Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tomcornet schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:31:
Effe een update over de dongar electronic adapter voor,de dashcams, werkt dus prima! Plug and play, in combinatie met mijn garmin mini 2 dashcam zie je bijna niets hangen, super tevreden van. Kost wel om en bij de 70 euro incl verzending en douane kosten. Indien jullie foto’s wensen kan ik deze maken
Natuurlijk willen wij pics ;) :P

Nothing to see here

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kriebelzak
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-06-2022
Al een paar maanden rij ik ook met mijn Ioniq5 (shooting star) rond en vandaag maar dan de eerste post hier.

De afneembare trekhaak stond al een tijdje op nalevering en eindelijk is hij vandaag geplaatst.
Ik weet niet of dat dat standaard is, maar de extra nummerplaat lag ook klaar in de kofferbak.

Het resultaat is niet gek! Wel iets scheef/mis gezaagd maar dat zie je toch niet tenzij je er plat onder gaat liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE2xncSPoHOnT8hUsYtIPJck9o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssckFpjEHSxWyXE4ExZl3lZq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_Soab1p__UMD7h7mxNlXCV7bJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6svzybnG9gOBdkfGvnY1FJa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLzVWPgyL209DIGsq-YczWKEoMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QsRvZy6bTato8aEoRN6Zhlc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Uuc2dOnuPOoAKOvwvMk2uVYIAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHa4GO3WoAPoYzUsNzTuR4M6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R24uDVcxHBqEUsFKVKgYKbUvRP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQwyKZh1qVhoHf2VyD67YHZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/torRIS-1YUzn6SZsDcvfMkKxiEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXcNmiEWAas2ltovJqf6i9GN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Bodioniq5 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:16:
[...]

8.2.
Afgezekerd met 3x 50 A ( ja, das veel ivm airco’s)
Dat lijkt me stug, 3x50A is de hoofdzekering. Het laadstation is zelf ook afgezekerd. Als je drie fasen laadt met de I5 dan kan je maximaal 11kWh laden. Daarbij moet de zekering 3x20A B karakteristiek zijn. 3x16A kan ook maar dan belast je alles wel lang maximaal met mogelijke uitschakeling.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomcornet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-07-2023
itsme schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:26:
[...]

Natuurlijk willen wij pics ;) :P
Zoals beloofd, er staat ook reeds een filmpje online hier via youtube van een amerikaan hoe te installeren, cheers :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28O46dt8q3gcil6MU257HG0MUf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52mz1WtpEzDkEQEg1I4fwmWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap4_ymsZGzjjVEoo49mPExWb510=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWvf4zW8FOeGjVHZBSyA9vUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qss-AK7V3_SkdFFPVBWbo2_IXDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLcRLIrjPxfsefpNTXjEE5KC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

K-Jay

Klaas Jan

Luft schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Met hoeveel kilowatt en zekeringwaarde wordt er geladen ?
Ik laad met 8KW. Laadpaal zit achter een 3 fase B20 aardlekautomaat. Die slaat dus soms af als het laden voltooid is.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tomcornet schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:57:
[...]

Zoals beloofd, er staat ook reeds een filmpje online hier via youtube van een amerikaan hoe te installeren, cheers :)[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er erg netjes uit d:)b

Nog een vraagje hierover, je hebt deze kunnen insteken maar er zal niet iets aan de andere kant hangen, er is immers geen homelink spiegel neem ik aan?

[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 02-03-2022 20:19 ]

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
slvans schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:36:
Hoe gaat dat bij jullie met ABRP en een OBD2 dongle op de ioniq5? Ik moet elke keer dat ik instap, eerst de dongle er uit trekken en er weer in stoppen en dan in het menu van mijn telefoon in ABRP de dongle weer connecten. Is dit bij jullie ook? Of doen jullie dit anders?
Bij mij hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
K-Jay schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Ik laad met 8KW. Laadpaal zit achter een 3 fase B20 aardlekautomaat. Die slaat dus soms af als het laden voltooid is.
En bij andere AC laadpalen ?
Hier laadt ik met 10,7kWh 3fasen, geen centje pijn met de Zappi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Hier ook geen enkel probleem met mijn Besen Wallbox. Laad lekker door ook op 10,7kW.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

tomcornet schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:31:
Effe een update over de dongar electronic adapter voor,de dashcams, werkt dus prima! Plug and play, in combinatie met mijn garmin mini 2 dashcam zie je bijna niets hangen, super tevreden van. Kost wel om en bij de 70 euro incl verzending en douane kosten. Indien jullie foto’s wensen kan ik deze maken
Ik kreeg bij het bestellen alleen de optie van $40 dollar verzendkosten, nogal pittig voor een artikel van $30 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

slvans schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:36:
Hoe gaat dat bij jullie met ABRP en een OBD2 dongle op de ioniq5? Ik moet elke keer dat ik instap, eerst de dongle er uit trekken en er weer in stoppen en dan in het menu van mijn telefoon in ABRP de dongle weer connecten. Is dit bij jullie ook? Of doen jullie dit anders?
Misschien is dit wat?

https://www.amazon.nl/Qii...gkabel+%2Caps%2C75&sr=8-6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobDeRooy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
MicheldeGoey schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:38:
[...]

De rubbers van de deuren zitten er gewoon los op, die kan je even lichten en dan is er ruimte voor een kabel.
Bedankt voor deze tip, ik kwam een duidelijke beschrijving van een dubbele dashcam installatie bij dit Duitse forum:
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=75247

Dit geeft mij voldoende houvast, wellicht ook voor anderen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
Luft schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Met hoeveel kilowatt en zekeringwaarde wordt er geladen ?
11KW 3 FASE 16A wil naar 20a krachtgroep om te kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Naaldhak schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:21:
[...]

3 x 16A bij 400volt is 11kW, echter is dat onder ideale omstandigheden. Er is nog verlies op de kabel en in de lader zelf. Kortom, 3 x 20A is noodzakelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Luft op 03-03-2022 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naaldhak schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:21:
[...]

En @Luft
Er zijn vele laders die gewoon 11 kW leveren op 3x16A. Als jouw laadpunt daar niet mee overweg kan of voor problemen zorgt op de zekering, dan is er iets niet goed met die lader.

Ik zou contact opnemen met de leverancier en/of installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:56:
[...]

En @Luft
Er zijn vele laders die gewoon 11 kW leveren op 3x16A. Als jouw laadpunt daar niet mee overweg kan of voor problemen zorgt op de zekering, dan is er iets niet goed met die lader.

Ik heb geen problemen met mijn lader. Echter wat jij zegt klopt alleen onder ideale omstandigheden. Stel de 400v is maar 395volt en de powerfactor is niet 1 maar 0,95 dan trekt 11kW 3 x 17A. Als bij jou alles goed werkt is dat prima, er zijn echter hier op het forum waar het niet zo goed werkt….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
Dit probleem zal ongetwijfeld aan de elektrische installatie of de lader liggen (lader laadt niks, is gewoon een relais eigelijk). Ik vermoed dat er wellicht een DC stroom in je installatie ontstaat vanuit de auto. De laadpaal moet hiervoor een beveiliging hebben die dan de aardlek triggerd.

Nagaan of de laadpaal die voorziening ingebouwd heeft, zo niet dan heb je sowieso de verkeerde aardlek schakelaar erin zitten, dan moet je naar een 3x16A aardlek met een ingebouwde DC beveiliging. Heeft de laadpaal deze beveiliging wel dan is deze te gevoelig. Ik heb eraan gemeten en het laadcircuit (AC/DC) in de Hyundai is van uitstekende kwaliteit.

Een 3 fase woning aansluiting in NL heeft altijd minimaal 3x25A, daarmee moet je makkelijk 11kW kunnen laden met je auto, echter wanneer je veel elektrische apparaten hebt zoals bv een inductiekookplaat etc kan is het slim om een laadpaal te hebben met load balancing zodat hij de auto dirigeert om tijdelijk minder snel te laden zodat de hoofdaansluiting niet overbelast wordt en de hoofdzekering eruit klapt.

[ Voor 8% gewijzigd door rvdgaag op 03-03-2022 09:53 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
rvdgaag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
Dit probleem zal ongetwijfeld aan de elektrische installatie of de lader liggen (lader laadt niks, is gewoon een relais eigelijk). Ik vermoed dat er wellicht een DC stroom in je installatie ontstaat vanuit de auto. De laadpaal moet hiervoor een beveiliging hebben die dan de aardlek triggerd.

Nagaan of de laadpaal die voorziening ingebouwd heeft, zo niet dan heb je sowieso de verkeerde aardlek schakelaar erin zitten, dan moet je naar een 3x16A aardlek met een ingebouwde DC beveiliging. Heeft de laadpaal deze beveiliging wel dan is deze te gevoelig. Ik heb eraan gemeten en het laadcircuit (AC/DC) in de Hyundai is van uitstekende kwaliteit.

Een 3 fase woning aansluiting in NL heeft altijd minimaal 3x25A, daarmee moet je makkelijk 11kW kunnen laden met je auto, echter wanneer je veel elektrische apparaten hebt zoals bv een inductiekookplaat etc kan is het slim om een laadpaal te hebben met load balancing zodat hij de auto dirigeert om tijdelijk minder snel te laden zodat de hoofdaansluiting niet overbelast wordt en de hoofdzekering eruit klapt.
Je kan eventueel ook het laden op gereduceerd zetten in de instellingen van de I5 en testen of de zekering nog steeds klapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 01:56
ijssgerb schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:38:
Hier ook geen enkel probleem met mijn Besen Wallbox. Laad lekker door ook op 10,7kWh.
Niet zo belangrijk natuurlijk, maar waarom wordt er nog zoveel kWh geschreven als het om kW gaat? Op Tweakers verwacht je toch enige technische kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 19:43
Kriebelzak schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:12:
Al een paar maanden rij ik ook met mijn Ioniq5 (shooting star) rond en vandaag maar dan de eerste post hier.

De afneembare trekhaak stond al een tijdje op nalevering en eindelijk is hij vandaag geplaatst.
Ik weet niet of dat dat standaard is, maar de extra nummerplaat lag ook klaar in de kofferbak.

Het resultaat is niet gek! Wel iets scheef/mis gezaagd maar dat zie je toch niet tenzij je er plat onder gaat liggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ding, heb dezelfde sinds 2 weken, ook gebruikt met fietsen rek.... Bevalt mij heel goed!
Moet wel steeds (bij starten auto) de active Park assist uitzetten voor de 'R'.
Tio: hou de instructie bij de hand, ik vergeet steeds hoe het draaien/trekken gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Laatst online: 12-09 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB8wz9EhVNjjIiCFSHsN6eLex40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPAXU8nxlFDT0n9f1om4mtMr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTeh1fdNNoumt9oQItXrkwikEqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPMPSFu3GtuPjBuSKBUZCVpF.jpg?f=fotoalbum_large

Donderdag avond kreeg ik deze foutmelding... De vrijdagochtend in kaatsheuvel door de Hyundai dealer laten beoordelen. Er was een fout met een magnetische klep. Kon nog wel naar Alkmaar rijden en dan daar door mijn eigen dealer laten beoordelen.
Nou dat gebeurt dus nu.... Maar ben de auto wel een paar dagen kwijt voor analyse...
Kon op da interwebz deze melding niet vinden...
Hopelijk valt het me.

Verder super tevreden met onze lounge 73kw(h)
Dus keep u posted...
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
rvdgaag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:

Load Balancing is aan te raden. Voordat ik dat het stopte het laden van de auto als de oven op snel voorverwarmen stond of wanneer de vaatwasser net aanging. Met de load balancer erop, heb ik niet meer gehad dat die compleet stopte met laden op zo'n moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

AkakoMinami schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Load Balancing is aan te raden. Voordat ik dat het stopte het laden van de auto als de oven op snel voorverwarmen stond of wanneer de vaatwasser net aanging. Met de load balancer erop, heb ik niet meer gehad dat die compleet stopte met laden op zo'n moment
Zappi rules. Ik heb laatst voor het eerst gezien dat hij terugschaalde met laden. Inderdaad oven aan, wasmachine en airfryer en ineens ging het laden terug naar 6kwh en nog even naar 3. Een maatje heeft een Tesla met een Tesla wallcharger en die heeft nu in de meterkast maar een loadbalancer laten aansluiten omdat hij relatief vaak een overbelasting had in de woning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Luft schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Ik heb geen problemen met mijn lader. Echter wat jij zegt klopt alleen onder ideale omstandigheden. Stel de 400v is maar 395volt en de powerfactor is niet 1 maar 0,95 dan trekt 11kW 3 x 17A. Als bij jou alles goed werkt is dat prima, er zijn echter hier op het forum waar het niet zo goed werkt….
Het ging toch om mensen die last hebben dat hun groep eruit knalt aan het eind van een laadbeurt?

Mijn punt is dat de oplossing daarvoor niet is om groep op 3x20A af te zekeren. Het probleem zit in de lader of de installatie en het afslaan van de automaat is een veiligheidsmaatregel. Als de rookmelder telkens afgaat wanneer je de haard aansteekt is de oplossing ook niet om de rookmelder naast een open raam op te hangen. De oplossing is dan om te controleren of de schoorsteen wel goed trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trietment
  • Laatst online: 09-08-2024
Luft schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Hoe kom je bij 400 volt?
3 x 16A x 230V = 11KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Dat is de lel die je krijgt als je alle kabel-aders tegelijk likt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren is bij mij de trekhaak geïnstalleerd. Ik was een beetje bang voor een slachthuisverhaal zoals bij anderen hier, maar ze hebben het redelijk netjes gedaan. Ze zijn ruim van de 'vouw' weggebleven, dus er is niets te zien vanaf de achterkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAzba1-QadAr3C8rbqdtrP_JBrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZxhFDblO1wbiOlKdbmNJI6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk wel dat ik zelf iets rechter had gesneden, maar goed. Ik vroeg me alleen af of er niet een afdekkapje op moet als de trekhaak niet gemonteerd is. Dit ivm vuil etc.

Binnenkort maar eens gebruiken!

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-03-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:34:
Gisteren is bij mij de trekhaak geïnstalleerd. Ik was een beetje bang voor een slachthuisverhaal zoals bij anderen hier, maar ze hebben het redelijk netjes gedaan. Ze zijn ruim van de 'vouw' weggebleven, dus er is niets te zien vanaf de achterkant:

[Afbeelding]

Ik denk wel dat ik zelf iets rechter had gesneden, maar goed. Ik vroeg me alleen af of er niet een afdekkapje op moet als de trekhaak niet gemonteerd is. Dit ivm vuil etc.

echt wonderlijk dat er niet gewoon even een papieren/kartonen malletje bij zo'n trekhaak zit wat de monteur kan overtrekken en kan uitzagen....... of misschien zit dat er wel bij, maar dan is het wonderlijk dat een monteur dat niet even gebruikt |:(

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:45:
[...]

echt wonderlijk dat er niet gewoon even een papieren/kartonen malletje bij zo'n trekhaak zit wat de monteur kan overtrekken en kan uitzagen....... of misschien zit dat er wel bij, maar dan is het wonderlijk dat een monteur dat niet even gebruikt |:(
Je gaat ervan uit dat een monteur alle tijd van de wereld heeft maar ook die staan onder flinke tijdsdruk weet ik uit eerste hand.

Zou het uitmaken behoudens voor mensen die graag foto's van hun trekhaak maken ?

Ps let daar mee op, als je foto's van je eigen trekhaakje rondstuurt ben je zomaar je baan kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
de meester01 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Je gaat ervan uit dat een monteur alle tijd van de wereld heeft maar ook die staan onder flinke tijdsdruk weet ik uit eerste hand.

Zou het uitmaken behoudens voor mensen die graag foto's van hun trekhaak maken ?

Ps let daar mee op, als je foto's van je eigen trekhaakje rondstuurt ben je zomaar je baan kwijt :+
met een malletje zijn ze sneller klaar dan uit de losse pols en dan nog een keer bijwerken en dan weer net niet pas enz. dus nee, die monteur heeft zeker niet alle tijd en moet dus met dit soort simpele tools worden geholpen..... overigens zou die monteur veel minder werkdruk kunnen hebben als dealers en importeurs wat beter hun werk (lees planning) doen, dan valt heeeeel veel ad-hoc werk weg, maar goed, dat zal wel de tijd zijn waar we in leven

en of het uitmaakt? ik denk dat als het netjes op elkaar aansluit er minder lucht wervelingne zijn rond de trekhaak........

[ Voor 6% gewijzigd door Tiggy80 op 03-03-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat zo'n patroon juist helpt om het sneller te doen: patroon uitlijnen, aftekenen, zagen. Nu moeten ze het afmeten wat veel langer duurt. Bovendien voorkomt het fouten, waardoor potentieel zo'n hele bumper moet worden vervangen (in ieder geval al 1 gezien waar dit moet gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:25

[Afbeelding]

Zit er dan geen afdekkapje bij? Dan komt er toch allemaal zand en modder in het gat en werkt het mechanisme niet meer goed. Heb ik nl een keer gehad bij mijn huidige afneembare trekhaak (moest alle troep er eerst uitspuiten en een flinke dot WD40 erin voordat ie het weer deed)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Bij mijn trekhaak zit er een afdekdopje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank @maax en @McRizzo . Leek mij ook logisch dat er een dopje op zou moeten zitten om dat vuilprobleem te voorkomen. Dacht dat ook in de handleiding te hebben gelezen.
Ik check even in het zakje met de haak en neem contact met de dealer op als het er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:00:
Dank @maax en @McRizzo . Leek mij ook logisch dat er een dopje op zou moeten zitten om dat vuilprobleem te voorkomen. Dacht dat ook in de handleiding te hebben gelezen.
Ik check even in het zakje met de haak en neem contact met de dealer op als het er niet in zit.
op de foto zie ik de afdekdop ook zitten hoor, dus je hoeft niet naar je dealer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
bilgy_no1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:56:
[...]

En @Luft

Nou het rare is natuurlijk dat het altijd aan het eind van de sessie kan gebeuren en ook maar 1 keer van de 5 sessies. Wallbox support adviseert zelf een 20A groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Luft schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:50:
[...]

3 x 16A bij 400volt is 11kW, echter is dat onder ideale omstandigheden. Er is nog verlies op de kabel en in de lader zelf. Kortom, 3 x 20A is noodzakelijk.
Dat is wat Wallbox support adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
AkakoMinami schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Heb ook loadbalancing, brengt netjes het laadvermogen terug.
Heeft even geen relatie met de aardlek op de krachtgroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luft
Trietment schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Hoe kom je bij 400 volt?
3 x 16A x 230V = 11KW
3 fasen, tussen de fasen is 400volt. Tussen de fase en de N(eutraal) is 230volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat zo'n patroon juist helpt om het sneller te doen: patroon uitlijnen, aftekenen, zagen. Nu moeten ze het afmeten wat veel langer duurt. Bovendien voorkomt het fouten, waardoor potentieel zo'n hele bumper moet worden vervangen (in ieder geval al 1 gezien waar dit moet gebeuren).
Die mal bestaat niet, er is alleen een werkbeschrijving met een maatvoering dus doen ze het gewoon uit de losse pols - hence de niet zo rechte zaagsnede. Dus waar het verhaal over het al dan niet gebruiken van een niet voorhanden mal vandaan komt is me een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Die mal bestaat niet, er is alleen een werkbeschrijving met een maatvoering dus doen ze het gewoon uit de losse pols - hence de niet zo rechte zaagsnede. Dus waar het verhaal over het al dan niet gebruiken van een niet voorhanden mal vandaan komt is me een raadsel :?
Nee, dat is precies het punt. Was er maar zo'n patroon... Heel veel moeite is dat ook niet om bij de handleiding te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:07:
[...]

op de foto zie ik de afdekdop ook zitten hoor, dus je hoeft niet naar je dealer ;-)
Aha dus dat ding met de vleugels is het kapje? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

[Afbeelding]

Hoe krijg je hier de stekker in zonder dat je op je rug moet liggen? :?

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naaldhak schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Nou het rare is natuurlijk dat het altijd aan het eind van de sessie kan gebeuren en ook maar 1 keer van de 5 sessies. Wallbox support adviseert zelf een 20A groep.
Het rare is dat een apparaat dat op 11 kW is gespecificeerd een groter vermogen kan opnemen (waardoor de groep klapt). Dat hoort niet. Het is ook onduidelijk om hoeveel meer het gaat en hoe lang. En of je zomaar een hoger vermogen kunt aansluiten hangt weer af van de rest van je installatie. Dus dat advies geven zonder de installatie verder te kennen vind ik ook onverantwoord van de leverancier. Wel makkelijk voor hun... Nu zal het een kortstondig piekje zijn in het apparaat en zal niet direct gedurende langere tijd een te groot vermogen op je installatie komen, maar ik blijf het raar vinden.

Iets anders is trouwens als de aardlek klapt wanneer het gebeurt. Dan zou 3x20A ook niet helpen en is er een ander probleem in de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenOnderweg schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Ja, je schijnt de stekker te kunnen draaien. Maar het ziet er inderdaad niet heel comfortabel uit... De wegklapbare is flink duurder, maar is het achteraf misschien toch wel waard... Wel raar dat je bij VW voor dezelfde prijs wel de wegklapbare krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
BenOnderweg schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Ik heb de eerste keer op de rug gelegen omdat ik niet goed snapte hoe het zat. De tweede keer kon ik het enigszins gewoon koppelen. Maar het hield niet over. De veiligheidskabeltje koppelen vond ik overigens nog lastiger.

Maar goed, ik heb een trekhaak. Dat kun je van veel anderen niet zeggen. Er stonden nog stapels in backorders zei de dealer bij het ophalen van de wagen in Januari. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoodPeople schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:55:
[...]

Ik heb de eerste keer op de rug gelegen omdat ik niet goed snapte hoe het zat. De tweede keer kon ik het enigszins gewoon koppelen. Maar het hield niet over. De veiligheidskabeltje koppelen vond ik overigens nog lastiger.

Maar goed, ik heb een trekhaak. Dat kun je van veel anderen niet zeggen. Er stonden nog stapels in backorders zei de dealer bij het ophalen van de wagen in Januari. 😅
Ja, ik heb vanaf november moeten wachten, terwijl ik eigenlijk de trekhaak al in mei 21 heb besteld...

En inderdaad, nog veel te weinig goede EVs met bereik, snel laden én serieus sleepvermogen. Heb het niet vaak nodig, maar wel met enige regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterHyudai
  • Laatst online: 03-11-2022
Ik stuur dit bericht nogmaals.

Laatst heb ik gelezen dat iemand het gelukt is om op het kleine schermtje de achteruit video aan te zetten is het mogelijk om dat nog een keer te plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door PeterHyudai op 05-03-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:45
Ik heb sinds de laatste update (die OTA enabled) last van een nieuw probleem. Telkens als ik de auto start moest ik eerder twee keer de start-stop knop inklikken, eerste voor contact (wit scherm) en de tweede voor de ready stand (airco etc springt dan ook aan). Nu moet ik 3 of 4 keer klikken. dus eerst contact, daarna dat alles aangaat (nu kan ik hem niet meer in drive of reverse zetten, ook al branden alle lampjes en zegt het dashboard ready), hierna nog 1-2 keer op de start-stop knop klikken. Je kan op geen mogelijkheid zien wanneer je nou de versnelling kan gebruiken... Iemand anders hier ook last van? Met de update is HDA2 op de snelweg wel stukke verbeterd, net een rit van 2 uur gehad zonder interventie of overname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Gisteren met dat zonnetje op twee ritjes van 10km 15 kWh/100km en 13,8 kWh/100km neergezet. Belooft wat voor de zomermaanden :) Tot nu toe kwam ik niet onder de 19 kWh/100km

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:50:
Gisteren met dat zonnetje op twee ritjes van 10km 15 kWh/100km en 13,8 kWh/100km neergezet. Belooft wat voor de zomermaanden :) Tot nu toe kwam ik niet onder de 19 kWh/100km
Dat hadden wij ook. De range met en zonder kachel was identiek zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Kratos schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:45:
Ik heb sinds de laatste update (die OTA enabled) last van een nieuw probleem. Telkens als ik de auto start moest ik eerder twee keer de start-stop knop inklikken, eerste voor contact (wit scherm) en de tweede voor de ready stand (airco etc springt dan ook aan). Nu moet ik 3 of 4 keer klikken. dus eerst contact, daarna dat alles aangaat (nu kan ik hem niet meer in drive of reverse zetten, ook al branden alle lampjes en zegt het dashboard ready), hierna nog 1-2 keer op de start-stop knop klikken. Je kan op geen mogelijkheid zien wanneer je nou de versnelling kan gebruiken... Iemand anders hier ook last van? Met de update is HDA2 op de snelweg wel stukke verbeterd, net een rit van 2 uur gehad zonder interventie of overname.
Start je met de rem ingedrukt ? Normaal is met rem ingedrukt 1 keer startknop drukken voldoende. Over HDA2 is al veel gesproken maar de update doet alleen de infotainment en niet de hulpsystemen updaten. Daarvoor moet je naar de dealer. Het scherm doet de bediening maar niet de regeling en sturing van de hulpsystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Luft schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Start je met de rem ingedrukt ? Normaal is met rem ingedrukt 1 keer startknop drukken voldoende. Over HDA2 is al veel gesproken maar de update doet alleen de infotainment en niet de hulpsystemen updaten. Daarvoor moet je naar de dealer. Het scherm doet de bediening maar niet de regeling en sturing van de hulpsystemen.
Kijk hierover verschillen de meningen, ik ben van mening dat een infotainment software update wel degelijk invloed heeft op het gedrag van de hulpsystemen want hoe zo het anders komen dat na de update van November er met de HDA2 niet meer te rijden viel en dat na de update van januari en of februari HDA2 zich veel beter gedraagt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

kor952 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Kijk hierover verschillen de meningen, ik ben van mening dat een infotainment software update wel degelijk invloed heeft op het gedrag van de hulpsystemen want hoe zo het anders komen dat na de update van November er met de HDA2 niet meer te rijden viel en dat na de update van januari en of februari HDA2 zich veel beter gedraagt.
Mijn ervaring ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
kor952 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:25:
[...]

En hoe kan het dan dat ik ondanks alle updates totaal geen verschil zie of merk ? Daarnaast zijn er anderen die de software bestanden in detail bekeken hebben en helemaal niets van de hulpsystemen gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
mijn boeren verstand zou ook zeggen dat de software updates die wij mogen doen, een ander veiligheidsniveau hebben dan die van de veiligheidssytemen die de dealer moet installeren. waar ligt de verantwoordelijkheid op het moment dat een handige programmeur even wat aanpassingen doet in deze super makkelijk toegankelijke updates en de veiligheidssystemen om zeep helpt? ik weet dat mensen veranderingen ervaren, maar het gaat volledig tegen mijn gevoel in dat dit door de multimedia updates komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

We zullen het nooit eens worden, ook op het Duitse Goingelectric forum blijven de meningen verschillen. Maar nog één opmerking...waarom krijg je tijdens de update altijd een foutmelding van de 'Lane Change' controller?Als je met je infotainment software update niet het HDA2 gebeuren kunt updaten kan deze foutmelding ook niet komen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
kor952 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:
We zullen het nooit eens worden, ook op het Duitse Goingelectric forum blijven de meningen verschillen. Maar nog één opmerking...waarom krijg je tijdens de update altijd een foutmelding van de 'Lane Change' controller?Als je met je infotainment software update niet het HDA2 gebeuren kunt updaten kan deze foutmelding ook niet komen.
dat is wel weer opmerkelijk ja 8)7 maar inderdaad; agree to disagree :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:29:
[...]
En hoe kan het dan dat ik ondanks alle updates totaal geen verschil zie of merk ? Daarnaast zijn er anderen die de software bestanden in detail bekeken hebben en helemaal niets van de hulpsystemen gevonden hebben.
Ik merk ook niks nakkes nada aan verbeteringen op HDA gebied.

Het enige is dat het systeem op een zonnige dag icm een lege weg zich iets meer gedraagt zoals het zou moeten maar nog steeds krijg ik doorlopend micro correcties en neemt de auto een bocht in 12 rechte segmenten ipv 1 x in te sturen of eventueel nog een keer bij te sturen om de curve vloeiend te nemen. Het sturen gebeurt ook altijd in korte rukjes, nooit een keer smooth.

een minuutje na het aanzetten krijg ik van mijn partner direct de vraag of die 'kots opwekkende functie' weer uit kan.

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 04-03-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
kor952 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:
Dat is simpel. Ik heb veel ervaring met PLC’s (regeling/sturing) en HMI’s (display). Zodra je één van de onderdelen update wordt de onderlinge communicatie (I5 gebruikt CANbus) verstoord danwel verbroken. Die wordt na de update weer hersteld. Het clusterscherm en infotainment scherm en de hulpsystemen communiceren onderling via CAN, de update verstoort op dat moment eea. Niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
Ik heb tot nu toe nog steeds niet succesvol een update kunnen draaien. Hij blijft maar zeggen na uitlezen usb stick: geen mediabestanden gevonden. En ook bij instellingen is er geen mogelijkheid dan de update te starten.

Van het weekend nog maar eens proberen. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

GoodPeople schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:25:
Ik heb tot nu toe nog steeds niet succesvol een update kunnen draaien. Hij blijft maar zeggen na uitlezen usb stick: geen mediabestanden gevonden. En ook bij instellingen is er geen mogelijkheid dan de update te starten.

Van het weekend nog maar eens proberen. Iemand tips?
Geen enkel probleem, alleen vind ik het wel lang duren. Zo'n 50 minuten rijden zonder infotainment.... Maar goed het werkt prima!
Ik zou ff een andere USB-stick pakken denk ik? Misschien niet goed geformateerd bijvoorbeeld?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
Wellicht een vraag die eerder gesteld is.

Gisteren bij Ionity wezen laden. Wanneer ik de verwarming (airco) wil inschakelen en dus op startknop druk, schakelt de lader automatisch uit. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of is het zo dat je tijdens het laden geen gebruik kan maken vd airco?

Ik weet dat je het beste voor het laden, de accu's kan opwarmen door m op zijn staart kan trappen en de airco volledig uit zet. Maar het was gisterenavond koudddd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

hessas schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:54:

Gisteren bij Ionity wezen laden. Wanneer ik de verwarming (airco) wil inschakelen en dus op startknop druk, schakelt de lader automatisch uit. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of is het zo dat je tijdens het laden geen gebruik kan maken vd airco?

Ik weet dat je het beste voor het laden, de accu's kan opwarmen door m op zijn staart kan trappen en de airco volledig uit zet. Maar het was gisterenavond koudddd.
Ik laat de auto eigenlijk gewoon aan staan als ik bij een snellader aankom , dus blijft de airco/verwarming gewoon zoals het staat aan.... enige is wel dan als hij klaar met laden is je die soort zombie modus krijgt wat schakelen betreft. Ik kan m alleen maar in N en P zetten dan.
Maar uitzetten en weer aan helpt dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
In de handleiding staat dat je de auto moet uitzetten voor het laden. Je moet echter de auto laten aanstaan als je het scherm wilt kunnen zien van het actuele verbruik. Op dit scherm kan je zien of de batterijverwarming gebruikt wordt en hoeveel deze verbruikt. Eens je aan het laden bent, wil hij dit scherm niet meer tonen.

Ik heb al wel voorgehad dat ik een communicatiefout kreeg in dit geval. Auto toch uitzetten hielp dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
dvdj schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:22:
In de handleiding staat dat je de auto moet uitzetten voor het laden. Je moet echter de auto laten aanstaan als je het scherm wilt kunnen zien van het actuele verbruik. Op dit scherm kan je zien of de batterijverwarming gebruikt wordt en hoeveel deze verbruikt. Eens je aan het laden bent, wil hij dit scherm niet meer tonen.

Ik heb al wel voorgehad dat ik een communicatiefout kreeg in dit geval. Auto toch uitzetten hielp dan.
Dit heb ik dus ook. Ik laat de deur op een kiertje staan zodat ik in t scherm kWh aan hetgeen wordt opgeladen kan zien. Jammer dat dit niet zichtbaar blijft tijdens het opladen met deur gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
hessas schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Dit heb ik dus ook. Ik laat de deur op een kiertje staan zodat ik in t scherm kWh aan hetgeen wordt opgeladen kan zien. Jammer dat dit niet zichtbaar blijft tijdens het opladen met deur gesloten.
Ik bedoelde niet dat scherm (maar ook vervelend met die deur open laten staan...), maar dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_GLDMCXMTTkDYtxn_J6CVWEoO8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BUTtNReYT0xdvbMu4KRksTbD.png?f=user_large

(Dit is weliswaar nog screenshot van de oude layout)

Dit scherm is dus niet beschikbaar tijdens het laden tenzij je de auto van in het begin laat aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Sjoerdvt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:02:
[...]

Ja, klopt. Maar tot verwondering van de hele werkplaats hier niet meer. Ik weet waar het hoort te zitten. Monteur heeft nu alles gefilmd en het gaat naar de importeur. Er lijkt een heel stuk software verdwenen te zijn. To be continued.
Hoe is het afgelopen? Is de functie in de software er inmiddels weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 10:48
Kratos schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:45:
Heb ik ook vaak last van niet.
Gelukkig niet bij elke start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hessas schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:54:

Ik heb tot nu toe bij Ionity nooit dat probleem gehad. Na parkeren auto uitzetten en laden starten. Daarna met Rem+Start de auto aanzetten en ik heb verwarming.

Maar ik moet ook zeggen dat ik meestal de auto helemaal uit laat tijdens het laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 11:43
Even een terugkoppeling op mijn vraag over opladen by Shell Recharge. Dat ging voortreffelijk. De sessie startte in één keer. Naast ons stond een Audi E-tron GT te laden en nog even een leuk praatje gehad over het 800v platform wat de auto's beide hebben. Het was een 175KW lader.

Onze SR laadde in 26 minuten 27kWh of van 48% tot 91%. De piek lag op 100KW.

Al met al geen slechte ervaring. :) De reden dat we al bij 48% zijn gaan laden omdat we een paar dagen geen (snel) lader zouden zien en we dus met een volle accu zouden aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Vandaag voor het eerst een andere Hi5 tegengekomen op de A28 in de buurt van Harderwijk. Best een exclusieve auto eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

de meester01 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:20:
Vandaag voor het eerst een andere Hi5 tegengekomen op de A28 in de buurt van Harderwijk. Best een exclusieve auto eigenlijk :)
Nu pas? Ik kom ze bijna dagelijks tegen. Record tot nu toe is vijf verschillende op één dag.

Ook vaker dan de EV6, terwijl deze toch vaker rond zou moeten rijden.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

-CJ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Nu pas? Ik kom ze bijna dagelijks tegen. Record tot nu toe is vijf verschillende op één dag.

Ook vaker dan de EV6, terwijl deze toch vaker rond zou moeten rijden.
Hiervoor alleen de demo auto van de dealer (we zitten hemelsbreed op 250 meter).

Heb een duimpje opgestoken. Die dame zal wel gedacht hebben: wat moet die weirdo van mij 8)

Het valt mij overigens op hoeveel positieve aandacht die auto genereert. Van buurjongetjes die tegen elkaar roepen 'hee een IONIQ' tot duimpjes, honden uitlaters die tegen mijn vrouw zeggen 'mooie auto hoor' tot winkelpersoneel dat er ineens op staat om even iets naar de auto te dragen als ze zien waarin je rijdt.

Standaard vraag: hoe ver kom je nou in de winter :+

[ Voor 28% gewijzigd door de meester01 op 05-03-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, als je een locatie verzoek doet via BlueLink om te checken waar je auto is, krijgt de berijder van de auto een melding dat er een verzoek is gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
HollovVpo1nt schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:23:
Vraagje, als je een locatie verzoek doet via BlueLink om te checken waar je auto is, krijgt de berijder van de auto een melding dat er een verzoek is gedaan?
Bij mij gaan de alarmbellen af bij deze vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

HollovVpo1nt schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:23:
Kort antwoord NEE

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024
Kwestie van “streetwise”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tweakx schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Bij mij gaan de alarmbellen af bij deze vraag..
Niet nodig :)
Thanks!

[ Voor 28% gewijzigd door HollovVpo1nt op 06-03-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDeRooy
Vraagje over de stoel instellingen: mijn vrouw is Berijder 1 en vrij klein. De stoel staat dan hoog en dichter bij het stuur.
Ik ben redelijk groot en Berijder 2, de stoel staat ver achteruit.

Als ik heb gereden, dan kan mijn vrouw makkelijk de stoel aanpassen door Berijder 1 te kiezen. Andersom kom ik klem te zitten!

De stoelpositie knoppen in de deur lijken niet te werken als de auto uit staat.

Wie heeft een handige tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 14-09 10:11
BobDeRooy schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:22:
Vraagje over de stoel instellingen: mijn vrouw is Berijder 1 en vrij klein. De stoel staat dan hoog en dichter bij het stuur.
Ik ben redelijk groot en Berijder 2, de stoel staat ver achteruit.

Als ik heb gereden, dan kan mijn vrouw makkelijk de stoel aanpassen door Berijder 1 te kiezen. Andersom kom ik klem te zitten!

De stoelpositie knoppen in de deur lijken niet te werken als de auto uit staat.

Wie heeft een handige tip?
Je hebt instaphulp, dan gaan de stoelen automatisch achteruit bij het uitstappen. Weet alleen niet of dit in alle uitvoeringen zit.
En anders je vrouw opvoeden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
amw82 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:36:
[...]

Je hebt instaphulp, dan gaan de stoelen automatisch achteruit bij het uitstappen. Weet alleen niet of dit in alle uitvoeringen zit.
En anders je vrouw opvoeden O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqYsMbhL5MAvhJSH8lj6mRr05DU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ea20Rza6F4ZRoBJKCivH9MWb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Dit op lang zetten en dan zijn de rollen omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Ik heb de instaphulp aanstaan en als je de auto opent kun je de memory knoppen gewoon gebruiken zonder dat je de auto 'aan' zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ja maar ...... als de korte persoon er als laatste in heeft gezeten gaat de stoel niet ver genoeg naar achteren om de lange persoon makkelijk in te laten stappen, wellicht werkt het beter als je in het voorgaande menu kiest voor 'Lange afstand'.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
kor952 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:47:
Ja maar ...... als de korte persoon er als laatste in heeft gezeten gaat de stoel niet ver genoeg naar achteren om de lange persoon makkelijk in te laten stappen, wellicht werkt het beter als je in het voorgaande menu kiest voor 'Lange afstand'.
Ik kan uit ervaring vertellen dat dit niet het geval is.
Ik ben zelf niet heel lang (1,75m) en mijn vrouw is een stuk korter dan ik (1.55m).
Ook wij worstelen hiermee.
Ik heb inmiddels haar instelling op lange afstand gezet.

Gevolg is dat ik wat onprettig achter het stuur kom wanneer zij gereden heeft en zij kan nog niet zitten tot ze haar profiel heeft geselecteerd 8)7

Als ik met 1,75m al onprettig in de auto kom dan zal het voor de langere heren onder ons wel erg vervelend zijn.

Btw met onprettig bedoel ik dat ik niet makkelijk op mijn plek glij en afentoe mijn benen tegen het stuurtje aankom.
Als er betere oplossingen zijn dan houd ik me aanbevolen.
Gezien de profielen zou het heel mooi zijn dat je voor je naar de auto stapt je profiel kan kan selecteren en dat de stoel dan automatisch schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDeRooy
Gerrit-GTi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Gevolg is dat ik wat onprettig achter het stuur kom wanneer zij gereden heeft en zij kan nog niet zitten tot ze haar profiel heeft geselecteerd 8)7

….

Als ik met 1,75m al onprettig in de auto kom dan zal het voor de langere heren onder ons wel erg vervelend zijn.

Gezien de profielen zou het heel mooi zijn dat je voor je naar de auto stapt je profiel kan kan selecteren en dat de stoel dan automatisch schakelt.
Dit is precies wat ik bedoel, ik ben 1.92 en mijn vrouw is 1.58
Het wachten op het verstellen van de stoel is niet heel erg, maar dat ik klem kom te zitten voordat mijn stand bereikt wordt, dat is vervelend.

Ik ga die tip van groote instap bij mijn vrouw uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
BobDeRooy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Het wachten op het verstellen van de stoel is niet heel erg, maar dat ik klem kom te zitten voordat mijn stand bereikt wordt, dat is vervelend.

hier 197 vs 160, ik heb in mijn profiel 2 settings ingesteld (voor de L1 en L2 knop in de deur) en in mijn vrouw haar profiel ook. volgens mij zit namelijk het probleem in het feit dat de knoppen gelinkt zijn aan de verschillende profielen en dus ook aan de laaste bestuurder. tot nu toe gaat dat redelijk goed. als ik dan mijn profiel op het scherm selecteer verstelt mijn stoel nog iets en dan staat hij weer goed. ik heb nog niet ontdekt of je ook settings kunt kopieren van het ene naar het andere profiel (dat zou wel heeeeel handig zijn, dus ik verwacht dat het gewoon niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
BobDeRooy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Ja de grotere instap zal het mogelijk maken om in te stappen maar dan nog schuif je lekker naar voren met je hoofd in je voorruit en je stuur in je maag 7(8)7

Volgens mij zo een profiel laden voor instappen prima te doen moeten zijn. Kwestie van wat software programmeren dat hierop reageert. Het mooiste zou zijn dat de auto detecteert welke bluelink app in de buurt is en zich voor het starten daar al op instelt. Of desnoods een optie om via de bluelink app de "tenzij anders aangegeven" profiel in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Gisteren teruggekomen van een mooie reis door Luxemburg. Uiteraard mooi weer gehad en warempel een aantal Ioniq5 tegengekomen. Voor wat betreft laden is daar op het gebied van AC laden alles keurig geregeld. Tot in de kleinste plaatsen zijn er laadpalen beschikbaar alleen als je snel wil laden was de Lidl de enige optie voor ons. Gelukkig zat er bij ons op 10km afstand een Lidl naast diverse tankstations waar het enorm druk was met Belgen en Nederlanders die daar hun tank konden volgooien voor EUR 1.54 voor EURO95 of EUR 1.32 voor Diesel. Tja en daar sta je dan lekker gratis je auto vol te laden terwijl je ondertussen wat drank inslaat. Al met al een mooie reis en tevreden over de prestaties van de auto ondanks de koude.

Nu hebben wij een abonnement afgenomen bij ChargemyHyundai inclusief 12 maanden gratis premium IONITY pakket. Echter hebben wij voor vertrek de auto volgeladen bij zo'n laadpaal waar volgens het abonnement een tarief van 0,29 EUR per KW gerekend zou worden. Nu zie ik op de factuur dat ze ons 0,79 EUR in rekening hebben gebracht. Zijn hier anderen die hier ervaring mee hebben? Of krijg je later hier nog een creditfactuur voor? En zijn deze tarieven in België ook gelijk aan die in NL voor IONITY?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUVCtIxwEmoo4DAlHVEJQLu1BOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zA9r7HDsGteoKD69mCuF6UDI.jpg?f=user_large

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
ijssgerb schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:33:
Gisteren teruggekomen van een mooie reis door Luxemburg. Uiteraard mooi weer gehad en warempel een aantal Ioniq5 tegengekomen. Voor wat betreft laden is daar op het gebied van AC laden alles keurig geregeld. Tot in de kleinste plaatsen zijn er laadpalen beschikbaar alleen als je snel wil laden was de Lidl de enige optie voor ons. Gelukkig zat er bij ons op 10km afstand een Lidl naast diverse tankstations waar het enorm druk was met Belgen en Nederlanders die daar hun tank konden volgooien voor EUR 1.54 voor EURO95 of EUR 1.32 voor Diesel. Tja en daar sta je dan lekker gratis je auto vol te laden terwijl je ondertussen wat drank inslaat. Al met al een mooie reis en tevreden over de prestaties van de auto ondanks de koude.

Nu hebben wij een abonnement afgenomen bij ChargemyHyundai inclusief 12 maanden gratis premium IONITY pakket. Echter hebben wij voor vertrek de auto volgeladen bij zo'n laadpaal waar volgens het abonnement een tarief van 0,29 EUR per KW gerekend zou worden. Nu zie ik op de factuur dat ze ons 0,79 EUR in rekening hebben gebracht. Zijn hier anderen die hier ervaring mee hebben? Of krijg je later hier nog een creditfactuur voor? En zijn deze tarieven in België ook gelijk aan die in NL voor IONITY?

[Afbeelding]
goeie vraag. In NL zal ik de Charge my Hyundai niet gebruiken ivm mijn laadpas van werk. Pas op vakantie in de zomer ga ik het gebruiken.
Maar gezien je bericht is het geen overbodige luxe om dat even een keer te gaan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
Nu zie ik op de factuur dat ze ons 0,79 EUR in rekening hebben gebracht. Zijn hier anderen die hier ervaring mee hebben? Of krijg je later hier nog een creditfactuur voor? En zijn deze tarieven in België ook gelijk aan die in NL voor IONITY?
Ik zie op ChargeMyHyundai op de laatste pagina dat er zo'n 24ct/kwh in rekening is gebracht (als ik het bedrag deel door het aantal kWh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyRxHsHPS3ESJedKCepXN_x5dh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HgXe62xLxXtQT91TBf9GYSxN.png?f=fotoalbum_large

Dus ik heb niet het idee dat dit achteraf nog wordt gecorrigeerd. Misschien even checken bij klantenservice van ChargeMyHyundai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
Gedurende 7000 kilometer heb ik een probleemloze i5 gehad, Zelfs de HDA2 doet het best aardig. Maar vanochtend voegde ik in op de snelweg, en begon alles te trillen. Stuur, middenconsole, stoel, echt alles. Niet een klein beetje, maar heel erg.
Na een paar kilometer op de snelweg werd het minder. Nu is er een lichte trilling in het stuur over boven de 100. Nooit gehad.

Met banden kan dit weinig te maken hebben. (standaard Michelins, RWD 73, augustus geleverd). Ik ga dit maar eens goed in de gaten houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Zonnekamp op 07-03-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louieh
  • Laatst online: 07-04-2022
Hi,

Sinds Januari zeer blij met de Ioniq 5 Shooting Star Grey (73Kwh Lounge).
Een heerlijke reisauto en reeds 8000+ km op de teller.

Alle functies werken naar behoren en heb geen problemen met trillingen of andere niet aangekondigde bijgeluiden.

Echter heb ik tot nu toe mijn Bluelink in de Ioniq nog niet kunnen koppelen. Wanneer ik op activeren druk krijg ik de melding: 'service not available in this area' ofwel 'service niet beschikbaar in dit gebied'.

De dealer in Assen was ook verbaasd bij oplevering, maar heeft toen geadviseerd om te gaan rijden en later opnieuw te proberen.

Afgelopen 2 maanden (reeds ook bij een dealer in Amstelveen geweest en deze dealer daar heeft een case aangemaakt bij Hyundai) heb ik een aantal steden bezocht binnen- en buitenland echter nog geen succes.

Het resetten (dmv kleine reset gaatje) meerdere keren geprobeerd maar ook geen success. De case bij Hyundai schiet niet op en voordat ik een klacht indien ben ik benieuwd of er meerdere gebruikers hier last van hebben gehad en of dit is opgelost.

Dank iig voor het lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

louieh schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:37:
Hi,

Sinds Januari zeer blij met de Ioniq 5 Shooting Star Grey (73Kwh Lounge).
Een heerlijke reisauto en reeds 8000+ km op de teller.

Alle functies werken naar behoren en heb geen problemen met trillingen of andere niet aangekondigde bijgeluiden.

Echter heb ik tot nu toe mijn Bluelink in de Ioniq nog niet kunnen koppelen. Wanneer ik op activeren druk krijg ik de melding: 'service not available in this area' ofwel 'service niet beschikbaar in dit gebied'.

De dealer in Assen was ook verbaasd bij oplevering, maar heeft toen geadviseerd om te gaan rijden en later opnieuw te proberen.

Afgelopen 2 maanden (reeds ook bij een dealer in Amstelveen geweest en deze dealer daar heeft een case aangemaakt bij Hyundai) heb ik een aantal steden bezocht binnen- en buitenland echter nog geen succes.

Het resetten (dmv kleine reset gaatje) meerdere keren geprobeerd maar ook geen success. De case bij Hyundai schiet niet op en voordat ik een klacht indien ben ik benieuwd of er meerdere gebruikers hier last van hebben gehad en of dit is opgelost.

Dank iig voor het lezen ;)
Heb je een VPN actief naar een ver land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
Gerrit-GTi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Ja de grotere instap zal het mogelijk maken om in te stappen maar dan nog schuif je lekker naar voren met je hoofd in je voorruit en je stuur in je maag 7(8)7

Volgens mij zo een profiel laden voor instappen prima te doen moeten zijn. Kwestie van wat software programmeren dat hierop reageert. Het mooiste zou zijn dat de auto detecteert welke bluelink app in de buurt is en zich voor het starten daar al op instelt. Of desnoods een optie om via de bluelink app de "tenzij anders aangegeven" profiel in te stellen.
Zo lastig zou het idd niet hoeven te zijn. In mijn vorige auto (Volvo v40) waren de profielen gekoppeld aan de sleutel. Bij het open doen van de deur werd ging de stoel in de juiste stand (en spiegels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Gaat niet door schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Zo lastig zou het idd niet hoeven te zijn. In mijn vorige auto (Volvo v40) waren de profielen gekoppeld aan de sleutel. Bij het open doen van de deur werd ging de stoel in de juiste stand (en spiegels).
jouw naam geeft het antwoord in deze helaas al 8)7 ik had ook wel gehoopt dat het zo zou werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louieh
  • Laatst online: 07-04-2022
@MicheldeGoey Bedankt voor je reactie, maar ik neem aan dat er in de auto geen VPN connectie bestaat.
En anders ben ik zeer benieuwd waar!

Zie bijlage de meldingen en versie nummers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv17Cwucd2DGjPz6OPh8SOQt2ko=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Dq8kmWp1PrUmQiAXOD1zlJIY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaERN-PcRcd0kIP-towrbA7hqts=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Sfa78jRSchPCQ4UmFY1gYCo6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrrDPC6OxBWHtoNbTOyM5EByl38=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rCryJUuB7bA1ZMxrYJsQEveL.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLx3ETuQQxDIgQV950pnGZVrrfo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/p0PeNz0hlVxxZkAsR4jpkCE2.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37

[Afbeelding]
Wacht even. Nergens biedt Charge myHyundai € 0,29 cent per kWh aan. Dus dat ga je zowiezo niet terug vinden op je factuur.

Als je hun Flex abbo neemt dan betaal je naast een startarief van € 0,49 de prijs per kWH die de paalaanbieder je doorberekend. Als je hun EASY abbo hebt dan betaal je voor AC-laden € 0,25.
Nu ga ik even uit dat je kostemn bedoeld voor AC-laden want je spreekt over
bij zo'n laadpaal waar volgens het abonnement een tarief van 0,29 EUR per KW gerekend zou worden.
Of bedoel je toch de kosten bij een IONITY laadpunt (DC-laden)? Want alleen als je een IONITY Premium abbo hebt dan betaal je € 0,29 per kWH. En dit wordt niet achteraf gecorrigeerd. Dus als je nu € 0,79 hebt betaald zou ik toch eens navragen bij Charge myHyundai of je wel een IONITY abbo hebt?
code:
1
nl@chargemyhyundai.com

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

louieh schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:53:
@MicheldeGoey Bedankt voor je reactie, maar ik neem aan dat er in de auto geen VPN connectie bestaat.
En anders ben ik zeer benieuwd waar!

Zie bijlage de meldingen en versie nummers.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Soort gelijke meldingen gehad bij het activeren. Hier was het dat ik op de grens van NL/DE woon. Schakel veel tussen de masten. Auto dacht dat hij in DE stond. Grenssteen was toch echt 2 meter verderop ;-)

Toen maar stuk je gereden waar ik zeker wist dat ik NL bereik had. En toen ging koppelen goed. En daarna geen problemen mee gehad.

Op telefoon ook geen VPN ?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1 ... 84 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic