Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:10
Sjoerdvt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Bij mij is het ook niet de banden of demping. Duizenden kilometers probleemloos op 20 inch Vredestein quatrac gereden en opeens begon het trillen. Ik denk dat het misschien een onbalans is in de elektromotor.
Onbalans in de elektromotor zou ook nog kunnen. Vreemde is wel dat het trillen echt bij mij aan de voorkant vandaan komt, mensen op de achterbank voelen helemaal niks.
Ik heb de RWD dus dan zou je ook verwachten dat het voelbaar is op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
Wat is er nieuw in de maart 2022 prijslijst:
  • Elke uitvoering krijgt Smart Frequency Dampers
  • Vanaf Connect+ is Batterij verwarming incl. preconditioning
  • Accu vergroot van 73 naar 77,4
  • Optioneel op Lounge digitale binnen- (€400) en buitenspiegels (€1400)
  • Prijsverhoging, afhankelijk van de uitvoering, tussen €300 en €1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik ben benieuwd of de preconditionering softwarematig toe gaan voegen (bijvoorbeeld bij de update naar TomTom kaarten).

Verder was natuurlijk te verwachten dat de prijzen zouden stijgen. Jammer dat je ook extra moet betalen voor de spiegels (wat mij betreft de prijs niet waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Amersfoort schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:17:
Ik probeer wat plaatjes te vinden van digitale spiegels. Maar kan ze zo even niet vinden. Zijn ze dan vervangen door cameraatjes? - En waarom zou je dat willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
GoodPeople schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Ik probeer wat plaatjes te vinden van digitale spiegels. Maar kan ze zo even niet vinden. Zijn ze dan vervangen door cameraatjes? - En waarom zou je dat willen?
Tekst uit de prijslijst:
"Digitale buitenspiegels (DSM): deze camerabuitenspiegels vervangen de gebruikelijke glazen spiegels. Ze verbeteren de luchtweerstand en bieden een helder zicht, ook bij slecht weer, via de aan de binnenzijde van beide voorportieren gemonteerde kleurendisplays (alleen beschikbaar op Lounge)"

Diverse reviewers op YouTube geven de voorkeur aan traditionele spiegels ivm de ongebruikelijke positie van de kleurendisplays; niet alleen bij Ioniq, maar ook andere bij andere merken. Bij de Ioniq zijn de posities van de displays niet wijzigbaar, terwijl elke bestuurder toch anders achter het stuur zit.

Afbeelding van internet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kB3uDFFUhUtQ690TUEmzaDaV6bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTKd9u9hmlsRShUNas1fD7j2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Amersfoort op 15-02-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
1 druppel water op een cameralens en je ziet niets meer, bij een spiegel blijf je vaak toch meer zien? Als ik nu moest kiezen, dan zou ik waarschijnlijk voor gewone spiegels gaan. Maar hopelijk werkt het beter. Aerodynamischer is het zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

McRizzo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:49:
1 druppel water op een cameralens en je ziet niets meer, bij een spiegel blijf je vaak toch meer zien? Als ik nu moest kiezen, dan zou ik waarschijnlijk voor gewone spiegels gaan. Maar hopelijk werkt het beter. Aerodynamischer is het zeker.
Kijk het nadeel van digitale spiegels is dat je nooit meer ziet dan de camera, met een gewone spiegel kun je altijd door je hoofd iets naar links, recht, boven of beneden te bewegen je beeld in de spiegel veranderen waardoor een gewone spiegel naar mijn mening veel veiliger is dan een digitale.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
De prijs van de digitale binnenspiegel vind ik nog wel ok ivm de mogelijke meerwaarde bij een viese achterruit. Mooiste zou zijn als die spiegel om te schakelen is van analoog naar digitaal. Geen idee of dat kan.
Die buitenspiegel camera's zou ik niet nemen:
  • Erg hoge meerprijs
  • Hogere range zal amper merkbaar zijn (hooguit 5km op volle lading maar waarschijnlijk nog minder?)
  • Geen optie om caravanspiegels aan te monteren
  • Dure reparatie indien ze kapot gaan (bv door aanrijding of vandalisme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Het zou nog interessant kunnen zijn als ze die achteruitkijkspiegel (mucho scrable punten) als accessoire zouden aanbieden voor modeljaar 2021/2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-06-2023
kor952 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Dan heb je of een zware rechtervoet en/of staat de verwarming op 23 graden of hoger.....ik haal 340 km met een lading van 80% en de temp. op 19.
Ik ben een ervaren electrieke rijder. Met mijn kona haal ik gemiddeld 15,8 kw/100.

Ik rij half half snelweg binnendoor. Cruisecontrol op 102 normal modus en heater op 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
mdeiman schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik dus nog lager, met 303km.

Maar goed, deze 'discussie' hebben we vaker gehad. En dat is verder niet erg hoor.

20" of 19" maakt al een verschil van circa 30km. => Ik heb 20".
Soort banden. => Vredestein all seasons
Staat je auto (warmer) in een garage of buiten. => buiten
Eco,Normal, Sport stand. => Normal
Temperatuur in de auto. => 22graden
Mate van regenereren. => Auto level 2
Rij je veel of weinig met de CC. => Veel
Woon je in het Noorden of het Zuiden. => Noorden
AWD of RWD => AWD
Korte of lange ritjes. => Lang
Wat voor soort ritjes doe? Veel snelweg of 80km wegen of... => Met name snelweg.
En inderdaad met name je rechtervoet. => Rustig met optrekken en max snelheid +3km.

Stel je rijdt op de snelweg nooit harder dan 90, dat tikt ook flink aan. Maar als iemand anders met name 80km wegen rijdt en ik snelweg, dan weet je het ook wel. Snelheid maakt enorm uit.

Misschien mis ik nog wat. Ik hoor het graag.

Maarre lekker gebruiken die kar en als ie leeg is, ga je laden.
Ik klaag niet hoor. Karretje doet het prima. Ik gaf gewoon antwoord op de vraag en in verhouding tot mijn kona electric vind ik het niet over naar huis te schrijven. Maar ja ik heb awd en 20 inch he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Kijk het nadeel van digitale spiegels is dat je nooit meer ziet dan de camera, met een gewone spiegel kun je altijd door je hoofd iets naar links, recht, boven of beneden te bewegen je beeld in de spiegel veranderen waardoor een gewone spiegel naar mijn mening veel veiliger is dan een digitale.
Mwah, je kunt nog steeds gewoon even opzij kijken en je hebt (in elk geval bij de Lounge versie) ook de dodehoekwaarschuwing.

De precieze hoek van de schermpjes maakt ook niet zoveel uit, mits de kijkhoeken maar goed zijn. Dus je hoeft ze ook niet te verstellen, zoals @Amersfoort benoemt als probleem.

Ik vind de huidige glazen spiegels eerlijk gezegd niet zo goed. Die vangen veel druppels; veel meer dan ik in 30 jaar andere auto's heb meegemaakt, inclusief de kleine AX... Om die reden zou ik dit wel interessant vinden.

Maar wat mij er wel aan tegenvalt is dat die camera-uitsteeksels nog altijd zo gigantisch zijn. Ik bedoel: verwerk ze dan in het vlak van de zijkant, met wellicht een klein omhulsel om te voorkomen dat er druppels op de lens komen (en ja ook een klein sproeiertje erbij om de lens weer schoon te sproeien). Om ook een beetje langs de auto te kunnen kijken kan het beeld gecombineerd worden met de camera achterop.

Nu zit er nog steeds een flinke uitstulping waardoor de aerodynamica niet wereldschokkend veel beter zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HJ92
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-07-2023
Kwam deze tweet tegen.... zou hij bedoelen dat je op die manier zonder OBD dongle kan checken wat de status is van de 12V accu?
https://mobile.twitter.co...tatus/1493171109117796352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 11:28
kor952 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Waarschijnlijk is de beeldhoek van de lens zodanig dat je net zoveel of zelfs meer ziet dan wanneer je met je hoofd beweegt voor een glazen spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:18
Ik lees al maanden mee in dit forum en heb veel gehad aan de mooie discussies, dank! Op 31-01-2022 is via mijn LM de bestelling gedaan voor een I5 Lounge 73 kWh RWD Digital Teal 19inch, om vervolgens via dit forum (dus niet de dealer) te lezen dat er per 01-02-2022 een prijslijst verscheen waarin 'ten gunste van de levertijd' de HDA2 en FCA-JX moest vervallen. Ik zeg moest, want na contact met dealer bleek dat "het niet te voorspellen was of en wanneer de auto zou komen als ik de opties er wel op zou laten".
Ik ben dus akkoord gegaan en vorige week woensdag is de bestelling aangepast. Levering staat op week 35.

Vervolgens een dag later (afgelopen donderdag) het nieuws hier / Autoweek / etc. dat er een MY23 aan komt met bovenstaande aanpassingen. Afgelopen vrijdag gebeld met de dealer: "MY23 is pas vanaf de zomer te bestellen, het duurt nog maanden voordat we de prijzen weten, levering zal dan eind Q4 of Q1 2023 worden". En nu verschijnt gisteren de prijslijst al voor MY23... Ik heb echt zelden zo'n warboel meegemaakt... 8)7

Heeft iemand al duidelijk: 1) Is MY23 ook per heden te bestellen? en 2) Wanneer wordt MY23 dan geleverd? De dealer kan of wil me het niet zeggen en op dit moment heb ik ook geen enkel vertrouwen meer in zijn antwoorden. Ik merk dat mensen op dit forum vaak de dealers informeren ipv andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

HJ92 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:48:
Kwam deze tweet tegen.... zou hij bedoelen dat je op die manier zonder OBD dongle kan checken wat de status is van de 12V accu?
https://mobile.twitter.co...tatus/1493171109117796352
Zo te zien wel ja... handig is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:02

HollovVpo1nt

I like gadgets

Khaine schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:38:
[...]

Thnx, het lag aan de paal gok ik. Zojuist ingeplugd in de Allego paal in de buurt. Kreeg meteen charging en de lampjes bij de ingang gingen ook knipperen. Hij staat nu vrolijk te laden.

Overigens zet ik de auto ook eerst uit hoor, maar dat leek mij vanzelfspreken.

Zie wel heel veel in de wijk dat ze nog niet bedacht zijn op elektrische wagens. Staan nu 3 plekken "bezet" met hybride's die niet aan het laden zijn ....

Vindt dat redelijk asociaal, maar ik merk ook dat er echt veel te weinig parkeerplek uberhaupt is. Woon er dan ook al 15 jaar dus dat is geen verrassing.
Ik heb hier ook last van. Allego paal bij mij om de hoek... had hem gister avond aan de paal gehangen, hij begon met opladen. Volgende ochtend zag ik dat die 'maar' 15km bijgeladen had. Is de tweede keer dat dit gebeurt. Best irritant, want dan is het feitelijk roulette of de auto de volgende dag voldoende opgeladen is of niet. Zal vandaag een andere laadpaal proberen van allego, kijken of het aan de auto ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 12-09 21:40
Het blijft toch gek dat de uitvoeringen per land verschillen en dan bedoel ik niet opties maar bijv een ouderwets handschoenenvak ipv een la zoals bij ons. Je zou toch zeggen dat het de productie nodeloos ingewikkeld maakt.

Vak ipv van la op 1:50

YouTube: IONIQ 5: Your Questions Answered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

maax schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:24:
Het blijft toch gek dat de uitvoeringen per land verschillen en dan bedoel ik niet opties maar bijv een ouderwets handschoenenvak ipv een la zoals bij ons. Je zou toch zeggen dat het de productie nodeloos ingewikkeld maakt.

Vak ipv van la op 1:50

YouTube: IONIQ 5: Your Questions Answered
Misschien heeft dat ook met lokale wetgeving van doen waar de auto heengaat...
misschien mag daar zo'n lade niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Ik heb hier ook last van. Allego paal bij mij om de hoek... had hem gister avond aan de paal gehangen, hij begon met opladen. Volgende ochtend zag ik dat die 'maar' 15km bijgeladen had. Is de tweede keer dat dit gebeurt. Best irritant, want dan is het feitelijk roulette of de auto de volgende dag voldoende opgeladen is of niet. Zal vandaag een andere laadpaal proberen van allego, kijken of het aan de auto ligt.
Af en toe via de Bluelink app checken of de auto nog aan het laden is? Word je de volgende dag in ieder geval niet verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Ik krijg altijd een push bericht in de app wanneer het laden wordt/is gestopt. Heb jij die niet gekregen?

Maar wel vreemd dat er maar 15 km bij is gekomen. Kan wellicht liggen aan de ingestelde laadschema's, of die Hyundai app waarmee het laden wordt aangestuurd obv de prijs?

Of toch de Allego paal, maar dan verwacht je dat ie ook niet begint te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankj030 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik lees al maanden mee in dit forum en heb veel gehad aan de mooie discussies, dank! Op 31-01-2022 is via mijn LM de bestelling gedaan voor een I5 Lounge 73 kWh RWD Digital Teal 19inch, om vervolgens via dit forum (dus niet de dealer) te lezen dat er per 01-02-2022 een prijslijst verscheen waarin 'ten gunste van de levertijd' de HDA2 en FCA-JX moest vervallen. Ik zeg moest, want na contact met dealer bleek dat "het niet te voorspellen was of en wanneer de auto zou komen als ik de opties er wel op zou laten".
Ik ben dus akkoord gegaan en vorige week woensdag is de bestelling aangepast. Levering staat op week 35.

Vervolgens een dag later (afgelopen donderdag) het nieuws hier / Autoweek / etc. dat er een MY23 aan komt met bovenstaande aanpassingen. Afgelopen vrijdag gebeld met de dealer: "MY23 is pas vanaf de zomer te bestellen, het duurt nog maanden voordat we de prijzen weten, levering zal dan eind Q4 of Q1 2023 worden". En nu verschijnt gisteren de prijslijst al voor MY23... Ik heb echt zelden zo'n warboel meegemaakt... 8)7

Heeft iemand al duidelijk: 1) Is MY23 ook per heden te bestellen? en 2) Wanneer wordt MY23 dan geleverd? De dealer kan of wil me het niet zeggen en op dit moment heb ik ook geen enkel vertrouwen meer in zijn antwoorden. Ik merk dat mensen op dit forum vaak de dealers informeren ipv andersom...
Ik zag hier ergens een paar pagina's terug dat MY23 pas vanaf maart te bestellen is. Maar als dit nu al de prijslijst is, dan geldt die voor het plaatsen van orders. Ik heb wel ergens gelezen dat de levertijd voor MY23 ook inderdaad eind 22, begin 23 is. En dat er daarom een MY 22.5 is geïntroduceerd.

Maar even advocaat van de duivel: als lease rijder maakt het toch niet zoveel uit? Je rijdt er vier/vijf jaar in en aan het eind lever je de auto weer in. Als de range met 73 kWh voldoende is maakt dat extra beetje batterij ook niet zoveel verschil. Met deze laadsnelheid is dat geen enkel probleem. En je hebt zelf geen last van een potentieel lagere restwaarde.

De overige verbeteringen zijn leuk, maar of je die in de praktijk echt gaat missen is twijfelachtig. Neemt niet weg dat dealers vaak irritant zijn... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:07:
Er is weer een software update, nadat de januari versie teruggetrokken was.
Zie deze pagina.

+|21Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220211|HM|IONIQ5_EU|1489|0

De kaarten zijn van EUR.14.47.48.631.401.5 naar EUR.14.47.48.631.505.5 gegaan.

Zouden de mensen die de januari update met OTA geïnstalleerd hebben, deze via OTA gedownload krijgen O-)
Zijn er meer mensen die de update niet op de USB stick geladen krijgen, maakt niet uit bij welke PC ik het ook probeer iedere keer stopt het proces bij 23.259MB, ik word er helemaal gek van. 8)7 Als ik dat bij Hyundai aangeef krijg ik alleen maar het Windows programma gestuurd maar daar heb ik niets aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW1mg8MLk39xrg5xph3GV5nv3-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0eaPTZqPbN3ddPAIpywBSmO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:18
bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:05:
[...]

Ik zag hier ergens een paar pagina's terug dat MY23 pas vanaf maart te bestellen is. Maar als dit nu al de prijslijst is, dan geldt die voor het plaatsen van orders. Ik heb wel ergens gelezen dat de levertijd voor MY23 ook inderdaad eind 22, begin 23 is. En dat er daarom een MY 22.5 is geïntroduceerd.

Maar even advocaat van de duivel: als lease rijder maakt het toch niet zoveel uit? Je rijdt er vier/vijf jaar in en aan het eind lever je de auto weer in. Als de range met 73 kWh voldoende is maakt dat extra beetje batterij ook niet zoveel verschil. Met deze laadsnelheid is dat geen enkel probleem. En je hebt zelf geen last van een potentieel lagere restwaarde.

De overige verbeteringen zijn leuk, maar of je die in de praktijk echt gaat missen is twijfelachtig. Neemt niet weg dat dealers vaak irritant zijn... 8)7
Je hebt gelijk hoor, als leaserijder maakt het vermoedelijk minder uit dan als particulier; al voelt het toch wel een aantal jaar als “mijn” auto…en ben ik heel blij met de aanstaande my22(.5).

Heb alleen het idee gekregen dat de dealers zelf ook niet echt weten wat en wanneer Hyundai van plan is met opties, aanpassingen en modeljaren. Drie prijslijsten in nog geen 6 weken vind ik wel erg verwarrend en maakt het voor klant en dealer niet makkelijker. Dat hier dan al bekend is dat my23 vanaf maart te bestellen is en een dealer roept “vanaf de zomer” |:(

Goed om te lezen dat jij ook eind 2022/begin 2023 gelezen hebt; zou het wel zuur vinden als de mijne straks tegelijk met een my23 op de boot staat…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ezi70 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Zijn er meer mensen die de update niet op de USB stick geladen krijgen, maakt niet uit bij welke PC ik het ook probeer iedere keer stopt het proces bij 23.259MB, ik word er helemaal gek van. 8)7 Als ik dat bij Hyundai aangeef krijg ik alleen maar het Windows programma gestuurd maar daar heb ik niets aan.
[Afbeelding]
Die 23GB is de gecomprimeerde grootte, uitgepakt op een USB stick is het zo'n 39GB groot, dus je moet minimaal een 64GB stick gebruiken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
Ik heb vandaag de update proberen te draaien. Hij was gestart. Bij 25% op het scherm gekeken. En daarna na een uurtje weer ingestapt. Toen bleek dat de update was mislukt. Iemand nog tips, behalve opnieuw op de usb zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door GoodPeople op 15-02-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
kor952 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Die 23GB is de gecomprimeerde grootte, uitgepakt op een USB stick is het zo'n 39GB groot, dus je moet minimaal een 64GB stick gebruiken.
Ja dat heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
Ik werd vandaag gebeld door de dealer om een afspraak voor een beurt van de I5. Deze heb ik pas sinds begin december en heeft nu ongeveer 7500 km gereden. Heeft iemand ook zo snel al een beurt ingepland?

