Tiggy80 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:10:
[...]

wel gek dat op de hyundai serviceactie site niets vermeld staat: https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/

volgens de RDW:
Wijze waarop u wordt geïnformeerd - Opbellen of persoonlijk benaderen
- Een brief

zal dus eerdaags wel komen
Oh man... er zijn toch wel dagen dat ik Hyundai vervloek dat ze geen OTA voor de hele auto hebben gerealiseerd... Mogen we weer wachten op een brief en dan naar de dealer voor een software update.

Dat heeft Tesla toch echt beter voor elkaar.

Maar even over dit probleem. Ik hoor vaak bij het wegrijden dat het schakelen naar D/R een heel hard metaal geluid. Volgens mij de parkeerrem die dan los gaat. Zou dat hiermee te maken hebben?

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-11 13:57
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Oh man... er zijn toch wel dagen dat ik Hyundai vervloek dat ze geen OTA voor de hele auto hebben gerealiseerd... Mogen we weer wachten op een brief en dan naar de dealer voor een software update.

Maar even over dit probleem. Ik hoor vaak bij het wegrijden dat het schakelen naar D/R een heel hard metaal geluid. Volgens mij de parkeerrem die dan los gaat. Zou dat hiermee te maken hebben?
Ik heb dat ook en had dat ook bij mijn vorige auto. Lijkt wel alsof de handrem wat vastgeroest zit. Laatst na het auto wassen zat het zo vast dat ik in eerste instantie niet eens van z'n plek kwam. Beetje "gas" erbij en toen ging hij er doorheen.
MeelezerT schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:41:
[...]

Heb meerdere dongles geprobeerd. Enige die zonder terugplaatsen meestal werkt is de Veepeak BT 4.0. Dat is deze jongen:
Veepeak OBDCheck BLE Bluetooth 4.0 OBD II EOBD Scanner Adapter Diagnostische codelezer voor iOS en Android https://amzn.eu/d/ivPgjSH
Weet je ook wat het verschil is met de BLE+ versie? Die kost €5 meer, maar weet niet of dit zin heeft (Android Sony Xperia 1II).

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Weet je ook wat het verschil is met de BLE+ versie? Die kost €5 meer, maar weet niet of dit zin heeft (Android Sony Xperia 1II).
Ik heb de BLE+ en die doet het eigenlijk altijd ook na weken niet gebruikt te hebben.

Die knallen zijn je rem blokken die vast geroest zitten aan je schijven en los 'knallen' als je weg rijdt. Het kan heel heftig zijn. Na iedere regenbui heb ik het.

3000Wp op 't dak

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Ik heb de dealer gebeld en gezegd dat er een terugroepactie was. Afspraak inmiddels ingepland. Heb nog geen brief oid binnen, maar wellicht de leasemaatschappij wel. Dat weet ik niet.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hierboven net al even weer gelezen over die autostoel standen van de Lounge; die van ons werkt op dat vlak niet echt lekker.

Volgens de handleiding is het simpelweg instellen, knop indrukken voor 3 seconden en de stand wordt opgeslagen. Doe de volgende keer de deur op, druk er op en de stoel schuift.

Maar dat werkt eigenlijk helemaal niet. De instellingen gekoppeld aan bluelink wel, maar dan moet je wel eerst de auto starten. Als m'n vrouw gereden heeft, moet ik em er dus tussen wurmen, rem indrukken, auto starten, 5 seconden wachten tot het menu er klaar voor is, mezelf kiezen op het touchscreen en dan schuift m'n stoel pas.

De knoppen op de deur, stellen in beide gevallen de opgeslagen stand 1 toe. Maar die zijn nu ook niet meer te overschrijven... Wellicht dat de bluelink profile instellingen die overrulen? We hadden ze ingesteld voordat we die accounts gekoppeld hadden...

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:44
djunicron schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:18:
Hierboven net al even weer gelezen over die autostoel standen van de Lounge; die van ons werkt op dat vlak niet echt lekker.

Volgens de handleiding is het simpelweg instellen, knop indrukken voor 3 seconden en de stand wordt opgeslagen. Doe de volgende keer de deur op, druk er op en de stoel schuift.

Maar dat werkt eigenlijk helemaal niet. De instellingen gekoppeld aan bluelink wel, maar dan moet je wel eerst de auto starten. Als m'n vrouw gereden heeft, moet ik em er dus tussen wurmen, rem indrukken, auto starten, 5 seconden wachten tot het menu er klaar voor is, mezelf kiezen op het touchscreen en dan schuift m'n stoel pas.

De knoppen op de deur, stellen in beide gevallen de opgeslagen stand 1 toe. Maar die zijn nu ook niet meer te overschrijven... Wellicht dat de bluelink profile instellingen die overrulen? We hadden ze ingesteld voordat we die accounts gekoppeld hadden...
stel de knoppen in beide profielen in, dan werkt het wel, ik heb nog geen manier gevonden om de instellinge te kopieren van het ene naar het andere profiel. als rijder 1 heeft gereden dan staat de auto dus nog op dat profiel en kun je op knop 2 drukken wat je wil, maar dan zal de stoel niet bewegen idd en andersom dus ook.
als het nog anders kan hoor ik het ook graag, maar zo doe ik het tot nu toe

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• de meester01
  • Laatst online: 14:46

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

djunicron schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:18:

Ik heb maar 1 profiel en dan werkt het prima. Wel heb ik de uitstaphulp aanstaan zodat de stoel automatisch naar achteren gaat bij het uitstappen. Dan staat hij voor mijn vrouw (die langere benen heeft dan ik) prima met instappen. Je hoef in ieder geval jezelf niet dubbel te vouwen bij het instappen.

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
[...]

Geen idee sorry.

• MeelezerT
Tiggy80 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:10:
[...]

wel gek dat op de hyundai serviceactie site niets vermeld staat: https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/

volgens de RDW:
Wijze waarop u wordt geïnformeerd - Opbellen of persoonlijk benaderen
- Een brief

zal dus eerdaags wel komen
Bij de mijne staat: "De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de automaat wordt aangepast."

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:44:
Hoe zijn jullie ervaringen met ABRP? Mijn 'setup':
- ik gebruik EV notify
- ik heb gebruik de Vgate iCar Pro OBD dongle
- en ik heb natuurlijk het premium abbo op ABRP
- ik heb een Samsung A52 5G android telefoon
- ik maak gebruik van Android Auto
...dus alles volgens mij klaar om te gebruiken voor de komende zomervakantie roadtrip door Europa. Zo af en toe probeer ik het eens weer, maar erg werkend heb ik het nog niet gekregen. Waar loop ik nu tegen aan?

1) de BT-connectie tussen telefoon en dongle wordt niet automatisch gemaakt bij het opstarten van EV notify. Elke keer moet ik de dongle uit de poort trekken en hem dan er opnieuw insteken. Binnen EV notify krijg ik dan wel een popup dat ik de pincode moet invoeren (1234) en dan wordt EV notify geupdate. ==> is hier een oplossing voor?

2) Uiteraard heb ik EV notify goed ingesteld (zag dat inmiddels de Ioniq 5 ook is toegevoegd, aanvankelijk alleen de Kona) en de integration met ABRP. Als stap 1) goed is, dan is het me wel eens gelukt dat ik de groene balkjes zie op ABRP op Android Auto, ook is dan het accu % geactualiseerd, echter: zo instabiel als wat. Veranderde weer snel in rode balkjes/geen connectie. Is dit bij jullie ook zo instabiel?

3) Stel dat 2) dan ook goed gaat, dan werkt het plannen van een route weer niet. Hij blijft maar zandloperen op een route. Het is mij tot op heden niet gelukt om een route te plannen terwijl geconnect met de auto ==> jullie wel? Wat doe ik fout?

graag jullie hulp!
Even een update:
Dank voor de tip om EV Notify niet meer te gebruiken! Heb nu rechtstreeks de OBD koppeling in ABRP en dit gaat goed! Het heeft inmiddels stabiel gewerkt op een ritje! Volgens mij moet ik nog wel voor het opstarten de dongle er even in- en uit doen, maar dat is te overzien voor alleen de vakanties (dagelijks gebruik niet nodig). Nu eigenlijk een mooie AndroidAuto app die live allerlei waardes kan laten zien! Is die er?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tiggy80 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:23:
[...]

stel de knoppen in beide profielen in, dan werkt het wel, ik heb nog geen manier gevonden om de instellinge te kopieren van het ene naar het andere profiel. als rijder 1 heeft gereden dan staat de auto dus nog op dat profiel en kun je op knop 2 drukken wat je wil, maar dan zal de stoel niet bewegen idd en andersom dus ook.
als het nog anders kan hoor ik het ook graag, maar zo doe ik het tot nu toe
Ah, dus ik kan de knoppen aan de bluelink accounts koppelen? Dat verklaard een hoop, die optie heb ik over het hoofd gezien.

Maar inderdaad, hij staat bij het starten nog het met profiel van de vorige bestuurde gehighlight en dan gaat ie mooi niet.
de meester01 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Ik heb maar 1 profiel en dan werkt het prima. Wel heb ik de uitstaphulp aanstaan zodat de stoel automatisch naar achteren gaat bij het uitstappen. Dan staat hij voor mijn vrouw (die langere benen heeft dan ik) prima met instappen. Je hoef in ieder geval jezelf niet dubbel te vouwen bij het instappen.
Ohja, die stond standaard aan, maar hebben we snel uitgezet. Vond ik bijzonder onprettig en vertragend werken. Stoel staat voor mij toch al gelijk met de stijl, dus verder naar achteren is juist in nauwe parkeerplekken onhandig. Daarnaast is het met de kinderzitjes of mensen op de achterbank ook extra vervelend.

Zal er nog eens een keer mee gaan rommelen. En anders misschien toch de kortste instap hulp optie nog eens overwegen.

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 11:42
stefxx schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:46:
[...]

Om mijn eigen vraag te beantwoorden (ik heb het eindelijk gevonden):

[Afbeelding]

En ik vond ook dit nog, ter info:

[Afbeelding]

Bron: https://www.hyundai.com/eu/models/ioniq5/features.html#dcm
Goed gezien. Bedankt voor de info. Heb de DCM ook besteld.

Vreemd dat in de nieuwe 2023 ioniq 5 brochures niets vermeld wordt mbt comfort, vering of weggedrag.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
MBam schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:03:
Nu ook officieel bij het RDW, de terugroepactie mbt parkeerrem:

[Afbeelding]
Ik heb zelf gebeld, en een afspraak staan voor maandag. Maar raar dat je daar zelf achteraan moet.. eigenlijk zaten ze al flink vol, maar dit was klein, dat konden ze ff tussendoor doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dala op 09-06-2022 17:31 ]

• MeelezerT
Dala schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:31:
[...]

Ik heb zelf gebeld, en een afspraak staan voor maandag. Maar raar dat je daar zelf achteraan moet.. eigenlijk zaten ze al flink vol, maar dit was klein, dat konden ze ff tussendoor doen.
Ruim een uur hoor ik.

• Dala
  • Laatst online: 26-10 14:15
Bedankt voor waarschuwing, ik neem mijn laptop mee.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-11 17:32
MBam schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:03:
Nu ook officieel bij het RDW, de terugroepactie mbt parkeerrem:

[Afbeelding]
Regelmatig parkeer ik, zet ik mijn auto in P en hij beweegt vervolgens daarna kort heen en weer. Is dat dit probleem?
Tweakx schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:05:
[...]

Regelmatig parkeer ik, zet ik mijn auto in P en hij beweegt vervolgens daarna kort heen en weer. Is dat dit probleem?
Nee, dat is normaal, de vergrendeling. Echter heel heel sporadisch kan de P stand/vergrendeling uitgeschakeld worden door onbekende oorzaak. Met de EPB erbij zal de elektronische rem ervoor zorgen dat de auto niet kan bewegen.

• MeelezerT
Update geplaatst van m’n bericht van een paar dagen geleden over goedkoop laden als alternatief voor het duurder wordende ChargeMyHyundai Easy abonnement.

Aanleiding is dat ik reactie heb van Freshmile.

Hun pas werkt nu wel bij straatladen bij Pitpoint. Hij staat inmiddels te laden bij een Pitpoint, heb extra saldo aan de prepaid toegevoegd en ik koppel de wagen vanavond los om te kijken of het inderdaad tegen ongeveer 19 cent/kWh + 1 cent/minuut is (en om te voorkomen dat hun wachttarief doorloopt). Zodra meer nieuws meld ik me. Tarief zal dan rond 23 cent zijn verwacht ik, goedkoper dan het nu nog lage ChargeMyHyundai Easy tarief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzxUc1L5dNY7fszUBSOISv5UDnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTEBHVfmSImMBp0NskPgYCSx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door MeelezerT op 09-06-2022 18:23 ]

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-11 17:32
ZuinigeRijder schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:12:
[...]

Nee, dat is normaal, de vergrendeling. Echter heel heel sporadisch kan de P stand/vergrendeling uitgeschakeld worden door onbekende oorzaak. Met de EPB erbij zal de elektronische rem ervoor zorgen dat de auto niet kan bewegen.
Bedankt!

• MeelezerT
jrk schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Even een update:
Dank voor de tip om EV Notify niet meer te gebruiken! Heb nu rechtstreeks de OBD koppeling in ABRP en dit gaat goed! Het heeft inmiddels stabiel gewerkt op een ritje! Volgens mij moet ik nog wel voor het opstarten de dongle er even in- en uit doen, maar dat is te overzien voor alleen de vakanties (dagelijks gebruik niet nodig). Nu eigenlijk een mooie AndroidAuto app die live allerlei waardes kan laten zien! Is die er?
Fan van deze
https://play.google.com/s...vz.carscanner&hl=nl&gl=US

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-11 16:56
MeelezerT schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:15:
Update geplaatst van m’n bericht van een paar dagen geleden over goedkoop laden als alternatief voor het duurder wordende ChargeMyHyundai Easy abonnement.

Hun pas werkt nu wel bij straatladen bij Pitpoint. Hij staat inmiddels te laden bij een Pitpoint, heb extra saldo aan de prepaid toegevoegd en ik koppel de wagen vanavond los om te kijken of het inderdaad tegen ongeveer 19 cent/kWh + 1 cent/minuut is (en om te voorkomen dat hun wachttarief doorloopt). Zodra meer nieuws meld ik me. Tarief zal dan rond 23 cent zijn verwacht ik, goedkoper dan het nu nog lage ChargeMyHyundai Easy tarief.

[Afbeelding]
Je weet dat Freshmile z'n tarieven ook gaat verhogen?

• MeelezerT
siesta schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Je weet dat Freshmile z'n tarieven ook gaat verhogen?
Ja staat in m’n originele bericht.

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11 13:59
Op de terugroep en service site https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/ stond bij mij al maanden dat er iets moest gebeuren met de kabelboom van de stoelverstelling en met de laadklep. Als ik nu kijk, is alles weg, er zijn geen service acties meer voor mijn voertuig. Wel apart. 8)7
@Zonnekamp is al een keer eerder gebeurd, het lijkt erop dat de site een probleem heeft met het opzoeken en dat wanneer binnen een bepaalde tijd niets gevonden wordt er gerapporteerd wordt dat er geen serviceacties zijn. Toen, na een paar weken deed de site het opeens weer. 8)7
MeelezerT schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:27:
[...]

Ja staat in m’n originele bericht.
Heb je bij de pas al iets gehoord over het nieuwe tarief? Ik zie daar op de website nog niets over staan. Wel enigszins relevant om te kiezen.

Verder erg veel dank voor je zoektocht en het delen van de resultaten!

• MeelezerT
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:34:
[...]

Heb je bij de pas al iets gehoord over het nieuwe tarief? Ik zie daar op de website nog niets over staan. Wel enigszins relevant om te kiezen.

Verder erg veel dank voor je zoektocht en het delen van de resultaten!
Nee heb nog geen idee wat het gaat kosten. Laden bij Pitpoint zojuist geslaagd. Exact 1 cent per minuut (loskoppelen zodra vol!) en daarbij 19 cent per kWh. Snelladen bij Shell met Freshmile kost 19 cent per kWh en 22 cent/minuut dus met snel slurpen van 10% naar 80% zou op ongeveer 28 cent/kWh moeten uitkomen.

Benieuwd hoe goedkoop het blijft na 15 juni.
Reclamefilmpie van Hyundai: IONIQ 5 Award-Winning EV
[YouTube: IONIQ 5 l Award-Winning EV]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe tarieven voor Charge myHyundai nog wel mee vindt vallen. Ik laadt nog steeds goedkoper met het nieuwe tarief aan de publieke AC lader hier in de straat met Charge myHyundai dan dat ik mijn eigen laadpaal zou gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvXIGItAHpCCfOVlZCOr1_dEZAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v4gsyyrnkYO98RuUBliGo3OR.jpg?f=user_large

ehhhh..HOI

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

krizzziz schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:50:
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe tarieven voor Charge myHyundai nog wel mee vindt vallen. Ik laadt nog steeds goedkoper met het nieuwe tarief aan de publieke AC lader hier in de straat met Charge myHyundai dan dat ik mijn eigen laadpaal zou gebruiken.
[Afbeelding]
Wat je vergeet zijn de vaste kosten van 10 Euro per maand,

Ik kan hier voor de deur bij een Vattenfall paal met een inCharge card voor net geen € 0,34 / kWh laden zonder overige kosten dat is 2 cent duurder dan de kWh prijs van Charge myHyundai maar voor ik op winst kom moet ik wel € 10,00 / 0,02 = meer dan 500 kWh per maand laden. Dat red ik van geen kant.

3000Wp op 't dak

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-11 08:47

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

MeelezerT schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:41:
[...]

Heb meerdere dongles geprobeerd. Enige die zonder terugplaatsen meestal werkt is de Veepeak BT 4.0. Dat is deze jongen:
Veepeak OBDCheck BLE Bluetooth 4.0 OBD II EOBD Scanner Adapter Diagnostische codelezer voor iOS en Android https://amzn.eu/d/ivPgjSH
Werkt deze goed met ABRP? Ik ben met name op zoek naar iets voor de vakanties.

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
MeelezerT schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:15:

[Afbeelding]
Freshmile Ionity laadpaal prijs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfgKcANtuGj46IX-UbL9W31KC28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNP1YGrKRR8UQDIJYehJH6vL.jpg?f=fotoalbum_large

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Laden in mei bij Ionity met laadpas, 29c per kW, totaal € 67,39 incl 19% BTW, plus 10 euro pmnd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJyw5rZ7CqERxLEJ8nedoThMhWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPlTFQuY96gwbrffiD6yfDKT.jpg?f=fotoalbum_large

• MeelezerT
cvanmansom schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Werkt deze goed met ABRP? Ik ben met name op zoek naar iets voor de vakanties.
Geen enkele werkt echt soepel (heb er 4 of zo) met ABRP maar die Veepeak werkt meestal zonder dat je hoeft los te halen en weer aan te sluiten, wat erg vervelend is na elke laadstop, bezoekje of zomaar ergens een stop vooral als je veel rijdt.

• MeelezerT
Straatladen, niet snelladen! Snelladen met Freshmile bij Shell heeft wel een beter tarief. Voor snelladen gebruik ik een andere pas voor 16 cent/kWh. Zie daarover mijn eerdere uitgebreide post.

• de meester01

de meester01

Niet onaardig na toch wel een paar ritten met een behoorlijk hufterige rijstijl :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X280hnOV3b9zXfPSlS4k1mvNndo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AF9aL2JG7ns65rOOTskFlxz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door de meester01 op 11-06-2022 02:04 ]

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:50
Het ABRP topic met de problemen met de goedkope Chinese OBD adapters blijft maar terugkomen.

Spaar je de moeite en het gedoe, koop de OBDlink CX

https://www.obdlink.com/products/obdlink-cx/

https://obdwarenhuis.nl/obdlink-cx

Werkt altijd, is versleuteld dus je helpt criminelen niet makkelijk je auto te jatten.

Ik heb er nu 14.000 km mee gereden met ook een paar ritten van 1500km per dag, gaat vlekkeloos !

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
rvdgaag schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:25:
Het ABRP topic met de problemen met de goedkope Chinese OBD adapters blijft maar terugkomen.

Spaar je de moeite en het gedoe, koop de OBDlink CX

https://www.obdlink.com/products/obdlink-cx/

https://obdwarenhuis.nl/obdlink-cx

Werkt altijd, is versleuteld dus je helpt criminelen niet makkelijk je auto te jatten.

Ik heb er nu 14.000 km mee gereden met ook een paar ritten van 1500km per dag, gaat vlekkeloos !
Ik heb dezelfde en de dongle werkt perfect. Waar ik problemen mee heb is ABRP via apple carplay. Een route uitstippelen gaat prima, maar op het moment dat ik ga navigeren blijft het beeld soms hangen of loopt achter t.o.v. De positie van de auto. Dat is niet prettig, dus vaak exporteer ik dan maar weer naar Google maps en werkt het verder vlekkeloos maar heb je weer niet het voordeel van de actuele verbruiksgegevens via de dongle. Dilemma c.q. Luxeproblemen dus

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

[...]

Misschien is deze vergelijking iets voor je: https://www.obdadvisor.co...-vs-ble-vs-vgate-ble-4-0/

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 17:54
Ik heb nu eindelijk een definitieve datum doorgekregen waarop ik onze Ioniq 5 kan ophalen. Ondanks vragen en bevestiging vooraf dat het begin juni zou zijn blijkt het nu uiteindelijk richting eind juni te worden. Communicatie is niet een sterk punt van deze dealer zo lijkt het. Misschien moet ik niet zeuren als ik zie hoe lang mensen op hun nieuw bestelde auto moeten wachten momenteel, maar het grote verschil voor mij is wel dat deze auto daar gewoon al aanwezig is als directiewagen en niet een nieuw bestelde betreft. Hoe dan ook zal ik erg blij zijn om deze straks te kunnen rijden, aangezien ik er veel tijd en moeite in heb gestoken om er überhaupt eentje te vinden en deze sinds december al besteld/besproken had dus nu ook zeven maanden geleden contract getekend. Ik ben ook erg benieuwd hoe deze bevalt t.o.v. de drieling Hyundai Kona EV, Kia e-Niro en e-Soul (allemaal 64kWh) waar ik uitgebreid ervaring mee heb.

Elke keer als ik er eentje zie rijden of staan (dat is niet erg vaak) is het een opvallende verschijning tussen het vaak saaie wagenpark en wij zijn vooral erg gevallen op het uiterlijk van de Ioniq 5. Zodra ik hem heb, zal ik hier nog posten hoe de ervaringen zijn. Het is ook de bedoeling dat we er in juli gelijk mee op vakantie gaan met de vouwwagen erachter, iets dat met eerdere EVs niet kon.

[ Voor 5% gewijzigd door Luiaard op 11-06-2022 12:41 ]

Import van EVs

• amw82
  • Laatst online: 20:20
Even vraagje over ABRP (niet helemaal ontopic, I know).
In juli gaan wij naar Frankrijk, als ik via ABRP plan komt hij met allemaal Tesla Superchargers. Is er een mogelijkheid dat ik deze standaard uit kan zetten, aangezien ik daar niet kan afrekenen met pas van m'n leasemij...

• rvdgaag
amw82 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:06:
Even vraagje over ABRP (niet helemaal ontopic, I know).
In juli gaan wij naar Frankrijk, als ik via ABRP plan komt hij met allemaal Tesla Superchargers. Is er een mogelijkheid dat ik deze standaard uit kan zetten, aangezien ik daar niet kan afrekenen met pas van m'n leasemij...
Ja easy, ga naar de laadpaal vookeuren, zoek op tesla en selecteer vermijden. Dan kom je er nooit meer.
Ionity is wat je wil in Frankrijk, Total is ook OK net als Fastned.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
rvdgaag schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Ja easy, ga naar de laadpaal vookeuren, zoek op tesla en selecteer vermijden. Dan kom je er nooit meer.
Tesla V3 (250kW) chargers werken niet op de Ioniq 5 en bij V2 stations krijg je minder dan 100kW (+- 96).
Voor de prijs ga je dan ook best ergens anders.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
Kutselprojectje :)

Ik mis bij de Ioniq een “echte” hoedenplank, waar je iets op kunt leggen ipv het zachte bagagedekje. Van wat hout twee dragers geknutseld die in de uitsparingen aan de zijkant klemmen. Hier schuif ik vervolgens een multiplex plaat in.

Op de plank passen twee AH-kratjes, klep kan dan nog goed dicht.

Is nog work in progress uiteraard. De plaat krijgt nog wat versteviging tegen doorbuigen en de houders aan weerskanten heb ik liever 3D geprint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERspCOjlJYFRoYHdythWZfBNVZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSrskzkBq1tMBAKz9mehiurM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0J1lVeCRTQ03N_TzFy6kq1o9bpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4qNsg6UExjMd6oaDzpyC3FB.jpg?f=fotoalbum_large

• amw82
  • Laatst online: 20:20
rvdgaag schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Laat maar, staat heel handig onder netwerk voorkeur en niet onder "Laders om te vermijden". Dat had te voor de hand liggend geweest...

[ Voor 21% gewijzigd door amw82 op 11-06-2022 23:47 ]

• rvdgaag
lackaday schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:27:
Kutselprojectje :)

Ik mis bij de Ioniq een “echte” hoedenplank, waar je iets op kunt leggen ipv het zachte bagagedekje. Van wat hout twee dragers geknutseld die in de uitsparingen aan de zijkant klemmen. Hier schuif ik vervolgens een multiplex plaat in.
Creatief hoor maar levensgevaarlijk, een kratje met wat inhoud wordt een dodelijk projectiel als je een noodstop moet maken. Op YouTube circuleert een filmpje wat er gebeurd met lading bij 40 km/h en sneller, je kop gaat eraf.

rvdgaag schreef op zondag 12 juni 2022 @ 07:22:
[...]

Creatief hoor maar levensgevaarlijk, een kratje met wat inhoud wordt een dodelijk projectiel als je een noodstop moet maken. Op YouTube circuleert een filmpje wat er gebeurd met lading bij 40 km/h en sneller, je kop gaat eraf.
Maar zoals je kunt zien is er nog een flinke rand van de achterbank en dan nog de hoofdsteunen. De kans dat zo'n AH vouwkrat gaat vliegen lijkt me nihil, zeker met wat spullen erin.

Maar desondanks: het is ook wel een goed idee om wat haakjes in te bouwen voor het zekeren van de lading.

• lackaday
rvdgaag schreef op zondag 12 juni 2022 @ 07:22:
[...]

Dank voor het meedenken en zeker waar. Hier niet vermeld maar er hoort ook een hondenrek bij dat aan de hoofdsteunen bevestigd wordt, tegen projectielen. In de kratjes komt überhaupt alleen licht spul.

• lackaday
bilgy_no1 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 07:59:
[...]

Maar zoals je kunt zien is er nog een flinke rand van de achterbank en dan nog de hoofdsteunen. De kans dat zo'n AH vouwkrat gaat vliegen lijkt me nihil, zeker met wat spullen erin.

Maar desondanks: het is ook wel een goed idee om wat haakjes in te bouwen voor het zekeren van de lading.
Ook een goede om over na te denken, dank. Zoals gezegd: project in wording :)

• MeelezerT
lackaday schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Ook een goede om over na te denken, dank. Zoals gezegd: project in wording :)
Ben benieuwd. Een op maat gemaakte rem- en optrekveilige plug-en-play inrichting van de bovenzijde van de laadruimte voor bijvoorbeeld koffiezetapparaat, cuppies, koelkastje, electrisch kooktoestel met nog een kastje en lades voor kook- en eetgerij zou hier zeer welkom zijn. Graag ook de schuine zijde optimaal benuttend. Onderkant simpelweg volstouwen met tassen en je hebt bovenin alles snel toegankelijk wat je onderweg nodig hebt. Achteruit kijk ik wel via de zijspiegels. MY23 kan via de elektronische binnenspiegel. Ik zeg doen.

[ Voor 6% gewijzigd door MeelezerT op 12-06-2022 22:21 ]

• krizzziz
Iemand al eens opgevallen dat de H nog steeds op het stuurwiel staat?

ehhhh..HOI

• MeelezerT
krizzziz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:32:
Iemand al eens opgevallen dat de H nog steeds op het stuurwiel staat?
Ja ….

• krizzziz
Ik heb alleen maar gelezen dat de IONIQ 5 het eerste model is zonder merkaanduidibg op het stuurwiel maar dat is dus helemaal niet waar!

ehhhh..HOI

krizzziz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 06:49:
[...]

Ik heb alleen maar gelezen dat de IONIQ 5 het eerste model is zonder merkaanduidibg op het stuurwiel maar dat is dus helemaal niet waar!
Is al een keer gemeld :9
Vielleicht in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• krizzziz
Jammer, dacht ik een keer een scoop te hebben :)

ehhhh..HOI

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

krizzziz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:14:

Jammer, dacht ik een keer een scoop te hebben :)
Ach ja, oud nieuws is ook nieuws...

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Ik heb iets doms met de standaard navi.
Je kunt nergens een huisnummer invullen.

Natuurlijk vul je die in in het veld. Ondertussen gaat de navi zelf zoeken.
Als de straat bijv. Snip 7 is type je dat natuurlijk met nummer in.

Maar als het iets is als ‘Burgemeester Johannes Kuperes-van Vollenhovensingel’
Dat moet je volgens mij de hele straat met de hand intypen voordat je het huisnummer in kunt voeren.
Is dat nu gewoon zo of doe ik het volledig verkeerd?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• de meester01

de meester01

Afspraak gemaakt voor de update van de parkeerrem en de laadklep software. Die laatste stond kennelijk ook open. Kon eind juli pas terecht in Apeldoorn.

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-11 13:25
de meester01 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:12:
Afspraak gemaakt voor de update van de parkeerrem en de laadklep software. Die laatste stond kennelijk ook open. Kon eind juli pas terecht in Apeldoorn.
Hier ook afspraak gemaakt voor de parkeerrem en bij mij stonden er ook twee andere (software) dingen open. Ook ik kon pas eind juli terecht inderdaad

• EMP
  • Laatst online: 07-11 09:52

EMP

Krulloos!

Ik heb vorige week de afspraak ingepland, is tweede helft juli geworden (in Den Bosch).

Het is erg druk bij de dealers inderdaad...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

de meester01 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:12:
Hier dealer in Nijmegen. Halen en brengen eind juni.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Redwood
Volgens mij mag je ook het huisnummer eerst invullen, of gebruik het stemcommando.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

MeelezerT schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Ben benieuwd. Een op maat gemaakte rem- en optrekveilige plug-en-play inrichting van de bovenzijde van de laadruimte voor bijvoorbeeld koffiezetapparaat, cuppies, koelkastje, electrisch kooktoestel met nog een kastje en lades voor kook- en eetgerij zou hier zeer welkom zijn. Graag ook de schuine zijde optimaal benuttend. Onderkant simpelweg volstouwen met tassen en je hebt bovenin alles snel toegankelijk wat je onderweg nodig hebt. Achteruit kijk ik wel via de zijspiegels. MY23 kan via de elektronische binnenspiegel. Ik zeg doen.
zo dat zou een extreem ideaal ding zijn inderdaad. Ik zie hier een potentiele bestseller in wording!

PJvI

MeelezerT schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Ik snap niet dat Hyundai/Kia geen extra deal met bijv Nespresso hebben gemaakt. Speciaal schuifvrij koffertje met een apparaat en ruimte voor cups + een fles water. En om de hoge prijs te verantwoorden een extra stopcontact in de kofferbak naast de 12V...

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

bilgy_no1 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:41:
[...]

Ik snap niet dat Hyundai/Kia geen extra deal met bijv Nespresso hebben gemaakt. Speciaal schuifvrij koffertje met een apparaat en ruimte voor cups + een fles water. En om de hoge prijs te verantwoorden een extra stopcontact in de kofferbak naast de 12V...
Volgens google drinken de zuid koreanen by far de meeste koffie van alle Aziatische landen dus je zou zeggen dat dat in hun op gekomen had moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZ9VvspRwBqawfvph7udV77Bo3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/abrexdXBhaHu3kzHUpvRKE4H.png?f=user_large

PJvI

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Zombie Mode. Mij dus nu na 11 maanden ook overkomen. Sta je mooi voor schut zeg. Dealer gebeld. Die weet van niets. Pechhulp gebeld. ANWB komt binnen een uur.
Ondertussen op mijn smartphone op dit forum gezocht. Oplossing gevonden.
Uitstappen, auto sluiten, met de app de airco aanzetten, instappen en wegrijden.
Logisch toch? Had het bijna zelf kunnen bedenken...

• lackaday
MicheldeGoey schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:29:
Zombie Mode. Mij dus nu na 11 maanden ook overkomen. Sta je mooi voor schut zeg. Dealer gebeld. Die weet van niets. Pechhulp gebeld. ANWB komt binnen een uur.
Uitstappen, auto sluiten, met de app de airco aanzetten, instappen en wegrijden.
Gewoon een wat complex geïmplementeerde MFA dus :+
MicheldeGoey schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:29:
Ja, bizar dat het opeens gebeurt. Ik heb het tot nu toe 1x meegemaakt na een Fastned laadbeurt waar ik de auto startte tijdens het laden om de verwarming aan te kunnen zetten.

Het gekke is dat dat eerder bij een Ionity probleemloos ging.

Wat ik nu opeens een paar keer heb gehad is de klok die blijft hangen op het tijdstip van de laatste rit. Kijken of de laatste update dat nog oplost...

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Wat ik nu opeens een paar keer heb gehad is de klok die blijft hangen op het tijdstip van de laatste rit. Kijken of de laatste update dat nog oplost...
Is je 12V accu wel goed opgeladen?

3000Wp op 't dak

• Hengelo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
Vandaag op Öland in Zweden een IO5 tegengekomen met startende kenteken L-925-x en dan nog wat. Leuk om eindelijk een IO5 hier te zien. Rijden er betrekkelijk weinig van rond, ook niet in Stockholm waar ik net vandaan kwam. Wel uitzonderlijk veel Kia's Ev6 zien rondrijden...jammer

• BobDeRooy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:37:
[...]
Twee weken geleden had ik drie dagen dat de tijd verkeerd stond. Ik kreeg dat alleen weg als ik de tijd van de gps afkoppelde en weer aanzette.
Afgelopen weken was de tijd wel correct…
kor952 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Is je 12V accu wel goed opgeladen?
Ik denk het wel. Auto startte gewoon op. Ik vermoed dat de netwerk link was verbroken, of de GPS (voor de klok) deed het niet. Ik kon wel een bestemming invoeren en kreeg een route, maar de klok beef op de verkeerde tijd lopen. Na één herstart was het niet opgelost, maar na een stuk rijden en uren later weer opstarten stond het weer goed.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 23:27

KrazyJay

bilgy_no1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:21:
[...]

Ik denk het wel. Auto startte gewoon op. Ik vermoed dat de netwerk link was verbroken, of de GPS (voor de klok) deed het niet. Ik kon wel een bestemming invoeren en kreeg een route, maar de klok beef op de verkeerde tijd lopen. Na één herstart was het niet opgelost, maar na een stuk rijden en uren later weer opstarten stond het weer goed.
Ik had gisteren hetzelfde voor. GPS-tijd uitzetten en handmatig juist zetten ging gewoon, maar zodra de GPS-tijd weer aangezet werd, sprong die terug. Omdat de GPS wel gelijk de juiste locatie wist, denk ik eerder een softwarematige bug ergens.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

KrazyJay schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:07:
[...]

Ik had gisteren hetzelfde voor. GPS-tijd uitzetten en handmatig juist zetten ging gewoon, maar zodra de GPS-tijd weer aangezet werd, sprong die terug. Omdat de GPS wel gelijk de juiste locatie wist, denk ik eerder een softwarematige bug ergens.
Ik heb het op 2e Pinksterdag gehad. Ritje gemaakt met opa en die zei "hé die tijd klopt niks van!" Navi deed het verder prima, dus het zal wel een bug zijn geweest bij GPS en dan alleen de tijd.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Ioniq 5 Connected+ LR RWD. De Hyundai beviel ons (veel) beter dan de KIA EV6 (die voelde wat krap aan) dus nu wat offertes uitgezet bij leasemaatschappijen waar wij zaken mee doen. (rijd nu een Model 3)
Nu krijg ik wat opties terug van 2021-modellen, het lijken grijze-import auto's uit (o.a) Duitsland. Ik heb in dit topic gezocht op de term 'prijslijst' om wat verschillen te vinden in de 2021 versie ten opzichte van wat nu besteld wordt, maar ik kan niet (goed) vinden wat het verschil is tussen de duitse versies en wat wij hebben.
Is er iemand die dat overzicht wel heeft en kan delen?

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 19:29

mdeiman

Projet 45

Hengelo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:52:
Vandaag op Öland in Zweden een IO5 tegengekomen met startende kenteken L-925-x en dan nog wat. Leuk om eindelijk een IO5 hier te zien. Rijden er betrekkelijk weinig van rond, ook niet in Stockholm waar ik net vandaan kwam. Wel uitzonderlijk veel Kia's Ev6 zien rondrijden...jammer
Inderdaad opvallend dat de IO5 relatief geen gewilde auto is.

Ook in NL veel EV6, ID3 en ID4's. Weinig IO5's.

Ik vind dat persoonlijk goed nieuws.

Shit happens.

Eddos schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:36:
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Ioniq 5 Connected+ LR RWD. De Hyundai beviel ons (veel) beter dan de KIA EV6 (die voelde wat krap aan) dus nu wat offertes uitgezet bij leasemaatschappijen waar wij zaken mee doen. (rijd nu een Model 3)
Nu krijg ik wat opties terug van 2021-modellen, het lijken grijze-import auto's uit (o.a) Duitsland. Ik heb in dit topic gezocht op de term 'prijslijst' om wat verschillen te vinden in de 2021 versie ten opzichte van wat nu besteld wordt, maar ik kan niet (goed) vinden wat het verschil is tussen de duitse versies en wat wij hebben.
Is er iemand die dat overzicht wel heeft en kan delen?
Als je nu bestelt betreft het meestal Modeljaar '23. Deze heeft een paar aanpassingen, met als belangrijkste de grotere batterij in de LR versie: 77,4 kWh (zoals bij de EV6) ipv 72,6 kWh.

Er is echter ook een modeljaar 22,5. Deze is als de Modeljaar 22 (oftewel de auto's uit 2021), maar dan zijn juist enkele opties achterwege gelaten, zoals de automatische rijstrookwisseling.

Verder zijn er tussen de NL en buitenlandse versies kleine variaties mogelijk. Best om aan de dealer te vragen wat de precieze specificaties zijn.

Duitse auto's kunnen erg aantrekkelijk zijn door de hoge subsidie daar.

• MeelezerT
Update laadtarieven.

Tarief bij TheNewMotion en Pitpoint per vandaag met de Franse Freshmile pas wordt 19 cent/kWh + 3 cent/per minuut (dus omgerekend 24 cent/kWh wordt 35 cent/kWh). Zonder abonnement dus vergelijkbaar met bijvoorbeeld de gratis Shell pas. Snelladen bij Shell Recharge met Freshmile gaat omgerekend 35 cent/kWh kosten (19 cent/kWh + 30 cent/per minuut) bij 10% naar 80% in 26 minuten. Dat is goedkoper dan snelladen bij Shell Recharge met een Shell pas (59 cent/kWh).

Snelladen in de regio Amsterdam met een andere pas die ik heb blijft met 17 cent/kWh voorlopig het goedkoopst.

Andere passen nog niet binnen.

[ Voor 21% gewijzigd door MeelezerT op 15-06-2022 20:11 ]

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
mdeiman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:23:
[...]

En toch valt het best mee wat het verschil is, als je het vergelijkt met de EV6.

I5 in NL: 2310 (https://allecijfers.nl/auto/hyundai-ioniq-5/)
EV6: 2586 (https://allecijfers.nl/auto/kia-ev6/)

ID3 en ID4 zijn er wel een stuk meer, respectievelijk 15.185 en 7.471 op kenteken

En van de Enyaq rijden er 8.891 rond.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Ik kom in het noorden meer Hyundai’s dan Kia’s tegen. Gisteren reed er bij Meeden een donkere voor mij en vanochtend weer eentje midden in Groningen.
Vorige week een Galaxy Gold Matte in nagenoeg mijn uitvoering naast mij bij de fastned lader.

Grappige is dat het bijna een cult dingetje aan het worden is. Desondanks ik in mijn GTE 10 andere gte’s per dag tegenkwam werd er nooit gelachen of gezwaaid 😂

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 13:14

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Dat er zo weinig zijn komt misschien ook omdat het nogal traag gaat met afleveren.
Veel mensen hebben net gehoord dat hun auto minstens een half jaar later dan gepland (dus iets van ruim een jaar na bestellen) afgeleverd gaat worden...

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• MeelezerT
Omzetten van ChargeMyHyundai Easy naar Flex met behoud van Ionity-premium gaat lukken. Kreeg mailtje “De wijziging van Easy naar Flex is in behandeling genomen en zal op 24/06/2022 verwerkt worden. Vanaf deze datum zult u op het Flex tarief zitten, u behoudt uw IONITY premium pakket hierbij. Houd er rekening mee dat op de dag van tarief wijziging het 24uur kan duren voordat uw laadkaart weer actief staat.”
Zonnekamp schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:50:
Op de terugroep en service site https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/ stond bij mij al maanden dat er iets moest gebeuren met de kabelboom van de stoelverstelling en met de laadklep. Als ik nu kijk, is alles weg, er zijn geen service acties meer voor mijn voertuig. Wel apart. 8)7
Nu, na een aantal weken werkt deze site weer (even 8)7 ) en staat er de terugroepactie voor de mogelijke vrijloop vrijgave bij parkeren in P (en zonder gebruik van EPB).
SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)

Gültig bis: 31.12.9999

Kampagnencode: 21D064
Via dealer, post of mail heb ik echter nog niets gehoord over deze terugroepactie. Echter op rdw.nl staat bij de kentekencheck wel deze terugroepactie:
Referentiecode producent: 21D064
Omschrijving defect: De transmissierem werkt mogelijk niet correct
Materiële gevolgen: Het voertuig kan ongewenst verplaatsen bij het gebruik van alleen de parkeerrem van de transmissie in stand "P".
Mogelijk gevaar: Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel: De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de automaat wordt aangepast.
En bij de details van de terugroepactie, staat op deze pagina:
Referentiecode producent 21D064
Meldende producent/distributeur Hyundai Motor Netherlands b.v.
Referentiecode RDW MGP220200
Publicatiedatum RDW 31-05-2022

Merk/Type HYUNDAI IONIQ

Categorie defect Motorrijtuigen - krachtoverbrenging
Omschrijving defect De transmissierem werkt mogelijk niet correct

Materiële gevolgen Het voertuig kan ongewenst verplaatsen bij het gebruik van alleen de parkeerrem van de transmissie in stand "P".

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de automaat wordt aangepast.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd
- Opbellen of persoonlijk benaderen
- Een brief

Meer informatie op internet (Nog) niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer (Nog) niet bekend

Opmerkingen RDW Geen
Ook staat er bij mij nog de service actie firmware update van de laadklep om de mogelijke 12V batterij drain te voorkomen:
Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren, IONIQ (NE EV)

Gültig bis: 23.03.2024

Kampagnencode: 20D014
Drie andere service acties heb ik al ooit laten doorvoeren.

[ Voor 44% gewijzigd door ZuinigeRijder op 16-06-2022 10:31 ]

• de meester01

de meester01

mdeiman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Het zal vooral een kwestie van productie aantallen zijn en de keuze welke markten als eerste te bedienen. Vorig jaar kreeg Europa de meeste productie toegewezen, nu is het Noord-Amerika en Australië / Azië

• Luiaard
Nog even snel de charge my Hyundai ingesteld met gratis jaar Ionity Premium. Tip voor anderen: dit kan nog tot 30 juni a.s. (dat je een jaar Ionity Premium krijgt bij aankoop I5)
Ook al heb je de auto nog niet, maar al wel het VIN dan is dit zinvol. Ik kan de mijne volgende week ophalen en kon het nu ook gewoon doen. Aangezien dit een dealerauto is uit september was dit nog niet geactiveerd (dealers laden doorgaans op de zaak), prettig voor mij. In elk geval fijn in buitenland en op vakantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Luiaard op 16-06-2022 22:49 ]

Import van EVs

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 16:01
Sinds een ruime maand ook gelukkige bezitter van een Ioniq 5 (Connect+, 72,6 kWh, RWD) en voornemens om deze zomer met een vouwwagen naar Zuid Frankrijk te gaan. Aangezien ik nog weinig heb kunnen vinden t.a.v. verbruik met vouwwagen afgelopen week wat kleine proefstukjes met vouwwagen gereden.

Op een stuk van ongeveer 30 km snelweg, kwam ik op een verbruik van circa 21 kWh/100 km uit, wat in mijn geval zo'n 20 tot 25% extra is t.o.v. mijn reguliere verbruik. Buiten de snelweg was het extra verbruik circa 10 tot 15% extra.

Grappig genoeg kwam ik net het volgende filmpje van de ANWB tegen waarin ze met twee Ioniq's naar de Vogeze rijden. Een met vouwwagen en een zonder. Zeker interessant om te kijken. Zij komen op gehele stuk op een verbruik van 18,7 vs. 23,5 kWh/100 km uit, wat dus ook een toename van zo'n 25% is. Ik denk dat dit voor een vouwwagen dus best een aardige inschatting is.

YouTube: EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT ...

• Luiaard
Goed om te lezen aangezien ik dit jaar met de Ioniq 5 ook voor het eerst een EV heb waar ik onze vouwwagen kan aankoppelen en van plan ben naar Oostenrijk te gaan. 25% valt me alleszins mee. Ik zal onze praktijkervaringen hier ook nog wel laten weten met Holtkamper Kyte XL.

Import van EVs

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-11 08:47

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Luiaard schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:17:
Goed om te lezen aangezien ik dit jaar met de Ioniq 5 ook voor het eerst een EV heb waar ik onze vouwwagen kan aankoppelen en van plan ben naar Oostenrijk te gaan. 25% valt me alleszins mee. Ik zal onze praktijkervaringen hier ook nog wel laten weten met Holtkamper Kyte XL.
Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met het rijden met een dakkoffer. Ga volgende maand naar Zuid-Duitsland met 5 personen en bagage + dakkoffer en reken nu op 25-30% minder bereik. Is dat realistisch?

• BobDeRooy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
Luiaard schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:24:
Nog even snel de charge my Hyundai ingesteld met gratis jaar Ionity Premium. Tip voor anderen: dit kan nog tot 30 juni a.s. (dat je een jaar Ionity Premium krijgt bij aankoop I5)
Bedankt voor deze tip die deze thuislader was ontgaan.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfNg-VHBe2ZYkZkJSFaMyozHDJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vr5ogGhQ7amlREjxKRltAQUh.jpg?f=fotoalbum_large

Het schiet nog niet erg op met de daadwerkelijke invulling van de "30 mei" navigatie update hè?

• FunkStar_
jrk schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:46:
[Afbeelding]

Het schiet nog niet erg op met de daadwerkelijke invulling van de "30 mei" navigatie update hè?
In het begin (heb auto sinds 09/21) dikwijls een update, nu sinds februari niets. Hopelijk dan 1 grote i.p.v. vele kleintjes zeker?

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Sinds mijn eerste Zombie Mode van een paar dagen geleden, zitten er meer gremlins in het systeem. Als ik bij de auto kom, klappen de spiegels open, maar de deurgrepen niet. Het navigatiescherm schaalt niet meer mee met de snelheid en een ingevoerde route doet er minuten over om te verschijnen.
Wacht met smart op die update van april/mei/juni.

• MeelezerT
MicheldeGoey schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:55:
Sinds mijn eerste Zombie Mode van een paar dagen geleden, zitten er meer gremlins in het systeem. Als ik bij de auto kom, klappen de spiegels open, maar de deurgrepen niet. Het navigatiescherm schaalt niet meer mee met de snelheid en een ingevoerde route doet er minuten over om te verschijnen.
Bij mij: nog nooit zombie gehad maar het automatisch schalen is er een paar weken geleden wel ineens mee gestopt.

• FunkStar_
Ik ook nog nooit zombie mode gehad. Wel al enkele keren dat mijn sleutel achter mijn secrid portefeuille zat en ik de oranje sleutel op dashboard kreeg. Was ook even panikeren waarom ik hem niet in D kreeg.

Gewoon auto uit, sleutel uit zak. Auto aan.

• HJ92
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-07-2023
MeelezerT schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Bij mij: nog nooit zombie gehad maar het automatisch schalen is er een paar weken geleden wel ineens mee gestopt.
En hier steeds vaker tijdens of na een telefoongesprek dat het hele multimediasysteem ermee stopt en opnieuw opstart... Heel vreemd. Krijg dan ook waarschuwingen over de rijhulpsystemen.. Eén en ander hangt dus zeker wel met elkaar samen.

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
[Afbeelding]

Inderdaad, fullscreen Android Auto zou fijn zijn..:)
En ben ook erg benieuwd of ooit nog de optie komt van voorverwarmen batterij voordat je naar een snellader gaat.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
MicheldeGoey schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:55:
Kan het zijn dat de instellingen corrupt zijn geraakt? Heb je een backup van de instellingen die je terug kunt zetten?

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Zojuist trok ik de portieren open en vielen de rubbers er aan de binnenzijde spontaan uit. Zowel bij voor- als achterportier. Gelukkig eenvoudig weer terug te plaatsen maar heb dit toch nog nooit bij mijn vorige auto's gehad.

You can call me Al

HJ92 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:04:
[...]

Inderdaad, fullscreen Android Auto zou fijn zijn..:)
En ben ook erg benieuwd of ooit nog de optie komt van voorverwarmen batterij voordat je naar een snellader gaat.
Ja, die update moeten ze wel echt gaan leveren voor de winter. Maar ik denk niet dat die via OTA komt.

• Naaldhak
  • Laatst online: 04-11 12:38
[Afbeelding]

Het mag inderdaad nu wel een keer komen
Pagina: 1 ... 101 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic