Ja inderdaad. Dit hadden we prima kunnen oplossen. Elke 2 jaar trekt er wel een pandemie voorbij van deze aard, we kunnen ons daar prima op voorbereiden.vanaalten schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:12:
[...]
Nee, dat is het niet.
Ik ben het met je eens dat vergelijken met andere landen niet altijd zinnig is. Maar:
Ik zit nu ruim een jaar thuis te werken, ga niet naar feesten, concerten, theatervoorstellingen, blijf veel thuis en probeer m'n winkelwagen netjes te ontsmetten. Sure, ik maak wel eens fouten, maar ik doe m'n best mij aan de regels te houden.
Gedurende dat jaar is altijd volgehouden dat de weg naar 'normaal' via vaccinatie zou lopen. Prima, wacht ik daar op. En dan zie je eind van het jaar al dat we daar niet op voorbereid zijn. OK, slordig...
Vervolgens zie je dat er vanwege emotie gestopt wordt met AZ, terwijl daar volgens mij geen goede basis voor was anders dan publieke opinie. Jammer, ik had in die week echt wel een AZ prik willen halen.
En dan zie je dat het opschaal-doel niet gehaald wordt. Omdat er blijkbaar OF te weinig mensen gebeld hebben (hey, ik had echt wel gewild en gekunt!) OF dat er te weinig capaciteit is bij de belcentra (ahem, lijkt mij dat als je 'X' prikken wil doen, je op de achterkant van een bierviltje de capaciteit bij de belcentra kan berekenen).
Combineer dat met het geklungel van de IT-systemen bij de GGD en ja, ik word daar behoorlijk boos over. Je kan niet aan mensen vragen zich aan de maatregelen te houden en het dan organisatorisch zo te verprutsen. Dat moet beter kunnen. En men had een jaar de tijd om het voor te bereiden.
Ter overdenking, wees blij dat er zo snel een vaccin gevonden is. Voor hetzelfde geld had je nog 5 jaar met deze ellende gezeten.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
/f/image/ysZaUCaGRl5aGNNJZjPJDaJt.png?f=fotoalbum_large)