• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:54:
[...]

84% lijkt me sterk... oftewel ga ik net met de mensen om die hem niet willen hebben :+
In mijn omgeving en m'n 'online kennissenkring' is het eerder 50/50 eigenlijk.
Dat zal het zijn denk ik. Ik heb letterlijk alleen maar mensen in mijn omgeving die hem koste wat kost zsm willen hebben. Zonder uitzondering.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-01 22:12

Dennahz

Life feels like hell should.

vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:56:
Bij mij is dan juist weer 95% wel. De enige waarvan ik weet dat ze hem niet wil, is m'n moeder, omdat ze altijd bij van alles en nog wat bijwerkingen heeft, dus ze zit er niet zo op te wachten de pechvogel te zijn (je zou zeker kunnen beargumenteren dat corona haar zwaarder zou treffen, maar ik heb daar geen trek in). Ach ja :)
Kan er ook geen touw aan vastknopen. Ik ken veel verschillende 'soorten' mensen (qua opleiding, interesses, ...) en het is echt redelijk willekeurig.

Maar ach, moest >80% zich laten inenten deze zomer dan hebben we vanaf september eindelijk die groepsimmuniteit en kunnen we alle regels weer in de prullenbak gooien, right? :)

Twitter

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-01 18:51
[...]

84% lijkt me sterk... oftewel ga ik net met de mensen om die hem niet willen hebben :+
Tja, het ligt deels ook aan de leeftijd.
Zo weet ik tot nu toe nog maar van 1 persoon in mijn familie/vrienden/kennissenkring dat die het vaccin niet wil. Het zullen er vast iets meer zijn, maar dat is dan nog niet bij mij bekend.

Die 84% is gemiddeld over de leeftijden en alle personen in het onderzoek.
Komt wel aardig overeen met dat EenVandaag onderzoek.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-01 21:18
Dennahz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Maar ach, moest >80% zich laten inenten deze zomer dan hebben we vanaf september eindelijk die groepsimmuniteit en kunnen we alle regels weer in de prullenbak gooien, right? :)
Als het aan het OMT ligt gaan we rond de winter weer moeilijk doen: https://www.nu.nl/faceboo...vaccinaties-niet-uit.html

[ Voor 11% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2021 16:02 ]

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:54
[...]

Daar zit het gevaar hem denk ik snel ook in dat je uit gaat van je eigen "bubbel". Daar kwamen toen ook al die verbaasde reacties van fvd stemmers vandaan op verkiezingsdag.. " want hoe kan dit nu, iedereen die ik ken wil van de vvd af".

Ik ken letterlijk 1 persoon die de prik niet wil binnen familie/vriendenkring/collega's.

Hier gaat janssen deze week er nog in, tenzij ze dat nog gaan aanpassen.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-01 21:13

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Ik geloof die 84% wel, dit getal komt denk ik redelijk overeen met wat ik hoor uit mijn directe omgeving.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:11

NMH

Moderator General Chat
vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:01:
Als het aan het OMT ligt gaan we rond de winter weer moeilijk doen: https://www.nu.nl/faceboo...vaccinaties-niet-uit.html
Je bedoelt, als het aan het virus ligt. Het OMT daarvan de schuld geven is als de weerman bekritiseren omdat hij adviseert een paraplu mee te nemen wanneer hij regen voorziet. :)

• Dennahz
  • Laatst online: 14-01 22:12

Dennahz

Life feels like hell should.

Plenkske schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Tja, het ligt deels ook aan de leeftijd.
Zo weet ik tot nu toe nog maar van 1 persoon in mijn familie/vrienden/kennissenkring dat die het vaccin niet wil. Het zullen er vast iets meer zijn, maar dat is dan nog niet bij mij bekend.

Die 84% is gemiddeld over de leeftijden en alle personen in het onderzoek.
Komt wel aardig overeen met dat EenVandaag onderzoek.
Fair enough. Zoveel te beter dan :) Wij wachten zelf bijvoorbeeld nog even af. Tot die tijd dragen we gewoon onze FFP3-mondkapjes in publieke ruimtes.
Skybullet schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:02:
[...]

Daar zit het gevaar hem denk ik snel ook in dat je uit gaat van je eigen "bubbel". Daar kwamen toen ook al die verbaasde reacties van fvd stemmers vandaan op verkiezingsdag.. " want hoe kan dit nu, iedereen die ik ken wil van de vvd af".

Ik ken letterlijk 1 persoon die de prik niet wil binnen familie/vriendenkring/collega's.

Hier gaat janssen deze week er nog in, tenzij ze dat nog gaan aanpassen.
Ja iedereen denkt vanuit z'n eigen bubbel. Dat is wat er ook vaak misgaat bij politici. Die denken alleen maar vanuit hun eigen omgeving (randstad) en kijken verder niet naar de rest van Nederland.

Zelf geen FvD stemmer overigens, die zien overal complotten in.
vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Denk dat het draagvlak echt 0 gaat zijn na de zomer (is nu eigenlijk al weg aan het ebben), dus ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken om iedereen weer op de covid-kar te krijgen.

Twitter

• vickypollard
NMH schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Je bedoelt, als het aan het virus ligt. Het OMT daarvan de schuld geven is als de weerman bekritiseren omdat hij adviseert een paraplu mee te nemen wanneer hij regen voorziet. :)
Ik snap je punt, maar het OMT lijkt geen maatschappelijke overwegingen mee te nemen in hun advies. Dat is een machine. Die maatschappelijke overwegingen moeten wat mij betreft op gegeven moment heel zwaar gaan wegen. Als je ziet wat er nu allemaal overhoop ligt... Ik ben benieuwd of we het over een jaar of 5 het allemaal waard vonden :) (is natuurlijk wel een andere discussie die hier niet helemaal past)

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2021 16:14 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06
vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:11:
[...]

Ik snap je punt, maar het OMT lijkt geen maatschappelijke overwegingen mee te nemen in hun advies. Dat is een machine. Die maatschappelijke overwegingen moeten wat mij betreft op gegeven moment heel zwaar gaan wegen. Als je ziet wat er nu allemaal overhoop ligt... Ik ben benieuwd of we het over een jaar of 5 het allemaal waard vonden :) (is natuurlijk wel een andere discussie die hier niet helemaal past)
Het OMT is een adviesorgaan en kan onmogelijk alle belangen overzien. Daar is de regering uiteindelijk voor.

• vickypollard
MarcoC schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Het OMT is een adviesorgaan en kan onmogelijk alle belangen overzien. Daar is de regering uiteindelijk voor.
Dat ontken ik toch ook niet? Mijn uitspraak was letterlijk "Als het aan het OMT ligt..."

Edit: dat klonk een beetje onvriendelijk qua toon van mij. Ik reageerde oorspronkelijk op iemand die sprak over het weggooien van alle regels en ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen "Als het aan het OMT ligt is dat niet het geval" en niet meer dan dat :)

[ Voor 28% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2021 16:35 ]

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38

ultimateharry

Team Slayer:-)

ultimateharry schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Ja en die 72% is nog een gemiddelde, met ook ouderere doelgroepen die voor een groot deel al zijn geweest die het omhoog trekken.
De meting is echter al van april, het kan zijn dat door bijvoorbeeld de Green Certificate mensen zich toch bedenken omdat ze op vakantie willen zonder gedoe?
Ook de nieuwe enquete van het RIVM laat een stijging zien in vaccinatie-bereidheid (net vandaag geupdate):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgB99TFqxej0u2RDOBluPxEtKMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P9VIjfJJ6dSL34UkjrWe5npz.png?f=fotoalbum_large

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RF-CkMpLZNOsGlwmtiuidA2jMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hmw8XuPd8yfWz4jIIItuxUns.png?f=fotoalbum_large

Dat lijkt dus toch een tweede prik te worden voor mij :( Het Nederlands beleid van 1 prik na besmetting gaat het niet redden.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
PWM schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:06:
[Afbeelding]

Dat lijkt dus toch een tweede prik te worden voor mij :( Het Nederlands beleid van 1 prik na besmetting gaat het niet redden.
zo heb ik hem nog niet begrepen. Ik denk dat je de besmetting als prik 1 kan zien, en de vaccinatie als prik 2. Maar wel erg onduidelijk zo

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

*knip* graag constructief of anders niet reageren

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 27-05-2021 08:43 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[Afbeelding]

wat is je probleem dan met een 2e prik?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10

Agent47

I always close my contracts.

DaTimMan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:08:
[...]

zo heb ik hem nog niet begrepen. Ik denk dat je de besmetting als prik 1 kan zien, en de vaccinatie als prik 2. Maar wel erg onduidelijk zo
Dat is toch maar een half jaar dacht ik? Kortom heb je corona binnen een half jaar geleden gehad dan hoef je er maar 1 voorlopig?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:54
Iemand uit het omt gesproken of heb je dit zelf nu net verzonnen ?

Niks in dat gelinkte artikel moet vreemd klinken toch ? Er wordt rekening gehouden met, en nagedacht over. Vaccinatie alleen zal nooit 100% er voor gaan zorgen dat corona nooit meer uit breekt. zeker omdat niet 100% een prik wil. Corona gaat er voor altijd zijn, er komt nooit meer een leven zonder.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 27-05-2021 08:44 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Slasher schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:10:
[...]

wat is je probleem dan met een 2e prik?
In principe niets. Maar uit onderzoek blijkt dat 1 prik na besmetting gewoon voldoende is. Ze mogen mij er 10 in de arm zetten, geen probleem. Maar dit lijkt zonde te worden van 1 prik, tijd van arts en mijn tijd, alleen omdat het procedureel niet is afgedicht.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:19:
Vanmorgen rond half twaalf twee afspraken in Naarden kunnen maken. Eerst aanstaande dinsdag 1 juni, tweede op 6 juli. Vijf weken tussen de afspraken en in de bevestiging staat "U krijgt twee injecties met een mRNA-vaccin, te weten BioNTech/Pfizer of Moderna. Beide vaccins hebben een vergelijkbare werking. Tussen beide injecties zitten ongeveer 35 tot 42 dagen."
Woon overigens in Almere en bouwjaar 71.
Echt wtf.
Ik maak maandag een afspraak, woon in dat #$%* dorp waar jij je prik gaat halen....
Nee meneer, alles zit vol van Amsterdam tot Amersfoort en van Almere tot Utrecht incl Naarden, Hilversum, Huizen etc. ben overigens zelfde bouwjaar.
Ga maar naar de Arena in Amsterdam over 2 weken voor je prik want daar kon het sneller dan de 15e juni in Huizen,en dat beide keren, tuurlijk.
Morgen maar weer een paar keer bellen naar afdeling chaos en slecht plannen van de GGD om te kijken of ik mijn bijdrage aan de samenleving iets dichterbij kan organiseren.
Telefoneren kost me minder dan autorijden ;)

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01 19:30
Dit soort ongefundeerde oneliners voegen niets toe.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 26-05-2021 17:19 ]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01 18:01
[...]

Het schuift behoorlijk, op mijn werk waren van de 8 colllega's er twee die twijfelden en die zijn nu om, dus blijkbaar is het nog wel vloeibaar nu het moment daar is. Overigens is het corona certificaat hierin bij mijn collega's geen factor, eerder een solidariteits gevoel. En dat vind ik een stuk prettiger ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Skybullet schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Iemand uit het omt gesproken of heb je dit zelf nu net verzonnen ?

Niks in dat gelinkte artikel moet vreemd klinken toch ? Er wordt rekening gehouden met, en nagedacht over. Vaccinatie alleen zal nooit 100% er voor gaan zorgen dat corona nooit meer uit breekt. zeker omdat niet 100% een prik wil. Corona gaat er voor altijd zijn, er komt nooit meer een leven zonder.
Het OMT zaait angst, altiid tegen versoepelingen. Dus mijn post was wat cynisch. Van mij mag het OMT na uitroeing van de pandemie meteen opgeheven worden. Daar kunnen we op een gegeven moment echt wel zonder. Al die mensen uit het OMT die voor zich zelf spreken (onder het mom van OMT lid) om zichzelf te profileren. Echt heel irritant. Spreek als lid van het OMT of helemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 26-05-2021 17:26 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

marteltor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Dat is puur jouw interpretatie, en die slaat nergens op. Het is niet erg hoor, om soms toe te geven dat je er flink naast zat.
Als ik er naast zat: Excuses.
Wel zou ik dan als tip mee wil geven: Schrijf eens wat duidelijker dan.

• roffeltjes
Slasher schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:23:
[...]
Het OMT zaait angst, altiid tegen versoepelingen.
Natuurlijk zijn ze tegen versoepelingen, je moet blij zijn dat ze aan de rem hangen als tegenwicht voor het ongebreidelde optimisme. Het is een advies, geen bestuurder en daarom vanuit hun positie wat mij betreft helemaal prima. We gaan sowieso toch wel een voorschot nemen op de trend en versoepelen, dus er wordt gewoon gewikt en gewogen... zoals het hoort.

En dat ze waarschuwen voor Q4 vind ik ontzettend belangrijk, het is nog steeds aan het groeien in de wereld en de samenleving moet wel snappen dat we niet zomaar klaar zijn. De kans dat we Q4/Q1 voor een booster moeten acht ik persoonlijk heel hoog en het is goed als mensen dat goed beseffen.

Dat is geen doem denken of hunkeren naar een lockdown, verre daarvan, maar gewoon een realistische inschatting van het reservoir mensen met Covid in de wereld. We zijn er gewoon nog niet vanaf. Hopelijk zonder zware lockdowns (lijkt me echt wel te zijn ondervangen met vaccins).

[ Voor 22% gewijzigd door roffeltjes op 26-05-2021 17:34 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Ik weet ook niet hoeveel % wel reëel is, maar naar je eigen kennissenkring kijken in zulke gevallen is niet echt goed.
Want als ik naar mijn sociale cirkel kijk, dan is 84% weer erg laag.
Sterker nog, niemand die ik ken die ik tot 'vriend' reken, wil hem niet.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:51

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik hoor wel 20ers die twijfelen. Voor een twintiger is Janssen ook wel een dingetje. Misschien is de kans op overlijden door bijwerkingen wel groter dan de kans op overlijden door COVID.

Ik wijs ze dan maar op long-COVID risicos.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PalingDrone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Echt wtf.
Ik maak maandag een afspraak, woon in dat #$%* dorp waar jij je prik gaat halen....
Nee meneer, alles zit vol van Amsterdam tot Amersfoort en van Almere tot Utrecht incl Naarden, Hilversum, Huizen etc. ben overigens zelfde bouwjaar.
Ga maar naar de Arena in Amsterdam over 2 weken voor je prik want daar kon het sneller dan de 15e juni in Huizen,en dat beide keren, tuurlijk.
Morgen maar weer een paar keer bellen naar afdeling chaos en slecht plannen van de GGD om te kijken of ik mijn bijdrage aan de samenleving iets dichterbij kan organiseren.
Denken dat iemand aan de telefoon het beter kan doen dan dat je het zelf op een website doet :N

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:47:
[...]

Denken dat iemand aan de telefoon het beter kan doen dan dat je het zelf op een website doet :N
Kan ook een klein probleempje met DigID geweest zijn...
Tuurlijk regel ik het liever zelf maar wanneer je in een catch-22 zit met de overheid over een postadres gaat er wel meer mis, helaas.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:33
PalingDrone schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Echt wtf.
Hoe heb je dan een afspraak kunnen maken als je ook uit 71 komt? Afgelopen maandag was 1971 nog niet aan de beurt, dat is sinds vandaag. Afgelopen maandag was 1967 en 1968 nog aan de beurt en die krijgen één vaccinatie met Janssen. Mijn zwager valt in die groep, heeft afgelopen weekend een afspraak gemaakt en gaat vrijdag z'n vaccin halen in Almere Haven.

• PalingDrone
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:14:
[...]

Hoe heb je dan een afspraak kunnen maken als je ook uit 71 komt? Afgelopen maandag was 1971 nog niet aan de beurt, dat is sinds vandaag. Afgelopen maandag was 1967 en 1968 nog aan de beurt en die krijgen één vaccinatie met Janssen. Mijn zwager valt in die groep, heeft afgelopen weekend een afspraak gemaakt en gaat vrijdag z'n vaccin halen in Almere Haven.
Brief wegens incidentele luchtwegklachten. (Die ook belachelijk laat kwam maar dat lag aan de huisarts)
Ook Moderna of Pfizer, met voorrang voor risicogroepen.... ;)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Die groepsimmuniteit is een mooie wortel, maar het is nog helemaal de vraag of die er komt.

Five reasons why COVID herd immunity is probably impossible

• MarcoC
roffeltjes schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:31:
[...]

Natuurlijk zijn ze tegen versoepelingen, je moet blij zijn dat ze aan de rem hangen als tegenwicht voor het ongebreidelde optimisme. Het is een advies, geen bestuurder en daarom vanuit hun positie wat mij betreft helemaal prima. We gaan sowieso toch wel een voorschot nemen op de trend en versoepelen, dus er wordt gewoon gewikt en gewogen... zoals het hoort.

En dat ze waarschuwen voor Q4 vind ik ontzettend belangrijk, het is nog steeds aan het groeien in de wereld en de samenleving moet wel snappen dat we niet zomaar klaar zijn. De kans dat we Q4/Q1 voor een booster moeten acht ik persoonlijk heel hoog en het is goed als mensen dat goed beseffen.

Dat is geen doem denken of hunkeren naar een lockdown, verre daarvan, maar gewoon een realistische inschatting van het reservoir mensen met Covid in de wereld. We zijn er gewoon nog niet vanaf. Hopelijk zonder zware lockdowns (lijkt me echt wel te zijn ondervangen met vaccins).
Ik zou van het OMT verwachten dat ze rekenkundige modellen interpreteren, scenario's vaststellen, advies geven over aan welke knoppen gedraaid kan worden en wat de impact daarvan is. Het uiteindelijke keuze moet altijd bij de regering liggen. Vaak hebben we gezien OMT-adviezen 1-op-1 worden over genomen. Dat vind ik laf van de regering, op die manier wordt het OMT politiek gemaakt terwijl dat het niet hoort te zijn. Het OMT hoort ongeremd advies te kunnen geven. Lijkt de laatste tijd wel iets beter te gaan gelukkig.

• marteltor
  • Laatst online: 00:26
vliegnerd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:36:
Ik hoor wel 20ers die twijfelen. Voor een twintiger is Janssen ook wel een dingetje. Misschien is de kans op overlijden door bijwerkingen wel groter dan de kans op overlijden door COVID.

Ik wijs ze dan maar op long-COVID risicos.
Volgens mij was zelfs bij Astra Zeneca het risico van COVID voor een twintiger nog 3 a 4 keer groter. Bij Janssen dus zeker ook.

• roffeltjes
MarcoC schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:01:
[...]n. Vaak hebben we gezien OMT-adviezen 1-op-1 worden over genomen. Dat vind ik laf van de regering, op die manier wordt het OMT politiek gemaakt terwijl dat het niet hoort te zijn. Het OMT hoort ongeremd advies te kunnen geven. Lijkt de laatste tijd wel iets beter te gaan gelukkig.
Tsja, volgt de regering het advies van het OMT op is het niet goed, volgens ze het niet op is het ook niet goed.

Ik vind het niet laf dat de regering het OMT vaak volgt, lijkt me verstandig. En dat ze daar af en toe van afwijken kan ook... sommige dingen liggen zoals gesteld lastig (draagvlak en economische schade zijn relevante factoren).

Dat het OMT ook politiek bedrijft zie je in de hele wereld, ik kom zelf uit een politieke organisatie en dat is iets wat (helaas) nodig is, anders overleef je het geen maand (zie je dus ook in de wereld waar medisch experts politiek worden geslacht als ze iets onhandigs zeggen).

Het is natuurlijk niet ideaal, maar het is roeien met de riemen die we hebben.

Betekent natuurlijk niet dat het niet heel goed is dat we hierover discussiëren en dat we het soms oneens zijn met de regering en het OMT, dat is de kracht van de moderne samenleving. Zo ben ik het met heel veel dingen wel eens, en betreft één ding (testsamenleving) aanzienlijk minder. Dat anderen daar vol tegengas tegen geven is prima, hoe narrig dat me ook kan maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 26-05-2021 23:57 ]

• MarcoC
roffeltjes schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Tsja, volgt de regering het advies van het OMT op is het niet goed, volgens ze het niet op is het ook niet goed.

Ik vind het niet laf dat de regering het OMT vaak volgt, lijkt me verstandig. En dat ze daar af en toe van afwijken kan ook... sommige dingen liggen zoals gesteld lastig (draagvlak en economische schade zijn relevante factoren).

Dat het OMT ook politiek bedrijft zie je in de hele wereld, ik kom zelf uit een politieke organisatie en dat is iets wat (helaas) nodig is, anders overleef je het geen maand (zie je dus ook in de wereld waar medisch experts politiek worden geslacht als ze iets onhandigs zeggen).

Het is natuurlijk niet ideaal, maar het is roeien met de riemen die we hebben.

Betekent natuurlijk niet dat het niet heel goed is dat we hierover discussiëren en dat we het soms oneens zijn met de regering en het OMT, dat is de kracht van de moderne samenleving. Zo ben ik het met heel veel dingen wel eens, en betreft één ding (testsamenleving) aanzienlijk minder. Dat anderen daar vol tegengas tegen geven is prima, hoe narrig dat me ook kan maken :+
Ik denk dat als de rollen helder zijn en de regering zegt:
- OMT adviseert A overwegende X, Y
- Regering neemt advies ter harte, maar neemt Z in overweging, en besluit daarom niet A maar B

Dan is het gewoon helder.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 20:59
MarcoC schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:00:
[...]
- Regering neemt advies ter harte, maar neemt Z in overweging, en besluit daarom niet A maar B

Dat doen ze toch ook soms, maar meestal nemen ze als nog gewoon A in jouw voorbeeld, lijkt me toch niet dat je wilt suggereren dat ze niet vaak voor A zouden mogen kiezen en een weloverwogen advies volgen, zeker op momenten dat de epidemiologische situatie niet zo best was ?

• roffeltjes
MarcoC schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:00:
[...]

Mia communicatie is en blijft lastig... Ik denk ook dat de genante uitglijders van regeringsleiders waarbij ze medisch/wetenschappelijke Lingo verhaspelen bij een poging het makkelijk uit te leggen (soms het zelf niet helemaal begrijpend) wel in de hand helpt dat ze af en toe de expert bijna verbatim volgen.

Het is toch lastig om het goed te doen.

• MarcoC
gekkie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:07:
[...]

Dat doen ze toch ook soms, maar meestal nemen ze als nog gewoon A in jouw voorbeeld, lijkt me toch niet dat je wilt suggereren dat ze niet vaak voor A zouden mogen kiezen en een weloverwogen advies volgen, zeker op momenten dat de epidemiologische situatie niet zo best was ?
Nu wel, maar voorheen ging Jaap op zondag naar het Catshuis, werd daar alles besproken en werd de dag erna het OMT-advies als politieke munitie gebruikt.

• gekkie
  • Laatst online: 20-01 20:59
MarcoC schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:16:
[...]
Nu wel, maar voorheen ging Jaap op zondag naar het Catshuis, werd daar alles besproken en werd de dag erna het OMT-advies als politieke munitie gebruikt.
Hij gaat er toch nog steeds heen ?
En ook toen had men prima een ander besluit kunnen nemen en de adviezen in de wind kunnen slaan, als men dat had gewild. Maar kennelijk was die wil om dat te doen er niet, het zou natuurlijk ook maar zo mogelijk kunnen zijn dat men het advies goed onderbouwt vond ?

Verwijderd

België stopt (voorlopig) met vaccinatie van janssens onder de 40 na het overlijden van een persoon. Nu na Denemarken ook België een flinke smet op janssens legt is het wachten erop dat ook wij zullen gaan volgen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:47:
België stopt (voorlopig) met vaccinatie van janssens onder de 40 na het overlijden van een persoon. Nu na Denemarken ook België een flinke smet op janssens legt is het wachten erop dat ook wij zullen gaan volgen.
Jansen (J&J) levert sowieso niet of nauwelijks vaccins. Dacht ook dat het al voorbij was gekomen maar hoe dan ook, het heeft op de planning nauwelijks tot geen invloed.
Dat gezegd hebbende, het is dacht ik een ideaal medicijn voor de warmere en armere landen dus ik hoop oprecht dat ze hun productie op orde gaan krijgen. Het is een wereldcup uiteindelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51
marteltor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:10:
[...]

Volgens mij was zelfs bij Astra Zeneca het risico van COVID voor een twintiger nog 3 a 4 keer groter. Bij Janssen dus zeker ook.
Waarom bij Janssen ook? De gevonden gevaarlijke bijwerkingen hadden nl. een kans die een factor kleiner was dan bij AZ.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
[...]

Bij mij zit het tegen de 100% wel. Zal wel mijn bubbel zijn.

Waarom is eigenlijk het tempo van prikken zo enorm ingekakt de afgelopen dagen?

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-01 18:51
giantgiantus schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 07:28:
[...]

Bij mij zit het tegen de 100% wel. Zal wel mijn bubbel zijn.

Waarom is eigenlijk het tempo van prikken zo enorm ingekakt de afgelopen dagen?
Volgens het dashboard zijn er storingen bij de GGD, de waardes kloppen dus niet.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:04
Qua vaccin heb ik straks liever pfizer/Moderna. Maar als 32jarige is Janssen qua planning interessanter, ik wil in augustus op familiebezoek in zuid Amerika en dan is het wel zo prettig om gevaccineerd te zijn.

Even los van alle onzin over vaccinatiepaspoorten waarbij het alleen over Europa gaat.

• PWM
  • Niet online

PWM

DaTimMan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Dat hebben wij in Nederland verzonnen ja ;) Maar in Europa doen ze daar niet aan. Die accepteren niet "besmetting" als prik 1.

• vickypollard
PWM schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:07:
[...]

Dat hebben wij in Nederland verzonnen ja ;) Maar in Europa doen ze daar niet aan. Die accepteren niet "besmetting" als prik 1.
Was het ook niet vooral bedoeld om wat druk van de vaccinatiecampagne te halen? Onder het mom "die hoeven niet meteen 2 prikken, dus dat scheelt wat"

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-01 17:32
Robkazoe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:30:
[...]

- Denemarken heeft Janssen geschrapt uit het vaccinatieprogramma.
- Duitsland had in eerste instantie Janssen geschrapt voor 60 minners, later toch weer toegelaten op vrijwillige basis.
Ik geloof dat Noorwegen ook gestopt was? Ik heb niks meer gehoord over het eventuele overkopen :P

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[Afbeelding]

Lekker handig is dat dan weer. Sowieso vind ik het al vreemd dat je perse volledig gevaccineerd moet zijn, want alle getallen wijzen er op dat je tussen de eerste en tweede vaccinatie ook al een flinke bescherming hebt. ( Ik kan mij wel voorstellen dat bij een eerste prik, zonder eerdere besmetting er een beperkte geldigheid aan zit van bijvoorbeeld 2 maanden )

Maar dat gooit ook meteen de vaccinatie planning van nederland weer door de war, want dan moeten alle mensen waarbij gezegd is dat ze maar één prik nodig hebben toch nog een tweede prik gaan halen.

Dit soort dingen zou toch typisch iets zijn wat goed afgestemd zou moeten zijn voordat er een go aan het hele green certificate gegeven werd.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 27-05-2021 11:19 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

1972 en 1973!

• Jorizzz
  • Laatst online: 07:21
Hoe weet je dat zo snel?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@ZieMaar! Zal het de volgende keer hier laten ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Gunner op 27-05-2021 11:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Jorizzz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Hoe weet je dat zo snel?
Scriptje die elke 5 minuten controleert.

• Jorizzz
vliegnerd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Scriptje die elke 5 minuten controleert.
En waar checkt dat script?

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Jorizzz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:24:
[...]

En waar checkt dat script?
url = 'https://user-api.coronatest.nl/vaccinatie/programma/bepaalbaar/{geboortejaar}/NEE/NEE'

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• PWM
  • Niet online

PWM

Woy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Dit soort dingen zou toch typisch iets zijn wat goed afgestemd zou moeten zijn voordat er een go aan het hele green certificate gegeven werd.
Onze Nederlandse MEPs zoals Sophie in 't Veld, waren vooral bezig met de gratis test. Dat we in NL maar 1 prik geven is 0 keer genoemd. Dat er meer dan een miljoen mensen hierdoor wellicht in de problemen komen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PWM schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Onze Nederlandse MEPs zoals Sophie in 't Veld, waren vooral bezig met de gratis test. Dat we in NL maar 1 prik geven is 0 keer genoemd. Dat er meer dan een miljoen mensen hierdoor wellicht in de problemen komen.
Ja, dat zal administratief vooral een issue worden. Voor de nederlandse systemen sta je immers als "Volledig Gevaccineerd" te boek, dus een extra afspraak plannen zal wel weer leuk worden. Als ik mij goed herinner heb jij je bij de huisarts laten vaccineren, dus mogelijk is het daar nog wat makkelijker te regelen, omdat je nog gewoon een mens kunt spreken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Jorizzz
Het gaat wel echt heel snel nu. Op naar 1980!

• PWM
  • Niet online

PWM

Woy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:30:
[...]
Als ik mij goed herinner heb jij je bij de huisarts laten vaccineren, dus mogelijk is het daar nog wat makkelijker te regelen, omdat je nog gewoon een mens kunt spreken.
Klopt. Maar het hele idee van mij om het via de huisarts te spelen, was voorkomen dat een vaccin weggegooid zou worden. Dat is dan ook gelukt. Maar nu voor een tweede, gaan ze mij gewoon inplannen, waardoor iemand anders naar achter schuift. Dat is gewoon zonde.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PWM schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Klopt. Maar het hele idee van mij om het via de huisarts te spelen, was voorkomen dat een vaccin weggegooid zou worden. Dat is dan ook gelukt. Maar nu voor een tweede, gaan ze mij gewoon inplannen, waardoor iemand anders naar achter schuift. Dat is gewoon zonde.
Mogelijk kun je gewoon weer op de spillage list. Zolang er maar minimaal 4 weken na de eerste vaccinatie is ( Het advies van 12 weken is ook reeds aangepast in nederland ). Voor AZ ga ik ervanuit dat het qua planning niet heel veel meer uitmaakt, aangezien er vanaf deze week volgens mij zo'n beetje genoeg geleverd zou moeten zijn om alle mensen die in aanmerking voor AZ komen 2 maal te vaccineren. Er komen ook geen nieuwe groepen meer bij, dus de rest zou redelijk over moeten blijven.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-01 16:35
Denk niet dat het de bedoeling is dat iedereen hier gaat posten wanneer zijn/haar vaccinatie plaatsvindt, maar voor wie het interesseert even kort mijn ervaring van de online afspraak die ik gisteren geboekt heb. Bouwjaar 1971, regio Delft. Je krijgt 3 opties voorgeschoteld, waarbij me meteen al opviel dat de spreiding zowel geografisch als in tijd vrij groot is. Ik heb een paar keer gerefresd en er kwam van alles voorbij grofweg in de driehoek Dordrecht - Gouda - Leiden met de vroegste optie voor 1e vaccinatie op 31 mei, maar de meesten tussen 8 en 16 juni. Standaard 5 weken tussen 1e en 2e vaccinatie. Ik heb uiteindelijk een afspraak op 11 juni en 16 juli in Schiedam, qua locatie voor mij het gunstigst.

• PWM
  • Niet online

PWM

Woy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Mogelijk kun je gewoon weer op de spillage list. Zolang er maar minimaal 4 weken na de eerste vaccinatie is ( Het advies van 12 weken is ook reeds aangepast in nederland ). Voor AZ ga ik ervanuit dat het qua planning niet heel veel meer uitmaakt, aangezien er vanaf deze week volgens mij zo'n beetje genoeg geleverd zou moeten zijn om alle mensen die in aanmerking voor AZ komen 2 maal te vaccineren. Er komen ook geen nieuwe groepen meer bij, dus de rest zou redelijk over moeten blijven.
Denk dat het wel gaat lukken. Stomme is dat een oude Covid infectie zelf eigenlijk al genoeg is om te mogen reizen. Maar die staan ook niet gekoppeld op dit moment.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
Gaat snel nu 72 en 73 kunnen ook al afspraak
maken.

• marteltor
  • Laatst online: 00:26
autje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:48:
[...]

Waarom bij Janssen ook? De gevonden gevaarlijke bijwerkingen hadden nl. een kans die een factor kleiner was dan bij AZ.
We zeggen hetzelfde. Bij Janssen is de kans op problemen door COVID dus zeker ook groter dan de kans op problemen door het vaccin.

• autje
marteltor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:30:
[...]

We zeggen hetzelfde. Bij Janssen is de kans op problemen door COVID dus zeker ook groter dan de kans op problemen door het vaccin.
Dat denk ik niet. Volgens mij was de kans op bloedstollingen (even uit mijn geheugen, dus pin me er niet op vast) bij Janssen 10x kleiner dan bij AZ, dus dan is vaccineren met Janssen ook voor een twintiger veiliger (als jij stelt dat AZ een kans van 3 tot 4 keer meer heeft of complicaties dan niet vaccineren.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

autje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Dat denk ik niet. Volgens mij was de kans op bloedstollingen (even uit mijn geheugen, dus pin me er niet op vast) bij Janssen 10x kleiner dan bij AZ, dus dan is vaccineren met Janssen ook voor een twintiger veiliger (als jij stelt dat AZ een kans van 3 tot 4 keer meer heeft of complicaties dan niet vaccineren.
Ik denk dat je de eerste reactie van @marteltor nog een keer moet lezen, daar staat (relatief) duidelijk dat de gevaren van covid ook voor een 20'er 3/4x zo groot zijn dan vaccineren met AZ.
Dus net andersom dan je hier post ;)

(en dat is dan alleen op overlijden, long covid etc is daar nog buiten de vergelijking)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 27-05-2021 12:48 ]

PSN

• autje
YakuzA schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat je de eerste reactie van @marteltor nog een keer moet lezen, daar staat (relatief) duidelijk dat de gevaren van covid ook voor een 20'er 3/4x zo groot zijn dan vaccineren met AZ.
Dus net andersom dan je hier post ;)

(en dat is dan alleen op overlijden, long covid etc is daar nog buiten de vergelijking)
Haha, je hebt gelijk, ik kan echt niet lezen.

@marteltor Je hebt helemaal gelijk! :)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 18:29

pro_6or

amateur_60r

RoD schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Als je je ingelezen had, dan had je kunnen zien dat de benefit-risk ook voor jonge mensen positief is. Er zijn geen lange-termijnbijwerkingen gezien in een jaar tijd en dit is alleen een theoretisch risico.

Lange-termijnbijwerkingen is echt onzinnig geneuzel. Je kan je beter druk maken over getroffen worden door de bliksem zodra je je huis uit gaat. Binnen blijven dus.
Of altijd een winkelwagentje nemen, ook mee naar huis. Op zijn kop en jij kruipend in het gedeelte waar eigenlijk de boodschappen horen. Dan sluit je ook dat bliksem risico uit.

een treffende spreuk

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 21:28
Is er ergens een vergelijkje - voor wat het waard is - of ervaringen hier over wat het best vaccin is?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

cbr600f4i schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:57:
Is er ergens een vergelijkje - voor wat het waard is - of ervaringen hier over wat het best vaccin is?
Longread: Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins

PSN

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:22:
[Twitter]

[Twitter]

@ZieMaar! Zal het de volgende keer hier laten ;)
27-05-2021: 1973
27-05-2021: 1972
26-05-2021: 1971
25-05-2021: 1970
25-05-2021: 1969
22-05-2021: 1968
22-05-2021: 1967
20-05-2021: 1966
17-05-2021: 1965
16-05-2021: 1964
16-05-2021: 1963

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Leuk dat 1972 nu aan de beurt is, maar 1960 moet nog steeds op de huisarts wachten voor een oproep, terwijl de groep toch juist meer risico loopt?

Het leven is te kort om te testen

• Robkazoe
  • Nu online
Beneveerg schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:32:
Leuk dat 1972 nu aan de beurt is, maar 1960 moet nog steeds op de huisarts wachten voor een oproep, terwijl de groep toch juist meer risico loopt?
Denk dat je dat toch los van elkaar moet zien. 1960 wordt via de huisarts gedaan, dus andere organisatie en andere uitnodiging. Daarnaast afhankelijk van Astra Zenica waarvan de leveringen nogal schommelt.
1972 wordt door de GGD gedaan, wat een andere organisatie is en die gebruiken wat voor handen in de koelkast/vriezer ligt. Het scheelt dat Pfizer daar veel stabieler levert en dat is ook meteen 90% van alle vaccins.

Ik snap dat het vervelend is dat die mensen nog niet geprikt zijn. Maar ik denk dat deze mensen gewoon de druk bij hun huisarts moeten blijven leggen. Anders heb je zo meteen een groep die volledig is ingeënt, alleen de eerste prik heeft gehad of nog helemaal niets heeft gehad. En die moet je dan deels overhalen naar de GGD toe. Dat zal een zooitje gaan worden...

• Farid_A
  • Laatst online: 20-01 10:56
Ik begrijp sowieso niet waarom het bij sommige huisartsen zo lang duurt. Mijn moeder van 1959 is al halverwege april gevaccineerd. Provincie Zuid-Holland.

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ik snap de reden, ik vind het alleen krom. Het is een zeer kleine groep die nu wacht op de huisarts. De overheid had ook kunnen besluiten om ook die groep nu door de GGD te laten vaccineren.

Dat is ook gebeurd met de hoge risico groepen die eerst door de huisarts gevaccineerd zouden worden.

Het leven is te kort om te testen

• Robkazoe
  • Nu online
Farid_A schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:42:
Ik begrijp sowieso niet waarom het bij sommige huisartsen zo lang duurt. Mijn moeder van 1959 is al halverwege april gevaccineerd. Provincie Zuid-Holland.
Idem hiero. Moeder, vader, stiefmoeder, stiefvader. Allemaal tussen 1958-1960 gevaccineerd. (omgeving Almere + Amersfoort). Dus het ligt waarschijnlijk echt aan de huisarts dus daar moet je dan druk neerleggen.

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 20-01 20:03
In het kader van zomer vakantie's en 1ste en 2de vaccinatie, hoe gaat dat in zijn werk als er 5 weken tussen zitten en:
krijgt je eerste vaccinatie medio juni, en je 2de prik 5 weken later, maar dan ben je net 3 weken met vakantie.

Kan je dan je 2de prik uitstellen, of moet je met je 1ste prik rekening houden dat je vakantie in de 5 weken tussen nr1 en nr2 valt?

Zal nu voor meer mensen relevant worden, aangezien de doelgroepen die nu komen vaak ook (jonge) ouders zijn.

American Express vraagbaak

• Farid_A
  • Laatst online: 20-01 10:56
Beneveerg schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:44:
Ik snap de reden, ik vind het alleen krom. Het is een zeer kleine groep die nu wacht op de huisarts. De overheid had ook kunnen besluiten om ook die groep nu door de GGD te laten vaccineren.

Dat is ook gebeurd met de hoge risico groepen die eerst door de huisarts gevaccineerd zouden worden.
Maar wat is de reden dan dat sommige huisartsen die personen niet oproepen? Er is genoeg voorraad AstraZeneca.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2zZa3R9a6koQ1g5eevbgVQ0DaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y0DQVt8VUTC8P2taZST9jdvR.png?f=fotoalbum_large

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Beneveerg schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:44:

Als je nu uit 1960 nog niet je eerste prik hebt, dan wordt het tijd om bij de huisarts voor de deur te gaan liggen in je slaapzak. En/of te ervan te vergewissen dat je niet een wappie huisarts hebt die niet WIL vaccineren. Of een huisarts(praktijk) die totaal incompetent is. Overstappen kan meestal ook niet, want de prikmoment zijn vaak al geweest. Een andere huisarts uit je woonplaats bellen met je probleem kan wellicht helpen? (En dan direct overstappen)

Als de GGD deze prikken zou overnemen, dan wordt een mRNA of Janssen vaccin "verspild" in een arm waarin je zonder problemen AZ kan zetten.
Er gaan dan ook 60+ers die geen AZ willen alsnog mRNA of Janssen prikken inpikken. Dat moet wel ooit, maar wel eerst alle 60-miners vaccineren. "Achteraan sluiten"

Maar: bizar dat er nog steeds 60+ers zijn die zitten te wachten op eerste prik. Niet accepteren.

[ Voor 7% gewijzigd door vliegnerd op 27-05-2021 14:19 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10

Agent47

I always close my contracts.

Lijkt me wel zwaar frustrerend dat je als 60+er nog niks hebt gehad. Vervolgens zie je iemand die 14 jaar jonger is zo ergens naar binnen lopen en met 20 minuten weer buiten met een vaccinatie in de arm.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
vliegnerd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Maar: bizar dat er nog steeds 60+ers zijn die zitten te wachten op eerste prik. Niet accepteren.
Inderdaad vreemd. Hier in het dorp hebben alle mensen in die groep 27 maart en 1 mei de mogelijkheid gehad om de eerste prik te halen. Mensen die die gemist hebben kunnen los daarvan een afspraak met de huisarts maken ( Ik neem aan dat ze dan alsnog mensen poolen, om geen spillage te hebben )

Nou weet ik dat het per regio wel een beetje verschilt, maar als er nu nog geen uitnodiging is, is dat wel erg vreemd.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 21:16
Maar zijn er daadwerkelijk 60-plussers die nog wachten dan? Ik kan er niets over vinden. Volgens dit artikel zouden alle huisartsen op 17 mei bevoorraad geweest moeten zijn.

https://www.destentor.nl/...ze-provincie-br~abf2198f/

PVOutput: VO18

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bandicoot schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:33:
Maar zijn er daadwerkelijk 60-plussers die nog wachten dan? Ik kan er niets over vinden. Volgens dit artikel zouden alle huisartsen op 17 mei bevoorraad geweest moeten zijn.

Inderdaad, dat is ook wat ik zou verwachten. Overigens hoop ik wel voor de mensen die pas in mei hun eerste AZ vaccinatie gekregen hebben de tussenperiode nog verkort wordt.

Mijn moeder heeft eind maart haar eerste AZ vaccinatie gehad, en ik begin juni aan de beurt voor de tweede, dat is prima. Maar als je in mei je eerste krijgt is het nog wel lang tot ergens in augustus.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Bandicoot schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:33:

Ja. Gelderse en Zuid-Hollandse huisartsen werden als allerlaatste bevoorraad voor 1958, 1959 en 1960: bijvoorbeeld ikzelf (1959) heb nog GEEN uitnodiging gekregen, maar al wel te horen gekregen dat ik op 15 juni mijn eerste prik kan krijgen.

Alleen dan, alleen daar en wachten op de brief.

Zie ook https://www.rijksoverheid...-1956-1957-1958-1959-1960
voor de hele lijst van nog steeds wachtende mensen uit die jaren.

Specs ... 67 is twee jaren te lang!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 21:16
Ah, ik had die link wel gevonden maar te snel gelezen. Ik ging er van uit dat 'ronde 2' de 2e vaccinatie betekende, maar dat is dus niet zo. Evengoed zou de huisarts het vaccin inmiddels dus al minimaal 10 dagen binnen moeten hebben dus die is niet echt lekker bezig als je pas 15 juni terecht kunt.

PVOutput: VO18

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-01 20:42
Ik zit mogelijk met een probleem, ik heb overmorgen mijn afspraak voor een vaccinatie. Deze afspraak een poosje geleden al gemaakt omdat ik wist dat ik bij de griepprik groep zit. Al verschillende keren met de huisarts gebeld en die geeft aan dat ik op die lijst sta en dat die brief er al had moeten zijn.

Nu is die brief er nog steeds niet, denken jullie dat ik gewoon naar de afspraak kan gaan? Kunnen zij het daar nog anders nakijken? Of kan ik beter de afspraak afzeggen om niet voor niets erheen te gaan. Zodat misschien iemand anders mijn plekje alsnog kan gebruiken?

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08-2025
g00gle schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:32:
Ik zit mogelijk met een probleem, ik heb overmorgen mijn afspraak voor een vaccinatie. Deze afspraak een poosje geleden al gemaakt omdat ik wist dat ik bij de griepprik groep zit. Al verschillende keren met de huisarts gebeld en die geeft aan dat ik op die lijst sta en dat die brief er al had moeten zijn.

Nu is die brief er nog steeds niet, denken jullie dat ik gewoon naar de afspraak kan gaan? Kunnen zij het daar nog anders nakijken? Of kan ik beter de afspraak afzeggen om niet voor niets erheen te gaan. Zodat misschien iemand anders mijn plekje alsnog kan gebruiken?
Uit ervaring: die brief komt niet meer.. de huisarts kan je gewoon die brief geven en er is geen enkele reden om dat op dit moment niet te doen als je op de lijst staat (bel de GGD of RIVM maar die vertellen je zelfs waar de huisarts de betreffende info kan vinden). Zonder die brief mag je weer naar huis zonder vaccinatie. Dus morgen weer bellen naar je huisarts en aangeven dat je door de manier waarop zij met de situatie omgaan onnodig risico loopt en daarmee niet de kwaliteit van zorg krijgt waar je recht op hebt. "Van een vriend" heb ik gehoord dat je dan ineens later op de dag de uitnodiging kunt afhalen...

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-01 20:42
ArieL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:55:
[...]

Uit ervaring: die brief komt niet meer.. de huisarts kan je gewoon die brief geven en er is geen enkele reden om dat op dit moment niet te doen als je op de lijst staat (bel de GGD of RIVM maar die vertellen je zelfs waar de huisarts de betreffende info kan vinden). Zonder die brief mag je weer naar huis zonder vaccinatie. Dus morgen weer bellen naar je huisarts en aangeven dat je door de manier waarop zij met de situatie omgaan onnodig risico loopt en daarmee niet de kwaliteit van zorg krijgt waar je recht op hebt. "Van een vriend" heb ik gehoord dat je dan ineens later op de dag de uitnodiging kunt afhalen...
Thanks, was mij niet duidelijk, ga ik morgen even bellen!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Iemand enig idee waarom we deze week zo traag vaccineren in vergelijking de afgelopen weken? Maandag slechts 84k (diepterecord) en dinsdag 100k, ook niet in lijn met de tegenwoordig gebruikelijke 130k+. Misschien trekt het in de tweede helft van de week weer bij, maar volgens mij was de bedoeling om sneller te gaan vaccineren, niet trager.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HarmoniousVibe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:19:
Iemand enig idee waarom we deze week zo traag vaccineren in vergelijking de afgelopen weken? Maandag slechts 84k (diepterecord) en dinsdag 100k, ook niet in lijn met de tegenwoordig gebruikelijke 130k+. Misschien trekt het in de tweede helft van de week weer bij, maar volgens mij was de bedoeling om sneller te gaan vaccineren, niet trager.
Doorlezen op de website en dan doodscrollen tot waar staat dat de cijfers niet compleet zijn door storing bij het doorgeven vanuit de GGD? ;)

PSN

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
edit: laat maar, die melding staat alleen op de Nederlandse site

[ Voor 200% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-05-2021 23:29 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-01 19:10

Als je de bevestingsmail hebt ontvangen kun je daarmee gewoon je prik halen.
Vragenformulier invullen en legitimatie meenemen.

Zowel bij mijn vrouw (via de griepprik groep) als mijzelf (vanmorgen geprikt) is dat zonder problemen gegaan.

• Dracula
TR1969 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:02:
[...]

Zowel bij mijn vrouw (via de griepprik groep) als mijzelf (vanmorgen geprikt) is dat zonder problemen gegaan.
Dus ze vragen niet maar de medische verklaring ofzo?

Dat komt wel overeen met verhaal in volkskrant waarbij studenten voordrongen door te zeggen medische reden.

[ Voor 11% gewijzigd door Dracula op 28-05-2021 07:44 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
Bandicoot schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:38:
Ah, ik had die link wel gevonden maar te snel gelezen. Ik ging er van uit dat 'ronde 2' de 2e vaccinatie betekende, maar dat is dus niet zo. Evengoed zou de huisarts het vaccin inmiddels dus al minimaal 10 dagen binnen moeten hebben dus die is niet echt lekker bezig als je pas 15 juni terecht kunt.
Het is inderdaad super knullig voor de 58 59 60 groep. De voorraad houden ze aan voor de mensen die hun tweede prik moeten ontvangen. Mijn ouders zijn in Gelderland in maart gevaccineerd en krijgen de tweede begin juni. Die moet er zijn.. ze willen geen risico nemen dat ze geen tweede prik kunnen zetten en daarom houden ze behoorlijke voorraden aan.

Ik zou inderdaad zeggen.. jongens, lang genoeg gewacht en ga maar bij de GGD langs.. maar dan zijn de AZ voorraden weer nutteloos.

• alexbl69
  • Laatst online: 18-01 04:33
Dracula schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:43:
[...]
Dat komt wel overeen met verhaal in volkskrant waarbij studenten voordrongen door te zeggen medische reden.
Het is natuurlijk voordringen, maar de overheid probeert de jongvolwassenen door haar beleid (in EU verband dwars liggen bij het voorstel dat testen gratis moet zijn) dan ook wel maximaal tegen zich in het harnas te jagen. En dan is deze burgerlijke ongehoorzaamheid een bijna logisch gevolg.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 04:58

Shabbaman

Got love?

TR1969 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:02:
[...]

Mij werd afgelopen dinsdag vier (!) keer om de uitnodiging gevraagd, dus YMMV.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 20:19

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn vrouw en ik hebben beide een afspraak gemaakt (online). De tweede afspraak is nagenoeg op hetzelfde tijdstip. De eerste afspraak zit 2,5u tussen ons beide. Is het mogelijk om gewoon samen op 1 tijdstip te komen opdagen? Of laten ze een van ons dan 2,5u buiten wachten?

Ik kan met de GGD bellen natuurlijk, I know, maar dan sta ik wel ff in de wacht denk ik.

In de bevestigingsmail die wij kregen, staat nergens dat je een brief moet meenemen. Er staat alleen:

Mondkapje
Uw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs
Deze afspraakbevestiging
Een ingevulde gezondheidsverklaring

Die laatste kun je downloaden. Lijkt me dus niet, dat ze ineens om een brief gaan vragen bij de ingang.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Dracula
Shabbaman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Mij werd afgelopen dinsdag vier (!) keer om de uitnodiging gevraagd, dus YMMV.
Zit er niet een verschil tussen de uitnodiging die je krijgt na maken afspraak en uitnodiging van rivm?

Welke heb je het dan over?

Vind het niet netjes voordringen maar ergens snap ik jet wel een beetje.

Nou ja nog even te gaan dan mag ik ook (1980)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@BeQuietAndDrive Je kunt gewoon tegelijk gaan, mijn ouders hadden zelfs afspraken enkele dagen van elkaar. Bij de eerste afspraak zijn ze gewoon samen gegaan en netjes gelijktijdig gevaccineerd. Ook de tweede afspraak is vervolgens gelijk getrokken. Volgens de GGD was dit geen probleem en standaardprocedure zolang de afspraken maximaal 7 dagen uit elkaar liggen.
Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.