• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 20:19

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ik222 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:22:
@BeQuietAndDrive Je kunt gewoon tegelijk gaan, mijn ouders hadden zelfs afspraken enkele dagen van elkaar. Bij de eerste afspraak zijn ze gewoon samen gegaan en netjes gelijktijdig gevaccineerd. Ook de tweede afspraak is vervolgens gelijk getrokken. Volgens de GGD was dit geen probleem en standaardprocedure zolang de afspraken maximaal 7 dagen uit elkaar liggen.
Top, thanks. Onze tweede afspraken staan al vrijwel gelijk, dus dat komt vanzelf goed.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08-2025
Dracula schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:13:
[...]

Zit er niet een verschil tussen de uitnodiging die je krijgt na maken afspraak en uitnodiging van rivm?

Welke heb je het dan over?

Vind het niet netjes voordringen maar ergens snap ik jet wel een beetje.

Nou ja nog even te gaan dan mag ik ook (1980)
Op de uitnodiging van de griepprikgroep staat specifiek "met deze uitnodiging kunt u.." en ''neem deze uitnodiging mee". De bevestigingsmail die je krijgt na het maken van een afspraak is generiek.
Een mogelijke verklaring dat er soms niet om de brief wordt gevraagd, kan zijn dat mensen uit deze groep ondertussen ook al op leeftijd aan de beurt zijn. Maar als je echt onder de risicogroep valt dan zou ik geen risico nemen en zorgen dat je de brief paraat hebt.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:04
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Top, thanks. Onze tweede afspraken staan al vrijwel gelijk, dus dat komt vanzelf goed.
En n=2. Hier ook . Bij onze 2e afspraak zat er 7 uur tussen maar geen probleem. Samen op de vroegste afspraak tijd geprikt.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49
ArieL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Op de uitnodiging van de griepprikgroep staat specifiek "met deze uitnodiging kunt u.." en ''neem deze uitnodiging mee". De bevestigingsmail die je krijgt na het maken van een afspraak is generiek.
Een mogelijke verklaring dat er soms niet om de brief wordt gevraagd, kan zijn dat mensen uit deze groep ondertussen ook al op leeftijd aan de beurt zijn. Maar als je echt onder de risicogroep valt dan zou ik geen risico nemen en zorgen dat je de brief paraat hebt.
Ik val niet in die groep en wacht netjes mijn beurt af, vroeg het me gewoon af omdat je steeds vaker hoort over voordringen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:13
Shabbaman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Mij werd afgelopen dinsdag vier (!) keer om de uitnodiging gevraagd, dus YMMV.
Nu ook in de media: Priklocaties moeten scherper controleren op uitnodiging vanwege voordringers. https://www.nu.nl/coronav...vanwege-voordringers.html

Lekker!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:28
Er is gewoon nog een andere route waarmee je gewoon een uitnodiging krijgt, ook al val je niet in die groep. Kans bestaat dat ze die misbruiken.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:47
RadioAir schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:42:
Er is gewoon nog een andere route waarmee je gewoon een uitnodiging krijgt, ook al val je niet in die groep. Kans bestaat dat ze die misbruiken.
Who cares. Er zijn altijd wat asocialen. Als er wat minder aandacht voor was zou dat fijn zijn. Heeft echt geen invloed op het priktempo.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
Dracula schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:43:
[...]

Dus ze vragen niet maar de medische verklaring ofzo?

Dat komt wel overeen met verhaal in volkskrant waarbij studenten voordrongen door te zeggen medische reden.
Als je vanuit de griepprikgroep een uitnodiging hebt gekregen wordt je door de GGD gevaccineerd en kun je alleen een afspraak maken als deze brief onderweg is. Ik ga ervanuit dat de BSN nummers van deze groep vrijgegeven zijn om een afspraak te maken.
De huisartsen hebben deze groep doorgegeven aan de GGD.

Zo naar een locatie toegaan zoals je hier stelt zal meestal geen succes opleveren.
Shabbaman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Mij werd afgelopen dinsdag vier (!) keer om de uitnodiging gevraagd, dus YMMV.
De uitnodigingsbrief of de bevestigingsmail met de streepjescode? Ik heb (afgelopen dinsdagmiddag) op leeftijd (geb 1969) een afspraak kunnen maken, (gisteren) de prik al gehad en de brief nog niet ontvangen.
Er werd mij alleen naar de mail gevraagd, ID bewijs en naar de gezondheidsverklaring.

Als @g00gle al een prikafspraak heeft staan bij de GGD heeft hij daar een of twee bevestigingsmails van gekregen (afhankelijk van het vaccin). Deze moet je wel kunnen tonen uiteraard.
Wel even de gezondsheidsverklaring uitprinten en invullen maar dit is een algemene verklaring voor iedereen en heeft niets te maken met de reden van eerdere vaccinatie.

@BeQuietAndDrive Ik zou gewoon samen heen gaan zoals hierboven ook staat.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:50
Wel apart dat ze vragen naar die mail. Iedereen kan een afspraak maken als die dat wil.

[ Voor 4% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 08:54 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
TR1969 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Als je vanuit de griepprikgroep een uitnodiging hebt gekregen wordt je door de GGD gevaccineerd en kun je alleen een afspraak maken als deze brief onderweg is. Ik ga ervanuit dat de BSN nummers van deze groep vrijgegeven zijn om een afspraak te maken.
De huisartsen hebben deze groep doorgegeven aan de GGD.

Zo naar een locatie toegaan zoals je hier stelt zal meestal geen succes opleveren.
Iedereen kan een afspraak maken op basis van medische indicatie. De echte check met brief gebeurt pas op locatie.

De uitnodigingsbrief of de bevestigingsmail met de streepjescode? Ik heb (afgelopen dinsdagmiddag) op leeftijd (geb 1969) een afspraak kunnen maken, (gisteren) de prik al gehad en de brief nog niet ontvangen.
Er werd mij alleen naar de mail gevraagd, ID bewijs en naar de gezondheidsverklaring.

Als @g00gle al een prikafspraak heeft staan bij de GGD heeft hij daar een of twee bevestigingsmails van gekregen (afhankelijk van het vaccin). Deze moet je wel kunnen tonen uiteraard.
Wel even de gezondsheidsverklaring uitprinten en invullen maar dit is een algemene verklaring voor iedereen en heeft niets te maken met de reden van eerdere vaccinatie.

@BeQuietAndDrive Ik zou gewoon samen heen gaan zoals hierboven ook staat.
Als je dus niet op leeftijd aan de beurt bent dan heb je op een andere manier een uitnodiging gekregen. En die moet je dan laten zien. Samen met je ID, de gezondheidsverklaring en afspraak bevestiging (sms of mail).

Vorige week woensdag waren ze op de vaccin locatie waar ik was erg streng in. Een vrouw had de brief nog niet binnen en die werd naar huis gestuurd. Ze moest de huisarts maar bellen.

Volgens mij is dit bericht in de media dan ook een beetje laat. Het was al vrij snel bekend (ook na het bericht van Daniël Verlaan) dat het systeem niet waterdicht is en als je goed je best doet kan je de uitnodigingsbrief op medische indicatie ook wel namaken. Maar uitnodigingen worden denk ik al langer (en niet pas vanaf vandaag) goed gecontroleerd.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:22
giantgiantus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Who cares. Er zijn altijd wat asocialen. Als er wat minder aandacht voor was zou dat fijn zijn. Heeft echt geen invloed op het priktempo.
Als het toch geen invloed heeft, laat maar weten hoe dan. Ik zou het namelijk wel fijn vinden geprikt te worden voor mijn vakantie. >:)

• vickypollard
marteltor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Als het toch geen invloed heeft, laat maar weten hoe dan. Ik zou het namelijk wel fijn vinden geprikt te worden voor mijn vakantie. >:)
Gewoon steeds een afspraak maken en gaan? Kijken of het lukt. Dat zou ik in ieder geval kunnen bedenken als je echt zo graag het systeem wilt omzeilen. Maar liever niet ;) Het duurt niet zo lang meer.

[ Voor 20% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 09:23 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
https://www.nu.nl/coronav...vanwege-voordringers.html
Koepelorganisatie GGD GHOR heeft vaccinatielocaties gevraagd om medewerkers er opnieuw op te wijzen dat ze moeten controleren of mensen een uitnodigingsbrief voor een coronavaccinatie bij zich hebben. Dat zegt een woordvoerder in een reactie op berichtgeving van de Volkskrant waaruit bleek dat jongeren die nog lang niet in aanmerking komen voor een vaccinatie met een trucje konden voordringen.
ja dubbel...ik zie het... ik zag het echt op tijd alleen er kwam werk tussen het moment door dat ik ctrl-c deed voor de link en het vervolgens hier in een post plaatste :P

[ Voor 13% gewijzigd door Devian op 28-05-2021 09:23 ]

https://wren.co/join/Devian

• underrated
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik ben afgelopen maandag gevaccineerd, mijn vriendin afgelopen zaterdag, bij verschillende GGD-locaties. Werd bij beide gecontroleerd op de uitnodigingsbrief; degene voor mij zonder brief kon weer naar huis.

Verschilt wellicht per locatie, maar deze N = 2 meting zegt dat er wel gecontroleerd word.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Huisarts bellen voor de brief? Die kwam bij mensen om me heen van het ministerie af, niet van de huisarts...

Als die mail generiek is, dan moeten ze daar maar generiek inzetten dat de brief erbij moet. Nu staat dat er niet bij, dus hoef je die niet mee te nemen, vind ik.

Bij ons was het simpel: er verscheen bericht online dat bouwjaar X een afspraak kon plannen. Dat doen we, bevestigingsmail komt binnen met een lijstje van spullen die je moet meenemen. Daarin staat geen brief, we hebben ook (nog) geen brief.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:35:
Huisarts bellen voor de brief? Die kwam bij mensen om me heen van het ministerie af, niet van de huisarts...

Als die mail generiek is, dan moeten ze daar maar generiek inzetten dat de brief erbij moet. Nu staat dat er niet bij, dus hoef je die niet mee te nemen, vind ik.

Bij ons was het simpel: er verscheen bericht online dat bouwjaar X een afspraak kon plannen. Dat doen we, bevestigingsmail komt binnen met een lijstje van spullen die je moet meenemen. Daarin staat geen brief, we hebben ook (nog) geen brief.
Plenkske schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:01:
[...]
Als je dus niet op leeftijd aan de beurt bent dan heb je op een andere manier een uitnodiging gekregen. En die moet je dan laten zien. Samen met je ID, de gezondheidsverklaring en afspraak bevestiging (sms of mail).
Hier gaat het dus om. Als je om een andere reden dan leeftijd geprikt wordt, heb je een brief nodig. Anders niet...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• vickypollard
Op basis van geboortejaar hoef je inderdaad geen brief te hebben.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 16:36
74 en 75 vandaag (per Twitter de Jonge. RIVM zal straks wel volgen).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:35:

Helemaal achterin de brief staat iets van "je huisarts" , om aan te geven dat hij daar vandaan komt.

De huisartsen hebben de selectie van "medische indicatie" doorgegeven aan het RIVM. Die versturen daarna de brieven.
In de brief staat ook wat je mee moet nemen naar de priklocatie.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:57:
[...]

Het is natuurlijk voordringen, maar de overheid probeert de jongvolwassenen door haar beleid (in EU verband dwars liggen bij het voorstel dat testen gratis moet zijn) dan ook wel maximaal tegen zich in het harnas te jagen. En dan is deze burgerlijke ongehoorzaamheid een bijna logisch gevolg.
Nee.

een treffende spreuk

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:56
1974 en 1975 kunnen om 11:00 een afspraak maken.

[ Voor 10% gewijzigd door menzo op 28-05-2021 10:45 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, dank voor de reacties!

Het is knap druk momenteel. We hebben op diverse postcodes gekeken, tot max 1u rijden ongeveer. De vroegste datum die we konden boeken was 2e week juni. Maar goed, allang blij dat het kan!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

menzo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:44:
1974 en 1975 kunnen om 11:00 een afspraak maken.
Ik kwam er helemaal door, maar krijg een foutmelding aan het eind...:(

*update*
Nog een keer geprobeerd in een private window en nu ging het goed.

En plusjes voor die link naar de api. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door ViNcE op 28-05-2021 10:56 ]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

1974 en 1975 zijn inderdaad nu aan de beurt. Ik post het wat later, omdat ik eerst zelf een afspraak moest maken :-)

Het is Pfizer/Moderna (2 afspraken). Ik mag 10 juni voor de eerste prik! (Binnen 10km van mijn woonplaats)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mooi vlot, straks inplannen vanaf 11:00

• menzo
vliegnerd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:46:
1974 en 1975 zijn inderdaad nu aan de beurt. Ik post het wat later, omdat ik eerst zelf een afspraak moest maken :-)

Het is Pfizer/Moderna (2 afspraken). Ik mag 10 juni voor de eerste prik! (Binnen 10km van mijn woonplaats)
Het is dus wel al open, de minister geeft aan pas over 12 minuten?

• menzo
De Jonge verwacht vertraging bij eerste prik - https://nos.nl/l/2382616

Hopen dat het maar een paar dagen gaat zijn ipv weken.

• ijdod
Staat me bij dat geheel stoppen met Janssen twee weken vertraging zou kosten destijds (als mogelijk scenario), dus netto valt het denk ik wel mee.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

menzo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Het is dus wel al open, de minister geeft aan pas over 12 minuten?
Ja. Open sinds 10u40

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• gekkie
  • Laatst online: 18:19
Krijg een beetje de indruk dat ze momenteel gewoon vol aan het plannen zijn, met wat de boekingssystemen aan zouden moeten kunnen en 1 of 2 dagen er tussen zodat het nog wel een beetje aardig op volgorde gaat als je niet al te lang aan het slapen bent voor je reageert.
Achja uit eindelijk ook de beste peiling om te weten wat het animo nou echt is in de wat jongere generaties en uiteindelijk moet het toch geboekt worden en wellicht ook wel handig zo langzamerhand richting vakanties plannen dat mensen weten wanneer ze ingeënt kunnen zijn door dat de afspraken staan.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 15:33
wel irritant dat nu ook Janssen niet kan voldoen aan de beloftes, wellicht kan Pfizer nog een keer een konijn uit de hoge hoed halen....

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ijdod schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:55:
Staat me bij dat geheel stoppen met Janssen twee weken vertraging zou kosten destijds (als mogelijk scenario), dus netto valt het denk ik wel mee.
Ik had het hier een tijdje terug op een bierviltje uitgerekend. Volledig zonder Janssen zou ongeveer 2 weken voor de eerste prik schelen, 1 maand voor volledig. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van de vaccinatie bereidheid.

Daarbij had ik al rekening gehouden dat Janssen minder zou leveren. Zo'n 220k per week vanaf juni

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 28-05-2021 11:04 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gekkie
joppe113 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:02:
wel irritant dat nu ook Janssen niet kan voldoen aan de beloftes, wellicht kan Pfizer nog een keer een konijn uit de hoge hoed halen....
Ik zou er nog niet te hard op rekenen, kwam gisteren dit bij de :)B tegen:
https://www.hln.be/binnen...ngstool-offline~a6156ec3/

Nou lijkt de kop weer sensationeler dan het artikel, over pfizer:
Ook Pfizer plots onzeker

Ook van Pfizer, de enige leverancier die de voorbije weken en maanden én veel én regelmatig leverde, valt er vandaag minder goed nieuws te rapen: hoewel het bedrijf komende week zijn leveringen zou gaan verdubbelen, kan het bedrijf die belofte mogelijk toch niet helemaal waarmaken. Een deel van de extra leveringen is namelijk plots weer onzeker geworden. “Van de 733.000 vaccins die Pfizer de komende weken zou gaan leveren (tegenover 364.000 per week tot nu toe, red.), is telkens een deel van 153.000 stuks nog niet bevestigd”, klinkt het bij de Taskforce. Mogelijk zou Pfizer op die manier tijdelijk minder gaan leveren om die tekorten nadien weer goed te maken, maar voorlopig blijft het koffiedik kijken.
Het lijkt er dus op dat bij de :)B een deel van de extra leveringen nog niet geheel bevestigd zou zijn. Maar het lijkt allemaal geen officiële communicatie te zijn.

En het meest irritante aan J&J vindt ik nog niet eens zo zeer dat ze niet op tijd leveren, maar de redenen waarom. En ik meen ergens gelezen te hebben dat er nu partijen nog vastgehouden lijken te worden in afwachting van nadere inspectie, dat zou betekenen dat men er niet geheel zeker van is dat er niets door de kwaliteitscontrole heen is geslipt. En dat met dat hele circus van hier maken, dan de halve wereld rond vervoeren en ergens anders afvullen. Het lijkt er toch wel op dat het productieproces van mrna vaccins toch ook een zegen is tov de vectorvaccins.

[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 28-05-2021 11:15 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Het lijkt me dat als jaren 80 -85 is ingeënt, de cijfers redelijk laag blijven qua ziekenhuisopname(s). Vooral met het goede weer wat er aan komt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:25

Rzaan

Altijd zoekende

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:45:
OK, dank voor de reacties!

Het is knap druk momenteel. We hebben op diverse postcodes gekeken, tot max 1u rijden ongeveer. De vroegste datum die we konden boeken was 2e week juni. Maar goed, allang blij dat het kan!
Wij hadden ook zoiets als tijdspanne online.
Toen online even gelaten voor wat het was en gebeld. 2 dagen later aan de beurt.

Je zou ook nog kunnen kijken of je alsnog telefonisch je afspraak naar eerder kunt krijgen (als je hem al gemaakt heb online).
Dan zorg je er misschien mede voor dat er slots niet vervuld worden.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:11
gekkie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:09:
[...]

[...]

Het lijkt er dus op dat bij de :)B een deel van de extra leveringen nog niet geheel bevestigd zou zijn. Maar het lijkt allemaal geen officiële communicatie te zijn.

En het meest irritante aan J&J vindt ik nog niet eens zo zeer dat ze niet op tijd leveren, maar de redenen waarom. En ik meen ergens gelezen te hebben dat er nu partijen nog vastgehouden lijken te worden in afwachting van nadere inspectie, dat zou betekenen dat men er niet geheel zeker van is dat er niets door de kwaliteitscontrole heen is geslipt. En dat met dat hele circus van hier maken, dan de halve wereld rond vervoeren en ergens anders afvullen. Het lijkt er toch wel op dat het productieproces van mrna vaccins toch ook een zegen is tov de vectorvaccins.
Kun je de bron nog vinden? Is wel interessant want was het ook niet zo dat er een J&J fabriek was die zo'n grote puinzooi was dat ze de fabriek (tijdelijk) dichtgegooid hadden?

Kom nog wel dit linkje tegen over een foutje in de productie van ruim een week geleden:
https://www.nytimes.com/2...-coronavirus-vaccine.html

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:11
Overigens even iets anders. Dat de bouwjaren nu zo snel gaan voor het prikken. Heeft de GGD/Hugo nu zoiets van, alles wat we nu open zetten kunnen we simpelweg maximaal benutten? En anders kunnen mensen al wel een afspraak maken, maar voor misschien pas over 2 of 3 weken hun eerste prik halen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Robkazoe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:40:
Overigens even iets anders. Dat de bouwjaren nu zo snel gaan voor het prikken. Heeft de GGD/Hugo nu zoiets van, alles wat we nu open zetten kunnen we simpelweg maximaal benutten? En anders kunnen mensen al wel een afspraak maken, maar voor misschien pas over 2 of 3 weken hun eerste prik halen?
De groepen zijn veel kleiner.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002

ultimateharry

Team Slayer:-)

Misschien is het hier al voorbij gekomen, maar is het enigzins te doen om als stel de afspraken te combineren op 1 tijd / locatie? Telefonisch, of online?
We zijn van hetzelfde bouwjaar, en wel bereid om een stukje te rijden.
Maar vroeg me af of mensen hier er ervaring mee hebben (combineren 2 personen).

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:09
Ik denk dat hij idd hoopt dat er zoveel mogelijk gepland wordt. Voor zover ik weet doet de GGD de vaccinaties maar staan de ziekenhuizen standby voor als de grote aantallen moeten komen (juni, >2mln per week). Je wilt daar een beetje op kunnen plannen (ik denk niet dat je zomaar kan zeggen 'oh hey ziekenhuizen volgende week komen een half miljoen mensen jullie kant op, vaccines komen zaterdag') dus ik vermoed dat ze daarom ook wat schuitiger zijn met de reserveringen. En om het nog een beetje in volgorde te laten lopen doen ze nu om de 1 a 2 dagen een nieuwe bouwjaar ronde?

Then again, ik heb geen inside information ofzo dus ik kan er ook helemaal naast zitten :P

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Volgende de site van het RIVM
In totaal zijn er ruim 420.000 mensen geboren in 1974 en 1975.
Met 1 miljoen prikken per week zou je dus om de dag uitnodigingen kunnen versturen. Maar er is ook steeds meer overlap met mensen die al gevaccineerd zijn (of mensen die niet willen). Dan gaat het dus rap...

Mijn BGG profiel

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ijdod schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:42:
74 en 75 vandaag (per Twitter de Jonge. RIVM zal straks wel volgen).
Gaat bizar hard de laatste dagen. Ik voelde me woensdag nog zo bijzonder dat ik met bouwjaar 71 aan de beurt was, nu gaan er gewoon 2 bouwjaren per dag bij.

alles kan off-topic

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
Ankona schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:57:
[...]

Gaat bizar hard de laatste dagen. Ik voelde me woensdag nog zo bijzonder dat ik met bouwjaar 71 aan de beurt was, nu gaan er gewoon 2 bouwjaren per dag bij.
Ja, voelt oneerlijk als iemand uit het bouwjaar 1971 :+

Alle gekheid op een stokje, ik vind het slim dat nu we de grootste risico groepen hebben gedaan we grotere groepen gaan uitnodigen en daarmee de volgordelijkheid minder in beton gieten. Dat gaat zeker de agenda sneller vullen en aan het einde hebben we daar allemaal lol van.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Ik ben midden 20. Denken jullie dat ze nu per 2tal jaren steeds gaan uitnodigen. Nu is het 1974-1975. Zal het dan gaan worden:

1976-1977
1978-1979
1980-1981
etc.

Of zullen ze onder de leeftijd van 30 ineens iedereen een afspraak laten maken denken jullie?

• vickypollard
Agent47 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:06:
Ik ben midden 20. Denken jullie dat ze nu per 2tal jaren steeds gaan uitnodigen. Nu is het 1974-1975. Zal het dan gaan worden:

1976-1977
1978-1979
1980-1981
etc.
Over de afgelopen 10 dagen was het gemiddeld een dag per jaartal of zo. Er lijkt nu een versnelling in te komen, maar ik zou ongeveer een dag aanhouden. Hoe dat strookt met voorraden tegen die tijd weet ik niet...
Of zullen ze onder de leeftijd van 30 ineens iedereen een afspraak laten maken denken jullie?
Ik verwacht het zelf niet. Het gaat nu zo snel dat dat niet veel zou toevoegen, behalve overbelasting en chaos.

• Ankona
roffeltjes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Ja, voelt oneerlijk als iemand uit het bouwjaar 1971 :+

Alle gekheid op een stokje, ik vind het slim dat nu we de grootste risico groepen hebben gedaan we grotere groepen gaan uitnodigen en daarmee de volgordelijkheid minder in beton gieten. Dat gaat zeker de agenda sneller vullen en aan het einde hebben we daar allemaal lol van.
Ik denk ook dat je het in die richting moet zoeken. Maakt niet zoveel uit in welke volgorde het nu gaat. Ik kan me wel voorstellen dat de wachttijden snel op gaan lopen als de brieven de deur uit zijn en iedereen een afspraak in wil plannen.

alles kan off-topic

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14

Shabbaman

Got love?

Dracula schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:13:
[...]

Zit er niet een verschil tussen de uitnodiging die je krijgt na maken afspraak en uitnodiging van rivm?

Welke heb je het dan over?
Ik heb het over "de brief van het RIVM" waarnaar gevraagd wordt bij het maken van de afspraak en waar ook in staat dat je 'm mee moet nemen naar de vaccinatie. Bij die brief zat ook een gezondheidsverklaring die ik moest invullen en inleveren. "De uitnodiging die ik krijg na het maken van de afspraak" bestaat uit een email en een sms-je, en daar heeft niemand me naar gevraagd.
De uitnodigingsbrief of de bevestigingsmail met de streepjescode?
Mijn bevestigingsmail heeft geen streepjescode.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• roffeltjes
Ankona schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Ik denk ook dat je het in die richting moet zoeken. Maakt niet zoveel uit in welke volgorde het nu gaat. Ik kan me wel voorstellen dat de wachttijden snel op gaan lopen als de brieven de deur uit zijn en iedereen een afspraak in wil plannen.
Ja dat zie je nu al. Ik moet ruim twee weken wachten, terwijl mijn broer het had over een half lege RAI (1961).

Allemaal prima, het is nu een kwestie van even doorbijten, die paar weken zijn zo voorbij.

• vickypollard
Ankona schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Op leeftijd heb je die brief als het goed is niet nodig. Dus die drukte krijg je al wel vóór die brieven de deur uit gaan denk ik :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso zal het oproepen van jaartallen straks ook weer minder snel gaan, tenzij we nog verder kunnen opschalen in het aantal prikken per week (zowel in levering van vaccins als capaciteit voor uitvoering).

Immers er komen steeds meer mensen bij die toe zijn aan hun tweede prik doordat er de afgelopen weken meer eerste prikken gezet zijn.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Robkazoe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:39:
[...]

Kun je de bron nog vinden? Is wel interessant want was het ook niet zo dat er een J&J fabriek was die zo'n grote puinzooi was dat ze de fabriek (tijdelijk) dichtgegooid hadden?

Kom nog wel dit linkje tegen over een foutje in de productie van ruim een week geleden:
Het ziet ernaar uit dat Emergent wéér voor vertraging gaat zorgen: https://www.reuters.com/b...target-eu-nos-2021-05-27/

Hugo is ook al aan het signaleren dat we hierdoor vertraging gaan oplopen. Wat ik me dan wel afvraag is waarom we volgens het dashboard 638k Janssenvaccins denken te zetten tot aan 20 juni. Dat is verhoudingsgewijs érg weinig. Ik zie nergens die beloofde 3M vaccins terugkomen.

Volgens mij hebben we nu al drie dikke fuckups gehad uit Baltimore:
- vaccine mixup, 31 maart
- Gebrekkige hygiëne, 21 april
- Vooralsnog onbekende "quality control issues", vandaag dus

Wordt het niet eens tijd om Emergent een optater te gaan verkopen?

[ Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-05-2021 12:25 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Het ziet ernaar uit dat Emergent wéér voor vertraging gaat zorgen: https://www.reuters.com/b...target-eu-nos-2021-05-27/

Hugo is ook al aan het signaleren dat we hierdoor vertraging gaan oplopen. Wat ik me dan wel afvraag is waarom we volgens het dashboard 638k Janssenvaccins denken te zetten tot aan 20 juni. Dat is verhoudingsgewijs érg weinig. Ik zie nergens die beloofde 3M vaccins terugkomen.
Woy in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

In de kamerbrief van het kabinet deze maand stond nog de verwachting van 3M leveringen in Q2, maar al wel de opmerking dat er leveringsproblemen van Janssen zijn, en dat die levering dus alles behalve zeker is.

De 638K is op basis van de wekelijkse leveringen die elke keer bijgesteld worden. Van wat ik begrijp ligt er nog wel een flinke voorraad (30M voor europa) in Amerika klaar, maar moet die eerst op kwaliteit gecontroleerd worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben van 1975, dus meteen maar afspraak gemaakt. Nog geen officiele brief gehad.

12 juni en 18 juli.

Hoelang duurt het voordat je de bevestiging per mail krijgt? Uurtje geleden afspraak gemaakt, maar nog niet binnen (ook niet in spambox)., Komt dat in batches één keer per dag ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

• HarmoniousVibe
wildhagen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:29:
Ik ben van 1975, dus meteen maar afspraak gemaakt. Nog geen officiele brief gehad.

12 juni en 18 juli.

Hoelang duurt het voordat je de bevestiging per mail krijgt? Uurtje geleden afspraak gemaakt, maar nog niet binnen (ook niet in spambox)., Komt dat in batches één keer per dag ofzo?
Duurde een heel aantal uur voor mij. Zou gewoon even rustig afwachten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Duurde een heel aantal uur voor mij. Zou gewoon even rustig afwachten.
Ja, maak me nog geen zorgen ofzo. Als ik maandag nog niks gehad heb bel ik wel, tot die tijd wacht ik af.

Moet wel 40 minuten rijden overigens (Goes, ik woon in Roosendaal), maar dat boeit me niet zo.

Op jaartal kan je toch vaccinatie krijgen zonder officiele uitnodiging, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 28-05-2021 12:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ankona
vickypollard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Op leeftijd heb je die brief als het goed is niet nodig. Dus die drukte krijg je al wel vóór die brieven de deur uit gaan denk ik :)
Zullen genoeg mensen zijn die pas op de brief gaan reageren. Nu kun je de grootste drukte dus nog voor zijn. (Zie ook mijn vrouw. Die wacht op de brief terwijl ze gisteren al een afspraak mocht maken)

alles kan off-topic

• HarmoniousVibe
gekkie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:09:
[...]

[...]

Raar dat ik hier alleen op Belgische sites iets over kan terugvinden. Als AZ en Pfizer in gevaar zou zijn dan zou dat de hele EU proportioneel moeten treffen.

• HarmoniousVibe
wildhagen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Ja, maak me nog geen zorgen ofzo. Als ik maandag nog niks gehad heb bel ik wel, tot die tijd wacht ik af.

Moet wel 40 minuten rijden overigens (Goes, ik woon in Roosendaal), maar dat boeit me niet zo.

Op jaartal kan je toch vaccinatie krijgen zonder officiele uitnodiging, toch?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik meende een officiële tweet gelezen te hebben waarin staat dat je iig niet hoeft te wachten op de uitnodiging. Misschien is de veronderstelling dan dat die brief wel binnenkomt voordat je daadwerkelijk gaat prikken.

Maar het lijkt me dat die uitnodiging nu een stuk minder belangrijk is. Nu we alle bijzondere groepen hebben gehad, kunnen de medewerkers gewoon naar je geboortedatum op je ID kijken. Bij het maken van een afpsraak zie ik nu ook alleen maar staan: "Op de vaccinatie-locatie controleren medewerkers uw identiteitsbewijs.". Volgens mij stond daar voorheen ook iets over de uitnodiging, maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen. Maar wacht de mail nog even af zou ik zeggen. Bij mij (medische indicatie) stond daar dat ik de uitnodiging mee moest nemen. Misschien is dat nu wel weggehaald.

Je hebt wel een gezondheidsverklaring nodig maar die kun je ook hier downloaden: https://dl.coronatest.nl/Gezondheidsverklaring_7.pdf

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

12 juni en 18 juli.

Duurt ff, je krijgt mail en vlak daarna 2 sms-jes met beide data.

En ja, via de site kun je gewoon afspraak plannen zodra je bouwjaar openstaat, brief is zo 1990 en niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 28-05-2021 12:46 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

12 juni en 18 juli.

bij mij duurde het een paar uur.
Bij mijn vrouw: Nooit gekregen.

• gekkie
Robkazoe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:39:
[...]
Nope geen bron, is ook lastig zoeken er wordt zoveel over geschreven in allerlei bewordingen, waarbij het soms ook al lastig om te zien of het nou een nieuw geval is van een fuckup, of recyclen van een oude.
Ah @HarmoniousVibe lijkt ze toch aardig op een rijtje gekregen te hebben (y).
Ja dat is geloof ik ook diegene die jij hier boven bedoelde, die tent die dingen door elkaar mixte.
Dat soort fuckups in proces- of kwaliteitscontrole .. brrr, prima om snel te willen gaan, maar niet te snel aub.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 28-05-2021 12:56 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26

gws24

Thinking is hard!

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:39:
[...]

Maar wacht de mail nog even af zou ik zeggen. Bij mij (medische indicatie) stond daar dat ik de uitnodiging mee moest nemen. Misschien is dat nu wel weggehaald.
Nope, vanochtend een afspraak gemaakt en in de bevestigingsmail staat dat je de uitnodiging moet meenemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx7BrkTrlmTTmu9mAELTCniCY7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DY4czTCQXls4UMq2tPCyjahD.png?f=user_large

Is leuk voor mij want ik kan al op 1 juni terecht terwijl de brief volgens het rivm pas vanaf 2 juni op de deurmat ploft.Maar goed, als wat ik lees hier goed begrijp is het omdat ik op leeftijd en niet medische indicatie wordt gevaccineerd niet nodig dus ik zie het wel dinsdag :P .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

gws24 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Is leuk voor mij want ik kan al op 1 juni terecht terwijl de brief volgens het rivm pas vanaf 2 juni op de deurmat ploft.
Teletekst zegt dat ook idd:
Mensen die geboren zijn in 1974 en
1975 kunnen een afspraak maken voor een
coronavaccinatie.Ze krijgen het vaccin
van Pfizer/BioNTech of Moderna.Het gaat
om 420.000 mensen.Ze kunnen nu online
een afspraak maken;de uitnodigingsbrief
met het nummer waarmee ze telefonisch
een afspraak kunnen maken,volgt op
woensdag 2 juni.

Virussen? Scan ze hier!

• vickypollard
Dat kan wel zijn, maar ze kunnen gewoon je ID checken op je leeftijd. Aan de beurt is aan de beurt. Brief of niet :-)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik krijg net de 2 mails met afspraakbevestiging binnen, inclusief fraaie streepjescodes :)

Virussen? Scan ze hier!

• vickypollard
Interessant dat sommigen het over streepjescodes hebben. Mijn partner had dit volgens mij niet. Misschien maakt het uit of je online of via de telefoon plant?

[ Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 13:13 ]

• Ankona
vickypollard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:01:
Dat kan wel zijn, maar ze kunnen gewoon je ID checken op je leeftijd. Aan de beurt is aan de beurt. Brief of niet :-)
Bij ambtenaren werkt dat niet op die manier.

Wie een beetje oplossingsgericht is koppelt een id chip lezer aan een database waarin alle uitnodigingen staan. Heb je in een klap alle voordringers met zelf gemaakte uitnodigingen ook buitenspel staan.

alles kan off-topic

• vickypollard
Maar volgens mij is bij de leeftijdsgroep de uitnodigingsbrief toch geen vereiste? Dat bedoelde ik meer. Je leeftijd is je uitnodiging.

[ Voor 15% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 13:19 ]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Sorcerer8472

Mens sana?

ik222 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:18:
Sowieso zal het oproepen van jaartallen straks ook weer minder snel gaan, tenzij we nog verder kunnen opschalen in het aantal prikken per week (zowel in levering van vaccins als capaciteit voor uitvoering).

Immers er komen steeds meer mensen bij die toe zijn aan hun tweede prik doordat er de afgelopen weken meer eerste prikken gezet zijn.
Veel mensen die nu een tweede prik krijgen krijgen nog AZ. De hoeveelheden mensen die een tweede Pfizer-prik krijgen lopen over een week of twee pas flink hard op (gerekend met 6 weken) en tegen die tijd neemt ook de leveringsomvang van Pfizer toe.

Is er trouwens nog iets wat bepaalt wie het Janssen-vaccin en het Moderna-vaccin krijgt nu en kun je daar zelf nog invloed op hebben? Ivm reizen voor werk zou Janssen wel heel goed uitkomen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Ankona
vickypollard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:18:
Maar volgens mij is bij de leeftijdsgroep de uitnodigingsbrief toch geen vereiste? Dat bedoelde ik meer. Je leeftijd is je uitnodiging.
Staat wel op de lijst met instructies die je toegestuurd krijgt na het maken van een afspraak. Dus, volgens de communicatie is het wel verplicht ook al is er geen logica voor.

alles kan off-topic

• vickypollard
Ankona schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Staat wel op de lijst met instructies die je toegestuurd krijgt na het maken van een afspraak. Dus, volgens de communicatie is het wel verplicht ook al is er geen logica voor.
Ja, ik vraag me dan dus af of dat voornamelijk een communicatieprobleem is. Wellicht dat wat andere gebruikers hier die reeds hun prik op basis van leeftijd hebben gehad, ons verheldering kunnen geven :)

• Ankona
vickypollard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Ja, ik vraag me dan dus af of dat voornamelijk een communicatieprobleem is. Wellicht dat wat andere gebruikers hier die reeds hun prik op basis van leeftijd hebben gehad, ons verheldering kunnen geven :)
Lijkt mij lastig. Een ervaring zegt weinig, zeker met de oproep die vandaag in het nieuws is dat de ggd meer op die uitnodigingen moet controleren. (gebeurde dus in de praktijk bijna niet)

alles kan off-topic

• vickypollard
Ankona schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Lijkt mij lastig. Een ervaring zegt weinig, zeker met de oproep die vandaag in het nieuws is dat de ggd meer op die uitnodigingen moet controleren. (gebeurde dus in de praktijk bijna niet)
Maar dat ging dan weer om de groep met medische indicatie (en dus mensen die doen alsof ze daar bij horen). Nja. We moeten het maar gaan zien. Communicatie (en soms ook logica) blijft lastig, blijkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 13:36 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:40
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:27:
[...]
Is er trouwens nog iets wat bepaalt wie het Janssen-vaccin en het Moderna-vaccin krijgt nu en kun je daar zelf nog invloed op hebben? Ivm reizen voor werk zou Janssen wel heel goed uitkomen.
Janssen zetten ze voor specifieke groepen in geloof ik, zoals zorgpersoneel en leeftijdsgroep (1967 en 1968). Daar heb je dus geen invloed op. Volgens dit topic kan je wel kijken welke locaties Moderna prikken en daar proberen een afspraak te maken.

• ijdod
Ik weet dat we in 'mijn' ziekenhuis net nog een extra levering Moderna en Janssen hebben gehad. Verder vermoed ik dat ze Janssen opsparen totdat ze er een heel cohort mee kunnen doen, net als bij 67-68.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Wij hadden ook zoiets als tijdspanne online.
Toen online even gelaten voor wat het was en gebeld. 2 dagen later aan de beurt.

Je zou ook nog kunnen kijken of je alsnog telefonisch je afspraak naar eerder kunt krijgen (als je hem al gemaakt heb online).
Dan zorg je er misschien mede voor dat er slots niet vervuld worden.
OK, dank voor de tip. Moet wel zeggen dat we beide niet heel makkelijk overdag weg kunnen ivm werk, dus we zijn allang blij dat beide tijdstippen 's avonds zijn. Maar een belletje kan geen kwaad misschien.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:18
Even de dag van openzetten van de lijnen voor de verschillende bouwjaren geëxtrapoleerd. Dan kun je ongeveer zien wanneer je aan de beurt bent voor het maken van een afspraak :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aivoc0UIqzalX3xDcRYZg3zJ0Rs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iiBInaa9EIceM5kwxbQM2Y2i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Blackouts op 28-05-2021 14:19 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

bramv82 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:04:
Even de dag van openzetten van de lijnen voor de verschillende bouwjaren geëxtrapoleerd. Dan kun je ongeveer zien wanneer je aan de beurt bent :+
1975 is vandaag aan de beurt.
Dus de lijn maakt al een afvlakkende curve.
Toch? Of lees ik hem verkeerd?

• vickypollard
Ik verwacht met het huidige tempo dat mijn geboortejaar (1989) juist rond 10 juni of zo al aan de beurt zal zijn (17 juni in grafiek)

[ Voor 8% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 14:09 ]

• roffeltjes
Even de dag van openzetten van de lijnen voor de verschillende bouwjaren geëxtrapoleerd. Dan kun je ongeveer zien wanneer je aan de beurt bent :+
Volgens mij werkt het niet zo omdat de bevolkingspiramide nu steeds smaller wordt ("bouwjaren" worden kleiner)

• Blackouts
Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:06:
[...]

1975 is vandaag aan de beurt.
Dus de lijn maakt al een afvlakkende curve.
Toch? Of lees ik hem verkeerd?
1975 stond er inderdaad niet in. ik heb m geupdate. Vaccinatie lijkt dus sneller te gaan lopen inderdaad

[ Voor 9% gewijzigd door Blackouts op 28-05-2021 14:15 ]

• Blackouts
roffeltjes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Volgens mij werkt het niet zo omdat de bevolkingspiramide nu steeds smaller wordt ("bouwjaren" worden kleiner)
nee, het klopt inderdaad van geen kanten. Maar toch leuk om een grafiekje te hebben. vandaar de :+

• Agent47
  • Nu online

Agent47

[Afbeelding]
23 juni (96) is dit echt wanneer je aan de beurt kan zijn of wanneer je de uitnodiging krijgt.

• roffeltjes
bramv82 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:11:
[...]

nee, het klopt inderdaad van geen kanten. Maar toch leuk om een grafiekje te hebben. vandaar de :+
Helemaal mee eens, _O-

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
.... aan de beurt bent om een afspraak te mogen maken...... kan natuurlijk nog enige tijd duren voordat je de daadwerkelijke prik(ken) krijgt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• underrated
Even de dag van openzetten van de lijnen voor de verschillende bouwjaren geëxtrapoleerd. Dan kun je ongeveer zien wanneer je aan de beurt bent voor het maken van een afspraak :+

[Afbeelding]
Combineer m ff met deze: https://www.cbs.nl/nl-nl/...olking/bevolkingspiramide + het aantal prikken per week ;)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Sorcerer8472

Mens sana?

ijdod schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:50:
Ik weet dat we in 'mijn' ziekenhuis net nog een extra levering Moderna en Janssen hebben gehad. Verder vermoed ik dat ze Janssen opsparen totdat ze er een heel cohort mee kunnen doen, net als bij 67-68.
Zelfde gehoord over een ziekenhuis ja. Moderna en Janssen.

Ik ben heel benieuwd hoe lang we het "twee jaargangen per dag" gaan volhouden en of dat ook in het weekend zo doorgaat, anders gaat het best snel, afhankelijk van hoe kort in de toekomst je zo'n afspraak kunt plannen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet natuurlijk wel correleren met het aantal prikken van over 1,5 a 2 weken, het tijdstip waarop je ongeveer de gemiddelde afspraak maakt.

Daarbij nog meewegend de hoeveelheid eerste prikken 4 a 5 weken geleden die dan de tweede krijgen ;)

• ultimateharry

ultimateharry

Woy schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Je moet natuurlijk wel correleren met het aantal prikken van over 1,5 a 2 weken, het tijdstip waarop je ongeveer de gemiddelde afspraak maakt.

Daarbij nog meewegend de hoeveelheid eerste prikken 4 a 5 weken geleden die dan de tweede krijgen ;)
En dan nog even corrigeren voor de vaccinatie-bereidheid uit de laatste RIVM-meting per leeftijds-cohort en dan hebben we iets :+

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
https://www.nu.nl/coronav...een-coronaprik-gehad.html

87 procent van de 65+ ers heeft een eerste prik gehad. Best een mooi getal. Dat merken we nu al goed ik de ziekenhuis opnames

• underrated
ultimateharry schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:34:
[...]

En dan nog even corrigeren voor de vaccinatie-bereidheid uit de laatste RIVM-meting per leeftijds-cohort en dan hebben we iets :+
En ook even corrigeren voor de Janssen vaccins, waar je met 1 prik klaar bent.

En met het deel van de bevolking dat al een uitnodiging heeft wegens beroep of medische reden; dat aandeel zal afnemen naarmate de leeftijden lager worden.

Ik zeg, go @bramv82 , we're waiting :+

• marteltor
Duurt lang zeg voor die nieuwe grafiek er is.

• vickypollard
Kunnen we het model ook laten leren op basis van nieuwe input? Anders lijkt het me niks :+

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13
Ziekenhuis in de buurt geeft nu de mogelijkheid om eerste graad familie te vaccineren.. Bekende van mij (20 jaar) krijgt vandaag zijn Janssen prik omdat zijn moeder daar werkt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• ultimateharry

ultimateharry

vickypollard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:37:
Kunnen we het model ook laten leren op basis van nieuwe input? Anders lijkt het me niks :+
Ja, bijvoorbeeld analyse van de discussies op een niet nader te noemen tech-forum in NL :+

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
M@cer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:40:
Ziekenhuis in de buurt geeft nu de mogelijkheid om eerste graad familie te vaccineren.. Bekende van mij (20 jaar) krijgt vandaag zijn Janssen prik omdat zijn moeder daar werkt.
Ik neem aan dat dat rest vaccins zijn. Beter dat ze gewoon zorgen dat mensen een prik krijgen. Geneuzel wie exact eerst krijgt is niet meer zo interessant nu
. Gewoon wat het makkelijkst plannen is.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat wat betreft registratie voor de corona pas. Alle verschillende instanties die prikken, dat is wachten totdat daar wat mis gaat

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ultimateharry schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Ja, bijvoorbeeld analyse van de discussies op een niet nader te noemen tech-forum in NL :+
Ja een beetje NLP die de AI bijstuurt :p

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Edit laat, maar . Ik moet beter lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door tlpeter op 28-05-2021 15:05 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26

gws24

Thinking is hard!

Voor degene die net zoals ik op leeftijd worden uitgenodigd en voor de eerste afspraak waarschijnlijk nog géén brief binnen hebben (brief komt bij mij op 2 juni terwijl ik heel snel al terecht kon op 1 juni bij de afspraak maken vandaag). Vond van gisteren nog dit antwoord van het RIVM op een soortgelijke vraag:

Voor de mensen die vanwege medische indicatie of doelgroep uitgenodigd worden zal het wel anders zijn vermoed ik om voordringers er uit te vissen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• marteltor
M@cer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:40:
Nederland probeert status van bananenrepubliek te krijgen door dit soort acties. Wie je kent is blijkbaar belangrijk als je snel gevaccineerd wil worden. Gooi de registratie dan maar gewoon open voor iedereen.
Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.