Nou ja, in de VS gaan ze nu vaccinaties met het Janssen-vaccin ook tijdelijk stilleggen vanwege die trombose.
Dus hoe zeer experts ook lijken te hameren op dat de baten zwaarder wegen en dat het aantal gemelde gevallen op ál die honderdduizenden prikken "te verwaarlozen" is, heerst er toch genoeg twijfel dat overheden ermee stoppen.
Komt dat werkelijk doordat ze geen adviezen van échte wetenschappers willen aannemen? Komt dat door overbezorgdheid van de bevolking?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het me toch wat te vaak ter ore komt dat nu dus al bij 2 van de 4 goedgekeurde vaccins die tromboseissues opduiken, ookal is het maar op een relatief klein aantal. En ja, het stoppen met vaccineren zal ervoor zorgen dat het alleen maar langer duurt en dat we mutaties een grotere kans geven.
Als je puur kijkt naar het morele aspect: hoe is het dan te rijmen dat we vóórdat er vaccins waren bereid waren om te accepteren dat er teveel onnodige slachteroffers aan COVID19 zouden overlijden, en in dit geval wederom lijken te willen "toegestaan" dat er nou eenmaal "collateral damage" bij lijkt te horen? Je zou net die ene zijn die zich braaf aan alle regels gehouden heeft, te popelen staat om gevaccineerd te worden en dan sterft door een toegestane bijwerking..."tja spijtig voor die ene, maar we moeten door".
Overigens ben ik uiteindelijk ook van mening dat we gewoon door moeten blijven gaan met vaccineren, maar ik zou het niet goed vinden als dit niet verder werd uitgezocht. Twijfel moet toch worden weggenomen want hoe dan ook gaat het om mensenlevens, mét of zonder vaccineren.
Wanneer Nederland, en de hele EU for that matter, niet zo sloom was geweest, betere keuzes hadden gemaakt bij inkopen van vaccins en gewoon een strak georganiseerd vaccinatieprogramma hadden opgezet zoals ze nu in de UK en de VS doen, dan hadden we misschien nu keuze gehad in welk vaccin we zouden willen. Kameraad van me, even oud als ik, woont sinds 2018 in New York. Hij heeft op 2e paasdag zijn vaccin gekregen en mocht kiezen uit wat daar op voorraad was: Pfizer, Janssen of Moderna en hij heeft voor Pfizer gekozen en 21 dagen later al meteen een vervolgafspraak voor de 2e prik.
[
Voor 26% gewijzigd door
Deathchant op 13-04-2021 14:26
]