• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Waarom zou je deze willen als we al een V2L stekker hebben? (vanaf de connect)

PJvI

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

P86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:20:
....en nog nooit hebben gebruikt 8)7

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
P86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:20:
Omdat die in België ofwel nergens bij zit ofwel enkel bij de versie met zonnepanelen. Maar bij de grote meerderheid dus niet.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

dvdj schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Omdat die in België ofwel nergens bij zit ofwel enkel bij de versie met zonnepanelen. Maar bij de grote meerderheid dus niet.
Ah karig! Nou dan loont het wellicht wel inderdaad. Al zou ik met deze voltages endergelijke misschien toch sneller voor een "gebouwde" optie kiezen dan mijn eigen aan elkaar gebrade soldeersels en krimpkousjes vertrouwen.

PJvI

• dvdj
  • Niet online
P86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Ah karig! Nou dan loont het wellicht wel inderdaad. Al zou ik met deze voltages endergelijke misschien toch sneller voor een "gebouwde" optie kiezen dan mijn eigen aan elkaar gebrade soldeersels en krimpkousjes vertrouwen.
Exact ;-)

€400 is er wat over voor wat speelgoed, voor €200 wil ik het wel doen. Ondertussen besteld, zal laten weten of het correct werkt.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

@Tiggy80
Je kan die functie gewoon uitzetten. Heb ik gedaan. Nu kan ik tijdens cruise control HDA2 aanzetten met de knop op het stuur.

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Tiggy80 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:39:
[...]

ik heb tijdens onze rit vanuit italie wel een andere mening gekregen over de HDA, het wiegen was al hinderlijk, maar nu de auto mij op een aantal momenten probeerde te executeren is de maat wel vol. de auto probeerde dat op de autobahn door met 160 op SCC te ver de bocht in te sturen (bocht naar links op de linker rijstrook) en dan over de witte lijn heen willen ondanks dat de LKA waarschuwd dat de witte lijn geraakt wordt. gevolg is dat je gaat tegensturen wat een bijzondere ervaring wordt als de LFA het uiteindelijk opgeeft en de tegendruk in het stuur in 1 klap wegvalt. een andere situatie is ook leuk; de SCC op 160 en dan gaat er een groen icoontje branden (NAV) waarbij de auto gezellig 15 a 20km/u afremt omdat er een zogenoemd "scherpe" bocht aankomt in de autobahn; wat denk je dat die audi rijder achter mij op dat moment dacht? het gaat ook niet echt subtiel namelijk.

intelligente rijhulpsystemen zijn leuk, maar niet als ze dit soort dronkemansacties uithalen.

voor men nu gaat roepen "dan zet je dat toch uit", die NAV heb ik niet kunnen vinden hoe dat uit zo moeten en zodra je de CC aanzet gaat het hele circus van de HDA aan. En snelheidopmerkingen; ja 160 is stevig, maar daar is de duitse autobahn ook wel op uitgelegd, de auto houd zich ook prima bij deze snelheid, behalve in de bovengenoemde situaties.

ik ben van mening dat de LFA en LKA samenwerking (of het gebrek eraan) een serieus veiligheidsissue is van de auto en ga dit ook als zodanig naar de dealer en HMNL communiceren, er is namelijk geen peil op te trekken wanneer het wel en niet functioneerd.

verder en ik het 100% eens dat de auto voor langere ritten zeer geschikt is, de heenweg naar italie was super, toen hebben we het wat rustiger aan gedaan omdat dit de 1e lange rit was, de terugweg was een stuk minder door bevengenoemde issues.we hebben overigens maar 1x moeten wachten op een vrije laadpaal, maar dat was omdat BMW met een testrit bezig was en er dus 4 autos tegelijk moesten laden....

een andere ionity laadplek (illertissen) had 6 defecte palen van de 8, maar er was er gelukig 1 vrij, een week eerder deden ze het nog wel allemaal.
Ik denk dat de LFA en LKA 2 helemaal niet samenwerken en compleet gescheiden systemen zijn. het ene is een assistent systeem en het andere een veiligheidssysteem. Je wilt niet dat een assistent systeem een veiligheidssysteem kan beïnvloeden.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31
Hein66 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat de LFA en LKA 2 helemaal niet samenwerken en compleet gescheiden systemen zijn. het ene is een assistent systeem en het andere een veiligheidssysteem. Je wilt niet dat een assistent systeem een veiligheidssysteem kan beïnvloeden.
Je wilt ook niet dat een assistentie systeem een veiligheidssysteem kan overrulen, hij zegt dat dat wel gebeurde.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:52
[...]

het lijkt mij dat als het ene systeem zegt dat je over een lijn heen gaat dat een ander systeem toch ook moet detecteren dat hij te ver gaat.... beide systemen hebben namelijk de tak om de auto binnen de lijnen te houden.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Tiggy80
MicheldeGoey schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:19:
@Tiggy80
Je kan die functie gewoon uitzetten. Heb ik gedaan. Nu kan ik tijdens cruise control HDA2 aanzetten met de knop op het stuur.
welke functie zet je uit dan??
LFA? dat snap ik dat ik die uit kan zetten, maar ik koop toch geen full spec om functies uit te moeten zetten??

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

@Tiggy80
Het gaat om het automatisch activeren van HDA als je CC inschakelt. Dat heb ik uitgevinkt en nu bepaal ik zelf of ik het wil activeren.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

dvdj schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:12:
[...]

Exact ;-)

€400 is er wat over voor wat speelgoed, voor €200 wil ik het wel doen. Ondertussen besteld, zal laten weten of het correct werkt.
Daar ben ik wel benieuwd naar! niet eens zozeer omdat ik die V2L adapter niet heb maar meer omdat ik toch wel fan ben van alles in 1..... een adapter en een haspel meenemen of 1 kabel?

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

[...]

Ik merk dit vaak bij de oprit naar de snelweg. Hier doet de HDA2 zo scherp insturen dat hij over de lijn gaat vervolgens gaat de Lane detection als een gek te keer omdat hij over de lijn gaat. Ook op het scherm ziet de auto zelf dat hij niet meer correct in het midden is, maar toch op de een of andere manier gaat dat niet helemaal lekker. Voor de rest zet ik de lane detection altijd uit, omdat ik, vaak op gecombineerde wegen rijd. Telkens als ik voor een tegenligger dat "fietspad" oversteek piept alles.

Dat is misschien ook wel mijn grootste ergernis haha. Alles piept aan dat ding. Maar dan ook alles.

PJvI

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11 16:26
Tiggy80 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:39:
[...]

een andere situatie is ook leuk; de SCC op 160 en dan gaat er een groen icoontje branden (NAV) waarbij de auto gezellig 15 a 20km/u afremt omdat er een zogenoemd "scherpe" bocht aankomt in de autobahn; wat denk je dat die audi rijder achter mij op dat moment dacht? het gaat ook niet echt subtiel namelijk.

intelligente rijhulpsystemen zijn leuk, maar niet als ze dit soort dronkemansacties uithalen.

voor men nu gaat roepen "dan zet je dat toch uit", die NAV heb ik niet kunnen vinden hoe dat uit zo moeten
Deze is iig gewoon uit te zetten, zie 7-98 uit handleiding (Navigation-based Smart Cruise Control).
P86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Dat is misschien ook wel mijn grootste ergernis haha. Alles piept aan dat ding. Maar dan ook alles.
Ook dat is (voor een groot deel) uit te zetten, lees hoofdstuk 7 maar eens.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 23:02

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

MicheldeGoey schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:19:
@Tiggy80
Same here. Bij de adaptieve cruise controle even 'navigatie based reageren' oid uitzetten en dan heeft Tiggy ook geen onverwachte remingrepen meer voor een bocht.

Edit: Amw82 was me al voor :+

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 05-05-2022 13:46 ]

• Tiggy80
de meester01 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:44:
[...]

Same here. Bij de adaptieve cruise controle even 'navigatie based reageren' oid uitzetten en dan heeft Tiggy ook geen onverwachte remingrepen meer voor een bocht.

Edit: Amw82 was me al voor :+
die ga ik dan even opzoeken, wel jammer dat een potentieel handig functie niet goed werkt...... ben overigens wel oprecht benieuwd naar de trigger voor deze functie; wanneer is een bocht te scherp en wanneer niet....

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:47:
[...]

die ga ik dan even opzoeken, wel jammer dat een potentieel handig functie niet goed werkt...... ben overigens wel oprecht benieuwd naar de trigger voor deze functie; wanneer is een bocht te scherp en wanneer niet....
Ik moest het uitzetten van de directrice :+

'Dat bepaal ik zelf graag, die adaptive cruisecontrol is al irritant genoeg met zijn veel te vroeg afremmen als je op de rechterbaan rijdt'

Waarvan akte 8)

• jspaan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-06-2022
Volgende week mijn Ioniq 5 Lounge Shooting Star Grey met Vision roof ophalen. Ik heb ergens een keer iets gezien over het vervangen van de ‘Chrome’ logo’s op motorkap en achterklep met witte varianten. Ik kan dat nergens meer vinden, hier iemand daar bekend mee? Bedankt!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

jspaan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:11:
Volgende week mijn Ioniq 5 Lounge Shooting Star Grey met Vision roof ophalen. Ik heb ergens een keer iets gezien over het vervangen van de ‘Chrome’ logo’s op motorkap en achterklep met witte varianten. Ik kan dat nergens meer vinden, hier iemand daar bekend mee? Bedankt!
Hier ben ik ook benieuwd naar, of zwart!?

PJvI

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-11 19:26

-CJ

Not remastered

P86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Zwarte of carbon logo's zijn goed te vinden op eBay of de Chinese equivalent. Zijn in dit topic ook een paar keer voorbij gekomen.

All I had to do was follow the damn train.

• jspaan
P86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Dat is afhankelijk van of je hem juist wel of juist niet wilt laten opvallen. Wat ik mooi aan wit vind is zowel het contrast met de donker grijze may als dat de ioniq 5 letters tussen de lampen ook in wit is.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

jspaan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Dat is afhankelijk van of je hem juist wel of juist niet wilt laten opvallen. Wat ik mooi aan wit vind is zowel het contrast met de donker grijze may als dat de ioniq 5 letters tussen de lampen ook in wit is.
Ja ik heb nu phantom black met de sierlijsten en accenten van de wielkasten en op de deuren ook zwart. Dus lekker low key bevalt mij wel

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

-CJ schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:21:
[...]

Zwarte of carbon logo's zijn goed te vinden op eBay of de Chinese equivalent. Zijn in dit topic ook een paar keer voorbij gekomen.
hoe kan ik daar het best op zoeken dan?

PJvI

• -CJ

-CJ

Not remastered

P86 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:45:
[...]

hoe kan ik daar het best op zoeken dan?
"Black logo Ioniq 5".

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Sowieso is dit wel een leuke site voor allerlei leuke hebbedingetjes voor onze auto:

https://www.etsy.com/nl/m...=seller_tag_bottom_text-1

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:46
dvdj schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:38:
Hier details over wat je met battery pre-conditioning kan verwachten:
[Afbeelding]

Dus 20 min. verschil tov enkel met Winter Mode. Maar daarvoor moet je wel het volle uur de pre-conditioning laten draaien. Dat zal wel een impact hebben op het verbruik. Saldo zal wel positief zijn uiteindelijk.
Euhm is het dan nog wel zinvol om de Warmtepomp optie te nemen als dit al standaard my2023 zit? Net akkoord gegeven richting lease, kan nog wel wat opties wijzigen. 77kwh connect met warmtepomp en batterij verwarming en conditioning ala €1200.

[ Voor 3% gewijzigd door Oggy op 05-05-2022 18:36 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
jrk schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:27:
Sowieso is dit wel een leuke site voor allerlei leuke hebbedingetjes voor onze auto:

https://www.etsy.com/nl/m...=seller_tag_bottom_text-1
Haha die brillenhouder :+

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Ik heb iets raars met ABRP via apple carplay. Als ik de app op de iphone inschakel geeft hij gewoon mijn locatie op de kaart in beeld. Op het display van de auto zie ik echter de locatie van de auto niet maar een locatie ergens in Denemarken of Scandinavie. Pas als ik een route start gaat het beeld naar de autolocatie. Als ik afwijk van de route loopt de kaart weer vast. Het lijkt er op dat de ABRP app nog niet optimaal functioneert. Hebben er meer last van?
Wat ik nu vaak doe is exporteren naar Google Maps en daarmee navigeren, maar dan mis je de functionaliteit van ABRP icm de dongle die ik pas heb aangeschaft.
Hoor graag jullie ervaringen met ABRP icm Apple Car Play, en hoe je dit optimaal kan gebruiken.
Ik heb overigens Een iPhone SE 2020

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-11 13:57
PeMo1965 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:51:
Ik heb iets raars met ABRP via apple carplay. Als ik de app op de iphone inschakel geeft hij gewoon mijn locatie op de kaart in beeld. Op het display van de auto zie ik echter de locatie van de auto niet maar een locatie ergens in Denemarken of Scandinavie. Pas als ik een route start gaat het beeld naar de autolocatie. Als ik afwijk van de route loopt de kaart weer vast. Het lijkt er op dat de ABRP app nog niet optimaal functioneert. Hebben er meer last van?
Wat ik nu vaak doe is exporteren naar Google Maps en daarmee navigeren, maar dan mis je de functionaliteit van ABRP icm de dongle die ik pas heb aangeschaft.
Hoor graag jullie ervaringen met ABRP icm Apple Car Play, en hoe je dit optimaal kan gebruiken.
Ik heb een android telefoon, maar heb ook af en toe problemen met ABRP. Op woensdag bijvoorbeeld bleef de boel maar vastlopen op android auto, maar gisteren geen vuiltje aan de lucht. Krijg de indruk dat ABRP de vraag niet altijd aankan (pure speculatie).

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PeMo1965 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:51:
Ik heb dat 3 weken terug richting Berlijn geprobeerd. I.c.m. CarPlay krijg ik hem niet eens geopend. Telkens als ik het op de multimediascherm wilde projecteren vanuit CarPlay sloot het gewoon af.
Op een gegeven moment heb ik gewoon de route geïmporteerd in Maps en ben ik gaan rijden. Met wat aanpassingen onderweg a.d.h.v. zuiniger rijden dan ABRP dacht dat ik reed (Haha Win!).
Mijn inziens is ABRP nog te "Beta" voor perfect geïntegreerd gebruik, in mijn dagelijkse routines in ieder geval. Maar ik ben dan ook een muggenzifter die vind dat techniek moet werken en alles wat niet perfect geïntegreerd is valt voor mij per definitie af. Voor het plannen van routes is ABRP mijn inziens prima, maar dat kan ChargeMap ook (deze exporteert het ook automatisch naar Maps).

Conclusie: dat is hoe ik het "optimaal" zie tot dat ABRP een update eruit knalt waarbij het stabiel draait i.c.m. CarPlay.

PJvI

• McRizzo
P86 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Ik heb dat 3 weken terug richting Berlijn geprobeerd. I.c.m. CarPlay krijg ik hem niet eens geopend. Telkens als ik het op de multimediascherm wilde projecteren vanuit CarPlay sloot het gewoon af.
Op een gegeven moment heb ik gewoon de route geïmporteerd in Maps en ben ik gaan rijden. Met wat aanpassingen onderweg a.d.h.v. zuiniger rijden dan ABRP dacht dat ik reed (Haha Win!).
Mijn inziens is ABRP nog te "Beta" voor perfect geïntegreerd gebruik, in mijn dagelijkse routines in ieder geval. Maar ik ben dan ook een muggenzifter die vind dat techniek moet werken en alles wat niet perfect geïntegreerd is valt voor mij per definitie af. Voor het plannen van routes is ABRP mijn inziens prima, maar dat kan ChargeMap ook (deze exporteert het ook automatisch naar Maps).

Conclusie: dat is hoe ik het "optimaal" zie tot dat ABRP een update eruit knalt waarbij het stabiel draait i.c.m. CarPlay.
Ik gebruik ABRP altijd naast een andere navigatie app op lange afstanden. De interface vind ik niet duidelijk genoeg en zie niet altijd welke afslag er nu precies genomen moet worden. Afgelopen vakantie de inbouw navigatie gebruikt op basis van de ABRP planning, met ABPR op de achtergrond (met dongle) om het verbruik en de laadpercentages te kunnen zien.

De perfecte app voor mij zou een combinatie zijn van de interface van Waze en planning functionaliteiten van ABRP.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Eerste probleem heeft zich hier voorgedaan.

Elektrische bestuurdersstoel doet het niet meer. Wil niet naar voren of achteren en ook niet omhoog of omlaag. Bij diagnose bij de dealer werd geconstateerd dat als de hoogteverstelling gebruikt wordt de zekering eruit klapt. Onderdelen daarvoor zijn nu besteld, tot die tijd kunnen we de stoel alleen naar voren en achteren schuiven. Betekent wel dat ik veel te hoog zit, maar goed. Het is tijdelijk..

Verder tot nu toe +7000 probleemloze kilometers.

Door het warmere weer is de range ook een stuk beter geworden. Bij volle accu nu 449 bereik. We toeren weer lekker verder :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

McRizzo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Ik gebruik ABRP altijd naast een andere navigatie app op lange afstanden. De interface vind ik niet duidelijk genoeg en zie niet altijd welke afslag er nu precies genomen moet worden. Afgelopen vakantie de inbouw navigatie gebruikt op basis van de ABRP planning, met ABPR op de achtergrond (met dongle) om het verbruik en de laadpercentages te kunnen zien.

De perfecte app voor mij zou een combinatie zijn van de interface van Waze en planning functionaliteiten van ABRP.
Ik ben zelf niet zo een super Waze fan maar hé gelukkig voor ieder wat wils :P. Ik ben het met je eens qua functionaliteiten en navigatie plus stabiliteit. Ik vraag me ook af waarom bijvoorbeeld Google (want die ownen Maps & Waze) nog niet in de EV hype is gesprongen. Dat zou uiteraard perfect zijn. De data lijkt er te zijn aangezien andere Apps het ook kunnen. Waarom Google niet of Apple met kaarten.

PJvI

• McRizzo
P86 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Ik ben zelf niet zo een super Waze fan maar hé gelukkig voor ieder wat wils :P. Ik ben het met je eens qua functionaliteiten en navigatie plus stabiliteit. Ik vraag me ook af waarom bijvoorbeeld Google (want die ownen Maps & Waze) nog niet in de EV hype is gesprongen. Dat zou uiteraard perfect zijn. De data lijkt er te zijn aangezien andere Apps het ook kunnen. Waarom Google niet of Apple met kaarten.
Mijn all time favourite blijft good old Tom Tom. Second best is dan Waze. Komt wat kinderlijk over, maar werkt best goed. Google Maps en ABRP zijn op kritieke momenten voor mij soms verwarrend. De onboard navigatie is op zich best duidelijk, maar die weet helaas niet altijd de weg ;)

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Hier wel een Waze fan, want ABRP voldoet voor mij gewoon absoluut niet qua layout en aanwijzingen. Mijn premium abbo ABRP vind ik dus tamelijk zinloos. Gebruik de dongle eigenlijk ook nooit. Geloof het allemaal wel met het laden; vind het allemaal niet zo heel spannend voor daty-to-day gebruik. Van de zomer heb ik roadtrip Europa op de planning en dan maar eens kijken....

Kortom: ik zit dus écht op 2 dingen te wachten: een komende update met Android Auto op full screen en Waze met EV-integratie!

• McRizzo
jrk schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Hier wel een Waze fan, want ABRP voldoet voor mij gewoon absoluut niet qua layout en aanwijzingen. Mijn premium abbo ABRP vind ik dus tamelijk zinloos. Gebruik de dongle eigenlijk ook nooit. Geloof het allemaal wel met het laden; vind het allemaal niet zo heel spannend voor daty-to-day gebruik. Van de zomer heb ik roadtrip Europa op de planning en dan maar eens kijken....

Kortom: ik zit dus écht op 2 dingen te wachten: een komende update met Android Auto op full screen en Waze met EV-integratie!
Op dit moment is ABRP een must voor een Europa roadtrip. In Nederland heb je het niet nodig.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

jrk schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:00:
[...]

ABRP is echt nog heel "Beta" in mijn optiek. Voor day-to-day laden is het ook echt een non issue. Ik ga komend agrarisch seizoen weer veel richting duitsland en omstreken dan zou het uiteraard handig zijn. Maar met deze laadsnelheden en een iets voorzichtigere aanpak (laden bij 75+km i.p.v. 20+) voorkomt een heleboel.

één van de apps met EV integratie (google heeft het wel bij de ingebouwde google bij polestar) zou inderdaad voor het gemak zijn. Maar wel gewenst.

PJvI

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 15:48
dvdj schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:12:
[...]

Exact ;-)

Welke heb je precies, linkje?

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ZuinigeRijder schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:55:
[...]

Dus voor rond 155 euro heb je een V2L kabel uit UK exclusief verzendkosten.
@erikhui even goed kijken in de pagina's hiervoor ;). Zie link.

PJvI

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
“Neem een pauze”
Soms wil de auto al na 10 minuten dat ik pauzeer….
Welke parameters liggen hieraan ten grondslag…

• de meester01

de meester01

Bodioniq5 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:50:
“Neem een pauze”
Soms wil de auto al na 10 minuten dat ik pauzeer….
Welke parameters liggen hieraan ten grondslag…
Drivers attention warning DAW uitzetten in het rij assistenten menu. Als het een beetje waait en je moet wat vaker corrigeren dan normaal dan staat die functie elke 5-10 minuten te gillen. Kansloos systeem. In bijvoorbeeld een Mercedes-Benz werkt het wel fatsoenlijk.

• amw82
  • Laatst online: 10-11 16:26
de meester01 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:10:
[...]

Drivers attention warning DAW uitzetten in het rij assistenten menu. Als het een beetje waait en je moet wat vaker corrigeren dan normaal dan staat die functie elke 5-10 minuten te gillen. Kansloos systeem. In bijvoorbeeld een Mercedes-Benz werkt het wel fatsoenlijk.
Deze melding heb ik nog nooit gehad, terwijl die wel aanstaat.

• de meester01

de meester01

amw82 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Bij een goede zijwind op de snelweg elke 5-10 minuten. De hele rit :/

• Bodioniq5
de meester01 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:21:
[...]

Bij een goede zijwind op de snelweg elke 5-10 minuten. De hele rit :/
Thanks, idd vervelend vaak, ga t uitschakelen

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
amw82 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Hier ook nog nooit, op ruim 10000 kilometer met 90% snelweg. Mijn HDA2 ligt ook erg rustig en strak op de weg, wellicht houdt dat verband.

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
Vandaag eindelijk de usb sfeer lampjes binnen. Gelijk eringedaan, maar ze pulseren aan uit. Geen idee hoe dit te stoppen. Lang vasthouden van switchje zorgt dat ze helemaal uitgaan. Heb. Ik weer.
Iemand? 8)7
suffuhrt schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:59:
Vandaag eindelijk de usb sfeer lampjes binnen. Gelijk eringedaan, maar ze pulseren aan uit. Geen idee hoe dit te stoppen. Lang vasthouden van switchje zorgt dat ze helemaal uitgaan. Heb. Ik weer.
Iemand? 8)7
Dat hangt van je lampjes af denk ik. Ik heb ook wat van die dingen en kan ze instellen op kleur, pulseren etc. Gevalletje RTFM?

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11 13:59
LuPo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:51:
Eerste probleem heeft zich hier voorgedaan.

Elektrische bestuurdersstoel doet het niet meer. Wil niet naar voren of achteren en ook niet omhoog of omlaag. Bij diagnose bij de dealer werd geconstateerd dat als de hoogteverstelling gebruikt wordt de zekering eruit klapt. Onderdelen daarvoor zijn nu besteld, tot die tijd kunnen we de stoel alleen naar voren en achteren schuiven. Betekent wel dat ik veel te hoog zit, maar goed. Het is tijdelijk..

Verder tot nu toe +7000 probleemloze kilometers.

Door het warmere weer is de range ook een stuk beter geworden. Bij volle accu nu 449 bereik. We toeren weer lekker verder :)
er is een terugroepactie voor de kabelboom van de bestuurdersstoel. Kan het daarmee te maken hebben?
[...]

Google heeft het wel voor elkaar in het systeem dat bijv door Volvo, Polestar en Renault wordt gebruikt.

Alleen niet als publieke functie in Maps. Vind ik echter niet zo erg. Er is al genoeg van Google.

Een reisauto als de Ioniq 5 vereist gewoon een complete geïntegreerde oplossing in het Infotainment, al dan niet white label ingekocht bij ABRP. Geen gedoe met telefoons en dongles. Schandalig dat het er niet in zit, terwijl ze bij Hyundai al jarenlang EVs maken.

Tot die tijd gebruik ik ABRP om te plannen en voer ik steeds de volgende lader in als bestemming. Werkt OK, alleen irritant als je de route moet aanpassen ivm bijv file. Maar nog steeds veel beter dan wat Hyundai heeft ingebakken.

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
bilgy_no1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:19:
[...]

Dat hangt van je lampjes af denk ik. Ik heb ook wat van die dingen en kan ze instellen op kleur, pulseren etc. Gevalletje RTFM?
Kleur en aan uit heb ik, maar geen idee hoe de pulsering te veranderen in continue aan

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

bilgy_no1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Google heeft het wel voor elkaar in het systeem dat bijv door Volvo, Polestar en Renault wordt gebruikt.

Alleen niet als publieke functie in Maps. Vind ik echter niet zo erg. Er is al genoeg van Google.

Een reisauto als de Ioniq 5 vereist gewoon een complete geïntegreerde oplossing in het Infotainment, al dan niet white label ingekocht bij ABRP. Geen gedoe met telefoons en dongles. Schandalig dat het er niet in zit, terwijl ze bij Hyundai al jarenlang EVs maken.

Tot die tijd gebruik ik ABRP om te plannen en voer ik steeds de volgende lader in als bestemming. Werkt OK, alleen irritant als je de route moet aanpassen ivm bijv file. Maar nog steeds veel beter dan wat Hyundai heeft ingebakken.
Klopt dat hebben ze inderdaad, I don't mind, een ingebouwd infotainment systeem werkt helaas niet zo fijn als CarPlay vind ik persoonlijk. Ben ook al verslaafd aan CarPlay sinds ik het ingebouwd heb in mijn eerste auto, toen je nog niet op je telefoon niets kon veranderen zonder dat het op je infotainment systeem ook veranderde. Dat terzijde.

Het is eigenlijk bezopen dat het niet ingebouwd zit, sja Hyundai zal wel andere prioriteiten hebben (battery pre condition op oude modellen hoop ik).

Desalniettemin doe ik voor de lange afstanden gewoon ABRP ook.

Wat ik hoop is dat bij de update voor preconditioning voor de oude modellen incl. warmtepomp dat Hyundai het ingebouwde systeem op de schop gooit zodat je gewoon een route kan plannen zonder gezeur. Of en hoe snel weet ik niet. Vooralsnog is het werkbaar en als dat de enige "Quirk" is dan kom ik daar wel overheen. Kwestie van wennen. Als je alles heb ingevoerd en je cruised lekker dan kan ik me om weinig dingen druk maken. Wat een genot om in te rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door P86 op 07-05-2022 00:18 ]

PJvI

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 17:18
Misschien kan je hier wat mee om lampjes mee af te stellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2G_KCCK_riqXEJs_LRqQ9J8vSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRytKR127kN788InUt5xYREx.jpg?f=fotoalbum_large

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:42
De veertiendaagse vakantie is voorbij en ik ben steeds enthousiaster geworden van mijn Ioniq.

Tijdens deze rondreis van Rotterdam naar Spanje Denia, door naar Lissabon Portugal, Porta Portugal, Bilbao Baskenland en dan weer terug naar huis was een rondrit van totaal 5900 kilometer. Met behulp van ABRP als navi app was alles prima te plannen. Spanje bleek een beetje een uitdaging aangezien snelladers (vaak max 50 kW) meestal niet langs de snelwegen staan maar ergens in een dorpje of op een industrieterrein. 50kW is natuurlijk ook niet echt vlot, dan ben je snel een uur bezig om de auto te laden maar met wat puzzelen samen met de Iberdrola (Spaanse energie maatschappij) app kom je er prima uit. Portugal is wat snelladers betreft perfect, iedere pomp (om de 50 KM) lang de snelweg (tolwegen) heeft een snellader, vaak 100 kW of meer.

De auto beeld zeer comfortabel, heerlijk door het immense koppel te rijden in de bergen, overigens bleek het verbruik in de bergen echt mee te vallen, je gebruikt veel meer omhoog maar omlaag vrijwel niets dus onderaan de streep maakt het weinig uit.

Ik heb de terugrit in 1 ruk van Bilbao naar net boven Rotterdam, 1386 km) in 1 ruk gereden. 's ochtends vertrokken om 6.35 en 's avonds om 22.30 waren we thuis. Parijs gaf ruim een uur vertraging helaas door de files.

We vertrokken met een gratis geladen accu uit het hotel op 100% Soc, in Spanje reden we 120 km/h, in Frankrijk en Belgie/NL 130 km/h (GPS snelheid.

De laad beurten vanuit Bilbao waren als volgt:

0-Vertrek 100% Soc van uit Hotel Bilbao
1e laadbeurt Ionity A63 Labelen est (Frankrijk richting Bordeaux) 27 kWh geladen in 13 minuten

2e laadbeurt Ionity Aire de Bédenac Est (Direction Angoulême N10) 56 kWh geladen in 18 minuten

3e laadbeurt Ionity A10 Aires de Poitiers-Chincé (Direction NORD) 66 kWh geladen in 23 minuten

4e laadbeurt Ionity Orléans Nord 47 kWh geladen in 15 minuten

5e laadbeurt Total station RESSONS SUR MATZ (175kW station) 50 kWh geladen in 20 minuten

6e laadbeurt Ionoty Wetteren (Belgie) 58 kWh geladen in 20 minuten.

Thuisgekomen met 3% dus totaal verbruikt op 1386 km is 331 kWh.

Gemiddeld kost Ionity met de MyHyundai pas (topper werkt overal !) 0,45 per kW/h dus grofweg was ik € 149 euro aan stroom kwijt. Met mijn vorige auto (Espace TC225 benzine) was dat ruim 300 euro aan benzine.

De Ioniq 5 laadt als een waanzinnige, rij hem onder 10% Soc en hang hem aan een Ionity of FastNed 350 kW lader en hij vertrekt in een enkele minuut op 220 kW laden, je ramt hem echt in 20 minuten op 80%. De vele VW en Audi EV rijders die ik onderweg tegenkwam en (heel gezellig) sprak bij de laadpalen waren echt stomverbaasd, zij stonden er vaak een uur of langer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkZRUwOtpWuhZqGvaE4_QmnjczA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzDhT091ktyzmP5ldP9FZPlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3LZyGwx9k2UOJSQCXvfaAZ42BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85TTsLwwDa4j61umv7oUreQT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door rvdgaag op 07-05-2022 15:56 . Reden: foto's toevoegen ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Bodioniq5
Goed reisverslag, in de winter ( 2x naar Oostenrijk) deze waarden niet gehaald. Temperatuur is doorslaggevend voor opladen en bereik.
Wel duidelijk dat opladen met Ioniq 5 fors beter is dan doorsnee🥳

• Bodioniq5
221 OMG

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Ik heb wat gedoe met die functie om de auto vooruit te laten rijden met de afstandsbediening. Of sterker nog, het is een paar keer gelukt, maar geen idee meer hoe.
Vandaag stond ik toevallig klem.

De auto staat op slot. Op een meter of 2 afstand houden ik HOLD ingedrukt totdat de spiegels open klappen, maar dat doen ze niet.
Ik heb het de eerste dag eens geprobeerd, ook nagenoeg zo, toen werkte het wel.
Wat doe ik fout?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11 22:31
Redwood schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:06:
Ik heb wat gedoe met die functie om de auto vooruit te laten rijden met de afstandsbediening. Of sterker nog, het is een paar keer gelukt, maar geen idee meer hoe.
Vandaag stond ik toevallig klem.

De auto staat op slot. Op een meter of 2 afstand houden ik HOLD ingedrukt totdat de spiegels open klappen, maar dat doen ze niet.
Ik heb het de eerste dag eens geprobeerd, ook nagenoeg zo, toen werkte het wel.
Wat doe ik fout?
Volgens mij moet je de auto eerst op slot doen, ook al is die al op slot. Dan pas Hold lang indrukken

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:46
MB1962 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:02:
[...]

Volgens mij moet je de auto eerst op slot doen, ook al is die al op slot. Dan pas Hold lang indrukken
2x opslot, hold, naar voren drukken.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Henri2
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-04 23:08
Heb er in t begin ook wat mee gesukkeld, lukt nu elke keer.
Eerst op slot doen ( 1 keer is voldoende) en dan onmiddellijk op onderste knopje drukken afstandsbediening blijven drukken tot scherm tot leven komt. Spiegels klappen niet uit .
Volgens handleiding heb je 4 sec tussen "op slot" en " motor aan " , maar ik denk dat het minder is.
En dan uiteraard knopje " vooruit " of " achteruit " drukken .
Succes !

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Zonnekamp schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:27:
[...]

er is een terugroepactie voor de kabelboom van de bestuurdersstoel. Kan het daarmee te maken hebben?
Geen idee. Sinds wanneer is deze er?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
Was gisteren bij mijn dealer voor het ophalen van de fietsendrager en uitleg over de trekhaak. Hij gaf daarbij aan dat mijn ioniq 5 lounge een unieke feature had die er eigenlijk niet op hoort te zitten. Namelijk dat de handgrepen automatisch naar buiten komen, wanneer je het voertuig nadert.

Ik weet wel dat deze feature nu niet meer op de modellen zit (vermoed door de chip tekorten), maar dit was toch een normale feature op de lounge editie?

BTW, rij geen schade! Onderdelen situatie is nu dermate kritiek dat ze een bumper van een showroommodel hebben moeten afhalen, om mijn auto te kunnen repareren.

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-11 21:28
Tallguy2719 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:51:

BTW, rij geen schade! Onderdelen situatie is nu dermate kritiek dat ze een bumper van een showroommodel hebben moeten afhalen, om mijn auto te kunnen repareren.
Is dat niet met alle auto's het geval?

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:39
Loopt er nog een actie van Hyundai (voor nog uit te leveren auto's) op een gunstige kaart voor het laden van stroom onderweg, bijv. Ionity?
  • Zo ja, wat zijn de voorwaarden, zoals maandelijkse kosten en kosten per kW?
  • Zo nee, welke kaart zouden jullie als backup gebruiken, als je onverhoopt onderweg met een hoog vermogen moet laden, maar meestal thuis gaat laden met zonnestroom?
De auto zal privé worden gebruikt.

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
Amersfoort schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:37:
Loopt er nog een actie van Hyundai (voor nog uit te leveren auto's) op een gunstige kaart voor het laden van stroom onderweg, bijv. Ionity?
  • Zo nee, welke kaart zouden jullie als backup gebruiken, als je onverhoopt onderweg met een hoog vermogen moet laden, maar meestal thuis gaat laden met zonnestroom?
chargemyhyundai.com

Niet voor Belgen, ik val volledig uit de boot. Bedankt Hyundai (of België)? :X

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Was gisteren bij mijn dealer voor het ophalen van de fietsendrager en uitleg over de trekhaak. Hij gaf daarbij aan dat mijn ioniq 5 lounge een unieke feature had die er eigenlijk niet op hoort te zitten. Namelijk dat de handgrepen automatisch naar buiten komen, wanneer je het voertuig nadert.

Ik weet wel dat deze feature nu niet meer op de modellen zit (vermoed door de chip tekorten), maar dit was toch een normale feature op de lounge editie?

Wij hebben twee Lounges waarvan mij de meest complete uitvoering, echter gaan mijn handgrepen niet automatisch en de ‘basis’ lounge gaan wel automatisch. Heb er zelf geen probleem mee gezien de issues bij Tesla en sneeuw/ijs icm de elektrische handgrepen.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:44
repmeer schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Is dat niet met alle auto's het geval?
Nee, de meeste importeurs hebben voorraad van spatborden, deuren, bumpers enzovoorts.
Hyundai zal dit te zijner tijd ook wel voor elkaar hebben.

Op forums lees ik overigens dat Tesla ook lange levertijd van carrosserie onderdelen heeft.

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:47

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Was een normale feature in de eerste serie van de Lounge, ik heb het er ook op zitten. Mijn auto is in juni 2021 geproduceerd, het was voor mij een aangename verrassing bij aflevering in december 2021 dat het er op zit.

• Hengelo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
Vraagje uit pure nieuwsgierigheid en mede gevoed door het fantastisch mooi weer van vandaag, maar is er al ergens een keer een "meet and greet" , of IO5 meeting opgetuigd? Hoewel ik zelf nog enige tijd geduld zal moeten hebben om hem zelf in ontvangst te nemen zou zo'n dag waarin de (toekomstige) eigenaren tips&tricks met elkaar kunnen uitwisselen mij wel aanspreken. Los van het gegeven dat het natuurlijk een prachtplaatje oplevert om 20-30 IO5's met diverse kleuren en uitrustingsniveaus naast elkaar te zien.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:38
Ik gebruik zelf verschillende zaken (privé):
- Shell Recharge alleen voor laden bij Shell;
- Vattenfall app voor laden bij Vattenfall/Nuon;
- Ecotap voor de rest. Waarbij een aardige optie is om Fastned te koppelen, waardoor je je pas niet meer hoeft aan te bieden.

• jspaan
Hengelo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:44:
Vraagje uit pure nieuwsgierigheid en mede gevoed door het fantastisch mooi weer van vandaag, maar is er al ergens een keer een "meet and greet" , of IO5 meeting opgetuigd? Hoewel ik zelf nog enige tijd geduld zal moeten hebben om hem zelf in ontvangst te nemen zou zo'n dag waarin de (toekomstige) eigenaren tips&tricks met elkaar kunnen uitwisselen mij wel aanspreken. Los van het gegeven dat het natuurlijk een prachtplaatje oplevert om 20-30 IO5's met diverse kleuren en uitrustingsniveaus naast elkaar te zien.
Klinkt leuk. Krijg hem zelf komende vrijdag, dus daarna is er de mogelijkheid dat ik ook naar zoiets zou komen.

• OlavB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-08-2022
Goed idee die toer of meeting met eigenaren Ioniq 5. Zelf ooit een Fiat Punto cabrio gehad in een grijs verleden en daar hadden we ook zo iets. Zelf in december een Ioniq 5 Connect 73 kw met trekhaak besteld. Kleur Digital Teal. Verwachte levertijd is nu eind juni/begin juli. Dus hier loopt ook het grote wachten nog.
Mijn deal met Charge My Hyundai is als volgt:
Voor €10 per maand kan ik overal in NL AC laden voor €0,25 per kWh. Ik laad hiermee op straat goedkoper dan via het nieuwe stroomtarief per 1 januari...

In plaats hiervan kun je ook alleen een pas nemen. Dan betaal je het tarief van de laadpaal (meestal €0,35 of zelfs meer).

En het eerste jaar komt daar het Ionity abonnement gratis bij (dit kost normaal €13 per maand) en kan ik overal bij Ionity HPC laden voor €0,29 per kWh (ipv €0,79).

Als je alleen de laadpas neemt krijg je ook 1 jaar gratis Ionity abonnement erbij.

Dit kun je verder iedereen gewoon afsluiten, alleen betaal je dan wel voor Ionity. Het scheelt dus €156 in het eerste jaar. Ik geloof dat dit tot ergens rond deze tijd gold. Weet niet of het nog zo is.

Ik gebruik meestal de Hyundai pas en ga vooralsnog bij voorkeur naar Ionity ivm dit tarief. In Frankrijk is het zelfs €0,29 per minuut en krijg je zowat 3 kWh per minuut, oftewel slechts €0,10 per kWh...

Daarnaast een Shell Recharge pas (was ooit The New Motion toen ik een LEAF reed in 2014) en de app van Fastned. Als het Ionity verhaal niet meer gratis is stap ik wellicht over naar Tesla (mits het dan in heel EU werkt): ook voordelig en het abonnement is daar per maand aan/uit te zetten.

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
bilgy_no1 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:44:
[...]

Mijn deal met Charge My Hyundai is als volgt:
Voor €10 per maand kan ik overal in NL AC laden voor €0,25 per kWh. Ik laad hiermee op straat goedkoper dan via het nieuwe stroomtarief per 1 januari...

In plaats hiervan kun je ook alleen een pas nemen. Dan betaal je het tarief van de laadpaal (meestal €0,35 of zelfs meer).

En het eerste jaar komt daar het Ionity abonnement gratis bij (dit kost normaal €13 per maand) en kan ik overal bij Ionity HPC laden voor €0,29 per kWh (ipv €0,79).

Als je alleen de laadpas neemt krijg je ook 1 jaar gratis Ionity abonnement erbij.

Dit kun je verder iedereen gewoon afsluiten, alleen betaal je dan wel voor Ionity. Het scheelt dus €156 in het eerste jaar. Ik geloof dat dit tot ergens rond deze tijd gold. Weet niet of het nog zo is.

Ik gebruik meestal de Hyundai pas en ga vooralsnog bij voorkeur naar Ionity ivm dit tarief. In Frankrijk is het zelfs €0,29 per minuut en krijg je zowat 3 kWh per minuut, oftewel slechts €0,10 per kWh...

Daarnaast een Shell Recharge pas (was ooit The New Motion toen ik een LEAF reed in 2014) en de app van Fastned. Als het Ionity verhaal niet meer gratis is stap ik wellicht over naar Tesla (mits het dan in heel EU werkt): ook voordelig en het abonnement is daar per maand aan/uit te zetten.
Heb zelf een zeer slechte ervaring met Charge My Hyundai. Voor mij project 45 kon ik in november ook een abonnement afsluiten voor een jaar lang goedkoop laden bij Ionity. Bij het invullen van de gegevens werd de keus aangeboden om het direct te laten ingaan of pas op een latere datum. Ik klikte ":direct" aan maar direct na afsluiten realiseerde ik me dat ik pas in het voorjaar/zomer langere ritten naar het buitenland zou gaan maken. Ik belde de helpdesk van CMH of de datum van het contract nog gewijzigd kon worden. De medewerker van de helpdesk adviseerde me om het abonnement direct op te zeggen en daarna meteen een nieuw af te sluiten met de juiste ingangsdatum. Een paar uur na het afsluiten het contract opgezegd. Een nieuw abonnement afsluiten met dezelfde gunstige voorwaarden lukte niet, de actiecode kon maar 1x gebruikt worden. Vervolgens werd 4 maanden lang maandelijkse abonnementskosten afgeschreven voordat men er achter kwam dat het contract al 4 maanden daarvoor opgezegd was. Op mails mijnerzijds om de ten onrechte afgeschreven kosten te restitueren wordt of niet of geheel niet to the point geantwoord.
Ben nu 4 maanden abbo kwijt en kan niet profiteren van het leuke aanbod. Het meest teleurstellende is echter de wijze waarop ik in feite genegeerd wordt door de klantenservice. Zijn er meer mensen met ervaringen met de klantenservice van CMH?

• de meester01

de meester01

Vandaag heb ik even de moeite genomen om mijn nieuwe Garmin mini 2 dashcam te installeren icm de Dongar spiegel-voeding-adapter. Met een youtube tutorial als voorbeeld zat alles met 10 minuten op zijn plek. Daarna nog even zoeken naar de juiste plek op de voorruit en klaar.

Tip: houdt Amazon.com (de USA versie) regelmatig in de gaten, de adapter zelf is er niet zozeer goedkoper maar de verzendkosten zijn gunstiger vergeleken met direct bij Dongar kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI8DDF3xW12m4Icaa1IN1AmZnjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXJpuVkOSIl2xKsNePCtppjU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door de meester01 op 09-05-2022 00:43 ]

wimtim schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:39:
[...]

Heb zelf een zeer slechte ervaring met Charge My Hyundai. Voor mij project 45 kon ik in november ook een abonnement afsluiten voor een jaar lang goedkoop laden bij Ionity. Bij het invullen van de gegevens werd de keus aangeboden om het direct te laten ingaan of pas op een latere datum. Ik klikte ":direct" aan maar direct na afsluiten realiseerde ik me dat ik pas in het voorjaar/zomer langere ritten naar het buitenland zou gaan maken. Ik belde de helpdesk van CMH of de datum van het contract nog gewijzigd kon worden. De medewerker van de helpdesk adviseerde me om het abonnement direct op te zeggen en daarna meteen een nieuw af te sluiten met de juiste ingangsdatum. Een paar uur na het afsluiten het contract opgezegd. Een nieuw abonnement afsluiten met dezelfde gunstige voorwaarden lukte niet, de actiecode kon maar 1x gebruikt worden. Vervolgens werd 4 maanden lang maandelijkse abonnementskosten afgeschreven voordat men er achter kwam dat het contract al 4 maanden daarvoor opgezegd was. Op mails mijnerzijds om de ten onrechte afgeschreven kosten te restitueren wordt of niet of geheel niet to the point geantwoord.
Ben nu 4 maanden abbo kwijt en kan niet profiteren van het leuke aanbod. Het meest teleurstellende is echter de wijze waarop ik in feite genegeerd wordt door de klantenservice. Zijn er meer mensen met ervaringen met de klantenservice van CMH?
Ai. Dat is balen. Heb zelf nog geen klantenservice nodig gehad. Misschien kan je dealer of Hyundai NL helpen een nieuwe code te genereren? Of anderszins te helpen.

• Tiggy80
wimtim schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:39:
[...]

Ik heb geen ervaring met de klantenservice, maar die zou ik wel eens moeten krijgen. Ik zie mijn laadsessies namelijk niet bij "laadsessies" staan, uiteraard wel op de factuur :+

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11 14:00
Afgelopen tijd de semi-automatische trekhaak onder de auto laten installeren die ik meebesteld had bij de originele order. Maar tot mijn verbazing hebben ze gewoon een flink (en grof) gat gezaagd in de onderbumper om hier ruimte voor te maken. Her en der hoor ik ook dat dit 'normaal' is, maar ik vergeleek het op het moment van observatie met mijn buurman zijn audi. En daar was een mooie uitsparing verwerkt.

Ik vind het bizar dat je voor een auto van 60k+ alsnog lomp een gedeelte uitgezaagd krijgt. Is dit echt de normale gang van zaken?
DeKoetsier schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:33:
Afgelopen tijd de semi-automatische trekhaak onder de auto laten installeren die ik meebesteld had bij de originele order. Maar tot mijn verbazing hebben ze gewoon een flink (en grof) gat gezaagd in de onderbumper om hier ruimte voor te maken. Her en der hoor ik ook dat dit 'normaal' is, maar ik vergeleek het op het moment van observatie met mijn buurman zijn audi. En daar was een mooie uitsparing verwerkt.

Ik vind het bizar dat je voor een auto van 60k+ alsnog lomp een gedeelte uitgezaagd krijgt. Is dit echt de normale gang van zaken?
Volgens de installatiehandleiding is dit inderdaad de werkwijze. Voordeel hiervan is dat auto's zonder trekhaak een mooie gladde en dichte bodem hebben, wat beter is voor de aërodynamica.

Het is wel zo dat het bij de ene dealer netter gebeurt dan bij de andere.

Bij mij was het redelijk gedaan, maar zie ik nu (met warmer weer) dat de bumper bol begint te staan tussen de steuntjes die worden geplaatst. Ik moet nu toch naar de dealer voor de bandenwissel, dus ik laat ze direct even kijken. Samen met nog wat openstaande punten...

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:52:
[...]

Volgens de installatiehandleiding is dit inderdaad de werkwijze. Voordeel hiervan is dat auto's zonder trekhaak een mooie gladde en dichte bodem hebben, wat beter is voor de aërodynamica.

Het is wel zo dat het bij de ene dealer netter gebeurt dan bij de andere.

Bij mij was het redelijk gedaan, maar zie ik nu (met warmer weer) dat de bumper bol begint te staan tussen de steuntjes die worden geplaatst. Ik moet nu toch naar de dealer voor de bandenwissel, dus ik laat ze direct even kijken. Samen met nog wat openstaande punten...
die laatste zin herken ik, die openstaande punten... dat vindt ik toch wel het meest schokkende. een dergelijke auto aanschaffen en dan na een half jaar nog openstaande punten hebben staan..... en dan in de showroom een bord hebben staan met de text "wij gaan voor een 10" (of iets van die strekking) :/

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Hier goede ervaringen met de helpdesk van ChargemyHyundai. Flex abonnement afgesloten maar kreeg nadat ik bij Ionity had geladen wel een factuur van 0,79 per kW ipv. 0,29. Blijkbaar hadden ze het gratis abonnement wat hierbij hoort van 1 jaar niet geactiveerd. Paar keer gebeld waarna het uiteindelijk na een maand werd gecrediteerd. Reden dat dit zo lang duurde was omdat ze vanuit NL alles richting Duitsland moeten doorgeven alwaar het hoofdkantoor zit. Kortom het duurt even maar dan heb je ook wat.

You can call me Al

• ditbenikecht
  • Laatst online: 09-11 22:23
Ik zie in de accessoires prijslijst 1 jan 2022 staan: Trekhaak afneembaar € 839. Is dit altijd de prijs geweest? Ik heb namelijk in den beginne, toen de prijzen allemaal nog onbekend waren, 985 euro betaald.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ditbenikecht schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:54:
Ik zie in de accessoires prijslijst 1 jan 2022 staan: Trekhaak afneembaar € 839. Is dit altijd de prijs geweest? Ik heb namelijk in den beginne, toen de prijzen allemaal nog onbekend waren, 985 euro betaald.
Dat is de prijs zonder kabelboom, incl kabelboom komt ie op ruim 1100 euro.

3000Wp op 't dak

• ditbenikecht
Met mijn P45 had ik die kabelboom er al in.

Ik heb ook de huidige prijslijst naast de oude gelegd. De benaming voor de batterijverwarming is aangevuld met de naam preconditioning. Wat zou het verschil zijn?
ditbenikecht schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:22:
Met mijn P45 had ik die kabelboom er al in.

Ik heb ook de huidige prijslijst naast de oude gelegd. De benaming voor de batterijverwarming is aangevuld met de naam preconditioning. Wat zou het verschil zijn?
Preconditioning is het voorverwarmen van de batterij wanneer je naar een HPC charger rijdt. Dat zorgt ervoor dat je ook in de winter een hogere laadsnelheid haalt.

Er is toegezegd dat dit ook op de reeds verkochte auto's geactiveerd gaat worden.
Tiggy80 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:15:
[...]

die laatste zin herken ik, die openstaande punten... dat vindt ik toch wel het meest schokkende. een dergelijke auto aanschaffen en dan na een half jaar nog openstaande punten hebben staan..... en dan in de showroom een bord hebben staan met de text "wij gaan voor een 10" (of iets van die strekking) :/
Ja, ik zit vanochtend even bij de dealer te wachten. Hoor ik verderop weer die riedel over hoe Koreanen een 8 beoordelen... Maar goed, ik word uiteindelijk wel geholpen en ze wimpelen hier niet zomaar alles af. Ben wel benieuwd hoe de Michelin zomerbanden straks rijden... Hoop niet opeens in een vibratienachtmerrie terecht te komen.

Maar er zijn inderdaad best wat open eindjes bij deze auto. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht bij Hyundai, maar het lijkt ook bij andere merken te spelen.

• ditbenikecht
[b]bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:59
1. Batterijverwarming schakelt als het goed is in wanneer je op weg bent naar een snellader. Maar dan moet de auto wel weten dat je naar een snellader navigeert.
2. Route aanwijzingen in het AR HUD. Er moet een signaal van de navigatie naar de HUD controller.
Van de huidige batterijverwarming hadden we het idee dat die doet wat de nieuwe doet. Wanneer gaat de oude batterijverwarming dan aan?

• jspaan
ditbenikecht schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:54:
Op 7 september 2021 besteld en ik betaal voor afneembare trekhaak €799,- en voor Trekhaakkabelset 13p afn. haak €319,-.
ditbenikecht schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:28:
[...]

Van de huidige batterijverwarming hadden we het idee dat die doet wat de nieuwe doet. Wanneer gaat de oude batterijverwarming dan aan?
Wanneer de Winter Modus actief is: alleen bij heel lage temperatuur en ter voorkoming van schade aan de batterij. Dus niet per se om hoge laadsnelheid te behalen.

Maar inderdaad is het nieuwe wel hoe ik ook had verwacht dat het oude systeem zou werken. Maar goed, aan die update wordt dus gewerkt.

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:42:
[...]

Wanneer de Winter Modus actief is: alleen bij heel lage temperatuur en ter voorkoming van schade aan de batterij. Dus niet per se om hoge laadsnelheid te behalen.

Maar inderdaad is het nieuwe wel hoe ik ook had verwacht dat het oude systeem zou werken. Maar goed, aan die update wordt dus gewerkt.
is er al benkend wanneer die update verwacht wordt? ik lees hier regelmatig over verwachte updates (Navigatie software, OTA media updates, preheating en hopelijk LFA/HDA) maar ik mis overal de verwachte data bij en dan vind ik het weer moeilijk daar wat van te vinden/hopen aangezien er veelal geen bronnen bij vermeld staan.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

bilgy_no1 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:20:
[...]

Preconditioning is het voorverwarmen van de batterij wanneer je naar een HPC charger rijdt. Dat zorgt ervoor dat je ook in de winter een hogere laadsnelheid haalt.

Er is toegezegd dat dit ook op de reeds verkochte auto's geactiveerd gaat worden.
Waar is dat toegezegd, zou me wat zorgen wegnemen namelijk haha.

PJvI

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11 13:59
LuPo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:12:
[...]

Geen idee. Sinds wanneer is deze er?
Geen idee, volgens mij staat hij er al een paar maanden.

https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/
P86 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:09:
[...]

Waar is dat toegezegd, zou me wat zorgen wegnemen namelijk haha.
Ergens in een video van Carmaniac waar hij het laden bij lage temperatuur onderzocht. Hij had ook contact met Hyundai daarover en toen is gezegd dat het via een update komt. Later ook in andere contacten met Hyundai. Onlangs was hier ook een post over door iemand die het met de dealer had besproken, hoewel daar werd gerept van 90% zekerheid.
Tiggy80 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:45:
[...]

is er al benkend wanneer die update verwacht wordt? ik lees hier regelmatig over verwachte updates (Navigatie software, OTA media updates, preheating en hopelijk LFA/HDA) maar ik mis overal de verwachte data bij en dan vind ik het weer moeilijk daar wat van te vinden/hopen aangezien er veelal geen bronnen bij vermeld staan.
Voor de pre-heating zou het gaan om de eerste helft van 2022.

• dvdj
  • Niet online
Dit is die mail waarvan sprake:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NS0PGs7AD4xUtYzZ0OIDjj_204=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oi5Lk2z29ODk0TSvOpCMDnej.png?f=fotoalbum_large

Waarbij vooral het woordje "voraussichtlich" van belang is, wat wil zeggen "waarschijnlijk".

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
kor952 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Dat is de prijs zonder kabelboom, incl kabelboom komt ie op ruim 1100 euro.
Heb toevallig net een trekhaak en 13 polige stekker laten monteren. is EUR 1.118

• Hengelo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
EricEB schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:21:
Ik ga het nog een keer melden....

Nu 3e x laden NA uitzetten Wintermodus alweer direct volle bak snelheid. Nu bij Shell 175kw lader....binnen 2 minuten 174kw ![Afbeelding]
Is dit een soortgelijke mogelijkheid zoals die op de IO5 aanwezig is en heeft iemand dit al eens getest. Las bovenstaande op het Kia EV6 forum gedeelte

• -CJ

-CJ

Not remastered

Hengelo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:45:
[...]

Is dit een soortgelijke mogelijkheid zoals die op de IO5 aanwezig is en heeft iemand dit al eens getest. Las bovenstaande op het Kia EV6 forum gedeelte
Dat haal ik ook zonder met de wintermodus te spelen.

• jspaan
de meester01 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:05:
Vandaag heb ik even de moeite genomen om mijn nieuwe Garmin mini 2 dashcam te installeren icm de Dongar spiegel-voeding-adapter. Met een youtube tutorial als voorbeeld zat alles met 10 minuten op zijn plek. Daarna nog even zoeken naar de juiste plek op de voorruit en klaar.

Tip: houdt Amazon.com (de USA versie) regelmatig in de gaten, de adapter zelf is er niet zozeer goedkoper maar de verzendkosten zijn gunstiger vergeleken met direct bij Dongar kopen.

[Afbeelding]
Ik zat al te kijken naar de spiegel voeding adapter. Welke heb je? Alles wat ik zoek is namelijk uitverkocht en weet niet zeker of ik de juiste heb. Bedankt!
Hengelo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:45:
[...]

Maar dit lijkt me gewoon te liggen aan de hogere temperatuur nu. Graadje of 20 buiten betekent ideale omstandigheden voor het laden. Ik had vrijdag ook bijna direct 186 kW en al snel daarna 222 kW gehaald bij een Ionity. Winter Modus staat gewoon aangevinkt.
Pagina: 1 ... 95 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic