Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louieh
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-04-2022
Daan_ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Soort gelijke meldingen gehad bij het activeren. Hier was het dat ik op de grens van NL/DE woon. Schakel veel tussen de masten. Auto dacht dat hij in DE stond. Grenssteen was toch echt 2 meter verderop ;-)

Toen maar stuk je gereden waar ik zeker wist dat ik NL bereik had. En toen ging koppelen goed. En daarna geen problemen mee gehad.

Op telefoon ook geen VPN ?
Ik woon in de buurt van Amsterdam, lijkt mij ver genoeg van de grens (vooralsnog).
"Auto dacht dat hij in DE stond" kun je dat ergens zien in het systeem?
en VPN mijn telefoon is niet actief, nog andere suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
McRizzo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:18:
Is er al iemand die bij Tesla heeft geladen?Ben benieuwd of dat betrouwbaar is;)
Ik zag zo vlug niet echt reacties waarbij het is gelukt. Ik heb de Tesla 150kW snellader te Gouda geprobeerd, dat werkt. Wel onhandig dat alle markeringen in de vakken duidelijk gemaakt zijn voor auto's met de laadpoort linksachter en de kabels zijn natuurlijk vrij kort waardoor je 'tegen de richting in' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Dogmatix schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:34:
[...]

Ik zag zo vlug niet echt reacties waarbij het is gelukt. Ik heb de Tesla 150kW snellader te Gouda geprobeerd, dat werkt. Wel onhandig dat alle markeringen in de vakken duidelijk gemaakt zijn voor auto's met de laadpoort linksachter en de kabels zijn natuurlijk vrij kort waardoor je 'tegen de richting in' staat.
Dank je! Het schijnt dat de 250kw laders voor Tesla het meeste problemen geven. De laders in Gouda zijn als ik me niet vergis 150kw laders. Het staat nog mijn lijst om dat eens te proberen. Tijdens de vakantie vetrouwd bij Ionity gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Tsja, ze zijn helemaal ingericht op Tesla's. Je moet dus in het verkeerde vak staan. Bij drukte zal dit wat narrigheid bij een Tesla-rijder kunnen opleveren....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
jrk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Tsja, ze zijn helemaal ingericht op Tesla's. Je moet dus in het verkeerde vak staan. Bij drukte zal dit wat narrigheid bij een Tesla-rijder kunnen opleveren....
och, we zijn toch zo weg met onze ioniq 5's O-)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDeRooy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
Tiggy80 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:46:
[...]

jouw naam geeft het antwoord in deze helaas al 8)7 ik had ook wel gehoopt dat het zo zou werken...
Precies dat, ik snap steeds minder van de profielen versus de knoppen in de bestuurdersdeur.

De auto moet aan (dus om het stuur heen) voordat de knoppen werken, dat is ook vreemd/lastig.
Bij ons worden de stoelen nooit aangepast met die knoppen. Het info scherm meldt wel “opgeslagen” of “toegepast” maar er gebeurt niets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RTO7UdEiG7giOvwgqPDQewOKPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNliPcVUUT9P4XXBsWrJyyFw.jpg?f=fotoalbum_large
Is de software misschien verouderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
krizzziz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:54:
[...]

Wacht even. Nergens biedt Charge myHyundai € 0,29 cent per kWh aan. Dus dat ga je zowiezo niet terug vinden op je factuur.

Als je hun Flex abbo neemt dan betaal je naast een startarief van € 0,49 de prijs per kWH die de paalaanbieder je doorberekend. Als je hun EASY abbo hebt dan betaal je voor AC-laden € 0,25.
Nu ga ik even uit dat je kostemn bedoeld voor AC-laden want je spreekt over
[...]

Of bedoel je toch de kosten bij een IONITY laadpunt (DC-laden)? Want alleen als je een IONITY Premium abbo hebt dan betaal je € 0,29 per kWH. En dit wordt niet achteraf gecorrigeerd. Dus als je nu € 0,79 hebt betaald zou ik toch eens navragen bij Charge myHyundai of je wel een IONITY abbo hebt?
code:
1
nl@chargemyhyundai.com
Ik heb een flex abonnement genomen waarbij vermeld werd dat je als Hyundai ioniq 5 rijder daarbij 12 maanden gratis premium ionity krijgt met een tarief van 0,29 cent per kW. Aangezien ze 0,79 rekenen maar eens contact met ze opnemen. Was benieuwd of dit bij anderen mogelijk ook is gebeurd.

Bedankt voor jullie reacties!

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
ijssgerb schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:49:
[...]

Ik heb een flex abonnement genomen waarbij vermeld werd dat je als Hyundai ioniq 5 rijder daarbij 12 maanden gratis premium ionity krijgt met een tarief van 0,29 cent per kW. Aangezien ze 0,79 rekenen maar eens contact met ze opnemen. Was benieuwd of dit bij anderen mogelijk ook is gebeurd.

Bedankt voor jullie reacties!
Je kunt specifiek een startdatum invullen voor het premium abonnement. Heb je dit gedaan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdMhJh_9cok3UdYB9rTSAUOW5-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVenciPjFpZwBGyi4vcNjP02.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door slvans op 07-03-2022 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
BobDeRooy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Precies dat, ik snap steeds minder van de profielen versus de knoppen in de bestuurdersdeur.

De auto moet aan (dus om het stuur heen) voordat de knoppen werken, dat is ook vreemd/lastig.
Bij ons worden de stoelen nooit aangepast met die knoppen. Het info scherm meldt wel “opgeslagen” of “toegepast” maar er gebeurt niets.
[Afbeelding]
Per profiel worden de twee knoppen in de deur opgeslagen. Zodra je de stoel in de goede stand hebt staan, hou de knop 1 of 2 in de deur ingedrukt tot dat opgeslagen in het scherm staat. Oproepen stoelgeheugen doe je door kort op knop 1 of 2 te drukken.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

BobDeRooy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:46:
[...]

[Afbeelding]
Wij hebben 1 profiel en daarin hebben we beide geheugenposities in gebruik. Dus alleen beide hard buttons. Bij het openen van de deur kun je op de gewenste geheugen knop drukken en zonder dat de auto aangezet hoeft te worden werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 10:11
de meester01 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Wij hebben 1 profiel en daarin hebben we beide geheugenposities in gebruik. Dus alleen beide hard buttons. Bij het openen van de deur kun je op de gewenste geheugen knop drukken en zonder dat de auto aangezet hoeft te worden werkt het.
Hier inderdaad hetzelfde.

Vooral omdat ik 99% van de tijd in de auto rij en de instaphulp irritant vind (persoonlijke afkeer).

En 2 profielen werkte niet echt lekker toen ik dat probeerde in te stellen (heleboel zaken uit profiel 1 werden opeens overschreven door profiel 2, en het wisselen duurde te lang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobDeRooy
Bedankt voor deze tip meester01 en amw82, ik vond het wisselen van de profielen ook traag en als de deurknoppen op die manier werken, dan is t werkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
BobDeRooy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:26:
Bedankt voor deze tip meester01 en amw82, ik vond het wisselen van de profielen ook traag en als de deurknoppen op die manier werken, dan is t werkbaar
wij hebben wel 2 profielen dus, maar ook dan doen de deurknoppen het (mits je dus onder beide profielen de knoppen hebt geconfigureerd.)

de profielen wisselen wel langzaam idd, maar ik vind het systeem sowieso vrij traag opstarten (zeker als het koud is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
slvans schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Je kunt specifiek een startdatum invullen voor het premium abonnement. Heb je dit gedaan?[Afbeelding]
Mijn Easy contract staat op actief en heb de laadpas ook reeds ontvangen.

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ijssgerb schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:13:
[...]

Mijn flex contract staat op actief en heb de laadpas ook reeds ontvangen.
Heb je ook bij het aangaan van het flex contract aangevinkt dat je het gratis IONITY abonnement wilde? En daarna je VIN nummer moeten invullen? Ik krijg maandelijks een factuur, ook als ik niet geladen heb. De factuur is dan 0 euro, met de 10.92 korting erop voor het IONITY abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 06:53:
[...]

Heb je ook bij het aangaan van het flex contract aangevinkt dat je het gratis IONITY abonnement wilde? En daarna je VIN nummer moeten invullen? Ik krijg maandelijks een factuur, ook als ik niet geladen heb. De factuur is dan 0 euro, met de 10.92 korting erop voor het IONITY abonnement.
Zojuist gebeld met de klantenservice en ze begrijpen het ook niet. Ze gaan nu met hun administratie overleggen hoe ze dit kunnen corrigeren en kijken of mijn eerdere laadsessies nog aangepast kunnen worden middels een creditnota. Wait and see ...

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
ijssgerb schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Zojuist gebeld met de klantenservice en ze begrijpen het ook niet. Ze gaan nu met hun administratie overleggen hoe ze dit kunnen corrigeren en kijken of mijn eerdere laadsessies nog aangepast kunnen worden middels een creditnota. Wait and see ...
Ervaring is dat ze zeer behulpzaam zijn. Niet de allersnelsten maar ze regelen wel dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
Vandaag maar weer eens een keer een Tesla Supercharger geprobeerd. Helaas werkt dit nog steeds niet. De laadpaal herkende de auto, maakte contact, maar laden ho maar.
De Tesla-app geeft aan dat het tot 2 minuten kan duren voordat het laden begint. Ik heb 5 minuten gewacht en diverse pogingen gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Wat ik trouwens erg goed vind is de automatische cruise control met name als een inhaler wat aan de scherpe kant vlak voor je weer invoegt: het systeem laat dit toe en laat je eigen auto zoveel mogelijk op snelheid doorrijden. Weet dat dat een stuk minder vloeiend kan zijn bij andere merken.

[ Voor 8% gewijzigd door MeelezerT op 08-03-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
MeelezerT schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:25:
Wat ik trouwens erg goed vind is de automatische cruise control met name als een inhaler wat aan de scherpe kant vlak voor je weer invoegt: het systeem laat dit toe en laat je eigen auto zoveel mogelijk op snelheid doorrijden. Weet dat dat een stuk minder vloeiend kan zijn bij andere merken.
Mee eens!

Wat ik bij andere merken dan wel weer had is dat de cruise control niet rechts inhaalt. De Ioniq haalt tragere auto's wel rechts in :F

Tja, das ideale gibt es nicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Vraag. Stel ik rijd 120 met adaptive cruise control aan en stel de afstand op de voorganger in op 1 (zo dicht mogelijk). Kan de auto in dat geval veilig remmen of moet ik dat ook nog doen? Ik kan mij voorstellen dat de minimale afstand wel een afstand is waarin de auto moet kunnen remmen, maar durf het (nog) niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tweakx schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:16:
Vraag. Stel ik rijd 120 met adaptive cruise control aan en stel de afstand op de voorganger in op 1 (zo dicht mogelijk). Kan de auto in dat geval veilig remmen of moet ik dat ook nog doen? Ik kan mij voorstellen dat de minimale afstand wel een afstand is waarin de auto moet kunnen remmen, maar durf het (nog) niet aan.
Hij remt op tijd als je zelf niet reageert maar ga er vanuit dat als de auto uiteindelijk voor je moet remmen dat zo hard gaat dat jij als een lappenpop in de touwen hangt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
MeelezerT schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:25:
Grappig, dit vind ik dus juist niet. Ik vind dus juist dat hij hierbij teveel afremt en niet kijkt naar de hogere snelheid van de auto voor je. Zelfde als je achter iemand die je net ingehaald heeft links invoegt om ook in te gaan halen. Dan remt hij eerst flink af, totdat hij de afstand heeft die ingesteld is en gaat dan weer versnellen. Ook hier houdt hij te weinig rekening met hogere snelheid van auto voor je.
Dat deed m'n vorige auto (insignia) juist veel vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
de meester01 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:23:
[...]

Hij remt op tijd als je zelf niet reageert maar ga er vanuit dat als de auto uiteindelijk voor je moet remmen dat zo hard gaat dat jij als een lappenpop in de touwen hangt :+
Ik zou verwachten dat ACC direct mee remt en ik niet hoef te reageren op de situatie. Maar goed om te weten (y) Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Tweakx schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:33:
[...]

Ik zou verwachten dat ACC direct mee remt en ik niet hoef te reageren op de situatie. Maar goed om te weten (y) Dank.
Dat doet hij ook... in normaal afremmend verkeer kan je het helemaal aan de auto overlaten tot aan stilstand toe.

Maar als er voor je een noodstop gemaakt wordt, zal het hoe dan ook niet prettig zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

amw82 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Maar als er voor je een noodstop gemaakt wordt, zal het hoe dan ook niet prettig zijn...
Dat bedoel ik dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matdehaas
[...]

Gisteren maar weer eens een keer een Tesla Supercharger geprobeerd. Dit keer in Drachten. Helaas werkt dit nog steeds niet. De laadpaal herkende de auto, maakte contact, maar laden ho maar.
De Tesla-app geeft aan dat het tot 2 minuten kan duren voordat het laden begint. Ik heb 5 minuten gewacht en diverse pogingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Yoade75 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Hoe is het afgelopen? Is de functie in de software er inmiddels weer?
Ja, de dealer kwam er niet uit. Toen maar de aloude beproefde methode gebruikt en 1 minuut de massakabel accu los gemaakt. De ontbrekende menu's waren weer terug. Heb ook de dealer geïnformeerd dat dit de oplossing is. Overigens heb ik dit indertijd ook op dit forum gedocumenteerd ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tsk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-08 16:57

tsk

[...]

Dat doet hij ook... in normaal afremmend verkeer kan je het helemaal aan de auto overlaten tot aan stilstand toe.

Afgelopen vrijdag een lange rit gemaakt (580 km) en zowel op de A12 als de A15 een noodstop van 100 km/u naar plm. 20 km/u gemaakt vanwege inhalers een stuk verder naar voren :( . Nu was ik vrij zwaar beladen maar ik durfde het niet er op aan te laten komen, de auto was al stevig aan het remmen maar ik liep wel in op mijn voorganger. Dus uiteindelijk zelf maar bijgeremd. Ik geloof meteen dat het uiteindelijk wel goed komt maar zelfs nu ik al eerder begon te remmen was het al niet meer comfortabel...
Maar ja, als je de afstand van de SCC groter zet dan wordt je aan alle kanten rechts ingehaald omdat het gat zo groot is. Dus laat ik hem toch maar op de kortste stand staan.

Verder vond ik trouwens dat het automatisch van baan wisselen veel soepeler ging dan in het begin (had nog versie 210603). Ik weet dat de infotainment update daar waarschijnlijk geen invloed op heeft maar die had ik wel voor deze rit geupgrade naar de laatste versie. Voorheen duurde het een eeuwigheid en als er ergens een auto in de buurt was dan wisselde hij niet van baan. Ik had nu in alle drukte met een 4 baans weg eigenlijk altijd succes en voor mijn gevoel duurde het ook niet zo lang meer om te wisselen (je kunt het nog steeds sneller zelf natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond laat op weg terug naar huis uit België voor het eerst (na bijna 6000 km) de Zombie gehad. Gelukkig was het direct opgelost na uitschakelen, via app de klimaatregeling inschakelen en weer starten. Het was ook een beetje een rare sessie bij een Fastned in België. Er waren wat rare dingen met die paal: er was al een actieve sessie, terwijl er geen auto stond. Bij uitschakelen kon ik dat niet direct via de laadpaal doen, toen auto ingeschakeld om dat via het menu te doen, maar uiteindelijk toch via de paal gelukt, terwijl de auto nog aan stond.

Ik denk dat het daarmee te maken heeft gehad: stoppen van het laden terwijl de auto aan stond. Wie weet en hopelijk blijft het hierbij...

Verder iets geks met de HDA2. Op een bepaald stuk snelweg ging de auto steevast op de onderbroken streep tussen twee rijstroken rijden. Tegelijkertijd wel het gepiep over het rijden over de streep, maar de auto deed het toch echt zelf. Het was gewoon op een recht stuk, goed verlicht. Na een minuutje ging het weer over en reed de auto verder weer netjes tussen de lijnen. Ik zal eens even alle camera's schoonmaken en hopelijk blijft het dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Tip: als je file rijdt, de ACC aanzetten. De snelheid wordt dan automatisch op 30 kmh gezet, en de auto gaat vervolgens naadloos in de file mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Gisteren bij de dealer in Alkmaar geweest, en ook bij mij gaan ze de deurpanelen vervangen i.v.m. de roze verkleuring. Tevens bleek dat mijn klacht van de USB-poort (dat er alleen voeding doorheen kwam, maar geen communicatie plaats vond) gegrond en deze wordt ook vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:50
Matdehaas schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:19:
[...]

Gisteren maar weer eens een keer een Tesla Supercharger geprobeerd. Dit keer in Drachten. Helaas werkt dit nog steeds niet. De laadpaal herkende de auto, maakte contact, maar laden ho maar.
Ik heb gelezen dat de Kia EV6 niet bij V3, maar wel bij V2 Superchargers kan laden. Waarschijnlijk een software dingetje en misschien is dat ook van toepassing op de IONIQ 5?
Had je geprobeerd bij een V2 of V3? Als er alleen een CCS stekker was, dan had je een V3 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
Franciesco schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb gelezen dat de Kia EV6 niet bij V3, maar wel bij V2 Superchargers kan laden. Waarschijnlijk een software dingetje en misschien is dat ook van toepassing op de IONIQ 5?
Had je geprobeerd bij een V2 of V3? Als er alleen een CCS stekker was, dan had je een V3 te pakken.
Je overvraagt me wat. Het laadstation had een standaard Teslastekker en een CCS stekker die in beide laadpunten in de Ioniq 5 zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Ok, dat klinkt als een V2 (de V3 heeft alleen CCS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
MBam schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Tip: als je file rijdt, de ACC aanzetten. De snelheid wordt dan automatisch op 30 kmh gezet, en de auto gaat vervolgens naadloos in de file mee.
Of hem gewoon op 100 (of waar je hem ook op hebt staan) laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Stephan_haarlem schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Het is de Geschillencommissie Voertuigen waar Bovag bedrijven bij zijn aangesloten.
Ja als ik het goed las kost het rond de €127,- maar het is niet anders.
Ik moet inderdaad de dealer aansprakelijk stellen en deze zal dan ook bij de geschillencommissie worden aangeschreven. Hyundai NL is niet de verkopende partij.

Het zit mij ook hoog, heb de auto particulier gekocht en zit met een auto die gewoon niet prettig rijdt.
Ben nooit van gloednieuwe auto's kopen geweest juist ivm kinderziektes, dus wellicht ook mijn straf :-)
Hele houding van dealer en Hyundai komt op mij over van geld is binnen en succes.
Hopelijk komt er met tussenkomst van een geschillencommissie wel schot in de zaak (of door oplossing van de vibratie of desnoods ontbinding koop) en daardoor wellicht voor degene die er niet uitkomen met de dealer een handvat richting een oplossing.
Goeiemorgen, ik ben afgelopen week bij de dealer geweest en voelde me de eerste keer serieus genomen. Ze hebben niet echt zaken kunnen oplossen, maar de volgende zaken worden wel naar Hyundai NL doorgespeeld, waarbij de vorige keren iedere keer gezegd wordt dat ze verder nog nooit van deze problemen gehoord hadden.
  • piepend geluid bij een snelheid hoger dan 95km/u (de monteur meende wel dat dit een eigenschap van de motor was :-( )
  • [zoeken bij gebruik van HDA op snelweg. Hier moet een update voor komen, wordt aan gewerkt
  • Pingel bij middelste gordel niet vast terwijl er niemand zit
  • Klok staat soms verkeerd, systeem lijkt GPS niet te vinden. Workaround is entertainment systeem resetten
  • Trillingen ben ik vergeten door te geven. Deze zijn bij mij blijkbaar niet vervelend genoeg. Ergste bij mij is piep/fluit geluid van de motor. De optie radio aanzetten en het hoort erbij, vind ik een behoorlijke uitvlucht. Zéker omdat mij in het begin verteld werd dat bij een AWD al een motor vervangen was. Dit word nu niet meer genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Tiggy80 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:
mijn boeren verstand zou ook zeggen dat de software updates die wij mogen doen, een ander veiligheidsniveau hebben dan die van de veiligheidssytemen die de dealer moet installeren. waar ligt de verantwoordelijkheid op het moment dat een handige programmeur even wat aanpassingen doet in deze super makkelijk toegankelijke updates en de veiligheidssystemen om zeep helpt? ik weet dat mensen veranderingen ervaren, maar het gaat volledig tegen mijn gevoel in dat dit door de multimedia updates komt.
Klopt. Dealer gaf aan dat een update zoals HDA2, alleen door hun/hen/hullie gedaan mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Gerrit-GTi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Ja de grotere instap zal het mogelijk maken om in te stappen maar dan nog schuif je lekker naar voren met je hoofd in je voorruit en je stuur in je maag 7(8)7

Volgens mij zo een profiel laden voor instappen prima te doen moeten zijn. Kwestie van wat software programmeren dat hierop reageert. Het mooiste zou zijn dat de auto detecteert welke bluelink app in de buurt is en zich voor het starten daar al op instelt. Of desnoods een optie om via de bluelink app de "tenzij anders aangegeven" profiel in te stellen.
Mijn vorige auto “wist” dit obv de sleutel. Dat is hier helaas niet.
Mijn vrouw is trouwens ongeveer even lang als mij. Andere vrouw is niet echt een optie? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
amw82 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Of hem gewoon op 100 (of waar je hem ook op hebt staan) laten staan...
Ik heb de ACC vaak niet aanstaan bij drukte omdat deze een wel erg grote afstand tot de voorganger laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
PollenR schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Goeiemorgen, ik ben afgelopen week bij de dealer geweest en voelde me de eerste keer serieus genomen. Ze hebben niet echt zaken kunnen oplossen, maar de volgende zaken worden wel naar Hyundai NL doorgespeeld, waarbij de vorige keren iedere keer gezegd wordt dat ze verder nog nooit van deze problemen gehoord hadden.
  • piepend geluid bij een snelheid hoger dan 95km/u (de monteur meende wel dat dit een eigenschap van de motor was :-( )
  • [zoeken bij gebruik van HDA op snelweg. Hier moet een update voor komen, wordt aan gewerkt
  • Pingel bij middelste gordel niet vast terwijl er niemand zit
  • Klok staat soms verkeerd, systeem lijkt GPS niet te vinden. Workaround is entertainment systeem resetten
  • Trillingen ben ik vergeten door te geven. Deze zijn bij mij blijkbaar niet vervelend genoeg. Ergste bij mij is piep/fluit geluid van de motor. De optie radio aanzetten en het hoort erbij, vind ik een behoorlijke uitvlucht. Zéker omdat mij in het begin verteld werd dat bij een AWD al een motor vervangen was. Dit word nu niet meer genoemd.
Pingel middelste gordel is uit te zetten in infotainment systeem en/of Bleulink. Er zit geen echte detectie op de middelste gordel. Dat moet een dealer toch weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zijn er hier veel mensen met een kale Ioniq 5 (dus style zonder opties). Mis je wat opties?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:34:
Zijn er hier veel mensen met een kale Ioniq 5 (dus style zonder opties). Mis je wat opties?
Parkeer sensoren voor, verder zou ik t niet weten.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
itsme schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Parkeer sensoren voor, verder zou ik t niet weten.
Als ik het goed zie zitten er standaard geen elektrische stoelen op? Dat is wel een beetje karig...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luft
YoshiBignose schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Als ik het goed zie zitten er standaard geen elektrische stoelen op? Dat is wel een beetje karig...
Bij elektrische stoelen heb ik heel andere associaties 😱. Je bedoelt elektrisch verstelbare stoelen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Als je de stoel nooit hoeft te verstellen is dat nogal een zinloze functie ;)

Nothing to see here

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Ik heb een Style met als extra een warmtepomp en trekhaak.
Wat ik echt mis zijn de parkeersensoren aan de voorkant, dat is echt zo'n foute bezuiniging

Verder zit er geen stuur of stoelverwarming in en heb je dus altijd de klimaatregeling nodig, maar die werkt prima.

geen elektrische achterklep, geen elektrische stoelverstelling, geen HUD, geen dodehoek signalering en camera's, maar dat zijn allemaal zaken die je niet nodig hebt.

Voordeel van de Style vind ik zelf de donkere stoffen bekleding ipv dat witte leer van de duurdere uitvoeringen. De stoelen zitten heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

PeMo1965 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:56:
[...]

.....

geen elektrische achterklep, geen elektrische stoelverstelling, geen HUD, geen dodehoek signalering en camera's, maar dat zijn allemaal zaken die je niet nodig hebt.

....
Dit zal ook per persoon verschillen. :) Hier was HUD, dodenhoek etc. must have. Wellicht komt dat ook dat ik laatste 8 jaar met auto's heb gereden waar dit op zat. Wellicht niet nodig voor sommige, maar maakt het voor sommige onder ons het verblijf in het rijdende hok wat makkelijker...

[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 10-03-2022 14:08 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Luft schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:35:
[...]
Pingel middelste gordel is uit te zetten in infotainment systeem en/of Bleulink. Er zit geen echte detectie op de middelste gordel. Dat moet een dealer toch weten....
Ok, cool. Waar dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Daan_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Dit zal ook per persoon verschillen. :) Hier was HUD, dodenhoek etc. must have. Wellicht komt dat ook dat ik laatste 8 jaar met auto's heb gereden waar dit op zat. Wellicht niet nodig voor sommige, maar maakt het voor sommige onder ons het verblijf in het rijdende hok wat makkelijker...
Ik heb een P45. Wat ik absoluut niet wil missen zijn de parkeersensoren/camera's. Het is een flink bakkie, parkeren is soms echt precisiewerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
Daan_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:06:
[...]

tja, je hebt het feitelijk niet nodig, maar het is wel heeeeel fijn als het er wel op zit is ook mijn mening. sterker nog, ik was aan het kijken voor de connect+, maar dacht toen als ik toch zo'n smak geld uitgeef aan die auto, dan kan ik die 1500 (?) verschil met de lounge er ook nog wel bij leggen.... en ik ben blij dat ik dat heb gedaan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
Parkeersensoren voor en camera achter zou ik voor geen goud willen missen.

De rest kan je onder luxe scharen, al wennen een hoop opties erg snel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
MBam schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Parkeersensoren voor en camera achter zou ik voor geen goud willen missen.

De rest kan je onder luxe scharen, al wennen een hoop opties erg snel... ;)
Camera achter en sensoren achter zijn gewoon aanwezig en aangezien de stekker achter zit moet je toch al achteruit inparkeren. Maar blijft wel wat onhandig geen parkeersensoren voor.

[ Voor 16% gewijzigd door itsme op 10-03-2022 14:57 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
itsme schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Camera achter en sensoren achter zijn gewoon aanwezig en aangezien de stekker achter zit moet je toch al achteruit inparkeren. Maar blijft wel wat onhandig geen parkeersensoren voor.
Ik dacht dat de Style alleen sensoren achter had ipv camera, maar dat zou ik dan fout kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
MBam schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Ik dacht dat de Style alleen sensoren achter had ipv camera, maar dat zou ik dan fout kunnen hebben
Style heeft camera en sensoren achter maar voor helemaal niets, zo slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
PeMo1965 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:12:
[...]

Style heeft camera en sensoren achter maar voor helemaal niets, zo slecht
Eens, hier ook een gemis. Het went wel langzaam. Voor de rest mis ik eigenlijk niets.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakx op 10-03-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Achterbank….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8ZjMygwO_omuHek71nKnTXEC5E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8hdWpd24HdqwhaRmk6fW8sYW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:21
Mogelijk sinds de laatste update werken mijn parkeersensoren voor niet meer bij vooruit rijden. Als ik heb geparkeerd en daarna achteruit rij, piepen ze ineens wel, en geven dan geel of zelfs rood aan.
Ik kan geen instelling daarvoor vinden. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:41
ditbenikecht schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:01:
Mogelijk sinds de laatste update werken mijn parkeersensoren voor niet meer bij vooruit rijden. Als ik heb geparkeerd en daarna achteruit rij, piepen ze ineens wel, en geven dan geel of zelfs rood aan.
Ik kan geen instelling daarvoor vinden. Meer mensen hier last van?
Staat het knopje (op de knoppenrij helemaal rechts) wel aan? Die valt wel eens uit na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:21
@Marber Goed idee, ik zal morgen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien ook even schoonmaken met een babydoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppie35
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Hoe werkt dat eigenlijk? Hyundai werkt eerst de bulk reeds bestelde Ioniq 5's weg en gaat dan pas over op de 77 kwh accu met pre-conditioning etc.?

Linkje trouwens van artikeltje autoweek over het wel en wee.: https://www.autoweek.nl/a...undai-ioniq-5-wel-en-wee/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

itsme schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Als je de stoel nooit hoeft te verstellen is dat nogal een zinloze functie ;)
En als je een ander postuur hebt dan je partner zijn memory stoelen een zegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobDeRooy
BobDeRooy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:03:
[...]
Bedankt voor deze tip, ik kwam een duidelijke beschrijving van een dubbele dashcam installatie bij dit Duitse forum:
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=75247

Dit geeft mij voldoende houvast, wellicht ook voor anderen op dit forum.
Het is me, mbv de bovenstaande beschrijving, in 50 min gelukt om een dubbele Blackvue te installeren.
Valt allemaal reuze mee, soms moet je wat los wrikken maar dat gaat best makkelijk.

Als er behoefte is wil ik de fotos en een beschrijving plaatsen, ik denk aan een nieuwe thread.

PM me als je hulp nodig hebt of vragen over de dashcam installatie hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

BobDeRooy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Het is me, mbv de bovenstaande beschrijving, in 50 min gelukt om een dubbele Blackvue te installeren.
Valt allemaal reuze mee, soms moet je wat los wrikken maar dat gaat best makkelijk.

Als er behoefte is wil ik de fotos en een beschrijving plaatsen, ik denk aan een nieuwe thread.

PM me als je hulp nodig hebt of vragen over de dashcam installatie hebt
Toch even een niet technisch vraagje daarover, wat is de hoofdreden om zo'n dashcam set te plaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Ik heb er een warmtepomp en trekhaak bij genomen. Ik mis ook alleen de parkeersensoren voor, dat is soms wel handig. Hoewel ik me tot nu toe uiteraard prima heb gered. Ook heb je geen stoel- en stuurverwarming, maar kan me voorstellen dat dat prettig is omdat je dan misschien de andere klimaat instellingen niet nodig hebt (wat iets zuiniger rijden is). Maar tot nog toe werkt de gewone airco ook prima en impact op range vind ik ook erg meevallen. De elektrisch verstelbare stoelen vind ik geen gemis, dat verstellen is zo gedaan indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

Ik kreeg vandaag een mail met een enquête vanuit Hyundai Nederland waarin werd gevraagd hoe tevreden ik was over de auto. Daarin werd ook specifiek gevraagd naar eventuele gebreken en hoe ik de HDA2 en de snellaadfunctie beoordeel.

Meer mensen deze gekregen?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
Ik heb een brief van Kantar (TNS NIPO) gekregen die onderzoek doen en informatie verzamelen waarom mensen voor deze IONIQ 5 hebben gekozen en of deze aan de verwachting voldoet. Ga deze binnenkort eens invullen en diverse zaken zoals HDA2 hier aangeven.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Gisteravond kreeg ik in mijn auto de melding dat ik de gebruiksvoorwaarden moest bevestigen en Bluelink opnieuw moest koppelen. Ik hoopte even op de eerste OTA-update, maar er is niets gewijzigd.

Iemand anders dit ook gezien, of was dit alleen in mijn auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Niet online
Vielleicht schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:27:
Gisteravond kreeg ik in mijn auto de melding dat ik de gebruiksvoorwaarden moest bevestigen en Bluelink opnieuw moest koppelen. Ik hoopte even op de eerste OTA-update, maar er is niets gewijzigd.

Kreeg 'm ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:03

Ik kreeg hem ook te zien. Volgens mij is er niks veranderd voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965

Hier idem, alleen gebruikersvoorwaarden accorderen, verder geen wijzigingen gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobDeRooy
cooper_s1 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Toch even een niet technisch vraagje daarover, wat is de hoofdreden om zo'n dashcam set te plaatsen?
Voornamelijk de parkeer modus die een eventuele aanrijding vast legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

-CJ schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:56:
Ik kreeg vandaag een mail met een enquête vanuit Hyundai Nederland waarin werd gevraagd hoe tevreden ik was over de auto. Daarin werd ook specifiek gevraagd naar eventuele gebreken en hoe ik de HDA2 en de snellaadfunctie beoordeel.

Meer mensen deze gekregen?
Jep en even mijn emoties aangaande de beta-tester status van mensen die een auto van 57K kopen geventileerd. De auto kreeg een zesje, aanbevelen aan vrienden en familie een 2. HDA2 kreeg een 1.

Even wat zaken benoemd zoals HDA2/LFA, accu voorverwarmen (de afwezigheid) en het niet kunnen plannen van langere reizen met laadstops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Had ik ook gisteren.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dogmatix
Ik wou hier toch nog even op ingaan. Ik heb geoptimaliseerd naar 'meeste kilometers (range) voor minste euro's'. Je komt dan al snel op style 73kWh + WP uit.

Ik probeer in het leven in het algemeen een beetje aan te houden dat wat je kan oplossen met gezondheid, je pas oplost met luxe als het niet meer anders kan. Oftewel zolang ik met de handjes een klep kan opendoen, hoeft het niet automatisch voor mij en de elektrische fiets komt er pas als ik niet meer de berg op kom.

De overwegingen met style t.o.v. wat anders:
  • Voor mij als toch wel audioliefhebber is de standaard geluidsinstallatie echt toereikend. Het kan ongetwijfeld beter, maar daarvoor krijg je een onhandig geplaatste subwoofer terug en dat is het mij niet waard.
  • Warmtewerende voorruit was handig geweest denk ik, die heeft style niet volgens het boekje. Alles wat ervoor zorgt dat er warmte in of uit de auto kan is negatief voor range, en dus had ik dit wel willen hebben.
  • Parkeersensoren vóór. Oké ik ben eerlijk en ik had ze liever wel gehad maar ik ervaar dat de voorkant van de auto groter lijkt dan dat ie is, dus heb er niet echt last van. Ben al meerdere keren uitgestapt om te kijken, en dan blijkt er ruimte zat over te zijn. Parkeersensoren achter zijn mij 'te veilig', je hebt zelfs met rood nog ruimte over.
  • Elektrisch verstelbare stoelen kan ik me wat bij voorstellen als regelmatige bestuurders een groot lengteverschil hebben, maar dat geldt hier niet en dan is het typisch iets waarbij ik het liever eenvoudig heb dan complex. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat in het geval van een groot verschil in lengte tussen de bestuurders anders is.
  • Ik weet niet of dure uitvoeringen het wel hebben, maar een naar beneden kantelende rechterbuitenspiegel bij parkeren is wel handig, dat doet de mijne niet.
  • De V2L optie, die ik dus niet heb, kan handig zijn afhankelijk wat je doet. Ik heb al sinds mensenheugenis zo'n zware Victron 230V inverter in de diverse voertuigen liggen, en nee die kan geen 3,6kW, maar dat doe je in de praktijk dan ook nooit. Laptopje, dat soort werk, en dat gaat prima. Ik sluit niet uit dat ik nog eens zo'n V2L adapter koop voor een of ander kampeerproject, maar dat schijnt dan ook gewoon te kunnen met de style. (aan de buitenzijde een adapter aansluiten zonder dat je V2L hebt aangevinkt)
Samenvattend: de auto is naar mijn mening standaard al zo luxe dat die ruimschoots voldoet. Sterker nog, wat er niet op had gehoeven voor mij:

- Geblindeerde achterruiten.
- Voor iedere beweging een piepje.
- De ronduit lachwekkende 'er zit nog iemand op de achterbank waarschuwing'.
- De irriante pop-up met akkoordverklaring bij iedere start.
- Dual zone climate control (gebruiken we echt nooit), misschien hier handig voor de driver only zaken.
- Startknop, voegt niet zoveel toe.
- Nog een hele lijst aan dingen die ik vergeet, maar goed offtopic.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Astronaut
  • Niet online
Dogmatix schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:23:
[...]
  • De V2L optie, die ik dus niet heb, kan handig zijn afhankelijk wat je doet. Ik heb al sinds mensenheugenis zo'n zware Victron 230V inverter in de diverse voertuigen liggen, en nee die kan geen 3,6kW, maar dat doe je in de praktijk dan ook nooit. Laptopje, dat soort werk, en dat gaat prima. Ik sluit niet uit dat ik nog eens zo'n V2L adapter koop voor een of ander kampeerproject, maar dat schijnt dan ook gewoon te kunnen met de style. (aan de buitenzijde een adapter aansluiten zonder dat je V2L hebt aangevinkt)
Ook nuttig voor de mobile coffee bar. Standaard krijg je er een stroopwafel bij. Cappuccino is ook mogelijk tegen meerprijs :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SusKsaqcSJIYvd0Tfyko5CzBPjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ww1wdx82d1CgDQ6sEAXtFFCp.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens heb ik hierdoor ook een functie gevonden voor de opbergdoos van de laadkabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13

Kreeg deze vanmorgen ook. Daarna waren al mijn instellingen verdwenen en stond de standaardtaal op Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
Astronaut schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Ook nuttig voor de mobile coffee bar. Standaard krijg je er een stroopwafel bij. Cappuccino is ook mogelijk tegen meerprijs :D
[Afbeelding]

Tevens heb ik hierdoor ook een functie gevonden voor de opbergdoos van de laadkabel :)
Voor 7 tientjes heb je de rubber koffermatbak, dan kan je wat makkelijker knoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:49
Astronaut schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]

Persoonlijk zou ik voor een koffie-apparaat gegaan wat onder de armsteun (tussen de voorstoelen) past, maar verder zou dit voor mij echt top zijn.

Daarnaast lijkt het me fantastisch wanneer je met de caravan naar Le-Mans gaat, gewoon een paar dagen je caravan aan de stroom van de auto hangen.

EDIT: Biertap er aan en je bent echt helemaal de man bij elk festival, picnic of wat voor gelegenheid dan ook met vrienden.

[ Voor 6% gewijzigd door Wild Chocolate op 11-03-2022 14:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
Wild Chocolate schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Persoonlijk zou ik voor een koffie-apparaat gegaan wat onder de armsteun (tussen de voorstoelen) past, maar verder zou dit voor mij echt top zijn.

Daarnaast lijkt het me fantastisch wanneer je met de caravan naar Le-Mans gaat, gewoon een paar dagen je caravan aan de stroom van de auto hangen.
Dan moet je wel met een volle accu aankomen. Ben heel benieuwd naar de range met de caravan er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:49
PeMo1965 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Dan moet je wel met een volle accu aankomen. Ben heel benieuwd naar de range met de caravan er achter.
In ieder geval boven de helft, schat ik. Caravan gebruik ik maar een paar kWh per dag (en koelkast zou ik denk ik op gas doen). Verbruik met caravan verwacht ik 2 keer zo hoog als zonder, dat is met dino-sap ook ongeveer zo. Waarbij veel afhankelijk is van het frontoppervlak/stroomlijn.

EDIT: Tussendoor een keer bier halen bij een supermarkt met lader is natuurlijk ook een optie...

[ Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 11-03-2022 14:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
Wild Chocolate schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:31:
[...]

In ieder geval boven de helft, schat ik. Caravan gebruik ik maar een paar kWh per dag (en koelkast zou ik denk ik op gas doen). Verbruik met caravan verwacht ik 2 keer zo hoog als zonder, dat is met dino-sap ook ongeveer zo. Waarbij veel afhankelijk is van het frontoppervlak/stroomlijn.
Heel erg offtopic maar toch, je hebt tegenwoordig van de fantastische 12V compressorkoelkastjes. Die verbruiken echt minimaal. Ik heb vorige vakantie met een 35Wp zonnepaneel en een 12V semitractieaccu zo'n ding getest, gebruikt ongeveer 10 á 20 Wh voor een uur koud blijven dus dat gaat heel lang goed. Is weliswaar 18 liter groot dacht ik, maar omdat ie een compressor heeft koelt ie echt prima. Als je je bier wilt afkoelen zal het wel wat meer verbruiken maar dat ga je op de HV accu van de Ioniq-5 echt niet terugvinden. Het allermooiste vind ik dat als het heel erg warm is en je dus meer wilt koelen, er meestal ook meer zon is en dus meer stroom 8).

Overigens; weet iemand of de i5 in kampeermodus de 12V poort ook 'aanhoudt'? En, nog belangrijker, of ie dan z'n DC-DC lader actief houdt om de 12V accu bij te laden die er in zit? (want daar trek je dan de energie weg immers)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Astronaut
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:25:
[...]
Deze Nespresso paste helaas net niet. Zonder de melkopschuimer zou het wel passen, maar dan heb ik geen latte macchiato meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Astronaut schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Deze Nespresso paste helaas net niet. Zonder de melkopschuimer zou het wel passen, maar dan heb ik geen latte macchiato meer...
Haha, wat een fantastische luxe problemen! 8)

@Dogmatix: mooi principe met dat 35Wp zonnepaneel en 12V semitractieaccu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Dogmatix schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:23:
[...]

- De ronduit lachwekkende 'er zit nog iemand op de achterbank waarschuwing'.
- De irriante pop-up met akkoordverklaring bij iedere start.
- Dual zone climate control (gebruiken we echt nooit), misschien hier handig voor de driver only zaken.
- Startknop, voegt niet zoveel toe.
- Nog een hele lijst aan dingen die ik vergeet, maar goed offtopic.
Die achterbank waarschuwing kun je gewoon uitzetten vanuit je luie stoel. Onder de dingen die er niet bij hoeven zou ik je lijstje nog even aanvullen met 'de handleiding' want die lees je kennelijk toch niet :+

Inhoudelijk deel ik je voorkeuren overigens niet. Ik heb bijvoorbeeld al sinds 2006 een dual zone climate control en als je allebei een andere voorkeur hebt dan is het gewoon fijn. Ook als de ene kant vol in de zon zit onderweg is het fijn om wat bij te sturen. Keyless entry en start is ideaal, een contactslot is nogal 2003. De sleutel kan mooi in de zak of handtas blijven en geen gerammel van de sleutelbos onder het rijden.

Dat geplingel mag inderdaad wel minder, het is een auto en geen flipperkast 8)

Waarom heb je eigenlijk geen E-Niro gekocht? Die komt verder op een volle accu dan een Ioniq 5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
PeMo1965 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Verder zit er geen stuur of stoelverwarming in en heb je dus altijd de klimaatregeling nodig, maar die werkt prima.
Wat?! Geen stuur? Levensgevaarlijk! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 10:48
Vraag mij alleen af.....?
Wat als je niet accepteert. kan je dan de auto in de oudijzerpers laten pletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
portefam schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Kreeg deze vanmorgen ook. Daarna waren al mijn instellingen verdwenen en stond de standaardtaal op Engels.
Die melding kreeg ik 2 weken geleden ook. Alle instellingen weg, taal Engels. Opnieuw koppelen lukte niet. Herkende de gebruikersnaam en m’m telefoonnummer niet. Auto uit en weer aan. Instellingen waren nog steeds weg, maar bluelink was weer gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-07 13:45
Het is net wat je gewend bent: ik mis parkeersensoren voor en automatische achterklep. Puur omdat mijn vorige auto dit wel had. Stoelverwarming, elect. verstelbare stoelen mis ik helemaal niet. Puur omdat mijn vorige auto dit ook niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astronaut schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Ik heb zo'n mini Nespresso en die past inderdaad net niet lekker. En het snoer komt maar net tot de contactdoos onder de achterbank. En het is daar enorm gehannes om het volle waterreservoir erin te krijgen.

Kofferbak is dan toch beter, maar irritant dat daar geen contactdoos zit.

En wat ik heel jammer vind is dat het stopcontact niet werkt tijdens het laden. Nu moet je voor/na het laden de koffie maken en kost het nodeloos tijd. Zeker als je drie bakkies maakt ben je al snel 5 minuten kwijt en dat is dan 25% langere laadpauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniqi
  • Laatst online: 20:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHEgrzZRr90SxScJepm-PJLqaiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEwi55k5P2alS2YwOmScCSzz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het al een aantal keer voorbij zien komen, maar is van deze melding al de oorzaak bekend of is er een oplossing? Na deze melding worden alle instellingen gereset..

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Zo, de zwarte logo's zitten erop. Hopelijk wasstraatbestendig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEHdaptZc5Sdqztts3EZZhzKeXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ngy1G65lKqjzWM0qCRDcfaPw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
MicheldeGoey schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:35:
Zo, de zwarte logo's zitten erop. Hopelijk wasstraatbestendig.[Afbeelding]
Ik zie geen zwart logo.. of ben ik gek? 8)7 Het komt waarschijnlijk door de foto en ik denk dat dit een andere is dan die van Ebay?

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakx op 12-03-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Tweakx schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Ik zie geen zwart logo.. of ben ik gek? 8)7 Het komt waarschijnlijk door de foto en ik denk dat dit een andere is dan die van Ebay?
Foto is niet duidelijk, vanwege de reflecties.
Ze komen van Ebay.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XcnYLAWl.jpg
Denk je wat unieks te hebben op Ibiza 8)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

K-Jay

Klaas Jan

Ioniqi schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:09:
[Afbeelding]

Ik heb het al een aantal keer voorbij zien komen, maar is van deze melding al de oorzaak bekend of is er een oplossing? Na deze melding worden alle instellingen gereset..
Heb ik ook al drie keer gehad. Erg irritant. Gelukkig kun je binnen 5 minuten je account opnieuw koppelen en een back-up van je profiel terugzetten.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Niet online
K-Jay schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Heb ik ook al drie keer gehad. Erg irritant. Gelukkig kun je binnen 5 minuten je account opnieuw koppelen en een back-up van je profiel terugzetten.
Helaas helaas is het bijzonder irritant dat sommige instellingen niet in je profiel zitten, maar wel zijn gereset :(

Vrees dat we hier allemaal al meerdere keren last van hebben gehad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Astronaut schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Helaas helaas is het bijzonder irritant dat sommige instellingen niet in je profiel zitten, maar wel zijn gereset :(

Vrees dat we hier allemaal al meerdere keren last van hebben gehad :'(
Nee hoor, nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterHyudai
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Nooit last gehad
Pagina: 1 ... 85 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic