Ik wou hier toch nog even op ingaan. Ik heb geoptimaliseerd naar 'meeste kilometers (range) voor minste euro's'. Je komt dan al snel op style 73kWh + WP uit.
Ik probeer in het leven in het algemeen een beetje aan te houden dat wat je kan oplossen met gezondheid, je pas oplost met luxe als het niet meer anders kan. Oftewel zolang ik met de handjes een klep kan opendoen, hoeft het niet automatisch voor mij en de elektrische fiets komt er pas als ik niet meer de berg op kom.
De overwegingen met style t.o.v. wat anders:
- Voor mij als toch wel audioliefhebber is de standaard geluidsinstallatie echt toereikend. Het kan ongetwijfeld beter, maar daarvoor krijg je een onhandig geplaatste subwoofer terug en dat is het mij niet waard.
- Warmtewerende voorruit was handig geweest denk ik, die heeft style niet volgens het boekje. Alles wat ervoor zorgt dat er warmte in of uit de auto kan is negatief voor range, en dus had ik dit wel willen hebben.
- Parkeersensoren vóór. Oké ik ben eerlijk en ik had ze liever wel gehad maar ik ervaar dat de voorkant van de auto groter lijkt dan dat ie is, dus heb er niet echt last van. Ben al meerdere keren uitgestapt om te kijken, en dan blijkt er ruimte zat over te zijn. Parkeersensoren achter zijn mij 'te veilig', je hebt zelfs met rood nog ruimte over.
- Elektrisch verstelbare stoelen kan ik me wat bij voorstellen als regelmatige bestuurders een groot lengteverschil hebben, maar dat geldt hier niet en dan is het typisch iets waarbij ik het liever eenvoudig heb dan complex. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat in het geval van een groot verschil in lengte tussen de bestuurders anders is.
- Ik weet niet of dure uitvoeringen het wel hebben, maar een naar beneden kantelende rechterbuitenspiegel bij parkeren is wel handig, dat doet de mijne niet.
- De V2L optie, die ik dus niet heb, kan handig zijn afhankelijk wat je doet. Ik heb al sinds mensenheugenis zo'n zware Victron 230V inverter in de diverse voertuigen liggen, en nee die kan geen 3,6kW, maar dat doe je in de praktijk dan ook nooit. Laptopje, dat soort werk, en dat gaat prima. Ik sluit niet uit dat ik nog eens zo'n V2L adapter koop voor een of ander kampeerproject, maar dat schijnt dan ook gewoon te kunnen met de style. (aan de buitenzijde een adapter aansluiten zonder dat je V2L hebt aangevinkt)
Samenvattend: de auto is naar mijn mening standaard al zo luxe dat die ruimschoots voldoet. Sterker nog, wat er niet op had gehoeven voor mij:
- Geblindeerde achterruiten.
- Voor iedere beweging een piepje.
- De ronduit lachwekkende 'er zit nog iemand op de achterbank waarschuwing'.
- De irriante pop-up met akkoordverklaring
bij iedere start.
- Dual zone climate control (gebruiken we echt nooit), misschien hier handig voor de driver only zaken.
- Startknop, voegt niet zoveel toe.
- Nog een hele lijst aan dingen die ik vergeet, maar goed offtopic.