Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07:51
Modbreak:Dit topic is afgesplitst, dus het kan zijn dan er soms wat vreemde quotes op de eerste pagina’s zitten
d-vine schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Nee dat kun je niet zien echter als je maar 1 afspraak hebt moet het Jansen zijn.
Bij 2 afspraken is het Pfizer of Moderna.

voor Moderna:
Moderna lijken toch meer dan tien locaties te zijn. Behalve ziekenhuizen oa Raalte, Wijhe, Helmond, Jaarbeurs, Gorinchem, Den Bosch, Ridderkerk, Groningen, Rijswijk, Franeker, Amsterdam RAI, Groot-Ammers, Meppel, Veghel, Almkerk, Leeuwarden, Herten, Appingedam
bron: twitter Kirsten Verdel
Op (een aantal van) die locaties prikken ze ook met andere vaccins lijkt me toch? Zeker op een grote locatie zoals de Jaarbeurs en de RAI?

[Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 31-05-2021 17:03]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:28
Sorcerer8472 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Op (een aantal van) die locaties prikken ze ook met andere vaccins lijkt me toch? Zeker op een grote locatie zoals de Jaarbeurs en de RAI?
Correct, alleen van Moderna is minder voorraad dus prikken ze daar niet overal mee.

Je hebt dus gewoon een 50 / 50 kans op een van beide op die locaties als Moderna op voorraad is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:00
[...]

Nee dat kun je niet zien echter als je maar 1 afspraak hebt moet het Jansen zijn.

voor Moderna:
Moderna lijken toch meer dan tien locaties te zijn. Behalve ziekenhuizen oa Raalte, Wijhe, Helmond, Jaarbeurs, Gorinchem, Den Bosch, Ridderkerk, Groningen, Rijswijk, Franeker, Amsterdam RAI, Groot-Ammers, Meppel, Veghel, Almkerk, Leeuwarden, Herten, Appingedam
M'n schoonmoeder heeft Moderna gekregen in Almere Haven. M'n zwager heeft op dezelfde locatie Janssen gekregen afgelopen vrijdag. Collega heeft daar een afspraak over een week en heeft dan in totaal twee a drie weken moeten wachten. Veel eerder terecht omdat ze Moderna prikken lijkt me dan ook niet helemaal te kloppen of ze moeten nu (ook) Pfizer prikken in Almere Haven.
Moet morgen zelf naar Naarden, net geen week wachttijd dus dat zou dan Moderna moeten zijn? We gaan het zien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
En zojuist de bevestigingen per e-mail binnen, jeuh! Zat dus een klein 1,5 uur tussen.

[Voor 24% gewijzigd door Miki op 31-05-2021 13:01]

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:29

ralpje

Deugpopje

Hoe flexibel ben je in het bepalen van de tweede datum?
Mijn vrouw mag sinds gisteren een afspraak maken, ik verwacht zelf (1981) morgen aan de beurt te zijn.

Eind juli zijn we op vakantie (wel in NL), dus die tweede afspraak willen we daar eigenlijk overheen tillen. Dat was online niet mogelijk. Kan dat wel als je belt? En als we tegelijk naar een vaccinatiecentrum willen (mijn vrouw is anders afhankelijk van openbaar vervoer, want geen rijbewijs), is het dan ook het makkelijkst om te bellen?

365Dude - Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:31
Kan mij ook laten vaccineren, echter valt de 2de afspraak precies in onze vakantie. Jammer dat je de 2de afspraak niet kan verschuiven oid. Dan maar even een paar dagen wachten. :/

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:28
Harmen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:02:
Kan mij ook laten vaccineren, echter valt de 2de afspraak precies in onze vakantie. Jammer dat je de 2de afspraak niet kan verschuiven oid. Dan maar even een paar dagen wachten. :/
Wie zegt dat je die niet kan verschuiven?
Wat doen ze dan met mensen die op de dag van de 2de vaccinatie van de fiets vallen en 4 dagen niet kunnen lopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:28

ultimateharry

Team Slayer:-)

Rond 11:40 ook mijn afspraken gemaakt, bevestiging in de browser.
Nog een e-mail en sms met bevestiging, maar dat schijnt gangbaar te zijn (kan tot wel uren later komen begrijp ik).
Maar als ik in mijn online omgeving kijk, dan zie ik onder "Mijn vaccinaties", "nog geen afspraken gemaakt".
Dit al waarschijnlijk ook nog een update-proces zijn waarschijnlijk dat synchroon loopt met het uitsturen van de bevestiging via e-mail en sms?
Iemand ervaring mee toevallig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
ralpje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:01:
Hoe flexibel ben je in het bepalen van de tweede datum?
Mijn vrouw mag sinds gisteren een afspraak maken, ik verwacht zelf (1981) morgen aan de beurt te zijn.

Eind juli zijn we op vakantie (wel in NL), dus die tweede afspraak willen we daar eigenlijk overheen tillen. Dat was online niet mogelijk. Kan dat wel als je belt? En als we tegelijk naar een vaccinatiecentrum willen (mijn vrouw is anders afhankelijk van openbaar vervoer, want geen rijbewijs), is het dan ook het makkelijkst om te bellen?
Harmen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:02:
Lijkt door te bellen wel te kunnen volgens:
vickypollard schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Daar moet je even voor bellen. Het is wel mogelijk. Eerder kan dan weer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
[...]

Ja dat kan dit bericht is alleen waar Moderna ook wordt gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ultimateharry schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:07:
Rond 11:40 ook mijn afspraken gemaakt, bevestiging in de browser.
Nog een e-mail en sms met bevestiging, maar dat schijnt gangbaar te zijn (kan tot wel uren later komen begrijp ik).
Maar als ik in mijn online omgeving kijk, dan zie ik onder "Mijn vaccinaties", "nog geen afspraken gemaakt".
Dit al waarschijnlijk ook nog een update-proces zijn waarschijnlijk dat synchroon loopt met het uitsturen van de bevestiging via e-mail en sms?
Iemand ervaring mee toevallig?
bij mij stond het eerder online dan in de email (online na half uur dacht ik dat ik keek, en email+sms na een uur binnen)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:34
[...]

voor Moderna:
[...]

Sommige locaties switchen overdag. Bv. de meeste tijd Pfizer en dan de avonduren Moderna.
Het is in ieder geval duidelijk aangegeven (met grote borden) zodra je bij het prikhokje komt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:22:
[...]

[...]

Sommige locaties switchen overdag. Bv. de meeste tijd Pfizer en dan de avonduren Moderna.
Het is in ieder geval duidelijk aangegeven (met grote borden) zodra je bij het prikhokje komt.
Ah nice, ik wordt om 19.00u in de RAI geprikt maar het zal mij een biet wezen welk mRNA vaccin in mijn bovenarm komt. Als ik maar geprikt wordt, tzt zal ik in het andere topic wel aangeven wat het is geworden :)

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:21
[...]

voor Moderna:
Ik ben zaterdag in de Jaarbeurs geprikt, met Moderna. De jongen die mij de prik gaf vertelde dat ze langzaam naar Moderna aan het overgaan waren (N=1).

"Maar het is net zo goed als Pfizer, hoor." Ja, dat wist ik, maar gezien het grote verschil in geleverde aantallen (vziw) had ik Pfizer verwacht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:02

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

autje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Ik ben zaterdag in de Jaarbeurs geprikt, met Moderna. De jongen die mij de prik gaf vertelde dat ze langzaam naar Moderna aan het overgaan waren (N=1).

"Maar het is net zo goed als Pfizer, hoor." Ja, dat wist ik, maar gezien het grote verschil in geleverde aantallen (vziw) had ik Pfizer verwacht.
Met 650k vs 115k / week geleverd heb je iets van 15% kans op Moderna op het moment als je een van de mRNA's krijgt.

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 31-05-2021 13:50]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-10 06:50
YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Met 650k vs 115k / week geleverd heb je iets van 15% kans op Moderna op het moment als je een van de mRNA's krijgt.
En dat is nog weer afhankelijk van je locatie. Toen mijn partner ging hier in het oosten, kregen we te horen dat ze enkel met Pfizer prikken daar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:31
Heb maar even gebeld met 0800-7070. Afspraak via die weg is ook mogelijk, kan net een dag na de vakantie de 2de prik krijgen.

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:06
Gelukt nadat ik mijn cookies geschoond heb.
Paar keer gerefreshed maar Rijswijk was de beste optie, woon in Schiedam dus Rotterdam was logischer geweest.

14 juni eerste afspraak om 18:55

[Voor 10% gewijzigd door D-dark op 31-05-2021 14:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22-10 16:33

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

(jarig!)
D-dark schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:00:
Gelukt nadat ik mijn cookies geschoond heb.
Paar keer gerefreshed maar Rijswijk was de beste optie, woon in Schiedam dus Rotterdam was logischer geweest.

14 juni eerste afspraak om 18:55
Zullen we ruilen? :+ Ik woon in Alphen a/d Rijn en kreeg Dordrecht als locatie aangeboden 8)7 (50 km bij Alphen vandaan, 40 minuten met de auto...) Ik ben nog sneller in Amsterdam, Rotterdam (rij ik notabene langs als ik naar Dort wil...) Utrecht en Den Haag...

Uiteindelijk heb ik ook voor Rijswijk besloten, aangezien dat relatief dicht bij m'n werk is en in dat opzicht wel uitkomt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

mrsar schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:22:
[...]

bij mij stond het eerder online dan in de email (online na half uur dacht ik dat ik keek, en email+sms na een uur binnen)
Toch maar even gebeld, zat me niet helemaal lekker (met name de status in de online omgeving).
En maar goed ook: er was niets bekend in het systeem (geen afspraken).

Dus direct maar telefonisch de afspraken gemaakt, nog een dag eerder (9 juni) en nog dichter bij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 04:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

deepbass909 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Zullen we ruilen? :+ Ik woon in Alphen a/d Rijn en kreeg Dordrecht als locatie aangeboden 8)7 (50 km bij Alphen vandaan, 40 minuten met de auto...) Ik ben nog sneller in Amsterdam, Rotterdam (rij ik notabene langs als ik naar Dort wil...) Utrecht en Den Haag...

Uiteindelijk heb ik ook voor Rijswijk besloten, aangezien dat relatief dicht bij m'n werk is en in dat opzicht wel uitkomt.
Ik snap er niets van waarom de focus niet veel meer op zoveel mogelijk lokaal prikken is gelegd (al ben je dan misschien een paar dagen later aan de beurt). Ik snap dat op sommige plekken het handig is om de capaciteit te spreiden, maar hoeveel onnodige kilometers worden er wel niet afgelegd? In Alphen is een prachtig groot vaccinatiecentrum. Zul je zien dat daar de komende tijd mensen uit Dordrecht worden gevaccineerd. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11:29
Tourniquet schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Ik snap er niets van waarom de focus niet veel meer op zoveel mogelijk lokaal prikken is gelegd (al ben je dan misschien een paar dagen later aan de beurt). Ik snap dat op sommige plekken het handig is om de capaciteit te spreiden, maar hoeveel onnodige kilometers worden er wel niet afgelegd? In Alphen is een prachtig groot vaccinatiecentrum. Zul je zien dat daar de komende tijd mensen uit Dordrecht worden gevaccineerd. :P
Nog leuker:
Vriend van mij uit Hengelo wordt geprikt in Oldenzaal.
Andere vriend van mij uit Oldenzaal wordt in Hengelo geprikt!

(Zelfde tijdstip zowat ook)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rzaan
[...]

Ik heb niet veel verstand van software, maar misschien vraagt dit veel meer van een systeem, waardoor andere zaken niet of minder werken.
Paar keer met je postcode klooien en je hebt grote kans dat je alsnog in de buurt terecht komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12:21
FreakNL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Tuurlijk niet. Als je paar uur/minuten te vroeg boekt is dat echt geen probleem hoor….
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg wanneer blijkt dat je niet aan de beurt bent wordt er alsnog afgezegd.
Iedere dag filtert en controleert GGD GHOR Nederland ingeplande afspraken op geboortejaar. Mensen die ongeldig een afspraak hebben gemaakt, krijgen bericht dat hun afspraak wordt geannuleerd en/of komen op de vaccinatielocatie niet door de controle.
Eerst bericht dat ik zo snel kon vinden:
https://regionieuwshoogev...ak-maken-voor-vaccinatie/

[Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 31-05-2021 14:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• autje
Nog even terugkomend op hoe dat afspraken maken online dan precies werkt:
"Voor al die mensen worden drie tijdslots vastgehouden. Pas als er een keuze is gemaakt, wordt de rest weer vrijgegeven. Daarom kan het zo zijn dat mensen die aan het einde van de dag een poging wagen, een afspraak op een eerder moment of dichter bij huis kunnen regelen. Simpelweg omdat er dan weer meer aanbod kan zijn."
https://www.nu.nl/coronav...ie-weken-eerste-prik.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

(jarig!)
Rzaan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb niet veel verstand van software, maar misschien vraagt dit veel meer van een systeem, waardoor andere zaken niet of minder werken.
Paar keer met je postcode klooien en je hebt grote kans dat je alsnog in de buurt terecht komt.
Dit is redelijke basis planning en niet iets waarvoor het wiel opnieuw uitgevonden moest worden (iedere bezorgdienst of logistiek planner maakt gebruik van vergelijkbare software).

Zoals aangegeven, Alphen heeft een prachtige vaccinatielocatie, dus de software zou dan sowieso als optie 1 die moeten aangeven als je daar binnen 10 km vandaan woont.

Als ik vervolgens op de kaart kijk met vaccinatielocaties, dan zijn deze nog altijd logischer dan Dordrecht (in willekeurige volgorde):
  • Alphen a/d Rijn
  • Leiderdorp
  • Leiden (was optie)
  • Voorburg
  • Den Haag (2x)
  • Rotterdam (3x)
  • Rijswijk (was optie en uiteindelijk gekozen)
  • Woerden
  • Noordwijkerhout
  • Delft
  • 's-Gravenzande
  • Zoetermeer
  • Gouda
  • Bergambacht
  • Capelle a/d IJssel
Onderweg naar Dordrecht zou ik langs 7 andere plaatsen met priklocaties komen 8)7

Voor de duidelijkheid, met Alphen a/d Rijn zit ik midden in het gebied met zo'n beetje de meeste priklocaties van Nederland, er is geen reden dat Dordrecht slechts één van de 3 passende opties zou horen te zijn.

En ja, ik weet dat ik had kunnen bellen en dan waarschijnlijk wel Alphen, Zoetermeer of Gouda had kunnen kiezen, maar Dordrecht had sowieso nooit als optie genoemd moeten worden.
autje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:

[...]

Juist dan verwacht je dus locaties dicht bij huis als je direct de eerste dag je afspraak wil maken, niet 20 tot 40 kilometer daar vandaan, terwijl er dichterbij ook locaties zijn. En dat botst trouwens ook met de ervaring dat sommige mensen nieuwe locaties kunnen forceren door de pagina opnieuw te laden (wat bij mij niet gebeurde overigens).

[Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 31-05-2021 14:49]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb vrijdag 16 juli mijn 2e vaccinatie. De dag er na ga ik op vakantie.

Moet ik dan alsnog een PCR test doen of is het bewijs van vaccinatie meenemen voor als daar naar gevraagd gaat worden?

Of is dit al meteen meegenomen in het coronapaspoort die ze willen gaan uitbrengen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:27
Slasher schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:51:

Moet ik dan alsnog een PCR test doen of is het bewijs van vaccinatie meenemen voor als daar naar gevraagd gaat worden?

Of is dit al meteen meegenomen in het coronapaspoort die ze willen gaan uitbrengen?
Volgens mij komt dat groene vinkje pas 2 weken na je 2e prik, maar weet dat niet zeker..

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-10 16:46
TheRicolaa10 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Volgens mij komt dat groene vinkje pas 2 weken na je 2e prik, maar weet dat niet zeker..
Groene vinkjes kent alleen onze eigen CoronaCheck app (dat is niet de CoronaMelder app, die bluetooth app laat maar zeggen). In de CoronaCheck app komen groene vinkjes (zodat je niet kan zien of je corona hebt gehad, negatief getest bent óf gevaccineerd) waarmee je ergens naarbinnen zou moeten mogen.

In het Corona Paspoort (voor zover ik nu heb begrepen) komt er een QR code op basis waarvan een ontvangend land kan controleren of je óf covid hebt gehad, óf negatief getest bent en wanneer, óf dat je gevaccineerd bent en wanneer je je shots hebt gehad. Afhankelijk van het land is 1x vaccineren voldoende, maar dat mag een ontvangend land zelf bepalen.

Groot verschil is dus dat een ontvangend land wel degelijk wéét of jij gevaccineerd bent en zo ja, wanneer en met wat. Terwijl onze CoronaCheck app dat expliciet niet laat weten, ivm privacy.

De corona paspoort gaat pas live ná 1 juli, dus dan weten we pas echt zeker hoe het gaat werken icm de CoronaCheck app.

[Voor 11% gewijzigd door Djerro123 op 31-05-2021 14:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
ultimateharry schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Toch maar even gebeld, zat me niet helemaal lekker (met name de status in de online omgeving).

Dus direct maar telefonisch de afspraken gemaakt, nog een dag eerder (9 juni) en nog dichter bij :)
vergelijkbaar verhaal, geen bevestiging, niet zichtbaar bij 'mijn vaccinaties' . na 3 uur nieuwe afspraak gemaakt met het idee de eerste te annuleren mocht die toch doorkomen.
2e poging direct zichtbaar in 'mijn vaccinaties' , nog steeds geen mail overigens.
om het af te maken even gecheckt wat er nu zou gebeuren bij het maken van een afspraak, krijg nu netjes de melding dat er al een afspraak gepland is en het niet mogelijk is om er een te maken.
De 1e lijkt dus net als bij jou verdwenen, wat raar is omdat ik wel op bevestigen heb geklikt ( herkende de 2e keer de melding die je daarna krijgt). Wat minder 'control freakerige' mensen die hetzelfde hebben gaan hier mogelijk wat later tegenaan lopen...

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unicron
  • Nu online
[...]

Ik kreeg Dordrecht zelfs aangeboden vanuit Eindhoven. :/ Niemand wil blijkbaar naar Dordrecht. Eindhoven zat vol tot zover er wordt gepland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 15:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook ik kreeg de hele ochtend met mijn bouwjaar 1979 locaties (ver) buiten mijn woonplaats.
Het grappige is dat deze wisselen als je refreshed. Maar... Als ik nu weer probeer en ik vul mijn geboortejaar in dan krijg ik de melding dat ik niet online een afspraak kan maken.
Dan maar bellen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
autje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:
[...]
't is maar goed dat we niet aan booking.com gevraagd hebben om het systeem te maken in ruil voor hun corona miljoenen ... "boek nu .. want er zijn nu nog 1000 man op jouw tijdslots aan het kijken" .. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• autje
Unicron schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Ik kreeg Dordrecht zelfs aangeboden vanuit Eindhoven. :/ Niemand wil blijkbaar naar Dordrecht. Eindhoven zat vol tot zover er wordt gepland.
Ach, je komt nog eens ergens...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Er is vandaag net een nieuwe lokatie in Dodrecht geopend met dus heel veel vrije slots de komende weken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan
Nyarlathotep schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:13:
Ook ik kreeg de hele ochtend met mijn bouwjaar 1979 locaties (ver) buiten mijn woonplaats.
Het grappige is dat deze wisselen als je refreshed. Maar... Als ik nu weer probeer en ik vul mijn geboortejaar in dan krijg ik de melding dat ik niet online een afspraak kan maken.
Dan maar bellen...
Incognitovenster.
Is al tig keer gemeld op het forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

(jarig!)
[...]

Ach, je weet wat ze zeggen hè, over Dordrecht?

Ik hoop vooral dat het paspoort er ook zo snel mogelijk komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:07
[...]

Zullen we ruilen? :+ Ik woon in Alphen a/d Rijn en kreeg Dordrecht als locatie aangeboden
Dit is wel het moment om te zeggen dat mijn vrouw (1976, Janssen)Alphen aan de Rijn kreeg aangeboden (naast Koog aan de Zaan en Purmerend), dat is 38km fietsen :+

Paar keer refreshen en ze kon om de hoek bij de JC boulevard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
ralpje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:01:
En als we tegelijk naar een vaccinatiecentrum willen (mijn vrouw is anders afhankelijk van openbaar vervoer, want geen rijbewijs), is het dan ook het makkelijkst om te bellen?
Ik heb voor iets soortgelijks vanmorgen gebeld. Ik mag nu een afspraak maken maar mijn vrouw pas in de loop van deze week. We willen ook graag samen en dat zou telefonisch moeten kunnen is mij toegezegd. Alleen even wachten tot haar geboorte jaar is ge-unlocked.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22-10 16:12

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Er zit gewoon wat goed fout bij het toewijzen van de locatie.
Mijn vrouw heeft gisteren een afspraak gemaakt. Voert de postcode in van een priklocatie hier in de buurt en wordt naar een priklocatie 30km verderop verwezen. Zijn we een beetje gaan experimenteren. hebben we een postcode van een plaats iets verderop ingevoerd en joeperdepoep, de gewenste priklocatie komt tevoorschijn en nog een dag eerder ook... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:38

Nox

Noxiuz

Slasher schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:51:

Houdt er rekening mee dat je wel eens verhoging/koorts kan hebben en je om die reden al niet mee kan. Ook voor jezelf beter.

Volledig gevaccineerd-status krijg je geloof ik meestal 2 weken na 2e shot (muv J&J)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Nox schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Volledig gevaccineerd-status krijg je geloof ik meestal 2 weken na 2e shot (muv J&J)
Dat is wel jammer, ga 10 dagen na m'n 2e shot op vakantie.
Nou ja, is niet anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:44:
[...]

Dit is wel het moment om te zeggen dat mijn vrouw (1976, Janssen)Alphen aan de Rijn kreeg aangeboden (naast Koog aan de Zaan en Purmerend), dat is 38km fietsen :+

Paar keer refreshen en ze kon om de hoek bij de JC boulevard.
Oh dat valt best mee. Ik woon iets ten zuiden van Alkmaar en kreeg Koudum in Friesland aangeboden en dat is maar ongeveer 111km hier vandaan terwijl er hier binnen 15km 3 vaccinatie locaties zijn. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roffeltjes
ADDG schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:47:
[...]

Oh dat valt best mee. Ik woon iets ten zuiden van Alkmaar en kreeg Koudum in Friesland aangeboden en dat is maar ongeveer 111km hier vandaan terwijl er hier binnen 15km 3 vaccinatie locaties zijn. 8)7
Wut? :+

Dat algoritme is volgens mij een beetje vreemd ingesteld... want aan de telefoon gaat het vrij soepel. Een "maximale afstand" zou wel helpen, niet iedereen heeft een auto.

[Voor 21% gewijzigd door roffeltjes op 31-05-2021 16:50]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik kreeg vandaag (wonende bij Utrecht) Urk voorgeschoteld als vaccinatielocatie. Nu snap ik dat ze daar heel veel voorraad over hebben, maar toch maar even een paar keer gerefreshed en toen kon ik twee weken eerder (overmorgen) in Amersfoort terecht.

NEScollectie op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 16:27

peer

oeps

Schijnbaar ben ik een aparte, ik kan sinds vandaag ook een afspraak maken (1979), maar wil of Jansen of astra, geen mrna vaccin, dat kan niet, helaas, dan (nog) maar geen vaccinatie

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
peer schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:57:
Schijnbaar ben ik een aparte, ik kan sinds vandaag ook een afspraak maken (1979), maar wil of Jansen of astra, geen mrna vaccin, dat kan niet, helaas, dan (nog) maar geen vaccinatie
De bestellingen voor de volgende jaren zijn tot nu toe Pfizer, dus uiteindelijk zal je toch het mRNA vaccin moeten slikken. Lijkt mij ook handiger plannen voor de boosterprikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Wolly schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:00:
[...]

De bestellingen voor de volgende jaren zijn tot nu toe Pfizer, dus uiteindelijk zal je toch het mRNA vaccin moeten slikken. Lijkt mij ook handiger plannen voor de boosterprikken.
Ik hoef niks te slikken, dan geen vaccinatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Na de teleurstelling van vrijdag heb ik dit weekend er nog eens rustig over gedacht en besloten dat ik toch liever niet nog enkele maanden wacht en in onzekerheid blijf, al had ik zelf liever Pfizer gehad. (Het schijnt nogal persoonlijk te zijn :P)

Daarom vandaag een nieuwe afspraak gemaakt. Voor Janssen dus.
Verbaas me over de reistijden die sommigen voorgeschoteld krijgen!
De online afspraak bood elke keer locaties aan op 3km, 12km (Kampen) en 15km (Heerde) afstand. Dichtstbij kon ik op 11 juni terecht, op de locaties verder weg kon ik deze week al geprikt worden.
De telefonische afspraak vandaag viel op 12 juni voor de locatie het meest dichtbij (Lokatie Rieteweg Zwolle)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Is er ook nog een inhoudelijke reden? Velen zijn juist volledig gedraaid qua mening.
ultimateharry schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Dat is wel jammer, ga 10 dagen na m'n 2e shot op vakantie.
Nou ja, is niet anders.
Ligt er aan waar je heen gaat en hoe. Naar Belgie met de auto of met het vliegtuig naar Duitsland of Spanje is nogal een verschil denk ik :+

[Voor 32% gewijzigd door Nox op 31-05-2021 17:06]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Nox schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Is er ook nog een inhoudelijke reden? Velen zijn juist volledig gedraaid qua mening.

Heel simpel, ik vind het mRNA vaccin gewoon te snel op de markt gebracht, nog onduidelijk wat het in de toekomst doet.

[...]

Ligt er aan waar je heen gaat en hoe. Naar Belgie met de auto of met het vliegtuig naar Duitsland of Spanje is nogal een verschil denk ik :+
Ik ga op vakantie met mijn oldtimer camper 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

peer schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:21:
[...]

Ah, oude rommel haalt vast de grens niet :P

Serieus: ik verwacht niet veel controles afhankelijk waar je heen gaat. Mijn ervaring met België is in ieder geval dat er geen controles zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-10 17:08
[...]

"het is geen probleem, het is een uitdaging".

Vergeet niet dat landen vrij makkelijk intens hoge boetes kunnen en mogen opleggen aan zij die zonder geldig bewijs de grens over sneaken. ik geloof dat 6500e geen gek bedrag zal zijn. Nou weet ik niet of je daar in je eentje heen gaat of met meer, maar het loopt snel in de papieren. En waarom precies? Omdat je meent het beter te weten wat de Belgen wel en niet aan ongevaccineerde Nederlanders moeten accepteren?

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peer

peer

oeps

killercow schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:42:
[...]

"het is geen probleem, het is een uitdaging".

Vergeet niet dat landen vrij makkelijk intens hoge boetes kunnen en mogen opleggen aan zij die zonder geldig bewijs de grens over sneaken. ik geloof dat 6500e geen gek bedrag zal zijn. Nou weet ik niet of je daar in je eentje heen gaat of met meer, maar het loopt snel in de papieren. En waarom precies? Omdat je meent het beter te weten wat de Belgen wel en niet aan ongevaccineerde Nederlanders moeten accepteren?
Wie zegt dat ik naar bijvoorbeeld België ga? De vakantie in Nederland is allang geboekt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
[...]

Ondanks dat ik je mening moet respecteren ben ik wel benieuwd waarom jij vind dat een mRNA medicijn te snel op de markt is gebracht. Kom jij toevallig uit de industrie dat jij dit zo kunt beoordelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

TIGER1125 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg wanneer blijkt dat je niet aan de beurt bent wordt er alsnog afgezegd.

[...]
Degene waar jij op reageert heeft 5 minuten te vroeg geboekt. Niet dagen of weken.. En die is NU gewoon WEL aan de beurt...

Ik ken ook iemand uit 1979 die gistermiddag (toen het allemaal zo hard ging met de jaartallen) geboekt heeft omdat hij vandaag hele dag op de weg zit... Die heeft ook gewoon een bevestiging-SMS en mail gehad.. Die gaan ze ook echt niet meer cancellen (denk ik), ondanks dat hij gisteren gewoonweg nog NIET aan de beurt was om een afspraak te maken....

[Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 31-05-2021 18:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Miki schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Ondanks dat ik je mening moet respecteren ben ik wel benieuwd waarom jij vind dat een mRNA medicijn te snel op de markt is gebracht. Kom jij toevallig uit de industrie dat jij dit zo kunt beoordelen?
Zeker gezien Janssen en AstraZeneca niet langer zijn getest.

[Voor 72% gewijzigd door pagani op 31-05-2021 18:07]

NEScollectie op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:13
Iemand hier ervaring met voorkruipen?

Enige tijd terug heb ik een afspraak gemaakt door online gewoon een andere geboortedatum in te vullen. Gewoon om eens te kijken wat er gebeurde. Ik ben van 1981 en koos voor 1961. Vervolgens ingelogd en een afspraak gepland. Even later een bevestiging ontvangen per e-mail en wat later ook per sms.

Nou ben ik tegen voorkruipen, dus heb ik dezelfde dag nog gebeld met de GGD om de afspraak te annuleren en ze op de hoogte te brengen dat dit werkte. De medewerker gaf aan dat ze wel op de hoogte waren van dubbel gebruik van uitnodigingen voor zorgmedewerkers, maar dat je ook een andere geboortedatum kon opgeven was toen schijnbaar nog niet bekend. Ik geloof dat ik wel een uur aan de telefoon heb gezeten. Doorverbonden, in de wacht gezet. Etc. etc. Mijn afspraak zou geannuleerd worden en ik werd vriendelijk bedankt voor de medewerking. Een bevestiging van de annulering heb ik overigens nooit gezien, maar ik kon ingelogd ook geen afspraak meer vinden. Dus het zou wel kloppen.

Hoe dan ook, vandaag kon mijn vrouw dan officieel een afspraak inplannen. Bouwjaar 1980. Over 2 weken is ze aan de beurt en een week voor onze vakantie krijgt ze het tweede vaccin. Komt dus perfect uit zo. Maar ik ben met mijn bouwjaar vermoedelijk op zijn vroegst morgen pas aan de beurt. Dus maar eens testen of de GGD iets met de beloofde beterschap gedaan heeft.

Ingelogd en 1980 ingevuld. En ik kon opnieuw gewoon probleemloos een afspraak inplannen. Nou heeft mijn vrouw een afspraak gemaakt bij een locatie op dik een half uur afstand. Nou zijn er meerdere redenen aan te wijzen waarom het voor iedereen beter is als ik direct met haar terecht zou kunnen. Dus heb ik gebeld om te vragen of ik op dezelfde data kon komen, maar dit bleek niet mogelijk.

Nu heb ik dus alsnog zelf met een andere geboortedatum een afspraak ingepland. Op dezelfde data, maar dan een uur later. Kan de een mooi even de kinderen bezighouden bij de McDonald's om de hoek terwijl de ander een prik krijgt. Enerzijds is het voorkruipen, anderzijds beperkt het de vele reisbewegingen die men al een jaar probeert in te perken.

Om nu een heel lang verhaal kort te maken: In hoeverre ligt er een verband tussen het vragenlijstje dat je invult en de daadwerkelijke afspraak die je inplant. Men geeft aan dat je ID wordt gecontroleerd, maar uiteindelijk komt mijn ID natuurlijk overeen met de ID die ik heb gebruikt toen ik inlogde. Alleen het lijstje vóór het inloggen komt niet overeen, maar in hoeverre zou men hier iets mee doen? Helemaal als je nagaat dat ik morgen waarschijnlijk alsnog een afspraak op mijn eigen geboortedatum kan maken. Enige reden voor mij om nu al te plannen is dat er nu waarschijnlijk meer keus is om dezelfde data als mijn vrouw te kiezen, terwijl ik morgen of overmorgen al een latere datum moet kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens mij gebeurt er niks als je daadwerkelijk nu of over een paar dagen aan de beurt bent.

Als je van 1996 (of iets dergelijks) bent wordt je denk ik wel gebeld. Maar als jij op de daadwerkelijke datum ook gewoon aan de beurt bent (qua jaartal) zullen ze je echt niet (meer) weigeren.

Dit trucje bestaat al heel lang en mensen die het probeerden werden gebeld met een annulering. Maar ik denk dat ze dat nu niet doen, zeker als er maar 1 of 2 jaar tussenzit…alvorens ze erachter zijn en je überhaupt kunnen bellen ben je al aan de beurt.

[Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 31-05-2021 18:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@KlaasjeNL Dat viel mij afgelopen weekend ook op. Ik wilde weten hoe het proces werkte en heb dus een ander geboortejaar ingevuld om te zien wat er gebeurde en welke vragen je krijgt. Ik vond (en vind) het heel vreemd dat er op het moment dat je moet inloggen met je DigID geen geboortejaarcheck is ingebouwd. Ik heb uiteindelijk natuurlijk niet doorgezet, en kon gisteren gewoon een afspraak maken omdat ik van '78 ben.

Vrouwlief werkt in de kinderopvang, maar daar waar ze hoopte op voorrang voor dat type werk, verwacht ik dat ze op het huidige tempo eerder aan de beurt is dan wanneer ze zou wachten op "uitnodiging voor personeel in kinderopvang". Dat werkt misschien nog wel voor meisjes die net van de opleiding afkomen.....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Dan is het hopen dat het a la carte restaurant open gaat nadat het buffet gesloten is.

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik snap trouwens niets van dat je als je bijvoorbeeld naar Frankrijk gaat, dat je een negatieve PCR test bij je moet hebben die niet ouder is dan 72 uur.

Maar waar moet je dat laten zien? Er zijn toch geen grenscontroles meer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 16:25
Op m'n verjaardag m'n 2e prik, leuk cadeau *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 22-10 20:52

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

ultimateharry schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Morgen ook maar doen.

Vandaag tot 2x een afspraak online gemaakt, is kennelijk niet opgeslagen daar.

Ze kunnen niet bijster veel bij de overheid. Maar goed, als je wat kan in het leven zit je gewoon in het bedrijfsleven waardoor de halvies dit allemaal mogen regelen.... :{

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:07
Ik heb dat precies andersom, ik word beperkt tot Janssen terwijl ik Pfizer wil. Deze bureaucratische aanpak komt de vaccinatiegraad niet te goede.

In principe heb ik mijn bedenkingen bij Janssen maar overweeg het wel te nemen. Wat mij tegenstaat is dat het een principe kwestie is en ik een, in mijn optiek, inferieur (bijwerkingen en risico op besmetting) in mijn maag gesplitst krijg enkel op bouwjaar zonder verdere argumentatie. Ik ga morgen ook een klacht sturen, niet dat het enig zoden aan de dijk zet maar ik vind dit discriminatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Miki schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Nee, dat niet, werkzaam in de ict, alleen een oom van mij is laborant in een ziekenhuis, 1 nichtje werkzaam als anestethist en de afgelopen periodeook op een corona afdeling. Mijn oom heeft astrazeneca gehad, mijn beide nichtjes nog niks, ook zij willen geen mrna vaccin. Daartegenovereen hele goede vriendindie werkzaam is als ggd arts bij de coronalijn, die heeft Pfizer gekregen en zweert juist bij de mrna vaccins. Het is gewoon een gevoel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 18-10 20:09
Slasher schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:08:
Ik snap trouwens niets van dat je als je bijvoorbeeld naar Frankrijk gaat, dat je een negatieve PCR test bij je moet hebben die niet ouder is dan 72 uur.

de kans dat je hem moet laten zien is dan dus ook erg klein.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
gwystyl schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:51:
@KlaasjeNL Dat viel mij afgelopen weekend ook op. Ik wilde weten hoe het proces werkte en heb dus een ander geboortejaar ingevuld om te zien wat er gebeurde en welke vragen je krijgt. Ik vond (en vind) het heel vreemd dat er op het moment dat je moet inloggen met je DigID geen geboortejaarcheck is ingebouwd. Ik heb uiteindelijk natuurlijk niet doorgezet, en kon gisteren gewoon een afspraak maken omdat ik van '78 ben.

Vrouwlief werkt in de kinderopvang, maar daar waar ze hoopte op voorrang voor dat type werk, verwacht ik dat ze op het huidige tempo eerder aan de beurt is dan wanneer ze zou wachten op "uitnodiging voor personeel in kinderopvang". Dat werkt misschien nog wel voor meisjes die net van de opleiding afkomen.....
ik weet van een geestelijke zorgverlener dat die gestopt is met de prioriteitsvaccinaties om die reden...het is niet meer sneller of is het in ieder geval niet waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Dan is het hopen dat het a la carte restaurant open gaat nadat het buffet gesloten is.
Op Twitter heb ik gelezen dat daar morgen nieuws over bekend wordt gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
peer schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:38:
[...]

Nee, dat niet, werkzaam in de ict, alleen een oom van mij is laborant in een ziekenhuis, 1 nichtje werkzaam als anestethist en de afgelopen periodeook op een corona afdeling. Mijn oom heeft astrazeneca gehad, mijn beide nichtjes nog niks, ook zij willen geen mrna vaccin. Daartegenovereen hele goede vriendindie werkzaam is als ggd arts bij de coronalijn, die heeft Pfizer gekregen en zweert juist bij de mrna vaccins. Het is gewoon een gevoel.
Ik merk dat ik moeite heb met jouw onderbouwing maar nogmaals ik respecteer je mening.

Wellicht kun je terecht op prullenbakvacin.nl voor een shot AZ of Janssen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
Miki schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Ik merk dat ik moeite heb met jouw onderbouwing maar nogmaals ik respecteer je mening.

Wellicht kun je terecht op prullenbakvacin.nl voor een shot AZ of Janssen :)
Mijn indruk is dat begin dit jaar veel meer mensen een oud type vaccin wilden IPV mRNA. Maar dat dit nu anders ligt door bijwerkingen en effectieviteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

marteltor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Op Twitter heb ik gelezen dat daar morgen nieuws over bekend wordt gemaakt.
Ik denk dat ongeveer voor elke mening of glazen bol wel iets op Twitter te vinden is. :+

PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
marteltor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:34:
[...]

Mijn indruk is dat begin dit jaar veel meer mensen een oud type vaccin wilden IPV mRNA. Maar dat dit nu anders ligt door bijwerkingen en effectieviteit.
Mijn persoonlijke mening is dat je als buitenstaander niet zonder meer kunt vaststellen dat mRNA vaccins en dan specifiek voor COVID-19 ontwikkeld of iets “te snel” is ontwikkeld.
Tenzij je in de wetenschap werkt en dan specifiek in deze hoek is het in mijn ogen allemaal borrelpraat.

De zorgvuldigheid in het goedkeuringsprocedure is naast alle standaard werkwijzen die de wetenschap al met zich meebrengt zeer zorgvuldig geweest. Los van een aantal kwakzalvers en charlatans is er vanuit de wetenschap geen enkele serieuze wanklank geweest op de inzet van RNA vaccins.

[Voor 20% gewijzigd door Miki op 31-05-2021 22:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Ik denk dat ongeveer voor elke mening of glazen bol wel iets op Twitter te vinden is. :+
Wellicht dat nieuwsuur overtuigender is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Nog een paar dagen en mijn bouwjaar 1985 is aan de beurt oOo.
Ik hoop Jansen, dan ben ik in één prik klaar :D

Waar ga je heen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Basekid schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:34:
Op m'n verjaardag m'n 2e prik, leuk cadeau *O*
Mijn vader kreeg hem (Pfizer) op Koningsdag :)F
En ook nog op een mooie bijzondere locatie. Het oude Campina (Melkunie) kantoor in Woerden, waar hij tot zo'n 15 jaar geleden gewerkt heeft, waarna hij naar Rotterdam, Maasdam en Eindhoven ging. En nog mooier is dat dit net voor zijn pensioen bij Friesland Campina is. Toch wel leuk om even terug te komen in het kantoor waar hij jaren lang gewerkt heeft :D. De 'recovery' ruimte was trouwens in het oude testlab/fabriekje daar. Volgens hem was die nog behoorlijk intact terwijl Campina er al jaren niet meer zit. Zelfs de bordjes met Campina Melkunie stonden nog bij de parkeerplaats. :)

[Voor 62% gewijzigd door AW_Bos op 01-06-2021 00:02]

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

marteltor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:12:
[...]

Wellicht dat nieuwsuur overtuigender is?
Andere situatie als waar hier op gereageerd wordt:
https://nos.nl/l/2383099
Dat gaat over de mensen uit 60-64 die geen AZ wilden en mogelijk ook Pfizer aangeboden gaan krijgen.

We reageren hier op iemand die liever AZ/Janssen heeft ipv de Pfizer die voor die leeftijdsgroep was.
peer in "Coronavaccinatie: Slowchat"

Wat is je bron dat die mensen ook later mogelijk kunnen kiezen?

[Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 01-06-2021 00:24]

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
YakuzA schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:22:
[...]

Dat gaat over de mensen uit 60-64 die geen AZ wilden en mogelijk ook Pfizer aangeboden gaan krijgen.

We reageren hier op iemand die liever AZ/Janssen heeft ipv de Pfizer die voor die leeftijdsgroep was.

Ok, dat heb ik inderdaad niet.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voor het alsnog a la carte wordt, om zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te halen. We gaan het zien morgen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

marteltor schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:31:
[...]
Ok, dat heb ik inderdaad niet.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voor het alsnog a la carte wordt, om zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te halen. We gaan het zien morgen...
Het is iets makkelijker als je die ‘Twitter’ post hier linkt met ‘mogelijk nieuws morgen’, anders blijft het een beetje luchtfietsen.

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iambig
  • Laatst online: 15:36

iambig

* z.o.z *

Vanmiddag rond lunchtijd een afspraak gemaakt. 1e vaccinatie mogelijkheid was 12 juni/17 juli, bevestiging gehad in de browser.
Bedacht me net dat ik nog geen mails had gehad dus ik log net in op 'mijn vaccinaties', geen afspraken gepland!

Net weer riedeltje ingevuld en nu kan ik een paar kilometer verder al nu vrijdag (4e) terecht...
Nu ook gelijk zichtbaar bij geplande afspraken.

Spreekwoordelijk geluk bij ongeluk zeg maar... Wat een gepruts, maar goed dat ik het even extra checkte.

Edit: en 15 min later ook de bevestigings emails binnen zie ik net...

[Voor 6% gewijzigd door iambig op 01-06-2021 03:04. Reden: Ook de mails gehad..]

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 07:51
YakuzA schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:22:
[...]

Eigenlijk best bizar dat dit nu pas gebeurt. Je wil juist deze groep mensen zo snel mogelijk vaccineren.

En ja, je zou kunnen zeggen dat deze mensen dan zelf niet rationeel zijn of wat dan ook, maar je zou maar een angststoornis hebben die dankzij het zeer matige communicatiebeleid van de regering en berichtgeving in de media vol wordt aangewakkerd. Belangrijk om deze mensen ook snel te beschermen, want zij hebben een hoger risico.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roffeltjes
marteltor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:34:
[...]

Het is toch vooral heel veel ruis, met name die effectiviteit is helemaal niet zo duidelijk te interpreteren (andere test groepen, werking over tijd trekt gelijk). Wat ook heel veel mensen totaal niet weten is dat de Adeno vaccins voor een vaccin verassend goed zijn... als ons griepvaccin half zo goed zou zijn gaan de kurken eraf.

Maar goed, er is geen verplichting en dat is verder prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Online lukte het vanaf 11:33 om te proberen een afspraak te maken. Ik had net pech want de tweede afspraak was steeds na 16 juli en dan ben ik op vakantie.

Telefonisch een afspraak gemaakt. Ze was echt heel behulpzaam en er moeten minimaal 5 weken tussen de prikken zitten. Uiteindelijk kon ze mij in Utrecht inplannen op 10 Juni voor prik 1 en in Amsterdam op 15 Juli voor prik 2. (Ik kom uit Amsterdam).

24 uur later ga ik vliegen, dat is wel een dingetje. Is dat te kort na de prik? Zijn er bijwerkingen te verwachten bij prik 2 (koorts?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:27
Torgo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:58:

24 uur later ga ik vliegen, dat is wel een dingetje. Is dat de kort na de prik? Zijn er bijwerkingen te verwachten bij prik 2 (koorts?)
Wat ik gelezen heb op Reddit, is dat prik 2 bij sommigen wat heftiger is qua bijwerkingen dan de eerste. Wel een risico ;)

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-10 16:51
Ik denk dat je dat gewoon gaat halen hoor, 81 mag nu ook een afspraak maken, dus gaat mooi snel door.
RegularJohn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:35:
Ik word er ook wel een beetje pissig van inderdaad. Dat mensen AZ geweigerd hebben omdat ze al een verhoogd risico op trombose hebben kan ik nog in komen, maar alle andere Gerda's, zoals hier boven mooi genoemd, kunnen wat mij betreft lekker binnen blijven tot iedereen die wil een kans heeft gehad. Pas daarna zou er een vrije keuze moeten komen.

Ik had gehoopt ergens volgende week een uitnodiging te krijgen (89), maar dat zal dan nog wel even gaan duren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:07

Metalfreak

Hoije woh!

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:59:
[...]

Wat ik gelezen heb op Reddit, is dat prik 2 bij sommigen wat heftiger is qua bijwerkingen dan de eerste. Wel een risico ;)
Yep, bij m'n ex op het werk (ziekenhuis in Duitsland) gingen ze er al standaard vanuit dat mensen na de 2e prik een dag uitvallen. Ze regelden altijd al een backup voor de diensten en die is bijna altijd ook nodig geweest. Het schijnt dat ongeveer 10 uur na de prik je je toch wel wat ellendig kan gaan voelen. Zij waren overigens allemaal met Moderna geprikt. Na een dag waren ze overigens allemaal wel beter.

Maar mijn moeder met AZ heeft van beide prikken bijvoorbeeld vrijwel geen last gehad.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 15:27
Zijn er hier mensen die al Covid gehad hebben en nu een prikafspraak maken? Ik (1982) mag hopelijk morgen een afspraak maken, ben benieuwd hoe dat gaat. Want in principe zou ik maar één keer gevaccineerd worden begreep ik (ik heb in februari Covid gehad, via de juf van mijn zoontje, gelukkig geen tot weinig last van gehad).

Ben dan ook benieuwd of potentiële bijwerkingen heftiger zijn (gelijk aan wat bij anderen de tweede prik zou doen).

omniscale.nl

Acties:
  • +4Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:16
Zelf gisteren een geluksmomentje. Als eind van de dag bij onze lokale GGD vaccinatie locatie nog vaccins over zijn, dan worden wij als (vrijwillige) brandweer gevraagd. Gister had ik het geluk, moest wel binnen 10 minuten op de locatie zijn, 5 juli de 2de prik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-10 15:55
posttoast schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:15:
Zijn er hier mensen die al Covid gehad hebben en nu een prikafspraak maken? Ik (1982) mag hopelijk morgen een afspraak maken, ben benieuwd hoe dat gaat. Want in principe zou ik maar één keer gevaccineerd worden begreep ik (ik heb in februari Covid gehad, via de juf van mijn zoontje, gelukkig geen tot weinig last van gehad).

Ben dan ook benieuwd of potentiële bijwerkingen heftiger zijn (gelijk aan wat bij anderen de tweede prik zou doen).
M'n vrouw in april 2020 Covid gehad en 01-2021 vaccinatie (zorgmedewerker) maar moest er gewoon 2. Nagenoeg geen bijwerkingen gelukkig.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 15:27
Ora et Labora schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:21:
[...]

M'n vrouw in april 2020 Covid gehad en 01-2021 vaccinatie (zorgmedewerker) maar moest er gewoon 2. Nagenoeg geen bijwerkingen gelukkig.
Ah interessant. Ik was in de veronderstelling dat ik er maar eentje zou krijgen en vond dat eigenlijk al "jammer" (liever iets teveel dan iets te weinig ;) ).

Edit: ah, het is sinds 1 april aangepast blijkbaar: https://www.rivm.nl/nieuw...-19-in-afgelopen-halfjaar. Ik krijg er dus wél maar eentje.

[Voor 17% gewijzigd door posttoast op 01-06-2021 12:22]

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ora et Labora schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:21:
[...]

Moest? Mocht!

Extra boost kan geen kwaad toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:00
Zit nu kwartier te wachten in Naarden na het vaccineren met Pfizer. Paar minuten voor tijd gemeld bij het loket, na wat computerwerk doorlopen en amper een minuut of twee later zat hij erin. Niet overdreven druk, ziet er goed georganiseerd uit en alles loopt lekker vlot door. Prik zelf ervaren als een speldenprik, niet noemenswaardig.

Kleine aanvulling, ze prikken hier Pfizer en Janssen.

[Voor 7% gewijzigd door ninjazx9r98 op 01-06-2021 13:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:45

Bloodclot

Jawier!

uuuh dacht afgelopen week dat we nog ergens begin 1970 zaten, zie ik ineens dat mijn bouwjaar (1981) op kan geven voor vaccinatie. Gaat rap!

Gelijk afspraak gemaakt, 16juni en 21juli.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 04:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ben vanmiddag in Alphen geweest. Was behoorlijk druk, de wachtrij stond tot buiten. Maar wel goed georganiseerd. Al met al zo'n 20 minuten door de rij geschoven tot ik aan de beurt was. Van wat ik kon zien waren er 10 prikruimtes van de 12 in gebruik. Mooi om te zien dat het best wel storm loopt.

Ook gratis koffie gekregen bij het kwartiertje wachten na de prik.

10/10 would recommend :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 22-10 19:31

Rannasha

aka "Species5618"

Slasher schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:08:

Grenscontroles zijn er vooral steekproefsgewijs. Ik woon in FR op een paar kilometer van een grens en weet uit ervaring dat er periodes zijn geweest de afgelopen tijd dat er daadwerkelijk veel gecontroleerd werd. Omdat er een uitzondering op de test-verplichting is voor mensen die in het grensgebied wonen (ik mag bijvoorbeeld even de grens over om te winkelen zonder een test te moeten doen voor ik terug fiets), werd er hier vooral gelet op de kentekenplaten, want daaraan kun je zien welke regio de auto vandaan komt. Alles wat (waarschijnlijk) lokaal was mocht gewoon door, alles wat dat niet was, werd gecontroleerd.

Inmiddels zijn de controles hier in de buurt weer verdwenen. De laatste paar keer dat ik de grens over ben gegaan stond er niemand meer. Maar het zou me niets verbazen als er op andere plekken zo nu en dan nog wel gecontroleerd wordt. En dan denk ik vooral aan grensovergangen op een snelweg waar doorgaans weinig lokaal verkeer overheen gaat.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:13
Torgo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:58:
Online lukte het vanaf 11:33 om te proberen een afspraak te maken. Ik had net pech want de tweede afspraak was steeds na 16 juli en dan ben ik op vakantie.

Telefonisch een afspraak gemaakt. Ze was echt heel behulpzaam en er moeten minimaal 5 weken tussen de prikken zitten. Uiteindelijk kon ze mij in Utrecht inplannen op 10 Juni voor prik 1 en in Amsterdam op 15 Juli voor prik 2. (Ik kom uit Amsterdam).

24 uur later ga ik vliegen, dat is wel een dingetje. Is dat te kort na de prik? Zijn er bijwerkingen te verwachten bij prik 2 (koorts?)
Het schijnt ook te liggen aan het vaccin. AZ en Janssen zouden volgens de huisarts de zwaarste bijwerkingen hebben (vergelijkbaar met een griepje). Bij Moderna zou dat al minder zijn terwijl Pfizer juist een heel laag percentage kent dat bijwerkingen ondervindt.

Overigens heb ik begrepen (corrigeer me als ik het mis heb) dan een dubbele vaccinatie binnen de EU pas 2 weken na de tweede prik wordt erkend en dat in alle andere gevallen alsnog een negatieve test getoond moet kunnen worden. Dat zou wel zuur zijn als je beschermd bent maar tijdens de vakantieboodschapjes alsnog besmet raakt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Klein uurtje geleden mijn eerste prik gehaald in Rijswijk (de broodfabriek op de Volmerlaan). Was een kwartiertje te vroeg want ik had meer file verwacht maar ik kon doorlopen en was binnen 5 minuten geprikt (y) . Buiten werd gevraagd naar geboortejaar en afhankelijk daarvan werd je een verschillende rij in gestuurd. Even moeten wachten bij het registratie hokje omdat er nog iemand voor mij was maar het prikken was echt rap, zitten en binnen 10 seconden zat ie er in (Moderna) en ik voelde er bijna niks van.

Goed om te zien trouwens dat er zoveel mensen zich laten vaccineren en dat het tempo er goed inzit!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
KlaasjeNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Het schijnt ook te liggen aan het vaccin. AZ en Janssen zouden volgens de huisarts de zwaarste bijwerkingen hebben (vergelijkbaar met een griepje). Bij Moderna zou dat al minder zijn terwijl Pfizer juist een heel laag percentage kent dat bijwerkingen ondervindt.

Overigens heb ik begrepen (corrigeer me als ik het mis heb) dan een dubbele vaccinatie binnen de EU pas 2 weken na de tweede prik wordt erkend en dat in alle andere gevallen alsnog een negatieve test getoond moet kunnen worden. Dat zou wel zuur zijn als je beschermd bent maar tijdens de vakantieboodschapjes alsnog besmet raakt...
Dat zal nog een beetje moeten blijken. Voor het vaccinatie paspoort is dat wellicht het geval, maar je kan nu ook reizen zonder vaccinatie paspoort. Het hangt van het ontvangende land af wat de eisen zijn bij binnenkomst. Stel ik vlieg terug naar Nederland dan ben ik precies 1 week en 6 dagen voor de tweede keer gevaccineerd. Maar stel dat het land waar ik vandaag vlieg is geel is, dan kan ik gewoon terug vliegen zonder verdere maatregelen ook zonder vaccinatie paspoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:09
Is er een duidelijke roadmap over welke maatregelen we telkens afbouwen? Wanneer kunnen we bijv. verwachten te stoppen met mondkapjes?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:36
posttoast schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Ah interessant. Ik was in de veronderstelling dat ik er maar eentje zou krijgen en vond dat eigenlijk al "jammer" (liever iets teveel dan iets te weinig ;) ).

Edit: ah, het is sinds 1 april aangepast blijkbaar: https://www.rivm.nl/nieuw...-19-in-afgelopen-halfjaar. Ik krijg er dus wél maar eentje.
Is ook te zien als je een afspraak wilt maken. Als je invult de afgelopen 6 maanden besmet te zijn geweest, dan stelt hij automatisch maar 1 afspraak voor.

Ik ben nog niet aan de beurt, maar ben nog in dubio of ik 1 of 2 afspraken ga maken, aangezien het systeem van '1 vaccinatie is voldoende' nog niet echt lijkt op te gaan voor het EU reis programma.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee