• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:13
Pijnlijk deze rapportage van Nieuwsuur:

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Nee. Wat ik zeg is dat het niet vaak wordt geweigerd/vanaf wordt gezien. Althans, minder vaak dan gedacht.
Hoeveel mensen in een verpleeghuis denk je dat een brief krijgen en moeten bellen naar een callcentrum voor de afspraak? Hospice durf ik niet te zeggen of ze een brief krijgen maar het ging over verpleeghuizen en hospices waar volgens sommigen vaccinaties "verspild" worden.
Toegegeven, onze buurman van 90 was thuis en niet in een hospice, kreeg wel vergelijkbare zorg, maar ook die zat niet in de groep waar dat bericht het over heeft.
Je gooit zaken door elkaar die niet bij elkaar horen.
Ook in verpleeghuizen wordt overigens niet iedereen gevaccineerd. De toestemming wordt niet door iedere patient of wettelijk vertegenwoordiger gegeven.
Geen idee van percentages, weet van m'n vrouw die daar werkt dat het zo is maar meer dan dat hoef ik ook niet te weten.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Misschien dat ik dat ergens heb gemist of verkeerd begrepen heb, maar je krijgt toch gewoon een uitnodiging voor een vaccinatie en maakt met dat in de hand een afspraak. Ik begrijp niet echt hoe dat mis kan gaan of mis ik iets? Ik zag André Rouvoet van de GGD ergens (ik weet niet precies waar meer, volgens mij de TG) zeggen dat het komt doordat 86.000 mensen op één dag bellen en dat hij mensen oproept meer te spreiden. Hoe moeten mensen dat inschatten?

[ Voor 33% gewijzigd door Soccer98 op 30-03-2021 22:49 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
Morgen weer een stop op AZ? Of een beperking op leeftijd?

Iets in mij zegt dat het over en uit is voor AZ....

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-12 19:46
54

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:25:
[...]

De check die jij voorstelt is in zoverre iets mis mee dat het in ieder geval niet mag volgens de regelgeving. Vaccineren is een geneeskundige handeling en dus is het verplicht om er naar te vragen en dit ook te registreren.
Voor wat betreft het organisatorische drama is dat niet iets dat ik herken van de verhalen die ik om me heen hoor van familie en collega's. Vooralsnog is iedereen waarvan ik hoor vol lof over de professionaliteit, vriendelijkheid en de tijd die men neemt om alles toe te lichten.
Mijn moeder zat bijv een beetje met vervoer (Lisse naar Leiden) maar kreeg keurig informatie waar ze dat twee weken vantevoren kan aanvragen waarna ze thuis opgehaald wordt en ook weer thuis gebracht wordt.
Gaat ze toch met het OV dan zijn er pendelbussen vanaf het centraal station naar de locatie.

Er zal heus her en der wat mis gaan maar dat het dramatisch gaat lijkt me flink overdreven.
Lekker boeiend ook of iemand twee afspreken of meer kan maken. Zolang je niet weet hooeveel mensen de telefoon opnemen zegt dat immers niks. Twee telefonistes met twintig afspraken per uur maken netto nog steeds minder afspraken dan vijfentwintig telefonistes die er twee per uur doen.

PS
Veel succes met een email naar mijn moeder, die heeft geen PC en volgens eigen zeggen geen internet op haar mobiel maar alleen whatsapp.
Moet het volledige BSN dan over de telefoon? Daar ging het mij meer om.

Helemaal prima dat men rustig de tijd neemt om alles, zeker aan de oudere doelgroep, rustig uit te leggen, had bij mijn familielid ook het idee dat dit zo was, vriendelijk en behulpzaam.
Het probleem zit ook niet aan die kant maar aan de sturende, wanneer er door de Jonge opgemerkt wordt dat er leegte was op de vaccinatieplekken dan gaat er organisatorisch toch echt wat mis.
Al was het alleen maar door capaciteitstekort, hoe ouder de doelgroep hoe meer tijd een call kost over het algemeen. Blijkbaar is er een groot verschil tussen wat de telefoonploeg aan kan en de prikploeg waarbij we (gelukkig) deze keer niet hoefden te wachten op vaccins.
De prikcapaciteit zal inmiddels wel voldoende zijn, daar is al ruimschoots aan gewerkt de afgelopen maanden en op veel plaatsen staan al flinke tenten.
De generatie die nu aan de beurt is is ook wel een vrij grote maar dat is al zo'n 70 jaar bekend dus wanneer je dan nu prikruimte over hebt gaat er toch ergens iets behoorlijk scheef.

Puur uit eigenbelang wil ik ook gewoon dat het opschiet, blijkbaar zijn mooi weer en "voldoende vaccins in de bevolking" de enige manieren om een einde aan deze hele situatie te maken. Zorg dan ook dat het een beetje vlot gaat en dat er geen berichten naar buiten komen over lege of heel rustige priklocaties.
Ik ga daar rustig een dagje in de auto zitten te wachten om de prik aan te nemen van een no-show en op die parkeerplaats zal ik vast niet de enige zijn.

Valt mij trouwens nog mee dat de overheid geen hippe Whatsapp optie verzonnen heeft om afspraken te plannen ;)

PS
Ben al lang blij dat mijn 74 jarige familielid alleen Signal gebruikt, allergisch is voor FB of WA, al 25 jaar internet via XS4all en eerder mailde dan ik, sterker nog, heeft al in de '5,25" floppy tijd' een computercursus gedaan. Was even vergeten dat er ook nog ladingen mensen zijn met WA zonder internet ;).

• ninjazx9r98
  • Nu online
Soccer98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:46:
Misschien dat ik dat ergens heb gemist of verkeerd begrepen heb, maar je krijgt toch gewoon een uitnodiging voor een vaccinatie en maakt met dat in de hand een afspraak. Ik begrijp niet echt hoe dat mis kan gaan of mis ik iets? Ik zag André Rouvoet van de GGD ergens (ik weet niet precies waar meer, volgens mij de TG) zeggen dat het komt doordat 86.000 mensen op één dag bellen en dat hij mensen oproept meer te spreiden. Hoe moeten mensen dat inschatten?
Lastige is natuurlijk dat iedereen belangen heeft en dus z'n straatje moet vegen. De waarheid zal ergens in het midden liggen en komt misschien wel nooit helemaal boven tafel.
Je krijgt inderdaad een brief en moet dan zelf een afspraak maken. Met m'n moeder ging dat ongeveer zo:
Brief komt binnen op haar oude adres, een en ander heeft elkaar net gekruist dus geen kwade opzet of blunders. Wij waarschuwen haar, brief moet eraan komen hou het in de gaten. Allerlei smoesjes, AZ in het nieuws enz dus het duurt allemaal even. Dan heeft ze de brief in handen op een vrijdag en is het dus weekend. Van de oude stempel dus bellen doe je tijdens kantooruren en je let ook op lunchtijd. De 8 tot 8 in de brief boeit uiteraard niet. Dan ga je maandag bellen met een brief die een ruime week oud is en je verbazen dat je best lang moet wachten
Ja ma, al die mensen die de brief kregen in de tijd dat jij getreuzeld hebt hebben al een afspraak gemaakt en zijn je nu voor :p

Wat dat betreft heeft ze aan spreiding gedaan zou je denken maar neem een hele vracht van die lui en ze bellen ineens allemaal tussen 10:00 en 12:00 of 14:00 en 16:00
Zuig het uiteraard uit m'n duim dat velen het zo doen maar het zou me niet verbazen als ik zo wat verhalen om me heen hoor.
Als hier de brief binnenkomt hang ik iig direct aan de telefoon.
PalingDrone schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:17:
[...]

Moet het volledige BSN dan over de telefoon? Daar ging het mij meer om.
De zorgverlener moet registreren en dat lijkt me logischerwijs alleen te kunnen door het nummer zelf door te geven. Je belt ook zelf ergens naar toe dus neemt zelf het initiatief, je hebt niet ineens iemand aan de lijn die daar onverwachts om vraagt.
Controle op de laatste paar cijfers lijkt me ook lastig want hoeveel moet je er nemen voor een goede veilige controle?
Ik lees net dat er zo'n 25 tot 30 miljoen zijn uitgegeven en nog 54 miljoen vrij zijn ( 9 nummers of 8 met voorloopnul en voldoet aan de elfproef )
Met 3 cijfers heb je 1.000 en met 4 heb je 10.000 mogelijkheden (elfproef even daargelaten) op zoveel miljoenen, ik heb geen idee wat voor risico dat eventueel inhoudt. Het volledige nummer is in ieder geval uniek of zou dat moeten zijn en betere/veiliger dan een deel dat niet uniek is.

Dat het moet start overigens hier:
https://www.rijksoverheid...gegevens-coronavaccinatie
https://www.rijksoverheid...nummer-bsn/bsn-in-de-zorg

[ Voor 25% gewijzigd door ninjazx9r98 op 30-03-2021 23:39 ]

Verwijderd

Drardollan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:57:
Morgen weer een stop op AZ? Of een beperking op leeftijd?

Iets in mij zegt dat het over en uit is voor AZ....
Dat laatste vermoed ik.. We hebben ze voorlopig nodig, maar met vermoedelijk al 9 doden in Duitsland onder "jonge" vrouwen... Verwacht ik wel snel een stop op lage leeftijden. Daar is het vaccin zo lijkt het bijna gevaarlijker dan corona zelf.

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Dat laatste vermoed ik.. We hebben ze voorlopig nodig, maar met vermoedelijk al 9 doden in Duitsland onder "jonge" vrouwen... Verwacht ik wel snel een stop op lage leeftijden. Daar is het vaccin zo lijkt het bijna gevaarlijker dan corona zelf.
Een stop op geslacht (deze zin is wat krom) zou ik eerder verwachten. Maar het ziet er idd niet goed uit voor AZ met dit soort publiciteit.
"AZ, alleen voor echte mannen"

• ninjazx9r98
  • Nu online
[...]

Als 200 sinds vandaag ongeveer net zoveel is als 9 dan zog het vaccin inderdaad gevaarlijker kunnen zijn....
https://www.statista.com/...deaths-by-gender-germany/
40 - 49 = 130 overleden
30 - 39 = 49 overleden
20 - 29 = 20 overleden
Toch wel een ruime factor 20 verschil onder de 50 op een bierviltje puur op getallen zonder te kijken naar andere zaken (bijv hoeveel vaccins gezet vs hoeveel zieken).
Voor 50 - 59 is het zelfs 558 overledenen.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:47:
[...]

Als 200 sinds vandaag ongeveer net zoveel is als 9 dan zog het vaccin inderdaad gevaarlijker kunnen zijn....
40 - 49 = 130 overleden
30 - 39 = 49 overleden
20 - 29 = 20 overleden
Toch wel een ruime factor 20 verschil onder de 50 op een bierviltje puur op getallen zonder te kijken naar andere zaken (bijv hoeveel vaccins gezet vs hoeveel zieken).
Belangrijk om mee te nemen dat er alternatieve vaccins zijn die deze permanente bijwerking niet hebben. Dat maakt ook nog een verschil in de afweging denk ik.

Verwijderd

[...]

40 - 49 = 130 overleden
30 - 39 = 49 overleden
20 - 29 = 20 overleden
Je weet weinig van de onderliggende kwalen... Feit is dat het sterven aan covid voor gezonde jonge mensen echt zeldzaam is. Dit ook.. Maar het is wel de wet van de grote getallen. Als nu 5% is ingeënt (zal lager zijn bij jongeren) dan betekent het dat je toch 200 man in Duitsland doodprikt. Risico vs baten beginnen twijfelachtig te worden.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:05
DutchCommando schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:51:
[...]

Belangrijk om mee te nemen dat er alternatieve vaccins zijn die deze permanente bijwerking niet hebben. Dat maakt ook nog een verschil in de afweging denk ik.
Als astrazeneca goedgekeurd is en bijwerkingen geeft kunnen die alternatieve tevens bijwerkingen geven als deze op massa schaal worden uitgevoerd. Blijft risky business.

• ninjazx9r98
  • Nu online
DutchCommando schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:51:
[...]

Doe eens een rondje google met "deaths pfizer" of "deaths mrna" ;)

Niet om het over het tapijt te vegen maar AZ ligt onder een vergrootglas en komt er niet meer onderuit lijkt het wel. Volgens mij is ook nog niet onomstotelijk bewezen dat het echt aan AZ ligt maar dan begeef ik me op glad ijs bij gebrek aan voldoende kennis.
Komt nog bij dat die alternatieven niet volop beschikbaar zijn, dat niet duidelijk is of en wanneer je die kunt krijgen maar dat je tijdens het wachten wel weer corona kunt oplopen met een eventueel permanent resultaat.
Zekerheid is er niet wat dat betreft.

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

40 - 49 = 130 overleden
30 - 39 = 49 overleden
20 - 29 = 20 overleden
Wanneer de vaccinatiebereidheid onder die groep afneemt door dit soort berichten heeft dat toch een negatief effect op de getallen van de samenleving.
Wanneer iemand door corona komt te overlijden is de kans veel groter dat deze persoon daar ook anderen mee heeft besmet. Bij een overlijden na vaccinatie blijft het bij 1.
Volgens mij kan je daarom beide sterftecijfers niet zo eenvoudig vergelijken.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:46
ninjazx9r98 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:00:
[...]

Doe eens een rondje google met "deaths pfizer" of "deaths mrna" ;)

Niet om het over het tapijt te vegen maar AZ ligt onder een vergrootglas en komt er niet meer onderuit lijkt het wel. Volgens mij is ook nog niet onomstotelijk bewezen dat het echt aan AZ ligt maar dan begeef ik me op glad ijs bij gebrek aan voldoende kennis.
Komt nog bij dat die alternatieven niet volop beschikbaar zijn, dat niet duidelijk is of en wanneer je die kunt krijgen maar dat je tijdens het wachten wel weer corona kunt oplopen met een eventueel permanent resultaat.
Zekerheid is er niet wat dat betreft.
In het VK wordt grofweg 50/50 AZ en Pfizer toegepast, daar is het (kleine) aantal gevallen ook 50/50. Wij (Duitsland en Nederland) hebben een veel groter aandeel AZ dus is het niet onlogisch dat ook het absoluut aantal gevallen met AZ groter is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

alexbl69 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:28:
[...]

In het VK wordt grofweg 50/50 AZ en Pfizer toegepast, daar is het (kleine) aantal gevallen ook 50/50. Wij (Duitsland en Nederland) hebben een veel groter aandeel AZ dus is het niet onlogisch dat ook het absoluut aantal gevallen met AZ groter is.
Huh.. Dit begrijp ik niet zo. Az is in nl nog minimaal ter vergelijking met pfizer. De reden dat de uk zover is, is vooral omdat ze heel heel veel az gekregen hebben.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12 10:03
alexbl69 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:28:
[...]

Dat was ooit de planning ja, dat AZ een groter aandeel was. Door alle problemen met levering lopen ze echter nog steeds achter.
Pfizer: 2,5M geleverd in NL
AZ: 880k geleverd in NL

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
In het VK zijn ze al veel langer en veel meer met AZ bezig toch? Waarom hoor je die verhalen daar dan niet vandaan komen?

• alexbl69
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:42:
[...]
Huh.. Dit begrijp ik niet zo. Az is in nl nog minimaal ter vergelijking met pfizer. De reden dat de uk zover is, is vooral omdat ze heel heel veel az gekregen hebben.
Geldt dat ook voor Duitsland? Want daar komen die berichten telkens vandaan.

• Plenkske
  • Laatst online: 28-12 10:03
alexbl69 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:20:
[...]

Geldt dat ook voor Duitsland? Want daar komen die berichten telkens vandaan.
Ja, in heel de EU is de verdeling procentueel nagenoeg gelijk.

Ze hebben in Duitsland een heel mooi dashboard.
https://impfdashboard.de/

Impfstofflieferungen
Bis zum 29. März 2021 wurden in Deutschland 15.872.775 Dosen Impfstoff geliefert. Hiervon stammen 10.928.775 Dosen vom Hersteller BioNTech/Pfizer, 3.832.800 Dosen von AstraZeneca und 1.111.200 Dosen von Moderna.

• Drardollan
[...]

Het is vooral dat er elke keer gedoe is, hoewel ik mij besef dat alles breed uitgemeten wordt. Naamsverandering, steeds twijfels, relatief zware (onschuldige) bijwerkingen en onbetrouwbare leveringen... Het is niet niets.

Zelf ben ik ook op het punt aan het komen dat ze AZ mogen houden, ook al moet ik dan een paar weken langer wachten. Hoewel ik helemaal niet in de risicogroep zit die je nu hoort.

Ik weet het niet, maar ik denk dat de overheid zich heel hard moet afvragen of ze hier mee door willen gaan. Dit zal weer een deuk in het vertrouwen opleveren. De vraag is of dat opweegt tegen enkele weken vertraging omdat we AZ schrappen en de steeds groter wordende leveringen van Pfizer ontvangen.

Lastige kwestie, voor mij dan.

• Drardollan
RodeStabilo schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:06:
In het VK zijn ze al veel langer en veel meer met AZ bezig toch? Waarom hoor je die verhalen daar dan niet vandaan komen?
Goede vraag.

Het zou kunnen dat ze andere groepen vaccineren met AZ of minder kijken naar bijwerkingen/gevolgen. Maar het kan ook zoiets geks zijn als een ander DNA/afkomst (weet niet goed hoe je dat moet noemen).

Maar Duitsland is niet de enige die het meldt. Er is in veel landen ophef geweest of nog ophef omtrent AZ.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 31-03-2021 08:40 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
P_de_B schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:41:
Mensen in verpleeghuizen wonen daar niet om dood te gaan hoor.
Dat is niet de insteek, maar heel veel schijnt het niet te schelen. Vanuit het algemene coronatopic heb ik enige tijd geleden begrepen dat de gemiddelde tijd tussen opname in verpleeghuis en overlijden zo'n negen maanden is. Dat scheelt niet eens zoveel met de drempelwaarde voor toelating in hospice (drie maanden).

Het heeft niet mijn voorkeur om mensen in een verpleeghuis helemaal niet te vaccineren, maar wanneer het doel is om de IC te ontlasten en de leveringen tegen vallen kan je wel in gesprek gaan over de volgorde.
Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:17:
Hospice wel.
En eens. Maar worden meestal ook niet ingestuurd dus geven weinig druk op de ICs.
De vraag is dan natuurlijk wel of de druk verminderen op de IC daadwerkelijk het doel is, of een middel om de sterfgevallen terug te dringen. Het verhaal begon natuurlijk met slachtoffers voorkomen en later is door de druk op de zorg het ontlasten van de zorg en daarmee ook reguliere zorg een doel op zich geworden. Dat maakt echter niet meteen dat het nieuwe doel (IC ontlasten) belangrijker is dan het doel wat we al hadden (slachtoffers voorkomen).

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Gonadan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Dat is niet de insteek, maar heel veel schijnt het niet te schelen. Vanuit het algemene coronatopic heb ik enige tijd geleden begrepen dat de gemiddelde tijd tussen opname in verpleeghuis en overlijden zo'n negen maanden is. Dat scheelt niet eens zoveel met de drempelwaarde voor toelating in hospice (drie maanden).

Het heeft niet mijn voorkeur om mensen in een verpleeghuis helemaal niet te vaccineren, maar wanneer het doel is om de IC te ontlasten en de leveringen tegen vallen kan je wel in gesprek gaan over de volgorde.

[...]

De vraag is dan natuurlijk wel of de druk verminderen op de IC daadwerkelijk het doel is, of een middel om de sterfgevallen terug te dringen. Het verhaal begon natuurlijk met slachtoffers voorkomen en later is door de druk op de zorg het ontlasten van de zorg en daarmee ook reguliere zorg een doel op zich geworden. Dat maakt echter niet meteen dat het nieuwe doel (IC ontlasten) belangrijker is dan het doel wat we al hadden (slachtoffers voorkomen).
Eens, maar er werd beweerd dat we alles deden om de zorg te ontlasten. Dat is gewoon niet waar. Vandaar mijn reacties.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Gonadan

Gonadan

Dennis1812 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:44:
Eens, maar er werd beweerd dat we alles deden om de zorg te ontlasten. Dat is gewoon niet waar. Vandaar mijn reacties.
Nee dat ben ik met je eens, andere keuzes zouden de zorg mogelijk meer kunnen ontlasten. Als het om de term 'alles doen' gaat heb ik ook nog voldoende ideeën, maar die passen niet echt bij de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens dus zijn geen serieuze optie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ninjazx9r98
  • Nu online
@Dennis1812 @Gonadan
Zien jullie verpleeghuizen dan niet als onderdeel van de zorg? In verpleeghuizen worden mensen 24x7 verzorgd en het is over het algemeen een eindstation (kan eventueel ook tijdelijk zijn bij revalidatie)
Dat eindstation is voor de ene bereikt na een aantal weken/maanden en in sommige gevallen duurt het een aantal jaren. Daar vaccineren is imho net zo goed een ontlasting voor de zorg maar misschien zou je het dan ontlasting van het zorgpersoneel moeten noemen. Bij demente mensen kan het net even wat lastiger zijn om veilig te werken daar die mensen niet altijd voor reden vatbaar zijn en/of goed begrijpen wat er aan de hand is en nogal eens onverwacht uit de hoek kunnen komen.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ninjazx9r98 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:07:
@Dennis1812 @Gonadan
Zien jullie verpleeghuizen dan niet als onderdeel van de zorg? In verpleeghuizen worden mensen 24x7 verzorgd en het is over het algemeen een eindstation (kan eventueel ook tijdelijk zijn bij revalidatie)
Dat eindstation is voor de ene bereikt na een aantal weken/maanden en in sommige gevallen duurt het een aantal jaren. Daar vaccineren is imho net zo goed een ontlasting voor de zorg maar misschien zou je het dan ontlasting van het zorgpersoneel moeten noemen. Bij demente mensen kan het net even wat lastiger zijn om veilig te werken daar die mensen niet altijd voor reden vatbaar zijn en/of goed begrijpen wat er aan de hand is en nogal eens onverwacht uit de hoek kunnen komen.
Ja je verpleeghuispersoneel wordt ontlast. Volledig eens.
Maar door de risico groepen eerst te pakken ontlast je de ziekenhuizen, kan reguliere zorg beter doorgaan en hebben we geen maatregelen meer nodig (immers hadden we die om het voor de ziekenhuizen behapbaar te houden).
Vandaar dat het niet mijn eerste keuze zou zijn. Na de risico groepen die opgenomen worden zou ik ze zeker vaccineren, met uitzondering van de hospice bewoners dan. Ik denk dat die vaccinaties beter tot zijn recht komen in de landen waar ze het niet kunnen betalen(covax programma).
Mijn volgorde zou dus zijn:
- grootste risico groepen voor IC opname (55+ tot zeg 75)
- verpleeghuizen en alles 75+
- risico groepen 55- (deze zijn echt in een minderheid in t ziekenhuis en overlijden ook niet zo veel gelukkig)
- de rest
In die volgorde heb je het snelste verlichting in de ziekenhuizen waardoor er meer lucht komt voor heel NL. Ook kunnen die risico groepen zich makkelijker zelf verplaatsen in tegenstelling tot de 90 jarigen die vaak vervoer nodig hebben en veel langer bezig zijn op de vaccinatie post. Dit heeft als gevolg dat het prikken ook sneller gaat.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• ninjazx9r98
  • Nu online
Dennis1812 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Ja je verpleeghuispersoneel wordt ontlast. Volledig eens.
Maar door de risico groepen eerst te pakken ontlast je de ziekenhuizen, kan reguliere zorg beter doorgaan en hebben we geen maatregelen meer nodig (immers hadden we die om het voor de ziekenhuizen behapbaar te houden).
Maar je beperkt imho wel verspreiding door daar te vaccineren en helpt daarmee indirect ook weer de reguliere zorg in ziekenhuis en dergelijke. Quarantaine zoals bij normale mensen (bij gebrek aan een betere omschrijving, bedoel er verder niks mee) is niet mogelijk en met 24x7 verzorging heb je in verhouding een flinke hoeveelheid mensen die met grote regelmaat contact hebben met eventueel besmette mensen, weer naar huis gaan na het einde van hun dienst en het daar weer in het eigen gezin kunnen verspreiden.
Daarnaast lijkt het me ook in verpleeghuizen wenselijk om het behapbaar te houden aangezien de bewoners daar volledig afhankelijk zijn van de gegeven zorg en je daar liever ook geen enorme uitval ziet onder het personeel met alle gevolgen van dien.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Een van de nadelen op het "nauwkeurig sturen op risicogroepen" is de impact die het heeft op de totale voortgang. We zijn heel erg goed in het kapot-verbeteren van dit soort systemen.
Zo hebben we nu heel zorgvuldig 900.000 vaccins op de plank liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door blissard op 31-03-2021 10:08 ]

Verwijderd

Drardollan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Goede vraag.

Het zou kunnen dat ze andere groepen vaccineren met AZ of minder kijken naar bijwerkingen/gevolgen. Maar het kan ook zoiets geks zijn als een ander DNA/afkomst (weet niet goed hoe je dat moet noemen).

Maar Duitsland is niet de enige die het meldt. Er is in veel landen ophef geweest of nog ophef omtrent AZ.
Of de VK houdt het stil en geven er geen ruchtbaarheid aan.. Het gaat om nog steeds een hele kleine groep. Je "offert" honderd man om veel en veel meer mensen te beschermen. Inclusief economie die veel en veel eerder open kan. We leggen in Nederland ook wegen aan, laten Tata-steel zijn gang gaan, in de wetenschap dat hierdoor jaarlijks duizenden doden te betreuren zijn. Belangenafwegingen... Collectief belang boven individueel.. En ook nog rationeel vs emotioneel..

Dit soort beslissingen zijn lastig.. maar als je het met koele statisitek doet is het heel duidelijk dat je doorgaat.. Laat je emotionele, morele en politieke belangen toe, dan begin je te twijfelen.

• Gonadan

Gonadan

ninjazx9r98 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:07:
@Dennis1812 @Gonadan
Dat eindstation is voor de ene bereikt na een aantal weken/maanden en in sommige gevallen duurt het een aantal jaren. Daar vaccineren is imho net zo goed een ontlasting voor de zorg maar misschien zou je het dan ontlasting van het zorgpersoneel moeten noemen.
In principe wel, maar de communicatie gaat voornamelijk over IC en afschalen van reguliere zorg. Daar hebben de verpleeghuizen niet zoveel mee van doen.
Vandaar ook mijn vraag wat het echte doel nu eigenlijk is, want voor mijn gevoel wordt er met name over indirecte of deeldoelen gecommuniceerd en is het eigenlijk breder dan dat.
Bij demente mensen kan het net even wat lastiger zijn om veilig te werken daar die mensen niet altijd voor reden vatbaar zijn en/of goed begrijpen wat er aan de hand is en nogal eens onverwacht uit de hoek kunnen komen.
Daar is het echter vaak wel weer heel strikt ingedeeld en zijn de interne bewegingen veel meer gereguleerd. Neemt niet weg dat het ook daar ineens heel snel kan gaan en dan zomaar voor slachtoffers kan zorgen kan ik helaas uit ervaring vertellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Interview in het NRC met Gommers en Kuipers waarin kritiek wordt geuit op de Nederlandse vaccinatiestrategie.

Het lijkt wel alsof ze de noodzaak niet voelen

Frappant dat de heren nú pas met de mededeling komen dat de vaccinatiestrategie afhankelijk is van de keuze die je wilt maken: druk op de (ic) zorg verlagen of sterfte onder de aller-oudsten voorkomen.
Nog even over onze strategie: eerst zijn de oudste ouderen ingeënt. Was dat de goede volgorde?

Gommers: „Als intensivisten hadden wij nooit voor die strategie gekozen. Ik was begonnen bij de zestigers.”

Kuipers: „De keuze wordt bepaald door de vraag die je stelt. Als je vraagt: hoe beperken we de sterfte? Dan moet je de oudste ouderen inenten. Die afweging is prima verdedigbaar, maar dan moet je het wel snel doen. Want je weet dan dat de eerste miljoen vaccins geen enkele impact hebben op de druk op de ziekenhuizen. Als je vraagt: hoe voorkomen we dat mensen het virus overdragen en dat mensen in de ziekenhuizen komen, en zorgen we dat veel levensjaren worden gered? Dán moet je zestigers en zeventigers inenten.”
Gommers en Kuipers hebben vooral gepleit voor het als eerste vaccineren van zorgmedewerkers. Daar is iets voor te zeggen, uiteraard. Echter, nu expliciet benoemen dat je het niet eens bent met de volgorde van prikken, vind ik niet eerlijk. Zeker niet als je meeneemt dat ze door collega's meerdere malen zijn gewezen op het feit dat een andere strategie effectiever was geweest om de druk op de (ic) zorg te verlagen.
Voor mij past een dergelijke uitspraak in het rijtje van Gommers' eerder uitspraken over de vermeende foute keuzes van het kabinet en het overmatig focusen op binnen blijven.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• blissard
@Jedi_Pimp toch kan het best zijn dat er alsnog gekozen wordt voor een integrale vaccinatie van alle zorgmedewerkers. Dat lost op korte termijn waarschijnlijk de traagheid met vaccineren op. Dat gaat Hugo zo langzamerhand toch opbreken.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jedi_Pimp schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:43:
Gommers en Kuipers hebben vooral gepleit voor het als eerste vaccineren van zorgmedewerkers. Daar is iets voor te zeggen, uiteraard. Echter, nu expliciet benoemen dat je het niet eens bent met de volgorde van prikken, vind ik niet eerlijk.
Volgens mij hebben ze eerder vooral gepleit voor het vaccineren van de acute Coronazorgmedewerkers, en dat waren er maar 30k ofzo.

Ik vind het terechte kritiek. Het is een beetje vreemd dat we als maatschappij in een crisis zitten waar we alles plat leggen om eigenlijk één reden, namelijk de druk op de zorg beheersbaar te houden, maar dat we het allerbelangrijkste interventiemiddel - vaccinaties - voor iets anders gaan gebruiken.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
eamelink schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Volgens mij hebben ze eerder vooral gepleit voor het vaccineren van de acute Coronazorgmedewerkers, en dat waren er maar 30k ofzo.

Ik vind het terechte kritiek. Het is een beetje vreemd dat we als maatschappij in een crisis zitten waar we alles plat leggen om eigenlijk één reden, namelijk de druk op de zorg beheersbaar te houden, maar dat we het allerbelangrijkste interventiemiddel - vaccinaties - voor iets anders gaan gebruiken.
en @blissard

Ik vind het ook niet gek dat er gepleit is om zorgmedewerkers eerst te vaccineren, ik vind het opmerkelijk (en simpelweg niet goed) dat Gommers nu expliciet aangeeft dat hij het niet eens is met de volgorde van vaccineren van de typische IC-doelgroep versus de aller-oudsten en meest kwetsbaren. Daar hebben andere IC-artsen al weken-, zo niet maandenlang voor gepleit.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:22
eamelink schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:52:
[...]

De keuze is nu en -- en. En dat is logisch als je krap zit in de vaccins. Personeel is een zeer wezenlijke voorwaarde voor je capaciteit. En de instroom beperken is net zo belangrijk anders ben je aan het dweilen met de kraan open.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik wil natuurlijk niet de chagrijn uithangen, maar dat wordt me wel erg makkelijk gemaakt elke week.

Afgelopen week het doel met zo'n 120k vaccins gemist. Doel voor deze week is 514k, wat op zich al vreemd is; want die 500k was al gecommuniceerd toen het doel van vorige week nog 400k was. Ik zou verwachten dat als je er vorige week 120k hebt gemist, het doel van deze week in ieder geval opgehoogd kan worden naar 620k.

Maar ook de 514k lijkt - prematuur, ik weet het - nog niet echt binnen bereik. Met de dip elk weekend tot nu toe heb je er eigenlijk wel zo'n 80k per dag nodig op de werkdagen. Met een goeie 60k per dag afgelopen twee dagen zitten we daar nog wel een eindje vanaf.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
eamelink schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:08:
Ik wil natuurlijk niet de chagrijn uithangen, maar dat wordt me wel erg makkelijk gemaakt elke week.

Afgelopen week het doel met zo'n 120k vaccins gemist. Doel voor deze week is 514k, wat op zich al vreemd is; want die 500k was al gecommuniceerd toen het doel van vorige week nog 400k was. Ik zou verwachten dat als je er vorige week 120k hebt gemist, het doel van deze week in ieder geval opgehoogd kan worden naar 620k.

Maar ook de 514k lijkt - prematuur, ik weet het - nog niet echt binnen bereik. Met de dip elk weekend tot nu toe heb je er eigenlijk wel zo'n 80k per dag nodig op de werkdagen. Met een goeie 60k per dag afgelopen twee dagen zitten we daar nog wel een eindje vanaf.
De capaciteit bij de prik lokatie is er.
De callcenters zitten blijkbaar de hele dag uit hun neus te eten.
Het probleem is dat er maar een klein groepje mensen een afspraak mag maken. En door al die negatieve publiciteit de laatste weken wachten die het af.

TheS4ndm4n#1919

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RocketKoen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:59:
De capaciteit bij de prik lokatie is er.
De callcenters zitten blijkbaar de hele dag uit hun neus te eten.
Het probleem is dat er maar een klein groepje mensen een afspraak mag maken. En door al die negatieve publiciteit de laatste weken wachten die het af.
Ik betwijfel of dat het hele verhaal is. Ik heb het idee dat er ook een regionale onbalans is: in de ene regio kunnen mensen heel April niet meer terecht, in de andere regio blijven slots onbezet. Over iets vergelijkbaars is eerder ook al bericht: mensen die een afspraak maken bij het dichtstbijzijnde prikcentrum, dat wel in een andere GGD regio kan vallen, waardoor de hoeveelheid geleverde vaccins per regio (gebaseerd op het aantal doelgroepinwoners in die regio) kan afwijken van de mensen die daadwerkelijk in die regio geprikt willen worden.

• alexbl69
"Miljoen vaccins op de plank en wij maar wachten: ’Waar blijft die inhaalslag?’"

Verdeel 600.000 doses over alle vaccinatielocaties en laat iedereen uit vrije wil komen. Dit is toch idioot?

• RocketKoen
alexbl69 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:32:
"Miljoen vaccins op de plank en wij maar wachten: ’Waar blijft die inhaalslag?’"

Verdeel 600.000 doses over alle vaccinatielocaties en laat iedereen uit vrije wil komen. Dit is toch idioot?
In de VS is het al gewoon dat counties waar te weinig risicogroepen een afspraak maken, de vaccinatie voor iedereen boven de 18 beschikbaar komt. First come, first serve.

TheS4ndm4n#1919

• alexbl69
RocketKoen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:37:
[...]

In de VS is het al gewoon dat counties waar te weinig risicogroepen een afspraak maken, de vaccinatie voor iedereen boven de 18 beschikbaar komt. First come, first serve.
Zijn er 25 in Nederland, 24.000 doses per locatie. Zijn we over 2 dagen 600K prikken verder.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12 11:19
blissard schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:06:
Een van de nadelen op het "nauwkeurig sturen op risicogroepen" is de impact die het heeft op de totale voortgang. We zijn heel erg goed in het kapot-verbeteren van dit soort systemen.
Zo hebben we nu heel zorgvuldig 900.000 vaccins op de plank liggen.
Nog erger......

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
Nieuwsuur had weer een lekker kritisch stukje over vaccineren. Echt hoor, wat ee blamage als je het zo kijkt.

Lijkt trouwens vooral te komen door het gare/oude afsprakensysteem dat de GGD gebruikt. Die matchen niet goed armen aan prikken.

• loekf2
eamelink schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Ik betwijfel of dat het hele verhaal is. Ik heb het idee dat er ook een regionale onbalans is: in de ene regio kunnen mensen heel April niet meer terecht, in de andere regio blijven slots onbezet. Over iets vergelijkbaars is eerder ook al bericht: mensen die een afspraak maken bij het dichtstbijzijnde prikcentrum, dat wel in een andere GGD regio kan vallen, waardoor de hoeveelheid geleverde vaccins per regio (gebaseerd op het aantal doelgroepinwoners in die regio) kan afwijken van de mensen die daadwerkelijk in die regio geprikt willen worden.
Werkt ook niet, Gewoon mensen een tijdslot per post sturen, klaar, doen ze bij de griep prik ook. Maar dat schijnt niet te kunnen, want sommigen moeten bellen om een soort medische check te doen. Ik kwam er vandaag bij mijn huisarts ook achter dat je na de prik 15 min op een stoel moet zitten om te checken of er geen allergische reactie komt. Helpt ook niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bizar, mijn ouders in de leeftijdsgroep 60-65 staan te springen om een prik, maar in Friesland hebben de huisartsen überhaupt nog geen toegang tot de vaccins.

En vervolgens lees je dat er niet genoeg geïnteresseerden zouden zijn. Ik kan er niet aan ontkomen dat ik het hele vaccinatie programma van Nederland tot nu toe een behoorlijk faal dossier vind, laten we hopen dat het nu op wonderlijke wijze beter wordt. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-12 22:52
RocketKoen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:37:
[...]

Daar komt bij dat er niet eens bewijs nodig is om aan te tonen in welke groep je zit, althans niet in de staat waar ik woon. Gewoon online een afspraak inplannen en gaan, waarom zo moeilijk doen? Als ik in groep 1 een prik had willen krijgen, en die was voor 1e lijns zorgmedewerkers waar ik niet onder val, had ik dat in theorie gewoon kunnen doen. Er is blijkbaar niet echt misbruik van gemaakt en waarom zou je ook. Je hebt er verder weinig aan en over een paar dagen heb ik evengoed mijn 2e Pfizer te pakken als gezonde dertiger.

• blissard
He, je kunt van Hugo zeggen wat je wilt, maar hij heeft wel het vaccin-tekort opgelost.
Maar zonder dollen, het wordt tijd dat ze het systeem drastisch vereenvoudigen.

• PalingDrone
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Werkt ook niet, Gewoon mensen een tijdslot per post sturen, klaar, doen ze bij de griep prik ook. Maar dat schijnt niet te kunnen, want sommigen moeten bellen om een soort medische check te doen. Ik kwam er vandaag bij mijn huisarts ook achter dat je na de prik 15 min op een stoel moet zitten om te checken of er geen allergische reactie komt. Helpt ook niet.
Wat je dan krijgt is dat iedereen ruim op tijd aanwezig gaat zijn en zo een gezellig keuvelende meute in de wachtrij hebt staan, dat is niet wat je wil.
Ik heb 3 verdiepingen van boven zo'n priktent de tijdslots rond afgelopen griep/pneumokokkenprik gade geslagen. Dit was met slots van een half uur georganiseerd.
Wat kreeg je dan? Een enorme rij mensen die allemaal royaal voor het begin van zo'n slot zich verzamelden en halverwege het tijdslot was die wachtrij verdwenen. Wilde je dus vlot aan de beurt zijn in tijdslot 1200 - 1230 dan kon je het beste zo rond 1220 gaan, dan kon je gelijk doorlopen en stond je binnen een minuutje weer bij je auto. De laatste 10 minuten van zo'n slot hadden de prikkers nauwelijks wat te doen terwijl de rij voor het volgende slot zich alweer aandiende.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12 10:01

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Elke dag op het 20:00 journaal zeggen geboren voor die datum en woonachting in die provincie je mag bellen voor een afspraak. Met je digid kan je beide prima controleren ik snap echt niet wat er zo moeilijk aan is om het aantal potentiele kandidaten op te schalen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
UK told ‘zero’ jabs coming from EU until AstraZeneca meets bloc’s targets
Harde taal van de EU:
A senior Brussels policymaker has sought to quash British hopes of obtaining AstraZeneca vaccines manufactured in the European Union, saying “zero” jabs would be shipped across the Channel if the company failed to meet its commitments to the bloc.

Thierry Breton, internal market commissioner, played down the likely outcome of talks that have been ongoing between Brussels and London over vaccine production, saying “there is nothing to negotiate” between the two parties.

Production from the Seneffe plant in Belgium and the Halix factory in the Netherlands “more or less” matches AstraZeneca’s commitments to Brussels, and so must be reserved for the EU, he said.
Ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk zo hard gespeeld gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 31-03-2021 22:23 ]

• blissard
TrailBlazer schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:08:
Elke dag op het 20:00 journaal zeggen geboren voor die datum en woonachting in die provincie je mag bellen voor een afspraak. Met je digid kan je beide prima controleren ik snap echt niet wat er zo moeilijk aan is om het aantal potentiele kandidaten op te schalen.
Als je maar genoeg regels verzint, wordt alles "moeilijk". Ik las dat in een Duitse deelstaat de basisregistratie niet gebruikt mocht worden om mensen geselecteerd op leeftijd uit te nodigen. Want privacy.
Ja, dan wordt het wel lastig.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

RoD schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:19:
Harde taal van de EU:

[...]

Ik dacht eerder dat er een overeenkomst zou komen tussen het VK en de EU. Die resulteerde echter in precies hetzelfde: exportverbod van EU naar VK totdat AZ de achterstand is ingelopen.

Maar een "overeenkomst" bekt natuurlijk veel beter in Engeland.

Persoonlijk schat ik in dat de EU dit inderdaad gaat doen ja. En wat mij betreft terecht ook.

Edit: en dit is een van de redenen waarom ik denk dat de EU het serieus overweegt. De Britten hebben al een exportverbod op heel veel medicijnen. De EU heeft al 77 miljoen vaccins geexporteerd (vergunning voor gegeven) waaronder iets van 20 miljoen naar het VK

https://www.politico.eu/a...eca-export-boris-johnson/
The U.K. placed a series of export restrictions last year on around 100 medicines that could be used to treat COVID-19 patients despite criticizing others for considering similar limits on vaccines.

[ Voor 28% gewijzigd door Indoubt op 01-04-2021 00:26 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Krijg net een bericht dat de huisartsen hier beneden het weekend van 17-18 april weer een priktent gaan plaatsen op de parkeerplaats.
Blijkbaar gaat er dan een groot aantal mensen geprikt worden door huisartsen, geen idee welk vaccin er dan beschikbaar is en hoe ze eventuele wachtruimtes gaan organiseren want zoveel ruimte is er niet.
Verwacht dat die tent ongeveer net zo groot gaat worden als bij de griepvaccinatie afgelopen jaar.
Toch prettig dat er blijkbaar flink opgeschaald gaat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 31-03-2021 23:06 ]

• RocketKoen
The Realone schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Daar komt bij dat er niet eens bewijs nodig is om aan te tonen in welke groep je zit, althans niet in de staat waar ik woon. Gewoon online een afspraak inplannen en gaan, waarom zo moeilijk doen? Als ik in groep 1 een prik had willen krijgen, en die was voor 1e lijns zorgmedewerkers waar ik niet onder val, had ik dat in theorie gewoon kunnen doen. Er is blijkbaar niet echt misbruik van gemaakt en waarom zou je ook. Je hebt er verder weinig aan en over een paar dagen heb ik evengoed mijn 2e Pfizer te pakken als gezonde dertiger.
In het begin, toen alleen bejaarden mochten, was het een paar studentes nog gelukt om een prik te krijgen met een grijze pruik en een mondkapje...
Helaas voor hun waren ze voor de 2e prik lui en hadden ze de pruik thuis gelaten. En toen geloofde de verpleger niet meer dat ze 80 waren.

TheS4ndm4n#1919

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:47
RocketKoen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 00:00:
[...]

In het begin, toen alleen bejaarden mochten, was het een paar studentes nog gelukt om een prik te krijgen met een grijze pruik en een mondkapje...
Helaas voor hun waren ze voor de 2e prik lui en hadden ze de pruik thuis gelaten. En toen geloofde de verpleger niet meer dat ze 80 waren.
Hoe dan. Leuk die pruik, maar ze checken je bsn aan de telefoon en ter plekke ook nog je legitimatiebewijs. Dus dat verhaal stinkt

• RocketKoen
Pukson schreef op donderdag 1 april 2021 @ 00:45:
[...]

Hoe dan. Leuk die pruik, maar ze checken je bsn aan de telefoon en ter plekke ook nog je legitimatiebewijs. Dus dat verhaal stinkt
In de VS. Daar was het in het begin een ongeregeld zooitje.

Overigens was er in Nederland ook iemand die een afspraak had voor een coronatest. In de verkeerde rij ging staan, en een vaccin kreeg.

TheS4ndm4n#1919

• honey
  • Laatst online: 17-12 06:29
@PalingDrone
Wat ik heb begrepen is dat huisartsen meer gebruik gaan maken van de prikstraten van de GGD. De GGD’en hebben weinig te doen en er is ruimte zat. Ze draaien op 10%-20 van de capaciteit. Ze moeten heel vaak personeel teleurstellen dat er (nog steeds) geen werk is.

Het is ook wat betreft logistiek handiger.

Ik lees in de media dat ‘het zo’n zootje’ is bij de GGD, maar de GGD’en die ik ken zijn toch strak georganiseerd. Ze kunnen ook razendsnel opschalen mocht dat nodig zijn, maar ... dan moet er wel iets geleverd worden.

• loekf2
PalingDrone schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Wat je dan krijgt is dat iedereen ruim op tijd aanwezig gaat zijn en zo een gezellig keuvelende meute in de wachtrij hebt staan, dat is niet wat je wil.
Ik heb 3 verdiepingen van boven zo'n priktent de tijdslots rond afgelopen griep/pneumokokkenprik gade geslagen. Dit was met slots van een half uur georganiseerd.
Wat kreeg je dan? Een enorme rij mensen die allemaal royaal voor het begin van zo'n slot zich verzamelden en halverwege het tijdslot was die wachtrij verdwenen. Wilde je dus vlot aan de beurt zijn in tijdslot 1200 - 1230 dan kon je het beste zo rond 1220 gaan, dan kon je gelijk doorlopen en stond je binnen een minuutje weer bij je auto. De laatste 10 minuten van zo'n slot hadden de prikkers nauwelijks wat te doen terwijl de rij voor het volgende slot zich alweer aandiende.
Herken ik ja. Ik moest vorig jaar voor de griep prik op.

De Jonge heeft weer een brief gestuurd:

[Twitter: https://twitter.com/Sywert/status/1377492027571585024?s=20]

en ze hebben de registraties ook nog steeds niet op order.. tenenkrommend:

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:43

Agent47

I always close my contracts.

*knip* op deze manier is dit niet echt constructief

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 01-04-2021 11:27 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27
*knip*

De GGD doet volgens mij ook gewoon zijn best. Is niet zo dat ze elk jaar zo'n enorme vaccinatie campagne doen. Probleem is dat de doelgroep die nu gevaccineerd nog van de oude stempel is en liever belt voor een afspraak terwijl het ook gewoon online kan. Voordeel is als straks echt de aantallen enorm omhoog gaan je ook een doelgroep hebt die sneller online een afspraak maakt. Zonde van de resources ook om te bellen als het online kan...

*knip*

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 01-04-2021 11:28 ]

• Agent47

Agent47

jongetje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:57:
*knip*

De GGD doet volgens mij ook gewoon zijn best. Is niet zo dat ze elk jaar zo'n enorme vaccinatie campagne doen. Probleem is dat de doelgroep die nu gevaccineerd nog van de oude stempel is en liever belt voor een afspraak terwijl het ook gewoon online kan. Voordeel is als straks echt de aantallen enorm omhoog gaan je ook een doelgroep hebt die sneller online een afspraak maakt. Zonde van de resources ook om te bellen als het online kan...

*knip*
*knip* offtopic. Ik moet het nog meemaken dat alles via het internet inplannen goed en flexibel gaat.

*knip* offtopicd.

[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 01-04-2021 11:29 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27
@Agent47 Volgens mij moet je de politiek in :)
Of eens bij de overheid gaan werken, je bouwt echt niet zomaar een nieuw systeem. Ga maar eens een paar koppelingen met andere systemen bouwen buiten je departement. Aanbestedingen, politieke keuzes, mensen die op een positie zijn gezet zonder daarvoor gekwalificeerd zijn etc.

Maar heeft echt geen zin om alles erbij te halen, bij elk project gaat er wel wat fout. Ik heb bij heel wat bedrijven in de keuken gekeken en overal is wel wat. Bij de overheid, maar ook zeker daarbuiten. Dat hoor je alleen niet omdat het geen publiek bedrijf is.

• Agent47

Agent47

jongetje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:12:
@Agent47 Volgens mij moet je de politiek in :)
Of eens bij de overheid gaan werken, je bouwt echt niet zomaar een nieuw systeem. Ga maar eens een paar koppelingen met andere systemen bouwen buiten je departement. Aanbestedingen, politieke keuzes, mensen die op een positie zijn gezet zonder daarvoor gekwalificeerd zijn etc.

Maar heeft echt geen zin om alles erbij te halen, bij elk project gaat er wel wat fout. Ik heb bij heel wat bedrijven in de keuken gekeken en overal is wel wat. Bij de overheid, maar ook zeker daarbuiten. Dat hoor je alleen niet omdat het geen publiek bedrijf is.
Ik heb bij overheid instanties gewerkt :*) Alles er bij halen heeft idd geen zin. Laten we er over ophouden. On topic maar weer :)

• loekf2
Agent47 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:10:
Het is anno 2021. De politie werkt nog met server 2008, de belanstingdienst kan de aanvraag niet aan, wat elk jaar terug komt? En de GGD heeft zijn/haar systeem niet op orde. Allemaal uitjes op kosten van de baas, maar een vernieuwd systeem Ho maar.
Maurice gaat ook nog even op het orgel:

https://www.maurice.nl/2021/04/01/zo-prikt-de-ggd-mis/

Ik snap alleen de noodzaak voor bellen niet. Als ik wat Google zie ik plaatjes van die brief, waarin je wordt gevraagd te bellen.

Echter je kan ook online je afspraak maken. Vertellen ze dat nog steeds niet in die brieven ? Verklaard misschien waarom de hordes 70+ naar de telefoon grijpen en de call centers overspoelen.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-12 16:49
De brieven van 65 jaar zijn de deur uit hoor ik?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:08:
Doet mij aan vroegere tijden denken:

"Wil de familie Janssen, woonachtig in Deventer en heden verblijvende rond Bordeaux, contact opnemen met de alarmcentrale."

• Drardollan
xzaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:26:
De brieven van 65 jaar zijn de deur uit hoor ik?
Dat kan ik mij niet voorstellen, 65 is de laatste lichting van Pfizer/Moderna. De brieven voor 73/74 (eigenlijk is dat incorrect en moet ik zeggen geboortejaren 1947 en 1948) komen dinsdag op de mat.

• Drardollan
RoD schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:19:
Harde taal van de EU:

[...]

Het zou natuurlijk een grandioze klap betekenen voor al die Brexit fans die vinden dat het allemaal zo goed geregeld is daar in de UK.

Persoonlijk hoop ik op een eerlijke verdeling. Uiteindelijk heeft AZ ons allemaal in de zeik genomen, dat mag duidelijk zijn. Het is niet eerlijk als inwoners van welk land dan ook daar alle gevolgen van dragen.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-12 16:49
Drardollan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:08:
[...]

Dat kan ik mij niet voorstellen, 65 is de laatste lichting van Pfizer/Moderna. De brieven voor 73/74 (eigenlijk is dat incorrect en moet ik zeggen geboortejaren 1947 en 1948) komen dinsdag op de mat.
Mijn pa is 65 en heeft aangeboden AstraZeneca te krijgen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Drardollan
alexbl69 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:32:

Het lijkt mij een uitermate simpele en goede oplossing.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de extra vaccins beschikbaar te stellen via een inschrijfsysteem? Vandaag inschrijven is overmorgen prikken, wie het eerst komt wie het eerst maalt.

• Drardollan
xzaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:13:
[...]

Mijn pa is 65 en heeft aangeboden AstraZeneca te krijgen.
OK, bijzonder. Zover mij bekend, en ik kan daar gerust in tekort schieten, geven we AZ tot en met 64 jaar.

Wellicht dat de strategie gewijzigd is en we de groep 60-64 nu uitbreiden naar 60-65. Maar ik heb dat niet gehoord. Of zoals @LongBowNL hieronder aangeeft op geboortejaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 01-04-2021 11:24 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Drardollan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:14:
[...]

OK, bijzonder. Zover mij bekend, en ik kan daar gerust in tekort schieten, geven we AZ tot en met 64 jaar.

Wellicht dat de strategie gewijzigd is en we de groep 60-64 nu uitbreiden naar 60-65. Maar ik heb dat niet gehoord.
De doelgroepen zijn mensen geboren in 1956, 1957, 1958, 1959 en 1960. Dus afhankelijk van wanneer men jarig is, zitten er al mensen in met de leeftijd 65.

• Drardollan
LongBowNL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:18:
[...]

De doelgroepen zijn mensen geboren in 1956, 1957, 1958, 1959 en 1960. Dus afhankelijk van wanneer men jarig is, zitten er al mensen in met de leeftijd 65.
Ja, dat is weer een nieuwe verwarring merkte ik gisteren. In de media / volksmond hebben we het over leeftijden maar in feite moeten we het hebben over geboortejaren.

Mijn moeder, geboortejaar 1948 en pas later dit jaar jarig, krijgt dinsdag de brief. Maar is dus niet zoals de media uitdraagt 73 of 74 jaar oud op dit moment.

• loekf2
Drardollan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:23:
[...]

Ja, dat is weer een nieuwe verwarring merkte ik gisteren. In de media / volksmond hebben we het over leeftijden maar in feite moeten we het hebben over geboortejaren.

Mijn moeder, geboortejaar 1948 en pas later dit jaar jarig, krijgt dinsdag de brief. Maar is dus niet zoals de media uitdraagt 73 of 74 jaar oud op dit moment.
Deed de Jong gisteravond toch ook in die tweet. Geboorte jaar 1947 en 1948 is nu aan de beurt. Die krijgen ook Pfizer voor zover ik weet.

Ik zelf gok nog steeds op een 1e prik (ben 52) ergens in Juli/Agustus. Gaat echt niet eerder gebeuren. Bye bye zomer vakantie in het buitenland.

• Drardollan
loekf2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:29:
[...]

Deed de Jong gisteravond toch ook in die tweet. Geboorte jaar 1947 en 1948 is nu aan de beurt. Die krijgen ook Pfizer voor zover ik weet.
Klopt, die krijgen Pfizer of Moderna (al is die 2e er amper tot niet maar goed).

Pas gisteren voor het eerst dat een geboortejaar genoemd werd, hiervoor was het altijd leeftijd. Het maakt niet zoveel uit, maar het praat wel makkelijker met geboortejaren :)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Ik zelf gok nog steeds op een 1e prik (ben 52) ergens in Juli/Agustus. Gaat echt niet eerder gebeuren. Bye bye zomer vakantie in het buitenland.
Daar waar ik in Januari nog enige hoop had op vakantie heb ik die inmiddels maar laten varen. Ik plan in ieder geval niets. Vervelend maar het is niet anders.

Ik hoop ook dat ik voor juli/Augustus geprikt ben. Als het later wordt zou dat niet best zijn.

Misschien dat er nu wat meer AZ beschikbaar komt nu de EU lijkt wat minder export van Vaccins toe te staan. Dat zou nog een beetje voor een versnelling kunnen zorgen.

Ik heb even naar de cijfers gekeken waarom AZ zoveel stof heeft doen opwaaien qua reputatie maar voor mij persoonlijk is dat geen enkele reden om het niet te nemen. Ik vindt het een storm in een glas water als je naar de aantallen kijkt maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Als er veel zijn die het weigeren ben ik eerder aan de beurt :+

Kom maar op met die prik

• loekf2
Indoubt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:41:
[...]

Daar waar ik in Januari nog enige hoop had op vakantie heb ik die inmiddels maar laten varen. Ik plan in ieder geval niets. Vervelend maar het is niet anders.

Ik hoop ook dat ik voor juli/Augustus geprikt ben. Als het later wordt zou dat niet best zijn.

Misschien dat er nu wat meer AZ beschikbaar komt nu de EU lijkt wat minder export van Vaccins toe te staan. Dat zou nog een beetje voor een versnelling kunnen zorgen.

Ik heb even naar de cijfers gekeken waarom AZ zoveel stof heeft doen opwaaien qua reputatie maar voor mij persoonlijk is dat geen enkele reden om het niet te nemen. Ik vindt het een storm in een glas water als je naar de aantallen kijkt maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Als er veel zijn die het weigeren ben ik eerder aan de beurt :+

Kom maar op met die prik
Het is natuurlijk wel zo dat Jansen met 1 prik ongeveer dezelfde bescherming haalt als 2x AZ. Ik gok dat ze groepen met een "bouwjaar" na 1965 met Jansen gaan prikken. Dan moet Jansen wel snel op kunnen schalen.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 16:10

Empathy

Extreme Audio

loekf2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:51:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat Jansen met 1 prik ongeveer dezelfde bescherming haalt als 2x AZ. Ik gok dat ze groepen met een "bouwjaar" na 1965 met Jansen gaan prikken. Dan moet Jansen wel snel op kunnen schalen.
Hopelijk maken niet teveel van dit soort fuck-ups dan ;)
https://www.nytimes.com/2...ohnson-vaccine-mixup.html

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Met 52 sta je redelijk vooraan in de vaccinatie rij, denk dat het eerder ergens in Mei zal zijn, afhankelijk van de hoeveelheden in de leveringen van AZ uiteraard.
60-65 is immers ook al bezig met AZ prikken.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 01-04-2021 11:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Drardollan
Indoubt schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:41:
[...]

Hier gewoon gepland. Maar net als vorig jaar in Nederland.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:23
loekf2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:14:
[...]

Echter je kan ook online je afspraak maken. Vertellen ze dat nog steeds niet in die brieven ? Verklaard misschien waarom de hordes 70+ naar de telefoon grijpen en de call centers overspoelen.
Staat in de brief (bron: brief die mijn moeder heeft gehad, bouwjaar 1946). Maar de hordes 70+, waaronder mijn moeder, zijn niet zo handig online, dus die bellen uiteindelijk maar gewoon.

• loekf2
Exemplarisch voor de vaccinatie uitrol.

Mijn pa (77) moest dacht ik volgende week voor z'n eerste prik. Belt en zegt dat m'n moeder 73 is (zou brief volgende week krijgen) en vraagt of ze niet meteen ook gevaccineerd kan worden. Vervolgens kunnen ze meteen in de auto springen naar een andere locatie waar het niet zo druk is en vandaag al terecht.

Ik weer een zorg minder, maar man man wat een organisatie.

Blijkt weer eens dat het plannen veel te veel slack (marge) heeft en dat ze veel meer mensen sneller een prik kunnen geven. Nou ben ik voor het inenten op leeftijd, maar dit slaat nergens op.

• blissard
loekf2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:31:
Exemplarisch voor de vaccinatie uitrol.

Mijn pa (77) moest dacht ik volgende week voor z'n eerste prik. Belt en zegt dat m'n moeder 73 is (zou brief volgende week krijgen) en vraagt of ze niet meteen ook gevaccineerd kan worden. Vervolgens kunnen ze meteen in de auto springen naar een andere locatie waar het niet zo druk is en vandaag al terecht.
Terecht hoor, maar ik ben ergens ook wel blij met de flexibiliteit van de organisatie. Met een goed afspraken systeem (ICT) en meedenkende medewerkers zou zo'n ad-hoc systeem prima kunnen werken. Het tweede gaat volgens mij best vaak goed, het eerste is helaas een rommeltje.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
72000 prikken vandaag, gaat goeie kant op!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

joppe113 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:47:
72000 prikken vandaag, gaat goeie kant op!
Ik wilde schrijven dat de geplande 514k voor deze week steeds verder buiten beeld begint te raken, als we op de werkdagen de 80k niet eens halen. Maar gelukkig hebben ze dit eenvoudig opgelost; de planning is volgens Coronadashboard verlaagd naar 433k. Dus anderhalve week geleden was de planning nog om in twee weken ruim 900k vaccinaties te prikken. Nu is het doel voor diezelfde twee weken nog maar 710k.

Desalniettemin, de trend in prikken per dag ziet er inderdaad goed uit :)

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
Gelukkig blijf je possitief
eamelink schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:33:
[...]

Ik wilde schrijven dat de geplande 514k voor deze week steeds verder buiten beeld begint te raken, als we op de werkdagen de 80k niet eens halen. Maar gelukkig hebben ze dit eenvoudig opgelost; de planning is volgens Coronadashboard verlaagd naar 433k. Dus anderhalve week geleden was de planning nog om in twee weken ruim 900k vaccinaties te prikken. Nu is het doel voor diezelfde twee weken nog maar 710k.

Desalniettemin, de trend in prikken per dag ziet er inderdaad goed uit :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-12 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag ook mijn eerste AZ vaccinatie gehad (32 jaar, eigenlijk nog niet aan de beurt maar stond op de spillage lijst). Viel me op dat het mondmasker gewoon op moest blijven bij het kwartiertje wachten. Verder niks geks, behalve dan dat je papieren door 5 paar mensenhanden gaan... maar desondanks ging het best vlot. (Gelderland)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De Janssen vaccins zijn nu ook in de geplande vaccinaties komen te staan:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Janssen in oranje aangegeven In de grafiek 8)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 02-04-2021 00:06 ]

PSN

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-12 14:00
Hoe kan je eigenlijk op de spillage lijst terechtkomen?

• loekf2
Farid_A schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:32:
Dat vroeg ik me ook af na het zien van een tweet vanmorgen.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Goede vraag. Als we het weten meld ik me linea recta aan. AZ, Pfizer, Moderna maakt me allemaal niet uit. Al moet ik me 3 dagen op rij om 17 uur aanmelden bij de priklocatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Boinkie op 02-04-2021 08:57 ]

• Farid_A
Boinkie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:56:
[...]

Goede vraag. Als we het weten meld ik me linea recta aan. AZ, Pfizer, Moderna maakt me allemaal niet uit. Al moet ik me 3 dagen op rij om 17 uur aanmelden bij de priklocatie.
Precies, en de afstand is voor mij niet eens een probleem. Ik woon om de hoek van een vaccinatie locatie en fiets elke dag langs. Als zij aan het einde van de dag wat over hebben dan kan ik er in 1 minuut zijn.

• Drardollan
Ik reed net langs een vaccinatiestraat en waar het 2 weken terug heel rustig was, heerste er nu een gecontroleerde chaos. Zag er goed uit.

De teststraat ernaast precies tegenovergesteld. Die was een paar weken terug heel druk, nu stond er geen man.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Iemand kennen die prikt / mee helpt/werkt bij de vaccinatielocatie :)

Voorwaarde is wel dat je op het moment dat je gebeld wordt je binnen 30 minuten ter plaatse moet kunnen zijn.

Ik ben dus gisteren einde dag gebeld, maar dat had ook vandaag of morgen kunnen zijn.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TommyGun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:04:
[...]

Voorwaarde is wel dat je op het moment dat je gebeld wordt je binnen 30 minuten ter plaatse moet kunnen zijn.

Ik ben dus gisteren einde dag gebeld, maar dat had ook vandaag of morgen kunnen zijn.
Yea good old boys network ;)

Wel goed dat er zo minder verspild wordt d:)b

PSN

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

YakuzA schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:07:
[...]

Yea good old boys network ;)

Wel goed dat er zo minder verspild wordt d:)b
Er stond best een rij op het moment dat ik aan kwam, dus animo genoeg (en blijkbaar dus ook genoeg geplande afspraken die niet door gaan).

• Farid_A
TommyGun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:04:
[...]

Nou, binnen 30 minuten bij mijn vaccinatie locatie zijn zou geen probleem moeten zijn. Ik woon er 1 minuut vandaan.
Nu nog iemand leren kennen die er werkt >:)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Farid_A schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:11:
[...]

Nou, binnen 30 minuten bij mijn vaccinatie locatie zijn zou geen probleem moeten zijn. Ik woon er 1 minuut vandaan.
Nu nog iemand leren kennen die er werkt >:)
Tijd om te gaan roken en posten bij de dienstingang om gesprekjes aan te knopen ;)

PSN

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.