Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
6 cases op 7 miljoen inentingen is vooralsnog een factor 10 minder dan AZ iig.Empathy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:18:
En het volgende debacle ligt alweer op de loer, de VS pauzeert de vaccinatie met het Janssen vaccin: https://www.nytimes.com/2...-blood-clots-fda-cdc.html
Dus waar de kans bij AZ al miniem was is dit ultra-miniem voorlopig.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 13-04-2021 13:41 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Twee weken later blijkt dus dat er minder mensen komen opdagen. Huisarts in Rotterdam vertelt dat maar 30% van de kwetsbare groep een vaccin komt halenWolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:03:
[...]
Het begint erop te lijken dat er toch minder mensen komen opdagen dan gedacht en dan hebben we het nu alleen nog maar over de risico groepen. Het zal mij benieuwen hoe dit gaat worden wanneer de mensen <50 aan de beurt zijn.
"Het is echt schrikbarend", vertelt huisarts Matthijs van der Poel. "In mijn praktijk komt van de kwetsbare groep maar 30 procent een vaccin halen." #BEAU pic.twitter.com/tk9A99rn8S
— RTL Talkshow (@rtltalkshow) 12 april 2021
U.S. Calls for Pause on Johnson & Johnson Vaccine After Clotting Cases'
Eigenlijk kon je hierop wachten. Maar vreemd vind ik het wel. 6 gevallen op hoeveel miljoen vaccinaties?
De kans dat je na een vliegreis trombose krijgt is veel groter, maar we stoppen niet met vliegen. Of bij anticonceptie bij vrouwen.
[ Voor 33% gewijzigd door RodeStabilo op 13-04-2021 13:50 ]
[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 13:51 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Tja, gevalletje AZ lijkt me. Op bijna 7 miljoen prikken, 6 vrouwen met trombose verschijnselen waarvan 1 helaas overleden is.RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:47:
We zijn nog niet eens met J&J begonnen, maar de CDC roept in de VS op om er mee te pauzeren
Eigenlijk kon je hierop wachten. Maar vreemd vind ik het wel. 6 gevallen op hoeveel miljoen vaccinaties?
7 miljoen in de VS hebben het Janssen vaccin ontvangen, zeker vreemd dat ze dan er mee stoppen...RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:47:
We zijn nog niet eens met J&J begonnen, maar de CDC roept in de VS op om er mee te pauzeren
Als ze hier in Europa er ook mee gaan stoppen, dan ligt de gehele vaccinatiestrategie overhoop.
Snap overigens niet waarom er 925 miljoen wordt uitgegeven aan sneltesten ipv extra vaccins van Pfizer of Moderna...
Wat ik altijd mis in deze cijfers is wat de kans was geweest zonder vaccin om in te schatten hoe 'speciaal' het is dat ze trombose ontwikkelden.YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:41:
[...]
6 cases op 7 miljoen inentingen is vooralsnog een factor 10 minder dan AZ iig.
Dus waar de kans bij AZ al miniem was is dit ultra-miniem voorlopig.
Hoeveel mensen van een groep van 7 miljoen (met dezelfde samenstelling) ontwikkelen (deze vorm van?) trombose in een maand?
Is dat nul, is dat duizend? Zonder dat zegt 6 gevallen mij echt niets.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Volgens die huisarts in het filmpje heeft het ook te maken met taalbarrieres en opleidingsnivo.
[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 13:57 ]
Omdat we voor iedereen in de EU al 6 prikken besteld hebben en het probleem alleen de leversnelheid is.jesse111 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:51:
[...]
Snap overigens niet waarom er 925 miljoen wordt uitgegeven aan sneltesten ipv extra vaccins van Pfizer of Moderna...
Wat hebben we aan 925 miljoen euro aan pfizer prikken die in februari 2022 geleverd worden?
PSN
Enige oplossing: sneller de lagere leeftijdscohorten oproepen.Wolly schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:43:
[...]
Twee weken later blijkt dus dat er minder mensen komen opdagen. Huisarts in Rotterdam vertelt dat maar 30% van de kwetsbare groep een vaccin komt halen![]()
[Twitter]
Dan wordt het 'nieuws' dat de vaccins snel weggewerkt worden, stijgt de vaccinatiegraad en krijgen de mensen die nu niet op komen dagen hopelijk last van FOMO (fear of missing out).
Op dit moment is de kunstmatige angst voor het virus vaccin simpelweg te groot. Dat moet worden omgezet in een kunstmatige angst om achter het net te vissen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als je maar goed betaalt leveren ze sneller, dat hebben we ondertussen wel gezien in Israël.YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:54:
[...]
Omdat we voor iedereen in de EU al 6 prikken besteld hebben en het probleem alleen de leversnelheid is.
Wat hebben we aan 925 miljoen euro aan pfizer prikken die in februari 2022 geleverd worden?
Is ook lastig bij dit soort communicatie. Bij mensen met een voldoende opleiding, kan meer informatie het draagvlak verhogen. Bij anderen is juist de autoriteit heel belangrijk.Wolly schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:52:
[...]
Volgens die huisarts in het filmpje heeft het ook te maken met taalbarrieres en opleidingsnivo.
De gezondheidsraad denkt dat transparantie het draagvlak verhoogt. Daarin gaan ze heel erg van de eigen capaciteiten uit. Voor grote / andere groepen is juist duidelijkheid en autoriteit / leiderschap heel belangrijk. Daar helpt de huidige transparante slalom niet bij. Een simpele "vaccineren is beter" is dan veel functioneler.
Huisartsen begrijpen dit beter omdat zij dagelijks tussen "het volk" staan.
[ Voor 9% gewijzigd door blissard op 13-04-2021 14:00 ]
Die tijd is helaas geweest.jesse111 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:57:
[...]
Als je betaalt leveren ze sneller, dat hebben we ondertussen wel gezien in Israël.
Nog even geduld, als de US klaar is met Pfizer/Moderna dan komt er een overschot op de markt.
De angst voor het vaccin bedoel je? want blijkbaar is er meer angst voor trombose dan Covid?alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:54:
[...]
Enige oplossing: sneller de lagere leeftijdscohorten oproepen.
Dan wordt het 'nieuws' dat de vaccins snel weggewerkt worden, stijgt de vaccinatiegraad en krijgen de mensen die nu niet op komen dagen hopelijk last van FOMO (fear of missing out).
Op dit moment is de kunstmatige angst voor het virus simpelweg te groot. Dat moet worden omgezet in een kunstmatige angst om achter het net te vissen.
Maar helemaal eens hoor, er moet gewoon meer opgeroepen worden. Waarom niet gewoon iedereen die wil laten langskomen? Ik stap nu nog m'n auto in om mij te laten prikken als het kan
Nee, je anekdotische voorbeeld gaat niet op. Israël was alleen mogelijk omdat ze toen nog niet aan andere landen leverden.jesse111 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:57:
[...]
Als je maar goed betaalt leveren ze sneller, dat hebben we ondertussen wel gezien in Israël.
Alleen als Pfizer de productie verhoogd is het nog mogelijk om ergens kleine hoeveelheden eerder bij te sneaken.
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 13-04-2021 13:59 ]
PSN
Angst is een slechte raadgever. Zorg gewoon voor goede en begrijpelijke voorlichting en breng dit op een betrouwbare manier naar de mensen. Niet Hugo de Jonge in zijn torentje die loopt te fulmineren dat hij nul begrip heeft voor mensen die de prik weigeren, maar huisartsen, imans en buurtwerkers die op geduldige wijze de kwestie uitleggen.alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:54:
[...]
Enige oplossing: sneller de lagere leeftijdscohorten oproepen.
Op dit moment is de kunstmatige angst voor het virus simpelweg te groot. Dat moet worden omgezet in een kunstmatige angst om achter het net te vissen.
Op lokaal nivo dus met mensen die ook de tijd kunnen nemen.
Die verhouding had kleiner moeten zijn, dat is de kern van het probleem. Toen het Duitse Paul Ehrlich Institut alarm sloeg hadden ze 11 trombose gevallen op zo'n 1,5 miljoen prikken, dat had er 1 moeten zijn op zo'n aantal prikken volgens het PEI. Als je het in dat licht bekijkt is er inderdaad iets aan de hand en komt deze bijwerking vaker voor dan je zou mogen verwachten.RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:47:
6 gevallen op hoeveel miljoen vaccinaties?
Het loopt vertraging op, maar we zullen dan vooral moeten uitwijken naar mRNA vaccins als Pfizer, Moderna en CureVac. Het lijkt erop dat de vector vaccins heftigere reacties geven in vergelijking met de mRNA varianten.jesse111 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:51:
Als ze hier in Europa er ook mee gaan stoppen, dan ligt de gehele vaccinatiestrategie overhoop.
Tom Middendorp wil net als elke bestuurder van een stichting ook een Ferrari rijden.Snap overigens niet waarom er 925 miljoen wordt uitgegeven aan sneltesten ipv extra vaccins van Pfizer of Moderna...
(bron)"Ik ben van mijn pensioen teruggekomen om dit te doen. We doen dit om de samenleving weer open te krijgen en werken onszelf dag en nacht uit de naad."
Kortom we moeten onze klep houden en diep dankbaar zijn. Dat verontschuldigd ze dan kennelijk van zo'n knullige en onprofessionele opzet van de organisatie.
Verder koopt Nederland vaccins in via de EU, we hoeven deze niet van de EU af te nemen als we niet willen. Theoretisch zou je dit mechaniek kunnen gebruiken om AstraZeneca en Jansen op de plank te laten liggen bij de EU en alleen je winkelwagentje vol met Pfizer en Moderna te gooien.
Dat is een zorg die ik in elk geval deel. Welke blijvertjes gaan we krijgen?SomerenV schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:53:
De angst die veel mensen hebben is dat de tijdelijke maatregelen uiteindelijk toch wat minder tijdelijk blijken te zijn.
Dat vraag ik mij inderdaad ook af, ze leveren nu samen 23 miljoen vaccins aan de USA. Als die samen op maandbasis 100 miljoen dosissen kunnen leveren aan de USA, gaan die dan aan o.a. de EU worden geleverd?Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:58:
[...]
Die tijd is helaas geweest.
Nog even geduld, als de US klaar is met Pfizer/Moderna dan komt er een overschot op de markt.
Met onze verdeelsleutel zou dat bijna 4 miljoen extra prikken per maand kunnen opleveren.
Okay, maar bij AZ zei de EMA vorige week nog "the benefits outweigh the risks" .... daar ben ik het volledig mee eens. Ik bekijk het daarom liever zo.CMD-Snake schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:01:
[...]
Die verhouding had kleiner moeten zijn, dat is de kern van het probleem. Toen het Duitse Paul Ehrlich Institut alarm sloeg hadden ze 11 trombose gevallen op zo'n 1,5 miljoen prikken, dat had er 1 moeten zijn op zo'n aantal prikken volgens het PEI. Als je het in dat licht bekijkt is er inderdaad iets aan de hand en komt deze bijwerking vaker voor dan je zou mogen verwachten.
Zoals ik zei is blijkbaar trombose na een vliegreis een geaccepteerd risico. Waarom accepteren we dit dan ook niet?
[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 13-04-2021 14:29 ]
Is dat ook de reden waarom wij in Q3 veel meer Moderna binnen komt? Vroeg mij dat altijd af. In Q1/Q2 is het maar een beperkt aantal van ik geloof <1 miljoen en in Q3 krijgen we opeens 5 miljoen vaccins.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:58:
[...]
Die tijd is helaas geweest.
Het is meer wat de media en vervolgens de publieke opinie ervan gaan vinden. Dat bepaalt meer het beleid en de voortgang dan de wetenschap heb ik het gevoel.RoD schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:13:
Op 4.5 miljoen vaccinaties. Hoeven we vooralsnog niet zoveel van te vinden
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar het is me niet duidelijk hoe de verhouding is tussen mannen en vrouwen die geprikt zijn met AZ.
Want als er 10 x zoveel vrouwen geprikt zijn, dan is dat niet heel gek.
Voor de groep onder de 60, wordt voornamelijk zorgpersoneel geprikt. En in de zorg werken veel meer vrouwen dan mannen.Rzaan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:14:
Ik lees steeds dat AZ vooral Trombose/bloedplaatsjes slachtoffers maakt bij vrouwen.
Maar het is me niet duidelijk hoe de verhouding is tussen mannen en vrouwen die geprikt zijn met AZ.
https://www.jobat.be/nl/a...nsectoren-blijven-bestaan
De zorgsector is een ander voorbeeld, met een mannenaandeel van slechts 16 procent. In de zorg is het aantal niet-ingevulde vacatures vrij hoog, en een mogelijke denkpiste is dan om die krapte op te vangen met mannen.
[ Voor 24% gewijzigd door Robkazoe op 13-04-2021 14:18 ]
Dus hoe zeer experts ook lijken te hameren op dat de baten zwaarder wegen en dat het aantal gemelde gevallen op ál die honderdduizenden prikken "te verwaarlozen" is, heerst er toch genoeg twijfel dat overheden ermee stoppen.
Komt dat werkelijk doordat ze geen adviezen van échte wetenschappers willen aannemen? Komt dat door overbezorgdheid van de bevolking?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het me toch wat te vaak ter ore komt dat nu dus al bij 2 van de 4 goedgekeurde vaccins die tromboseissues opduiken, ookal is het maar op een relatief klein aantal. En ja, het stoppen met vaccineren zal ervoor zorgen dat het alleen maar langer duurt en dat we mutaties een grotere kans geven.
Als je puur kijkt naar het morele aspect: hoe is het dan te rijmen dat we vóórdat er vaccins waren bereid waren om te accepteren dat er teveel onnodige slachteroffers aan COVID19 zouden overlijden, en in dit geval wederom lijken te willen "toegestaan" dat er nou eenmaal "collateral damage" bij lijkt te horen? Je zou net die ene zijn die zich braaf aan alle regels gehouden heeft, te popelen staat om gevaccineerd te worden en dan sterft door een toegestane bijwerking..."tja spijtig voor die ene, maar we moeten door".
Overigens ben ik uiteindelijk ook van mening dat we gewoon door moeten blijven gaan met vaccineren, maar ik zou het niet goed vinden als dit niet verder werd uitgezocht. Twijfel moet toch worden weggenomen want hoe dan ook gaat het om mensenlevens, mét of zonder vaccineren.
Wanneer Nederland, en de hele EU for that matter, niet zo sloom was geweest, betere keuzes hadden gemaakt bij inkopen van vaccins en gewoon een strak georganiseerd vaccinatieprogramma hadden opgezet zoals ze nu in de UK en de VS doen, dan hadden we misschien nu keuze gehad in welk vaccin we zouden willen. Kameraad van me, even oud als ik, woont sinds 2018 in New York. Hij heeft op 2e paasdag zijn vaccin gekregen en mocht kiezen uit wat daar op voorraad was: Pfizer, Janssen of Moderna en hij heeft voor Pfizer gekozen en 21 dagen later al meteen een vervolgafspraak voor de 2e prik.
[ Voor 26% gewijzigd door Deathchant op 13-04-2021 14:26 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wie waren er bereid om teveel onnodige slachtoffers te accepteren? Tegen welke prijs?Deathchant schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:20:
Als je puur kijkt naar het morele aspect: hoe is het dan te rijmen dat we vóórdat er vaccins waren bereid waren om te accepteren dat er teveel onnodige slachteroffers aan COVID19 zouden overlijden, en in dit geval wederom lijken te willen "toegestaan" dat er nou eenmaal "collateral damage" bij lijkt te horen? Je zou net die ene zijn die zich braaf aan alle regels gehouden heeft, te popelen staat om gevaccineerd te worden en dan sterft door een toegestane bijwerking...
En wat voor alternatief is er zonder risicos?
Dat is volgens mij geen gevoel maar een feit. Zeker alles tot de 50 hadden ze gewoon met AZ moeten prikken.Gonadan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:11:
[...]
Het is meer wat de media en vervolgens de publieke opinie ervan gaan vinden. Dat bepaalt meer het beleid en de voortgang dan de wetenschap heb ik het gevoel.
En als mensen wat rationeler zouden nadenken en er een stukje basis kansberekening op los zouden laten zou dat geen probleem mogen zijnGonadan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:11:
[...]
Het is meer wat de media en vervolgens de publieke opinie ervan gaan vinden. Dat bepaalt meer het beleid en de voortgang dan de wetenschap heb ik het gevoel.
Maar ja , de senioren waar we het nu over hebben trappen dan ook weer massaal in fraude whatsapps zonder even goed na te denken wie nu precies geld van ze vraagt. Zullen we stoppen met whatsapp?
Bijwerkingen worden gerangschikt op basis van hoe vaak ze voorkomen. Trombose komt dus vaker voor dan aanvankelijk gedacht, dus moet deze bijwerking naar voren getrokken worden in de bijsluiter.RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:05:
Okay, maar bij AZ zei de EMA vorige week nog "the benefits outweigh the risks" .... daar ben ik het volledig mee eens. Ik bekijk het daarom liever zo.
Die zijn niet helemaal hetzelfde. Trombose van vliegreizen ontstaat vooral in de diepe aderen in de benen, de trombose van AstraZeneca helaas dus in de hersenen. Impact is daardoor snel anders. Trombose van het langdurig stilzitten in een vliegtuig is nog te voorkomen, af en toe bewegen en de benen strekken helpt al een hoop. De trombose stichting heeft diverse tips hoe je dit fenomeen kan voorkomen, bij de trombose die ontstaat door AstraZeneca zijn geen tips om die te voorkomen behalve het vaccin niet te nemen.Zoals ik zei is blijkbaar trombose na een vliegreis een geaccepteerd risico. Waarom accepteren we dit dan ook niet?
Bij het Lareb hadden ze daar een theorie over, dat vrouwen sneller geneigd zijn bijwerkingen te melden dan mannen. De gezondheidsraad ging daarom er vanuit dat het risico gelijk is voor een vrouw en een man.Rzaan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:14:
Ik lees steeds dat AZ vooral Trombose/bloedplaatsjes slachtoffers maakt bij vrouwen.
Klopt, is aangepast. Bedankt
Lijkt me een bijzonder goed ideeRodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:31:
[...]
Maar ja , de senioren waar we het nu over hebben trappen dan ook weer massaal in fraude whatsapps zonder even goed na te denken wie nu precies geld van ze vraagt. Zullen we stoppen met whatsapp?![]()
Het is niet voor niks dat politiek wordt gedaan door politici en oorlogen worden geleid door generaals.Deathchant schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:20:
Nou ja, in de VS gaan ze nu vaccinaties met het Janssen-vaccin ook tijdelijk stilleggen vanwege die trombose.
Dus hoe zeer experts ook lijken te hameren op dat de baten zwaarder wegen en dat het aantal gemelde gevallen op ál die honderdduizenden prikken "te verwaarlozen" is, heerst er toch genoeg twijfel dat overheden ermee stoppen.
Zodra politici zich teveel met een oorlog gaan bemoeien (zie bijvoorbeeld Vietnam) werkt het ook niet meer.
Daarom zou deze 'oorlog' eigenlijk door medici geleid moeten worden. Die gaan veel meer van kille risico-inschatting uit en hebben geen last van 'politieke' schade.
Maar naast meer personen die in het ziekenhuis of IC komen, zorgt een langere lockdown ook voor meer slachtoffers op andere vlakken zoals mensen met klachten die een doktersbezoek uitstellen, waaronder ook mensen met kanker en andere serieuze aandoeningen.
Dit laatste is door de discussie omtrent vaccineren met AZ ja dan nee, een beetje op de achtergrond geraakt.
Ook veel doktoren kijken wellicht iets teveel naar de korte termijn en laten hun emotie te veel een rol spelen.
Lijkt me sterk dat een man trombose als bijwerking niet meldCMD-Snake schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:38:
Bij het Lareb hadden ze daar een theorie over, dat vrouwen sneller geneigd zijn bijwerkingen te melden dan mannen. De gezondheidsraad ging daarom er vanuit dat het risico gelijk is voor een vrouw en een man.
Voor andere bijwerkingen kan ik nog wel inkomen in die theorie, maar het gaat hier om de trombose gevallen.
Bedankt voor deze toelichting. Maar als het goed is zijn van deze gevallen 'slechts' eentje overleden?CMD-Snake schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:38:
Die zijn niet helemaal hetzelfde. Trombose van vliegreizen ontstaat vooral in de diepe aderen in de benen, de trombose van AstraZeneca helaas dus in de hersenen.
Pas de bijsluiter aan, en laten we vooral doorgaan want met deze paniekreactie is niemand gebaad.
Ze hadden het over bijwerkingen in het algemeen van de vaccins, met een trombose eindig je wel op de eerste hulp dus dat komen ze wel te weten.Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:59:
Lijkt me sterk dat een man trombose als bijwerking niet meld![]()
Voor andere bijwerkingen kan ik nog wel inkomen in die theorie, maar het gaat hier om de trombose gevallen.
Het probleem zit vooral in dat mensen geen keuze hebben welk vaccin ze krijgen, je eet wat de pot schaft bij Hugo. Het idee om AstraZeneca dan op vrijwillige basis te geven past hier beter bij, dan mag iemand zelf de afweging maken. Dat werkt beter als zeggen AstraZeneca accepteren of niets krijgen zoals de opzet aanvankelijk was.RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:59:
Pas de bijsluiter aan, en laten we vooral doorgaan want met deze paniekreactie is niemand gebaad.
Uitrol Janssen-vaccin in Europa uitgesteld vanwege mogelijke bloedproppen
Fabrikant Johnson & Johnson laat weten de uitrol van het Janssen-vaccin voorlopig uit te stellen vanwege de bloedproppen die veroorzaakt kunnen worden door het vaccin. De Amerikaanse overheid raadt het toedienen van het vaccin van het Leidse bedrijf Janssen tijdelijk af vanwege zorgen rond zeer zeldzame, maar ernstige trombosegevallen bij jonge vrouwen, zo werd dinsdag bekend. Australië ziet voorgoed af van het Nederlandse vaccin.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
6 gevallen op 7 miljoen prikken en dan ook nog specifiek bij vrouwen tussen de 18 en 48. Dan blijft er toch nog genoeg over om we te prikken?
[ Voor 45% gewijzigd door M@cer op 13-04-2021 15:44 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Schrijf de rest van dit jaar ook maar vast af zo.
En ook hier weer de rol van de media... 'bloeproppen' klinkt extra rot.
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 15:44 ]
Ik neem aan dat nederland eerst weer advies gaat vragen aan de gezondheidsraad. En dan pas een beslissing neemt.
Maarja uiteindelijk komt het wel neer op vertraging..
Als ze hier ook weer rücksichtslos 60+ van maken komt het voorlopig voor grote groepen neer op afstel.tomcool schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:44:
[...]
Ik neem aan dat nederland eerst weer advies gaat vragen aan de gezondheidsraad. En dan pas een beslissing neemt.
Maarja uiteindelijk komt het wel neer op vertraging..
Verwijderd
30 minuten geleden:Johnson & Johnson stelt levering vaccin in Europa uit
Johnson& Johnson, het moederbedrijf van vaccinproducent Janssen, levert voorlopig geen vaccin meer. In een verklaring zegt het bedrijf dat samen met de Europese gezondheidsautoriteiten uit voorzorg is besloten de introductie van het vaccins in Europa uit te stellen.
https://nos.nl/liveblog/2...ziekenhuis-dirksland.html
CBG: voordelen Janssen-vaccin wegen op dit moment op tegen de risico's
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) zegt in een reactie op het besluit in de VS om het Janssen-vaccin voorlopig niet te gebruiken dat de voordelen op dit moment opwegen tegen de risico's.
Waar heb ik dit eerder gezien...
Vermeld dan netjes een bron erbij, in plaats van alleen een stemming makende one-liner.
https://www.nu.nl/sport-o...ang-een-coronavaccin.htmlDe Nederlandse sporters die komende zomer meedoen aan de Olympische Spelen in Japan kunnen met voorrang een vaccinatie krijgen tegen het coronavirus. Ingewijden bevestigen dinsdag berichtgeving hierover van De Telegraaf.
[ Voor 73% gewijzigd door tweakduke op 13-04-2021 15:57 ]
Ik heb mijn familie al laten weten dat kerst 2023 de eerstvolgende mogelijkheid is.MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:43:
Het houdt niet op... Niet vanzelf...
Schrijf de rest van dit jaar ook maar vast af zo.
En ook hier weer de rol van de media... 'bloeproppen' klinkt extra rot.
Ja je hebt gelijk ook. Er zitten inderdaad ook voordelen aansmartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:49:
[...]
Ik heb mijn familie al laten weten dat kerst 2023 de eerstvolgende mogelijkheid is.![]()
Plus heel weinig. Niet dat het uitmaakt als ze wel weer gaan leveren daarna wil niemand ze meer.Plenkske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:48:
Voor Europa gaat het dus om een pauze in leveringen. Nou weet ik niet hoelang het onderzoek gaat duren, maar als ik me goed herinner was er sowieso nog maar 1 levering gepland deze maand (voor Nederland althans).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En waarom zou je als 60+ geen AZ willen maar wel Janssen?MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:45:
Als ze hier ook weer rücksichtslos 60+ van maken komt het voorlopig voor grote groepen neer op afstel.
Misschien moet de constatering zijn dat 9 maanden 'te kort' is om een heel nieuw vaccin op een veilige manier te ontwikkelen. Hoe nu verder, meen me te herinneren dat in Q2 Janssen de basis vormt onze vaccinatiestrategie.
bron: https://nos.nl/liveblog/2...ziekenhuis-dirksland.htmlIn de VS is een onderzoek gestart naar mogelijke bijwerkingen, omdat zes jonge vrouwen een zeldzame vorm van trombose hebben gekregen, nadat ze met het vaccin waren ingeënt. In de VS hebbe 6,9 miljoen mensen een injectie met het vaccin gehad.
Dat is ongeveer 1 op de miljoen! Tuurlijk is het erg treurig dat er mensen overleden zijn door mogelijk toedoen van het vaccin. Maar toch heb ik idee dat wij als bevolking een "bigger fish to fry" hebben.
Denk dat de conclusie moet zijn dat geen enkel medicijn zonder bijwerkingen is. Degenen die nu het meeste aandacht krijgen zijn nota bene gebaseerd op bestaande technologie.hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:51:
[...]
En waarom zou je als 60+ geen AZ willen maar wel Janssen?
Misschien moet de constatering zijn dat 9 maanden 'te kort' is om een heel nieuw vaccin op een veilige manier te ontwikkelen. Hoe nu verder, meen me te herinneren dat in Q2 Janssen de basis vormt onze vaccinatiestrategie.
Maak er 30+ bij mannen en 50+ bij vrouwen van en we staan er heel anders voor. Dit gaat niet meer goed komen zo.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 15:53 ]
Dit is overigens absoluut geen oproep om maar alternatieve media te gaan volgen, maar de mainstream media zou eens zijn verantwoordelijkheid moeten nemen door het opblazen van dit soort situaties, waardoor er (onterechte) angst wordt gecreëerd.
Shadow_Agent schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:43:
[mbr]*knip* zie modbreak: niet je alleen je frustraties uitten, dat heeft op deze manier geen enkele discussiewaarde[/]
Is maar goed dat we dan stoppen met alle andere vaccins... behalve Moderna en Pfizer...Nederlandse olympiërs krijgen vaccinatievoorrang
Ik snap werkelijk waar niet waarom zij voorrang zouden moeten krijgen op de noem eens een random groep: Hulpverleners, agenten, docenten of mensen die er medisch gezien baat bij hebben.
Maar goed het zal allemaal wel, want die paar 100 man gaan het verschil ook niet maken tussen: "begin juli je eerste prik" en "november je eerste prik" wanneer we stoppen met de inzet van Janssen en AZ.
Ik ben overigens wel benieuwd wie die andere groep(en) met voorrang is/zijn?
https://www.telegraaf.nl/...rijgen-vaccinatievoorrangBehalve de olympiërs zal er nog een enkele andere groep voorrang krijgen bij een prik tegen het coronavirus.
Ik heb even naar het leverschema zitten kijken van de vaccins dat zou betekenen dat we in juli zo'n 12 miljoen prikken hebben kunnen zetten (van Moderna en Pfizer) en er nog een soortgelijk aantal onderweg is voor het tweede kwartaal. In het meest gunstige geval zou je dan begin okt. ongeveer 12 miljoen mensen gevaccineerd kunnen hebben. (m.u.v. de aantallen AZ en Janssen die reeds geprikt zijn)
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 13-04-2021 16:00 ]
Bi-zar... Dit slaat alles toch? Waarom ligt het vergrootglas hier zo op en stoppen ze?tomcool schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:51:
Ik snap het echt niet. Volgens het bericht op NOS gaat het over 6 ernstige gevallen:
[...]
bron: https://nos.nl/liveblog/2...ziekenhuis-dirksland.html
Dat is ongeveer 1 op de miljoen! Tuurlijk is het erg treurig dat er mensen overleden zijn door mogelijk toedoen van het vaccin. Maar toch heb ik idee dat wij als bevolking een "bigger fish to fry" hebben.
Mijn boefje is liev!
Waarom is dit de schuld van de media?Fuujii schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:53:
Dit is overigens absoluut geen oproep om maar alternatieve media te gaan volgen, maar de mainstream media zou eens zijn verantwoordelijkheid moeten nemen door het opblazen van dit soort situaties, waardoor er (onterechte) angst wordt gecreëerd.
Het zijn de Food and Drug Administration (FDA) en het het Centers for Disease Control (CDC) die deze beslissing genomen hebben.
Dat is het vaccinatie equivalent van bij de incheckbalie een trans-Atlantische upgrade van economy- naar business-class krijgen...joppe113 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:56:
Overigens hebben ze het zowiezo wel beter voor mekaar, wie een afspraak had voor het jansen vaccin krijgt nu een Pfizer spuit. Toch mooi als je wat voorraad hebt...
Een bepaald deel van de media vind klikjes scoren belangrijker dan de juiste boodschap brengen. Dat is zeer verwerpelijk en amper nog serieuze journalistiek te noemen. Zum kotzen.hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:54:
Waarom is dit de schuld van de media?
Het zijn de Food and Drug Administration (FDA) en het het Centers for Disease Control (CDC) die deze beslissing genomen hebben.
Dat maakt ze inderdaad nog niet meteen de hoofdschuldige, maar enige medeplichtigheid kan je ze zeker aanrekenen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het zijn de media die er telkens bovenop springen voor sappige headlines, terwijl er soms in de praktijk niet eens altijd zo veel aan de hand hoeft te zijn (zoals een tijdelijke stop). Alles wordt over geanalyseerd en gedramatiseerd voor de clickbaits en kijkcijfers.Het feit dat er nu zo veel mensen argwaan staan tegenover (AstraZeneca) vaccins, is dat op feiten gebaseerd, of op onderbuikgevoelens die ontstaan zijn door verhalen uit de media?hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:54:
[...]
In principe ben ik het wel met je eens.hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:54:
[...]
Wat de media elke dag doet is een liveblog openen en álle berichten erop plempen zonder nuance. Lekker makkelijk. Het staat ook groot bovenaan. Maar het mist dus wel uitleg vind ik. Die volgt soms later maar dan is het kwaad al geschied.
Ander nieuws: Pfizer levert lekker door:
27 MINUTEN GELEDEN
Pfizer levert in mei en juni 300.000 vaccins aan Nederland
Pfizer verwacht in de maanden mei en juni samen 300.000 extra vaccins aan Nederland te leveren, laat de farmaceut weten aan de NOS. Het totale aantal geleverde vaccins komt daarmee op 10,5 miljoen dosis in het eerste half jaar van 2021. De 300.000 doses zijn strikt genomen niet extra, maar worden versneld geleverd uit het derde of vierde kwartaal. Het totale aantal Pfizer-vaccins dat Nederland in 2021 ontvangt gaat niet omhoog.
Pfizer levert nu wekelijks een lading Pfizer-BioNtech-vaccins af. Daarvan moeten twee prikken worden gezet voor de beste bescherming. In april en mei gaat het om zo'n 500.000 doses per week. In juni gaat de levering omhoog naar wekelijks bijna 800.000 doses.
Vooralsnog is Pfizer is een betrouwbare leverancier van coronavaccins, alleen in het begin van de vaccinatiecampagne was er een tijdelijke vertraging. Sindsdien komt er een nagenoeg constante stroom vaccins uit de fabriek in het Belgische Puurs. Om die reden hebben het ministerie van Volksgezondheid en het RIVM eerder al besloten om de voorraad Pfizer-vaccins te verlagen naar bijna nul. Er worden geen tweede prikken meer op voorraad gehouden omdat die moeten komen van nieuwe leveringen.
Gisteren adviseerde de Gezondheidsraad om de tijd tussen de eerste en de tweede prik van Pfizer te verruimen van 6 naar 12 weken. Hierdoor kunnen op korte termijn meer prikken worden gezet. Waarschijnlijk maakt het kabinet vanavond bekend of dit advies wordt overgenomen.
eens!TIGER1125 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:53:
[...]
[...]
Is maar goed dat we dan stoppen met alle andere vaccins... behalve Moderna en Pfizer...![]()
Ik snap werkelijk waar niet waarom zij voorrang zouden moeten krijgen op de noem eens een random groep: Hulpverleners, agenten, docenten of mensen die er medisch gezien baat bij hebben.
Maar goed het zal allemaal wel, want die paar 100 man gaan het verschil ook niet maken tussen: "begin juli je eerste prik" en "november je eerste prik" wanneer we stoppen met de inzet van Janssen en AZ.
Ik ben overigens wel benieuwd wie die andere groep(en) met voorrang is/zijn?
[...]
https://www.telegraaf.nl/...rijgen-vaccinatievoorrang
Op Telegraaf lees ik dat de Olympische sporters voorrang gaan krijgen bij het vaccineren
Gezien het feit dat er nu met J&J ook gestopt wordt EN er al met AZ gestopt is. EN er grote groepen kwetsbaren en zorgmedewerkers nog niet eens gevaccineerd zijn snap ik oprecht niet dat sporters voorrang zouden moeten hebben. Wat kan hier in vredesnaam de bedoeling van zijn? Het mag toch niet zo zijn dat honderden mensen met smart uit gezondsheidsoverwegingen zitten te wachten op een potentieel levensreddend vaccin de dupe worden omdat er in Tokyo een medaille gehaald moet worden?Olympische sporters krijgen voorrang in het Nederlandse vaccinatieprogramma. Dat bevestigen bronnen bij het ministerie van Volksgezondheid
Ook het feit dat er nu met J&J gestopt (mogelijk) gaat worden is natuurlijk een regelrechte ramp voor de nabije toekomst. Zo blijven we in deze situatie zitten zonder enig perspectief op spoedige versoepelingen. Met deze insteek voorspel ik een "hete" zomer.
Ik probeer het nogmaals met een minder gefrusteerde reactie maar wel iets waar m.i aandacht voor moet zijn
1 op de miljoen lees ik hier, dus 17 mensen in totaal in Nederland. Éénmalig. Terwijl nu dagelijks het dubbele overlijdt aan de ziekte die je ermee kan bestrijden.hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:51:
En waarom zou je als 60+ geen AZ willen maar wel Janssen?
Hoe kan je met je volle verstand dan nog steeds tegen stribbelen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hoop dat dat een kwestie van dagen is en niet weken.
Temeer daar het een zeer specifieke groep is. Jonge vrouwen. Waar je dus makkelijk omheen kunt werken.Gonadan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:59:
[...]
1 op de miljoen lees ik hier, dus 17 mensen in totaal in Nederland. Éénmalig. Terwijl nu dagelijks het dubbele overlijdt aan de ziekte die je ermee kan bestrijden.
Hoe kan je met je volle verstand dan nog steeds tegen stribbelen?
Want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ontstaan van die bijzonder zeldzame trombose vooral toegespitst lijkt te zijn op jongere leeftijdsgroepen die toch pas over weken of zelfs maanden aan de beurt zijn. Waarom je ouderen dan niet gaat inenten terwijl je de problemen onderzoekt, kan ik werkelijk niet bevatten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bijna alleen relatief jonge vrouwen toch?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:01:
Want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ontstaan van die bijzonder zeldzame trombose vooral toegespitst lijkt te zijn op jongere leeftijdsgroepen die toch pas over weken of zelfs maanden aan de beurt zijn.
Waarom dan niet doorprikken met alleen de mannen...
Ik heb even een snelle rekensom gedaan, en ik kijkend naar de leverschema's kun je (t/m het 3e kwartaal) met alleen Moderna en Pfizer maar ongeveer 12 miljoen mensen vaccineren. Terwijl we er ik meen ongeveer 15 miljoen moeten vaccineren.Shadow_Agent schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:58:
[...]
eens!
Op Telegraaf lees ik dat de Olympische sporters voorrang gaan krijgen bij het vaccineren
[...]
Gezien het feit dat er nu met J&J ook gestopt wordt EN er al met AZ gestopt is. EN er grote groepen kwetsbaren en zorgmedewerkers nog niet eens gevaccineerd zijn snap ik oprecht niet dat sporters voorrang zouden moeten hebben. Wat kan hier in vredesnaam de bedoeling van zijn? Het mag toch niet zo zijn dat honderden mensen met smart uit gezondsheidsoverwegingen zitten te wachten op een potentieel levensreddend vaccin de dupe worden omdat er in Tokyo een medaille gehaald moet worden?
Ook het feit dat er nu met J&J gestopt (mogelijk) gaat worden is natuurlijk een regelrechte ramp voor de nabije toekomst. Zo blijven we in deze situatie zitten zonder enig perspectief op spoedige versoepelingen. Met deze insteek voorspel ik een "hete" zomer.
Ik probeer het nogmaals met een minder gefrusteerde reactie maar wel iets waar m.i aandacht voor moet zijn
Van de "test samenleving" zal dan nog wel tot begin 2022 sprake zijn schat ik zo in. Ter meer ook omdat je ook nog eens 2 prikken krijgt waar men een tussenpoos van ongeveer 12 wkn. wil instellen zit je als begin okt./nov. persoon dus pas medio Jan./Feb. aan je 2e prik.
Omdat omdat omdat.....hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]
Bijna alleen relatief jonge vrouwen toch?
Niemand weet dat
Omdat het niet in de VS geproduceerd is en dan doen ze extra moeilijk.JB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:53:
[...]
Bi-zar... Dit slaat alles toch? Waarom ligt het vergrootglas hier zo op en stoppen ze?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je bedoeld dat de klinische trials niet in de VS zijn uitgevoerd neem ik aan? Op zich maakt NL de grondstof (ok ok het actieve bestandsdeel), maar wordt het drug product netjes in de VS gemaaktGonadan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:06:
[...]
Omdat het niet in de VS geproduceerd is en dan doen ze extra moeilijk.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Laten we hopen dat je het met je tweede alinea fout gaat hebben...TIGER1125 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]
Ik heb even een snelle rekensom gedaan, en ik kijkend naar de leverschema's kun je (t/m het 3e kwartaal) met alleen Moderna en Pfizer maar ongeveer 12 miljoen mensen vaccineren. Terwijl we er ik meen ongeveer 15 miljoen moeten vaccineren.
Van de "test samenleving" zal dan nog wel tot begin 2022 sprake zijn schat ik zo in. Ter meer ook omdat je ook nog eens 2 prikken krijgt waar men een tussenpoos van ongeveer 12 wkn. wil instellen zit je als begin okt./nov. persoon dus pas medio Jan./Feb. aan je 2e prik.
https://www.telegraaf.nl/...ge-mogelijke-bloedproppen
Ja i know kwaliteitskrant...
Je vergeet 2 belangrijke punten, ten eerste zal het seizoen zijn weerslag hebben op de besmettingen net als vorig jaar maar veel belangrijker: we gaan van oud naar jong. We weten dat hoe jonger hoe minder problemen, dus ook al duurt het vaccineren van de gehele bevolking iets langer. Dit hoeft niet per definitie een probleem te betekenen.TIGER1125 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]
Ik heb even een snelle rekensom gedaan, en ik kijkend naar de leverschema's kun je (t/m het 3e kwartaal) met alleen Moderna en Pfizer maar ongeveer 12 miljoen mensen vaccineren. Terwijl we er ik meen ongeveer 15 miljoen moeten vaccineren.
Dat hoop ik zeer zeker maar als ik simpelweg naar de cijfers kijk in combinatie met het beleid dat we als land voeren lijkt het me de meest voor de hand liggende optelsom.Soccer98 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:09:
[...]
Laten we hopen dat je het met je tweede alinea fout gaat hebben...
Want er vallen in die rekensom ook nog eens 3 miljoen volwassenen buiten de boot die medio okt./nov. nog niet eens een eerste vaccinatie hebben gehad. (wanneer AZ en Janssen niet/zeer beperkt gebruikt worden en er geen nieuwe vaccins volgen)
Waardoor ik me eerlijk gezegd niet kan voorstellen dat ze dat risico gaan nemen om de test samenleving eerder te beëindigen.
Met de huidige 75% vaccinatie bereidheid is dat dus voldoende voor heel NLTIGER1125 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]
PSN
Zolang het beperkt blijft tot bijvoorbeeld januari 2022 dan zie ik niet een heel groot probleem. Het is wat het is, we kunnen niet toveren. Al zie ik het niet gebeuren, eind mei/begin juni komen we al op zo'n 60% uit. Voldoende om een stuk normaler te leven (zie UK).TIGER1125 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:13:
[...]
Dat hoop ik zeer zeker maar als ik simpelweg naar de cijfers kijk in combinatie met het beleid dat we als land voeren lijkt het me de meest voor de hand liggende optelsom.
Want er vallen in die rekensom ook nog eens 3 miljoen volwassenen buiten de boot die medio okt./nov. nog niet eens een eerste vaccinatie hebben gehad. (wanneer AZ en Janssen niet/zeer beperkt gebruikt worden en er geen nieuwe vaccins volgen)
Waardoor ik me eerlijk gezegd niet kan voorstellen dat ze dat risico gaan nemen om de test samenleving eerder te beëindigen.
Maar vergeet niet dat er in Q3 en Q4 ook gewoon volop geleverd zal worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 13-04-2021 16:15 ]
Mee eens, maar dan moet deze niet verder dalen door deze perikelen.YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:14:
[...]
Met de huidige 75% vaccinatie bereidheid is dat dus voldoende voor heel NL
Als die verder daalt zijn we eerder klaar met vaccineren, maar zitten we veel langer vast aan een overgangsfase met veel test-toegang, die niet nodig is met een hogere vaccinatie graad.smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:15:
[...]
Mee eens, maar dan moet deze niet verder dalen door deze perikelen.
PSN
Totdat er weer iets minimaals mbt Pfizer naar boven komtDrardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:14:
[...]
Zolang het beperkt blijft tot bijvoorbeeld januari 2022 dan zie ik niet een heel groot probleem. Het is wat het is, we kunnen niet toveren. Al zie ik het niet gebeuren, eind mei/begin juni komen we al op zo'n 60% uit. Voldoende om een stuk normaler te leven (zie UK).
Maar vergeet niet dat er in Q3 en Q4 ook gewoon volop geleverd zal worden.
Mijn boefje is liev!
Als je alleen de mRNA vaccins bekijkt dan zijn dit de verwachtte leveringen:
t/m Q2: 12,2 miljoen doses van Pfizer/Moderna (is dus 6,1 miljoen mensen)
in Q3: 15,8 miljoen doses van Pfizer/Moderna/CureVac (is dus 7,9 miljoen mensen)
in Q4: 14,1 miljoen doses van Pfizer/Moderna/CureVac (is dus 7,05 miljoen mensen)
We hebben iets van 14 miljoen mensen te vaccineren in Nederland, waarvan een deel sowieso niet wil.
Laten we het op 12 miljoen houden.
Dan ben je dus ergens in Q3 met alleen mRNA klaar. Als er genoeg voorraad is kan het aantal weken tussen twee prikken omlaag dus je bent eerder klaar.
Wat @Drardollan al aangeeft: het seizoen heeft invloed straks en ook gaat het al heel veel schelen als iedereen van 60+ is gevaccineerd en iedereen met een medische risicogroep. Dat is al bekent uit Israel en UK. En dat moment, samen met het seizoen, bereiken we al eerder. Vervolgens ga je gewoon door met de andere leeftijden...
Dus ik verwacht toch wel aanzienlijke versoepelingen in mei/juni.
Dat verwacht ik niet, alle pijlen zijn gericht op AZ/J&J. Zoals ik al eerder aan heb gegeven, we moeten daar gebruik van maken en Pfizer/Moderna in de luwte houden. Dan komt het allemaal wel goed.smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:15:
[...]
Mee eens, maar dan moet deze niet verder dalen door deze perikelen.
Dat zie ik zo snel niet gebeuren. Er zijn al zoveel vaccinaties gedaan met zo weinig bijwerkingen dat het wel heel gek moet lopen als hier iets in opduikt. Dat had er allang geweest als dat zo was.JB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:17:
[...]
Totdat er weer iets minimaals mbt Pfizer naar boven komtIk weet het, die discussie zal al vaker gevoerd zijn, maar er zijn genoeg zaken waarbij de kans op trombose veel groter is.
Media en vergrootglas.Waarom wordt het zo opgeblazen en iedereen bang gemaakt?
Mja het hoeven er maar _5_ te zijn schijnbaar... Helemaal geen bijwerkingen dus?Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:19:
[...]
Dat zie ik zo snel niet gebeuren. Er zijn al zoveel vaccinaties gedaan met zo weinig bijwerkingen dat het wel heel gek moet lopen als hier iets in opduikt. Dat had er allang geweest als dat zo was.
[...]
Media en vergrootglas.
Mijn boefje is liev!
Een X aantal per miljoen. Pfizer is vele malen meer geprikt dan elk ander vaccin.
Er zijn wel bijwerkingen, niets geks. Hoofdpijn, moeheid, beetje pijn op de prikplek.Helemaal geen bijwerkingen dus?
15,6 vs 15,0%
Bron: https://qap.ecdc.europa.e...e-tracker.html#uptake-tab
Maar stiekem staan we nog onder het gemiddelde (16,8%)
[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2021 16:25 ]
Sowieso is al dat gejammer dat we zo achterlopen lachwekkend. Zoals je in alle statistieken ziet is het stuivertje wisselen en gaan de meeste landen nagenoeg gelijk op. Echt totaal niet boeiend of je op 18 of 15 procent zit.MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:24:
Inmiddels hebben we zelfs met deze perikelen Duitsland ingehaald!
15,6 vs 15,0%
Bron: https://qap.ecdc.europa.e...e-tracker.html#uptake-tab
Maar stiekem staan we nog onder het gemiddelde (16,8%)
[Afbeelding]
Bulgarije en Letland zijn een ander verhaal. Die lopen wel serieus achter.
Overigens zeggen deze cijfers niets, we hebben al 2 dagen geen update van het RIVM gehad over de aantallen
[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 13-04-2021 16:28 ]
Daar gaan ruim meer mensen aan dood dan aan trombose door AZ....anandus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:26:
Volgens mij mogen we blij zijn dat paracetamol nog verkocht mag worden
Het moet allemaal risicoloos in deze tijd
Echt al mijn medicijnen die ik nodig heb zouden gelijk verboden worden met deze beredenering.
Snap er geen hol van.
anandus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:26:
Volgens mij mogen we blij zijn dat paracetamol nog verkocht mag worden
Verwijderd
Maar is dit wel de juiste manier?Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:13:
[...]
Je vergeet 2 belangrijke punten, ten eerste zal het seizoen zijn weerslag hebben op de besmettingen net als vorig jaar maar veel belangrijker: we gaan van oud naar jong. We weten dat hoe jonger hoe minder problemen, dus ook al duurt het vaccineren van de gehele bevolking iets langer. Dit hoeft niet per definitie een probleem te betekenen.
Als 20% van de gevaccineerden alsnog binnen 1 jaar het lootje legt: doordat ze oud zijn, dan verspillen we 20% van de vaccinaties.
In dat geval zou je beter kunnen kijken naar de verspreiders. Jongeren, bijvoorbeeld.
Dan zou je jongeren kunnen vaccineren, maar tegelijkertijd ook mensen met een langere levensverwachting, zoals 50+'ers.
Wat natuurlijk heel cru en zielig is voor die 70/80/90+'er, maar zoals al eerder gezegd: vaccineren doe je niet voor jezelf, maar voor een ander.
Mijn partner werkt al vele jaren in de apotheek en heeft dagelijks te maken met tientallen medicijnen die wel echt experimenteel zijn of bijwerken hebben waar een gezond mens spontaan dood van gaat. En toch wordt dat massaal zonder vragen naar binnen gesnackt.joppe113 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:28:
Ja, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat ze zo reageren op relatief voor medicijnen weinig gevallen.
Echt al mijn medicijnen die ik nodig heb zouden gelijk verboden worden met deze beredenering.
Snap er geen hol van.
[...]
Daarom, geef mensen een eigen keus. Inschrijven bij je huisarts die een check doet of het inderdaad een aanvaardbaar risico is dat je AZ of J&J krijgt.
Ik ga niet nogmaals de deze (zinloze) discussie voeren. Er is een keuze gemaakt door de overheid en ondertussen zijn we ver klaar met 60+. Het heeft geen enkele zin meer om hier vraagtekens bij te zetten of iets in te veranderen (behalve dan misschien van Pfizer naar AZ switchen).Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:28:
[...]
Maar is dit wel de juiste manier?
Als 20% van de gevaccineerden alsnog binnen 1 jaar het lootje legt: doordat ze oud zijn, dan verspillen we 20% van de vaccinaties.
In dat geval zou je beter kunnen kijken naar de verspreiders. Jongeren, bijvoorbeeld.
Dan zou je jongeren kunnen vaccineren, maar tegelijkertijd ook mensen met een langere levensverwachting, zoals 50+'ers.
Wat natuurlijk heel cru en zielig is voor die 70/80/90+'er, maar zoals al eerder gezegd: vaccineren doe je niet voor jezelf, maar voor een ander.
Alleen jammer dat de overheid dit niet inziet. Wat mij betreft jassen we heel hard door met AZ en J. Ze roepen altijd zo stellig dat dit de uitweg uit deze pandemie is. Iedere gemiste prik, in met name de risicogroepen, is een potentiele kandidaat voor de IC.Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:27:
[...]
Daar gaan ruim meer mensen aan dood dan aan trombose door AZ....
Het moet allemaal risicoloos in deze tijd
Is er wel gekeken naar een eventuele bias in de groep slachtoffers? Als het allemaal zorgmedewerkers zijn, dan is het minder raar dat het allemaal vrouwen zijn, omdat er overwegend meer vrouwen in de zorg werken (volgens mij). Als het nou 6 vrouwelijks programmeurs zouden zijn, kun je denk ik makkelijker de conclusie trekken dat het voornamelijk bij vrouwen voorkomt.hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]
Bijna alleen relatief jonge vrouwen toch?
*knip* onderbouwing graag
Ondertussen weten we ook dat de vaccins vanuit China niet werken, en Rusland haalt eigenaardige toeren uit met de approval van Sputnik. De kans is groot dat mRNA-vaccins gewoon de énige werkende vaccins zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 13-04-2021 16:52 ]
Op het moment dat dat mogelijk is verwacht ik dat de overheid geen dag wacht. Momenteel lopen de onderzoeken en wordt er gekeken of de strategie veranderd moet worden. Ondertussen prikken we 60-64 gelukkig wel door met AZ.smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:31:
[...]
Alleen jammer dat de overheid dit niet inziet. Wat mij betreft jassen we heel hard door met AZ en J. Ze roepen altijd zo stellig dat dit de uitweg uit deze pandemie is. Iedere gemiste prik, in met name de risicogroepen, is een potentiele kandidaat voor de IC.
https://nos.nl/artikel/23...azeneca-in-nederland.html
Aangezien er exact twee weken geleden nog net wel geprikt werd met AZ op alle leeftijden, is het wel fijn dat er geen nieuwe zeldzame gevallen bij zijn gekomen. Maar wel "gewone trombose en longembolieën" waarbij het onduidelijk is of het van het vaccin komt.
Betreft overlijdens:
Klinkt misschien gek maar ik vind 225 weinig op die 100duizenden ouderen die gevaccineerd zijn. Sommige van die ouderen hebben slechts een laatste zetje nodig en dan kan dus koorts al genoeg zijn.Tot nu toe zijn er 225 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. Overlijden na vaccinatie betekent niet dat mensen als gevolg van de vaccinatie zijn overleden; de oorzaak van overlijden is bij meerdere meldingen nog steeds onvoldoende bekend. In de meldingen met voldoende informatie zijn bij een groot deel de gezondheidsproblemen de meest voor de hand liggende verklaring.
Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen van de vaccinatie mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat dan om bijwerkingen zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise.
Mijn oma van 100 heeft na 2 Pfizer vaccins nergens last van gehad
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.