Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat zou kunnen, dan zouden vaccinaties van vandaag (dus morgen zichtbaar op Corona Dashboard) hoger moeten zijn. Alleen nu halen wij de 1+ Miljoen geplande vaccinaties niet deze week.Koehandelaar schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:50:
[...]
Zou het niet met Pinksteren te maken hebben? Dat mensen dan denken; ik doe 't in de baas z'n tijd wel?
8.542.731PEBKAC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:41:
Weet iemand de oorzaak dat het vaccinatie tempo de afgelopen dagen wat naar beneden is gegaan? Heeft dat te maken met de vaccinatie straten die dicht waren door de harde wind?
Dit getal is een berekening van hoeveel prikken in totaal zijn gezet. De GGD-cijfers worden gemeld door GGD-GHOR. Voor de ziekenhuizen, de huisartspraktijken en langdurige zorginstellingen maakt het RIVM een berekening door te kijken naar hoeveel vaccins er zijn bezorgd bij priklocaties. Lees meer over de berekening in de 'Cijferverantwoording'..
Door een technische storing is het aantal gezette prikken door GGD'en niet compleet. Het daadwerkelijke aantal is hoger.
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Aah, dat regeltje had ik niet gelezen. Dat verklaart een hoopTR1969 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:54:
[...]
Door een technische storing is het aantal gezette prikken door GGD'en niet compleet. Het daadwerkelijke aantal is hoger.
Yep werkt prima, even bellen en nu kan ze as donderdag al in BadhoevedorpIndoubt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:05:
[...]
Ik kreeg de brief pas op de ochtend van de vaccinatie die ik 10 dagen daarvoor reeds online had gemaakt.
Ik ken iemand die ook heel ver moest reizen voor zijn prik maar daarvoor geen mogelijkheid heeft behalve een taxi nemen. Die heeft eerst online een afspraak gemaakt en de volgende dag gebeld. Hij is nu wel iets later aan de beurt maar wel dichterbij. Andersom kan misschien ook.
Klopt mijn beeld dat je met bellen veel sneller terecht kunt dan via de digid website?Dracula schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:49:
Yep werkt prima, even bellen en nu kan ze as donderdag al in Badhoevedorp
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Met bellen is het vooral makkelijker "rond te shoppen"hoevenpe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:51:
[...]
Klopt mijn beeld dat je met bellen veel sneller terecht kunt dan via de digid website?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Janssen. Bewust voor gekozen ivm. maar 1x prikken en ivm. Nederlandse herkomstYakuzA schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Duitsland had 60- ook weer open gezet voor AZ prikken, dus die ga je dan waarschijnlijk krijgen?
Geen idee of het uit maakte dat mijn vrouw eerst online heeft gedaan en daarna gebeldJorizzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:54:
Was het niet zo dat bellen wel pas later kan voor je eigen bouwjaar (enkele dagen), dan dat je online een afspraak kan maken?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vandaag online een afspraak gemaakt, uurtje later (toen ik de bevestingsmail had) gebeld.Jorizzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:54:
Was het niet zo dat bellen wel pas later kan voor je eigen bouwjaar (enkele dagen), dan dat je online een afspraak kan maken?
Ik denk niet dat ze willen dat iedereen het gaat doen, maar het kan zeker lonen (in mijn geval twee weken en 40km).
Deze persoon van de afsprakenlijn was juist heel blij en vond het erg goed dat we belde dus tsjaautje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:09:
[...]
Vandaag online een afspraak gemaakt, uurtje later (toen ik de bevestingsmail had) gebeld.
Ik denk niet dat ze willen dat iedereen het gaat doen, maar het kan zeker lonen (in mijn geval twee weken en 40km).
Verwijderd
Ook onze ervaring. Mijn vrouw werd vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Geen gehaast ofzo. Volgens mij is een afspraak verzetten nog minder werk ook, dus misschien hebben ze zelfs wel liever dat je eerst digitaal iets afspreekt en daarna belt. Maar dat gaan ze zo natuurlijk nooit communiceren.Dracula schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Deze persoon van de afsprakenlijn was juist heel blij en vond het erg goed dat we belde dus tsja
Helaas weer naar beneden bijgestelde aantallen voor Janssen. Ik heb er nog geen vertrouwen in dat ze deze aantallen wel gaan leveren.YakuzA schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:38:
Het leveringen overzicht is nu wel weer netjes op dinsdag geupdate:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ben wel benieuwd waar de vaccins blijven idd.Woy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:29:
[...]
Helaas weer naar beneden bijgestelde aantallen voor Janssen. Ik heb er nog geen vertrouwen in dat ze deze aantallen wel gaan leveren.
Ze lijken iig niet in de VS geprikt te worden, daar lijken de aantallen geprikt met Janssen ook maar heel langzaam op te lopen.
( https://ourworldindata.or...ine-doses-by-manufacturer )
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 25-05-2021 18:54 ]
PSN
Verwacht dat het eerder met leveringen te maken heeft.PEBKAC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:41:
Weet iemand de oorzaak dat het vaccinatie tempo de afgelopen dagen wat naar beneden is gegaan? Heeft dat te maken met de vaccinatie straten die dicht waren door de harde wind?
Mochten er daadwerkelijk genoeg vaccins zijn dan ram je die zo de bevolking in met wat late/nacht/vroege, kortom 24uur doorpikken.
Mocht ik 2 weken eerder kunnen dan zou het totaal geen probleem zijn om om 0300 op een zondagavond een prikje te gaan halen. Ben alleen niet bereid om voor een eerdere prik een halve tank benzine te verstoken (geen leasebak/tankpas) om naar Leeuwarden o.i.d. te rijden.
Een nachtploeg prikkers betalen gaat ook wat prijziger zijn dan de daglichtcrew, ook dat zal meespelen bij de kosten/baten afweging vanuit de overheid.
Liever een burger extra reiskosten laten lappen voor een eerdere prik dan dat er ook nog allemaal nachttoeslagen uitgekeerd moeten worden aan het personeel. (in het hypothetische geval van voldoende vaccins)
Oei. De lage aantallen Janssen (200K per week) tot aan eind juni valt erg tegen. Twee maanden geleden was het idee dat er ongeveer 3M Janssen in juni zou worden geleverd, dacht ik.Woy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:29:
[...]
Helaas weer naar beneden bijgestelde aantallen voor Janssen. Ik heb er nog geen vertrouwen in dat ze deze aantallen wel gaan leveren.
Dat is 2M prikken minder. En ook nog Jansen (1 prik) De planning van het RIVM lijkt echter ongewijzigd. De lage vaccinatiebereidheid zal vast helpen.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Zolang er niet genoeg vaccins zijn ga je zo'n tent optuigen voor jan lul, dat heeft weinig nut. Vooralsnog is er veel meer prikcapaciteit dan dat er prikken zijnPalingDrone schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Verwacht dat het eerder met leveringen te maken heeft.
Mochten er daadwerkelijk genoeg vaccins zijn dan ram je die zo de bevolking in met wat late/nacht/vroege, kortom 24uur doorpikken.
Mocht ik 2 weken eerder kunnen dan zou het totaal geen probleem zijn om om 0300 op een zondagavond een prikje te gaan halen. Ben alleen niet bereid om voor een eerdere prik een halve tank benzine te verstoken (geen leasebak/tankpas) om naar Leeuwarden o.i.d. te rijden.
Een nachtploeg prikkers betalen gaat ook wat prijziger zijn dan de daglichtcrew, ook dat zal meespelen bij de kosten/baten afweging vanuit de overheid.
Liever een burger extra reiskosten laten lappen voor een eerdere prik dan dat er ook nog allemaal nachttoeslagen uitgekeerd moeten worden aan het personeel. (in het hypothetische geval van voldoende vaccins)
Betreft extra reiskosten: ik heb binnen 50km een handvol priklocaties binnen mijn bereik. Dan sluit ik die uit amsterdam even uit. Dat lijkt me voor de mobiele mens acceptabel om iets eerder te kunnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Nox op 26-05-2021 08:15 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
En het net zo hypothetische geval van voldoende personeel, hoewel je daar allicht iets meer invloed op hebt dan de vaccinlevering.PalingDrone schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nox schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:12:
[...]
Zolang er niet genoeg vaccins zijn ga je zo'n tent optuigen voor jan lul, dat heeft weinig nut. Vooralsnog is er veel meer prikcapaciteit dan dat er prikken zijnBinnenkort gaan er hier een aantal locaties naar tot 22u prikken. Buiten dat denk ik dat er redelijk weinig mensen zijn die om 4u snachts een prik willen. Dan krijg je weer geklaag: "ik moest om 4 uur 's nachts een prik halen!"
Betreft extra reiskosten: ik heb binnen 50km een handvol priklocaties binnen mijn bereik. Dan sluit ik die uit amsterdam even uit. Dat lijkt me voor de mobiele mens acceptabel om iets eerder te kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door joppe113 op 26-05-2021 09:35 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Bronartikel, voor wie geen abonnement op de Telegraaf heeft of dit interessant vindt. Dit gaat wel boven mijn pet, eerlijk gezegd.martwoutnl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:22:
is een premium-artikel maar toch even delen. In de Telegraaf staat een interview met onderzoekers in Rotterdam die hebben ontdekt dat de vaccins ook T-cellen aanmaken en die schijnen alle variaties tot op heden te herkennen en aan te pakken: https://www.telegraaf.nl/...rijd-tegen-coronamutaties
ijdod schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:21:
@joppe113 Ik denk dat je daar iets in leest wat er niet staat?
vliegnerd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:49:
[...]
Oei. De lage aantallen Janssen (200K per week) tot aan eind juni valt erg tegen. Twee maanden geleden was het idee dat er ongeveer 3M Janssen in juni zou worden geleverd, dacht ik.
Dat is 2M prikken minder. En ook nog Jansen (1 prik) De planning van het RIVM lijkt echter ongewijzigd. De lage vaccinatiebereidheid zal vast helpen.
Volgens het vaccinatiedashboard staat die momenteel op 72%: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties.
Gewoon alleen de abstract lezen, zo werkt dathcQd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:31:
[...]
Bronartikel, voor wie geen abonnement op de Telegraaf heeft of dit interessant vindt. Dit gaat wel boven mijn pet, eerlijk gezegd.
[ Voor 39% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2021 09:38 ]
Ik denk dat een aanzienlijk deel van de mensen die zeggen niet te willen vaccineren al corona hebben gehad. Zo zou ik er zelf ook in zitten in ieder geval...als ik net corona zou hebben gehad kan ik nog wel een paar maanden wachten.vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:37:
[...]
