Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Tja hij heeft hem bij mij ook opnieuw gedownload, maar volgens mij overschrijft hij altijd. Er is denk ik geen check op vorige versie op de USB Stick.
Ik download altijd eerst naar mijn harde schijf voordat ik het naar een USB-stick laat kopiëren, Als je dan Navigation Updater draait kijkt hij altijd of je de versie al hebt of niet. Vanmorgen begon hij de nieuwe versie dus te downloaden. Zie mijn vorige bericht wat vlgs mij het verschil is tussen deze en vorige versie.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
kor952 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Ik download altijd eerst naar mijn harde schijf voordat ik het naar een USB-stick laat kopiëren, Als je dan Navigation Updater draait kijkt hij altijd of je de versie al hebt of niet. Vanmorgen begon hij de nieuwe versie dus te downloaden. Zie mijn vorige bericht wat vlgs mij het verschil is tussen deze en vorige versie.
Okay dat kan want ik stream hem gelijk door naar de stick. Zal hem er toch dan maar eens in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
De auto geeft aan "deze versie is al geïnstalleerd" dus afgebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha vandaag de Crisp bezorger aan de deur: "Is die Ioniq 5 van u? Ik krijg hem zelf volgende week in mat zwart"... Mooi toch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

bilgy_no1 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:54:
Haha vandaag de Crisp bezorger aan de deur: "Is die Ioniq 5 van u? Ik krijg hem zelf volgende week in mat zwart"... Mooi toch!
Verdient goed blijkbaar?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:17:
De auto geeft aan "deze versie is al geïnstalleerd" dus afgebroken.
Auto ziet inderdaad dat de versie al geïnstalleerd is maar geeft wel de mogelijkheid de 'update' te installeren. Om hem toch 100% up to date te hebben staat ie nu te updaten....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
itsme schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:31:
[...]

Ik heb de stekker niet, kon de functie wel activeren. Om er weer uit te komen moest de auto uitgezet worden en weer aan. Ik kan t wel even filmen straks.
T is een gifje geworden, een 22 MB dus als link:

https://tweakers.net/i/W9...fgh2MCgacMOH1NKksbbT1.gif

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotweak
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-03-2023
Tiggy80 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:58:
[...]

heb je hem ook al eens aangezet?
Ik wel, moest wel voldoen aan bepaalde voorwaarden (zoals autohold aan geloof ik). Moest even prutsen, maar uiteindelijk aan de praat gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
Deze week mijn Ioniq 5 ontvangen, wat een heerlijke reactie. Overal zie je mensen die even omkijken, wijzen of zelfs een duimpje geven.

Bij de dealer nauwelijks uitleg gekregen vanwege besmettingen onder het personeel. Gevraagd of de laatste updates zijn bijgewerkt. Zou uitgevoerd zijn....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UODN1SvkZJpcoW3t3GTlQzm8ddg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLkTGwpmuVtfuOhI8AbRrd4u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door hessas op 25-02-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nou niet dus...

Download de Navigation Updater hier https://update.hyundai.com/EU/NL/Main, en ga op zoek naar een 64 GB USB stick....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:11
pinotweak schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Ik wel, moest wel voldoen aan bepaalde voorwaarden (zoals autohold aan geloof ik). Moest even prutsen, maar uiteindelijk aan de praat gekregen.
Volgens handleiding zet je hem zo aan:
Gebruiksmodus
De hoogspanningsbatterij wordt gebruikt in plaats van de 12V-accu voor de werking van de handige voorzieningen van de auto. Wanneer er niet gereden hoeft te worden, zoals tijdens het kamperen of wanneer de auto lange tijd stilstaat, is het mogelijk om de elektrische voorzieningen (audio, verlichting, airconditioning, verwarming enz.) urenlang te gebruiken.

Systeem instellen en activeren
Systeeminstelling
De bestuurder kan de functie Gebruiksmodus activeren wanneer aan de volgende voorwaarden wordt voldaan.
• De auto is in de modus ready ( ) en de versnelling is naar stand P (parkeren) geschakeld.
• De EPB (Electronic Parking Brake) vertoont geen storing.
• ‘EV settings (EV-instellingen) → Utility mode (gebruiksmodus)’ is geselecteerd op het scherm van het infotainmentsysteem.

Het systeem activeren
Wanneer het systeem is geactiveerd:
• Gaat op het instrumentenpaneel het controlelampje (READY ) uit, gaat het controlelampje (UTIL ) branden en wordt de EPB ingeschakeld.
• Kunnen alle elektrische apparaten worden gebruikt, maar kan er niet met de auto worden gereden.
• Kan de EPB worden geannuleerd door op de EPB-schakelaar te drukken.

Kan de versnelling niet uit stand P (parkeren) worden geschakeld. Als u probeert te schakelen, wordt de melding “Shifting conditions not met” (Niet voldaan aan schakelvoorwaarden) op het scherm van het infotainmentsysteem weergegeven.

Het systeem uitschakelen
De gebruiksmodus kan worden gedeactiveerd door de toets Start/Stop in stand OFF te drukken. De functie kan niet worden gedeactiveerd vanuit de modus EV-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDeRooy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
amw82 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:47:
Bedankt voor de duidelijke antwoorden :)

Overigens reden we 3 jaar automaat, maar een handrem hebben we nog nooit gebruikt. Is dat nodig op echt steile hellingen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
10k fijne wagen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ie8Aa_TqSZ6iSaESVx1cL04MzH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdFKujnL8vDRjGKuCTkOO2mv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
kor952 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:57:
Nou niet dus...

Download de Navigation Updater hier https://update.hyundai.com/EU/NL/Main, en ga op zoek naar een 64 GB USB stick....
Thanks, ik moet even een usb scoren. Lijkt mij ook dat de software vd auto ook niet up2date is, toch.

Heb t idee dat ze de auto bijna zo hebben meegegeven. Moest in de auto nog allerlei stickers verwijderen. Maar wel zeer happy met de auto tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

hessas schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Thanks, ik moet even een usb scoren. Lijkt mij ook dat de software vd auto ook niet up2date is, toch.

Heb t idee dat ze de auto bijna zo hebben meegegeven. Moest in de auto nog allerlei stickers verwijderen. Maar wel zeer happy met de auto tot nu toe.
Ik ben ook nog happy na ruim een half jaar een een kleine 4200 km. Ik hoop alleen dat Hyundai wat meer haast gaat maken met het fixen van HDA2.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
kor952 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Ik ben ook nog happy na ruim een half jaar een een kleine 4200 km. Ik hoop alleen dat Hyundai wat meer haast gaat maken met het fixen van HDA2.
Hier idem dito. Helemaal happy

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

kor952 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Hier ook nog steeds happy na 6000 km in 7 maanden. Geen issues, zelfs HDA2 is enigszins bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een paar USB micro LED lampjes binnen gekregen en ik ben hier heel tevreden mee! Mooie is dat het licht naar beneden schijnt en dus echt Ambient is en niet verblindt als je naar beneden kijkt.

Ze gingen aan in de kleur die het dichtst tegen de (door mij ingestelde) Ambient verlichting van de auto aan zit, maar je kunt verschillende kleuren instellen (of een veranderend patroon) en ook kun je de helderheid instellen.

Het zijn deze: https://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Komt wel uit de VS, maar ik had ze hier niet gezien. Alleen die omhoog of naar voren schijnen en dus kunnen verblinden.

