• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
Mooie range vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0KKdWN2vbVSm1xmgxRkw2GFfUA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UQy2BgYb5ELLXWJ9FLyKT2NA.jpg?f=user_large

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Hoe haal je dit in vredesnaam? Ik blijf rond de 400 hangen.
Ik heb wel de 20” banden.

Zijn er bepaalde instellingen? Welk niveau heb je de regeneratie? En welke snelheid op de snelweg? Ik houd mij altijd aan de maximum snelheden.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
Redwood schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Zijn er bepaalde instellingen? Welk niveau heb je de regeneratie? En welke snelheid op de snelweg? Ik houd mij altijd aan de maximum snelheden.
Tja, de app, die laat bij mij ook meestal iets meer zien, als de auto zelf. Dus dikke kans dat als je in de auto stapt, dat er 490 of minder staat.

Om zuinig te rijden rij je het beste met regeneratie level 0. Van het rem pedaal afblijven (al regenereert die ook voor het eerste stuk) en waar het kan de ACC aanzetten. Als je echt een uitdaging wilt, dan kun je met de voet nog net iets beter als de ACC, Om de 480 te halen heb je een gemiddeld verbruik van onder de 15 kWh/ 100 km nodig.
Zelf rij ik op de snelweg 103 km/h.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Tiggy80 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:17:
[...]

volgens mij was het de hendel van je af duwen om hem op HBA te zetten
Met de lichtschakelaar in de stand Auto

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
Richard-I5 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Tja, de app, die laat bij mij ook meestal iets meer zien, als de auto zelf. Dus dikke kans dat als je in de auto stapt, dat er 490 of minder staat.

Om zuinig te rijden rij je het beste met regeneratie level 0. Van het rem pedaal afblijven (al regenereert die ook voor het eerste stuk) en waar het kan de ACC aanzetten. Als je echt een uitdaging wilt, dan kun je met de voet nog net iets beter als de ACC, Om de 480 te halen heb je een gemiddeld verbruik van onder de 15 kWh/ 100 km nodig.
waarom is regen-level-0 eigenlijk het zuinigst? Ik zou zeggen dat goed gebruik van i-Pedal eigenlijk zuinig zou moeten zijn? behalve op de snelweg, dan is i-pedal echt een ramp. Zijn hier wat experimenten over te vinden?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Dala schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:46:
[...]

waarom is regen-level-0 eigenlijk het zuinigst? Ik zou zeggen dat goed gebruik van i-Pedal eigenlijk zuinig zou moeten zijn? behalve op de snelweg, dan is i-pedal echt een ramp. Zijn hier wat experimenten over te vinden?
Vrij simpel om dezelfde reden dat trager rijden efficiënter is: minder verlies bij de opwek als er minder opwek is, o.a. door minder warmte. Eigenlijk laat je een turbine energie opwekken. Overigens is helemaal niet remmen/regenereren uiteraard nóg beter. Er is een zekere mate/RPM waarbij de motor het meest efficiënt is om energie op te wekken (en daarna ook vermogen om dat weer te inverten naar iets waar de accu mee overweg kan). Zelfde manier waarom we bij PC's ook een efficiëntie curve hebben :D

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Korte update over alternatieven goedkoop laden ivm het opzeggen van mijn ChargeMyHyundai Easy abonnement:

Straatladen
Heb laadpas gevonden zonder abonnement voor laden aan de straat tussen 19 en 25 cent, soms met starttarief, maar werkt niet bij alle palen. Heb hier contact over met deze Franse laadpasaanbieder. Meer info volgt.

Snelladen
Heb een andere laadpas binnen gekregen waarmee laden bij bepaalde snelladers voor IONIQ5 van 10% naar 82% slechts 8,05 euro kost. Zonder abonnement!

Dit weekend praktijktest doen.

Laat snel weten.

[ Voor 10% gewijzigd door MeelezerT op 03-06-2022 17:51 ]

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Ik kan de map en software update van Mei nu downloaden met de tool van Huyndai. Ik ben er al mee bezig

[ Voor 13% gewijzigd door Hein66 op 03-06-2022 18:01 ]

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:38
Dala schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:46:
[...]

Waarom is het op de snelweg een ramp?

• edvanleeuwen
Umbrah schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Vrij simpel om dezelfde reden dat trager rijden efficiënter is: minder verlies bij de opwek als er minder opwek is, o.a. door minder warmte. Eigenlijk laat je een turbine energie opwekken. Overigens is helemaal niet remmen/regenereren uiteraard nóg beter. Er is een zekere mate/RPM waarbij de motor het meest efficiënt is om energie op te wekken (en daarna ook vermogen om dat weer te inverten naar iets waar de accu mee overweg kan). Zelfde manier waarom we bij PC's ook een efficiëntie curve hebben :D
Ik begrijp het nog steeds niet. Je moet toch een keer snelheid minderen. Dan lijkt me iPedal het meest effectief. Remmen niet.

• MeelezerT
edvanleeuwen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Waarom is het op de snelweg een ramp?
Remt te snel af. Moet voet op pedaal houden om te doseren wat niet prettig is als je veel op cruise rijdt. Remlichten gaan daarbij ook nog eens branden bij I-Pedal en bij levels 2 en 3 (zowel bij Auto als niet-Auto). Geen hond wil daarachter blijven zitten. Ik heb m altijd op handmatig level 1 en rem met de linker flipper tot een smooth stilstand.

[ Voor 17% gewijzigd door MeelezerT op 03-06-2022 18:08 ]

• edvanleeuwen
MeelezerT schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:05:
[...]

Remt te snel af. Moet voet op pedaal houden om te doseren wat niet prettig is als je veel op cruise rijdt. Remlichten gaan daarbij ook nog eens branden bij I-Pedal en bij levels 2 en 3 (zowel bij Auto als niet-Auto). Geen hond wil daarachter blijven zitten. Ik heb m altijd op handmatig level 1 en rem met de linker flipper tot een smooth stilstand.
Maar dat is een kwestie van goed om kunnen gaan met een iPedal.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:17
Hein66 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:59:
Ik kan de map en software update van Mei nu downloaden met de tool van Huyndai. Ik ben er al mee bezig
Bedankt voor de tip, ik heb het direct ook zelf geprobeerd, maar bij mij geeft hij aan dat ik al de nieuwste versie heb.

• Hein66
ditbenikecht schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:12:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb het direct ook zelf geprobeerd, maar bij mij geeft hij aan dat ik al de nieuwste versie heb.
bijzonder. bij mij staat onder in de regel netjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5azMbXEIregpK_dNzqF1nhHMvhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HR80nY6r1VmmwNu7T5iAlhIu.png?f=fotoalbum_large

En dat was een paar dagen geleden nog niet. Toen kreeg ik ook jouw melding.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hein66 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:36:
[...]

bijzonder. bij mij staat onder in de regel netjes:
[Afbeelding]

En dat was een paar dagen geleden nog niet. Toen kreeg ik ook jouw melding.
Heb je de doelmap, de map waar de download naar toe gaat wellicht een andere naam gegeven? Bij mij wilde hij ook niet downloaden, heb daarom de doelmap even een andere naam gegeven en na vijf minuten kon ik zien dat gewoon versie 220211 weer opnieuw geladen wordt, en niet versie 220530.

3000Wp op 't dak

• Hein66
kor952 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:50:
[...]

Heb je de doelmap, de map waar de download naar toe gaat wellicht een andere naam gegeven? Bij mij wilde hij ook niet downloaden, heb daarom de doelmap even een andere naam gegeven en na vijf minuten kon ik zien dat gewoon versie 220211 weer opnieuw geladen wordt, en niet versie 220530.
Nee ook niet. Download is nu bij 87%. ik wacht het even af en laat daarna horen wat het is geworden.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hein66 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:56:
[...]

Nee ook niet. Download is nu bij 87%. ik wacht het even af en laat daarna horen wat het is geworden.
Je hebt vast het bestand IONIQ5_EU.ver al binnen als je dat opent met notepad/kladblok zie je in de eerste regel al het versie nummer staan.

3000Wp op 't dak

• Hein66
kor952 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:59:
[...]

Je hebt vast het bestand IONIQ5_EU.ver al binnen als je dat opent met notepad/kladblok zie je in de eerste regel al het versie nummer staan.
Grote teleurstelling. ioniq5_eu is gelijk aan de vorige versie :(

Excuses voor de valse hoop die ik gewekt heb. _/-\o_

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
Redwood schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Laatste tijd veel 50, 70 en 80 wegen gereden. Regeneratie op 3. Op de snelweg op 1. Snelweg inderdaad maximum, echter weinig 130 gereden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

edvanleeuwen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:04:
[...]

Ik begrijp het nog steeds niet. Je moet toch een keer snelheid minderen. Dan lijkt me iPedal het meest effectief. Remmen niet.
Met regeneratie op 0 rolt de auto gewoon uit. En door het momentum kom je dan nog 100-en meters ver zonder veel snelheidsverlies. Hiervoor hoef je geen energie meer uit de baterij te halen. Het gaat dus vooral om anticiperen op het verkeer en stoplichten. Als je ziet dat je een rood stoplicht nadert de voet van het stroompedaal halen en dan op het laatste moment afremmen met regeneratie (dus of door de linker flipper vast te houden, of door regeneratie naar 1, 2, 3, of iPedal te zetten).

Als je in iPedal rijdt moet je energie blijven toevoegen tot vlak bij het stoplicht, want anders remt de auto te vroeg af. Je haalt dan dus voor een paar 100 meter extra energie uit de batterij. Je hebt dan wel iets meer snelheid (en dus kinetische energie) wanneer je begint te remmen, maar zowel het 'stroom geven' als het regenereren is niet 100% efficiënt. Per saldo kost dit dus iets meer energie.

Met regeneratie op 0 is dus zuiniger, mits je wel met een regeneratiestand afremt wanneer je echt moet remmen. Als je op standje 0 het rempedaal gebruikt wordt er namelijk geen energie teruggewonnen. En dan valt de balans weer anders uit.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:41
Mijn i5 staat nog in bestelling dus wellicht mag ik nog niet meepraten, maar ik verbaas me altijd over het grote aantal "feiten" dat de wereld in geslingerd wordt over regeneratie mbt elektrische auto's. Ik rij al 4 jaar volledig elektrisch, en ongeacht mijn sportieve rijstijl incl. regelmatig gebruik van het rempedaal zijn mijn remblokken voornamelijk verroest ipv versleten. Om te voorkomen dat ze onder de auto wegroesten hang ik eens in de zoveel tijd flink in de remmen om dat tegen te gaan.

In mijn bescheiden mening maakt het geen bal uit of je je auto afremt met het rempedaal, one-pedal driving, regeneratie standje 1 tot en met weet-ik-veel of het gebruik van flippers achter het stuur. Het is allemaal elektrisch aangedreven en ik ga er vanuit dat de auto afremt op de motor (en dus regenereert) tot het punt dat er harder geremd moet worden dan mogelijk op de motor, en dan worden de remblokken gebruikt. Zo simpel zou het toch moeten zijn?

Rijstijl daarentegen bepaald wel grotendeels hoe zuinig je auto is. Hard optrekken kost in verhouding meer energie, en bij remmen op de motor gaat er toch altijd een groot deel verloren aan warmte, dus minder en minder hard remmen is altijd goed.

Ik snap dat bepaalde regeneratie standen zuiniger rijden kunnen bevorderen, dus daar zou nog een argument in zitten. Maar de rest lijkt me echt onzin...

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Mijn vader er inmiddels ook eentje. Hij rijdt voornamelijk op de ipedal. Toevallig nu met hem op pad. Bij 100% accu gaf het display aan ‘370’ km. Verder rijd hij echt als een man van 70. De ipedal is dus niet de meest zuinige optie.

Vanaf gisteren ook de regeneratie zo laag mogelijk gezet en zoveel mogelijk uit laten rollen, mijn verbruik werd een heel stuk lager ik zat op 5.4km per kw, inmiddels op 6.3. Het maakt ook tot mijn verbazing echt wel een verschil.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• ezi70
  • Niet online
bij mij ook voorbij de 500km range, en ik moet zeggen dat het ook daadwerkelijk heel goed klopt, bij mijn Leaf was de range altijd veel te rooskleurig, daar ging bij iedere km die ik reed 1,5 km van de range af. Bij de I5 komt aan het eind van de rit de overgebleven range met de gereden km overeen met de range na de laadbeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwhBzGuP2XaHMr4eJEsMQSM8R5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5WNMIN0ciQRaQ2IDU8iewAG.jpg?f=fotoalbum_large

• ezi70
  • Niet online
Richard-I5 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:16:
[...]

511km in de app en in de auto 510km, is toch zo goed als gelijk, die ene km is er natuurlijk vanaf gegaan bij het starten van de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0Tqd35OGtSKWu3VnyiMhwHv_mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfEbtu2Z58xhVcfuLcYWqGVN.jpg?f=fotoalbum_large

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-11 16:56
Bijzonder die ranges. Vrachtwagenklevers?

• ezi70
  • Niet online
siesta schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:10:
Bijzonder die ranges. Vrachtwagenklevers?
Nee juist niet, heb ik een hekel aan. Gewoon normaal met verkeer mee rijden echter ik rijd geen 130km/u in de avond. Manier van rijden is van zeer grote invloed, en daar is al heel veel over geschreven. ;)

• Makkelijk
  • Laatst online: 17:02
stefxx schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:05:
Mijn i5 staat nog in bestelling dus wellicht mag ik nog niet meepraten, maar ik verbaas me altijd over het grote aantal "feiten" dat de wereld in geslingerd wordt over regeneratie mbt elektrische auto's. Ik rij al 4 jaar volledig elektrisch, en ongeacht mijn sportieve rijstijl incl. regelmatig gebruik van het rempedaal zijn mijn remblokken voornamelijk verroest ipv versleten. Om te voorkomen dat ze onder de auto wegroesten hang ik eens in de zoveel tijd flink in de remmen om dat tegen te gaan.

In mijn bescheiden mening maakt het geen bal uit of je je auto afremt met het rempedaal, one-pedal driving, regeneratie standje 1 tot en met weet-ik-veel of het gebruik van flippers achter het stuur. Het is allemaal elektrisch aangedreven en ik ga er vanuit dat de auto afremt op de motor (en dus regenereert) tot het punt dat er harder geremd moet worden dan mogelijk op de motor, en dan worden de remblokken gebruikt. Zo simpel zou het toch moeten zijn?

Rijstijl daarentegen bepaald wel grotendeels hoe zuinig je auto is. Hard optrekken kost in verhouding meer energie, en bij remmen op de motor gaat er toch altijd een groot deel verloren aan warmte, dus minder en minder hard remmen is altijd goed.

Ik snap dat bepaalde regeneratie standen zuiniger rijden kunnen bevorderen, dus daar zou nog een argument in zitten. Maar de rest lijkt me echt onzin...
Feit is dat hij in 0 niet regenereert met het rempedaal

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
Welk product gebruiken jullie voor de zwarte plastiek trim? (deuren, wielkasten,...)
Zelf als deze net gewassen is (wat niet het geval is hieronder) direct een witte schijn op de plastiek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIC1uQQBeiwyOJfa5R3zTIqaCiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJ8yzWNBrNMA7a7bhSpxApYO.png?f=fotoalbum_large

Idem voor interieur vanbinnen, veel witte strepen van bijvoorbeeld schuren van broek tegen de deur. Wanneer je dit even vochtig maakt is het weg maar vanaf het droog is komt dit terug.

• de meester01

de meester01

Wel aardig om te weten hoeveel km je door de nul heen kunt

• stefxx
Makkelijk schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:52:
[...]Feit is dat hij in 0 niet regenereert met het rempedaal
Gewoon uit interesse, hoe heb je dat vastgesteld? Dat zou de i5 - naast Tesla - de enige elektrische auto zijn die niet regenereert als je het rempedaal gebruikt.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46

cooper_s1

MINI's rule

stefxx schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Gewoon uit interesse, hoe heb je dat vastgesteld? Dat zou de i5 - naast Tesla - de enige elektrische auto zijn die niet regenereert als je het rempedaal gebruikt.
Hij meld dat als de regeneratie stand op 0 staat wordt er niet geregenereerd.
Als je dan remt gebruikt ie de remblokken. Overigens had ik van de week m'n bluelink ipv offline compleet uitgezet...
en dus m'n profiel weg.. toen kwam ik erachter dat je een remstand ergens in de instellingen kan instellen, op gewoon of sportie. Bij dat laatste gebruikt ie ook meteen de remblokken merkte ik...
Er wordt ook geadviseerd om eens in de zoveel tijd even de regeneratie op 0 te zetten om zo de schijven schoon te remmen.
stefxx schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Staat in de handleiding (pagina 321, 6-16) en je kunt dit zien op het display dat er geen energie teruggewonnen wordt in level 0. Die 10x remmen (remschijfreiniging) in level 0 en daarna wel regeneratie heb ik nog niet kunnen constateren.....

In de andere levels en ook in AUTO level 0 wordt er wel geregenereerd bij gebruik van rempedaal.
FunkStar_ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:53:
Welk product gebruiken jullie voor de zwarte plastiek trim? (deuren, wielkasten,...)
Zelf als deze net gewassen is (wat niet het geval is hieronder) direct een witte schijn op de plastiek.
[Afbeelding]

Idem voor interieur vanbinnen, veel witte strepen van bijvoorbeeld schuren van broek tegen de deur. Wanneer je dit even vochtig maakt is het weg maar vanaf het droog is komt dit terug.
Er zijn een paar detail filmpjes van de ANWB op YouTube. Ik geloof in een daarvan te hebben gezien dat ze lijnzaadolie gebruikten om onderdelen van hard plastic weer mooi te krijgen.

Misschien daar even naar zoeken?
stefxx schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:05:

Dat is eigenlijk precies het mechanisme. Met regeneratie op 0 kun je heel lang uitrollen en nagenoeg zonder snelheidsverlies. Je kunt dus ver vooruit kijken en anticiperen op rode stoplichten, files etc.

En wanneer je wel echt moet remmen is het zaak om een regeneratie-stand te gebruiken. Dus geen stand 0, want die gebruikt alleen de schijfremmen. In de handleiding wordt deze stand aangeraden om af en toe de schijven te ontroesten.

• edvanleeuwen
bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Dat is eigenlijk precies het mechanisme. Met regeneratie op 0 kun je heel lang uitrollen en nagenoeg zonder snelheidsverlies. Je kunt dus ver vooruit kijken en anticiperen op rode stoplichten, files etc.
En wat is het verschil tussen stand 0/uitrollen en het iPedal zo indrukken dat je hetzelfde resultaat krijgt. Dus dat de vermogenindicator precies op de 0-lijn staat?

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

FunkStar_ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:53:
Een flinterdun laagje Zwitsal babyolie aanbrengen, goed uitwrijven.

• MeelezerT
edvanleeuwen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:37:
[...]

En wat is het verschil tussen stand 0/uitrollen en het iPedal zo indrukken dat je hetzelfde resultaat krijgt. Dus dat de vermogenindicator precies op de 0-lijn staat?
Spierpijn?
edvanleeuwen schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Theoretisch gezien zou er dan geen verschil moeten zijn. In de praktijk lijkt het me echter lastig om dat precies tot 0 te controleren. En ik vind dat zelf niet comfortabel rijden, maar dat staat er los van.

• stefxx
Hier nog wat leesvoer over de efficiency van one-pedal driving: https://www.thewattcar.co...he-most-efficient-for-evs

Daarin zitten twee universitaire studies gelinkt, waarvan een van de TU Eindhoven, al is deze wel al wat ouder.

Conclusie van deze studies: one-pedal driving is 2 tot 9% meer efficiënt dan normaal regeneratief remmen.
stefxx schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:10:
Hier nog wat leesvoer over de efficiency van one-pedal driving: https://www.thewattcar.co...he-most-efficient-for-evs

Daarin zitten twee universitaire studies gelinkt, waarvan een van de TU Eindhoven, al is deze wel al wat ouder.

Conclusie van deze studies: one-pedal driving is 2 tot 9% meer efficiënt dan normaal regeneratief remmen.
Het is vooral ook afhankelijk van de auto en wijze waarop regeneratie is ingebouwd. Bij Nissan LEAF waren alleen een D (lichte regeneratie) en B (zwaarder afremmen) beschikbaar. Daar kon ik alleen frictieloos afremmen door de Drive Mode schakelaar op N te zetten. Maar zoiets lijkt in die studies niet te zijn meegewogen.

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-11 16:00
Is het nu voorbij dan met de Ioniq 5 om 3000 euro subsidie te vangen met een >=45.000 Ioniq 5 te bestellen omdat er een nieuw model aankoopt die niet aangeboden zal worden voor onder of precies 45.000 euro ?

Dus is het zeg maar over voor het subsidie aanbod?

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-11 16:00
stefxx schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:10:

One-pedal driving is toch hetzelfde als renegeratief remmen? Je gaat met beide dus naar het renegeratieve kwadrant van een elektromotor en doen beide hetzelfde.

Wat je wel beter kan doen: Uitrollen. Ja Uitrollen kost minder energie. Omdat met energie terugleveren, wat je al in de aandrijving hebt gestopt dus door verschillende stappen lopen. En dus de OUT/IN/OUT efficientie van de energie dus maar iets van 30% schijnt te zijn. Terwijl je met uitrollen dus deze energie volledig 100% benut.

Uitrollen is dus veel beter, one-pedal driving of regeneratief remmen is voor mij exact hetzelfde.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46

cooper_s1

MINI's rule

Immutable schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:19:
[...]

One-pedal driving is toch hetzelfde als renegeratief remmen? Je gaat met beide dus naar het renegeratieve kwadrant van een elektromotor en doen beide hetzelfde.

Wat je wel beter kan doen: Uitrollen. Ja Uitrollen kost minder energie. Omdat met energie terugleveren, wat je al in de aandrijving hebt gestopt dus door verschillende stappen lopen. En dus de OUT/IN/OUT efficientie van de energie dus maar iets van 30% schijnt te zijn. Terwijl je met uitrollen dus deze energie volledig 100% benut.

Uitrollen is dus veel beter, one-pedal driving of regeneratief remmen is voor mij exact hetzelfde.
Dat is allemaal wel leuk, maar in het alledaags rijden scheelt een en ander vermoedelijk erg weinig uiteindelijk...het is niet zo dat je metuitrollen uiteindelijk 100km extra haalt ofzo.

• de meester01

de meester01

cooper_s1 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Dat is allemaal wel leuk, maar in het alledaags rijden scheelt een en ander vermoedelijk erg weinig uiteindelijk...het is niet zo dat je metuitrollen uiteindelijk 100km extra haalt ofzo.
+ het gegeven dat lieden met een zogenaamde anticiperende rijstijl vaak nogal in hun eigen bubbel zitten en vergeten dat er nog meer mensen op de weg rijden. Doorgaans geen pretje om achter zo'n auto te rijden.
cooper_s1 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Even teruglezen... Deze discussie begon met een aantal mensen die nu 500+ km bereik hebben, terwijl anderen daarop reageren dat ze amper boven de 400 komen. Rijstijl scheelt dus toch wel 100 km...

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 19:29

mdeiman

Projet 45

bilgy_no1 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Even teruglezen... Deze discussie begon met een aantal mensen die nu 500+ km bereik hebben, terwijl anderen daarop reageren dat ze amper boven de 400 komen. Rijstijl scheelt dus toch wel 100 km...
Tja wat is rijstijl. Met name wordt het bepaald door hoe snel je rijdt.

Ik zit altijd erg hoog in verbruik. Bij 100% vol max een keer 370 km of zo. In de winter amper 300km.

Maar vandaag een rondje geochaching op binnenwegen en als ik het dan omreken kom ik op dik boven de 500km uit. Snelheid is (bijna) alles.

Shit happens.

de meester01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:37:
[...]

+ het gegeven dat lieden met een zogenaamde anticiperende rijstijl vaak nogal in hun eigen bubbel zitten en vergeten dat er nog meer mensen op de weg rijden. Doorgaans geen pretje om achter zo'n auto te rijden.
Je kunt ook argumenteren dat anderen die onnodig veel energie/brandstof verbruiken in hun eigen verspiillende bubbel leven.

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Je kunt ook argumenteren dat anderen die onnodig veel energie/brandstof verbruiken in hun eigen verspiillende bubbel leven.
Maar die mensen houden mij niet op :+

Zeurpieten die alleen aan hun eigen doorstroming denken vaak wel.

[ Voor 10% gewijzigd door de meester01 op 05-06-2022 17:17 ]

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Volgens mij gaf de 500-plusser aan dat hij heel veel 50 & 80 km/h wegen had gereden. Dan haal ik ook wel 14/15 kwh per 100. En als je dan ook nog accepteert dat in de eco stand de airco op een fractie van zijn kunnen werkt dan haal je dat op je slofjes bij de huidige buitentemperatuur.

Als je voor je werk veel op de snelweg zit is het verhaal anders. Rijstijl is maar 1 van de factoren.

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
Long range. 24 graden, rit van 60 km, auto goed warm, Fastned 300 kw lader, 221 kW aangetikt😃Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK2j-In-6R2j7v1cFbBcyp10hCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIaIRHEiN9XSAJmJ2O0RyC6a.jpg?f=fotoalbum_large
de meester01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:13:
[...]

Volgens mij gaf de 500-plusser aan dat hij heel veel 50 & 80 km/h wegen had gereden. Dan haal ik ook wel 14/15 kwh per 100. En als je dan ook nog accepteert dat in de eco stand de airco op een fractie van zijn kunnen werkt dan haal je dat op je slofjes bij de huidige buitentemperatuur.

Als je voor je werk veel op de snelweg zit is het verhaal anders. Rijstijl is maar 1 van de factoren.
Uiteraard is rijstijl maar een van de factoren. Heb ook niet anders willen beweren. Snelheid scheelt enorm, juist boven 80 km/h is luchtweerstand de dominante factor en die neemt toe met het kwadraat van de snelheid.

Overigens is het niet zo dat je door rustiger/gelijkmatiger te rijden per se langer onderweg bent. Het is me in jarenlange ervaring op de A4 pendelen opgevallen dat het geen bal uitmaakt voor je reistijd als je bijv. die paar km dat je 130 mocht gewoon 100 bleef rijden.

Dus nu je (overdag) alleen nog maar 100 mag is er geen enkele reden om op zo'n plek toch 130 te jakkeren en een paar tellen eerder bij de file aan te sluiten. Sterker nog, in de jaren dat er bij Leiden werd gewerkt mocht je maar 80 op smallere rijstroken. Toen stond er veel minder vaak file, mede omdat de snelheidsverschillen tussen auto's en vrachtwagens veel kleiner was.

Als het druk is, en ik weet dat er verderop een file staat, heeft het dus totaal geen zin om hard door te jakkeren richting die file. Overdag vind ik 100 dus prima en zet ik de cruise op 101-105. Als het 's avonds rustig is en ik rij een lange afstand ga ik naar 130.

• MeelezerT
Update kosten van laden. Goed nieuws! De eerste praktijktesten met straatladen en snelladen voor lagere tarieven dan Chargemyhyundai (25 cent aan de straat) + 1 jaar Premium Ionity (29 cent bij Ionity) zijn geslaagd!

Maar de bruikbaarheid is vooralsnog beperkter dan ik dacht!! Werkt bij een flink aantal straatladers en maakt snelladen in de regio Amsterdam goedkoper dan straatladen.

STRAATLADEN
Voordeligste laden aan de straat dat ik nu gevonden en kort getest heb bedraagt 19 per kWh + 1 cent/minuut zonder starttarief. Werkt met een pas (aanschaf 5 euro). Betreft geen abonnement, maar prepaid (minimaal 19 euro op kaart nodig). Het genoemde goedkope laadtarief geldt bij Pitpoint (dat nu van Total is) en bij TheNewMotion (dat nu van Shell is). Beide getest. Helaas is deze pas onaantrekkelijk geprijsd voor laden bij Allego, EVnet en dergelijke. De TheNewMotion-laders vind je helaas niet vaak. Ze staan o.a. bij diverse Ikea's, diverse Van der Valken, bij bedrijven met name in industrieterreinen en vooral in de kleinere plaatsen. Update: zojuist bericht van deze Franse laadpasaanbieder ontvangen dat de instellingen aangepast zijn en het nu ook werkt bij Pitpoint. Inmiddels getest en klopt. Pitpoint heeft ongeveer 3.000 laadpunten en wil uitbreiden naar 26.000 stuks.

Naam van de pas: het Franse "Freshmile". Het is wel zaak om de auto los te koppelen zodra deze vol is, omdat anders het wachttarief blijft lopen. Snelladen bij Shell met Freshmile zou omgerekend 28 cent/kWh kosten. Dat ga ik binnenkort ook even testen. Inmiddels is dit tarief verhoogd naar 35 cent/kWh met Freshmile bij Shell Recharge snelladers (dus geen Fastned, Ionity of Allego bij Shell maar die van Shell zelf). Dat is goedkoper dan snelladen bij Shell Recharge met een Shell pas (59 cent/kWh).

Let op. Tarief voor straatladen bij TheNewMotion en Pitpoint wordt verhoogd naar 19 cent/kWh + 3 cent/minuut (dus omgerekend 24 cent/kWh wordt nu 35 cent/kWh bij 11kW straatladers). Zonder abonnement dus vergelijkbaar met bijvoorbeeld de gratis Shell pas.

SNELLADEN NL + DE
Voordeligste snelladen in NL dat ik gevonden en getest heb is nu (omgerekend) 16 cent/kWh en is zonder abonnement. Maar deze mogelijkheid is zeer beperkt want werkt helaas maar bij 3 snelladers in het westen van Nederland (regio Amsterdam) en bij 12 laders verdeeld over heel Duitsland (met name aan al hun landsgrenzen). Wel breidt het aantal palen uit in 2022. Werkt met tarief per minuut dus zaak om onze 800V IONIQ5's met liefst bijna lege batterij te laden tot aan 80% om in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk kWh's op te slurpen. Hierbij de screenshots van m'n eerste (geslaagde) poging vanavond van rond 9% naar rond 80%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZfAjv5ZG3DpVlGmcMkeZpdXYMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/achPSQSIuVQFIOU742kHsSZO.jpg?f=fotoalbum_large

Ruim 56 kWh snelgeladen voor net iets meer dan 9 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tmHF0dRYHh3p-NVvolOxy861hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vN3ZtsOhM9KFq75f44XYaYkw.jpg?f=fotoalbum_large

De 12 laders in Duitsland kunnen nog iets goedkoper uitvallen (ongeveer 13 à 14 cent/kWh) omdat daar voor deze pas ook 150+ kW snelladers beschikbaar zijn en er dus meer per minuut kan worden geleverd.

Geen behoefte om naam en toenaam van deze pas op dit openbare forum te posten. Stuur even een PM als je wilt weten welke stations + welke pas je nodig hebt (aanschaf ongeveer 10 euro, geen abonnement).

Update juli 2022: Het snelle snelladen voor 16 cent/kWh in de regio Amsterdam bij een beperkt aantal snellaadstations met de Zwitserse pas lijkt ten einde. Tarieven zijn naar meer dan 1 euro gegaan. Moet nog even verifiëren hoe dat zit.

MEER PASSEN IN PRAKTIJKONDERZOEK
Ben nog in afwachting van twee andere pasjes waarmee nog goedkoper snelgeladen zou moeten kunnen worden en op meer locaties. Laat ik weten zodra gelukt. Niet gelukt.

[ Voor 48% gewijzigd door MeelezerT op 04-07-2022 18:05 ]

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Uiteraard is rijstijl maar een van de factoren. Heb ook niet anders willen beweren. Snelheid scheelt enorm, juist boven 80 km/h is luchtweerstand de dominante factor en die neemt toe met het kwadraat van de snelheid.

Overigens is het niet zo dat je door rustiger/gelijkmatiger te rijden per se langer onderweg bent. Het is me in jarenlange ervaring op de A4 pendelen opgevallen dat het geen bal uitmaakt voor je reistijd als je bijv. die paar km dat je 130 mocht gewoon 100 bleef rijden.

Dus nu je (overdag) alleen nog maar 100 mag is er geen enkele reden om op zo'n plek toch 130 te jakkeren en een paar tellen eerder bij de file aan te sluiten. Sterker nog, in de jaren dat er bij Leiden werd gewerkt mocht je maar 80 op smallere rijstroken. Toen stond er veel minder vaak file, mede omdat de snelheidsverschillen tussen auto's en vrachtwagens veel kleiner was.

Als het druk is, en ik weet dat er verderop een file staat, heeft het dus totaal geen zin om hard door te jakkeren richting die file. Overdag vind ik 100 dus prima en zet ik de cruise op 101-105. Als het 's avonds rustig is en ik rij een lange afstand ga ik naar 130.
In mijn regio Gelderland/Oost'n van het land zelden last van files, zeker niet als je je afspraken na 09.30 plant. Hier kun je gewoon lekker doorrijden en zelfs dan scoren we 16.2/100 over de laatste 1.000 km gemeten.

En daarvoor hoef je dus echt niet 350m van te voren het gas los te laten om uit te rollen naar een rood stoplicht oid (terwijl je je daarmee gedraagt als een rijdende chicane).

Op dit moment haal ik 365km uit 80%. Dat is ca. 7% onder wltp. Dat is me met geen enkele andere auto nog gelukt.

[ Voor 55% gewijzigd door de meester01 op 05-06-2022 23:25 ]

• stefxx
Als ik het goed begrijp laad de IONIQ5 via een drie fase AC lader dus maximaal 11kW. Terwijl de Kia EV6 22kW kan laden.

Nu de nieuwe modellen IONIQ 5 ook een accupakket krijgen van 77,4kWh (net als de EV6) is het zeker wishful thinking om ook 22kW laadsnelheid te verwachten? ;)

• de meester01

de meester01

stefxx schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:04:
Als ik het goed begrijp laad de IONIQ5 via een drie fase AC lader dus maximaal 11kW. Terwijl de Kia EV6 22kW kan laden.

Nu de nieuwe modellen IONIQ 5 ook een accupakket krijgen van 77,4kWh (net als de EV6) is het zeker wishful thinking om ook 22kW laadsnelheid te verwachten? ;)
De EV6 laadt op drie fase AC met maximaal 11kwh

• stefxx
de meester01 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:10:
[...]De EV6 laadt op drie fase AC met maximaal 11kwh
Je hebt gelijk, ik was verkeerd geïnformeerd.

Toch zou het leuk zijn om 22kw te kunnen laden...

• de meester01

de meester01

stefxx schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:15:
[...]

Je hebt gelijk, ik was verkeerd geïnformeerd.

Toch zou het leuk zijn om 22kw te kunnen laden...
Ik heb de noodzaak niet maar ik snap dat het soms wel handig is. Het enige nadeel is dat je dan een 3 x 35a hoofdaansluiting nodig hebt die weer vele honderden euro's per jaar meer kost dan de basis aansluiting van 3x25a.

Edit: bij Liander een whopping €773 meer per jaar |:(

[ Voor 6% gewijzigd door de meester01 op 06-06-2022 12:24 ]

• stefxx
de meester01 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:18:
[...]Ik heb de noodzaak niet maar ik snap dat het soms wel handig is. Het enige nadeel is dat je dan een 3 x 35a hoofdaansluiting nodig hebt die weer vele honderden euro's per jaar meer kost dan de basis aansluiting van 3x25a.

Edit: bij Liander een whopping €773 meer per jaar |:(
Thuis maakt het me niet uit. Mijn huidige auto laad met 4,6kW thuis en ik kom daar nooit te kort aan. Iedere ochtend is hij weer vrijwel vol.

Maar onderweg wel, als je lekker aan het lunchen bent en je auto laad met 22kW heb je toch zo weer 50% geladen... om maar wat te noemen.
de meester01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:24:
[...]

In mijn regio Gelderland/Oost'n van het land zelden last van files, zeker niet als je je afspraken na 09.30 plant. Hier kun je gewoon lekker doorrijden en zelfs dan scoren we 16.2/100 over de laatste 1.000 km gemeten.

En daarvoor hoef je dus echt niet 350m van te voren het gas los te laten om uit te rollen naar een rood stoplicht oid (terwijl je je daarmee gedraagt als een rijdende chicane).

Op dit moment haal ik 365km uit 80%. Dat is ca. 7% onder wltp. Dat is me met geen enkele andere auto nog gelukt.
Als je inderdaad op lange stukken constant rijdt en weinig files/stoplichten hebt maakt het remmen uiteraard niet uit. En 7% onder de WLTP is inderdaad erg netjes. Anyway, ieder z'n ding.

• de meester01

de meester01

stefxx schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Thuis maakt het me niet uit. Mijn huidige auto laad met 4,6kW thuis en ik kom daar nooit te kort aan. Iedere ochtend is hij weer vrijwel vol.

Maar onderweg wel, als je lekker aan het lunchen bent en je auto laad met 22kW heb je toch zo weer 50% geladen... om maar wat te noemen.
Pak je toch een DC lader? Die zijn doorgaans minimaal 50kw

• stefxx
de meester01 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:27:
[...]Pak je toch een DC lader? Die zijn doorgaans minimaal 50kw
Duh. Echter bij de gemiddelde DC lader zit hoogstens een McDonalds of ander fastfood "restaurant".

Ik had het dus over lunchen :9

• de meester01

de meester01

stefxx schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Duh. Echter bij de gemiddelde DC lader zit hoogstens een McDonalds of ander fastfood "restaurant".

Van der Valk? In Apeldoorn heb je 10+ Tesla superchargers :+
La Place heeft ook vaak een DC lader

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 06-06-2022 14:48 ]

stefxx schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Maar hoe vaak heb je dat dan nodig? Als je met volle batterij op weg gaat en je tijdens de lunch weer 50% vol wilt laden heb je het over ruim meer dan 500 km op een dag. Daarnaast zijn veel laadpalen op parkeerplaatsen en - garages toch ook gewoon 11 kW.

• edvanleeuwen

• EMP
  • Laatst online: 07-11 09:52

EMP

Krulloos!

Sinds afgelopen woensdag hier ook een Ioniq 5 rijder erbij!

Het is het 58KWh Connect+ model met warmptepomp in het zwart met two-tone grijze bekleding. Ziet er strak uit! Nog niet veel mee gereden (3 ritten van een uur) maar tot nu toe ben ik er erg blij mee.

Wel flink zitten ruziën met de rijhulpjes. Ik wil graag zelf rijden OF cruise-control met lane assist, maar dat lijkt niet zo voor de hand liggend.

Ik werd op gegeven moment zo kriegelig van de rijhulpjes als ik zelf rij dat ik hem op een parkeerplaats gezet heb en het hele menu doorgestruind heb naar de settings om te zorgen dat hij niet tig keer per minuut aan het stuur loopt te trekken wanneer ik zelf wil rijden. Ook de automatische snelheidsaanpassingen uitgezet toen hij mij overdag met 120 over de snelweg wilde laten rijden terwijl daar op dat tijdstip maar 100 toegestaan was.

Ook vind ik dat hij nogal 'slingert' tijdens het rijden op CC met lane-assist. Hij blijft maar kleine correcties uitvoeren.

Al met al ben ik erg tevreden met de auto. Hij is groot, comfortabel, doet wat hij moet doen. De software en met name de rij-assistenties kunnen nog wat volwassener worden, maar ik hoop dat daar nog wat updates voor komen om dat te verbeteren want hij lijkt nog niet echt opgewassen tegen het drukke Nederlandse verkeer ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• de meester01

de meester01

EMP schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:21:

Het is het 58KWh Connect+ model met warmptepomp in het zwart met two-tone grijze bekleding. Ziet er strak uit! Nog niet veel mee gereden (3 ritten van een uur) maar tot nu toe ben ik er erg blij mee.

Wel flink zitten ruziën met de rijhulpjes. Ik wil graag zelf rijden OF cruise-control met lane assist, maar dat lijkt niet zo voor de hand liggend.

Ik werd op gegeven moment zo kriegelig van de rijhulpjes als ik zelf rij dat ik hem op een parkeerplaats gezet heb en het hele menu doorgestruind heb naar de settings om te zorgen dat hij niet tig keer per minuut aan het stuur loopt te trekken wanneer ik zelf wil rijden. Ook de automatische snelheidsaanpassingen uitgezet toen hij mij overdag met 120 over de snelweg wilde laten rijden terwijl daar op dat tijdstip maar 100 toegestaan was.

Ook vind ik dat hij nogal 'slingert' tijdens het rijden op CC met lane-assist. Hij blijft maar kleine correcties uitvoeren.

Al met al ben ik erg tevreden met de auto. Hij is groot, comfortabel, doet wat hij moet doen. De software en met name de rij-assistenties kunnen nog wat volwassener worden, maar ik hoop dat daar nog wat updates voor komen om dat te verbeteren want hij lijkt nog niet echt opgewassen tegen het drukke Nederlandse verkeer ;)
Mijn instellingen: HDA2 uitvinken, lane follow assist permanent uit en voor elke rit de lane keep assist uitzetten met het knopje op het stuurwiel (lang drukken). Op de snelweg zet ik de lane keep assist weer aan.

Dan is het een top auto ;) Veel plezier gewenst (y)
Ik had een mail gestuurd naar de dealer gestuurd naar aanleiding van de onderstaande mail:
Geachte meneer/mevrouw,

Het is tijd voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt aan uw Hyundai. Het is belangrijk dat dit goed en vakkundig wordt uitgevoerd. Als Hyundai Erkend Reparateur beschikken wij over de juiste kennis, de juiste gereedschappen én gebruiken we altijd originele onderdelen. Bovendien regelen we bij de onderhoudsbeurt meteen een gratis update van uw LG-/Mobis-fabrieksnavigatiesysteem.
....
Mijn mail hierop naar de dealer:
ik kreeg onderstaande mail dat mijn IONIQ 5 de jaarlijkse beurt nodig heeft. Echter is periodiek onderhoud (zie bijlage):

Voor IONIQ 5 geldt :
Elke 30.000 km of 24 maanden

Mijn IONIQ 5 is nu bijna 1 jaar oud en heeft 12600 km op de teller staan, dus is nog niet toe aan periodiek onderhoud.

Kunnen jullie duidelijkheid brengen in onderstaande mail?
...
En antwoord terug:
Goede morgen

Excuses voor onderstaande uitnodiging
Onderhoud is inderdaad 30 000 km of 2 jaar
Wij hebben contact gezocht met Hyundai om dit in hun mailbestand aan te passen

Hopend U voldoende geinformeerd te hebben

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Hoe zijn jullie ervaringen met ABRP? Mijn 'setup':
- ik gebruik EV notify
- ik heb gebruik de Vgate iCar Pro OBD dongle
- en ik heb natuurlijk het premium abbo op ABRP
- ik heb een Samsung A52 5G android telefoon
- ik maak gebruik van Android Auto
...dus alles volgens mij klaar om te gebruiken voor de komende zomervakantie roadtrip door Europa. Zo af en toe probeer ik het eens weer, maar erg werkend heb ik het nog niet gekregen. Waar loop ik nu tegen aan?

1) de BT-connectie tussen telefoon en dongle wordt niet automatisch gemaakt bij het opstarten van EV notify. Elke keer moet ik de dongle uit de poort trekken en hem dan er opnieuw insteken. Binnen EV notify krijg ik dan wel een popup dat ik de pincode moet invoeren (1234) en dan wordt EV notify geupdate. ==> is hier een oplossing voor?

2) Uiteraard heb ik EV notify goed ingesteld (zag dat inmiddels de Ioniq 5 ook is toegevoegd, aanvankelijk alleen de Kona) en de integration met ABRP. Als stap 1) goed is, dan is het me wel eens gelukt dat ik de groene balkjes zie op ABRP op Android Auto, ook is dan het accu % geactualiseerd, echter: zo instabiel als wat. Veranderde weer snel in rode balkjes/geen connectie. Is dit bij jullie ook zo instabiel?

3) Stel dat 2) dan ook goed gaat, dan werkt het plannen van een route weer niet. Hij blijft maar zandloperen op een route. Het is mij tot op heden niet gelukt om een route te plannen terwijl geconnect met de auto ==> jullie wel? Wat doe ik fout?

graag jullie hulp!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Hmmm, vreemd. Kilometerstand 9000. Uitnodiging van mijn dealer voor een jaarlijkse onderhoudsbeurt. Ik dacht dat het 24 maanden of 30k kms was.
Toch maar gedaan omdat er dealer-only software updates zijn en omdat ik de voor- en achterwielen van plaats wil verwisselen.
De IONIQ 5 in Europa is ook getroffen door een probleem met de "P" stand, zodat de auto uit de vergrendeling kan schieten. Dus is aangeraden om handmatig de EPB te gebruiken. Volgens mij wordt de EPB alleen automatisch aangezet, wanneer Auto Hold actief is of one pedal driving geactiveerd is.

MicheldeGoey schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:53:
Hmmm, vreemd. Kilometerstand 9000. Uitnodiging van mijn dealer voor een jaarlijkse onderhoudsbeurt. Ik dacht dat het 24 maanden of 30k kms was.
Toch maar gedaan omdat er dealer-only software updates zijn en omdat ik de voor- en achterwielen van plaats wil verwisselen.
Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54

ibrator

ondertitel

ibrator schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:18:
[...]

Voor mij was het maximum aanhangergewicht ook bepalend. De Enyaq en ID4 mogen maar 1.000kg tot 1.100kg trekken bij de zwaarste uitvoering.

De Ioniq mag 1.600kg trekken. Ik haal elk jaar 10m3 brandhout op met een grote tandemasser en ik ga met de caravan weekendjes weg binnen Nederland. Begin mei van Groningen naar Noord-Brabant met 1.500kg caravan (250km), ik zal mijn ervaring hier later delen.
Ik zou mijn ervaring met de caravan hier nog delen, bij deze;
Kort samengevat: fantastische caravantrekker!

Weggedrag: De Ioniq ligt als een huis op de weg, met de vorige auto Passat variant GTE voelde ik de caravan nog wel eens wat trekken bij een windvlaag of hobbel in de weg. De Ioniq heeft de caravan volledig in 'zijn macht'.

Verbruik: Ik heb op de heenweg 95km/u gereden. Ca. windkracht 2 tegenwind, temperatuur 16 graden. Verbruik bij 95km/u: 34kWh/100 km. Na 145km in Apeldoorn aan de Ionity snellader met nog 38% in de accu.
Terugweg 105km/u gereden. Nagenoeg windstil en 19 graden. Verbruik bij 105km/u: 37kWh/100km.
Ook nog even een verlaagd Golfje met teveel lawaai eruit getrokken bij het stoplicht >:)

Laden: Bij de laadpaal de caravan even afkoppelen en de auto achteruit naar de laadpaal.
Het valt mij op dat de Ionity snelladers doen wat ze moeten doen: bij 15 graden start het laden met 188kW en gaat al snel boven de 200kW. De Fastned snelladers stellen mij steeds weer teleur. Starten altijd rond de 68kW en komen nooit boven de 140kW uit, zelfs wanneer ik daar alleen sta.

Tot slot: onze caravan ziet er opeens veel kleiner uit achter de Ioniq. Dat komt volgens mij omdat de Ioniq wat uit verhouding is, maar er zijn vast meer hier die dat hetzelfde ervaren ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAvr6YEt0UwfNFJFma1CHuk_OFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osK1jlwggb49FGXtMwWpDrFr.jpg?f=fotoalbum_large

signature

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
ibrator schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Ik zou mijn ervaring met de caravan hier nog delen, bij deze;
Kort samengevat: fantastische caravantrekker!

Weggedrag: De Ioniq ligt als een huis op de weg, met de vorige auto Passat variant GTE voelde ik de caravan nog wel eens wat trekken bij een windvlaag of hobbel in de weg. De Ioniq heeft de caravan volledig in 'zijn macht'.

Verbruik: Ik heb op de heenweg 95km/u gereden. Ca. windkracht 2 tegenwind, temperatuur 16 graden. Verbruik bij 95km/u: 34kW/100 km. Na 145km in Apeldoorn aan de Ionity snellader met nog 38% in de accu.
Terugweg 105km/u gereden. Nagenoeg windstil en 19 graden. Verbruik bij 105km/u: 37kW/100km.
Ook nog even een verlaagd Golfje met teveel lawaai eruit getrokken bij het stoplicht >:)

Laden: Bij de laadpaal de caravan even afkoppelen en de auto achteruit naar de laadpaal.
Het valt mij op dat de Ionity snelladers doen wat ze moeten doen: bij 15 graden start het laden met 188kWh en gaat al snel boven de 200kWh. De Fastned snelladers stellen mij steeds weer teleur. Starten altijd rond de 68kWh en komen nooit boven de 140kWh uit, zelfs wanneer ik daar alleen sta.

Tot slot: onze caravan ziet er opeens veel kleiner uit achter de Ioniq. Dat komt volgens mij omdat de Ioniq wat uit verhouding is, maar er zijn vast meer hier die dat hetzelfde ervaren ;)
[Afbeelding]
Nadeel van de Ioniq is dat je niet merkt dat de handrem nog op de caravan staat en je gewoon wegrijdt :(
Resultaat warm gelopen trommelremmen van de caravan, maar gelukkig geen blijvende schade anders dan een een gesmolten wieldop, nieuwe remblokken en lager keerringen.
Voor de rest dus een prima caravantrekker

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:50
jrk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:44:

1) de BT-connectie tussen telefoon en dongle wordt niet automatisch gemaakt bij het opstarten van EV notify. Elke keer moet ik de dongle uit de poort trekken en hem dan er opnieuw insteken. Binnen EV notify krijg ik dan wel een popup dat ik de pincode moet invoeren (1234) en dan wordt EV notify geupdate. ==> is hier een oplossing voor?

3) Stel dat 2) dan ook goed gaat, dan werkt het plannen van een route weer niet. Hij blijft maar zandloperen op een route. Het is mij tot op heden niet gelukt om een route te plannen terwijl geconnect met de auto ==> jullie wel? Wat doe ik fout?

graag jullie hulp!
Ik had die Vgate ook maar het is gewoon een goedkoop rotding, weggegooid en een OBDlink CX gekocht, kost wel wat maar werkt altijd, gewoon inprikken 1x en start vanzelf en de link met ABRP werkt altijd goed. Fijne tool!
Een route niet kunnen maken ligt waarschijnlijk aan het feit dat je voorkeurslandpalen aangegeven hebt (alleen die) die er dan op de route niet zijn en hij dus geen route kan bepalen. Geef je voorkeurspalen aan als voorkeur, niet exclusief.

[ Voor 24% gewijzigd door rvdgaag op 07-06-2022 12:33 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
rvdgaag schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Ik had die Vgate ook maar het is gewoon een goedkoop rotding, weggegooid en een OBDlink CX gekocht, kost wel wat maar werkt altijd, gewoon inprikken 1x en start vanzelf en de link met ABRP werkt altijd goed. Fijne tool!
Een route niet kunnen maken ligt waarschijnlijk aan het feit dat je voorkeurslandpalen aangegeven hebt (alleen die) die er dan op de route niet zijn en hij dus geen route kan bepalen. Geef je voorkeurspalen aan als voorkeur, niet exclusief.
ABRP is leuk om te plannen, maar is als life routeplanner via Apple Carplay een ramp. Blijft hangen, is traag, etc.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 23:27

KrazyJay

Ik ben nu ook op zoek naar een obdlink cx voor mijn Ioniq5. Weet iemand of die ergens te koop/af te halen zijn ergens tussen Antwerpen Eindhoven en Venlo? Vertrek morgen naar het oosten en zou mijn verbruik graag live opvolgen in abrp.
EMP schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:21:

Het is zaak om even goed de knopjes te leren kennen.

Alles voor cc etc zit aan de rechterkant van je stuur:
Knop rechtsboven (auto in rijbaan) schakelt cruise control aan/uit
Knop linksonder (stuurwiel) schakelt automatisch sturen aan/uit (Lane Follow Assist)

Je moet ze beide apart aanzetten, anders dan bij de meeste auto's waar het altijd samenwerkt. Geeft wel weer wat meer keuze.

De automatische snelheidsaanpassing is inderdaad irritant, omdat deze vaak de verkeerde borden leest en dan opeens gaat versnellen of erger: de ankers uitgooit. Dit speelt alleen op de snelweg als het HDA lampje groen is én je precies de aangegeven snelheid rijdt. Oplossing: stel de snelheid 1 km/h hoger/lager dan de aangegeven snelheid.

De oplossing voor het wiebelende stuur is om een lichte tegendruk te geven. Ik rijd meestal met mijn handen op schoot rustend en draai met duim en wijsvinger het stuur lichtjes tegen de weerstand aan. Het sturen wordt dan veel rustiger en na verloop van tijd wordt het wiebelen ook minder.

Ik heb de indruk dat het eerder een feature is dan een bug, bedoeld om te zorgen dat de bestuurder de handen aan het stuur houdt. Een irritante feature, dat wel...

Verder kun je gelukkig binnenkort de vakantie gebruiken om de 700 pagina's handleiding door te lezen... O-)
jrk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:44:
Hoe zijn jullie ervaringen met ABRP? Mijn 'setup':
- ik gebruik EV notify
- en ik heb natuurlijk het premium abbo op ABRP
- ik heb een Samsung A52 5G android telefoon
- ik maak gebruik van Android Auto
...dus alles volgens mij klaar om te gebruiken voor de komende zomervakantie roadtrip door Europa. Zo af en toe probeer ik het eens weer, maar erg werkend heb ik het nog niet gekregen. Waar loop ik nu tegen aan?

2) Uiteraard heb ik EV notify goed ingesteld (zag dat inmiddels de Ioniq 5 ook is toegevoegd, aanvankelijk alleen de Kona) en de integration met ABRP. Als stap 1) goed is, dan is het me wel eens gelukt dat ik de groene balkjes zie op ABRP op Android Auto, ook is dan het accu % geactualiseerd, echter: zo instabiel als wat. Veranderde weer snel in rode balkjes/geen connectie. Is dit bij jullie ook zo instabiel?

graag jullie hulp!
Ik heb dezelfde dongle en ook dat eerste probleem. Moet eigenlijk na (bijna) iedere stop weer de dongle eruit halen en inpluggen.

Je kunt de dongle nu ook direct in ABRP koppelen. Hoeft niet meer via EVnotify. Als ik eenmaal verbinding heb blijft de SOC in ABRP goed up-to-date tijdens de rit. Na een stop weer even reconnecten...

Punt 3 nog niet veel ervaring mee. Ik stel de door ABRP geplande lader in als bestemming in de on board navi. De telefoon met ABRP zit ergens rechtsonder en gebruik ik eigenlijk alleen om af en toe de SOC tov de route te plannen (SOC bij aankomst wordt lager - > ik ga minder hard rijden).

Heb ook niet de Premium versie, dus kan het niet met Android Auto casten. Ga dat in de vakantie wel even proberen met de eerste maand gratis.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

PeMo1965 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:47:
[...]

ABRP is leuk om te plannen, maar is als life routeplanner via Apple Carplay een ramp. Blijft hangen, is traag, etc.
Klopt: geen concurrentie van bijv. Waze in Nederland, maar voor een roadtrip Europe wel handig!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Je kunt de dongle nu ook direct in ABRP koppelen. Hoeft niet meer via EVnotify. Als ik eenmaal verbinding heb blijft de SOC in ABRP goed up-to-date tijdens de rit. Na een stop weer even reconnecten...
oh dat wist ik nog niet. Sowieso is die hele handleiding natuurlijk waardeloos....

• MeelezerT
bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Ik heb dezelfde dongle en ook dat eerste probleem. Moet eigenlijk na (bijna) iedere stop weer de dongle eruit halen en inpluggen.

Punt 3 nog niet veel ervaring mee. Ik stel de door ABRP geplande lader in als bestemming in de on board navi. De telefoon met ABRP zit ergens rechtsonder en gebruik ik eigenlijk alleen om af en toe de SOC tov de route te plannen (SOC bij aankomst wordt lager - > ik ga minder hard rijden).

Heb ook niet de Premium versie, dus kan het niet met Android Auto casten. Ga dat in de vakantie wel even proberen met de eerste maand gratis.
Heb meerdere dongles geprobeerd. Enige die zonder terugplaatsen meestal werkt is de Veepeak BT 4.0. Dat is deze jongen:
Veepeak OBDCheck BLE Bluetooth 4.0 OBD II EOBD Scanner Adapter Diagnostische codelezer voor iOS en Android https://amzn.eu/d/ivPgjSH

[ Voor 11% gewijzigd door MeelezerT op 07-06-2022 18:46 ]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:00
Vandaag weer met 5% SoC bij Fastned gaan laden (300kW lader, Alpitronic lader). Pakte snel op met 60kW en schoot door naar de 220kW. Heerlijk. Binnen no time (vergeten te klokken, maar naar de WC, broodje eten en koffie drinken) had ik weer 65% en kon ik weer door.
Ik kan hier goed aan wennen :)

ehhhh..HOI

jrk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:06:
[...]

oh dat wist ik nog niet. Sowieso is die hele handleiding natuurlijk waardeloos....
De interface is inderdaad enigszins verwarrend. Ik zit er nog regelmatig mee te vechten...

Maar het is wel heel fijn om die laadplanning beschikbaar te hebben. Juist als je bijvoorbeeld onderweg eens een keer verkeerd rijdt of door werkzaamheden/files anders omgeleid wordt.

Maar ook als je juist zuiniger rijdt en de volgende lader kunt halen, verschuiven eigenlijk alle pauzes.

De beste oplossing is toch als Hyundai dit gewoon inbouwt. Is echt een van mijn grootste teleurstellingen met de auto. Maar goed, we kunnen ermee uit de voeten en dan is het maar met ABRP...

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Weet iemand toevallig de spanning van de rij-accu bij 100% en 80% lading?

3000Wp op 't dak

kor952 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:29:
Weet iemand toevallig de spanning van de rij-accu bij 100% en 80% lading?
Dit zijn de metingen die ik heb:

4.12/4.14 Volt per cel bij 100% (96.5% BMS), totaal 744.4 Volt (180 cellen).
3.92 Volt per cel bij 71.5% (71% BMS), totaal 706 Volt
3.90 Volt per cel bij 69% (68.5% BMS), totaal 702 Volt
3.84 Volt per cel bij 65% (65% BMS), totaal 692 Volt
3.82 Volt per cel bij 59.5% (60% BMS), totaal 688 Volt
3.78 Volt per cel bij 58% (58.5% BMS), totaal 682 Volt
3.74 Volt per cel bij 55.5% (56% BMS), totaal 675 Volt
3.48 Volt per cel bij 14.5% (18% BMS), totaal 629 Volt

Zie ook deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-06-2022 13:55 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Bij mij klopt het niet helemaal, nu vlgs Carscanner per cel 3,94 totaal = 709,2V, vlgs Carscanner is de totaalspanning 711.4V. Ra ra waar zit het verschil.

3000Wp op 't dak

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

En dan nog iets anders, je zou denken dat 71,5% van 744,4 = 532,25 Volt is en niet 706 Volt zoals in het lijstje hier boven.
Wat doe ik fout? Ik moet het vast anders beredeneren, maar hoe dan?

3000Wp op 't dak

kor952 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:02:
En dan nog iets anders, je zou denken dat 71,5% van 744,4 = 532,25 Volt is en niet 706 Volt zoals in het lijstje hier boven.
Wat doe ik fout? Ik moet het vast anders beredeneren, maar hoe dan?
De afname van de voltage is niet lineair met afname van SOC O-)
En minimale voltage bij 0% zal in de buurt van 3 Volt liggen......

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-06-2022 15:21 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

OK, het is me duidelijk, voor het gemak praat ik over één cel...
4,2 V is 100% (vol), 3,0 V is 0% (leeg)
verschil is 1,2 V, bij voorbeeld bij 80% x 1,2 V = 0,96 V :: 3,0 V + 0,96 V = 3,96 V is spanning per cel bij 80% lading.

Bij de Ioniq 5 zou de spanning bij 80% lading dus 180 x 3,96 V = 712,8 Volt zijn.

Als de spanningen voor 100% vol en volledig leeg anders worden gedefinieerd pas je dat in bovenstaande regel aan.

3000Wp op 't dak

• stefxx
stefxx schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:01:
4. Weet iemand of bij de digitale binnenspiegel de fysieke spiegel "vervalt"? Of is het en/en (schakelbaar)?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden (ik heb het eindelijk gevonden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p6Glkc2g1JFg6SGhbOxobjRYTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oXJhI2fHnpUHjoLjyQrtTybZ.png?f=fotoalbum_large

En ik vond ook dit nog, ter info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsdomIyHGv2POb5mev7jMQL1tbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QW6opYcl5fh6ZstcnFrzzptp.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.hyundai.com/eu/models/ioniq5/features.html#dcm

• Kloetje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03-2023
Bedankt voor de info, ik heb de spiegel ook besteld en wist niet dat je kon switchen

• EMP
  • Laatst online: 07-11 09:52

EMP

Krulloos!

Klopt het dat de stoel instellingen niet opgeslagen (kunnen) worden met de Connect+ uitvoering?

Mijn vriendin en ik schelen nogal in lengte dus ik had gehoopt dat we na elke chauffeurwissel niet weer eerst 5 minuten aan het pielen zouden zijn met spiegels- en stoelpositie.

Ik kan het in de handleiding niet vinden en elk filmpje heeft het over extra knoppen die ik ook niet zie….

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:44
EMP schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:15:
Klopt het dat de stoel instellingen niet opgeslagen (kunnen) worden met de Connect+ uitvoering?

Mijn vriendin en ik schelen nogal in lengte dus ik had gehoopt dat we na elke chauffeurwissel niet weer eerst 5 minuten aan het pielen zouden zijn met spiegels- en stoelpositie.

Ik kan het in de handleiding niet vinden en elk filmpje heeft het over extra knoppen die ik ook niet zie….
dat klopt ja, stoelgeheugen zit alleen op de lounge

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

kor952 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:45:
OK, het is me duidelijk, voor het gemak praat ik over één cel...
4,2 V is 100% (vol), 3,0 V is 0% (leeg)
verschil is 1,2 V, bij voorbeeld bij 80% x 1,2 V = 0,96 V :: 3,0 V + 0,96 V = 3,96 V is spanning per cel bij 80% lading.

Bij de Ioniq 5 zou de spanning bij 80% lading dus 180 x 3,96 V = 712,8 Volt zijn.

Als de spanningen voor 100% vol en volledig leeg anders worden gedefinieerd pas je dat in bovenstaande regel aan.
Alleen is de discharge curve tussen 4,2 V en 3 V niet lineair. Typisch is het zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_6eCBU01qwWnKwSwGmN_FtGnpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J3sQ6oHSlTiqytKY0ebINUim.jpg?f=user_large

Mede daarom is het percentage in het dashboard niet helemaal accuraat. Van 10% naar 0% zakt het voltage meer dan van 60% naar 50%. NB de curve hierboven is niet van de Ioniq 5, maar slechts een voorbeeld. Ook wordt door het BMS geregeld dat de batterij niet over deze gehele curve wordt geladen/ontladen. 0% op het dashboard zit misschien wel bij 3,25 V op deze curve. En ook aan de bovenkant zit dan een beetje buffer.

Dat is het verschil tussen bruto en netto capaciteit.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

De auto heeft er zin in vandaag!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zll1rewG9iDBmEf9KO1FYc9hNIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfRiOY1XZh4vbuBKlLdl4HgN.jpg?f=fotoalbum_large

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
Nu ook officieel bij het RDW, de terugroepactie mbt parkeerrem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xObP7RTVkelPCkry2kXunCc6C-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8oYXdtSzhvzE5bgV66cU1V7.jpg?f=fotoalbum_large

• de meester01

de meester01

MBam schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:03:

[Afbeelding]
Waarom horen we niks van Hyundai?

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
de meester01 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Ik kreeg via mijn leasemaatschappij een melding via de Lease-app, dat zij een melding van het RDW hebben gehad.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Kost geld.....

3000Wp op 't dak

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:44
MBam schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:03:

[Afbeelding]
wel gek dat op de hyundai serviceactie site niets vermeld staat: https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/

volgens de RDW:
Wijze waarop u wordt geïnformeerd - Opbellen of persoonlijk benaderen
- Een brief

zal dus eerdaags wel komen

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Pagina: 1 ... 100 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic