• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Welkom in Nederland. Daar waar een prognose van een minister direct aangenomen wordt als keihard feit door de media.
De Jonge brengt zaken met zekerheid, dat kan je dus als feit aannemen.
Zeker is ook dat we een aantal dingen wel weten. Zeker is dat vaccineren werkt. En zeker is dat het steeds sneller gaat. Afgelopen week werd de 2 miljoenste prik gezet. Begin april zijn dat er al 3 miljoen.
https://www.rijksoverheid...er-de-jonge-23-maart-2021

[ Voor 13% gewijzigd door Wolly op 29-03-2021 14:48 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:42
Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:48:
[...]

De Jonge brengt zaken met zekerheid, dat kan je dus als feit aannemen.

[...]

https://www.rijksoverheid...er-de-jonge-23-maart-2021
Complimenten dat je net als de media het belangrijkste zinnetje weglaat:
De snelheid waarmee we kunnen vaccineren hangt helemaal af van de snelheid waarmee de vaccins geleverd worden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:48

Rzaan

Altijd zoekende

Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:45:
Zo simpel is het niet, dat brengt een hoop andere problemen met zich mee. Een mogelijke derde prik en mogelijke mutaties. Los van dat het allemaal zoveel zin niet meer heeft nu.
Als het gewoonweg niet lukt om te prikken, dan heeft het niet veel zin.

Maar een derde prik hoeft geen probleem te zijn als er over 5 maanden genoeg voorraad is. Natuurlijk is het wel gedoe, maar overvolle IC's is nog veel meer gedoe.

Zover ik weet, heeft een 1ste prik al zoveel effect dat de kans op ernstig ziek worden al flink verminderd is. Ik weet niet precies of dan ook de kans dat er mutaties plaatsvinden ook vermindert

• Drardollan
Rzaan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Als het gewoonweg niet lukt om te prikken, dan heeft het niet veel zin.
Nogmaals, het probleem zit hem niet in het prikken maar in de levering van de prikken.
Maar een derde prik hoeft geen probleem te zijn als er over 5 maanden genoeg voorraad is. Natuurlijk is het wel gedoe, maar overvolle IC's is nog veel meer gedoe.
Voor een derde prik moet je eerst een 2e zetten. Er is een reden waarom een 2e prik na een X aantal weken gezet moet worden.
Zover ik weet, heeft een 1ste prik al zoveel effect dat de kans op ernstig ziek worden al flink verminderd is. Ik weet niet precies of dan ook de kans dat er mutaties plaatsvinden ook vermindert
Je bent niet afdoende beschermd na 1 prik, na verloop van tijd neemt de kracht af. Daarom krijg je een 2e prik. En het is belangrijk dat je dat goed doet, anders krijg je straks juist mutaties die mogelijk zijn door een halve bescherming.

Overigens geldt dit niet voor het Janssen vaccin. Daarvan is 1 prik voldoende.

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Complimenten dat je net als de media het belangrijkste zinnetje weglaat:

[...]
Dat zinnetje slaat op het verhaal over het filmpje versneld afspelen vwb het aantal prkken vanaf half april.

Als je een verhaal begint met zaken die zeker zijn en daar gewoon letterlijk zegt ' begin april zijn het er 3 miljoen' dan is dat gewoon een zekerheidje.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wel benieuwd hoe het komt dat bepaalde slots van de GGD niet gevuld zijn. Als dat zo is...
Nog een godswonder dat we in een 2 maanden al meer dan 2.000.000 prikken gezet hebben en er relatief zo weinig fout gaat.
Ik ken theaters met 500 plaatsen waar meer mis mee gaat.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:53:
Als je een verhaal begint met zaken die zeker zijn en daar gewoon letterlijk zegt ' begin april zijn het er 3 miljoen' dan is dat gewoon een zekerheidje.
Het zal haasten worden, maar het kan nog.
Begin april is zeg maar tot ongeveer 10 april.
We zitten nu op ongeveer 2.4 miljoen prikken volgens coronabeeld.nl

• Drardollan
Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Dat zinnetje slaat op het verhaal over het filmpje versneld afspelen vwb het aantal prkken vanaf half april.

Ik interpreteer dat anders. Maar ik denk dat we wel consensus hebben over het feit dat de overheid, zelfs een jaar na de start, nog steeds opvallend slecht communiceert.

• Drardollan
Rzaan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:53:
Wel benieuwd hoe het komt dat bepaalde slots van de GGD niet gevuld zijn. Als dat zo is...
Nog een godswonder dat we in een 2 maanden al meer dan 2.000.000 prikken gezet hebben en er relatief zo weinig fout gaat.
Ik ken theaters met 500 plaatsen waar meer mis mee gaat.
Zonder exacte getallen is er weinig over te zeggen. Zijn er 10 slots niet opgevuld, 100, 1000, 10.000 of 100.000?

Ik vind het ook wonderlijk, al kan ik mij er iets bij voorstellen dat mensen met een AZ slot terughoudend geweest zijn. Het zal even tijd nodig hebben om dat vertrouwen te herstellen.

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Zonder exacte getallen is er weinig over te zeggen. Zijn er 10 slots niet opgevuld, 100, 1000, 10.000 of 100.000?

Ik vind het ook wonderlijk, al kan ik mij er iets bij voorstellen dat mensen met een AZ slot terughoudend geweest zijn. Het zal even tijd nodig hebben om dat vertrouwen te herstellen.
Het begint erop te lijken dat er toch minder mensen komen opdagen dan gedacht en dan hebben we het nu alleen nog maar over de risico groepen. Het zal mij benieuwen hoe dit gaat worden wanneer de mensen <50 aan de beurt zijn.
De grote voorlichtingscampagne die het ministerie van Volksgezondheid dit jaar is gestart om mensen warm te maken voor een coronavaccin werpt nog geen vruchten af. Geen van de hoofddoelen wordt gehaald. Sterker nog: het vertrouwen in de veiligheid van vaccins neemt juist af. Ook de vaccinatiebereidheid stijgt niet.
Inmiddels denkt een op de tien ondervraagden dat vaccins helemaal niet helpen bij het onder controle brengen van de crisis. Het aandeel mensen dat veel vertrouwen heeft in de werking van de vaccins daalde juist van 60 procent naar ongeveer 50 procent.
Voorlichtingscampagne vaccins werkt niet: vertrouwen neemt af

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Woy schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:47:
[...]

De jonge probeert gewoon structureel positiever te rapporteren dan realistisch is.
Volgens mij geeft hij voornamelijk de prognoses over te prikken aantallen van de komende maanden door.
(afkomstig van de GGD/RIVM???)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:03:
Het begint erop te lijken dat er toch minder mensen komen opdagen dan gedacht en dan hebben we het nu alleen nog maar over de risico groepen.
Waar is de bron die deze aanname onderbouwt?
En dan bedoel ik dat je dit terugziet in de cijfers op de priklocaties.

Niet of mensen vertrouwen hebben, want dat moeten we nog maar zien als ze daadwerkelijk de uitnodiging krijgen.
Mijn moeder zei eerst ook 'aan mijn lijf geen polonaise'. Tot de brief kwam. Heb haar nog nooit zo snel de telefoon zien pakken.

[ Voor 35% gewijzigd door Rzaan op 29-03-2021 15:09 ]

• Drardollan
Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Het begint erop te lijken dat er toch minder mensen komen opdagen dan gedacht en dan hebben we het nu alleen nog maar over de risico groepen. Het zal mij benieuwen hoe dit gaat worden wanneer de mensen <50 aan de beurt zijn.
We zullen zien, een deel zal niet gevaccineerd willen worden. En naarmate er meer vaccins ingaan en we effecten zullen gaan zien zal de bereidheid niet toenemen. Dat wordt nog een breinbreker.
Met name het gedoe rondom AZ heeft geen goed gedaan. Persoonlijk denk ik dat we AZ zo snel mogelijk aan de kant moeten schuiven, we hebben het nu even nodig nog maar als dadelijk Pfizer en Janssen meer en meer leveren dan wordt de noodzaak voor AZ kleiner.

Om mij heen hoor ik, gelukkig, nog wel een grote bereidheid. Maar mijn omgeving is maar N=1 dus niet representatief voor de rest van Nederland.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:55
Ook fijn dat de link in het rtlnieuws artikel naar vaccinatie.nl niet goed is gezet. Nee, ik denk niet aan sabotage :)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Er staat toch "Verder waren veel ‘slots’ bij de GGD’s niet ‘gevuld’. Er zijn te weinig afspraken gemaakt."

De conclusie over mensen die niet komen opdagen valt op basis daarvan niet te trekken.

PSN

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Er staat toch "Verder waren veel ‘slots’ bij de GGD’s niet ‘gevuld’. Er zijn te weinig afspraken gemaakt."

De conclusie over mensen die niet komen opdagen valt op basis daarvan niet te trekken.
Niet komen opdagen betekent bij mij wegblijven.
Wegblijven door het niet maken van afspraken terwijl de uitnodiging wel stond.

Wat kan volgens jou een reden zijn dat er te weinig afspraken zijn gemaakt?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Niet genoeg mensen gebeld om die plekken überhaupt te vullen is de meest logische conclusie.
Met name omdat er enorm veel mensen gebeld moesten worden om alle AZ prikken te reschedulen.

PSN

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 10:01

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Niet genoeg mensen gebeld om die plekken überhaupt te vullen is de meest logische conclusie.
Met name omdat er enorm veel mensen gebeld moesten worden om alle AZ prikken te reschedulen.
Omdat ze zo handig waren om per direct voor twee weken iedereen af te bellen. Ze hadden gewoon ieder dag de mensen die over 2 dagen gepland stonden moeten afbellen dan had je veel minder in te lopen gehad met plannen.

• Drardollan
TrailBlazer schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Omdat ze zo handig waren om per direct voor twee weken iedereen af te bellen. Ze hadden gewoon ieder dag de mensen die over 2 dagen gepland stonden moeten afbellen dan had je veel minder in te lopen gehad met plannen.
Nee joh, ze hadden in november 2020 al moeten gaan prikken. Dat was beter geweest.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:53:

Ik heb geen zin om eerst naar een ander topic te gaan en daar een linkje te lezen.
Maar er zijn veel mogelijke oorzaken waarom bepaalde slots niet gevuld waren.
Systeem-fout, wegblijvers, weet ik veel.
Zolang de dagelijkse vaccinatie-cijfers blijven stijgen, gaan we goed.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Nee joh, ze hadden in november 2020 al moeten gaan prikken. Dat was beter geweest.
Wat is er logisch aan om ivm die problemen met AZ iedereen af te bellen. Ze vermoedden dat het twee weken ging duren maar dat was absoluut niet zeker.
Vervelend als je mensen af moet bellen 2 dagen voor hun afspraak maar veel vervelender als je een veelvoud opnieuw moet inplannen.
Ieder ander land om ons heen kon de dag nadat de EMA had gezegd dat het veilig was weer gaan prikken maar de olietanker nederland moest weer even de motor opstarten.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:25
YakuzA schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Bizar dat dit gewoon het geval is.. Waarom zijn er geen aparte lijsten voor vaccins die overblijven of slots niet bezet? Kom maar door hier, liever vandaag dan morgen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Nogmaals, het probleem zit hem niet in het prikken maar in de levering van de prikken.

[...]

Voor een derde prik moet je eerst een 2e zetten. Er is een reden waarom een 2e prik na een X aantal weken gezet moet worden.

[...]

Je bent niet afdoende beschermd na 1 prik, na verloop van tijd neemt de kracht af. Daarom krijg je een 2e prik. En het is belangrijk dat je dat goed doet, anders krijg je straks juist mutaties die mogelijk zijn door een halve bescherming.

Overigens geldt dit niet voor het Janssen vaccin. Daarvan is 1 prik voldoende.
We blijven een beetje in cirkels beargumenteren.
De vraag is: Wat is beter?
- Op 1 april 1 miljoen mensen die een 1ste en 2de prik gehad hebben.
En daarbovenop nog 2 miljoen mensen die een 1ste prik gehad hebben.
Dus 3 miljoen mensen in totaliteit meer of minder beschermd met 4 miljoen vaccins.
of...
was 4 miljoen mensen die alleen een 1ste prik hadden gehad met diezelfde 4 miljoen vaccins beter geweest?

Zoals ik het begrijp zorgt alleen een 1ste prik al voor een enorme afname van het aantal patienten in het ziekenhuis.

Dat er daarna al die mensen dan wederom moet terugkeren voor een nieuwe eerste prik en daarna een 2de prik, staat buiten kijf.
Maar dan zijn er hopelijk voldoende vaccins en hebben we meer priklocaties opgebouwd.
Je zou met alleen een 1ste prik het aantal ziekenhuis-opnames NU in de hand kunnen houden.
(tenminste, dat is mijn gedachte :) )

Of de kans op mutaties groter is, weet ik niet.
Bij de methode die nu gehanteerd worden zou in mijn eerste voorbeeld op 1 april een groep van zeg maar 12 miljoen minus 3 miljoen = 9 miljoen niet-gevaccineerden overblijven.
Bij de 2de methode zou je 8 miljoen niet-gevaccineerden overhouden.
Volgens mij is de kans op mutaties groter bij mensen die helemaal geen afweerstoffen hebben. Maar dat kan net zo goed een totale misvatting van mij zijn,

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:41:
Zoals elke keer, zorg dat er vaccins zijn en ze gaan de arm in. Tot op heden is het daadwerkelijk prikken nog geen dag (OK, de 2 gladde maandagen misschien) een probleem geweest. We kunnen zo naar de half miljoen tot een miljoen prikken per week. Als er vaccins zijn.....

Maar niet getreurd, vanaf deze week gaan de leveringen van Pfizer van 200k naar 500k per week. Een verdubbeling. Het zal heel even duren voor de vaccins beschikbaar komen, maar dan gaan we weer meer gas geven.
Je kunt wel blijven hameren op de leveringen, maar dat is echt niet het enige onderwerp van gesprek. Als je het stuk van mijn post wat je eraf knipt leest zie je dat ik mij minder zorgen maak om de grafiekjes van de snelheid ten opzichte van andere landen.
Los van de leveringen is er echter genoeg te verbeteren en daar mag je ook best kritisch op blijven.
Ik denk dat de huidige doelgroepen wel doordrongen zijn van de noodzaak. Ik denk dat ze het zwaardere geschut voor later bewaren.
Dat is niet mijn gevoel. Los van het niet op komen dagen zie ik toch genoeg mensen die niet geheel overtuigd zijn van het belang of niet weten waar het belang precies zit. En dat is niet omdat ze zo'n goede voorlichting gehad hebben.
De overheid kan wel weer eens achterover zitten qua communicatie, maar dan neemt de (social) media de voorlichting van je over. In mijn ogen is dat een slechte zaak.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

TheRicolaa10 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:18:
Bizar dat dit gewoon het geval is.. Waarom zijn er geen aparte lijsten voor vaccins die overblijven of slots niet bezet? Kom maar door hier, liever vandaag dan morgen.
We weten niet eens om hoeveel slots het gaat die niet bezet zijn.
Er blijven nauwelijks vaccins over, want ze prikken er bewakers mee, gastheren- en vrouwen, ondersteunende krachten, noem maar op.

• TheRicolaa10
Rzaan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Er blijven nauwelijks vaccins over, want ze prikken er bewakers mee, gastheren- en vrouwen, ondersteunende krachten, noem maar op.
De geplande prikken staat op 416.002 voor deze week, er zijn er echter maar 227.126 gezet. Dat zijn nogal wat slots.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het is toch pas dinsdag?
Of doel je op iets anders?

• Wolly
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Er zijn 135k vaccins minder geprikt die wel beschikbaar waren.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

Blijkbaar kan het maken van een afspraak nogal lastig zijn.
N-1 gevalletje: https://www.gelderlander....e-gek-gehouden~a3a9be3b5/

Ik zou echt gek worden wanneer straks niet de beschikbaarheid van vaccins of de prikcapaciteit de bottleneck gaat zijn, maar de vaccinatiebereidheid..

[ Voor 26% gewijzigd door Empathy op 29-03-2021 16:43 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dat laatste stuk van Yorick geeft toch niet aan dat er niet genoeg mensen zijn gekomen?
Op maandag en dinsdag vorige week kon je geen prikken krijgen met AZ.
Dus nogal wiedes dat je dan dat getal van 416.002 niet haalt.

Als AZ gewoon geprikt had mogen worden, was dat getal van 280.570 waarschijnlijk veel hoger geweest.

• TheRicolaa10
Rzaan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:41:
Dat laatste stuk van Yorick geeft toch niet aan dat er niet genoeg mensen zijn gekomen?
Volgens de Jonge hebben er minder mensen een afspraak gemaakt, terwijl er wel plek is.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ja, maar hoeveel?
100? Of 1.000?
Minder is zo lekker breed.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:41
Empathy schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:40:
Blijkbaar kan het maken van een afspraak nogal lastig zijn.
N-1 gevalletje: https://www.gelderlander....e-gek-gehouden~a3a9be3b5/
was bij mij binnen twee minuten gebeurd de afspraak maar goed het zal niet bij iedereen vlot gaan

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Vanmorgen heeft een familielid (74) van mij telefonisch een afspraak gemaakt, na 3x een afgekapt telefoontje wegens drukte was het de 4e keer raak en kan er volgende week al een Pfizer prik gezet worden.
Nou duurde dat gesprek al ruim een half uur zonder dat er medische bijzonderheden waren dus die stagnatie kan ook door de grondigheid of het werktempo van de afspraakplanners komen.

Dit gesprek ging volgens mij redelijk soepel maar als dit al een half uur duurt dan is een gesprek met een hardhorende oudere die alles maar half snapt en een lading vragen heeft nog wel een opgaaf om dat een beetje vlot af te handelen.

• Drardollan
Iedereen die in een callcenter gewerkt heeft weet dat je geen bejaarden aan de lijn wil krijgen. Dus ook daar zijn de vooruitzichten prima voor.

• Drardollan
Rzaan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:49:
Ja, maar hoeveel?
100? Of 1.000?
Ach, men heeft graag wat te zeuren.

Volgende argument is dat de buurlanden het zoveel beter doen. Let maar op.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik keek net even bij reacties onder een FB-bericht van een artikel uit BN-de Stem over die 74-jarige meneer die er maar niet tussen kwam bij het callcentre.

Je wordt daar zo intens verdrietig van:
Mensen van 68 die klagen dat ze nog helemaal geen uitnodiging hebben gehad. Schande!
Mensen uit Tilburg die er schande van spreken dat ze naar Breda moeten omdat er in Tilburg deze week geen plek is. Ja, die 25 km, die doen je de das om.
Mensen die woedend zijn op de GGD dat hun huisarts ze 2 weken geleden geen AZ prik wilde geven. Totale chaos.

Het zou niet gek zijn als Omroep Max elke dag een 10 minuten informatieblokje zou maken in Tijd Voor MAX in de late middag.

• Drardollan
Rzaan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:51:
Ik keek net even bij reacties onder een FB-bericht van een artikel uit BN-de Stem over die 74-jarige meneer die er maar niet tussen kwam bij het callcentre.

Je wordt daar zo intens verdrietig van:
Mensen van 68 die klagen dat ze nog helemaal geen uitnodiging hebben gehad. Schande!
Mensen uit Tilburg die er schande van spreken dat ze naar Breda moeten omdat er in Tilburg deze week geen plek is. Ja, die 25 km, die doen je de das om.
Mensen die woedend zijn op de GGD dat hun huisarts ze 2 weken geleden geen AZ prik wilde geven. Totale chaos.

Het zou niet gek zijn als Omroep Max elke dag een 10 minuten informatieblokje zou maken in Tijd Voor MAX in de late middag.
Dezelfde mensen hebben ongeldige poststemmen opgestuurd hebben denk ik.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Janssen-vaccins worden vanaf 19 april aan EU geleverd https://www.nu.nl/coronav...pril-aan-eu-geleverd.html (via @NUnl)

Janssen laat nog even drie weken op zich wachten helaas... Totaal in april 170k vaccins voor NL.

• henkzelf
Janssen wil in het tweede kwartaal in totaal drie miljoen vaccins aan de EU leveren.

Uit hetzelfde nu.nl artikel.
Wel vreemd dat in de vaccinatie planning van 23 maart staat dat NL in het 2e kwartaal 3 miljoen Jansen vaccins verwacht. Vlgs het schema bij Yorick helemaal onderaan: https://coronabeeld.nl/

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-12 17:07
Ja, maar hoeveel?
100? Of 1.000?
En in welke leeftijdscategorie / voor welk vaccin.

• henkzelf
En dan deze nog: https://nos.nl/artikel/23...belden-voor-een-prik.html
Er waren wel genoeg vaccins, maar niet genoeg mensen die een prik wilden komen halen. Die voorlopige verklaring geeft het RIVM vandaag voor het niet halen van het weekdoel van 416.002 gezette prikken. Het werden er 280.570, ongeveer evenveel als in de afgelopen weken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

henkzelf schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:46:
Janssen wil in het tweede kwartaal in totaal drie miljoen vaccins aan de EU leveren.

Uit hetzelfde nu.nl artikel.
Wel vreemd dat in de vaccinatie planning van 23 maart staat dat NL in het 2e kwartaal 3 miljoen Jansen vaccins verwacht. Vlgs het schema bij Yorick helemaal onderaan: https://coronabeeld.nl/
Wat is er vreemd dan?
Dat zijn dus 3M -170k in mei/juni.

Ah zie nu de 3M aan EU ipv NL.
Dat zal vast een nu.nl overtyp fout zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 29-03-2021 18:55 ]

PSN

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:18

ultimateharry

Team Slayer:-)

henkzelf schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:53:
Er waren wel genoeg vaccins, maar niet genoeg mensen die een prik wilden komen halen. Die voorlopige verklaring geeft het RIVM vandaag voor het niet halen van het weekdoel van 416.002 gezette prikken. Het werden er 280.570, ongeveer evenveel als in de afgelopen weken.
Ja, daar lijkt iets niet helemaal goed te gaan.
De precieze oorzaken worden nog onderzocht, maar Van Delden denkt dat het hem gedeeltelijk zit in de mogelijkheid voor mensen om hun prik-afspraak later in te plannen. Toch zijn er ook veel minder afspraken gemaakt door de doelgroepen die tot nu toe zijn uitgenodigd.
Je moet volgens mij gewoon met een veel langere horizon afspraken gaan inplannen. En indien er toch een issue is qua leveringen, dan desnoods maar afzeggen, opnieuw plannen. Is gedoe, dat snap ik, maar dan voorkom je dit soort tegenslagen.
Het probleem zit nu hem vooral bij het vaccin van AstraZeneca, dit wordt toegediend bij de GGD en door huisartsen. Van de 100.000 beschikbare plekken voor een AstraZeneca-vaccin, zijn in de afgelopen maar 36.000 slots geboekt. Of dit mede komt doordat mensen dit specifieke vaccin niet willen, weet hij nog niet.
Ben benieuwd hoe er nu met deze groep die niet boekt wordt omgegaan. Volgens mij moet je snel doorschakelen naar de volgende groepen, slots inboeken.
Je moet dit behandelen als een trein die langskomt. Je krijgt ruim van te voren te horen wanneer hij langskomt, en als je niet instapt dan mis je de trein, en zetten we niet de trein stil om te wachten of je toch nog gaat instappen.
Wat soms ook niet heeft meegeholpen is de lange wachttijd bij het callcenter voor een prikafspraak. Mensen zijn daardoor mogelijk afgehaakt, denkt Van Delden. "We adviseren mensen daarom om waar mogelijk online een afspraak te maken voor hun vaccinatie."
Dit is wel kwalijk. Je weet dat je nu met groepen ouderen te maken hebt. Die gaan bellen. Die telefoongesprekken duren lang. Daar kun je dus op anticiperen.

• Drardollan
Waarom moet je bellen voor een afspraak trouwens? Kan dat niet voor een groot deel online met DigiD?

• ultimateharry

ultimateharry

Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:08:
Waarom moet je bellen voor een afspraak trouwens? Kan dat niet voor een groot deel online met DigiD?
Ja, online een afspraak maken is ook het advies, maar ouderen willen meer dan gemiddeld liever bellen.

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ultimateharry schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Ja, online een afspraak maken is ook het advies, maar ouderen willen meer dan gemiddeld liever bellen.
Voor de corona test is dat het advies, maar vaccinatie afspraak kan alleen telefonisch (?)

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:36
PalingDrone schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:39:
Vanmorgen heeft een familielid (74) van mij telefonisch een afspraak gemaakt, na 3x een afgekapt telefoontje wegens drukte was het de 4e keer raak en kan er volgende week al een Pfizer prik gezet worden.
Nou duurde dat gesprek al ruim een half uur zonder dat er medische bijzonderheden waren dus die stagnatie kan ook door de grondigheid of het werktempo van de afspraakplanners komen.

Dit gesprek ging volgens mij redelijk soepel maar als dit al een half uur duurt dan is een gesprek met een hardhorende oudere die alles maar half snapt en een lading vragen heeft nog wel een opgaaf om dat een beetje vlot af te handelen.
74? Met medische reden dan of zijn ze al bij 74 aangekomen?

• ultimateharry

ultimateharry

Rub147 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Voor de corona test is dat het advies, maar vaccinatie afspraak kan alleen telefonisch (?)
Van Delden stelt zelf dat ze op dit moment adviseren dat online te doen, "waar mogelijk":
Wat soms ook niet heeft meegeholpen is de lange wachttijd bij het callcenter voor een prikafspraak. Mensen zijn daardoor mogelijk afgehaakt, denkt Van Delden. "We adviseren mensen daarom om waar mogelijk online een afspraak te maken voor hun vaccinatie."
Ik weet niet waar dat van afhangt, maar het online proces lijkt in ieder geval te bestaan.

• Drardollan
ultimateharry schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Oh dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat dat niet kon.

Dus nog heel even en de chaos is weg, 60 min zal ongetwijfeld online de boel regelen. Die paar mensen die dan nog bellen kunnen we wel hebben.

Weet je dat zeker?
Hoe maak ik een afspraak voor vaccinatie tegen corona?

U maakt een afspraak voor de inenting tegen corona door te bellen met het landelijk belcentrum van de GGD. Het belcentrum is 7 dagen per week open: van 8.00 tot 20.00 uur. U vindt het telefoonnummer in de uitnodiging voor de vaccinatie die u per post krijgt.
https://www.rijksoverheid...r-vaccinatie-tegen-corona

[ Voor 36% gewijzigd door Drardollan op 29-03-2021 19:22 ]

• Wolly
  • Niet online
Ja, maar hoeveel?
100? Of 1.000?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GhHYzWLL/screenshot-144.png
@Rzaan Hierboven staat je antwoord, 64.000 afspraken zijn niet gemaakt.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:19
Rub147 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Dacht dat er ook gedoe is met het aanbieden van slots op basis van de je postcode/woonplaats en dat bellen dan handiger is.

Mij maakt het niet, ook als ik 's ochtends de eerste ben in ergens in een uithoek van Gelderland, maar kan me voorstellen dat het voor 70 plussers wel uitmaakt. Dat is dus Tiel of Culemborg.

(Het is ook zo verdomd handig om het allemaal per GGD op te delen)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• henkzelf
Dracula schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Nee, 74 nog niet. Maar sommigen bellen toch maar vast een keer op het nummer via een vriend(in). Er zijn ook mensen die liever bellen dan online want dan proberen ze de partner gelijk in te plannen. Dat zou volgens De Jonge (in antwoord op vragen van Sazias) kunnen maar de belscripts lijken nog steeds niet aangepast. En online gaat dat sowieso niet.

• Drardollan
henkzelf schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Nee maar sommigen bellen toch maar vast een keer op het nummer via een vriend(in). Er zijn ook mensen die liever bellen dan online want dan proberen ze de partner gelijk in te plannen. Dat zou volgens De Jonge (in antwoord op vragen van Sazias) kunnen maar de belscripts lijken nog steeds niet aangepast. En online gaat dat sowieso niet.
Ik kan je vertellen dat we wél aangekomen zijn bij de 74 jarigen.

En ik kan nergens vinden dat het online kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 29-03-2021 19:24 ]

• Drardollan
[...]

74 zonder medische redenen heeft de uitnodigingen ontvangen en zijn nu afspraken aan het maken.

Hier ook iemand in de omgeving die een afspraak heeft gemaakt, en mijn partner is betrokken bij het proces en gaf ook aan dat 74 nu doorkomt.

• ultimateharry

ultimateharry

Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:24:
[...]

Nee, kan het zo ook niet vinden, maar van Delden zal het wel weten hoop ik?

• henkzelf
ultimateharry schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Nee, kan het zo ook niet vinden, maar van Delden zal het wel weten hoop ik?
Doe dan maar deze link: https://coronatest.nl/

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn vader van 76 heeft we een afspraak maar nog niet geprikt eind volgende week volgens mij.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:31
Drardollan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:24:
[...]

Mijn moeder van 74 heeft inderdaad ook haar afspraken voor april en mei mogen maken gisteren.

En het kon kennelijk ook online, maar daar kwam ze niet uit (74 tenslotte), dus ze heeft uiteindelijk maar gebeld.

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Bij 74 aangekomen, brief lag zondag (dus waarschijnlijk zaterdagmiddag al) in de brievenbus.
Behalve nu ff een gebroken arm geen medische reden ;)
Ik mantelzorg me helemaal de pan uit, mag ik nu ook een Pfizer met voorrang?

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 29-03-2021 20:11 ]

• Drardollan
Onlogische URL, maar dat is hem inderdaad :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:19
henkzelf schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:53:
Ben ik de enige bij wie het bloed hier gigantisch van gaat koken? Wéér is het "onze" schuld. Net zoals alles het laatste jaar. 135k minder mensen prikken en er is niemand die even creatief nadenkt en zorgt dat het tempo er gewoon in blijft? :r

Ieder moment dat er niet geprikt wordt is gewoon doden erbij. Zelfs al prikt een of andere clandestiene GGD medewerker z'n vriendjes, dat is altijd nog beter dan niet prikken. |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ramon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Ben ik de enige bij wie het bloed hier gigantisch van gaat koken? Wéér is het "onze" schuld. Net zoals alles het laatste jaar. 135k minder mensen prikken en er is niemand die even creatief nadenkt en zorgt dat het tempo er gewoon in blijft? :r

Ieder moment dat er niet geprikt wordt is gewoon doden erbij. Zelfs al prikt een of andere clandestiene GGD medewerker z'n vriendjes, dat is altijd nog beter dan niet prikken. |:(
Dit dus maak een lijst van mensen die je wel hebt ingepland en zorg dat als er ruimte is je die mensen vervroegd oproept.

• alexbl69
  • Laatst online: 19:53
TrailBlazer schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:48:
[...]

Dit dus maak een lijst van mensen die je wel hebt ingepland en zorg dat als er ruimte is je die mensen vervroegd oproept.
Dit inderdaad.

Hetzelfde verhaal horen we nu al weken. Je zou toch denken dat dat op een gegeven moment opvalt en dat ze het beleid aanpassen? Laat dan elke dag een tig aantal jong-volwassenen langskomen. Die zijn vaak het meest flexibel met hun tijd.

Is toch niet te hopen dat al die vaccins die niet volgens Hugo's planning gezet worden weggegooid worden.

Wellicht is het handig om eens in buitenland te kijken hoe ze het doen en dan vervolgens dat systeem overnemen. Want dat van ons werkt overduidelijk niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Wolly
  • Niet online
[...]

Als ik dat teletekst bericht zo lees dan is het toch wel triest.
Er belden te weinig mensen, de wachttijden bij het callcenter waren erg lang.
Belden er nou te weinig mensen of is het te weinig mensen gelukt om uiteindelijk iemand van het callcenter te spreken te krijgen en ook daadwerkelijk een afspraak te maken?

Als ik dit bericht lees dat iemand 70 minuten in de wacht staat dan is het niet meer dan logisch dat mensen het afspraak maken op een gegeven opgeven.

En dan te bedenken dat we in december/januari een paar weken vertraging moesten slikken omdat er volgens Hugo de Jonge nog 'belscripts' ontwikkeld moesten worden en daaropvolgend het personeel getraind moest worden.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik hoop dat de jongere groepen makkelijker online kunnen plannen want die zullen minder medische bijzaken hebben dan de oude. 1 miljoen telefoongesprekken is ook nogal wat.

• ultimateharry

ultimateharry

TrailBlazer schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:37:
Ik hoop dat de jongere groepen makkelijker online kunnen plannen want die zullen minder medische bijzaken hebben dan de oude. 1 miljoen telefoongesprekken is ook nogal wat.
Yep, en daarbij wordt de logistiek met het Janssen vaccin natuurlijk ook nog eenvoudiger (1 shot, 1 afspraak).

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Belden er nou te weinig mensen of is het te weinig mensen gelukt om uiteindelijk iemand van het callcenter te spreken te krijgen en ook daadwerkelijk een afspraak te maken?
Dat bericht is gewoon slecht. Als je de eerder gelinkte NOS berichtgeving leest zegt het RIVM:

"We hadden voldoende vaccins liggen om snel te prikken, maar de afspraken-slots kwamen gewoon niet snel genoeg vol."

Dat is wat anders dan dat mensen echt geen prik wouden halen.
Als ik dit bericht lees dat iemand 70 minuten in de wacht staat dan is het niet meer dan logisch dat mensen het afspraak maken op een gegeven opgeven.

En dan te bedenken dat we in december/januari een paar weken vertraging moesten slikken omdat er volgens Hugo de Jonge nog 'belscripts' ontwikkeld moesten worden en daaropvolgend het personeel getraind moest worden.
Vergeet niet dat AZ alle prachtige protocollen een beet je overhoop heeft gegooid. Waar je normaal (door het gespreid uitnodigen) een bepaald volume verwacht dat afspraken wil maken heb je nu ineens en meer mensen die tegelijk een afspraak in willen plannen (welke natuurlijk vooral in hun eigen planning moet passen.....toch maar even kijken of het na de kapper kan, dus weer even bellen) en naar alle waarschijnlijkheid een grote hoeveelheid vragen heeft door alle berichtgeving omtrent het vaccineren. Nu kan je die achterstand waarschijnlijk wel in een paar dagen oplossen (opschalen is geen magische hendel die je overhaalt) maar dat zijn net de dagen die we hier terugzien in de cijfers. Nu roepen dat die vaccins dan maar in elke willekeurige arm gespoten moet worden zou oneerlijk zijn naar de doelgroep die er wel recht op heeft maar buiten eigen toedoen niet snel genoeg een afspraak kan krijgen. Die persoon (en wij als land, de zwakkeren moeten namelijk het snelste een vaccin) hebben er meer aan als hij hem dan de dag erop krijgt. Koud blijft ie wel goed. Zouden het echt geopende flacons zijn dan moet je ze natuurlijk opspuiten, maar daar gaat hier specifiek volgens mij niet over.

• Ramon
BlackMonkey schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:12:
Vergeet niet dat AZ alle prachtige protocollen een beet je overhoop heeft gegooid. Waar je normaal (door het gespreid uitnodigen) een bepaald volume verwacht dat afspraken wil maken heb je nu ineens en meer mensen die tegelijk een afspraak in willen plannen (welke natuurlijk vooral in hun eigen planning moet passen.....toch maar even kijken of het na de kapper kan, dus weer even bellen) en naar alle waarschijnlijkheid een grote hoeveelheid vragen heeft door alle berichtgeving omtrent het vaccineren. Nu kan je die achterstand waarschijnlijk wel in een paar dagen oplossen (opschalen is geen magische hendel die je overhaalt) maar dat zijn net de dagen die we hier terugzien in de cijfers. Nu roepen dat die vaccins dan maar in elke willekeurige arm gespoten moet worden zou oneerlijk zijn naar de doelgroep die er wel recht op heeft maar buiten eigen toedoen niet snel genoeg een afspraak kan krijgen. Die persoon (en wij als land, de zwakkeren moeten namelijk het snelste een vaccin) hebben er meer aan als hij hem dan de dag erop krijgt. Koud blijft ie wel goed. Zouden het echt geopende flacons zijn dan moet je ze natuurlijk opspuiten, maar daar gaat hier specifiek volgens mij niet over.
Tuurlijk de zwakkeren hebben voorrang maar ik vind dat alles op alles gezet moet worden om te voorkomen dat de prikkers van de GGD zitten te duimen draaien omdat ze niet genoeg afspraken hebben. En ik voel die urgentie totaal niet.

En stel nou dat je - vanwege betere mobiliteit - in een week makkelijk 1 miljoen 30'ers kan vaccineren tegenover met veel moeite 500k 70+ers, zou dat eerste niet beter zijn dan? Want die 30'ers komen ook op meer plekken dus hebben misschien meer invloed op de verspreiding van het virus?

Nouja, we gaan het zien deze week, of het doel dan wel gehaald gaat worden...

• BlackMonkey
  • Laatst online: 18:17
Ramon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:24:
[...]

Tuurlijk de zwakkeren hebben voorrang maar ik vind dat alles op alles gezet moet worden om te voorkomen dat de prikkers van de GGD zitten te duimen draaien omdat ze niet genoeg afspraken hebben. En ik voel die urgentie totaal niet.

En stel nou dat je - vanwege betere mobiliteit - in een week makkelijk 1 miljoen 30'ers kan vaccineren tegenover met veel moeite 500k 70+ers, zou dat eerste niet beter zijn dan? Want die 30'ers komen ook op meer plekken dus hebben misschien meer invloed op de verspreiding van het virus?

Het interessante aan dit voorbeeld is dat het zou leiden tot het gene wat je wil voorkomen, het zitten duim draaien van GGD medewerkers. We komen met de huidige voorraad niet eens in de buurt van het zetten van dat aantal. Maar zelfs al zal je al die voorraad met bloedspoed wegspuiten bij de snelst beschikbare armen, dan zit je daarna met helemaal niets. Kan je weer afschalen. Hetzelfde waarom 24/7 vaccineren ook nutteloos is. Zitten juist die GGD medewerkers weer te duim draaien. Nu laten we hier zelfs nog even weg dat alle andere vaccinaties gewoon zoals gepland zijn doorgegaan. Het is wel weer typisch dat er gelijk hoog van de daken geschreeuwd word terwijl iedereen al op zijn klompen kon aanvoelen dat een dergelijke verstoring niet zijn naweeën kent.

Persoonlijk vermoed ik overigens dat ze de geplande opschalen iets aanpassen en dat je er daarna weinig meer van merkt. Dat opschalen lijkt tot nu toe, kijkend naar het gekozen beleid (bijv reserve) en de voorraad, redelijk goed te gaan.

• Ramon
BlackMonkey schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:41:
[...]

Het interessante aan dit voorbeeld is dat het zou leiden tot het gene wat je wil voorkomen, het zitten duim draaien van GGD medewerkers. We komen met de huidige voorraad niet eens in de buurt van het zetten van dat aantal. Maar zelfs al zal je al die voorraad met bloedspoed wegspuiten bij de snelst beschikbare armen, dan zit je daarna met helemaal niets. Kan je weer afschalen. Hetzelfde waarom 24/7 vaccineren ook nutteloos is. Zitten juist die GGD medewerkers weer te duim draaien. Nu laten we hier zelfs nog even weg dat alle andere vaccinaties gewoon zoals gepland zijn doorgegaan. Het is wel weer typisch dat er gelijk hoog van de daken geschreeuwd word terwijl iedereen al op zijn klompen kon aanvoelen dat een dergelijke verstoring niet zijn naweeën kent.
Misschien ligt het aan mij maar ik zie nogal een verschil tussen duimendraaien omdat alle beschikbare vaccins zijn opgespoten of duimendraaien omdat er niet genoeg afspraken gemaakt konden worden. Het eerste kan de GGD niets aan doen, het tweede is de GGD volkomen verwijtbaar.
Persoonlijk vermoed ik overigens dat ze de geplande opschalen iets aanpassen en dat je er daarna weinig meer van merkt. Dat opschalen lijkt tot nu toe, kijkend naar het gekozen beleid (bijv reserve) en de voorraad, redelijk goed te gaan.
Ik hoop het.

• PalingDrone
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:37:
Nou, ik heb even nagevraagd waarom dat hele afspraakbelletje meer dan een half uur moest duren.
Halverwege bleek dat de afspraakmiep niet verder kwam in het systeem waardoor alles nogmaals overnieuw moest worden ingevoerd. 8)7

Jeweetwel, 2x je naam en voornamen spellen (hoewel deze niet zo heel exotisch zijn) en dan nogmaals de hele riedel afwerken stapje voor stapje, dit alles zonder medische bijzaken en met een duidelijk sprekend familielid die zeker geen half demente bejaarde is maar volop meedraait met alles.
Nou snap ik best dat het zorgvuldig moet gaan allemaal maar wanneer een call al meer dan een half uur duurt om een f-ing afspraakje in te plannen snap ik wel waar alles stokt.

Dit was weer de zoveelste overheidsfaal, heb het vermoeden dat de lege planning eerder hier vandaan komt dan door no-show weigerboomers.
Een ding weet je zeker en dat is dat diegenen die bellen graag geprikt willen worden, wanneer er dan aan de andere kant van de lijn zoveel traag gepruts is dan snap ik prima dat de prikagenda's leeg blijven.

• alexbl69
  • Laatst online: 19:53
PalingDrone schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:32:
[...]

Nou, ik heb even nagevraagd waarom dat hele afspraakbelletje meer dan een half uur moest duren.
Halverwege bleek dat de afspraakmiep niet verder kwam in het systeem waardoor alles nogmaals overnieuw moest worden ingevoerd. 8)7

Jeweetwel, 2x je naam en voornamen spellen (hoewel deze niet zo heel exotisch zijn) en dan nogmaals de hele riedel afwerken stapje voor stapje, dit alles zonder medische bijzaken en met een duidelijk sprekend familielid die zeker geen half demente bejaarde is maar volop meedraait met alles.
Nou snap ik best dat het zorgvuldig moet gaan allemaal maar wanneer een call al meer dan een half uur duurt om een f-ing afspraakje in te plannen snap ik wel waar alles stokt.

Dit was weer de zoveelste overheidsfaal, heb het vermoeden dat de lege planning eerder hier vandaan komt dan door no-show weigerboomers.
Een ding weet je zeker en dat is dat diegenen die bellen graag geprikt willen worden, wanneer er dan aan de andere kant van de lijn zoveel traag gepruts is dan snap ik prima dat de prikagenda's leeg blijven.
Waarom moet je al die gegevens opgeven? Enkel je BSN nummer en geboortedatum moeten toch voldoende zijn? Dan kan de afspraakmiep ter controle de naam die op haar beeldscherm verschijnt nog een keer verifiëren, maar dat moet toch voldoende zijn?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:23:
[...]

Waarom moet je al die gegevens opgeven? Enkel je BSN nummer en geboortedatum moeten toch voldoende zijn? Dan kan de afspraakmiep ter controle de naam die op haar beeldscherm verschijnt nog een keer verifiëren, maar dat moet toch voldoende zijn?
BSN door de telefoon en iedereen gaat weer zo’n topic aanmaken:
Gebeld door malafide partij om coronatest uitslag?
:+

PSN

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:24:
[...]

Die discussie is altijd al geweest. Als je de verspreiding wil verminderen dan doe je eerst de jongeren, als je de zorg wil ontlasten pak je de groep 50-80 en de zorgmedewerkers, als je het aantal doden wil verminderen begin je bij de oudsten en ga je 'omlaag' werken.

Uiteindelijk is tussen een hybride van optie 2 en 3 gekozen. Zorgmedewerkers en de oudsten.

Ik vind het wel zo vreemd dat vaccineren zo slecht gaat in Nederland.
Aan de bevoorrading kan het niet liggen, in de EU worden de vaccins toch via een verdeelsleutel per bevolking verdeeld?
Waarom bungelt Nederland dan onderaan? (Nouja, Bulgarije, Kroatië en Letland doen het slechter :P )
Het kan ook niet aan de AZ-stop liggen, toch, volgens mij waren er meer landen die dat deden.
Of hebben (al die) andere landen ook extern vaccins aangeschaft?
Of is het omdat we heel conservatief zijn qua opslag vs prikken zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 30-03-2021 08:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

anandus schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:07:
[...]

Die discussie is altijd al geweest. Als je de verspreiding wil verminderen dan doe je eerst de jongeren, als je de zorg wil ontlasten pak je de groep 50-80 en de zorgmedewerkers, als je het aantal doden wil verminderen begin je bij de oudsten en ga je 'omlaag' werken.

Uiteindelijk is tussen een hybride van optie 2 en 3 gekozen. Zorgmedewerkers en de oudsten.

Aan de bevoorrading kan het niet liggen, in de EU worden de vaccins toch via een verdeelsleutel per bevolking verdeeld?
Waarom bungelt Nederland dan onderaan? (Nouja, Bulgarije, Kroatië en Letland doen het slechter :P )
Het kan ook niet aan de AZ-stop liggen, toch, volgens mij waren er meer landen die dat deden.
Als ik dat zo zie, is die data dezelfde als op Our World in Data, en die data voor Nederland loopt achter, die is van 21 maart. We zouden, als het goed is, wat hoger (kunnen) staan nu.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
anandus schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:07:
Dat is enigszins vertekend omdat de cijfers van Nederland een week oud zijn. Zie hier:
https://ourworldindata.or...T~POL~PRT~ROU~SVN~SVK~ESP

edit: @Empathy was me net voor :)

PVOutput: VO18

• henkzelf
Deze van de EU is actueler: https://qap.ecdc.europa.e...e-tracker.html#uptake-tab
Staat NL mooi in een groepje met Duitsland, Spanje en Italië.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Eigenlijk moet er dan een systeem zijn dat ze mensen die in de volgende groep zitten en aan het wachten zijn gaan bellen. " Oh Janny van 75 wilt niet? Dan bellen we Piet van 70"

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• henkzelf
PalingDrone schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:32:
[...]

.... no-show weigerboomers. ....
Offtopic/
Geweldige formulering, goed voor mijn eerste glimlach vandaag. :) /offtopic

• PalingDrone
  • Niet online
N.a.v. de posts van @alexbl69 en @YakuzA nog even gecheckt maar er wordt gewoon alles via de telefoon gevraagd, inclusief BSN.

De manier waarop onze overheid met privacygevoelige gegevens omgaat is echt om te janken.
Wat is er mis met een check op geboortedatum, een uniek nummer op die brief en de laatste getallen van je BSN?
Eventueel kan er dan nog een adres geverifieerd worden en je hebt die unieke persoon voor je op het scherm, afspraakslot doorgeven, vinkje zetten en klaar. Bevestigingsmailtje naar het doorgegeven mailadres en de boel is rond.
Nu krijg je dus dat alles gespeld moet worden en daarna nog eens gecheckt dat duurt wel even, hoewel er in die brief staat dat je alles bij de hand moet hebben incl. BSN maar iedereen weet dat er ladingen mensen zijn die tijdens het gesprek nog dingen vergeten zijn, nog even wat moeten opzoeken of halverwege vastlopen (of het systeem er uit klapt c.q. hangt op een verkeerde invoer)
Echt een organisatorisch drama op deze manier en het zou mij niks verbazen wanneer je als medewerker soms maar 2 afspraken kan maken in een uur.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Misschien zouden Nederlanders eens wat minder moeten zeiken.
We gaan gelijk op met de meeste landen in Europa.
Het is een organisatie die we nog nooit eerder mee hebben gemaakt.
Ja, er gaat vanalles mis, maar termen als 'mijn bloed gaat koken' is BNN-Vara-kinderachtige prietpraat.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zojuist m’n eerste vaccinatie gehad. Moderna.
28 April de tweede.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rivanov schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:00:
28 April de tweede.
Mooi man!, ja, het gaat nog te langzaam maar elke gevaccineerde is er weer 1.

Was er een reden dat je moderna kreeg, ik dacht dat ze nu hoofdzakelijk AZ aan het wegprikken waren?

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:41
Rivanov schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:00:
28 April de tweede.
30 oktober jouw derde vaccinatie.
15 november jouw vierde vaccinatie.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Drardollan

Gisteren hadden we gesprek over wat effectiever zou zijn...
Meer mensen 1 prik te geven of gewoon doorgaan met 1ste prik en dan de 2de prik al redelijk snel erna.

In de krant stond dit artikel:
Wanneer iemand een enkele prik van de coronavaccins van Pfizer/BioNTech of Moderna krijgt, daalt de kans op besmetting met het coronavirus al met 80 procent.
De tweede inenting verhoogt de bescherming naar 90 procent. Dat concludeert de Amerikaanse versie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De Centers for Disease Control and Prevention (CDC) hebben het effect van de vaccins op 3950 proefpersonen bestudeerd.

Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, pleit ervoor in Nederland de tweede prik verder uit te stellen.
De eerste prik is genoeg om het aantal ziekenhuisopnames te laten dalen. Als mensen later hun tweede prik krijgen, kunnen de vrijkomende doses worden gebruikt om anderen hun eerste inenting te geven, zodat ook zij bescherming tegen het coronavirus opbouwen.
De meeste vaccins moeten twee keer worden toegediend, met een paar weken tussen de eerste en de tweede prik.

De genoemde 80% daling van kans op besmetting lijkt me al voldoende om het aantal ziekenhuisopnamen flink te doen dalen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wietsee. schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:14:
[...]

30 oktober jouw derde vaccinatie.
15 november jouw vierde vaccinatie.

"Vaccins binnen jaar ineffectief" pic.twitter.com/sURNGu1m1H

— NOS Teletekst (@Teletekst)
Oxfam Novib en Amnesty International houden een enquete en onder 78 virologen geeft een meerderheid dit aan.
Wetenschap kan zooo eenvoudig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 30-03-2021 10:23 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Empathy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Als ik dat zo zie, is die data dezelfde als op Our World in Data, en die data voor Nederland loopt achter, die is van 21 maart. We zouden, als het goed is, wat hoger (kunnen) staan nu.
Ah, vandaar.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Oxfam Novib en Amnesty International houden een enquete en onder 78 virologen geeft een meerderheid dit aan.
Wetenschap kan zooo eenvoudig zijn.
Tsja, dit is een manier om aandacht te vragen voor de beschikbaarheid van vaccins in arme landen. Mooi doel, maar dit is niet echt behulpzaam. Uiteraard blijven mutaties een gevaar als er zo'n groot virusreservoir blijft bestaan, maar dit heeft weinig basis zo.

• Drardollan
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:14:
@Drardollan

Gisteren hadden we gesprek over wat effectiever zou zijn...
Meer mensen 1 prik te geven of gewoon doorgaan met 1ste prik en dan de 2de prik al redelijk snel erna.

In de krant stond dit artikel:
Wanneer iemand een enkele prik van de coronavaccins van Pfizer/BioNTech of Moderna krijgt, daalt de kans op besmetting met het coronavirus al met 80 procent.
De tweede inenting verhoogt de bescherming naar 90 procent. Dat concludeert de Amerikaanse versie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De Centers for Disease Control and Prevention (CDC) hebben het effect van de vaccins op 3950 proefpersonen bestudeerd.

Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, pleit ervoor in Nederland de tweede prik verder uit te stellen.
De eerste prik is genoeg om het aantal ziekenhuisopnames te laten dalen. Als mensen later hun tweede prik krijgen, kunnen de vrijkomende doses worden gebruikt om anderen hun eerste inenting te geven, zodat ook zij bescherming tegen het coronavirus opbouwen.
De meeste vaccins moeten twee keer worden toegediend, met een paar weken tussen de eerste en de tweede prik.

De genoemde 80% daling van kans op besmetting lijkt me al voldoende om het aantal ziekenhuisopnamen flink te doen dalen.
Dat denk ik ook, maar dan hadden we daar veel eerder mee moeten beginnen. Dat heeft nu amper zin meer. We zijn nu bij 74 en moeten naar 65. Vanaf 64 naar beneden loopt nu ook. Binnen 2 of 3 weken hebben alle 60 plussers een eerste prik gehad en daarmee halen we de angel uit de opnames.

• TheRicolaa10
PalingDrone schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:
N.a.v. de posts van @alexbl69 en @YakuzA nog even gecheckt maar er wordt gewoon alles via de telefoon gevraagd, inclusief BSN.

De manier waarop onze overheid met privacygevoelige gegevens omgaat is echt om te janken.
Wat is er mis met een check op geboortedatum, een uniek nummer op die brief en de laatste getallen van je BSN?
Misschien een beetje offtopic, maar wel als aanvulling van je verhaal, ik zag gisteren een tweet van iemand dat haar schoonmoeder van 74 aan het bellen was voor een afspraak en de telefoniste vroeg of ze zwanger is 8)7. Dit moet inderdaad veel sneller kunnen.

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:30:
Binnen 2 of 3 weken hebben alle 60 plussers een eerste prik gehad en daarmee halen we de angel uit de opnames.
Dat lijtk me wat wishfull thinking. Ik hoor genoeg verhalen dat zelfs 75+ nog geen uitnodiging hebben gehad, om dan maar het niet te hebben over alles tussen 60 en die leeftijd.

Sowieswo hebben de 'normale' 60+ ers niet eens een uitnodiging gehad dus het door jou gestelde 'binnen 2 of 3 weken' ga je no way halen. niet eens in de laatste plaats omdat die vaccins er waarschlijk niet eens zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 30-03-2021 10:50 ]

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Dat lijtk me wat wishfull thinking. Ik hoor genoeg verhalen dat zelfs 75+ nog geen uitnodiging hebben gehad, om dan maar het niet te hebben over alles tussen 60 en die leeftijd.

Sowieswo hebben de 'normale' 60+ ers niet eens een uitnodiging gehad dus het door jou gestelde 'binnen 2 of 3 weken' ga je no way halen.
Inderdaad, de groep van 65 t/m 69 is pas op zijn vroegst eind april aan de beurt.
https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

PVOutput: VO18

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:51

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:00:
Ja, er gaat vanalles mis, maar termen als 'mijn bloed gaat koken' is BNN-Vara-kinderachtige prietpraat.
Voor een compact land met een moderne communicatie/zorginfrastructuur mag het wel wat beter hoor. Uitdagingen in grote landen lijken me veel groter, zeker ook in de afgelegen gebieden waar vaak je eerste doelgroep woont.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dan zou je dus die 2de prik even kunnen laten wat het is en alsnog 65 t/m 69 deze week inplannen of die vrijgekomen slots.
Gooit wel de boel in de war, maar uit Frankrijk kwamen al berichten dat daar de IC's nu echt dreigen te overstromen.

Ik zeg dit nu heel makkelijk, maar ik heb natuurlijk lekker lullen vanaf de bank met laptop op schoot.
Dus mijn woorden niet te serieus nemen in de zin van 'waarom doet de overheid dit niet?!? Mijn bloed kookt!!!!'

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Indoubt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Mooi man!, ja, het gaat nog te langzaam maar elke gevaccineerde is er weer 1.

Was er een reden dat je moderna kreeg, ik dacht dat ze nu hoofdzakelijk AZ aan het wegprikken waren?
Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom ik Moderna kreeg/krijg. Ik ontving vorige week de brief met de oproep.
Vandaag dus de eerste gehad, 28 april de tweede.

M'n partner is vorige maand al volledig gevaccineerd (twee keer) dus vanaf 28 april kunnen wij helemaal los. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

tuinïnen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:57:
Voor een compact land met een moderne communicatie/zorginfrastructuur mag het wel wat beter hoor. Uitdagingen in grote landen lijken me veel groter, zeker ook in de afgelegen gebieden waar vaak je eerste doelgroep woont.
Mag zeker wel beter.
Maar we zijn ook een naar volkje aan het worden waar 'ik heb recht op...' op de lippen bestorven ligt.

Sprak gisteren een vriend. Zijn vriendin werkt op zo'n callcentre. Een groot deel van de telefoontjes die zij krijgt, zijn afkomstig van mensen die geen uitnodiging hebben gehad, die haar de huid vol schelden omdat ze met een hartaandoening voorrang eisen, die claimen dat hun 69-jarige partner gelijktijdig ook een prik moet krijgen want dat heeft Hugo tegen Leonie Sazias gezegd, mensen die woedend worden als ze 15 km moeten reizen als ze binnen een week aan de beurt willen zijn.

Mensen willen zoveel, maar de haken en ogen die overal aanzitten; daar hebben mensen maar weinig besef van.
In mijn werk heb (had) ik ook met grote groepen mensen te maken. Het domme gezeik van hoe je het zou moeten doen... je wordt er op een gegeven moment alleen maar lacherig van.

• Drardollan
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Uit zeer betrouwbare bron kan ik vertellen dat een groot deel van 74+ de uitnodigingen ontvangen heeft en afspraken aan het maken is. Er kan wel een verschil zijn per provincie overigens.
Sowieswo hebben de 'normale' 60+ ers niet eens een uitnodiging gehad dus het door jou gestelde 'binnen 2 of 3 weken' ga je no way halen. niet eens in de laatste plaats omdat die vaccins er waarschlijk niet eens zijn.
Toch gek dat mijn gezonde en fitte collega van 64 dan gisteren gevaccineerd is. 2 weken later dan gepland, zijn eerste afspraak werd uiteraard afgezegd door de perikelen rondom AZ. En dat is niet de enige 64 jarige die ik gehoord heb (maar deze ken ik van zeer dichtbij en weet ik zeker dat hij gisteren gevaccineerd is).

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 30-03-2021 11:14 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:48
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:00:
Nee, dat is het niet.
Ik ben het met je eens dat vergelijken met andere landen niet altijd zinnig is. Maar:
Ik zit nu ruim een jaar thuis te werken, ga niet naar feesten, concerten, theatervoorstellingen, blijf veel thuis en probeer m'n winkelwagen netjes te ontsmetten. Sure, ik maak wel eens fouten, maar ik doe m'n best mij aan de regels te houden.

Gedurende dat jaar is altijd volgehouden dat de weg naar 'normaal' via vaccinatie zou lopen. Prima, wacht ik daar op. En dan zie je eind van het jaar al dat we daar niet op voorbereid zijn. OK, slordig...

Vervolgens zie je dat er vanwege emotie gestopt wordt met AZ, terwijl daar volgens mij geen goede basis voor was anders dan publieke opinie. Jammer, ik had in die week echt wel een AZ prik willen halen.

En dan zie je dat het opschaal-doel niet gehaald wordt. Omdat er blijkbaar OF te weinig mensen gebeld hebben (hey, ik had echt wel gewild en gekunt!) OF dat er te weinig capaciteit is bij de belcentra (ahem, lijkt mij dat als je 'X' prikken wil doen, je op de achterkant van een bierviltje de capaciteit bij de belcentra kan berekenen).

Combineer dat met het geklungel van de IT-systemen bij de GGD en ja, ik word daar behoorlijk boos over. Je kan niet aan mensen vragen zich aan de maatregelen te houden en het dan organisatorisch zo te verprutsen. Dat moet beter kunnen. En men had een jaar de tijd om het voor te bereiden.
Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.