Voor heb ik er een in de middenconsole en een in de voorste USB poort (die voor Android Auto / CarPlay). Die laatste haal ik er wel uit, want hij blijft branden als de auto uit is. Geen zin in Zombie gedoe hierdoor... Ik heb nog ergens een 12V USB adapter die ik daarnaast kan proberen, zodat ik hem kan laten zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XP8Wn4h99KJC1-__CkrzOQXxgTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmCnBNTuHOm86U9hEDmtR8S6.jpg?f=fotoalbum_large

Achterin heb ik er eentje in een van de twee USB poorten gestoken en dat geeft voldoende licht naar mijn smaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI8NdD9tRWfD-W0wV0Xnkntc4mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvW6AABV1hWmEdy6pN6lmVtj.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al dus voor minder dan €25 klaar en ook vind ik het een elegante oplossing. Ik zag die originele niet direct zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:02:
Vandaag een paar USB micro LED lampjes binnen gekregen en ik ben hier heel tevreden mee! Mooie is dat het licht naar beneden schijnt en dus echt Ambient is en niet verblindt als je naar beneden kijkt.

Ze gingen aan in de kleur die het dichtst tegen de (door mij ingestelde) Ambient verlichting van de auto aan zit, maar je kunt verschillende kleuren instellen (of een veranderend patroon) en ook kun je de helderheid instellen.

Het zijn deze: https://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Komt wel uit de VS, maar ik had ze hier niet gezien. Alleen die omhoog of naar voren schijnen en dus kunnen verblinden.

Voor heb ik er een in de middenconsole en een in de voorste USB poort (die voor Android Auto / CarPlay). Die laatste haal ik er wel uit, want hij blijft branden als de auto uit is. Geen zin in Zombie gedoe hierdoor... Ik heb nog ergens een 12V USB adapter die ik daarnaast kan proberen, zodat ik hem kan laten zitten.

[Afbeelding]

Achterin heb ik er eentje in een van de twee USB poorten gestoken en dat geeft voldoende licht naar mijn smaak.
[Afbeelding]

Al met al dus voor minder dan €25 klaar en ook vind ik het een elegante oplossing. Ik zag die originele niet direct zitten.
Grappig ik heb exact dezelfde bij Ali bestelt en ben voor 4 stuks € 10,74 incl. standaard Ali verzending kwijt, duurt mss een week langer maar wel zo voordelig.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.89584c4dhoSjMf

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
kor952 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 02:01:
[...]

Grappig ik heb exact dezelfde bij Ali bestelt en ben voor 4 stuks € 10,74 incl. standaard Ali verzending kwijt, duurt mss een week langer maar wel zo voordelig.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.89584c4dhoSjMf
Dank voor de link. Zag het in de beschrijving zo 1-2-3 niet, maar kun je ze ook aan- en uitzetten met het touchknopje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nee alleen de kleur en intensiteit kun je veranderen, maar behalve de USB poort naast de 12V aansluiting gaat de spanning van de USB poorten wanneer je de auto uit zet. Het stroomverbruik is zo laag dat je er verder geen zorgen over hoeft te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door kor952 op 26-02-2022 09:27 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene die een Dashcam willlen installeren. Ik weet niet of wij in Europa dezelfde aansluiting hebben, zodat met een adapter korte kabels gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04-2022
verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Tester35 op 26-02-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:57:
Voor diegene die een Dashcam willlen installeren. Ik weet niet of wij in Europa dezelfde aansluiting hebben, zodat met een adapter korte kabels gebruikt kunnen worden.

[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 Dash Cam Adapter - No More Need to Run Feet of Cable]
Oud nieuws, staat al in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56
Ik twijfel of ik de dealer moet bellen, om aan te geven dat ik graag wil wachten (eventueel tegen bijbetaling door de gewijzigde uitrusting) tot het volgende modeljaar ivm. toe te voegen dempers en digitale achteruitkijkspiegel en mogelijk andere niet-software verbeteringen. Auto (Lounge AWD) is oktober 2021 besteld en wordt naar verwachting juni 2022 uitgeleverd. Met een paar maanden extra wachten heb ik daardoor wellicht een verbeterde auto, die de moeite van het wachten waard is. Ik realiseer mij, dat eindeloos wachten op de nieuwste verbetering ook niet realistisch is.

Wat zijn de recente ervaringen (goede en slechte) van berijders die afgelopen maand hun Ioniq 5 hebben ontvangen en al de nodige kilometers hebben gereden?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
[b]

Wat zijn de recente ervaringen (goede en slechte) van berijders die afgelopen maand hun Ioniq 5 hebben ontvangen en al de nodige kilometers hebben gereden?
Ik heb de mijne sinds eergisteren, donderdag de 24e 15.30 en inmiddels er 500 km erop zitten.

Ben echt onder de indruk van het comfort (kom uit een Renault Espace TCE225 van 2019 dus ben wat wat gewend). De snelheid (ik heb de AWD 73 kWh Lounge versie met Panodak). Ik heb ook een hele kleine vibratie in de auto tussen de 104 en 117 km/h maar ik denk als ik volgende week weer 1000km verder ben dat een kort rondje balanceren de 20 inch wielen perfect heeft.

De menu's, instellingen, Navi etc heb ik zonder de handleiding te lezen ingesteld, wel veel opties, maar lekker de tijd voor nemen. CarPlay met mijn iPhone 12 werkt perfect, ABRP met een Vlink OBD2 connector werkt ook lekker echter de OBD2 connectie valt soms weg (is een ABRP dingetje) Vandaag de kentekenplaat houder vervangen voor een exemplaar zonder reclame (haat ik), de luchtfilter door een FP actief koolstof filter.

Leuk zijn ook de reacties van Medeweggebruikers, ze rijden naast je om goed te kijken en vele duimpjes zie je. Leuk om er naast te blijven en dan ff het stroompedaal in te drukken, je knalt weg :-)

HDA2 en cruise control werken perfect op de grote weg, zelfs de snelle lange bochten bij de Benelux tunnel volgt hij prima, wanneer er een smalle weg is met onderbroken strepen gaat het niet altijd ok maar verder heel goed. Bose audio is prima, let wel op de volume instellingen van je telefoon en ja met een Android toestel is/wordt het vaak niks maar dat ligt aan de Android toestellen.

I-Pedal is ideaal in de stad en binnendoorwegen, verder rij ik niveau 3 recuperatie.

Ik ben er heel blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74yoqsnar1OckAEPr1goL44GKRs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K96hyttlnPkseg8kCii8PlDn.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door rvdgaag op 26-02-2022 19:46 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amersfoort schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:36:
Ik twijfel of ik de dealer moet bellen, om aan te geven dat ik graag wil wachten (eventueel tegen bijbetaling door de gewijzigde uitrusting) tot het volgende modeljaar ivm. toe te voegen dempers en digitale achteruitkijkspiegel en mogelijk andere niet-software verbeteringen. Auto (Lounge AWD) is oktober 2021 besteld en wordt naar verwachting juni 2022 uitgeleverd. Met een paar maanden extra wachten heb ik daardoor wellicht een verbeterde auto, die de moeite van het wachten waard is. Ik realiseer mij, dat eindeloos wachten op de nieuwste verbetering ook niet realistisch is.

Ik snap het wel. Ander voordeel is de grotere batterij, als je de Long Range hebt besteld.

En sowieso zou je even contact met de dealer moeten opnemen of ze in juli wel de volledige Lounge leveren en niet Modeljaar 22.5 waar enkele ADAS functies worden weggelaten. In dat geval heb je sowieso een grond om te switchen naar het nieuwe modeljaar.

Ik ben zelf ook een beetje pissig over die grotere batterij. Is toch een beetje een middelvinger opsteken naar de eerste klanten die hebben bijgedragen aan het succes van de lancering. Want het is niet alleen dat extra bereik, maar ook nog eens slecht voor de restwaarde.

Maar goed, mijn plan is deze auto heel lang te rijden, dan maakt het ook niet zo heel veel uit. Maar nog een ding waardoor ik een beetje een vieze bijsmaak heb van Hyundai.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
[b

Ik ben zelf ook een beetje pissig over die grotere batterij. Is toch een beetje een middelvinger opsteken naar de eerste klanten die hebben bijgedragen aan het succes van de lancering. Want het is niet alleen dat extra bereik, maar ook nog eens slecht voor de restwaarde.
4 kWh grotere accu, maakt in de praktijk 20 km meer reikwijdte, boeien !

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024
Iedere nieuwe versie moet beter, dat is altijd zo en ook logisch
Snap commotie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 10:48
Bodioniq5 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:27:
Snap commotie niet
En duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

rvdgaag schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Ik heb - afgaande op het zo links en rechts aanwezige hypermile fanatisme - het idee dat sommige mensen zelfs de 600 pagina's tellende handleiding thuis laten om 75 cm per kwh verder te komen :+ :+

Voor sommige mensen is bereik kennelijk de heilige graal, anderen maken zich er niet druk om. Wij zitten kennelijk in de tweede groep ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Terug van de wintersport. Heerlijke wagen voor lange afstanden. Zeer comfortabee ritten gehad. Ook de Style 58kW RWD heeft meer dan genoeg snelheid om in te voegen op de korte invoegstroken van de Duitse snelweg, even snel in te halen of om de steile bergwegen te beklimmen.

Heb ook de sneeuwkettingen moeten gebruiken op de Gerlospas. Dank voor de mede tweaker die deze van Skoda getipt heeft. Ze werkten perfect. Moest wel even wennen aan de grootte van de banden, het was wat lastiger monteren en vooral loshalen in vergelijking met mijn oude 307.

Ook nu weer verbaasd hoe lekker ruim de auto is, ook voor de passagiers achterin (twee volwassen + kind kinderstoeltje. Enige lastige was de gordel omdoen voor de volwassenen. Eigenlijk nét te krap om er makkelijk bij te kunnen icm kinderstoeltje. Ook op de terugweg paste alle bagage er gelukkig goed in. En de TowBox V1 is een zeer solide trekhaakbox die ons veel gemak en ruimte heeft bezorgd. Qua energiegebruik merkten we vrijwel geen verschil met of zonder de Trekhaakkoffer. De weersomstandigheden (regen/wind) hebben meer invloed op het verbruik.

Bij alle snelladers goede laadsnelheden gehaald ondanks de kou. Vrijwel altijd binnen +-20 minuutjes weer 80%.

Vraagje: waarom zijn de recuperatie levels 2 & 3 niet beschikbaar in Snow modus? Dat was precies wat we gebruikten in de afdaling van de pas. Dus toch snow mode weer uitgezet.

Ook nu weer veel bekijks gehad onderweg. Mensen die de auto (of de Trekhaakkoffer) extra bekeken. Leuk om te zien en met de andere elektrische wagen eigenaren een praatje te maken. En ook zoveel mooier dan een Tesla of een ID3/4.

Tot slot een tip voor snellaad stop vlak bij de grens van Oostenrijk. Was daar per abuis bij de Polestar / Volvo test drive en shop gestopt (suggestie van ABRP). Je kunt er gratis laden, evt een gratis proefrit maken in de Polestar (ik heb het vriendelijk afgeslagen want ik heb nét een nieuwe wagen natuurlijk). Én je krijgt gratis koffie en een lekker Zweeds koffiebroodje. Te halen bij het goede Dinzler restaurant, wat er direct naast zit (Volvo & Polestar Powerstop
https://goo.gl/maps/4hJ2dty6KtABAcC79)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRRDtNfCg4sRQlda2pon-QSNUpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8TYPuyyd38eEIXqa3NLhcIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rvdgaag schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Om te beginnen is het 4,8 kWh, dus heb je het in de winter over 20-25 km meer. In de zomer ruim 30 km (zit nu al op 163 Wh/km). Voor de langere ritten zeker handig.

En op langere termijn, met degradatie van de batterij, houd je ook meer bereik over.

En zoals gezegd, voor de restwaarde/verkoopbaarheid is dit ook relevant. Als mensen een tweedehands shoppen over een paar jaar dan zal de grotere batterij toch een voordeel hebben.

Natuurlijk heeft Hyundai het recht om die configuratie aan te passen. Het is gewoon een beetje raar dat ze niet meteen de 77,4 kWh hebben ingebouwd. Doet Kia namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Bodioniq5 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:27:
Snap commotie niet
Tuurlijk, maar een update van de auto binnen een jaar is wel héél snel.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
bilgy_no1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 01:58:
[...]

Om te beginnen is het 4,8 kWh, dus heb je het in de winter over 20-25 km meer. In de zomer ruim 30 km (zit nu al op 163 Wh/km). Voor de langere ritten zeker handig.

En op langere termijn, met degradatie van de batterij, houd je ook meer bereik over.

En zoals gezegd, voor de restwaarde/verkoopbaarheid is dit ook relevant. Als mensen een tweedehands shoppen over een paar jaar dan zal de grotere batterij toch een voordeel hebben.

Natuurlijk heeft Hyundai het recht om die configuratie aan te passen. Het is gewoon een beetje raar dat ze niet meteen de 77,4 kWh hebben ingebouwd. Doet Kia namelijk wel.
Ik had die extra kWh wel willen hebben afgelopen wintersport hoor! Maakt toch het verschil tussen 1 laad stop meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Vannacht gepland opladen/verwarmen geprobeerd. Gepland laden ging goed (weet niet of hij er veel mee gedaan heeft, maar hij gaf een melding van wel).
Gepland verwarmen zou een half uur voor vertrek beginnen. Dat was een kwartier voor tijd nog niet gebeurd, dus maar handmatig aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
GoodPeople schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Ik had die extra kWh wel willen hebben afgelopen wintersport hoor! Maakt toch het verschil tussen 1 laad stop meer of minder.
Hij wordt ook zwaarder, dus verbruik ligt wat hoger….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@GoodPeople Welke sneeuwkettingen heb je gebruikt?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:15
Ik vind het echt een plaatje van een auto maar recente bekendheid met de Hyundai dealer remt het enthousiasme zodanig af dat ik er voorlopig geen aanschaf. Zeker bij een auto met de nodige kinderziektes vind ik dat een belangrijke basis, een dealer in de buurt waar je vertrouwen in kan hebben.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
kor952 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:22:
@GoodPeople Welke sneeuwkettingen heb je gebruikt?
https://shop.skoda.nl/aut...oda-sneeuwketting-19-inch

Deze. Eigenlijk gewoon Pewag kettingen voor een vriendelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
peacelord schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Ik vind het echt een plaatje van een auto maar recente bekendheid met de Hyundai dealer remt het enthousiasme zodanig af dat ik er voorlopig geen aanschaf. Zeker bij een auto met de nodige kinderziektes vind ik dat een belangrijke basis, een dealer in de buurt waar je vertrouwen in kan hebben.
Ik snap het. Toch rijden er ook veel bezitters rond met auto’s zonder de kinderziektes. (Zoals ik) 😅. Ik snap je terughoudendheid. Over de dealer ben ik niet echt enthousiast. Maar over de auto des te meer.

Ook veel Skoda en ID4s tegen gekomen afgelopen trip naar Oostenrijk. Mooie auto’s, maar wel wat minder smoel dan de I5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:15
Ioniq 5 vind ik echt buiten categorie vormgeving. Daar valt zelfs de Kia bij in het niet. Blijft altijd een smaak kwestie natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door peacelord op 27-02-2022 11:46 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

GoodPeople schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:40:
[...]

https://shop.skoda.nl/aut...oda-sneeuwketting-19-inch

Deze. Eigenlijk gewoon Pewag kettingen voor een vriendelijke prijs.
Ik heb nog Pewag kettingen liggen van mijn vorige auto die wat omtrek en breedte betreft dezelfde banden/kettingen maat had zal eens proberen of ze passen. Die van jouw hebben vlgs mij een wat kleinere schakel als ik dat goed op de foto heb gezien. Bedankt voor de info.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
peacelord schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Destijds bij de aanschaf van de P45 ben ik bij meerdere dealers geweest om juist te kijken welke dealer mij het beste aanstaat. De onderlinge verschillen zijn groot. Mijn ervaring is dat hoe groter het dealerbedrijf is des te minder de service is en lager de inruilwaarde van de oude auto (zelfs meer dan 50% verschil). Shoppen loont !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60J6vlvAlAvalA5lFvWVDVKK_PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMLCA0o126VlPgGxIvSqWSns.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik in de mist weg wilde rijden kwam dit silhouet tevoorschijn van de sticker die erop zat voor transport 😄

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 13:26
Eerste ervaringen 73KW AWD Lounge Vision (Shooting star grey)- besteld juni.

Dank voor alle info en tips hier in de afgelopen maanden!

Opmerkingen bij de auto
• Optie voor 19 inch banden genomen i.v.m. verbruik en comfort
Achteraf kleine twijfel of AWD toegevoegde waarde heeft, ook omdat de auto hierdoor >60K is en extra alarm noodzakelijk is.
• Stand lampen extra laten controleren
• Hyundai/Vattenval laadpas is niet meer te leveren. Nu ANWB/Eneco pas genomen.**
• Onderhoud 2 jaar/30.000 km klopt. Dealer drong wel aan op een extra beurt na één jaar.
• Onderhoud matte lak is vgl. dealer geen probleem (kan door de wasstraat, maar ga ik zeker niet doen)
• Michelin Cross Climate all weatherbanden (105H) genomen i.v.m. brandstofverbruik. Twijfelde tussen Goodyear all weather (105W).
• I.v.m. leeglopen 12v heeft de garage het stiftje van het brandstoflaadklepje ietsje ingekort om te voorkomen dat deze de 12v accu leeg trekt als hij blijft proberen het slot te sluiten.
• Toch maar een steeksleutel 10 meegenomen 😊 en ik let goed op de slottune bij het uitzetten (met rempedaal ingedrukt).
• Verzekering boven 60K >> alarm noodzakelijk >> volgsysteem genomen omdat je dan geen extra Afstandsbediening hebt voor het alarmsysteem. Kosten na 5 jaar gelijk (ca 1000 euro/5jaar).
• Softwareversie auto en multimedia niet up to date ondanks verzoek. Nog even regelen.
• I.v.m. Relay diefstal probleem sleutelhoes gekocht die afschermt

Eerste ervaringen
• Heerlijke auto met idd veel instellingen, goed om nog door te nemen. Handleiding op Iphone gezet.
• Handmatige portieren eigenlijk helemaal prima.
• Geen opvallende trillingen
• HDA2 nog wennen, ook zelf laten inhalen voelt spannend.
• Verbruik ECO 19/100km
• Bij minder zicht door ontbreken achterruitwisser is achteruitrijcamera in te schakelen op het rechter beeld (alleen bij lounge?)

Wordt vervolgd!

**Edit: De verkoper zei bij aflevering dat de Hyundai laadpas niet meer te leveren is, maar zojuist een kunnen aanvragen bij 'Charge my Hyundai' met een jaar Ionity premium gratis voor Ioniq5 rijders bij registratie tot 30-6-22 (https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-nl/tariffs)

[ Voor 6% gewijzigd door Anjos op 27-02-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
peacelord schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:46:
Ioniq 5 vind ik echt buiten categorie vormgeving. Daar valt zelfs de Kia bij in het niet. Blijft altijd een smaak kwestie natuurlijk.
Zelfs de Kia?
Dat vind ik echt een van de minst gelukte auto's. Voorkant is nog wel aardig, achterkant hadden ze geen inspiratie en/of tijd meer denk ik. Net 2 tegengekomen (waarvan 1 fel groene, wordt die nog lelijker van) en dan toch heel blij met m'n I5...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
Anjos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:05:

• Bij minder zicht door ontbreken achterruitwisser is achteruitrijcamera in te schakelen op het rechter beeld (alleen bij lounge?)
Is ook gewoon op de Style beschikbaar. Echter wordt soms ook die camera een beetje vies. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
En veel plezier ermee @Anjos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:21
Vandaag met behulp van passagiers op de achterbank de trilling rechtsachter gelokaliseerd. Het is niet de gordel of het zonnescherm, maar het glas/raam zelf. Een kleine druk tegen en het raam en de trilling/geluid is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
ditbenikecht schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:05:
Vandaag met behulp van passagiers op de achterbank de trilling rechtsachter gelokaliseerd. Het is niet de gordel of het zonnescherm, maar het glas/raam zelf. Een kleine druk tegen en het raam en de trilling/geluid is weg.
Ik heb ook zo’n knerpje rechtsachter bij het raam, bloedirritant in de verder zo stille auto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Anjos
Als de achterruit vuil is, is de camera dat ook. Ben op zoek naar een héél klein wissertje voor die camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:05:
Hmm ik heb van de week even getest met een stukje papier tussen het gordijntje en de deur. Doe ik het rechts, dan is daar de trilling weg. Doe ik het links, dan is die stil (en rechts weer trilling). Het kan echter zijn dat door dat papiertje een lichte druk tegen het raam wordt uitgeoefend.

Auto is donderdag bij de dealer voor de trekhaak. Dan laat ik ze hier ook naar kijken. Vorige keer zeiden ze dat het aan de achterklep zou liggen, maar het stellen daarvan heeft niets opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 13:26
MicheldeGoey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:31:
@Anjos
Als de achterruit vuil is, is de camera dat ook.
Die ervaring heb ik nog niet, maar geloof ik graag bij langer gebruik. Wel bijzonder dat ze op het nieuwe model dan een camera gaan gebruiken i.c.m. binnenspiegelmonitor om het gemis van de ruitenwisser op te vangen.

Waarschijnlijk dus meer bedoelt bij harde regen als dat de ruiten vuil zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Anjos op 27-02-2022 21:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Vorige week zijn eindelijk mijn koplampen afgesteld door de dealer. Ik moet zeggen dat is een verschil van dag en nacht, de lichtopbrengst is nu vele malen hoger.
Dus ben je niet tevreden met de lichtopbrengst van je koplampen? Vraag de dealer of hij ze wil afstellen!

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anjos schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:45:
[...]

Die ervaring heb ik nog niet, maar geloof ik graag bij langer gebruik. Wel bijzonder dat ze op het nieuwe model dan een camera gaan gebruiken i.c.m. binnenspiegelmonitor om het gemis van de ruitenwisser op te vangen.

Waarschijnlijk dus meer bedoelt bij harde regen als dat de ruiten vuil zijn.
De camera van het 360° systeem zit heel laag en wordt ook vuil door opspattende spetters, of er hangen al snel druppels voor het beeld.

Die camera voor de binnenspiegel zit veel hoger (onder de spoiler) en dat lijkt een veel beter beschermde plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Vorige week een weekje naar Frankrijk geweest (regio Clermont Ferrand). Vertrokken vlak na de strom Eunice, dus de hele weg nog flink wind tegen. Temperatuur zo'n 5 graden dus een leuke test hoe het verbruik zo zijn in vergelijking met de zomertrip. De planning gedaan met ABRP icm met een dongle. Werkt perfect en het is fijn om te weten hoeveel je precies moet laden etc. Ik gebruik ABRP verder niet voor het echte navigeer werk, daarvoor vind ik de interface veel te onduidelijk.

Het verbruik lag best hoog (laatste stuk autoroute, 130km/u wind tegen en licht omhoog) tussen de 27 en 35 kwh/100 km. Desondanks gewoon de (4) geplande laadstops kunnen gebruiken. Laden ging iets minder snel dan in de zomer, maar toch de 220kwh nog kunnen aantikken.

Vanwege Charge my Hyundai voornamelijk bij Ionity geladen. Geen laders kapot, en het ging als een trein. Wat wel even minder fijn was de stop bij Ionity Saran (Orleans Nord). Daar moet je van de snelweg af en de laders staan dan ergens op een praktisch verlaten industrie terrein. De onboard navigatie gaf midden op een aanvoerweg aan dat bestemming bereikt was en ging daarna volledig los. Het resultaat: een uur (!) omrijden en aankomen met 3%. Met 2 kinderen en vrouw in de auto heb ik het wel eens beter naar mijn zin gehad.

Op de terugweg een andere route genomen. De eerste laadstop was Jardin des Arbes. De onboard navigatie had hem zo gevonden, dus instellen en gaan. Maar ook hier ging het fout. We kwamen op een parkeerterrein achter de aire terecht. Tussen het parkeerterrein en de laadpalen van Ionity stond een hek en ondanks dat je de laders kon aanraken, moesten we toch weer 25 minuten omrijden om bij de laders te komen. Gelukkig nu met 15%, want in Frankrijk hou ik een buffer aan voor dit soort gevallen.

Gisteren toch eens gekeken waar dit aan kan liggen. Op google maps zie je vaak dat de Ionity laadstops tussen twee wegen (in the middle of nowhere) staan. Waarschijnlijk geeft Ionity de coordinaten door of zo. Het is dan aan de navigatie om te bepalen welke van de twee wegen dit is. In het geval van Aire Jardin des Arbes gingen google maps, tom tom en de onboard navigatie de fout in
(ABPR zat goed). Opvallend dat toen we op het parkeerterrein stonden, google maps wel wist hoe we moesten rijden. Iemand ook dergelijke ervaringen?

Conclusie: zeker in Frankrijk goed plannen. In de winter toch liever iets minder op het randje dus een buffer hebben bij het laden. Dit betekent wel dat er dan voor >90% geladen moet worden soms. De Ionity stations staan zeker in het noorden net te ver uit elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm ik heb in december in Frankrijk geen problemen gehad de laders te vinden. Wel een andere route overigens, maar de stations staan gewoon op de 'Aire'. Waar je de snelweg afrijdt staan ook kleine bordjes met daarop een autootje met een stekkertje. Erg klein en je weet waar je op moet letten.

En die Ionity bij Jardin des Arbres staat toch gewoon op het hetzelfde terrein als de BP? Dan staat ie namelijk wel goed aangegeven in Google. Beetje zorgwekkend als de interne navigatie dit bij het verkeerde eind heeft.

Maar helemaal met je eens dat de dichtheid van het netwerk daar veel beter moet. Eigenlijk moet er op iedere air gewoon een stuk of 6 van die palen staan.

Overigens: Ionity rekent in Frankrijk €0,29 per minuut. Dat maakt een laadbeurt met de Ioniq 5 extra voordelig. Ben nog nooit zo voordelig naar de Alpen gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Klopt. De Aire des arbes is eigenlijk gewoon een kwestie van de borden volgen, die kloppen. De laders staan op het terrein van de BP. En dan lekker laden tegen een heerlijk laag tarief;)

De vorige vakantie ging het vinden van de laders zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
@McRizzo Dat is echt een vervelend eind omrijden (even op Google Maps gekeken). Zeker als je accu bijna leeg is! Ik was op wintersport trip wat eigenwijs en dacht dat ik harder kon rijden dan 120 (wat ABRP aan mij suggereerde) tot de volgende laadstop. Ik kan dat ook niet aanraden, want kwam (ook) met slechts 3% aan bij de Ionity charger in Duitsland en nog maar 8km bereik op het display. Daar werd het reisgezelschap ook niet heel erg gelukkig van... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:35
amw82 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Zelfs de Kia?
Dat vind ik echt een van de minst gelukte auto's. Voorkant is nog wel aardig, achterkant hadden ze geen inspiratie en/of tijd meer denk ik. Net 2 tegengekomen (waarvan 1 fel groene, wordt die nog lelijker van) en dan toch heel blij met m'n I5...
Volgens mij hebben Kia en Hyundai dit gewoon heel goed gedaan. Zelfde platform maar geen concurerende modellen gemaakt. Ik heb zelf de Kia Ev6 en ik vind de Hyundai qua uiterlijk dus helemaal niks.. Voelde me een busschauffeur qua plaatsing met een 60-ies retro interieur en qua uiterlijk buiten totaal niet mijn ding.

De EV6 was voor mij dus weer helemaal fantastisch en dan vooral die achterkant Wat jij dus weer vreselijk eruit vindt zien :) En het sci-fi achtige interieur ipv retro, cockpit gevoel.. helemaal mijn ding.

Inderdaad allemaal smaak. Maar petje af voor Hyundai en Kia dat ze met die twee auto's dus een enorme groep mensen aanspreken.

[ Voor 4% gewijzigd door Yilar op 28-02-2022 13:17 ]

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomcornet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-07-2023
ZUCHT, dit weekend mn zomerset 20inch gemonteerd met de beruchte michelins op, gevolg trilling in stuur en middenconsole, stoel passagier trilt ook als er niemand in zit (zijn nieuwe wielen nog geen km mee gereden)… had wel gezien dat er veel lood op hing, afspraak met de dealer, zegt de zaakvoerder nog nooit gehoord dat bij een nieuwe wagen het stuur trilt en wil er dus niets aandoen, ik zal hem eens doorverwijzen naar dit forum denk ik dan 😂 wat kan ik nu doen volgens jullie? Het zit echt niet tussen m’n oren die trilling hoor :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobDeRooy
haraldstoll schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:07:
[...]

Na een lange onderzoek ben ik op de blackvue 750x 2ch plus gekomen.

Het is trouwens erg makkelijk om kabels in de panelen weg te werken bij de ioniq.
Kun je me helpen om te vertellen hoe je met beleid die hardere plastic van de A stijl er afhaald?

En hoe kom je makkelijk naar achteren voor de 2e camera? Kun je die gordelhouders er zo maar aftrekken?

Ik heb ook een Blackvue systeem gekocht met een power module die de batterij en de uitschakeltijd in de gaten houdt.
Het is best wel spannend om in een nieuwe auto te rommelen, elke hulp of tip wordt erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 20:03
tomcornet schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:50:
ZUCHT, dit weekend mn zomerset 20inch gemonteerd met de beruchte michelins op, gevolg trilling in stuur en middenconsole, stoel passagier trilt ook als er niemand in zit (zijn nieuwe wielen nog geen km mee gereden)… had wel gezien dat er veel lood op hing, afspraak met de dealer, zegt de zaakvoerder nog nooit gehoord dat bij een nieuwe wagen het stuur trilt en wil er dus niets aandoen, ik zal hem eens doorverwijzen naar dit forum denk ik dan 😂 wat kan ik nu doen volgens jullie? Het zit echt niet tussen m’n oren die trilling hoor :/
Eisen dat ze zelf een stuk gaan rijden zodat ze het zelf kunnen ervaren. Met een beetje geluk moeten alleen de banden opnieuw gebalanceerd worden (zou ze Road Force laten balanceren) of zit er een hoogteslag in de banden (maar dan zou je ook een licht hobbelend gevoel moeten hebben tijdens het rijden).
En in het ergste geval heb je ook het bekende probleem wat meerdere eigenaren al ondervinden en wordt het een lang gezeur. Zie ook het Hyundai trillingen topic hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 15:28
Melden bij de dealer en vragen om dit op te lossen. Meest waarschijnlijke is dat de banden gewisseld moeten worden.
Zoals eerder gemeld roadforce balanceren geeft een goede indicatie over de staat van de banden. Een normale waarde voor Michelin banden is rond de 25 Newton. Bij waren de banden 95 en 85 Newton. Afkeur zou 100 of 120 Newton zijn maar aangezien onze auto's gevoelig zijn voor trillingen denk dat je zeker onder de 50 Newton moet zitten.
Wekelijks contact houden totdat het opgelost is. Bij mij heeft het 3 maanden geduurd totdat de dealer het had opgelost. De aan houder wint en laat je niet het riet insturen. Ik kan nu of steeds kwaad worden over hoe moeizaam dit bij mij was verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
Ik kan de Updater niet draaien, hij loopt de hele tijd vast. Ik denk dat het komt door security settings van mijn werkgever. Kan ik de bestanden ook ergens los van een server plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Voor het eerst met trekhaak en fietsendrager gereden. Was even wennen, want dit type trekhaak is anders dan ik gewend ben. Aansluiting naar beneden gedraaid, zoals hier op het forum aangegeven: geen probleem. Fietsendrager zit zo vast als.een huis.

Enige opmerkelijke was dat ik de iPedal niet kon inschakelen. Ik krijg dan dat de wipschakelaars niet beschikbaar zijn. Neerschakelen en daarna opschakelen lukt wel van 0 tot 3, maar alleen daarna na naar iPedal gaan niet.

Iemand een idee wat hier de gedachte achter kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56
Auto van het jaar 2022 is Ev6, 2e Megane, 3e Ioniq 5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgAi6gqfbWkH-IcaMt1WLG8nVeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqeRaquo6pZJyxXCZOL6eHmE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 101% gewijzigd door Amersfoort op 28-02-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
hessas schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:51:
Deze week mijn Ioniq 5 ontvangen, wat een heerlijke reactie. Overal zie je mensen die even omkijken, wijzen of zelfs een duimpje geven.

Bij de dealer nauwelijks uitleg gekregen vanwege besmettingen onder het personeel. Gevraagd of de laatste updates zijn bijgewerkt. Zou uitgevoerd zijn....[Afbeelding]
Weet iemand wat de laatste FIRMWARE versie is. Mijn dealer geeft aan dat ik de laatste zou hebben. Als ik naar de versie kijk dan lijkt ie uit juli 2021 te komen. Kan niet zo snel op dit forum achterhalen wat de laatste versie is. Hulp is welkom.

ps: Zojuist de update voor Navi gedownload. Nu installeren in de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door hessas op 28-02-2022 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
edvanleeuwen schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:35:
Voor het eerst met trekhaak en fietsendrager gereden. Was even wennen, want dit type trekhaak is anders dan ik gewend ben. Aansluiting naar beneden gedraaid, zoals hier op het forum aangegeven: geen probleem. Fietsendrager zit zo vast als.een huis.

Enige opmerkelijke was dat ik de iPedal niet kon inschakelen. Ik krijg dan dat de wipschakelaars niet beschikbaar zijn. Neerschakelen en daarna opschakelen lukt wel van 0 tot 3, maar alleen daarna na naar iPedal gaan niet.

Iemand een idee wat hier de gedachte achter kan zijn?
Ik kwam er ook achter met de Trekhaakkoffer. Misschien dat de auto niet goed kan afremmen ivm de extra lading, op I-pedal drive? Tot zover kwamen mijn ideeen daarover.

En nog iets: als hij in “aanhanger modus” kan detecteren. Kan de auto dan ook zo slim zijn dat het de achter parkeer sensoren meteen even uit schakelt? Of is dat niet logisch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
kor952 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:45:
Vorige week zijn eindelijk mijn koplampen afgesteld door de dealer. Ik moet zeggen dat is een verschil van dag en nacht, de lichtopbrengst is nu vele malen hoger.
Dus ben je niet tevreden met de lichtopbrengst van je koplampen? Vraag de dealer of hij ze wil afstellen!
Klopt. Heb dat weken terug laten doen. Wereld van verschil. Heb daarna m'n HUD feller moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
Andere vraag
Al enkele keren gehad dat de stopautomaat van m’n oplader Alfen Eve single van Vattenfall eruit klapt
Wie ook? Of niemand?
Lijkt na een commando via app te gebeuren (2 commando’s) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 19:43
GoodPeople schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:53:
Terug van de wintersport. Heerlijke wagen voor lange afstanden. Zeer comfortabee ritten gehad. Ook de Style 58kW RWD heeft meer dan genoeg snelheid om in te voegen op de korte invoegstroken van de Duitse snelweg, even snel in te halen of om de steile bergwegen te beklimmen.

Heb ook de sneeuwkettingen moeten gebruiken op de Gerlospas. Dank voor de mede tweaker die deze van Skoda getipt heeft. Ze werkten perfect. Moest wel even wennen aan de grootte van de banden, het was wat lastiger monteren en vooral loshalen in vergelijking met mijn oude 307.

Ook nu weer verbaasd hoe lekker ruim de auto is, ook voor de passagiers achterin (twee volwassen + kind kinderstoeltje. Enige lastige was de gordel omdoen voor de volwassenen. Eigenlijk nét te krap om er makkelijk bij te kunnen icm kinderstoeltje. Ook op de terugweg paste alle bagage er gelukkig goed in. En de TowBox V1 is een zeer solide trekhaakbox die ons veel gemak en ruimte heeft bezorgd. Qua energiegebruik merkten we vrijwel geen verschil met of zonder de Trekhaakkoffer. De weersomstandigheden (regen/wind) hebben meer invloed op het verbruik.

Bij alle snelladers goede laadsnelheden gehaald ondanks de kou. Vrijwel altijd binnen +-20 minuutjes weer 80%.

Vraagje: waarom zijn de recuperatie levels 2 & 3 niet beschikbaar in Snow modus? Dat was precies wat we gebruikten in de afdaling van de pas. Dus toch snow mode weer uitgezet.

Ook nu weer veel bekijks gehad onderweg. Mensen die de auto (of de Trekhaakkoffer) extra bekeken. Leuk om te zien en met de andere elektrische wagen eigenaren een praatje te maken. En ook zoveel mooier dan een Tesla of een ID3/4.

Tot slot een tip voor snellaad stop vlak bij de grens van Oostenrijk. Was daar per abuis bij de Polestar / Volvo test drive en shop gestopt (suggestie van ABRP). Je kunt er gratis laden, evt een gratis proefrit maken in de Polestar (ik heb het vriendelijk afgeslagen want ik heb nét een nieuwe wagen natuurlijk). Én je krijgt gratis koffie en een lekker Zweeds koffiebroodje. Te halen bij het goede Dinzler restaurant, wat er direct naast zit (Volvo & Polestar Powerstop
https://goo.gl/maps/4hJ2dty6KtABAcC79)

[Afbeelding]
Wat super, staat bij ons ook op de agenda, ook met een towbox.
Vraagje: Had je ook ski's/boards mee? idee hoe dat past? kinderskietjes in je towbox?
MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

BobDeRooy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Kun je me helpen om te vertellen hoe je met beleid die hardere plastic van de A stijl er afhaald?

En hoe kom je makkelijk naar achteren voor de 2e camera? Kun je die gordelhouders er zo maar aftrekken?

Ik heb ook een Blackvue systeem gekocht met een power module die de batterij en de uitschakeltijd in de gaten houdt.
Het is best wel spannend om in een nieuwe auto te rommelen, elke hulp of tip wordt erg gewaardeerd!
Mijn tip: leid de kabels niet aan de verkeerde kant van de curtain airbags als je kabels door de A-stijl friemelt. Als die bij een aanrijding belemmert worden tik je met het koppie in het slechtste geval het zijraam eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 18:58

K-Jay

Klaas Jan

Bodioniq5 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:06:
Andere vraag
Al enkele keren gehad dat de stopautomaat van m’n oplader Alfen Eve single van Vattenfall eruit klapt
Wie ook? Of niemand?
Lijkt na een commando via app te gebeuren (2 commando’s) ?
Ja, ik. Ik heb dezelfde laadpaal. Als de auto klaar is met laden klapt de automaat eruit. Het gebeurt niet altijd, ongeveer 1 op de 5 keer. Maar wel altijd als hij net klaar is met laden.
Zelf al geprobeerd:
- laadsnelheid AC verlagen
- kabel helemaal uitrollen
Maar dat maakt geen verschil.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
Bad Pino 1976 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Wat super, staat bij ons ook op de agenda, ook met een towbox.
Vraagje: Had je ook ski's/boards mee? idee hoe dat past? kinderskietjes in je towbox?
MVG
Hoi @Bad Pino 1976, ik heb een skidrager set voor de Towbox gekocht. Daar kun je twee snowboards en 1 paar ski's of 4 paar ski's tussen klemmen en bovenop de box vervoeren. De towbox v1 zelf heeft de buitenmaten 105x60x65. Dus de kinderski's kunnen daar dan of net wel, of net niet in passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdzAXOK3JpWCjkM-qscYV1H89sY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoM4Lm2Tc5kmRG2AjOMsOX1l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door GoodPeople op 28-02-2022 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
Na zelf ruim 7 maanden met de P45 helemaal alleen rondgereden te hebben, ben ik de afgelopen week ineens 5 verschillende I5’s in het wild tegengekomen ! Aan de kentekens te zien allemaal nog even snel eind 2021 op naam gezet ivm de bijtelling? Maar goed, ik rij niet meer exclusief 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
Ik kwam onderweg naar Oostenrijk ook slechts 1x een Ioniq 5 tegen. Deze bestuurder was em tegelijkertijd met mij aan het laden. Had em nog maar 1 week, maar was super enthousiast. Leuk om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 19:43
GoodPeople schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Hoi @Bad Pino 1976, ik heb een skidrager set voor de Towbox gekocht. Daar kun je twee snowboards en 1 paar ski's of 4 paar ski's tussen klemmen en bovenop de box vervoeren. De towbox v1 zelf heeft de buitenmaten 105x60x65. Dus de kinderski's kunnen daar dan of net wel, of net niet in passen.

[Afbeelding]
Thx @GoodPeople (u doet uw naam eer aan!!!) dat helpt ons weer een stap verder, die snowboarddrager is idd een hele goede oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmm hier ben ik ook een beetje bang voor, want ik rijd direct vanaf de aflevering op een set velgen met winterbanden. Ik ga het binnenkort meemaken...

Wel een rare reactie van die dealer. Heb ik nog nooit van gehoord, dus gaan we niks aan doen. Als je hem hier naartoe verwijst kun je best ook het speciale trillingen topic linken.

Maar wat ik me afvraag: heb je op de velgen met winterbanden helemaal geen last gehad van de trillingen? Want als dat zo is, dan ligt het in jouw geval toch echt aan de banden, terwijl bijv het omruilen van de banden bij @Stephan_haarlem niet heeft geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
Bad Pino 1976 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:35:
[...]

Thx @GoodPeople (u doet uw naam eer aan!!!) dat helpt ons weer een stap verder, die snowboarddrager is idd een hele goede oplossing.
Graag gedaan. Ik had met mijn bedenkingen maar ben zeer positief verrast. Zeer solide box. We hebben per ongeluk een forse kuil in de weg meegepakt met 60/u (vee rooster op weg naar konigsleiten). Was een behoorlijke klap, maar de box zat er (gelukkig) nog even goed op.

Hier nog een andere foto, maakt het misschien iets duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvWRHUuMN5NjeLvMRmEomchtbC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY3N2W0qBemaTe5h3bLET61c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannesVa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06-2022
bilgy_no1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Hmm hier ben ik ook een beetje bang voor, want ik rijd direct vanaf de aflevering op een set velgen met winterbanden. Ik ga het binnenkort meemaken...

Wel een rare reactie van die dealer. Heb ik nog nooit van gehoord, dus gaan we niks aan doen. Als je hem hier naartoe verwijst kun je best ook het speciale trillingen topic linken.

Maar wat ik me afvraag: heb je op de velgen met winterbanden helemaal geen last gehad van de trillingen? Want als dat zo is, dan ligt het in jouw geval toch echt aan de banden, terwijl bijv het omruilen van de banden bij @Stephan_haarlem niet heeft geholpen.
Ja , daar ben ik ook benieuwd naar!
Mss dit verplaatsen naar forum trillingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

kor952 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:45:
@kor952 Heb je een idee wat ze precies afstellen? Ik dacht aan de hoogte waar ze heen schijnen maar kunnen ze ook feller afgesteld worden ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@cooper_s1 Nee ik heb vandaag een mailtje gestuurd om te bedanken en gevraagd of ze zo slecht afgesteld waren omdat het zoveel scheelde, maar nog geen antwoord gekregen. Ik zelf reed al wel met de hoogte verstelling (wieltje in dashboard) op stand 3 (zoveel mogelijk licht vlak voor de auto) maar hij staat nu op stand 1 en zag vanavond op een geparkeerde auto voor mij twee rechte lijnen met aan de rechterkant zo'n haakje naar boven of beneden (dat weet heet niet meer precies) zoals ik altijd in het verleden ook heb gezien bij mijn andere auto's. Dat heb ik voor het afstellen nog nooit zo duidelijk gezien. Ik was zelf ook sceptisch, maar omdat anderen hier in het forum schreven dat het zo'n verschil uitmaakte heb ik het laten doen en ik kan nu zeggen dat ze gelijk hadden. Ze hebben ongetwijfeld de hoogte afgesteld ze kunnen vlgs mij de felheid niet beïnvloeden. Het zijn projectie lampen als de ledlamp niet precies in het brandpunt van de lens zit kan ik me voorstellen dat de lichtopbrengst slecht is.

[ Voor 13% gewijzigd door kor952 op 28-02-2022 23:18 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 08:33
GoodPeople schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:06:
[...]

[Afbeelding]
Zo... gelijk 4 extra "achtervleugels", zelfs meer dan F1 auto's
Nu nog fine tunen in een windtunnel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

StickMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Zo... gelijk 4 extra "achtervleugels", zelfs meer dan F1 auto's
Nu nog fine tunen in een windtunnel >:)
Bel Adrian Newey even voor wat tips :+

Vandaag de kwh administratie bijgewerkt en de werkelijk geladen prik geeft een verbruik van 232watt/km of 4,3 km per kw. Vanaf begin december tot nu.

Niet onaardig voor veel korte ritjes in de winter icm normaal auto gebruik - dus geen hyper-milende bestuurster.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luft
Ceramic coaten van een Ioniq 5:

https://youtu.be/xe25ZsVcjEo

[ Voor 5% gewijzigd door Luft op 01-03-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
kor952 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:13:
@cooper_s1 Nee ik heb vandaag een mailtje gestuurd om te bedanken en gevraagd of ze zo slecht afgesteld waren omdat het zoveel scheelde, maar nog geen antwoord gekregen. Ik zelf reed al wel met de hoogte verstelling (wieltje in dashboard) op stand 3 (zoveel mogelijk licht vlak voor de auto) maar hij staat nu op stand 1 en zag vanavond op een geparkeerde auto voor mij twee rechte lijnen met aan de rechterkant zo'n haakje naar boven of beneden (dat weet heet niet meer precies) zoals ik altijd in het verleden ook heb gezien bij mijn andere auto's. Dat heb ik voor het afstellen nog nooit zo duidelijk gezien. Ik was zelf ook sceptisch, maar omdat anderen hier in het forum schreven dat het zo'n verschil uitmaakte heb ik het laten doen en ik kan nu zeggen dat ze gelijk hadden. Ze hebben ongetwijfeld de hoogte afgesteld ze kunnen vlgs mij de felheid niet beïnvloeden. Het zijn projectie lampen als de ledlamp niet precies in het brandpunt van de lens zit kan ik me voorstellen dat de lichtopbrengst slecht is.
Daarnaar destijds gevraagd bij de dealer kreeg ik te horen dat het een minimale bijstelling is maar groot effect sorteert. Laat zowel dimlicht als grootlicht goed afstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
K-Jay schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Ja, ik. Ik heb dezelfde laadpaal. Als de auto klaar is met laden klapt de automaat eruit. Het gebeurt niet altijd, ongeveer 1 op de 5 keer. Maar wel altijd als hij net klaar is met laden.
Zelf al geprobeerd:
- laadsnelheid AC verlagen
- kabel helemaal uitrollen
Maar dat maakt geen verschil.
Ik heb het ook met de Wallbox Copper SB, als het gebeurt is het na het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Naaldhak schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Ik heb het ook met de Wallbox Copper SB, als het gebeurt is het na het laden.
Met hoeveel kilowatt en zekeringwaarde wordt er geladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
GoodPeople schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:01:
Ik kan de Updater niet draaien, hij loopt de hele tijd vast. Ik denk dat het komt door security settings van mijn werkgever. Kan ik de bestanden ook ergens los van een server plukken?
Ik had hetzelfde probleem, heeft me heel wat tijd gekost en uiteindelijk door de VPN op Duitsland gelukt om het bestand te downloaden en ook geïnstalleerd in de auto. Ik heb de bestanden tijdelijk op mijn cloud gezet dan kan je ze downloaden, dit zijn de bestanden die op mijn USB stick staan dus ik neem aan dat je ze zo op een stickie kan zetten.

https://bbene-stack.nl/s/y1R3auOnxHJdyB2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
ezi70 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, heeft me heel wat tijd gekost en uiteindelijk door de VPN op Duitsland gelukt om het bestand te downloaden en ook geïnstalleerd in de auto. Ik heb de bestanden tijdelijk op mijn cloud gezet dan kan je ze downloaden, dit zijn de bestanden die op mijn USB stick staan dus ik neem aan dat je ze zo op een stickie kan zetten.

https://bbene-stack.nl/s/y1R3auOnxHJdyB2k
Fantastisch. Hartelijk dank. Ik ga wel kijken hoe ik voor de toekomst de updater aan de praat kan krijgen. Misschien dat VPN helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDeRooy
BobDeRooy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:11:
[...]
En hoe kom je makkelijk naar achteren voor de 2e camera?
Het is me vrijwel duidelijk hoe ik de kabels voor de Blackvue weg kan werken: alleen snap ik niet waar de achterste camera moet komen…
En hoe kun je die kabel netjes kunt verstoppen.

Heeft iemand dat al voor elkaar of handige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

BobDeRooy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Het is me vrijwel duidelijk hoe ik de kabels voor de Blackvue weg kan werken: alleen snap ik niet waar de achterste camera moet komen…
En hoe kun je die kabel netjes kunt verstoppen.

Heeft iemand dat al voor elkaar of handige tips?
De rubbers van de deuren zitten er gewoon los op, die kan je even lichten en dan is er ruimte voor een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
Hoe gaat dat bij jullie met ABRP en een OBD2 dongle op de ioniq5? Ik moet elke keer dat ik instap, eerst de dongle er uit trekken en er weer in stoppen en dan in het menu van mijn telefoon in ABRP de dongle weer connecten. Is dit bij jullie ook? Of doen jullie dit anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
slvans schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:36:
Hoe gaat dat bij jullie met ABRP en een OBD2 dongle op de ioniq5? Ik moet elke keer dat ik instap, eerst de dongle er uit trekken en er weer in stoppen en dan in het menu van mijn telefoon in ABRP de dongle weer connecten. Is dit bij jullie ook? Of doen jullie dit anders?
Soms connect ie automatisch na een stop. Maar meestal moest ik na de laadstop / auto in/uitschakelen de dongle erin en eruit halen om opnieuw verbinding te maken. Heel irritant, ik heb nog geen fix. (Ik gebruik de OBD2 dongle icm iPhone)

[ Voor 3% gewijzigd door GoodPeople op 02-03-2022 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Het is allemaal heel afhankelijk van je OBD2 dongle ik herken jullie problemen maar sinds ik een Veepeak BLE+ heb connect mijn iPhone meestal vrij snel en hoef ik hem niet er in en er uit te halen om verbinding te maken. Zeg niet dat het 100% OK is maar in ieder geval veel beter dan met de Konnwei.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcornet
Effe een update over de dongar electronic adapter voor,de dashcams, werkt dus prima! Plug and play, in combinatie met mijn garmin mini 2 dashcam zie je bijna niets hangen, super tevreden van. Kost wel om en bij de 70 euro incl verzending en douane kosten. Indien jullie foto’s wensen kan ik deze maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
mystici5 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Melden bij de dealer en vragen om dit op te lossen. Meest waarschijnlijke is dat de banden gewisseld moeten worden.
Zoals eerder gemeld roadforce balanceren geeft een goede indicatie over de staat van de banden. Een normale waarde voor Michelin banden is rond de 25 Newton. Bij waren de banden 95 en 85 Newton. Afkeur zou 100 of 120 Newton zijn maar aangezien onze auto's gevoelig zijn voor trillingen denk dat je zeker onder de 50 Newton moet zitten.
Wekelijks contact houden totdat het opgelost is. Bij mij heeft het 3 maanden geduurd totdat de dealer het had opgelost. De aan houder wint en laat je niet het riet insturen. Ik kan nu of steeds kwaad worden over hoe moeizaam dit bij mij was verlopen.
Update, heb nu een filmpje doorgestuurd met een fles water op de middenconsole bij het trillen, nu erkent hij het probleem wel, maar roadforce balanceren nog nooit van gehoord zei de zaakvoerder. Er is dus enkel vooraan opnieuw gebalanceerd en moest 10 gram bij, achterzijde zou enkel mogelijks mogen trillen op hoge snelheid en dat heb ik dus nog niet getest, wordt vervolgt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
Luft schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Met hoeveel kilowatt en zekeringwaarde wordt er geladen ?
8.2.
Afgezekerd met 3x 50 A ( ja, das veel ivm airco’s)
Pagina: 1 ... 83 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic