DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik ben toch malle pietje niet!
Hier 11 juni en 16 juli geluktGunner schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:38:
Krijg steeds online de melding dat het te druk is.
17 juli op vakantie naar Frankrijk
[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 31-05-2021 11:43 ]
Elect a clown, expect a circus.
Kreeg meteen iemand aan de lijn bij de afspraken lijn zonder wachttijden
[ Voor 50% gewijzigd door Dracula op 31-05-2021 11:42 ]
Tuurlijk niet. Als je paar uur/minuten te vroeg boekt is dat echt geen probleem hoor….TIGER1125 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:27:
[...]
[...]
Niet om het één of ander hoor, maar de leeftijdscheck is daar waar jij die 1978 invult, en niet op basis van je digid. (ik kon namelijk ook een afspraak maken in de leeftijdsgroep van m'n moeder, als ik dat gewild had) Wanneer blijkt dat je voor je beurt bent, zeggen ze je afspraak alsnog af.
Daar moet je even voor bellen. Het is wel mogelijk. Eerder kan dan weer niet.The Legend schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:41:
Kun je de 2e prik ook uitstellen? Die gaat voor mij precies in de zomervakantie vallen, en dan hoop ik in Frankrijk te zitten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je de afgelopen 6 maanden covid gehad hebt, dan hoef je volgens het RIVM maar 1 prik te hebben.Vrijdag schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
14 juni. Bij mij stond er "Enkele prik" en geen tweede datum. Dus ik hoef maar één keer te komen? Dat zou wel fijn zijn
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
1976 krijgt JanssenAgent47 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:18:
[...]
Pfizer en Moderna zijn gelukkig erg betrouwbaar![]()
Ik vermoed dan Jansen voor de 18-30 groep bewaard wordt....
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Op pc lukte het niet, op iphone wel.Slasher schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
[...]
Hier 11 juni en 16 juli gelukt
17 juli op vakantie naar Frankrijk
ook 11 juni in de avond en tweede 17 juli, gewoon lokaal
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik denk dat ik voor de zekerheid maar even ga bellen. Ik heb wel covid gehad maar dat was van oktober tot november vorig jaar. Nu blijft het nog wel een tijdje in je systeem zitten maar ik weet niet of je dat ook moet meetellen eigenlijk.TheRicolaa10 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:43:
[...]
Als je de afgelopen 6 maanden covid gehad hebt, dan hoef je volgens het RIVM maar 1 prik te hebben.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
ToevalligGunner schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:44:
[...]
Op pc lukte het niet, op iphone wel.
ook 11 juni in de avond en tweede 17 juli, gewoon lokaal
Ik ook gewoon lokaal
Elect a clown, expect a circus.
Enkele prik kan ook gewoon betekenen dat je Janssen krijgt, dat staat in de bevestigingsmail. Dus wacht daar even opVrijdag schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Ik denk dat ik voor de zekerheid maar even ga bellen. Ik heb wel covid gehad maar dat was van oktober tot november vorig jaar. Nu blijft het nog wel een tijdje in je systeem zitten maar ik weet niet of je dat ook moet meetellen eigenlijk.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik zou dan zelf wel bang zijn dat je je paspoort niet gaan krijgen omdat je dan maar 1 prik hebt gehad.TheRicolaa10 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:43:
[...]
Als je de afgelopen 6 maanden covid gehad hebt, dan hoef je volgens het RIVM maar 1 prik te hebben.
Oh, dat is wel een goede tip. Dan wacht ik tot ik de mail heb gekregen. DankjewelWillybubba schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:46:
[...]
Enkele prik kan ook gewoon betekenen dat je Janssen krijgt, dat staat in de bevestigingsmail. Dus wacht daar even op
Inderdaad, als ze 2 jaar per dag pakken dan kan ik donderdag ook een afspraak gaan maken.martwoutnl schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:20:
[...]
Het gaat de laatste dagen echt snel. Nog even en de eerste dertigers zijn aan de beurt.
Prik buddies! Ik ben ook 11 juni aan de beurtHumma Kavula schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:35:
Yes, 11 Juni eerste prik, 79 en 80 is geen Jansen iig
Ben echt super blij dat ik eindelijk mag. Uiteindelijk ben ik nog sneller aan de beurt dan mn broer en zus (4 en 8 jr ouder)
[ Voor 23% gewijzigd door Player1S op 31-05-2021 12:00 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Klopt. Ik ben nog lang niet aan de beurt (1998 en geen medisch risico, wel corona gehad 7 maanden geleden) maar het gaat erg snel.martwoutnl schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:20:
[...]
Het gaat de laatste dagen echt snel. Nog even en de eerste dertigers zijn aan de beurt.
Omdat er elke dag twee nieuwe jaren zijn die gevaccineerd kunnen worden, hoop ik dat ik met ongeveer 2 weken een afspraak kan maken. Hopelijk zit er niet al te veel tijd tussen het afspraak maken en de eerste prik.
Yes hier ook, 2 afspraken staan dus wordt Pfizer of Moderna voor mij. In ieder geval een fijn gevoel dat dit zo snel al kan. Volgende week 7 juni krijg ik mijn eerste shot in de RaiHumma Kavula schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:35:
Yes, 11 Juni eerste prik, 79 en 80 is geen Jansen iig
Zou je zomaar Moderna kunnen krijgen aangezien de RAI een van de Moderna locaties isMiki schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Yes hier ook, 2 afspraken staan dus wordt Pfizer of Moderna voor mij. In ieder geval een fijn gevoel dat dit zo snel al kan. Volgende week 7 juni krijg ik mijn eerste shot in de Rai
Untappd: Louwke80
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Jorizzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:13:
Zojuist de bevestigingsmails gekregen! Na 14,5 maand thuiswerken en toch wel (al dan niet reële) angst om corona op te lopen is dit wel een megaopkikker hoor!
Hoe lang heeft er voor jou tussen gezeten tussen afspraak maken en mail ontvangen? Ik heb namelijk nog steeds niks gehadJorizzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:13:
Zojuist de bevestigingsmails gekregen! Na 14,5 maand thuiswerken en toch wel (al dan niet reële) angst om corona op te lopen is dit wel een megaopkikker hoor!
Inmiddels ruim half uur geleden
Overigs zelfde gevoel hier. Na 14.5 maand wel klaar met thuis werken. Wel dure auto voor de deur maar geen reiskostenvergoeding begon er ook in te hakken.
En laatst date misgelopen omdat ze tijdens corona niet wilde daten. Zo'n 2 maand terug toch eindelijk die mentale dreun gekregen en flink down geweest tot moment dat de afspraak was gemaakt voor mn shot.
[ Voor 29% gewijzigd door Player1S op 31-05-2021 12:24 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik denk dat ze gewoon af en toe een jaargang voor Janssen pakken als ze weer genoeg vrije slots daarvoor open kunnen stellen.Agent47 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:18:
[...]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Hier idem, nog helemaal niets ontvangen. Ik vertrouw er echter wel op dat het goed komt. Het zal vast komen door een vloedgolf aan enthousiastelingen die een afspraak hebben ingeschotenPlayer1S schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Hoe lang heeft er voor jou tussen gezeten tussen afspraak maken en mail ontvangen? Ik heb namelijk nog steeds niks gehad
Overigs zelfde gevoel hier. Na 14.5 maand wel klaar met thuis werken. Wel dure auto voor de deur maar geen reiskostenvergoeding begon er ook in te hakken.
En laatst date misgelopen omdat ze tijdens corona niet wilde daten. Zo'n 2 maand terug toch eindelijk die mentale dreun gekregen en flink down geweest tot moment dat de afspraak was gemaakt voor mn shot.
Yes yes, ik kan nog wel wat dansjes doen zo blij ben ik
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 31-05-2021 12:27 ]
Ja ook niets ontvangen en inderdaad was mijn gedachten ook. Als ik inlog op de website staat de uitnodiging er gewoon op.Miki schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:25:
[...]
Hier idem, nog helemaal niets ontvangen. Ik vertrouw er echter wel op dat het goed komt. Het zal vast komen door een vloedgolf aan enthousiastelingen die een afspraak hebben ingeschoten
Yes yes, ik kan nog wel wat dansjes doen zo blij ben ik
Untappd: Louwke80
Nope. Ik mag donderdag voor een Janssen vaccin en ik ben geboren in 1976. Dus een stukje ouder dan 30.Agent47 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:18:
[...]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Bij mijn vader zat er 3 uur tussen. Komt allemaal goed.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ging meer om het feit dat mensen van 1979-80 nu moderna en pfizer kregenthunder8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Nope. Ik mag donderdag voor een Janssen vaccin en ik ben geboren in 1976. Dus een stukje ouder dan 30.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik kreeg hem echt pas veel later.Player1S schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:21:
Hoe lang heeft er voor jou tussen gezeten tussen afspraak maken en mail ontvangen? Ik heb namelijk nog steeds niks gehad
Mijn vrouw kreeg hem nooit.
Ik heb toen gebeld naar de lijn en daar naar 'wijzigingen' gegaan.
Uitgelegd en dan doen ze een check (BSN en NAW) en dan vertellen ze je dat je wel degelijk een afspraak hebt (als het goed is.
Ik wist toen nog niet dat ik ook kon inloggen op een site en daar kon nakijken welke data er voor ons stonden.
[ Voor 9% gewijzigd door Rzaan op 31-05-2021 12:30 ]
Yep,same here. Helaas dan wel weer 6 weken tussen de prikken ipv 5 maar as zondag al is wel erg fijn. Eind Juli dan hopelijk goed beschermd.Jorizzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:13:
Daar lijkt het op. Volgens mij 68 en 69 met Janssen, rest met Pfizer. Toen 76 weer met Janssen (heb hem gisteren gehad) en nu 78-80 weer met Pfizer. Af en toe zullen er 1 of 2 jaargangen Janssen tussendoor komen lijkt het op.Woy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:23:
[...]
Ik denk dat ze gewoon af en toe een jaargang voor Janssen pakken als ze weer genoeg vrije slots daarvoor open kunnen stellen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Alle vaccinaties zijn erg betrouwbaar het is niet zo dat vanwege een hogere percentage het vaccin beter isAgent47 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:18:
[...]
uitgebreide info hier waarin alles keurig wordt uitgelegd.
YouTube: Why you can't compare Covid-19 vaccines
Ik ben over 2 weken aan de beurt voor de eerste prik
[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 31-05-2021 12:39 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Kan je ergens zien welk vaccin waar geprikt wordt?Dracula schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Zou je zomaar Moderna kunnen krijgen aangezien de RAI een van de Moderna locaties is
the older I get, the better I was...
Ik vermoed dat we op een gegeven moment nog wel in de situatie komen waar de VS nu in zit: iedereen die wil kan direct een prik krijgen, en er moet juist een flinke reclamecampagne komen om mensen aan te sporen er eentje te halen. Ik ben benieuwd wat het percentage per jaargang is wat direct een afspraak maakt. Velen van ons hier op het forum houden het nauwlettend in de gaten en duiken er direct op als een jaartal beschikbaar is, nog velen meer in Nederland zullen pas een afspraak maken als de brief er is en dan voor het deel wat dan nog niet reageert zal er dus campagne gevoerd moeten worden denk ik. Doe mij maar een gratis (craft) biertje met m'n vaccinatiebewijs
Nee dat kun je niet zien echter als je maar 1 afspraak hebt moet het Jansen zijn.Kees-Jan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:43:
[...]
Kan je ergens zien welk vaccin waar geprikt wordt?
Bij 2 afspraken is het Pfizer of Moderna.
voor Moderna:
Moderna lijken toch meer dan tien locaties te zijn. Behalve ziekenhuizen oa Raalte, Wijhe, Helmond, Jaarbeurs, Gorinchem, Den Bosch, Ridderkerk, Groningen, Rijswijk, Franeker, Amsterdam RAI, Groot-Ammers, Meppel, Veghel, Almkerk, Leeuwarden, Herten, Appingedam
bron: twitter Kirsten Verdel
Na tijdje F5en toch uiteindelijk gelukt. Mag 18 juni voor de eerste. Lekker op 5 minuten lopen.
Iets eerder kon wel maar dan moet ik een half uur rijden. Die paar dagen extra overleef ik ook nog wel.
Krijg trouwens Pfizer. Op locatie prikken ze alleen maar Pfizer.
[ Voor 9% gewijzigd door Highfive95 op 31-05-2021 12:53 ]
Zal je zien dat er net één dag van tevoren een Intercity je slaapkamer binnen komt rijdenHighfive95 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:52:
Iets eerder kon wel maar dan moet ik een half uur rijden. Die paar dagen extra overleef ik ook nog wel.
Ik heb net gebeld omdat ik niet zeker was van de halfjaar termijn. Ik heb nu een nieuwe afspraak, de eerste is op 15 juni en de tweede 21 juli. Mooi voor de zomer dus
even mezelf quoten hoor want nu vers in de Volkskrant:blissard schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:21:
@Rukapul Goed opgemerkt. Met een extra vraag: “wilt u dichtbij of zo snel mogelijk”, zou dat in te passen zijn zonder de rest van het systeem overhoop te gooien.
GGD:
Als geste overweegt GGD GHOR nu een extra optie in het systeem in te bouwen: dat je een voorkeur kunt aangeven voor een vaccinatielocatie. Dat zal meestal de locatie het dichtst bij huis zijn. ‘Daar krijg je dan de opties van. Dan moet iemand misschien wel een paar dagen langer wachten op een afspraak. Iedereen die uitgenodigd is, kan hoe dan ook tussen nu en drie weken terecht.’
https://www.volkskrant.nl...uis-hoe-kan-dat~b7697d51/
blissard schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:40:
[...]
even mezelf quoten hoor want nu vers in de Volkskrant:
GGD:
Als geste overweegt GGD GHOR nu een extra optie in het systeem in te bouwen: dat je een voorkeur kunt aangeven voor een vaccinatielocatie. Dat zal meestal de locatie het dichtst bij huis zijn. ‘Daar krijg je dan de opties van. Dan moet iemand misschien wel een paar dagen langer wachten op een afspraak. Iedereen die uitgenodigd is, kan hoe dan ook tussen nu en drie weken terecht.’
Ook wel een beetje dom van de Jonge om dan nieuwe slots open te gooien om 11:30. Doe dan gewoon de aankondiging een dag eerder en gooi het open om 06:00 dan zal het wat meer verspreiden. Maar zal wel weer iets handmatigs in zitten dat iemand het knopje moet indrukkenOverbelast
Het onlinesysteem raakt door die drukte soms overbelast. Volgens de GGD-woordvoerder waren vorige week op die piekmomenten bijna 200 duizend personen tegelijkertijd bezig om een prikafspraak te maken. ‘Zolang zij bezig zijn, zijn er voor ieder drie tijdslots gereserveerd in het systeem, en die kunnen dan niet aan anderen worden aangeboden. Als er dan geen mogelijkheden over zijn in de dichtstbijzijnde priklocatie, wordt uitgeweken naar tijdslots elders.’
De overheid geeft gewoon aan "volledig gevaccineerd" = groen.Nox schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:15:
[...]
Houdt er rekening mee dat je wel eens verhoging/koorts kan hebben en je om die reden al niet mee kan. Ook voor jezelf beter.
Volledig gevaccineerd-status krijg je geloof ik meestal 2 weken na 2e shot (muv J&J)
https://www.rijksoverheid...gitaal-corona-certificaat
Waar haal je die 2 weken vandaan? Die staat nergens vermeld namelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 31-05-2021 16:39 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Met volledig gevaccineerd wordt doorgaans bedoeld 2 prikken + 14 dagen.YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:38:
[...]
De overheid geeft gewoon aan "volledig gevaccineerd" = groen.
YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:38:
[...]
Voor gevaccineerden last Brussel veiligheidshalve wel een wachtperiode in van twee weken na de tweede prik. Dat is de marge die ook de wetenschap aanhoudt, omdat mensen kort na hun tweede prik nog steeds niet hun volledige bescherming hebben opgebouwd.
^ Wat hij zegt.
Landen mogen zelf uitmaken wat ze accepteren, tenminste zo lijkt het. Voor het ene land maakt het geen donder uit of je bent gevaccineerd en stellen ze gewoon PCR test en quarantaine verplicht. Voor het andere land heb je alleen een soort gezondheidsverklaring nodig en/of mag je al met 1 prikje van Pfizer of Biontech naar dat land.YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:38:
[...]
Voorlopig is het nog een allegaartje. Ze willen het wel snel oplossen maar volgens mij is het nog niet zover. Behalve dat kun je op dit moment nog helemaal geen green healt certificate krijgen.
Eerst maar even afwachten wanneer NL dit geregeld heeft en dan is het nog een tweede of het land waar je heen wil de NL criteria accepteert.
[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 31-05-2021 17:01 ]
Andere landen houden dat vaak aan. Onze eigen overheid stelt dat ook overigens:YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:38:
[...]
https://www.rijksoverheid...ten-coronavaccins/moderna
En zie hier dat andere landen dat ook als eis stellen:6 weken tussen 2 prikken
Vaccinatie met het vaccin van Moderna bestaat uit 2 prikken. De 2e prik krijgt u 6 weken na de 1e prik. Vanaf 14 dagen na de 2e prik bent u beschermd tegen het coronavirus.
https://www.gelderlander....el-in-duitsland~acea9946/
Imho kan men best de richtlijn zetten op 14 dagen na eerste prikje van welk goedgekeurd vaccin ook.,,Wij hebben gehoord dat als je dat laat zien, dat dat voldoende is’’, zegt Heidi de Ruiter van samenwerkingsverband Euregio Rijn-Waal na contact met Noordrijn-Westfalen. Het gebruikte vaccin moet wel zijn goedgekeurd in de Europese Unie en de inenting moet minstens 14 dagen terug zijn voltooid.
[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 31-05-2021 17:42 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Jammer dat die optie er nu nog niet in zit. Voor mij was het vanaf vandaag mogelijk om voor het eerst een afspraak te maken. Ik woon in Tilburg en de site spuugt er Venlo halverwege juni uit.blissard schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:40:
[...]
even mezelf quoten hoor want nu vers in de Volkskrant:
GGD:
Als ik de uitnodiging heb zal ik eens bellen. Ik woon in Tilburg nota bene vlakbij het Willem II stadion wat hier de priklocatie is...
Dan zullen waarschijnlijk heel veel mensen de tweede prik niet meer halen, aangezien de overweging vaak 'Ik wil toch weer op vakantie' is.Nox schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:40:
[...]
Imho kan men best de richtlijn zetten op 14 dagen na eerste prikje van welk goedgekeurd vaccin ook.
Hangt ervan af waar je heengaat en welke regels daar gelden. In veel landen zijn de boetes op coronaovertredingen niet mals.Wolly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:03:
[...]
Dan zullen waarschijnlijk heel veel mensen de tweede prik niet meer halen, aangezien de overweging vaak 'Ik wil toch weer op vakantie' is.
In Spanje kan dat bijvoorbeeld oplopen tot 25.000,-€
Best veel geld voor de gemiddelde Torremolinos toerist
Ik mag toch hopen dat de mensen zich laten vaccineren om corona onder controle te krijgen. En pas secundair om ook op vakantie te mogen.Wolly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:03:
[...]
Dan zullen waarschijnlijk heel veel mensen de tweede prik niet meer halen, aangezien de overweging vaak 'Ik wil toch weer op vakantie' is.
Wat is de pakkans en de kans dat deze boete ook echt opgelegd wordt? Het statemen kan oplopen tot 25.000 euro is hetzelfde als zeggen dat voor snelheidsovertredingen je auto in beslag kan worden genomen.Indoubt schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:23:
[...]
Hangt ervan af waar je heengaat en welke regels daar gelden. In veel landen zijn de boetes op coronaovertredingen niet mals.
Ik heb geen informatie hoe de boetes worden als het vaccinatiepaspoort 'live' gaat.Indoubt schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:23:
[...]
Hangt ervan af waar je heengaat en welke regels daar gelden. In veel landen zijn de boetes op coronaovertredingen niet mals.
Momenteel kan je je bijvoorbeeld zonder PCR of vaccinatiebewijs vrij bewegen in Spanje als je met de auto bent gekomen.
(Bron)
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 31-05-2021 19:56 ]
Ik kan slechts gissen naar ieders motieven, maar het argument 'dan kunnen we terug naar normaal' en 'ik wil ook op vakantie kunnen' heb ik meermaals gehoord.jongetje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:30:
[...]
Ik mag toch hopen dat de mensen zich laten vaccineren om corona onder controle te krijgen. En pas secundair om ook op vakantie te mogen.
Ik zie ook al weer tijden de nodige buitenlande kentekens die gezien wat kenmerken waarschijnlijk toeristisch zijn. Dat zelfde hoor ik van kennissen in het buitenland (Italie, Frankrijk) over NL kentekens. ik zie de nodige foto's van mijn favpriete plek buiten Europa (en rood), ook veel Europeanen daar, en je maakt mij die wijs dat die allemaal braaf in quarantaine gaan na thuiskomst.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Kan me niet voorstellen dat je met een beetje klooien met postcode's niet dichterbij terecht kunt.Vlassie1980 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:11:
Kan wel een afspraak maken, maar dan moet ik eventjes 70 km enkele reis doen, ik wacht wel even tot ik de brief heb gekregen en bel de GGD dan wel op.
AstraZeneca-weigeraars kunnen binnenkort ander vaccin krijgen. De voorwaarden waren toch duidelijk, lijkt me.
In het bericht staat overigens dat ze een van de drie andere vaccins krijgen. Als ze Janssen krijgen, lach ik me rot, want die zullen ze ook niet willen.
[ Voor 31% gewijzigd door vickypollard op 01-06-2021 06:51 ]
Sorry voor mijn negatieve insteek, maar het is een beetje de tendens van deze crisis. Als je goed meewerkt en je houdt je aan de regels dan heb je veel last ervan, als je jezelf er niets van aantrekt dan zijn er zo goed als geen consequenties. Ontvang je maximaal 1 persoon per dag? Dan ben je soms best alleen, vier je koningsdag met al je vrienden in het park? Dan heb je een mooie dag gehad. Blijf je netjes binnen met de avondklok of ga je 's avonds tot laat lekker borrelen en dan wandelend naar huis en heb je een leuke avond gehad. Weiger je een vaccin om kul-redenen dan krijg je gewoon een ander, ben je eerder aan de beurt dan mensen die al een half jaar geduldig wachten én eerder volledig gevaccineerd dan met AZ.vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 06:49:
Ik mag toch hopen dat dit ná de rest is:
AstraZeneca-weigeraars kunnen binnenkort ander vaccin krijgen. De voorwaarden waren toch duidelijk, lijkt me.
In het bericht staat overigens dat ze een van de drie andere vaccins krijgen. Als ze Janssen krijgen, lach ik me rot, want die zullen ze ook niet willen.
Sja...
Memento mori
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Waarom wachten? Je kan nu al bellen als je voor 81 geboren bent. Geen brief nodig.Wildfire schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:59:
[...]
Jammer dat die optie er nu nog niet in zit. Voor mij was het vanaf vandaag mogelijk om voor het eerst een afspraak te maken. Ik woon in Tilburg en de site spuugt er Venlo halverwege juni uit.
Als ik de uitnodiging heb zal ik eens bellen. Ik woon in Tilburg nota bene vlakbij het Willem II stadion wat hier de priklocatie is...
Ik vraag me overigens af hoe dat geregistreerd is hier in NederlandBob-B190 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:11:
[...]
Sorry voor mijn negatieve insteek, maar het is een beetje de tendens van deze crisis. Als je goed meewerkt en je houdt je aan de regels dan heb je veel last ervan, als je jezelf er niets van aantrekt dan zijn er zo goed als geen consequenties. Ontvang je maximaal 1 persoon per dag? Dan ben je soms best alleen, vier je koningsdag met al je vrienden in het park? Dan heb je een mooie dag gehad. Blijf je netjes binnen met de avondklok of ga je 's avonds tot laat lekker borrelen en dan wandelend naar huis en heb je een leuke avond gehad. Weiger je een vaccin om kul-redenen dan krijg je gewoon een ander, ben je eerder aan de beurt dan mensen die al een half jaar geduldig wachten én eerder volledig gevaccineerd dan met AZ.
Sja...
Maar ben het op zich wel met je eens hoor, ben ook wel benieuwd of en wat de gevolgen zijn voor de algehele prik planning wanneer die groepen er weer ingepast moeten worden. (zou ook werkelijk niet weten over hoeveel mensen we het hebben) We waren zo lekker op weg naar de 18-jarigen.
Daar ben ik het ook wel mee eens, voor de beeldvorming helpt het niet, zeker niet wanneer er ook nog eens landen zijn die volledig stoppen met AZ.Bananenplant schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:28:
Als AZ nu al 2× een prikpauze gehad heeft vanwege mogelijke ernstige bijwerkingen vind ik het ook weer niet heel raar dat mensen daar onrustig van worden. Dat was PR-technisch natuurlijk verre van handig.
Aan de andere kant, in Engeland vallen ze ook niet bij bosjes om toch? Voor een hoop mensen had, goed en duidelijk informeren de angel er misschien al uitgehaald. Je had ook voor bepaalde groepen die echt een risico hebben met dat soort problemen misschien iets van verscherpt toezicht kunnen aanbieden. (bij twijfel direct bellen)
Ik heb hier heel gemengde gevoelens over. Puur rationeel is iedere gevaccineerde er een, en het alternatief is dat deze mensen niet gevaccineerd zijn. Aan de andere kant hebben we het hier over de doelgroep die gewoon, zonder wat voor discussie dan ook, kwetsbaar is voor het virus. De doelgroep waar we het grotendeels al een jaar voor doen. Dit gedrag loont dus. Bijzonder verwend gedrag, en dan druk ik het netjes uit.vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 06:49:
@Wokschotel (hieronder) die hadden dus al gevaccineerd kunnen zijn. Juist daarom.
[ Voor 7% gewijzigd door ijdod op 01-06-2021 07:47 ]
Nee. Dit is de leeftijdscategorie 60-65 dus extra gevoelig voor ziekenhuisopname, dus met voorrang prikken aub. Het gaat niet om miljoenen mensen; zal dus weinig effect hebben op het moment waarop andere leeftijdsgroepen geprikt worden.vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 06:49:
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Verwijderd
Dat is van meet af aan de boodschap geweest: "weigeren is achteraan sluiten". Helaas weten we hoe dat gaat met zulke boodschappen.vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 06:49:
Blijkbaar moeten ze niets, anders had die prik er natuurlijk al ingezeten.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:47:
Ik heb in mijn directe omgeving een AZ-weigeraar. Eigenlijk snap ik wel waar de twijfels vandaan komen, maar rationeel vind ik ze niet. Fijn dat er een alternatief komt want juist deze groep moet een prik in de arm krijgen.
Prima dat ze, als iedereen 18+ uitgenodigd is, een nieuwe uitnodiging gaan krijgen voor een ander vaccin. Maar ik denk dat we het vooral in die volgorde moeten doen, om "je zin afdwingen door niet mee te werken" niet al te succesvol te laten ziijn. Zelfde met mensen die niet mee wilden doen aan de avondklok (zoals ik). Daar stond ook gewoon straf op (maar blijkbaar heb ik heel veel geluk gehad).
Ja, ze lopen nu extra risico. Maar da's een eigen keuze. Het was vooraf duidelijk wat de consequenties zouden zijn: achteraan sluiten. De zorg kan het momenteel weer aan, dus daarvoor hoeven ze nu niet nóg een keer voorrang te krijgen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2021 07:57 ]
Ja, dat weet ik, maar dit heeft de overheid ook wel een beetje aan zichzelf te wijten door de slechte communicatie en dat het lang heeft geduurd voordat het vaccineren via de huisarts een beetje liep.ijdod schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:44:
[...]
@Wokschotel (hieronder) die hadden dus al gevaccineerd kunnen zijn. Juist daarom.
Het is het belonen van 'slecht' gedrag, maar liever dat dan (te) veel ziekehuisopnames/doden die vermeden hadden kunnen worden.
Verwijderd
Jaaa! Ik heb wel zin om t F5-en.MikeyMan schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:54:
Nou, kom maar op met 81, 82 en 83 vandaag!
Nouja, met 4 browsers*8tabs*4@VM moet het vast wel lukken
Prima, maar dan met Janssen, zodat we het gedrag niet belonenWokschotel schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:45:
[...]
Nee. Dit is de leeftijdscategorie 60-65 dus extra gevoelig voor ziekenhuisopname, dus met voorrang prikken aub. Het gaat niet om miljoenen mensen; zal dus weinig effect hebben op het moment waarop andere leeftijdsgroepen geprikt worden.
Nou, liever niet, geef dat Janssen maar aan jongeren zodat die 'klaar' zijn voordat het vakantie is.vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:06:
[...]
Prima, maar dan met Janssen, zodat we het gedrag niet belonen
Als een ander vaccin de AstraZeneca weigeraars wèl over de streep trekt vind ik het prima. Een stuk beter dan een loterij van belastinggeld zoals in Amerika.
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-06-2021 08:15 ]
Wel een nieuwe uitnodiging sturen, maar voor September/Oktober mag van mij ook voor deze Boomer groepWokschotel schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:08:
[...]
Nou, liever niet, geef dat Janssen maar aan jongeren zodat die 'klaar' zijn voordat het vakantie is.
Leuk als hierdoor mijn(vriendin) vaccinatie wordt uitgesteld, vriendin heeft gevoelige luchtwegen (maar is om wat voor reden niet op huisarts lijst geland)... deze groep zou oud en wijs genoeg moeten zijn om gewoon AZ te halen. Wij mogen wel weer judo-les geven, dat is nou niet echt de meest corona-proof sport
[ Voor 29% gewijzigd door N3oC op 01-06-2021 08:29 ]
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Verwijderd
Over Janssen gaan dezelfde verhalen rond als over Astra Zeneca momenteel. Bij Astra Zeneca resulteerde dat in "niet voor mensen onder de 40(?)". Ik geloof dat omringende landen (weet even niet meer welke precies) al een dergelijke regel hanteren voor Janssen. Dan zou ik het een opmerkelijke keuze vinden om hier in NL snel even alle jongvolwassenen juist met Janssen te gaan vaccineren.Wokschotel schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:08:
[...]
Nou, liever niet, geef dat Janssen maar aan jongeren zodat die 'klaar' zijn voordat het vakantie is.
De oplossing is inmiddels al aangedragen: weigeren, dan krijg je over een poosje gewoon een uitnodiging voor een ander vaccin.
Ik zit met dezelfde afweging/dilemma. Het voelt een beetje als chantage aan. Wat boomers betreft... de AZ weigeraars die ik ken vallen echt 100% in die categorie. Inclusief het eerder bijzonder nonchalant met de diverse maatregelen omgaan. Ik vraag me bij die achterstandsgroep af of die wel voor een ander vaccin waren gedaan eerlijk gezegd.ZieMaar! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:12:
Ik zit er wel wat dubbel in. Ik denk dat een groot deel van de AZ weigeraars dat heeft gedaan uit angst, gevoed door slechte informatie. Gisteren bij Beau werd door een huisarts uit zo’n achterstandswijk ook wel gezegd dat dat een twijfelaar in de familie voor veel mensen zwaarder telt dan 8 ‘voorstanders’. Om deze groep, die ook vatbaarder is voor opnames, te ‘straffen’ vind ik wat ver gaan. Ik denk niet dat dit vooral de jonge ‘boomers’ zijn zoals het stereotype voorschrijft. Integendeel zelfs.
Hebben zij ook contact opgenomen met hun (huis)arts om na te gaan of "hun" type trombose een verhoogd risico geeft op het AZ trombose type? Zover ik heb gevonden zijn dat namelijk 2 verschillende typen en zou dus geen probleem moeten zijn (maar IANADoctor)Bananenplant schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:30:
Een AZ-weigeraar die ik ken krijgt medicatie voor zijn bloed en is daarom huiverig voor dat tromboserosico. Dat snap ik ook wel weer.
"Wat vindt de huisarts van dat risico" kreeg ik geen antwoord opN3oC schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:35:
[...]
Hebben zij ook contact opgenomen met hun (huis)arts om na te gaan of "hun" type trombose een verhoogd risico geeft op het AZ trombose type? Zover ik heb gevonden zijn dat namelijk 2 verschillende typen en zou dus geen probleem moeten zijn (maar IANADoctor)
https://www.trombosestich...ieuws-astrazeneca-vaccin/Bananenplant schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:37:
[...]
"Wat vindt de huisarts van dat risico" kreeg ik geen antwoord op.
Dit was de eerste info die ik zo kon vinden, komt vrij legit over
(Zelf krijg ik volgende week een mRNA vaccin. Ik zou echter, principieel als ik ben, zo in de rij gaan staan om een AZ te nemen als ze me de keus zouden bieden. Gewoon omdat ik er niet bang voor ben en die voorraad niet verspilt moet worden. Ook is dat vaccin veel goedkoper)
alles kan off-topic
Doneren is natuurlijk ook nog een mogelijkheidAnkona schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
Beetje dubbel. Aan de ene kant wil je geen mensen een vaccin opdringen waar een slecht sentiment over heerst, echter nu kun je wel de hele AZ voorraad in de prullenbak gooien. Die wil niemand meer nu er de keuze is voor iets anders.
(Zelf krijg ik volgende week een mRNA vaccin. Ik zou echter, principieel als ik ben, zo in de rij gaan staan om een AZ te nemen als ze me de keus zouden bieden. Gewoon omdat ik er niet bang voor ben en die voorraad niet verspilt moet worden. Ook is dat vaccin veel goedkoper)
Waarschijnlijk niet, lekker elkaar opjutten op "feesboek". Ik vind het ook niet kunnen wat er nu met de AZ weigeraars gebeurd. Zeiken wordt nog steeds beloond in dit land. 60ers mogen niet klagen hier, ook als je kijkt naar andere zaken, bv met de pensioenen waar ze nog steeds aan de goeie kant van de regelingen zitten.N3oC schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:35:
[...]
Hebben zij ook contact opgenomen met hun (huis)arts om na te gaan of "hun" type trombose een verhoogd risico geeft op het AZ trombose type? Zover ik heb gevonden zijn dat namelijk 2 verschillende typen en zou dus geen probleem moeten zijn (maar IANADoctor)
Geef ze maar Janssen, 2-3 kleinere kans op trombose, 1 prik, leggen ze minder beslag op de Pfizer/Moderna logistiek.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat vind ik hier te makkelijk gesteld, het probleem zit hem toch echt in de regering.ijdod schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:44:
[...]
Dit gedrag loont dus. Bijzonder verwend gedrag, en dan druk ik het netjes uit.
Als je landen om je heen ziet stoppen met het medicijn en je eigen regering aan het zwalken gaat met twee stops wordt het wel heel lastig om dat allemaal op waarde te schatten als je afhankelijk bent van het wekelijkse praatje van Mark.
Dat wij het niet rationeel vinden komt omdat we een pak meer info hebben dan wat de gemiddelde burger heeft .
COVAX staat erom te springen.Ankona schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:42:
echter nu kun je wel de hele AZ voorraad in de prullenbak gooien.
Daar zit hem voor veel mensen nu net de kneep. Wat dat betreft is het als mRNA ontvangers (de meesten van ons) natuurlijk wel een beetje makkelijk om modder te gooien naar mensen die verward zijn over het A-Z vaccin.(Zelf krijg ik volgende week een mRNA vaccin. Ik zou echter, principieel als ik ben, zo in de rij gaan staan om een AZ te nemen als ze me de keus zouden bieden. Gewoon omdat ik er niet bang voor ben en die voorraad niet verspilt moet worden. Ook is dat vaccin veel goedkoper)
En Suriname, we gingen al 800K doses overhouden.roffeltjes schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:50:
[...]
COVAX staat erom te springen.
[...]
Daar zit hem voor veel mensen nu net de kneep. Wat dat betreft is het als mRNA ontvangers (de meesten van ons) natuurlijk wel een beetje makkelijk om modder te gooien naar mensen die verward zijn over het A-Z vaccin.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Want we willen een discussie dat Janssen inferieur is en dat we mensen gaan straffen met vaccins?vickypollard schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:06:
[...]
Prima, maar dan met Janssen, zodat we het gedrag niet belonen
Gewoon die mensen op de Pfizer/Moderna lijst gooien en doorprikken. De verwarring is toch echt te wijten aan de slechte communicatie van de overheid.
De Jong had duidelijk geleerd dat wel, maar bij Janssen nam ie zelf het besluit en ging niet weer eerst naar de gezondsheidsraad.roffeltjes schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:57:
[...]
Want we willen een discussie dat Janssen inferieur is en dat we mensen gaan straffen met vaccins?![]()
Gewoon die mensen op de Pfizer/Moderna lijst gooien en doorprikken. De verwarring is toch echt te wijten aan de slechte communicatie van de overheid.
De discussie rond 12-18 jarigen vind ik ook beetje irritant worden. Onze fantastische gezondheidsraad schijnt weer verdeeld te zijn (?). Ik zou ze juist wel wel inenten, want op middelbare scholen blijft Corona anders gewoon rondgaan en dat met die zelftesten gaat echt niet werken.
[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 01-06-2021 09:06 ]
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.