Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Holk schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Stabiliteit studies kosten veel tijd. Je moet namelijk wachten... potjes op 1 oktober op -20 zetten en dan op 1 november testen, op 1 december volgend potje testen, etc etc. Als dan op 1 maart blijkt dat ze onder de specs zitten, dan is het magische getal 4 maanden op -20...

Zoals Bert van Ernie al zei;
Het wachten duuuurt zo laaaang lang lang, het wachten duurt .... zo .... laaaaaang
Nu weet ik niet zoveel van stabiliteitsstudies specifiek bij vaccins, maar doen ze daar geen accelerated stability testing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
RoD schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Nu weet ik niet zoveel van stabiliteitsstudies specifiek bij vaccins, maar doen ze daar geen accelerated stability testing?
Ik vermoed dat dit vanwege de ‘first in class’ nog niet is toegestaan...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Nu staan topsporters ook al om voorrang te vragen (“we vragen niet om voorrang maar we hebben wel aan de bel getrokken bij het ministerie..”). Nog een paar weken zo en ik denk dat ik de enige in Nederland ben die geen voorrang krijgt. Of er in ieder geval om heeft gevraagd.

Ik zou het echt een regelrechte schande vinden als atleten voorrang krijgen boven zorgpersoneel en kwetsbare groepen. En vraag me ook af wat dat soort dingen zou doen voor draagvlak van maatregelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Arrne op 05-01-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh nu gaan ze ineens de vaccins op de vaccinatiestraat ompakken in kleinere pakketten voor de ziekenhuizen. Althans, volgens het vaccinatieprogramma op tv. Maar om wat kleinere pakketjes te maken blijft te lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Arrne schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:43:
Nu staan topsporters ook al om voorrang te vragen (“we vragen niet om voorrang maar we hebben wel aan de bel getrokken bij het ministerie..”). Nog een paar weken zo en ik denk dat ik de enige in Nederland ben die geen voorrang krijgt. Of er in ieder geval om heeft gevraagd.

Ik zou het echt een regelrechte schande vinden als atleten voorrang krijgen boven zorgpersoneel en kwetsbare groepen. En vraag me ook af wat dat soort dingen zou doen voor draagvlak van maatregelen.
Ik denk dat sporters wel de laatste zijn die om voorrang mogen roepen. Die kunnen nog wel even door met sneltesten, gaat prima. Laat eerst maar eens de mensen bij wie dat logisitiek wat lastiger gaat aan de beurt zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

True. Als kerngezonde sporters nu ook al voorrang krijgen dan zou dat een draai van jewelste zijn. Dan gaat het niet meer om de vraag hoe we de meeste levens redden en de zorg overeind houden maar om de vraag welke levens meer waard zijn dan andere.

Mark my words. Binnen een paar weken hebben de grote voetbalclubs en andere rijke sporters een alternatieve leverancier gevonden en kopen ze voor veel geld zelf vaccins in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:54

pro_6or

amateur_60r

Hmmm. Ik ben wel blij naar live sport te kunnen kijken terwijl ik zo veel mogelijk thuis blijf. Van mij mogen ze. Ze trainen vaak al decennia om 5-10 jaar te pieken, om daar 2 van kwijt te raken is wel pittig. Voor de grote groep van 7 miljoen 18-60 jarigen die later dit jaar mogen maakt het niet zo veel uit of zeg 50.000? topsporters voorrang krijgen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pro_6or schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:23:
[...]

Voor de grote groep van 7 miljoen 18-60 jarigen die later dit jaar mogen maakt het niet zo veel uit of zeg 50.000? topsporters voorrang krijgen.
Zo blijf je bezig. Waarom niet de contactberoepen? Waarom niet de vitale beroepen? Waarom niet de captains of industry? Waarom niet onze bestuurders? De Tweede Kamer? Waarom niet onze grote volkszangers, dichters en beeldend kunstenaars? Er is altijd wel een groepje mensen die zichzelf wat belangrijker vindt dan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De Tweede Kamer, Eerste Kamer, de regering en hoogste laag ambtenaren als allerlaatste vaccineren lijkt me een goede manier om maximaal vaart achter de zaak te krijgen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Israël verwacht/hoopt voor Pasen klaar te zijn met het hele land te vaccineren (y)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 05-01-2021 22:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
IJzerlijm schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:38:
De Tweede Kamer, Eerste Kamer, de regering en hoogste laag ambtenaren als allerlaatste vaccineren lijkt me een goede manier om maximaal vaart achter de zaak te krijgen.
Dit doet het zeker goed op Facebook?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:54

pro_6or

amateur_60r

downtime schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Zo blijf je bezig. Waarom niet de contactberoepen? Waarom niet de vitale beroepen? Waarom niet de captains of industry? Waarom niet onze bestuurders? De Tweede Kamer? Waarom niet onze grote volkszangers, dichters en beeldend kunstenaars? Er is altijd wel een groepje mensen die zichzelf wat belangrijker vindt dan anderen.
We kunnen ook werken met achterrang. Hoeft er verder niemand voorrang en wordt er ook niemand gepasseerd door voorkruipers.

Ik geef heel duidelijk aan waarom topsporters wat mij betreft voorrang zouden mogen krijgen. Dat geldt voor geen een van de andere groepen die je aandraagt. Die kunnen hun hele leven pieken en zijn (muv zangers) ook niet afhankelijk van een 100% optimaal functionerend lichaam/longen. Het gaat bij topsport niet over dat zij zich toch wel zo belangrijk vinden, dat klinkt toch echt wel als een ander soort redenatie.

[ Voor 34% gewijzigd door pro_6or op 05-01-2021 23:12 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zat net ff door de cdc goedkeuring te lezen, op zoek naar de verdunning. Die zeggen vrij plat:

After dilution, vials of Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine contain up to six doses
of 0.3mL. Low dead-volume syringes and/or needles can be used to extract up to
six doses from a single vial. If standard syringes and needles are used, there may
not be sufficient volume to extract a sixth dose from a single vial. Irrespective of the
type of syringe and needle:
• Each dose must contain 0.3 mL of vaccine.
• If the amount of vaccine remaining in the vial cannot provide a full dose of
0.3 mL, discard the vial and content.
• Do not pool excess vaccine from multiple vials.

Scheelt weer 20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41
YakuzA schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:41:
Israël verwacht/hoopt voor Pasen klaar te zijn met het hele land te vaccineren (y)
Pijnlijk als je hoort hoeveel vaccins wij in de vriezer hebben liggen. Hoor net dat er nog geen plan ligt voor de 2e vaccin.
Dit is echt ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Russel88 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:08:
[...]
Hoor net dat er nog geen plan ligt voor de 2e vaccin.
Dit is echt ongelooflijk.
Dat klinkt ongeloofwaardig, niet ongelooflijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Waarom dat zo lang moet duren is me ook een raadsel... :X
Een medisch validatieproces heeft een aardige doorlooptijd. Dan kan die twee weken laten liggen bij - 20 wel maar twee weken duren, je moet alsnog een flinke papierhandel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik vond dit plaatje wel toepasselijk nadat ik vanmiddag hoorde dat het allemaal heel moeilijk te plannen was en dat De Jonge niet kon beloven dat het vaccin dat volgende week binnen komt maximaal 3 weken in de koelkast blijft liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGpnuuE84JOupsIL2IjIb-MDHIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uMtBbpwICx31uPtSBoPfaDaA.png?f=fotoalbum_large

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik kan al bellen voor een vaccinatie (wijkverpleegkundige), ik begrijp echter dat de GGD zo ontiegelijk druk zijn dat het momenteel weinig zin heeft om te bellen.
Gisteren de routekaart vanuit de overheid eens bekeken, wat mij dan wel weer bevreemd is dat de GGZ later aan de beurt is. Zorg = zorg. Of dit nu maatschappelijk, acuut of psychisch is.. waarom word er (alweer!!!) onderscheid gemaakt.
Vaccineer al je zorgpersoneel eerst in zodat het zorgstelsel niet omvalt en ga dan pas de rest van Nederland aanpakken.
Het feit dat dan meteen de boa's en politieagenten staan te schreeuwen dat ze ook voorrang willen evenals de leraren getuigd van een gebrek aan besef (in mijn optiek).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Mrjraider onderscheid is nodig omdat we voorlopig nog forse tekorten hebben... Voor de rationale achter het vaccinatie plan zou je het advies van de Gezondheidsraad eens moeten lezen.

De doelstelling hierbij was om zsm de kraan dicht te zetten IPV meer dweil capaciteit te houden.

Iedereen die nu over elkaar heen valt met een vraag om voorrang, zorgt in feite voor afwijking van die doelstelling.

Overigens: niet snappen waarom de politie ook vraagt om voorrang, toont ook wel een gebrek aan inlevingsvermogen.

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2021 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Als ze allemaal een speech gaan geven dan is die symbolische prik te lang ontdooid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:33:
@Mrjraider onderscheid is nodig omdat we nog forse tekorten hebben... Voor de rationale achter het vaccinatie plan zou je het advies van de Gezondheidsraad eens moeten lezen.

De doelstelling hierbij was om zsm de kraan dicht te zetten IPV meer dweil capaciteit te houden.
Ben ik het niet mee eens; vanaf het moment dat corona om de hoek kwam kijken werden alle maatregelen gebaseerd op de capaciteiten vanuit het ziekenhuis. Even werd vergeten dat de wijkverpleging bestaat (achteraan de rij met beschermingsmiddelen) even werd vergeten dat de psychiatrie bestaat (psychische problematiek kunnen lijden tot lichamelijke problemen en evt ziekenhuis opname) en nu word de zorg weer gefragmenteerd. Terwijl de ziekenhuizen niet zonder de wijkverpleging, verpleeghuizen en ggz kan. Ik had van de week een semi discussie op Facebook (ja ik weet het) daar blèrde een verpleegkundige uit het ziekenhuis hoe woest ze was dat defensie weigerde ziekenhuizen te ondersteunen in verband met personeelsproblemen maar wel het verpleeghuis ging helpen. Toen ik daarop zei dat er in de vvt sector iets meer problemen zijn en dat zij hun patiënten niet kwijt kunnen als de vvt geen personeel heeft was haar reactie; oh zijn daar ook problemen dan?
Dit getuigd van een gebrek aan besef een gebrek aan begrip en vanuit Den Haag en alle politieke mensen die ook maar een vinger in de pap van de Nederlandse zorg hebben een gebrek aan inzicht.

Edit; wat betreft je edit. Deels gelijk maar zo blijven we bezig met vingers wijzen en mekaar aankijken. Of het gebrek aan inlevingsvermogen betwijfel ik. Want iedereen roept sinds dag 1 dat ze essentieel zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 06-01-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:31:
Gisteren de routekaart vanuit de overheid eens bekeken, wat mij dan wel weer bevreemd is dat de GGZ later aan de beurt is. Zorg = zorg. Of dit nu maatschappelijk, acuut of psychisch is.. waarom word er (alweer!!!) onderscheid gemaakt.
Zorg is zorg gaat nogal kort door de bocht. Valt samen met de welbekende "er is veel werk in de ICT". Bepaalde zorgtaken hebben veel meer fysiek contact dan andere zorgtaken. Hoewel het bij GGZ zeker niet uit te sluiten is dat er fysiek contact is, is de kans kleiner dan bij acute zorg, gehandicaptenzorg en zo kan je het hele lijstje afgaan.

De capaciteit en de middelen zijn niet oneindig en derhalve zullen er keuzes moeten zijn. Effectief had je regel 1, 2 en 4 kunnen samenvoegen maar dat gaat geen duidelijker beeld creëren. Eindpunt was alsnog op hetzelfde punt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 08:58
Ik kan al bellen voor een vaccinatie (wijkverpleegkundige), ik begrijp echter dat de GGD zo ontiegelijk druk zijn dat het momenteel weinig zin heeft om te bellen.
Vaccineer al je zorgpersoneel eerst in zodat het zorgstelsel niet omvalt en ga dan pas de rest van Nederland aanpakken.
Het feit dat dan meteen de boa's en politieagenten staan te schreeuwen dat ze ook voorrang willen evenals de leraren getuigd van een gebrek aan besef (in mijn optiek).
Ik hoor het ook altijd van vrienden en familie werkzaam in de zorg. Er wordt op alle vlakken onderscheid gemaakt. Elke tak zijn eigen hokje. GGZ staat vaak achteraan.
In die routekaart staan nu een aantal groepen zorgpersoneel: verpleeghuiszorg, gehandicaptenzorg, thuiszorg, GGZ zorg, acute zorg en "overig". En ohja, de huisartsen wilden ook nog voorrang. Hoeveel hokjes zouden er nog zijn binnen overig ? 8)7

In mijn ogen is het allemaal onnodig moeilijk gemaakt in die routekaart. Te veel groepen en het is ook nog afhankelijk van vaccin beschikbaarheid en goedkeuring. Kortom het zal wekelijks bijgesteld moeten worden.
Waarom dan niet makkelijker maken ?
Gewoon op volgorde van risicogroepen, zoals gezondheidsraad ook adviseert. Dus de oudste en het zorgpersoneel daaromheen eerst.
En dan steeds de volgende risicogroepen pakken.
Andere landen kunnen het ook, maar hier is het een "te moeilijk vaccin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
pro_6or schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:51:
[...]

We kunnen ook werken met achterrang. Hoeft er verder niemand voorrang en wordt er ook niemand gepasseerd door voorkruipers.

Ik geef heel duidelijk aan waarom topsporters wat mij betreft voorrang zouden mogen krijgen. Dat geldt voor geen een van de andere groepen die je aandraagt. Die kunnen hun hele leven pieken en zijn (muv zangers) ook niet afhankelijk van een 100% optimaal functionerend lichaam/longen. Het gaat bij topsport niet over dat zij zich toch wel zo belangrijk vinden, dat klinkt toch echt wel als een ander soort redenatie.
Hoewel ik je redenatie helemaal begrijp, en ook wat zij moeten laten om te kunnen pieken. Kun je jou redenatie natuurlijk het ook omdraaien, waar is de noodzaak voor de maatschappij dat topsporters (enkele uitzonderingen daargelaten vanwege hun beroep) eerder gevaccineerd worden dan de mensen die de maatschappij en de zorg draaiend houden?

Dus waarom zou een poolstokhoogspringer of een voetballer, vanuit een maatschappelijk oogpunt, eerder gevaccineerd moeten worden, dan een politieagent, een brandweerman of vuilnisman?

Ik vind hier vooral een rol weggelegd voor de (internationale) sportbonden, laat hen het maar verzorgen en oefen als een NOCNSF ook gewoon zware druk over uit al dan niet samen met andere nationale bonden. Wat je nu eigenlijk krijgt is dat je uit een beperkte voorraad, voorraad gaat halen waardoor er minder over blijft voor mensen die het vaccin echt nodig hebben.

Om het even in het meest belachelijke uiterste te trekken: Denk dat je wel trots kan zijn als sporter met je gouden medaille en titel als je weet dat er door het vaccineren van jou en je medesporters bij een 3e/4e/5e een tekort aan vaccins was waardoor er allerlei mensen onnodig overleden zijn.

Ik vind de kritiek van allerlei partijen en organisatie over de vacinatieroute dan ook te makkelijk, evenals dat ik het om voorrang roepen ongepast vind. De gezondheidsraad heeft die route niet voor niets op deze manier opgesteld op basis van de wetenschappelijke gegevens. Zoals het feit dat het Pfizer vaccin gewoonweg goed werkt bij de groep ouderen die ze daarin voorzien hebben.

Kijk je kunt je afvragen of je de acute zorg in de ziekenhuizen niet in de eerste groep opgenomen had moeten worden, maar gezien de route die ze willen nemen en het inzetten van bepaalde vaccins voor bepaalde groepen. Snap ik de gedachtegang wel, ook met het oog op de prognoses van beschikbaar komen van vaccins.

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 06-01-2021 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:40:
[...]

Ben ik het niet mee eens; vanaf het moment dat corona om de hoek kwam kijken werden alle maatregelen gebaseerd op de capaciteiten vanuit het ziekenhuis. Even werd vergeten dat de wijkverpleging bestaat (achteraan de rij met beschermingsmiddelen) even werd vergeten dat de psychiatrie bestaat (psychische problematiek kunnen lijden tot lichamelijke problemen en evt ziekenhuis opname) en nu word de zorg weer gefragmenteerd. Terwijl de ziekenhuizen niet zonder de wijkverpleging, verpleeghuizen en ggz kan. Ik had van de week een semi discussie op Facebook (ja ik weet het) daar blèrde een verpleegkundige uit het ziekenhuis hoe woest ze was dat defensie weigerde ziekenhuizen te ondersteunen in verband met personeelsproblemen maar wel het verpleeghuis ging helpen. Toen ik daarop zei dat er in de vvt sector iets meer problemen zijn en dat zij hun patiënten niet kwijt kunnen als de vvt geen personeel heeft was haar reactie; oh zijn daar ook problemen dan?
Dit getuigd van een gebrek aan besef een gebrek aan begrip en vanuit Den Haag en alle politieke mensen die ook maar een vinger in de pap van de Nederlandse zorg hebben een gebrek aan inzicht.

Edit; wat betreft je edit. Deels gelijk maar zo blijven we bezig met vingers wijzen en mekaar aankijken. Of het gebrek aan inlevingsvermogen betwijfel ik. Want iedereen roept sinds dag 1 dat ze essentieel zijn
Ik snap je gevoel ook wel. Maar er liggen momenteel 165k vaccins in de vriezer. En ongeveer net zoveel groepen die om voorrang vragen.

Het onderbouwde plan van de gezondheidsraad (Echt, blader er eens doorheen), was om de toestroom in de zorg te stoppen. Daar wordt nu al op verschillende vlakken al vanaf geweken.

Capaciteit heeft meerdere componenten natuurlijk. Instroom en aantal bedden (inclusief personeel uiteraard). Je kunt veel bedden overeind houden, maar als je de toestroom niet stopt, schiet je daar niks mee op. Overigens gaf Jan Kluytmans afgelopen maandag bij Op1 aan dat in zijn ziekenhuis het %besmettingen op zich ok is, maar dat mensen bij bosjes omvallen door de stress. Dat los je niet op met een vaccin.

@TIGER1125 Op zich valt er voor de redenatie panem et circenses nog iets te zeggen. Houd de sport aan de gang en men heeft iets te doen. Maargoed, dat zou m.i. pas over maanden spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2021 09:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Ik snap je gevoel ook wel. Maar er liggen momenteel 165k vaccins in de vriezer. En ongeveer net zoveel groepen die om voorrang vragen.

Het onderbouwde plan van de gezondheidsraad (Echt, blader er eens doorheen), was om de toestroom in de zorg te stoppen. Daar wordt nu al op verschillende vlakken al vanaf geweken.

Capaciteit heeft meerdere componenten natuurlijk. Instroom en aantal bedden (inclusief personeel uiteraard). Je kunt veel bedden overeind houden, maar als je de toestroom niet stopt, schiet je daar niks mee op. Overigens gaf Jan Kluytmans afgelopen maandag bij Op1 aan dat in zijn ziekenhuis het %besmettingen op zich ok is, maar dat mensen bij bosjes omvallen door de stress. Dat los je niet op met een vaccin.

@TIGER1125 Op zich valt er voor de redenatie panem et circenses nog iets te zeggen. Houd de sport aan de gang en men heeft iets te doen. Maargoed, dat zou m.i. pas over maanden spelen.
Snap ik, maar dan wil ik wel gewoon vers brood elke dag :9

In mijn ogen is daar dan een rol voor het IOC weggelegd of andere internationale bonden en niet voor landelijke bonden in die zin. Er zijn genoeg landen waar de infrastructuur zodanig is dat dit vaccin (Pfizer) daar niet eens ingezet kan worden. Dus dan moeten die uit een nog kleinere pool gaan putten om sporters te vaccineren. Je kunt dan beter als IOC zijnde met Pfizer afspraken maken en vaccinaties gaan organiseren voor een Olympische spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33

Nox

Noxiuz

Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:40:
[...]

Even heel simpel: De GGZ staat niet aan een IC-bed en/of is niet werkzaam op een cohort-afdeling, die groep krijgt voorrang omdat van die zorgmedewerkers nu de meeste uitval is en zij de grootste kans op besmetting hebben. Ja er zijn andere groepen mensen waar ook veel uitval is maar de GGZ is er blijkbaar niet een van c.q. de hoogste nood heeft. Daarom is het besluit genomen om die ene groep ook te vaccineren (ook omdat zij werken in het ziekenhuis misschien dus operationeel wat makkelijker).

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 06-01-2021 10:20 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook hier nog eens:

https://nos.nl/artikel/23...cineer-ouderen-eerst.html

Gezondheidsraad roert zijn staart nog eens. Ik neem aan in reactie tot alle prioriteitsaanvragen.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
MikeyMan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:30:
De bijwerkingen van het Pfizer vaccin vallen helemaal niet mee zeg:

[Afbeelding]

De grap is; dit was de placebogroep ;)
Waar kan ik de cijfers vinden van de effectiviteit van het placebo tegen COVID-19? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als ik lees dat er van de 270k zorgmedewerkers er tot nu toe slechts 60k gereageerd hebben lijkt het me handig om vast de volgende groepen te gaan uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Als iedereen zo denkt en er belt niemand meer dan schiet het ook niet op. Als je hebt gebeld en een half uur in de wacht hebt gestaan heb je een punt. Maar zou ik het later zeker opnieuw proberen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Als iedereen zo denkt en er belt niemand meer dan schiet het ook niet op. Als je hebt gebeld en een half uur in de wacht hebt gestaan heb je een punt. Maar zou ik het later zeker opnieuw proberen.
Ben er vanmorgen vroeg mee bezig geweest. Intussen de data gepland d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

IThom schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Waar kan ik de cijfers vinden van de effectiviteit van het placebo tegen COVID-19? :+
Het is 90 tot 95% minder effectief dan het covid-vaccin. De studie naar de reductie van Meningokokken-infectie tov van de controlegroep die het covid-vaccin kreeg loopt nog ;),

//edit.. Ik weet trouwens niet welk vaccin de placebogroup van pfizer kreeg, Az was meningokokken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Het is 90 tot 95% minder effectief dan het covid-vaccin. De kans studie naar de reductie van Meningokokken-infectie tov van de controlegroep die het covid-vaccin kreeg loopt nog ;),
Hohoho... Ook in de placebogroep is er inmiddels wat weerstand opgebouwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

TrailBlazer schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:09:
Als ik lees dat er van de 270k zorgmedewerkers er tot nu toe slechts 60k gereageerd hebben lijkt het me handig om vast de volgende groepen te gaan uitnodigen.
Ik denk dat de afspraakcallcenters gewoon niet meer aan kunnen. Wachttijd ongeveer 9 minuten hoorde ik gisteren, eerder was dat nog 20 minuten. Vaccinatiebereidheid 80% dus ik denk niet dat je kan stellen dat slechts 60k het vaccin wil ontvangen en de rest niet.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:48
Waar lees je dat?
Mijn vrouw (verpleegkundige, kleinschalig wonen) heeft een email gehad van haar werkgever met daarin de mededeling dat er per direct een afspraak gemaakt kan worden en dat een brief en nog wat andere zaken onderweg is.
Meerdere malen bij het callcenter aangehoord dat het druk is en dat je beter over 30 minuten nog een keer kunt proberen waarna de verbinding verbroken wordt. Als je dan uiteindelijk iemand aan de lijn krijgt weigert men een afspraak te maken als de brief nog niet ontvangen is.
Valt zij dan in de 60k die gereageerd heeft of in de 210k die dat nog niet gedaan heeft wat volgens jou een reden zou zijn om dan maar de volgende groep uit te nodigen?
Wel lekker makkelijk vanaf de zijlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
Wat enorm kort door de bocht, nog lang niet alle zorgmedewerkers hebben uberhaupt de brief ontvangen dat ze kunnen bellen....

En je zegt tot nu toe. Callcenter is 1 dag open!

[ Voor 6% gewijzigd door joppe113 op 06-01-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik krijg deze week de mail met de persoonlijke brief. Maar heb vanmorgen gewoon data kunnen plannen. Heb gezegd dat ik deze week de brief kreeg, werd totaal niet moeilijk om gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:47:
Ik krijg deze week de mail met de persoonlijke brief. Maar heb vanmorgen gewoon data kunnen plannen. Heb gezegd dat ik deze week de brief kreeg, werd totaal niet moeilijk om gedaan.
Wanneer. ben je aan de beurt? Is dat een kwestie van dagen, weken?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Wanneer. ben je aan de beurt? Is dat een kwestie van dagen, weken?
19 januari de eerste prik
9 februari de tweede prik

Kwestie van een kleine twee weken tussen aanmelding en afspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Typisch weer dat die callcentra het weer niet trekken om een afspraak te maken. Dit hadden ze natuurlijk makkelijk kunnen toevoegen aan de site waar je een afspraak kan maken voor een test. Dit had ook al tijden geleden klaar moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:47:
Grappig, je hebt dezelfde data als mijn moeder gekregen. Werd geloof ik nog een best gesprek aan geknoopt hoorde ik, vanwege privacy hebben ze toestemming nodig om je aanmelding naar RIVM/GGD toe te sturen en nog wat medische dingen. Ze gaan er wel grondig te werk vermoed ik, is geen halfbakken opzet als ik het verhaal aanhoorde.
TrailBlazer schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:56:
Typisch weer dat die callcentra het weer niet trekken om een afspraak te maken. Dit hadden ze natuurlijk makkelijk kunnen toevoegen aan de site waar je een afspraak kan maken voor een test. Dit had ook al tijden geleden klaar moeten zijn.
Lekker makkelijk praten. Wat denk je wat er gebeurt als er 270k mensen te horen krijgen dat ze mogen? Uiteraard is er een groep die zegt ik ga gelijk bellen. Er is een anderhalve maand voor uitgetrokken om ze te vaccineren.

[ Voor 31% gewijzigd door Nox op 06-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Dit is zeer ongewenst.

[ Voor 93% gewijzigd door defiant op 06-01-2021 12:05 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:11
Het was de bedoeling dat de uitnodiging gespreid zou gaan, zoals ik de berichten hier interpreteer zouden sommige werkgevers wellicht iedereen al gemaild hebben dat ze gelijk een afspraak kunnen maken.
Als dat het geval is dan heb je geen spreiding meer en dat kun je de GGD/RIVM of wat dan ook toch moeilijk verwijten. En kennelijk willen ze de medische vragen niet afdoen met een vinkje op een formulier wat de helft blind aanklikt als ware het de algemene voorwaarden van hun internet bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Het is 90 tot 95% minder effectief dan het covid-vaccin. De studie naar de reductie van Meningokokken-infectie tov van de controlegroep die het covid-vaccin kreeg loopt nog ;),

//edit.. Ik weet trouwens niet welk vaccin de placebogroup van pfizer kreeg, Az was meningokokken.
fysiologisch zout. de 'drager' waarin het vaccin wordt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:55:
[...]

Ik hoor het ook altijd van vrienden en familie werkzaam in de zorg. Er wordt op alle vlakken onderscheid gemaakt. Elke tak zijn eigen hokje. GGZ staat vaak achteraan.
In die routekaart staan nu een aantal groepen zorgpersoneel: verpleeghuiszorg, gehandicaptenzorg, thuiszorg, GGZ zorg, acute zorg en "overig". En ohja, de huisartsen wilden ook nog voorrang. Hoeveel hokjes zouden er nog zijn binnen overig ? 8)7
Mijn partner werkt in de GGZ (wel thuis nu), maar op locatie zijn er nauwelijks besmettingen geweest, dus die noodzaak is niet zo groot.
In mijn ogen is het allemaal onnodig moeilijk gemaakt in die routekaart. Te veel groepen en het is ook nog afhankelijk van vaccin beschikbaarheid en goedkeuring. Kortom het zal wekelijks bijgesteld moeten worden.
Waarom dan niet makkelijker maken ?
Gewoon op volgorde van risicogroepen, zoals gezondheidsraad ook adviseert. Dus de oudste en het zorgpersoneel daaromheen eerst.
En dan steeds de volgende risicogroepen pakken.
Andere landen kunnen het ook, maar hier is het een "te moeilijk vaccin".
Bijstellen zal toch moeten, het is een eerste schets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
Wat mij opvalt, ten opzichte van de eerste lock down , is dat er in de eerste lockdown meer angst was. Al is angst misschien nog te sterk uitgedrukt. Er was meer besef van urgentie. Meer besef dat mensen in de zorg overlopen werden.

Men nam zelf al extra maatregelen ten opzichte van wat als noodzakelijk in het advies stond van de overheid. Met waarschijnlijk het idee van het duurt even en dan is het voorbij.

Dat zag je ook na de versoepelingen. Adviezen worden opgerekt , nu zitten we in eenzelfde situatie. Het gevoel voor noodzaak is voor een groot deel weg. Alhoewel ik er zelf niet voor zou willen kiezen om mee te doen aan de loterij en corona met onbekende afloop op te lopen , alhoewel de statistieken in het voordeel zijn van mijn leeftijdscategorie. Ik snap dat een jaar of langer je beperkt opstellen in wat je doet enorm vervelend is en ook verstrekkende gevolgen voor sommigen heeft. Maar dat laat onverlet dat hoe langer de grenzen worden opgezocht hoe langer het duurt.

En straks weer andere problemen de kop opsteken. We zijn blijkbaar zoveel vrijheid en luxe gewend (een groot deel althans) dat we het niet meer kunnen opbrengen om iets voor een ander over te hebben. Dat is al tijden zo maar komt nu extra in beeld. Erg spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Is dit op basis van je onderbuikgevoel of op basis van feiten?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CornermanNL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:17:
Wat mij opvalt, ten opzichte van de eerste lock down , is dat er in de eerste lockdown meer angst was. Al is angst misschien nog te sterk uitgedrukt. Er was meer besef van urgentie. Meer besef dat mensen in de zorg overlopen werden.

Men nam zelf al extra maatregelen ten opzichte van wat als noodzakelijk in het advies stond van de overheid. Met waarschijnlijk het idee van het duurt even en dan is het voorbij.

Dat zag je ook na de versoepelingen. Adviezen worden opgerekt , nu zitten we in eenzelfde situatie. Het gevoel voor noodzaak is voor een groot deel weg. Alhoewel ik er zelf niet voor zou willen kiezen om mee te doen aan de loterij en corona met onbekende afloop op te lopen , alhoewel de statistieken in het voordeel zijn van mijn leeftijdscategorie. Ik snap dat een jaar of langer je beperkt opstellen in wat je doet enorm vervelend is en ook verstrekkende gevolgen voor sommigen heeft. Maar dat laat onverlet dat hoe langer de grenzen worden opgezocht hoe langer het duurt.

En straks weer andere problemen de kop opsteken. We zijn blijkbaar zoveel vrijheid en luxe gewend (een groot deel althans) dat we het niet meer kunnen opbrengen om iets voor een ander over te hebben. Dat is al tijden zo maar komt nu extra in beeld. Erg spijtig.
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Drardollan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Zolang ze sneller gaan dan de vaccinatieplekken maakt het geen klap uit natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Is er al een dashboard waarin we kunnen zien hoeveel mensen er gevaccineerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
En volgens mij is dat ook het geval, precies wat jij al zegt: ze hebben de software voor testafspraken uitgebreid om ook vaccinaties te kunnen plannen, en ze gebruiken datzelfde systeem om bij te houden welk vaccin gebruikt is etc. Volgens mij heeft De Jonge het erover in zijn recente brief.

Maar ik kan mij voorstellen dat het bij inplannen van de huidige vaccinaties in de zorg nog niet zo makkelijk inzetbaar is, aangezien deze vaccinaties niet perse plaatsvinden op de aangewezen priklocaties?

(Daarnaast weten we als IT-geörienteerd forum hopelijk toch wel dat even snel "iets toevoegen" aan een kritieke software van landsbelang lang niet zo "makkelijk" is als je nu schetst. Zulke ideeën zijn typisch iets waar een klant/manager mee aankomt, die niet snapt waarom het toch wat meer moeite kost dan de klant altijd denkt ;) )

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Zolang ze sneller gaan dan de vaccinatieplekken maakt het geen klap uit natuurlijk
Probleem zal eerder de levering/voorraad zijn.

Maar ik lees en hoor overal dat het max 10 minuten wachten is aan de telefoon, de mensen die ik hoor zijn allen erg tevreden over hoe het loopt.

Vandaar dat ik vraag of het onderbuik of feiten zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
Drardollan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit?
Helemaal gelijk, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 20:13
Morgen om 10.05 vaccinatie, zoals ik het begrijp krijg ik een registratie kaart mee waarmee ik later mijn vaccinatie kan registreren in de database van het RIVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Drardollan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Voornamelijk onderbuik geef ik toe. Het zijn gewoon allemaal dingen waarvan ik geen lekker gevoel krijg. Ik ben ook gewoon extra kritisch na het gestuntel van de Jonge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
TrailBlazer schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Voornamelijk onderbuik geef ik toe. Het zijn gewoon allemaal dingen waarvan ik geen lekker gevoel krijg. Ik ben ook gewoon extra kritisch na het gestuntel van de Jonge
Maar als je een willekeurig onderwerp neemt; zeg de aanmelding bij een overheid voor een uitkering van 100 euro. Dan zeg je tegen iedereen; morgen vanaf 9 uur bellen. Dan is het toch logisch dat alles binnen 2 minuten kapot gaat. Of een concert die een startdatum en tijd heeft. Of een voetbalwedstrijd waarvoor je kaarten moet regelen. Dit soort dingen gaan altijd kapot, ongeacht het onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En moet je nou voor die 1-1,5 dag extra personeel gaan opleiden? Lijkt me ook zonde van het geld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
xzaz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:22:
Is er al een dashboard waarin we kunnen zien hoeveel mensen er gevaccineerd zijn?
Daar zijn ook al vragen over gesteld naar het RIVM en Marino van Zelst. De laatste vond dat wel een mooi idee en ging er naar kijken

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 18:52

Rzaan

Altijd zoekende

Ik wil nog even - off topic - melden, dat dit topic en een ander Corona-topic op Tweakers mijn belangrijkste informatie-bronnen zijn over het vaccin en de vaccinatie-voortgang.

Met dank aan de moderators dat ze de wind er goed onder hebben.

Op bijna elk ander forum of reactie-pagina moet ik me door posts van totaal-waanzinnigen worstelen, of adviezen lezen van mensen die er net zoveel verstand van hebben als ik (bijna gelijk aan 0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
TrailBlazer schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:41:
[...]

10m wachttijd kan menig kabelboer nog wat van leren in Nederland. Zolang ze netjes binnen stromen is het geen probleem; registratie is gewoon belangrijk dus moet uiterst zorgvuldig gebeuren.

En probeer ook eens de vraag zelf te beantwoorden en advocaat van de duivel te spelen in plaats van gelijk vanaf de zijlijn te roepen dat het slecht is.

[ Voor 13% gewijzigd door xzaz op 06-01-2021 13:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://nos.nl/artikel/23...-goedgekeurd-voor-eu.html

Goed nieuws! Duitsland verwacht leveringen volgende week.

Waarom dat niet eerder had gekund in afwachting van goedkeuring is mij overigens ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:27:

Waarom dat niet eerder had gekund in afwachting van goedkeuring is mij overigens ook een raadsel.
Ja daar heb ik me ook steeds over verbaasd. Heeft dat te maken met transportregels / importregels? Een andere mogelijkheid is dat ze het EMA-besluit moeten afwachten om überhaupt te weten hoe ze het vaccin mogen/moeten vervoeren? En in het geval van NL: waarom verwachten wij pas eind januari onze eerste levering?

Mocht iemand begrijpen hoe dit in elkaar steekt, graag! (in kan me voorstellen dat de combinatie EU-recht + medicijnen + logistiek best een complex verhaal creëert)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

link0007 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Ja daar heb ik me ook steeds over verbaasd. Heeft dat te maken met transportregels / importregels? Een andere mogelijkheid is dat ze het EMA-besluit moeten afwachten om überhaupt te weten hoe ze het vaccin mogen/moeten vervoeren? En in het geval van NL: waarom verwachten wij pas eind januari onze eerste levering?

Mocht iemand begrijpen hoe dit in elkaar steekt, graag! (in kan me voorstellen dat de combinatie EU-recht + medicijnen + logistiek best een complex verhaal creëert)
Ja, dit is aan regels gebonden, en die zijn aanzienlijk strenger als een medicijn nog niet is goedgekeurd. Dit zijn de richtlijnen die je moet volgen als je nog in de onderzoeksfase zit: https://www.ema.europa.eu...medicinal-products_en.pdf

Daarom verscheep je ná goedkeuring. Van import is binnen de EU overigens geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:55:
[...]

Ja, dit is aan regels gebonden, en die zijn aanzienlijk strenger als een medicijn nog niet is goedgekeurd. Dit zijn de richtlijnen die je moet volgen als je nog in de onderzoeksfase zit: https://www.ema.europa.eu...medicinal-products_en.pdf

Daarom verscheep je ná goedkeuring. Van import is binnen de EU overigens geen sprake.
Mjah, als er ergens iets op te verzinnen was geweest was het dit deel wel toch? Pakhuizen hadden al vol kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Mijn partner werkt in de GGZ (wel thuis nu), maar op locatie zijn er nauwelijks besmettingen geweest, dus die noodzaak is niet zo groot.

[...]

Bijstellen zal toch moeten, het is een eerste schets.
Tja, er zullen ook thuiszorgorganisaties etc. zijn geweest waar " nauwelijks besmettingen" zijn. Daar kan je niet op sturen.

Het is trouwens nu al een tweede of zelfs derde schets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Mjah, als er ergens iets op te verzinnen was geweest was het dit deel wel toch? Pakhuizen hadden al vol kunnen liggen.
Dat klopt, Moderna had in principe beter voorbereid kunnen zijn en bij wijze van spreken de vrachtwagens al draaiende kunnen hebben.

Ik weet de details verder niet, maar het zou best kunnen dat Moderna er nog even zijn best voor doet om de boel sneller af te leveren. Ik weet overigens ook niet wat de afspraken zijn met de EU, wellicht moet het eerst naar een centraal punt, oid. Dat zou ook nog invloed kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Waren er al vriezers dan ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Waren er al vriezers dan ? :+
Ja dat zal je gebeuren. Donderen ze die moderna vaccins in de -80 vriezers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:27:

Stel dat het niet goedgekeurd zou worden binnen nu en een maand dan gaan ze naar een land waar het al we goedgekeurd is. Als het uit de fabriek is dan wil geen enkel ander land ze meer hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Tja, er zullen ook thuiszorgorganisaties etc. zijn geweest waar " nauwelijks besmettingen" zijn. Daar kan je niet op sturen.

Het is trouwens nu al een tweede of zelfs derde schets.
Voor zover ik weet is er bij geen enkele GGZ een uitbraak geweest

Er verandert constant van alles, beschikbare vaccins en hoeveelheden, prikplekken, software, helpdesken etc etc, als je planning een week hetzelfde blijft gaat er ergens iets mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:21:
Er verandert constant van alles, beschikbare vaccins en hoeveelheden, prikplekken, software, helpdesken etc etc, als je planning een week hetzelfde blijft gaat er ergens iets mis
Vandaar mijn opmerking op dat de routekaart onnodig ingewikkeld is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Vandaar mijn opmerking op dat de routekaart onnodig ingewikkeld is gemaakt.
Ja, ook dat doe je nooit goed. Dan krijg je niet 'ik wil voorrang' maar 'ik sta niet op de lijst'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kan al bellen voor een vaccinatie (wijkverpleegkundige)
Dat klopt ook niet van je organisatie. Alleen verpleeghuis en kleinschalig wonen mag nog uitgenodigd worden. Wvp nog niet.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Ja, ook dat doe je nooit goed. Dan krijg je niet 'ik wil voorrang' maar 'ik sta niet op de lijst'.
Dat is waar, het is zeker niet makkelijk.
Een strategie die om de x weken aangepast moet worden is echter ook niet sterk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Een strategie die om de x weken aangepast moet worden is echter ook niet sterk vind ik.
Weinig keuze vrees ik. Zolang het spul niet op voorraad ligt zal dat nog even zo blijven. Als we nu een strategie moeten maken met alleen maar zekerheden wordt het een lange doorlooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

418O2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Voor zover ik weet is er bij geen enkele GGZ een uitbraak geweest

En mensen die onder GGZ vallen hebben vaak geen of ongerelateerd onderliggend lijden. Het dient dus geen direct nut om GGZ te vaccineren, aangezien het niet gaat om voorkomen van uitbraken maar om het ontzien van de IC en verpleegafdeling in de ziekenhuizen.

Dat een volledige GGZ afdeling uit de running wordt gehaald met een uitbraak is (helaas) geen speerpunt.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 07:54

ultimateharry

Team Slayer:-)

Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Niet helemaal eens: de strategie moet invulling geven aan hoe de doelstellingen achter het programma optimaal bereikt kunnen worden.
Flexibiliteit in distributie (capaciteit, opschalen, re-routen locaties, verschillende combinaties vaccin-type en doelgroep binnen bepaalde parameters) kan daar een essentieel onderdeel van zijn. Of zelfs de kern.

Dus het distributie-plan wordt continue aangepast, de strategie is juist stabiel en doelmatig.

[ Voor 7% gewijzigd door ultimateharry op 06-01-2021 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb trouwens navraag gedaan bij een kennis die bij een UL subsidiary werkt in de medische tak.
Ze noemde enkele redenen voor het niet alvast leveren, naast eerder genoemde:
- Fabrikant levert liever aan landen waar wel al goedkeuring is
- Traceability is belangrijk
- 'Ligtijd' wordt liefst beperkt, ivm liability

Geen onoverkomelijke zaken, maar wel iets wat nu blijkbaar door wetgeving wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
ultimateharry schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Niet helemaal eens: de strategie moet invulling geven aan hoe de doelstellingen achter het programma optimaal bereikt kunnen worden.
Flexibiliteit in distributie (capaciteit, opschalen, re-routen locaties, verschillende combinaties vaccin-type en doelgroep binnen bepaalde parameters) kan daar een essentieel onderdeel van zijn. Of zelfs de kern.
Ja, dat begrijp ik.
Laat ik het dan anders zeggen: de strategie zoals ze die nu presenteren vind ik onnodig ingewikkeld en hangt van veel onzekerheden af.

Wat mij betreft hadden ze een aantal groepen mogen samenvoegen.
Hadden ze geen maanden hoeven noemen maar kwartalen (start Q1, start Q2 bv. )
En hadden ze niet per groep hoeven aan te geven welk vaccin ze krijgen.

Zodra maanden en vaccins zeker zijn van levering dan mag dat wel toegevoegd worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015

NMH

Moderator General Chat
Nee, ze vragen geen voorrang, maar geven wel een datum wanneer het eigenlijk geregeld moet zijn (april / mei). Lekker dan...

Kijk, ik snap dat het zuur als als andere equipes wel gevaccineerd worden. Maar als we hieraan beginnen is het eind natuurlijk zoek. Want daarna melden andere sporters die deel willen nemen aan internationale tournooien zich natuurlijk ook, want land X vaccineert zijn deelnemers en level playing field (of: we mogen niet meedoen zonder vaccinatie). Daarna komt Ajax, want wij spelen Europees en onze tegenstander is gevaccineerd. En daarna wil de rest van de eredivisie natuurlijk ook, want anders is dat niet eerlijk meer, etc.

En daarna zie ik de bedrijven nog wel aankloppen. "Zeg, wij kunnen een mega-order binnenhalen om deze klus in land X te doen, maar we mogen alleen bieden als we kunnen garanderen dat onze mensen een prik gehad hebben. En concurrent Y in land Z heeft die garantie ook van de overheid, dus moeten wij ook. Goed voor de economie en anders is het natuurlijk niet eerlijk."

En zo is het vaccinatieschema binnen de kortste keren zo complex als een belastingaangifte en zitten mensen die het het meest nodig hebben onnodig lang te wachten. Misschien moeten we de oude regel "wie vraagt wordt overgeslagen" maar weer van stal halen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Ja, dat begrijp ik.
Laat ik het dan anders zeggen: de strategie zoals ze die nu presenteren vind ik onnodig ingewikkeld en hangt van veel onzekerheden af.

Wat mij betreft hadden ze een aantal groepen mogen samenvoegen.
Hadden ze geen maanden hoeven noemen maar kwartalen (start Q1, start Q2 bv. )
En hadden ze niet per groep hoeven aan te geven welk vaccin ze krijgen.

Zodra maanden en vaccins zeker zijn van levering dan mag dat wel toegevoegd worden.
Eens, het is onnodig ingewikkeld en impliceert zekerheid en detail welke er hoogstwaarschijnlijk niet gaat zijn.
Dat zit je vervolgens in de weg bij noodzakelijke aanpassing (flexibiliteit) aan nieuwe omstandigheden wanneer deze zich aandienen.
En dat gaat gebeuren: minder levering van vaccin x, latere levering van vaccin y, minder capaciteit bij locatie-type z etc.

Diverse belangengroepen / doelgroepen hebben al beloftes gekregen "ik zou het Pfizer vaccin krijgen", "ik zou bij mijn huisarts gevaccineerd worden", "ik zou alleen deze groep vaccineren" etc, dat belemmert.

[ Voor 5% gewijzigd door ultimateharry op 06-01-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

NMH schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Nee, ze vragen geen voorrang, maar geven wel een datum wanneer het eigenlijk geregeld moet zijn (april / mei). Lekker dan...

Kijk, ik snap dat het zuur als als andere equipes wel gevaccineerd worden. Maar als we hieraan beginnen is het eind natuurlijk zoek. Want daarna melden andere sporters die deel willen nemen aan internationale tournooien zich natuurlijk ook, want land X vaccineert zijn deelnemers en level playing field (of: we mogen niet meedoen zonder vaccinatie). Daarna komt Ajax, want wij spelen Europees en onze tegenstander is gevaccineerd. En daarna wil de rest van de eredivisie natuurlijk ook, want anders is dat niet eerlijk meer, etc.

En daarna zie ik de bedrijven nog wel aankloppen. "Zeg, wij kunnen een mega-order binnenhalen om deze klus in land X te doen, maar we mogen alleen bieden als we kunnen garanderen dat onze mensen een prik gehad hebben. En concurrent Y in land Z heeft die garantie ook van de overheid, dus moeten wij ook. Goed voor de economie en anders is het natuurlijk niet eerlijk."

En zo is het vaccinatieschema binnen de kortste keren zo complex als een belastingaangifte en zitten mensen die het het meest nodig hebben onnodig lang te wachten. Misschien moeten we de oude regel "wie vraagt wordt overgeslagen" maar weer van stal halen. :)
Yep, hieraan toegeven zet de deur open naar de volgende belangengroep. Gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Dat klopt ook niet van je organisatie. Alleen verpleeghuis en kleinschalig wonen mag nog uitgenodigd worden. Wvp nog niet.
Volgens de route kaart komt de wijkverpleging ook aan de beurt in januari... dus ja.. ik heb gewoon gebeld en aangegeven dat ik wijkverpleegkundige werk. Er werd niet gemopperd dat ik nog niet mocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Volgens de route kaart komt de wijkverpleging ook aan de beurt in januari... dus ja.. ik heb gewoon gebeld en aangegeven dat ik wijkverpleegkundige werk. Er werd niet gemopperd dat ik nog niet mocht.
Je hebt een uitnodiging van je werkgever - op briefpapier van je werkgever - nodig bij het zetten van de prik. Heb je al een uitnodiging gekregen van je werkgever?

Ik ben zelf verantwoordelijk voor dit onderdeel bij een grotere VVT instelling en ons is duidelijk te kennen gegeven dat alleen onze medewerkers verpleeghuizen uitgenodigd mogen worden en dast we nog moeten wachten met het verzenden van de brieven voor de wijkverpleging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Moest je bewijzen dat je wijkverpleegkundige bent? Of kan iedereen gewoon bellen en een afspraak maken en zeggen dat 'ie wijkverpleegkundige is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
ocn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Moest je bewijzen dat je wijkverpleegkundige bent? Of kan iedereen gewoon bellen en een afspraak maken en zeggen dat 'ie wijkverpleegkundige is?
Je hebt een brief van je werkgever nodig met een specifieke inhoud. Deze moet je bij het prikken laten zien, anders wordt je geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Je hebt een uitnodiging van je werkgever - op briefpapier van je werkgever - nodig bij het zetten van de prik. Heb je al een uitnodiging gekregen van je werkgever?

Ik ben zelf verantwoordelijk voor dit onderdeel bij een grotere VVT instelling en ons is duidelijk te kennen gegeven dat alleen onze medewerkers verpleeghuizen uitgenodigd mogen worden en dast we nog moeten wachten met het verzenden van de brieven voor de wijkverpleging.
Wij hebben op het portaal de mededeling gehad dat onze brief deze week eraan komt (via de mail) en dat we al mogen bellen voor een afspraak.
Dus dat heb ik gedaan....
ocn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Nee, het gaat denk ik uiteindelijk om die brief van de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Wij hebben op het portaal de mededeling gehad dat onze brief deze week eraan komt (via de mail) en dat we al mogen bellen voor een afspraak.
Is dat heel toevallig die organisatie met plaatsnaambord als logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Ah, dit verklaart ook wel de drukte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Is dat heel toevallig die organisatie met plaatsnaambord als logo?
Als je Buurtzorg bedoelt dan ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Als je Buurtzorg bedoelt dan ja ;)
Het zal ook wel weer niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Het zal ook wel weer niet :|
Nu maakt het mij geen drol uit wat je van mijn werkgever vind, elk bedrijf heeft zo zijn voors en tegens. Maar vanwaar deze opmerking.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Nu maakt het mij geen drol uit wat je van mijn werkgever vind, elk bedrijf heeft zo zijn voors en tegens. Maar vanwaar deze opmerking.... :?
Zeker heeft iedereen zijn voors en tegens, dat erken ik zeker. Er werken heel veel goede mensen daar.

Waar ik moeite mee heb is dat de grootste wijkverplegingsorganisatie van Nederland de afspraken aan zijn laars lapt. Ik vind de afspraken ook niet goed, maar eenzijdig maar de boel negeren en je eigen pad volgen vind ik niet terecht.

Gek dat het dan zo druk is bij de lijnen. Er zijn nu duizenden wijkverpleegkundigen die bellen terwijl dat niet de bedoeling is. Zie: https://www.rivm.nl/nieuw...-vandaag-uitgenodigd-voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Je hebt een brief van je werkgever nodig met een specifieke inhoud. Deze moet je bij het prikken laten zien, anders wordt je geweigerd.
Ik vind het eigenlijk al heel gek dat ze dan wel al afspraken inplannen voor mensen zonder de officiële uitnodiging. Dan zit je toch feitelijk in de weg voor mensen die de uitnodiging al wel hebben ?
Tenzij ze wat verder vooruit plannen en zeker weten dat die uitnodiging er komt voor de ingeplande datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Dat ben ik helemaal met je eens. Er is nu nog geen zicht wanneer wijkverpleging officieel uitgenodigd mag worden. Ze nemen nu echter al wel plekken is vanaf de 15e (moment waarop we in het noorden de eerste afspraak kunnen maken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Dit vind ik toch redelijk vreemd:

Waarom een prikker alleen een chirurgisch mondmasker hoeft te dragen

Dus je hebt een ziekte waarvan bekend is dat deze makkelijk over te dragen is via close contacts, zelfs bij assymptomatische besmettingen, maar omdat het de gewoonte in NL is om een minieme bescherming te dragen bij vaccinaties, wordt niet even de vraag gesteld of dat in dit geval wel een goed idee is.

What could possibly go wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:15:
Dit vind ik toch redelijk vreemd:

Waarom een prikker alleen een chirurgisch mondmasker hoeft te dragen

Dus je hebt een ziekte waarvan bekend is dat deze makkelijk over te dragen is via close contacts, zelfs bij assymptomatische besmettingen, maar omdat het de gewoonte in NL is om een minieme bescherming te dragen bij vaccinaties, wordt niet even de vraag gesteld of dat in dit geval wel een goed idee is.

What could possibly go wrong?
Chrirugisch is voldoende voor handelingen zonder kans op aerosolen. Alleen als je handelingen toepast waarbij aearosolen vrij kunnen komen is een FFP2 masker nodig. Als je iemand prikt en je hebt beide een chirurgisch masker op is het echt wel genoeg hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Zeker heeft iedereen zijn voors en tegens, dat erken ik zeker. Er werken heel veel goede mensen daar.

Waar ik moeite mee heb is dat de grootste wijkverplegingsorganisatie van Nederland de afspraken aan zijn laars lapt. Ik vind de afspraken ook niet goed, maar eenzijdig maar de boel negeren en je eigen pad volgen vind ik niet terecht.

Gek dat het dan zo druk is bij de lijnen. Er zijn nu duizenden wijkverpleegkundigen die bellen terwijl dat niet de bedoeling is. Zie: https://www.rivm.nl/nieuw...-vandaag-uitgenodigd-voor
Die link leg ik niet. De brief komt eraan. Wat maakt het dan uit of ik nu bel of vrijdag als ik het mailtje wel binnen hebt? Dit is zoeken naar argumenten waarom de ggd het druk heeft.
Ik ging er vanuit dat ook de wijkverpleging behoorde tot de groep die als eerste aan de beurt is. Als dit niet het geval was dan had die dame aan de telefoon mij echt wel teruggefloten en gezegd; bellen wanneer jullie mogen of de brief hebben. Dit heeft ze niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:48
Plenkske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Ik vind het eigenlijk al heel gek dat ze dan wel al afspraken inplannen voor mensen zonder de officiële uitnodiging. Dan zit je toch feitelijk in de weg voor mensen die de uitnodiging al wel hebben ?
Tenzij ze wat verder vooruit plannen en zeker weten dat die uitnodiging er komt voor de ingeplande datum.
Is kennelijk afhankelijk van de persoon die je aan de lijn krijgt. Mijn vrouw (verpleegkundige kleinschalig wonen) kreeg een "persoonlijke" email (naam in aanhef maar zal vast gescript zijn) van de projectleider vaccinatie dat de brief voor haar onderweg is en dat ze per direct een afspraak kan maken. De brief moet dan weer meegenomen worden naar de afspraak.
Zoals ik vanmorgen al schreef kreeg ze inderdaad niet de mogelijkheid om een afspraak te maken toen ze aangaf (of moest aangeven, niet hele gesprek gevolgd) dat de brief deze week komt maar er nog niet is.
Dit is weer teruggekoppeld aan de projectleider maar daar is nog geen reactie van gekomen.

Geen idee overigens of het een 'geheim' nummer is of al algemeen bekend maar op de Telegraaf is alweer een klacht te lezen "mijn vrouw belt al de hele dag naar nummer xxxxxx" maar komt er niet doorheen.
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.