Volgens het vaccinatiedashboard staat die momenteel op 72%: https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties.
[...]
Gewoon alleen de abstract lezen, zo werkt dat
Overigens hoorde ik ook een betrouwbaar verhaal van iemand die corona had gehad, en dat viel mee. Maar 2e keer 9 maanden later viel niet mee en was die persoon flink ziek. Had ik niet verwacht (...t cellen enzo).
Ja en die 72% is nog een gemiddelde, met ook ouderere doelgroepen die voor een groot deel al zijn geweest die het omhoog trekken.vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:37:
[...]
De meting is echter al van april, het kan zijn dat door bijvoorbeeld de Green Certificate mensen zich toch bedenken omdat ze op vakantie willen zonder gedoe?
Goh, zo hoorde ik van mijn broer dat het bij een vriend van hem niet meeviel.marteltor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:42:
Overigens hoorde ik ook een betrouwbaar verhaal van iemand die corona had gehad, en dat viel mee.
De vriend is namelijk overleden.
Net 60, geen onderliggende ziektes, beetje overgewicht.
Zou kunnen. Lijkt erop dat hij binnenkort geüpdatet moet worden, aangezien dat 3-wekelijks gebeurt.ultimateharry schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Ja en die 72% is nog een gemiddelde, met ook ouderere doelgroepen die voor een groot deel al zijn geweest die het omhoog trekken.
De meting is echter al van april, het kan zijn dat door bijvoorbeeld de Green Certificate mensen zich toch bedenken omdat ze op vakantie willen zonder gedoe?
Volgens EenVandaag is het wel gestegen de afgelopen weken:vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:43:
[...]
Zou kunnen. Lijkt erop dat hij binnenkort geüpdatet moet worden, aangezien dat 3-wekelijks gebeurt.
https://eenvandaag.avrotr...ona/vaccinatiebereidheid/
Van 73% zeker+waarschijnlijk in april
Naar 83% zeker+waarschijnlijk nu
[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 26-05-2021 10:49 ]
Heb je de zin er na ook gelezen of was je al aan het flippen na het lezen van de eerste zin?Rzaan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Goh, zo hoorde ik van mijn broer dat het bij een vriend van hem niet meeviel.
De vriend is namelijk overleden.
Net 60, geen onderliggende ziektes, beetje overgewicht.
Het ging me erom dat het dus de 1e keer kan meevallen en de 2e keer harder toesloeg. Dat verbaasde me en daarom poste ik het.
[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 26-05-2021 11:02 ]
[ Voor 46% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2021 11:05 ]
Zeker wel gelezen, maar door je toevoeging 'betrouwbaar verhaal' impliceer je dat Corona eigenlijk wel meevalt, maar dat je het geen 2de keer moet krijgen. Want dan... oei oei oei.marteltor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:01:
[...]
Heb je de zin er na ook gelezen of was je al aan het flippen na het lezen van de eerste zin?
Het ging me erom dat het dus de 1e keer kan meevallen en de 2e keer harder toesloeg. Dat verbaasde me en daarom poste ik het.
Waar halen jullie dit zo snel vandaan? Wat moet ik in de gaten houden om te weten wanneer het jaartal veranderd?vliegnerd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:02:
En nu is 1971 al aan de beurt!
Hugo volgenjapie06 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Waar halen jullie dit zo snel vandaan? Wat moet ik in de gaten houden om te weten wanneer het jaartal veranderd?
Vanaf vandaag komen de eerste veertigers aan de beurt voor vaccinatie. Iedereen die geboren is in 1971 kan nu een prikafspraak maken. Dus zegt het voort! 👉 https://t.co/Gymdf4GlTA pic.twitter.com/XMijDMcbrT
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 26 mei 2021
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 26-05-2021 11:11 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
75%vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:37:
[...]
de 70+ cohort staat stiekem niet mee gerekend/neergezet in het laatste datapunt, als die gelijk is gebleven zal het eerder rond de 75% zijn.
PSN
Verwijderd
Hier hetzelfde. Kan mij niet snel genoeg gaan. Ik check ondertussen elke dag eventjesvickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:05:
Nog maar 18 'jaar' wachten! Het gaat toch best snel zo met de jaargangen.
Nee, dat staat in de afspraakbevestiging als ze het weten.codex schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:20:
Als je online een afspraak maakt, zie je dan welk vaccin je krijgt?
Ik ook. Maar toen ik het las in de Telegraaf vond ik het wel interessant om te delen. Misschien dat er hier experts zijn die het kunnen duiden.hcQd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:31:
[...]
Bronartikel, voor wie geen abonnement op de Telegraaf heeft of dit interessant vindt. Dit gaat wel boven mijn pet, eerlijk gezegd.
Edit: 1971 mag trouwens nu ook een afspraak maken:
GGD Gelderland-Zuid
@GGDGelderlandZ
·
35 s
Geboren in 1971? Dat kun je vanaf nu alvast online je vaccinatieafspraak maken voor vaccinatie met een mRNA-vaccin.
[ Voor 20% gewijzigd door martwoutnl op 26-05-2021 11:25 ]
Als ze het weten? Het is dus mogelijk dat je op locatie pas hoort wat het wordt?S_Chief schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Nee, dat staat in de afspraakbevestiging als ze het weten.
Bij m'n vader stond er Pfeizer, bij mij 'een mRNA-vaccin' (uiteindelijk ook Pfeizer). Wellicht krijg je wel een indicatie.codex schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Als ze het weten? Het is dus mogelijk dat je op locatie pas hoort wat het wordt?
Ligt aan de locatie waar je de afspraak maakt. Sommige locaties prikken alleen Pfizer en andere alleen Moderna. Vandaar dat ze van te voren nog niet aan kunnen geven welke je krijgt. Dat hangt er vanaf welke locatie je selecteert bij de afspraak maken (en ook daar zie je niet waar ze wat prikken, dat merk je pas op de locatie zelf, of met wat voor onderzoek weet je het).codex schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Als ze het weten? Het is dus mogelijk dat je op locatie pas hoort wat het wordt?
[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 26-05-2021 11:34 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Zelfs dan is het nog niet zeker. Bij mijn partner was het simpelweg 'een mRNA-vaccin'LordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Ligt aan de locatie waar je de afspraak maakt. Sommige locaties prikken alleen Pfizer en andere alleen Moderna. Vandaar dat ze van te voren nog niet aan kunnen geven welke je krijgt. Dat hangt er vanaf welke locatie je selecteert bij de afspraak maken.
Bij mij ook, maar ik wist dat de locatie die ik geselecteerd had alleen Moderna prikte (had in de krant gestaan). Een andere locatie (veel verder weg) alleen Pfizer.vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:34:
[...]
Zelfs dan is het nog niet zeker. Bij mijn partner was het simpelweg 'een mRNA-vaccin'
Mijn script probeert elke vijf minuten of er al een nieuw jaartal openstaat.japie06 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:09:
[...]
Waar halen jullie dit zo snel vandaan? Wat moet ik in de gaten houden om te weten wanneer het jaartal veranderd?
Maar op Twitter lees je het 5 minuten later ook wel. RIVM post het binnen een kwartier op Twitter lijkt. Na een uur staat het dan op
NOS.nl
Weet niet hoe de pool van geïnterviewden is samengesteld bij Eenvandaag, maar denk dat de mensen die in de "probleem" wijken van de grote steden ondervertegenwoordigd zijn in dat onderzoek.Plenkske schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Volgens EenVandaag is het wel gestegen de afgelopen weken:
https://eenvandaag.avrotr...ona/vaccinatiebereidheid/
Van 73% zeker+waarschijnlijk in april
Naar 83% zeker+waarschijnlijk nu
Landelijk gemiddelde waar RIVM uit van gaat is 84% maar in sommige wijken (en de biblebelt) komen ze niet verder dan ~40%.
(bron: Volkskrant van vanmorgen)
Trouwens de hoeveelheid mensen geboren in 1971 en later heeft een dipje in de bevolkingspiramide. 1970 heeft in totaal 250000 mensen, 1976 is 200000. Dus als dit de snelheid is kan ik over een dag of 5 al een afspraak gaan inplannen (bj 1976) das stuk sneller dan verwacht op de vorige data (3 dagen per 2 geboorte jaren) zat ik gisteren nog aan 9 dagen te denken).
[ Voor 25% gewijzigd door Barrycade op 26-05-2021 11:47 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
De locatie waar ik heen ging prikt overdag Pfizer en 's avonds Moderna. Dat kan dus blijkbaar ook.LordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Ligt aan de locatie waar je de afspraak maakt. Sommige locaties prikken alleen Pfizer en andere alleen Moderna. Vandaar dat ze van te voren nog niet aan kunnen geven welke je krijgt. Dat hangt er vanaf welke locatie je selecteert bij de afspraak maken (en ook daar zie je niet waar ze wat prikken, dat merk je pas op de locatie zelf, of met wat voor onderzoek weet je het).
Ze hebben bij de "prikkamertjes" wel grote borden opgehangen waar het op staat.
Vermeld aub ook postcode zodat ik die zelf ook kan kiezen, zodra ik aan de beurt ben. Ik ben wel bereid om een stukje te rijden, als ik dan een weekje eerder kan.
[ Voor 30% gewijzigd door vliegnerd op 26-05-2021 11:58 ]
Gisterenmiddag meteen een online afspraak gemaakt, morgenochtend de eerste prik in Middenmeer.vliegnerd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:56:
Ik hoor in mijn omgeving dat er ongeveer twee weken tussen afspraak maken en prikken zit. Zijn er hier andere ervaringen? Je hoort buiten randstad ook wel dat je na twee dagen terecht kan.
Vermeld aub ook postcode zodat ik die zelf ook kan kiezen, zodra ik aan de beurt ben. Ik ben wel bereid om een stukje te rijden, als ik dan een weekje eerder kan.
Bijzonder was dat ik moest spelen met de postcode om op de dichtstbijzijnde priklocatie terecht te kunnen.
Bij mijn eigen postcode (1771) kwam ik in Hoorn, Den Helder of Friesland
Vanmorgen online een afspraak gemaakt, ik (1970) krijg Pfizer of Moderna stond erbij. Over twee weken kan ik terecht in mijn eigen woonplaats (Eindhoven). Er stonden wat andere data als mogelijkheid op andere locaties, maar dat komt slecht uit qua afstand en/of tijdstip.codex schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:20:
Als je online een afspraak maakt, zie je dan welk vaccin je krijgt?
-1- Heeft u een uitnodiging van uw huisarts gekregen omdat u een medische indicatie heeft?
Nee
-2- Bent u in de afgelopen 6 maanden door de GGD positief getest op het coronavirus?
Nee
-3- Wat is uw geboortejaar?
Hier vul ik dan bijvoorbeeld even 1970 in, omdat ik weet dat die al mogen.
Echter, dan wordt direct de melding getoond: "U kunt online geen afspraak maken"
Zie ik hier nou iets over het hoofd?
Er zijn veel meer controle-vragen in dat proces, misschien eens goed kijken naar de antwoorden daarop?Jorizzz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:32:
Ik dacht alvast even een dry-run te doen van het systeem om een afspraak te maken op coronavaccinatie-afspraak.nl. Die link stuurt je meteen door naar coronatest.nl, waar je kunt kiezen voor de optie 'ik wil me laten vaccineren'. Dan start er een vragenlijst:
-1- Heeft u een uitnodiging van uw huisarts gekregen omdat u een medische indicatie heeft?
Nee
-2- Bent u in de afgelopen 6 maanden door de GGD positief getest op het coronavirus?
Nee
Echter, dan wordt direct de melding getoond: "U kunt online geen afspraak maken"
Meer vragen krijg ik simpelweg niet als ik achtereenvolgens nee, nee, 1970 invul...ultimateharry schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:35:
[...]
Er zijn veel meer controle-vragen in dat proces, misschien eens goed kijken naar de antwoorden daarop?
Wat denk je dat sneller is?Mr_Blobby schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:52:
Ik vind het heel vreemd dat Twitter nu de eerste bron is waar officieel nieuws van de overheid of RIVM word gemeld en niet bijv. https://www.rijksoverheid...en/coronavirus-vaccinatie of https://www.rivm.nl/nieuws want daar staat nu dus nog niet dat 1971 aan de beurt is
Een scheet op twitter zetten of een officiele website updaten met gecheckt nieuws wat nog door 10 mensen gecontroleerd wordt op spelfouten etc.
Overigens staat het er nu wel:
Verwerkingstijd is dus de 1 uur. Rond 11 uur was het op de andere kanalen bekend.Mensen geboren in 1971 uitgenodigd voor coronavaccinatie
Mensen geboren in 1971 kunnen vanaf vandaag online een afspraak inplannen via www.coronavaccinatie-afspraak.nl voor een vaccinatie bij de GGD.
26-05-2021 | 12:05
PSN
Gebruik een incognito-tabblad, of gooi de cookies weg.Jorizzz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Meer vragen krijg ik simpelweg niet als ik achtereenvolgens nee, nee, 1970 invul...
Waarschijnlijk cache in je browser. CTRL + F5 of een andere browser proberen, of incognito openen.Jorizzz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:32:
Ik dacht alvast even een dry-run te doen van het systeem om een afspraak te maken op coronavaccinatie-afspraak.nl. Die link stuurt je meteen door naar coronatest.nl, waar je kunt kiezen voor de optie 'ik wil me laten vaccineren'. Dan start er een vragenlijst:
Nee
Nee
hcQd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:38:
[...]
Gebruik een incognito-tabblad, of gooi de cookies weg.
Plenkske schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:38:
[...]
Waarschijnlijk cache in je browser. CTRL + F5 of een andere browser proberen, of incognito openen.
Dat was het inderdaad. Was dus toch slim om die dry-run te doen!
Juist doordat je het al eens geprobeerd hebt gaat het misJorizzz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:40:
[...]
[...]
![]()
Dat was het inderdaad. Was dus toch slim om die dry-run te doen!
Klopt, ik had namelijk eerder al eens gekeken hoe het systeem zou reageren als ik mijn eigen geboortejaar zou gebruiken. Is natuurlijk niet goed dat hij daarna ook geldige geboortejaren afkeurt, maar er is dus een simpele work-around.LordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Juist doordat je het al eens geprobeerd hebt gaat het mis
[ Voor 6% gewijzigd door Jorizzz op 26-05-2021 13:00 ]
Dat wel, nu zit het tempo er lekker in. Maar er zijn ook nog 75-jarigen die de tweede prik nog moeten krijgen, dus we zijn er nog niet. Gelukkig beschermt die eerste prik al voldoende om de dagelijkse cijfers te doen dalen.vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:05:
Nog maar 18 'jaar' wachten! Het gaat toch best snel zo met de jaargangen.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
als je inlogt en je gebruikt je eigen postcode, daarna een andere en daarna weer je eigen postcode, heb je kans dat je 9 verschillende locaties krijgt, met verschillende tijden.vliegnerd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:56:
Ik hoor in mijn omgeving dat er ongeveer twee weken tussen afspraak maken en prikken zit. Zijn er hier andere ervaringen? Je hoort buiten randstad ook wel dat je na twee dagen terecht kan.
Geen peil op te trekken wat er uit de hoge hoed komt.
Gewoon heel veel proberen.
Ineens zit er soms iets bij dat je binnen 2 dagen of zelfs al de volgende dag terecht kunt.
Waar eerst de gemeente Middenmeer (NH) snelle hits gaf, was dat afgelopen zaterdag Beverwijk. Maar Amsterdam kon je ook snel terecht, maar soms wel met 6 weken tussentijd tussen prik 1 en 2.
Dat is logisch, want met Pfizer is nu de interval 6 weken. Hopelijk gaat die interval weer terug naar 3 weken.Rzaan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:03:
[...]
maar soms wel met 6 weken tussentijd tussen prik 1 en 2.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
Woon overigens in Almere en bouwjaar 71.
Zoals @ninjazx9r98 al zegt: ze houden voor Pfizer/Moderna tussen 35 en 42 dagen aan. Dus tussen 5 en 6 weken. Bij mij en bij vele in familie is het telkens 5 weken. Ligt er denk ik maar net aan welke afspraak slots er vrij zijn op de locatie.TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:09:
[...]
Dat is logisch, want met Pfizer is nu de interval 6 weken. Hopelijk gaat die interval weer terug naar 3 weken.
Dat is puur jouw interpretatie, en die slaat nergens op. Het is niet erg hoor, om soms toe te geven dat je er flink naast zat.Rzaan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Zeker wel gelezen, maar door je toevoeging 'betrouwbaar verhaal' impliceer je dat Corona eigenlijk wel meevalt, maar dat je het geen 2de keer moet krijgen. Want dan... oei oei oei.
26-05-2021: 1971
25-05-2021: 1970
25-05-2021: 1969
22-05-2021: 1968
22-05-2021: 1967
20-05-2021: 1966
17-05-2021: 1965
16-05-2021: 1964
16-05-2021: 1963
Dus ruwweg 1 a 2 dagen per bouwjaar zitten we nu in. Tel daarbij op dat de groep 50-55 jarigen (~1961 t/m ~1966) de grootste groep is, dus het zou in theorie alleen maar harder moeten gaan.
En:Robkazoe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:35:
Heb nog even gekeken wat nu de precieze dagen waren waarop een bouwjaar aangekondigd is (Bron: Hugo de Jonge Twitter):
26-05-2021: 1971
25-05-2021: 1970
25-05-2021: 1969
22-05-2021: 1968
22-05-2021: 1967
20-05-2021: 1966
17-05-2021: 1965
16-05-2021: 1964
16-05-2021: 1963
Dus ruwweg 1 a 2 dagen per bouwjaar zitten we nu in. Tel daarbij op dat de groep 50-55 jarigen (~1961 t/m ~1966) de grootste groep is, dus het zou in theorie alleen maar harder moeten gaan.
1. hoe jonger, hoe lager de vaccinatiebereidheid.
2. Er komen steeds meer vaccins beschikbaar
[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 26-05-2021 13:38 ]
Wat eigenlijk wel een probleem is, want ik las gisteren op NOS dat de meeste positieve besmettingen plaatsvinden in de groep 18-25 jaar. Die groep mag best een beetje meewerken aan de oplossing voor het probleem vind ik. Ze worden er zelf misschien niet zo ziek van, maar spelen wel degelijk een rol bij de verspreiding van het virus (en in zekere zin, aan het in stand houden van het virus).marteltor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:36:
[...]
En, hoe jonger, hoe lager de vaccinatiebereidheid.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Ja idealiter wel. Aan andere kant: als ze er niet heel ziek van worden, en ouderen wel gevaccineerd zijn, is het ook geen ramp, lijkt me.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Wat eigenlijk wel een probleem is, want ik las gisteren op NOS dat de meeste positieve besmettingen plaatsvinden in de groep 18-25 jaar. Die groep mag best een beetje meewerken aan de oplossing voor het probleem vind ik. Ze worden er zelf misschien niet zo ziek van, maar spelen wel degelijk een rol bij de verspreiding van het virus (en in zekere zin, aan het in stand houden van het virus).
Wel jammer voor senioren die zich niet laten inenten. En kans op mutaties...
Volgens mij is dat bijna altijd zo geweest, simpelweg omdat deze groep sociaal het meest mobiel is (of hoe je dat ook noemt, ze zien relatief gezien de meeste mensen).BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Wat eigenlijk wel een probleem is, want ik las gisteren op NOS dat de meeste positieve besmettingen plaatsvinden in de groep 18-25 jaar.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik kan dat niet verstandig vinden, zo wordt de angst voor ernstige bijwerkingen alleen maar verder aangewakkerd. En ondertussen hebben we nog wel een pandemie die de kop ingedrukt moet worden.België stopt voorlopig met het inenten van mensen van 40 jaar en jonger met het Janssen-vaccin. Dat meldt de Vlaamse omroep VRT na een bevestiging van minister van Volksgezondheid Wouter Beke.
Het besluit is genomen na het overlijden van een vrouw met een buitenlandse nationaliteit in een Belgisch ziekenhuis. Ze was in het buitenland gevaccineerd met het Janssen-vaccin en was jonger dan 40.
Wanneer de vaccinatiegraad onder ouderen /kwetsbaren op peil is dan is er ook een lagere urgentie om jongeren te vaccineren.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Wat eigenlijk wel een probleem is, want ik las gisteren op NOS dat de meeste positieve besmettingen plaatsvinden in de groep 18-25 jaar. Die groep mag best een beetje meewerken aan de oplossing voor het probleem vind ik. Ze worden er zelf misschien niet zo ziek van, maar spelen wel degelijk een rol bij de verspreiding van het virus (en in zekere zin, aan het in stand houden van het virus).
Ik denk dat het verstandiger is om deze groep pas te vaccineren als de onderzoeksfase (in 2023) is afgerond.
Tot die tijd kan deze groep prima af en toe "grieperig" worden om zo afweer op te bouwen.
[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 26-05-2021 14:12 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Waarom is dat verstandiger volgens jou? Ik heb echt geen zin in de gevolgen van covid. Ik word een beetje moe van dat frame dat covid "maar een griepje" is voor jongeren.revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Wanneer de vaccinatiegraad onder ouderen /kwetsbaren op peil is dan is er ook een lagere urgentie om jongeren te vaccineren.
Ik denk dat het verstandiger is om deze groep pas te vaccineren als de onderzoeksfase (in 2023) is afgerond.
Tot die tijd kan deze groep prima af en toe "grieperig" worden om zo afweer op te bouwen.
[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 26-05-2021 14:17 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
Ik heb echt geen zin op mogelijke langer termijn bijwerkingen, er is nog te weinig data beschikbaar.TheRicolaa10 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:14:
[...]
Waarom is dat verstandiger volgens jou? Ik heb echt geen zin in de gevolgen van covid.
Voor de jongere leeftijdscategorie geeft Corona een laag risico, het risico voor ouderen en kwetsbaarheden is al gemitigeerd.
Waarom zou je dan het risico lopen, voor je vrijheid?
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ja of er aan overlijden (of flink op de IC terecht komen met alle gevolgen voor de hun gezondheid in de toekomst), dat de meeste van de doelgroep het niet zwaar te pakken heeft betekend niet dat iedereen van die doelgroep er ongeschonden doorheen komt. Nog steeds raar dat er een vergelijking getrokken wordt met griep.revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:10:
Dus omdat jij hem niet wilt, moet maar een hele doelgroep overgeslagen worden?revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:22:
Ik heb echt geen zin op mogelijke langer termijn bijwerkingen, er is nog te weinig data beschikbaar.
[ Voor 19% gewijzigd door LordSinclair op 26-05-2021 14:25 ]
Maar geen problemen met de mogelijke langere termijn bijwerkingen van het virus?revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Ik heb echt geen zin op mogelijke langer termijn bijwerkingen, er is nog te weinig data beschikbaar.
Als je je ingelezen had, dan had je kunnen zien dat de benefit-risk ook voor jonge mensen positief is. Er zijn geen lange-termijnbijwerkingen gezien in een jaar tijd en dit is alleen een theoretisch risico.revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Voor de jongere leeftijdscategorie geeft Corona een laag risico, het risico voor ouderen en kwetsbaarheden is al gemitigeerd.
Waarom zou je dan het risico lopen, voor je vrijheid?
Lange-termijnbijwerkingen is echt onzinnig geneuzel. Je kan je beter druk maken over getroffen worden door de bliksem zodra je je huis uit gaat. Binnen blijven dus.
Waarom volgen we niet gewoon landen die al veel verder zijn met prikken? Denk bijvoorbeeld aan Israel, die prikken lekker door en medische problemen die eventueel ontstaat moeten dan dus toch ook wel zichtbaar al zijn bij jongeren? Je hoort er niets van dus gewoon keihard doorprikken.revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Wanneer de vaccinatiegraad onder ouderen /kwetsbaren op peil is dan is er ook een lagere urgentie om jongeren te vaccineren.
Sinds wanneer is de griep onschuldig?LordSinclair schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:24:
[...]
Ja of er aan overlijden (of flink op de IC terecht komen met alle gevolgen voor de hun gezondheid in de toekomst), dat de meeste van de doelgroep het niet zwaar te pakken heeft betekend niet dat iedereen van die doelgroep er ongeschonden doorheen komt. Nog steeds raar dat er een vergelijking getrokken wordt met griep.
Heb je data die aantonen dat gezonde mensen in de leeftijdsgroep van 18 - 40 een verhoogd risico hebben om op de IC te komen ten gevolgen van corona?
Die kan je ook omgekeerd beredeneren voor de post waarop ik reageerde.Dus omdat jij hem niet wilt, moet maar een hele doelgroep overgeslagen worden?![]()
Over de langer termijn effecten (6 tot 36 maanden) van mRNA vector vaccinaties is nog niets bekend.AMARONE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Waarom volgen we niet gewoon landen die al veel verder zijn met prikken? Denk bijvoorbeeld aan Israel, die prikken lekker door en medische problemen die eventueel ontstaat moeten dan dus toch ook wel zichtbaar al zijn bij jongeren? Je hoort er niets van dus gewoon keihard doorprikken.
[ Voor 24% gewijzigd door revolution-nl op 26-05-2021 14:41 ]
Dus even samenvattend:NMH schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:04:
Het werd ook weer eens tijd voor een vaccinatiestop:
[...]
Ik kan dat niet verstandig vinden, zo wordt de angst voor ernstige bijwerkingen alleen maar verder aangewakkerd. En ondertussen hebben we nog wel een pandemie die de kop ingedrukt moet worden.
- Denemarken heeft Janssen geschrapt uit het vaccinatieprogramma.
- Duitsland had in eerste instantie Janssen geschrapt voor 60 minners, later toch weer toegelaten op vrijwillige basis.
- En nu stoppen de Belgen met 40 minners met Janssen vanwege een overlijden.
Nu zijn de problemen met Janssen een stuk minder dan met Astra Zenica maar dit helpt allemaal niet en statistisch gezien is dit nog steeds gekruimel maar het helpt allemaal niet voor de beeldvorm.
Hier ook bouwjaar 71, ook net een afspraak ingepland voor een mRNA virusprotectie. (Wel een hele shitload aan irrelevante vragen moeten beantwoorden om die afspraak in te kunnen plannen)ninjazx9r98 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:19:
Vanmorgen rond half twaalf twee afspraken in Naarden kunnen maken. Eerst aanstaande dinsdag 1 juni, tweede op 6 juli. Vijf weken tussen de afspraken en in de bevestiging staat "U krijgt twee injecties met een mRNA-vaccin, te weten BioNTech/Pfizer of Moderna. Beide vaccins hebben een vergelijkbare werking. Tussen beide injecties zitten ongeveer 35 tot 42 dagen."
Woon overigens in Almere en bouwjaar 71.
alles kan off-topic
Heb je je ook al eens verdiept in long covid?revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Sinds wanneer is de griep onschuldig?
Heb je data die aantonen dat gezonde mensen in de leeftijdsgroep van 18 - 40 een verhoogd risico hebben om op de IC te komen ten gevolgen van corona?
[...]
Die kan je ook omgekeerd beredeneren voor de post waarop ik antwoorden.
Mijn gezonde 25 jarige vrouw heeft nog dagelijks de gevolgen en daarnaast ruikt en proeft ze al een half jaar niks.
Alleen helaas zijn dat verhalen die Baudet niet verteld..
Misschien eens wat bredere bronnen lezen en je verdiepen in de vaccins. Zie je gelijk dat lange termijn effecten er niet gaan komen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Je kan zelf opzoeken hoeveel mensen op de IC zijn beland in die leeftijdscategorie.revolution-nl schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Sinds wanneer is de griep onschuldig?
Dit is zo'n statement die feitelijk juist is, maar de plank volledig misslaat. Er zijn geen lange-termijnsrisico's die realistisch gezien tevoorschijn kunnen komen.Over de langer termijn effecten (6 tot 36 maanden) van mRNA vector vaccinatie is nog niets bekend.
Zeg ik dat ergens?
Uiteindelijk zullen overschotten neem ik aan naar andere landen gaan, of mogelijk toch nog de groepen waar het aan gegeven wordt oprekken? Maar officieel heb ik hier nog geen beslissingen over gehoord.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Meer sociale contacten, waarbij het sociale contact ook vaker afgelikt wordt in die leeftijdsgroep iddanandus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Volgens mij is dat bijna altijd zo geweest, simpelweg omdat deze groep sociaal het meest mobiel is (of hoe je dat ook noemt, ze zien relatief gezien de meeste mensen).
PSN
Een mogelijke/waarschijnlijke correlatie inderdaad, causatie is er nog steeds niet gevonden/aangetoond dacht ik.vickypollard schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:09:
We hadden toch al eerder een verband gevonden en geconcludeerd dat die kans zo ontzettend klein is dat we gewoon doorprikken?
PSN
EU breed was dit al besloten om de overgebleven vaccins aan COVAX te doneren nadat er geen EU landen meer zijn die het nog plannen te prikken.Woy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:35:
Is er eigenlijk al wat meer duidelijkheid wat er gaat gebeuren met de overschotten van bijvoorbeeld AZ? Eind deze week zouden we daar ongeveer 3 miljoen dosissen van ontvangen moeten hebben. Met ongeveer 1 miljoen mensen uit de jaren 1956 - 1960, en nog een beetje wat aan andere groepen gegeven is, zou ik verwachten dat nieuwe leveringen van AZ niet meer nodig zijn, want er zijn geen mensen meer voor.
Uiteindelijk zullen overschotten neem ik aan naar andere landen gaan, of mogelijk toch nog de groepen waar het aan gegeven wordt oprekken? Maar officieel heb ik hier nog geen beslissingen over gehoord.
Hoe ze dat verder logistiek gaan invullen heb ik idd ook nog niet gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2021 14:43 ]
PSN
nog acht bouwjaren en dan ben ik aan de beurt. dan nog 14 dagen en dan is ook mijn immuunsysteem op de hoogte van het bestaan van Covid-19 en hoe de troepen te mobiliseren.Ankona schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Hier ook bouwjaar 71, ook net een afspraak ingepland voor een mRNA virusprotectie. (Wel een hele shitload aan irrelevante vragen moeten beantwoorden om die afspraak in te kunnen plannen)
een treffende spreuk
Had Nederland niet ook nog een toezegging aan Suriname gedaan voor 700K vaccins? Ik kan me voorstellen dat een 'overschot' AZ hier ook nog wel voor ingezet zal worden.YakuzA schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:43:
[...]
EU breed was dit al besloten om de overgebleven vaccins aan COVAX te doneren nadat er geen EU landen meer zijn die het nog plannen te prikken.
Hoe ze dat verder logistiek gaan invullen heb ik idd ook nog niet gezien.
84% lijkt me sterk... oftewel ga ik net met de mensen om die hem niet willen hebbenPlenkske schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:50:
Vaccinatiebereidheid staat op 84% nu op het dashboard
In mijn omgeving en m'n 'online kennissenkring' is het eerder 50/50 eigenlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2021 15:56 ]
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.