• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01 16:32

basdej

OutSystems Consultant

PWM schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:59:
Ik had net een call met de sportgroep. Ik ben de oudste met 41, de andere 15 zijn eind 30 of 40. Wat schetst mijn verbazing: Iedereen is gevaccineerd, zonder uitzondering. De laatste was afgelopen donderdag.

Sommige via de "griepprik" route. Anderen hadden hun huisarts gevraagd om die status. Sommige (als ik) hadden het "restvaccin" gekregen. De laatste 3 hadden contacten bij GGD en zo de prik gekregen. Het lijkt dat assertiviteit nogal beloond word deze periode.
Nou lekker dan... En wij maar wachten...

Hoi.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik gaf ook geen waardeoordeel he, alleen een constatering ;)

Maar goed, toen mijn collega zijn Pfizer kreeg bij de GGD, mocht hij ook een vriend bellen nadat hij er om vroeg. Die kon meteen komen. Er ligt her en der wel wat.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:03
Wat is de "strategie" van iedereen die hier zit te wachten tot ze aan de beurt zijn?
Wachten op de uitnodigingsbrief, regelmatig kijken op de RIVM pagina, of iets anders?
Kijk bijv. naar de groep uit 1967/68. Op zaterdag 8:45 is op de RIVM pagina gepubliceerd dat deze groep aan de beurt is, maar als je wacht op de brief dan ben je een paar dagen verder.
Is er een (push)bericht service waarmee je automatisch een bericht krijg wanneer jouw leeftijdsgroep aan de beurt is?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 18:29

pro_6or

amateur_60r

basdej schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Nou lekker dan... En wij maar wachten...
Gewoon wachten. Hoe meer voorkruipers hoe harder het systeem omvalt. En het systeem, dat zorgt voor snelheid. Voorkruipen vertraagd de boel alleen maar.

Vandaar ook dat de minister tegen die prullenbakvaccin website was. Ik snap dat wel. Goed initiatief alleen je moet zo waken voor misbruik.

een treffende spreuk

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:27

vliegnerd

Nintendo fan.

Mr_Blobby schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:58:
Wat is de "strategie" van iedereen die hier zit te wachten tot ze aan de beurt zijn?

Is er een (push)bericht service waarmee je automatisch een bericht krijg wanneer jouw leeftijdsgroep aan de beurt is?
Binnen een uur staat het op NOS.nl. Op Twitter staat het er vaak binnen 15minuten.

Ik heb zelf een scriptje dat elke 5 minuten kijkt of de volgende jaargang al online aan de beurt is en mij een bericht stuurt als dat zo is. Dat plaats ik dan ook wel hier, maar niet automatisch. Dus geen garantie. Als ik het druk heb dan lukt het niet… ik ben niet de enige, dus ook hier staat het vast binnen 15 minuten.

NOS.nl in de gaten houden als je jaargang 1969 bent. (Morgen?)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
vliegnerd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Binnen een uur staat het op NOS.nl. Op Twitter staat het er vaak binnen 15minuten.

Ik heb zelf een scriptje dat elke 5 minuten kijkt of de volgende jaargang al online aan de beurt is en mij een bericht stuurt als dat zo is. Dat plaats ik dan ook wel hier, maar niet automatisch. Dus geen garantie. Als ik het druk heb dan lukt het niet… ik ben niet de enige, dus ook hier staat het vast binnen 15 minuten.

Kun je hier niet gewoon een publieke telegram groep voor maken i.c.m. een botje? :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

vliegnerd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:20:
[...]

20 mei schreef je 1966
22 mei schreef je 1967/68

Dat lijkt een tempo van open zetten van een jaartal per (werk)dag te zijn. Dan kan het hard gaan met toenemende vaccins en afnemende cohort groottes per jaartal. Ben zelf van bouwjaar '71 en ik heb er zin in (al moet ik 2 uur enkele reis rijden).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

franssie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:40:
[...]

20 mei schreef je 1966
22 mei schreef je 1967/68

Dat lijkt een tempo van open zetten van een jaartal per (werk)dag te zijn. Dan kan het hard gaan met toenemende vaccins en afnemende cohort groottes per jaartal. Ben zelf van bouwjaar '71 en ik heb er zin in (al moet ik 2 uur enkele reis rijden).
Deze week zijn er wat minder prikken EN wat meer tweede prikken. Volgende week komt er meer Pfizer (1M) en meer Janssen. Dus ik denk dat het vanaf het weekend echt harder zal gaan.

1971 zal vrijdag/zaterdag zijn?

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Boinkie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Kun je hier niet gewoon een publieke telegram groep voor maken i.c.m. een botje? :)
Kan, maar een berichtje-naar-mijzelf (via signal) dat "had ik al". En telegram moet ik uitzoeken. Maar je inspireert me, zal eens kijken. (Don't hold your breath, lukt vast niet vanavond).

Het scriptje staat overigens hier: https://github.com/tomkooij/pollvaccin/blob/main/pollggd.py
Stelt niks voor.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

@vliegnerd @Boinkie Is het dan niet makkelijke dat te pushen naar http://www.jelle.tmfweb.n...eenprikafspraakmaken.html :+

Of 'magikal.nl"

ok die site bestaat natuurlijk gewoon https://magikal.nl/

edit: ik was dit aan het typen en dacht, het zou toch niet? Te meer omdat magikal best wel een leuke variant op magical is ... het zou dus wel.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 24-05-2021 17:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
Boinkie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Twitter bots zat.

• marteltor
Fisico schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:18:
[...]

Dat kan ook het tijdslot zijn van iemand die afmeldt.
Nou, nee. Je kunt als je nu afspraak maakt ook morgen terecht in Franeker, precies over 12 uur vanaf nu. En overmorgen in Leeuwarden. Zelfde verhaal voor regio Gouda (Groot Ammers). Ik weet vrij zeker dat er zo best wat slots verloren gaan.

Verder vind ik het zwaar frustrerend dat Jan en alleman gevaccineerd wordt, ook al zijn ze eigenlijk geen risicogroep. Ook het beleid omtrent vaccins die overblijven vind ik maar raar. Of je nou je familielid mag bellen om een prik te komen halen, of iemand van de reservelijst (op basis van leeftijd), maakt qua tijd niet uit.

[ Voor 35% gewijzigd door marteltor op 24-05-2021 20:50 ]

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58

Fisico

by Fabian

@marteltor zeker vervelend om te moeten wachten als je graag een vaccinatie wil hebben. Ik vond het al te lang duren met die griepprikbrieven. Ik weet niet of er allemaal slots verloren gaan. In theorie zou er meer geprikt kunnen worden, maar in de praktijk hou je altijd iets van lucht in de planning.

De eerste restanten gingen naar mensen die op locatie werkte en nu zijn ze een beetje in de omgeving aan het kijken. Wel beter dan weggooien, maar het voelt wat scheef. Wat mij niet duidelijk is, is hoe je dan zorgt dat je de tweede prik ook op tijd krijgt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• marteltor
Fisico schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:24:
@marteltor zeker vervelend om te moeten wachten als je graag een vaccinatie wil hebben. Ik vond het al te lang duren met die griepprikbrieven. Ik weet niet of er allemaal slots verloren gaan. In theorie zou er meer geprikt kunnen worden, maar in de praktijk hou je altijd iets van lucht in de planning.

De eerste restanten gingen naar mensen die op locatie werkte en nu zijn ze een beetje in de omgeving aan het kijken. Wel beter dan weggooien, maar het voelt wat scheef. Wat mij niet duidelijk is, is hoe je dan zorgt dat je de tweede prik ook op tijd krijgt.
2e prik wordt gewoon ter plekke ingepland. Is natuurlijk goed te doen want dat is pas over 6 weken en dan kan er nog voldoende opgeschaald worden.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Vandaag gebeld en pas over 12 dagen de eerste prikafspraak kunnen maken, blijkbaar valt het aantal principiële weigeraars nogal tegen, tenzij zij gewoon een afspraak maken en niet op komen dagen om het systeem te frustreren ;)
Complete Gooi tot Amersfoort en Almere zit volgens de telefoonmevrouw ramvol de komende 3 weken, nouja dan maar iets eerder naar de JC/AFAS Arena.
Volgens haar maak je dus eerder kans bij zo'n mega prikplek.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 24-05-2021 22:09 ]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-01 14:38

Rzaan

Altijd zoekende

pro_6or schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:01:
[...]
Gewoon wachten. Hoe meer voorkruipers hoe harder het systeem omvalt. En het systeem, dat zorgt voor snelheid. Voorkruipen vertraagd de boel alleen maar.
Waarom vertraagt dat de boel?
Als elke dag het maximaal aantal prikken gezet wordt, dan maakt dat toch niet uit?

Het is wel sneu voor de mensen van een bepaald bouwjaar. Maar als het doel is om (bijvoorbeeld) 70% van de mensen geprikt te krijgen, dan maakt het niet uit wie je prikt.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PalingDrone schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:08:

Complete Gooi tot Amersfoort en Almere zit volgens de telefoonmevrouw ramvol de komende 3 weken, nouja dan maar iets eerder naar de JC/AFAS Arena.
Ik zag een paar dagen geleden ook dat bij de NDSM lokatie Amsterdam er al redelijk snel een plek was.
Maar let op: De 2de prik was daar pas na 6 weken.
Beverwijk bleek in ons geval de allersnelste mogelijkheid. 48 uur nadat we brief kregen, konden we daar terecht.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Rzaan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:27:
[...]

Waarom vertraagt dat de boel?
Als elke dag het maximaal aantal prikken gezet wordt, dan maakt dat toch niet uit?

Het is wel sneu voor de mensen van een bepaald bouwjaar. Maar als het doel is om (bijvoorbeeld) 70% van de mensen geprikt te krijgen, dan maakt het niet uit wie je prikt.
Waarom, omdat als iedereen die nog niet aan de beurt is uren gaat besteden om er ergens tussen te dringen/wrikken er ook uren besteed moeten worden om dat te voorkomen terwijl die uren ook gebruikt hadden kunnen worden om te prikken, ze in te plannen, te administreren etc.

een treffende spreuk

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

pro_6or schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:31:
[...]

Waarom, omdat als iedereen die nog niet aan de beurt is uren gaat besteden om er ergens tussen te dringen/wrikken er ook uren besteed moeten worden om dat te voorkomen terwijl die uren ook gebruikt hadden kunnen worden om te prikken, ze in te plannen, te administreren etc.
Dus iemand die die mensen eruit moet pikken, kan niet gaan prikken?
Jij denkt dat alle functies zomaar uitwisselbaar zijn?

Het tempo van het prikken wordt bepaald door de voorraad.
Er is genoeg administratie, genoeg prikkers, genoeg parkeerwachten.
Dus zolang de maximale hoeveelheid vaccins die er zijn, ook gezet worden, zorgen voordringers niet of nauwelijks tot vertraging.
Dat ze het systeem in zijn totaliteit extra tijd kosten, kan best kloppen. Maar dat is niet hetzelfde als dat het vaccinatie-tempo vertraging oploopt.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Rzaan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:37:
[...]

Dus iemand die die mensen eruit moet pikken, kan niet gaan prikken?
Jij denkt dat alle functies zomaar uitwisselbaar zijn?

Het tempo van het prikken wordt bepaald door de voorraad.
Er is genoeg administratie, genoeg prikkers, genoeg parkeerwachten.
Dus zolang de maximale hoeveelheid vaccins die er zijn, ook gezet worden, zorgen voordringers niet of nauwelijks tot vertraging.
Dat ze het systeem in zijn totaliteit extra tijd kosten, kan best kloppen. Maar dat is niet hetzelfde als dat het vaccinatie-tempo vertraging oploopt.
De administratie van een miljoen prikken ligt achter. Ze hebben daar echt wel wat beters te doen dan voorkruipers proberen af te weren. Slots worden niet altijd gevuld omdat mensen soms geen afspraak kunnen maken, ze komen er niet doorheen. Zo al twee zaken die ik me herinner.

De voorraad prikken is beperkt, eerst de mensen die aan de beurt zijn en dan pas komen wij. Voor mij nog 2 weken schat ik zo. Mensen die ouder zijn mogen eerst. Mensen die kwetsbaarder zijn ook.

Heb je het gevoel dat jij, of iemand die je kent, onterecht is overgeslagen en maak je je erge zorgen dan zou je bv met je huisarts kunnen spreken. Maar het beste is imho just get with the program.

een treffende spreuk

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:04
Cass Casey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:54:
[...]

Alsjeblieft niet. De ene regio is de andere niet. Juist daarom is het opgesplitst en is alles (veel) geregeld in de wet Veiligheidsregio’s. Daarbij: als je er één organisatie van maakt, verlies je de flexibiliteit die de VR’s nu hebben.

Dus nee. Verdiep je er even in, voordat je gaat roeptoeteren.

Overigens zijn er natuurlijk landelijke overlegorganen en overkoepelende organisaties zoals IFV.
Gelukkig ziet de GGD het zelf ook. Nu jij nog.
Om toekomstige pandemieën of andere gezondheidscrises goed te kunnen bestrijden, is een nieuwe, landelijk aangestuurde crisisorganisatie nodig. Daarvoor pleit GGD GHOR Nederland, de vereniging van de 25 regionale GGD-directeuren, in een brief aan informateur Mariëtte Hamer.

Verwijderd

Mooi, dak- en thuislozen krijgen ook een prikje.

(inb4 "ben je jaloers ofzo?")

-Nee, ik wacht gewoon tot ik een brief krijg.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
Op een van de Waddeneilanden gaan wonen. Dat zijn de eerste plekken waar deze week alle volwassenen gevaccineerd worden! ;)
Coronaprik voor volwassenen op Friese Waddeneilanden
Alle volwassen inwoners van Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog kunnen zich in de komende dagen laten vaccineren tegen het coronavirus. De Friese Waddeneilanden zijn daarmee de eerste gemeenten in het land waar alle inwoners van 18 jaar en ouder een prik hebben kunnen krijgen.

In totaal kunnen ongeveer 5000 mensen een prik halen. De uitnodigingen zijn alleen verstuurd aan mensen die op de eilanden ingeschreven staan. Mensen die er een huisje hebben of die er op bezoek zijn om vakantie te vieren, komen niet in aanmerking.

Eerst op Vlieland
Het vaccineren begint dinsdag op Vlieland. Ook woensdag wordt daar ingeënt. Die dag kunnen ook de mensen op Schiermonnikoog zich laten prikken. Op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag zijn de vaccineerders actief op Terschelling en Ameland.

De eilanders krijgen het coronavaccin van Pfizer en BioNTech. Over vijf weken ontvangen ze de tweede dosis. 'Minister Hugo de Jonge heeft gezegd dat iedereen in Nederland die dat wil voor 1 juli de eerste prik heeft gehad. Voor de Friese Waddeneilanden gebeurt dat al voor 1 juni, dus een maand eerder', aldus de GGD in Friesland.

[ Voor 84% gewijzigd door LordSinclair op 25-05-2021 08:07 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-01 11:24
Heeft iemand een idee hoe het staat met "voor 1 juli iedereen een eerste prik"?

Dat is nog iets meer dan een maand en 2/3 van de NLers moet z'n eerst prik nog krijgen, aldus coronabeeld.nl, en daar komt elke dag maar een klein beetje bij. Ik zie niet helemaal hoe we dan nog 65% van de bevolking in die korte tijd een eerste prik geven, tenzij we nog verdubbelen qua capaciteit of zo?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
vickypollard schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:51:
Dat schijnt een eenmalige uitspraak te zijn geweest. Het moest "medio juli iedereen een eerste prik" geweest zijn (wat blijkbaar alle andere keren gecommuniceerd is).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
vickypollard schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:51:

Dat is nog iets meer dan een maand en 2/3 van de NLers moet z'n eerst prik nog krijgen, aldus coronabeeld.nl, en daar komt elke dag maar een klein beetje bij. Ik zie niet helemaal hoe we dan nog 65% van de bevolking in die korte tijd een eerste prik geven, tenzij we nog verdubbelen qua capaciteit of zo?
Ik denk dat dat inderdaad krap gaat worden, al vind ik die cijfers op die site zo op het eerste gezicht onduidelijk:
36.78% heeft een eerste prik gehad - van de complete bevolking van 17.5 miljoen, of slechts de 14.2 miljoen van 18+?
En 12.51% volledig mag je dan 36.78% daarbij optellen, dus bijna 50% van de bevolking (of 18+?) heeft op z'n minst 1 prik gehad?

In het gunstigste geval hebben we nog zo'n 7 miljoen te gaan - met ruim 1 miljoen per week gaat dat krap worden.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:15
Vandaag misschien weer nieuwe weekcijfers van het RIVM: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Iets makkelijker rekenen dan.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54
vanaalten schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad krap gaat worden, al vind ik die cijfers op die site zo op het eerste gezicht onduidelijk:
36.78% heeft een eerste prik gehad - van de complete bevolking van 17.5 miljoen, of slechts de 14.2 miljoen van 18+?
En 12.51% volledig mag je dan 36.78% daarbij optellen, dus bijna 50% van de bevolking (of 18+?) heeft op z'n minst 1 prik gehad?

In het gunstigste geval hebben we nog zo'n 7 miljoen te gaan - met ruim 1 miljoen per week gaat dat krap worden.
Grofweg zou ik zeggen dat je met 8,5 miljoen gezette prikken maximaal iets minder dan de helft van de bevolking één prik kunt geven. Als 12,5 procent er al twee heeft gehad, dan kan je die ervan aftrekken en hou je dus ~50 - 12,5 = ~37,5% over. Dat komt aardig in de buurt van die 36,78% die één prik heeft gehad.

Dus ik denk:
-1- Een groep van ~ 12,5% heeft 2 prikken gehad
-2- Nog eens ~ 25% (zonder overlap met de volledige gevaccineerde groep) heeft één prik gehad

Niet bij elkaar optellen dus tot 50% en alles op basis van de gehele bevolking.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

"Begin juli moet iedereen die dat wil ..." Dat is dus ergens voor 15 juli. Daarnaast is er nog discussie over of het gaat om "prik in arm" of "site staat open zodat je een afspraak zou kunnen maken". Als je op 10 juli een afspraak maakt voor 20 juli, is dat dan wel of niet binnen de belofte?

Met een opkomst van 72% (en die gaat voor 30- nog fors naar beneden). Hoef je ook veel minder mensen te prikken.

Het gaat nu langzamer dan in de komende weken omdat:
- De cohorten tussen 1961 en 1971 (50ers) heel erg groot zijn (250.000 per jaar).
-Die cohorten relatief hoge opkomst hebben
- Er echt heel veel nieuwe leveringen verwacht worden.
- Deze week nog wat weinig leveringen zijn en (mijn eigen schatting) relatief veel tweede prikken.

Ik hoop/neem aan dat vandaag 1969 aan de beurt is. Maar na het weekend moet het met de veertigers echt merkbaar gaan versnellen.

[ Voor 5% gewijzigd door vliegnerd op 25-05-2021 09:31 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01 13:59
vanaalten schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:59:
De volledig gevaccineerden hebben overlap met de deels gevaccineerden.
Dus het is die bijna 37% heeft een eerste prik gehad. 12,5% heeft de tweede gehad (maar dus ook al de eerste).
Je mag ze niet optellen want het is dezelfde persoon. Om de tweede te krijgen moet je wel eerst de eerste hebben gehad. En in het geval van het Janssen vaccin is het tegelijk, want maar 1 prik.

Makkelijker te zien in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/YorickBleijenberg/COVID_data_RIVM_Netherlands/master/plots/belgische_hokjes.png

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

pro_6or schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:05:
[...]
Slots worden niet altijd gevuld omdat mensen soms geen afspraak kunnen maken, ze komen er niet doorheen. Zo al twee zaken die ik me herinner.
Dat mensen er niet doorheen komen soms, is omdat er teveel mensen gelijktijdig bellen.
Niet omdat er duizenden voordringers zijn.
Daarnaast kun je altijd een afsrpraak maken met DigiD. Daar kom je altijd doorheen.

Dat voordringen vervelend is, is iets anders.
Het zorgt echter nauwelijks tot niet voor vertraging.
De enkeling die toch onterecht bij een priklocatie komt, wordt weggestuurd. Of soms ook gewoon wel geprikt omdat de controle ontbreekt.
Maar aan het einde van de dag prikt de locatie gewoon alle hen toebedeelde vaccins zoveel mogelijk weg. Dus niks vertraging.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens de cijfers van het RIVM hebben 5.662.030 mensen de eerste prik gehad en 1.786.899 ook reeds een tweede. Voor het gemak reken ik voor deze mensen even Janssen niet mee, want die hebben tot op heden nog geen substantiele aantallen geleverd. Dat betekend dat aankomende maand nog ongeveer 4 miljoen 2e prikken gezet moeten worden.

Daarnaast varieert het idee van mensen die gevaccineerd willen worden volgens mij een beetje tussen de 10 en 12 miljoen. Dus ongeveer 6 miljoen mensen die nog een eerste prik moeten krijgen. Totaal ongeveer 10 miljoen prikken om aan de belofte te voldoen. Met ongeveer 1,5 miljoen geleverde vaccins per week vanaf deze week kom je dan op ongeveer 4,5 week uit.

Dat komt dus redelijk overeen met wat er gecommuniceerd wordt.

Het grote punt waar we nog op moeten wachten is hoe zeker de leveringen van Janssen zullen zijn. Tot op heden hebben ze nog geen grote hoeveelheden kunnen leveren. Als je de leveringen van Janssen helemaal achterwege laat, dan ben je 1 a 2 weken langer bezig voor de eerste prikken, en voor volledige vaccinatie ongeveer een maand.

Op zich ben ik dus redelijke positief gestemd over het "Begin Juli iedereen een eerste prik", mogelijk een kleine uitloop als Janssen toch niet levert wat ze zeggen te gaan leveren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39

Agent47

I always close my contracts.

Woy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:11:
Volgens de cijfers van het RIVM hebben 5.662.030 mensen de eerste prik gehad en 1.786.899 ook reeds een tweede. Voor het gemak reken ik voor deze mensen even Janssen niet mee, want die hebben tot op heden nog geen substantiele aantallen geleverd. Dat betekend dat aankomende maand nog ongeveer 4 miljoen 2e prikken gezet moeten worden.

Daarnaast varieert het idee van mensen die gevaccineerd willen worden volgens mij een beetje tussen de 10 en 12 miljoen. Dus ongeveer 6 miljoen mensen die nog een eerste prik moeten krijgen. Totaal ongeveer 10 miljoen prikken om aan de belofte te voldoen. Met ongeveer 1,5 miljoen geleverde vaccins per week vanaf deze week kom je dan op ongeveer 4,5 week uit.

Dat komt dus redelijk overeen met wat er gecommuniceerd wordt.

Het grote punt waar we nog op moeten wachten is hoe zeker de leveringen van Janssen zullen zijn. Tot op heden hebben ze nog geen grote hoeveelheden kunnen leveren. Als je de leveringen van Janssen helemaal achterwege laat, dan ben je 1 a 2 weken langer bezig voor de eerste prikken, en voor volledige vaccinatie ongeveer een maand.

Op zich ben ik dus redelijke positief gestemd over het "Begin Juli iedereen een eerste prik", mogelijk een kleine uitloop als Janssen toch niet levert wat ze zeggen te gaan leveren.
+ vergeet niet dat ruim 1 miljoen mensen al corona gehad hebben. Die hebben vaak ook al anti-stoffen en hoeven voorlopig ook maar 1 prik :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Agent47 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:13:
[...]

+ vergeet niet dat ruim 1 miljoen mensen al corona gehad hebben. Die hebben vaak ook al anti-stoffen en hoeven voorlopig ook maar 1 prik :)
Nadeel is dat het in de afgelopen 6 maanden moet zijn. Alles wat daarvoor het heeft gehad valt al af. Dus des te later je geprikt wordt des te groter de kans op 2 prikken alsnog.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39

Agent47

I always close my contracts.

Touchdomex schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Nadeel is dat het in de afgelopen 6 maanden moet zijn. Alles wat daarvoor het heeft gehad valt al af. Dus des te later je geprikt wordt des te groter de kans op 2 prikken alsnog.
Akkoord, maar alsnog, iedereen is meegenomen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Laatste keer dat ik het hoorde was de schatting dat 3,5 miljoen mensen al besmet zijn geraakt.

De 1 miljoen die jij noemt zijn waarschijnlijk de mensen bij wie het virus is aangetroffen middels een test?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Voor de eerste prik haalt dat niet zo heel veel uit natuurlijk. Tevens zijn er niet veel getallen over het aantal mensen waarvoor het ook echt geld dat ze maar 1 prik halen. Als ze bijvoorbeeld Janssen halen, dan heeft het geen effect, er zijn mensen die meer dan 6 maanden geleden een infectie gehad hebben en dus alsnog 2 prikken krijgen, en het is de vraag of iedereen dat ook echt opgeeft.

Maar voor de volledige doorloop zal het zeker een effect hebben, maar dat scheelt hooguit een halve week schat ik zo in.

Sowieso zijn de getallen die ik noem erg grove schattingen, maar in de orde van grootte zal het denk wel redelijk kloppen

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 25-05-2021 10:17 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 12:35

Osxy

Holy crap on a cracker

Wolly schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Laatste keer dat ik het hoorde was de schatting dat 3,5 miljoen mensen al besmet zijn geraakt.

De 1 miljoen die jij noemt zijn waarschijnlijk de mensen bij wie het virus is aangetroffen middels een test?
Als jij zeker weten corona hebt gehad in laatste 6 maanden hoef je maar 1 prik. Die 3,5 miljoen is een schatting op basis van extrapolatie, dus die krijgen gewoon beide prikken (tenzij Janssen).

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Desalniettemin lijkt het er dan op dat we dus op basis van aantal gevaccineerden en het aantal eerder besmetten al redelijk snel het percentage behaalt waar je van 'groepsimmuniteit kunt spreken.

Er zit wel overlapping tussen die beide groepen, maar die zal niet volledig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Rzaan op 25-05-2021 10:47 ]

• Devian
  • Laatst online: 20:41
Is er nou ergens een overzicht te vinden hoe wij het doen t.o.v de rest van Europa? En dan iets als het aantal gevaccineerden per 100.000 inwoners?

https://wren.co/join/Devian

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:05:
Is er nou ergens een overzicht te vinden hoe wij het doen t.o.v de rest van Europa? En dan iets als het aantal gevaccineerden per 100.000 inwoners?
https://www.nytimes.com/i...vaccinations-tracker.html

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
In ieder geval beter dan onze oosterburen. Daar is het een zooitje, dat wil je niet weten.

https://rp-online.de/nrw/...undeslaender_aid-58402497

https://www.focus.de/gesu...-belgrad_id_13205684.html

Echt, we lopen wel te kafferen, maar vooralsnog mogen we onze op de blote knietjes bedankten hoe soepel het loopt. In Duitsland hebben ze veel te veel bijzondere groepjes gemaakt, en iedereen wilde voorrang. Met als effect dat het een zooitje wordt, iedereen probeert voor te dringen, en de normale mensen nog ver van enting af zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door SkiFan op 25-05-2021 11:15 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 11:59

Rannasha

Does not compute.

SkiFan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:12:
In ieder geval beter dan onze oosterburen. Daar is het een zooitje, dat wil je niet weten.

Echt, we lopen wel te kafferen, maar vooralsnog mogen we onze op de blote knietjes bedankten hoe soepel het loopt. In Duitsland hebben ze veel te veel bijzondere groepjes gemaakt, en iedereen wilde voorrang. Met als effect dat het een zooitje wordt, iedereen probeert voor te dringen, en de normale mensen nog ver van enting af zitten.
Hoewel de organisatie in Duitsland op een aantal vlakken nogal chaotisch is, krijgen ze de prikken wel in de armen. Volgens deze data heeft Duitsland meer prikken gezet per inwoner dan Nederland.

Overigens zullen beiden nooit heel ver van het EU gemiddelde afwijken, want uiteindelijk is het aantal vaccins op dit moment overal nog de beperkende factor. Pas als de vaccins ruimschoots beschikbaar zijn zul je verschillen zien ten gevolge van organisatie en vaccinatie-bereidheid.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37

Prima dat je er blij mee bent met hoe soepel het loopt, we bungelen nog steeds onderaan in EU. De PR is wel sterk verbeterd, dat is wel winst. Maar ik ga er niet voor op m'n knietjes. :)

https://ourworldindata.or...R~AUT~SWE~PRT~POL~ESP~ITA

• ultimateharry
  • Laatst online: 22:38

ultimateharry

Team Slayer:-)

blissard schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Prima dat je er blij mee bent met hoe soepel het loopt, we bungelen nog steeds onderaan in EU. De PR is wel sterk verbeterd, dat is wel winst. Maar ik ga er niet voor op m'n knietjes. :)

Mwah, dat overzicht laat voor NL voor 23 mei 7,6 mio zien. Terwijl het Corona Dashboard 8,4 mio laat zien voor die datum. Nogal een verschil.

• blissard
ultimateharry schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Mwah, dat overzicht laat voor NL voor 23 mei 7,6 mio zien. Terwijl het Corona Dashboard 8,4 mio laat zien voor die datum. Nogal een verschil.
Terecht punt, maar zelfs al geldt die administratieve achterstand niet voor de andere landen. Dan betekent dat dat:
a. zij hun administratie wel op orde hebben
b. we in de middenmoot zitten
Nog steeds niets waarvoor ik op de knietjes ga.

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Terecht punt, maar zelfs al geldt die administratieve achterstand niet voor de andere landen. Dan betekent dat dat:
a. zij hun administratie wel op orde hebben
b. we in de middenmoot zitten
Nog steeds niets waarvoor ik op de knietjes ga.
a. Is zeker niet perse waar. Er is voor NL een officieel datapunt voor 23 mei. Dat staat niet in het overzicht. Het is maar de vraag op welke basis de data-punten voor de andere landen gerapporteerd worden.

b. Waarschijnlijk waar. Maar je kunt binnen de EU eigenlijk maar twee dingen verkloten. Een hele grote voorraad opbouwen door je leveringen niet voldoende efficient weg te prikken. De algemene vaccinatie-bereidheid laten inzakken. Beide zijn nog niet evident aan de hand in NL volgens mij.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[Twitter: https://twitter.com/jpaternotte/status/1397128827818676224]

De komende tijd kan het snel gaan met de geboortejaren gezien het oplopen van leveringen.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 25-05-2021 12:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SkiFan
blissard schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Nou, ik ben er niet blij mee. Ik woon in Duitsland. Begrijp dat ik me als 1970'er vanaf vandaag kan aanmelden. Dan laat ik me gewoon lekker ergens in NL vaccineren. In Duitsland mag ik me vanaf 7 juni aanmelden, en dan afwachten. Kan het goed nog 1 a 2 maanden duren.

[ Voor 6% gewijzigd door SkiFan op 25-05-2021 12:12 ]

• blissard
ultimateharry schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:07:
[...]

b. Waarschijnlijk waar. Maar je kunt binnen de EU eigenlijk maar twee dingen verkloten. Een hele grote voorraad opbouwen door je leveringen niet voldoende efficient weg te prikken. De algemene vaccinatie-bereidheid laten inzakken. Beide zijn nog niet evident aan de hand in NL volgens mij.
Dat is natuurlijk ook zo. Eigenlijk kun je als individueel land binnen de EU maar 4 dingen "verkeerd" doen:
- te veel voorraad
- verkeerde volgorde
- ten onrechte vaccins niet gebruiken
- slechte administratie

Nu ben ik heus niet heel erg ontevreden (meer) met de huidige stand van zaken, maar we scoren geen 10-en

• SkiFan
blissard schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:12:
Nu ben ik heus niet heel erg ontevreden (meer) met de huidige stand van zaken, maar we scoren geen 10-en
Trust me, het kan erger.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gunner schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:08:
[Twitter]

De komende tijd kan het snel gaan met de geboortejaren gezien het oplopen van leveringen.
De groepen worden als het goed is ook kleiner per jaargroep.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SkiFan
Touchdomex schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Klopt, ik ben 1970, laatste van een hele grote groep. Mijn echtgenote is 1976, die jaargroep is al veel kleiner. Iedereen zat toen blijkbaar met smacht op de anti-conceptie pil te wachten :-)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Touchdomex schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Dat speelt ook inderdaad mee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

49 en 50 zijn de twee grootste jaargangen, daarna neemt het af.

57jaar 248000
56jaar 254000
55jaar 259000
54jaar 256000
53jaar 253000
52jaar 251000
51jaar 255000
50jaar 266000
49jaar 260000
48jaar 250000
47jaar 240000
46jaar 222000
45jaar 214000
44jaar 205000
43jaar 204000

And to think they once said that computers would take away jobs.

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Dat is natuurlijk ook zo. Eigenlijk kun je als individueel land binnen de EU maar 4 dingen "verkeerd" doen:
- te veel voorraad
- verkeerde volgorde
- ten onrechte vaccins niet gebruiken
- slechte administratie

Nee we scoren geen 10-en, maar als we 8-en scoren op verschillende aspecten dan is het ook prima. Het is niet de Champions League ofzo waarbij er aan het eind 1 team met een hele grote bokaal op het podium staat met eeuwige roem.

De vaccinatie-bereidheid is er trouwens nog wel een die significant is. Maakt nogal wat uit of je op het eind van de rit 60% of 80% hebt gevaccineerd.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

1969 en 1970 nu online aan de beurt!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 16:48
Eindelijk de Seventies aangetikt.. _/-\o_ Op naar 1977, dan kan ik voor mijn prik..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Plenkske
IJzerlijm schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:17:
49 en 50 zijn de twee grootste jaargangen, daarna neemt het af.

57jaar 248000
56jaar 254000
55jaar 259000
54jaar 256000
53jaar 253000
52jaar 251000
51jaar 255000
50jaar 266000
49jaar 260000
48jaar 250000
47jaar 240000
46jaar 222000
45jaar 214000
44jaar 205000
43jaar 204000
De groepen zijn iets kleiner omdat er door andere uitnodigingen al prikken zijn gezet. Zorgmedewerkers en de griepprik groep. Bij elkaar toch zo'n 2 tot 2,5 miljoen mensen (volgens mij) die via die weg al een uitnodiging hebben gekregen.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu wordt er specifiek gemeld dat deze groep het Pfizer of Moderna vaccin krijgt, waar bij de vorige groep specifiek Jansen werd vermeld. Ik ben benieuwd welke logica hier achter zit.
67-68 - Jansen
69-70 - Pfizer/Moderna

Dat betekent, stam + t .

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:10
Apache4u schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:49:
Nu wordt er specifiek gemeld dat deze groep het Pfizer of Moderna vaccin krijgt, waar bij de vorige groep specifiek Jansen werd vermeld. Ik ben benieuwd welke logica hier achter zit.
67-68 - Jansen
69-70 - Pfizer/Moderna
beschikbaarheid vaccine

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Apache4u schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:49:
67-68 - Jansen
69-70 - Pfizer/Moderna
Beschikbaarheid.

• blissard
ultimateharry schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Nee we scoren geen 10-en, maar als we 8-en scoren op verschillende aspecten dan is het ook prima. Het is niet de Champions League ofzo waarbij er aan het eind 1 team met een hele grote bokaal op het podium staat met eeuwige roem.

De vaccinatie-bereidheid is er trouwens nog wel een die significant is. Maakt nogal wat uit of je op het eind van de rit 60% of 80% hebt gevaccineerd.
Het is geen wedstrijd, maar hoe beter je scoort, hoe minder doden, vind ik ook best een sterke motivator. Het doel dat we nastreven zou naar mijn mening altijd een 10 moeten zijn.
En inderdaad, de vaccinatiebereidheid is een heel belangrijke 5e. Dat de PR rondom vaccineren zo is verbeterd zorgt hopelijk voor een hogere bereidheid (lijkt me logisch).

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 25-05-2021 12:54 ]

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
...
...
Aankomende donderdag ben ik aan de beurt (woon in Duitsland). En ik ben redelijk normaal :).

Heb je je huisarts al eens gevraagd? Zo ben ik aan een afspraak gekomen namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Sharkware op 25-05-2021 13:04 ]

• Dracula
vliegnerd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:21:
Je kan alleen wel een eeuwigheid wachten tot je aan de beurt bent. Hier in Haarlem pas de 13de juni en dan in A'dam

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 12:35

Osxy

Holy crap on a cracker

Dracula schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Je kan alleen wel een eeuwigheid wachten tot je aan de beurt bent. Hier in Haarlem pas de 13de juni en dan in A'dam
Je wacht al maanden dan is 2 weken niet echt een eeuwigheid te noemen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Jorizzz
  • Laatst online: 22:54
[...]

Wow, dat valt dan wel tegen zeg! Da's 2,5 week. Zou het per regio erg verschillen?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jorizzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Wow, dat valt dan wel tegen zeg! Da's 2,5 week. Zou het per regio erg verschillen?
Ja, het loont om te kijken of je een stuk kan reizen.

• Dracula
Osxy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Je wacht al maanden dan is 2 weken niet echt een eeuwigheid te noemen.
Nou ja tis maar hoe je er over denkt. Aangezien de scholen weer helemaal open gaan en de besmettingen dan dus wel weer gaan stijgen vond ik het wel een fijn idee een prik te krijgen voor dat het zover is.

Daarnaast zie ik ook gewoon mensen al binnen 48 uur kunnen dus ja ik vind het wel vervelend....

Gelukkig mag iedereen zijn mening hebben in dit land... :-)

• Dracula
Touchdomex schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Ja, het loont om te kijken of je een stuk kan reizen.
Ja alleen hoe check je dat dan? Online kreeg ik alleen deze optie voor deze data of nog later in noordwijk.

Zeker bellen dan ofzo als de brief er is o.i.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Dracula op 25-05-2021 13:03 ]

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
[...]

Hier net een afspraak gemaakt bij de dichtstbijzijnde priklocatie voor a.s. donderdag (bouwjaar 1969)
Was alleen wel even spelen met de postcode waarop de locaties worden geselecteerd.
Als ik die van mijn woonplaats invulde kreeg ik locaties op 25 tot 60 km (in Friesland) en vanaf 8 juni.
Bij het invullen van de postcode van een paar plaatsten verderop kwam de locatie in Middenmeer te voorschijn en binnen twee dagen 8)7

Even spelen met de zoekpostcode kan dus helpen.

• Plenkske
Dracula schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Ja alleen hoe check je dat dan? Online kreeg ik alleen deze optie voor deze data of nog later in noordwijk.

Gewoon andere postcodes invullen

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Ja alleen hoe check je dat dan? Online kreeg ik alleen deze optie voor de data.

Kun je niet meer de locatie selecteren? Dan kun je wat snuffelen? Of delen ze je nu automatisch in op de locatie?

Bellen sowieso. Dan regelen zij het voor je en kun je gewoon vragen inderdaad. Als je maar ongeveer weet waar de locaties zijn.

• Dracula
TR1969 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Hier net een afspraak gemaakt bij de dichtstbijzijnde priklocatie voor a.s. donderdag (bouwjaar 1969)
Was alleen wel even spelen met de postcode waarop de locaties worden geselecteerd.
Als ik die van mijn woonplaats invulde kreeg ik locaties op 25 tot 60 km (in Friesland) en vanaf 8 juni.
Bij het invullen van de postcode van een paar plaatsten verderop kwam de locatie in Middenmeer te voorschijn en binnen twee dagen 8)7

Even spelen met de zoekpostcode kan dus helpen.
Tsja vrouwlief wist dat niet nou ja helaas pindakaas dus

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 00:08

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Ja alleen hoe check je dat dan? Online kreeg ik alleen deze optie voor de data.

Ik kreeg de brief pas op de ochtend van de vaccinatie die ik 10 dagen daarvoor reeds online had gemaakt.

Ik ken iemand die ook heel ver moest reizen voor zijn prik maar daarvoor geen mogelijkheid heeft behalve een taxi nemen. Die heeft eerst online een afspraak gemaakt en de volgende dag gebeld. Hij is nu wel iets later aan de beurt maar wel dichterbij. Andersom kan misschien ook.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:21

Punkrocker

Mostly harmless

vliegnerd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:21:
Volgende week de eerste prik.
8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• SinergyX
  • Laatst online: 18:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteren Pfizer gehad, prima geregeld allemaal, moest wel stad verderop gaan omdat ik hier pas volgende maand afspraak kon maken. Nu krijg ik al ~20 jaar jaarlijks griepprik, nooit een probleem, nu al hele dag behoorlijk misselijk, die had ik niet verwacht :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-01 15:39
Dat van die postcode, dat had ik van tevoren moeten weten :P. Nou ja, half uurtje rijden op 12 juni dan maar. Wel twee keer een zaterdag, ook prettig.

Krijg je die bevestigingsmail eigenlijk snel? Of staat er ergens een mailserver te roken nu?

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
autje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:21:
Dat van die postcode, dat had ik van tevoren moeten weten :P. Nou ja, half uurtje rijden op 12 juni dan maar. Wel twee keer een zaterdag, ook prettig.

Krijg je die bevestigingsmail eigenlijk snel? Of staat er ergens een mailserver te roken nu?
Mijn mail en sms bevestiging had ik met een half uurtje.

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:50
Die bevestigingsmail duurde bij mij ook 1-2 uren voordat hij binnenkwam.

Ik hoorde net van mijn vriendin dat ziekenhuis steeds meer mensen vaccineren, dus in dit geval ook mensen die daar soms voor werk komen.
Mijn vriendin werkt niet in de directe zorg maar moet soms wel in een ziekenhuis aanwezig zijn voor werk gerelateerd. Zij kan via die manier nu een vaccinatie krijgen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Nooit ontvangen.
Daarom maar even voor de zekerheid gebeld of de afspraak wel in het systeem stond.
Ja dus.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

En nu weer Pfizer/Moderna voor de nieuwe lichtingen na een enkele met Janssen. Als ik naar de planning kijk op het coronadashboard is de verwachte levering Janssen (330k t/m 6 juni) niet eens genoeg voor die groep plus nog de groepen voor wie 1 prik veel logischer is zoals zeelui en daklozen.

Wat is er toch aan de hand met die 'traditionele' vaccins waar toch veel meer ervaring mee zou moeten zijn dan die nieuwe MRNA vaccins. Allemaal lopen ze tegen problemen met productie aan.

[ Voor 24% gewijzigd door IJzerlijm op 25-05-2021 13:31 ]

• Plenkske
IJzerlijm schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:30:
En nu weer Pfizer/Moderna voor de nieuwe lichtingen na een enkele met Janssen. Als ik naar de planning kijk op het coronadashboard is de verwachte levering Janssen (330k t/m 6 juni) niet eens genoeg voor die groep plus nog de groepen voor wie 1 prik veel logischer is zoals zeelui en daklozen.

Wat is er toch aan de hand met die 'traditionele' vaccins waar toch veel meer ervaring mee zou moeten zijn dan die nieuwe MRNA vaccins. Allemaal lopen ze tegen problemen met productie aan.
Kijk je op hetzelfde dashboard ?
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

In de week van 31 mei - 6 juni komen er 440k Janssen vaccins binnen.

Ah wacht, je kijkt naar "verwacht aantal gezette prikken". Daar is het 330k. Tja... het zijn beide verwachtingen :D we zullen zien hoe ze het voor elkaar krijgen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sharkware schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Aankomende donderdag ben ik aan de beurt (woon in Duitsland). En ik ben redelijk normaal :).

Heb je je huisarts al eens gevraagd? Zo ben ik aan een afspraak gekomen namelijk.
Duitsland had 60- ook weer open gezet voor AZ prikken, dus die ga je dan waarschijnlijk krijgen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorizzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Ja, en ook werken ze vaak de slots bij adhv de nieuwe leverplanning etc.

Dus als je een uur eerder of later in logt, kan het zijn dat je een week eerder kunt langs komen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
[...]

Dat valt nog wel mee, ik moest in Enschede bijna 5 weken wachten. Nu nog 2 van over.

Sterker nog, ik heb een prio. Maar ik vermoed dat als mensen van mijn leeftijd aan de beurt komen en ze een beetje willen reizen ze eerder aan de bak komen dan ik (1980) :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Vriend van me uit 1970 probeert online afspraak te maken.
Krijgt steeds de mededeling dat het te druk is en dat hij het over een half uur nog maar een keer moet proberen.

• hoevenpe
  • Laatst online: 00:00
Adlermann schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:48:
Dat valt nog wel mee, ik moest in Enschede bijna 5 weken wachten. Nu nog 2 van over.
Toen ik een week geleden me als onderdeel van de griepprik-groep inschreef had ik de keuze tussen op 75km afstand in 1,5 week en op de fiets na 2,5 week. De wachttijden zijn dus alleen maar langer geworden?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-01 15:39
Net even gebeld of ik de afspraak kon verzetten, want de 2e prik zou op de verjaardag van mijn vrouw zijn (weet ik veel...). Kan ik nu aankomende zaterdag al, en gewoon hier in de Jaarbeurs.

Hoe dat systeem met die postcode en toewijzing online dan in elkaar zit vraag ik me echt af...

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:48
Ik vermoed dat wanneer ze redelijk vol zitten ze meer mensen gaan inzetten en dat er dan dus weer veel tijdslots beschikbaar komen. Zo kan je later een afspraak maken en eerder aan de beurt zijn denk ik.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

autje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:23:
Net even gebeld of ik de afspraak kon verzetten, want de 2e prik zou op de verjaardag van mijn vrouw zijn (weet ik veel...). Kan ik nu aankomende zaterdag al, en gewoon hier in de Jaarbeurs.

Hoe dat systeem met die postcode en toewijzing online dan in elkaar zit vraag ik me echt af...
Denk dat het een enorm complex geheel is.
Duizenden mensen die op de piek inloggen en die allemaal verschillende timeslots aangeboden moeten krijgen.

Vriend van me die net nog steeds een melding kreeg dat hij het later nog maar eens moest proberen, heeft inmiddels een afspraak voor over een week. Dus toch gelukt.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:05

Bij mij een halve dag, bij mijn vrouw vrijwel direct.

Analoog komt weer helemaal terug

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
hoevenpe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Toen ik een week geleden me als onderdeel van de griepprik-groep inschreef had ik de keuze tussen op 75km afstand in 1,5 week en op de fiets na 2,5 week. De wachttijden zijn dus alleen maar langer geworden?
Ik heb me eerder ingeschreven, onderdeel van de griepprik-groep ook. Op 14 mei ingeschreven, eerste plek was toen 12 juni. Markelo kon sneller.

Eerste optie hier was 12 juni. (brief was wel heel laat, dus preventief ingeschreven omdat ik wist dat ie kwam)

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 25-05-2021 14:36 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Rzaan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Denk dat het een enorm complex geheel is.
Duizenden mensen die op de piek inloggen en die allemaal verschillende timeslots aangeboden moeten krijgen.
Het kan een zelf versterkend effect geven als er drie slots voor bijvoorbeeld 15 minuten uit de pool worden gehaald als iemand ze voor zich krijgt. Normaliter kiest diegene er een en komen de andere 2 dan 14 minuten later weer beschikbaar.

Maar als een regio heel veel mensen tegelijk inloggen zijn alle lokale slots op en zien mensen er 3 die te ver weg zijn. Ze kiezen dan niet en loggen opnieuw in waarbij weer 3 nieuwe slots elders uit de pool gaan. En dan is die andere regio ook weer sneller leeg enzovoort. Een dag later weer proberen en dan is de drukte weg en zie je al die plekken bij jou om de hoek weer.

• SkiFan
Sharkware schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Ja, gebeld, maar hier in NRW zijn de vaccinhoeveelheden laten we zeggen gebrekkig...

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Als een datum paar weken in de toekomst ligt, gewoon later nogmaals proberen. Blijven proberen met verschillende postcodes.

Mocht het dan online nog niet lukken... bellen.

Er is altijd wel ergens een plekje te vinden binnen een week.
Niet als je heel erg gebonden bent aan een bepaalde locatie.
Maar als je een half uurtje of 3 kwartier wil rijden, moet dat haast wel lukken.

• SkiFan
Het is mij gelukt dit weekend. Moet daar inderdaad een half uurtje voor rijden. 3 Juli de 2e prik. Mooi voor de vakantie volledige bescherming. Nu mijn echtgenote nog, maar die kunnen we later deze week wel inboeken.

• ijdod
  • Laatst online: 21:04
IJzerlijm schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:30:
Is volgens mij in het vaccin-topic al eens besproken: productiemethode. Zoals ik het als leek begrepen heb: Het ene proces is biologisch (grofweg kweken), met dus meer variatie. De andere is chemisch, en dus consistenter.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01 12:16
Weet iemand de oorzaak dat het vaccinatie tempo de afgelopen dagen wat naar beneden is gegaan? Heeft dat te maken met de vaccinatie straten die dicht waren door de harde wind?

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
PEBKAC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:41:
Weet iemand de oorzaak dat het vaccinatie tempo de afgelopen dagen wat naar beneden is gegaan? Heeft dat te maken met de vaccinatie straten die dicht waren door de harde wind?
Zou het niet met Pinksteren te maken hebben? Dat mensen dan denken; ik doe 't in de baas z'n tijd wel?
Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.