• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:25
Gropah schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:32:
[...]

Is er wel gekeken naar een eventuele bias in de groep slachtoffers? Als het allemaal zorgmedewerkers zijn, dan is het minder raar dat het allemaal vrouwen zijn, omdat er overwegend meer vrouwen in de zorg werken (volgens mij). Als het nou 6 vrouwelijks programmeurs zouden zijn, kun je denk ik makkelijker de conclusie trekken dat het voornamelijk bij vrouwen voorkomt.
Daar zal op dit moment naar gekeken worden. Laten we eerst zorgen dat we alle data op het netvlies hebben zodat we de juiste conclusies kunnen trekken. Daarna kunnen we kijken wat we doen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Enai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:32:
Lijkt me duidelijk dat het niet "enkel" om 1 geval op 1 miljoen gaat. Bij AZ steeg het aantal tromboses ook sterk door na het eerste nieuws.

Ik denk dat het CDC en FDA bepaalde zaken weten die wij nog niet weten, en dat het risico op kwalijke bijwerkingen vele malen groter is dan wat we nu in de media zien.
Van J&J was het al in het nieuws vanaf dat het 4 cases op 4 miljoen was, en gezien het AZ verhaal zullen ze er vanaf het begin al scherper op zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gropah schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:32:
[...]

Is er wel gekeken naar een eventuele bias in de groep slachtoffers? Als het allemaal zorgmedewerkers zijn, dan is het minder raar dat het allemaal vrouwen zijn, omdat er overwegend meer vrouwen in de zorg werken (volgens mij). Als het nou 6 vrouwelijks programmeurs zouden zijn, kun je denk ik makkelijker de conclusie trekken dat het voornamelijk bij vrouwen voorkomt.
Het kunnen eigenlijk alleen maar vrouwelijke medewerkers in de zorg zijn of mensen met een ernstige onderliggende aandoening. De rest komt niet in aanmerking. Maar het is nu wachten op meer informatie en dan het circus/rollercoaster afwachten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:33:
Een update over bijwerkingen:
https://nos.nl/artikel/23...azeneca-in-nederland.html

Aangezien er exact twee weken geleden nog net wel geprikt werd met AZ op alle leeftijden, is het wel fijn dat er geen nieuwe zeldzame gevallen bij zijn gekomen. Maar wel "gewone trombose en longembolieën" waarbij het onduidelijk is of het van het vaccin komt.

Betreft overlijdens:

[...]

Klinkt misschien gek maar ik vind 225 weinig op die 100duizenden ouderen die gevaccineerd zijn. Sommige van die ouderen hebben slechts een laatste zetje nodig en dan kan dus koorts al genoeg zijn.
Mijn oma van 100 heeft na 2 Pfizer vaccins nergens last van gehad :D
Ik vind het een netjes aantal, iets wat je ook verwacht.

Je zou ook kunnen onderzoeken hoeveel mensen er overlijden in de 2 weken nadat ze een kopje koffie hebben gedronken. Ik verwacht dat je vergelijkbare getallen zal zien.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:34:
[...]

Van J&J was het al in het nieuws vanaf dat het 4 cases op 4 miljoen was, en gezien het AZ verhaal zullen ze er vanaf het begin al scherper op zijn.
AZ lijkt ongeveer 1:100.000 te zijn voor een specifieke groep, J&J ongeveer 1:1.000.000. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Zelfs als je het risico extreem negatief inschat heb je het met 15.000.000 te vaccineren mensen dus maximaal over 150 doden. Het klinkt hard, maar is die 150 doden (en dat zijn er dus waarschijnlijk in werkelijkheid een stuk minder) het niet gewoon waard om hier uit te kunnen komen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:33:
Een update over bijwerkingen:
https://nos.nl/artikel/23...azeneca-in-nederland.html

Aangezien er exact twee weken geleden nog net wel geprikt werd met AZ op alle leeftijden, is het wel fijn dat er geen nieuwe zeldzame gevallen bij zijn gekomen. Maar wel "gewone trombose en longembolieën" waarbij het onduidelijk is of het van het vaccin komt.

Betreft overlijdens:

[...]

Klinkt misschien gek maar ik vind 225 weinig op die 100duizenden ouderen die gevaccineerd zijn. Sommige van die ouderen hebben slechts een laatste zetje nodig en dan kan dus koorts al genoeg zijn.
Mijn oma van 100 heeft na 2 Pfizer vaccins nergens last van gehad :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYsUSQvMmN8m8R_aHjmAHQ2ps5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3jjD0jCJdWODuF6r8XKHKhvj.png?f=user_large

Vind het er nog weinig eerlijk gezegd.

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12 08:38
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:35:
[...]

Ik vind het een netjes aantal, iets wat je ook verwacht.

Je zou ook kunnen onderzoeken hoeveel mensen er overlijden in de 2 weken nadat ze een kopje koffie hebben gedronken. Ik verwacht dat je vergelijkbare getallen zal zien.
Nou ja, in het koekje gestikt dan.. :+ Maar je hebt gelijk. Ik mis overigens ook een echte aanwezige campagne van de overheid over de vaccinatie.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jorizzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:37:
[...]

AZ lijkt ongeveer 1:100.000 te zijn voor een specifieke groep, J&J ongeveer 1:1.000.000. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Zelfs als je het risico extreem negatief inschat heb je het met 15.000.000 te vaccineren mensen dus maximaal over 150 doden. Het klinkt hard, maar is die 150 doden (en dat zijn er dus waarschijnlijk in werkelijkheid een stuk minder) het niet gewoon waard om hier uit te kunnen komen?
nee het is minder, 6 cases op 7 miljoen.
1 overlijden op 7 miljoen.

PSN

• Drardollan
smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:38:
[...]

Nou ja, in het koekje gestikt dan.. :+ Maar je hebt gelijk. Ik mis overigens ook een echte aanwezige campagne van de overheid over de vaccinatie.
Die campagne is inderdaad wat lafjes.

Het koekje mag ook ;)

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:38:
[...]

nee het is minder, 6 cases op 7 miljoen.
1 overlijden op 7 miljoen.
Nog erger, waar gaat dit over. Prikken, prikken, prikken. Ik ben er zo ontzettend boos over!

• Drardollan
Jorizzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:39:
[...]

Nog erger, waar gaat dit over. Prikken, prikken, prikken. Ik ben er zo ontzettend boos over!
Wellicht komt er vanavond duidelijkheid. Maar ik hoop er zelf niet teveel op :{

• smartje74
*knip* het is hier geen HK

[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 16:53 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:55
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:34:
Het kunnen eigenlijk alleen maar vrouwelijke medewerkers in de zorg zijn of mensen met een ernstige onderliggende aandoening. De rest komt niet in aanmerking.
Janssen is onderzocht door de Amerikaanse toezichthouders, op basis van incidenten in de VS. Daar is men ondertussen veel verder met prikken dan wij, die zijn de fase van vooral vrouwelijke zorgmedewerkers toch allang voorbij?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Drardollan
Als ik eerlijk ben vind ik dat we best iets meer respect mogen hebben voor Hugo. Hij geeft alles wat hij heeft, en nog gaat er een hoop fout.

Zijn voorganger hield het 2 dagen vol voor hij zowat dood neerviel.

En dit meen ik serieus. We zouden met zijn allen, niet enkel op GoT, best iets meer respect mogen hebben. Het is geen gemakkelijke situatie en ik denk dat we allemaal echt wel beseffen dat Hugo geen dingen doet om ons te pesten.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 16:53 ]

• smartje74
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:48:
[...]

Als ik eerlijk ben vind ik dat we best iets meer respect mogen hebben voor Hugo. Hij geeft alles wat hij heeft, en nog gaat er een hoop fout.

En dit meen ik serieus. We zouden met zijn allen, niet enkel op GoT, best iets meer respect mogen hebben. Het is geen gemakkelijke situatie en ik denk dat we allemaal echt wel beseffen dat Hugo geen dingen doet om ons te pesten.
Het was ook niet serieus bedoeld, ik ben gewoon wat cynisch aan het worden van deze situatie.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:43:
[...]
Ik denk dat Huugje eerder zijn schoenen promoot dan het prikken 8)7
Het is jammer dat inderdaad veel mensen de jaloersheid op zijn mooie schoenen niet onder stoelen of banken steken ;)

PSN

• Drardollan
smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:52:
[...]

Het was ook niet serieus bedoeld, ik ben gewoon wat cynisch aan het worden van deze situatie.
Snap ik wel, bedoel het ook niet vervelend of aanvallend. Maar ik denk dat we in Nederland, in het algemeen dus, best iets meer respect mogen hebben voor elkaar :)

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-12 10:24
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat genoeg mensen in het begin respect hadden voor Hugo, maar dat gaandeweg zijn verloren door zijn optredens en zijn hele houding. Zoals dat hij op bepaalde momenten meer bezig was met zijn imago en interviews, dan de corona crisis.

Natuurlijk kan je het als politiek nooit goed doen, maar een crisis is geen vrijbrief voor kritiek. Dan moet je niet de politiek in gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Fuujii op 13-04-2021 16:56 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fuujii schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat genoeg mensen in het begin respect hadden voor Hugo, maar dat gaandeweg zijn verloren door zijn optredens en zijn hele houding. Zoals dat hij op bepaalde momenten meer bezig was met zijn imago en interviews, dan de corona crisis.

Natuurlijk kan je het als politiek nooit goed doen, maar een crisis is geen vrijbrief voor kritiek. Dan moet je niet de politiek in gaan.
Die houding zal ook deels een overlevingsmechanisme zijn. Ik had het -zelfs met flashy schoenen- geen week uitgehouden iig.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-12 18:58

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb zojuist het vaccinatie-tempo bekeken van andere Europese landen. Lood om oud ijzer met enkele uitzonderingen naar beneden en boven.
Hugo is gewoon gemiddeld.
Niks mis mee, ook niet top.

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
Jorizzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:37:
[...]

Dit is niet de EMA of de nationale overheden die het vaccin tijdelijk tegenhouden. Dit is J&J die zelf de levering stopzet.

*knip*
Stemmingmakerij en complottheorieën laten we achterwege aub.
Je punten onderbouw je met geldige argumenten en valide bronnen.
Zie ook Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Vandaar dat zowat elk land onafhankelijk van elkaar een leeftijdsgrens heeft ingesteld. Indien dit inderdaad een overreactie was, dan zouden bepaalde landen hun verstand gebruiken en doorvaccineren, maar de leeftijdsgrens is alomtegenwoordig. en dat allemaal voor "een minieme kans op bloedklonters". Vreemd toch.

Ondertussen weten we ook dat de Chinese vaccins niet goed werken (sorry, "misverstand"). Zijn de mRNA-vaccins dan echt zoveel beter of wachten we hier ook af tot er lijken uit de kast vallen?

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 13-04-2021 18:46 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12 10:03
Enai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:59:
[...]

Dit is niet de EMA of de nationale overheden die het vaccin tijdelijk tegenhouden. Dit is J&J die zelf de levering stopzet.

Volgens mij is er iets heel vervelends aan het licht gekomen.

Ik vermoed trouwens dat het probleem met AZ een stuk serieuzer was dan een minieme kans op bloedklonters, en dat men besloten heeft om dit onder de mat te vegen om geen schade toe te brengen aan de vaccinatiecampagne. Vandaar dat zowat elk land onafhankelijk van elkaar een leeftijdsgrens heeft ingesteld. Indien dit inderdaad een overreactie was, dan zouden bepaalde landen hun verstand gebruiken en doorvaccineren, maar de leeftijdsgrens is alomtegenwoordig. en dat allemaal voor "een minieme kans op bloedklonters". Vreemd toch.

Ondertussen weten we ook dat de Chinese vaccins niet goed werken (sorry, "misverstand"). Zijn de mRNA-vaccins dan echt zoveel beter of wachten we hier ook af tot er lijken uit de kast vallen?
https://nos.nl/artikel/23...vaccin-in-europa-uit.html
De farmaceut zegt in een verklaring dat het besluit samen met de Europese gezondheidsautoriteiten is genomen.
Dus niet J&J zelf, maar samen met.

Betreft AZ en de leeftijdsgrens. Tja in de UK zeggen ze dat alleen onder de 30 mag kiezen voor iets anders. Maar inderdaad elke land kiest een andere grens. Omdat de EMA zegt: voordelen wegen op tegen de mogelijke bijwerking. Omdat de kans zo klein is.

Van de chinese vaccins was bij de eerste testresultaten al bekend dat ze wat minder effectief waren. Dat is niks nieuws.

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Jammer dat Johnson & Johnson meteen de uitrol v/h het Janssen vaccin naar Europa stopt. Ze zouden dat toch door kunnen laten lopen zodat wij geen onnodige achterstanden oplopen indien er doorgeprikt mee gaat worden? Ik vraag mij af waarom dat zó moet...

edit: OK, samen met de EMA de beslissing genomen dus. Waarom op die manier? Het kan toch bijna niet anders dan meer vertraging opleveren t.o.v. als je de leveringen laat door gaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Tierelier op 13-04-2021 17:09 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:04:
[...]

https://nos.nl/artikel/23...vaccin-in-europa-uit.html
De farmaceut zegt in een verklaring dat het besluit samen met de Europese gezondheidsautoriteiten is genomen.
Dus niet J&J zelf, maar samen met.

Betreft AZ en de leeftijdsgrens. Tja in de UK zeggen ze dat alleen onder de 30 mag kiezen voor iets anders. Maar inderdaad elke land kiest een andere grens. Omdat de EMA zegt: voordelen wegen op tegen de mogelijke bijwerking. Omdat de kans zo klein is.

Van de chinese vaccins was bij de eerste testresultaten al bekend dat ze wat minder effectief waren. Dat is niks nieuws.
Ik vraag mij af waarom de EMA dat zo besloten heeft. Dit lijkt nog zeldzamer dan bij AZ, en bij AZ vond de EMA het niet nodig om een stop te adviseren, want een positieve benefit-risk. Bij Janssen lijkt het me dan nog veel positiever. Vreemd.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 20:52

Rannasha

Does not compute.

Enai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:59:
[...]

De mRNA vaccins zijn als eerste goedgekeurd in de meeste landen en zijn tot nu toe met afstand het meest geleverd en geprikt. Als daar iets geks mee aan de hand zou zijn, dan zou dat allang bekend zijn geworden.

Het enige dat op is gevallen is dat er in zeldzame gevallen een serieuze allergische reactie optreedt bij deze vaccins. Om die reden moeten mensen na de prik nog even 15 minuten aanwezig blijven, zodat als er iets gebeurt, er meteen ingegrepen kan worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:07:
[...]

Ik vraag mij af waarom de EMA dat zo besloten heeft. Dit lijkt nog zeldzamer dan bij AZ, en bij AZ vond de EMA het niet nodig om een stop te adviseren, want een positieve benefit-risk. Bij Janssen lijkt het me dan nog veel positiever. Vreemd.
Al begonnen VS nog niet begonnen met prikken?
Rekening gehouden met het aantal te leveren vaccins?

• RoD
  • Niet online

RoD

MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:13:
[...]

Al begonnen VS nog niet begonnen met prikken?
Rekening gehouden met het aantal te leveren vaccins?
Ik geloof niet dat ik deze reactie helemaal snap. Het enige wat ter zake doet is benefit-risk, en dan snap ik niet waarom een op het oog veiliger vaccin wél wordt stopgezet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:15:
[...]

Ik geloof niet dat ik deze reactie helemaal snap. Het enige wat ter zake doet is benefit-risk, en dan snap ik niet waarom een op het oog veiliger vaccin wél wordt stopgezet.
Dat zouden de overwegingen kunnen zijn die meegewogen zijn. Zeg niet dat ik het een goed idee vind. Snap er sowieso geen jota van.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12 12:36
RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:15:
[...]

Volgens mij was de stelling van de gezondheidsraad: Waarom prikken met AZ als je ook veiliger vaccins hebt.
Je kunt je afvragen a: of dat zo is en b: welk vaccin je dan als aller aller veiligste wel zult accepteren.

• RoD
  • Niet online

RoD

blissard schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:17:
[...]

Volgens mij was de stelling van de gezondheidsraad: Waarom prikken met AZ als je ook veiliger vaccins hebt.
Je kunt je afvragen a: of dat zo is en b: welk vaccin je dan als aller aller veiligste wel zult accepteren.
Dat klopt, omdat de Gezondheidsraad adviseert over de inzet, dat doet de EMA niet. Die zegt dat er een positieve benefit-risk is, en laat de inzet verder aan de betrokken instanties.

• RoD
  • Niet online

RoD

MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:16:
[...]

Dat zouden de overwegingen kunnen zijn die meegewogen zijn. Zeg niet dat ik het een goed idee vind. Snap er sowieso geen jota van.
In aanvulling op wat ik hierboven zei: de EMA gaat hier dus in principe niet over. Dat maakt het zo opvallend.

• Drardollan
700k erbij :o

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12 16:33

Bestla

Kvinne

hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]

Bijna alleen relatief jonge vrouwen toch?
Waarom dan niet doorprikken met alleen de mannen...
Dat riep ik thuis direct na het nieuws dat het prikken opgeschort was met Jansen.

Jansen en Astra Zenica voor alle mannen, en Pfizer en Moderna voor alle vrouwen.

Nu heb ik alleen maar lagere school en paar jaar niet opgelet als opleiding maar dit lijkt mij op korte termijn een prima oplossing.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:38
Waarom wordt het aantal prikken op de dashboards niet meer ge-update?

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, in de persconferentie zegt De Jonge nu dat Janssen zelf heeft besloten de leveringen op te schorten, dus *niet* in samenwerking met de EMA. Dat was al vreemd, en het klopt dus ook niet. De EMA doet ondertussen onderzoek, maar dat wisten we ook al.

Ik vind dit een beetje dubieus. Waarom zou Janssen zelf besluiten niet te leveren? En waarom niet leveren en het aan de Gezondheidsraad (en die in andere landen) overlaten of het wel/niet wordt ingezet? Janssen moet immers gewoon leveren, en voor de rest zich er niet mee bemoeien (los van de geëiste risicomanagement studies).

Edit: morgen berichtgeving van EMA, aldus De Jonge.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 13-04-2021 19:24 ]

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12 12:36
RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:21:
Goed, in de persconferentie zegt De Jonge nu dat Janssen zelf heeft besloten de leveringen op te schorten, dus *niet* in samenwerking met de EMA. Dat was al vreemd, en het klopt dus ook niet. De EMA doet ondertussen onderzoek, maar dat wisten we ook al.

Ik vind dit een beetje dubieus. Waarom zou Janssen zelf besluiten niet te leveren? En waarom niet leveren en het aan de Gezondheidsraad (en die in andere landen) overlaten of het wel/niet wordt ingezet? Janssen moet immers gewoon leveren, en voor de rest zich er niet mee bemoeien (los van de geëiste risicomanagement studies).
Het kan ook gewoon zijn dan hij het niet weet natuurlijk. Dat is wel eens vaker gebeurd de afgelopen maanden. Het lijkt anders inderdaad een erg onlogische stap van JJ.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:42

mb1

RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:21:

Op moment dat je opschort en ondertussen door fabriceert bouw je natuurlijk snel en gigantische buffer op.
Ik kan me voorstellen dat de VS dat wel een prima idee vindt.
Op het moment dat de FDA weer groen licht geeft (voor wellicht 60+) dan prikken ze daar in no time de gehele bevolking en geef je ze "aan de overkant" van de oceaan het nakijken.....

• RoD
  • Niet online

RoD

mb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:26:
[...]

Op moment dat je opschort en ondertussen door fabriceert bouw je natuurlijk snel en gigantische buffer op.
Ik kan me voorstellen dat de VS dat wel een prima idee vindt.
Op het moment dat de FDA weer groen licht geeft (voor wellicht 60+) dan prikken ze daar in no time de gehele bevolking en geef je ze "aan de overkant" van de oceaan het nakijken.....
Ja, maar de FDA gaat niet over het vrijgeven van leveringen voor Europa. Daar hebben ze echt geen bal mee te maken. Of begrijp ik je nu niet goed?

• Drardollan
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:16:
Waarom wordt het aantal prikken op de dashboards niet meer ge-update?
Die is een half uur geleden bijgewerkt.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Maar was het niet zo dat het gros van de 18-59 jarigen in eerste instantie AstraZeneca zou krijgen? Ik kan dat niet echt rijmen met wat De Jonge zegt over dat ze dan Pfizer en Moderna krijgen. Dus er heeft een swap plaatsgevonden?

• giantgiantus
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:29:
[...]

Die is een half uur geleden bijgewerkt.
Bij mij staat het nog steeds op 3.1 miljoen?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12 18:40
RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:28:
[...]

Ja, maar de FDA gaat niet over het vrijgeven van leveringen voor Europa. Daar hebben ze echt geen bal mee te maken. Of begrijp ik je nu niet goed?
Hebben ze daar echt geen bal mee te maken (FDA dan wel de rest van de regering aldaar), of zouden ze daar geen bal mee te maken moeten hebben ?
We zullen het de komende dagen hopelijk wel horen wie wat waar en waarom en of we wel of niet een oor aan genaaid worden.

• Plenkske
Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:31:
Maar was het niet zo dat het gros van de 18-59 jarigen in eerste instantie AstraZeneca zou krijgen? Ik kan dat niet echt rijmen met wat De Jonge zegt over dat ze dan Pfizer en Moderna krijgen. Dus er heeft een swap plaatsgevonden?
Ja, een wissel. Klaar en door.

• Drardollan
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
[...]

Check dan even een krant of een paar posts terug van mij.

Teller staat nu op 3,9 miljoen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:08

alienfruit

the alien you never expected

Vandaag nogmaals contact opgenomen met de NHS maar val niet in de risicogroep. Blijkbaar jaarlijks longontsteking hebben waarvoor je antibiotica nodig hebt of naar het ziekenhuis moet is niet erg genoeg. Gelukkig gaan ze nu beginnen aan de eind 40ers

• Plenkske
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
[...]

Hier ook.
Maar er blijkt al info naar media te zijn gestuurd:
https://www.rtlnieuws.nl/...stijgt-met-700000-naar-39

• giantgiantus
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:35:
[...]

Check dan even een krant of een paar posts terug van mij.

Teller staat nu op 3,9 miljoen.
Ik hoorde Hugo de Jonge het ook zeggen. Maar hoe kan dit dat? 10 April staat het op 3.,1 mln en nu 3,8? Hoe kan dat?

• Drardollan
Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:31:
Er is nooit een uitspraak over gedaan, men heeft overal (en hier dus ook) constant maar aangenomen dat AZ zo belangrijk is en we niet zonder kunnen.

Er is nu duidelijk verteld hoe het zit, AZ doet er niet meer toe straks. Komende 3 weken wordt het nog gebruikt voor 60+ en daarna de 2e prik en dan is het klaar. Er komt meer dan voldoende Pfizer/Moderna onze kant op.

• Drardollan
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:37:
[...]

Ik hoorde Hugo de Jonge het ook zeggen. Maar hoe kan dit dat? 10 April staat het op 3.,1 mln en nu 3,8? Hoe kan dat?
Sorry, maar dat staat duidelijk in de kranten artikelen.

400k is achterstallige rapportage AZ van huisartsen.
300k is van gisteren en vandaag.

• RoD
  • Niet online

RoD

gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
[...]

Hebben ze daar echt geen bal mee te maken (FDA dan wel de rest van de regering aldaar), of zouden ze daar geen bal mee te maken moeten hebben ?
We zullen het de komende dagen hopelijk wel horen wie wat waar en waarom en of we wel of niet een oor aan genaaid worden.
Nee, ik kan me echt niet voorstellen dat de FDA dat heeft bekokstoofd. Dat zou echt via de regering daar moeten gaan door middel van het afgeven van een exportban. Maar dat is niet gedaan, want als dat wel zo was, dan zouden we het weten, en dan zou Janssen dat ook hebben aangegeven (want dan kunnen ze de schuld afschuiven).

De FDA heeft hier geen middelen voor en heeft daar ook geen belangen bij. Bovendien zou dit een garantie zijn voor een gigantische diplomatieke rel. Daarnaast heeft Janssen dus al aangegeven dat ze zelfstandig de leveringen stoppen. Er was alleen wat verwarring over of dat in samenspraak met de EMA was gegaan (en dat is dus niet het geval).

We weten nog niet alles, maar alles wijst nu wel op een besluit van Janssen die enigszins in paniek zijn geraakt door het besluit in de VS om niet meer met JnJ te prikken. Daarbij moeten we ook aantekenen dat de VS in een heel andere situatie zit, waarbij iedereen die het wil een prik kan krijgen.

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:34:
[...]

Ja, een wissel. Klaar en door.
Inderdaad, gewoon per dag kijken. Vandaag de dag blijkt AZ ruk en is de verwachting dat J&J dat ook is. En vandaag de dag komt er zoveel Pfizer/Moderna binnen dat het voldoende is om daarmee iedereen een eerste prik te geven.

Ik heb het al even geleden voorspeld, maar AZ is klaar. Nog even 60+ en de 2e prik en de rest gaat in de kliko of andere landen. Jammer maar helaas, verlies nemen en doorrrrr.

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:37:
[...]

Er is nooit een uitspraak over gedaan, men heeft overal (en hier dus ook) constant maar aangenomen dat AZ zo belangrijk is en we niet zonder kunnen.

Er is nu duidelijk verteld hoe het zit, AZ doet er niet meer toe straks. Komende 3 weken wordt het nog gebruikt voor 60+ en daarna de 2e prik en dan is het klaar. Er komt meer dan voldoende Pfizer/Moderna onze kant op.
In elke strategie in het verleden stond "blauw" voor AZ en Janssen en nog een paar die nog niet goedgekeurd zijn.
En blauw had altijd de grootste groep: 18-59 zonder medisch risico.
Ook was voor de leverproblemen AZ de leverancier die de meeste zou bezorgen, maar dat is allang niet meer.

• gekkie
RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:38:
[...]

Nee, ik kan me echt niet voorstellen dat de FDA dat heeft bekokstoofd. Dat zou echt via de regering daar moeten gaan door middel van het afgeven van een exportban. Maar dat is niet gedaan, want als dat wel zo was, dan zouden we het weten, en dan zou Janssen dat ook hebben aangegeven (want dan kunnen ze de schuld afschuiven).

De FDA heeft hier geen middelen voor en heeft daar ook geen belangen bij. Bovendien zou dit een garantie zijn voor een gigantische diplomatieke rel. Daarnaast heeft Janssen dus al aangegeven dat ze zelfstandig de leveringen stoppen. Er was alleen wat verwarring over of dat in samenspraak met de EMA was gegaan (en dat is dus niet het geval).

We weten nog niet alles, maar alles wijst nu wel op een besluit van Janssen die enigszins in paniek zijn geraakt door het besluit in de VS om niet meer met JnJ te prikken. Daarbij moeten we ook aantekenen dat de VS in een heel andere situatie zit, waarbij iedereen die het wil een prik kan krijgen.
Mjah je zou toch verwachten dat het logistiek het handigste is om de logistiek gewoon door te laten gaan, tenzij je verwacht dat er een fout zit in de productie en dat je dus ook productie / afvullen stil wil leggen.
En ik kan het me ergens inderdaad ook niet goed voorstellen, omdat er dan vanuit leiden ook niks meer naar de VS gaat waarschijnlijk, al zouden we het ongebruikt in de Noordzee moeten lozen. En dan zijn de verhouding wel echt goed naar de knoppen.
Nouja hopelijk rapen ze zich gauw bij elkaar en wordt het niet ook qua communicatie een tweede AZ, eentje was ruim meer dan voldoende :/.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 13-04-2021 19:44 ]

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:40:
[...]

In elke strategie in het verleden stond "blauw" voor AZ en Janssen en nog een paar die nog niet goedgekeurd zijn.
En blauw had altijd de grootste groep: 18-59 zonder medisch risico.
Ook was voor de leverproblemen AZ de leverancier die de meeste zou bezorgen, maar dat is allang niet meer.
Er is ook constant bij verteld dat het verwachtingen waren.

De verwachting van AZ is niet uitgekomen, maar de verwachting van Pfizer meer dan overtroffen.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:13
RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:38:
[...]
Het lijkt mij dat JnJ de stoplicht situatie zoals bij AZ wil voorkomen. Nu hebben ze zelf de regie door niet te leveren i.p.v. dat alle regeringen zelf verwarrende en wisselende besluiten gaan nemen. AZ heeft ze vooral laten zien hoe je het niet doet kwa communicatie. Blijft paniekvoetbal natuurlijk.

• gekkie
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:39:
Ik heb het al even geleden voorspeld, maar AZ is klaar. Nog even 60+ en de 2e prik en de rest gaat in de kliko of andere landen. Jammer maar helaas, verlies nemen en doorrrrr.
Of je die nog in bijvb Afrika kwijt raakt, (in ons welbegrepen eigen belang), zal ook nog wel de vraag zijn, met de electronische tamtam weten die onderhand ook wel hoe vorken in stelen zitten.

• Drardollan
gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:47:
[...]

Of je die nog in bijvb Afrika kwijt raakt, (in ons welbegrepen eigen belang), zal ook nog wel de vraag zijn, met de electronische tamtam weten die onderhand ook wel hoe vorken in stelen zitten.
China is mogelijk ook een optie. Hun eigen vaccin is, zoals verwacht, zeer matig. En die kijken echt niet op een klontertje meer of minder.

• Soccer98
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:50:
[...]

China is mogelijk ook een optie. Hun eigen vaccin is, zoals verwacht, zeer matig. En die kijken echt niet op een klontertje meer of minder.
China heeft die niet nodig, die zitten op gemiddeld 20 besmettingen per dag. :P

• mb1

mb1

RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:28:
[...]

Dat zeg ik ook niet.
Ik bedoel dat dit een mooie export stop is zonder dat het een export stop is ;)
Dat het wellicht de VS (de autoriteiten die daar over gaan) wel goed uitkomt.
Dan kan men de onderzoeken van de FDA afwachten en daarna verder beslissen.

• Plenkske
Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:51:
[...]

Inderdaad, daar snappen ze nog iets van grenscontrole.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12 22:00
Ik las vanmorgen bij de NOS dat de mogelijk gewijzigde vaccinatie strategie vandaag online zou komen, maar die is zeker weer uitgesteld door het Janssen verhaal?

• mb1

mb1

gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:47:
[...]

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken hé😉

• Drardollan
Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:51:
[...]

Fors gestegen nadat ze eerst op 6 per dag zaten :+

• gekkie
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:50:
[...]

Zou kunnen, als ze hun trots in slikken en wij bereid zijn ze daarbij te helpen (wederom uit wel begrepen eigen belang om het zo snel mogelijk de wereld uit te krijgen).

• Soccer98
ik zou vooral alles wat overblijft naar Brazilië sturen. De angel daar uit halen lijkt me topprioriteit wereldwijd.

• Drardollan
Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:55:
ik zou vooral alles wat overblijft naar Brazilië sturen. De angel daar uit halen lijkt me topprioriteit wereldwijd.
Zodat die doorgesnoven wappie van een Bolsonaro ze in de vijver kan gooien?

Ze moeten maar 1 prik opsturen, de prik die zorgt dat die levensgevaarlijke man voor minstens 6 maanden in slaap valt zodat er iemand daar de touwtjes in handen kan nemen om orde op zaken te stellen.

• Drardollan
gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:54:
[...]

Zou kunnen, als ze hun trots in slikken en wij bereid zijn ze daarbij te helpen (wederom uit wel begrepen eigen belang om het zo snel mogelijk de wereld uit te krijgen).
Daar hebben ze echt geen moeite mee.

Stap 1 is dat ze alles bij ons kopen
Stap 2 is dat we alles opsturen
Stap 3 is dat de Chinese overheid er een plakkertje met Chinese naam opplakt
Stap 4 is dat ze roepen dat ze zo geweldig zijn en miljarden dosis hebben geproduceerd
Stap 5 is dat het vrijwillig wordt ingespoten bij alle Chinezen

Ik twijfel enkel aan stap 5 :*)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik hoor de Jonge steeds zeggen, 3,9/4,1 miljoen prikken gezet. Waar dan ? Dashboard komt niet eens in de buurt. Ze prikken alles weg zeggen ze....terwijl anderen zeggen: mensen komen niet...

Is dit wederom grootspraak en bravoure of kloppen de cijfers niet op het dashboard...

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:03:
Ik hoor de Jonge steeds zeggen, 3,9/4,1 miljoen prikken gezet. Waar dan ? Dashboard komt niet eens in de buurt. Ze prikken alles weg zeggen ze....terwijl anderen zeggen: mensen komen niet...

Is dit wederom grootspraak en bravoure of kloppen de cijfers niet op het dashboard...
Exact, ik was ook aan het zoeken naar informatie die dat ondersteunt, want dat zou wel goed nieuws zijn. Maar alle informatie die ik kan vinden is een stuk negatiever.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gekkie
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:01:
[...]

Daar hebben ze echt geen moeite mee.

Stap 1 is dat ze alles bij ons kopen
Stap 2 is dat we alles opsturen
Stap 3 is dat de Chinese overheid er een plakkertje met Chinese naam opplakt
Stap 4 is dat ze roepen dat ze zo geweldig zijn en miljarden dosis hebben geproduceerd
Stap 5 is dat het vrijwillig wordt ingespoten bij alle Chinezen

Ik twijfel enkel aan stap 5 :*)
Dus dan moeten we daar ook netjes in mee gaan en niet moeten gaan roepen dat die gerelabelde vaccins onze afdankertjes zijn waar "iets" mee aan de hand is waar wij onze neus voor ophalen.
Hetzelfde geldt voor Brazilië, Afrika of waar dan ook, de tamtam gaat snel en reikt ver.

En het beste zou blijven de handel als nog hier weg prikken voor zover mogelijk.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:38:
[...]

Sorry, maar dat staat duidelijk in de kranten artikelen.

400k is achterstallige rapportage AZ van huisartsen.
300k is van gisteren en vandaag.
Maar op alle dashboards wordt AZ toch gewoon geschat aan de hand van wat er uitgeleverd is? Daar zal vast een mismatch zijn maar 400k lijkt mij vrij veel.

Ik ben dan wel benieuwd naar een linkje van een dergelijk kranten artikel. Ik zie bijvoorbeeld hier wel: https://www.rtlnieuws.nl/...stijgt-met-700000-naar-39

Maar daar staat dat ze de 3,9 miljoen op het dashboard van de overheid zien. Maar dan hebben ze een ander dashboard dan dat ik te zien krijg.

Het is overigens niet dat ik het niet wil geloven hoor, maar meer dat ik mij afvraag waar de informatie vandaan komt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 13-04-2021 20:24 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Men heeft het over krantenartikelen en dashboard dat is bijgewerkt, maar zie toch echt staan:
3.182.836

Echt weer een fraai staaltje communiceren als die 3,9 wel klopt...

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:37:
Men heeft het over krantenartikelen en dashboard dat is bijgewerkt, maar zie toch echt staan:
3.182.836

En dan nog is die 3,1 een berekend aantal op basis van de geleverde vaccins...
Het echte gemelde aantal prikken is 2,2

Hoe kan de Jonge dan glashard beweren dat er 3,9 zijn gezet?

Wear Sunscreen!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:13
Heb eens even zitten pielen met de leeftijdsopbouw van Nederland...

Als je van oud naar jong rekent zou met 3,9 miljoen vaccinaties iedereen vanaf 63 jaar gevaccineerd zijn.

Nu zijn die 3,9 miljoen natuurlijk alle prikken, eerste en tweede.

Geen idee wat de verhouding van die 2 is. Maar als dat 2/3 vs 1/3 is betekent dat 2,6 miljoen eerste prikken. Dat zou dan iedereen van 69 jaar en ouder zijn.

Vermoed dat dat getal dus eerder het aantal mensen is dat een uitnodiging heeft ontvangen, dan degenen die daadwerkelijk gevaccineerd zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, er zijn er ruim 4,5 miljoen geleverd.

En er wordt door de huisartsen geen reet gemeld.

Zullen er m.i. ergens tussen de 3,5 en 4 miljoen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0UoRaLcoQJrKPTrf_nU1EPnJAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zBUkuACcNqLXIk0tdYvsPxWu.png?f=fotoalbum_large

@alexbl69 vergeet niet wat gevaccineerde voorrangsgroepen van ver onder de 60.
Dat er geen enkel getal op het dashboard klopt lijkt daarmee wel evident.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 20:53 ]

• alexbl69
  • Laatst online: 08:13
MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:50:
@alexbl69 vergeet niet wat gevaccineerde voorrangsgroepen van ver onder de 60.
Dat er geen enkel getal op het dashboard klopt lijkt daarmee wel evident.
Ja, heb daar wel aan gedacht. Maar heb werkelijk geen idee hoeveel dat er zijn.

Er was hier de afgelopen dagen nogal wat heibel onder het personeel van het ziekenhuis omdat ze nog veel te weinig vaccins hebben. Dus ze zijn er daar in ieder geval nog lang niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:
[...]

Er was hier de afgelopen dagen nogal wat heibel onder het personeel van het ziekenhuis omdat ze nog veel te weinig vaccins hebben. Dus ze zijn er daar in ieder geval nog lang niet.
Werken een miljoen mensen in de zorg oid?

https://www.google.com/am...ngeent-tegen-covid-19.amp

Das al een vrij oud bericht. Spreekt over 204000 zorg medewerkers in de komende weken. Blijft gokken natuurlijk, maar inmiddels zijn er ongetwijfeld ook een stapel huisartsen tegen een naald aan gelopen.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 21:05 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:45:

Als je van oud naar jong rekent zou met 3,9 miljoen vaccinaties iedereen vanaf 63 jaar gevaccineerd zijn.

Geen idee wat de verhouding van die 2 is. Maar als dat 2/3 vs 1/3 is betekent dat 2,6 miljoen eerste prikken. Dat zou dan iedereen van 69 jaar en ouder zijn.

Vermoed dat dat getal dus eerder het aantal mensen is dat een uitnodiging heeft ontvangen, dan degenen die daadwerkelijk gevaccineerd zijn.
De verdeling kun je hier aardig zien: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

Loopt meestal wel iets achter.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:17:
[...]

Maar op alle dashboards wordt AZ toch gewoon geschat aan de hand van wat er uitgeleverd is? Daar zal vast een mismatch zijn maar 400k lijkt mij vrij veel.

Ik ben dan wel benieuwd naar een linkje van een dergelijk kranten artikel. Ik zie bijvoorbeeld hier wel: https://www.rtlnieuws.nl/...stijgt-met-700000-naar-39

Maar daar staat dat ze de 3,9 miljoen op het dashboard van de overheid zien. Maar dan hebben ze een ander dashboard dan dat ik te zien krijg.

Het is overigens niet dat ik het niet wil geloven hoor, maar meer dat ik mij afvraag waar de informatie vandaan komt ;)
Weer knap staaltje reporteren van de rtl nieuws crew :+

PSN

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nu is het dashboard ook geüpdatet inderdaad. Wel frappant dat RTL daar in hun verslaglegging al op vooruit liep, en niet gewoon meldde dat die gegevens via andere bron ontvangen zijn.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vind dit overigens wel opvallend
In plaats van 5% spillage, gebruikt het RIVM daarom vanaf nu 1% spillage in de rekenmodellen. Dit wordt ook met terugwerkende kracht aangepast.
Ik dacht dat die voorspelling alleen tijdelijk was, en uiteindelijk gewoon vervangen werd door daadwerkelijke rapportage. Maar als ze met terugwerkende kracht deze aanpassing doen lijkt het alsof er geen daadwerkelijke rapportage is. Anders hoef je immers de spillage niet te schatten.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Noem mij maar sceptisch maar ik geloof die 3,9 gezette prikken niet.

Vanmiddag stond op het dashboard nog dat de ziekenhuizen apart echt gemelde prikken hadden ( 100k geloof ik) en nu staan die ineens ook onder berekend.
Alleen het aantal van de GGD is het echte gezette prikken en die is gewoon ongewijzigd 2,2, weliswaar wel met update t/m gisteren.
Dus er zijn nu ineens 1,7 berekende gezette prikken op basis van geleverde vaccins...

BTW ze zitten nog niet eens onder de 70 jarige met afspraken maken.
Mijn vader is 71 en die mag 1 mei zijn eerste halen.

Wear Sunscreen!

• giantgiantus
Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:47:
Noem mij maar sceptisch maar ik geloof die 3,9 gezette prikken niet.

Vanmiddag stond op het dashboard nog dat de ziekenhuizen apart echt gemelde prikken hadden ( 100k geloof ik) en nu staan die ineens ook onder berekend.
Alleen het aantal van de GGD is het echte gezette prikken en die is gewoon ongewijzigd 2,2, weliswaar wel met update t/m gisteren.
Dus er zijn nu ineens 1,7 berekende gezette prikken op basis van geleverde vaccins...

Er zijn 4 miljoen vaccins verdeeld. Als die massaal weggegooid zouden worden zou dat door heel veel mensen die werkzaam zijn in die keten al lang op Twitter geslingerd zijn. Een complot waar 100en mensen moeten liegen en bedriegen is niet realistisch. Dus er zitten echt wel rond de 4 miljoen vaccins in bovenarmen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:47:
Aan de andere kant zijn ze al een flink eind met de mensen van 60-64. Dus om dan tweede helft mei meeste van 60+ gehad te hebben klinkt wel plausibel.

Hoe ze dan in iets meer dan een maand iedereen van 30-60 willen doen zie ik lastiger in. Maar ik laat mij graag positief verrassen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:51:
[...]

Aan de andere kant zijn ze al een flink eind met de mensen van 60-64. Dus om dan tweede helft mei meeste van 60+ gehad te hebben klinkt wel plausibel.

Hoe ze dan in iets meer dan een maand iedereen van 30-60 willen doen zie ik lastiger in. Maar ik laat mij graag positief verrassen.
Die inschatting zal 100% op de progressie van het J&J vaccin hangen.

PSN

• ijdod
  • Laatst online: 29-12 16:32
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:
[...]

Ik zie diezelfde discussie ook in 'mijn' ziekenhuis, en ik heb geen reden om aan te nemen dat dit elders anders zal zijn. De meeste mensen buiten de zorg zijn ook bijzonder verbaast als ze het horen, die hadden allemaal verwacht dat in elk geval de primaire zorgverleners gevaccineerd zouden zijn, en zelfs ondersteunend (wie appelen vaart...).

dik 15k personeel, volgens mij was de eerste lading 1900 vaccins (januari, pfizer), de tweede lading 1500 vaccins (vorige week, AZ, Janssen, vooralsnog niets). Nu is niet al die 15k primaire zorg, maar die vaccins dekken niet eens alle acute specialismen. Laat staan alle primaire zorgtaken...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:53:
[...]

Die inschatting zal 100% op de progressie van het J&J vaccin hangen.
Ja natuurlijk. Ik ga er voor het gemak nog maar even vanuit dat dat gewoon doorloopt. Dan nog zie ik het als een flinke uitdaging om alles te organiseren.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:51:
[...]

Er zijn 4 miljoen vaccins verdeeld. Als die massaal weggegooid zouden worden zou dat door heel veel mensen die werkzaam zijn in die keten al lang op Twitter geslingerd zijn. Een complot waar 100en mensen moeten liegen en bedriegen zijn niet realistisch. Dus er zitten echt wel rond de 4 miljoen vaccins in bovenarmen.
Nee ik bedoel dat er gewoon nog een hele hoop vaccins klaar liggen maar nog niet gezet zijn.
Dat er 4 miljoen geleverd zijn zegt niet dat ze er al inzitten.

Wear Sunscreen!

• Drardollan
KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:37:
3.182.836

Zover ik weet doet een andere afdeling van het ministerie dit, die werken vast maar tot 5.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:56:
[...]

Nee ik bedoel dat er gewoon nog een hele hoop vaccins klaar liggen maar nog niet gezet zijn.
Maar ze kunnen ook niet met zun 2 miljoenen in de koelkast liggen, want dan waren ze allang bedorven en weg gemikt.

PSN

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:43:
[...]

Ik vind dit overigens wel opvallend

[...]

Ik dacht dat die voorspelling alleen tijdelijk was, en uiteindelijk gewoon vervangen werd door daadwerkelijke rapportage. Maar als ze met terugwerkende kracht deze aanpassing doen lijkt het alsof er geen daadwerkelijke rapportage is. Anders hoef je immers de spillage niet te schatten.
Uiterst creatief boekhouden op deze manier.
Terwijl er weinig abstracts is aan een gezette injectie, straks blijkt dat we volgens deze rekenmethode uiteindelijk al onze 22 miljoen inwoners van een vaccin hebben voorzien :+
Vraag mij af of en wanneer de werkelijkheid dit soort onzin berichten in gaat halen, heb liever een betrouwbare overheid die met feiten komt, desnoods wat later, dan dit soort luchtfietserij en beleidsmarketing.

• giantgiantus
[...]

Dan zouden overal bij huisartsen de koelkasten vol liggen. Is niet het geval. Nederlanders zijn gelukkig erg mondig (kijk alleen naar de discussie afgelopen week waar zowat iedereen dacht dat zijn of haar mening er toe deed) en dat zou dus breed uitgemeten worden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RIVM geeft overigens nog een onderverdeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vndKWu4NBvJQMrb2lWOPc2--Xpo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qdIh6bHZeOltVCFng94P35ff.png?f=fotoalbum_large

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:57:
[...]

Maar ze kunnen ook niet met zun 2 miljoenen in de koelkast liggen, want dan waren ze allang bedorven en weg gemikt.
Dat zeg ik toch ook niet. Er zit sowieso tijd tussen leveren en zetten en ik geloof ook niet dat ze weggegooid worden.
Echter als je met een aanpassing in de cijfers er ineens een paar 100k extra prikken hebt gezet dan klopt er iets niet miz.
Ze geven het als waarheid dat er 3,9 zijn gezet maar dat is het niet want de cijfers zijn geschat.

Wear Sunscreen!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:00:
RIVM geeft overigens nog een onderverdeling:

[Afbeelding]
Week 13 zijn er 900.000 dosissen geleverd aan NL:
https://www.rivm.nl/sites...13_04_2021_versie%202.pdf

Dat is een beste buts.

PSN

• Drardollan
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:45:

Vergeet je niet dat de groep 60-64 ook al grotendeels gevaccineerd is met AZ (en dat loopt nu ook gewoon door)?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:10:
[...]

Vergeet je niet dat de groep 60-64 ook al grotendeels gevaccineerd is met AZ (en dat loopt nu ook gewoon door)?
Er zijn er meer onder de 70 gevaccineerd dan erboven ;)

• Drardollan
[...]

Een deel zal zeker op voorraad liggen bij de huisartsen en GGD's. Logisch ook, je wil niet afwachten of je om 08:00 wel een levering krijgt als je de hele dag vol zit met afspraken.

Maar je kan er wel vanuit gaan dat een flacon binnen een dag of 2 gebruikt wordt.

Die 4 miljoen is inderdaad een schatting, en dit wordt ook af en toe bijgesteld als het nodig is. Maar ik denk dat het behoorlijk dicht bij de waarheid komt van gezette prikken.

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:12:
[...]

Er zijn er meer onder de 70 gevaccineerd dan erboven ;)
Is dat zo?

Meer 60-64 dan 70-110 (geen idee of 110 de oudste is ;)).?

Dat had ik niet door, dat klinkt wel indrukwekkend.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.