Doe je niet echt toch? Die lui hebben maanden langer moeten wachten op een vaccin en daarmee een veel grotere kans gehad om ernstig ziek te worden en/of dood te gaan. Je kan beter medelijden hebben aan het gebrek aan snuggerheid bij die lui.NMH schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:47:
[...]
Ik sta hier heel erg dubbel in. Enerzijds is het voor iedereen (de weigeraars en de maatschappij) beter om ze alsnog een prik te geven, maar wat me ontzettend tegenstaat is dat je onwenselijk gedrag beloont. Er was duidelijk gecommuniceerd dat er geen vrije vaccinkeuze was, en nu wordt dat via een achterdeur feitelijk wel gedaan. Dat voelt ten eerste onrechtvaardig tegenover degenen die wel hun verantwoordelijkheid genomen hebben en AZ hebben gehaald zodra dat kon en daarmee zichzelf en de maatschappij een dienst bewezen hebben en ten tweede gaat er ook een gevaarlijke precedentwerking van uit. Ik heb in dit topic ook al reacties gezien van mensen die Janssen willen laten schieten; dit soort berichten kunnen ze over de streep trekken om dat ook daadwerkelijk te doen in de hoop later een van de mRNA vaccins aangeboden te krijgen. Als genoeg mensen dat doen gaat het vaccinatietempo omlaag met alle gevolgen van dien.
Op deze manier pakken ze ook de groep mee waarvan de huisarts zelf niet opschiet. Dat is dan wel een klein pluspuntje.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Tja, dat ligt er ook erg aan welke huisarts je hebt. In de tussentijd heb ik AZ gehad omdat de rest van de praktijk al gevaccineerd was. Vandaar had ik al eerder gemeld dat ie me elk moment mocht bellen als ie er eentje over had. Scheelde toch weer een paar weken en die bijwerkingen geloof ik allemaal wel. Het risico dat je in die paar weken Corona krijgt met ernstige bijwerkingen is stukken groter.ijdod schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:04:
Op deze manier pakken ze ook de groep mee waarvan de huisarts zelf niet opschiet. Dat is dan wel een klein pluspuntje.
[removed]
RTL Nieuws meldt zojuist dat de Astrazeneca groep vanaf 5 juni alsnog voor Pfizer/Moderna kan kiezen:
https://www.rtlnieuws.nl/...accinatie-zaterdag-5-juni
Wat ook weer betekend dat de jongere mensen langer moeten wachten. Ik ben er persoonlijk echt klaar mee zo.
Wat ook weer betekend dat de jongere mensen langer moeten wachten. Ik ben er persoonlijk echt klaar mee zo.
[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 01-06-2021 12:55 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
In de praktijk zal de vertraging minimaal zijn, zo veel AZ-weigeraars zullen er relatief niet zijn, en een deel zal ook voor een ander vaccin twijfelen. Maar het signaal dat dit afgeeftTheRicolaa10 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:54:
RTL Nieuws meldt zojuist dat de Astrazeneca groep vanaf 5 juni alsnog voor Pfizer/Moderna kan kiezen:
Dat weten we niet, want we hebben de registratie niet op orde. Dus het kunnen er 50k zijn, maar ook 700k.Norjee schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:58:
[...]
In de praktijk zal de vertraging minimaal zijn, zo veel AZ-weigeraars zullen er relatief niet zijn, en een deel zal ook voor een ander vaccin twijfelen. Maar het signaal dat dit afgeeftHad toch gewacht tot nadat 18 jarigen aan de beurt zijn geweest.
.
[ Voor 114% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:58 ]
Iemand die op het huidige tempo durft te voorspellen wanneer 1991 aan te beurt is?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Met het bovenstaande nieuws: nog wat langer wachten. De drammers krijgen voorrangspartacusNLD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:03:
Iemand die op het huidige tempo durft te voorspellen wanneer 1991 aan te beurt is?
[ Voor 8% gewijzigd door vickypollard op 01-06-2021 13:05 ]
De leeftijdsgroep 1956-1960 bestaat uit 1.138.000 mensen. De huisartsen hebben naar schatting 1.228.601 eerste prikken met AstraZeneca gezet. Zoveel zullen hem dus niet geweigerd hebben denk ik.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:59:
[...]
Dat weten we niet, want we hebben de registratie niet op orde. Dus het kunnen er 50k zijn, maar ook 700k.
Of dat er een hele sloot mensen J&J krijgt?vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:05:
[...]
Met het bovenstaande nieuws: nog wat langer wachten. De drammers krijgen voorrangHet is niet duidelijk hoeveel het er zijn, overigens.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dus we weten het niet precies.Bandicoot schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:06:
[...]
De huisartsen hebben naar schatting 1.228.601 eerste prikken met AstraZeneca gezet.
Dat klopt, maar je kunt een aardige inschatting maken. Het zal dichter bij de 50k zitten dan bij de 700k.
found it:spartacusNLD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:03:
https://twitter.com/YorickB/status/1398427095773159427?s=20
Dat durf ik wel, slag om de arm houdende dat het ministerie de weigergroep nog even gaat inpassen. Dan kom je volgens mij op halverwege volgende week voor de 1991 groep om een afspraak te maken.spartacusNLD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:03:
Wanneer er gemiddeld ongeveer 1,5 leeftijdsgroep per dag afspraken kunnen maken, kom je wanneer je 11 jaar door die 1,5 deelt op iets meer dan 7 dagen. Dan zit je op ongeveer volgende week woensdag.
Als de weigergroep in de tussentijd nog aan de beurt komt en ook qua te prikken personen nog flink aan de maat is, kun je denk ik rekening houden met een uitloop richting het weekend.
Per geboortejaar zit je vanaf nu tot '97 aan nog geen 200k personen volgens het CBS (op basis van geboortes, absolute getallen zullen mogelijk nog iets hoger of lager liggen vanwege overlijdens en/of migratie) De groep die er nu bij komt zit tussen de 230k en 250k per geboortejaar (wederom op basis van geboortes) Daar is nu een groot deel van gevaccineerd, dus ik denk dat we het hoogstens over een groep ter grootte van de huidige geboortejaren hebben.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...ngsgroei/geboren-kinderen
Prikken durf ik niet te zeggen, daar heb ik nu geen zicht op
Nevermind, ik moet beter lezen
[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 01-06-2021 14:29 ]
Prikken, iig dat geeft de titel aan.TIGER1125 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:18:
De vraag is nu of hij prikken of afspraak maken bedoelde...
Het is volledig gissen welk impact de weigergroep heeft mocht deze tussendoor komen. Je weet niet hoeveel het er waren en hoeveel daarvan überhaupt een ander vaccin wel zouden accepteren.
Ze kunnen vanaf 5 juni een afspraak gaan maken, weet niet of ze dan ook meteen aan de beurt zijn.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:31:
Het is volledig gissen welk impact de weigergroep heeft mocht deze tussendoor komen. Je weet niet hoeveel het er waren en hoeveel daarvan überhaupt een ander vaccin wel zouden accepteren.
Er zal zeker impact zijn.
'Een deel van de groep 60-65 jarigen', lees ik.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:31:
Het vaccinatietempo ligt nu wel een stuk hoger dan twee maanden geleden. Bijna elke dag mogen twee nieuwe 'bouwjaren' zich aanmelden, Sommige mensen hier hebben binnen een paar dagen al een afspraak. Een compleet andere situatie dan nog niet zolang geleden. Ik denk dat de impact dus klein is.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Je bedoelt: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid19-vaccinsCocytus schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:01:
[...]
Die percentages voor het voorkómen van ernstige ziekte/dood staan ook echt wel gewoon in de originele studies. Zet het er gewoon allebei bij, en het is duidelijk: zoveel % efficiënt in het voorkómen van symptomen, zoveel % efficiënt in het voorkómen van ziekenhuisopname/dood. Hoe moeilijk kan het zijn? Het kan in een YouTube filmpje van 3 minuten. Nog een disclaimer erbij dat de cijfers niet één op één vergelijkbaar zijn want andere gebieden / populaties en je bent klaar. Dit is echt niet teveel gevraagd.
Geen idee sinds wanneer het er precies staat, maar het staat er nu in ieder geval wel (en in ieder geval sinds 22-05-2021 | 17:35).Effectiviteit van de COVID-19-vaccins
Vaccins van Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en Moderna
Deze vaccins van zijn meer dan 90% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 90% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Uit de onderzoeken blijkt dat mensen die na een vaccinatie toch corona kregen, minder ernstig ziek werden.
Vaccin van AstraZeneca
Het vaccin is 60-80% effectief in het voorkomen van ziekte door coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 60-80% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Het vaccin beschermt vooral goed tegen ernstige ziekte. Onder gevaccineerde mensen zijn er 90% minder ziekenhuisopnames dan onder niet gevaccineerde mensen.
Na een advies van de Gezondheidsraad is besloten dat mensen vanaf 60 jaar, geboren in 1960 of eerder, veilig een prik met AstraZeneca kunnen krijgen. Mensen onder de 60 jaar ontvangen een ander vaccin.
Vaccin van Janssen
Het vaccin is 66% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 66% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Ook beschermt het vaccin 85% van de gevaccineerde mensen tegen ernstige ziekte door het coronavirus.
Het vaccin is goedgekeurd voor mensen vanaf 18 jaar.
Je vergeet dan de mensen die immigreren en emigreren. Aangezien er meer mensen overlijden dan worden geboren en emigreren stijgt de bevolking toch hard in Nederland door immigratie.TIGER1125 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Per geboortejaar zit je vanaf nu tot '97 aan nog geen 200k personen volgens het CBS (op basis van geboortes, absolute getallen zullen nog iets lager liggen vanwege overlijdens)
Edoch ligt het gemiddelde zelfs nog fors onder de 200k.jongetje schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Je vergeet dan de mensen die immigreren en emigreren. Aangezien er meer mensen overlijden dan worden geboren en emigreren stijgt de bevolking toch hard in Nederland door immigratie.
In ieder geval vanaf 13 april al: https://web.archive.org/w...accinatie/covid19-vaccinsgekkie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:40:
[...]
Je bedoelt: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid19-vaccins
[...]
Geen idee sinds wanneer het er precies staat, maar het staat er nu in ieder geval wel (en in ieder geval sinds 22-05-2021 | 17:35).
Ja, dat zou kunnen.Homeland schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:47:
Zou het niet kunnen dat ze vanaf zaterdag de vaccinaties open stellen voor iedereen?
Sorry. Flauwe reactie. Welke gedachte heb je over het waarom dat zou gebeuren?
[ Voor 15% gewijzigd door DutchCommando op 01-06-2021 13:49 ]
Thanks voor het opzoeken !vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:45:
[...]
In ieder geval vanaf 13 april al: https://web.archive.org/w...accinatie/covid19-vaccins
Mwah lijkt mij dan aardig overeen te komen met een aanzienlijk deel van de door de huisarts AZ geprikten waar het gedoe over zou zijn. En net als die lui het daar dan wel gaan opzoeken en van de RIVM site aan gaat nemen als dat van de huisarts ook al niet lukt is, ondanks persoonlijk bellen.
Nee we luisteren naar het "kritische onderzoek" van bijvb. een Doutzen Kroes en andere "influencers", sommige mensen kunnen het wat mij betreft beter gewoon laten bij "mooi gevonden worden".
Kortom ik weiger nog steeds die blaam richting RIVM te zien, wat mij betreft blijft het hem helaas grotendeels in de ontvangers en de tussenstations te zitten.
En dat is vervelend omdat als het echt alleen aan de zender had gelegen er veel makkelijker wat aan te doen was geweest.
Ik ga er vanuit de de meeste ouderen die geen AZ willen zo fatsoenlijk zijn om met het maken van een afspraak voor Pfizer of Moderna te wachten tot alle anderen aan de beurt zijn geweest
eamelink schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:00:
Ik ga er vanuit de de meeste ouderen die geen AZ willen zo fatsoenlijk zijn om met het maken van een afspraak voor Pfizer of Moderna te wachten tot alle anderen aan de beurt zijn geweest
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Wat denk je zelf?eamelink schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:00:
Tuurlijk gaan die er nu ook tussen. Als ze het willen niet gewild hadden hadden ze het ergens in september de afspraak ingepland. Nu komen ze tussen de rest...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ach ja, mocht mijn jaargang niet voor zaterdag aan de beurt zijn dan zal ik eens kijken of ik met een ander jaartal alvast een plekje kan reserveren...
Boomers gonna boomer...
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Houd er rekening mee dat dit gecheckt wordt en je afspraak dan geannuleerd kan worden. Mogelijk heb je alleen jezelf ermeeRegularJohn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:05:
Ach ja, mocht mijn jaargang niet voor zaterdag aan de beurt zijn dan zal ik eens kijken of ik met een ander jaartal alvast een plekje kan reserveren...
Want, wat gaan die paar dagen uitmaken?RegularJohn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:05:
Vaak bu'j te bang!
Het is een beetje krom om die boomers nu alsnog weer tussendoor te plaatsen, maar met 1 a 2 jaartallen per dag op dit moment zal het uiteindelijk ook wel weer meevallen wat betreft vertraging.
Maar uiteindelijk is het wel een beetje de generatie die altijd met alles hun zin wil en zal krijgen.....
Maar uiteindelijk is het wel een beetje de generatie die altijd met alles hun zin wil en zal krijgen.....
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Denk ook maar zo, ook die generatie is een risicogroep voor Corona en komt eerder op IC's terecht, waardoor we eventueel beperkingen langer moeten handhaven / niet terug kunnen naar 'normaal' .
En ik snap ook dat ze het vertrouwen in AZ kwijt zijn, en ze liever met iets anders geprikt worden. AZ was nou eenmaal echt slecht in het nieuws.
Ik heb toch liever dat zij tussendoor nu een prik krijgen, en dat mijn jaar dan maar een paar dagen opgeschoven wordt. Want was is nu nog een week extra op 63 die we al zitten, als het ervoor zorgt dat de zorg meer ontlast gaat worden in de toekomst.
Tenminste als ik voor mezelf spreek een gezonde man van bijna 32.
En ik snap ook dat ze het vertrouwen in AZ kwijt zijn, en ze liever met iets anders geprikt worden. AZ was nou eenmaal echt slecht in het nieuws.
Ik heb toch liever dat zij tussendoor nu een prik krijgen, en dat mijn jaar dan maar een paar dagen opgeschoven wordt. Want was is nu nog een week extra op 63 die we al zitten, als het ervoor zorgt dat de zorg meer ontlast gaat worden in de toekomst.
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Dat kun je ook zeggen over de AZ weigeraars. Die kunnen ook prima een paar dagen nog even wachten... Waarom moeten de jongeren hier de klos van zijn?
Als ze echt dat risico hadden gelopen... Dan hadden ze gewoon die AZ moeten nemen. Niet lullen maar prikken. Zoals ze zeiden het risico op de IC is hoger dan het risico op die bloedproppen. Dus als dat echt het risico was. Dan hadden ze die prik moeten accepteren.Lonestander schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:37:
Denk ook maar zo, ook die generatie is een risicogroep voor Corona en komt eerder op IC's terecht, waardoor we eventueel beperkingen langer moeten handhaven / niet terug kunnen naar 'normaal' .
Als je dan als prinsesje gaat zitten en uiteindelijk ook nog je zin krijgt... Dan vind ik eigenlijk niet dat je ook je zin moet krijgen...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Omdat die jongeren waarschijnlijk niet in het ziekenhuis terecht komen.Robkazoe schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Dat kun je ook zeggen over de AZ weigeraars. Die kunnen ook prima een paar dagen nog even wachten... Waarom moeten de jongeren hier de klos van zijn?
(Van mij hadden ze ook achteraan mogen sluiten hoor maar ik kan er opzicht wel enig begrip voor opbrengen om het zo te doen)
Bij de huisartsen (AZ) leek er ook sprake van dat er een ook de nodige allochtonen weigerden, ondanks moeite van huisartsen, wat dan weer vrij spijtig is omdat die groep medisch gezien niet ondervertegenwoordigd lijkt bij de gevolgen van een infectie en dus ook gebaat zijn bij een injectie.M@cer schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:26:
Het is een beetje krom om die boomers nu alsnog weer tussendoor te plaatsen, maar met 1 a 2 jaartallen per dag op dit moment zal het uiteindelijk ook wel weer meevallen wat betreft vertraging.
Misschien voldoet in deze, dus niet iedereen aan je beeld van de prototype "boomer" generatie.
(en hetzelfde geldt voor andere generaties, zoals "jongeren", de mate van getroffenheid verschilt binnen de generaties nog wel meer dan tussen de generaties en lijkt mij derhalve dan ook maar een vrij matige maatstaf om ernstige verwijten over in de rondte te slingeren).
De jongeren zijn toch ook de klos als de IC's en ziekenhuizen langer bezet zijn dan nodig? Dan kunnen de maatregelen pas later afgeschaald worden. Dus die ouderen eerst prikken, is ook voor jongeren uiteindelijk beneficiair.Robkazoe schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:42:
[...]
We gaan nu megasnel met vaccineren en het gaat om een beperkte groep, ik denk dat het effect in vertraging klein is.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Omdat ze vanaf zaterdag de AZ weigeraars opnieuw een afspraak laten plannen voor een ander vaccin. Dit zou eigenlijk pas eerlijk zijn als iedereen op dat moment in elk geval de kans heeft een afspraak te plannen.DutchCommando schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:48:
[...]
Ja, dat zou kunnen.
Sorry. Flauwe reactie. Welke gedachte heb je over het waarom dat zou gebeuren?
Misschien wat flauw maar dan kan dus niemand meer een afspraak plannen, we zagen het gisteren al toen ongeveer 350k-400k mensen mochten plannen ging het al fout en schijnt de site niet goed te hebben gewerkt laat staan wanneer "de rest" in 1x mag.Homeland schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Omdat ze vanaf zaterdag de AZ weigeraars opnieuw een afspraak laten plannen voor een ander vaccin. Dit zou eigenlijk pas eerlijk zijn als iedereen op dat moment in elk geval de kans heeft een afspraak te plannen.
Maar goed iedereen nu plannen lijkt me eerlijk gezegd nog steeds geen optie want uiteindelijk zijn we afhankelijk van de leveranties van de vaccins en worden er naast de 1e prikken natuurlijk ook 2e prikken gezet.
Op het moment dat er dan geen voorraad is, moet je natuurlijk ook weer veel mensen gaan afzeggen voor, naar ik verwacht, hun 1e prik.
[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 01-06-2021 15:08 ]
Verwijderd
Ben momenteel ook her en der mensen aan het attenderen op de opengestelde jaartallen met het advies om in ieder geval voor het weekend alvast afspraken te maken.Homeland schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Omdat ze vanaf zaterdag de AZ weigeraars opnieuw een afspraak laten plannen voor een ander vaccin. Dit zou eigenlijk pas eerlijk zijn als iedereen op dat moment in elk geval de kans heeft een afspraak te plannen.
"Anders kom je nog na de AZ *knip*, of zit je ernaast in de wachtruimte!"
De term "AZ *knip*" gebruik ik hier regionaal niet hoor. Te dicht bij Alkmaar.
De denigrerende term wappie zien we hier liever niet aub. Het draagt niks bij aan de discussie.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 02-06-2021 18:39 ]
Babyboomers kun je ze niet echt meer noemenM@cer schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:26:
Verwijderd
Waar leg je die grens precies? Hoelang heeft "baby boom" precies geduurd dan? Nu is namelijk ook nog steeds na WO2.marteltor schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:27:
[...]
Babyboomers kun je ze niet echt meer noemenDe babyboom kwam na WO2, dus die zijn nu 70-75. Maar dat terzijde
Grappig. Zit die ouwe nog best goed ook.MdO82 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:42:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland
Volgens deze link werden de meeste mensen geboren in 1946.
Daarna is er rond de jaren 60 nog een "piek" geweest.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2021 15:44 ]
Verwijderd
Inmiddels is de groep 40-60 al meer verantwoordigt in de ziekenhuis en IC-opnames dan de ouderen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland
2250 WP Zuid PVoutput
Hehe.. ik heb me vanmorgen op Twitter ook alvast verontschuldigd toen ik even los ging op de boomers en hun AZ weigering. Blijf het fout vinden dat ze mensen belonen voor koppigheid terwijl ze in maart vooraan in de rij stonden.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:24:
[...]
Ben momenteel ook her en der mensen aan het attenderen op de opengestelde jaartallen met het advies om in ieder geval voor het weekend alvast afspraken te maken.Heel veel mensen weten niet eens dat ze de aankondigingen ergens kunnen lezen. Die zitten allemaal braaf op een brief te wachten. Mijn vrouw had gisteren een vriendin aan de telefoon en die heeft letterlijk nog tijdens het gesrpek afspraken gemaakt. Dat was echt toeval, haar jaartal was net die dag opengegooid.
"Anders kom je nog na de AZ *knip*, of zit je ernaast in de wachtruimte!"![]()
De term "AZ *knip*" gebruik ik hier regionaal niet hoor. Te dicht bij Alkmaar.
(kom ook uit omgeving Alkmaar oorspronkelijk)
[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 02-06-2021 16:04 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Uit RTL-onderzoek blijkt ook dat vaccinkeuze wel iets kan zijn om de vaccinatiebereidheid te verhogen.TR1969 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:44:
[...]
Omdat die jongeren waarschijnlijk niet in het ziekenhuis terecht komen.
(Van mij hadden ze ook achteraan mogen sluiten hoor maar ik kan er opzicht wel enig begrip voor opbrengen om het zo te doen)
Men kiest er nu waarschijnlijk voor om die keuze later pas mogelijk te maken. Ik denk dat het op dit punt niet meer uitmaakt of men dat wel of niet doet, maar dat het op een eerder punt wel uit had kunnen maken.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Mensen hebben om allerlei redenen (irreële) angsten. Je kunt daar wel op losgaan, maar je kunt ook gewoon kijken naar wat de meest efficiënte strategie is, en dat is gewoon zo snel mogelijk eerst de oudsten vaccineren.loekf2 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:48:
[...]
Hehe.. ik heb me vanmorgen op Twitter ook alvast verontschuldigd toen ik even los ging op de boomers en hun AZ weigering. Blijf het fout vinden dat ze mensen belonen voor koppigheid terwijl ze in maart vooraan in de rij stonden.
(kom ook uit omgeving Alkmaar oorspronkelijk)
Het heeft niks te maken met belonen. Dat jij het zo ziet is jouw wereldbeeld en jouw subjectieve interpretatie van een werkelijkheid die vele malen complexer is.
euh, nee.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:41:
Inmiddels is de groep 40-60 al meer verantwoordigt in de ziekenhuis en IC-opnames dan de ouderen
en 40-60 is een vreemde keuze. Beter houd je het gewoon bij 10jaargangen. Dat vergelijkt makkelijker.
Dan zie je wel een grote groep 50-60 op de verpleegafdelingen
Of bedoel je het aantal mensen dat binnenkomt? Dat kan ik zo gauw niet vinden.
verpleegafdelingen
0-40 jaar: 98 (-10)
40-50 jaar: 85 (-1)
50-60 jaar: 177 (+2)
60-70 jaar: 154 (-13)
70+: 347 (-21)
IC's
0-40 jaar: 16 (-)
40-50 jaar: 37 (-3)
50-60 jaar: 133 (-3)
60-70 jaar: 157 (-4)
70+: 104 (-14)
[ Voor 21% gewijzigd door blissard op 01-06-2021 16:46 ]
Verwijderd
Aantal mensen dat binnenkomt.. Zit natuurlijk ook verschil in ligduur en achtergrond. (iemand van 45 kan makkelijker thuis verzorgd worden dan 70+)blissard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:42:
[...]
euh, nee.
en 40-60 is een vreemde keuze. Beter houd je het gewoon bij 10jaargangen. Dat vergelijkt makkelijker.
verpleegafdelingen
IC's
https://www.rivm.nl/nieuw...naties-steeds-duidelijker
Alleen kon er eerder die keuze niet gegeven worden omdat de vaccins de beperkende factor waren. Die werden dus aan specifieke groepen toegekend om zo snel mogelijk iedereen te kunnen vaccineren. We beginnen nu op het punt te komen dat we de keuze wel kunnen geven om er alsnog voor de zorgen dat die vaccinatiegraad omhoog gaat.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Uit RTL-onderzoek blijkt ook dat vaccinkeuze wel iets kan zijn om de vaccinatiebereidheid te verhogen.
Men kiest er nu waarschijnlijk voor om die keuze later pas mogelijk te maken. Ik denk dat het op dit punt niet meer uitmaakt of men dat wel of niet doet, maar dat het op een eerder punt wel uit had kunnen maken.
[removed]
Tja, alleen jammer dat ze verhoudingen blijven gebruiken. Naar mijn idee zou het veel duidelijker zijn als ze aangeven dat de groep gevaccineerden veel sterker daalt dan de groep niet gevaccineerden. Zoals het nu wordt verteld lijkt het net of de groep jongeren aan het stijgen is, terwijl die groep ook steeds kleiner wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Aantal mensen dat binnenkomt.. Zit natuurlijk ook verschil in ligduur en achtergrond. (iemand van 45 kan makkelijker thuis verzorgd worden dan 70+)
[removed]
Het is op het randje, maar je hebt wel gelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Aantal mensen dat binnenkomt.. Zit natuurlijk ook verschil in ligduur en achtergrond. (iemand van 45 kan makkelijker thuis verzorgd worden dan 70+)
Inderdaad, dat leid ik ook af van de cijfers van stichting Nice. Het neemt inderdaad wel rap af, maar als zometeen iedereen (circa 85% a 90%) gevaccineerd is, zal waarschijnlijk de verhouding ouderen in het ziekenhuis weer toenemen t.o.v. de jongeren.blissard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:42:
[...]
euh, nee.
verpleegafdelingen
IC's
Belangrijk worden de veeg rondes en het overtuigen van mensen die wegens hun achtergrond minder vertrouwen in de overheid hebben. Geef ze van mijn part een incentive.
Analoog komt weer helemaal terug
Verwijderd
Dan kan AZ en daarmee ook Janssen grotendeels dus feitelijk de prullenbak in nu (of naar een land waar ze het wel graag zouden willen omdat ze het echt niet kunnen betalen, blijft Europees goedgekeurd natuurlijk).
Tenminste, ik vermoed dat 99% gewoon voor een Pfizer/Moderna gaat als je dan toch gewoon mag kiezen.
Tenminste, ik vermoed dat 99% gewoon voor een Pfizer/Moderna gaat als je dan toch gewoon mag kiezen.
Verwijderd
Dit zijn gewoon absolute cijfers hoor.. Ik zie nergens verhoudingen. Duidelijk daling in de ouderen, veel lichtere /kleinere daling in de jongere groepen. Daar staat niks over verhouding (zoals coronabeeld wel doet soms)redwing schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:05:
[...]
Tja, alleen jammer dat ze verhoudingen blijven gebruiken. Naar mijn idee zou het veel duidelijker zijn als ze aangeven dat de groep gevaccineerden veel sterker daalt dan de groep niet gevaccineerden. Zoals het nu wordt verteld lijkt het net of de groep jongeren aan het stijgen is, terwijl die groep ook steeds kleiner wordt.
Doe mij maar Janssen, en zo ken ik er een hoop die daar de voorkeur voor hebben. Overigens ook prima als ik wel Pfizer of Modena krijg. Of astrazeneca als de tweede prik ook gewoon na 5 weken is.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:08:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
YouTube: Hugo de Jonge: Geen vertraging in vaccinatieproces door herhaaloproe...
Volgens de Jonge levert het geen vertraging op om nu de 60+ nogmaals uit te nodigen. Onzin natuurlijk, want er komen niet opeens extra vaccins bij. Ik geloof best dat de vertraging niet al te groot is, maar zonder vertraging voor jongere mensen is gewoon niet mogelijk.
Volgens de Jonge levert het geen vertraging op om nu de 60+ nogmaals uit te nodigen. Onzin natuurlijk, want er komen niet opeens extra vaccins bij. Ik geloof best dat de vertraging niet al te groot is, maar zonder vertraging voor jongere mensen is gewoon niet mogelijk.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Bij de uitleg zelf staat verschillende keren dat het aandeel ouderen af, en dus het aandeel jongeren toeneemt. Feitelijk juist, maar dit wordt door veel mensen (inclusief media) for aangehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:15:
[...]
Dit zijn gewoon absolute cijfers hoor.. Ik zie nergens verhoudingen. Duidelijk daling in de ouderen, veel lichtere /kleinere daling in de jongere groepen. Daar staat niks over verhouding (zoals coronabeeld wel doet soms)
[removed]
Uiteindelijk misschien wel, maar ik ken genoeg mensen die vooral zo snel mogelijk een vaccin willen/wilden, ongeacht welke (inclusief ikzelf trouwens). Dat AZ zo slecht zou zijn is ten slotte vooral mediageneuzel.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:08:
Dan kan AZ en daarmee ook Janssen grotendeels dus feitelijk de prullenbak in nu (of naar een land waar ze het wel graag zouden willen omdat ze het echt niet kunnen betalen, blijft Europees goedgekeurd natuurlijk).
[removed]
De leveringen van Janssen zijn nog een stuk minder dan eerder gepland. In plaats van ruim 200k per week zijn het er nog maar 80-50k per week. Pfizer helaas ook iets minder aankomende 2 weken.
/f/image/n5xRd7mPTNaEjcdZSd5ERb02.png?f=fotoalbum_large)
Op deze manier gaat Janssen niet eens 1/3 van de beloofde 3 miljoen vaccins in Q2 halen.
/f/image/n5xRd7mPTNaEjcdZSd5ERb02.png?f=fotoalbum_large)
Op deze manier gaat Janssen niet eens 1/3 van de beloofde 3 miljoen vaccins in Q2 halen.
[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 01-06-2021 17:35 ]
Oef, da's wel heel fors minder allemaal. Hopelijk is dit een worst case inschatting en valt het uiteindelijk mee.Woy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:31:
De leveringen van Janssen zijn nog een stuk minder dan eerder gepland. In plaats van ruim 200k per week zijn het er nog maar 80-50k per week. Pfizer helaas ook iets minder aankomende 2 weken.
[Afbeelding]
En als het al niet meevalt dan hoop ik iig dat het ten goede komt aan de derde wereld. Da's ook de reden dat we imo geen kinderen moeten gaan vaccineren. Die vaccins zijn elders nodig om covid én nieuwe besmettelijkere varianten zsm de kop in te drukken, varianten die als ze gaan voorkomen ongetwijfeld ooit ontsnappen.
Eens, ik heb niet de vraag gehad om als bouwjaar 1989, voor AZ te gaan.Homeland schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Nu ik bijna aan de beurt ben, gaan we er weer een groep tussendoor gooien.
Over het algemeen doelt men met 'babyboomer' op de generaties van '46 tot begin jaren 60. Dus de groep waar we het hier over hebben zijn idd boomers.marteltor schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:27:
[...]
Babyboomers kun je ze niet echt meer noemenDe babyboom kwam na WO2, dus die zijn nu 70-75. Maar dat terzijde
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik vermoed dat dit het realistische scenario is. Al begreep ik wel dat er een flink grote batch klaar ligt ( https://www.tijd.be/polit...j-j-vaccins/10308632.html ), maar ik kan daar nog geen besluit over vinden.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:36:
[...]
Oef, da's wel heel fors minder allemaal. Hopelijk is dit een worst case inschatting en valt het uiteindelijk mee.
Ja vooral Janssen is natuurlijk wel een erg goed vaccin voor de 3e wereld, waar het lastig is om mensen meerdere keren naar dezelfde locatie te krijgen. Je ziet het ook met andere infectieziektes dat het lastig is om mensen daar te vaccineren, dus een eenmalige vaccinatie is wel een enorme bonus voor die regios.En als het al niet meevalt dan hoop ik iig dat het ten goede komt aan de derde wereld. Da's ook de reden dat we imo geen kinderen moeten gaan vaccineren. Die vaccins zijn elders nodig om covid én nieuwe besmettelijkere varianten zsm de kop in te drukken, varianten die als ze gaan voorkomen ongetwijfeld ooit ontsnappen.
De boomers zijn toch wel de meest asociale leeftijdsgroep die er is. En maar zeiken tot ze hun zin hebben. Kleine kinderen zijn er niks bij.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:54:
een treffende spreuk
Hij formuleert het gewoon handig. Er is geen vertraging ten opzichte van de al 3 maal vertraagde planning. (In september kan iedereen volledig gevaccineerd zijn) Ten opzichte van de planning van eergisteren ga je gewoon een paar dagen naar achteren.Woy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:23:
YouTube: Hugo de Jonge: Geen vertraging in vaccinatieproces door herhaaloproe...
Het is kunst van het verplaatsen en wijzigen van doelpalen. Maar dan zo dat het lastig is de vinger er op te leggen. Iets waar politici nu eenmaal voor doorgeleerd hebben.
Overigens verwacht ik niet dat de weigerboomers nu ineens in de rij staan. Die zochten gewoon een rationele reden om hun op (onbewuste) angst gebaseerde keuze te onderbouwen. Die vinden heus wel reden om ook geen Janssen of Pfizer te willen.
[ Voor 18% gewijzigd door blissard op 01-06-2021 18:02 ]
Tuurlijk dat snap ik ook, maar daar verliest hij ( bij mij ieder geval ) wel steeds meer geloofwaardigheid, en daar was het al niet zo goed mee gesteld. Daar schiet je in de huidige crisis niks mee op. Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze gewoon een eerlijk verhaal vertellen. "Risico categorie, belangrijk om die snel te vaccineren, jada jada jada, de impact is relatief klein, nog steeds voor half juli iedereen een eerste prik volgens de planning" o.i.d.blissard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:58:
[...]
Hij formuleert het gewoon handig. Er is geen vertraging ten opzichte van de al 3 maal vertraagde planning. (In september kan iedereen volledig gevaccineerd zijn) Ten opzichte van de planning van eergisteren ga je gewoon een paar dagen naar achteren.
Het is kunst van het verplaatsen en wijzigen van doelpalen. Maar dan zo dat het lastig is de vinger er op te leggen. Iets waar politici nu eenmaal voor doorgeleerd hebben.
Maarja politici
Inderdaad. Allemaal gegarandeerde eindloon pensioenen en dan piepen als er een korting dreigt. De enige generatie die nog massaal nieuwe auto’s kan veroorloven en een enorme welvaartsstijging heeft meegemaakt.pro_6or schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:51:
[...]
De boomers zijn toch wel de meest asociale leeftijdsgroep die er is. En maar zeiken tot ze hun zin hebben. Kleine kinderen zijn er niks bij.
Maarja, ‘ze’ willen toch met de sleurhut naar Frankrijk. Dus moeten ze snel de prik hebben.
Ik snap ook nog wel dat ze snél willen. Dat is ook terecht, hou ouder je bent hoe kwetsbaarder je bent (ook voor een ernstig Corona beloop) maar dat was ook de reden dat de huisartsen ze gingen prikken, naast de ggd. Tweesporenbeleid, de jonge 60ers dus éérder dan puur op leeftijd. Dat was een extra voordeel voor ze. En ja, dat heeft veel langer geduurd dan verwacht, oa door de leveringsproblemen en door het trage plannen etc.t14wo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:06:
[...]
Inderdaad. Allemaal gegarandeerde eindloon pensioenen en dan piepen als er een korting dreigt. De enige generatie die nog massaal nieuwe auto’s kan veroorloven en een enorme welvaartsstijging heeft meegemaakt.
Maarja, ‘ze’ willen toch met de sleurhut naar Frankrijk. Dus moeten ze snel de prik hebben.
Maar waar voor mij de pijn zit is dat az ook wat meer bijwerkingen kan hebben. En dan weegt het risico bij de hogere leeftijden veel meer op. Daarom is die keuze juist zo verantwoord. 60/65 AZ, ouder en nog kwetsbaar mRNA en jonger ook.
Maargoed. Pas nu toegeven is dan wel soort van okay. Er is nu wel genoeg Pfizer om het af te maken zonder al te veel vertraging.
een treffende spreuk
Ik ben op zich niet tegen een beetje ouderwets ‘boomer bashen’ maar eigenlijk is dit behoorlijk off-topic en kan je ze moeilijk verantwoordelijk houden voor het overheidsbeleid. Het is niet alsof ze zich allemaal met hesjes op het Malieveld hebben verzameld en hebben gedemonstreerd tot ze hun zin kregen.t14wo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:06:
[...]
Inderdaad. Allemaal gegarandeerde eindloon pensioenen en dan piepen als er een korting dreigt. De enige generatie die nog massaal nieuwe auto’s kan veroorloven en een enorme welvaartsstijging heeft meegemaakt.
Zonder brief kan je alleen online een afspraak maken. En online komen er willekeurig 3 locaties naar boven en willekeurige tijden. Die locaties zijn zomaar 50km+ afstand terwijl er hier om de hoek ook gevaccineerd kan worden.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:24:
[...]
Ben momenteel ook her en der mensen aan het attenderen op de opengestelde jaartallen met het advies om in ieder geval voor het weekend alvast afspraken te maken.Heel veel mensen weten niet eens dat ze de aankondigingen ergens kunnen lezen. Die zitten allemaal braaf op een brief te wachten. Mijn vrouw had gisteren een vriendin aan de telefoon en die heeft letterlijk nog tijdens het gesrpek afspraken gemaakt. Dat was echt toeval, haar jaartal was net die dag opengegooid.
"Anders kom je nog na de AZ wappies, of zit je ernaast in de wachtruimte!"![]()
De term "AZ wappies" gebruik ik hier regionaal niet hoor. Te dicht bij Alkmaar.
Je kan de website refreshen zodat er steeds andere tijden en locaties komen, maar na 100x refreshen ben ik het zat.
Ik wacht wel op de brief en bel dan.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Je kan prima een afspraak maken zonder brief, zolang jouw jaargang maar aan de beurt is.evleerdam schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Zonder brief kan je alleen online een afspraak maken. En online komen er willekeurig 3 locaties naar boven en willekeurige tijden. Die locaties zijn zomaar 50km+ afstand terwijl er hier om de hoek ook gevaccineerd kan worden.
Je kan de website refreshen zodat er steeds andere tijden en locaties komen, maar na 100x refreshen ben ik het zat.
Het landelijk afsprakennummet is 0800 7070, dat is geen geheim nummer
Nee hoor, je kunt zeker wel bellen zonder brief als je jaargang aan de beurt is (bron: vaccinatielijn callcenter agent). De vaccinatielijn wordt wel steeds drukker, waar er tot vorige week bijna geen wachtrijen waren gebeurt dat nu wel. Daarom zullen ze het bellen niet aanmoedigen op het momentevleerdam schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Zonder brief kan je alleen online een afspraak maken. En online komen er willekeurig 3 locaties naar boven en willekeurige tijden. Die locaties zijn zomaar 50km+ afstand terwijl er hier om de hoek ook gevaccineerd kan worden.
Gewoon een paar keer gerefreshed tot ik in papendal kon. 15 juni. Ben van jaargang 79. Snel genoeg, ik wacht wel even. Dan kunnen anderen bellen.
een treffende spreuk
vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:31:
[...]
Je kan prima een afspraak maken zonder brief, zolang jouw jaargang maar aan de beurt is.
Het landelijk afsprakennummet is 0800 7070, dat is geen geheim nummer
Ik geloof jullie natuurlijk zo. Maar de overheid geeft zelf aan dat je de brief nodig hebt. Dus dan kan ik me voorstellen dat mensen dat advies ook opvolgen.RobbertC schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:37:
[...]
Nee hoor, je kunt zeker wel bellen zonder brief als je jaargang aan de beurt is (bron: vaccinatielijn callcenter agent). De vaccinatielijn wordt wel steeds drukker, waar er tot vorige week bijna geen wachtrijen waren gebeurt dat nu wel. Daarom zullen ze het bellen niet aanmoedigen op het moment
https://www.rijksoverheid...r-vaccinatie-tegen-corona
Wilt u telefonisch een afspraak maken? Wacht dan tot u de uitnodiging voor vaccinatie hebt ontvangen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Geloof je het RIVM wel?evleerdam schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:08:
[...]
[...]
Ik geloof jullie natuurlijk zo. Maar de overheid geeft zelf aan dat je de brief nodig hebt. Dus dan kan ik me voorstellen dat mensen dat advies ook opvolgen.
[...]
Dag Jennifer, je leeftijd wordt op de locatie gecheckt via je ID-bewijs. De gezondheidsverklaring zit ook in de afspraakbevestiging die je per e-mail krijgt. Dus je hoeft de brief niet per se af te wachten. Neem wel je mobiele telefoon met de bevestiging mee. ^jl
— RIVM (@rivm) 27 mei 2021
Als je langs kunt komen zonder brief, kun je per definitie een afspraak maken zonder brief.
[
[ Voor 99% gewijzigd door vickypollard op 01-06-2021 19:19 ]
Verdere opschaling van Pfizer:
Vaccinproducent Pfizer mag van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) meer coronavaccins gaan produceren in een fabriek in het Belgische Puurs, tussen Antwerpen en Brussel. Volgens het EMA is de fabriek "in staat om constant vaccins van hoge kwaliteit te produceren", schrijft de toezichthouder van vaccins in een verklaring.
Pfizer wil de productie opschroeven door meer installaties te plaatsen waar het vaccin wordt gemaakt. Ook wil het bedrijf meer plekken inrichten waar het vaccin in flesjes wordt gestopt. Nu Pfizer akkoord heeft van het EMA, zal de productie "onmiddellijk een groot effect hebben op de levering van het coronavaccin van Pfizer en BioNTech aan de Europese Unie", aldus het EMA.
Tja, dat snap ik ook wel. Hoeveel dodo's krijg je anders aan de lijn die (kennelijk) niet in staat zijn hun eigen bouwjaar te herinneren?evleerdam schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:08:
[...]
[...]
Ik geloof jullie natuurlijk zo. Maar de overheid geeft zelf aan dat je de brief nodig hebt. Dus dan kan ik me voorstellen dat mensen dat advies ook opvolgen.
[...]
...En hoe vaak gaan dat precies dezelfde bellers zijn die 'Karen'-stijl maar niet wíllen begrijpen wat je ze probeert uit te leggen? Ik heb ooit, lang geleden, in retail gewerkt - je leert ontluisterend snel hoe hard een procentje of vijf gewoon niets wíl begrijpen
Ja, ik geloof zeker dat het kan.vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:17:
[...]
Geloof je het RIVM wel?
[Twitter]
Als je langs kunt komen zonder brief, kun je per definitie een afspraak maken zonder brief.
Alleen zowel de website van de Rijksoverheid als https://coronatest.nl/ geven aan dat het niet kan.
Dus vreemd dat de RIVM en Rijksoverheid elkaar tegenspreken. Nu snap ik dat het RIVM gelijk heeft, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen alsnog wachten op de brief.
Geeft wel weer het beleid weer van de overheid. Websites die elkaar tegen spreken, op Twitter volgen wanneer je aan de beurt bent (of dus wachten op de brief, maar die komt een stuk later) en geen flauw idee hebben hoeveel mensen er nu eigenlijk gevaccineerd zijn.
Dat laatste is sowieso waariceheart schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:22:
[...]
Tja, dat snap ik ook wel. Hoeveel dodo's krijg je anders aan de lijn die (kennelijk) niet in staat zijn hun eigen bouwjaar te herinneren?
...En hoe vaak gaan dat precies dezelfde bellers zijn die 'Karen'-stijl maar niet wíllen begrijpen wat je ze probeert uit te leggen? Ik heb ooit, lang geleden, in retail gewerkt - je leert ontluisterend snel hoe hard een procentje of vijf gewoon niets wíl begrijpen
En de laatste check is dan wel weer een 'autonome" GGD-er die niet het RIVM of hr de Jonge als baas heeft. Gelukkig was ook mijn ervaring bij de prikstaten dat ze daar meer zijn van "niet lullen maar prikken".evleerdam schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Ja, ik geloof zeker dat het kan.
Alleen zowel de website van de Rijksoverheid als https://coronatest.nl/ geven aan dat het niet kan.
Dus vreemd dat de RIVM en Rijksoverheid elkaar tegenspreken. Nu snap ik dat het RIVM gelijk heeft, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen alsnog wachten op de brief.
Geeft wel weer het beleid weer van de overheid. Websites die elkaar tegen spreken, op Twitter volgen wanneer je aan de beurt bent (of dus wachten op de brief, maar die komt een stuk later) en geen flauw idee hebben hoeveel mensen er nu eigenlijk gevaccineerd zijn.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ik weet niet of het hier al was gemeld:
GGD roept op: 'Niet online, maar bellen voor vaccinatie-afspraak in regio' #rtvutrecht
https://rtvu.nl/n/2183323/
GGD roept op: 'Niet online, maar bellen voor vaccinatie-afspraak in regio' #rtvutrecht
https://rtvu.nl/n/2183323/
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Wat is onmiddellijk. Hoelang duurt productie van een vaccin? Kunnen we deze week daar de eerste batches van verwachten of is dat over 2 weken? Vragen, vragen, vragen
[ Voor 4% gewijzigd door Boinkie op 01-06-2021 20:59 ]
Belachelijk uiteraard. Dan hadden ze maar op rationele gronden AZ moeten nemen. Nu vind ik dat mijn leeftijdsgenoten en ik eens voor mogen op deze mensen. Wij (mbo, hbo) weten niet eens zeker of we aan het begin van het volgend schooljaar überhaupt normaal naar school mogen. We hebben het hele afgelopen jaar al een offer moeten brengen op dat gebied voor uitgerekend die mensen. Moeten we nog langer wachten omdat deze groep ertussen gepiept wordt.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:54:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het is niet zo dat dit AZ vaccins zijn weggegooid omdat die groep het niet wilde. Daarmee is gewoon verder gegaan en liepen we nu misschien 2 a 3 dagen achter? Dat lopen we nu weer in. En daarbij maakt die paar dagen toch geen verschil meer? In de praktijk zou het juist nog sneller open moeten gaan omdat nu juist de groep met het grootste risico alsnog wil laten vaccineren.Soccer98 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Moeten we nog langer wachten omdat deze groep ertussen gepiept wordt.
Kwam op Reddit deze quote tegen:Boinkie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:59:
[...]
Wat is onmiddellijk. Hoelang duurt productie van een vaccin? Kunnen we deze week daar de eerste batches van verwachten of is dat over 2 weken? Vragen, vragen, vragen
Dus ik denk dat ze al een tijdje wat aan het testdraaien zijn in Belgie.The recommendation by the Agency’s Committee for Human Medicines (CHMP) is expected to have a significant and immediate impact on the supply of Comirnaty
Reken minimaal een maand voor productie inclusief alle QC testen en compleet maken van alle documentatie voor vrijgifte van een batch.Boinkie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:59:
[...]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Juist niet lijkt me. Er wordt nu Pfizer, Moderna en/of Janssen gegeven aan deze mensen, die in principe voor anderen bedoeld waren. Deze groep zou immers gewoon AZ krijgen.jongetje schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:20:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het is niet zo dat dit AZ vaccins zijn weggegooid omdat die groep het niet wilde. Daarmee is gewoon verder gegaan en liepen we nu misschien 2 a 3 dagen achter? Dat lopen we nu weer in. En daarbij maakt die paar dagen toch geen verschil meer? In de praktijk zou het juist nog sneller open moeten gaan omdat nu juist de groep met het grootste risico alsnog wil laten vaccineren.
Nu heeft iemand anders die AZ gehad, die anders Moderna/Phizer/Janssen had gehad.Soccer98 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:37:
[...]
Juist niet lijkt me. Er wordt nu Pfizer, Moderna en/of Janssen gegeven aan deze mensen, die in principe voor anderen bedoeld waren. Deze groep zou immers gewoon AZ krijgen.
We hebben geen AZ over ofzo. Die hebben maar een fractie geleverd van wat ze beloofd hadden.
Zoals ik eerder in dit topic al zei: je kunt er weinig aan doen dat er mensen zijn met (irrationele) angsten en hen dan benadelen heeft ook geen zin.Soccer98 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Belachelijk uiteraard. Dan hadden ze maar op rationele gronden AZ moeten nemen. Nu vind ik dat mijn leeftijdsgenoten en ik eens voor mogen op deze mensen. Wij (mbo, hbo) weten niet eens zeker of we aan het begin van het volgend schooljaar überhaupt normaal naar school mogen. We hebben het hele afgelopen jaar al een offer moeten brengen op dat gebied voor uitgerekend die mensen. Moeten we nog langer wachten omdat deze groep ertussen gepiept wordt.
Maar wat jij zegt is een ander probleem: jongeren zijn in zeer grote mate de dupe van deze crisis. Leerachterstanden, sociale eenzaamheid, minder werk en hogere werkeloosheid, op een moment dat de kloof tussen rijk en arm sowieso enorm hard groeit, maken het enorm pijnlijk dat de oudjes straks ook weer eerder alles mogen. Eerder op vakantie, geen 120 euro aan PCR-test om te reizen meer uitgeven om vervolgens in quarantaine te moeten op sommige plekken, enzovoorts. En daarna mogen de jongeren de puinzooi van de oudere generaties oplossen: grote klimaatproblemen en alle financiële gevolgen daarvan. Dus volledig terecht.
Dat De Jonge het heeft over asociale acties bij voordringen is daardoor ook zo pijnlijk en fout. Als jongere ben je je baan kwijt, leef je in eenzaamheid, lijd je soms aan depressie, wordt je gevraagd om alles op te geven, terwijl er naar jouw situatie niet wordt gekeken: mentale gezondheid is nog steeds van ondergeschikt belang in Nederland, en er is geen enkel bedankje voor jouw offer. Het wordt als vanzelfsprekend gezien, maar tegelijkertijd steekt de regering naar jouw generatie een middelvinger op door niets te doen aan klimaat en andere schrijnende problematiek waar jongeren mee te maken hebben. De vraag is wie er nou asociaal is. De Nederlandse regering vind ik asocialer dan die enkele jongere die probeert voor te dringen. Tegelijkertijd doen ze aan een soort gaslighting om je wijs te maken dat jíj gek bent, terwijl zij asociaal beleid voeren.
Wat dat betreft ben ik blij dat covid de ongelijkheid heeft benadrukt zodat meer mensen zich er nu bewust van zijn. Ik hoop dat dat zich in de juiste (politieke) keuzes vertaalt straks, maar eigenlijk vrees ik wel het ergste.
Hoe dan ook, ik vraag me af hoeveel vertraging dit nu gaat veroorzaken. Zullen het zo veel mensen zijn? Ik denk dat het linksom of rechtsom niet zo veel uitmaakt eigenlijk. Maar dat het weer een tegenslag is en zuur is, dat snap ik 100%!
Dat is niet helemaal waar. Doordat we het niet onder de 60 gebruiken zijn de groepen die het krijgen al geprikt en zijn nieuwe leveringen dus over. Hiervan gaan we nu een groot deel versneld naar Suriname sturen:RocketKoen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:52:
[...]
We hebben geen AZ over ofzo. Die hebben maar een fractie geleverd van wat ze beloofd hadden.
Initiële aankondiging: https://www.nu.nl/coronav...naar-suriname-sturen.html
Levering mogelijk zelfs volgende week al: https://www.lc.nl/binnenl...ar-Suriname-26860649.html
Valt ook op te maken uit het verkorten van de periode tussen de 1e en 2e prik: https://www.ad.nl/nieuws/...ot-twaalf-weken~ab720290/
Dat is ook een beetje waarom het echt als voordringen wordt ervaren. De rest is namelijk nog wel schaars en de 60-'ers mogen alleen de schaarse vaccins. Uiteindelijk scheelt het netto maar een paar dagen maar snap de boosheid volkomen.Tot nu toe kregen huisartsen de instructie om de tweede AstraZeneca-prik tien tot veertien weken na de eerste te geven. Vanwege die relatief lange termijn liet minister De Jonge de Gezondheidsraad onderzoeken of dat eerder kan. Vergeleken met Janssen (maar één prik), Pfizer/BioNTech en Moderna (tweede prik na zes weken) zijn mensen die AstraZeneca krijgen pas laat volledig beschermd. Daar komt bij dat inmiddels genoeg vaccins beschikbaar zijn. België heeft de wachttijd tot de tweede prik met AstraZeneca om die redenen onlangs ingekort van twaalf naar acht weken.
Waar kun je vinden dat we geen AZ over hebben? Ik zou denken dat we er ondanks de gebrekkige levering best wat moeten hebben liggen. Of wellicht nemen we ze niet meer af.RocketKoen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:52:
[...]
Nu heeft iemand anders die AZ gehad, die anders Moderna/Phizer/Janssen had gehad.
Verwijderd
Nee, AZ is afgeschreven. Ze moeten die tweede prik nog zetten bij veel mensen, maar alles wat er nog extra geleverd gaat worden gaan ze toch niet meer kwijtraken nu er gekozen mag worden. Dat gaat zoals iemand anders al opmerkte gewoon naar landen waar het ech volop Crisis is (code zwart in Suriname bijvoorbeeld inderdaad, landen waar het heel heftig is en ze geen middelen hebben om genoeg vaccin te kopen....).RocketKoen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:52:
[...]
Nu heeft iemand anders die AZ gehad, die anders Moderna/Phizer/Janssen had gehad.
Janssen heeft 1 groot voordeel en dat is "maar 1 prik". Janssen heeft ook een groot nadeel: ze leveren nauwelijks. Dus Janssen gaat gewoon ingehaald worden door de tijd. Pfizer levert namelijk wel, en meer en meer. Iedereen die nu met extra leveringen van Pfizer geprikt wordt, hoeft geen Janssen meer.
Qua imago hebben we inmiddels gewoon een winnaar onder de vaccins. Moderna lijkt ondanks weinig leveringen de dans een beetje te ontspringen, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de naam meestal binnen 1cm afstand van "Pfizer" staat. AZ is uitgekotst en bij Janssen vissen ze achter het net (hier in NL dan).
Maar er is natuurlijk meer dan alleen Nederland of zelfs Europa. ALS Janssen zijn productie op gang krijgt heeft het zetten van maar 1 prik gigantische voordelen in landen in bijvoorbeeld Afrika waar de infrastructuur en registratie een stuk slechter is.Verwijderd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:45:
[...]
Nee, AZ is afgeschreven. Ze moeten die tweede prik nog zetten bij veel mensen, maar alles wat er nog extra geleverd gaat worden gaan ze toch niet meer kwijtraken nu er gekozen mag worden. Dat gaat zoals iemand anders al opmerkte gewoon naar landen waar het ech volop Crisis is (code zwart in Suriname bijvoorbeeld inderdaad, landen waar het heel heftig is en ze geen middelen hebben om genoeg vaccin te kopen....).
Janssen heeft 1 groot voordeel en dat is "maar 1 prik". Janssen heeft ook een groot nadeel: ze leveren nauwelijks. Dus Janssen gaat gewoon ingehaald worden door de tijd. Pfizer levert namelijk wel, en meer en meer. Iedereen die nu met extra leveringen van Pfizer geprikt wordt, hoeft geen Janssen meer.
Qua imago hebben we inmiddels gewoon een winnaar onder de vaccins. Moderna lijkt ondanks weinig leveringen de dans een beetje te ontspringen, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de naam meestal binnen 1cm afstand van "Pfizer" staat. AZ is uitgekotst en bij Janssen vissen ze achter het net (hier in NL dan).
Na die ene prik is het gewoon klaar, terwijl je bij de andere vaccins maar moet hopen dat die juist geregistreerd is en dat de mensen ook terug komen voor de tweede prik.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
We hebben heel weinig gekregen.blissard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:31:
[...]
Waar kun je vinden dat we geen AZ over hebben? Ik zou denken dat we er ondanks de gebrekkige levering best wat moeten hebben liggen. Of wellicht nemen we ze niet meer af.
Wat er overblijft of waar we nog recht op hebben gaat naar andere EU landen maar waarschijnlijker dat het gedoneerd wordt aan COVAX voor wereldwijde vaccinatie programma.
3 keer raden welke generatie zeer oververtegenwoordigd is in de (landelijke) politiek. Niet voor niets worden allerlei moeilijke (dure) vraagstukken vooruit geschoven. (Pensioen, belastingstelsel, milieu en klimaat)Torgo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:18:
[...]
Ik ben op zich niet tegen een beetje ouderwets ‘boomer bashen’ maar eigenlijk is dit behoorlijk off-topic en kan je ze moeilijk verantwoordelijk houden voor het overheidsbeleid. Het is niet alsof ze zich allemaal met hesjes op het Malieveld hebben verzameld en hebben gedemonstreerd tot ze hun zin kregen.
Maargoed idd offtopic.
Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.