Bummer, ik zat al klaar om een afspraak te maken...
Ik heb deze vraag eerder gesteld, maar niet echt antwoord gekregen. Zijn er hier mensen die de afgelopen 6 maanden Covid gehad hebben en nu een afspraak moeten maken / gemaakt hebben? In principe hoef je in dat geval maar één keer geprikt te worden, maar je kúnt je ook twee keer laten prikken. De tekst op
deze pagina van het RIVM is niet echt "strikt" vind ik:
Bij het maken van de vaccinatieafspraak, krijgen mensen de vraag of zij de afgelopen zes maanden positief zijn getest op corona. Als dit zo is, kan een afspraak worden ingepland voor één prik. Mensen hoeven hiervoor op dit moment geen bewijs van een positieve test te laten zien, maar verklaren zelf in de afgelopen zes maanden een infectie met corona te hebben doorgemaakt. Bewaar altijd een uitslag van een positieve test, want daar kan later mogelijk alsnog naar worden gevraagd.
en
Mensen die al een afspraak hebben staan voor een tweede prik én in de zes maanden voorafgaand aan hun eerste vaccinatie besmet zijn geweest met corona, kunnen de afspraak zelf afzeggen.
Men heeft het overal over "kunnen" en niet "moeten". Ik ben zelf in februari besmet geweest maar heel eerlijk gezegd zou ik me er prettiger bij voelen om twee keer geprikt te worden...
Bovendien vraag ik me af wat ze bedoelen met "de uitslag van de positieve test bewaren". Is dat gewoon een screenshot van coronatest.nl? Het is niet dat ik een officieel certificaat heb gekregen ofzo
[
Voor 6% gewijzigd door
posttoast op 02-06-2021 11:42
]