Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Van J&J was het al in het nieuws vanaf dat het 4 cases op 4 miljoen was, en gezien het AZ verhaal zullen ze er vanaf het begin al scherper op zijn.Enai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:32:
Lijkt me duidelijk dat het niet "enkel" om 1 geval op 1 miljoen gaat. Bij AZ steeg het aantal tromboses ook sterk door na het eerste nieuws.
Ik denk dat het CDC en FDA bepaalde zaken weten die wij nog niet weten, en dat het risico op kwalijke bijwerkingen vele malen groter is dan wat we nu in de media zien.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het kunnen eigenlijk alleen maar vrouwelijke medewerkers in de zorg zijn of mensen met een ernstige onderliggende aandoening. De rest komt niet in aanmerking. Maar het is nu wachten op meer informatie en dan het circus/rollercoaster afwachten.Gropah schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:32:
[...]
Is er wel gekeken naar een eventuele bias in de groep slachtoffers? Als het allemaal zorgmedewerkers zijn, dan is het minder raar dat het allemaal vrouwen zijn, omdat er overwegend meer vrouwen in de zorg werken (volgens mij). Als het nou 6 vrouwelijks programmeurs zouden zijn, kun je denk ik makkelijker de conclusie trekken dat het voornamelijk bij vrouwen voorkomt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vind het een netjes aantal, iets wat je ook verwacht.Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:33:
Een update over bijwerkingen:
https://nos.nl/artikel/23...azeneca-in-nederland.html
Aangezien er exact twee weken geleden nog net wel geprikt werd met AZ op alle leeftijden, is het wel fijn dat er geen nieuwe zeldzame gevallen bij zijn gekomen. Maar wel "gewone trombose en longembolieën" waarbij het onduidelijk is of het van het vaccin komt.
Betreft overlijdens:
[...]
Klinkt misschien gek maar ik vind 225 weinig op die 100duizenden ouderen die gevaccineerd zijn. Sommige van die ouderen hebben slechts een laatste zetje nodig en dan kan dus koorts al genoeg zijn.
Mijn oma van 100 heeft na 2 Pfizer vaccins nergens last van gehad
Je zou ook kunnen onderzoeken hoeveel mensen er overlijden in de 2 weken nadat ze een kopje koffie hebben gedronken. Ik verwacht dat je vergelijkbare getallen zal zien.
AZ lijkt ongeveer 1:100.000 te zijn voor een specifieke groep, J&J ongeveer 1:1.000.000. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Zelfs als je het risico extreem negatief inschat heb je het met 15.000.000 te vaccineren mensen dus maximaal over 150 doden. Het klinkt hard, maar is die 150 doden (en dat zijn er dus waarschijnlijk in werkelijkheid een stuk minder) het niet gewoon waard om hier uit te kunnen komen?YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:34:
[...]
Van J&J was het al in het nieuws vanaf dat het 4 cases op 4 miljoen was, en gezien het AZ verhaal zullen ze er vanaf het begin al scherper op zijn.
Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:33:
Een update over bijwerkingen:
https://nos.nl/artikel/23...azeneca-in-nederland.html
Aangezien er exact twee weken geleden nog net wel geprikt werd met AZ op alle leeftijden, is het wel fijn dat er geen nieuwe zeldzame gevallen bij zijn gekomen. Maar wel "gewone trombose en longembolieën" waarbij het onduidelijk is of het van het vaccin komt.
Betreft overlijdens:
[...]
Klinkt misschien gek maar ik vind 225 weinig op die 100duizenden ouderen die gevaccineerd zijn. Sommige van die ouderen hebben slechts een laatste zetje nodig en dan kan dus koorts al genoeg zijn.
Mijn oma van 100 heeft na 2 Pfizer vaccins nergens last van gehad
:fill(white):strip_exif()/f/image/3jjD0jCJdWODuF6r8XKHKhvj.png?f=user_large)
Vind het er nog weinig eerlijk gezegd.
Nou ja, in het koekje gestikt dan..Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:35:
[...]
Ik vind het een netjes aantal, iets wat je ook verwacht.
Je zou ook kunnen onderzoeken hoeveel mensen er overlijden in de 2 weken nadat ze een kopje koffie hebben gedronken. Ik verwacht dat je vergelijkbare getallen zal zien.
nee het is minder, 6 cases op 7 miljoen.Jorizzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:37:
[...]
AZ lijkt ongeveer 1:100.000 te zijn voor een specifieke groep, J&J ongeveer 1:1.000.000. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Zelfs als je het risico extreem negatief inschat heb je het met 15.000.000 te vaccineren mensen dus maximaal over 150 doden. Het klinkt hard, maar is die 150 doden (en dat zijn er dus waarschijnlijk in werkelijkheid een stuk minder) het niet gewoon waard om hier uit te kunnen komen?
1 overlijden op 7 miljoen.
PSN
Die campagne is inderdaad wat lafjes.smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:38:
[...]
Nou ja, in het koekje gestikt dan..Maar je hebt gelijk. Ik mis overigens ook een echte aanwezige campagne van de overheid over de vaccinatie.
Het koekje mag ook
Nog erger, waar gaat dit over. Prikken, prikken, prikken. Ik ben er zo ontzettend boos over!YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:38:
[...]
nee het is minder, 6 cases op 7 miljoen.
1 overlijden op 7 miljoen.
Wellicht komt er vanavond duidelijkheid. Maar ik hoop er zelf niet teveel opJorizzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:39:
[...]
Nog erger, waar gaat dit over. Prikken, prikken, prikken. Ik ben er zo ontzettend boos over!
[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 16:53 ]
Janssen is onderzocht door de Amerikaanse toezichthouders, op basis van incidenten in de VS. Daar is men ondertussen veel verder met prikken dan wij, die zijn de fase van vooral vrouwelijke zorgmedewerkers toch allang voorbij?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:34:
Het kunnen eigenlijk alleen maar vrouwelijke medewerkers in de zorg zijn of mensen met een ernstige onderliggende aandoening. De rest komt niet in aanmerking.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als ik eerlijk ben vind ik dat we best iets meer respect mogen hebben voor Hugo. Hij geeft alles wat hij heeft, en nog gaat er een hoop fout.
Zijn voorganger hield het 2 dagen vol voor hij zowat dood neerviel.
En dit meen ik serieus. We zouden met zijn allen, niet enkel op GoT, best iets meer respect mogen hebben. Het is geen gemakkelijke situatie en ik denk dat we allemaal echt wel beseffen dat Hugo geen dingen doet om ons te pesten.
[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 16:53 ]
Het was ook niet serieus bedoeld, ik ben gewoon wat cynisch aan het worden van deze situatie.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:48:
[...]
Als ik eerlijk ben vind ik dat we best iets meer respect mogen hebben voor Hugo. Hij geeft alles wat hij heeft, en nog gaat er een hoop fout.
En dit meen ik serieus. We zouden met zijn allen, niet enkel op GoT, best iets meer respect mogen hebben. Het is geen gemakkelijke situatie en ik denk dat we allemaal echt wel beseffen dat Hugo geen dingen doet om ons te pesten.
Het is jammer dat inderdaad veel mensen de jaloersheid op zijn mooie schoenen niet onder stoelen of banken stekensmartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:43:
[...]
Ik denk dat Huugje eerder zijn schoenen promoot dan het prikken
PSN
Snap ik wel, bedoel het ook niet vervelend of aanvallend. Maar ik denk dat we in Nederland, in het algemeen dus, best iets meer respect mogen hebben voor elkaarsmartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:52:
[...]
Het was ook niet serieus bedoeld, ik ben gewoon wat cynisch aan het worden van deze situatie.
Ik denk dat genoeg mensen in het begin respect hadden voor Hugo, maar dat gaandeweg zijn verloren door zijn optredens en zijn hele houding. Zoals dat hij op bepaalde momenten meer bezig was met zijn imago en interviews, dan de corona crisis.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:48:
[...]
Natuurlijk kan je het als politiek nooit goed doen, maar een crisis is geen vrijbrief voor kritiek. Dan moet je niet de politiek in gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Fuujii op 13-04-2021 16:56 ]
Die houding zal ook deels een overlevingsmechanisme zijn. Ik had het -zelfs met flashy schoenen- geen week uitgehouden iig.Fuujii schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:56:
[...]
Ik denk dat genoeg mensen in het begin respect hadden voor Hugo, maar dat gaandeweg zijn verloren door zijn optredens en zijn hele houding. Zoals dat hij op bepaalde momenten meer bezig was met zijn imago en interviews, dan de corona crisis.
Natuurlijk kan je het als politiek nooit goed doen, maar een crisis is geen vrijbrief voor kritiek. Dan moet je niet de politiek in gaan.
Hugo is gewoon gemiddeld.
Niks mis mee, ook niet top.
Dit is niet de EMA of de nationale overheden die het vaccin tijdelijk tegenhouden. Dit is J&J die zelf de levering stopzet.Jorizzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:37:
[...]
AZ lijkt ongeveer 1:100.000 te zijn voor een specifieke groep, J&J ongeveer 1:1.000.000. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Zelfs als je het risico extreem negatief inschat heb je het met 15.000.000 te vaccineren mensen dus maximaal over 150 doden. Het klinkt hard, maar is die 150 doden (en dat zijn er dus waarschijnlijk in werkelijkheid een stuk minder) het niet gewoon waard om hier uit te kunnen komen?
*knip*
Stemmingmakerij en complottheorieën laten we achterwege aub.
Je punten onderbouw je met geldige argumenten en valide bronnen.
Zie ook Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Vandaar dat zowat elk land onafhankelijk van elkaar een leeftijdsgrens heeft ingesteld. Indien dit inderdaad een overreactie was, dan zouden bepaalde landen hun verstand gebruiken en doorvaccineren, maar de leeftijdsgrens is alomtegenwoordig. en dat allemaal voor "een minieme kans op bloedklonters". Vreemd toch.
Ondertussen weten we ook dat de Chinese vaccins niet goed werken (sorry, "misverstand"). Zijn de mRNA-vaccins dan echt zoveel beter of wachten we hier ook af tot er lijken uit de kast vallen?
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 13-04-2021 18:46 ]
https://nos.nl/artikel/23...vaccin-in-europa-uit.htmlEnai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:59:
[...]
Dit is niet de EMA of de nationale overheden die het vaccin tijdelijk tegenhouden. Dit is J&J die zelf de levering stopzet.
Volgens mij is er iets heel vervelends aan het licht gekomen.
Ik vermoed trouwens dat het probleem met AZ een stuk serieuzer was dan een minieme kans op bloedklonters, en dat men besloten heeft om dit onder de mat te vegen om geen schade toe te brengen aan de vaccinatiecampagne. Vandaar dat zowat elk land onafhankelijk van elkaar een leeftijdsgrens heeft ingesteld. Indien dit inderdaad een overreactie was, dan zouden bepaalde landen hun verstand gebruiken en doorvaccineren, maar de leeftijdsgrens is alomtegenwoordig. en dat allemaal voor "een minieme kans op bloedklonters". Vreemd toch.
Ondertussen weten we ook dat de Chinese vaccins niet goed werken (sorry, "misverstand"). Zijn de mRNA-vaccins dan echt zoveel beter of wachten we hier ook af tot er lijken uit de kast vallen?
De farmaceut zegt in een verklaring dat het besluit samen met de Europese gezondheidsautoriteiten is genomen.
Dus niet J&J zelf, maar samen met.
Betreft AZ en de leeftijdsgrens. Tja in de UK zeggen ze dat alleen onder de 30 mag kiezen voor iets anders. Maar inderdaad elke land kiest een andere grens. Omdat de EMA zegt: voordelen wegen op tegen de mogelijke bijwerking. Omdat de kans zo klein is.
Van de chinese vaccins was bij de eerste testresultaten al bekend dat ze wat minder effectief waren. Dat is niks nieuws.
edit: OK, samen met de EMA de beslissing genomen dus. Waarom op die manier? Het kan toch bijna niet anders dan meer vertraging opleveren t.o.v. als je de leveringen laat door gaan?
[ Voor 26% gewijzigd door Tierelier op 13-04-2021 17:09 ]
Ik vraag mij af waarom de EMA dat zo besloten heeft. Dit lijkt nog zeldzamer dan bij AZ, en bij AZ vond de EMA het niet nodig om een stop te adviseren, want een positieve benefit-risk. Bij Janssen lijkt het me dan nog veel positiever. Vreemd.Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:04:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...vaccin-in-europa-uit.html
De farmaceut zegt in een verklaring dat het besluit samen met de Europese gezondheidsautoriteiten is genomen.
Dus niet J&J zelf, maar samen met.
Betreft AZ en de leeftijdsgrens. Tja in de UK zeggen ze dat alleen onder de 30 mag kiezen voor iets anders. Maar inderdaad elke land kiest een andere grens. Omdat de EMA zegt: voordelen wegen op tegen de mogelijke bijwerking. Omdat de kans zo klein is.
Van de chinese vaccins was bij de eerste testresultaten al bekend dat ze wat minder effectief waren. Dat is niks nieuws.
De mRNA vaccins zijn als eerste goedgekeurd in de meeste landen en zijn tot nu toe met afstand het meest geleverd en geprikt. Als daar iets geks mee aan de hand zou zijn, dan zou dat allang bekend zijn geworden.Enai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:59:
[...]
Het enige dat op is gevallen is dat er in zeldzame gevallen een serieuze allergische reactie optreedt bij deze vaccins. Om die reden moeten mensen na de prik nog even 15 minuten aanwezig blijven, zodat als er iets gebeurt, er meteen ingegrepen kan worden.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Al begonnen VS nog niet begonnen met prikken?RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:07:
[...]
Ik vraag mij af waarom de EMA dat zo besloten heeft. Dit lijkt nog zeldzamer dan bij AZ, en bij AZ vond de EMA het niet nodig om een stop te adviseren, want een positieve benefit-risk. Bij Janssen lijkt het me dan nog veel positiever. Vreemd.
Rekening gehouden met het aantal te leveren vaccins?
Ik geloof niet dat ik deze reactie helemaal snap. Het enige wat ter zake doet is benefit-risk, en dan snap ik niet waarom een op het oog veiliger vaccin wél wordt stopgezet.MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:13:
[...]
Al begonnen VS nog niet begonnen met prikken?
Rekening gehouden met het aantal te leveren vaccins?
Dat zouden de overwegingen kunnen zijn die meegewogen zijn. Zeg niet dat ik het een goed idee vind. Snap er sowieso geen jota van.RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:15:
[...]
Ik geloof niet dat ik deze reactie helemaal snap. Het enige wat ter zake doet is benefit-risk, en dan snap ik niet waarom een op het oog veiliger vaccin wél wordt stopgezet.
Volgens mij was de stelling van de gezondheidsraad: Waarom prikken met AZ als je ook veiliger vaccins hebt.RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:15:
[...]
Ik geloof niet dat ik deze reactie helemaal snap. Het enige wat ter zake doet is benefit-risk, en dan snap ik niet waarom een op het oog veiliger vaccin wél wordt stopgezet.
Je kunt je afvragen a: of dat zo is en b: welk vaccin je dan als aller aller veiligste wel zult accepteren.
Dat klopt, omdat de Gezondheidsraad adviseert over de inzet, dat doet de EMA niet. Die zegt dat er een positieve benefit-risk is, en laat de inzet verder aan de betrokken instanties.blissard schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:17:
[...]
Volgens mij was de stelling van de gezondheidsraad: Waarom prikken met AZ als je ook veiliger vaccins hebt.
Je kunt je afvragen a: of dat zo is en b: welk vaccin je dan als aller aller veiligste wel zult accepteren.
In aanvulling op wat ik hierboven zei: de EMA gaat hier dus in principe niet over. Dat maakt het zo opvallend.MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:16:
[...]
Dat zouden de overwegingen kunnen zijn die meegewogen zijn. Zeg niet dat ik het een goed idee vind. Snap er sowieso geen jota van.
Dat riep ik thuis direct na het nieuws dat het prikken opgeschort was met Jansen.hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]
Bijna alleen relatief jonge vrouwen toch?
Waarom dan niet doorprikken met alleen de mannen...
Jansen en Astra Zenica voor alle mannen, en Pfizer en Moderna voor alle vrouwen.
Nu heb ik alleen maar lagere school en paar jaar niet opgelet als opleiding maar dit lijkt mij op korte termijn een prima oplossing.
Ik vind dit een beetje dubieus. Waarom zou Janssen zelf besluiten niet te leveren? En waarom niet leveren en het aan de Gezondheidsraad (en die in andere landen) overlaten of het wel/niet wordt ingezet? Janssen moet immers gewoon leveren, en voor de rest zich er niet mee bemoeien (los van de geëiste risicomanagement studies).
Edit: morgen berichtgeving van EMA, aldus De Jonge.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 13-04-2021 19:24 ]
Het kan ook gewoon zijn dan hij het niet weet natuurlijk. Dat is wel eens vaker gebeurd de afgelopen maanden. Het lijkt anders inderdaad een erg onlogische stap van JJ.RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:21:
Goed, in de persconferentie zegt De Jonge nu dat Janssen zelf heeft besloten de leveringen op te schorten, dus *niet* in samenwerking met de EMA. Dat was al vreemd, en het klopt dus ook niet. De EMA doet ondertussen onderzoek, maar dat wisten we ook al.
Ik vind dit een beetje dubieus. Waarom zou Janssen zelf besluiten niet te leveren? En waarom niet leveren en het aan de Gezondheidsraad (en die in andere landen) overlaten of het wel/niet wordt ingezet? Janssen moet immers gewoon leveren, en voor de rest zich er niet mee bemoeien (los van de geëiste risicomanagement studies).
Op moment dat je opschort en ondertussen door fabriceert bouw je natuurlijk snel en gigantische buffer op.RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:21:
Goed, in de persconferentie zegt De Jonge nu dat Janssen zelf heeft besloten de leveringen op te schorten, dus *niet* in samenwerking met de EMA. Dat was al vreemd, en het klopt dus ook niet. De EMA doet ondertussen onderzoek, maar dat wisten we ook al.
Ik kan me voorstellen dat de VS dat wel een prima idee vindt.
Op het moment dat de FDA weer groen licht geeft (voor wellicht 60+) dan prikken ze daar in no time de gehele bevolking en geef je ze "aan de overkant" van de oceaan het nakijken.....
Ja, maar de FDA gaat niet over het vrijgeven van leveringen voor Europa. Daar hebben ze echt geen bal mee te maken. Of begrijp ik je nu niet goed?mb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:26:
[...]
Op moment dat je opschort en ondertussen door fabriceert bouw je natuurlijk snel en gigantische buffer op.
Ik kan me voorstellen dat de VS dat wel een prima idee vindt.
Op het moment dat de FDA weer groen licht geeft (voor wellicht 60+) dan prikken ze daar in no time de gehele bevolking en geef je ze "aan de overkant" van de oceaan het nakijken.....
Die is een half uur geleden bijgewerkt.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:16:
Waarom wordt het aantal prikken op de dashboards niet meer ge-update?
Bij mij staat het nog steeds op 3.1 miljoen?
Hebben ze daar echt geen bal mee te maken (FDA dan wel de rest van de regering aldaar), of zouden ze daar geen bal mee te maken moeten hebben ?RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:28:
[...]
Ja, maar de FDA gaat niet over het vrijgeven van leveringen voor Europa. Daar hebben ze echt geen bal mee te maken. Of begrijp ik je nu niet goed?
We zullen het de komende dagen hopelijk wel horen wie wat waar en waarom en of we wel of niet een oor aan genaaid worden.
Ja, een wissel. Klaar en door.Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:31:
Maar was het niet zo dat het gros van de 18-59 jarigen in eerste instantie AstraZeneca zou krijgen? Ik kan dat niet echt rijmen met wat De Jonge zegt over dat ze dan Pfizer en Moderna krijgen. Dus er heeft een swap plaatsgevonden?
Check dan even een krant of een paar posts terug van mij.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
[...]
Teller staat nu op 3,9 miljoen.
Hier ook.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
[...]
Maar er blijkt al info naar media te zijn gestuurd:
https://www.rtlnieuws.nl/...stijgt-met-700000-naar-39
Ik hoorde Hugo de Jonge het ook zeggen. Maar hoe kan dit dat? 10 April staat het op 3.,1 mln en nu 3,8? Hoe kan dat?Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:35:
[...]
Check dan even een krant of een paar posts terug van mij.
Teller staat nu op 3,9 miljoen.
Er is nooit een uitspraak over gedaan, men heeft overal (en hier dus ook) constant maar aangenomen dat AZ zo belangrijk is en we niet zonder kunnen.Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:31:
Maar was het niet zo dat het gros van de 18-59 jarigen in eerste instantie AstraZeneca zou krijgen? Ik kan dat niet echt rijmen met wat De Jonge zegt over dat ze dan Pfizer en Moderna krijgen. Dus er heeft een swap plaatsgevonden?
Er is nu duidelijk verteld hoe het zit, AZ doet er niet meer toe straks. Komende 3 weken wordt het nog gebruikt voor 60+ en daarna de 2e prik en dan is het klaar. Er komt meer dan voldoende Pfizer/Moderna onze kant op.
Sorry, maar dat staat duidelijk in de kranten artikelen.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:37:
[...]
Ik hoorde Hugo de Jonge het ook zeggen. Maar hoe kan dit dat? 10 April staat het op 3.,1 mln en nu 3,8? Hoe kan dat?
400k is achterstallige rapportage AZ van huisartsen.
300k is van gisteren en vandaag.
Nee, ik kan me echt niet voorstellen dat de FDA dat heeft bekokstoofd. Dat zou echt via de regering daar moeten gaan door middel van het afgeven van een exportban. Maar dat is niet gedaan, want als dat wel zo was, dan zouden we het weten, en dan zou Janssen dat ook hebben aangegeven (want dan kunnen ze de schuld afschuiven).gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:33:
[...]
Hebben ze daar echt geen bal mee te maken (FDA dan wel de rest van de regering aldaar), of zouden ze daar geen bal mee te maken moeten hebben ?
We zullen het de komende dagen hopelijk wel horen wie wat waar en waarom en of we wel of niet een oor aan genaaid worden.
De FDA heeft hier geen middelen voor en heeft daar ook geen belangen bij. Bovendien zou dit een garantie zijn voor een gigantische diplomatieke rel. Daarnaast heeft Janssen dus al aangegeven dat ze zelfstandig de leveringen stoppen. Er was alleen wat verwarring over of dat in samenspraak met de EMA was gegaan (en dat is dus niet het geval).
We weten nog niet alles, maar alles wijst nu wel op een besluit van Janssen die enigszins in paniek zijn geraakt door het besluit in de VS om niet meer met JnJ te prikken. Daarbij moeten we ook aantekenen dat de VS in een heel andere situatie zit, waarbij iedereen die het wil een prik kan krijgen.
Inderdaad, gewoon per dag kijken. Vandaag de dag blijkt AZ ruk en is de verwachting dat J&J dat ook is. En vandaag de dag komt er zoveel Pfizer/Moderna binnen dat het voldoende is om daarmee iedereen een eerste prik te geven.
Ik heb het al even geleden voorspeld, maar AZ is klaar. Nog even 60+ en de 2e prik en de rest gaat in de kliko of andere landen. Jammer maar helaas, verlies nemen en doorrrrr.
In elke strategie in het verleden stond "blauw" voor AZ en Janssen en nog een paar die nog niet goedgekeurd zijn.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:37:
[...]
Er is nooit een uitspraak over gedaan, men heeft overal (en hier dus ook) constant maar aangenomen dat AZ zo belangrijk is en we niet zonder kunnen.
Er is nu duidelijk verteld hoe het zit, AZ doet er niet meer toe straks. Komende 3 weken wordt het nog gebruikt voor 60+ en daarna de 2e prik en dan is het klaar. Er komt meer dan voldoende Pfizer/Moderna onze kant op.
En blauw had altijd de grootste groep: 18-59 zonder medisch risico.
Ook was voor de leverproblemen AZ de leverancier die de meeste zou bezorgen, maar dat is allang niet meer.
Mjah je zou toch verwachten dat het logistiek het handigste is om de logistiek gewoon door te laten gaan, tenzij je verwacht dat er een fout zit in de productie en dat je dus ook productie / afvullen stil wil leggen.RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:38:
[...]
Nee, ik kan me echt niet voorstellen dat de FDA dat heeft bekokstoofd. Dat zou echt via de regering daar moeten gaan door middel van het afgeven van een exportban. Maar dat is niet gedaan, want als dat wel zo was, dan zouden we het weten, en dan zou Janssen dat ook hebben aangegeven (want dan kunnen ze de schuld afschuiven).
De FDA heeft hier geen middelen voor en heeft daar ook geen belangen bij. Bovendien zou dit een garantie zijn voor een gigantische diplomatieke rel. Daarnaast heeft Janssen dus al aangegeven dat ze zelfstandig de leveringen stoppen. Er was alleen wat verwarring over of dat in samenspraak met de EMA was gegaan (en dat is dus niet het geval).
We weten nog niet alles, maar alles wijst nu wel op een besluit van Janssen die enigszins in paniek zijn geraakt door het besluit in de VS om niet meer met JnJ te prikken. Daarbij moeten we ook aantekenen dat de VS in een heel andere situatie zit, waarbij iedereen die het wil een prik kan krijgen.
En ik kan het me ergens inderdaad ook niet goed voorstellen, omdat er dan vanuit leiden ook niks meer naar de VS gaat waarschijnlijk, al zouden we het ongebruikt in de Noordzee moeten lozen. En dan zijn de verhouding wel echt goed naar de knoppen.
Nouja hopelijk rapen ze zich gauw bij elkaar en wordt het niet ook qua communicatie een tweede AZ, eentje was ruim meer dan voldoende
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 13-04-2021 19:44 ]
Er is ook constant bij verteld dat het verwachtingen waren.Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:40:
[...]
In elke strategie in het verleden stond "blauw" voor AZ en Janssen en nog een paar die nog niet goedgekeurd zijn.
En blauw had altijd de grootste groep: 18-59 zonder medisch risico.
Ook was voor de leverproblemen AZ de leverancier die de meeste zou bezorgen, maar dat is allang niet meer.
De verwachting van AZ is niet uitgekomen, maar de verwachting van Pfizer meer dan overtroffen.
Het lijkt mij dat JnJ de stoplicht situatie zoals bij AZ wil voorkomen. Nu hebben ze zelf de regie door niet te leveren i.p.v. dat alle regeringen zelf verwarrende en wisselende besluiten gaan nemen. AZ heeft ze vooral laten zien hoe je het niet doet kwa communicatie. Blijft paniekvoetbal natuurlijk.RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:38:
[...]
Of je die nog in bijvb Afrika kwijt raakt, (in ons welbegrepen eigen belang), zal ook nog wel de vraag zijn, met de electronische tamtam weten die onderhand ook wel hoe vorken in stelen zitten.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:39:
Ik heb het al even geleden voorspeld, maar AZ is klaar. Nog even 60+ en de 2e prik en de rest gaat in de kliko of andere landen. Jammer maar helaas, verlies nemen en doorrrrr.
China is mogelijk ook een optie. Hun eigen vaccin is, zoals verwacht, zeer matig. En die kijken echt niet op een klontertje meer of minder.gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:47:
[...]
Of je die nog in bijvb Afrika kwijt raakt, (in ons welbegrepen eigen belang), zal ook nog wel de vraag zijn, met de electronische tamtam weten die onderhand ook wel hoe vorken in stelen zitten.
China heeft die niet nodig, die zitten op gemiddeld 20 besmettingen per dag.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:50:
[...]
China is mogelijk ook een optie. Hun eigen vaccin is, zoals verwacht, zeer matig. En die kijken echt niet op een klontertje meer of minder.
Dat zeg ik ook niet.RoD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:28:
[...]
Ja, maar de FDA gaat niet over het vrijgeven van leveringen voor Europa. Daar hebben ze echt geen bal mee te maken. Of begrijp ik je nu niet goed?
Ik bedoel dat dit een mooie export stop is zonder dat het een export stop is
Dat het wellicht de VS (de autoriteiten die daar over gaan) wel goed uitkomt.
Dan kan men de onderzoeken van de FDA afwachten en daarna verder beslissen.
Inderdaad, daar snappen ze nog iets van grenscontrole.Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:51:
[...]
China heeft die niet nodig, die zitten op gemiddeld 20 besmettingen per dag.
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken hé😉gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:47:
[...]
Of je die nog in bijvb Afrika kwijt raakt, (in ons welbegrepen eigen belang), zal ook nog wel de vraag zijn, met de electronische tamtam weten die onderhand ook wel hoe vorken in stelen zitten.
Fors gestegen nadat ze eerst op 6 per dag zatenSoccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:51:
[...]
China heeft die niet nodig, die zitten op gemiddeld 20 besmettingen per dag.
Zou kunnen, als ze hun trots in slikken en wij bereid zijn ze daarbij te helpen (wederom uit wel begrepen eigen belang om het zo snel mogelijk de wereld uit te krijgen).Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:50:
[...]
China is mogelijk ook een optie. Hun eigen vaccin is, zoals verwacht, zeer matig. En die kijken echt niet op een klontertje meer of minder.
Zodat die doorgesnoven wappie van een Bolsonaro ze in de vijver kan gooien?Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:55:
ik zou vooral alles wat overblijft naar Brazilië sturen. De angel daar uit halen lijkt me topprioriteit wereldwijd.
Ze moeten maar 1 prik opsturen, de prik die zorgt dat die levensgevaarlijke man voor minstens 6 maanden in slaap valt zodat er iemand daar de touwtjes in handen kan nemen om orde op zaken te stellen.
Daar hebben ze echt geen moeite mee.gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:54:
[...]
Zou kunnen, als ze hun trots in slikken en wij bereid zijn ze daarbij te helpen (wederom uit wel begrepen eigen belang om het zo snel mogelijk de wereld uit te krijgen).
Stap 1 is dat ze alles bij ons kopen
Stap 2 is dat we alles opsturen
Stap 3 is dat de Chinese overheid er een plakkertje met Chinese naam opplakt
Stap 4 is dat ze roepen dat ze zo geweldig zijn en miljarden dosis hebben geproduceerd
Stap 5 is dat het vrijwillig wordt ingespoten bij alle Chinezen
Ik twijfel enkel aan stap 5
Is dit wederom grootspraak en bravoure of kloppen de cijfers niet op het dashboard...
Exact, ik was ook aan het zoeken naar informatie die dat ondersteunt, want dat zou wel goed nieuws zijn. Maar alle informatie die ik kan vinden is een stuk negatiever.KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:03:
Ik hoor de Jonge steeds zeggen, 3,9/4,1 miljoen prikken gezet. Waar dan ? Dashboard komt niet eens in de buurt. Ze prikken alles weg zeggen ze....terwijl anderen zeggen: mensen komen niet...
Is dit wederom grootspraak en bravoure of kloppen de cijfers niet op het dashboard...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dus dan moeten we daar ook netjes in mee gaan en niet moeten gaan roepen dat die gerelabelde vaccins onze afdankertjes zijn waar "iets" mee aan de hand is waar wij onze neus voor ophalen.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:01:
[...]
Daar hebben ze echt geen moeite mee.
Stap 1 is dat ze alles bij ons kopen
Stap 2 is dat we alles opsturen
Stap 3 is dat de Chinese overheid er een plakkertje met Chinese naam opplakt
Stap 4 is dat ze roepen dat ze zo geweldig zijn en miljarden dosis hebben geproduceerd
Stap 5 is dat het vrijwillig wordt ingespoten bij alle Chinezen
Ik twijfel enkel aan stap 5
Hetzelfde geldt voor Brazilië, Afrika of waar dan ook, de tamtam gaat snel en reikt ver.
En het beste zou blijven de handel als nog hier weg prikken voor zover mogelijk.
Maar op alle dashboards wordt AZ toch gewoon geschat aan de hand van wat er uitgeleverd is? Daar zal vast een mismatch zijn maar 400k lijkt mij vrij veel.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:38:
[...]
Sorry, maar dat staat duidelijk in de kranten artikelen.
400k is achterstallige rapportage AZ van huisartsen.
300k is van gisteren en vandaag.
Ik ben dan wel benieuwd naar een linkje van een dergelijk kranten artikel. Ik zie bijvoorbeeld hier wel: https://www.rtlnieuws.nl/...stijgt-met-700000-naar-39
Maar daar staat dat ze de 3,9 miljoen op het dashboard van de overheid zien. Maar dan hebben ze een ander dashboard dan dat ik te zien krijg.
Het is overigens niet dat ik het niet wil geloven hoor, maar meer dat ik mij afvraag waar de informatie vandaan komt
[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 13-04-2021 20:24 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
3.182.836
Echt weer een fraai staaltje communiceren als die 3,9 wel klopt...
En dan nog is die 3,1 een berekend aantal op basis van de geleverde vaccins...KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:37:
Men heeft het over krantenartikelen en dashboard dat is bijgewerkt, maar zie toch echt staan:
3.182.836
Het echte gemelde aantal prikken is 2,2
Hoe kan de Jonge dan glashard beweren dat er 3,9 zijn gezet?
Als je van oud naar jong rekent zou met 3,9 miljoen vaccinaties iedereen vanaf 63 jaar gevaccineerd zijn.
Nu zijn die 3,9 miljoen natuurlijk alle prikken, eerste en tweede.
Geen idee wat de verhouding van die 2 is. Maar als dat 2/3 vs 1/3 is betekent dat 2,6 miljoen eerste prikken. Dat zou dan iedereen van 69 jaar en ouder zijn.
Vermoed dat dat getal dus eerder het aantal mensen is dat een uitnodiging heeft ontvangen, dan degenen die daadwerkelijk gevaccineerd zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En er wordt door de huisartsen geen reet gemeld.
Zullen er m.i. ergens tussen de 3,5 en 4 miljoen zijn.
/f/image/zBUkuACcNqLXIk0tdYvsPxWu.png?f=fotoalbum_large)
@alexbl69 vergeet niet wat gevaccineerde voorrangsgroepen van ver onder de 60.
Dat er geen enkel getal op het dashboard klopt lijkt daarmee wel evident.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 20:53 ]
Ja, heb daar wel aan gedacht. Maar heb werkelijk geen idee hoeveel dat er zijn.MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:50:
@alexbl69 vergeet niet wat gevaccineerde voorrangsgroepen van ver onder de 60.
Dat er geen enkel getal op het dashboard klopt lijkt daarmee wel evident.
Er was hier de afgelopen dagen nogal wat heibel onder het personeel van het ziekenhuis omdat ze nog veel te weinig vaccins hebben. Dus ze zijn er daar in ieder geval nog lang niet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Werken een miljoen mensen in de zorg oid?alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:
[...]
Ja, heb daar wel aan gedacht. Maar heb werkelijk geen idee hoeveel dat er zijn.
Er was hier de afgelopen dagen nogal wat heibel onder het personeel van het ziekenhuis omdat ze nog veel te weinig vaccins hebben. Dus ze zijn er daar in ieder geval nog lang niet.
https://www.google.com/am...ngeent-tegen-covid-19.amp
Das al een vrij oud bericht. Spreekt over 204000 zorg medewerkers in de komende weken. Blijft gokken natuurlijk, maar inmiddels zijn er ongetwijfeld ook een stapel huisartsen tegen een naald aan gelopen.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 21:05 ]
De verdeling kun je hier aardig zien: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogrammaalexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:45:
Heb eens even zitten pielen met de leeftijdsopbouw van Nederland...
Als je van oud naar jong rekent zou met 3,9 miljoen vaccinaties iedereen vanaf 63 jaar gevaccineerd zijn.
Geen idee wat de verhouding van die 2 is. Maar als dat 2/3 vs 1/3 is betekent dat 2,6 miljoen eerste prikken. Dat zou dan iedereen van 69 jaar en ouder zijn.
Vermoed dat dat getal dus eerder het aantal mensen is dat een uitnodiging heeft ontvangen, dan degenen die daadwerkelijk gevaccineerd zijn.
Loopt meestal wel iets achter.
Weer knap staaltje reporteren van de rtl nieuws crewWoy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:17:
[...]
Maar op alle dashboards wordt AZ toch gewoon geschat aan de hand van wat er uitgeleverd is? Daar zal vast een mismatch zijn maar 400k lijkt mij vrij veel.
Ik ben dan wel benieuwd naar een linkje van een dergelijk kranten artikel. Ik zie bijvoorbeeld hier wel: https://www.rtlnieuws.nl/...stijgt-met-700000-naar-39
Maar daar staat dat ze de 3,9 miljoen op het dashboard van de overheid zien. Maar dan hebben ze een ander dashboard dan dat ik te zien krijg.
Het is overigens niet dat ik het niet wil geloven hoor, maar meer dat ik mij afvraag waar de informatie vandaan komt
PSN
[Twitter: https://twitter.com/jeroenvanleuken/status/1382046060999217155?s=19]
En:
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
En:
https://www.rivm.nl/nieuw...-38-miljoen-prikken-gezet
[ Voor 48% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 21:32 ]
Ik vind dit overigens wel opvallend
Ik dacht dat die voorspelling alleen tijdelijk was, en uiteindelijk gewoon vervangen werd door daadwerkelijke rapportage. Maar als ze met terugwerkende kracht deze aanpassing doen lijkt het alsof er geen daadwerkelijke rapportage is. Anders hoef je immers de spillage niet te schatten.In plaats van 5% spillage, gebruikt het RIVM daarom vanaf nu 1% spillage in de rekenmodellen. Dit wordt ook met terugwerkende kracht aangepast.
Vanmiddag stond op het dashboard nog dat de ziekenhuizen apart echt gemelde prikken hadden ( 100k geloof ik) en nu staan die ineens ook onder berekend.
Alleen het aantal van de GGD is het echte gezette prikken en die is gewoon ongewijzigd 2,2, weliswaar wel met update t/m gisteren.
Dus er zijn nu ineens 1,7 berekende gezette prikken op basis van geleverde vaccins...
BTW ze zitten nog niet eens onder de 70 jarige met afspraken maken.
Mijn vader is 71 en die mag 1 mei zijn eerste halen.
Er zijn 4 miljoen vaccins verdeeld. Als die massaal weggegooid zouden worden zou dat door heel veel mensen die werkzaam zijn in die keten al lang op Twitter geslingerd zijn. Een complot waar 100en mensen moeten liegen en bedriegen is niet realistisch. Dus er zitten echt wel rond de 4 miljoen vaccins in bovenarmen.Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:47:
Noem mij maar sceptisch maar ik geloof die 3,9 gezette prikken niet.
Vanmiddag stond op het dashboard nog dat de ziekenhuizen apart echt gemelde prikken hadden ( 100k geloof ik) en nu staan die ineens ook onder berekend.
Alleen het aantal van de GGD is het echte gezette prikken en die is gewoon ongewijzigd 2,2, weliswaar wel met update t/m gisteren.
Dus er zijn nu ineens 1,7 berekende gezette prikken op basis van geleverde vaccins...
Aan de andere kant zijn ze al een flink eind met de mensen van 60-64. Dus om dan tweede helft mei meeste van 60+ gehad te hebben klinkt wel plausibel.Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:47:
Hoe ze dan in iets meer dan een maand iedereen van 30-60 willen doen zie ik lastiger in. Maar ik laat mij graag positief verrassen.
Die inschatting zal 100% op de progressie van het J&J vaccin hangen.Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:51:
[...]
Aan de andere kant zijn ze al een flink eind met de mensen van 60-64. Dus om dan tweede helft mei meeste van 60+ gehad te hebben klinkt wel plausibel.
Hoe ze dan in iets meer dan een maand iedereen van 30-60 willen doen zie ik lastiger in. Maar ik laat mij graag positief verrassen.
PSN
Ik zie diezelfde discussie ook in 'mijn' ziekenhuis, en ik heb geen reden om aan te nemen dat dit elders anders zal zijn. De meeste mensen buiten de zorg zijn ook bijzonder verbaast als ze het horen, die hadden allemaal verwacht dat in elk geval de primaire zorgverleners gevaccineerd zouden zijn, en zelfs ondersteunend (wie appelen vaart...).alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:
[...]
Ja, heb daar wel aan gedacht. Maar heb werkelijk geen idee hoeveel dat er zijn.
dik 15k personeel, volgens mij was de eerste lading 1900 vaccins (januari, pfizer), de tweede lading 1500 vaccins (vorige week, AZ, Janssen, vooralsnog niets). Nu is niet al die 15k primaire zorg, maar die vaccins dekken niet eens alle acute specialismen. Laat staan alle primaire zorgtaken...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ja natuurlijk. Ik ga er voor het gemak nog maar even vanuit dat dat gewoon doorloopt. Dan nog zie ik het als een flinke uitdaging om alles te organiseren.YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:53:
[...]
Die inschatting zal 100% op de progressie van het J&J vaccin hangen.
Nee ik bedoel dat er gewoon nog een hele hoop vaccins klaar liggen maar nog niet gezet zijn.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:51:
[...]
Er zijn 4 miljoen vaccins verdeeld. Als die massaal weggegooid zouden worden zou dat door heel veel mensen die werkzaam zijn in die keten al lang op Twitter geslingerd zijn. Een complot waar 100en mensen moeten liegen en bedriegen zijn niet realistisch. Dus er zitten echt wel rond de 4 miljoen vaccins in bovenarmen.
Dat er 4 miljoen geleverd zijn zegt niet dat ze er al inzitten.
Zover ik weet doet een andere afdeling van het ministerie dit, die werken vast maar tot 5.KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:37:
Men heeft het over krantenartikelen en dashboard dat is bijgewerkt, maar zie toch echt staan:
3.182.836
Maar ze kunnen ook niet met zun 2 miljoenen in de koelkast liggen, want dan waren ze allang bedorven en weg gemikt.Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:56:
[...]
Nee ik bedoel dat er gewoon nog een hele hoop vaccins klaar liggen maar nog niet gezet zijn.
PSN
Uiterst creatief boekhouden op deze manier.Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:43:
[...]
Ik vind dit overigens wel opvallend
[...]
Ik dacht dat die voorspelling alleen tijdelijk was, en uiteindelijk gewoon vervangen werd door daadwerkelijke rapportage. Maar als ze met terugwerkende kracht deze aanpassing doen lijkt het alsof er geen daadwerkelijke rapportage is. Anders hoef je immers de spillage niet te schatten.
Terwijl er weinig abstracts is aan een gezette injectie, straks blijkt dat we volgens deze rekenmethode uiteindelijk al onze 22 miljoen inwoners van een vaccin hebben voorzien
Vraag mij af of en wanneer de werkelijkheid dit soort onzin berichten in gaat halen, heb liever een betrouwbare overheid die met feiten komt, desnoods wat later, dan dit soort luchtfietserij en beleidsmarketing.
Dan zouden overal bij huisartsen de koelkasten vol liggen. Is niet het geval. Nederlanders zijn gelukkig erg mondig (kijk alleen naar de discussie afgelopen week waar zowat iedereen dacht dat zijn of haar mening er toe deed) en dat zou dus breed uitgemeten worden.Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:56:
[...]
Nee ik bedoel dat er gewoon nog een hele hoop vaccins klaar liggen maar nog niet gezet zijn.
Dat zeg ik toch ook niet. Er zit sowieso tijd tussen leveren en zetten en ik geloof ook niet dat ze weggegooid worden.YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:57:
[...]
Maar ze kunnen ook niet met zun 2 miljoenen in de koelkast liggen, want dan waren ze allang bedorven en weg gemikt.
Echter als je met een aanpassing in de cijfers er ineens een paar 100k extra prikken hebt gezet dan klopt er iets niet miz.
Ze geven het als waarheid dat er 3,9 zijn gezet maar dat is het niet want de cijfers zijn geschat.
Week 13 zijn er 900.000 dosissen geleverd aan NL:MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:00:
RIVM geeft overigens nog een onderverdeling:
[Afbeelding]
https://www.rivm.nl/sites...13_04_2021_versie%202.pdf
Dat is een beste buts.
PSN
Vergeet je niet dat de groep 60-64 ook al grotendeels gevaccineerd is met AZ (en dat loopt nu ook gewoon door)?alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:45:
Heb eens even zitten pielen met de leeftijdsopbouw van Nederland...
Er zijn er meer onder de 70 gevaccineerd dan erbovenDrardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:10:
[...]
Vergeet je niet dat de groep 60-64 ook al grotendeels gevaccineerd is met AZ (en dat loopt nu ook gewoon door)?
Een deel zal zeker op voorraad liggen bij de huisartsen en GGD's. Logisch ook, je wil niet afwachten of je om 08:00 wel een levering krijgt als je de hele dag vol zit met afspraken.Humma Kavula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:56:
[...]
Maar je kan er wel vanuit gaan dat een flacon binnen een dag of 2 gebruikt wordt.
Die 4 miljoen is inderdaad een schatting, en dit wordt ook af en toe bijgesteld als het nodig is. Maar ik denk dat het behoorlijk dicht bij de waarheid komt van gezette prikken.
Is dat zo?MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:12:
[...]
Er zijn er meer onder de 70 gevaccineerd dan erboven
Meer 60-64 dan 70-110 (geen idee of 110 de oudste is
Dat had ik niet door, dat klinkt wel indrukwekkend.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
/f/image/qdIh6bHZeOltVCFng94P35ff.png?f=fotoalbum_large)