Ziet er strak uit! Door wie heb je dit laten doen?MicheldeGoey schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:49:
Zo, de dashcam zit erin, voor en achter. Thuis laten doen.[Afbeelding]
Fleetaccess. Service aan huis als de monteur droog kan werken.Toine449 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:52:
[...]
Ziet er strak uit! Door wie heb je dit laten doen?
Dank.MicheldeGoey schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:48:
[...]
Fleetaccess. Service aan huis als de monteur droog kan werken.
Met welk bedrag moet ik ongeveer rekening gaan houden?
Aan huis ingebouwd, ca. €1050,- voor het 2-kanaals topmodel met 256 GB. Vakwerk.Toine449 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:05:
[...]
Dank.Ik zie het al, ze hebben door het hele land inbouwlocaties. Heb je daar de hardware ook besteld?
Met welk bedrag moet ik ongeveer rekening gaan houden?
Dank weer. Dat valt mij mee. Even snel op de website gespiekt, dan heb je hooguit 150 euro voor de inbouw betaald. Kun je niets van zeggen. Bij mij zitten ze om de hoek (Lisse) dus zal eens informeren.MicheldeGoey schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:11:
[...]
Aan huis ingebouwd, ca. €1050,- voor het 2-kanaals topmodel met 256 GB. Vakwerk.
met de uitgestelde salderingsafbouw is het misschien ook wel minder belangrijk geworden. als mijn volgende auto het dan maar wel heeftZuinigeRijder schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:08:
Bummer, het lijkt erop dat huidige IONIQ 5 niet standaard software geupgrade zal worden om V2X te kunnen spreken.![]()
[...]
Zie deze post:
ZuinigeRijder in "Over V2G; laden en ontladen"

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Ik koopt er tzt wel een klein elektrisch gebakkie bij dat kan dienen als thuis opslag en incidenteel voor de 1,5 keer per maand dat ik een tweede auto nodig hebTiggy80 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:58:
[...]
met de uitgestelde salderingsafbouw is het misschien ook wel minder belangrijk geworden. als mijn volgende auto het dan maar wel heefthet was leuk geweest als het wel open gezet was.
Zoiets bedoel je?de meester01 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:36:
[...]
Ik koopt er tzt wel een klein elektrisch gebakkie bij dat kan dienen als thuis opslag en incidenteel voor de 1,5 keer per maand dat ik een tweede auto nodig heb
:strip_exif()/f/image/BTXbCM8yLC0a1vppspBhgfKk.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas kan deze geen V2G en vertoont ie verder nogal wat carrosserie problemen....de scheuren springen erin. Maar blijft handig voor in de buurt, ik kan er mee van deur tot deur rijden ipv van Parkeerplaats tot Parkeerplaats want dat trek ik vaak niet vanwege mijn COPD.
3000Wp op 't dak
Nee, iets van een VW ofzo met een 20-30 kwh accu. VW gaat zijn hele vloot op het MEB platform V2G geschikt maken. De concurrentie zal volgen.kor952 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:00:
[...]
Zoiets bedoel je?
[Afbeelding]
Helaas kan deze geen V2G en vertoont ie verder nogal wat carrosserie problemen....de scheuren springen erin. Maar blijft handig voor in de buurt, ik kan er mee van deur tot deur rijden ipv van Parkeerplaats tot Parkeerplaats want dat trek ik vaak niet vanwege mijn COPD.
Dat noemen ze nou steenslagtheanhank schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:42:
Wij ontdekten vandaag 2 vlekjes op de motorkap. Het lijkt erop alsof de verf aan het loslaten is.
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Steenslag is het naar mijn idee niet. Er zit geen deukje, ik ga het aan de dealer vragen.
Vraagje: het voorclimatiseren aan de laadpaal had ik in de winter ingesteld zodat de Ioniq 5 lekker warm was bij vertrek. Dit werkte soms wel soms niet via de app. Wanneer je handmatig op het symbool ‘airco starten’ drukt werkt het prima.
Met de zomerse temperaturen van de laatste tijd heb ik gemerkt dat het koelen, wanneer de laadkabel is aangesloten, niet werkt. Zowel met vooringesteld schema als handmatig op de knop ‘airco starten’ drukt.
Hebben jullie hier ook last van en eventueel een oplossing?
Met de zomerse temperaturen van de laatste tijd heb ik gemerkt dat het koelen, wanneer de laadkabel is aangesloten, niet werkt. Zowel met vooringesteld schema als handmatig op de knop ‘airco starten’ drukt.
dat kleine donkergrijze puntje is zeker steenslag. De vlekjes zijn neem ik aan kalkvlekken van opdrogende regendruppels.theanhank schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:20:
Steenslag is het naar mijn idee niet. Er zit geen deukje, ik ga het aan de dealer vragen.
Overigens is de lak zeer gevoelig en vrij dun. Ik ga is opzoeken wat de minimale dikte is van een degelijke laklaag want zo dun als op een Ioniq 5 ben ik het nog niet tegen gekomen.
In het begin (vanaf 1-12-21) twee of drie keer gehad. Daarna nooit meer. Het valt idd op dat zombie-mode een beginnersfout is?amw82 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:39:
Ik hoor al een tijdje niemand meer over de zombie modus... Iemand hier nog wel eens last van (ik gelukkig nog niet gehad)?
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
zondag voor het eerst geprobeerd, via de app, die gaf netjes aan dat het aanstond, en ook notificatie dat het over 5 minuten klaar zou zijn, maar toen ik de auto opende merkte ik er nog niet veel van. Dacht dat het aan mij lag (wat nog steeds niet uit te sluiten is).TOMm1e schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:42:
Als ik mijn iPhone (13) via CarPlay aansluit en spotify gebruik moet ik het geluid in de auto tot '50' opendraaien om wat te kunnen horen. Bij de DAB radio is standje 15 al voldoende.
Als ik audio via bluetooth doe dan heeft de volumeknop van de telefoon invloed (zoals verwacht), maar ook dan moet ik het geluid in de auto best ver opendraaien.
Is dit gewoon zo of kan ik nog ergens aan een knop draaien?
Als ik audio via bluetooth doe dan heeft de volumeknop van de telefoon invloed (zoals verwacht), maar ook dan moet ik het geluid in de auto best ver opendraaien.
Is dit gewoon zo of kan ik nog ergens aan een knop draaien?
Hmm, ik heb hier ook zo'n "vriendje" ontdekt.theanhank schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:42:
Wij ontdekten vandaag 2 vlekjes op de motorkap. Het lijkt erop alsof de verf aan het loslaten is.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/rgnPGJsTbH0XFqJEAX15757n.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens kijken wat de dealer zegt. Die zullen het wel richting mijn verzekering gooien.
Inmiddels 3000km gereden.
Ook voor het eerst een Fastned 300 lader gebruikt na de vakantie. Vlakbij Schiphol. Ging prima. Binnen een minuut of 15/20 idd rond de 80%.
Paar bijzonderheden geconstateerd;
Af en toe staan in het display en de hud twee verkeersborden over elkaar en soms onder elkaar. De borden boven elkaar begrijp ik niet helemaal. Je ziet er een bord onder, maar leesbaar is deze niet. Bug wellicht?
En iets wat best dom is.
Tijdens de nachtelijke trio van Schiphol naar huis heb ik de elektrische achterstoelen zoveel mogelijk in de ligstand gezet. Één van de kids had deze ook nog zoveel mogelijk naar achteren gezet met als gevolg dat deze dat oprolbare doek voor de kofferbak heeft verbogen. Hier had Hyundai over na moeten denken. Ik heb hem weer functioneel gekregen door voorzichtig recht te buigen.
Verder is het nog steeds een prima auto. Ik heb het idee dat HDA steeds beter wordt. Ik heb geen getril of andere problemen.
Ik miste in de regen wel voor het eerst een ruitenwisser achter, maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
Als update heb ik 4 usb ledjes van Amazon geplaatst in de usb poorten achter en de twee onder de armsteun. Dit is een stuk gezelliger en de usb poorten gebruik ik verder niet.
Het enige wat mij nog wel stoort is dat alles zwart is in mijn interieur behalve het scherm. Dat rare witte kader is bij de Kia wel zwart zag ik.
Inmiddels is ook een 11kw lader binnen. Ga ik deze week monteren.
Ook voor het eerst een Fastned 300 lader gebruikt na de vakantie. Vlakbij Schiphol. Ging prima. Binnen een minuut of 15/20 idd rond de 80%.
Af en toe staan in het display en de hud twee verkeersborden over elkaar en soms onder elkaar. De borden boven elkaar begrijp ik niet helemaal. Je ziet er een bord onder, maar leesbaar is deze niet. Bug wellicht?
En iets wat best dom is.
Tijdens de nachtelijke trio van Schiphol naar huis heb ik de elektrische achterstoelen zoveel mogelijk in de ligstand gezet. Één van de kids had deze ook nog zoveel mogelijk naar achteren gezet met als gevolg dat deze dat oprolbare doek voor de kofferbak heeft verbogen. Hier had Hyundai over na moeten denken. Ik heb hem weer functioneel gekregen door voorzichtig recht te buigen.
Verder is het nog steeds een prima auto. Ik heb het idee dat HDA steeds beter wordt. Ik heb geen getril of andere problemen.
Ik miste in de regen wel voor het eerst een ruitenwisser achter, maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
Als update heb ik 4 usb ledjes van Amazon geplaatst in de usb poorten achter en de twee onder de armsteun. Dit is een stuk gezelliger en de usb poorten gebruik ik verder niet.
Het enige wat mij nog wel stoort is dat alles zwart is in mijn interieur behalve het scherm. Dat rare witte kader is bij de Kia wel zwart zag ik.
Inmiddels is ook een 11kw lader binnen. Ga ik deze week monteren.
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Dit doet mijn Seat ook, heel dom. Bijvoorbeeld in Frankrijk zie je altijd de maximumsnelheid voor de aanhanger boven, en daar onzichtbaar onder de echte maximumsnelheid. Zelfde in DE bij "bei nasse"Redwood schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:47:
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Voor zover ik dat begrijp zijn dat de borden bij verschillende snelheden afhankelijk van het tijdstip (100/130 dag/nacht). Maar het is inderdaad een bug, want hij herkent niet het juiste bord adhv de klok en laat ze raar over elkaar heen zien.Redwood schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:47:
Inmiddels 3000km gereden.
Wat ik zelf irritant vind is dat hij ook vaak de verkeerde borden pakt. Bijv. op de snelweg naast een afrit staat een bord 70. Dat is alleen voor de afrit bedoeld, maar de auto herkent het vaak ook voor de hele snelweg. Als je dan op de 'Automatische aanpassing van de snelheid' rijdt, gaat hij ook direct hard remmen. Simpelweg gevaarlijk.
Ook gemerkt: op de Autoroute staan soms borden "90" met een extra bordje eronder dat het voor auto's met aanhanger geldt. Ook als je daar zonder aanhanger met 130 km/h langs rijdt gaat de auto vol in ankers.
Kortom, dit deel van het systeem werkt nog verre van optimaal. Ik rijd dan maar meestal iets boven of onder de aangegeven snelheid om deze problemen te voorkomen.
ja het zou heel handig zijn als je dan tussen de uitgelezen borden kunt switchen, helamaal mooi zou natuurlijk zijn dat dit terug gekoppeld wordt naar de hyundai database zodat ze daar een Ai kunnen laten leren welk bord op welk moment actief zal zijn..... tomtom had wel een soortgelijke functie, daar kon je een toegestane snelheid correctie doorgeven waarbij het dan eens in de zoveel tijd werd meegenomen in een updatebilgy_no1 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:02:
[...]
Voor zover ik dat begrijp zijn dat de borden bij verschillende snelheden afhankelijk van het tijdstip (100/130 dag/nacht). Maar het is inderdaad een bug, want hij herkent niet het juiste bord adhv de klok en laat ze raar over elkaar heen zien.
Wat ik zelf irritant vind is dat hij ook vaak de verkeerde borden pakt. Bijv. op de snelweg naast een afrit staat een bord 70. Dat is alleen voor de afrit bedoeld, maar de auto herkent het vaak ook voor de hele snelweg. Als je dan op de 'Automatische aanpassing van de snelheid' rijdt, gaat hij ook direct hard remmen. Simpelweg gevaarlijk.
Ook gemerkt: op de Autoroute staan soms borden "90" met een extra bordje eronder dat het voor auto's met aanhanger geldt. Ook als je daar zonder aanhanger met 130 km/h langs rijdt gaat de auto vol in ankers.
Kortom, dit deel van het systeem werkt nog verre van optimaal. Ik rijd dan maar meestal iets boven of onder de aangegeven snelheid om deze problemen te voorkomen.
Je kan op de borden drukken op het rechter scherm. Dan geeft hij je de optie om er een te kiezen (volgens mij, dat laatste heb ik niet geprobeerd, hij toont ze in elk geval).Tiggy80 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:22:
[...]
ja het zou heel handig zijn als je dan tussen de uitgelezen borden kunt switchen
Daar kwam ik laatst achter, alleen toonde hij toen als opties een bord met 100 en een leeg wit vlak eronder, en een bord met 100 zonder leeg wit vlak eronder. Dus echt geweldig werkt dat niet.
dat zal ik eens proberen dan, ik was wel met de knoppen op het stuur in de weer geweest (wat ik veeel logischer zou vinden; als bestuurder zou je zo min mogelijk op het rechter scherm moeten doen lijkt mij)emcore schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:41:
[...]
Je kan op de borden drukken op het rechter scherm. Dan geeft hij je de optie om er een te kiezen (volgens mij, dat laatste heb ik niet geprobeerd, hij toont ze in elk geval).
Daar kwam ik laatst achter, alleen toonde hij toen als opties een bord met 100 en een leeg wit vlak eronder, en een bord met 100 zonder leeg wit vlak eronder. Dus echt geweldig werkt dat niet.
Naar de dealer geweest, binnen uurtje gefixed. Poortje doet het nuDala schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:22:
[...]
Check. Hij staat open voor mijn auto.
Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren, IONIQ (NE EV)
Deze steenslag rade ze aan met een lakstift eventjes te sealen. Maar omdat de auto zo nieuw is kun je hem nog op weinig sites invullen (was ook al mijn ervaring) voor juiste soort lak/coating, die gingen zij voor me bestellen bij hun importeur.Dala schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:32:
[...]
Hmm, ik heb hier ook zo'n "vriendje" ontdekt.
[Afbeelding]
Eens kijken wat de dealer zegt. Die zullen het wel richting mijn verzekering gooien.
@Astronaut Bij deze toch een bedankje voor de "guide", was op één, twee, drie gefixt met je instructies.Astronaut schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:18:
[...]
Nee, ik heb daar geen guide voor gevolgd: was een hoop gepiel om het werkend te krijgen. Maar bij dezen eentje voor dit forum![]()
In ABRP moet je je API token ophalen. Hiervoor ga je naar de settings van je auto. Dan 'live data' -> 'settings' -> 'show live data instructions' -> 'link generic'
Voor in je Home Assistant configuration.yaml:
code:
1 2 3 4 5 6 rest_command: abrplivelink: url: 'http://api.iternio.com/1/tlm/send?token=<<api token>>&api_key=32b2162f-9599-4647-8139-66e9f9528370&tlm={"utc":{{ utcnow().strftime("%s") }},"soc":{{ states("sensor.ioniq_5_ev_battery") }},"is_charging":{% if is_state("binary_sensor.ioniq_5_charging", "on") %}{{1}}{% else %}{{0}}{% endif %},"car_model":"hyundai:ioniq5:22:74"}' method: POST headers: content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"
Uiteraard de goede entity id's gebruiken. Bij car_model heb je optie "hyundai:ioniq5:22:74" of "hyundai:ioniq5:22:58" voor respectievelijk de long range en standard range battery packs. En "<<api token>>" vervangen door je eigen api token.
Vervolgens in Home Assistant een automation die lijkt op:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 - alias: Update ABRP Live Link @ Ioniq SoC Change description: '' trigger: - platform: state entity_id: sensor.ioniq_5_ev_battery action: - service: rest_command.abrplivelink mode: single
Dat zou het moeten doen.
Blij, geen zever met onveilige odbc dongles en vooral gratis (aangezien ik HA toch heb runnen).
:fill(white):strip_exif()/f/image/H7Oy3D65sk5vSm0PaNBvVrBI.png?f=user_large)
Er zijn ook sticker setjes in de lakkleur te krijgen. Ik heb althans bij de Glass Coat behandeling zo'n setje gekregen.Dala schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:47:
[...]
Naar de dealer geweest, binnen uurtje gefixed. Poortje doet het nu
[...]
Deze steenslag rade ze aan met een lakstift eventjes te sealen. Maar omdat de auto zo nieuw is kun je hem nog op weinig sites invullen (was ook al mijn ervaring) voor juiste soort lak/coating, die gingen zij voor me bestellen bij hun importeur.
Ik ben overigens ook op zoek naar een busje Mystic Olive lak, maar dan om zo'n setje zwarte opplak logos in die kleur te spuiten.
Klopt, beide herkenbaar. Heb geen oplossing.TOMm1e schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:42:
Vraagje: het voorclimatiseren aan de laadpaal had ik in de winter ingesteld zodat de Ioniq 5 lekker warm was bij vertrek. Dit werkte soms wel soms niet via de app. Wanneer je handmatig op het symbool ‘airco starten’ drukt werkt het prima.
Ik wou gaan zeggen wat een ongelofelijk lelijke kleuren, maar toen zag ik dat alle taxi's die kleur hebbenNaaldhak schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:36:
Tijdens mijn vakantie in Gran Canaria zag ik de Ioniq5 als taxi
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Daarvoor hoef je niet naar Gran Canaria ;-) Amsterdam zag ik ze laatst ook rond rijden als Taxi.Naaldhak schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:36:
Tijdens mijn vakantie in Gran Canaria zag ik de Ioniq5 als taxi
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
In amsterdam rijdt tegenwoordig zo'n beetje alles. Noem een sedan/cuv/suv/hatchback en het rijdt.
iets met verplichte elektrificering van taxis binnen amsterdam [2025] en schipholtaxi is ook volledig EV (minus busjes(?))
iets met verplichte elektrificering van taxis binnen amsterdam [2025] en schipholtaxi is ook volledig EV (minus busjes(?))
[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 24-05-2022 09:45 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Taxi van Alebeek (regio Den Bosch) rijdt er al vanaf december met een rond, had ik al gepost:
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Daar is er pas nog een bijgekomen.

Al gemeld, excuus
[ Voor 90% gewijzigd door The__Virus op 24-05-2022 13:50 ]
Had vanmiddag het volgende: ik reed en telefoneerde maar ineens liep het hele telefoongesprek, het multimedia systeem en de rijhulp systemen vast.. het herstartte wel vanzelf weer..
Beetje gekke gewaarwording.
Beetje gekke gewaarwording.
Vandaag interressante deadlock gevonden.
Maar toch wel absurde deadlock. Anyway, lesson learned, niet de auto starten om de kabel proberen te unlocken.
- Geparkeerd bij laadpaal in de wijk
- Kabel in de auto
- 10cm te kort
- Kabel zit al "op slot"
- In de auto gestapt, kijken of ik daar het slot kan opheffen (die auto lock feature wilde ik uitzetten)
- Door de auto te starten met kabel erin, zit er een foutmelding dat ik de kabel moet ontkoppelen, maar dat kan niet, want nog steeds op slot
- Auto wilt niet meer afsluiten vanwege die foutmelding
Maar toch wel absurde deadlock. Anyway, lesson learned, niet de auto starten om de kabel proberen te unlocken.
Stop charing in de bluelink app geprobeerd?Dala schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:27:
Vandaag interressante deadlock gevonden.Nu kan ik dus niet de deuren sluiten (want sluiten & openen zou de charging port moeten unlocken) maar ik kan ook niet naar voren rijden om hem aan de laadpaal aan te sluiten. Gelukkig wist ik van het manuele release touwtje aan de binnenkant. Toen kon ik eindelijk de auto 10cm naar voren rijden.
- Geparkeerd bij laadpaal in de wijk
- Kabel in de auto
- 10cm te kort
- Kabel zit al "op slot"
- In de auto gestapt, kijken of ik daar het slot kan opheffen (die auto lock feature wilde ik uitzetten)
- Door de auto te starten met kabel erin, zit er een foutmelding dat ik de kabel moet ontkoppelen, maar dat kan niet, want nog steeds op slot
- Auto wilt niet meer afsluiten vanwege die foutmelding
Vraag me ook af of de auto van het slot halen (al is die al open) niet zou hebben geholpen?
Nothing to see here
Je hebt na ontgrendelen 15 seconden de tijd om de kabel eruit te trekken. Daarna gaat de vergrendeling er weer op.itsme schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:14:
[...]
Stop charing in de bluelink app geprobeerd?
Vraag me ook af of de auto van het slot halen (al is die al open) niet zou hebben geholpen?
Oew, dat was een goede, dat had ik moeten proberen.itsme schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:14:
[...]
Stop charing in de bluelink app geprobeerd?
Ik meen dat ik het had getest, maar auto van slot afhalen (wat dus niet op slot zag) had geen effect helaas.
Er rijd ook een witte Ioniq5 taxi in de buurt. Kom die vaak tegen omgeving Den Bosch west.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:54:
Taxi van Alebeek (regio Den Bosch) rijdt er al vanaf december met een rond, had ik al gepost:
[Afbeelding]
73 of 58kwh?jrk schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:50:
[Afbeelding]
gisteren op kantoor volgeladen en voor het eerst boven de 400km actieradius bij 100% vol.
PJvI
Blijkbaar rijden er 9 IONIQ 5 taxi's rond, zie deze post:ZuinigeRijder schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:54:
[Afbeelding]
ZuinigeRijder in "Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic"
Long Range 73 (zie ook mijn regel onderin)
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Ah ja! uiteraard. Ik heb pas op die hete dag 465 km aangetikt aan bereik.
PJvI
Dit is as we speak. Niet slecht.P86 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:40:
[...]
Ah ja! uiteraard. Ik heb pas op die hete dag 465 km aangetikt aan bereik.
/f/image/I3iIRXH8VnZVS0KxufH18eYa.png?f=fotoalbum_large)
PJvI
Hier ligt Bluelink eruit. Meer mensen last van?
You can call me Al
Doet het inderdaad nietijssgerb schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:45:
Hier ligt Bluelink eruit. Meer mensen last van?
Hier ook niet, mag een nieuw account aanmaken...
Wat een boeverige actie.MeelezerT schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:36:
Kreeg mail dat de tarieven van het Easy abonnement van ChargeMyHyundai omhoog gaan per 24 juni.
[Afbeelding]
Ik heb een jaarcontract afgesloten en dat mogen ze niet zomaar openbreken. Nu zeggen ze 'slikken of rot maar op'. Maar hier zit mijn 12 maanden Ionity abonnement gekoppeld, dus ben ik dat voordeel zomaar kwijt?
Ik snap dat de prijzen stijgen en dat ze er met €0,25 weinig per kWh aan verdienen. Maar met €0,32 is het helemaal niet meer aantrekkelijk om dat abonnement te hebben. En daar komt per einde jaar nog het iets hogere BTW tarief bovenop.
Dan neem ik wel een gratis kaart zonder starttarief en betaal ik €0,37 om de hoek.

Het zat eraan te komen dat ze de prijzen zouden gaan verhogen.bilgy_no1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:40:
[...]
Wat een boeverige actie.
Ik heb een jaarcontract afgesloten en dat mogen ze niet zomaar openbreken. Nu zeggen ze 'slikken of rot maar op'. Maar hier zit mijn 12 maanden Ionity abonnement gekoppeld, dus ben ik dat voordeel zomaar kwijt?
Ik snap dat de prijzen stijgen en dat ze er met €0,25 weinig per kWh aan verdienen. Maar met €0,32 is het helemaal niet meer aantrekkelijk om dat abonnement te hebben. En daar komt per einde jaar nog het iets hogere BTW tarief bovenop.
Dan neem ik wel een gratis kaart zonder starttarief en betaal ik €0,37 om de hoek.
Ik had deze verhoging al veel eerder verwacht.
Wees er gerust op dat de tarieven aan de openbare laadpaal ook omhoog gaan als de contracten afgelopen zijn die toen zijn afgesloten.
Deze week een servicebeurt laten uitvoeren vanwege de 30k km.
Vind het wel erg prijzig, totale adviesprijs is 292 euro, arbeid is 140 euro per uur. Hyundai gaat uit van twee uren, die van mij was in een uur klaar in de werkplaats, daarna nog 20 minuten van en naar de wasstraat rijden en daar 10 minuten wassen, maakte het in totaal 1,5 uur.
De adviesprijs van 292 euro bestaat uit 183 euro arbeid, 36 euro onderdelen (interieurfilter en remvloeistof) en 22,50 diversen (klein materiaal 5,50, en uitlezen en updaten software 17 euro excl.)
Toch gek dat je voor het uitlezen betaald en voor de arbeid, op die manier betaal je toch dubbel? Ik betaal ook niet extra om de brug te gebruiken. Ook het kleinmateriaal word in altijd in rekening gebracht, ze gaven aan dat het wettelijk verplicht was, net zoals de afmeldkosten van een apk
Na elke beurt krijg je weer 12 maanden pechhulp, maar bij de Ioniq 5 is het 24 maanden. Dat is positief, maar als je binnen 2 jaar een beurt doet, raak je je resterende maanden pechhulp wel kwijt.
Vind het wel erg prijzig, totale adviesprijs is 292 euro, arbeid is 140 euro per uur. Hyundai gaat uit van twee uren, die van mij was in een uur klaar in de werkplaats, daarna nog 20 minuten van en naar de wasstraat rijden en daar 10 minuten wassen, maakte het in totaal 1,5 uur.
De adviesprijs van 292 euro bestaat uit 183 euro arbeid, 36 euro onderdelen (interieurfilter en remvloeistof) en 22,50 diversen (klein materiaal 5,50, en uitlezen en updaten software 17 euro excl.)
Toch gek dat je voor het uitlezen betaald en voor de arbeid, op die manier betaal je toch dubbel? Ik betaal ook niet extra om de brug te gebruiken. Ook het kleinmateriaal word in altijd in rekening gebracht, ze gaven aan dat het wettelijk verplicht was, net zoals de afmeldkosten van een apk

Na elke beurt krijg je weer 12 maanden pechhulp, maar bij de Ioniq 5 is het 24 maanden. Dat is positief, maar als je binnen 2 jaar een beurt doet, raak je je resterende maanden pechhulp wel kwijt.

App hard afgesloten en opnieuw ingelogd. Even alles op NL zetten en klaar. Op al mijn apparaten overigens.MicheldeGoey schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:26:
[...]
Hier ook niet, mag een nieuw account aanmaken...
Ja, maar het gaat erom dat je een contract hebt voor een jaar. Dat contract is gebaseerd op een prijsbelofte die geldt voor dat jaar.Stephan_haarlem schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:14:
[...]
Het zat eraan te komen dat ze de prijzen zouden gaan verhogen.
Ik had deze verhoging al veel eerder verwacht.
Wees er gerust op dat de tarieven aan de openbare laadpaal ook omhoog gaan als de contracten afgelopen zijn die toen zijn afgesloten.
Laat ik het omkeren: als ik eenzijdig mijn voorwaarden wijzig en zeg dat ik voortaan 20% minder betaal dan het factuurbedrag. Als het ze niet aanstaat mogen ze het contract opzeggen.
Denk je dat ze daarmee akkoord gaan, of sturen ze het door naar een deurwaarder?
Iedereen heeft toch een jaar lang gratis een premium abbo kado gekregen @ 29 cent / kwh?MeelezerT schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:36:
Kreeg mail dat de tarieven van het Easy abonnement van ChargeMyHyundai omhoog gaan per 24 juni.
[Afbeelding]
Deze tarieven gaan over het AC laden via Charge My Hyundai met het abonnement voor €10 per maand. Dat was dus €0,25 per kWh en wordt €0,32 (en na 31/12 0,36 omdat dan de verlaagde BTW wordt afgeschaft). Met nog steeds een abonnement van €10 per maand. Kennelijk willen ze daar dus vanaf...de meester01 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:50:
[...]
Iedereen heeft toch een jaar lang gratis een premium abbo kado gekregen @ 29 cent / kwh?
Je kunt daarbij ook een Ionity Premium abonnement afsluiten waarmee je voor €0,29 per kWh kunt snelladen bij Ionity ipv €0,79. Dat abonnement krijg/kreeg je een of twee (voor P45) jaar gratis. Daarna is dat €13,99 per maand. Ik weet niet of dit nog geldt voor nieuwe kopers.
Begrijp niet goed wat je bedoelt, Als je een contract afsluit met Charge my Hyundai, maakt niet uit welke, dan heb je een een jaar lang of indien je een P45 hebt twee jaar lang een gratis Ionity abonnement en betaal je een gereduceerd Ionity tarief per kWh. Dat is volgens mij het enige aan het abonnement wat gratis is en ook alleen als je een contract afsluit zo niet krijg je ook niets gratis.de meester01 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:50:
[...]
Iedereen heeft toch een jaar lang gratis een premium abbo kado gekregen @ 29 cent / kwh?
3000Wp op 't dak
Volgens mij zeggen we hetzelfde.kor952 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 00:07:
[...]
Begrijp niet goed wat je bedoelt, Als je een contract afsluit met Charge my Hyundai, maakt niet uit welke, dan heb je een een jaar lang of indien je een P45 hebt twee jaar lang een gratis Ionity abonnement en betaal je een gereduceerd Ionity tarief per kWh. Dat is volgens mij het enige aan het abonnement wat gratis is en ook alleen als je een contract afsluit zo niet krijg je ook niets gratis.
Maar even teruglezend realiseer ik mij dat het abbo van €10 waarschijnlijk op alle laadpalen - en niet exclusief op die van ionity - van toepassing zijn.
De algemene voorwaarden zijn wat tegenstrijdig
7.1 Voor variabele tarieven is DCS bevoegd om de prijzen aan te passen aan het daadwerkelijke gebruik van een laadstation met het oog op de toekomst. Klanten met zo’n tarief zijn verplicht zich voor aanvang van het oplaadproces op de hoogte te stellen van de geldende prijzen.
en
7.7. DCS behoudt zich het recht voor om prijzen te verlagen voor bestaande en/of nieuwe contracten in gedefinieerde tijdsperiodes en voor gedefinieerde oplaadstations (zie sectie 7.1b) (speciale aanbiedingen).
https://chargemyhyundai.c...i-nl/terms-and-conditions
Het hele verhaal rammelt nogal.
Die rijden zo al sinds vorig jaar rond in Zuid-Korea. Echt nieuw is de achteruitkijkspiegel via een scherm en camera, maar dat valt niet op natuurlijk.souris schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 02:14:
[Afbeelding]
Het nieuwe model met de camera's als buitenspiegels gespot in Korea.
Alsof ze je spiegels erafgereden hebben. 😁souris schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 02:14:
[Afbeelding]
Het nieuwe model met de camera's als buitenspiegels gespot in Korea.
Heeft iemand toevallig al ervaring met fietsendragers op de achterklep in plaats van dak/trekhaak? Ik heb op dit moment (voor mijn vorige auto) een Thule Raceway 992 maar die lijkt niet te passen, hij mist steun op de bumper.MT88 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:45:
Grootste nadeel is dat de achterbank niet in 3 delen neerklapbaar is, waardoor je geen 'ski luik' hebt en altijd een zitplaats moet opofferen bij echt lange items.
Andere vraag, iemand al ervaringen een fietsendrager op de achterklep? Trekhaak ligt nogal gevoelig bij de lease. Passen bijvoorbeeld de Yakima Fullback 3 of Thule OutWay Hanging 3 op de auto?
Ziet er inderdaad netjes ingebouwd uit.Toine449 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:52:
[...]
Ziet er strak uit! Door wie heb je dit laten doen?
Eigenlijk toch van de versuffing dat het nodig is om een dashcam in te (laten) bouwen want ik heb gezien dat de Koreaanse versie van de Ioniq 5 gebruik maakt van de onboard camera's om tijdens het rijden continu opnames te maken.

Alleen heeft onze Duitse importeur vanwege het verbod op dashcams in Duitsland voor alle Europese Ioniqs de software blijkbaar laten uitschakelen.

Waarom zou deze opnamemogelijkheid niet gewoon voor de Nederlandse versie, waar dashcams wel zijn toegestaan, wel geactiveerd kunnen worden? Lijkt mij een kwestie van een Dutch update-je.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )
Voor zover ik weet zijn alleen de Koreaanse modellen voorzien van een USB-slot in het handschoenenkastje, die dient voor opslagmedia.BenOnderweg schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:41:
[...]
Ziet er inderdaad netjes ingebouwd uit.![]()
Eigenlijk toch van de versuffing dat het nodig is om een dashcam in te (laten) bouwen want ik heb gezien dat de Koreaanse versie van de Ioniq 5 gebruik maakt van de onboard camera's om tijdens het rijden continu opnames te maken.![]()
Alleen heeft onze Duitse importeur vanwege het verbod op dashcams in Duitsland voor alle Europese Ioniqs de software blijkbaar laten uitschakelen.
Waarom zou deze opnamemogelijkheid niet gewoon voor de Nederlandse versie, waar dashcams wel zijn toegestaan, wel geactiveerd kunnen worden? Lijkt mij een kwestie van een Dutch update-je.
Volgens mij heb ik sinds gisteren de OTA. Na het bijwerken van de navigatie stond het bij de gegevens.
Gisteren stond er wel bij t/m 26-05-2025 daarna als betaalde functie.:strip_exif()/f/image/PlHm3EWlEMrqgp9p612OqKQe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ccgtzDhIOXPEhy4Ctlc3dCMn.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de caravan op pad geweest. Caravan totaalgewicht van 1500 kg. Verbruik heenweg gemiddeld 31.5 kWh/100km. weinig wind. Terugweg windkracht 4 pal tegen 37.3 kWh/100km. dus actieradius ongeveer 200 km.
Gisteren stond er wel bij t/m 26-05-2025 daarna als betaalde functie.
:strip_exif()/f/image/PlHm3EWlEMrqgp9p612OqKQe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ccgtzDhIOXPEhy4Ctlc3dCMn.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de caravan op pad geweest. Caravan totaalgewicht van 1500 kg. Verbruik heenweg gemiddeld 31.5 kWh/100km. weinig wind. Terugweg windkracht 4 pal tegen 37.3 kWh/100km. dus actieradius ongeveer 200 km.
Gaat er niet komen, door de forse spoiler bovenaan de achterklep is het onmogelijk om zo'n ding te plaatsenMikelS1986 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:14:
[...]
Heeft iemand toevallig al ervaring met fietsendragers op de achterklep in plaats van dak/trekhaak? Ik heb op dit moment (voor mijn vorige auto) een Thule Raceway 992 maar die lijkt niet te passen, hij mist steun op de bumper.
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Ervaring niet, want uiteindelijk had ik hem niet nodig en dus niet aangeschaft. Maar deze leek mij wel te passen: https://www.amazon.nl/dp/B001P8241YMikelS1986 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:14:
[...]
Heeft iemand toevallig al ervaring met fietsendragers op de achterklep in plaats van dak/trekhaak? Ik heb op dit moment (voor mijn vorige auto) een Thule Raceway 992 maar die lijkt niet te passen, hij mist steun op de bumper.
Ioniq 5 style long range, onderweg geweest naar Spanje, beviel echt goed wat betreft laden. Wat minder goed beviel was 2 ruziënde vrachtwagens die kiezel begonnen te smijten. Lakschade en een barst in de voorruit. Nu hopen dat Carglass Spanje die weet te vervangen binnen een week 
Ow en nog een tip, mocht je een laadbeperking instellen voor bijvoorbeeld DC laden (ik had 80% Max ingesteld) dan is de foutmelding als je dan toch wil laden bij 86% “De auto moet uit staan om het laden te starten”. 4 palen later kwam ik er achter
Ow en nog een tip, mocht je een laadbeperking instellen voor bijvoorbeeld DC laden (ik had 80% Max ingesteld) dan is de foutmelding als je dan toch wil laden bij 86% “De auto moet uit staan om het laden te starten”. 4 palen later kwam ik er achter
[ Voor 31% gewijzigd door itsme op 27-05-2022 18:33 ]
Nothing to see here
:strip_exif()/f/image/Yn6YG3fJOZSJEbcT3gVXV2Wt.jpg?f=fotoalbum_large)
De ioniq 5 nu ook in rood verkrijgbaar en alle andere RGB kleuren.
[ Voor 8% gewijzigd door Blittkit op 27-05-2022 19:17 ]
Dat is grappig, wij ook. Wellicht staan we op dezelfde boot.
Wij hebben een laadpas van Chargeplace Scotland, naast onze passen van ANWB, Shell en Ecotap.
Daarnaast hebben we een lijst gemaakt van alle DC laders op onze route.
Wij hebben een laadpas van Chargeplace Scotland, naast onze passen van ANWB, Shell en Ecotap.
Binnenkort naar Parijs. Ik weet dat tussen Lille en Parijs het dun bezaaid is. Iemand nog tips?
Zijn er nog nieuwe functies?portefam schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:53:
Volgens mij heb ik sinds gisteren de OTA. Na het bijwerken van de navigatie stond het bij de gegevens.
Gisteren stond er wel bij t/m 26-05-2025 daarna als betaalde functie.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag een ev6 filmpje voorbij komen waar nu Custom motor geluiden zijn te kiezen. Misschien dat dat überhaupt al kon.
Wij hebben hier geladen: https://goo.gl/maps/D3VmTifzXV41JNMx5edvanleeuwen schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:42:
Binnenkort naar Parijs. Ik weet dat tussen Lille en Parijs het dun bezaaid is. Iemand nog tips?
Daarna hier: https://goo.gl/maps/S7z8A6hTWKzdsCEZ7
Maar die zou ik niet willen aanraden, 4 laders en erg druk, plus wij konden niet terug de snelweg op naar de goede kant en moesten toen terug naar de vorige afslag

Misschien een Tesla supercharger proberen? https://goo.gl/maps/W9DWdzpyqx65WBG46
Er zitten in België bij Kalken en Nazareth een paar Total stations langs de snelweg met 2x 175 kW. Weet niet waar je vertrekt, maar dat zouden mooie tussenstops kunnen zijn en vanaf Nazareth zou je Parijs moeten halen. Bij Deinze zou een nieuwe 384 kW paal moeten staan (iets van de snelweg af), maar daar ben ik nog niet geweest.edvanleeuwen schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:42:
Er is net voorbij Lille bij Avelin een Total met 175 kW. Dat kan ook een goede stop zijn.
Verder zou ik A Better Route Planner checken. Even installeren en prima om je langere ritten te plannen.
[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 28-05-2022 00:41 ]
Volgens onderstaande YouTube video heeft een recente software update ervoor gezorgd, dat er nu spraakcommando's bruikbaar zijn voor klimaatinstellingen in de auto.
Wie kan de werking hiervan bevestigen in NL? Ben zelf nog altijd aan het wachten op mijn Ioniq 5.
Wie kan de werking hiervan bevestigen in NL? Ben zelf nog altijd aan het wachten op mijn Ioniq 5.
Ben benieuwd, een mooi reisverslag welkomFGM1 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:12:
Najaar staat reis
bij ons op programma
@Amersfoort Zoals je in het filmpje kunt zien is het een US ipv EU firmware. Ik ga geen US installeren om het te testen. Mijn ervaring is dat de Voice Control zeer slecht werkt.
Dat total station heeft inderdaad 4 175kW laders, maar vaak problemen en de laders zijn voor beide richtingen. Hier hebben wij in de meivakantie 3 uur staan wachten op een laadplekje. De ioniq laad wel snel, maar die andere meestal niet…TheJVH schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:23:
[...]
Wij hebben hier geladen: https://goo.gl/maps/D3VmTifzXV41JNMx5
Daarna hier: https://goo.gl/maps/S7z8A6hTWKzdsCEZ7
Maar die zou ik niet willen aanraden, 4 laders en erg druk, plus wij konden niet terug de snelweg op naar de goede kant en moesten toen terug naar de vorige afslag.
Misschien een Tesla supercharger proberen? https://goo.gl/maps/W9DWdzpyqx65WBG46
Voordelen zijn wel dat er faciliteiten zijn, want is bij tankstation. En je betaald per minuut, was onze goedkoopste laadactie.
Tesla durf ik nog niet aan, heb nog geen succes gehad bij een v3 lader..
Er is daar gewoon niet veel op dit moment.
:strip_exif()/f/image/llHOqd6Ojrc4obm7yWKvB8Ct.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet wel dat stoel- en stuurwielverwarming met de vorige versie al te bedienen waren.Amersfoort schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:02:
Volgens onderstaande YouTube video heeft een recente software update ervoor gezorgd, dat er nu spraakcommando's bruikbaar zijn voor klimaatinstellingen in de auto.
[YouTube: Surprising Voice Command Fix in Recent Software Update + Most Used Voice Commands - Hyundai Ioniq 5]
De spraakbediening is een beetje een hit or Miss. Soms werkt het perfect en ben ik onder de indruk en de volgende keer werkt het niet.
Ik zag wel wat nieuwe graphics in de nieuwe versie.
En ik kan mij vergissen, maar volgens mij zijn er wat nieuwe calibratie opties voor de HUD. Ik weet bijna zeker dat ik deze zover mogelijk naar links had staan en dat deze toch nog af en toe te ver naar rechts stond. Ik zag nu dat hij nog veel verder naar links kan.
[ Voor 14% gewijzigd door Redwood op 28-05-2022 10:35 ]
Wat een moedeloos uitzicht.ImreD schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:07:
[...]
Hier hebben wij in de meivakantie 3 uur staan wachten op een laadplekje.
[Afbeelding]
Wij gaan waarschijnlijk nog naar Zuid-Frankrijk. Zit er over te denken om de reis in drie etappes te doen en onderweg wat leuke hotelletjes met bij voorkeur een lader.
Over het probleem met wegrollen in P stand heeft Hyundai Duitsland een mededeling gedaan, zie https://www.golem.de/news...erkstatt-2205-165568.html
Blijkbaar gaat het om alle Ioniq 5's die tussen 10-9-2020 en 3-5-2022 geproduceerd zijn. In Duitsland komt er in Juni een terugroep actie.
Nextnews heeft dit ook gemeld:
Blijkbaar gaat het om alle Ioniq 5's die tussen 10-9-2020 en 3-5-2022 geproduceerd zijn. In Duitsland komt er in Juni een terugroep actie.
Nextnews heeft dit ook gemeld:
en geeft twee workarounds: zelf de electronische handrem aantrekken of Autohold gebruiken, dan wordt de electronische handrem bij het uitschakelen aangetrokken.
Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22
Wij vertrekken op 12-06 voor een 13 daagse rondreis. De laadpas van Chargeplace heb ik ook , schijnt dat er veel laadpalen gratis zijn. En wie weet komen we elkaar inderdaad tegen in Scotland.FGM1 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:12:
Dat was het zeker, A1 gaan we voortaan mijden. Nauwelijks opties om goed te laden. Op dat moment deden ook maar 2 van de 175kW laders het + 1 50kW dat samen met zondagmiddag in een vakantie was niet ideaal. Het waren allemaal NL EV’s..Redwood schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:33:
[...]
Wat een moedeloos uitzicht.
Wij gaan waarschijnlijk nog naar Zuid-Frankrijk. Zit er over te denken om de reis in drie etappes te doen en onderweg wat leuke hotelletjes met bij voorkeur een lader.
Ten zuiden van Parijs was het eigenlijk prima en hebben we steeds bij Ionity geladen, nooit hoeven wachten en altijd 180-220 kW gehaald. Die laders liggen ook buiten de tolwegen (vaak zonder voorzieningen)
Wel veel leuke gesprekjes gehad bij de laadmomenten. En de reacties van de andere ev rijders (vooral die e-tron e.d.) als je met maximale snelheid staat te laden en na 16-18 min. weer vertrekt… heerlijk.
Laden bij hotels, veel hotels zijn daar in FR nog niet klaar voor. Ik denk dat als je buiten de drukke reisdagen reist het best te doen is, misschien ook gewoon tolwegen mijden met de ev. Hoeft echt niet in 3 delen.
Wij gaan deze zomer de uitdaging aan met een vouwwagen erachter. Zal veel afkoppelen worden..
[ Voor 10% gewijzigd door ImreD op 28-05-2022 11:23 ]
Je kunt gewoon terug naar de tolpoort vanaf Total Ressons Est, het station bedient beide richtingen. Enige wat je niet kunt ontwijken is 2 keer uitchecken voor de tol om er te komen en om weer door te rijden richting Parijs.bilgy_no1 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:33:
[...]
Er zitten in België bij Kalken en Nazareth een paar Total stations langs de snelweg met 2x 175 kW. Weet niet waar je vertrekt, maar dat zouden mooie tussenstops kunnen zijn en vanaf Nazareth zou je Parijs moeten halen. Bij Deinze zou een nieuwe 384 kW paal moeten staan (iets van de snelweg af), maar daar ben ik nog niet geweest.
Er is net voorbij Lille bij Avelin een Total met 175 kW. Dat kan ook een goede stop zijn.
Verder zou ik A Better Route Planner checken. Even installeren en prima om je langere ritten te plannen.
Ioniq 5 P45
Dank, ik meende op StreetView ook al te zien dat je weer terug kunt. Moet je dan de borden voor afrit 11 aanhouden? Of weet de navigatie het zelf goed uit te kienen?Spiller schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:18:
[...]
Je kunt gewoon terug naar de tolpoort vanaf Total Ressons Est, het station bedient beide richtingen. Enige wat je niet kunt ontwijken is 2 keer uitchecken voor de tol om er te komen en om weer door te rijden richting Parijs.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat wanneer je wegrijd met de kofferbak open, deze automatisch sluit. Nu heb ik dat geprobeert, maar de auto wil dan niet wegrijden, want de kofferbak staat open. Moet ik dit ergens aanzetten?
[ Voor 7% gewijzigd door Redwood op 28-05-2022 15:06 ]
De bebording is niet duidelijk/compleet maar Waze leidt mij altijd goed.edvanleeuwen schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:51:
[...]
Dank, ik meende op StreetView ook al te zien dat je weer terug kunt. Moet je dan de borden voor afrit 11 aanhouden? Of weet de navigatie het zelf goed uit te kienen?
Ioniq 5 P45
Is er nou eigenlijk ook een ‘must have laadpas’?
‘One pas to rule them all’. Om het zo maar te zeggen.
‘One pas to rule them all’. Om het zo maar te zeggen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door MeelezerT op 30-05-2022 00:31 ]
Wat wordt het tarief na 31 dec dan? Gaan de kWh prijzen straks de brandstofprijsstijgingen achterna? 😵💫
??MeelezerT schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:31:
Mag ik nog even een positief puntje aanstippen: de Ioniq 5 is erg zuinig met ruitenwisservloeistof!
Weinig vliegjes en van de sproeier afblijven zal t zijn
En je kunt de achterruit niet sproeienBodioniq5 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:36:
[...]
??
Weinig vliegjes en van de sproeier afblijven zal t zijn
Ik las dat mensen uit de USA en Canada via een tracking code kunnen zien, waar de auto op dat moment ongeveer is in het proces. Heeft iemand daar meer informatie over?
Interessant!portefam schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:53:]
Lijkt geen gek verbruik. Maar voor iets meer duiding: met welk merk/type caravan heb je gereden? En wat is de breedte van de caravan?
Toch maar Chargemyhyundai opgezegd vanwege de aangekondigde verhoging. Toch maar mijn Chargemyhyundai Easy-abonnement a 10 euro/maand vanwege de aangekondigde verhoging om laten zetten naar een gratis Chargemyhyundai Flex-abonnement met behoud van m’n IONITY-Premium abonnement.
Dit bericht even gewijzigd in verband met de duidelijkheid.
Dit bericht even gewijzigd in verband met de duidelijkheid.
[ Voor 66% gewijzigd door MeelezerT op 20-06-2022 08:35 ]
Ik wil het gratis Ionity abonnement niet kwijt daarom heb ik gevraagd of ze mijn Easy abonnement op 23 juni willen omzetten in een Flex abonnement, dan ben ik de maandelijkse kosten van 10 Euro kwijt en ga ik gewoon weer verder waarmee ik begonnen ben nl met een InCharge card van Vattenfall, daar mee kost een kWh net geen 34 Eurocent aan de 11kW AC laadpaal hier pal voor mijn deur. Ja 2 cent duurder maar ik heb geen vaste maandelijkse kosten van 10 Euro.MeelezerT schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:30:
Toch maar Chargemyhyundai opgezegd vanwege de aangekondigde verhoging.
3000Wp op 't dak
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic