• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:25
MB1962 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:37:
Over het probleem met wegrollen in P stand heeft Hyundai Duitsland een mededeling gedaan, zie https://www.golem.de/news...erkstatt-2205-165568.html
Blijkbaar gaat het om alle Ioniq 5's die tussen 10-9-2020 en 3-5-2022 geproduceerd zijn. In Duitsland komt er in Juni een terugroep actie.

Nextnews heeft dit ook gemeld: [YouTube: nextnews: VW teurer, Strom billiger, Tesla Autopilot, Rückruf KIA & Hyundai, Umweltbonus-Kampf, THG] en geeft twee workarounds: zelf de electronische handrem aantrekken of Autohold gebruiken, dan wordt de electronische handrem bij het uitschakelen aangetrokken.
Maar heel eerlijk is daar überhaupt de handrem niet voor? Mij is altijd geleerd dat je bij het parkeren altijd de handrem erop moet doen, elektronisch of manual.

Ik wacht de terugactie wel af dan, maar ik heb hem nog nooit zonder de elektrische handrem geparkeerd, dus ik maak me niet druk.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

AkakoMinami schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Maar heel eerlijk is daar überhaupt de handrem niet voor? Mij is altijd geleerd dat je bij het parkeren altijd de handrem erop moet doen, elektronisch of manual.

Ik wacht de terugactie wel af dan, maar ik heb hem nog nooit zonder de elektrische handrem geparkeerd, dus ik maak me niet druk.
Ik druk altijd zelf de handrem sowieso handmatig aan en check of het rode uitroeptekentje brand op een helling o.i.d. P is P en dat is voor vlakke stukken wil je hem "vast" hebben staan dan moet je mijn inziens gewoon aan die handrem trekken of in dit geval het knopje gebruiken.

PJvI

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-11 13:57
ImreD schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:07:
[...]

Dat total station heeft inderdaad 4 175kW laders, maar vaak problemen en de laders zijn voor beide richtingen. Hier hebben wij in de meivakantie 3 uur staan wachten op een laadplekje. De ioniq laad wel snel, maar die andere meestal niet…

Voordelen zijn wel dat er faciliteiten zijn, want is bij tankstation. En je betaald per minuut, was onze goedkoopste laadactie.

Tesla durf ik nog niet aan, heb nog geen succes gehad bij een v3 lader..

Er is daar gewoon niet veel op dit moment.

[Afbeelding]
Pas geleden heeft Ionity op deze route twee stations geopend. Barale (paar kilometer om) en Saint WItz bij een Novotel (even van de snelweg af). Ressons Est is (was?) idd tijdens de vakantie periodes een drama.
De Infotainment en Kaarten update voor de IONIQ 5 komt pas begin juni.......

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Volgens onze Duitse vrienden is het al te downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_77kSqLMlNEFMmb1GuDuKLjhy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4onvxWTAbl58sckpqFbPPSWx.jpg?f=fotoalbum_large

You can call me Al

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPd6Iab1axOvyYgy60R9EjFbtPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDEOp0EEdSByMjmEsCEShmRA.jpg?f=fotoalbum_large

und hier auch?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Resterende downloadtijd 18 minuten 8)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLpXRSo_2y97H2ywdO_1FeXYWG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kqFW1pJn6CzQc9wvysnLE4jR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door de meester01 op 30-05-2022 12:17 ]

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:00

-CJ

Not remastered

Gezien de releasenotes zit de update omtrent Android Auto er niet in, jammer.

All I had to do was follow the damn train.

@ijssgerb Nee hoor, die is gewoon de februari update aan het downloaden. Bij mij zegt de updater ook dat de versie nog precies hetzelfde is als ik al gedownload had......

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

de meester01 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:15:
Resterende downloadtijd 18 minuten 8)
De releasenotes zijn summier. Ik hoop toch écht op Android Auto op volledig scherm? De rest geloof ik allemaal wel. Gebruik de inbouwnavigatie toch amper.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:17:
@ijssgerb Nee hoor, die is gewoon de februari update aan het downloaden. Bij mij zegt de updater ook dat de versie nog precies hetzelfde is als ik al gedownload had......
Dit staat op de website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQIpu_aFYD3seVH-EHMlvDaCKzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nCExRVML9xPIfFYYm4kcxVuH.png?f=fotoalbum_large

• ijssgerb
ZuinigeRijder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:17:
Klopt lees het nu bij onze Duitse vrienden ook dat ondanks de melding het bestand wat gedownload die van februari is. Nog een paar dagen geduld dus.

You can call me Al

• de meester01

de meester01

Prik de stick er vanavond wel even in, gelukkig hoef ik tegenwoordig geen telefoontikken meer te betalen als ik iets download zoals vroagah bij WorldOnline :+

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:50
Geen haast is 100% identiek aan de februari update.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
Yup,

IONIQ5_EU.ver feb:
code:
1
+|21Q2|NE.EUR.S5W_L.001.001.220211|HM|IONIQ5_EU|1489|1

IONIQ5_EU.ver nu:
code:
1
+|21Q2|NE.EUR.S5W_L.001.001.220211|HM|IONIQ5_EU|1489|0

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Franciesco schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:10:
[...]

Interessant!
Lijkt geen gek verbruik. Maar voor iets meer duiding: met welk merk/type caravan heb je gereden? En wat is de breedte van de caravan?
Auto lounge AWD 73 kW, Caravan Adria altea 472 LU met ladig ca 1500 KG. Breedte caravan 230 cm, lengte met dissel 696 cm.

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
kor952 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:33:
[...]

Ik wil het gratis Ionity abonnement niet kwijt daarom heb ik gevraagd of ze mijn Easy abonnement op 23 juni willen omzetten in een Flex abonnement, dan ben ik de maandelijkse kosten van 10 Euro kwijt en ga ik gewoon weer verder waarmee ik begonnen ben nl met een InCharge card van Vattenfall, daar mee kost een kWh net geen 34 Eurocent aan de 11kW AC laadpaal hier pal voor mijn deur. Ja 2 cent duurder maar ik heb geen vaste maandelijkse kosten van 10 Euro.
Ja heb hetzelfde gevraagd en ben me aan het inlezen in waar het elders voordelig laden is. Kom tarieven vanaf bijvoorbeeld 17 cent per kWh tegen bij BP dus ideaal moment om meteen ff door te spitten. Ook laden bij Ionity kan flink goedkoper dan de 29 cent actie.

[ Voor 4% gewijzigd door MeelezerT op 30-05-2022 22:07 ]

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 09:56
P86 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Ik druk altijd zelf de handrem sowieso handmatig aan en check of het rode uitroeptekentje brand op een helling o.i.d. P is P en dat is voor vlakke stukken wil je hem "vast" hebben staan dan moet je mijn inziens gewoon aan die handrem trekken of in dit geval het knopje gebruiken.
Ik ben iemand die sinds de i5 nooit de handrem erop zet “want hij staat toch in parkeer stand”. Dus voor mij betekend dit verandering van gedrag 😇

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:38
P86 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Volgens mij is AutoHold een beter alternatief.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
MeelezerT schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:55:
[...]

Ja heb hetzelfde gevraagd en ben me aan het inlezen in waar het elders voordelig laden is. Kom tarieven vanaf bijvoorbeeld 17 cent per kWh tegen bij BP dus ideaal moment om meteen ff door te spitten. Ook laden bij Ionity kan flink goedkoper dan de 29 cent actie.
Kun je toelichten waar je deze tarieven vindt?

• edvanleeuwen
jrk schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:17:
[...]

De releasenotes zijn summier. Ik hoop toch écht op Android Auto op volledig scherm? De rest geloof ik allemaal wel. Gebruik de inbouwnavigatie toch amper.
Nadeel van CarPlay of AA is dat dan de voorruitprojectie niet gebruikt wordt.

• MeelezerT
lackaday schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:33:
[...]

Kun je toelichten waar je deze tarieven vindt?
Heb laadkaarten onderweg vanuit Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en UK en ga eerst testen of en waar het inderdaad zo goedkoop is als ik denk te hebben gevonden. Daarna deel ik dat hier.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

edvanleeuwen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:46:
[...]

ja dat klopt, maar dat is dan ook het enige nadeel. De inbouw nav is qua werking en functionaliteit zoveel minder dan Waze, dat ik dat graag op de koop toe neem. En als ik AA dan nog eens een keer full screen mag krijgen (moeten onze Koreaanse vrienden fixen) én AA krijgt zelf de aangekondigde update qua layout, dan ben ik d'r happy mee.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 19:29

mdeiman

Projet 45

[...]

In de lijst van plussen en minnen zou ik het niet eens als nadeel noemen. Ik mis het compleet niet. In een oogopslag is met CarPlay en Waze alles perfect te zien.
Ik wil ook graag zo weinig mogelijk info in de HUD. Uit gaat me te ver. ;)

Shit happens.

• edvanleeuwen
mdeiman schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:39:
[...]

In de lijst van plussen en minnen zou ik het niet eens als nadeel noemen.
Dat kan. Ik dus wel. Persoonlijke voorkeuren.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

[...]

Moet je die wel hebben :P

PJvI

MeelezerT schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:34:
[...]

Heb laadkaarten onderweg vanuit Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en UK en ga eerst testen of en waar het inderdaad zo goedkoop is als ik denk te hebben gevonden. Daarna deel ik dat hier.
Hi! Fijn dat je het wilt testen, maar duurt het dan niet lang voordat je weet wat wel/niet werkt?

Misschien kunnen anderen helpen testen als je doorgeeft welke kaarten je hebt besteld... ;-)

Ik kom zelf regelmatig in Frankrijk, dus zou zo'n Franse kaart wel kunnen gebruiken en zou ik hem prima kunnen testen of het hier ook werkt.

@kor952 ik zag dat je hebt gevraagd om het abonnement om te zetten naar Flex. Heb je dat per mail gedaan? Ik heb probeerde ze vandaag te bellen, maar dat is nutteloos. Aan de telefoon kunnen ze niets en verwijzen ze door naar de mail.

Ik heb ze voorgesteld om de abonnementskosten van het Easy abonnement kwijt te schelden, of dat ze zelf met een passend voorstel komen. Punt is dat het nieuwe tarief gewoon nergens op slaat. Voor de deur kost het €0,37, dus die €10 verdien ik toch niet zo snel terug. Alternatief kan ik 's nachts met de kabel over de stoep.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:04:
[...]

@kor952 ik zag dat je hebt gevraagd om het abonnement om te zetten naar Flex. Heb je dat per mail gedaan? Ik heb probeerde ze vandaag te bellen, maar dat is nutteloos. Aan de telefoon kunnen ze niets en verwijzen ze door naar de mail.

Ik heb ze voorgesteld om de abonnementskosten van het Easy abonnement kwijt te schelden, of dat ze zelf met een passend voorstel komen. Punt is dat het nieuwe tarief gewoon nergens op slaat. Voor de deur kost het €0,37, dus die €10 verdien ik toch niet zo snel terug. Alternatief kan ik 's nachts met de kabel over de stoep.
Ik heb ze een mail gestuurd, mocht het op 23 Juni nog niet veranderd zijn dan doe ik het zelf via hun site. In het begin (eind vorig jaar) had ik ook wat problemen, de mensen aan de telefoon zijn best vriendelijk en aardig maar doen/kunnen niets zelf en sturen op hun beurt een mail naar DLD. Heb het toen uiteindelijk ook zelf opgelost via de mogelijkheden van hun site. Ik wacht maar af.

3000Wp op 't dak

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
Als Belg kan je chargemyhyundai.com niet gebruiken, bij afleveradres kan je niet kiezen voor België maar de VIN neemt ie wel gewoon. Iemand een goeie 1malige doorstuur postbus? Of zou dat niet werken?

• MeelezerT
bilgy_no1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Hi! Fijn dat je het wilt testen, maar duurt het dan niet lang voordat je weet wat wel/niet werkt?

Misschien kunnen anderen helpen testen als je doorgeeft welke kaarten je hebt besteld... ;-)

Ik kom zelf regelmatig in Frankrijk, dus zou zo'n Franse kaart wel kunnen gebruiken en zou ik hem prima kunnen testen of het hier ook werkt.

Ben al over de 20k dus testen gaat snel genoeg. Nog even geduld. Die Franse kaart is waarschijnlijk alleen voor straatladen voordelig. Voor snelladen heb ik 3 andere buitenlandse kaarten op het oog. In de wetenschap dat wij Nederlanders voor alles teveel betalen (al denken “we” van niet) spit ik het over de grens uit. Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door MeelezerT op 31-05-2022 21:30 ]

• MeelezerT
.

[ Voor 99% gewijzigd door MeelezerT op 31-05-2022 21:29 ]

• de meester01

de meester01

Mag je wel langere tijd in het buitenland laden als in - bijv 6 maanden achter elkaar alleen buiten FR of DL of waar de pas ook vandaan komt?

Duitse kaarten kunnen je een idle fee kosten dus na 4 uur aan de paal komen er extra kosten bij. Aangezien in NL de laadcultuur een beetje deze is: ik koppel aan en heb een parkeerplaats voor het komende etmaal of 2-3 zou dat wel even iets zijn om rekening mee te houden?

• MeelezerT
de meester01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:23:
Mag je wel langere tijd in het buitenland laden als in - bijv 6 maanden achter elkaar alleen buiten FR of DL of waar de pas ook vandaan komt?

Duitse kaarten kunnen je een idle fee kosten dus na 4 uur aan de paal komen er extra kosten bij. Aangezien in NL de laadcultuur een beetje deze is: ik koppel aan en heb een parkeerplaats voor het komende etmaal of 2-3 zou dat wel even iets zijn om rekening mee te houden?
Eerste weet ik niet. Tweede klopt als een bus en ben ik op voorbereid.
de meester01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:23:
Aangezien in NL de laadcultuur een beetje deze is: ik koppel aan en heb een parkeerplaats voor het komende etmaal of 2-3 zou dat wel even iets zijn om rekening mee te houden?
Is dat zo? Ik zie dat eigenlijk niet zo vaak dat één auto dagenlang een paal bezet houdt. Wel dat mensen op kantoor de hele dag ingeplugd blijven totdat ze weer weggaan aan het eind van de dag, ook al zijn ze halverwege alweer vol.

• Makkelijk
  • Laatst online: 17:02
bilgy_no1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Is dat zo? Ik zie dat eigenlijk niet zo vaak dat één auto dagenlang een paal bezet houdt. Wel dat mensen op kantoor de hele dag ingeplugd blijven totdat ze weer weggaan aan het eind van de dag, ook al zijn ze halverwege alweer vol.
Best logisch toch? Ik zou nooit halverwege mijn werkdag naar de parkeerplaats of garage lopen om de auto te gaan verzetten.

Op dit soort plekken zou het beter zijn om meer aansluitingen te hebben waarbij er meer geloadbalanced wordt om de infrastructuur betaalbaar te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Makkelijk op 31-05-2022 18:00 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
Makkelijk schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:58:
[...]

Best logisch toch? Ik zou nooit halverwege mijn werkdag naar de parkeerplaats of garage lopen om de auto te gaan verzetten.

Op dit soort plekken zou het beter zijn om meer aansluitingen te hebben waarbij er meer geloadbalanced wordt om de infrastructuur betaalbaar te houden.
Lekker Makkelijk ;)

Ligt voor mij wel aan de situatie. Laadpalen bij mijn kantoor zijn na 9:00 altijd bezet dus vind ik het wel netjes om mijn auto halverwege de dag even te verplaatsen, heb ik gelijk een stukje gelopen. Wil niet zeggen dat ik er altijd aan denk overigens.
Over The Air kaart en infotainment update zal vanaf half juni beschikbaar komen voor diegene die de 220211 versie hebben. Er zullen 2 updates per jaar komen. Zie deze pers mededeling van Hyundai:

https://www.hyundai.news/...ai-ioniq-5-customers.html
Makkelijk schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:58:
[...]

Mwah, in het geval van mijn kantoorgebouw komt iedereen toch naar beneden om lunch te halen. Kun je net zo goed even doorlopen en de auto verplaatsen. Zeker als er maar schaarse plekken zijn. In 2014 waren er maar 10 plekken, maar kon ik meestal nog wel terecht. Maar als het vol was vind ik het wel irritant als de helft werd bezet door PHEV Outlanders die allang weer vol waren geladen.

Tegenwoordig zijn er 50 laadpunten en zijn ze altijd vol als ik na de spits aan kom... Maar met de I5 boeit het me niet zo. Ik kom altijd wel thuis. Desnoods met 3 minuten DC laden...

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:48:
[...]

In mijn vorige woonplaats was dat eerder de norm dan de uitzondering. 4 van die kak-lelijke Foutlanders en 2 laadpalen. Degene die het eerste thuis waren plugden in en die 2 stonden er 's morgens nog. En alsof de duivel ermee speelt zie ik in mijn huidige woonplaats weer zo'n koekenbakker (en een Tesla) zo'n gedrocht 24/7 opladen.

De persoon woont letterlijk op 15 meter van de dubbele laadpaal dus even de auto een plekje verderop is een kleine moeite (parkeerplaats met ca. 150 lege plekken na 18.00u). Maar Tesla Tinus en Freddie Foutlander staan er de hele nacht en soms dagen achtereen.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:06:
[...]

In mijn vorige woonplaats was dat eerder de norm dan de uitzondering. 4 van die kak-lelijke Foutlanders en 2 laadpalen. Degene die het eerste thuis waren plugden in en die 2 stonden er 's morgens nog. En alsof de duivel ermee speelt zie ik in mijn huidige woonplaats weer zo'n koekenbakker (en een Tesla) zo'n gedrocht 24/7 opladen.

De persoon woont letterlijk op 15 meter van de dubbele laadpaal dus even de auto een plekje verderop is een kleine moeite (parkeerplaats met ca. 150 lege plekken na 18.00u). Maar Tesla Tinus en Freddie Foutlander staan er de hele nacht en soms dagen achtereen.
Vreselijk vreselijk en nog eens.....ik heb wel eens zo'n laadpaal klever stikker op een A4-tje uitgeprint en op een natte autodeur geplakt.....toen de auto er na 3 dagen nog stond. Ook die auto's van myWheels... ze zetten ze schuin in het vak hollen weg en daar staat dat witte kreng 2 tot 3 dagen totdat de volgende hem nodig heeft.
En wat het meest irritant is heb je een klacht ingediend bij Handhaving of myWheels komen ze een uur later kijken is dat ding net een kwartier daarvoor verdwenen,,,,,, :( :( :(
Valt het jullie ook op hoe kleiner de accu hoe langer ze de paal bezet houden?

3000Wp op 't dak

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Vreselijk vreselijk en nog eens.....ik heb wel eens zo'n laadpaal klever stikker op een A4-tje uitgeprint en op een natte autodeur geplakt.....toen de auto er na 3 dagen nog stond. Ook die auto's van myWheels... ze zetten ze schuin in het vak hollen weg en daar staat dat witte kreng 2 tot 3 dagen totdat de volgende hem nodig heeft.
En wat het meest irritant is heb je een klacht ingediend bij Handhaving of myWheels komen ze een uur later kijken is dat ding net een kwartier daarvoor verdwenen,,,,,, :( :( :(
Valt het jullie ook op hoe kleiner de accu hoe langer ze de paal bezet houden?
Wij hebben geen handhaving hier in het dorp, alleen veldwachters met puntsnorren en sabels. Als er al iets wordt gestolen dan staat de dief de volgende dag in de krant, liggend op de grond met de laars van de veldwachter in zijn nek _/-\o_

We hebben ook nog geen last van die wit/groene k#tscooters die overal neergegooid worden.

Ik zie wel overwegend veel plugin hybrides aan die palen staan. Nu woon ik (gelukkig) niet (meer) in de grote stad maar in een ruim opgezet dorp dus bijna iedereen met een EV heeft een privé laadpaal incluis ik zelf dus eigenlijk nooit last van laadstress maar als je die luxe niet hebt dan kan ik mij de frustratie wel voorstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 01-06-2022 00:05 ]

• edvanleeuwen
P86 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Moet je die wel hebben :P
Ik hoop niet dat iedereen dat bij elke optie gaat zeggen.

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
Opnieuw de dealer gevraagd over de status van de HDA2 oplossing. Er was niets bekend volges hun. Is er dan niemand die hier over klaagt? Het blijft mij persoonlijk irriteren dat het gewoon niet werkt, terwijl alle andere modellen van Hyundai een goed werkend systeem hebben. Vol goede moed probeer ik het dan maar weer eens, maar dan komt roch wee het gezwabber of ping-pong gedrag en ook al pak je het stuur stevig vast, je zet het toch maar weer uit want het is vermoeid om het aldoor in bedwang te houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Naaldhak op 01-06-2022 09:44 ]

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

edvanleeuwen schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:46:
[...]

Ik hoop niet dat iedereen dat bij elke optie gaat zeggen.
Ach Ed, hoe meer opties hoe groter de kans dat iets je irriteerd of dat het niet werkt :) .

PJvI

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

Naaldhak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:27:
Opnieuw de dealer gevraagd over de status van de HDA2 oplossing. Er was niets bekend volges hun. Is er dan niemand die hier over klaagt? Het blijft mij persoonlijk irriteren dat het niet gewoon niet werkt, terwijl alle andere modellen een goed werkend systeem hebben.
Het werkt idd niet goed.
Ik heb de automatische activering uitgeschakeld en wacht het verder rustig af.

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:27:
Over The Air kaart en infotainment update zal vanaf half juni beschikbaar komen voor diegene die de 220211 versie hebben. Er zullen 2 updates per jaar komen. Zie deze pers mededeling van Hyundai:

Op de video player zie ik dit staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Az059FAncMMkCRIBmlyk5kivpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/34WUor86oKOUHfO7cEtzdtno.png?f=fotoalbum_large

Het blijkt een Youtube filmpje te zijn...

Het vat Hyundai en digitalisering wel wat samen.

• Dala

ik vraag me wel af of die OTA via de 12v accu gaat of via de normale accu. Geen zin in botched update omdat de 12v te leeg was.

Filmpje en tekst word daar niks over gezegd.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Die versie heb ik, dus ik hoef nu al niks meer te doen? Die OTA komt er vanzelf al een? Ook als OTA nog niet actief is? Dus er komt ook geen update meer n.a.v. 30 mei melding op de website?

jrk schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Die versie heb ik, dus ik hoef nu al niks meer te doen? Die OTA komt er vanzelf al een? Ook als OTA nog niet actief is? Dus er komt ook geen update meer n.a.v. 30 mei melding op de website?
Er zal nog steeds op de website een nieuwe versie komen, die je via USB kunt installeren. Wanneer je die niet installeert en je hebt versie 220211 zal inderdaad de OTA een keer de nieuwe versie ophalen.......

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Dala schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:43:
[...]

ik vraag me wel af of die OTA via de 12v accu gaat of via de normale accu. Geen zin in botched update omdat de 12v te leeg was.

Filmpje en tekst word daar niks over gezegd.
Ik heb begrepen dat OTA , het downloaden, alleen actief is wanneer je auto in de 'ready' modus is dus het contact aan staat. Het verwerken van de download gebeurd juist wanneer je de auto 'uitzet'.

3000Wp op 't dak

• Dala
kor952 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Het verwerken van de download gebeurd juist wanneer je de auto 'uitzet'.
Precies mijn zorg.

• MeelezerT
MicheldeGoey schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:09:
[...]

Het werkt idd niet goed.
Ik heb de automatische activering uitgeschakeld en wacht het verder rustig af.
Dat systeem is niet automatisch voor alle standen te activeren. Om het te activeren moet je bij het wegrijden eerst op het knopje linksonder aan de rechterzijde van het stuur drukken, of het knopje rechtsboven aan de rechterzijde als je inmiddels op de snelweg zit.

• ijssgerb

You can call me Al

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11 13:59
Heeft iemand een tip waar de life hammer te monteren? De bijgeleverde clip past volgens mij nergens op of om.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

MeelezerT schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:57:
[...]

Dat systeem is niet automatisch voor alle standen te activeren. Om het te activeren moet je bij het wegrijden eerst op het knopje linksonder aan de rechterzijde van het stuur drukken, of het knopje rechtsboven aan de rechterzijde als je inmiddels op de snelweg zit.
Ik schrijf dat ik het heb uitgeschakeld.

• tomcornet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-07-2023
Zonnekamp schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:42:
Heeft iemand een tip waar de life hammer te monteren? De bijgeleverde clip past volgens mij nergens op of om.
Gaat niet werken door het dubbel gelaagd glas, trouwens die life hammers zitten standaard gewoon op de auto, hoofdsteun demonteren en ruit eruit tikken ;)

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:44
Opnieuw de dealer gevraagd over de status van de HDA2 oplossing. Er was niets bekend volges hun. Is er dan niemand die hier over klaagt? Het blijft mij persoonlijk irriteren dat het gewoon niet werkt, terwijl alle andere modellen van Hyundai een goed werkend systeem hebben. Vol goede moed probeer ik het dan maar weer eens, maar dan komt roch wee het gezwabber of ping-pong gedrag en ook al pak je het stuur stevig vast, je zet het toch maar weer uit want het is vermoeid om het aldoor in bedwang te houden.
ik heb laatst nog een "leuke" discussie met HMNL klantenservice hierover gehad (specifiek over de LFA). samengevat: in NL werkt het systeem goed, maar het staat wel wekelijks op de agenda tijdens de meeting met het EU hoofdkantoor........ als het goed werkt, weet ik ook niet waarmon het zo'n aandacht heeft, maar nadat ik dat aangaf heb ik geen reactie meer gehad 8)7 volgens de dealer is er wel een ticket voor aangemaakt, dus fingers crossed dat HM korea er mee bezig is :X

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Tiggy80
bij mij is hij al (vanuit de dealer/fabriek???) geinstalleerd aan de voorkant van de middenconsole (kun je dus nooit bij als je op het dak ligt) maar zo heb ik iig geen discussie met vrouwlief want er zit toch een lifehammer in..... O-)

• de meester01

de meester01

Bij mij zit hij op de rand van het portiervak in het bestuurders portier geklemd.

• thebody
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 13:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQR-YcpJ1kKoj8wl38akdIP3kkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3Aj3aGJDEwaNNu27N6E9zOA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRHpEBH_k-m0FrX4cm3bZw7dbYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amhR7J241OZKht82soUWXDyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de rand van bestuurders stoel naast riemslot. Wel even clip uitelkaar schroeven

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Bluelink is wel heel enthousiast met 503km range😱

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0s_DjGhIGXwHch9LylZGe1tqv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKgwAS4ZzgUT6EuE2WOs3rIC.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik heb ook wel erg zuinig gereden: 200km op 40% batterij. Veel snelweg, maar wel in polonaise :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZn_H1qZTF6UTt6O-bvt19EAp8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQC2wJ8Y9x8AHlF8V0C4jswO.jpg?f=fotoalbum_large
Astronaut schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:28:
Bluelink is wel heel enthousiast met 503km range😱

[Afbeelding]

Maar ik heb ook wel erg zuinig gereden: 200km op 40% batterij. Veel snelweg, maar wel in polonaise :+
[Afbeelding]
Hmm netjes gereden en mooi bereik zo!

Ik ga toch maar eens navraag doen bij de dealer om de batterij te controleren. Ik heb eens de batterij tot 5% leeggereden met als verbruik 144 Wh/km. Nog net iets zuiniger dus dan jij (rijstijl 'natte dweil'....). Ik had toen 444,1 km op de teller en nog 19 km over. 463,1 km in totaal dus.

Als ik 72600 Wh deel door het verbruik van 144 Wh/km zou ik 504 km moeten kunnen halen. Ik kom dus 41 km tekort, oftewel bijna 6 kWh.

Op dit moment heb ik sinds het laden 157 Wh/km. Dit zou obv 72,6 kWh 462 km bereik moeten geven, maar de gereden km + resterend bereik komt rond 425 km uit. Ook hier dus weer 37 km tekort, oftewel iets weer bijna 6 kWh.

In jouw geval is 72600 / 146 = 497 km. Obv de gereden 200 km + 284 resterend bereik zit je dus veel meer in de buurt van wat je theoretisch zou moeten kunnen halen. Ben erg benieuwd waar je op uitkomt wanneer je de batterij verder leeg rijdt.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-11 22:23
@kor952 @MeelezerT Ik heb mijn dealer ook gevraagd de koplampen af te stellen. Ze geven aan dat dit niet mogelijk is met LED lampen. Bij andere auto's zit er een draaiwiel op de lamp en bij deze auto niet. Ze hebben geen idee hoe het moet en zeggen dus dat het niet kan. Hebben jullie een idee hoe het ingesteld kan worden?

• Tiggy80
ditbenikecht schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:17:
@kor952 @MeelezerT Ik heb mijn dealer ook gevraagd de koplampen af te stellen. Ze geven aan dat dit niet mogelijk is met LED lampen. Bij andere auto's zit er een draaiwiel op de lamp en bij deze auto niet. Ze hebben geen idee hoe het moet en zeggen dus dat het niet kan. Hebben jullie een idee hoe het ingesteld kan worden?
geen idee hoe, maar mijn dealer heeft het vorige week ook gewoon gedaan, ze stonden 1 graad afwijkend is mij verteld. (ik had aangegeven dat ik regelmatig geseind werd in het donker en dat dit vast niet was omdat het zo'n mooie auto was aangezien het donker was :P )

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:49
Die van mij is in het opbergvak in het portier gemonteerd. Klein nadeel is dat je inlevert op bergruimte.
Monteer je hem ver genoeg naar achter, dan heb je voor nog ruimte voor een waterfles ofzo.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ditbenikecht schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:17:
Stuur ze maar terug naar de cursus hoe onderhoud ik een Ioniq 5....Bij mij scheelde het dag en nacht.....

3000Wp op 't dak

• Makkelijk
@Tiggy80 @kor952 @ditbenikecht
Misschien nog even relevant om te vermelden of het een lounge versie betreft? Matrix led lampen zijn over het algemeen niet af te stellen voor zover ik weet.

Makkelijk schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:27:
Misschien nog even relevant om te vermelden of het een lounge versie betreft? Matrix led lampen zijn over het algemeen niet af te stellen voor zover ik weet.
Ook de Lounge heeft geen Matrix lampen.

Bij mijn Lounge hebben ze ook iets versteld (op mijn verzoek) en de lichtopbrengst en -spreiding op een donkere weg is veel beter sindsdien.

• Tiggy80
Makkelijk schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:27:
idd lounge versie

• ditbenikecht
Ik heb de P45 en daarmee de matrix dual-projectie
LED (‘Pixel’). Maar koplampen zijn toch altijd LED bij de ioniq 5?
Wat betekent matrix koplamp?

[ Voor 29% gewijzigd door ditbenikecht op 02-06-2022 12:54 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ditbenikecht schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:46:
Ik heb de P45 en daarmee de matrix. Maar koplampen zijn toch altijd LED bij de ioniq 5?
Ik heb ook de P45 en geen matrix zover ik weet....

3000Wp op 't dak

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Dit is bij mij vanzelf opgehouden cq. veel minder geworden.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• ditbenikecht
In de brochure lees ik: "Spiegel je smartphone zónder hem in te pluggen dankzij Apple CarPlay™
en Android Auto™." Dat suggereert dat het draadloos kan of is een hele slechte vertaling.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ditbenikecht schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:05:
In de brochure lees ik: "Spiegel je smartphone zónder hem in te pluggen dankzij Apple CarPlay™
en Android Auto™." Dat suggereert dat het draadloos kan of is een hele slechte vertaling.
voor zover ik weet... alleen bedraad.

PJvI

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:25
Ja dat staat er al vanaf het begin in zo'n beetje. Laten we hopen dat het met een update ooit komt...

• Makkelijk
Kennelijk is matrix een VAG term, ik bedoel inderdaad adaptief. Ik dacht dat ze dat met de dual projectie bedoelde maar ik lees nu dat ze waarschijnlijk helemaal niet adaptief zijn :+

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 02-06-2022 15:41 ]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Kan momenteel niet, maar er zijn diverse oplossingen te vinden die een bruggetje slaan tussen je telefoon en de USB poort van de auto als je dat wilt.

Omdat ik geen draadloos laden heb. (of wel, eigenlijk geen idee) vind ik het niet zo'n punt om em aan te sluiten. Nu moet ik toegeven dat ik 90% van de ritten geen of de ingebouwde navigatie gebruik...

Draadloze AA adapters zijn er van €30 tot over de 100, beetje afhankelijk waar je em vandaan haalt. Diverse goedkope Chinese adapters (zonder eigen software) zouden ook prima zijn, maar de vraag is natuurlijk wat die ondertussen nog meer kunnen doen.

Hoe dan ook, laatst in een Kona gezeten met iemand die er zo één gebruikte. De Kona heeft óf Wifi mirror, óf via de Kabel AA. Maar met een €24 en 5 weken wachten kan het wel draadloos.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Makkelijk schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Kennelijk is matrix een VAG term, ik bedoel inderdaad adaptief. Ik dacht dat ze dat met de dual projectie bedoelde maar ik lees nu dat ze waarschijnlijk helemaal niet adaptief zijn :+
Volgens mij is de verlichting inderdaad helemaal niet adaptief. Er zitten 3 standen licht op, maar dat was het wel. Er zit wel een draai wieltje voor het groot licht. Maar die zitten zo diep in de wagen, dat ik het idee heb dat ze op de laagste stand nog steeds bij een lage auto vol naar binnen schijnen.

Dimmen voor tegenliggers op de snelweg doet de auto in ieder geval duidelijk niet.

Overigens, het groot licht op sommige basis uitvoeringen is Halogeen!! Je verzint het niet, anno 2021/22... De pixels zelf zijn een LED per blok, maar de grote schijner erachter is dat niet. Je zou dit overigens zelf kunnen vervangen, maar als je geen parkeer sensoren voor hebt, kan je enkel en alleen halogeen krijgen. De behuizing die LED mogelijk maakt kost je €1055 per kant.

In Canada en de UK krijg je overigens wel HBA, welke de hoogte aanpast aan het verkeer en bij het de bocht om sturen onder bepaalde snelheden bij schijnt. Maar die zit er bij mij op een Lounge niet op.

• Makkelijk
Hmmmm... mijn Leon heeft nog halogeen maar wel adaptieve leds in de bochten (lees: de mistlampen schijnen om de hoek), ik ga dat wel enorm missen dan zeg, dat licht is zo prettig bij scherpe bochtjes in het donker!

• maax
  • Laatst online: 21:16
Kwam dit zojuist tegen op de site van iCulture. Apple Carkey op de Ioniq 5.

https://www.iculture.nl/nieuws/carkey-hyundai-byd/

Is dit nu al mogelijk?

• Toine449
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-07-2024
maax schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:58:
Kwam dit zojuist tegen op de site van iCulture. Apple Carkey op de Ioniq 5.

https://www.iculture.nl/nieuws/carkey-hyundai-byd/

Is dit nu al mogelijk?
Zou wel een hele mooie toevoeging zijn. Vrees dat dit pas later standaard wordt omdat er weer hardware voor nodig is. Hopelijk zit ik er naast en is een software aanpassing voldoende. :)

• Tiggy80
djunicron schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Volgens mij is de verlichting inderdaad helemaal niet adaptief. Er zitten 3 standen licht op, maar dat was het wel. Er zit wel een draai wieltje voor het groot licht. Maar die zitten zo diep in de wagen, dat ik het idee heb dat ze op de laagste stand nog steeds bij een lage auto vol naar binnen schijnen.

Dimmen voor tegenliggers op de snelweg doet de auto in ieder geval duidelijk niet.

Overigens, het groot licht op sommige basis uitvoeringen is Halogeen!! Je verzint het niet, anno 2021/22... De pixels zelf zijn een LED per blok, maar de grote schijner erachter is dat niet. Je zou dit overigens zelf kunnen vervangen, maar als je geen parkeer sensoren voor hebt, kan je enkel en alleen halogeen krijgen. De behuizing die LED mogelijk maakt kost je €1055 per kant.

In Canada en de UK krijg je overigens wel HBA, welke de hoogte aanpast aan het verkeer en bij het de bocht om sturen onder bepaalde snelheden bij schijnt. Maar die zit er bij mij op een Lounge niet op.
HBA (high beam assist) zit ook hier op de lounge en heeft niets te maken met bochtjesverlichting (in nederland iig), als ik met groot licht rij dan wordt het automatisch gedimt als er een tegenligger aan komt....... werkt het goed? weet ik niet, ik ben niet de tegenligger. zou ik het zelf op een ander moment uitzetten? soms wel ja. op de snelweg heb ik overigens nog nooit mijn grootlicht gevoerd.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Hier een P45. Vandaag gecheckt, geen matrix koplampen, gewoon leds achter lenzen.

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 17:41
Tiggy80 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:25:
[...]

HBA (high beam assist) zit ook hier op de lounge en heeft niets te maken met bochtjesverlichting (in nederland iig), als ik met groot licht rij dan wordt het automatisch gedimt als er een tegenligger aan komt....... werkt het goed? weet ik niet, ik ben niet de tegenligger. zou ik het zelf op een ander moment uitzetten? soms wel ja. op de snelweg heb ik overigens nog nooit mijn grootlicht gevoerd.
HBA werkt bij mij goed tot zeer goed. Auto geeft op slechte verlichte wegen grootlicht en dimt het zodra hij tegenliggers ziet of als er weer genoeg verlichting is.
De Ioniq 5 doet het stukken beter dan mijn vorige auto, die dimde de lichten soms echt te laat bij tegenliggers.
Nadeel is wel dat je hem handmatig moet aanzetten, staat niet standaard aan als je de auto start. Of ik moet iets over het hoofd zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Stephan_haarlem op 02-06-2022 17:32 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

@Stephan_haarlem klopt. Je moet hem na elke start weer activeren. Vind ik ook raar. Ik woon in een buitengebied waar ik ‘s avonds dus echt over onverlichte landwegen rijd. Perfecte functie, maar vergeet hem wel eens aan te zetten.

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-11 16:56
Ik heb een matte lak (gravity gold) en twijfel echt aan de kwaliteit van de lak. Op diverse plekken steenslag schade.

Hebben mensen hier ervaring met een (Glass) coating? Helpt dit tegen steenslag?

Mvg

• dvdj
  • Niet online
Ik rij altijd in AUTO. Als je aan een rood licht komt en je trekt aan de linker flipper een paar seconden, dan verschijnt er linksonder op het scherm STOP ipv AUTO en kan je het rempedaal loslaten terwijl de auto niet meer verder kruipt. Ik gebruik het regelmatig.

Sinds een paar dagen echter werkt dat niet meer. Ik blijf in de stand AUTO maar dan met maximum regeneratie.

Iemand een idee?

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
dvdj schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:59:
Ik rij altijd in AUTO. Als je aan een rood licht komt en je trekt aan de linker flipper een paar seconden, dan verschijnt er linksonder op het scherm STOP ipv AUTO en kan je het rempedaal loslaten terwijl de auto niet meer verder kruipt. Ik gebruik het regelmatig.

Sinds een paar dagen echter werkt dat niet meer. Ik blijf in de stand AUTO maar dan met maximum regeneratie.

Iemand een idee?
Afhankelijk van sport/eco/normaal stand?

• dvdj
  • Niet online
Bodioniq5 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:18:
[...]

Afhankelijk van sport/eco/normaal stand?
Nee, ik zit altijd in Eco, ook nu.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:00

-CJ

Not remastered

Heb je autohold aan of uit staan?

All I had to do was follow the damn train.

• dvdj
  • Niet online
-CJ schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:10:
Heb je autohold aan of uit staan?
Uit (want anders zou ik het ook niet nodig hebben)
Makkelijk schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:14:
[...]

'Adaptief' omvat volgens mij het automatisch aan/uit zetten van het groot licht afhankelijk van verkeer. Bij Hyundai is dat High Beam Assist. Het groot licht wordt dan tijdelijk uitgeschakeld.

'Matrix' houdt in dat er bepaalde delen van het lichtveld kunnen worden uitgeschakeld of gericht. Het deel waar een tegenligger rijdt is dan zonder groot licht (zodat die niet verblindt wordt), maar op de rest van de weg blijft het groot licht aan. De Ioniq 5 heeft dit niet.

'Dual LED projectie' is volgens mij niets anders dan dat de LED koplampen twee kleuren ('Dual') kunnen stralen ('Projection'): wit als koplamp en oranje als knipperlicht.

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
dvdj schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:59:

Iemand een idee?
Ik rij de auto zoveel mogelijk in level 0 of ACC. Als ik in level 0 rij en wil stoppen, dan trek ik de linker flipper aan. Eventueel reguleer ik de mate van afremmen nog met het stroompedaal. Zodra de auto stilstaat, verandert MAX in STOP. Waarna de auto functioneert zoals jij beschrijft. Ik vind het zelf ook erg handig.

In mijn beleving (ook mijn beeld) is STOP het resultaat van MAX regeneren tot aan stilstand. Dus ik vermoed dat het issue dat je hebt te maken heeft met de AUTO stand of met de regeneratie stand als die uit AUTO stand gaat. Wellicht staat de regeneratie wel op i-PEDAL als je AUTO uit zet en veroorzaakt dat het probleem. Ik zou proberen om de regeneratie op 0, 1, 2 of 3 te zetten voordat je naar AUTO switched. Kijken wat er dan gebeurt als je stil staat bij het stoplicht en een aantal seconden de linker flipper ingedrukt houdt.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• Richard-I5
Meteen maar een aanvullende vraag. Ik rij de auto meestal in regeneratie level 0. Omdat dit het meest zuinig is. Bij stoplichten rem ik dan af door de linker flipper aan te halen en op die manier MAX te regenereren.

Omdat het lastig is in te schatten of ik met MAX genereren op de juiste plek tot stilstand kom, gebruik ik daarbij ook het stroompedaal om het afremmen te verminderen en daarmee verder door te rollen. Ik vind het zelf indrukwekkend hoe goed en soepel dit werkt. Ik vraag me echter wel af of dit goed is voor de motor, om regenereren en stroom pedaal op deze manier te combineren.

Wat vinden jullie?

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• Tiggy80
Richard-I5 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:16:
Meteen maar een aanvullende vraag. Ik rij de auto meestal in regeneratie level 0. Omdat dit het meest zuinig is. Bij stoplichten rem ik dan af door de linker flipper aan te halen en op die manier MAX te regenereren.

Omdat het lastig is in te schatten of ik met MAX genereren op de juiste plek tot stilstand kom, gebruik ik daarbij ook het stroompedaal om het afremmen te verminderen en daarmee verder door te rollen. Ik vind het zelf indrukwekkend hoe goed en soepel dit werkt. Ik vraag me echter wel af of dit goed is voor de motor, om regenereren en stroom pedaal op deze manier te combineren.

Wat vinden jullie?
volgens mij is die manier van Max regenereren niet anders dan met i-pedal, behalve dat I-pedal continu aanstaat. dus je zou het kunnen zien als een tijdelijke I-pedal.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:27
Redwood schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:05:
@Stephan_haarlem klopt. Je moet hem na elke start weer activeren. Vind ik ook raar. Ik woon in een buitengebied waar ik ‘s avonds dus echt over onverlichte landwegen rijd. Perfecte functie, maar vergeet hem wel eens aan te zetten.
Hoe zet je dit aan? (I5 Lounge)

• Richard-I5
Tiggy80 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:31:
[...]

volgens mij is die manier van Max regenereren niet anders dan met i-pedal, behalve dat I-pedal continu aanstaat. dus je zou het kunnen zien als een tijdelijke I-pedal.
Zo had ik er nog niet naar gekeken, maar ik denk dat je gelijk hebt. Bedankt, hoef ik mij dus geen zorgen te maken.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Kratos schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:05:
[...]

De lamp hendel een tikje van je afduwen.
Net geprobeerd:)

[ Voor 24% gewijzigd door Redwood op 03-06-2022 12:49 ]

• Richard-I5
[...]

De hendel voor groot licht wat langer naar je toe halen (of juist een kort tikje) het is in ieder geval die hendel. Ik gebruik het zo vaak, het is ondertussen een automatisme. Hij geeft het ook aan bij het groot licht symbool in het dashboard.

• Tiggy80
[...]

volgens mij was het de hendel van je af duwen om hem op HBA te zetten

Pagina: 1 ... 99 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic