• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:45
vanaalten schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Nee, dat is het niet.
Ik ben het met je eens dat vergelijken met andere landen niet altijd zinnig is. Maar:
Ik zit nu ruim een jaar thuis te werken, ga niet naar feesten, concerten, theatervoorstellingen, blijf veel thuis en probeer m'n winkelwagen netjes te ontsmetten. Sure, ik maak wel eens fouten, maar ik doe m'n best mij aan de regels te houden.

Gedurende dat jaar is altijd volgehouden dat de weg naar 'normaal' via vaccinatie zou lopen. Prima, wacht ik daar op. En dan zie je eind van het jaar al dat we daar niet op voorbereid zijn. OK, slordig...

Vervolgens zie je dat er vanwege emotie gestopt wordt met AZ, terwijl daar volgens mij geen goede basis voor was anders dan publieke opinie. Jammer, ik had in die week echt wel een AZ prik willen halen.

En dan zie je dat het opschaal-doel niet gehaald wordt. Omdat er blijkbaar OF te weinig mensen gebeld hebben (hey, ik had echt wel gewild en gekunt!) OF dat er te weinig capaciteit is bij de belcentra (ahem, lijkt mij dat als je 'X' prikken wil doen, je op de achterkant van een bierviltje de capaciteit bij de belcentra kan berekenen).

Combineer dat met het geklungel van de IT-systemen bij de GGD en ja, ik word daar behoorlijk boos over. Je kan niet aan mensen vragen zich aan de maatregelen te houden en het dan organisatorisch zo te verprutsen. Dat moet beter kunnen. En men had een jaar de tijd om het voor te bereiden.
Ja inderdaad. Dit hadden we prima kunnen oplossen. Elke 2 jaar trekt er wel een pandemie voorbij van deze aard, we kunnen ons daar prima op voorbereiden.

Ter overdenking, wees blij dat er zo snel een vaccin gevonden is. Voor hetzelfde geld had je nog 5 jaar met deze ellende gezeten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Uit zeer betrouwbare bron kan ik vertellen dat 74+ de uitnodigingen ontvangen heeft en afspraken aan het maken is. Er kan wel een verschil zijn per provincie overigens.
Ja, m'n vader ook maar m'n moeder dan weer niet. Maar ik had het ook over verhalen van anderen waarin ze aangeven dat sommige 75+ ers dat niet niet gehad hebben. ik heb niet gezegd dat ze het helemaal niet doen in die leeftijdsklasse.
Toch gek dat mijn gezonde en fitte collega van 64 dan gisteren gevaccineerd is. 2 weken later dan gepland, zijn eerste afspraak werd uiteraard afgezegd door de perikelen rondom AZ.
N=1. Ondanks dat dat ergens wel gek is ja, zal vast een reden voor zijn dat is speculeren maar het is niet conform de roadmap. Maar goed, bij de GGD gaat wel meer niet goed. dat zal dus speculeren blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 30-03-2021 11:17 ]

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
verschilt toch ook behoorlijk per provincie?
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:16:
[...]
Ja, m'n vader ook. Maar ik had het ook over verhalen van anderen waarin ze aangeven dat sommige 75+ ers dat niet niet gehad hebben. ik heb niet gezegd dat ze het helemaal niet doen.

[...]

N=1. Ondanks dat dat ergens wel gek is ja, zal vast een reden voor zijn dat is speculeren maar het is niet conform de roadmap. Maar goed, bij de GGD gaat wel meer niet goed. dat zal dus speculeren blijven.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:23

Rzaan

Altijd zoekende

Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:15:
Ja inderdaad. Dit hadden we prima kunnen oplossen. Elke 2 jaar trekt er wel een pandemie voorbij van deze aard, we kunnen ons daar prima op voorbereiden.
De meeste mensen hier (waaronder ik zelf) kunnen niet eens een weekendje weg plannen zonder dat er iets fout gaat.
Had ik nou het licht uitgedaan?
Shit, waar is mijn rijbewijs?
Jij zou toch het adres opzoeken?
We gaan 3 dagen weg en jij neemt 2 hutkoffers mee en geen tandenborstel?!?
Nee, er stond duidelijk Krimpen aan de Lek en niet Krimpen aan de IJssel!

Maar de grootste landelijke operatie na de wederopbouw en die moet van dag 1 vlekkeloos verlopen.

• Drardollan
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:16:
[...]
Ja, m'n vader ook maar m'n moeder dan weer niet. Maar ik had het ook over verhalen van anderen waarin ze aangeven dat sommige 75+ ers dat niet niet gehad hebben. ik heb niet gezegd dat ze het helemaal niet doen in die leeftijdsklasse.

[...]
Wellicht ligt dat aan de provincie. Mijn bron gaat over heel Nederland.
Ik ken er nog wel meer zoals ik aangaf, maar niet van dichtbij genoeg om met zekerheid te zeggen dat ze afgelopen dagen een vaccin hebben gehad. Van deze weet ik het 100% zeker.

Geheel conform planning, met de 2 weken uitstel erin.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12 16:46
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:10:
Toch gek dat mijn gezonde en fitte collega van 64 dan gisteren gevaccineerd is. 2 weken later dan gepland, zijn eerste afspraak werd uiteraard afgezegd door de perikelen rondom AZ. En dat is niet de enige 64 jarige die ik gehoord heb (maar deze ken ik van zeer dichtbij en weet ik zeker dat hij gisteren gevaccineerd is).
Dat komt omdat de groep 60 t/m 64 parallel wordt gevaccineerd met Astrazeneca. Zie wederom: https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

[ Voor 9% gewijzigd door Bandicoot op 30-03-2021 11:25 ]

PVOutput: VO18

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
vermoed ook dat het constant moeten verdedigen tegen over de pers/publieke opinie er niet voor zorgt dat het proces sneller gaat. Maar goed dat hoort er in Nederland gewoon bij.....
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:22:
[...]

De meeste mensen hier (waaronder ik zelf) kunnen niet eens een weekendje weg plannen zonder dat er iets fout gaat.

Maar de grootste landelijke operatie na de wederopbouw en die moet van dag 1 vlekkeloos verlopen.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12 10:03
Betreft die leeftijden hebben ze het zo gedaan:

Via GGD zijn ze op hoge leeftijd begonnen en zo naar onderen aan het werken. Ze zijn nu dus ergens bij 74/75+
Via huisarts zijn ze begonnen met 65-, mensen met down en mensen met hoog BMI
Ik las gisteren hier:
https://www.rivm.nl/nieuw...e-week-thuis-gevaccineerd
Dat ze de groepen via huisartsen in sommige regio's al uitbreiden vanwege grotere hoeveelheden AZ vaccin.

Ook is het volgens mij tussendoor veranderd dat AZ nu ook in hogere leeftijden wordt gegeven.

Verdere volgorde is hier te zien:
https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken

60+ is dan dus april/mei klaar (eerste prik)

(edit)

Ik ben overigens nog steeds van mening dat ze het zichzelf te moeilijk hebben gemaakt met de vele verschillende groepen. Ergens begrijp ik het wel, maar het is een erg lastig schema dat ze aanhouden. Zorgmedewerkers heeft ook erg veel groepen.

[ Voor 13% gewijzigd door Plenkske op 30-03-2021 11:27 ]

• Drardollan
[...]

Ja ik blijf mij verbazen.

Dat zegt niet dat je niet kritisch mag zijn, maar het constante gezever en gewijs naar landen die het zogenaamd beter doen hangt begint steeds meer te irriteren. De meeste landen doen het niet beter, en de landen die het op papier beter doen kunnen zomaar ineens in een andere situatie terecht komen.

We moeten trots zijn (als mensheid) dat we binnen 13 maanden een vaccin hebben wat getest is, beoordeeld is en de armen ingaat en aantoonbaar zorgt voor legere ziekenhuizen en lagere sterfte.

• Drardollan
Bandicoot schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Dat komt omdat de groep 60 t/m 64 parallel wordt gevaccineerd met Astrazeneca. Zie wederom: https://www.rijksoverheid...ie-niet-in-de-zorg-werken
Dat weet ik, niets spannends aan en precies conform planning.

• Bandicoot
  • Laatst online: 27-12 16:46
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Dat weet ik, niets spannends aan en precies conform planning.
Precies, en dan zie je dus ook dat niet alle 60 plussers binnen 2 of 3 weken een eerste prik hebben gehad.

PVOutput: VO18

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:26:

Via GGD zijn ze op hoge leeftijd begonnen en zo naar onderen aan het werken. Ze zijn nu dus ergens bij 74/75+
Ik las gisteren hier:
Dat ze de groepen via huisartsen in sommige regio's al uitbreiden vanwege grotere hoeveelheden AZ vaccin.

Ook is het volgens mij tussendoor veranderd dat AZ nu ook in hogere leeftijden wordt gegeven.

(edit)
Ik roep het al maanden, maar het komt niet echt aan heb ik het idee. Dit is hoe het opgezet is en nu loopt.
Ik ben overigens nog steeds van mening dat ze het zichzelf te moeilijk hebben gemaakt met de vele verschillende groepen. Ergens begrijp ik het wel, maar het is een erg lastig schema dat ze aanhouden. Zorgmedewerkers heeft ook erg veel groepen.
Keuzes, en niet elke keuze is goed. Maar je kan niet elke keuze gaan heroverwegen en aanpassen, dat doet het proces nog veel meer kwaad.

Ik ben heel simpel wat dat betreft, nu is het misschien wat chaotisch. Maar als we dadelijk heel 60+ klaar is en we gaan beginnen met 60- dan zal het allemaal een stuk ordelijker gaan verlopen. Veel minder groepen, alle vaccins beschikbaar voor de groep en met elk jaar jonger worden de mensen handiger met computers en zal de druk op de telefoon bij de GGD afnemen.

Het is nu even een lastige tijd, maar dat veranderd nu snel. Wat je zegt, half april zal het al een andere wereld zijn.

• Drardollan
Bandicoot schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Precies, en dan zie je dus ook dat niet alle 60 plussers binnen 2 of 3 weken een eerste prik hebben gehad.
Het grootste deel wel, maar het kan een dag eerder of later zijn. Ik vind dat echt niet spannend en zoeken naar spijkers op laag water.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dag één was eind December. Die hadden we al lang verprutst door bijna een maand later te starten dan de landen om ons heen.

Ik vind het vaccineren ook slecht gaan. Als één van de eerste dingen van de hele crisis:

* Ontstaan pandemie: weinig invloed op
* Beschikbaarheid van beschermingsmateriaal: weinig invloed op
* Verdeling beschermingsmateriaal: lastige keuzes, beperkte informatie
* Keuze maatregelen: besluiten op basis van beperkte informatie
* Code zwart voorkomen: goed gegaan tot nu toe
* Testen op orde krijgen: traag in het begin, toen weinig invloed op, inmiddels dik in orde
* Opvoeren snelheid testresultaat: dik in orde
* Verbeteringen testen van kinderen: prima
* Steun getroffen sectoren: royaal
* Leveringen van vaccins: weinig invloed op

Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, maar het waren ook moeilijke omstandigheden met veel onzekerheden en dingen waar je geen invloed op hebt.

Maar eerlijk is eerlijk, een jaar na het begin van een viruspandemie een vaccinatiecampagne uitvoeren is iets dat je VOLLEDIG in de hand hebt. Dit had snaarstrak geregeld kunnen zijn. In deze hele pandemie is dit voor mij het eerste waar ik echt heel kritisch over ben.

Als je begin van de week plant om ruim 400k vaccins te zetten in die week (dus niet ver vooruit geprognotiseerd; nee echt de week waar het om ging), en je haalt er die week maar 280k en je weet niet echt waarom dan, dan is dat gewoon slecht.

En het is extra slecht, omdat de Kamer eigenlijk al weken lang klaagt over het gebrek aan transparantie over het aantal beschikbare vaccins en de snelheid van het vaccineren.

Is het moeilijk? Ongetwijfeld. Kan ik het beter? Nee, ik kan andere dingen. Maar mogen wij als burger verwachten dat hier de allerbeste mensen aan zouden werken en dat vlekkeloos zouden uitvoeren? Ja, dat mogen we verwachten en dat is niet gebeurd.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
[...]

Dat komt omdat je dat soort dingen meestal niet een jaar lang gaat voorbereiden met draaiboeken, proefdraaien en uitwerking van alle mogelijke foutscenario's ;)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
eamelink schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Is het moeilijk? Ongetwijfeld. Kan ik het beter? Nee, ik kan andere dingen. Maar mogen wij als burger verwachten dat hier de allerbeste mensen aan zouden werken en dat vlekkeloos zouden uitvoeren? Ja, dat mogen we verwachten en dat is niet gebeurd.
Mja, op zich eens. Maar dit gaat over een week waarin net weer is opgestart nadat het vaccineren was stilgelegd. Ik snap wel dat het even weer duurt om alle afspraken in te plannen. Dat merk ik bij ons ook, veel medewerkers gaan pas deze week weer. Je wilt toch - met ook op verwachte bijwerkingen - enigzins plannen met je naaste collega's.

Daarnaast lijkt er toch ook wel een behoorlijke deuk in vaccinatiebereidheid te zijn ontstaan door alle verhalen over AZ.

Dus ja, afgelopen week valt tegen, er is veel geprutst geweest (ik denk persoonlijk ook stilleggen prikken) maar om tekort aan vaccinaties van juist afgelopen week als onkunde te beschouwen weet ik zo net nog niet.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

jip_86 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Dat komt omdat je dat soort dingen meestal niet een jaar lang gaat voorbereiden met draaiboeken, proefdraaien en uitwerking van alle mogelijke foutscenario's ;)
Nee, maar weekendje weg is wel iets wat je al 20 keer eerder hebt gedaan en nog steeds lopen er dingen mis.
En qua omvang en complexiteit komt een weekendje weg in de allerverste verte niet in de buurt van deze pandemie en alle problematiek qua menskracht, privacy, gebouwen, middelen.

Festivals zoals Pinkpop en Pukkelpop en Mysteryland c.s. worden elk jaar georganiseerd.
Als je ziet wat daar elk jaar weer misgaat bij kaartverkoop, controle, ongevallen, logistiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 30-03-2021 11:44 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-12 13:19
Plenkske schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:26:

Ik las gisteren hier:

(edit)

Ja, daar ben ik het mee eens. Procesontwerp is een beetje een raakvlak van mijn expertise (mijn phd is in traceerbaarheid tussen business goals, business models, enterprise architecture en dan richting BPMN).

Een proces ontwerp je altijd (net zoals elk ander ontwerpartefact) met een bepaald doel in het achterhoofd. Ons doel is heel simpel gezegd: de zorg niet laten instorten.
We hebben ook veel verschillende vaccins en sommige met grote logistieke problemen. Wat je dan moet doen is juist een zo simpel mogelijk proces ontwerpen. Je wil namelijk elementen toepassen van:

Just in time manufacturing (de logistieke aspecten)
Operational excellence (proces-eigenschappen, volume)
economics of scale (gerelateerd aan operational excellence).

We hebben nu dus ene proces ontwikkeld wat vrij complex is, veel interactie (mensen moeten bellen voor een afspraak). In het begin werd er zelfs nog gesproken over een IT-systeem ontwikkelen (NEE!).
Ook enten we veel verschillende groepen in, niet eens risicogroepen. De zorgmedewerkers moet je alleen enten als daar zoveel uitval komt door covid-19 dat het zorgproces in gevaar komt.

De vatbare zorgmedewerkers komen gewoon in aanmerking op volgorde van kwetsbaarheid in dit geval.

Het is gewoon een hele simpele afweging: wat is de toegevoegde waarde van elke vaccinatie die je zet mbt het behouden van de zorg.

En daarop dient het proces ontworpen te worden.

Operational excellence en een complex proces: dat gaat niet samen.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

P_de_B schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:40:
Mja, op zich eens. Maar dit gaat over een week waarin net weer is opgestart nadat het vaccineren was stilgelegd. Ik snap wel dat het even weer duurt om alle afspraken in te plannen. Dat merk ik bij ons ook, veel medewerkers gaan pas deze week weer. Je wilt toch - met ook op verwachte bijwerkingen - enigzins plannen met je naaste collega's.
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij zijn de feiten:

- Op zondag is er op 'de pauzeknop' gedrukt.
- Op maandag zijn er voor twee weken aan afspraken afgezegd
- Op dinsdag kwam de EMA met het sein 'veilig'
- Op donderdag kwam de CBG met het sein 'veilig'
- Op donderdagavond kwam De Jonge met het sein 'we gaan weer door'
- Donderdagavond zeiden ze dat ze de woensdag erop verwachtten weer full-pull te vaccineren

Dan denk ik:
- Beetje knullig dat je na vier dagen pauze maar liefst vijf dagen nodig hebt om weer op gang te komen.
- Misschien moet je niet direct twee weken aan afspraken afzeggen, maar bijvoorbeeld twee of drie dagen vooruit afzeggen.
- Als je dinsdag weet dat het EMA zegt 'doorgaan', dan lijkt me dat je een scenario klaar hebt liggen dat nadat het CBG zegt 'doorgaan' dat je meteen kan gaan bellen.
- 120k tekort op 400k prognose is volgens mij meer dan er uberhaupt aan AZ geprikt werd die week
- Al deze dingen waren allemaal al bekend toen die 400k werd genoemd

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Nee, maar weekendje weg is wel iets wat je al 20 keer eerder hebt gedaan en nog steeds lopen er dingen mis.
En qua omvang en complexiteit komt een weekendje weg in de allerverste verte niet in de buurt van deze pandemie en alle problematiek qua menskracht, privacy, gebouwen, middelen.

Festivals zoals Pinkpop en Pukkelpop en Mysteryland c.s. worden elk jaar georganiseerd.
Als je ziet wat daar elk jaar weer misgaat bij kaartverkoop, controle, ongevallen, logistiek.
Euh, wat dan?
Ik ken die business aardig en daar gaat bijzonder weinig mis, het is niet zo dat ze opeens zonder bier zitten ofzo of dat er een tent niet staat door leveringsproblemen of een foutje in de planning, ook plotseling geen of incapabel personeel komt vrijwel niet voor
Dat zijn heel professioneel en strak georganiseerde evenementen met betrouwbare partners waarbij je met een goed draaiboek en een jaar voorbereiding eigenlijk alleen met een incidenteel ziektegeval rekening hoeft te houden (en daar is vaak ook wel wat backup voor).
Ben oprecht benieuwd wat er dan jaarlijks compleet in het honderd loopt volgens jou.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
PalingDrone schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:
N.a.v. de posts van @alexbl69 en @YakuzA nog even gecheckt maar er wordt gewoon alles via de telefoon gevraagd, inclusief BSN.

De manier waarop onze overheid met privacygevoelige gegevens omgaat is echt om te janken.
Wat is er mis met een check op geboortedatum, een uniek nummer op die brief en de laatste getallen van je BSN?
Eventueel kan er dan nog een adres geverifieerd worden en je hebt die unieke persoon voor je op het scherm, afspraakslot doorgeven, vinkje zetten en klaar. Bevestigingsmailtje naar het doorgegeven mailadres en de boel is rond.
Nu krijg je dus dat alles gespeld moet worden en daarna nog eens gecheckt dat duurt wel even, hoewel er in die brief staat dat je alles bij de hand moet hebben incl. BSN maar iedereen weet dat er ladingen mensen zijn die tijdens het gesprek nog dingen vergeten zijn, nog even wat moeten opzoeken of halverwege vastlopen (of het systeem er uit klapt c.q. hangt op een verkeerde invoer)
Echt een organisatorisch drama op deze manier en het zou mij niks verbazen wanneer je als medewerker soms maar 2 afspraken kan maken in een uur.
Begrijp ook niet waarom er in de brief die je ontvangt niet al een datum, tijdstip en locatie staan. Hoef je alleen te bellen als je NIET kunt. Vrijwel alle ouderen zitten nu toch noodgedwongen thuis, dus het lijkt me redelijk dat 95% gewoon op het voorgestelde tijdstip op komt dagen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:41

NMH

Moderator General Chat
Adlermann schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:49:
De zorgmedewerkers moet je alleen enten als daar zoveel uitval komt door covid-19 dat het zorgproces in gevaar komt.

De vatbare zorgmedewerkers komen gewoon in aanmerking op volgorde van kwetsbaarheid in dit geval.
Dit vroeg ik me gisteren toevallig nog af. Zouden we er gegeven de huidige omstandigheden (aanzwellende golf en onzekerheid in hoeverre de vaccins verspreiding voorkomen) niet beter aan doen om in plaats van de zorgmedewerkers nu vol in te zetten op het vaccineren van de meest kwetsbaren?

• NMH

NMH

Moderator General Chat
alexbl69 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:55:
Begrijp ook niet waarom er in de brief die je ontvangt niet al een datum, tijdstip en locatie staan. Hoef je alleen te bellen als je NIET kunt. Vrijwel alle ouderen zitten nu toch noodgedwongen thuis, dus het lijkt me redelijk dat 95% gewoon op het voorgestelde tijdstip op komt dagen.
Ik ben bang dat je dan het risico loopt dat er heel veel spuiten klaargelegd worden die niet gezet gaan worden en in de vuilnisbak belanden. Dat zou zeker nu eeuwig zonde zijn.

• Adlermann
NMH schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Dit vroeg ik me gisteren toevallig nog af. Zouden we er gegeven de huidige omstandigheden (aanzwellende golf en onzekerheid in hoeverre de vaccins verspreiding voorkomen) niet beter aan doen om in plaats van de zorgmedewerkers nu vol in te zetten op het vaccineren van de meest kwetsbaren?
Ja. Maar dan krijg je weer wat in Nederland echt speelt. Het polderen, wat in deze situatie gewoon lobbyen is.

De reden waarom we zorgmedewerkers zo massaal enten is gewoon door de lobby.

Als de gezondheidsschade kleiner is door zorgmedewerkers niet te enten, en alle kwetsbaren wel. Dan is het een trade-off die het waard is.

Precies en snel gaat niet samen.

• Plenkske
[...]

Dat gebeurt al.
Probleem is gewoon dat die groep best groot is.

• Plenkske
Adlermann schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Ja. Maar dan krijg je weer wat in Nederland echt speelt. Het polderen, wat in deze situatie gewoon lobbyen is.

Als de gezondheidsschade kleiner is door zorgmedewerkers niet te enten, en alle kwetsbaren wel. Dan is het een trade-off die het waard is.

Precies en snel gaat niet samen.
Niet alleen door de lobby, de voorrang kwam wel daardoor al vond ik het op dat moment wel terecht. Ze bewezen ook dat ze het snel konden en het waren niet heel veel vaccins.

Maar waarom zorgmedewerkers voorrang moeten krijgen is toch logisch: ze hebben de meeste contacten met (mogelijk) besmette patiënten. Ze kunnen in veel gevallen geen afstand houden. Lang niet alle zorgmedewerkers hebben de volledige bescherming zoals op de IC. En ook dat is niet waterdicht.

• Drardollan
[...]

Veel ouderen zijn afhankelijk van anderen om ze te vervoeren. Maar los daarvan, er moeten wat dingen doorgenomen worden en zeker zijn dat er bijvoorbeeld medicijnoverzichten meekomen bij de vaccinatie. Het is belangrijk om de mensen te spreken, of waar mogelijk online van de juiste informatie te voorzien.

• Plenkske
[...]

Vanwege eerder genoemde redenen is dat niet handig.
Wat ik nog wil toevoegen is dat de vaccinatiebereidheid ook, waarschijnlijk, omlaag zal gaan. Mensen zullen zoiets als meer dwingend zien. Zo van: hier heb je je afspraak en zie maar dat je er bent.

• Drardollan
Adlermann schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:57:
[...]
„Maar nu is het personeelsuitval aanzienlijk lager”, zegt Kuipers. „Alleen al op de ic-afdeling van het Erasmus MC is dat getal door vaccinatie gedaald van 12 toen naar 6 procent nu. Dus bij die aantallen wordt het weliswaar hard werken, maar kunnen ziekenhuizen het aan.
https://www.telegraaf.nl/...-volhouden-dan-zijn-we-er

Dát is de reden dat we zorgmedewerkers zo snel mogelijk hebben gevaccineerd. En dat werkt, een halvering van het aantal zieken in de zorg. En dat zorgt voor meer handen aan de bedden, precies wat er nodig is.

• Drardollan
[...]

Hoe zou jij de 75+'ers noemen en alle groepen die ondertussen grotendeels een eerste prik hebben ontvangen?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:05:
[...]

[...]

Dát is de reden dat we zorgmedewerkers zo snel mogelijk hebben gevaccineerd. En dat werkt, een halvering van het aantal zieken in de zorg. En dat zorgt voor meer handen aan de bedden, precies wat er nodig is.
Hij zegt dat het van 12% naar 6% gegaan is op die specifieke afdeling, niet dat er een halvering is van het aantal zieken in de zorg.

• Drardollan
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Veel recenter en duidelijk. 1 bootje in het Suez kanaal wat dwarsligt. En moet je zien wat er nu gebeurd. Vele schepen te laat, havens die in de problemen komen, bedrijven die hun goederen niet ontvangen en uiteindelijk consumenten die of meer mogen betalen of langer moeten wachten.

Net zo onverwacht al Corona, een bootje van 400 meter wat door een beetje wind uit koers raakt. En zoiets simpels als een bootje lostrekken kost al vele dagen.

Je kan het allemaal nog zo leuk en strak plannen, als er ergens een kink in de kabel komt dan kan je weer van voren af aan beginnen.

• Adlermann
[...]

[...]

Dat was vooral in het begin zo bij de spoedeisende / ic medewerkers.

Daar werd dus idd een resourceprobleem geitnroduceerd. En dat valt dus ook onder de strategie 'zorg redden'.

Maar die bottlenecks zijn er echt niet overal. We vaccineren ook thuiszorgmedewerkers, we vaccineren medewerkers teststraten, we vaccineren huisartsen.

Het is an sich niet zo belangrijk, als er geen resourceprobleem is, om alle zorgmedewerkers te beschermen tegen covid. Je moet ervoor zorgen dat de transmissie naar anderen zo ondercontrole is, dat dus de snellere vaccinatiestrategie die gezondsheidsschade die daar opgelopen wordt 'gecompenseerd' wordt.

Het is en blijft een numbers game. Maar ok, ik heb niet de gekwantificeerde data bij de hand. Dus het kan best overal doorgerekend zijn. maar het argument wat ik ook veel hoor 'zorgmedewerkers verdienen het, omdat ze in de zorg werken' ben ik het absoluut niet mee eens. Het is hun werk. Dit hoort erbij.

Alles, maar dan ook alles om zo snel mogelijk te vaccineren met zoveel mogelijk gezondheidswinst, ook als dat betekent dat je ergens wat weer moet inleveren. Dat is niet zielig, dat is goed ontwerp.

• Drardollan
Wolly schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Hij zegt dat het van 12% naar 6% gegaan is op die specifieke afdeling, niet dat er een halvering is van het aantal zieken in de zorg.
Over de hele linie is er minder uitval:
„Maar nu is het personeelsuitval aanzienlijk lager”, zegt Kuipers.
Als voorbeeld een afdeling waar hij direct bij betrokken is.
Alleen al op de ic-afdeling van het Erasmus MC is dat getal door vaccinatie gedaald van 12 toen naar 6 procent nu.
Wellicht is het elders van 13% naar 7% of van 11% naar 6%. Ik denk dat dhr. Kuipers net wat meer weet en ziet dan wij op een forumpje. Feit is dat er, volgens de uitspraken van de expert, minder uitval is. Wat goed is voor de algehele beschikbaarheid van de zorg. Dit komt door het vaccineren. En dat is dus de reden waarom we die groep met voorrang hebben gevaccineerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 30-03-2021 12:13 ]

• Drardollan
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Drardollan op 30-03-2021 12:12 ]

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Over de hele linie is er minder uitval:

[...]

Als voorbeeld een afdeling waar hij direct bij betrokken is.

[...]

Wellicht is het elders van 13% naar 7% of van 11% naar 6%. Ik denk dat dhr. Kuipers net wat meer weet en ziet dan wij op een forumpje.
Ik weet wel zeker dat Kuipers meer weet dan wij, daarom is het ook belangrijk om zijn woorden goed te lezen en er geen dingen bij te verzinnen.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-12 00:04

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Een weekendje weg en je tandeborstel vergeten is toch echt geen ramp.

Als ik een belangrijke opdracht heb dan wordt daar uitermate zorgvuldig op gepland, wordt alles goed uitgezocht, worden scenario's doorgesproken en wordt er een risico analyse gedaan met het ontwikkelen van een plan B en een plan C.

De mate van belang dat iest goed gaat en de eventuele negatieve consequenties van falen lijken me evident anders. Ja, doen moet je het toch wat beter doen. Dat doet niks af aan het feit dat we te weinig vaccins hebben en dat juist de bottleneck is maar dan moet de rest gewoon wel goed gaan.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

PalingDrone schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:54:
Ben oprecht benieuwd wat er dan jaarlijks compleet in het honderd loopt volgens jou.
Wat loopt er bij de aanpak van de pandemie dan compleet in het honderd?
Er zijn tot nu toe meer dan 2 miljoen mensen geprikt.
Onze cijfers voor wat betreft IC-opname, doden, etc. wijken niet erg af van soortgelijke landen.

Ik heb met al die festivals te maken.
Creditcards die bouncen.
Websites die vastlopen als mensen een kaartje willen bestellen.
Hoe vaak staan je mensen niet op de lijst waar ze op hadden moeten staan? Maar onvindbaar zijn.
Hoe vaak staat er niet een vrachtwagen van Pieter Smit op een plek waar hij niet hoort, waardoor niemand er door komt.
Waterkranen dicht, maar wel € 6 vragen voor een flesje water als het 35 graden is.
Security die het systeem van de bandjes niet snapt.
Transport routes die niet deugen.
Licht dat naar beneden komt.
Teveel mensen naar 1 lokatie als daar een top-artiest optreedt.
Tent die wegwaait op Pukkelpop.
Barpersoneel dat munten in eigen zak stopt of vriendjes van drank voorziet.
Bewakers die vriendjes gratis doorlaten of gewoon cash aannemen.
Bier op (Amsterdam ArenA)
Te weinig bewakers ingezet
Auto's die niet wegkunnen na een buitje.

[ Voor 9% gewijzigd door Rzaan op 30-03-2021 12:22 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:19:
[...]

Wat loopt er bij de aanpak van de pandemie dan compleet in het honderd?
Er zijn tot nu toe meer dan 2 miljoen mensen geprikt.
Onze cijfers voor wat betreft IC-opname, doden, etc. wijken niet erg af van soortgelijke landen.

Ik heb met al die festivals te maken.
Creditcards die bouncen.
Websites die vastlopen als mensen een kaartje willen bestellen.
Hoe vaak staan je mensen niet op de lijst waar ze op hadden moeten staan? Maar onvindbaar zijn.
Hoe vaak staat er niet een vrachtwagen van Pieter Smit op een plek waar hij niet hoort, waardoor niemand er door komt.
Waterkranen dicht, maar wel € 6 vragen voor een flesje water als het 35 graden is.
Security die het systeem van de bandjes niet snapt.
Transport routes die niet deugen.
Licht dat naar beneden komt.
Teveel mensen naar 1 lokatie als daar een top-artiest optreedt.
Tent die wegwaait op Pukkelpop.
Barpersoneel dat munten in eigen zak stopt of vriendjes van drank voorziet.
Bewakers die vriendjes gratis doorlaten of gewoon cash aannemen.
Wat wil je nou zeggen ? Omdat er ergens anders dingen misgaan is het niet erg dat het met het vaccineren niet loopt ?
Tig voorbeelden opnoemen heeft weinig zin. Vooral als ze totaal niet vergelijkbaar zijn.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het heeft wel zin.
Sommigen hier doen net alsof het onbegrijpelijk is dat er een en ander misgaat.
Maar wat je ook organiseert, er gaat altijd vanalles mis.
Zelfs als je iets al 100x georganiseerd hebt.
Mijn vergelijking is bedoeld om enig inzicht te geven dat het niet alleen Hugo zijn winkel is waar veel fout gaat.

Festivals zijn enigszins te vergelijken omdat je ook in relatief korte tijd een complex geheel moet opzetten en je dan met mensen, protocollen, weersomstandigheden en weet ik veel wat te maken krijgt.

Kritiek mag, maar zaken iets meer in perspectief zien, zou een deel van de frustratie weg kunnen halen die bij sommigen leeft.

En het vaccineren loopt wel. Kan alleen nog beter.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Indoubt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:14:
Als ik een belangrijke opdracht heb dan wordt daar uitermate zorgvuldig op gepland, wordt alles goed uitgezocht, worden scenario's doorgesproken en wordt er een risico analyse gedaan met het ontwikkelen van een plan B en een plan C.
Ah, ben jij dat die bij dat ene bedrijf werkt waar nooit iets fout gaat?

Hou toch op.
We kennen toch allemaal het gescheld op toeleveranciers en klanten waar werkelijk de grootste koekenbakkers ooit werken?
Denk jij niet dat die klanten of toeleveranciers net zo over jullie praten?

In elk bedrijf of organisatie gaat vanalles mis, alleen merken we daar meestal weinig van omdat het ons niet aangaat, of omdat het niet zo'n impact heeft als AH de levering van het half gesneden bruin niet op orde heeft.

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:24:
Ik ken er nog wel meer zoals ik aangaf, maar niet van dichtbij genoeg om met zekerheid te zeggen dat ze afgelopen dagen een vaccin hebben gehad. Van deze weet ik het 100% zeker.

Geheel conform planning, met de 2 weken uitstel erin.
Het gaat me ook niet om wie gelijk heeft. In die leetijdscategorie is elke prik er eentje op de weg terug naar het normale normaal. (y)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:32:
[...]

...
Het is niet erg als er iets fout gaat. Het gaat er om hoe je het oplost ;)

• NMH

NMH

Moderator General Chat

Ik heb geen probleem met gericht vaccineren bij een dreigend capaciteitstekort. Het ging me er meer om of het ook nuttig is om nu alle huisartsen, wijkverpleegkundigen etc. ook met voorrang te vaccineren. Zoals volgens mij @MikeyMan eerder zei, we hebben nu geinvesteerd in dweilcapactiteit; tijd om de kraan dicht te draaien. Dat verkleint namelijk ook het risico op het overbelasten van de zorg.
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Hoe zou jij de 75+'ers noemen en alle groepen die ondertussen grotendeels een eerste prik hebben ontvangen?
Risicogroepen, maar we zijn er nog niet. Er wachten nog heel wat zestigers en zeventigers op hun eerste prik.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:26:
Het heeft wel zin.
Sommigen hier doen net alsof het onbegrijpelijk is dat er een en ander misgaat.
Maar wat je ook organiseert, er gaat altijd vanalles mis.
Zelfs als je iets al 100x georganiseerd hebt.
Mijn vergelijking is bedoeld om enig inzicht te geven dat het niet alleen Hugo zijn winkel is waar veel fout gaat.

Festivals zijn enigszins te vergelijken omdat je ook in relatief korte tijd een complex geheel moet opzetten en je dan met mensen, protocollen, weersomstandigheden en weet ik veel wat te maken krijgt.

Kritiek mag, maar zaken iets meer in perspectief zien, zou een deel van de frustratie weg kunnen halen die bij sommigen leeft.

En het vaccineren loopt wel. Kan alleen nog beter.
Ik dek dat jij vergeet dat de Jonge nu al wel heel vaak sorry heeft gezegd. "Het liep toch anders".
Dat is gewoon niet houdbaar meer. Ik vind het allemaal heel reactief overkomen en ik krijg niet het idee dat ze nou echt draaiboeken klaar hebben liggen.

• P_de_B
  • Niet online
eamelink schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Dan denk ik:
- Beetje knullig dat je na vier dagen pauze maar liefst vijf dagen nodig hebt om weer op gang te komen.
- Al deze dingen waren allemaal al bekend toen die 400k werd genoemd
Het gaat met name om acties die niet de overheid moet doen, maar die mensen moeten doen. Als je vlak voor het weekend zegt dat vanaf woensdag er weer geprikt kan worden werkt het - in ieder geval bij ons waar het nu volop gebeurt - niet zo dat iedereen dan woensdag kan. Die pijplijn weer vullen kost meer tijd denk ik.

Je kunt namelijk niet alle tegelijk, omdat we toch veel 1 a 2 dagen ziekzijn zien. Dat vergt planning en afstemming en dat is best lastig.

Je hebt wel gelijk hoor dat het best knullig is, maar opstarten gaat nu eenmaal met een vertraging waar de overheid ook niet altijd alles aan kan beïnvloeden denk ik.

• Indoubt

Indoubt

Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Hou toch op.
We kennen toch allemaal het gescheld op toeleveranciers en klanten waar werkelijk de grootste koekenbakkers ooit werken?
Denk jij niet dat die klanten of toeleveranciers net zo over jullie praten?

In elk bedrijf of organisatie gaat vanalles mis, alleen merken we daar meestal weinig van omdat het ons niet aangaat, of omdat het niet zo'n impact heeft als AH de levering van het half gesneden bruin niet op orde heeft.
Je snapt het blijkbaar niet. Die dingen die cruciaal zijn gaan bij ons inderdaad niet fout. Als dat wel zo is ontstaan er schades die bijna niet te overzien zijn. Het hele proces is erop geënt om dat te waarborgen.

Ik heb het niet over een broodje bij de AH, dat mag duidelijk zijn.

De toeleveranciers van ons hebben ongelimiteerde consequential damages moeten accepteren en elke stap van het proces wordt gecontroleerd. Die toeleveranciers doen daar echt niet lacherig over. Ik heb twee jaar geleden een toeleverancier uit de US gedwongen 24/7 in het weekend te werken om een onderdeel te maken en daarna is de vice president van dat bedrijf met het onderdeel als handbagage de halve wereld over gevlogen. Dat was helaas plan C. Maar plan C was wel voorhanden. Op het moment dat ik plan C in werking moet stellen wordt ogenblikkelijk plan D ontwikkeld.

Niet alles in deze wereld is vrijblijvend als het belang groot genoeg is.

Voor Nederland is het belang groot in deze kwestie. Dan mag er wel wat meer aandacht zijn voor de uitvoering. Vroeger was die capaciteit bij de overheid beter voorhanden als tegenwoordig. Een deel van de kennis, kunde en organisatiekracht is weg. Dat is erg jammer want zeker in een crisis merk je hoe belangrijk dat is. Ook daarvoor was het al merkbaar dat de overheid soms te afhankelijk is van externe partijen omdat eigen kennis en kunde is wegbezuinigd. Dat lijkt in eerste instantie gunstig qua uitgaven maar dat is het lang niet altijd als je die kennis en kunde wel nodig hebt en daarna moet inhuren.

De vaccins kunnen we nu weinig aan doen misschien maar het prikken moet dan wel optimaal gaan en niet voor extra vertraging zorgen.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja. Je kan altijd beren op de weg zien. Maar er zijn ook miljoenen mensen bereid om over een uur op een priklocatie te zijn als je ze nu opbelt.

• Indoubt

Indoubt

eamelink schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:41:
Tsja. Je kan altijd beren op de weg zien. Maar er zijn ook miljoenen mensen bereid om over een uur op een priklocatie te zijn als je ze nu opbelt.
Precies, eenvoudig om een reserve lijst te hebben.

Als ik nu gebeld zou worden zit ik binnen 5 minuten in de auto op weg naar de priklocatie.

• Drardollan
eamelink schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:41:
Op dit moment is dat nog niet nodig omdat ze nu medewerkers prikken, maar als dat klaar is ben ik helemaal voor zo'n lijst. Ik kan binnen 5 minuten op een priklokatie zijn hier, bel me en ik spring in de auto.

• Drardollan
12:55

Pfizer en BioNTech verwachten dit jaar fors meer vaccins te produceren dan ze eerder hadden voorspeld. ,,Op dit moment hebben we ons ingesteld op de productie van 2,5 miljard doses, maar in principe is er ruimte voor een verdere verhoging", zei topman Ugur Sahin van het Duitse BioNTech.

De bedrijven hadden eerder nog aangegeven dat ze dit jaar ongeveer 2 miljard doses van hun vaccin konden produceren. Mensen hebben twee doses van het middel nodig om volledig beschermd te zijn, dus met zo'n voorraad kunnen in principe een miljard mensen gevaccineerd worden.
https://www.ad.nl/binnenl...ger-controleren~a6d760d3/

• Drardollan
https://twitter.com/amsterdamumc/status/1376835687522111489
Sinds afgelopen woensdag worden hoog-risicopatiënten van Amsterdam UMC uitgenodigd om hun vaccinactie tegen het coronavirus te halen. Vandaag was Bernhard van Oranje aan de beurt en hij hoopt dat iedereen die ook een uitnodiging ontvangt, een vaccinatie komt halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUTcg5dJnzc0TYETMkgVaE5lWL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysZaUCaGRl5aGNNJZjPJDaJt.png?f=fotoalbum_large

Was er geen personeelslid in de buurt om zijn mondkapje omhoog te trekken? Of zit zijn dubbele WC bril in de weg? _O-

Serieuzer: goed om te zien en goed dat ervoor gekozen is om dit in de openbaarheid te brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 30-03-2021 14:07 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:21:
[...]

[Afbeelding]
@Rzaan Hierboven staat je antwoord, 64.000 afspraken zijn niet gemaakt.
Ik zit m'n hoofd hier over te breken waarom het niet van de grond komt. De ene zegt dat er geen vaccins zijn, dat mensen niet bellen maar ook dat de callcentres overbelast zijn.

Welke is het nu echt? want als HdJ ons heeft gezegd er een half miljoen kan verwerken per week zal er toch nog wel het een en ander moeten veranderen en verbeteren.

Wie heeft een beeld hiervan?

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:06:
Was er geen personeelslid in de buurt om zijn mondkapje omhoog te trekken? Of zit zijn dubbele WC bril in de weg? _O-

Serieuzer: goed om te zien en goed dat ervoor gekozen is om dit in de openbaarheid te brengen.
Heeft ie nou twee horloges om of is dat een of ander sierraad? :+

• Drardollan
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Ik zit m'n hoofd hier over te breken waarom het niet van de grond komt. De ene zegt dat er geen vaccins zijn, dat mensen niet bellen maar de callcentres overbelast zijn.

Welke is het nu echt? want als HdJ ons heeft gezegd er een half miljoen kan verwerken per week zal er toch nog wel het een en ander moeten veranderen en verbeteren.

Wie heeft een beeld hiervan?
Ik denk dat je alles benoemt wat er mis gaat. Een combinatie van factoren.

Bijvoorbeeld gisteren nog in het nieuws:
Vaccinatielocatie Woerden opent later dan gepland door gebrek aan vaccins
https://www.rtvutrecht.nl...r-gebrek-aan-vaccins.html

Maar ik denk dat je vooral een beetje geduld moet hebben, het gaat (net als in andere landen!) met horten en stoten. Maar er komt steeds meer gang in. Begin januari had niemand geloofd dat we nu al 200k+ prikken per week zouden kunnen zetten. Toen was 5 per dag al teveel.

• Drardollan
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Heeft ie nou twee horloges om of dat een of ander sierraad? :+
Rechts is de Nederlandse tijd en links is zijn messenger watch van Soros volgens mij. Als er Bildenberg of Soros na overleg met Bill Gates besloten heeft om 5G massavernietiging in te zetten krijgt hij dat op dat geheime apparaat binnen. Dan weet hij dat hij moet wegduiken.

Maar graag niet doorvertellen, dat is geheim.

• RodeStabilo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:09:
Maar ik denk dat je vooral een beetje geduld moet hebben, het gaat (net als in andere landen!) met horten en stoten. Maar er komt steeds meer gang in. Begin januari had niemand geloofd dat we nu al 200k+ prikken per week zouden kunnen zetten. Toen was 5 per dag al teveel.
Ik hoop het. Maar neem nou bv de USA. Wat ik begreep hadden ze begin januar niet eens een plan, maar sinds Biden aan de macht is zie ik allemaal hosanna-berichten waar je gewoon jaloers van wordt. Wat die wegenten op een dag....!

Natuurlijk speelt de lokale distributie daarvan een rol maar dan nog is het indrukwekkenid.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoog risico? Berhhard van Oranje? Als in; voor het voortbestaan van de monarchie ofzo :?

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:14:
Hoog risico? Berhhard van Oranje? Als in; voor het voortbestaan van de monarchie ofzo :?
Hij lijdt aan diverse ernstige ziekten. Zie voor details de Story, Privé etc.

• RodeStabilo
  • Niet online
Hij heeft lymfeklierkanker gehad. Zal daardoor wel in een hogere risicodoelgroep terecht zijn gekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 30-03-2021 14:19 ]

• Drardollan
Beter even lezen voor je dingen gaat roepen die je niet sieren. Hij heeft een rijke medische geschiedenis waaronder lymfeklierkanker. Het is nergens voor nodig om zo met afgunst te reageren.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

En dan 50% van de vaccinatie slots die ongebruikt blijft omdat mensen niet op komen dagen en te lui zijn om af te bellen, of de brief niet hebben ontvangen.
Laat staan dat je gepersonaliseerde brieven moet laten printen etc.

Klinkt ook niet echt als een goede oplossing.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Drardollan
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:13:
[...]
Ik hoop het. Maar neem nou bv de USA. Wat ik begreep hadden ze begin januar niet eens een plan, maar sinds Biden aan de macht is zie ik allemaal hosanna-berichten waar je gewoon jaloers van wordt. Wat die wegenten op een dag....!

Natuurlijk speelt de lokale distributie daarvan een rol maar dan nog is het indrukwekkenid.
Totaal andere cultuur en vooral grote beschikbaarheid van vaccins. Dat haalt 2 grote problemen weg die wij wel kennen. In Amerika wordt er niet gepraat of je een vaccin wil of dat de werkgever dit mag eisen. Daar gebeurd het gewoon en heb je niets te willen, tenzij je op straat wil staan.

Maar je moet dat niet zo negatief zien, als de US straks klaar is betekent het dat er vele vaccins overblijven die nu nog naar de US gaan.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12 15:11

s3n

RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Heeft ie nou twee horloges om of is dat een of ander sierraad? :+
Volgens mij een Whoop (https://www.whoop.com/).
Kost best wat per maand, hebben sporters vaker

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Beter even lezen voor je dingen gaat roepen die je niet sieren. Hij heeft een rijke medische geschiedenis waaronder lymfeklierkanker. Het is nergens voor nodig om zo met afgunst te reageren.
Misschien handig om dat soort dingen in de tweet of in de quote te zetten.

Interesseert mij persoonlijk geen reet wie ze die spuiten geven, als ze maar opschieten. Van enige afgunst is dan ook zeker geen sprake, was een vraag op basis waarvan hij een hoog risico zou zijn. En ik lees inderdaad niet de story en de prive. 8)7

Dat gezegd hebbende; mijn veel oudere schoonmoeder met kanker, of mijn nog veel oudere oom met nierdialyse, hebben nog geen uitnodiging gezien. Dus ja; zo'n plaatje verbaast me.

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:26:
[...]
Misschien handig om dat soort dingen in de tweet of in de quote te zetten.
Sorry, voor mij was dat algemene/parate kennis :o
En nee, ik lees en kijk die roddel meuk ook niet. Maar soms vang ik wel eens iets op ;)
Dat gezegd hebbende; mijn veel oudere schoonmoeder met kanker, of mijn nog veel oudere oom met nierdialyse, hebben nog geen uitnodiging gezien. Dus ja; zo'n plaatje verbaast me.
Hoe oud is prins Bernard en hoe oud is je schoonmoeder? Ik vermoed dat daar het verschil zit (AZ tot 65 jaar, je kent het verhaal).

[ Voor 21% gewijzigd door Drardollan op 30-03-2021 15:11 ]

• Drardollan
Sterfgevallen

Eén positieve ontwikkeling is er overigens wel te benoemen. Opnieuw overleden minder ouderen aan het virus. Onder 80-plussers die afgelopen week positief testten op het virus werden 48 coronasterfgevallen geregistreerd. Dat waren er vier weken geleden nog 111, en acht weken geleden 183. Bij deze groep is het vaccinatieproces al vergevorderd.
https://www.ad.nl/binnenl...ers-in-het-rood~a369b4fc/

Los van alle strategie discussie. De vaccins werken uitermate goed, van 183 naar 48. En de komende weken zal dat nog veel dichter naar de 0 zakken.

• Wolly
  • Niet online
Uit een RIVM model gepubliceerd op 24 maart 2021:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ExutcZ0W8AY2toZ?format=jpg&name=900x900

Bron

Het vaccineren van healthy adults geeft dus bijna dezelfde cijfers als de drie scenario's die erboven staan :?

[ Voor 11% gewijzigd door Wolly op 30-03-2021 16:00 ]

• Drardollan

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-12 15:16
Hoppa, vandaag volgens Corona dashboard 61.282 prikken gezet (verschil gister en vandaag) :)

@Drardollan je was me net voor met de cijfers van vandaag ;)

[ Voor 26% gewijzigd door PEBKAC op 30-03-2021 15:39 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nog niet genoeg voor die half miljoen, maar gaat de goede kant op. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Sorry, voor mij was dat algemene/parate kennis :o
En nee, ik lees en kijk die roddel meuk ook niet. Maar soms vang ik wel eens iets op ;)
Zonder roddelmeuk te lezen had je ook kunnen weten dat hij uberhaupt niet in de lijn van troonopvolging staat

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-12 18:34
RodeStabilo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Daar heb je heel veel private partijen die er veel winst op maken. Dat helpt heel erg in dingen heel snel te laten gaan :P

[removed]

• Drardollan
Gonadan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Nog niet genoeg voor die half miljoen, maar gaat de goede kant op. :)
Niet de huid verkopen voor de beer geschoten is ;)

Hopelijk gaan we nu richting de 80k+ per dag, dan komen getallen van 500k per week in beeld.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:44
Wat mijn verbaast is dat mijn vader van bijna 66 met COPD nog steeds geen uitnodiging heeft gehad.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sunri5e schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:56:
Wat mijn verbaast is dat mijn vader van bijna 66 met COPD nog steeds geen uitnodiging heeft gehad.
Die valt niet binnen de categorie hoog-risico, en ook niet binnen de groep 60-64. Dus dat is volgens de communicatie van de overheid te verklaren dat hij nog geen uitnodiging gehad heeft.

https://www.rivm.nl/covid...ng-medische-risicogroepen

Op leeftijd zijn ze nog met de groep > 70 bezig.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 30-03-2021 15:59 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Sunri5e
Woy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Die valt niet binnen de categorie hoog-risico, en ook niet binnen de groep 60-64. Dus dat is volgens de communicatie van de overheid te verklaren dat hij nog geen uitnodiging gehad heeft.

https://www.rivm.nl/covid...ng-medische-risicogroepen

Op leeftijd zijn ze nog met de groep > 70 bezig.
Is dat niet vreemd? Ik heb het idee dat als hij het krijgt hij het loodje legt.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sunri5e schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat je dat zo ervaart, maar de gezondheidsraad heeft dit zo geadviseerd. Ze zullen daar wel een risico afweging gemaakt hebben. Ik hoop ieder geval voor je dat hij alsnog snel uitgenodigd wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Drardollan
[...]

Er moeten keuzes gemaakt worden. Het is onmogelijk om alles direct op te lossen en het voor iedereen goed te doen. Ik kan nog wel 10 groepen noemen waarvan ik vind dat ze voorrang moeten hebben. Maar zo werkt het niet, dan heeft iedereen voorrang.

Het huidige plan is er overigens niet op gebaseerd om het aantal overledenen omlaag te brengen, hoe cru dat misschien ook klinkt. De enige doelen van dit moment zijn zorgen dat het aantal opnames omlaag gaat en er voldoende personeel aan de bedden staat.

En ja, dat betekent dat jouw vader een risico loopt. Een risico wat hij deels zelf kan beperken door de maatregelen zo goed mogelijk op te volgen en waar mogelijk uit te breiden met extra, zelfgekozen, maatregelen (ik denk aan een beter mondkapje, meer afstand houden, minder drukte opzoeken, etc.).

Dat is niet leuk en geen fijne situatie, ik denk dat iedereen dat graag anders had gezien. Het is taai voor iedereen.

• Plenkske
Wolly schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:16:
Uit een RIVM model gepubliceerd op 24 maart 2021:

[Afbeelding]

Bron

Het vaccineren van healthy adults geeft dus bijna dezelfde cijfers als de drie scenario's die erboven staan :?
Als ik het goed begrijp is het uitgangspunt de huidige epidemiologische situatie. "No vaccination at all" is wat het model geeft als er niet gevaccineerd wordt in de komende ??? tijd. Over hoeveel tijd hebben we het hier ? Ik denk dat dit wel van belang is, want als je bv. vandaag iemand vaccineerd dan heeft die pas over ongeveer 10-14 dagen enige bescherming.

Maargoed, ze stellen dus bij geen vaccinaties dat er 14.437 mensen op de IC belanden.
Daarna geeft scenario "old to young" het beste resultaat: 6.306 mensen op de IC.
Maar het is een best klein verschil met het niet vaccineren van "healthy adults": 6.553 op IC.

Ik vraag me dus af hoe dit model werkt en dan vooral de tijdspanne. Het maakt bij vaccineren nogal uit of dit nu gaat over de komende 3 maanden of 6 maanden bv. Vanwege aantal beschikbare vaccins en de werking van de vaccins.
Ook zie ik dat het model uitgaat van afnemende maatregelen, maar er staat weer niet bij in hoeveel tijd en of dit nou direct alle maatregelen zouden zijn ?

• ijdod
  • Laatst online: 28-12 13:52
Plenkske schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Niet alleen door de lobby, de voorrang kwam wel daardoor al vond ik het op dat moment wel terecht. Ze bewezen ook dat ze het snel konden en het waren niet heel veel vaccins.

Maar waarom zorgmedewerkers voorrang moeten krijgen is toch logisch: ze hebben de meeste contacten met (mogelijk) besmette patiënten. Ze kunnen in veel gevallen geen afstand houden. Lang niet alle zorgmedewerkers hebben de volledige bescherming zoals op de IC. En ook dat is niet waterdicht.
Waterdicht genoeg dat de meeste besmettingen in de ziekenhuizen onder personeel, van buiten komt. Maar idd, dat is slecht een deel van het zorgpersoneel, en idd wel de groep die zeker in de eerste golf beter toegerust was qua pbm.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Uit de analyses is naar voren gekomen dat COPD geen complicatie die relevant is voor het verergeren van het corona risico vziw.

PSN

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:52:
Niet de huid verkopen voor de beer geschoten is ;)
Je hoeft niet overal tegenin hè. Ik wil ook wel weer eens niet kritisch doen en wat positiever klinken. :P
Hopelijk gaan we nu richting de 80k+ per dag, dan komen getallen van 500k per week in beeld.
Hopelijk is het nu ook gewoon klaar met dat gedoe omtrent leveringen en bijwerkingen en kan men blijven doorpakken. Willen we nog een beetje los kunnen in het voorjaar dan wil je de pensionado's toch wel z.s.m. gevaccineerd hebben. Die groep gaat straks net zo los als de jeugd maar zijn wél degenen die op de IC komen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Drardollan
Gonadan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Je hoeft niet overal tegenin hè. Ik wil ook wel weer eens niet kritisch doen en wat positiever klinken. :P
Sorrryyy haha :>

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-12 19:46
YakuzA schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Uit de analyses is naar voren gekomen dat COPD geen complicatie die relevant is voor het verergeren van het corona risico vziw.
Mijn vader met COPD wel een uitnodiging van het ziekenhuis gekregen. Misschien ligt het eraan in welke fase je van COPD zit.

2de grootste groep op de IC is ook mensen met COPD, na diabetes.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Joker op 30-03-2021 18:21 ]

• Dennis1812
  • Laatst online: 22:16

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Er moeten keuzes gemaakt worden. Het is onmogelijk om alles direct op te lossen en het voor iedereen goed te doen. Ik kan nog wel 10 groepen noemen waarvan ik vind dat ze voorrang moeten hebben. Maar zo werkt het niet, dan heeft iedereen voorrang.

Het huidige plan is er overigens niet op gebaseerd om het aantal overledenen omlaag te brengen, hoe cru dat misschien ook klinkt. De enige doelen van dit moment zijn zorgen dat het aantal opnames omlaag gaat en er voldoende personeel aan de bedden staat.

En ja, dat betekent dat jouw vader een risico loopt. Een risico wat hij deels zelf kan beperken door de maatregelen zo goed mogelijk op te volgen en waar mogelijk uit te breiden met extra, zelfgekozen, maatregelen (ik denk aan een beter mondkapje, meer afstand houden, minder drukte opzoeken, etc.).

Dat is niet leuk en geen fijne situatie, ik denk dat iedereen dat graag anders had gezien. Het is taai voor iedereen.
Als het op opnames gaat ipv overlijdens. Waarom worden verpleeghuizen en zelfs hospices dan ingeënt? Dat zijn over het algemeen juist mensen die niet meer ingestuurd worden.
Overigens vind ik een hospice bewoner inenten echt enorme onzin maar dat is mijn mening.
Puur op opnames zou je de groep vanaf een jaar of 55/60 en BMI 35+ eerst moeten pakken.
Het lijkt dus wel degelijk gericht op overlijdens voorkomen? Want een 90+er ga je ook niet meer op de IC leggen en die zijn als eerste ingeënt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• P_de_B
  • Niet online
Mensen in verpleeghuizen wonen daar niet om dood te gaan hoor.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:11:
Volgens mij is dit onjuist. De Gezondheidsraad heeft haar advies gegeven op basis van het voorkomen van zoveel mogelijk gezondheidsschade:
Omdat de meeste gezondheidswinst is te behalen bij de prioritaire doelgroep van ouderen vanaf 60 jaar adviseren wij u om ten minste 90% van de vaccins te alloceren voor het vaccineren van deze groep. Hoewel het duidelijk is dat er veel vraag is naar het inspelen op knelpunten, door vaccinatie van beroepsgroepen in de zorg en mogelijk ook daarbuiten, is het advies om hier per tijdsperiode niet meer dan de resterende 10% van de vaccins voor te alloceren, en dit alleen te doen als er echte knelpunten dreigen te ontstaan bij het in stand houden van de zorg. Dit geldt ook voor de medewerkers in de langdurige zorg.
Kort gezegd: zoveel mogelijk ouderen vaccineren omdat die het kwetsbaarst zijn. Per oudere red je misschien wat minder levensjaren, maar omdat je er zoveel kan redden levert het toch het meeste op. Vaccineren van zorg personeel alleen als daar echte knelpunten zijn.

Onder druk van de zorglobby heeft de minister besloten om toch meer zorgmedewerkers te vaccineren; misschien omdat er toch knelpunten verwacht werden, misschien tegen het advies in.

Verlagen van de druk op de zorg is een bij-effect van de huidige strategie, maar niet het primaire doel.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Puur op opnames zou je de groep vanaf een jaar of 55/60 en BMI 35+ eerst moeten pakken.
Die worden ook al voorgetrokken en met AZ geprikt vziw.
Iig de <65

PSN

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:19
Rzaan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:00:
Misschien zouden Nederlanders eens wat minder moeten zeiken.
We gaan gelijk op met de meeste landen in Europa.
Het is een organisatie die we nog nooit eerder mee hebben gemaakt.
Ja, er gaat vanalles mis, maar termen als 'mijn bloed gaat koken' is BNN-Vara-kinderachtige prietpraat.
Nederland liep kans op miljoenen Oxford-vaccins mis
De Universiteit van Oxford heeft Nederland al in een vroeg stadium van de pandemie gevraagd om te investeren in zijn coronavaccin. Premier Rutte en het ministerie van VWS kregen dit verzoek in april 2020 van Oxford onder ogen en er zijn daarna gesprekken geweest, maar een deal kwam er uiteindelijk nooit. Als dat wel zo was geweest, dan had Nederland nu waarschijnlijk veel meer AstraZeneca-vaccins gehad.
https://nos.nl/artikel/23...n-oxford-vaccins-mis.html

Wat ik zeg, gepruts! En de EU allemaal zo trots dat ze 5 dollar per dosis korting eruit hebben kunnen onderhandelen, maar denken aan voorrang? Nee, wat is dat?
Het tekent de Brusselse spaarzaamheid en voorzichtigheid, die je ook zag in de onderhandelingen met de farmabedrijven. De Amerikaanse overheid sloot vlotte leveringsdeals waarbij de prijs per vaccin er minder toe deed dan snelle levering mét voorrang. Aansprakelijkheidsrisico’s werden met graagte door de Amerikaanse overheid overgenomen, de grens tussen staat en bedrijfsleven vervloeide. In de EU liep dit anders. Financiële discipline en een duidelijke afbakening van aansprakelijkheid tussen bedrijven, staat en burgers waren in Brussel de leidende principes.

Sandra Gallina, de EU-onderhandelaar die de vaccins aankocht, zei begin februari tijdens een hoorzitting in het Europarlement: „In mijn wereld groeit geld niet aan de bomen”. En burgers moeten naar de rechter kunnen stappen als een vaccin niet blijkt te deugen, zei ze. Je ziet het terug in de prijzen die worden betaald. Politico maakte op uit documenten dat de Amerikanen zo’n 4 dollar voor een AstraZeneca-vaccin betalen, de EU minder dan 2 dollar. Voor een Pfizer/BioNTech-vaccin betalen de Amerikanen 20 dollar, de EU minder dan 15.
https://www.nrc.nl/nieuws...het-coronabeleid-a4037454

En nu zegt iedereen wel dat andere landen met het zelfde probleem zitten maar dat is je reinste onzin. In de VS zijn al 145 miljoen vaccinaties gezet, India 60 miljoen en in de UK meer dan 30 miljoen. En als ik dan lees dat men in de UK het voor elkaar krijgt om tussen de 300.000 en 800.000 (acht honderd duizend) prikken per dag te zetten, en dat in NL de prikkers gewoon zitten te duimen draaien dan vind ik dat ik alle recht heb om hierover te klagen.

Misschien moeten ze bij de GGD het schema dwingend maken: Als je vrijdag nog niet 400.000 prikken hebt gezet werk je in het weekend verplicht door. Moet je zien hoe snel er afspraken worden geregeld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dennis1812
  • Laatst online: 22:16

Dennis1812

Amateur prutser

P_de_B schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:41:
Mensen in verpleeghuizen wonen daar niet om dood te gaan hoor.
Hospice wel.
En eens. Maar worden meestal ook niet ingestuurd dus geven weinig druk op de ICs.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:04
PalingDrone schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:
N.a.v. de posts van @alexbl69 en @YakuzA nog even gecheckt maar er wordt gewoon alles via de telefoon gevraagd, inclusief BSN.

De manier waarop onze overheid met privacygevoelige gegevens omgaat is echt om te janken.
Wat is er mis met een check op geboortedatum, een uniek nummer op die brief en de laatste getallen van je BSN?
Eventueel kan er dan nog een adres geverifieerd worden en je hebt die unieke persoon voor je op het scherm, afspraakslot doorgeven, vinkje zetten en klaar. Bevestigingsmailtje naar het doorgegeven mailadres en de boel is rond.
Nu krijg je dus dat alles gespeld moet worden en daarna nog eens gecheckt dat duurt wel even, hoewel er in die brief staat dat je alles bij de hand moet hebben incl. BSN maar iedereen weet dat er ladingen mensen zijn die tijdens het gesprek nog dingen vergeten zijn, nog even wat moeten opzoeken of halverwege vastlopen (of het systeem er uit klapt c.q. hangt op een verkeerde invoer)
Echt een organisatorisch drama op deze manier en het zou mij niks verbazen wanneer je als medewerker soms maar 2 afspraken kan maken in een uur.
De check die jij voorstelt is in zoverre iets mis mee dat het in ieder geval niet mag volgens de regelgeving. Vaccineren is een geneeskundige handeling en dus is het verplicht om er naar te vragen en dit ook te registreren.
Voor wat betreft het organisatorische drama is dat niet iets dat ik herken van de verhalen die ik om me heen hoor van familie en collega's. Vooralsnog is iedereen waarvan ik hoor vol lof over de professionaliteit, vriendelijkheid en de tijd die men neemt om alles toe te lichten.
Mijn moeder zat bijv een beetje met vervoer (Lisse naar Leiden) maar kreeg keurig informatie waar ze dat twee weken vantevoren kan aanvragen waarna ze thuis opgehaald wordt en ook weer thuis gebracht wordt.
Gaat ze toch met het OV dan zijn er pendelbussen vanaf het centraal station naar de locatie.

Er zal heus her en der wat mis gaan maar dat het dramatisch gaat lijkt me flink overdreven.
Lekker boeiend ook of iemand twee afspreken of meer kan maken. Zolang je niet weet hooeveel mensen de telefoon opnemen zegt dat immers niks. Twee telefonistes met twintig afspraken per uur maken netto nog steeds minder afspraken dan vijfentwintig telefonistes die er twee per uur doen.

PS
Veel succes met een email naar mijn moeder, die heeft geen PC en volgens eigen zeggen geen internet op haar mobiel maar alleen whatsapp.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-12 16:10
Ramon schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:08:

En nu zegt iedereen wel dat andere landen met het zelfde probleem zitten maar dat is je reinste onzin. In de VS zijn al 145 miljoen vaccinaties gezet, India 60 miljoen en in de UK meer dan 30 miljoen. En als ik dan lees dat men in de UK het voor elkaar krijgt om tussen de 300.000 en 800.000 (acht honderd duizend) prikken per dag te zetten, en dat in NL de prikkers gewoon zitten te duimen draaien dan vind ik dat ik alle recht heb om hierover te klagen.
Ik vind het ook enorm frustrerend, het schiet voor geen ene meter op. Maar de VS en UK exporteren 0,0. Wij als EU hebben al 77 miljoen (waarvan 10 miljoen naar de UK, waar we niks voor terugkrijgen) vaccins over de Europese landsgrenzen gebracht. Als we een EU first aanpak hadden gedaan, stonden we er beter voor.

Maar goed, je mag hier ook wel naar de overheid kijken. Wij passen ons al een jaar aan, je zou verwachten dat de overheid hun zaken dan ook op orde heeft zodat we zo snel mogelijk weer terug kunnen naar een (enigzins) normale samenleving. Vanaf april 2020 was de insteek dat vaccins ons zouden gaan helpen. Echter laat de overheid overal steken vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door TheRicolaa10 op 30-03-2021 20:28 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-12 18:27
Ramon schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Misschien moeten ze bij de GGD het schema dwingend maken: Als je vrijdag nog niet 400.000 prikken hebt gezet werk je in het weekend verplicht door. Moet je zien hoe snel er afspraken worden geregeld.
Er wordt in het weekend gewoon geprikt hoor. Of je in het weekend een afspraak voor prikken kunt maken weet ik niet.

Maar volgens rijksoverheid.nl wel:
U maakt een afspraak voor de inenting tegen corona door te bellen met het landelijk belcentrum van de GGD. Het belcentrum is 7 dagen per week open: van 8.00 tot 20.00 uur. U vindt het telefoonnummer in de uitnodiging voor de vaccinatie die u per post krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door henkzelf op 30-03-2021 20:48 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Sunri5e
Mr.Joker schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:20:
[...]

Mijn vader met COPD wel een uitnodiging van het ziekenhuis gekregen. Misschien ligt het eraan in welke fase je van COPD zit.

2de grootste groep op de IC is ook mensen met COPD, na diabetes.
Wat is zijn leeftijd?

• ninjazx9r98
Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:17:
[...]

Hospice wel.
En eens. Maar worden meestal ook niet ingestuurd dus geven weinig druk op de ICs.
Dat mensen een vaccinatie aangeboden krijgen wil nog niet zeggen dat ze die ook nemen.
Afgelopen weekend is onze buurman van 90 thuis overleden na een aantal maanden ziekbed. Heeft een uitnodiging gekregen maar daar in overleg met de huisarts en familie geen gebruik van gemaakt.

• 418O2
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Dat mensen een vaccinatie aangeboden krijgen wil nog niet zeggen dat ze die ook nemen.
Afgelopen weekend is onze buurman van 90 thuis overleden na een aantal maanden ziekbed. Heeft een uitnodiging gekregen maar daar in overleg met de huisarts en familie geen gebruik van gemaakt.
GGD's: misschien callcentercapaciteit uitbreiden - https://nos.nl/l/2374666#UPDATE-container-52100817

Daar stellen ze dat er een hogere vaccinatie bereidheid was in de huidige groep

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
We hadden ons vorig jaar toch zo goed voorbereid op het vaccineren? Dat blijkt dus gewoon onzin.

• ninjazx9r98
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:46:
[...]

GGD's: misschien callcentercapaciteit uitbreiden - https://nos.nl/l/2374666#UPDATE-container-52100817

Daar stellen ze dat er een hogere vaccinatie bereidheid was in de huidige groep
Daar heeft onze buurman niet zoveel aan, of quote je een ander bericht dan je dacht? ;)

• 418O2
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Daar heeft onze buurman niet zoveel aan, of quote je een ander bericht dan je dacht? ;)
Nee. Wat ik zeg is dat het niet vaak wordt geweigerd/vanaf wordt gezien. Althans, minder vaak dan gedacht.
Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.