• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:40

Rzaan

Altijd zoekende

Niks krom aan.

Maar geef aub antwoord op de vraag 'waarom moest oma per sé een test?'
Ben ik oprecht benieuwd naar, dus deze vraag is geenszins bedoeld als minachting naar oma.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:11
Rzaan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:04:
Maar geef aub antwoord op de vraag 'waarom moest oma per sé een test?'
Ben ik oprecht benieuwd naar, dus deze vraag is geenszins bedoeld als minachting naar oma.
Hoezo per sé? Oma had klachten. Dan is het juist je plicht om je te laten testen toch?

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:07
D-e-n schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:57:
[...]

Oh typisch Nederlandse weer dit. Iedereen moet "zelfstandig" zijn maar zodra het uitkomt mag je dan wel weer afhankelijk van je familie zijn.
Lekker apatisch afwachten tot de overheid het oplost? Maar aan de andere kant wel klagen dat de overheid teveel regelt en we het toch zelf prima kunnen oplossen. Het is nooit goed.

Zeker, het had beter en handiger geweest als oma met 2 stappen op een testlokatie was geweest. Dat is niet de realiteit en zeer onrealistisch om te verwachten. Als het dan wat stroever gaat kan je ervoor kiezen om op Twitter (ik noem maar wat hoor) te gaan roepen, of je draagt je steentje bij en lost het op.

Daarmee praat ik het niet goed, maar apatisch afwachten waarom niet iemand anders het oplost is wel heel erg simpel gedacht.
Bovendien mag dat helemaal niet als je klachten hebt. Ze mag ook niet met het OV tenslotte.
Bus of trein niet. De rest kan en mag prima als het niet anders kan. De taxi heeft schermen en mondkapjes. En familie mag gewoon iemand brengen, het advies is om dan kruislings in de auto te gaan zitten en uiteraard mondkapjes te gebruiken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

D-e-n schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:08:
Hoezo per sé? Oma had klachten. Dan is het juist je plicht om je te laten testen toch?
Nee, is helemaal geen plicht.

Als oma gewoon thuisblijft en ervoor zorgt dat ze geen andere mensen besmet, is het ook prima.
Testen mag, maar is geen plicht. Ook geen morele plicht.
Zolang ze maar geen andere mensen besmet.

Ze had dan misschien iets langer thuis moeten blijven omdat ze na een negatieve test weer gewoon de straat op had kunnen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 10-04-2021 13:16 ]

• Drardollan
Rzaan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:15:
[...]

Nee, is helemaal geen plicht.

Als oma gewoon thuisblijft en ervoor zorgt dat ze geen andere mensen besmet, is het ook prima.
Testen mag, maar is geen plicht. Ook geen morele plicht.
Zolang ze maar geen andere mensen besmet.

Ze had dan misschien iets langer thuis moeten blijven omdat ze na een negatieve test weer gewoon de straat op had kunnen gaan.
Ook nog een optie inderdaad.

• D-e-n
  • Laatst online: 17:11
Drardollan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:08:
[...]

Lekker apatisch afwachten tot de overheid het oplost? Maar aan de andere kant wel klagen dat de overheid teveel regelt en we het toch zelf prima kunnen oplossen. Het is nooit goed.
Ik vind dat de overheid in het algemeen juist weer meer zou moeten regelen in plaats van alles af te stoten. In tegenstelling tot de meerderheid van de Nederlanders heb ik ook geen overheidsfobie. Die hele "zelfstandigheidscultus" anno 2021 is ook de grootste leugen die er bestaat. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zelfstandig. Er zijn mensen met een beperking die zullen altijd hulp nodig hebben en niet iedereen heeft goede familie die wil helpen of heeft een zodanig grote bek op het internet dat er hulptroepen worden ingevlogen. Wij zijn een rijk land en zouden er voor moeten zorgen dat iedereen hulp kan krijgen, of je nu lieve familie hebt of niet.

• Drardollan
D-e-n schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:
[...]

Ik vind dat de overheid in het algemeen juist weer meer zou moeten regelen in plaats van alles af te stoten. In tegenstelling tot de meerderheid van de Nederlanders heb ik ook geen overheidsfobie. Die hele "zelfstandigheidscultus" anno 2021 is ook de grootste leugen die er bestaat. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zelfstandig. Er zijn mensen met een beperking die zullen altijd hulp nodig hebben en niet iedereen heeft goede familie die wil helpen of heeft een zodanig grote bek op het internet dat er hulptroepen worden ingevlogen. Wij zijn een rijk land en zouden er voor moeten zorgen dat iedereen hulp kan krijgen, of je nu lieve familie hebt of niet.
Hier kan ik mij enkel bij aansluiten :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik vindt ook dat veel mensen hulp moeten krijgen.
Maar dat is iets anders dat de overheid alles moet regelen.
Daar gaat dit land juist door naar de klote (Dat meen ik niet, maar grote woorden zijn blijkbaar in)

Oma's die familie hebben, mogen best op hulp van die familie rekenen.
Het gevolg is namelijk dat je anders het risico loopt dat solidariteit in zijn geheel gaat verdwijnen, omdat mensen het zat worden om voor andere oma's te betalen.
En dan zijn de oma's zonder familie de klos als dat gebeurt.

Terug naar het voorbeeld: Er waren voor oma voldoende alternatieven, en daarom ben ik van mening dat woorden als 'beneden peil' en 'schandalig' niet van toepassing zijn op de situatie van oma.
(Ik klink als de Rijdende Rechter, als ik het teruglees)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:En of het nou wel of niet schandalig is rondom die test voorbeelden, we gaan ons hier toch weer bij het onderwerp houden: de vaccin uitrol :)

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04

codex

Geen OpenAI agent :)

YakuzA schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:24:
[...]

Wereldwijd top 5 of 10% qua vaccineren als ‘onderaan bungelen’ neerzetten zou ik idd niet accepteren.
Ik bedoelde niet wereldwijd, gezien het niet fair is om ons te vergelijken met bijvoorbeeld Afrika.

De vergelijking met andere Europese landen, dat vind ik teleurstellend.

[ Voor 10% gewijzigd door codex op 10-04-2021 13:38 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Volgens mij bungelen we in Europa ook niet onderaan.
OK, we zitten niet in de Top 3.

Maar ik zie het meer als de finale 1500 meter.
Daar komen er ook een paar enkele seconden later over de streep.
Maar nog steeds liggen de tijden redelijk dicht bij elkaar en heb je nog steeds met de top te maken.

Wat ook meespeelt bij de beoordeling is volgens mij dat de cijfers niet in alle landen op dezelfde manier tot stand komen.
Maar ook zie je In OurWorldInData bijvoorbeeld, bij Nederland vaak nog cijfers staan van een week geleden. Sommige kranten gebruiken die OWID als bron, maar vermelden er dan niet het verschil in peildatum bij.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Maar we zijn ook wel goed in moeilijk doen. Wat ook tijd kost. Ik heb familie in het buitenland en 1 gezin is al compleet gevaccineerd incl. neef en nicht van onder de 30. De huisarts had vaccins over en een uur later waren ze geprikt.
Ik heb zo het vermoeden dat we in NL die vaccins liever weggooien dan dat we een schandaal krijgen omdat er willekeurige 20'ers worden gevaccineerd.

I served in a company of heroes.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

Vuvuzela schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:59:
Maar we zijn ook wel goed in moeilijk doen. Wat ook tijd kost. Ik heb familie in het buitenland en 1 gezin is al compleet gevaccineerd incl. neef en nicht van onder de 30. De huisarts had vaccins over en een uur later waren ze geprikt.
Ik heb zo het vermoeden dat we in NL die vaccins liever weggooien dan dat we een schandaal krijgen omdat er willekeurige 20'ers worden gevaccineerd.
Ongefundeerd, er worden geen/nauwelijks vaccins weggegooid. Die gaan in armen, van oa, ook twintigers die op een lijstje staan wanneer er vaccins over zijn.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wel erg ‘slecht’ georganiseerd dan, als de huisarts ‘ineens’ tig vaccins over heeft? ;)

Verder gaat het idd in NL naar de prik reserve lijst zoals hierboven aangegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 10-04-2021 14:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
Drardollan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:48:
[...]

Je kan natuurlijk nu keihard lachen en zeggen wat zijn 10 mensen nou, maar het zijn er wel 10 die straks beschermd zijn en het komt de snelheid van het vaccineren ten goede.
Ik denk dat we het voor 90% eens zijn en die overige 10% maak ik me iig niet te druk om. Jouw actie vind ik lovenswaardig. Klein of niet, je bijdrage wordt gewaardeerd.

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
codex schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:37:
[...]

Ik bedoelde niet wereldwijd, gezien het niet fair is om ons te vergelijken met bijvoorbeeld Afrika.

De vergelijking met andere Europese landen, dat vind ik teleurstellend.
In het bijzonder dat ene Europese land dat zichzelf uit de EU heeft gestemd: Groot-Brittannië. Want die mogen toch vooral niet slagen, hé. Want dan zouden er wel eens meer landen wakker kunnen worden en dan is het gedaan met postjes pakken.

*knip* graag ontopic reageren én niet een extra offtopic discussie triggeren

[ Voor 74% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:50 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07

pro_6or

amateur_60r

Iedereen wou goedkoop? En je weet dit omdat. Deze ziekte kost elke dag miljarden.

Wat er moet gebeuren is dat de productie capaciteit omhoog moet, en deze moet opschaalbaar paraat worden gehouden.

een treffende spreuk

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Maar we zijn ook wel goed in moeilijk doen.
Vrienden van mij in de VS hebben 3 dagen van 's morgen vroeg tot 's avonds laat in de rij gestaan.
Pas einde 3de dag kregen ze een vaccin.
Ze zijn wel naar huis gegaan in de avonduren :)
Zal misschien ook een incident zijn, maar ook daar loopt niet alles vlekkeloos.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07

pro_6or

amateur_60r

Ik lees in de Gelderlander dat er in Rotterdam (iig) enorme problemen zijn met het op komen dagen voor AZ. Wanneer je boven de 60 bent zeker Is het risico op een bijwerking zo enorm veel kleiner dan wat er kan gebeuren zodra je onherroepelijk Corona krijgt.

Wat kun je hier nog tegen doen, en moet je dat eigenlijk wel willen. Laat ze maar, je mag een eigen keus hebben.

een treffende spreuk

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pro_6or schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:51:
Ik lees in de Gelderlander dat er in Rotterdam (iig) enorme problemen zijn met het op komen dagen voor AZ. Wanneer je boven de 60 bent zeker Is het risico op een bijwerking zo enorm veel kleiner dan wat er kan gebeuren zodra je onherroepelijk Corona krijgt.

Wat kun je hier nog tegen doen, en moet je dat eigenlijk wel willen. Laat ze maar, je mag een eigen keus hebben.
https://www.ad.nl/binnenl...zo-inefficient~a979059c9/

Inderdaad. Maar het is ook niet meer toegestaan om het aan jongeren te geven, ook al kiezen ze daar bewust voor.

De overheid heeft het echt bijzonder moeilijk gemaakt met het beleid dat gevoerd wordt. Ik ben benieuwd of ze nog wat van het vertrouwen kunnen herstellen.

Hier in het dorp waar ik woon hadden ze gelukkig 2 weken geleden al en ronde voor de 60-64 jarigen gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 10-04-2021 17:32 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik hoor vandaag een verhaal dat iemand een afspraak kan maken voor een vaccinatie gezien de leeftijd, maar daarvoor uren aan het bellen is geweest omdat er geen lijnen beschikbaar waren en uiteindelijk na lang volhouden een afspraak heeft kunnen inplannen. Maar dus niet zonder slag of stoot.

We hebben het hele AZ verhaal gehad met de start/stop sessies. We lopen chronisch in Nederland achter alle landen aan. We zijn blijkbaar het zicht op de vaccinatiegraad kwijt. Er overlijden dus mensen die misschien nog hadden geleefd als ze eerder gevaccineerd waren.

Wat doet de Kamer als er een debat wordt aangevraagd over vaccinatie? Nah, geen zin in. Moet maar even wachten tot het reguliere debat :Z

Ja, waarom niet! We hebben immers tijd genoeg. Lees hieronder welke urgentie de partijen geven aan dit omderwerp. En laat even op je inwerken welk leed en welke kosten er mogelijk gemoeid zijn met onnodige vertragingen. Ik heb niet het idee dat ze dat in Kamer doorhebben eerlijk gezegd.
Tweede Kamer, 65e vergadering - Dinsdag 6 april 2021

(...)

De voorzitter:
Dan geef ik nu het woord aan mevrouw Kuiken namens de PvdA.

Mevrouw Kuiken (PvdA):
Voorzitter. Al de hele week zien we berichten over AstraZeneca, een vaccinatiebeleid dat zwabbert en een vaccinatiestrategie die achterloopt. We bungelen nog steeds onderaan de lijstjes. Ik wil graag nog deze week een debat met de minister-president en minister De Jonge en dan niet over het hele coronabeleid, maar alleen over de vaccins en de vaccinatiestrategie, omdat dit nu urgente nood is. Daarom wil ik het daar specifiek over hebben.

De heer Van Haga (FVD):
Voorzitter. Het vaccinatiebeleid hier is een totaal drama. Het hele project mislukt. Op zich ben ik het helemaal met u eens dat het een debacle is. We hebben hier al eerder aandacht voor gevraagd. Maar om het nu in een apart debat te vatten, lijkt me te veel. Ik zou het graag willen betrekken bij het volgende coronadebat. Dan hebben we tijd genoeg.

De voorzitter:
Dus geen steun. Mevrouw Westerveld namens GroenLinks, dan de heer Van Baarle en dan de heer Pieter Heerma.

Mevrouw Westerveld (GroenLinks):
Steun voor het verzoek.

De heer Van Baarle (DENK):
Voorzitter, de heer De Jonge maakt een zootje van het vaccinatiebeleid. Steun voor het verzoek.

De heer Pieter Heerma (CDA):
Ik kan me goed voorstellen dat we een uitgebreide brief krijgen, dan wel dat het in de volgende voortgangsbrief corona uitgebreid behandeld wordt. Beide zijn wat mij betreft prima. Dan kan het betrokken worden bij het reguliere coronadebat van volgende week.

Mevrouw Belhaj (D66):
Voorzitter, geen steun voor het debat, maar wel betrekken bij het debat van volgende week.

Mevrouw Tellegen (VVD):
Het is een belangrijk onderwerp. Wij willen het ook graag betrekken bij het reguliere coronadebat van volgende week. We willen voorstellen om er eventueel een feitelijkevragenronde aan vooraf te laten gaan.

Mevrouw Den Haan (50PLUS):
Steun om een apart debat hierover te voeren.

De heer Bisschop (SGP):
Het lijkt ons verstandig om het gewoon volgende week bij het reguliere coronadebat te voeren.

De heer Ceder (ChristenUnie):
Voorzitter, graag betrekken bij het reguliere coronadebat.

De heer Dassen (Volt):
Steun voor het debat.

Mevrouw Vestering (PvdD):
Voorzitter, steun voor het debat.

De heer Wilders (PVV):
Steun.

Mevrouw Van der Plas (BBB):
Steun voor het debat. Daarbij zou ik graag willen opmerken dat er op dit moment ouders met thuiswonende kinderen zijn die ernstig ziek zijn en als laatsten op de lijst staan om gevaccineerd te worden. Deze kinderen of jongeren hebben weinig tijd. Hun ouders ook. Ik wil dus vragen of ook dat onderwerp expliciet wordt meegenomen. Steun voor het debat.

Mevrouw Kuiken (PvdA):
Ik knikte.

De heer Eerdmans (JA21):
Steun vanuit ons voor een apart debat.

Mevrouw Simons (BIJ1):
Steun voor een debat.

De voorzitter:
Dank u wel. U heeft geen meerderheid. Als het goed is, vindt nadat een persconferentie plaatsvindt een briefing plaats en aansluitend een debat over corona. Collega's geven mee dat het daarbij betrokken kan worden.

Mevrouw Kuiken (PvdA):
Ik weet het, voorzitter. Ik vind alleen dat we geen week kunnen wachten. De collega's vinden dat helaas wel. Daar heb ik het mee te doen.

De voorzitter:
Dan stel ik voor het stenogram van dit deel van de vergadering door te geleiden naar het kabinet. (...)

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Number10 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:37:
Ik hoor vandaag een verhaal dat iemand een afspraak kan maken voor een vaccinatie gezien de leeftijd, maar daarvoor uren aan het bellen is geweest omdat er geen lijnen beschikbaar waren en uiteindelijk na lang volhouden een afspraak heeft kunnen inplannen. Maar dus niet zonder slag of stoot.
Je kan toch ook online met een digid de afspraak maken?

PSN

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:57
YakuzA schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:22:
[...]

Je kan toch ook online met een digid de afspraak maken?
Yep: https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Niet iedereen is even handig online. Zeker oudere mensen niet.

Maar de verhalen dat mensen langer moeten wachten zijn zeer uitzonderlijk, zo lijkt het.
Ik hoor van verschillende kennissen en familieleden dat ze bijna meteen iemand aan de lijn hebben.
Behalve direct in de ochtend, dan duurt het wat langer.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Rzaan schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:24:
Niet iedereen is even handig online. Zeker oudere mensen niet.
Tja, op een gegeven moment mogen we toch ook wel kritisch kijken naar de competenties van die ouderen. 20 jaar geleden hadden ze nog een excuus; alles was zo nieuw. Ondertussen niet meer.

Wat mij betreft hadden ze het hele systeem ingericht op online inplannen, met telefonisch als fall-back in uitzonderlijke gevallen wanneer het echt niet anders kan. Dan hadden we al dit gedoe met inplannen ook niet gehad. En ze kunnen altijd nog een handig kleinkind oid om hulp vragen; zo lost het probleem zichzelf op.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:19
Number10 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:37:

We hebben het hele AZ verhaal gehad met de start/stop sessies. We lopen chronisch in Nederland achter alle landen aan. We zijn blijkbaar het zicht op de vaccinatiegraad kwijt. Er overlijden dus mensen die misschien nog hadden geleefd als ze eerder gevaccineerd waren.

Wat doet de Kamer als er een debat wordt aangevraagd over vaccinatie? Nah, geen zin in. Moet maar even wachten tot het reguliere debat :Z

Ja, waarom niet! We hebben immers tijd genoeg. Lees hieronder welke urgentie de partijen geven aan dit omderwerp. En laat even op je inwerken welk leed en welke kosten er mogelijk gemoeid zijn met onnodige vertragingen. Ik heb niet het idee dat ze dat in Kamer doorhebben eerlijk gezegd.

[...]
De lijst met wie wil wachten is niet zo heel verrassend, FvD die denken dat corona niets meer dan een griepje is, VVD/D66/CDA die het elkaar niet te moeilijk willen maken omdat ze mogelijk samen door moeten in een volgende regering en SGP die niet zo heel veel met vaccinaties heeft en het dus wel prima vindt als dat een puinzooi is.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40
https://nos.nl/l/2376208

Huisartsen willen zelf in overlegd met de patiënt bespreken of ze AstraZeneca willen bij jongere leeftijd.
Helemaal eens! Zou het zelf zo nemen en hoor in mijn netwerk dat er huisartsen zijn die het nu voor vrienden en familie inzetten. Zonde om weg te gooien of nog meer vertraging op te lopen.

American Express vraagbaak

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

link0007 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:41:
Tja, op een gegeven moment mogen we toch ook wel kritisch kijken naar de competenties van die ouderen. 20 jaar geleden hadden ze nog een excuus; alles was zo nieuw. Ondertussen niet meer.
Totdat je straks zelf aan de beurt bent en een of andere puber je gewoon keihard uitlacht.
Je denkt misschien 'gaat mij niet gebeuren!'.
Nou, ik heb nieuws voor je: Dus wel.

We moeten juist oppassen dat onze samenleving niet steeds meer verdeeld wordt langs de lijn 'kennis van & geen kennis van'.
Zo ben ik er van overtuigd dat veel leed in de samenleving een stuk kleiner zou zijn als de overheid, banken, verzekeringen, instellingen er wat minder van uit zouden gaan dat iedereen mee kan.

Heb me veel bemoeid met de voedselbank en armoede.
Daar zie je dat van al die mensen die in de rij stonden, een groot deel er helemaal niet had hoeven staan.
Maar ze kunnen gewoon het papierwerk en alle voor hen moeilijke zaken simpelweg niet meer aan.
Dus beginnen ze er maar niet aan, en lopen zo inkomen, subsidies, tegemoetkomingen, etc. mis, terwijl de schulden oplopen.

Ditzelfde moet niet gebeuren met de vaccinatie of de aanmelding hiervan.
Voldoende eenvoudige mogelijkheden voor iedereen.
En waar hulp nodig is, moet dit vanuit familie, bekenden en tot slot de overheid geregeld worden.

• ijdod
  • Laatst online: 29-12 16:32
De extra lading AZ vaccins voor de ziekenhuizen (waar na de 35k shots in januari niet verder gevaccineerd is) van afgelopen week zijn dus niet gezet. Lijkt er op dat dit nu J&J geworden is. Ik had er denk ik meteen Pfizer van gemaakt, ik zie de bui al hangen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Drardollan
ijdod schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:37:
De extra lading AZ vaccins voor de ziekenhuizen (waar na de 35k shots in januari niet verder gevaccineerd is) van afgelopen week zijn dus niet gezet. Lijkt er op dat dit nu J&J geworden is. Ik had er denk ik meteen Pfizer van gemaakt, ik zie de bui al hangen.
Volgens mij zijn die AZ vaccins ingezet voor patiënten. Er gaat nu specifiek een lading Janssen heen voor een deel van het personeel.

• Drardollan
Gisteren een recorddag in afspraken, 200.000 stuks. Dat stemt hoopvol.

Sowieso, vrijdag een week geleden kon geboortejaar 1947 en 1948 een afspraak gaan maken. Sinds deze vrijdag kunnen jaren 1949, 1950 en 1951 al afspraken maken én worden deze ook al geprikt (heb diverse mensen in mijn omgeving die vrijdag gebeld hebben en al geprikt zijn nu). Vergeet vooral niet dat elk geboortejaar wat we omhoog gaan de hoeveelheid personen toeneemt. Het stemt echt hoopvol dat we enerzijds voor 3 jaren kunnen plannen en anderzijds dat deze jaren ook meer personen bevatten.

Al met al komen de weken met 500k en meer vaccinaties in zicht.

• ijdod
@Drardollan Ik heb geen idee waar ze nu voor zijn ingezet, maar er was een lading van ~40k AZ expliciet voor ziekenhuis-zorgpersoneel naar de ziekenhuizen gestuurd, naast de vaccins die daar voor de patienten zijn. Die vaccins zouden vorige week gezet zijn. Dat ging dus niet door. Daarvoor komt nu een lading J&J voor in de plaats. Ik heb het expliciet dus over de vaccins voor zorgpersoneel. (waarmee nog steeds niet iedereen in de ziekenhuizen gevaccineerd is, en dan heb ik het niet over kantoorfuncties)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:03

Indoubt

Always be indoubt until sure

Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:57:

Sowieso, vrijdag een week geleden kon geboortejaar 1947 en 1948 een afspraak gaan maken. Sinds deze vrijdag kunnen jaren 1949, 1950 en 1951 al afspraken maken én worden deze ook al geprikt (heb diverse mensen in mijn omgeving die vrijdag gebeld hebben en al geprikt zijn nu). Vergeet vooral niet dat elk geboortejaar wat we omhoog gaan de hoeveelheid personen toeneemt. Het stemt echt hoopvol dat we enerzijds voor 3 jaren kunnen plannen en anderzijds dat deze jaren ook meer personen bevatten.

Een kennis met bouwjaar 51 kreeg via via te horen dat ie zich al kon melden voor een afspraak en dat is inderdaad gelukt. Het duurt wel nog tot 1 mei voor die zijn eerste prik krijgt. Dat heeft me dan weer verbaast dat iemand van bijna 70 pas in mei zn eerste prik krijgt.

Hij heeft ook nog longaandoeningen en COPD maar blijkbaar niet zwaar genoeg om hem in de risico groep te zetten.

• Drardollan
Indoubt schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:25:
[...]

Een kennis met bouwjaar 51 kreeg via via te horen dat ie zich al kon melden voor een afspraak en dat is inderdaad gelukt. Het duurt wel nog tot 1 mei voor die zijn eerste prik krijgt. Dat heeft me dan weer verbaast dat iemand van bijna 70 pas in mei zn eerste prik krijgt.

Hij heeft ook nog longaandoeningen en COPD maar blijkbaar niet zwaar genoeg om hem in de risico groep te zetten.
Ik zou deze kennis aanraden om nogmaals contact op te nemen. Ik heb echt een tiental mensen in mijn omgeving van geboortejaren 1947 tot en 1951 die binnen 3 dagen een vaccinatie hebben gehad.

Mogelijk is er een gaatje eerder of kan een plaats iets verderop uitkomst bieden?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:27:
[...]

Ik zou deze kennis aanraden om nogmaals contact op te nemen. Ik heb echt een tiental mensen in mijn omgeving van geboortejaren 1947 tot en 1951 die binnen 3 dagen een vaccinatie hebben gehad.

Mogelijk is er een gaatje eerder of kan een plaats iets verderop uitkomst bieden?
Zal van regio tot regio verschillen denk ik. Mijn ouders (respectievelijk uit 1947 en 1949) hebben vrijdag een brief met uitnodiging gehad en dezelfde dag nog een afspraak gemaakt. Eerste prik is pas op 26 april, 2e prik op 31 mei (beiden Pfizer/BioNTech). Eerder was écht niet mogelijk, alles zat bomvol volgens de telefoniste.

Virussen? Scan ze hier!

• ijdod
Het verschilt nogal, maar zelfs op een locatie... Mijn vader ('45) kreeg 24 maart zijn uitnodiging, en wordt 16/4 geprikt. Mijn moeder ('47) heeft zodra die groep vrijgegeven werd een afspraak gemaakt (1/4 meen ik) haar uitnodiging, en is op 2e paasdag geprikt. Beiden Pfizer. (En beiden vinden het belachelijk dat hun generatie momenteel nog pfizer krijgt gezien de discussies.)

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:29
ijdod schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:37:
Welke bui? Laten we nu niet gelijk ook J&J afschieten.

• ijdod
BlackMonkey schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:40:
[...]

Welke bui? Laten we nu niet gelijk ook J&J afschieten.
De bui dat er nu al meldingen zijn dat J&J dezelfde issues heeft als AZ. De grote vraag is vooralsnog of dit in dezelfde mate gebeurt. Ik hoop van harte dat dit niet het geval is, maar ik zou met een dergelijke (en relatief kleine) batch voor de ziekenhuizen, zeker na het AZ gezeur, dat risico dus niet gaan lopen.

[ Voor 22% gewijzigd door ijdod op 11-04-2021 17:59 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ijdod schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:58:
[...]

De bui dat er nu al meldingen zijn dat J&J dezelfde issues heeft als AZ. De grote vraag is vooralsnog of dit in dezelfde mate gebeurt. Ik hoop van harte dat dit niet het geval is, maar ik zou met een dergelijke (en relatief kleine) batch voor de ziekenhuizen, zeker na het AZ gezeur, dat risico dus niet gaan lopen.
Bij J&J is de kans 1 op de miljoen qua aantal meldingen, en gaat het alleen nog maar om een heel vroeg safety signaal. We zijn al veel te veel risicomijdend bezig met AZ, laten we nou niet nog verder doorslaan... (is mijn smeekbede aan de Gezondheidsraad)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
Bij J&J ben je er wel in 1 keer vanaf. "volledig gevaccineerd" 2 weken na je prik. Terwijl het bij AZ 2 weken na de 2e prik is. Die je in Nederland pas 10-12 weken na de eerste krijgt.

Ik verwacht begin juni ook CureVac. Een duits mRNA vaccin dat nu in fase 3 zit.
Hun productielijn is mede gebouwd door Tesla Duitsland (voormalig Grohman engineering), Met licentie productie bij GSK en Novartis. Zelf hebben ze capaciteit voor 200 miljoen per jaar. En hun partners samen zo'n 250 miljoen.
En de productie draait al. Dus zodra er goedkeuring is kunnen ze een significate hoeveelheid leveren. De EU heeft 450 miljoen dosis besteld, waarvan wij er dus zo'n 16 miljoen kunnen krijgen.

TheS4ndm4n#1919

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:08:
Bij J&J ben je er wel in 1 keer vanaf. "volledig gevaccineerd" 2 weken na je prik. Terwijl het bij AZ 2 weken na de 2e prik is. Die je in Nederland pas 10-12 weken na de eerste krijgt.

Ik verwacht begin juni ook CureVac. Een duits mRNA vaccin dat nu in fase 3 zit.
Hun productielijn is mede gebouwd door Tesla Duitsland (voormalig Grohman engineering), Met licentie productie bij GSK en Novartis. Zelf hebben ze capaciteit voor 200 miljoen per jaar. En hun partners samen zo'n 250 miljoen.
En de productie draait al. Dus zodra er goedkeuring is kunnen ze een significate hoeveelheid leveren. De EU heeft 450 miljoen dosis besteld, waarvan wij er dus zo'n 16 miljoen kunnen krijgen.
Was curevac ook zoals de andere mRNA vaccins dat het op -20 bewaard moet worden?

Tegen die tijd zal iig een gedeelte wel via COVAX door geleverd worden maar andere landen buiten de EU.

PSN

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:23:
[...]

Was curevac ook zoals de andere mRNA vaccins dat het op -20 bewaard moet worden?

Tegen die tijd zal iig een gedeelte wel via COVAX door geleverd worden maar andere landen buiten de EU.
3 maanden in de koelkast (+5C)
24 uur op kamertemperatuur.
Wat heel goed nieuws is voor warme arme landen.

TheS4ndm4n#1919

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:42:
[...]

3 maanden in de koelkast (+5C)
24 uur op kamertemperatuur.
Wat heel goed nieuws is voor warme arme landen.
Dat is idd wel erg positief voor de wereldwijde distributie.

PSN

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:11
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:57:

Waar kun je die "afsprakenbuffer" zien want die vind ik wel interessant?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Drardollan
henkzelf schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:08:
[...]

Waar kun je die "afsprakenbuffer" zien want die vind ik wel interessant?
Volgens mij nergens. In dit geval heeft de GGD het actief gecommuniceerd via de media.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:11
Drardollan schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:15:
[...]

Volgens mij nergens. In dit geval heeft de GGD het actief gecommuniceerd via de media.
Ok dan deze maar (met dank aan Google) en sorry dat ik te sloom was om dat meteen te proberen: https://ggdghor.nl/actuee...ccinatieafspraken-record/
De oproep aan mensen die in of voor 1951 geboren zijn om online een afspraak te maken, is massaal gevolgd. Zaterdag 10 april hebben zo’n 135.000 mensen online een afspraak gemaakt voor hun eerste vaccinatie. Daarnaast hebben ruim 65.000 mensen een eerste vaccinatieafspraak via het callcenter gemaakt. Tijdens het maken van een prikafspraak worden ook direct afspraken gemaakt voor de tweede prik. In totaal zijn daarom 400.000 afspraken gemaakt. Een nieuw dagrecord.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Je raadt het ook niet. Na alweer een weekend van puinzooi en veel in de voeten geschoten, lijkt het er nu op dat je als 60- kan aan aangeven of je Astra wil of niet. Echt FFS, waarom kan niemand in dit land eens beleid uitzetten dat meer dan vijf minuten stand kan houden en waar is nagedacht over de gevolgen, zodat je de boel niet alweer na een paar dagen gaat afzwakken of omdraaien. En je maar afvragen waar al die scepsis toch vandaan komt. :')

https://nos.nl/artikel/23...f-astrazeneca-kiezen.html

Ja, daar kwam de Gezondheidsraad mee nadat ze gisteren de huisartsen op hun dak kregen en ook vanuit de ziekenhuizen kwam er weer het nodige. Ik ben er blij mee, maar de manier waarop is wederom diep treurig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Drardollan
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:55:
Je raadt het ook niet. Na alweer een weekend van puinzooi en veel in de voeten geschoten, lijkt het er nu op dat je als 60- kan aan aangeven of je Astra wil of niet. Echt FFS, waarom kan niemand in dit land eens beleid uitzetten dat meer dan vijf minuten stand kan houden en waar is nagedacht over de gevolgen, zodat je de boel niet alweer na een paar dagen gaat afzwakken of omdraaien. En je maar afvragen waar al die scepsis toch vandaan komt. :')

Ja, daar kwam de Gezondheidsraad mee nadat ze gisteren de huisartsen op hun dak kregen en ook vanuit de ziekenhuizen kwam er weer het nodige. Ik ben er blij mee, maar de manier waarop is wederom diep treurig.
Formatie is belangrijker dan volksgezondheid.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Drardollan schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:56:
[...]

Formatie is belangrijker dan volksgezondheid.
Ik denk dat dit het probleem echt niet is. Ik denk dat het probleem is dat onder Schippers, het ministerie van volksgezondheid is afgebroken, waaronder de draaiboeken voor juist dit soort scenario's. Je hebt gewoon een decennium aan zware schade aan het functioneren van dat ministerie en waarschijnlijk is heel wat institutionele kennis verdwenen. Ze lijken namelijk werkelijk geen flauw benul te hebben wat te doen. Vaak volgen ze maar wat Duitsland doet of nemen ze elke halve suggestie over die enigszins redelijk lijkt.

De Jonge zijn probleem hierin is dat hij waarschijnlijk zeer slecht ondersteund word vanuit zijn ministerie, te afhankelijk is van externe adviezen en invloeden en zelf ook compleet faalt in het leiding geven. Want geen moment heb ik kunnen bespeuren dat er goed gepland werd of vooruit gedacht. Het is constant reageren en vaak ook met een zekere mate van paniek. Dan moeten anderen weer de boel terug naar normaal trekken. En ondertussen mag het echte probleem, die constante besmettingen maar dooretteren. En dan lijk je in het kabinet ook een duidelijke factie te hebben die de economie belangrijker vind dat de besmettingen. Geleid door Hoekstra, want hoe kan het ook anders. Die zijn met hun krampachtige houding dat alles zo snel mogelijk open moet, alleen veel meer schade aan het aanrichten. Want je had ook kunnen zeggen dat we een maand lang echt alles dichtgooien om de besmettingen flink terug te dringen en effectief tijd te kopen om zaken echt open te stellen tot het punt waar de besmettingen te veel waren opgelopen.

Maar dit hoort ergens anders. Het punt blijft staan dat vaccinatie de oplossing uit deze puinzooi is, en van dit beleid ook een puinzooi word gemaakt. Er lijkt namelijk helemaal niemand de baas te zijn. Er lijkt geen duidelijke visie te zijn. Er is geen strategie, alleen maar het inmiddels bijna wekelijkse stukje broddelwerk. En de GGD's alsmede de huisartsen mogen het maar oplossen, hopende dat ze niet al te veel in de weg worden gezeten door een ministerie dat wel de regie lijkt te willen hebben, maar waar vervolgens maar weinig uitkomt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:55:

De schade kunnen ze al niet meer ongedaan maken. Zelfs een hoop mensen boven de 60 zijn al bang geworden. Dat merken ze ook al aan de opkomst in de groep 60-65.

Hoe ze dit willen gaan doen met"keuze" vaccins ben ik ook benieuwd naar. Dat zal weer een flinke puinhoop worden bij de planning. Als ze daar niet over nadenken kun je nu al op je klompen aanvoelen dat de jongste mensen alleen nog astrazeneca kunnen kiezen of veel langer moeten wachten, want de mensen die eerst mogen kiezen kiezen massaal wat anders. Dan hou je juist de groep over die de slechtste Risk/Benefit heeft. Ik hoop dat ik een beetje te cynisch ben geworden, maar qua uitvoering heeft de overheid in deze helaas nog geen goed track record

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Woy schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:35:
[...]

De schade kunnen ze al niet meer ongedaan maken. Zelfs een hoop mensen boven de 60 zijn al bang geworden. Dat merken ze ook al aan de opkomst in de groep 60-65.

Hoe ze dit willen gaan doen met"keuze" vaccins ben ik ook benieuwd naar. Dat zal weer een flinke puinhoop worden bij de planning. Als ze daar niet over nadenken kun je nu al op je klompen aanvoelen dat de jongste mensen alleen nog astrazeneca kunnen kiezen of veel langer moeten wachten, want de mensen die eerst mogen kiezen kiezen massaal wat anders. Dan hou je juist de groep over die de slechtste Risk/Benefit heeft. Ik hoop dat ik een beetje te cynisch ben geworden, maar qua uitvoering heeft de overheid in deze helaas nog geen goed track record
Oh dit kan zomaar gaan gebeuren. De reputatie van het vaccin is waarschijnlijk al te grondig gesloopt op twijfelachtige gronden, waardoor heel wat mensen liever een van de anderen zullen krijgen. En als je dan een situatie krijgt waar 60- de keuze krijgt en ze gaan inenten op volgorde van leeftijd, dan kan je er ook op wachten dat heel wat mensen die Astra niet meer willen. Komt nog eens overheen dat Janssen gewoon gemakkelijker is met maar een inenting. Dan kunnen ze alleen nog gaan naar mensen die jonger zijn en geen zin hebben om nog te wachten.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:19
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:49:
[...]

Oh dit kan zomaar gaan gebeuren. De reputatie van het vaccin is waarschijnlijk al te grondig gesloopt op twijfelachtige gronden, waardoor heel wat mensen liever een van de anderen zullen krijgen. En als je dan een situatie krijgt waar 60- de keuze krijgt en ze gaan inenten op volgorde van leeftijd, dan kan je er ook op wachten dat heel wat mensen die Astra niet meer willen. Komt nog eens overheen dat Janssen gewoon gemakkelijker is met maar een inenting. Dan kunnen ze alleen nog gaan naar mensen die jonger zijn en geen zin hebben om nog te wachten.
Maar als jongere heeft het eigenlijk ook geen voordeel om je eerder in te laten enten, dus die zullen het dan ook aan zich voorbij laten gaan.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Transportman schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:56:
[...]

Maar als jongere heeft het eigenlijk ook geen voordeel om je eerder in te laten enten, dus die zullen het dan ook aan zich voorbij laten gaan.
Dat zou ik niet zeggen. Ik denk dat er ook genoeg mensen gewoon ingeënt willen worden. Tweede is wat ze nu weer gaan bedenken. Ze willen namelijk vanaf eind juni gaan beginnen met 39 en jonger. Dat is alleen nogal een groep om af te werken. Het gaat er ook helemaal aan liggen wat er gaat komen qua vaccins.
https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:18
Vandaag mooi Moderna gehad, prima geregeld in het VU. Merk wel echt een hoop 'zeikende' en klagende mensen in de wachtruimte. 'Het duurt te lang' en 'We worden al zo bang gemaakt, nu nog langer wachten maakt me alleen maar banger' gehoord. Het lijkt wel alsof heel Nederland in een stel mietjes is verandert.

Zucht...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SgtElPotato schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:05:
Vandaag mooi Moderna gehad, prima geregeld in het VU. Merk wel echt een hoop 'zeikende' en klagende mensen in de wachtruimte. 'Het duurt te lang' en 'We worden al zo bang gemaakt, nu nog langer wachten maakt me alleen maar banger' gehoord. Het lijkt wel alsof heel Nederland in een stel mietjes is verandert.
Klopt ook, das ergens in de jaren 90 mis gegaan.

Maar je zat tussen een stel vroeg bejaarden ook of niet? ;)

• SgtElPotato
MikeyMan schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:15:
[...]

Klopt ook, das ergens in de jaren 90 mis gegaan.

Maar je zat tussen een stel vroeg bejaarden ook of niet? ;)
Waarom zit je er dan vraag ik me af ;)

En geen idee wat je met dat laatste bedoelt, maar ik pak het maar niet te positief op ;)

Zucht...

• Indoubt

Indoubt

[...]

Echt niet. Ik wil wel. Ik klassificeer misschien niet als jongere maar ik mag blij zijn als ik voor eind mei de eerste heb zitten. Wat mij betreft ga ik vandaag nog een AZ halen. En ik ken er velen die dezelfde mening zijn toegedaan.

Het zou mij niet verbazen als ze het openstellen voor 60 minners dat er een heel redelijk aantal wel wil.

Alles beter dan covid oplopen met het risico op long covid.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SgtElPotato schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:34:
[...]

Waarom zit je er dan vraag ik me af ;)

En geen idee wat je met dat laatste bedoelt, maar ik pak het maar niet te positief op ;)
Bedoelde het niet naar jou persoonlijk, maar heb altijd het idee dat 55+ers er ook wat van kunnen qua zeuren ;)

• SgtElPotato
MikeyMan schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:45:
[...]

Bedoelde het niet naar jou persoonlijk, maar heb altijd het idee dat 55+ers er ook wat van kunnen qua zeuren ;)
Was heel gemixed, van 20 tot 70 (gok ik). En kon in de korte tijd dat ik er was niet echt duidelijk krijgen waarom ze precies bang waren of wat er aan de hand was, maar het leek wel alsof ze zich geforceerd voelden.
Ik vraag me dan af waarom je hem neemt. Uiteraard zie ik graag dat iedereen het vaccin pakt en dat het lekker door gaat, maar als je er bang voor bent en weet ik veel wat, doet de gemoederen daar niet super goed had ik het idee.

Zucht...

• Indoubt

Indoubt

MikeyMan schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:45:
[...]

Hey!!

Oppassen he, ik weet waar je woont. tot een aantal jaar geleden was je bijna buurman :)

Tuurlijk heb je jammeraars, die vindt je overal. Ik kom ze ook nog wel eens tegen en meetsal worden we geen vrienden. Ik heb meer de indruk dat je in die leeftijdsgroep nog doordouwers, doeners en bouwers heb als in welke leeftijdsklasse dan ook.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:51:
[...]

Hey!!

Oppassen he, ik weet waar je woont. tot een aantal jaar geleden was je bijna buurman :)

Tuurlijk heb je jammeraars, die vindt je overal. Ik kom ze ook nog wel eens tegen en meetsal worden we geen vrienden. Ik heb meer de indruk dat je in die leeftijdsgroep nog doordouwers, doeners en bouwers heb als in welke leeftijdsklasse dan ook.
Ik ben niet ver verhuisd, dus als je wat te zeiken hebt, kun je er van mij wel een biertje bij krijgen :+

• ijdod
Als je nu bij het Amsterdam UMC (VUmc of AMC) gevaccineerd wordt, is dat omdat je in een risicogroep zit. O.a. de patienten met aandoeningen waarvan bekend is dat daar een hoger risico aan zit. Ik heb overigens geen idee hoe dat precies (inhoudelijk) gecommuniceerd wordt. Geen idee waarom daar druk ervaren zou worden.

Ik denk dat het gros van het personeel daar graag in de rij zou staan.

[ Voor 22% gewijzigd door ijdod op 12-04-2021 20:57 ]

• SgtElPotato
ijdod schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:55:
Als je nu bij het Amsterdam UMC (VUmc of AMC) gevaccineerd wordt, is dat omdat je in een risicogroep zit. O.a. de patienten met aandoeningen waarvan bekend is dat daar een hoger risico aan zit. Ik heb overigens geen idee hoe dat precies (inhoudelijk) gecommuniceerd wordt. Geen idee waarom daar druk ervaren zou worden.

Ik denk dat het gros van het personeel daar graag in de rij zou staan.
Ja klopt, ik heb er een geschiedenis lopen helaas. Maar ondanks dat dat al jaren geleden is en ik daar geen last meer van heb heb ik toch besloten om geen risico te lopen en de prik te nemen.

Zucht...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:27

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Communicatieniveau van FC Knudde bij de betrokken instanties deze crisis.

• Indoubt

Indoubt

MikeyMan schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:55:
[...]

Ik ben niet ver verhuisd, dus als je wat te zeiken hebt, kun je er van mij wel een biertje bij krijgen :+
offtopic: Bier is altijd goed, wijntje kan ik ook waarderen. Als het geen corona tijd was had ik het misschien zelfs wel even gedaan. Woon nu in Den haag maar werk in sweet lake city. Soms dan, meestal vanuit huis

Zonder gekheid wordt er sowieso tegenwoordig veel teveel gezeurd en te weinig aangepakt. Ik zie dat ook in het vaccinatiebeleid terug. Het hele welles nietes drama is daar een voorbeeld van.

Wil je niet? prima, prikken we door met de rest en kom je achteraan in de rij.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Al het AZ gezever heeft er blijkbaar wel toe geleid dat de prik bereidheid van 60+ met Pfizer op 92% is komen te liggen.
https://nos.nl/l/2376530

Kan me niet herinneren dat ik de vaccinatie bereidheid zo hoog gezien heb onder ouderen?

PSN

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-12 11:51
Gisteravond bij Beau een praktijkvoorbeeld gezien hoe het er aan toe gaat:
https://twitter.com/BeauRTL/status/1381709513120710661

Stuitend om te horen. Zeker als je dan vanavond Hugo de Jonge weer een heel positief verhaal hoort vertellen over het vaccineren.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:10

Nox

Noxiuz

YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:49:
Al het AZ gezever heeft er blijkbaar wel toe geleid dat de prik bereidheid van 60+ met Pfizer op 92% is komen te liggen.
https://nos.nl/l/2376530

Kan me niet herinneren dat ik de vaccinatie bereidheid zo hoog gezien heb onder ouderen?
Maar even tussendoor; als er 60- niet met AZ gevaccineerd kan worden (en mogelijk straks ook niet met J&J) dan blijven alleen Pfizer/Moderna over? En misschien Curevac, maar dat duurt nog wel even. Dan gaan we dus enorm uitlopen met de jongere populatie. En de ouderen allemaal aan de pfizer/moderna natuurlijk, dan is AZ enkel voor 60-65 jarigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 13-04-2021 09:23 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:32
Nox schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:18:
[...]

Maar even tussendoor; als er 60- niet met AZ gevaccineerd kan worden (en mogelijk straks ook niet met J&J) dan blijven alleen Pfizer/Moderna over? En misschien Curevac, maar dat duurt nog wel even. Dan gaan we dus enorm uitlopen met de jongere populatie. En de ouderen allemaal aan de pfizer/moderna natuurlijk, dan is AZ enkel voor 60-65 jarigen.
Ik gok dat we Curevac eind mei / juni wel in kunnen zetten. Zitten al ver in de fase 3 tests wat ik laatst gelezen heb.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
Hoe jonger, hoe minder kwetsbaar, toch? Is het dan logisch om de 'ouderen' in de groep onder 60 te vaccineren met J&J, omdat daar maar één prik van nodig is en je het oudere gedeelte van de grote groep dus sneller beschermd hebt?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ik denk dat je niet dit soort aannames over J&J moet gaan doen voordat er iets bekend is?

Vziw is daar nu 1 geval bekend op 7 miljoen vaccinaties?

PSN

• autje
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat je niet dit soort aannames over J&J moet gaan doen voordat er iets bekend is?

Daarnaast heb ik het gevoel dat de beslissing rond AZ ook politiek gemotiveerd is. Je ziet meerdere EU landen ongeveer hetzelfde besluit nemen. Gezien de strubbelingen tussen de EU en AZ denk ik dat de EU zoveel mogelijk van afhankelijkheid van AZ af wil.

Dat soort issues zijn er voorlopig niet met J&J.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:24:
[...]

Ik gok dat we Curevac eind mei / juni wel in kunnen zetten. Zitten al ver in de fase 3 tests wat ik laatst gelezen heb.
Ik denk dat dat wat vroeg is. Curevac wil zijn indiening "within the second quarter" doen, dus dat is mogelijk pas in juni. En dan moet er nog goedkeuring komen, moet het vaccin nog geleverd worden, etc. Dus ik denk niet voor juli.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

autje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:52:
[...]
Daarnaast heb ik het gevoel dat de beslissing rond AZ ook politiek gemotiveerd is. Je ziet meerdere EU landen ongeveer hetzelfde besluit nemen. Gezien de strubbelingen tussen de EU en AZ denk ik dat de EU zoveel mogelijk van afhankelijkheid van AZ af wil.

Dat soort issues zijn er voorlopig niet met J&J.
Het zou kunnen, maar niet elk EU land doet hetzelfde, dus gezien de missende coordinatie denk ik dat het wat te ver gezocht is om het een gecoordineerde politieke motivatie is.

Het zal meer vanuit de druk van de publieke opinie komen, die wel weer mede gevoed is door de politiek en de media.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 13-04-2021 09:58 ]

PSN

• autje
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:58:
[...]

Het zou kunnen, maar niet elk EU land doet hetzelfde, dus gezien de missende coordinatie denk ik dat het wat te ver gezocht is om het een gecoordineerde politieke motivatie is.

Het zal meer vanuit de druk van de publieke opinie komen, die wel weer mede gevoed is door de politiek en de media.
Ik baseer me voornamelijk op deze informatie. Duitsland, Spanje, Italië net als Nederland niet meer onder de 60 (Italië wel als je het vrijwillig wil; zouden we hier ook moeten doen). Frankrijk/België leggen de grens bij 55. Denemarken prikt voor zover ik weet helemaal niemand meer met AZ. Dan heb je, zeker met Duitsland en Frankrijk, toch al een paar zwaargewichten in de EU te pakken.

ETA: zo te zien Portugal ook niet meer voor onder 60, Ierland ook niet. Zweden zelfs niet onder de 65. Alleen Oostenrijk valt uit de toon bij West-Europese EU landen, die gaan gewoon door onder 60. De voormalig Oostblok landen heb ik geen beeld van, maar die hebben volgens mij sowieso niet zoveel te kiezen op het ogenblik.

[ Voor 15% gewijzigd door autje op 13-04-2021 10:19 ]

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
Wel heel voorbarig om dat nu al over Jansen te roepen vind je niet?
[...]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:10

Nox

Noxiuz

YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:47:
[...]

joppe113 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:29:
Wel heel voorbarig om dat nu al over Jansen te roepen vind je niet?

[...]
Ik doe geen aanname, ik stel dat het mogelijk is. Ja er is 1 geval bekend (maar ook fors minder prikken gezet) en dat het vaccin eenzelfde type is maakt het mogelijk dat dezelfde zeldzame bijwerking bij J&J kan optreden. Ik stel nergens dat het zo is :?

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 13-04-2021 10:44 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nox schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:44:
[...]
[...]
Ik doe geen aanname, ik stel dat het mogelijk is. Ja er is 1 geval bekend (maar ook fors minder prikken gezet) en dat het vaccin eenzelfde type is maakt het mogelijk dat dezelfde zeldzame bijwerking bij J&J kan optreden. Ik stel nergens dat het zo is :?
Ik denk dat je het iets anders bedoelde dan het verwoord en begrepen werd.

PSN

• Drardollan
Het blijft vreemd dat we gisteren geen update van de cijfers hebben gehad.

Zouden ze bezig zijn om de cijfers van de huisartsen erin te krijgen?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:52:
Het blijft vreemd dat we gisteren geen update van de cijfers hebben gehad.

Zouden ze bezig zijn om de cijfers van de huisartsen erin te krijgen?
https://www.nu.nl/coronav...de-te-weinig-geprikt.html
Dat zijn er ruim 36 procent minder dan de half miljoen prikken die het demissionaire kabinet wilde laten zetten.
Ik verbaas mij wel enigsinds bij die 36 procent. Want ik had het idee dat AZ helemaal niet zo'n groot gedeelte van de op dit moment geleverde vaccins was. En daarbovenop is er maar een gedeelte van de vaccinaties geannuleerd, want de groep 60-64 gaat wel gewoon door.

Ik heb ooit eens een overzicht gezien van aantallen vaccins die wanneer geleverd werden opgesplitst op type. Die kan ik nu niet meer vinden, weet iemand waar die te vinden zijn?

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 28-12 07:50
[...]

Ik wil het absoluut geen dwang noemen, maar ik voel me enigszins als jongere wel verplicht om me te laten enten om de normale gang van zaken weer op te pakken. Got places to be and things to do.. Maar eigenlijk wil ik ook wel de kat uit de boom kijken. (ik ben geen anti vac). Ik zou dus twijfelen als ik morgen een aanbod zou krijgen om ge-ent te worden. Het voordeel is er dus in ieder geval wel degelijk.

• Drardollan
Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:58:
[...]

https://www.nu.nl/coronav...de-te-weinig-geprikt.html

[...]

Ik verbaas mij wel enigsinds bij die 36 procent. Want ik had het idee dat AZ helemaal niet zo'n groot gedeelte van de op dit moment geleverde vaccins was. En daarbovenop is er maar een gedeelte van de vaccinaties geannuleerd, want de groep 60-64 gaat wel gewoon door.

Ik heb ooit eens een overzicht gezien van aantallen vaccins die wanneer geleverd werden opgesplitst op type. Die kan ik nu niet meer vinden, weet iemand waar die te vinden zijn?
Dat gaat over voorgaande week, ik doelde eigenlijk meer op de dagelijkse vaccinatiecijfers van gisteren.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:11:
[...]

Dat gaat over voorgaande week, ik doelde eigenlijk meer op de dagelijkse vaccinatiecijfers van gisteren.
Welke bron gebruik jij voor de dagelijkse cijfers? Want zowel https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma als https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ lopen altijd flink achter, en ook https://coronabeeld.nl/ loopt volgens mij altijd wat achter.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

En het volgende debacle ligt alweer op de loer, de VS pauzeert de vaccinatie met het Janssen vaccin: https://www.nytimes.com/2...-blood-clots-fda-cdc.html

[ Voor 16% gewijzigd door Empathy op 13-04-2021 13:19 ]

• Drardollan
Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:17:
[...]

Welke bron gebruik jij voor de dagelijkse cijfers? Want zowel https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma als https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ lopen altijd flink achter, en ook https://coronabeeld.nl/ loopt volgens mij altijd wat achter.
Twitter van Yorick of Kalahiri. Of Coronabeeld.nl.

Deze bedoel ik dan:

[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1381236554446864387]

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 13-04-2021 13:26 ]

• Drardollan
Empathy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:18:
En het volgende debacle ligt alweer op de loer, de VS pauzeert de vaccinatie met het Janssen vaccin: https://www.nytimes.com/2...-blood-clots-fda-cdc.html
AZ en J&J gaan dit verliezen. Het is maar goed dat we Pfizer/Moderna hebben die de boel op orde hebben.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:20:
[...]

AZ en J&J gaan dit verliezen. Het is maar goed dat we Pfizer/Moderna hebben die de boel op orde hebben.
Hoe snel gaan die met z'n tweeën 10 miljard vaccins produceren? :?

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

Bloodclot

Jawier!

Empathy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:18:
6 cases op de 7 miljoen... vind ik nog netjes, gewoon doorprikken.

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:22:
[...]

Hoe snel gaan die met z'n tweeën 10 miljard vaccins produceren? :?
Dat weet niemand. Hopelijk snel.

Mogelijk kan er een deal gemaakt worden om in de fabrieken van AZ en J&J een van de andere 2 te gaan produceren onder licentie?

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12 10:03
Bloodclot schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:23:
[...]

Maar hoeveel van die 7 miljoen zijn gezet binnen de afgelopen 2 weken ? Het kunnen er nog meer worden denk ik.
Voor nu zou ik ook zeggen dat het nog meevalt.

• Drardollan
[...]

We zijn nog niet eens gestart met J&J.... :+

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tevens weer allemaal bij vrouwen. Het geeft toch wel steeds meer de indruk dat er iets bij vrouwen anders is dan bij mannen waardoor die anders reageren op het vaccin. Terwijl de sterfte door Corona juist bij mannen volgens mij wat hoger ligt.

Mogelijk toch maar mannen met J&J en AZ inenten en vrouwen met Pfizer/Moderna

• Drardollan
Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:26:
Tevens weer allemaal bij vrouwen. Het geeft toch wel steeds meer de indruk dat er iets bij vrouwen anders is dan bij mannen waardoor die anders reageren op het vaccin. Terwijl de sterfte door Corona juist bij mannen volgens mij wat hoger ligt.

Mogelijk toch maar mannen met J&J en AZ inenten en vrouwen met Pfizer/Moderna
Dat zou de beste strategie zijn om veel en snel te kunnen blijven vaccineren.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Met zo'n nickname krijg ik het gevoel dat jij het in de doofpot wil stoppen :+

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-12 16:49
Het zijn toch ook weer die vrouwen :+

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Drardollan
xzaz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:28:
Het zijn toch ook weer die vrouwen :+
Het begon al bij de schepping van de aarde dat het mis ging... Wie moest er weer die appel pakken... Pfffff.

:+

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:24:
[...]

Dat weet niemand. Hopelijk snel.

Mogelijk kan er een deal gemaakt worden om in de fabrieken van AZ en J&J een van de andere 2 te gaan produceren onder licentie?
Pfizer zegt 2 miljard in 2021. Moderna 600 miljoen... :|

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:30:
[...]

Pfizer zegt 2 miljard in 2021. Moderna 600 miljoen... :|
Laten we het afronden op 3 miljard per jaar en uitgaan van een groei in productie. Dat betekent dan binnen een jaar of 3.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:27:
[...]

Dat zou de beste strategie zijn om veel en snel te kunnen blijven vaccineren.
De gezondheidsraad denkt daar heel anders over. Misschien zijn ze wel bang wegens discriminatie te worden aangeklaagd door te suggereren dat er een gegronde reden zou zijn mannen en vrouwen anders te behandelen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.