Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Cobb schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:39:
Is er een duidelijke roadmap over welke maatregelen we telkens afbouwen? Wanneer kunnen we bijv. verwachten te stoppen met mondkapjes?
Daar is nog geen zicht op. De Jonge zei al dat hij hoopt dat het vanaf 1 september kan, maar pandemiologen zijn wat voorzichtiger.

https://nos.nl/artikel/23...-vastgelegd-op-deze-datum

Mijn zus uit Alphen a/d Rijn kon zich vandaag aanmelden voor haar prikkie. Mogelijke locaties: Veenendaal of Zierikzee 8)7. Ach ja, dan maken ze er toch een dagje uit van :P.

Benieuwd waar ik aan de beurt ben :P

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 01-06-2021 19:34 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@AW_Bos Het probleem is dat je 2x naar die locatie moet. Maar het is inderdaad vervelend dat je niet makkelijk naar een locatie in de buurt kan.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die vaccinaties zijn een "farce" voor sommige mensen; ik had zaterdag keuze om maandag naar Alphen, Gouda of Leiderdorp te gaan. Alles dus op max 20 minuten reistijd voor Janssen dus ook maar enkele reis.

Dinnetje Apeldoorn kreeg als suggesties Amsterdam Z-O en dat 2x dus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Slasher schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:38:
@AW_Bos Het probleem is dat je 2x naar die locatie moet. Maar het is inderdaad vervelend dat je niet makkelijk naar een locatie in de buurt kan.
Ach, ze maakt er geen probleem van.
Ik hoop in dat ik geen Usquert of Terneuzen als locatie krijg :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Hogader schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:11:
[...]

Is ook te zien als je een afspraak wilt maken. Als je invult de afgelopen 6 maanden besmet te zijn geweest, dan stelt hij automatisch maar 1 afspraak voor.

Ik ben nog niet aan de beurt, maar ben nog in dubio of ik 1 of 2 afspraken ga maken, aangezien het systeem van '1 vaccinatie is voldoende' nog niet echt lijkt op te gaan voor het EU reis programma.
Volgens mij is “de afgelopen 6 maanden besmet geweest” zelfs al voldoende. Met 0 vaccinaties dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:44:
Die vaccinaties zijn een "farce" voor sommige mensen; ik had zaterdag keuze om maandag naar Alphen, Gouda of Leiderdorp te gaan. Alles dus op max 20 minuten reistijd voor Janssen dus ook maar enkele reis.

Dinnetje Apeldoorn kreeg als suggesties Amsterdam Z-O en dat 2x dus.
Ik hou het op een bug in het systeem. Maandag heb ik geprobeerd een afspraak te maken, en heb gekozen voor Ridderkerk (10 minuutjes met de auto). Nooit een afspraakbevestiging voor gekregen (systeem voelde ook traag, zal wel overbelast zijn geweest), en bellen ging ook niet goed (m'n BSN staat op geheim, blijkbaar krijgt de GGD die dan niet).

Goed, volgende poging dan. Ik kon kiezen uit 2 locaties in Amsterdam. |:(

Vanmorgen derde poging gedaan, en kreeg nu weer Ridderkerk, Dordrecht en Rotterdam als opties. En bovendien nog een week eerder dan de eerste poging ook. En nu wel een afspraakbevestiging. *O*

Ik zou dus gewoon een paar uur (of een dag) wachten en het nog 's proberen, kijken of je dan wel de juiste plaats krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Yucon

*broem*

KlaasjeNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Het schijnt ook te liggen aan het vaccin. AZ en Janssen zouden volgens de huisarts de zwaarste bijwerkingen hebben (vergelijkbaar met een griepje). Bij Moderna zou dat al minder zijn terwijl Pfizer juist een heel laag percentage kent dat bijwerkingen ondervindt.

Overigens heb ik begrepen (corrigeer me als ik het mis heb) dan een dubbele vaccinatie binnen de EU pas 2 weken na de tweede prik wordt erkend en dat in alle andere gevallen alsnog een negatieve test getoond moet kunnen worden. Dat zou wel zuur zijn als je beschermd bent maar tijdens de vakantieboodschapjes alsnog besmet raakt...
Hoe komt het eigenlijk dat deze coronavaccins heftigere bijwerkingen dan een griepprik hebben? Is daar een uitspraak over te doen? Ik kan me voorstellen dat je lichaam griep beter herkent en daarom minder heftig reageert dan bij coronavaccins, maar dat sluit niet echt aan bij de tot nu toe gemelde beperkte bijwerkingen van pfizer.

Overigens begreep ik ook dat oude mensen sowieso wat minder heftig op vaccins reageren omdat hun afweer zeg maar wat versleten is. En die zijn flink geprikt met pfizer terwijl veel jonger zorgpersoneel juist met AZ geprikt is. Dat kan natuurlijk het heersende beeld over bijwerkingen per vaccin vertroebelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gaius schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:14:
[...]
Ik hou het op een bug in het systeem. Maandag heb ik geprobeerd een afspraak te maken, en heb gekozen voor Ridderkerk (10 minuutjes met de auto). Nooit een afspraakbevestiging voor gekregen (systeem voelde ook traag, zal wel overbelast zijn geweest), en bellen ging ook niet goed (m'n BSN staat op geheim, blijkbaar krijgt de GGD die dan niet).

Goed, volgende poging dan. Ik kon kiezen uit 2 locaties in Amsterdam. |:(

Vanmorgen derde poging gedaan, en kreeg nu weer Ridderkerk, Dordrecht en Rotterdam als opties. En bovendien nog een week eerder dan de eerste poging ook. En nu wel een afspraakbevestiging. *O*

Ik zou dus gewoon een paar uur (of een dag) wachten en het nog 's proberen, kijken of je dan wel de juiste plaats krijgt.
Ik zat inderdaad te denken dat als ik eindelijk eens een afspraak kan maken, dat ik het dan maar om 2:30 snachts moet gaan proberen oid, dan is er tenminste bijna niemand anders om online slots te reserveren :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

Dus als ik het correct begrijp, kan je beter bellen als je geen vreemde vaccinatielocatie wenst te krijgen?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben van 1981, wat krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
81 is Pfizer of Moderna

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:48
En bouwjaar 1980 is toch Pfizer, moderna of Janssen als ik de rivm site lees?

Twijfel nog of ik vaccinatie neem (voor lange termijn effect en weerstand evt tegen vreemde varianten) maar de snelheid zit er in ieder geval goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

meermarco schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:35:

Twijfel nog of ik vaccinatie neem (voor lange termijn effect en weerstand evt tegen vreemde varianten) maar de snelheid zit er in ieder geval goed in.
'68,'69 en '76 was Janssen.
De rest jonger dan 60 is idd pfizer/moderna.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:37:
[...]

'68,'69 en '76 was Janssen.
De rest jonger dan 60 is idd pfizer/moderna.
https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken Die zegt toch wat anders?

Maar zoals gezegd ik denk dat ik even wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 09:18

Zelf van 1980 en krijg Pfizer of Moderna
2 prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Dit figuur uit 1982 refresht de twitterpagina van HdJ helemaal suf. Kom op met dat groene licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
D-dark schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Zelf van 1980 en krijg Pfizer of Moderna
2 prikken
Okee. Dan klopt ide pagina van de overheid dus niet? Of is het afhankelijk waar je je laat prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Yucon

*broem*

Amphiebietje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:45:
Dus als ik het correct begrijp, kan je beter bellen als je geen vreemde vaccinatielocatie wenst te krijgen?

***members only***

Ben van 1981, wat krijg je dan?
Nee.. als je de afspraken op het scherm hebt en ze bevallen niet kun je afbreken en de hele wizard opnieuw doorlopen (incl digid inlog en vragenlijst). Je krijgt dan totaal andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Empathy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:58:
Dit figuur uit 1982 refresht de twitterpagina van HdJ helemaal suf. Kom op met dat groene licht.
Ik ook, ik wil zsm iets inplannen en wil ook zsm gevaccineerd zijn zodat ik geen ellende hoef te hebben met toegangstesten voor festivals die eventueel wel gaan plaatsvinden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Empathy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:58:
waarschijnlijk vandaag niets

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 02-06-2021 11:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gunner schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:01:
[...]

[Twitter]
Gebaseerd op?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deze tweet? (deze dame is er goed van op de hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
[...]

[Twitter]
Zal vast niets te maken hebben met de 60-65 groep die zo meteen ook Pfizer/Moderna krijgen. Is zo'n kleine groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

[...]

[Twitter]
Ah crap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Robkazoe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Zal vast niets te maken hebben met de 60-65 groep die zo meteen ook Pfizer/Moderna krijgen. Is zo'n kleine groep.
Ah ja. De AZ-weigeraars toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:08
Gunner schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Ah ja. De AZ-weigeraars toch?
Maar die kunnen pas 5 juni een afspraak maken.. Als we nu daarvoor een week geen nieuwe geboortejaren voor bij komen, heeft dat wel wat impact iig.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

TheRicolaa10 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Maar die kunnen pas 5 juni een afspraak maken.. Als we nu daarvoor een week geen nieuwe geboortejaren voor bij komen, heeft dat wel wat impact iig.
Dat dacht ik ook ja, dat die pas vanaf het weekend een afspraak kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

meermarco schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:46:
[...]
https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken Die zegt toch wat anders?

Maar zoals gezegd ik denk dat ik even wacht
Die pagina geeft alleen de globale planning per o.a. 10 jaren groep aan.

Wat er per jaartal exact geprikt wordt staat daar idd niet.
Per 10-jaren blok staat daar correct met ‘of’ aangegeven dat in dat 10-jaren blok gemixt geprikt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 11:13 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

[Twitter]
Het zou ook wel leuk zijn als HdJ ook dit zou communiceren, en niet alleen de blits wil maken als er goed nieuws is.

Sowieso zou het wel fijn zijn als de overheid als geheel een wat beter communicatie strategie heeft, en je niet af moet gaan op willekeurige twitter-accounts van ministers of mensen die er toevallig wat vanaf weten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Het zou ook wel leuk zijn als HdJ ook dit zou communiceren, en niet alleen de blits wil maken als er goed nieuws is.

Sowieso zou het wel fijn zijn als de overheid als geheel een wat beter communicatie strategie heeft, en je niet af moet gaan op willekeurige twitter-accounts van ministers of mensen die er toevallig wat vanaf weten.
Mee eens, alleen deze dame zie ik de afgelopen tijd goede info verspreiden nog voor HdJ dat zelf doet dus vandaar leek het me wel gepast om te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Ja, het zou fijn zijn dat het op het moment dat Hugo de Jonge het tweet ook meteen op rivm.nl zou staan, gisteren zat daar meer dan een uur tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gunner schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Mee eens, alleen deze dame zie ik de afgelopen tijd goede info verspreiden nog voor HdJ dat zelf doet dus vandaar leek het me wel gepast om te delen.
Het lijkt inderdaad wel te kloppen:

Al zegt dat ook nog niet zo veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Nog maar weer even mijn staatje erbij gepakt:
02-06-2021: Niets
01-06-2021: 1981
31-05-2021: 1979 + 1980
30-05-2021: 1977 + 1978
29-05-2021: 1976
28-05-2021: 1974 + 1975
27-05-2021: 1972 + 1973
26-05-2021: 1971
25-05-2021: 1969 + 1970
24-05-2021: Niets
23-05-2021: Niets
22-05-2021: 1967 + 1968
21-05-2021: Niets
20-05-2021: 1966
19-05-2021: Niets
18-05-2021: Niets
17-05-2021: 1965
16-05-2021: 1963 + 1964

Dus 9 dagen geleden dat er geen nieuw jaartal is aangekondigd. Kan een aantal redenen hebben maar basaal gezien komt het op teveel vraag of te weinig aanbod.
  1. Minder vaccinaties beschikbaar. Zie Woy in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)." Minder Pfizer voor 2 weken en een stuk minder Janssen voor de nabije toekomst
  2. 1982 is een grote groep. Afbeeldingslocatie: https://t.eu1.jwwb.nl/W0/BMbMs7gYNF-pvkpE7O3Z3s5H7Us=/588x0/filters:quality(95)/f.jwwb.nl%2Fpublic%2Fq%2Fx%2Fq%2Ftemp-cdecwfxvubimolopbvil%2F52lbs7%2F5ca5fc12d5.png. Is een wat ouder plaatje maar in dit plaatje gaat het dan om de groep die 35/36 jaar is.
  3. Of toch de groep Astra Zenica weigeraars die erbij komt. Daar is al hard de belofte gemaakt dat op 5 juni deze mensen kunnen reserveren. Mogelijk dat Hugo zich indekt voor het geval er toch grote vraag komt uit deze groep en de vaccinatiewebsite zo meteen nee moet verkopen, houdt hij de boot nu af voor de 1982 groep.
Of hebben we nog andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Robkazoe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:21:
• 1982 is een grote groep. [Afbeelding]. Is een wat ouder plaatje maar in dit plaatje gaat het dan om de groep die 35/36 jaar is.
Het gaat om de mensen die 38/39 zijn, en dat is zo'n beetje de kleinste groep die er is. Het scheelt maar 4k met de kleinste groep 1977.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oPU7VObvT6ibufWhqTxaBC8Ex4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dBMKeTeCUVgHaW7yJb60Nbnx.png?f=fotoalbum_large
Of hebben we nog andere redenen?
Ik zou het niet weten. Maar eerlijk gezegd haalt de volgorde nu niet zo heel veel meer uit. Ik snap dat alles in een keer vrijgeven misschien wat overbelasting zal veroorzaken, maar dan kunnen ze toch gewoon elke dag 1 jaar doen. Dan verdeel je de druk wel een beetje, maar moet er gewoon wat verder in de toekomst gepland worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 02-06-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Als je daadwerkelijk begaan bent met lange termijn effecten dan zul je houding moeten veranderen voor heel veel zaken die wij dagelijks tot ons nemen of waar we gebruik van maken. Ik betwijfel of je hier wel van bewust bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Het gaat om de mensen die 38/39 zijn, en dat is zo'n beetje de kleinste groep die er is. Het scheelt maar 4k met de kleinste groep 1977.
[Afbeelding]

[...]

Ik zou het niet weten. Maar eerlijk gezegd haalt de volgorde nu niet zo heel veel meer uit. Ik snap dat alles in een keer vrijgeven misschien wat overbelasting zal veroorzaken, maar dan kunnen ze toch gewoon elke dag 1 jaar doen. Dan verdeel je de druk wel een beetje, maar moet er gewoon wat verder in de toekomst gepland worden.
Je hebt een actueler plaatje. Heb je een linkje daarvan?

Maar dan blijft dus alleen punt 1 en punt 3 nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kan ook gewoon zijn om wat achterstand in te werken natuurlijk. Prima toch?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Robkazoe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Je hebt een actueler plaatje. Heb je een linkje daarvan?

Maar dan blijft dus alleen punt 1 en punt 3 nog over.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...olking/bevolkingspiramide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Bensimpel schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:31:
Nee, ik wil m'n afspraak inplannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bensimpel schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:31:
Dat kan zeker, en op zich geen probleem. Maar wat duidelijkere communicatie zou dan wel handig zijn. Tevens gek om dan wel al aan te kondigen dat een andere groep wel op 5 Juni kan.

Verder lijkt mij dat de te plannen datums dan gewoon wat verder in de toekomst zullen liggen, lijkt mij ook niet heel ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Miki schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Als je daadwerkelijk begaan bent met lange termijn effecten dan zul je houding moeten veranderen voor heel veel zaken die wij dagelijks tot ons nemen of waar we gebruik van maken. Ik betwijfel of je hier wel van bewust bent :)
Ja dat ben ik. En voor de duidelijkheid ik heb alle andere vaccinaties genomen. En zo ook de kinderen. Alleen bij de dit ‘nieuwe’ is een voorlopige goedkeuring en mist het lange(re) termijn. Dat maakt mij nog een twijfelaar. Daarnaast ook normale doktoren/hoogleraren (dus geen wappies/nep doktoren) die zeggen dat gezonde mensen inenten voor dit flauwekul is. Daarnaast staat de Mexicaanse griep me ook nog bij waarbij we snel een prik moesten halen voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 00:32
Bummer, ik zat al klaar om een afspraak te maken...

Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar niet echt antwoord gekregen. Zijn er hier mensen die de afgelopen 6 maanden Covid gehad hebben en nu een afspraak moeten maken / gemaakt hebben? In principe hoef je in dat geval maar één keer geprikt te worden, maar je kúnt je ook twee keer laten prikken. De tekst op deze pagina van het RIVM is niet echt "strikt" vind ik:
Bij het maken van de vaccinatieafspraak, krijgen mensen de vraag of zij de afgelopen zes maanden positief zijn getest op corona. Als dit zo is, kan een afspraak worden ingepland voor één prik. Mensen hoeven hiervoor op dit moment geen bewijs van een positieve test te laten zien, maar verklaren zelf in de afgelopen zes maanden een infectie met corona te hebben doorgemaakt. Bewaar altijd een uitslag van een positieve test, want daar kan later mogelijk alsnog naar worden gevraagd.
en
Mensen die al een afspraak hebben staan voor een tweede prik én in de zes maanden voorafgaand aan hun eerste vaccinatie besmet zijn geweest met corona, kunnen de afspraak zelf afzeggen.
Men heeft het overal over "kunnen" en niet "moeten". Ik ben zelf in februari besmet geweest maar heel eerlijk gezegd zou ik me er prettiger bij voelen om twee keer geprikt te worden... :X

Bovendien vraag ik me af wat ze bedoelen met "de uitslag van de positieve test bewaren". Is dat gewoon een screenshot van coronatest.nl? Het is niet dat ik een officieel certificaat heb gekregen ofzo ;)

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 02-06-2021 11:42 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

meermarco schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Ja dat ben ik. En voor de duidelijkheid ik heb alle andere vaccinaties genomen. En zo ook de kinderen. Alleen bij de dit ‘nieuwe’ is een voorlopige goedkeuring en mist het lange(re) termijn. Dat maakt mij nog een twijfelaar. Daarnaast ook normale doktoren/hoogleraren (dus geen wappies/nep doktoren) die zeggen dat gezonde mensen inenten voor dit flauwekul is. Daarnaast staat de Mexicaanse griep me ook nog bij waarbij we snel een prik moesten halen voor de kinderen.
Niet alle mensen in de ziekenhuizen waren kwetsbaren lijkt me? Dus hoezo is het flauwekul dat gezonde mensen ingeënt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
https://www.gelderlander....grond-in-spanje~a5ee7fdf/

Goh, je verwacht het niet. Willem Engel heeft geld van de stichting viruswaarheid voor eigen gewin gebruikt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:35:
[...]

Dat kan zeker, en op zich geen probleem. Maar wat duidelijkere communicatie zou dan wel handig zijn. Tevens gek om dan wel al aan te kondigen dat een andere groep wel op 5 Juni kan.

Verder lijkt mij dat de te plannen datums dan gewoon wat verder in de toekomst zullen liggen, lijkt mij ook niet heel ernstig.
Mijns inziens kan de communicatie bijna niet duidelijker.

Als er een jaargang wordt vrijgegeven, komt er om 11 uur een tweet. (en krijgen op termijn een brief in de bus)

Alle vervuiling door continue te posten dat er geen jaargang wordt uitgenodigd geeft alleen maar ruis.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 12:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Mijns inziens kan de communicatie bijna niet duidelijker.

Als er een jaargang wordt vrijgegeven, komt er om 11 uur een tweet.
Niet echt duidelijk overheidsbeleid waar je wat mee kunt IMHO, sowieso lijkt tweeten mij niet de beste communicatie strategie, zeker als die informatie nog niet beschikbaar is op de officiele kanalen op het moment van tweeten. Zeker nu de volgorde niet zoveel meer uitmaakt kun je toch prima een paar dagen van te voren communiceren wanneer iets open gaat?
Alle vervuiling door continue te posten dat er geen jaargang wordt uitgenodigd geeft alleen maar ruis.
Tweets zijn alleen maar vervuiling ;), maar buiten dat, als je gewoon iets verder vooruit communiceert heb je niet het probleem dat iedereen de hele ochtend gaat verversen omdat het wel eens binnen 30 minuten open zou kunnen gaan.

Stel je eens voor een concert dat 30 minuten voordat de verkoop open gaat pas aankondigd dat de verkoop opengaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Niet echt duidelijk overheidsbeleid waar je wat mee kunt IMHO, sowieso lijkt tweeten mij niet de beste communicatie strategie, zeker als die informatie nog niet beschikbaar is op de officiele kanalen op het moment van tweeten. Zeker nu de volgorde niet zoveel meer uitmaakt kun je toch prima een paar dagen van te voren communiceren wanneer iets open gaat?
De jaartallen worden vrijgegeven op basis van beschikbare vaccins in de komende weken.
Als je niet weet hoeveel mensen een afspraak in gaan plannen, kun je dus niet voor de komende dagen van alles bekend gaan maken, omdat je zeker weet dat alles gaat schuiven obv beschikbaarheid => nog meer chaos en onduidelijkheid.

Met de huidige volgorde Tweet > half uur later op RIVM site > opgepakt door ongeveer elke nieuwsoutlet is niet zoveel mis in mijn ogen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 02-06-2021 12:37 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:35:
[...]

De jaartallen worden vrijgegeven op basis van beschikbare vaccins in de komende weken.
Als je niet weet hoeveel mensen een afspraak in gaan plannen, kun je dus niet voor de komende dagen van alles bekend gaan maken, omdat je zeker weet dat alles gaat schuiven obv beschikbaarheid => nog meer chaos en onduidelijkheid.
Het gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in dat je dat pas 30 minuten van te voren kunt beslissen. Ik zeg echt niet dat je een volledige planning voor meerdere weken moet maken, maar je zult toch wel een iets betere forecast hebben dat je een schatting kunt maken van de volgende jaargang, en de bekendmaking openstelling minstens 24 uur van te voren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Het gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in dat je dat pas 30 minuten van te voren kunt beslissen. Ik zeg echt niet dat je een volledige planning voor meerdere weken moet maken, maar je zult toch wel een iets betere forecast hebben dat je een schatting kunt maken van de volgende jaargang, en de bekendmaking openstelling minstens 24 uur van te voren doen.
De grove forecast is er ook wel:
1982 t/m 1991 Vanaf medio juni 2021

Aan de achterkant zullen ze idd een compleet stroomschema hebben met aantallen per jaargang, beschikbare slots, afspraken gemaakt per bouwjaar etc.
Maar weet niet of we daar heel veel blijer van worden om te zien :)
Voor ons misschien wel leuk om te zien.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:52:
[...]
De grove forecast is er ook wel:
1982 t/m 1991 Vanaf medio juni 2021
Dat was vorige maand een leuke forecast, die wat mij betreft prima was. Maar op het moment kan er in de communicatie blijkbaar niet verder dan een half uur vooruit gekeken worden. Medio juni is ook zo'n lekkere duidelijke forecast, want dat kan alles in juni betekenen ( bij de overheid meestal eind juni ;) ).
Aan de achterkant zullen ze idd een compleet stroomschema hebben met aantallen per jaargang, beschikbare slots, afspraken gemaakt per bouwjaar etc.
Maar weet niet of we daar heel veel blijer van worden om te zien :)
Voor ons misschien wel leuk om te zien.
Ik zou graag die volledige stroomschema's zien ja, maar dat is totaal niet wat ik verwacht. Als er gewoon gecommuniceerd zou worden dat het enkele dagen gaat duren voordat de volgende jaargang aan de beurt is zou al wat zijn. Daarnaast zou het denk ook mensen rust geven als ze zorgen dat de dag voordat het open gaat het op tijd voor het 8 uur journaal o.i.d. bekend is. Dan hoeven mensen niet de hele dag op twitter te gaan zitten f5'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 09:18
meermarco schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Okee. Dan klopt ide pagina van de overheid dus niet? Of is het afhankelijk waar je je laat prikken?
Dat laatste denk ik. Denk dat ze niet aan alle locaties alles leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 23:22
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:59:
Ik zou graag die volledige stroomschema's zien ja, maar dat is totaal niet wat ik verwacht. Als er gewoon gecommuniceerd zou worden dat het enkele dagen gaat duren voordat de volgende jaargang aan de beurt is zou al wat zijn. Daarnaast zou het denk ook mensen rust geven als ze zorgen dat de dag voordat het open gaat het op tijd voor het 8 uur journaal o.i.d. bekend is. Dan hoeven mensen niet de hele dag op twitter te gaan zitten f5'en ;)
Tot nu toe is het systeemtechnisch juist gunstig gebleken als een aardig deel van de mensen niet tegelijk gaat proberen te boeken. Ook voor die mensen zelf overigens (door weer vrijkomen van tijdelijke gereserveerde slots bij de andere boekers). Ik was zelf on the road op "mijn dag" en ik kon s'avonds prima een plek boeken voor binnen twee weken in de eigen woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Als je het de dag vantevoren al bekend maakt gaat iedereen al bellen en de site platleggen om het alvast te proberen of het al kan. Kan mij voorstellen dat de site er niet op berekend is en ook de afsprakenlijn niet zit te wachten op al die te vroege bellers qua capaciteit.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:40

Rzaan

Altijd zoekende

Had de vraag elders ook al gesteld, maar wellicht hier beter op zijn plaats

Mijn vrouw heeft een 2de afspraak staan op 28 juni om 14.30 uur.
Echter, door onverwachte familie-omstandigheden (oude tante helpen met ziekenhuis bezoek) zouden wij eigenlijk dan niet kunnen.

Kun je nu gewoon om 8.00 uur naar de priklocatie gaan en krijg je dan alsnog je prik?
Of moeten we gaan bellen om te vragen of dit naar een vroeger tijdstip (zelfde dag, alleen 8 uur 's morgens) gezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:59:
Had de vraag elders ook al gesteld, maar wellicht hier beter op zijn plaats

Mijn vrouw heeft een 2de afspraak staan op 28 juni om 14.30 uur.
Echter, door onverwachte familie-omstandigheden (oude tante helpen met ziekenhuis bezoek) zouden wij eigenlijk dan niet kunnen.

Kun je nu gewoon om 8.00 uur naar de priklocatie gaan en krijg je dan alsnog je prik?
Of moeten we gaan bellen om te vragen of dit naar een vroeger tijdstip (zelfde dag, alleen 8 uur 's morgens) gezet kan worden.
Ik zou even bellen. Waarschijnlijk prikken ze je alsnog maar is het vervelend als iedereen dit zo doet. Als er af en toe eentje is, no problemo, maar anders wordt het 's morgens veel te druk als iedereen zo denkt. Veel locaties waar ik kom is er nauwelijks een wachtrij omdat iedereen netjes op tijd komt. Het hangt echt af van de coordinator en degene die de intake doet/afspraak controleert of je wel/niet geprikt wordt, meesten zijn heel aardig en hebben ook wel iets van hup spuit er in, maar altijd netjes om het te laten weten.

Als je nou een kwartiertje eerder bent is dat niks vreemds, maar je komt op een heel ander dagdeel.

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 02-06-2021 14:06 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Blegh. Mijn smaak en geur is inmiddels weer bijna volledig terug. Alleen zoetstoffen zijn extreem goor nu. Stevia , Aspartaam en acesulfaam k, zijn de ergste. Onwijs zoet met een bittere nasmaak. En die rommel zit in meer en meer producten. Mijn vrouw ervaart het ook, maar vooral extreem zoet.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

Waarom adviseert de gezondheidsraad dat jongere mensen geen Janssen moeten krijgen?

Ik had verdorie voor morgen een vaccinatie gepland staan met het Janssen vaccin.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
AW_Bos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Daar is nog geen zicht op. De Jonge zei al dat hij hoopt dat het vanaf 1 september kan, maar pandemiologen zijn wat voorzichtiger.

https://nos.nl/artikel/23...-vastgelegd-op-deze-datum

Mijn zus uit Alphen a/d Rijn kon zich vandaag aanmelden voor haar prikkie. Mogelijke locaties: Veenendaal of Zierikzee 8)7. Ach ja, dan maken ze er toch een dagje uit van :P.

Benieuwd waar ik aan de beurt ben :P
Ik woon ook in de gemeente Alphen a/d Rijn (Koudekerk), maar zelfs met de postcode van de priklocatie (Nieuwesloot tennis/squash centrum) werd ik doodleuk naar Amsterdam of Rijswijk verwezen....Na nog wat andere postcodes geprobeerd te hebben, een keer op Leiderdorp uitgekomen...dat is nog te doen, dus die maar gereserveerd ...Lijkt wel wild west waar je terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is vandaag een beetje chaotisch rondom Janssen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Cobb schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:17:
Blegh. Mijn smaak en geur is inmiddels weer bijna volledig terug. Alleen zoetstoffen zijn extreem goor nu. Stevia , Aspartaam en acesulfaam k, zijn de ergste. Onwijs zoet met een bittere nasmaak. En die rommel zit in meer en meer producten. Mijn vrouw ervaart het ook, maar vooral extreem zoet.
Als gevolg van? Corona besmetting neem ik aan?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Cobb schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:17:
Na Corona, of na vaccinatie? Welke vaccinatie als dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Gunner schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:00:
[Twitter]

Het is vandaag een beetje chaotisch rondom Janssen.
Is dat wellicht ook de reden dat er vandaag geen nieuwe bouwjaren zijn toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Empathy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Niet alle mensen in de ziekenhuizen waren kwetsbaren lijkt me? Dus hoezo is het flauwekul dat gezonde mensen ingeënt worden?
https://www.gelderlander....elijk-toch-niet~ad9fbcb5/

https://www.geertvandenbo...managed-covid-19-pandemic

Nognaals, ik bn niet tegen. Zeg alleen dat IK het nog niet weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
meermarco schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Reuk- en smaakverlies is een duidelijk symptoom van een corona-besmetting. Als dat door vaccinatie kwam hadden we dat inmiddels wel gehoord en waarschijnlijk overal mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

beany schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:42:
Waarom adviseert de gezondheidsraad dat jongere mensen geen Janssen moeten krijgen?

Ik had verdorie voor morgen een vaccinatie gepland staan met het Janssen vaccin.
En die gaat ook gewoon door.

Tenzij jij hem vrijwillig verzet/omzet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
meermarco schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Na Corona. Ik had niet verwacht dat dit een vaccinatie chat was..

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Vraagje:
Op 10 juni moet ik iemand met de auto wegbrengen.
Deze persoon heeft de 2de vaccinatie gehad op 31 mei.
Zelf krijg ik mijn 2de prik op 5 juni.
Dus bij de ene 10 dagen na de 2de prik, bij de ander 5 dagen na de 2de prik.

Moeten wij nu in de auto nog voorzorgsmaatregelen nemen?
Mondkapje? Scherm? Raam open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:15:
Vraagje:

Moet niet, mag wel. 10-14 dagen na 1e prik werkt het vaccin al behoorlijk goed. Als het je letterlijk geen moer uitmaakt en die ander ook niet en je vind een mondkapje fijn dan doe je het.

offtopic:
er is hier een slowchat voor dit soort vragen
;)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:50

DirtyBird

Praktiserend denker

Vraagje:

Hm, ik vind het vrij onverantwoord. Kun je niet een caravan regelen waar die persoon dan in zit terwijl jij rijdt?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Vraagje:

Ik denk dat je jezelf meer zorgen moet maken over een piloot die de weg waar jullie op rijden aanziet voor de landingsbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

codex schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:59:
[...]

Ik denk dat je jezelf meer zorgen moet maken over een piloot die de weg waar jullie op rijden aanziet voor de landingsbaan.
Wellicht sla ik door in voorzichtigheid, maar wilde toch eens wat rond vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:22:
[...]

Wellicht sla ik door in voorzichtigheid, maar wilde toch eens wat rond vragen.
Zolang je mensen alleen in de auto met mondkapje ziet rijden vind ik het geen slechte vraag. Die neem je niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 20:11
Ik zit even naar de aankomende versoepelingen te kijken en dan naar de huwelijken specifiek. Hier staat het volgende:

Momenteel mogen er maximaal 30 mensen bij een huwelijk aanwezig zijn. Per 5 juni wordt dit verhoogd naar maximaal 50 mensen. Dit geldt alleen voor huwelijksplechtigheden. Feesten en diners zijn nog niet mogelijk

Kan iemand mij uitleggen waarom uiteten binnen en buiten wel kan en een huwelijksdiner niet? Dat kan toch ook mits je je aan de horeca regels houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
crimby schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:36:
Kan iemand mij uitleggen waarom uiteten binnen en buiten wel kan en een huwelijksdiner niet? Dat kan toch ook mits je je aan de horeca regels houdt?
Bij horeca is er een limiet van 2 personen, of een huishouden. Ik kan mij voorstellen dat dat bij een huwelijk, zeker een feest niet vol te houden is. Immers ga je niet allemaal afgezonderd van elkaar eten, tenminste dat lijkt mij niet het idee van zoiets organiseren.

Nou ik dit zo type, weet ik eigenlijk niet zeker of die limiet van 2 nog geld vanaf 5 juni

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 02-06-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Huwelijken gaan gewoon niet goed, dat was ook het resultaat van de Field Lab van Grapperhaus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
eamelink schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:42:
Huwelijken gaan gewoon niet goed, dat was ook het resultaat van de Field Lab van Grapperhaus? :P
Maar alleen als te je schoonmoeder omhelst een in het gezicht niest zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Bij horeca is er een limiet van 2 personen, of een huishouden. Ik kan mij voorstellen dat dat bij een huwelijk, zeker een feest niet vol te houden is. Immers ga je niet allemaal afgezonderd van elkaar eten, tenminste dat lijkt mij niet het idee van zoiets organiseren.

Nou ik dit zo type, weet ik eigenlijk niet zeker of die limiet van 2 nog geld vanaf 5 juni
Limiet is zometeen 4 tenzij van 1 huishouden.
Je kan dan toch best een huwelijksdiner hebben met max 50 man, tafeltjes van max 4, 1,5m afstand en een vaste zitplaats. Als je je daar gewoon aan houdt, lijkt mij er totaal geen verschil met reguliere horeca.

Edit: dan is het huwelijk na de ceremonie afgelopen en hebben de gasten toevallig allemaal bij hetzelfde restaurant gereserveerd 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door crimby op 02-06-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@crimby het blijft lastig om consistente regels te maken. Maar het idee van dit snap ik wel. Ik kan mij bij een huwelijksfeest niet echt voorstellen dat iedereen alleen bij zijn eigen tafel blijft. Het idee van een dergelijk feest is natuurlijk dat je het samen viert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Woy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:04:
@crimby het blijft lastig om consistente regels te maken. Maar het idee van dit snap ik wel. Ik kan mij bij een huwelijksfeest niet echt voorstellen dat iedereen alleen bij zijn eigen tafel blijft. Het idee van een dergelijk feest is natuurlijk dat je het samen viert.
Ja alleen dat laatste kan nu dus niet en zoek je naar alternatieven. Maar de regels lijken hier tegenstrijdig.

Note: ik zie dat ik dit in de slowchat vaccinatie heb gepost, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DirtyBird schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Hm, ik vind het vrij onverantwoord. Kun je niet een caravan regelen waar die persoon dan in zit terwijl jij rijdt?
Mag een persoon in een caravan zitten terwijl de auto rijdt?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

crimby schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:50:
[...]

Limiet is zometeen 4 tenzij van 1 huishouden.
Je kan dan toch best een huwelijksdiner hebben met max 50 man, tafeltjes van max 4, 1,5m afstand en een vaste zitplaats. Als je je daar gewoon aan houdt, lijkt mij er totaal geen verschil met reguliere horeca.

Edit: dan is het huwelijk na de ceremonie afgelopen en hebben de gasten toevallig allemaal bij hetzelfde restaurant gereserveerd 8)7
Mijn inschatting: Wat ik denk waar het op doelt is dat de 50 mensen in een restaurant allemaal afzonderlijke groepjes van max. 4 zijn. Die groepjes hebben vrijwel geen interactie met de andere groepjes. Dat is bij een huwelijk natuurlijk anders, daar gaat natuurlijk veel vaker van plaats gewisseld worden en gaan mensen ook bij elkaar buurten. Als je alleen gaat eten, loop je naar je tafeltje, ga je eten en na het eten loop je weer naar buiten. Dat zorgt echt voor veel minder verplaatsingen binnen de ruimte.
Slasher schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:12:
[...]

Mag een persoon in een caravan zitten terwijl de auto rijdt?
Nee, natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Laten we hier: De Covid kroeg verder gaan!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.