Bijzonder is het ook omdat ik gisteren gemeld had, dat er nog steeds trillingen in de auto zaten ondanks het balanceren van de banden (een maand geleden). Daar is meteen een afspraak voor gemaakt.

Is dit toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Hein66 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:56:
Ik werd vandaag gebeld door de dealer om een afspraak voor een beurt van de I5. Deze heb ik pas sinds begin december en heeft nu ongeveer 7500 km gereden. Heeft iemand ook zo snel al een beurt ingepland?

Bijzonder is het ook omdat ik gisteren gemeld had, dat er nog steeds trillingen in de auto zaten ondanks het balanceren van de banden (een maand geleden). Daar is meteen een afspraak voor gemaakt.

Is dit toeval?
Ik dacht dat ook pas bij 15.000 km moest? Of zelfs ergens gezien pas bij 30.000 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem

Is dit toeval?
Dat is wel heel snel. Ik kreeg te horen na 2 jaar of 30.000 km.
Lijkt mij beetje apart dat er nu al een onderhoudsbeurt nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit toeval?
Misschien de service acties die uitgevoerd moeten worden. Al eens je VIN nummer op deze site ingevuld? Beurten zijn om de 2 jaar of 30.000 km. De service acties zijn gratis.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 15-02-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
ezi70 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Blijkbaar is het een probleem bij Hyundai, komende maandag wordt dit probleem opgelost en zou het weer moeten werken.

[ Voor 26% gewijzigd door ezi70 op 16-02-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ezi70 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:27:
[...]

Oké ik ben er zelf achter gekomen, dus maar even hier ook doorgeven voor het geval iemand hetzelfde ondervindt. Het ligt aan Windows 11, ik heb een oude laptop uit de kast getrokken met Windows 10 en daarmee gaat het 'soepeltjes', redelijk langzaam allemaal omdat de laptop inmiddels 14 jaar oud is maar het werkt in ieder geval.
Het moet toch iets anders zijn dan Windows 11 want ik heb de update gisteren gedownload en op een USB-stick gekopieerd allemaal met een laptop met Windows 11 er op. De stick moet wel EX-Fat geformatteerd zijn, misschien is dat het?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Misschien de service acties die uitgevoerd moeten worden. Al eens je VIN nummer op deze site ingevuld? Beurten zijn om de 2 jaar of 30.000 km. De service acties zijn gratis.
Ik had deze service acties al gecontroleerd en er stond niets open. Ik laat weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
kor952 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Het moet toch iets anders zijn dan Windows 11 want ik heb de update gisteren gedownload en op een USB-stick gekopieerd allemaal met een laptop met Windows 11 er op. De stick moet wel EX-Fat geformatteerd zijn, misschien is dat het?
Oh, gek. Ja stick had ik ook geformatteerd. De update van november heb ik zonder problemen gedaan bedacht ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Zojuist een zeer "professionele" mail mogen ontvangen van de manager klantcontact & Marketing van mijn dealer met daarin het rapport van Hyundai.

Conclusie Hyundai:
"Het voertuig is gecontroleerd op afwijkende geluiden en/of trillingen, daarbij is er vooral extra aandacht besteed aan het trillen van het stuur, middenconsole en beide voorstoelen.
Tijdens deze proefritten zijn alleen trillingen/vibraties waargenomen welke als normaal worden gezien en gevolg zijn van het contact tussen wegdek en band. Het afrollen van een band zal afhankelijk van de wegdekcondities, snelheid en de dempingseigenschappen van het voertuig waarneembaar zijn als trilling/vibraties Wanneer er over “glad” asfalt gereden werd waren er geen trillingen waarneembaar, dit is bij verschillende snelheden getest."
Voertuig voldoet aan de fabrieksspecificaties, verdere reparaties worden niet noodzakelijk geacht.

Oftewel als je de trillingen hebt pech gehad, het hoort bij de auto volgens Hyundai

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 15-02-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
cooper_s1 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Ik dacht dat ook pas bij 15.000 km moest? Of zelfs ergens gezien pas bij 30.000 km?
Ik dacht ook dat het pas bij 30k was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hein66 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:45:
[...]

Ik dacht ook dat het pas bij 30k was
Gaat de auto dit zelf melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:43:
Zojuist een zeer "professionele" mail mogen ontvangen van de manager klantcontact & Marketing van mijn dealer met daarin het rapport van Hyundai.

Conclusie Hyundai:
"Het voertuig is gecontroleerd op afwijkende geluiden en/of trillingen, daarbij is er vooral extra aandacht besteed aan het trillen van het stuur, middenconsole en beide voorstoelen.
Tijdens deze proefritten zijn alleen trillingen/vibraties waargenomen welke als normaal worden gezien en gevolg zijn van het contact tussen wegdek en band. Het afrollen van een band zal afhankelijk van de wegdekcondities, snelheid en de dempingseigenschappen van het voertuig waarneembaar zijn als trilling/vibraties Wanneer er over “glad” asfalt gereden werd waren er geen trillingen waarneembaar, dit is bij verschillende snelheden getest."
Voertuig voldoet aan de fabrieksspecificaties, verdere reparaties worden niet noodzakelijk geacht.

Oftewel als je de trillingen hebt pech gehad, het hoort bij de auto volgens Hyundai
Niet accepteren. Trillingen zijn nooit volgens spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:37
Astronaut schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Ja.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35

Conclusie Hyundai:

Mocht je ze aansprakelijk willen stellen, dan is het iig verstandig om dit binnen 6 maanden na het verkrijgen van je auto te doen. (dit ivm het consumenten recht)
Dit hoeft niet meteen van allerlei zware dingen te zijn, maar iig een schrijven dat je het nu (al) geconstateerd hebt en dat eventuele gevolgen voor hen zijn. Dan sta je (als het blijft spelen en je er echt wat aan/mee wilt doen) een stuk sterker bij een geschil.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 23:43
[...]

Als het ingesteld is door de dealer / jezelf... Kan je zelf doen bij de Ioniq ergens in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92

Conclusie Hyundai:

Heel bizar en geen acceptabele verklaring.
Er zijn op dit forum en internationale fora meer mensen met deze problemen dus lijkt me dat ze het op een gegeven moment toch moeten gaan erkennen.
En een setje nieuwe dempers (bijv.) zijn voor hun toch de kosten niet om te kijken of daar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Eergisteren kreeg ik de melding in de auto om de nieuwe algemene voorwaarden te accepteren. Dit heb ik gedaan en sindsdien heb ik geen toegang meer tot de auto via de app. De app was ook volledig uitgelogd, dus mogelijk toevallige samenval van omstandigheden?

Vanochtend dacht ik, die registreer ik wel even opnieuw via de qr code. Maar nu krijg ik de melding dat de auto al onder een ander account is geregistreerd...

Iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Motorfret schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:11:
[...]

Mocht je ze aansprakelijk willen stellen, dan is het iig verstandig om dit binnen 6 maanden na het verkrijgen van je auto te doen. (dit ivm het consumenten recht)
Dit hoeft niet meteen van allerlei zware dingen te zijn, maar iig een schrijven dat je het nu (al) geconstateerd hebt en dat eventuele gevolgen voor hen zijn. Dan sta je (als het blijft spelen en je er echt wat aan/mee wilt doen) een stuk sterker bij een geschil.
Is al gebeurd. Heb de dealer al officieel in gebreke gesteld maar interesseert ze niet zo heel veel.
Ik ga het nu even aankijken, wellicht dat het met meer km minder wordt. Maar als ik lees dat sommige er opeens ook spontaan last van krijgen ben ik bang van niet.
En dan wordt het een stap naar de geschillencommissie, duurt alleen verdomd lang als ik het mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:56:
[...]

Heel bizar en geen acceptabele verklaring.
Er zijn op dit forum en internationale fora meer mensen met deze problemen dus lijkt me dat ze het op een gegeven moment toch moeten gaan erkennen.
En een setje nieuwe dempers (bijv.) zijn voor hun toch de kosten niet om te kijken of daar het probleem ligt?
Het mooiste is dat er wordt aangegeven dat het op 'glad' asfalt geen trilling is. Ik heb dat stukje asfalt nog niet mogen ontdekken dat de trilling er niet is, maar blijkbaar heeft Hyundai precies dat stukje gevonden in de omgeving Sassenheim.
Is eigenlijk te hopen dat deze klachten ook uit de VS gaan komen, dan zal alles denk ik opeens in een stroomversnelling raken ivm eventuele claims daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Woosh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:18:
Eergisteren kreeg ik de melding in de auto om de nieuwe algemene voorwaarden te accepteren. Dit heb ik gedaan en sindsdien heb ik geen toegang meer tot de auto via de app. De app was ook volledig uitgelogd, dus mogelijk toevallige samenval van omstandigheden?

Vanochtend dacht ik, die registreer ik wel even opnieuw via de qr code. Maar nu krijg ik de melding dat de auto al onder een ander account is geregistreerd...

Kon je nog wel in de app inloggen? Daarna zou je dan misschien de auto naar fabriekstoestand kunnen zetten en dan de app weer koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
cooper_s1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Kon je nog wel in de app inloggen? Daarna zou je dan misschien de auto naar fabriekstoestand kunnen zetten en dan de app weer koppelen?
Ik kan wel weer in de app inloggen, maar hier is geen auto meer gekoppeld. Vanavond probeer ik het via de VIN nog eens. Enige andere optie lijkt het verwijderen van het account "alle opgeslagen gegevens van uw voertuig worden gewist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woosh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Ik kan wel weer in de app inloggen, maar hier is geen auto meer gekoppeld. Vanavond probeer ik het via de VIN nog eens. Enige andere optie lijkt het verwijderen van het account "alle opgeslagen gegevens van uw voertuig worden gewist".
Vreemd. Ik heb gisteren ook die gebruikersvoorwaarden gehad en heb ze afgewezen (om een of andere reden kun je die volgens Hyundai gewoon lezen tijdens het rijden...).

Vanochtend na jouw bericht even gecheckt, maar ik heb gewoon toegang via de app en status update etc werkt gewoon. Lijkt dus los te staan van de gebruikersvoorwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 16-02-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handige oplossing voor ambient light in de middenconsole en achter bij de voeten:
YouTube: Accessories No Hyundai Ioniq 5 Should Be Without

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
bilgy_no1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:47:
[...]

Vreemd. Ik heb gisteren ook die gebruikersvoorwaarden gehad en heb ze afgewezen (om een of andere reden kun je die volgens Hyundai gewoon lezen tijdens het rijden...).

Vanochtend na jouw bericht even gecheckt, maar ik heb gewoon toegang via de app en status update etc werkt gewoon. Lijkt dus los te staan van de gebruikersvoorwaarden.
Bij mij wil die ze nog niet laten zien. Na een minuut of 5 laden geeft hij aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Ik heb via de app wel gewoon contact met mn auto. Proberen het nog wel een paar keer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein66
[...]

Dat zie ik bij 30K. Dat duurt nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
Woosh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:18:

Ik had ook opeens geen verbinding meer. Telefoon opnieuw opgestart en toen moest ik opnieuw inloggen (emailadres/password). Daarna liep alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens deze ADAC lijst zou de IONIQ 5 geen bewegingssensor hebben in de keyless sleutel (of deze is na 5 minuten nog niet geactiveerd).
Auto's en motorfietsen met keyless systeem dat de ADAC illegaal kon openen en kon wegrijden

Slechts 24 van de 501 auto's zijn goed beschermd

Alle voertuigen die de ADAC Autotest onderzocht, zijn sinds 2016 gekeurd. Of ze zijn uitgerust met keyless hangt af van de fabrikant. Over auto's die hier niet vermeld staan, kunnen geen betrouwbare uitspraken worden gedaan. Er bestaat bezorgdheid dat de meeste auto's zonder sleutel op deze manier kunnen worden gestolen. Tot nu toe konden alleen auto's met UWB (Ultra-Wide-Band) niet worden geopend en weggereden met de apparaten die door ADAC worden gebruikt. Vanuit het huidige perspectief worden ze daarom als goed beschermd beschouwd. De bescherming van voertuigen met een bewegingssensor beoordelen we als matig, omdat ze nog steeds kunnen worden gestolen zolang de bewegingssensor de sleutel niet heeft uitgeschakeld. Tot nu toe hebben we dit systeem in 37 van alle geteste modellen kunnen verifiëren, maar alleen als de sleutel uiterlijk na vijf minuten uitschakelt, aangezien dit het moment was waarop de test werd uitgevoerd
P.S. bij mij worden de sleutels thuis weggelegd in een ijzeren blikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:10:
Volgens deze ADAC lijst zou de IONIQ 5 geen bewegingssensor hebben in de keyless sleutel (of deze is na 5 minuten nog niet geactiveerd).

[...]

Neem je dat ijzeren blikje ook mee naar restaurants of op bezoek bij vrienden?

Ik heb het getest door de sleutel op het dak van de auto te leggen. Na een half uur kon je deuren nog gewoon openen. De sleutels blijven zenden.

Ik heb in beide sleutels een Keyless Protector geplaatst, die schakelt de sleutel na 3 minuten uit. Nadeel is dat je soms de melding krijgt dat er geen sleutel in het voertuig is.

[ Voor 9% gewijzigd door MicheldeGoey op 16-02-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Hoeveel elektrische auto's worden er jaarlijks gestolen? Die gasten willen toch direct een flinke reis richting het oosten maken of iets van €125.000 in een container rijden. Dat red je niet met een EV en bovendien zijn die allemaal networked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
ZuinigeRijder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:10:

[...]

Ik heb er een Faraday doosje voor gekocht, deze: https://www.bol.com/nl/ac...rId=1287226383#1768586973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024
MicheldeGoey schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Neem je dat ijzeren blikje ook mee naar restaurants of op bezoek bij vrienden?

Ik heb het getest door de sleutel op het dak van de auto te leggen. Na een half uur kon je deuren nog gewoon openen. De sleutels blijven zenden.

Ik heb in beide sleutels een Keyless Protector geplaatst, die schakelt de sleutel na 3 minuten uit. Nadeel is dat je soms de melding krijgt dat er geen sleutel in het voertuig is.
Vreemd, in de handleiding hoofdstuk 5-9 staat dat de sleutel op detectiepauze gaat
Quote: “Als de smart key een tijdje niet beweegt, gaat de detectiefunctie voor de werking van de smart key in pauze. Til de smart key op om de detectiefunctie opnieuw te activeren.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
Bodioniq5 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Vreemd, in de handleiding hoofdstuk 5-9 staat dat de sleutel op detectiepauze gaat
Quote: “Als de smart key een tijdje niet beweegt, gaat de detectiefunctie voor de werking van de smart key in pauze. Til de smart key op om de detectiefunctie opnieuw te activeren.”
Ik las in het onderzoek dat de ADAC 5 minuten wacht voor ze met de test begonnen om de sleutel tot rust te laten komen. Kan het zijn dat hier een langere tijd ingesteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Aluminiumfolie werkt ook - zo neem ik al jaren mijn reservesleutel mee op vakantie. Tijdens heen- en terugreis zit deze ergens in een tas omdat ik in geval van nood de auto nog met de telefoon kan openen. Ik heb het getest en de auto gaat dan echt niet open. Thuis leg ik de sleutel altijd weg en dan zou deze sowieso op inactief moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik had voor mijn Peugeot 508 (versie 2019) gewoon een -metalen- koektrommel :X Deksel erop en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
amw82 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:25:
[...]

Als het ingesteld is door de dealer / jezelf... Kan je zelf doen bij de Ioniq ergens in het menu.
Heb het gevonden in instellingen, maar het staat niet ingesteld. Slordig van de dealer 😐. Of misschien is het gereset bij een van de paar profielresets die ik al voor de kiezen heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een Ioniq 5 73 kWh Style in Digital Teal Green Pearl Mica.
De eerste kilometers zitten er inmiddels op. Er is een lichte trilling te voelen bij 110-112 km, maar gelukkig niet heel aanwezig. Voor de rest een heerlijke auto, mooi van buiten, een beetje kaal van binnen maar dat heeft met de Style uitvoering te maken, die ik helaas zelf niet voor het kiezen had. Blij met de 12% bijtelling.
Ik loop wel tegen een klein probleempje met de Blueling app aan. Als ik in de buurt ben kan ik verbinden, maar iets verder van de auto geeft de app Disconnected aan. Kan je dan toch nog de auto bedienen? Lock/unlock en Start climate control?
Net naar 100% geladen en na de vlotte rit van gisteren toch een rijbereik van 437 km, dat zal nog wel wat minder worden vrees ik.

[ Voor 8% gewijzigd door PeMo1965 op 16-02-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Vandaag zomerset gemonteerd en de winterset opgeborgen, nu krijg ik de bandendruksensoren niet aan de gang, ik heb alle druk er al eens uitgelaten en overnieuw gevuld zonder resultaat… iemand die weet hoe je kan wisselen in de menu’s van zomer naar winter? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomcornet schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:33:
Vandaag zomerset gemonteerd en de winterset opgeborgen, nu krijg ik de bandendruksensoren niet aan de gang, ik heb alle druk er al eens uitgelaten en overnieuw gevuld zonder resultaat… iemand die weet hoe je kan wisselen in de menu’s van zomer naar winter? Thx
Dat hoort toch automatisch te gaan na een aantal kilometers rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Bij mij duurde dat ook even, maar het ging vanzelf werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Hoi Allemaal,

Ik heb een paar vragen, die wellicht al beantwoord zijn, maar ik kan er niets over vinden.

Tijdens het rijden met HDA2, blijft ik de melding krijgen dat ik het stuur moet vasthouden. Als ik dan een keer flink knijp, is het weer OK, maar gewoon vasthouden zorgt voor deze melding. Iemand ook deze ervaring?

Verder krijg ik af en toe foutmeldingen over de radar en collision protection etc. Na een tijdje zijn deze dan weer weg.

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
PollenR schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:42:
Hoi Allemaal,

Ik heb een paar vragen, die wellicht al beantwoord zijn, maar ik kan er niets over vinden.

Tijdens het rijden met HDA2, blijft ik de melding krijgen dat ik het stuur moet vasthouden. Als ik dan een keer flink knijp, is het weer OK, maar gewoon vasthouden zorgt voor deze melding. Iemand ook deze ervaring?

Verder krijg ik af en toe foutmeldingen over de radar en collision protection etc. Na een tijdje zijn deze dan weer weg.

Hoor graag van jullie.
Stuur is niet capacitief, je moet hem “ bewegen “ . Het beste is om lichtjes tegendruk te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Luft op 16-02-2022 16:50 ]

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Luft schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Stuur is niet capacitief, je moet hem “ bewegen “ . Het beste is om lichtjes tegendruk te geven.
OK, ga ik proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
Werkt bluelink bij jullie momenteel? Hier al een poosje zogenaamde netwerkproblemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

HJ92 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:05:
Werkt bluelink bij jullie momenteel? Hier al een poosje zogenaamde netwerkproblemen.
Hier ook.

Wij zijn zeker vandaag aan de beurt gisteren en eergisteren regende het klachten op het Duitse forum.

Even afwachten maar.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Laatst online: 27-08 10:06
Ik krijg ook een netwerk foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
Ja hier wel. Moest wel opnieuw inloggen net. En toen gaf hij eerst een netwerkfout, maar even later werkte het normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV21
  • Laatst online: 16-10-2022
Had vanmiddag ook problemen. Inmiddels werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
bilgy_no1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Dat hoort toch automatisch te gaan na een aantal kilometers rijden?
Kan soms wel langer duren. Bij mijn Leaf een keer pas de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
Zonnekamp schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik had ook opeens geen verbinding meer. Telefoon opnieuw opgestart en toen moest ik opnieuw inloggen (emailadres/password). Daarna liep alles weer als een zonnetje.
Inmiddels werkt e.e.a. ook weer. Ik heb de radio een reset gegeven (las dit ergens op het www, dacht kan in ieder geval geen kwaad). Vervolgens kon ik na de netwerkproblemen (zie hierboven) opnieuw inloggen in de bluelink app. In de app stond, zonder verdere actie mijnerzijds, de auto weer in het profiel 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Nope, hier werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
MicheldeGoey schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Nope, hier werkt alles zoals het hoort.
Inmiddels werkt het weer inderdaad:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Heeft iemand enig idee wat een abonnement van LIVE Services na een gratis 3-jarig abonnement gaat kosten?

Ik heb die vraag aan twee verschillende dealers gesteld en die konden daar geen antwoord op geven.

Dat geldt ook voor eventuele updates van de routeplanner in de toekomst.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:05
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:07:
Er is weer een software update, nadat de januari versie teruggetrokken was.
Zie deze pagina.

+|21Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220211|HM|IONIQ5_EU|1489|0

De kaarten zijn van EUR.14.47.48.631.401.5 naar EUR.14.47.48.631.505.5 gegaan.

Zouden de mensen die de januari update met OTA geïnstalleerd hebben, deze via OTA gedownload krijgen O-)
Update gedraaid met nieuwe 64GB USB stick. OTA staat nu bij de instellingen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
Stephan_haarlem schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Het mooiste is dat er wordt aangegeven dat het op 'glad' asfalt geen trilling is. Ik heb dat stukje asfalt nog niet mogen ontdekken dat de trilling er niet is, maar blijkbaar heeft Hyundai precies dat stukje gevonden in de omgeving Sassenheim.
Is eigenlijk te hopen dat deze klachten ook uit de VS gaan komen, dan zal alles denk ik opeens in een stroomversnelling raken ivm eventuele claims daar.
Zoals ik het allemaal lees is er niets gedaan aan uitsluiting. Er zijn ioniq’s die niet trillen. De dealer heeft vast een demo die prima rijdt. Als je daarmee de wielen wisselt, dan weet je iig of het aan de wielen ligt. Fout gaat mee of niet. Tevens zou ik eisen om samen met de tester van hyundai dat mooie gladde stukje asfalt te rijden, want op dit moment niet geloofwaardig. Dat kunnen ze niet weigeren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenOnderweg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:59:
Heeft iemand enig idee wat een abonnement van LIVE Services na een gratis 3-jarig abonnement gaat kosten?

Ik heb die vraag aan twee verschillende dealers gesteld en die konden daar geen antwoord op geven.

Dat geldt ook voor eventuele updates van de routeplanner in de toekomst.
Wat mij is verteld is dat dit steeds wordt verlengd wanneer je het onderhoud bij de dealer laat uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
suffuhrt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Zoals ik het allemaal lees is er niets gedaan aan uitsluiting. Er zijn ioniq’s die niet trillen. De dealer heeft vast een demo die prima rijdt. Als je daarmee de wielen wisselt, dan weet je iig of het aan de wielen ligt. Fout gaat mee of niet. Tevens zou ik eisen om samen met de tester van hyundai dat mooie gladde stukje asfalt te rijden, want op dit moment niet geloofwaardig. Dat kunnen ze niet weigeren lijkt me.
De demo auto van de dealer rijdt prima, heeft alleen een lichte trilling in het middenconsole.
Ze hebben de wielen van de demo ook onder mijn auto gezet en dan is het minder dan met mijn eigen banden. Heb er sinds 12-2 Continental PremiumContact banden eronder zitten (twee Pilot Sport SUV lek gereden :-) ) en daardoor is het weggedrag echt flink verbetert maar voornamelijk korte afstanden gereden tot nu toe.
Van het weekend moet ik weer naar het andere kant van het land en dan even aanvoelen hoe het op de snelweg is.

Ik heb ook op het Kia EV6 forum wat gepost en daar hebben mensen ook last van trillingen ondanks balanceren/banden vervangen. Het lijkt dus bij beide modellen op hetzelfde platform voor te komen.
Was al een dealer die vermoed dat het in de ophanging of motor zit, dus hou dat ook in de gaten om te zien of daar wat naar boven komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Stephan_haarlem op 17-02-2022 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 23:03
Had voor 11:00 vandaag de afleverafspraak met de dealer, word ik een uur voor de afspraak gebeld door Autopalace Zwolle, dat ze de kentekenplaten nog niet binnen hebben... Dit is echt zo enorm slecht....
Ik heb ook al mijn oude auto ingeleverd, dus ik kan nu ook gewoon niets. Leenauto's hebben ze pas vanaf volgende week weer beschikbaar... Ik heb echt nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met het bestellen van een auto van 62k... de afleverdatum is nu naar volgende week woensdag verplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door Kratos op 17-02-2022 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:13

-CJ

Not remastered

Zojuist dealer gebeld over het trillen van de wielen. Kennelijk zijn er meer klachten binnengekomen en ze hebben het nu als pakket richting Hyundai Nederland gestuurd. Niets bleek te helpen (uitlijnen, balanceren, afstellen) dus ze leggen de bal bij Hyundai Nederland.

Ben benieuwd. Andere mensen met een vergelijkbaar verhaal?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
-CJ schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:50:
Zojuist dealer gebeld over het trillen van de wielen. Kennelijk zijn er meer klachten binnengekomen en ze hebben het nu als pakket richting Hyundai Nederland gestuurd. Niets bleek te helpen (uitlijnen, balanceren, afstellen) dus ze leggen de bal bij Hyundai Nederland.

Ja, letterlijk twee posts terug voor jouw post nog iemand die hiermee zit...

• Hein66
Het staat hier vol van mensen die daarover klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kratos schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:25:
Had voor 11:00 vandaag de afleverafspraak met de dealer, word ik een uur voor de afspraak gebeld door Autopalace Zwolle, dat ze de kentekenplaten nog niet binnen hebben... Dit is echt zo enorm slecht....
Ik heb ook al mijn oude auto ingeleverd, dus ik kan nu ook gewoon niets. Leenauto's hebben ze pas vanaf volgende week weer beschikbaar... Ik heb echt nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met het bestellen van een auto van 62k... de afleverdatum is nu naar volgende week woensdag verplaatst.
Wat een onzin. Er zijn diverse bedrijfjes waar je binnen een paar minuten een set kentekenplaten hebt. Zeggen dat ze dat maar regelen als dat het enige is waar het op wacht.

En dat als het echt volgende week wordt, dat je een auto gaat huren en de kosten vergoed moeten worden door de dealer.

Schooiers zijn het die dealers. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

• Stephan_haarlem
-CJ schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:50:

Even zoeken op trillingen of vibratie en je vindt genoeg erover.
Of je van Hyundai Nederland iets kan verwachten? Voorlopig niet, zie ook mijn post met de reactie van Hyundai.

• de meester01

de meester01

Hein66 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:55:
Het staat hier vol van mensen die daarover klagen.
Afgezien van het aantal berichten: hoeveel auto's betreft het hier nu dan ? 5? 10? 15?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amw82
edvanleeuwen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:32:
Gisteren trekhaak laten installeren. Ik vind het er netjes uitzien.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij hebben ze wel een wat groter gat gemaakt, maar wel mooi recht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcG1uKZ0xMO9DDkxF0HRHIJsEh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onYVElSUD8BySDlUPTaQop6e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd5ZYIlTQxfsn_PjYQBrM3N5r1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DE7BpNEKx1Guk3vRmy9P63sm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein66
de meester01 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Afgezien van het aantal berichten: hoeveel auto's betreft het hier nu dan ? 5? 10? 15?
Ik heb ze niet geteld, maar ik schat in de buurt van 10.
amw82 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, dat is erg netjes gedaan. Ze zijn mooi van de rand weggebleven waardoor je er helemaal niets van ziet. Ik ben 2 maart aan de beurt en als ze het bij mij ook zo doen ben ik tevreden, hoewel ik liefst heb dat ze ook de juiste vorm en afmetingen van de uitsparing maken.

Wel benieuwd of die opening nog significante invloed heeft op de aerodynamica (die al niet fantastisch is) en dus op het verbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 17-02-2022 11:32 ]

• mjvh
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
amw82 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt de motor niet nat als het behoorlijk regent?

• de meester01

de meester01

Hein66 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Ik heb ze niet geteld, maar ik schat in de buurt van 10.
Ik wil het geenszins bagetelliseren (het is zwaar Ka met Pee als je er last van hebt) maar het probleem is dan in absolute zin niet zo groot. Er rijden inmiddels iets van 2.000 Hi5's rond in NL, als daar eens 40 last hebben van dit probleem dan is het wellicht niet zo'n enorm probleem als je denkt?

En dus ook niet zo'n groot issue dat Hyundai daar gelijk veel resources op gaat zetten. Tenzij je het extra vervelend voor ze maakt. Maar dat doe je niet op een forum.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
LuPo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Update gedraaid met nieuwe 64GB USB stick. OTA staat nu bij de instellingen.
Misschien een domme vraag maar ben een Newbie Ioniq 5 eigenaar.
Waar haal je de bestanden vandaan?
Is er een download pagina?

• Hein66
de meester01 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Ik wil het geenszins bagetelliseren (het is zwaar Ka met Pee als je er last van hebt) maar het probleem is dan in absolute zin niet zo groot. Er rijden inmiddels iets van 2.000 Hi5's rond in NL, als daar eens 40 last hebben van dit probleem dan is het wellicht niet zo'n enorm probleem als je denkt?

En dus ook niet zo'n groot issue dat Hyundai daar gelijk veel resources op gaat zetten. Tenzij je het extra vervelend voor ze maakt. Maar dat doe je niet op een forum.
Niet iedereen zit op dit forum. Het geeft geen volledig overzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 23:03
bilgy_no1 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Wat een onzin. Er zijn diverse bedrijfjes waar je binnen een paar minuten een set kentekenplaten hebt. Zeggen dat ze dat maar regelen als dat het enige is waar het op wacht.

En dat als het echt volgende week wordt, dat je een auto gaat huren en de kosten vergoed moeten worden door de dealer.

Schooiers zijn het die dealers. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Net even de dealer gebeld om weer verhaal te halen. Nu zeggen ze dat het toch iets dieper ligt... Ze hebben nog geen eens een kentekenbewijs of tenaamstelling... Ik heb sterk vermoeden dat ze gewoon de auto vergeten zijn... Ga zo de lease maatschappij bellen om een leenauto te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
de meester01 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Het is ongetwijfeld maar een kleine groep en niet iedereen zal op internet zijn klachten delen.
Je ziet gelukkig dat de klachten over trillen nu in bijna alle landen voorkomen, ook in de VS.
Dus hopelijk zet dat de zaak bij Hyundai Korea de boel wat op scherp. En gezien het feit dat ook de Kia EV6 er last van heeft en daar al wordt geroepen dat het wellicht toch ergens in de ophanging of motor zit, geef in ieder geval een sprankje hoop :-)
Pagina: 1 ... 79 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic