achteraan de rij moesten aansluiten bij weigering. Dat dit niet werkelijk gebeurd is gewoon fout en zorgt voor irritaties en onwil (en nog terecht ook).

• PWM
  • Niet online

PWM

Arnold schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Haha zo mooi.. "We zijn heel strict! 1 shot mag niet".... maar komt u toch gewoon maar verder hoor! 😋

Zondag met auto naar DK, zaterdag testen, ben benieuwd hoe dat verloopt aan de grens...
Nou, gingen er zeker 15 rechtsomkeert toen ik in de rij stond ;)

• Arnold
Suicyder schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Ik ben ook van '82, ben er ook niet blij mee. Of het nu (veel) vertraging voor ons oploopt of niet.
Het is nu een principiële kwestie dat deze mensen alsnog voor ons aan de beurt zijn, waar er gezegd wordt ze achteraan de rij moesten aansluiten bij weigering. Dat dit niet werkelijk gebeurd is gewoon fout en zorgt voor irritaties en onwil (en nog terecht ook).
Het heeft niets met principe te maken, het gaat al de hele tijd zo:

1956 t/m 1957 - Sinds 15 februari 2021
1958 t/m 1960 - Sinds 15 april 2021
1961 t/m 1971 - Sinds 27 april 2021
1972 t/m 1981 - Sinds 27 mei 2021

Er zit dus telkens een soort pauze tussen van 2 of zelfs 4 weken.

• Plenkske
Arnold schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Je vergelijkt nu de startdatums. Dat zijn datums tussen 1961 en 1972, of tussen 1958 en 1961.
Tussen 1971 en 1972 zat bv. veel minder tijd (1 dag namelijk).

En natuurlijk het feit dat we sinds ergens in mei flink aan het versneller zijn. Het gaat nu veel sneller dan in april bv.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja tegelijkertijd worden er de laatste weken dagelijks jaargangen vrij gegeven. En ineens stokt het.

Forse teleurstelling als ik eerlijk ben.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Ja tegelijkertijd worden er de laatste weken dagelijks jaargangen vrij gegeven. En ineens stokt het.

Yup bij mij ook. Niet eens zo zeer dat ik niet vandaag kan plannen, maar gewoon het gebrek aan communicatie. Als ze duidelijk zouden zeggen dat ze vanaf maandag bijvoorbeeld verder zouden gaan met 1982 zou ik het ook prima vinden.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
[...]

Het principeprobleem blijft bestaan, er is geweigerd, deze mensen zouden dan achteraan aan moeten sluiten, dat is wat er altijd is gezegd. Door deze mensen nu afspraak te laten maken voordat de rest klaar is doe je die uitspraak teniet.

Het maakt mij dus niet uit of het mijn groep vertraagd of niet, het is een principekwestie waarbij de regering voor de zoveelste keer niet doet wat het zegt/beloofd, dat is wat er steekt.

Ik vermoed uiteindelijk dat mijn jaar gewoon een afspraak kan gaan maken deze week ergens, het gaat om de kleinste groepen qua geboortejaren in aantallen (vanaf '85 werden er meer mensen bijgemaakt per jaar :+ ).
Ik wacht het verder gewoon rustig af.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Dat zal aan de bereidheid liggen?

50+ ( 1970 en hoger ) zijn misschien minder bereid/willend in verhouding tot de jongere ?
Ik ben uit '71, kreeg vorige week woensdag de mogelijkheid om aan te melden, en had binnen 5 minuten mijn afspraak voor afg. maandag.
Het waren vooral 'oudere' jaargangen ( 60+ ) die in de rijen stonden.
Jaargangen '71 tot '80 willen weer 'naar buiten' - en in die periode zijn er ook weer meer geboortes geweest natuurlijk.

Ik hoor van de collega's met bouwjaar '82 en nieuwer dat ze zsm willen, ivm de zomer en activiteiten ( ook mijn redenatie )

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 02-06-2021 12:21 ]

• Plenkske
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Yup bij mij ook. Niet eens zo zeer dat ik niet vandaag kan plannen, maar gewoon het gebrek aan communicatie. Als ze duidelijk zouden zeggen dat ze vanaf maandag bijvoorbeeld verder zouden gaan met 1982 zou ik het ook prima vinden.
Dus je verwacht nu ook nog een vooraankondiging ?
Lijkt wel een launch van een telefoon.

"keep an eye on our channels for news"
- volgende dag
"we will announce the launch date tomorrow!"
-volgende dag
"launch will be on date X"
- date X
"launch event, we will start selling date Y"

Er zijn wel richtdatums voor de leeftijden.
Bijvoorbeeld vanaf begin juni of vanaf eind juni.

Het is ook wel gebleken dat het kunnen maken van een afspraak niet meteen betekent dat je in dezelfde week aan de beurt bent. En sommige zijn een dag later met het maken van de afspraak toch eerder aan de beurt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:20:
[...]

"keep an eye on our channels for news"
- volgende dag
"we will announce the launch date tomorrow!"
-volgende dag
"launch will be on date X"
- date X
"launch event, we will start selling date Y"

Er zijn wel richtdatums voor de leeftijden.
Bijvoorbeeld vanaf begin juni of vanaf eind juni.

Het is ook wel gebleken dat het kunnen maken van een afspraak niet meteen betekent dat je in dezelfde week aan de beurt bent. En sommige zijn een dag later met het maken van de afspraak toch eerder aan de beurt.
Zal allemaal wel. Ik wil die afspraak nu gewoon hebben. Geen gezeik. Ben helemaal klaar met al anderhalf jaar binnen zitten voor diezelfde fucking zeikboomers.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Zal allemaal wel. Ik wil die afspraak nu gewoon hebben. Geen gezeik. Ben helemaal klaar met al anderhalf jaar binnen zitten voor diezelfde fucking zeikboomers.
Dit. Keer 100.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• FreshMaker
  • Niet online
[...] En sommige zijn een dag later met het maken van de afspraak toch eerder aan de beurt.
Collega van mij, '70 - 2 weken geleden een afspraak gemaakt, kon pas 6 juni terecht voor de eerste
Ik, vorige week woensdag - afg. dinsdag eerste afspraak

Beiden op dezelfde locatie, de andere 2 waren mijns inzien te ver weg ( Dordrecht en Goes )
Zij had de keuze Breda, Zierikzee en Dordrecht

Allebei hadden we liever Breda Airport of zelfs Borchwerf gehad, ivm afstand werkplek ;)
* FreshMaker werkt bij @wildhagen om de hoek

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:33

Ongeveer de helft van de UK is ermee gevaccineerd.

Analoog komt weer helemaal terug

• Plenkske
[...]

Hehe, snap het wel hoor.
Maarja, als de slots nu vol zijn voor de komende tijd dan kunnen ze ook niet zomaar nieuwe geboortejaren toevoegen.
Ik denk dat je liever zsm de afspraak daadwerkelijk hebt, dan dat je hem zsm kunt maken. Stel ze gooien nu geboortejaren open maar de eerste mogelijkheid is pas 20 juni, want eerdere slots zijn nog niet open... dan ben je ook niet blij.
Maar als ze over een paar dagen extra slots toevoegen vanaf bv. 8 juni dan heb je dat toch liever :)

• Plenkske
bert pit schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:24:
[...]

Ongeveer de helft van de UK is ermee gevaccineerd.
De helft van degene die gevaccineerd zijn (59% van UK eerste dosis).
Andere helft is Pfizer.

• FreshMaker
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Hehe, snap het wel hoor.
Maarja, als de slots nu vol zijn voor de komende tijd dan kunnen ze ook niet zomaar nieuwe geboortejaren toevoegen.
Ik denk dat je liever zsm de afspraak daadwerkelijk hebt, dan dat je hem zsm kunt maken. Stel ze gooien nu geboortejaren open maar de eerste mogelijkheid is pas 20 juni, want eerdere slots zijn nog niet open... dan ben je ook niet blij.
Maar als ze over een paar dagen extra slots toevoegen vanaf bv. 8 juni dan heb je dat toch liever :)
Ik zou eigenlijk liever zien zoiets als 'reserve' lijsten
keuze één en keuzelocatie twee
Je krijgt locatie één toegewezen, maar als er op locatie twee een plek vrijkomt, kan je overstappen.

Maar het blijft lastig, en wachten duurt altijd lang

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Nee ik wil dat ze iets meer zekerheid geven, verder dan "Over een uur beginnen we". De data van de vorige 10 jaar 40-50ers stond vorige week nog op begin Juni, dus alle informatie loopt verschikkelijk achter. Nu staat er voor de groep 82-91 nog "Medio Juni", lekker vaag. Als dat over 2 maanden zou zijn zou ik daar wel begrip voor hebben, want logisch dat er veel zekerheid is.

Maar zeker nu de volgorde niet zoveel meer uithaalt kunnen ze toch redelijk veilig al datums noemen waarop je kunt plannen? Dat die afspraak dan wat verder in de toekomst ligt is niet zo'n probleem, maar dan heb je duidelijkheid.

De enige goede reden om nu niet iedereen uit te nodigen lijkt mij vooral om de site/callcenter niet te overbelasten.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59
Waar staat dat er morgen of overmorgen geen nieuwe jaargangen worden toegevoegd? Het ging de afgelopen weken steeds per jaar per dag bijna dus waarom zou dat nu plots anders zijn? Morgen of overmorgen weer verder met 1982 toch?

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01 16:16
Hugo op Twitter:

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 02-06-2021 12:35 ]

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
[...]

Je kan toch gewoon weer naar buiten, terrasje, bioscoopje en weet ik wat. Je kan je vakantie plannen en met of zonder (gratis?) PCR test gewoon lekker op vakantie. Je bent jong dus als je ergens een keer Corona oploopt is het waarschijnlijk ook niet het einde van de wereld?

zeikboomers zijn niet leuk maar huilende, bevoorrechte millennials ook niet :D

• Napsju
  • Laatst online: 23:27
Gezondheidsraad wil vanaf nu alleen nog vaccins Pfizer en Moderna inzetten

https://www.nu.nl/coronav...-en-moderna-inzetten.html

Lekker!

• Plenkske
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Nee ik wil dat ze iets meer zekerheid geven, verder dan "Over een uur beginnen we". De data van de vorige 10 jaar 40-50ers stond vorige week nog op begin Juni, dus alle informatie loopt verschikkelijk achter. Nu staat er voor de groep 82-91 nog "Medio Juni", lekker vaag. Als dat over 2 maanden zou zijn zou ik daar wel begrip voor hebben, want logisch dat er veel zekerheid is.

Maar zeker nu de volgorde niet zoveel meer uithaalt kunnen ze toch redelijk veilig al datums noemen waarop je kunt plannen? Dat die afspraak dan wat verder in de toekomst ligt is niet zo'n probleem, maar dan heb je duidelijkheid.

De enige goede reden om nu niet iedereen uit te nodigen lijkt mij vooral om de site/callcenter niet te overbelasten.
De meeste van die groep zullen de prik ook begin juni krijgen, niet ? Dat ze eerder kunnen inplannen is leuk maar het gaat om het daadwerkelijk prikken.

Als de 82-91 groep ergens komende week kan gaan inplannen zal er ook nog wel een week tussen zitten voor het prikken.
Vergeet niet dat er deze maand ook veel tweede prikken gezet moeten gaan worden.

Blijkbaar is er inderdaad nog te veel onzekerheid over productie en leveringen. Anders hadden ze alles al kunnen inplannen t/m juli.

Persoonlijk zou ik liever volgende week inplannen en een dag later terecht kunnen, dan nu inplannen en pas over 2 weken terecht kunnen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Torgo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Je kan toch gewoon weer naar buiten, terrasje, bioscoopje en weet ik wat. Je kan je vakantie plannen en met of zonder (gratis?) PCR test gewoon lekker op vakantie. Je bent jong dus als je ergens een keer Corona oploopt is het waarschijnlijk ook niet het einde van de wereld?

Ja das leuk en aardig, maar ik zit nog steeds niet te wachten op een corona besmetting. Zeker niet als ik ook een vaccin kan pakken. En vakantie gaat er voor september sowieso niet meer van komen.

Maar in feite bevestig je mijn punt; ik zit niet voor mezelf al sinds maart vorig jaar thuis.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
Napsju schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:34:
Gezondheidsraad wil vanaf nu alleen nog vaccins Pfizer en Moderna inzetten

https://www.nu.nl/coronav...-en-moderna-inzetten.html
Wat in feite dus weer betekend dat er nog meer vertraging is voor de jongere generatie, niet dat Janssen zoveel levert, maar het helpt wel. Met 1 op 1 miljoen kans een veilig vaccin de deur wijzen. Dit land...

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• Torgo
MikeyMan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Ja das leuk en aardig, maar ik zit nog steeds niet te wachten op een corona besmetting. Zeker niet als ik ook een vaccin kan pakken. En vakantie gaat er voor september sowieso niet meer van komen.

Maar in feite bevestig je mijn punt; ik zit niet voor mezelf al sinds maart vorig jaar thuis.
Hoezo kan je niet op vakantie? Dat snap ik niet. Er staan namelijk al een hoop landen op geel en vakantie kan gewoon, toch? Of wil je niet omdat je je zonder vaccin onveilig voelt? (dat kan natuurlijk).

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Persoonlijk zou ik liever volgende week inplannen en een dag later terecht kunnen, dan nu inplannen en pas over 2 weken terecht kunnen.
Ja prima, maar ook daar wordt niet duidelijk over gecommuniceerd. Ze hadden gisteren prima kunnen zeggen we verwachten over x dagen de volgende jaargang(en) open te stellen, dat maken we de avond van te voren bekend.

• TIGER1125
Torgo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Voordat je iedereen die nog moet plannen een bevoorrechte millennial noemt, moet je even niet vergeten dat een deel van die bevoorrechte millennials gewoon al die tijd ook in de frontlinie op straat hebben gestaan. (essentiële beroepen)

Ik had eerlijk gezegd liever gezien dat juist die mensen voorrang kregen bij het vaccineren in plaats van de mensen die een kans hebben gehad en nu ineens weer ingepast gaan worden.

Persoonlijk interesseert het me niet zo, een week eerder of een week later, ware het niet dat mijn werkgever (de overheid) ook het e.e.a. van mij verlangt ondertussen en dat de gehele crisis ook al heeft gedaan. (essentiële beroep) De laatste paar weken merk ik echter dat steeds meer mensen het wel geloven en er een beetje hun eigen draai aan de maatregelen geven.

Afgelopen zaterdag nog tijdens een calamiteit bij iemand in huis, sta je met een mannetje of 3 in die woning bij mevrouw zegt die vrouw: "jullie mogen je mondkapje wel af doen hoor hier binnen."
Ik vraag me overigens af of Hugo in die tweet wel helemaal de waarheid spreekt, een vrijgave pauze vanwege de vele geboortedata die recent zijn vrijgegeven of ruimte op de site en het callcenter proberen te creëren omdat ze werkelijk geen idee hebben hoeveel mensen uit die "boomer"groep zaterdag gaan bellen en online proberen te plannen.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 02-06-2021 12:46 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Torgo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Hoezo kan je niet op vakantie? Dat snap ik niet. Er staan namelijk al een hoop landen op geel en vakantie kan gewoon, toch? Of wil je niet omdat je je zonder vaccin onveilig voelt? (dat kan natuurlijk).
Geel? Ja top...
Gaat me niet om mijn veiligheid; maar het risico dat het toch opeens op oranje springt en/of ik met additionele maatregelen te maken krijg die mijn vakantie ernstig beperken. En eerlijk gezegd; maak me nergens druk over; maar het vliegtuig in met een paar honderd man op een kluitje staat echt niet bovenaan mijn lijst.

Daarnaast; weet niet of je er weleens een boekingssite bij hebt gepakt; je betaalt je blauw momenteel.
*knip*
Rant en denigrerende generalisering laten we achterwege aub.

Ik zit er een beetje doorheen vandaag

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 03-06-2021 12:52 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.