• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:25

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ben op leeftijd geprikt.
Uitnodiging was niet nodig.
Lijkt me ook onzin, want je bent zo oud of je bent het niet.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De regionale verschillen blijven. Iedereen in mijn omgeving van ongeveer mijn bouwjaar (1970) die ik spreek heeft ongeveer half juni een afspraak voor de eerste prik.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

marteltor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Nederland probeert status van bananenrepubliek te krijgen door dit soort acties. Wie je kent is blijkbaar belangrijk als je snel gevaccineerd wil worden. Gooi de registratie dan maar gewoon open voor iedereen.
Als er maar geprikt wordt en er niks verspild wordt.
Het is alleen sneu (en onverstandig) dat men niet eerst die paar duizend mensen prikt die nog wachten in de groep 60-65.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Voor wie waren de latere Janssen-vaccins bedoeld? Ik las op de vorige pagina een maand vertraging over de gehele linie hierdoor, terwijl Janssen één prik is. Is het niet logisch, kijkende naar de lengte van de prikcampagne, om die groep die Janssen zou krijgen on hold te zetten? Vanaf daaronder verder prikken met die andere twee, zodat niet de gehele campagne vertraging oploopt?

Met Janssen ben je na één prik wel klaar. Dus als die bijvoorbeeld voor mensen uit, pak hem beet, 1985 was bedoeld, kan je die uitstellen zodat deze samenvallen met de laatste prik van mensen uit bijvoorbeeld 2001.

Op een bierviltje uitgerekend uiteraard, maar wel het eerste waar ik aan dacht.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 16:36
@marteltor Overdrijven is ook een kunst. Dat zijn dezelfde eerstegraads familieleden die ook extra risico hebben gelopen door het in de zorg moeten werken van dat familielid. Het is niet anders dan elke andere spillage lijst. Daarmee ben je niet opeens een bananenrepubliek; in diverse andere Westerse landen gebeurde dat al ruim voordat ook maar een significant deel van de populatie gevaccineerd was... ik kan overigens niet voor alle ziekenhuizen praten, maar bij ons is er nog helemaal geen sprake van familieleden; we hebben vooralsnog niet eens voldoende om het personeel wat een vaccin wil hebben, daarvan te voorzien. Als dat wel het geval is, zie ik geen reden om dat niet breder te trekken.

Voor de 'huisartsen'groep zou ik idd ze de optie bieden om AZ te krijgen via de GGD.

[ Voor 32% gewijzigd door ijdod op 28-05-2021 15:08 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
gws24 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:52:
Voor degene die net zoals ik op leeftijd worden uitgenodigd en voor de eerste afspraak waarschijnlijk nog géén brief binnen hebben (brief komt bij mij op 2 juni terwijl ik heel snel al terecht kon op 1 juni bij de afspraak maken vandaag). Vond van gisteren nog dit antwoord van het RIVM op een soortgelijke vraag:

[Twitter]

Voor de mensen die vanwege medische indicatie of doelgroep uitgenodigd worden zal het wel anders zijn vermoed ik om voordringers er uit te vissen.
Ah top, dat beantwoordt de vraag :)

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Dit is de eerste keer dat ik een afspraak maak (ben nog nooit getest door GGD). Zijn die mails/sms altijd zo traag?

Op de site zelf (https://coronatest.nl/vaccinaties/mijn-vaccinaties) staat wel dat ik een afspraak heb, dus dat zal zo toch wel goed zijn?

• vickypollard
TlighT schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:16:
Dit is de eerste keer dat ik een afspraak maak (ben nog nooit getest door GGD). Zijn die mails/sms altijd zo traag?

Op de site zelf (https://coronatest.nl/vaccinaties/mijn-vaccinaties) staat wel dat ik een afspraak heb, dus dat zal zo toch wel goed zijn?
Duurt een uur

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:28
Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Als er maar geprikt wordt en er niks verspild wordt.
Het is alleen sneu (en onverstandig) dat men niet eerst die paar duizend mensen prikt die nog wachten in de groep 60-65.
Zijn er, op de AZ weigeraars na, nog mensen in die groep die nog steeds niks gehoord hebben? Meen dat het grootste gedeelte van die groep ondertussen ook de 1e prik heeft gehad. De discussie over het weigeren zelf is hier al eerder gevoerd dus lijkt mij vrij zinloos om te herhalen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

BlackMonkey schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Zijn er, op de AZ weigeraars na, nog mensen in die groep die nog steeds niks gehoord hebben? Meen dat het grootste gedeelte van die groep ondertussen ook de 1e prik heeft gehad. De discussie over het weigeren zelf is hier al eerder gevoerd dus lijkt mij vrij zinloos om te herhalen.
Ik dacht dat in bepaalde provincies mensen nog geen uitnodiging hadden gekregen.
Maar misschien is die info achterhaald.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

TlighT schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:16:

Zeker.
Mijn vrouw heeft niets van een bevestiging gekregen. Geen mail en geen sms.
Voor de zekerheid nog even gebeld om na te vragen.

• BlackMonkey
Soccer98 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:56:
Voor wie waren de latere Janssen-vaccins bedoeld? Ik las op de vorige pagina een maand vertraging over de gehele linie hierdoor, terwijl Janssen één prik is. Is het niet logisch, kijkende naar de lengte van de prikcampagne, om die groep die Janssen zou krijgen on hold te zetten? Vanaf daaronder verder prikken met die andere twee, zodat niet de gehele campagne vertraging oploopt?

Met Janssen ben je na één prik wel klaar. Dus als die bijvoorbeeld voor mensen uit, pak hem beet, 1985 was bedoeld, kan je die uitstellen zodat deze samenvallen met de laatste prik van mensen uit bijvoorbeeld 2001.

Die zou gewoon in de pool van vaccins worden opgenomen, zie: https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

Volgorde blijft verder hetzelfde (kijkend naar leeftijd en wat er aan voorraad is). Er is geen groep die om speciale redenen Janssen zou moeten krijgen. Snap dus niet helemaal wat je on hold zou willen zetten. Gewoon lekker op jaargangen doorprikken op basis van wat er geleverd word. Misschien doel op je op de groep 1967 en 1968 die Janssen krijgen, maar bij minder leveringen zullen ze voor een dergelijke groep ook gewoon Pfizer pakken.

• BlackMonkey
Rzaan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Ik dacht dat in bepaalde provincies mensen nog geen uitnodiging hadden gekregen.
Maar misschien is die info achterhaald.
Het is al even stil op dat gebied. Ik krijg er met een snelle zoektocht ook geen recente nieuwsberichten over gevonden. Meestal hoor je vooral commentaar als het misloopt, dus het lijkt er inderdaad op dat de info achterhaald is. Mooi!

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 20:50
Bandicoot schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:33:
Maar zijn er daadwerkelijk 60-plussers die nog wachten dan? Ik kan er niets over vinden. Volgens dit artikel zouden alle huisartsen op 17 mei bevoorraad geweest moeten zijn.

https://www.destentor.nl/...ze-provincie-br~abf2198f/
Mijn moeder (1960) krijgt morgen pas haar 1e prik. Omdat het Astrazeneca betreft komt de tweede prik pas over 3 maanden.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
marteltor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Nederland probeert status van bananenrepubliek te krijgen door dit soort acties. Wie je kent is blijkbaar belangrijk als je snel gevaccineerd wil worden. Gooi de registratie dan maar gewoon open voor iedereen.
Je overdrijft hier wel, die vaccins zitten niet in de GGD pool en tenzij je zegt dat mensen expres even snel trouwen om een prik te krijgen is dit toch niet echt een geval van "wie je kent".

Als het alternatief is dat het ziekenhuis die vaccins dan maar op de plank houdt is dit voor iedereen een fijnere oplossing. Zo ook huisartsen die snel de voorraad A-Z erdoor hebben geprikt, als dat niet om de leden van zijn hockeyclub is geweest maar gewoon onder zijn patienten lijkt me dat beter dan dat ze in de koelkast gaan en uiteindelijk verlopen weg worden gegooid. Vooral omdat al die mensen dan in de GGD chtrij komen waardoor jij en ik LATER worden geprikt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 28-05-2021 15:48 ]

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:20
marteltor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:37:
Duurt lang zeg voor die nieuwe grafiek er is.
Ben er mee bezig. Ik verwacht dat ik 'm eind juli klaar heb.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• vickypollard
bramv82 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Ben er mee bezig. Ik verwacht dat ik 'm eind juli klaar heb.
Dan wordt het in ieder geval een zeer accurate weergave van wat er nu nog gaat gebeuren :+

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

BlackMonkey schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:32:
[...]
Het is al even stil op dat gebied. Ik krijg er met een snelle zoektocht ook geen recente nieuwsberichten over gevonden. Meestal hoor je vooral commentaar als het misloopt, dus het lijkt er inderdaad op dat de info achterhaald is. Mooi!
Er is zowel in Gelderland als Zuid-Holland de groep geboren in 1958, 1959 en 1960 die nog niets hebben gehoord. Ook ik (1959) heb nog geen uitnodiging ontvangen, alleen een mondelinge mededeling van de huisarts dat zijn praktijk 15 juni aan de beurt is. Let wel, dat is de eerste prik.

En ja, dat is een stille groep, ik heb het ook opgegeven om mij er druk over te maken, alle andere groepen en leeftijden zijn kennelijk belangrijker en/of kwetsbaarder. Het RIVM heeft de vaccinaties uitgedeeld op 17 mei j.l., het is nu aan de huisartsen om die groep ook daadwerkelijk uit te nodigen en te vaccineren.

Zuur eigenlijk, het lijkt erop dat de groepen zo vlot gaan dat wij uit 1960 samen met de groepen uit 1990 worden gevaccineerd.

Specs ... 67 is twee jaren te lang!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:46
Joostjah schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Mijn moeder (1960) krijgt morgen pas haar 1e prik. Omdat het Astrazeneca betreft komt de tweede prik pas over 3 maanden.
Huisartsen zijn vrij om de 2e prik van AZ in te plannen tussen 6 en 14 weken. Je zou je moeder kunnen laten vragen om aan het begin van dat interval een afspraak te krijgen.

Bron

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:04
Joostjah schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Ik hoor van elders wel dat er al mensen gebeld worden om de 2e AZ prik te vervroegen met 3 weken. Klinkt als: van 12 naar 9 weken maar dat stond er niet bij.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

pro_6or

amateur_60r

DeBolle schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Er is zowel in Gelderland als Zuid-Holland de groep geboren in 1958, 1959 en 1960 die nog niets hebben gehoord. Ook ik (1959) heb nog geen uitnodiging ontvangen, alleen een mondelinge mededeling van de huisarts dat zijn praktijk 15 juni aan de beurt is. Let wel, dat is de eerste prik.

En ja, dat is een stille groep, ik heb het ook opgegeven om mij er druk over te maken, alle andere groepen en leeftijden zijn kennelijk belangrijker en/of kwetsbaarder. Het RIVM heeft de vaccinaties uitgedeeld op 17 mei j.l., het is nu aan de huisartsen om die groep ook daadwerkelijk uit te nodigen en te vaccineren.

Zuur eigenlijk, het lijkt erop dat de groepen zo vlot gaan dat wij uit 1960 samen met de groepen uit 1990 worden gevaccineerd.
je hebt het bljkbaar nog niet helemaal opgegeven. Terecht. De andere groepen zijn niet kwetsbaarder. Ja de mesnen ouder dan deze groep en evt. kwetsbaren van elke leeftijd wel. maar deze groep zou echt eerder aan de beurt moeten zijn dan de jongere groepen daar nog onder. Dat was ook het plan. daarom juist de huisartsen naast de GGD, een 2 sporen beleid. tegelijk op. alleen dat is dus uiteindelijk AZ geworden (omdat het kleine risico dan voor de mensen die vaccinatie harder nodig hebben een betere fit is en juist me die leveringen is dat problematisch gebleken.

Het zou echt niet zo moeten zijn dan ik (42) straks ongeveer tegelijk een prik heb. Dit is helaas misgelopen.

een treffende spreuk

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
pro_6or schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:53:
[...]
alleen dat is dus uiteindelijk AZ geworden (omdat het kleine risico dan voor de mensen die vaccinatie harder nodig hebben een betere fit is en juist me die leveringen is dat problematisch gebleken.
Die uitzonderingen en speciale groepen zijn behoorlijk rommelig gegaan.

Een vriendin van ons (88, slecht ter been, rollator) moest thuis worden geprikt en wachtte tot eind april. Redelijk bizar aangezien ze elke dag boodschappen doet bij de AH op 100 meter van de huisartsenpost.

Of een collega van me die dolblij vertelde dat hij een afspraak had op 8 juni. 4 jaar ouder dan ik en suiker, dus hij was blij met de brief. Ik heb hem gisteren maar niet verteld dat ik 12 juni aan de beurt ben (anders gezegd, hij gaat gewoon mee met zijn cohort, huisarts had die brief niet hoeven op te sturen) :X

Ik neem het niemand kwalijk, het is nogal een operatie en de leveringen van met name A-Z waren beroerd, maar het is soms wel wat wrang.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:39
[...]

Hiero (1960, Gelderland) de eerste prik (AZ) op 2 juni, de tweede op 26 augustus.
Ondertussen roept de WHO op om te wachten met het inenten van jongere mensen en die vaccins naar landen te sturen waar de kwetsbaren nog ingeënt moeten worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:56:

Janssen werd volgens mij bij voorkeur gebruikt voor dak- en of thuislozen, in asielzoekercentra etc.
Aangezien we een instroom hebben van 4 a 500 verse medelanders per week, plus een aantal dak- en thuislozen die wat lastiger te bereiken zijn/nog niet in beeld zijn verwacht ik dat er voorlopig nog wel wat Janssen nodig is, ook al komt dat vaccin maar in kleine beetjes binnen.

• vickypollard
vickypollard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:12:
Interessant dat sommigen het over streepjescodes hebben. Mijn partner had dit niet. Misschien maakt het uit of je online of via de telefoon plant?
Iemand hier trouwens nog input voor? Misschien ook nog verschillend per GGD.

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 19:41 ]

• Norjee
  • Niet online
vickypollard schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:40:
[...]

In mijn geval zat bij de bevestiging een streepjescode, alleen blokkeerd de browser/email client deze soms (het is/was een base64 encoded image) en dan zie je het nummer. Veel meer dan "patientnummer" is het niet. (Voor mij zichtbaar in outlook, niet in gmail)

[ Voor 5% gewijzigd door Norjee op 28-05-2021 19:55 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:40

gws24

Thinking is hard!

[...]

Geen idee maar de barcode is in ieder geval niks anders dan het patiëntnummer (bij mij 8 cijfers) dat ook in de tekst staat.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:50
[...]

Heb de afspraak online gemaakt en beide bevestigingen (email) hebben dezelfde barcode waarin het patientnummer staat.

• vickypollard
Ah, ik zie nu in haar email inderdaad bij het patiëntnummer een icoontje van een ontbrekend plaatje staan. Ik kan het plaatje niet laden, maar ik neem aan dat dat dan de barcode had moeten zijn :)

Edit: dat is overigens in de Gmail-app

[ Voor 11% gewijzigd door vickypollard op 28-05-2021 20:04 ]

• BlackMonkey
[...]

Duidelijk, het ligt vooral bij het tempo van de huisartsen zelf dus. Vermoedelijk dat je er daardoor ook minder van hoort. Ben het trouwens helemaal met je eens dat het vreemd is dat je een groep versneld wil vaccineren en dat ze uiteindelijk haast de laatste groep zijn. Deels te begrijpen doordat we AZ wil kwijt kunnen in die groep (waardoor je effectief sneller klaar bent dan iedereen Pfizer te geven) maar het oogt wat vreemd.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
PalingDrone schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:47:
[...]

Janssen werd volgens mij bij voorkeur gebruikt voor dak- en of thuislozen, in asielzoekercentra etc.
Aangezien we een instroom hebben van 4 a 500 verse medelanders per week, plus een aantal dak- en thuislozen die wat lastiger te bereiken zijn/nog niet in beeld zijn verwacht ik dat er voorlopig nog wel wat Janssen nodig is, ook al komt dat vaccin maar in kleine beetjes binnen.
Janssen is ook voor het zorgpersoneel, ggz, Defensie, zeevaart, de lichtingen 1967 en 1968.
En voor onze Minister-president. Dat laatste bleek vanavond uit de persconferentie. ;)

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

Shabbaman

Got love?

Rutte is ook van 1967.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• PalingDrone
  • Niet online
CR2032 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Janssen is ook voor het zorgpersoneel, ggz, Defensie, zeevaart, de lichtingen 1967 en 1968.
En voor onze Minister-president. Dat laatste bleek vanavond uit de persconferentie. ;)
Wbt zeevarenden kan ik 1x prikken ook nog als valide argument zien om puur Janssen te gebruiken.
De rest kan net zo makkelijk 2x een shot van de beter verkrijgbare vaccins krijgen. Voor die groepen is Janssen geen harde eis dus er is nog wel wat verschuiven mogelijk, alhoewel flexibele ambtenaren... :z 't zal wel weer allemaal precies volgens planning moeten gaan.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Klopt. Wel stoer dat hij niet al veel eerder een shot heeft gehaald.
Trump had de spuit er in januari al stiekem in voor het gros van de inwoners.

@PalingDrone En dat je gelijk volledig gevaccineerd bent. Gaat gelijk een stuk sneller voor de totalen dan steeds die halve prikken.

[ Voor 18% gewijzigd door CR2032 op 28-05-2021 22:34 ]

• PalingDrone
  • Niet online
CR2032 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:29:
[...]

Klopt. Wel stoer dat hij niet al veel eerder een shot heeft gehaald.
Trump had de spuit er in januari al stiekem in voor het gros van de inwoners.

@PalingDrone En dat je gelijk volledig gevaccineerd bent. Gaat gelijk een stuk sneller voor de totalen dan steeds die halve prikken.
Nouja gelijk....
Hoe lang duurt het na het shot voordat je een fatsoenlijke reactie krijgt en voldoende antistoffen aangemaakt hebt?
Na een paar weken Pfizer of Moderna zit je ook al aardig safe dacht ik, die "na 5 a 6 weken" booster topt 'm gewoon af richting de 95% effectiviteit.
Halve prikken zou ik het niet willen noemen, eerder iets van 75% / 20% of 2/3 en dan de booster nog 1/3 richting volledig gevaccineerd.

Blijf het verbazingwekkend vinden hoe snel sommige mensen denken dat het vaccin werkt, 's ochtends een prikje en 's avonds gelijk weer op bezoek bij de hele familie, want je bent toch ingeënt 8)7

Voor de statistieken is zo'n 1 shot vaccin natuurlijk het mooist, dat zijn de grootste stappen, snap best dat ze liever die zetten.

"The Donald" had natuurlijk wel een voorbeeldfunctie voor zijn achterban, kan mij zo indenken dat dat daar beter werkt op zijn volgelingen om grote drama's van complottheorieën rond vaccinweigeraars te voorkomen.
In NL had je dan weer gezeur gekregen over voordringen en ziejewel elite blabla, dus in onze contreien lijkt mij de beslissing van Rutte om gewoon op jaartal te gaan geen verkeerde.
(Al kan niemand garanderen dat hij niet al lang gevaccineerd is en er gewoon voor het oog van de camera's een zoutoplossing in gaat... tinfoilhat nu weer afzet ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door PalingDrone op 28-05-2021 22:59 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:22
PalingDrone schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:42:
[...]

Blijf het verbazingwekkend vinden hoe snel sommige mensen denken dat het vaccin werkt, 's ochtends een prikje en 's avonds gelijk weer op bezoek bij de hele familie, want je bent toch ingeënt 8)7
Is er eigenlijk al wat gedetailleerd inzicht in hoe snel de antistoffen opbouwen na vaccinatie? Dus na 3/5/10/15 /20 dagen?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

marteltor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Is er eigenlijk al wat gedetailleerd inzicht in hoe snel de antistoffen opbouwen na vaccinatie? Dus na 3/5/10/15 /20 dagen?
Wel van de bescherming, daarvoor kun je gewoon naar de fase 3 test resultaten kijken.
> BlackMonkey in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 28-05-2021 23:30 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 19:18
marteltor schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:56:
[...]

dit geeft een idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxg3lRB5jUGUgL_doUQeikzIeyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qLKjTjeTtnbQsOp50Y6Rj6ug.png?f=fotoalbum_large
na 1 doses zit je dus al heel hoog qua bescherming. Elders las ik echter dat het tweede shot met name van belang is voor de langere termijn en varianten van het virus
https://www.aarp.org/heal...-second-vaccine-shot.html

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:15
Yaksa schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Hiero (1960, Gelderland) de eerste prik (AZ) op 2 juni, de tweede op 26 augustus.
Ondertussen roept de WHO op om te wachten met het inenten van jongere mensen en die vaccins naar landen te sturen waar de kwetsbaren nog ingeënt moeten worden.
Prima hoor maar dan wel iedereen dezelfde vrijheden.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
Yaksa schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:43:
[...]

allemaal leuk en aardig maar laten ze eerst de kwetsbare gehandicapte of geestelijke gehandicapte jongeren die nog thuis wonen vaccineren

blijft belachelijk dat die nog niet aan de beurt zijn geweest terwijl hun leeftijdsgenoten die in een woongroep zitten het al lang hebben gehad mijn zoon is al een jaar niet meer op dagbesteding geweest

( sorry moest er ff uit :) )

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb donderdag online een afspraak ingepland maar tot nu toe geen e-mail bevestiging gehad.

Als ik online een afspraak heb gemaakt voordat ik per post een uitnodiging heb gehad , krijg ik dan nog wel via de post een uitnodiging . Moet een of ander afspraak nummer bellen die alleen op de uitnodiging zou staan.

[ Voor 48% gewijzigd door backupdevice op 29-05-2021 07:42 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AMARONE schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 02:12:
[...]

Prima hoor maar dan wel iedereen dezelfde vrijheden.
Jup idd, die mensen uit Afrika verdienen net zo goed de vrijheid om naar Europa op vakantie te gaan.

PSN

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
YakuzA schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Jup idd, die mensen uit Afrika verdienen net zo goed de vrijheid om naar Europa op vakantie te gaan.
Ik denk dat hij meer doelt op dezelfde vrijheden hier, voor ingeënte en niet ingeënte personen.

• vickypollard
backupdevice schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:29:
Ik heb donderdag online een afspraak ingepland maar tot nu toe geen e-mail bevestiging gehad.

Als ik online een afspraak heb gemaakt voordat ik per post een uitnodiging heb gehad , krijg ik dan nog wel via de post een uitnodiging . Moet een of ander afspraak nummer bellen die alleen op de uitnodiging zou staan.
Niet in de spam beland, toevallig?

Ik denk niet dat ze de moeite nemen om uitnodigingen weg te filteren voor mensen die al een afspraak hebben gemaakt.

De afsprakenlijn is 0800-7070, aldus de bevestigingsmail van mijn partner.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DoeEensGek schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Ik denk dat hij meer doelt op dezelfde vrijheden hier, voor ingeënte en niet ingeënte personen.
Mijn opmerking had dan ook een licht sarcastische ondertoon gerelateerd aan onze ‘first world problems’ ;)

PSN

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het is hier al vaker gegaan over het Gele Boekje, PCR-testbewijzen en andere papiertjes.

Zojuist verhaal gehoord van een busje met seizoensarbeiders dat op weg was naar Duitsland.
Alle mensen hadden een PCR-testbewijs.
Maar bij controle vond de politie dat er eentje toch wel enorm zat te hoesten in het busje.
Nogmaals getest: positief.
Later bleek dat een groot deel van de arbeiders een PCR-testuitslag gewoon had gekocht voor weinig.

Niet goed te praten, maar vanuit het standpunt van seizoensarbeiders niet geheel onbegrijpelijk.

Zo zullen er ook vele mensen gewoon op vakantie gaan met een vervalst PCR-bewijs of vaccinatie-bewijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Rzaan op 29-05-2021 10:57 ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 15:19

basdej

OutSystems Consultant

Rzaan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:53:
Het is hier al vaker gegaan over het Gele Boekje, PCR-testbewijzen en andere papiertjes.

Zojuist verhaal gehoord van een busje met seizoensarbeiders dat op weg was naar Duitsland.
Alle mensen hadden een PCR-testbewijs.
Maar bij controle vond de politie dat er eentje toch wel enorm zat te hoesten in het busje.
Nogmaals getest: positief.
Later bleek dat een groot deel van de arbeiders een PCR-testuitslag gewoon had gekocht voor weinig.

Niet goed te praten, maar vanuit het standpunt van seizoensarbeiders niet geheel onbegrijpelijk.

Zo zullen er ook vele mensen gewoon op vakantie gaan met een vervalst PCR-bewijs of vaccinatie-bewijs.
Bij TUI moet je in ieder geval verplicht bij een van hun partners een test afnemen. Je krijgt via TUI een code en zo is je coronatest aan je boeking gekoppeld. Als je positief wordt getest wordt je niet toegelaten. of je nou een papiertje meeneemt of niet.

Hoi.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vanaf 11:30 mag 1976 afspraakjes maken.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Delerium schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:06:
hier echt lang naar uitgekeken.... _/-\o_ _/-\o_
voor mijn gevoel is Nederland met een (zeer?) trage start begonnen en gaanderweg is het tempo toch mooi rap omhoog gegaan wat betreft de snelheid vh aantal prikken per dag.

nog 8 minuten! (alsof 't Oud&Nieuw is)

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:50

vliegnerd

Nintendo fan.

Het is inderdaad nu open!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
1976 gelukt en ik heb de afspraak voor morgen staan :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Iemand die kan bevestigen dat 1976 alleen Janssen is? Ik zie staan enkele vaccinatie als ik een afspraak wil maken.

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb ook maar één afspraak hoeven maken, maar ik heb de afgelopen 6 maanden ook Covid gehad. Dus ik kan het niet definitief bevestigen. Als het goed is krijg je binnen het uur de uitnodiging met daarin ook welk vaccin.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:18
codex schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:35:
Iemand die kan bevestigen dat 1976 alleen Janssen is? Ik zie staan enkele vaccinatie als ik een afspraak wil maken.
1976 krijgt Janssen inderdaad.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:05
codex schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:35:
Hier ook Janssen idd voor 1976.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

basdej schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Bij TUI moet je in ieder geval verplicht bij een van hun partners een test afnemen. Je krijgt via TUI een code en zo is je coronatest aan je boeking gekoppeld. Als je positief wordt getest wordt je niet toegelaten. of je nou een papiertje meeneemt of niet.
Dat is al een slimmer systeem.

Een vriend van me verblijft tijdelijk in Hongarije voor een studie.
Tussendoor moest hij naar Parijs.
Hij liet zich testen, maar de test-uitslag kon wel even duren en het test-bedrijf zat niet om de hoek.
Ze gaven hem daarom vast een document mee waar op stond dat hij negatief was, maar dat mocht hij alleen gebruiken als hij later ook een telefoontje kreeg waarin de daadwerkelijke negatieve testuitslag medegedeeld werd.
Anders niet....

Nu zijn de voorbeelden die ik geef vast allemaal uitzonderingen, maar wat ik aan wil geven is dat we niet te blind moeten varen op 'bewijzen' die mensen hebben.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zojuist een afspraak gemaakt voor 1976, is inderdaad Jansen. Kan wel lekker snel al terecht.. 2 juni.
Succes iedereen!

Dat betekent, stam + t .

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Begin deze week had ik gecheckt voor '73 en toen kon het nog niet. Kom ik er vanochtend achter dat het al paar dagen kon dus :X

4 juni nu.

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 29-05-2021 11:48 ]

Dit dus.

• _Bailey_
  • Niet online
nice! kan al gelijk morgenochtend terrecht!

• codex

codex

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:37:
[...]

1976 krijgt Janssen inderdaad.
Ja net bevestigd gekregen, baal ervan. Ga nu eens nadenken of ik dat wel wil. Heb mensen in mijn omgeving die er echt goed ziek zijn geworden.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:18
codex schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:49:
[...]

Ja net bevestigd gekregen, baal ervan. Ga nu eens nadenken of ik dat wel wil. Heb mensen in mijn omgeving die er echt goed ziek zijn geworden.
Van covid kun je ook goed ziek worden, ik zou het wel weten hoor.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03

FunkyTrip

Funky vidi vici!

roffeltjes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Die uitzonderingen en speciale groepen zijn behoorlijk rommelig gegaan.

Een vriendin van ons (88, slecht ter been, rollator) moest thuis worden geprikt en wachtte tot eind april. Redelijk bizar aangezien ze elke dag boodschappen doet bij de AH op 100 meter van de huisartsenpost.

Of een collega van me die dolblij vertelde dat hij een afspraak had op 8 juni. 4 jaar ouder dan ik en suiker, dus hij was blij met de brief. Ik heb hem gisteren maar niet verteld dat ik 12 juni aan de beurt ben (anders gezegd, hij gaat gewoon mee met zijn cohort, huisarts had die brief niet hoeven op te sturen) :X

Ik neem het niemand kwalijk, het is nogal een operatie en de leveringen van met name A-Z waren beroerd, maar het is soms wel wat wrang.
Bizar eigenlijk. Ik maak net vanochtend een afspraak en ben om 4 juni al aan de beurt.

Dit dus.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Janssen dus? 1 prik en klaar dus. Ik mag morgen dus volledig klaar voor 1 juni, dat is best indrukwekkend.

* Delerium wacht alleen nog op bevestigingsmail… duurt vast een uur of zo

Verwijderd

FunkyTrip schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Bizar eigenlijk. Ik maak net vanochtend een afspraak en ben om 4 juni al aan de beurt.
Dat is nice, ik 1975 kon pas 11 juni terecht, maar ook prima hoor. Janssen, ik zou er voor tekenen, een prikje en klaar.

Bevestigingsmail en sms doen een paar uurtjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2021 11:59 ]

• _Bailey_
  • Niet online
tip als je de eerste keer de data ziet en je vindt de datum en plaats ruk, pagina terug, nog een keer postcode invoeren en dan kan het zo maar zijn dat je andere data en plaats terugkrijgt.

Heb 3x dit gedaan met als resultaat dus morgen al aan de beurt op nog geen 1km van mn voordeur

Verwijderd

_Bailey_ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:02:
tip als je de eerste keer de data ziet en je vindt de datum en plaats ruk, pagina terug, nog een keer postcode invoeren en dan kan het zo maar zijn dat je andere data en plaats terugkrijgt.

Heb 3x dit gedaan met als resultaat dus morgen al aan de beurt op nog geen 1km van mn voordeur
Nice, had ik gisteren moeten weten, thanks iig voor de tip!

• codex

codex

Ik ga wel even nadenken over of ik het wil. Ik dodge covid al een jaar en de weinige mensen met wie ik in contact heb zijn al gevaccineerd met Pfizer.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat gaat lekker zo!
Is er ook inzicht wanneer de komende jaren erbij komen? Zoals bijvoorbeeld 1980, over 4 dagen allicht al?

Wear Sunscreen!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Humma Kavula schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Dat gaat lekker zo!
Is er ook inzicht wanneer de komende jaren erbij komen? Zoals bijvoorbeeld 1980, over 4 dagen allicht al?
In dit tempo zal het op zijn laatst woensdag zijn dat 1980 erbij komt (dan mag ik ook :P). Als ze op zondag ook nieuwe jaren erbij doen misschien zelfs maandag al.

Maar wat is de logica erachter dat mensen uit 1967/1968/1976 Janssen krijgen en de andere jaren Pfizer :?

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-05-2021 12:20 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• P_de_B
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Maar wat is de logica erachter dat mensen uit 1967/1968/1976 Janssen krijgen en de andere jaren Pfizer :?
Logistiek in de aanlevering van de vaccins.

• pro_6or
  • Laatst online: 11:39

pro_6or

amateur_60r

codex schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:10:
Ik ga wel even nadenken over of ik het wil. Ik dodge covid al een jaar en de weinige mensen met wie ik in contact heb zijn al gevaccineerd met Pfizer.
Kan je stoppen met dodgen.

een treffende spreuk

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wel grappig dat mensen eerst een afspraak maken, en dan pas later hier op het forum gaan kijken.
Zou wellicht slimmer geweest zijn om eerst op een forum te kijken wat de tips & tricks zijn om zo snel mogelijk een afspraak in de buurt te krijgen.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01 22:22
codex schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:10:
Waar ben je zo angstig voor als ik vragen mag? De voordelen van een vaccinatie wegen enorm veel zwaarder dan eventuele bijbewerkingen.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Rzaan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:19:
Wel grappig dat mensen eerst een afspraak maken, en dan pas later hier op het forum gaan kijken.
Zou wellicht slimmer geweest zijn om eerst op een forum te kijken wat de tips & tricks zijn om zo snel mogelijk een afspraak in de buurt te krijgen.
Daarom haak ik nu ook aan hier :P Zodra mijn bouwjaar aan de beurt is paar keer refreshen voor een snelle afspraak in de buurt.

Wear Sunscreen!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20-01 20:19

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

P_de_B schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:32:
1976 gelukt en ik heb de afspraak voor morgen staan :)
Hoe dan? Wij hebben nog gebeld en gezegd dat we best een uur willen rijden 's avonds, maar helaas pas 10 juni voor de eerste prik, niet eerder...

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-05-2021 12:22 ]

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 16:10
Rzaan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:19:
Dat is hetzelfde als stemmen voor Brexit en de volgende dag googlen wat de EU nou eigenlijk is en doet ;)

Tja, we blijven mensen he..

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 15:19

basdej

OutSystems Consultant

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Hoe dan? Wij hebben nog gebeld en gezegd dat we best een uur willen rijden 's avonds, maar helaas pas 10 juni, niet eerder...
Online je afspraak maken en zelf kiezen

Hoi.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

bramv82 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:04:
Even de dag van openzetten van de lijnen voor de verschillende bouwjaren geëxtrapoleerd. Dan kun je ongeveer zien wanneer je aan de beurt bent voor het maken van een afspraak :+

[Afbeelding]
Doe's aanpassuh

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

basdej schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Online je afspraak maken en zelf kiezen
Dat hebben we eerst gedaan. 10 juni was de beste mogelijkheid. Toen gebeld of het niet eerder kon. Vriendelijk geholpen, echt wel even gezocht voor ons, maar helaas. 10 juni, niet eerder...

Toch raar dat mensen die later een afspraak maken, eerder aan de beurt zijn.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Hoe dan? Wij hebben nog gebeld en gezegd dat we best een uur willen rijden 's avonds, maar helaas pas 10 juni voor de eerste prik, niet eerder...
Heb je tegen de medewerker gezegd: Kijk eens bij Beverwijk? Kijk eens bij Almere? Kijk eens bij Alphen ad Rijn? Kijk eens bij Lunteren? Etc.
Want de medewerkers kunnen pas zien wat er vrij is als ze een bepaalde lokatie aanklikken.
Ze kunnen niet op tijd zoeken.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hier afgelopen woensdag online een afspraak gemaakt. In de stad zelf eerste mogelijkheid op 16 juni. Nou doe maar hoor, dichtstbijzijnde wat eerder kon is 50 km verderop. Da's te ver op de fiets voor zoiets. :P

En boeien, feest duurt al anderhalf jaar dus dan maken die drie weken ook niet meer uit. Snap die haast niet. :?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Bastien schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:26:
Hier afgelopen woensdag online een afspraak gemaakt. In de stad zelf eerste mogelijkheid op 16 juni. Nou doe maar hoor, dichtstbijzijnde wat eerder kon is 50 km verderop. Da's te ver op de fiets voor zoiets. :P

En boeien, feest duurt al anderhalf jaar dus dan maken die drie weken ook niet meer uit. Snap die haast niet. :?
Hoe sneller, hoe beter. En voor mijn vakantie volledige geimpft, scheelt een boel geregel en zelfs € aan tests.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rzaan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Heb je tegen de medewerker gezegd: Kijk eens bij Beverwijk? Kijk eens bij Almere? Kijk eens bij Alphen ad Rijn? Kijk eens bij Lunteren? Etc.
Want de medewerkers kunnen pas zien wat er vrij is als ze een bepaalde lokatie aanklikken.
Ze kunnen niet op tijd zoeken.
Jazeker. Noord Holland is 2,5u karren, dus dat red je 's avonds niet. Wel Ede aangeven, Den Bosch, Eindhoven enz.

Ook Duitsland aangegeven (zitten daar niet ver vanaf) maar dat kon ze niet zien (ook wel logisch) ;)

• P_de_B
  • Niet online
[...]

Niet bewust in ieder geval. Deze optie werd me online aangeboden. En ik woon in een buitengebied. Dat betekent ook dat ik misschien 40 minuten in de auto niet zo'n probleem vind.

• _Bailey_
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Dat hebben we eerst gedaan. 10 juni was de beste mogelijkheid. Toen gebeld of het niet eerder kon. Vriendelijk geholpen, echt wel even gezocht voor ons, maar helaas. 10 juni, niet eerder...

Toch raar dat mensen die later een afspraak maken, eerder aan de beurt zijn.
nogmaals de tip: zodra je bij het online inplannen aankomt bij het stapje 'postcode', toets je postcode in. Hierna volgt er een set van 3 opties qua tijd/plaats.
Zit er niks bij voor je, ga pagina terug...weer postcode opnieuw invullen. Wacht 3 seconden, druk op enter. Nu krijg je weer 3 nieuwe mogelijkheden qua plaats/tijdstip.
Herhaal dit totdat er wat voor je bijzit qua tijdstip en plaats. Ik heb dit ''trucje'' 3x toegepast voordat ik als datum morgen al kreeg en als locatie hier eentje nog geen 1 km van mn voordeur

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Humma Kavula schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Daarom haak ik nu ook aan hier :P Zodra mijn bouwjaar aan de beurt is paar keer refreshen voor een snelle afspraak in de buurt.
Ook veel verschillende postcodes paraat hebben.
Want het kan zo zijn dat je met de postcode van Haarlem pas op 10 juni aan de beurt bent in Haarlem. Maar met de postcode van Bloemendaal al op 2 juni in Haarlem terecht kunt.
Ik moest op een gegeven moment wel naar een icognito-venster, want anders functioneerde het niet meer.

Ook, en ik herhaal het nogmaals: Sommige priklocaties houden 5 weken tussenperiode aan, andere 6 weken.

• redfoxert
  • Niet online
Vanaf vandaag is ook 1976 aan de beurt. Ik mag morgen (!!) mijn Janssen vaccin gaan halen, op 30 minuten rijden van hier (verder geen alternatieven bekeken).

https://discord.com/invite/tweakers

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Wat denk jullie? Mijn vrouw krijgt morgen al haar Janssen prik en ik sta voor donderdag op de planning voor Pfizer. Maak ik een kans, als ik morgen mee ga, om ook gevaccineerd te worden? Of is dat niet mogelijk?

• codex

codex

Emgeebee schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Waar ben je zo angstig voor als ik vragen mag? De voordelen van een vaccinatie wegen enorm veel zwaarder dan eventuele bijbewerkingen.
Ik heb geen vertrouwen in Janssen. Allerlei landen stoppen ermee, wij gaan ermee verder. Dat plus het feit dat ik via mijn vrouw een aardige groep gevaccineerden met mRNA en vector vaccins met elkaar kan vergelijken, waarbij in de laatste groep veelvuldig sprake is van bijwerkingen die zelfs tot een paar weken aanhouden.

Ik snap de data, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ik keek uit naar de vaccinatie maar dit is een domper voor mij.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 19:23

Barrycade

Through the...

Ook hier Janssen, kon morgenochtend al, maar al afspraken staan, nu maandagmorgen in Badhoevedorp, wel gek dat ik om daar te komen langs de priklocatie Beverwijk kom (zo'n beetje aan het einde van mijn straat). Maar Beverwijk kwam gewoon niet voor in de opties dus denk dat die locatie op Pfizer draait ofzo.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01 22:22
codex schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Ik heb geen vertrouwen in Janssen. Allerlei landen stoppen ermee, wij gaan ermee verder. Dat plus het feit dat ik via mijn vrouw een aardige groep gevaccineerden met mRNA en vector vaccins met elkaar kan vergelijken, waarbij in de laatste groep veelvuldig sprake is van bijwerkingen die zelfs tot een paar weken aanhouden.

Ik snap de data, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ik keek uit naar de vaccinatie maar dit is een domper voor mij.
Heb je opgezocht waarom die landen er mee stoppen? Of is het stoppen an sich voldoende voor je om het niet te vertrouwen?

Verder heb ik begrepen dat AZ en Pfizer/Moderna bij zeer verschillende doelgroepen worden gebruikt, dus misschien zit daar een verklarende factor? In mijn omgeving ken ik overigens ook mensen die na hun tweede mRNA erg ziek werden, sommigen ook meerdere weken.

Maar bovenal is het een afweging tussen covid (en mogelijk long-covid) en een vaccin wat idd bijwerkingen kent maar nog altijd veruit de meest rationele keuze is. Laat je niet bang maken, luister ook naar experts. d:)b

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_Bailey_ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:33:
[...]

nogmaals de tip: zodra je bij het online inplannen aankomt bij het stapje 'postcode', toets je postcode in. Hierna volgt er een set van 3 opties qua tijd/plaats.
Zit er niks bij voor je, ga pagina terug...weer postcode opnieuw invullen. Wacht 3 seconden, druk op enter. Nu krijg je weer 3 nieuwe mogelijkheden qua plaats/tijdstip.
Herhaal dit totdat er wat voor je bijzit qua tijdstip en plaats. Ik heb dit ''trucje'' 3x toegepast voordat ik als datum morgen al kreeg en als locatie hier eentje nog geen 1 km van mn voordeur
Uiteraard gedaan ;) but thanks anyway. Probleem bij ons is wel dat we niet op een doordeweekse dag om bijv. 11:00 kunnen, ons werk laat dat gewoon heel lastig toe. Dus dat zal zeker meespelen hoor.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:04

Maestro

Fijne feestdagen

Hier ook bouwjaar 1976. Om 11:50 gelijk een afspraak gemaakt voor 11 juni.
In de bevestigingsmail die binnen kwam, wordt inderdaad Jansen genoemd als geselecteerd vaccin.

Nee, dank u. Geen idee waarom ik voor een vaccin met een werking van < 70% zou gaan mét het risico op bijwerkingen als er ook vaccins met werking boven 95% 'beschikbaar' zijn. Ik wacht nog wel even tot er overschotten zijn en gok erop dat daarmee een vrije keuze ontstaat.
Sluit me aan bij @codex: Ik snap de data, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ik keek uit naar de vaccinatie maar dit is een domper voor mij.
Tot die tijd maar extra voorzichtig blijven voor anderen en mezelf. Ben er al aan gewend gelukkig :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Hoewel ik het gevoelsmatig wel met je eens kan zijn, zou ik toch voor de vaccinatie gaan.
Want nu heb je 0%.

Bovendien is volgens mij voor elk vaccin (voor zover ik weet) de kans dat je ernstig ziek wordt of ziekenhuisopname/IC na het alsnog krijgen van Corona, zeer minimaal.

• P_de_B
  • Niet online
Maestro schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:16:
In de bevestigingsmail die binnen kwam, wordt inderdaad Jansen genoemd als geselecteerd vaccin.

Nee, dank u. Geen idee waarom ik voor een vaccin met een werking van < 70% zou gaan mét het risico op bijwerkingen als er ook vaccins met werking boven 95% 'beschikbaar' zijn. Ik wacht nog wel even tot er overschotten zijn en gok erop dat daarmee een vrije keuze ontstaat.
Sluit me aan bij @codex: Ik snap de data, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ik keek uit naar de vaccinatie maar dit is een domper voor mij.
Tot die tijd maar extra voorzichtig blijven voor anderen en mezelf. Ben er al aan gewend gelukkig :)
Je snapt de data dus duidelijk niet. Geeft niet, iedereen mag zijn eigen keuze maken, maar zeg niet dat je de data snapt. Die is namelijk overweldigend vóór vaccineren, ook met Jansen. En Janssen beschermt vrijwel volledig tegen ernstige gevolgen. Die 70% gaat ook z'n eigen leven leiden. En zolang er niet voor iedereen genoeg Pfizer is moet er gekozen worden. De mensen die nu op de IC liggen zijn overwegend mensen die nog geen vaccinatie hebben kunnen krijgen én de weigeraars. Denk niet dat je immuun bent omdat je maar 45 bent.

En daarbij heeft ook Pfizer bijwerkingen.

• Minaaj
  • Nu online
Maestro schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:16:

Des te hoger de jaren komen des te lager de vaccinatiebereidheid zal worden, ik denk dat heel veel deze vaccinatie zullen overslaan. Zeker de 18-30 jarige groep.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Aangezien kwetsbare groepen en ziekenhuizen klaar zijn zou er nu genoeg Janssen moeten zijn om elke week een cohort te doen, bij gelijk blijvende leveringen. Wie wat krijgt hangt dan af van het tempo waarop de rest gaat en de vaccinatiebereidheid bij Janssen ook als ik dit topic lees.

Hoop toch dat ik die ook kan krijgen aangezien ik de komende maanden meerdere keren in het buitenland moet zijn en ik hiermee ~6 weken eerder volledig gevaccineerd ben wat nu fors veel invloed heeft op zaken als quarantaines. Anders duurt het misschien nog wel 2 maanden vanaf nu aangezien mijn bouwjaar nog niet aan de beurt is, waarbij dat ook nog eens qua reisschema in de knoop kan komen.

De trial effectiviteit tegen dood en ziekenhuisopnames waren 100% bij J&J, en de effectiviteit tegen verspreiding is nog niet duidelijk. Aangezien ik vermoedelijk al covid heb gehad begin vorig jaar lijkt het me helemaal prima voor mij. Risico's en bijwerkingen zijn er altijd, prima.

En trouwens, dat het 1 vs 2 shots is, komt juist doordat het effect van 1 shot groter is dan bij Pfizer en Moderna. Men doet nu ook een trial met 2 shots om te meten hoe dat zit. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat de immuunreactie blijft versterken na de periodes waarin gemeten is, daarom meet men in de VS wellicht ook hogere percentages. J&J komt mogelijk nog met een "booster shot" product hiervoor later.

Intussen is er ook van alles te doen om het inenten van kinderen. De WHO is daar géén voorstander van omdat dat betekent dat er minder snel vaccins voor armere landen beschikbaar komen. Bovendien kan het zomaar zo zijn dat juist daardoor er bepaalde nieuwe varianten ontstaan. Mooi voorbeeld van hoe ons egoïsme tegen ons werkt ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ijdod
  • Laatst online: 20-01 16:36
Als de ‘grieperige’ bijwerkingen van Janssen een factor zijn: dat zie je ook vrij veel met de mrna vaccins... bij het 2e shot.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Sorcerer8472

Mens sana?

P_de_B schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:28:
[...]

En daarbij heeft ook Pfizer bijwerkingen.
Ik heb ook gehoord dat mensen met Moderna flinke bijwerkingen kunnen krijgen soms. In de zorg hebben veel mensen zich ziekgemeld na het ontvangen van het vaccin zelfs. Niets super ernstigs maar wel te zien om te werken.

Ben heel benieuwd of men straks toch J&J kan kiezen als men dat wil. In de VS kan dat nu op een aantal plekken bijvoorbeeld: standaard krijg je dan Pfizer of Moderna, enkel als je erom vraagt kun je J&J krijgen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Emgeebee schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Maar bovenal is het een afweging tussen covid (en mogelijk long-covid) en een vaccin wat idd bijwerkingen kent maar nog altijd veruit de meest rationele keuze is. Laat je niet bang maken, luister ook naar experts. d:)b
Wat een vreemde afweging, als je geen vaccinatie neemt dan krijg je dus covid?
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.