Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:49:
@McRizzo vroeg wat het beste was voor de batterijen. Daarop mijn antwoord. Natuurlijk moet je geen slaaf van de batterij zijn, maar wanneer je er rekening mee kunt houden, gaat de batterij (nog) langer mee. Daarom mijn laadgedrag. En de BMS kan er weinig aan doen, degradatie is gewoon hoger bij hogere laad percentages. Misschien dat dit per jaar minder dan 1% scheelt, maar voor mij makkelijk genoeg om er wel rekening mee te houden.
Ja, maar de handleiding stelt dus dat het 'om de batterij in optimale conditie te houden' wordt aangeraden om per maand 1 of meerdere keren van onder 20% tot 100% te laden. Dat is het advies van Hyundai.

En dat staat dus eigenlijk regelrecht tegenover de conclusie om heel vaak korte laadsessies rondom 50% te hebben. Dat is misschien gebaseerd op ervaringen met andere batterijen, maar is voor zover ik kan zien dus niet het advies van Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Hoe lang is de levensverwachting nu van een auto als deze eigenlijk? Ik zie dat Hyundai flink lang garantie geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14
Rocco schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:02:
Ben je als zakelijke leaserijder met bijtelling geen dief van je eigen portemonnee als je de optie warmtepomp kiest? Als je in het hoge belastingtarief valt betaal je voor een optie van 1200 euro ongeveer 150 euro netto per jaar (LH BT 55%) x 22% Dat is 750 euro netto over een leaseperiode van 5 jaar dat je betaalt voor die warmtepomp..
En het kWh verbruik wordt volledig vergoed door de werkgever, dus wat is het voordeel dan van die warmtepomp voor een zakelijke leaserijder?
Snap totaal niet wat je aan het vergelijken bent. Uiteraard betaal je meer bijtelling voor de warmtepomp en betaalt je werkgever (in geval van leasecontract) de stroomkosten.
Het voordeel van de warmtepomp is dat je simpelweg meer range hebt en een lager gemiddeld verbruik. Dat is geld waard voor comfort.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Goeiemorgen,

Sinds enige weken heb ik af en toe het probleem dat de klok van de auto de verkeerde tijd aangeeft. De tijd is heel willekeurig, dus geen andere tijdzone. Mijn klok staat ingesteld op gps tijd. Als dit is, geeft de kaart echter prima de goede positie aan, dus de gps werkt dan gewoon. O ja, en de datum is ook fout.

Resetten van het systeem, of gewoon afwachten lost het probleem op. Herkend iemand dit probleem en hebben jullie dan al iets van een oplossing gehoord via de dealer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOGPcGvRtqmXuqUDo0tAlNptues=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0fsAXbekasJJga0IMwQp5jb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6yJuZq1radUDFrdgBvEtvfnlP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q9qu17gPzKyWMyB1Q3tghxa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 01:44:
[...]

Ja, maar de handleiding stelt dus dat het 'om de batterij in optimale conditie te houden' wordt aangeraden om per maand 1 of meerdere keren van onder 20% tot 100% te laden. Dat is het advies van Hyundai.

En dat staat dus eigenlijk regelrecht tegenover de conclusie om heel vaak korte laadsessies rondom 50% te hebben. Dat is misschien gebaseerd op ervaringen met andere batterijen, maar is voor zover ik kan zien dus niet het advies van Hyundai.
Het ene sluit het andere niet uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Nog een vraag. De piep van de motor tijdens het rijden lijkt steeds erger te worden. Herkend iemand dit ook? Al met de dealer gesproken en iets van een uitkomst. Mijn dealer gaf helemaal in het begin aan dat hij wist dat bij een AWD al een keer een motor vervangen werd. Nu zwijgen ze hoierover en komen argumenten als afwachten wat Hyundai NL zegt, radio aanzetten, het hoort er een beetje bij en we kunnen wel een nieuwe motor steken, maar waarschijnlijk blijft het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 06:54:
Hoe lang is de levensverwachting nu van een auto als deze eigenlijk? Ik zie dat Hyundai flink lang garantie geeft?
Uitgaande van 1000 laadcyclus en 20 kWh/100 km ongeveer 350.000 km totdat deze 70% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:56:
[...]

Uitgaande van 1000 laadcyclus en 20 kWh/1000 km ongeveer 350.000 km totdat deze 70% is.
Petje af, met dat verbruik doe je je nick wel eer aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Hey guys, misschien een brutale vraag maar ik ben niet zo'n goede onderhandelaar: hoeveel korting hebben jullie kunnen bedingen of welke onderdelen hebben jullie los kunnen krijgen?

Indien een anoniem antwoord: benonderweg@ijsvogellaan.nl

Alvast bedankt.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lackaday schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:20:
[...]

Petje af, met dat verbruik doe je je nick wel eer aan :+
Oops, Lightyear of Aptera als referentie genomen. Fixed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
Ik laad de auto op wanneer het nodig is cq wanneer het mij uitkomt. Ik heb hem ook gewoon op 100% (vol) ingesteld. Heb geen zin om met die 1% extra verlies bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 06:54:
Het blijft afwachten, maar ik denk dat die berekening van @ZuinigeRijder wel een goede conservatieve berekening is. Die auto's gaan in elk geval langer mee dan een benzineslurper... met aanzienlijk lagere onderhoudskosten.

Er zijn nog weinig goede lange termijn gegevens en bovendien ontwikkelt de technologie nog steeds door. Nieuwe chemistries (bijv LFP dat nog veel meer laadcycli kan doorstaan en ook beter bestand is tegen diepe ontlading), beter temperatuurmanagement, beter BMS, het inbouwen van buffers (verschil tussen bruto en netto capaciteit) etc.

Enige auto die al lang genoeg op de weg is om iets mee te voorspellen is de Model S/X. Tesla heeft daar wel eens data over gepubliceerd met behoorlijk goede uitkomsten: auto's met tussen 240.000 en 320.000 km op de teller hadden gemiddeld nog meer dan 85% capaciteit over. https://insideevs.com/new...ery-capacity-degradation/

En dit waren dan de oudere jaargangen die veel km hebben gereden, terwijl de batterijen etc nog altijd beter worden.

Hyundai heeft nog minder data over zo'n lange periode, maar de dealer noemde 1% per jaar als richtgetal. Ook kunnen defecte modules makkelijk worden vervangen, dus hoeft niet per se de hele batterij te worden vervangen bij een probleem.

Ik denk dat het batterij vervangen issue vooral is ingegeven uit slechte ervaringen met ongekoelde/onverwarmde batterijen in de LEAF. Die gingen echt veel harder achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
BenOnderweg schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:21:
Hey guys, misschien een brutale vraag maar ik ben niet zo'n goede onderhandelaar: hoeveel korting hebben jullie kunnen bedingen of welke onderdelen hebben jullie los kunnen krijgen?

Alvast bedankt.
gezien de huidige tekorten en levertijden....verwacht niet te veel of niks als korting te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Markprinsen schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:28:
[...]

gezien de huidige tekorten en levertijden....verwacht niet te veel of niks als korting te kunnen krijgen.
Heb je wat in te ruilen ? Daar is nog veel mee te winnen bij verschillende dealers. Ik had een inruilverschil van bijna 100% tussen de dealers. De i5 prijs was fixed.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
BobDeRooy schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:24:
[...]

Super makkelijk dat Ottocast: easy installeren en erg snelle interface.
Eindelijk wireless carplay in de I5, bedankt voor deze accessoire tip van een van de jullie!
de mijne is door een fout van DHL weer op de weg terug naar HongKong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Alvast bedankt.
Nul niks nakkes nada.

U mag blij zijn dat u er 1 kunt bestellen en dan geven we ook een sjit inruilprijs voor uw oude auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast bedankt.
Bij de Ioniq 5 viel niet veel te onderhandelen. Ik had bij de ID.4 wel een paar procent korting uitonderhandeld.

Vraag gewoon offertes aan bij twee dealers uit een andere groep en begin dan de verschillen in bijv inruilwaarde uit te vergroten. In een paar keer heen en weer heb je misschien een voordeeltje eruit kunnen persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Bedankt voor de snelle antwoorden hier! Heb nu ook bij Skoda een testrit gepland staan op dinsdag. Merk dat de verkopers bij beide dealers erg gretig zijn dus misschien kan ik ze wat tegen elkaar uitspelen. Zo op papier gaat mijn voorkeur uit naar de Ioniq, maar erg nieuwsgierig hoe ze in het echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online

Alvast bedankt.
In België:
12% (enkel via renting), gratis type 2 laadkabel en dakdragers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024

Alvast bedankt.
Nul komma nul korting
Maar ook geen toeslag _/-\o_
Niets ingeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 09:45
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de I5 dacht dat ik een 1 richting weg inrij en aangeeft dat ik moet keren. Hebben meer mensen hier last van?
PollenR schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:52:
Goeiemorgen,

Sinds enige weken heb ik af en toe het probleem dat de klok van de auto de verkeerde tijd aangeeft. De tijd is heel willekeurig, dus geen andere tijdzone. Mijn klok staat ingesteld op gps tijd. Als dit is, geeft de kaart echter prima de goede positie aan, dus de gps werkt dan gewoon. O ja, en de datum is ook fout.

Resetten van het systeem, of gewoon afwachten lost het probleem op. Herkend iemand dit probleem en hebben jullie dan al iets van een oplossing gehoord via de dealer?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Al meerdere keren voorbij gekomen op het forum. Even afwachten, komt vanzelf weer goed.

[ Voor 6% gewijzigd door amw82 op 02-04-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
amw82 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:44:
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de I5 dacht dat ik een 1 richting weg inrij en aangeeft dat ik moet keren. Hebben meer mensen hier last van?

[...]
Ja best vaak. In ieder geval vaker dan navigatiesystemen van voorgaande merken. Nu ik er dieper over nadenk heb ik dit bij voorgaande merken nooit meegemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door MeelezerT op 02-04-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelwegkat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 09:01

snelwegkat

..... plat

Hallo, ik overweeg ook de aankoop van een Ioniq 5 of soortgelijke wagen.

Een van de dingen die de dame bij de proefrit opviel was de grootte van de kofferbak. We komen uit een stationwagon (Ford Mondeo) en hebben daar achterin veel ruimte die we met de familie op zich wel gebruiken, die van de Ioniq 5 is wat kleiner.

Nu zagen we dat er onder de vloer van de kofferbak een flinke Bose subwoofer aanwezig is; de verkoper gaf ook aan dat de style versie die subwoofer niet heeft. Rijdt iemand een style en zou die eens een foto kunnen maken van de kofferbak van die versie (met dus meer ruimte in de kofferbak)?
En heeft iemand ervaring met het verwijderen van de subwoofer?

Bij voorbaat dank!
_/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door snelwegkat op 02-04-2022 17:16 . Reden: typo weggehaald ]

PC, DIY NAS, Ender3v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:04
PollenR schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:55:
Nog een vraag. De piep van de motor tijdens het rijden lijkt steeds erger te worden. Herkend iemand dit ook? Al met de dealer gesproken en iets van een uitkomst. Mijn dealer gaf helemaal in het begin aan dat hij wist dat bij een AWD al een keer een motor vervangen werd. Nu zwijgen ze hoierover en komen argumenten als afwachten wat Hyundai NL zegt, radio aanzetten, het hoort er een beetje bij en we kunnen wel een nieuwe motor steken, maar waarschijnlijk blijft het probleem.
Ik heb wel dat de piep nu aanwezig is rond de 100km tijdens het accelereren, constante snelheid hoor ik niets. Eerste hoorde ik geen piep, dus ja hij is erger geworden bij mij. Woensdag ben ik toch bij de dealer dus dan dit ook maar even melden.

Daarnaast had ik vanmiddag dat het systeem spontaan resetten en of ik een profiel wilde aanmaken. Dat geskipt want ik niets weg (de rit dus met default settings gereden; verschrikkelijk) nu ben ik dus een profiel kwijt, als ik een backup wil terug plaatsen vanuit de bleulink app krijg ik een melding dat er account link met het voertuig vereist is. In de auto heb ik dus nu wel het profiel van mijn vrouw en user2.....geen idee hoe ik dus mijn profiel weer terug kan zetten IPV user 2. Denk dat dit ook een puntje voor woensdag bij de dealer wordt.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:49
Herken het inderdaad. Hoge pieptoon bij voornamelijk snelweg snelheden.
Heb wel gemerkt dat toen ik de demo van de dealer als leenauto had dat de pieptoon ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Tiggy80 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:35:
[...]
Daarnaast had ik vanmiddag dat het systeem spontaan resetten en of ik een profiel wilde aanmaken. Dat geskipt want ik niets weg (de rit dus met default settings gereden; verschrikkelijk) nu ben ik dus een profiel kwijt, als ik een backup wil terug plaatsen vanuit de bleulink app krijg ik een melding dat er account link met het voertuig vereist is. In de auto heb ik dus nu wel het profiel van mijn vrouw en user2.....geen idee hoe ik dus mijn profiel weer terug kan zetten IPV user 2. Denk dat dit ook een puntje voor woensdag bij de dealer wordt.
Had ik ook gister nadat hij van de dealer terugkwam (ik heb maar 1 profiel, die was weg), aangezien ze de complete infotainment losgekoppeld hadden en die dus gereset was.

Echter bluelink werkte nog wel (afsluiten, airco aan etc). Op een gegeven moment kwam daar de vraag of ik weer wilde koppelen met profiel (precieze melding weet ik niet en ook niet meer wat ik precies deed). Dit gedaan en toen kon ik backup terugzetten.

Edit, ik denk dat het bij instellingen bestuurders profiel was... Niet zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door amw82 op 02-04-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
amw82 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:03:
[...]

Had ik ook gister nadat hij van de dealer terugkwam (ik heb maar 1 profiel, die was weg), aangezien ze de complete infotainment losgekoppeld hadden en die dus gereset was.

Echter bluelink werkte nog wel (afsluiten, airco aan etc). Op een gegeven moment kwam daar de vraag of ik weer wilde koppelen met profiel (precieze melding weet ik niet en ook niet meer wat ik precies deed). Dit gedaan en toen kon ik backup terugzetten.

Edit, ik denk dat het bij instellingen bestuurders profiel was... Niet zeker.
Resetknop je heb ik ook gebruikt na de rit, maar dat haalde niets uit helaas. De remote functies in de app werken idd nog wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Tiggy80 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:36:
[...]

Resetknop je heb ik ook gebruikt na de rit, maar dat haalde niets uit helaas. De remote functies in de app werken idd nog wel gewoon
Ergens in de app kan je dan profiel weer koppelen en daarna de backup terugzetten (iig dat kon ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20
2 weken geleden voor mijn vrouw een IONIQ5 gekocht (Zwart). Gekocht bij de Dealer die via Duitsland aan 2 voorraad modellen kon komen. Al met al vinden wij het een fijne auto. Mijn vrouw had eerst een BMW X3 en ondanks dat het interieur iets minder chique is, valt het niet tegen. Veel praktische ruimte.

Ondanks geadverteerd als een Style + WP zitten er toch meer opties op, o.a. stoel + stuur verwarming. Zijn de pakketten in Duitsland dan anders? De catalogus waarde bij het RDW is ook anders dan je zou verwachten bij een Style + WP. Deze is een stuk hoger.

Weet iemand hoe de catalogus waarde wordt bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

c0sje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:20:
2 weken geleden voor mijn vrouw een IONIQ5 gekocht (Zwart). Gekocht bij de Dealer die via Duitsland aan 2 voorraad modellen kon komen. Al met al vinden wij het een fijne auto. Mijn vrouw had eerst een BMW X3 en ondanks dat het interieur iets minder chique is, valt het niet tegen. Veel praktische ruimte.

Ondanks geadverteerd als een Style + WP zitten er toch meer opties op, o.a. stoel + stuur verwarming. Zijn de pakketten in Duitsland dan anders? De catalogus waarde bij het RDW is ook anders dan je zou verwachten bij een Style + WP. Deze is een stuk hoger.

De catalogus waarde kun je via de rdw terugvinden.

https://ovi.rdw.nl/

Kenteken invoeren en dan tabblad Fiscaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20
de meester01 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:53:
[...]

De catalogus waarde kun je via de rdw terugvinden.

https://ovi.rdw.nl/

Kenteken invoeren en dan tabblad Fiscaal
Ik bedoel te zeggen: dat bedrag wat daar staat, wie of wat voert dit op? Want het bedrag wat daar staat is een stuk hoger dan de prijs die ik ervoor heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

c0sje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:10:
[...]

Ik bedoel te zeggen: dat bedrag wat daar staat, wie of wat voert dit op? Want het bedrag wat daar staat is een stuk hoger dan de prijs die ik ervoor heb betaald.
Degene die de auto importeert ws en anders de rdw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
c0sje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:10:
[...]

Daarom heet het “catalogus waarde” en niet de “wat ik er voor betaalde waarde”. Zoiets als de adviesprijs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:57
Hoi Iedereen,

De afgelopen maand heb ik helaas me Ioniq 5 project 45 moeten missen. Het voertuig had een instabiel laadprobleem (resulterend in een aardlek kortsluiting na het laten), niet te herkennen voor een lange tijd bij de dealer. Tot dat check ev systems waarschuwing tevoorschijn raakte. Waarna een onderdeel die het laden aanstuurt vervangen moest worden. Alhoewel het lijkt er op dat het probleem verholpen is en de communicatie van Huyndai nederland zeer treurig is via de Dealer. Houd het voertuig geen trips meer bij in de app.

In combinatie met tronity gebruik ik deze functie om prive/zakelijke ritten te onderscheiden.

Iemand een tip om dit te herstellen?
Bluelink resetten/herlinken lijkt helaas niet te helpen.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
bilgy_no1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:09:
[...]

wowsers... hoe behoudend kun je zijn...

[...]

Ik ben precies zo in december naar de Franse Alpen gereden en dat werkte prima. Nu had ik in Frankrijk weinig andere keuze dan Ionity, dus dat maakte het plannen ook wel erg makkelijk...

Deze maand met een Tesla Model S uit 2018 naar Oostenrijk en mijn maat zat wel continu te herberekenen wat de beste volgende Supercharger zou zijn. Door de laadcurve van die wat oudere Tesla heeft het daarmee vooral zin om vanaf 5-10% te laden tot liever maximaal 60% en relatief korte etappes aan te houden.

Voor de grap de Ioniq 5 ingevuld in ABRP op dezelfde route en dat zou twee uur sneller zijn geweest... OK misschien iets minder, omdat de auto sneller oplaadt dan je kunt eten...

OK de Model Y zou nog een half uur sneller zijn. Om maar aan te geven hoe snel die auto's nu beter worden.
Goed nieuws, er komen meer oases in de laad woestijn die Noord-Frankrijk heet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPJ-QEnexB_i9YlWvAp-kWGn9UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBNL4p8QDrFjfEcuX3WLjt2x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Het trillen wordt gewoon een feature!

"Hyundai wil de elektrische auto daarom meer laten voelen als een auto met een verbrandingsmotor. Niet alleen moet hij geluid maken, maar hij moet ook trillen. Als een auto sneller gaat rijden, moet hij meer gaan vibreren."

https://www.dagelijksauto...yundai-laat-evs-vibreren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Zucht…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H_I5
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-04-2022
Erg grappig, tot je er een hebt die echt vreselijk trilt. Heb nieuwe banden gehad, maar het trillen is nog net zo erg. Echt een nachtmerrie deze auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
snelwegkat schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:12:

Een van de dingen die de dame bij de proefrit opviel was de grootte van de kofferbak. We komen uit een stationwagon (Ford Mondeo) en hebben daar achterin veel ruimte die we met de familie op zich wel gebruiken, die van de Ioniq 5 is wat kleiner.

Nu zagen we dat er onder de vloer van de kofferbak een flinke Bose subwoofer aanwezig is; de verkoper gaf ook aan dat de style versie die subwoofer niet heeft. Rijdt iemand een style en zou die eens een foto kunnen maken van de kofferbak van die versie (met dus meer ruimte in de kofferbak)?

Bij voorbaat dank!
_/-\o_
Ik rij de Style. Wij hadden hiervoor een Peugeot 307 Station met flinke kofferbak. Een foto van de verdiepte laadvloer kan ik later vandaag wel even maken.

Een volgeladen achterbak met de stoelen iets naar voren heb ik alvast voor je (4 grote koffers en wat schoenentassen, skistokken en andere losse rommel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmbD9SQYNRDgjdH3B3QpCj2HfN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssXYd2PVxhOrsZu7uGCPkftK.jpg?f=fotoalbum_large

En om de bagageruimte met een volgeladen auto incl hele achterbank bezet op te vangen hebben we een Trekhaakkoffer gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvWRHUuMN5NjeLvMRmEomchtbC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY3N2W0qBemaTe5h3bLET61c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Is Bluelink down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Nee, hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Eindelijk wireless carplay in de I5, bedankt voor deze accessoire tip van een van de jullie!
Met mijn iPhone 11 gaat het prima maar omdat mijn vrouw in haar oneindige eigenwijsheid (icm warsheid van veranderingen) zo'n oud Sony android lijk blijft gebruiken (Android 9 oid) kaapt de dongle de Bluetooth en kan ze niet meer hands-free bellen als de dongle erin zit.... :( :(

Oh ja: en gierigheid. €250 voor een telefoontje is al toppie van de ijsberg >:)
Ter indicatie: ze neemt 2,5 x modaal mee naar huis 8)

Zo, dat is er uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-08 16:57

tsk

Weet iemand toevallig hoe je de snelheidswaarschuwingen kunt aanpassen bij trajectcontroles?
Ik heb dagelijks een trajectcontrole op mijn route maar zodra ik op de snelheidsmeter 1km harder rij (o.a. bij een viaduct naar beneden) dan krijg ik om de seconde een waarschuwingsgeluid. Voordat ik de laatste navigatieupdates draaide gebeurde dat pas bij een aantal km overschrijding.
Ik heb geprobeerd om dit in te stellen bij Bestuurdershulp - Snelheidslimiet, maar als ik daar +5 km afwijking (of meer) instel dan maakt dat geen verschil. Sterker nog: als ik die waarschuwingen op Uit zet (normaal heb ik die op "waarschuwing snelheidslimiet") dan blijft het gepingel nog steeds. Daarom denk ik dat het in de navigatie zit en niet in de auto instellingen maar ik kan niets vinden in de handleiding.

Nog veel irritanter trouwens: eens per week denkt de navigatie dat het op die autoweg maar 60km/u is ipv 100 km/u. En dan wordt je helemaal gek van het gepingel terwijl je wel gewoon altijd 100 km/u mag. Dus tijdelijk die waarschuwingen uit kunnen zetten zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelwegkat

snelwegkat

..... plat

GoodPeople schreef op zondag 3 april 2022 @ 07:42:
[...]

Ik rij de Style. Wij hadden hiervoor een Peugeot 307 Station met flinke kofferbak. Een foto van de verdiepte laadvloer kan ik later vandaag wel even maken.

Een volgeladen achterbak met de stoelen iets naar voren heb ik alvast voor je (4 grote koffers en wat schoenentassen, skistokken en andere losse rommel.

... foto kofferbak ...

En om de bagageruimte met een volgeladen auto incl hele achterbank bezet op te vangen hebben we een Trekhaakkoffer gekocht:

.. foto Trekhaakkoffer ..
Dank voor de foto's, daar heb ik wat aan.
Het ziet eruit alsof er een hoop in gaat. De bak op de trekhaak leek me ook een goede optie, goed om hiervan een voorbeeld te zien (snowboard en ski's, yey!). Klein vraagje, volle achterbank, is dat 2 of 3 personen?

PC, DIY NAS, Ender3v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Werkt inmiddels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
Weet iemand of het mogelijk is om het opladen te starten zonder de app te gebruiken? De app geeft allerhande netwerk fouten, en er staat een oplaadschema geactiveerd, dus de auto staat vrolijk te wachten aan de laadpaal maar laadt niet op.
Ik kan in de handleiding niet vinden of je ergens in het menu hem handmatig kan laten starten. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 14:10
Wij hebben een Hyundai Kona Electric en maakte daarin dezelfde observatie. Bij ons begint de pieptoon bij ca. 50 en gaat weg bij 105/106 km/h. Tegenwoordig staat op de snelweg daarom de CC altijd op 106-108km/h. Zou dit voor de IONIQ 5 ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:50
emcore schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:50:
Weet iemand of het mogelijk is om het opladen te starten zonder de app te gebruiken? De app geeft allerhande netwerk fouten, en er staat een oplaadschema geactiveerd, dus de auto staat vrolijk te wachten aan de laadpaal maar laadt niet op.
Ik kan in de handleiding niet vinden of je ergens in het menu hem handmatig kan laten starten. Iemand enig idee?
Als ik me niet vergis / goed gelezen heb kun je het laden starten met de knop achter de laadklep. Ik heb geen IONIQ 5, dus mocht ik het fout hebben: mijn excuses. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 21:21
de meester01 schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:48:
[...]

Met mijn iPhone 11 gaat het prima maar omdat mijn vrouw in haar oneindige eigenwijsheid (icm warsheid van veranderingen) zo'n oud Sony android lijk blijft gebruiken (Android 9 oid) kaapt de dongle de Bluetooth en kan ze niet meer hands-free bellen als de dongle erin zit.... :( :(

Oh ja: en gierigheid. €250 voor een telefoontje is al toppie van de ijsberg >:)
Ter indicatie: ze neemt 2,5 x modaal mee naar huis 8)

Zo, dat is er uit 8)7
Mijn vriendin gebruikt een Sony Xperia XZ1 compact en dat werkt perfect. Zelfs beter dan mijn Mi 11 of Iphone 11. Zij krijgt namelijk in de zijkant de playlist van de muziek te zien terwijl dat op de andere mobiels er niet voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 21:21
Franciesco schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:13:
[...]

Als ik me niet vergis / goed gelezen heb kun je het laden starten met de knop achter de laadklep. Ik heb geen IONIQ 5, dus mocht ik het fout hebben: mijn excuses. ;)
Helaas zit daar alleen een knop om het deksel te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
emcore schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:50:
Volgens de Nederlandse Handleiding pagina 31 (1-26):
Als er een laadprocedure is gepland en de AC-lader of draagbare lader (ICCB: In-Cable Control Box) is aangesloten, gaat het controlelampje ongeveer 3 minuten van het eerste tot het laatste niveau knipperen om aan te geven dat er een laadprocedure is gepland.
en
Als er een laadprocedure is gepland, begint het laden niet direct als de AC-lader of de draagbare lader (ICCB: In-Cable Control Box) wordt aangesloten. Wanneer direct opladen nodig is, drukt u 2 seconden op de openingsknop van de laadklep op de smart key of deactiveert u de geplande laadinstelling met het infotainmentsysteem of de Blue Link- applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:50
ditbenikecht schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:24:
[...]

Helaas zit daar alleen een knop om het deksel te sluiten.
Ok, bij de EV6 zitten er twee knoppen. Fout gedacht van mij dat de IONIQ 5 dat ook zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
ZuinigeRijder schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:36:
[...]

Volgens de Nederlandse Handleiding pagina 31 (1-26):

[...]

en

[...]
Super, bedankt! Goed om te weten dat er toch een handmatige manier is om het laden te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bij voorbaat dank!
_/-\o_
Hier mijn eerdere observaties obv een Megane Station: bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ditbenikecht schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:22:
[...]

Mijn vriendin gebruikt een Sony Xperia XZ1 compact en dat werkt perfect. Zelfs beter dan mijn Mi 11 of Iphone 11. Zij krijgt namelijk in de zijkant de playlist van de muziek te zien terwijl dat op de andere mobiels er niet voor komt.
Diezelfde Xperia Z1 compact krijgt hier geen verbinding meer met de auto via BT als de Ottocast U2-X ingeplugd is. Het ding ontregeld alles.

Maar goed nieuws: ze gaat 14 dagen mijn backup iphone 6 proberen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Bij voorbaat dank!
_/-\o_
Zie deze review vanaf 03:00m. YouTube: 2022 Hyundai iONIQ 5 4K POV 58 KWh 170 hp - NO SPEED LIMIT
Dat hele bodem luik kan er in zijn geheel uit voor extra ruimte.
Het gemis aan Bose speakers is nihil, het geluid van de standaard speakers is heel ok. Ben overigens ook geen fan van die Bose base heavy setup.
Ik ga zelf ook de Ionic 5 Style bestellen (lease)

[ Voor 12% gewijzigd door Cozm0 op 03-04-2022 21:48 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelwegkat

snelwegkat

..... plat

Duidelijk verhaal, had ik gemist. Dank!

PC, DIY NAS, Ender3v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelwegkat

snelwegkat

..... plat

Cozm0 schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:46:
[...]

Zie deze review vanaf 03:00m. YouTube: 2022 Hyundai iONIQ 5 4K POV 58 KWh 170 hp - NO SPEED LIMIT
Dat hele bodem luik kan er in zijn geheel uit voor extra ruimte.
Dat was de vraag inderdaad. Alle tests worden gedaan met Lounge versies en een enkele connect+ maar ik kom niets tegen waar er geen bult onder de vloer zit. Dit was de eerste.
Het gemis aan Bose speakers is nihil, het geluid van de standaard speakers is heel ok. Ben overigens ook geen fan van die Bose base heavy setup.
Ik ga zelf ook de Ionic 5 Style bestellen (lease)
Goede info, dank! Twijfelde aan het los (laten?) koppelen van de subwoofer of een versie helemaal zonder. Met een stille auto wordt ok geluid wel belangrijk...

PC, DIY NAS, Ender3v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

snelwegkat schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:13:
[...]
Goede info, dank! Twijfelde aan het los (laten?) koppelen van de subwoofer of een versie helemaal zonder. Met een stille auto wordt ok geluid wel belangrijk...
Ik kies bewust voor de basic Style versie, heb de auto afgelopen zaterdag live gezien, in gezeten, geluid getest, kofferbak bekeken, etc
De proefrit was in de 300PK AWD, leuk maar onbetaalbaar (ivm bijtelling)
De Style is super compleet en heeft alle belangrijke opties standaard (adaptive cruise control, achteruit rij camera, Blue Link) Standaard speakers zijn echt heel behoorlijk, beter dan een Bose set zonder subwoofer gok ik :D
De meerwaarde qua luxe zit pas bij de Connect+ ivm de faux lederen stoelen en HUD. Die is alleen ver buiten mijn leasebudget.
Dat V2L zie ik als een gimmic, leuk voor op de camping maar verder voegt het niets toe. Volgende generatie EV's gaan V2 Grid doen, das dan wel weer interessant.
De Bose set en ambient lighting set van de one level up Connect versie zie ik niet als een waardevolle toevoeging.

[ Voor 2% gewijzigd door Cozm0 op 04-04-2022 08:54 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Cozm0 schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:38:
[...]

Ik kies bewust voor de basic Style versie, heb de auto afgelopen zaterdag live gezien, in gezeten, geluid getest, kofferbak bekeken, etc
De Style is super compleet en heeft alle belangrijke opties standaard (adaptive cruise control, achteruit rij camera, verwarmd stuur en stoelen, Blue Link) Standaard speakers zijn echt heel behoorlijk, beter dan een Bose set zonder subwoofer gok ik :D
De meerwaarde qua luxe zit pas bij de Connect+ ivm de faux lederen stoelen en HUD. Die is alleen ver buiten mijn leasebudget.
Dat V2L zie ik als een gimmic, leuk voor op de camping maar verder voegt het niets toe. Volgende generatie EV's gaan V2 Grid doen, das dan wel weer interessant.
De Bose set en ambient lighting set van de one level up Connect versie zie ik niet als een waardevolle toevoeging.
Mijn Style heeft geen standaard stoel- en stuurverwarming.
Die subwoofer zit er gelukkig niet in, dat scheelt heel veel ruimte idd.
Wat ik het meest mis in de Style zijn parkeersensoren aan de voorzijde :(
Voor de rest een prima complete auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

PeMo1965 schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:51:
[...]
Mijn Style heeft geen standaard stoel- en stuurverwarming.
Die subwoofer zit er gelukkig niet in, dat scheelt heel veel ruimte idd.
Wat ik het meest mis in de Style zijn parkeersensoren aan de voorzijde :(
Voor de rest een prima complete auto.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het verwarmde stuur+stoelen uit een filmpje van YT, versies kunnen nogal verschillen in andere landen. Was ook een nice to have, zeker geen dealbreaker. Parkeer sensoren aan de voorkant mis ik persoonlijk niet, achteruitrij camera is wel een must have. Het verschil in $$ tussen de Style en de Connect is nogal fors voor wat je er extra voor krijgt.

Nu we hier toch zijn: wat is de real life ervaring met de range van de 58 kWh versie? Vrijwel alle reviews gaan over de long range 72 kWh
In 2023 met battery thermal pre-conditioning ahead of fast charging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Cozm0 schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:38:
[...]

De Style is super compleet en heeft alle belangrijke opties standaard (adaptive cruise control, achteruit rij camera, Blue Link) Standaard speakers zijn echt heel behoorlijk, beter dan een Bose set zonder subwoofer gok ik :D
Faux leer? De folder zegt echt leder.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

-CJ schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:28:
[...]
Faux leer? De folder zegt echt leder.
Oh ik dacht dat alles tegenwoordig van dat vegan leer was, heb even gegoogled maar krijg het niet 100% duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cozm0 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:25:
[...]

Oh ik dacht dat alles tegenwoordig van dan vegan leer was, heb even gegoogled maar krijg het niet 100% duidelijk.
In Europa wordt echt leer gebruikt, in de VS hebben ze kunstleer. Zo zijn er meer kleine verschillen. De VS krijgen bijv. geen lade, maar een traditioneel handschoenenvak. De frunk lijkt in alle versies (ook RWD) de kleine variant.

[ Voor 21% gewijzigd door bilgy_no1 op 04-04-2022 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cozm0 schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:00:
[...]

Nu we hier toch zijn: wat is de real life ervaring met de range van de 58 kWh versie? Vrijwel alle reviews gaan over de long range 72 kWh
Er zijn wel wat mensen die er ervaring mee hebben, maar je kunt het zelf ook uitrekenen. Bijvoorbeeld in een 'worst case' scenario: winter, koud weer, wind, nat wegdek, met 130 km/h op de snelweg. Dan komt je verbruik misschien op 300-320 Wh/km. Dan houd je met de 58 kWh batterij zo'n 180-190 km bereik over.

Als je dan een lange rit maakt, bijvoorbeeld naar de wintersport, kun je etappes maken van maximaal 150 km (als je laadt tussen 10-90% van de batterij, oftewel 80% van de batterij). En dan tussen iedere stop 25-30 minuten laden. Dan wordt een rit naar bijv. de Franse Alpen wel erg lang, zeker omdat de afstand tussen de snelweglaadpunten in sommige delen nog best groot is. Dan moet je waarschijnlijk langzamer gaan rijden om het volgende laadpunt te kunnen halen.

Ik zie dit zogezegd wel echt als een 'worst case scenario'. En zelfs als dit zich 1x per jaar voordoet is het misschien nog wel te pruimen. De wintersportreis 1x per jaar kost je dan een paar uur langer dan je gewend bent, dus dat is ook wel te overzien. In de zomer zal het verbruik alweer veel lager zijn (bijv. 240-250 Wh/km bij 130 km/h en droog/rustig en relatief warm weer) met een bereik van 230-250 km en dus etappes van 200 km.

Als je de rest van het jaar (bijna) alles kunt doen op 1 batterij en thuisladen of in de straat, dan zou de 58 kWh batterij wel kunnen werken. Als je echt veel en lang onderweg bent zou de 73 kWh (of in 2023 de 77 kWh batterij) de betere optie zijn.

Verder: als je koopt kun je rekening houden met eventueel verlies aan capaciteit van de batterij, restwaarde (grotere batterij waarschijnlijk meer gewild). Als je leaset is dat uiteraard minder relevant (behalve als je veel kilometers maakt zou het bereik in het laatste jaar nog wat krapper kunnen zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
[...]

Ik heb een 58 kWh met WP. Voor mij is de range voor dagelijks gebruik meer dan genoeg. Ik rij, binnen Nederland, zoals ik altijd heb gereden. Langste rit binnen Nederland was 230 km. Tijdens de afspraak kon ik laden en na twee uur laden alweer terug.

Langste rit naar het buitenland was maar 400 km en met één keer 25 min laden ook prima te doen. Vorig jaar reed ik, in m'n oude auto, nog 400 km in één keer bij 130 km/u. Dan was je er binnen 4 uur. Nu kostte me dat dus 5 uur. Snel rijden tijdens lange reizen is er ook niet meer bij :'( Wanneer je het bij 110 km/u houdt kom je het verst.
Het grootste probleem blijft de mogelijkheid tot snelladen. In Noord-Nederland bijvoorbeeld zijn de snelladers enorm schaars. Verder heb ik in het buitenland nog geen ervaring verder richting het zuiden.

De vakantie deze zomer zal in etappes richting Italië zijn. Heel andere manier van reizen.

Voor dagelijks gebruik is er voor mij dus weinig veranderd. Ik kan thuis laden, dat scheelt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom783
  • Laatst online: 16-03-2024
Is hier iemand die weet hoe je de service reminder reset van de Ioniq 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tom783 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:32:
Is hier iemand die weet hoe je de service reminder reset van de Ioniq 5?
Zie Sangl video.....op 54:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom783
  • Laatst online: 16-03-2024
Super. Bedankt voor het opzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:12
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het verwarmde stuur+stoelen uit een filmpje van YT, versies kunnen nogal verschillen in andere landen. Was ook een nice to have, zeker geen dealbreaker. Parkeer sensoren aan de voorkant mis ik persoonlijk niet, achteruitrij camera is wel een must have. Het verschil in $$ tussen de Style en de Connect is nogal fors voor wat je er extra voor krijgt.

Als er iets is wat ik elke rit gebruik is het wel de stuur- en stoelverwarming. _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Perseus schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:37:
[...]

Wij hebben een Hyundai Kona Electric en maakte daarin dezelfde observatie. Bij ons begint de pieptoon bij ca. 50 en gaat weg bij 105/106 km/h. Tegenwoordig staat op de snelweg daarom de CC altijd op 106-108km/h. Zou dit voor de IONIQ 5 ook werken?
Bij de Ioniq begint het rond de 95 en wordt dan erger. Ik woon aan de Duitse grens, ik zal eens kijken of het voor de 185 ophoudt >:)

Maar zonder gein, het is dus een relatief bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Stephan_haarlem schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:
[...]

Herken het inderdaad. Hoge pieptoon bij voornamelijk snelweg snelheden.
Heb wel gemerkt dat toen ik de demo van de dealer als leenauto had dat de pieptoon ook had.
Ik heb dat destijds niet gehoord, maar ben alleen maar een heel klein stukje over de snelweg gereden. De dealer gaf zelf wel aan dat hun demo het ook had…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDeRooy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
Deze interessante video is op 1 april gepubliceerd, is het echt zuiniger om met een kleine heater je interieur te verwarmen?
https://youtu.be/EM-MX88vkME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDeRooy
[...]

Toch nog een klein nadeel: nu heb ik de auto aan de lader en dicht bij het huis, dan schakelt de iPhone vaak naar de Carplay wifi ipv mijn thuis wifi.

Iemand een truc of tip om bij een bepaalde focus een bepaalde voorkeur wifi te configureren? Of kan zo iets niet in iOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
BobDeRooy schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:51:
[...]

Toch nog een klein nadeel: nu heb ik de auto aan de lader en dicht bij het huis, dan schakelt de iPhone vaak naar de Carplay wifi ipv mijn thuis wifi.

Iemand een truc of tip om bij een bepaalde focus een bepaalde voorkeur wifi te configureren? Of kan zo iets niet in iOS?
Je huis-WiFi laten vergeten (ga naar WiFi-netwerken, tik op blauwe i en dan netwerk vergeten) en opnieuw verbinden, dan staat je thuis-WiFi weer bovenaan prioriteitenlijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobDeRooy
lackaday schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:20:
[...]
Je huis-WiFi laten vergeten (ga naar WiFi-netwerken, tik op blauwe i en dan netwerk vergeten) en opnieuw verbinden, dan staat je thuis-WiFi weer bovenaan prioriteitenlijst.
Super bedankt, deze truc lijkt te werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
c0sje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:20:

Zou je kunnen delen via welke dealer je uit Duitsland hebt geïmporteerd? Lijkt me ook interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Zorgelijk en heel vervelend.
Het thuisladen start niet. Al drie keer op een rij. Gepland laden in de app is actief, de starttijd staat goed, maar er gebeurt niets. Ik moet ernaar toe, stekker eruit en weer erin, en dan start het laden wel. Ik denk dat ik dat geplande laden er maar uit ga gooien.
Het resultaat was wel bevredigend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4ME6YPqTTdNtiu7Tl0ytHMleYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeJyYKkVsHATse2arIvfg6Zs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

MicheldeGoey schreef op woensdag 6 april 2022 @ 05:26:
Het thuisladen start niet. Al drie keer op een rij. Gepland laden in de app is actief, de starttijd staat goed, maar er gebeurt niets. Ik moet ernaar toe, stekker eruit en weer erin, en dan start het laden wel. Ik denk dat ik dat geplande laden er maar uit ga gooien.
[Afbeelding]
laadstatus: "wachten op schema" ? Dat lijkt me dan toch niet in de haak?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:10:
[...]

laadstatus: "wachten op schema" ? Dat lijkt me dan toch niet in de haak?
Die melding staat er als het doel percentage bereikt is of als er nog buiten het schema een laadkabel is aangesloten, deze melding opzich is dus niet raar. Wel raar dat de auto binnen het schema niet laad. Is het schema nog wel actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
MicheldeGoey schreef op woensdag 6 april 2022 @ 05:26:
[Afbeelding]
Bij mij heeft gepland laden nog nooit gewerkt. In plaats daarvan wordt het schema van de wallbox thuislader gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

McRizzo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:27:
[...]

Bij mij heeft gepland laden nog nooit gewerkt. In plaats daarvan wordt het schema van de wallbox thuislader gebruikt.
Ik heb ook een Wallbox, maar ik moet voortdurend opnieuw een "Lader toevoegen", zo vaak dat ik dat maar heb opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
MicheldeGoey schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:29:
[...]

Ik heb ook een Wallbox, maar ik moet voortdurend opnieuw een "Lader toevoegen", zo vaak dat ik dat maar heb opgegeven.
Helemaal geen schema kunnen instellen is wel vervelend. Ik heb een Pulsar plus, behalve dat de wifi hapert (alles met bluetooth doen) werkt dit uiteindelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

McRizzo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:32:
[...]

Helemaal geen schema kunnen instellen is wel vervelend. Ik heb een Pulsar plus, behalve dat de wifi hapert (alles met bluetooth doen) werkt dit uiteindelijk wel.
Ik heb ook de Pulsar Plus. Net ontdekt dat de app een bug heeft. Bij aanmelding met een Apple-ID kom je in een patroon terecht waarin je alleen een nieuwe lader kunt aanmelden, maar die bestaat al en vervolgens zit je vast. Aanmelden met een e-mailadres heeft dat probleem niet.
Heb een schema ingesteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 21:57
Heb ook Wallbox Pulsar Plus. Heb hem ingesteld op Eco-smart/ Full-Green. Dat betekent: alleen laden als er surplus zonnestroom naar het net geleverd dreigt te worden gaat het naar Io5.
Dat gaat verrassend goed.
Bij zonarm weer kan ik een planning toevoegen om alsnog direct te laden.
Lukt zowel met Bluetooth als meestal met WiFi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hengelo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05-2024
Allereerst enorm bedankt voor alle reeds geleverde input in dit forum gedeelte. Maakt het allemaal net wat makkelijker om een volledig begrip te verkrijgen over de IO5.
In week 8 heb ik aldus de mijne besteld en voorlopig staat week 43 als uitlevering genoteerd. Vanwege 90% afstanden van maximaal 90km per dag heb ik geopteerd voor de 58KWH Style versie in Galactic grey. Hoewel ik het forum van voor tot achter heb doorgenomen, valt het me op dat er niet tot nauwelijks real life foto's van deze kleur beschikbaar zijn...wellicht toch minder populair dan ik vooraf had gedacht/verwacht ;)

Ik lees nog even verder om alle tips & tricks goed in me op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Hengelo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:26:
Allereerst enorm bedankt voor alle reeds geleverde input in dit forum gedeelte. Maakt het allemaal net wat makkelijker om een volledig begrip te verkrijgen over de IO5.
In week 8 heb ik aldus de mijne besteld en voorlopig staat week 43 als uitlevering genoteerd. Vanwege 90% afstanden van maximaal 90km per dag heb ik geopteerd voor de 58KWH Style versie in Galactic grey. Hoewel ik het forum van voor tot achter heb doorgenomen, valt het me op dat er niet tot nauwelijks real life foto's van deze kleur beschikbaar zijn...wellicht toch minder populair dan ik vooraf had gedacht/verwacht ;)

Ik lees nog even verder om alle tips & tricks goed in me op te nemen.
Hier een in het donker (lounge versie, maar dat maakt voor de kleur niet uit) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bACtfTkfSGcf25-LCVnYP2z6bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kc4DAGLlQ3nBCGS7MrjiWodS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Kan er eigenlijk een dakkoffer op de Ionic 5? Ik zie nergens iets over roof rails.

Edit: heb iets gevonden
https://dakdragers-online...iq-5-vanaf-2021-flushbar/

Of:
https://www.thule.com/nl-...5d9e80a%7CNormaal%2520dak

[ Voor 91% gewijzigd door Cozm0 op 07-04-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Cozm0 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:36:
Kan er eigenlijk een dakkoffer op de Ionic 5? Ik zie nergens iets over roof rails.
Er is in dit forum al aantal maal over gesproken. Volgens mij is de lezing nu: wordt niet door Hyundai geleverd maar kan inmiddels wel via accessoire fabrikanten worden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 11:27

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

GoodPeople schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:40:
[...]

Er is in dit forum al aantal maal over gesproken. Volgens mij is de lezing nu: wordt niet door Hyundai geleverd maar kan inmiddels wel via accessoire fabrikanten worden aangeschaft.
Ik heb inmiddels de Thule dakdragers (Wingbar edge) aangeschaft, deze kun je eenvoudig op het dak monteren tenzij je een glazen dak hebt. Daarvoor zijn weer andere dakdragers ontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 11:27

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

amw82 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:12:
[...]

Hier een in het donker (lounge versie, maar dat maakt voor de kleur niet uit) [Afbeelding]
Ja, mooie kleur. Heb ik ook :) . Dit is de eerste keer dat ik een andere IONIQ 5 in Galactic Grey zie, dus we zijn super exclusief. Zal binnen nu en een jaar wel anders worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
amw82 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:12:
[...]

Hier een in het donker (lounge versie, maar dat maakt voor de kleur niet uit) [Afbeelding]
Dat lijkt me Cyber Grey ipv Galactic Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GoodPeople schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:40:
[...]

Nee hoor, Hyundai zelf heeft ook al een 'officiële' dakdrager in de accessoirelijst: https://hyundaizubehoer.d...dtraeger-alu-ioniq-5.html

Daarnaast zijn er inderdaad ook third party aanbieders. Er was hier eerder wat onduidelijkheid over de vraag of het voor de voetjes nog uitmaakt of je een solar/panorama dak hebt of niet. Ik geloof dat dat over Yakima ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
dvdj schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:50:
[...]

Dat lijkt me Cyber Grey ipv Galactic Grey
Toch niet. Cyber Grey is lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

bilgy_no1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:04:
[...]

Nee hoor, Hyundai zelf heeft ook al een 'officiële' dakdrager in de accessoirelijst: https://hyundaizubehoer.d...dtraeger-alu-ioniq-5.html

Daarnaast zijn er inderdaad ook third party aanbieders. Er was hier eerder wat onduidelijkheid over de vraag of het voor de voetjes nog uitmaakt of je een solar/panorama dak hebt of niet. Ik geloof dat dat over Yakima ging.
Wel geinig dat de officiele Hyundai dakdragers fors goedkoper zijn dan de 3rd party concurrentie (Yakima / Thule)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Iemand de ruitenwissers vooraan vervangen door een ander merk dan origineel hyundai? Zit inmiddels aan mn 2e set en wil een setje bosch ofzo, is gewoon troep. In vind nergens een typenummer en de lokale zaak kent geen ioniq 5..

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@tomcornet Bosch Aerotwin AR813S moeten passen volgens goingelectric.de.

[ Voor 32% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

tomcornet schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:30:
Iemand de ruitenwissers vooraan vervangen door een ander merk dan origineel hyundai? Zit inmiddels aan mn 2e set en wil een setje bosch ofzo, is gewoon troep. In vind nergens een typenummer en de lokale zaak kent geen ioniq 5..
Ja, Bosch Aerotwin. Minder geruis, prima wissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
Bij mij werkt de automatisch stand van de ruitenwisser niet meer. Sinds minimaal een week. Nu het weer regent merk ik het pas. In stand 1en 2 werkt de ruiterwisser wel. Lijkt dus een sensor probleem. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hein66 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:17:
Bij mij werkt de automatisch stand van de ruitenwisser niet meer. Sinds minimaal een week. Nu het weer regent merk ik het pas. In stand 1en 2 werkt de ruiterwisser wel. Lijkt dus een sensor probleem. Herkent iemand dit?
Hij doet het bij mij wel maar nmm is ie het slechter gaan doen, het duurt langer voor hij start en wist te weinig voor de hoeveelheid regen.

3000Wp op 't dak

Pagina: 1 ... 89 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic