Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11
Kan de Moderna vaccin de griepprik route volgen? Maw kunnen ze naar de huisartsen zodat de huisartsen prikken.
Of is onze hele vaccin beleid toegespitst op maar 1 vaccin en moet hier ook weer een nieuw draaiboek voor gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Die link leg ik niet. De brief komt eraan. Wat maakt het dan uit of ik nu bel of vrijdag als ik het mailtje wel binnen hebt? Dit is zoeken naar argumenten waarom de ggd het druk heeft.
Ik ging er vanuit dat ook de wijkverpleging behoorde tot de groep die als eerste aan de beurt is. Als dit niet het geval was dan had die dame aan de telefoon mij echt wel teruggefloten en gezegd; bellen wanneer jullie mogen of de brief hebben. Dit heeft ze niet gedaan.
Maar jij mág die brief nog niet krijgen. Alleen verpleeghuis en kleinschalig wonen. Er is nog geen akkoord van het ministerie voor wijkverpleging. Dit kun je niet afwentelen op GGD telefoniste die jou niet expliciet doorvraagt. Er is met de brancheverenigingen een werkafspraak gemaakt om het enigszins werkbaar te houden. Die vlieger gaat natuurlijk niet op als men zich er vervolgens niet aan houdt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Is kennelijk afhankelijk van de persoon die je aan de lijn krijgt. Mijn vrouw (verpleegkundige kleinschalig wonen) kreeg een "persoonlijke" email (naam in aanhef maar zal vast gescript zijn) van de projectleider vaccinatie dat de brief voor haar onderweg is en dat ze per direct een afspraak kan maken. De brief moet dan weer meegenomen worden naar de afspraak.
Zoals ik vanmorgen al schreef kreeg ze inderdaad niet de mogelijkheid om een afspraak te maken toen ze aangaf (of moest aangeven, niet hele gesprek gevolgd) dat de brief deze week komt maar er nog niet is.
Dit is weer teruggekoppeld aan de projectleider maar daar is nog geen reactie van gekomen.

Geen idee overigens of het een 'geheim' nummer is of al algemeen bekend maar op de Telegraaf is alweer een klacht te lezen "mijn vrouw belt al de hele dag naar nummer xxxxxx" maar komt er niet doorheen.
Wij hebben de brief per e-mail verstuurd én per post. Per post hoeft overigens niet, de brief (in pdf, dat dan wel) mag je ook digitaal laten zien bij het prikpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:48
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Wij hebben de brief per e-mail verstuurd én per post. Per post hoeft overigens niet, de brief (in pdf, dat dan wel) mag je ook digitaal laten zien bij het prikpunt.
Zo zal het bij haar ook gaan. Geen idee waarom men op deze manier een aankondiging heeft gedaan dat beide deze week komen inclusief foldermateriaal oid en verzocht heeft om alvast een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Maar jij mág die brief nog niet krijgen. Alleen verpleeghuis en kleinschalig wonen. Er is nog geen akkoord van het ministerie voor wijkverpleging. Dit kun je niet afwentelen op GGD telefoniste die jou niet expliciet doorvraagt. Er is met de brancheverenigingen een werkafspraak gemaakt om het enigszins werkbaar te houden. Die vlieger gaat natuurlijk niet op als men zich er vervolgens niet aan houdt.
Zou zeggen neem contact op met Jos en leg het voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Het is in ieder geval meer de verantwoordelijkheid van de GGD telefonist dan van de wijkverpleegkundigen zelf. Iets minder aanvallend mag wel hoor.

Overigens snap ik de verwarring wel enigszins, aangezien in alle overzichten wijkverpleging gewoon bij de eerste groep staat. Jij vertelt nu dat daarbinnen blijkbaar ook nog een volgorde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

13000 doses volgende week. Das de moeite van het rijden amper :X

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-50139918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 16-09 22:04
Moderna zou nooit heel veel vaccins leveren de komende maanden. Q1 slechts 200.000 personen.

[ Voor 5% gewijzigd door Arrne op 06-01-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Arrne schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:00:
Het is in ieder geval meer de verantwoordelijkheid van de GGD telefonist dan van de wijkverpleegkundigen zelf. Iets minder aanvallend mag wel hoor.

Overigens snap ik de verwarring wel enigszins, aangezien in alle overzichten wijkverpleging gewoon bij de eerste groep staat. Jij vertelt nu dat daarbinnen blijkbaar ook nog een volgorde is?
Voor zover ik aanval is dat gericht op de werkgever, niet op de verpleegkundige. Dit volgt ook maar de berichtgeving van de werkgever, dat snap ik best.

En alle werkgevers weten van die onderverdeling in de eerste groep.

[ Voor 5% gewijzigd door P_de_B op 06-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:39

NMH

Moderator General Chat
Dat is genoeg voor 6.500 mensen. Als de huisartsen zichzelf meenemen met het Moderna vaccin zoals de bedoeling is, dan zijn er nog niet eens genoeg om de 12.000 huisartsen die Nederland rijk is te vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:07:
[...]

Voor zover ik aanval is dat gericht op de werkgever, niet op de verpleegkundige. Dit volgt ook maar de berichtgeving van de werkgever, dat snap ik best.

En alle werkgevers weten van die onderverdeling in de eerste groep.
Maar het zou op zich wel enigszins van de zotte zijn als een werkgever zijn personeel zou kunnen oproepen om ff te bellen voor een vaccin waar ze (nog) niet voor in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Maar het zou op zich wel enigszins van de zotte zijn als een werkgever zijn personeel zou kunnen oproepen om ff te bellen voor een vaccin waar ze (nog) niet voor in aanmerking komen.
Hoe moet het anders? De werkgever is de enige die weet waar mensen werken. De overheid weet dat niet, daarom ligt die verantwoordelijkheid bij de werkgever en daarom vind ik het ook zo kwalijk dat sommige werkgevers zich er niet aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Hoe moet het anders? De werkgever is de enige die weet waar mensen werken. De overheid weet dat niet, daarom ligt die verantwoordelijkheid bij de werkgever en daarom vind ik het ook zo kwalijk dat sommige werkgevers zich er niet aan houden.
de laatste woorden waren dan ook het belangrijks 'voor vaccins waar ze niet voor in aanmerking komen'.

Zou helemaal lekker zijn als ze daardoor nog mensen in de test straat naar huis gaan sturen wat voor verspilling zorgt.

Maargoed; vragen om prioritering behoort daarmee wel tot het verleden. Gewoon gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Normaal gesproken zou ik zeggen filteren op de brieven (waarbij ik even voor het gemak aanneem dat de werkgever herkenbaar is of dat er een ander kenmerk is) en weer achteraan in de rij zoals de bedoeling was. In dit geval pak je daar echter de werknemers mee die ter goeder trouw een afspraak hebben gemaakt en ook gewoon veilig willen werken.
Smerige streek van de werkgever omdat je het niet kunt maken om dit te repareren cq terug te draaien en zal me niet verbazen als ze daar handig ge/misbruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ninjazx9r98 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:20:
Normaal gesproken zou ik zeggen filteren op de brieven (waarbij ik even voor het gemak aanneem dat de werkgever herkenbaar is of dat er een ander kenmerk is) en weer achteraan in de rij zoals de bedoeling was. In dit geval pak je daar echter de werknemers mee die ter goeder trouw een afspraak hebben gemaakt en ook gewoon veilig willen werken.
Smerige streek van de werkgever omdat je het niet kunt maken om dit te repareren cq terug te draaien en zal me niet verbazen als ze daar handig ge/misbruik van maken.
Ja, smerige streek voor de werkgever... En je klanten die blijkbaar eerder op de nominatie staan...

Maargoed... Us Joske flikt wel vaker een geintje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
NMH schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Dat is genoeg voor 6.500 mensen. Als de huisartsen zichzelf meenemen met het Moderna vaccin zoals de bedoeling is, dan zijn er nog niet eens genoeg om de 12.000 huisartsen die Nederland rijk is te vaccineren.
Zijn een aantal huisartsen die de prik niet nemen (Felix de tv dokter, Elke, Elens etc.) :)

Maar de levering nu zullen allemaal gebruikt worden, de tweede prik zit bij de volgende levering, kan me namelijk niet voorstellen dat ze nu maar de helft gebruiken en de andere helft voor over 3 weken pas uit de vriezer halen. Dan heb je heel veel extra vriezers nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Zijn een aantal huisartsen die de prik niet nemen (Felix de tv dokter, Elke, Elens etc.) :)

Maar de levering nu zullen allemaal gebruikt worden, de tweede prik zit bij de volgende levering, kan me namelijk niet voorstellen dat ze nu maar de helft gebruiken en de andere helft voor over 3 weken pas uit de vriezer halen. Dan heb je heel veel extra vriezers nodig
Zo staat het wel in alle plannen. Eerste vaccin pas toedienen als tweede binnen is. Dus functioneel wordt dit inderdaad voorraad aanhouden.

Maargoed, 24 vriezers zou genoeg moeten zijn voor miljoenen vaccins.

Edit: hoor net op het journaal dat ze in het ziekenhuis inderdaad 6 doses uit een potje trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

P_de_B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Chrirugisch is voldoende voor handelingen zonder kans op aerosolen. Alleen als je handelingen toepast waarbij aearosolen vrij kunnen komen is een FFP2 masker nodig. Als je iemand prikt en je hebt beide een chirurgisch masker op is het echt wel genoeg hoor.
Nou, laten we hopen dat men zich goed aan de protocollen houdt wat betreft handen wassen, gezicht aanraken, en vooral niet zelf besmet zijn als je mensen moet vaccineren...want een superspreader evenement bij de vaccinaties is natuurlijk ongewenst.

Gelet op hoe sommig medisch personeel over de vaccinaties denkt (d.w.z. ze willen het niet) houd ik mijn hart vast... :/

Edit:
Gezien dat sommigen problemen hebben met de leesvaardigheid: De reden dat ik mijn hart vasthoudt is dat sommige mensen in beroepen waar dat ongewenst is geen vaccinatie willen halen, en dat dat mogelijk negatieve gevolgen kan hebben. Mag ik dat niet benoemen ofzo?

Maar zie wat NMH schreef.

[ Voor 16% gewijzigd door Amphiebietje op 07-01-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Gelet op hoe sommig medisch personeel over de vaccinaties denkt (d.w.z. ze willen het niet) houd ik mijn hart vast... :/
Maar die komen daar toch niet? We moeten ook geen paniek creëren als dat niet nodig IS. Zo'n priklocatie is geen superspreader evenement hoor.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Holk
Amphiebietje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:26:
[...]

De ziekenhuizen waar de vaccinaties nu gestart zijn melden nu al 80-90% opkomst. Zullen we gewoon ophouden met dat nepnieuws over lage opkomst en lage bereidwilligheid, want die is er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor degenen die zich afvroegen hoe het zat met de PBM bij het prikken:

Waarom een prikker alleen een chirurgisch mondmasker hoeft te dragen https://www.nu.nl/coronav...sker-hoeft-te-dragen.html (via @NUnl)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 13:39

NMH

Moderator General Chat
Holk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:49:
De ziekenhuizen waar de vaccinaties nu gestart zijn melden nu al 80-90% opkomst. Zullen we gewoon ophouden met dat nepnieuws over lage opkomst en lage bereidwilligheid, want die is er niet
Ik zou het niet als nepnieuws willen bestempelen. Een week of twee geleden zagen we bijvoorbeeld nog dit soort berichten:
Weerstand tegen prik nog groot in de zorg
Van het personeel in verpleeg- en verzorgingstehuizen zegt ruim een vijfde een inenting zeker niet te willen en 13 procent ‘denkt van niet’. Nog eens 18 procent twijfelt.
Ik weet niet of het aan de werkplek ligt (ziekenhuis versus verpleeghuis) of dat de vaccinatiebereidheid sterk is toegenomen de laatste tijd (ik hoop van harte het laatste), maar je kunt het niet afdoen als nepnieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
NMH schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Ik zou het niet als nepnieuws willen bestempelen. Een week of twee geleden zagen we bijvoorbeeld nog dit soort berichten:

[...]

Ik weet niet of het aan de werkplek ligt (ziekenhuis versus verpleeghuis) of dat de vaccinatiebereidheid sterk is toegenomen de laatste tijd (ik hoop van harte het laatste), maar je kunt het niet afdoen als nepnieuws. :)
Als je een vakbond onder leden een onderzoek doet naar bereidheid van prikken (of staken) dan ga je een biased percentage krijgen. Plus de vraagstelling “neemt u een vaccinatie: Ja, Nee, Misschien” en dan alleen de Ja meenemen.. puntje bij paaltje gaat de overgrote meerderheid gewoon voor die prik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Ik denk ook dat die bereidheid nog wel toe gaat nemen door de media aandacht voor de huidige groep die zich laat vaccineren. De twijfelaars zul je daarmee wel mee krijgen. Er ontstaat imho wel een goed positief beeld van de groep die zich laat vaccineren in de media. Ik weet niet of dit georkestreerd is, maar het kan in ieder geval geen kwaad. Bijvoorbeeld: https://www.leidschdagblad.nl/cnt/DMF20210106_85976633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:11
Holk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Als je een vakbond onder leden een onderzoek doet naar bereidheid van prikken (of staken) dan ga je een biased percentage krijgen. Plus de vraagstelling “neemt u een vaccinatie: Ja, Nee, Misschien” en dan alleen de Ja meenemen.. puntje bij paaltje gaat de overgrote meerderheid gewoon voor die prik
Als ik het me goed herinner was een aardig deel bij die NU'91 peiling onder leden ook "verzorgend personeel", dat was een behoorlijk aantal maar geen (die-hard) medisch personeel.
Daarnaast was het iets van 35% wil, 35% misschien en heeft (goed te beantwoorden) vragen en de rest gaf op dat moment aan niet te willen. Waarbij dat bij die groep "verzorgende" die doorgaans ook jonger waren het grootste.
Kortom eigenlijk was het prima in lijn met de rest van NL vooral door die grote groep jonge verzorgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een en al positiviteit in ziekenhuizen na start vaccinaties, run op tijdsslots https://www.nu.nl/coronav...es-run-op-tijdsslots.html (via @NUnl)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGfCee8ZXk-FRAbF57ekR6oVqcA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rs4C2G0NeE3DGe57jwLRnU8w.png?f=user_large

Goede kop ook tijdens een pandemie _O-

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Holk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Daar heb ik niks over geschreven, leg me geen woorden in de mond.

Het enige wat ik noemde is dat sommige zorgmedewerkers in de media hebben gezegd dat ze zich niet zouden laten vaccineren. Als jij vindt dat dat laatste niet is gebeurd, tja...

*knip* Wat mij betreft tot hier. Jullie zijn het niet eens maar gaan elkaar dan aub niet woordelijk proberen af te vangen in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 07-01-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Vraag me gezien het bericht en de grafiek op de NOS van de RIVM toch wel af hoe ze hierbij komen https://nos.nl/artikel/23...men-al-volgende-week.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sG5WJq5erxLpCm6X-t0RJdlvzAM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BoapIkqwo5ntIwpg7Hib5eF7.jpg?f=user_large

70% van de vaccins in die grafiek zijn nog helemaal niet beschikbaar laat staan goedgekeurd of een aanvraag ingediend (alle blauwe)

Sanofi/GSK duurt nog minimaal een jaar https://www.parool.nl/wer...n-vertraging-op~bbdd31df/
CureVac zit nog in test (zijn veel bijwerkingen)
Janssen Nog geen concrete data of echte resultaten bekend> zit nog in test.
AstraZeneca wordt her test aangezien er wat fouten in het onderzoek zaten, lage efficiëntie (vooral bij 50+ jaar) en wil samenwerken wil samen met het Russische Sputnik V om de efficiëntie te verbeteren naar 90% (weer nieuw traject)

Zou mij heel erg verbazen Als er ook maar 1 klaar en goedgekeurd is en/of er voldoende levering van is zodat hier begin Q2 massaal mee geënt kan worden.
Voor de zorg staat en mensen met een medische indicatie 18>60 zelfs al over 1,5 maand volgens de grafiek van de RIVM data.
Zie het persoonlijk niet gebeuren.

De Duitsers zo te zien ook niet aangezien deze buiten de EU om een hoop extra vaccinaties bij Pfizer hebben besteld. https://nos.nl/artikel/23...-vaccins-dan-rest-eu.html

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 07-01-2021 00:15 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
*knip* Dit voegt zo niets toe aan deze discussie

[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 07-01-2021 08:15 ]

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
fast-server schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:08:
Vraag me gezien het bericht en de grafiek op de NOS van de RIVM toch wel af hoe ze hierbij komen https://nos.nl/artikel/23...men-al-volgende-week.html

[Afbeelding]

70% van de vaccins in die grafiek zijn nog helemaal niet beschikbaar laat staan goedgekeurd of een aanvraag ingediend (alle blauwe)

Sanofi/GSK duurt nog minimaal een jaar https://www.parool.nl/wer...n-vertraging-op~bbdd31df/
CureVac zit nog in test (zijn veel bijwerkingen)
Janssen Nog geen concrete data of echte resultaten bekend> zit nog in test.
AstraZeneca wordt her test aangezien er wat fouten in het onderzoek zaten, lage efficiëntie (vooral bij 50+ jaar) en wil samenwerken wil samen met het Russische Sputnik V om de efficiëntie te verbeteren naar 90% (weer nieuw traject)

Zou mij heel erg verbazen Als er ook maar 1 klaar en goedgekeurd is en/of er voldoende levering van is zodat hier begin Q2 massaal mee geënt kan worden.
Voor de zorg staat en mensen met een medische indicatie 18>60 zelfs al over 1,5 maand volgens de grafiek van de RIVM data.
Zie het persoonlijk niet gebeuren.

De Duitsers zo te zien ook niet aangezien deze buiten de EU om een hoop extra vaccinaties bij Pfizer hebben besteld. https://nos.nl/artikel/23...-vaccins-dan-rest-eu.html
GSK/Sanofi verwachten in Q4 te kunnen leveren als hun nieuwe studie goed gaat. Janssen verwacht in maart al in te kunnen dienen. AZ krijgt waarschijnlijk binnenkort goedkeuring op basis van de huidige resultaten. Zo slecht als jij het voorstelt, gaat het dus niet.

Ik vraag me ook af waar je je informatie vandaan haalt dat AZ minder goed bij ouderen zou werken en dat CureVac veel bijwerkingen zou hebben. Voor CureVac kan ik alleen maar fase 1-resultaten vinden waarbij het goed getolereerd wordt bij de volledige dose range en bij AZ was er het punt dat de half/heel dosering niet getest is bij ouderen omdat het een subcohort was van een fase 2-studie. In de andere data blijkt juist dat het in ouderen prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
Eventuele overschotten van Pfizer en Moderna zouden eventueel ook aan de daarvoor niet bestemde groepen gegeven kunnen worden, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@RoD

https://www.fiercebiotech...al-trial-covid-19-vaccine

A higher proportion of subjects who received 12 µg of CVnCoV had moderate to severe fever, headache and fatigue than was seen in the BioNTech-Pfizer phase 3

Wat ik uit het onderzoek van AtraZeneca begreep is dat juist bij de groep met mensen tot 55 jaar een hogere efficiëntie is gehaald (90%) en in de groep waar wel 55 plusser bijzaten een heel stuk minder en dat daardoor de gemiddelde efficiëntie 70,2% is.
https://www.thelancet.com...-6736(20)32623-4/fulltext

Ze zijn niet voor niets aan het kijken of ze delen kunnen lenen.mixen (sputnik v) zodat de efficiëntie omhoog gaat https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Nadat er een aanvraag is gedaan bij het EMA duurt het een week of 4 tot goedkeuring (mits alles in orde is)
Gezien de goede testresultaten van Moderna en Pfizer heeft het EMA nu echter ook wel een benchmark/kader het zal voor bedrijven dus niet makkelijk worden om zo maar even toegelaten te worden.

Dat de Duitsers al heel veel extra vaccins besteld hebben buiten de EU om ( is on Duits om dit te doen) geeft wel aan dat ze niet zoveel vertrouwen hebben in het inkoop beleid van de EU.

Persoonlijk snap ik dit ook wel, waarom wachten op vaccins welke nog niet gekeurd en beschikbaar zijn en als ze dit zijn met grote waarschijnlijkheid niet de 95% efficiëntie halen van het vaccin wat al wel beschikbaar is (Pfizer) > dan koop je gewoon goede bij> sneller ingeënt sneller terug naar normaal sneller geld verdienen.
Ik hoop dat Nederland dit ook gaan doen, ook al kost het 200 miljoen extra... als je hiermee een kwartaal bespaart en een hogere vaccinatie graad hebt (door betere efficiëntie vaccin) sneller weer naar normaal> productie draaien >win win.

Daarnaast willen de meeste mensen gewoon het beste vaccin, als er 1 met 70% is en 1 met 95% dan willen ze deze laatste, kan de overheid de rest doneren aan minder bedeelde landen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
fast-server schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:50:
@RoD

A higher proportion of subjects who received 12 µg of CVnCoV had moderate to severe fever, headache and fatigue than was seen in the BioNTech-Pfizer phase 3
Dat is een bijzinnetje. Ik zie nog geen data. Dit moeten we echt afwachten. Je kan niet een fase 1-studie met een klein cohort per dosis vergelijken met een fase 3-studie. Bovendien zijn het nog altijd dezelfde milde bijwerkingen zoals bij Pfizer/Moderna ook gezien. De vraag is of dit relevant is.
Wat ik uit het onderzoek van AtraZeneca begreep is dat juist bij de groep met mensen tot 55 jaar een hogere efficiëntie is gehaald (90%) en in de groep waar wel 55 plusser bijzaten een heel stuk minder en dat daardoor de gemiddelde efficiëntie 70,2% is.
https://www.thelancet.com...-6736(20)32623-4/fulltext
Dit mag je niet met elkaar vergelijken. Het gaat om een andere dosering die doordat het alleen (per ongeluk) in fase 2 is getest niet op ouderen is toegepast. De dosering in de fase 3 werkt prima, maar was alleen gemiddeld genomen minder effectief, zonder dat er iets gezegd is over de verschillen tussen leeftijdsgroepen. Daarom doen ze de fase 3 overnieuw.
Ze zijn niet voor niets aan het kijken of ze delen kunnen lenen.mixen (sputnik v) zodat de efficiëntie omhoog gaat https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T
Dat heeft niets met de resultaten van de fase 2/3 te maken en het opnieuw doen van de fase 3 met de half/heel dosering. Dit is een zijspoor.
Nadat er een aanvraag is gedaan bij het EMA duurt het een week of 4 tot goedkeuring (mits alles in orde is)
Gezien de goede testresultaten van Moderna en Pfizer heeft het EMA nu echter ook wel een benchmark/kader het zal voor bedrijven dus niet makkelijk worden om zo maar even toegelaten te worden.
Zoals ik al vaker in dit topic heb gemeld: zo werkt de EMA niet. De toelating van Moderna/Pfizer is niet relevant voor de beoordeling van AZ.
Dat de Duitsers al heel veel extra vaccins besteld hebben buiten de EU om ( is on Duits om dit te doen) geeft wel aan dat ze niet zoveel vertrouwen hebben in het inkoop beleid van de EU.

Persoonlijk snap ik dit ook wel, waarom wachten op vaccins welke nog niet gekeurd en beschikbaar zijn en als ze dit zijn met grote waarschijnlijkheid niet de 95% efficiëntie halen van het vaccin wat al wel beschikbaar is (Pfizer) > dan koop je gewoon goede bij> sneller ingeënt sneller terug naar normaal sneller geld verdienen.
Ik hoop dat Nederland dit ook gaan doen, ook al kost het 200 miljoen extra... als je hiermee een kwartaal bespaart en een hogere vaccinatie graad hebt (door betere efficiëntie vaccin) sneller weer naar normaal> productie draaien >win win.

Daarnaast willen de meeste mensen gewoon het beste vaccin, als er 1 met 70% is en 1 met 95% dan willen ze deze laatste, kan de overheid de rest doneren aan minder bedeelde landen.
Het inkoopbeleid is opgestart toen de resultaten van de trials nog niet bekend waren. Toen leek het er overigens ook op dat AZ de koploper was. Maar in wetenschap is niets zeker. Achteraf kun je zeggen dat ze beter alles van Pfizer/Moderna hadden kunnen opkopen, maar dat is precies dat: achteraf. Dit is vantevoren niet te voorspellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ninjazx9r98
ninjazx9r98 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:20:
Even een quote van mezelf maar het is een aanvulling hierop.

Vandaag kwam de brief binnen voor mijn vrouw. In de enveloppe een brief dat je een afspraak mag maken, brief van het RIVM en een A5 formaat flyer achtig papier van haar werkgever met extra info zoals contactgegevens van een interne helpdesk waar je met al je vragen terecht kunt en nog wat andere info.
Bellen met de GGD werkte direct, geen wachttijd maar wel even een bandje aanhoren wat aangepast is ten opzichte van gisteren. Wordt nu duidelijk melding gemaakt dat je zonder brief geen afspraak kunt/mag maken voor je iemand te spreken krijgt.

BSN nummer moet je doorgeven en er wordt een controle gedaan op geboortedatum plus adres. Hierna volgen vragen van toestemming voor het delen van informatie met de huisarts en het RIVM. Vervolgens vragen of je recent getest bent, corona hebt gehad, reeds gevaccineerd bent, bezig bent met IVF of zwanger bent.
Hierna de mogelijkheid om een locatie te kiezen op basis van de eigen postcode (in de brief stond Amsterdam RAI, de werkgever zit in Amsterdam) en dat werd Huizen. Voor bevestiging wordt gevraagd om een mobiel nummer plus e-mail.
Gesprek wordt beëindigd met nog wat extra informatie, graag vijf minuten voor tijd aanwezig zijn op de locatie, mondkapje verplicht en wat je allemaal mee moet nemen.

Stond op de speaker dus ik kon meeluisteren maar al met al heel professioneel en een zeer vriendelijk persoon aan de lijn. Mijn vrouw had tussendoor nog een vraag over de snelheid van de werking na de tweede vaccinatie. Die is medisch, kan en mag niet beantwoord worden maar je krijgt meteen een telefoonnummer waar je wel terecht kan met dergelijke vragen.
Al met al zeer tevreden en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
ninjazx9r98 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Even een quote van mezelf maar het is een aanvulling hierop.

Vandaag kwam de brief binnen voor mijn vrouw. In de enveloppe een brief dat je een afspraak mag maken, brief van het RIVM en een A5 formaat flyer achtig papier van haar werkgever met extra info zoals contactgegevens van een interne helpdesk waar je met al je vragen terecht kunt en nog wat andere info.
Bellen met de GGD werkte direct, geen wachttijd maar wel even een bandje aanhoren wat aangepast is ten opzichte van gisteren. Wordt nu duidelijk melding gemaakt dat je zonder brief geen afspraak kunt/mag maken voor je iemand te spreken krijgt.

BSN nummer moet je doorgeven en er wordt een controle gedaan op geboortedatum plus adres. Hierna volgen vragen van toestemming voor het delen van informatie met de huisarts en het RIVM. Vervolgens vragen of je recent getest bent, corona hebt gehad, reeds gevaccineerd bent, bezig bent met IVF of zwanger bent.
Hierna de mogelijkheid om een locatie te kiezen op basis van de eigen postcode (in de brief stond Amsterdam RAI, de werkgever zit in Amsterdam) en dat werd Huizen. Voor bevestiging wordt gevraagd om een mobiel nummer plus e-mail.
Gesprek wordt beëindigd met nog wat extra informatie, graag vijf minuten voor tijd aanwezig zijn op de locatie, mondkapje verplicht en wat je allemaal mee moet nemen.

Stond op de speaker dus ik kon meeluisteren maar al met al heel professioneel en een zeer vriendelijk persoon aan de lijn. Mijn vrouw had tussendoor nog een vraag over de snelheid van de werking na de tweede vaccinatie. Die is medisch, kan en mag niet beantwoord worden maar je krijgt meteen een telefoonnummer waar je wel terecht kan met dergelijke vragen.
Al met al zeer tevreden en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Dank je voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Is er al iets bekend over het vaccineren van daklozen en de illegalen populatie? Lopen (volgens de laatste schattingen) 60.000 illegalen in Nederland.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:38:
Is er al iets bekend over het vaccineren van daklozen en de illegalen populatie? Lopen (volgens de laatste schattingen) 60.000 illegalen in Nederland.
Als je maar 75/80 of zelfs 90% nodig hebt dan heb je die 60k mensen niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 14:18
Die mogen zich melden als er nog vaccins over zijn 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:22
Duitsland heeft de ieder-voor-zich-strategie ‘afgetrapt’: https://www.volkskrant.nl...miljoen-vaccins~b3792452/

Wel belangrijk detail: het contract is al in september gesloten. Maar zou mij niet verbazen als dit een precedentwerking geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
Waren er trouwens niet 6 of 7 dosissen te verkrijgen uit 1 potje i.p.v. 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Waar zit het ‘m eigenlijk in dat de productie en distributie van de vaccins (in verhouding) niet snel verlopen? Ik begreep dat dat aan de grondstoffen ligt en daar is niet veel tegen te doen. Als het een kwestie van opschalen is, waarom dan niet met allerlei bedrijven de handen ineen slaan om zo snel mogelijk die vaccins eruit te perzen?

Uiteraard te makkelijk gedacht, denk ik. Maar ik vroeg het me wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Het lijkt dat Sanofi zoiets wil doen nu: https://www.reuters.com/a...anthem&utm_source=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is er iemand verbaasd dat de Jonge weer beloftes heeft gedaan die hij niet hard kan hardmaken.
https://nos.nl/l/2363486
Zijn levensmotto lijkt te zijn “overpromise underdeliver”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
TrailBlazer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:43:
Is er iemand verbaasd dat de Jonge weer beloftes heeft gedaan die hij niet hard kan hardmaken.
De vlag gaat hier uit als hij weg is. Het probleem hier is echter niet eens zozeer dat het schema nu al niet meer klopt, maar dat hij de vertraging maandag al wist en dat niet gemeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Maar als ik het goed begrijp vallen de resultaten uit de eerste test tegen? Het lijkt me dan wat riskant om al op grote schaal te produceren. Dat lijkt me vooral iets voor Pfizer, Moderna, AZ en Janssen iets nu. Ik vraag me af waarom dat niet gebeurt. Wellicht is daar een logische reden voor, maar als het puur een kwestie van opschalen is, dan lijkt me het niet raar om dat zo snel mogelijk te doen in samenwerking met allerlei partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Niet verbaasd. Maar buiten dat hij dit bij het opstellen van de brief wellicht had kunnen weten, is dit wel een logische realiteit. Hier hebben alle landen last van.
Wat ik nu sterk zou vinden is als hij zou proberen de leverantie van bijvoorbeeld AZ te versnellen. Geen idee hoe de EMA werkt, maar zou mooi zijn als die goedkeuring vlotter kan waardoor we wel de planning kunnen halen.
Beetje zoals mij vroegere werkgever tegen mij zei als er iets tegenzat. “Zo, dat is inderdaad vervelend. En hoe ga JIJ dit nu oplossen?”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54

ultimateharry

Team Slayer:-)

Soccer98 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:52:
[...]

De vlag gaat hier uit als hij weg is. Het probleem hier is echter niet eens zozeer dat het schema nu al niet meer klopt, maar dat hij de vertraging maandag al wist en dat niet gemeld heeft.
Exact, beschikbaarheid van vaccins zal het hele jaar nog aan verandering onderhevig zijn. Zeker voor de vaccins die nog goedgekeurd moeten worden, maar ook de productie-capaciteit moet door de producenten worden gerealiseerd / opgebouwd. Dat kan tegenvallen (of meevallen). Ook zie je dat de EU nog vaccins bijbestelt (Pfizer bijvoorbeeld).

De Jonge moet echter wel de laatste stand van zaken meenemen in zijn communicatie / planning, en de infrastructuur (IT registratie-systemen, locatie, bemensing, procedures) zo snel mogelijk optuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Soccer98 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:54:
[...]

Maar als ik het goed begrijp vallen de resultaten uit de eerste test tegen? Het lijkt me dan wat riskant om al op grote schaal te produceren. Dat lijkt me vooral iets voor Pfizer, Moderna, AZ en Janssen iets nu. Ik vraag me af waarom dat niet gebeurt. Wellicht is daar een logische reden voor, maar als het puur een kwestie van opschalen is, dan lijkt me het niet raar om dat zo snel mogelijk te doen in samenwerking met allerlei partijen?
Daarom gaan ze nu (wellicht?) hun productiecapaciteit inzetten om bijvoorbeeld het Pfizer vaccin te maken denk ik. Hun productielijnen zijn wel goed, hun recept niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Daarom gaan ze nu (wellicht?) hun productiecapaciteit inzetten om bijvoorbeeld het Pfizer vaccin te maken denk ik. Hun productielijnen zijn wel goed, hun recept niet.
Ah oké, helder wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Dit is ook wel proberen hem op ieder punt te pakken. Er stonden al veel voorbehouden in de kamerbrief. Als je wilt dat hij 100% nakomt wat hij zegt kan hij alleen schrijven: "ik heb onvoldoende informatie, als de leveringen binnen zijn horen jullie" en dan is hij niet open genoeg en is er onvoldoende tijd om te reageren.

Ik ben het echt niet met alle stappen eens, maar we moeten ook proberen ieder woord op de weegschaal te leggen. Dat draagt helemaal niets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gisteren zag ik via de Instagram stories van RTLnieuws (hun nieuws neem ik al tijden met een korrel zout) dat de wijkverpleging nergens in de route word benoemd; enige waar ik dan denk dat we onder geschoven worden is “overige zorgverleners” en die zijn in april aan de beurt. Hoe kan het dat er meerdere route kaarten in omloop zijn? Dit is toch verwarring tot de max? Ik klaag niet want ik heb mijn brief/uitnodiging intussen binnen maar het wringt wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Reken daar maar niet op. Hele andere productie methode. Tegen de tijd dat dat draait, kunnen ze nooit meer met hun eigen spul aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Dit is ook wel proberen hem op ieder punt te pakken. Er stonden al veel voorbehouden in de kamerbrief. Als je wilt dat hij 100% nakomt wat hij zegt kan hij alleen schrijven: "ik heb onvoldoende informatie, als de leveringen binnen zijn horen jullie" en dan is hij niet open genoeg en is er onvoldoende tijd om te reageren.

Ik ben het echt niet met alle stappen eens, maar we moeten ook proberen ieder woord op de weegschaal te leggen. Dat draagt helemaal niets bij.
Als hij het al wist bij het schrijven van de brief is het geen voorbehoud maar een feit. Ik begrijp dat alles continue veranderd maar meld gewoon wat je op dit moment weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:19:
Gisteren zag ik via de Instagram stories van RTLnieuws (hun nieuws neem ik al tijden met een korrel zout) dat de wijkverpleging nergens in de route word benoemd; enige waar ik dan denk dat we onder geschoven worden is “overige zorgverleners” en die zijn in april aan de beurt. Hoe kan het dat er meerdere route kaarten in omloop zijn? Dit is toch verwarring tot de max? Ik klaag niet want ik heb mijn brief/uitnodiging intussen binnen maar het wringt wel een beetje.
Jawel hoor, zie bijvoorbeeld: https://ggdghor.nl/actuee...rgorganisaties-en-zzpers/

en de kamerbrief vaccinatie: https://www.rijksoverheid...pdate-stand-van-zaken.pdf

In deze brief staat zelfs niet het voorbehoud om wijkverpleging later uit te nodigen (in alle communictie van VWS naar werkgevers wel).

En daar wringt het ONTZETTEND wat mij betreft. Sommige werkgevers trekken zich niets aan van de rest en doen gewoon hun eigen ding.

[ Voor 5% gewijzigd door P_de_B op 08-01-2021 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Reken daar maar niet op. Hele andere productie methode. Tegen de tijd dat dat draait, kunnen ze nooit meer met hun eigen spul aan de slag.
Zou best kunnen hoor, ik zal alleen het nieuwsbericht van Reuters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:22:
[...]

Jawel hoor, zie bijvoorbeeld: https://ggdghor.nl/actuee...rgorganisaties-en-zzpers/

en de kamerbrief vaccinatie: https://www.rijksoverheid...pdate-stand-van-zaken.pdf

In deze brief staat zelfs niet het voorbehoud om wijkverpleging later uit te nodigen (in alle communictie van VWS naar werkgevers wel).

En daar wringt het ONTZETTEND wat mij betreft. Sommige werkgevers trekken zich niets aan van de rest en doen gewoon hun eigen ding.
Je kan roepen wat je wilt. In die kamer brief word in de eerste paragraaf gezegd dat de wijkverpleging kan bellen vanaf 4 januari voor een afspraak. Hier ontvangen ze een brief(die heb ik) voor van de werkgever. Er wordt niet gezegd dat we moeten wachten totdat iedereen in de acute zorg en verpleeghuiszorg is gevaccineerd.

Vanaf pagina 8 word gesproken over de thuiswonende ouderen van 60-75 en 75+ plus. Nog geen woord over de wijkverpleging die die groep verpleegt. Later in de brief word de GGZ ompleet verklaard en uitgelegd maar nog geen woord over de wijkverpleging.

Dus ik snap je frustratie niet helemaal. Die link omtrent uitnodiging en de koepelorganisatie waar mijn werkgever onder valt zegt nog niets. Ik weet niet of mijn werkgever al een "go" heeft ontvangen of niet dat wordt niet gedeeld. Alleen maar: hier is je brief en bel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:22:
[...]

Zou best kunnen hoor, ik zal alleen het nieuwsbericht van Reuters.
Ik was ietwat kort door de bocht zie ik. Mijn aanname is dat als ze resources gaan omzetten naar Pfizer, hun eigen vaccin dusdanig tegenvalt dat we daar niet zoveel meer van hoeven te verwachten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 13:30
Ik vind dit bericht van NOS wel erg makkelijk en in het rijtje "niks nieuws". Het staat al de hele ochtend als eerste artikel op de website van ze, alsof het groot nieuws is dus.
Maar als je gewoon alle berichten en tabellen over de vaccin leveringen goed leest dan is dit niks nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Ik vind dit bericht van NOS wel erg makkelijk en in het rijtje "niks nieuws". Het staat al de hele ochtend als eerste artikel op de website van ze, alsof het groot nieuws is dus.
Maar als je gewoon alle berichten en tabellen over de vaccin leveringen goed leest dan is dit niks nieuws.
Eergisteren hetzelfde met die niet gedane bestelling voor Moderna...
In feite is de mosterd na de maaltijd niet vooraf besteld, maar blinde paniek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
TrailBlazer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Als hij het al wist bij het schrijven van de brief is het geen voorbehoud maar een feit. Ik begrijp dat alles continue veranderd maar meld gewoon wat je op dit moment weet.
Deze informatie was ook gewoon beschikbaar, als wij het kunnen zien en al vraagtekens stellen dan moeten bij een minister zeker alle alarm bellen al af gaan.

https://nos.nl/artikel/23...-vaccins-komen-later.html
Als je ook kijkt wat hij aangeeft en wat waarschijnlijk zo is dan zitten daar ook al weer maanden tussen laat staan (genoeg) levering.

Wat ik dus eigenlijk al schreef in mijn vorige post (>alle blauwe)

Kan me niet aan de onderstelling onttrekken dat dit vooral goed houdertjes zijn en zich tegelijk al indekt, tegen de tijd dat er verantwoording of vragen over komen zijn de verkiezingen immers ook alweer geweest...
Later wordt de schuld naar de EU geschoven (terwijl Nederland zelf ook die kar trok> initiatief)

Tussen aanvraag en goedkeuring zit een week of 4, denk dat ze nu echt duimen zitten te draaien en hopen dat AstraZeneca voor de verkiezingen goedgekeurd is zodat ze nog goed nieuws kunnen brengen om de verliezen proberen te beperken.
Als je de hele situatie zakelijk bekijkt is het gewoon een grote blamage en faalbeleid, daar hebben de Duitsers gewoon gelijk in.
Nederland had in de zomer al klaar kunnen zijn met enten en had daar zeker een kwartaal mee bespaard, denk dat de verliezen in een kwartaal veel hoger zouden zijn dan extra betalen voor extra goede vaccins.

De EU en Nederland hebben gegokt en verloren, niet naar signalen gekeken (welke vaccins het eerste klaar zouden zijn om extra te kopen, ondanks extra aangeboden) en betaald een stuk minder waardoor de prioriteit niet op EU levering ligt > Israël betaald meer en kreeg ook meer en sneller ondanks een latere deal> 15%+ mensen al geënt> hier 0,3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Je kan roepen wat je wilt. In die kamer brief word in de eerste paragraaf gezegd dat de wijkverpleging kan bellen vanaf 4 januari voor een afspraak. Hier ontvangen ze een brief(die heb ik) voor van de werkgever. Er wordt niet gezegd dat we moeten wachten totdat iedereen in de acute zorg en verpleeghuiszorg is gevaccineerd.

Vanaf pagina 8 word gesproken over de thuiswonende ouderen van 60-75 en 75+ plus. Nog geen woord over de wijkverpleging die die groep verpleegt. Later in de brief word de GGZ ompleet verklaard en uitgelegd maar nog geen woord over de wijkverpleging.

Dus ik snap je frustratie niet helemaal. Die link omtrent uitnodiging en de koepelorganisatie waar mijn werkgever onder valt zegt nog niets. Ik weet niet of mijn werkgever al een "go" heeft ontvangen of niet dat wordt niet gedeeld. Alleen maar: hier is je brief en bel maar.
ONZIN. Buurtzorg weet dondersgoed dat het niet de bedoeling was. GEEN wijkverpleegorganisatie heeft een GO gehad. Jij persoonlijk verwijt ik niets hoor, dat snap ik prima. Maar je werkgever wel. Die kamerbrief is onduidelijk, maar de communicatie rechtstreeks naar werkgevers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:04:
[...]

ONZIN. Buurtzorg weet dondersgoed dat het niet de bedoeling was. GEEN wijkverpleegorganisatie heeft een GO gehad. Jij persoonlijk verwijt ik niets hoor, dat snap ik prima. Maar je werkgever wel. Die kamerbrief is onduidelijk, maar de communicatie rechtstreeks naar werkgevers niet.
Dan nog snap ik niet waarom de wijkverpleging moet wachten. Wij verplegen de groepen die tussen wal en schip vallen. Te goed voor ziekenhuizen en verpleeghuizen maar niet in staat om voor zichzelf te kunnen zorgen. Tevens moeten wij signaleren en zorgen dat men niet ziek word of dat er tijdig doorverwezen word. Verplegen wij ook covid patiënten die geen bed in een zorghotel of ziekenhuis krijgen, verplegen wij ook ernstig zwakke mensen (COPD, dementie, kanker etc). In maart stonden wij ook al achteraan de rij met beschermingsmiddelen en nu staan we weer achteraan de rij voor een vaccinatie? Ik snap wel dat Jos zegt: dikke toeter; hier is je brief ga maar bellen. We hebben het hier wel over meer dan 1000 teams en 10.000 medewerkers en dat is alleen Buurtzorg. We hebben ook kraamzorg, pensions, hospice en huishoudelijke hulp. Die staan dus ook achteraan de rij

Als ik even ongegeneerd mag roepen zou je ook kunnen zeggen dat de wijkverpleging iets meer voorrang had mogen krijgen in het hele traject.

[ Voor 4% gewijzigd door Mrjraider op 08-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Mrjraider dat gevoel snap ik ook, maar dat geeft een werkgever nog niet het recht om voor te dringen.

Maar als we naar het advies van de gezondheidsraad kijken:
5.1.3 Benodigde doses vaccin
Om alle ouderen en medische risicogroepen met een toegenomen risico
op sterfte te vaccineren moeten naar schatting ten minste 5 miljoen
mensen gevaccineerd worden. Voor het vaccineren van zorgmedewerkers
in verpleeghuizen, de thuiszorg en de langdurige zorg en van mantelzorgers die direct contact hebben met medische risicogroepen, moeten
naar schatting 1,5 miljoen mensen gevaccineerd worden.
5.3.3 Benodigde doses vaccin
Voor het vaccineren van alle zorgmedewerkers (inclusief verpleeghuizen
en thuiszorg) en mantelzorgers zullen naar schatting ten minste 2 miljoen
mensen gevaccineerd moeten worden
1,5-2 miljoen nodig, 165k beschikbaar. Something's gotta give.

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:25:
@Mrjraider dat gevoel snap ik ook, maar dat geeft een werkgever nog niet het recht om voor te dringen.

Maar als we naar het advies van de gezondheidsraad kijken:

[...]

[...]

1,5-2 miljoen nodig, 165k beschikbaar. Something's gotta give.
Ik weet dat de grote baas in opzichten ook zijn eigen plan trekt en dit is er een van. Of het "eerlijk" is laat ik in het midden maar ik snap hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Dan nog snap ik niet waarom de wijkverpleging moet wachten. Wij verplegen de groepen die tussen wal en schip vallen. Te goed voor ziekenhuizen en verpleeghuizen maar niet in staat om voor zichzelf te kunnen zorgen.
En dát ben ik wel met je eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Ik weet dat de grote baas in opzichten ook zijn eigen plan trekt en dit is er een van. Of het "eerlijk" is laat ik in het midden maar ik snap hem wel.
Ik niet, onze verpleeghuismedewerkers kunnen pas over weken een afspraak maken omdat veel al vol zit. Ik weet inmiddels van heel veel wijkverpleegkundigen van buurtzorg dat zij al eerder zijn :(

Egoïstisch gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Breek me de bek niet open... Heb wat ervaringen met de man..

Eerlijk is denk ik niet het juiste woord in deze. Elke keer dat er een club voorrang krijgt (of neemt) wijken we af van het opgestelde plan. Nu kan ik niet beoordelen of dat ook daadwerkelijk het beste plan is, maar ik kan er bij het lezen van het advies weinig gaten in schieten. Dus los van eerlijk; is het eigenlijk haast sabottage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Ik niet, onze verpleeghuismedewerkers kunnen pas over weken een afspraak maken omdat veel al vol zit. Ik weet inmiddels van heel veel wijkverpleegkundigen van buurtzorg dat zij al eerder zijn :(

Egoïstisch gedrag.
Egoïstisch van de wijkverpleegkundige of van de werkgever want ook ik kan dus over een kleine twee weken de vaccinatie halen.
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Breek me de bek niet open... Heb wat ervaringen met de man..

Eerlijk is denk ik niet het juiste woord in deze. Elke keer dat er een club voorrang krijgt (of neemt) wijken we af van het opgestelde plan. Nu kan ik niet beoordelen of dat ook daadwerkelijk het beste plan is, maar ik kan er bij het lezen van het advies weinig gaten in schieten. Dus los van eerlijk; is het eigenlijk haast sabottage.
Sabotage vind ik wel wat overdreven. Want het word gewoon aangegeven. Ook had de GGD hier een deel coördinatie kunnen oppakken door gewoon nee te verkopen aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Egoïstisch van de wijkverpleegkundige of van de werkgever want ook ik kan dus over een kleine twee weken de vaccinatie halen.

[...]

Sabotage vind ik wel wat overdreven. Want het word gewoon aangegeven. Ook had de GGD hier een deel coördinatie kunnen oppakken door gewoon nee te verkopen aan de telefoon.
Tsjah, er is een strategie, die zou optimaal moeten zijn, en daar wordt geforceerd vanaf geweken.

Nogmaals; ik snap je persoonlijke gevoelens in deze echt wel. Zou liefst ook morgen die spuit in mn flikker hebben, maar ze zijn er nou eenmaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:41:
[...]

GGD hier een deel coördinatie kunnen oppakken door gewoon nee te verkopen aan de telefoon.
Vooral van de werkgever, jij had dit niet kunnen weten.

Wij hebben nu tientallen verpleegkundigen uit verpleeghuizen die pas afspraak kunnen krijgen medio maart (!). En ondertussen zien en horen we alleen maar wijkverpleegkundigen van buurtzorg die al een afspraak hebben. Het was heel duidelijk dat verpleeghuis eerst zou om grote uitbraken te voorkomen. Wij hebben cohortafdelingen vol liggen en collega's in de buurt hebben tientallen bewoners ziek. Maar vaccin kan niet omdat ziekenhuis en niet luisterende wijkzorgorgansiaties voor gaan :|

Nogmaals, ik heb ontzettend veel respect voor wijkverpleegkundigen en -verzorgenden. En ik gun ze echt ook zsm het vaccin, maar het gaat nu ten koste van de verpleeghuismedewerkers. En dat vind ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Wolly op 08-01-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Natuurlijk kan informatie veranderen. Maar als er staat dat de informatie al bekend was op dat punt gaat er toch wel iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:11:
Wij hebben nu tientallen verpleegkundigen uit verpleeghuizen die pas afspraak kunnen krijgen medio maart (!).
Dan vraag ik me af, ligt dat aan de beschikbare vaccins of aan de beschikbare prikkers.
Als het laatste het geval is dan dienen ze op te schalen.

Ik las laatst dat ze op de 25 GGD locaties iets van 30k per week kunnen prikken ? Dat is m.i. een erg laag aantal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Soccer98 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:00:
Waar zit het ‘m eigenlijk in dat de productie en distributie van de vaccins (in verhouding) niet snel verlopen? Ik begreep dat dat aan de grondstoffen ligt en daar is niet veel tegen te doen. Als het een kwestie van opschalen is, waarom dan niet met allerlei bedrijven de handen ineen slaan om zo snel mogelijk die vaccins eruit te perzen?

Uiteraard te makkelijk gedacht, denk ik. Maar ik vroeg het me wel af.
Ja het is wel ietsje makkelijk gedacht :P. Ik zit er middenin en we doen echt retehard ons best! De productie en distributie gaat vanuit mijn optiek wel heel snel :). "opschalen" is niet effe gedaan. Je hebt niet te maken met 'simpele chemische' processen, maar biologische en biochemische processen die je op productieschaal gebruikt om vaccins te maken waarbij productie ook nog eens onder een van de strictste kwaliteitsystemen gebeurt (GMP), dat biedt zekerheid op kwaliteit, maar kost tijd en papierwerk. Er staan ook niet overal lege fabrieken te wachten op een vaccin dat ze kunnen maken en andere vaccins stoppen te maken heeft ook negatieve impact.

Er is vaak redelijk specialistische equipment nodig. Janssen gaat die miljard vaccindosissen voornamelijk in Leiden maken. Dat zijn ze al aan het doen, maar het tempo gaat enorm opgeschroefd worden, omdat ze daar in een paar maanden tijd een uitbreiding van de fabriek uit de grond stampen, kwalificeren en inrichten om productie op te schalen. Dit is echt ongekend snel. Maar het is nog niet af. Ik gok dat dit soort dingen op meerdere plekken gebeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwA9QnyNkUjpGXKfvrkX3hqsT14=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jzjbkqIqWvWdu6R08iFpdE5g.png?f=user_large
(foto september)

Vaccins worden ook nog eens onder de meest stringente kwalitieits en veiligheidseisen gemaakt. Tech transfers en kwalificeren van een productieproces en alle equipment kost tijd. Dit zijn normaal gesproken vrij trage processen met veel controles die veel effort kosten. Daarom zijn er veel extra mensen in dienst genomen om dat gefocust te doen. Maar er zijn niet ineens meer operators, meer engineers, meer scientists, meer quality specialisten, meer leidinggevenden, etc. etc. etc. beschikbaar in de wereld.

Iedereen wil tegelijk uitbreiden, dus ook de makers van dat productie-equipment hebben (net als de grondstofleveranciers) een enorme toename in vraag en dat heeft impact op levertijden. Alle Covidvaccinmakers zijn dit proces aan het doorlopen en doen dit allemaal VEEEEEEL sneller dan normaal Die bouw extra fabriek Janssen is ongeveer tegelijk als de start van de fase 3 klinische trial geweest, dat doe je normaal nooit.

Het voelt misschien traag, maar het gaat echt ONGEKEND snel. Het kan uiteraard sneller, maar dan moet je kwaliteit loslaten en dat gebeurt niet. Dat kan ook niet, want al je fabrieken hebben GMP licenties nodig, worden door de EMA en FDA (en meer) geïnspecteerd en mogen niet leveren als ze hoekjes afnijden.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 08-01-2021 12:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Dan vraag ik me af, ligt dat aan de beschikbare vaccins of aan de beschikbare prikkers.

Ik las laatst dat ze op de 25 GGD locaties iets van 30k per week kunnen prikken ? Dat is m.i. een erg laag aantal.
Prikkers gaat nog niet heel soepel was vanochtend op BNR: https://www.bnr.nl/nieuws...delijke-coordinatie-ggd-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De spiegel (Duitse krant)
Additional supplies are to come from four other producers with whom the EU has contracts. But it remains highly uncertain when they will be able to deliver. No matter what happens, no significant quantities are expected before the summer.

The Anglo-Swedish pharmaceutical company AstraZeneca had to interrupt its vaccine trial and delivered disappointing testing data. French company Sanofi has postponed possible approval for its vaccine candidate to the end of 2021. Meanwhile, the vaccine from CureVac, based in Tübingen, Germany, isn’t expected until this summer. The only company that is close to delivering another vaccine candidate is Johnson & Johnson in the U.S., and it isn’t expected until March.
Voor de zomer hoeven we als we dat mogen geloven dus niets te verwachten, denk dat we aan het einde van dit jaar/begin volgens jaar pas klaar zijn als er niets veranderd.
Belooft nog wat aangezien het R getal van de Engelse variant veel hoger is en gezien de besmettelijkheid wel eens een hele lange lockdown kunnen gaan zien (t/m de zomer? zie ook al de UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
fast-server schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:47:
De spiegel (Duitse krant)

[...]

Voor de zomer hoeven we als we dat mogen geloven dus niets te verwachten, denk dat we aan het einde van dit jaar/begin volgens jaar pas klaar zijn als er niets veranderd.
Belooft nog wat aangezien het R getal van de Engelse variant veel hoger is en gezien de besmettelijkheid wel eens een hele lange lockdown kunnen gaan zien (t/m de zomer? zie ook al de UK)
Heb je gezien dat het bericht van 18 december 2020 is ? Intussen is er al heel wat meer bekend.
"als er niets veranderd" tov huidige situatie heb je zeker gelijk in, 2 vaccins zijn belangrijk hierin: AstraZeneca en Janssen. Die zouden beiden veel kunnen leveren als ze goedgekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Het volgende zegt alles
Als er landelijke coördinatie was geweest, was het allemaal allang geregeld geweest, beaamt ook Herman van der Weide, oud-programmamanager van het vaccinatieprogramma tijdens de pokkenpandemie en de Mexicaanse griep. GGD Nederland heeft als koepel geen doorzettingsmacht en VWS zal het ook niet gaat doen, zegt Van der Weide. En dus moeten GGD's per regio detacheringbureaus gaan vragen om te beginnen met prikken.
8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat weet ik, er zijn echter nog geen bekende nieuwe ontwikkelingen waardoor dit schema in eens anders zouden zijn...

En er zijn in heel Nederland heel veel mensen die kunnen prikken en willen prikken (zelfs gratis/vrijwilliger) maar deze kunnen zich nergens aanmelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
We krijgen meer Pfizer vaccins !
11 miljoen stuks, waarvan 3 miljoen in Q2. Goed voor 1,5 miljoen mensen dus.

https://nos.nl/artikel/23...-veel-pfizer-vaccins.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:54:
We krijgen meer Pfizer vaccins !
11 miljoen stuks, waarvan 3 miljoen in Q2. Goed voor 1,5 miljoen mensen dus.

https://nos.nl/artikel/23...-veel-pfizer-vaccins.html
Verdomme. Daar stond niks over in de brief van de jonge... Werkelijk schandelijk dat ie weer achter de feiten aan loopt!
Kan die man nou nooit eens iets goed doen?

:+

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Het volgende zegt alles

[...]

8)7 8)7
Deze man heeft de pokkenpandemie van 1951 (de laatste in Nederland) bij meegeholpen ? Krasse knar dat hij 70 jaar later nog meedraait.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
fast-server schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:54:
Dat weet ik, er zijn echter nog geen bekende nieuwe ontwikkelingen waardoor dit schema in eens anders zouden zijn...
AstraZeneca is intussen goedgekeurd in meerdere landen. Er is meer data naar EMA gestuurd, het is nu wachten op de laatste data en verzoek tot goedkeuring.
Dat was toen nog niet bekend.

Janssen verwacht indiening tot goedkeuring in maart/april, volgens mij was dat toen ook nog niet bekend.
De andere vaccins die genoemd worden was toen ook al duidelijk dat die pas later dit jaar in beeld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
IJzerlijm schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Deze man heeft de pokkenpandemie van 1951 (de laatste in Nederland) bij meegeholpen ? Krasse knar dat hij 70 jaar later nog meedraait.
Belangrijkste punt uit het artikel is wat mij betreft dat er geen (fatsoenlijke) landelijke coördinatie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Vooral van de werkgever, jij had dit niet kunnen weten.

Wij hebben nu tientallen verpleegkundigen uit verpleeghuizen die pas afspraak kunnen krijgen medio maart (!). En ondertussen zien en horen we alleen maar wijkverpleegkundigen van buurtzorg die al een afspraak hebben. Het was heel duidelijk dat verpleeghuis eerst zou om grote uitbraken te voorkomen. Wij hebben cohortafdelingen vol liggen en collega's in de buurt hebben tientallen bewoners ziek. Maar vaccin kan niet omdat ziekenhuis en niet luisterende wijkzorgorgansiaties voor gaan :|
Hier kan je weinig mee doen, ondanks alle preventieve maatregelen krijg je gewoon covid-19 in een verpleeghuis. Hier in de omgeving ook ineens afdelingen met zieken, dagbesteding die dicht gaat etc. Daar gaat een vaccinatie niet tegen helpen. Ik geloof overigens niet dat het alleen personeel van Buurtzorg al afspraken maakt dus daar mag je wel iets terughoudender in zijn ;)
Nogmaals, ik heb ontzettend veel respect voor wijkverpleegkundigen en -verzorgenden. En ik gun ze echt ook zsm het vaccin, maar het gaat nu ten koste van de verpleeghuismedewerkers. En dat vind ik niet goed.
Draai dit eens om; wij hebben ontzettend veel respect voor de (regie)verpleegkundigen en -verzorgenden in de verpleeghuizen en we gunnen ze ook zsm het vaccin maar als de wijkverpleging het nakijken heeft (alweer) gaat dit ten koste van de cliënten en mantelzorgers die de zorg kunnen overnemen.

Het is maar net hoe je er naar kijkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Belangrijkste punt uit het artikel is wat mij betreft dat er geen (fatsoenlijke) landelijke coördinatie is.
Dat klopt. Het alternatief is dat er een landelijke coördinatie is die ook niet fatsoenlijk functioneert. De grote vraag is welke van de twee het minst functioneel is, een theoretisch perfect alternatief kan iedereen wel bedenken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Ik geloof overigens niet dat het alleen personeel van Buurtzorg al afspraken maakt dus daar mag je wel iets terughoudender in zijn ;)
Er zijn vast nog wel een partij zijn die de afspraken niet nakomt, maar dat maakt het niet anders toch? Er zijn er heel veel van Buurtzorg, en er zijn inmiddels ook heel veel klachten over.

De GGD geeft inmiddels aan dat ze geen nieuwe afspraken kunnen maken omdat de vaccins op zijn. Wát een clusterfuck dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Inmiddels geen afspraken meer te maken omdat onbekend is of er wel voldoende vaccin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Er zijn vast nog wel een partij zijn die de afspraken niet nakomt, maar dat maakt het niet anders toch? Er zijn er heel veel van Buurtzorg, en er zijn inmiddels ook heel veel klachten over.

De GGD geeft inmiddels aan dat ze geen nieuwe afspraken kunnen maken omdat de vaccins op zijn. Wát een clusterfuck dit.
We zien het vanzelf wel... die clusterfuck is mede door Buurtzorg veroorzaakt maar ook omdat de GGD totaal geen regie neemt. Die had gewoon nee moeten verkopen aan de telefoon...
Of het nu doodnormale burgers zijn of mensen met een medische achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
JvS schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Ja het is wel ietsje makkelijk gedacht :P. Ik zit er middenin en we doen echt retehard ons best! De productie en distributie gaat vanuit mijn optiek wel heel snel :). "opschalen" is niet effe gedaan. Je hebt niet te maken met 'simpele chemische' processen, maar biologische en biochemische processen die je op productieschaal gebruikt om vaccins te maken waarbij productie ook nog eens onder een van de strictste kwaliteitsystemen gebeurt (GMP), dat biedt kwaliteit, maar kost tijd en papierwerk. Er staan ook niet overal lege fabrieken te wachten op een vaccin dat ze kunnen maken en andere vaccins stoppen te maken heeft ook negatieve impact.

Er is vaak redelijk specialistische equipment nodig. Janssen gaat die miljard vaccindosissen voornamelijk in Leiden maken. Dat zijn ze al aan het doen, maar het tempo gaat enorm opgeschroefd worden, omdat ze daar in een paar maanden tijd een uitbreiding van de fabriek uit de grond stampen, kwalificeren en inrichten om productie op te schalen. Dit is echt ongekend snel. Maar het is nog niet af. Ik gok dat dit soort dingen op meerdere plekken gebeurt.

[Afbeelding]
(foto september)

Vaccins worden ook nog eens onder de meest stringente kwalitieits en veiligheidseisen gemaakt. Tech transfers en kwalificeren van een productieproces en alle equipment kost tijd. Dit zijn normaal gesproken vrij trage processen met veel controles die veel effort kosten. Daarom zijn er veel extra mensen in dienst genomen om dat gefocust te doen. Maar er zijn niet ineens meer operators, meer engineers, meer scientists, meer quality specialisten, meer leidinggevenden, etc. etc. etc. beschikbaar in de wereld.

Iedereen wil tegelijk uitbreiden, dus ook de makers van dat productie-equipment hebben (net als de grondstofleveranciers) een enorme toename in vraag en dat heeft impact op levertijden. Alle Covidvaccinmakers zijn dit proces aan het doorlopen en doen dit allemaal VEEEEEEL sneller dan normaal Die bouw extra fabriek Janssen is ongeveer tegelijk als de start van de fase 3 klinische trial geweest, dat doe je normaal nooit.

Het voelt misschien traag, maar het gaat echt ONGEKEND snel. Het kan uiteraard sneller, maar dan moet je kwaliteit loslaten en dat gebeurt niet. Dat kan ook niet, want al je fabrieken hebben GMP licenties nodig, worden door de EMA en FDA (en meer) geïnspecteerd en mogen niet leveren als ze hoekjes afnijden.
Helder! Bedankt voor je comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Misschien is het al gevraagd of besproken maar iets wat ik mij afvraag:

Is het nou zo moeilijk om veel vaccins te maken? Zijn de fabrieken hiervoor zo specialistisch? Kunnen er geen andere fabrieken ingezet worden om de reeds goed gekeurde vaccins te gaan fabriceren zodat op veel grotere schaal vaccins beschikbaar komen. Lijkt mij toch dat deze crisis van zo'n proportie is dat net zoals in oorlogstijd de staat zich middelen kan toe eigenen om productie op te starten.

edit: zie net letterlijk mijn vraag beantwoord worden in de quote van de posts boven mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 08-01-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mirved schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:10:
Misschien is het al gevraagd of besproken maar iets wat ik mij afvraag:

Is het nou zo moeilijk om veel vaccins te maken? Zijn de fabrieken zo specialistisch? Kunnen er geen andere fabrieken ingezet worden om de reeds goed gekeurde vaccins te gaan fabriceren zodat op veel grotere schaal vaccins beschikbaar komen. Lijkt mij toch dat deze crisis van zo'n proportie is dat net zoals in oorlogstijd de staat zich middelen kan toe eigenen om productie op te starten.
Er staat letterlijk drie posts boven je een hele mooie uiteenzetting van @JvS die daar best wat aanknopingspunten in geeft. ;)

Conclusie; het zijn geen IKEA kasten die in elkaar moeten :P

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Inmiddels geen afspraken meer te maken omdat onbekend is of er wel voldoende vaccin is.
(edited)

Tja, we weten natuurlijk niet exact hoe zit doen.
Kijken ze naar vaccins die nu in de opslag liggen, of rekenen ze ook nieuwe leveringen mee.

Stel ze hebben nu 300k vaccins in de opslag.
Omdat ze meteen 2 afspraken maken heb je dus 2 vaccins per persoon nodig.
150k mensen, en na 3 weken weer 150k mensen.
Ze kunnen er vanaf 18 januari 66k per week prikken.
Dan ben je dus tot eind februari bezig om deze 150k weg te prikken.

Ondertussen worden er nieuwe vaccins geleverd en die kunnen ze dan pas daarna inplannen ?
Mag echt wel sneller vind ik.

Er moet gewoon opgeschaald worden en er moeten meer instanties gaan prikken. Dus niet alleen GGD maar ook bv. instellingen zelf en huisartsten.

bron over aantal per week:
https://www.volkskrant.nl...ng-aan-de-beurt~b5c3ceaf/
Vanaf 18 januari draaien ze op volle kracht en kunnen ze per week maximaal 66 duizend zorgmedewerkers een prik toedienen.

[ Voor 32% gewijzigd door Plenkske op 08-01-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
P_de_B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Wow, dus er zit nu al weer een callcenter van 2000 medewerkers uit zijn neus te eten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Er staat letterlijk drie posts boven je een hele mooie uiteenzetting van @JvS die daar best wat aanknopingspunten in geeft. ;)

Conclusie; het zijn geen IKEA kasten die in elkaar moeten :P
die kasten zijn vaak ingewikkelder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Tja, we weten natuurlijk niet exact hoe zit doen.
Kijken ze naar vaccins die nu in de opslag liggen, of rekenen ze ook nieuwe leveringen mee.

Stel ze hebben nu 300k vaccins in de opslag.
Omdat ze meteen 2 afspraken maken heb je dus 2 vaccins per persoon nodig.
150k mensen, en na 3 weken weer 150k mensen.
Als ze er maar 30k kunnen zetten per week ben je al 5 weken bezig met prik 1 , 5 weken met prik 2 en dan zit je dus al in maart.
(dit klopt niet helemaal trouwens want er moet 3 weken tussen zitten, dus komt het nog slechter uit met die 30k per week)

Ondertussen worden er nieuwe vaccins geleverd en die kunnen ze dan pas daarna inplannen ?
Echt ongekend langzaam 8)7

Er moet gewoon opgeschaald worden en er moeten meer instanties gaan prikken. Dus niet alleen GGD maar ook bv. instellingen zelf en huisartsten.
Vergeet niet; na injectie moet je minimaal een kwartier in een apart kamertje wachten. In verband met een eventuele reactie. Als dat uitblijft kan je gaan.
Ik meende dat er in een van de eerste rapportages gezegd werd dat men op een priklocatie slechts 12 mensen per uur konden prikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Mrjraider schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Vergeet niet; na injectie moet je minimaal een kwartier in een apart kamertje wachten. In verband met een eventuele reactie. Als dat uitblijft kan je gaan.
Ik meende dat er in een van de eerste rapportages gezegd werd dat men op een priklocatie slechts 12 mensen per uur konden prikken...
Ik heb mijn bericht even aangepast omdat ik zag dat de 25 GGD locaties 66k mensen per week kunnen prikken vanaf 18 janauri.

Ook wordt in het volgende bericht aangegeven dat opschaling wel in de planning ligt, maar wat mij betreft wel wat eerder:
https://www.gelderlander....-in-hoger-tempo~a4a92322/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Mijn Facebook wordt overspoelt met het HP de Tijd columnpje.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:50:
Dan zou ik maar eens andere vrienden gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:49

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

xzaz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:50:
Is dat je bubbel ja? Ik heb niks gezien.
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.