Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 20:23
Distefano1979 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:36:
Vandaag een eerste wasbeurt en tevens laatste keer door de wasstraat...... zie lichtere vlek onder de vouw
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet goed zichtbaar op de foto's maar neem aan dat de lak beschadigd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

hessas schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Op mijn 17" notebook scherm is de lichtere plek duidelijk zichtbaar.....een mobieltje is voor dit soort details te klein vrees ik.

Ben blij dat ik hem nog niet door een wasstraat heb gehaald, heb dezelfde matte kleur.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
ernestalmere schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Hoewel ik hem nog niet in bezit heb, besteld eerste week december 21, krijg ik ook de 58kWh versie. Voor mijn werk/ritten in Nederland nu voldoende qua range. Ik denk sowieso voor Nederland voldoende. De vakantie wordt een uitdaging, maar daar hou ik van en met de bestaande apps gaat dat vast lukken.
Een 'kale' versie heeft niets met de range te maken maar met uitrusting. Je doelt op de Style versie. Aan de buitenkant zie je het verschil niet als je snel kijkt. Kortom, 170 pk met 350 nm en actiradius van om en nabij de 320 km is voor mij in elk geval voldoende. En ik moet ook zeggen dat het leasebudget geen 77 kWh toeliet.
Daarom gekozen voor de Connect + 58 KwH, Shooting Star ;) ;)
Een actieradius van 320 haal ik met de 73kWh in de koude winter net. Dus dat haal je waarschijnlijk niet met de 58kWh als je lange stukken met snelweg rijdt. Verder is de Style een prima uitvoering, en de 170pk ook!
LuPo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:35:
Gisteren 200km enkele reis naar België gereden. Voor het eerst op eco stand gereden ipv normal. Wat een verschil in verbruik! Normaal komen we bij de winterse temperaturen en winterbanden amper onder de 20 kWh/100km op lange stukken. Nu kwamen we aan met 18,2 kWh/100km. Ik heb overal vmax + 6 km/h gereden.

Qua trekkracht merk ik ook weinig verschil, dus de eco stand mag blijven. :p
En terug. Vandaag 17,9 kWh/100km. Maar ook wederom wind mee dus dat helpt natuurlijk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:13

-CJ

Not remastered

Motorfret schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:28:
[...]

Rij al bijna 4 jaar EV, zou het voor geen goud uitzetten; nu al merken mensen me nauwelijks tot niet op. (en dat buiten het feit dat het ook nog eens wettelijk verplicht is)
Weet ik, maar wil het een testen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-CJ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:36:
[...]

Weet ik, maar wil het een testen.
Ik merk binnen in de auto nauwelijks iets van dat voetgangergeluid. Het schakelt ook uit boven 30 km/h. Niet iets waar ik me aan kan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 01:57

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

bilgy_no1 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Ik merk binnen in de auto nauwelijks iets van dat voetgangergeluid. Het schakelt ook uit boven 30 km/h. Niet iets waar ik me aan kan storen.
Dat gepiep bij het achteruit rijden geeft me meer het gevoel dat ik een vorkheftruck bestuur dan een auto :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
SMS van de dealer ter herinnering van een afspraak morgen, maar heb helemaal geen afspraak. Misschien oplossing snellader? Morgen even bellen.

Update 14/2 - waarschijnlijk een foutje tenzij ik nog gebeld word.

[ Voor 19% gewijzigd door MeelezerT op 14-02-2022 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MarkHero schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:10:
Ik lees erg weinig testen over de 58kwh versie. Ik heb daar interesse in en dan de kaalste versie om zo onder de 45k te blijven ivm subsidie. Hoe zit het met range en het vermogen, is de uitvoering niet te kaal en te langzaam? Ik heb alleen gereden met de duurste en snelste versie en daar was ik uiteraard van onder de indruk. Maar om dan de 170 pk versie met 58kwh te bestellen is wel een enorme downgrade uiteraard. Helaas zijn ze ook niet op elke straathoek te vinden voor een proefrit.
Ik heb zelf een Lounge, maar ik vind de Style eigenlijk ook al erg compleet. Bijv de HDA1 die erop zit werkt gewoon als adaptieve cruise control icm rijbaan volgsysteem, dus net als het Travel Assist pakket waarvoor je bij VW/Skoda flink extra in de buidel moet tasten. Tov de hogere versies mis je enkel de rijstrookwissel en nog wat snuisterijen.

Ik overweeg zelf de subwoofer eruit te halen om zodoende de hele ondervloer te kunnen gebruiken. Dat is gewoon echt een voordeel van de Style.

Qua bereik hangt het enorm van het weer en je rechtervoet af. Dat laatste heb je in elk geval zelf onder controle... Mogelijk ga je het op lange reizen in de winter wel merken, dan moet je vaker laden na kortere etappes. In bijv Duitsland geen probleem (genoeg laders onderweg), maar in Frankrijk is dat een beetje een issue met laders die soms >200 km uit elkaar liggen. Dat red je ook wel, maar dan moet je 's winters misschien de snelheid wat verlagen. Gewoon goed plannen met daartoe ontwikkelde apps als A Better Route Planner.

Als je nog ruimte hebt in het budget zou je wel de Warmtepomp met Batterijverwarmer kunnen overwegen. Dan heb je ook in de winter de hoge laadsnelheid (de update hiervoor zou dit jaar moeten komen). En snel laden is wel extra fijn als je iets vaker moet laden door de kleinere batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de meester01 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Dat gepiep bij het achteruit rijden geeft me meer het gevoel dat ik een vorkheftruck bestuur dan een auto :/
Ja, dat gepiep... Maar hij had het ook over het geluid bij vooruit rijden, dus ik dacht dat het om het UFO geluid gaat om voetgangers te waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
hessas schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:44:
[...]
Shooting star gray.
Hier al 3 x wasstraat (Washing 7) sinds 19/11/2021
Niets te zien
Of beter kijken morgen🧐🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

bilgy_no1 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Ja, dat gepiep... Maar hij had het ook over het geluid bij vooruit rijden, dus ik dacht dat het om het UFO geluid gaat om voetgangers te waarschuwen.
Het vooruitgeluid is inderdaad niet irritant en amper aanwezig. Het ging me vooral om het geluid bij achteruit rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distefano1979
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Vandaag een eerste wasbeurt en tevens laatste keer door de wasstraat...... zie lichtere vlek onder de vouw
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idd de lak is beschadigd. duidelijk en flinke veeg te zien als of er met schuurpapier overheen gegaan is. Niet heel diep maar wel duidelijk te zien alsof er een laagje vanaf is. Van voren niet te zien, van achteren dus wel....... baal als een stekker. bij de dealer hadden ze nog specifiek aangegeven dat het absoluut geen kwaad kon..... tsjaa, er zal een borstel niet goed zijn geweest of te lang op die plek gestaan hebben??? of ligt dat misschien dat daar die vouw zit dat de deur wat terugligt op dat punt.?? maar dat was dat. morgen maar spionsen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-05 11:40
amw82 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Ik hoor ook graag de ervaringen. Ben nog aan het twijfelen of een box nodig is voor de vakanties. Als er een komt is het denk ik de Thule BackSpace XT, aangezien ik sowieso ook wel een fietsendrager wil en ik die dan mooi kan combineren met de Velospace.
ik heb de thule combi ook bekeken omdat ik wel al een nieuwe fietsendrager nodig heb maar nog niet zeker ben of ik een bagage box nodig heb/wil gebruiken voor de vakantie (de kinderen zullen nog maar een paar jaar meegaan en een bagage wagentje huren kost ook de wereld niet en wie weet redden we het wel met de dakkoffer die we al hebben), maar als ik ga kijken wat een losse fietsendrager en een losse bagage box kost, dan is de thule combi best wat duurder. En dan koop ik nu die dure thule fietsen drager en tegen de tijd dat ik dan de bagaebox toch maar wil kopen, zal je zien dat ie net uit het assortiement is 8)7 en de thule box is niet een van de grootste.... al met al dus nog wat twijfels hier O-)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

-CJ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:13:
[...]

Het vooruitgeluid is inderdaad niet irritant en amper aanwezig. Het ging me vooral om het geluid bij achteruit rijden.
Krijg je geen foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op die plek is de matte lak gaan glanzen. Matte lak kun je niet door de wasstraat halen of poetsen omdat het daarvan gaat glanzen. Wegpoetsen gaat ook niet: daar gaat het alleen maar meer van glanzen. Overspuiten van het gehele deel met matte lak is waarschijnlijk de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Distefano1979 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Idd de lak is beschadigd. duidelijk en flinke veeg te zien als of er met schuurpapier overheen gegaan is. Niet heel diep maar wel duidelijk te zien alsof er een laagje vanaf is. Van voren niet te zien, van achteren dus wel....... baal als een stekker. bij de dealer hadden ze nog specifiek aangegeven dat het absoluut geen kwaad kon..... tsjaa, er zal een borstel niet goed zijn geweest of te lang op die plek gestaan hebben??? of ligt dat misschien dat daar die vouw zit dat de deur wat terugligt op dat punt.?? maar dat was dat. morgen maar spionsen kopen.
Sponzen zijn nog een stuk erger dan de wasstraat 😟

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54

cooper_s1

MINI's rule

Luft schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Sponzen zijn nog een stuk erger dan de wasstraat 😟
ik heb zo'n washandschoen ervoor gekocht. Maakt prima scoon, met 2 emmer gedoe.
Alleen nog even een shampoo voor matte lak scoren, wie gebruikt dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-10-2024
Tiggy80 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:03:
[...]

ik heb de thule combi ook bekeken omdat ik wel al een nieuwe fietsendrager nodig heb maar nog niet zeker ben of ik een bagage box nodig heb/wil gebruiken voor de vakantie (de kinderen zullen nog maar een paar jaar meegaan en een bagage wagentje huren kost ook de wereld niet en wie weet redden we het wel met de dakkoffer die we al hebben), maar als ik ga kijken wat een losse fietsendrager en een losse bagage box kost, dan is de thule combi best wat duurder. En dan koop ik nu die dure thule fietsen drager en tegen de tijd dat ik dan de bagaebox toch maar wil kopen, zal je zien dat ie net uit het assortiement is 8)7 en de thule box is niet een van de grootste.... al met al dus nog wat twijfels hier O-)
Thule trekhaakboxen zijn ook te huur voor ca €10,- per dag. Als je alleen kofferruimte te kort komt voor de zomervakantie is dit ook een prima oplossing. Ik ga dit eerst proberen voordat ik zo’n €400 / €500 uitgeef aan een nieuwe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 15:06
Ik vind het geluid bij vooruit rijden wel leuk. Geeft me het gevoel in een ruimteschip te zitten. Daar gaat mijn Trekkie hart sneller van kloppen 😁🖖. Achteruit rijden geluid stoort me niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Distefano1979 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Ik zou verhaal gaan halen bij de wasstraat. Ook al zeggen car detailers niet voor niets dat je nooit door een wasstraat moet gaan: dit hoort niet te gebeuren.

Waar ze voor waarschuwen zijn kleine krasjes in de transparante lak (clear coat) die een spinnenweb achtig effect geven in het zonlicht. Op een solid of metallic lak kun je die wegpolijsten, maar bij een matte lak kan dit absoluut niet.

Maar deze doffe plek hoort echt niet te gebeuren. De borstel heeft daar veel te hard tegen de lak gepoetst. Dan had een metallic lak daar ook een lelijke plek gekregen (alleen was die dus relatief makkelijk te verhelpen mits het alleen de clear coat had beschadigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-CJ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:13:
[...]

Aha helder. Ik stoor me vooral aan het lage volume van de audio wanneer je achteruit rijdt. Ik wil gewoon m'n podcast blijven luisteren... Maar daar helpt het verwijderen van de zekering niet tegen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
Heb zelf de kleur shooting grey en was deze met een spons geen probleem, ik gebruik shampoo en een detailer van het merk chemical guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Nee, valt tot nu toe mee. Ook geen andere dingen die niet meer werken of uitvallen.

Maargoed, zoals ik aangaf is het een tijdelijke test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 01:52
bilgy_no1 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:56:
[...]

Aha helder. Ik stoor me vooral aan het lage volume van de audio wanneer je achteruit rijdt. Ik wil gewoon m'n podcast blijven luisteren... Maar daar helpt het verwijderen van de zekering niet tegen vrees ik...
Dat kan je toch gewoon uitzetten.
TOMm1e schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:32:
[...]

Thule trekhaakboxen zijn ook te huur voor ca €10,- per dag. Als je alleen kofferruimte te kort komt voor de zomervakantie is dit ook een prima oplossing. Ik ga dit eerst proberen voordat ik zo’n €400 / €500 uitgeef aan een nieuwe.
Met 3 weken vakantie ben je dan dus ook al minimaal 210 euro kwijt.

[ Voor 37% gewijzigd door amw82 op 13-02-2022 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:18

MicheldeGoey

Project 45

[...]

Dat kan je uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Vanuit je luie stoel via de app
Gebruikersprofiel --> instellingen bekijken / wijzigen --> audio instellingen --> Prioriteit parkeerveiligheid uitvinken (onderste optie)

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 14-02-2022 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 08-05 14:50
Ik keek vanochtend naar buiten en zag dat bij mijn IONIQ 5 de ventilatiekleppen open stonden. De auto staat niet aan de lader, wordt niet voorverwarmd en staat sinds gisteravond met een batterijpercentage van 72% geparkeerd. Ik heb dit wel eens eerder gezien en op een later moment waren ze weer dicht. Iemand die de logica achter het systeem snapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@cvanmansom volgens mij gaan die ventilatiekleppen ook open als de 12V batterij bijgeladen wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:31
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:10:
@cvanmansom volgens mij gaan die ventilatiekleppen ook open als de 12V batterij bijgeladen wordt
Ik vind het maar een bijzonder systeem.
Soms als ik langs de auto loop met de sleutel (na of aan het begin van de lunch wandeling) klappen niet alleen de spiegels uit maar gaan de ventilatiekleppen ook open. Dit lijkt willekeurig te zijn, maar misschien is dit een verklaring.
Anders schrijf ik het maar toe aan dat de auto ook een eigen leven heeft en doet waar hij zin in heeft, wat ook blijkt uit het gedrag van de lane assist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens deze post heeft het zeker ook te maken met laden van de 12V batterij:
Ze gaan zeker open wanneer de HV-batterij wordt gebruikt om de 12v-batterij bij te vullen. Ik heb dit een paar keer gecontroleerd en elke keer dat de kleppen open waren, werd de 12v opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 02:46
cvanmansom schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:08:
Ik keek vanochtend naar buiten en zag dat bij mijn IONIQ 5 de ventilatiekleppen open stonden. De auto staat niet aan de lader, wordt niet voorverwarmd en staat sinds gisteravond met een batterijpercentage van 72% geparkeerd. Ik heb dit wel eens eerder gezien en op een later moment waren ze weer dicht. Iemand die de logica achter het systeem snapt?
Dat is mij ook al een keer opgevallen inderdaad. Wellicht idd de 12v die opgeladen wordt maar lijkt mij toch overbodig dat de kleppen daarvoor opengaan.
Sinds vrijdag is mijn navigatie de tijd ook helemaal kwijt als deze op GPs-tijd staan, dan is het opeens ruim 4,5 uur vroeger. Moet hem echt handmatig op de juiste tijd zetten, vandaag maar weer even kijken of de GPS-tijd nu wel goedstaat.

Update: GPS-Tijd staat nu weer goed.

Trouwens nog een update qua de trillingen/vibratie. Zaterdagochtend een zeer knappe prestatie voor elkaar gekregen om twee banden tegelijk lek te rijden _/-\o_. Blijkbaar iemand op het bouwterrein om de hoek die een doosje schroeven over de weg heeft laten rollen en niet opgeruimd.
Dus twee Michelin Pilot Sport 4 SUV lek en helaas niet te proppen. Uiteraard geen Michelin op voorraad de lokale bandenboeren dus maar laten vervangen door 4 Continental PremiumContact 6. Deze zijn een stukje stugger dan de Michelin.
Wegligging een stuk beter, stiller en ondanks de stugheid comfortabeler dan met de Michelin, echter op hogere snelheden nog steeds de vibratie in het voorstoelen en midden console voelbaar.
Zit nog te wachten op de uitslag op papier van de test van Hyundai dat dit binnen de eigenschappen zou vallen, na een week nog erg stil vanuit die kant.

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 14-02-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:48:
Volgens deze post heeft het zeker ook te maken met laden van de 12V batterij:

[...]
toch gek dat de HV accu dus gebruikt wordt om de 12v accu bij te laden wanneer nodig, maar dat er toch bosjes ioniq 5 rijders een lege 12v accu hebben door een error in de het laadklepje.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tiggy80 De IONIQ 5 zal maar een aantal keer per dag even wakker worden om te checken of de 12V batterij bijgeladen moet worden. Wanneer er een apparaat teveel lekstroom trekt, kan de 12V batterij spanning te laag zijn, zodat de auto niet kan opstarten en de HV batterij niet de 12V batterij kan bijladen.

Ik zie bij de Bluelink App bij rittenregistratie dat deze ook aangeeft dat ik een rit heb gemaakt, terwijl die hele dag de auto niet aangeraakt is en de sleutel niet in de buurt is geweest. Er staat dan 0 km en misschien maar 1 minuut. Dat is waarschijnlijk dan een check voor de 12V batterij spanning geweest.

Zie ook dit topic. Iemand heeft ook een spanningsmeter met App ertussen gehad. Lijkt erop dat iedere 4 uur gechecked wordt en bijgeladen O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FYTIyNuTJzBsbbvfVimFsRTPjg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qZ8YkAwwYxMDh3ZiVCFp8cXy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Ik kan via mijn smarthome de auto uitlezen en ik zie dat het 12V accu percentage de afgelopen maanden fluctueert van 80 tot 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Stephan_haarlem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Trouwens nog een update qua de trillingen/vibratie. Zaterdagochtend een zeer knappe prestatie voor elkaar gekregen om twee banden tegelijk lek te rijden _/-\o_. Blijkbaar iemand op het bouwterrein om de hoek die een doosje schroeven over de weg heeft laten rollen en niet opgeruimd.
Dus twee Michelin Pilot Sport 4 SUV lek en helaas niet te proppen. Uiteraard geen Michelin op voorraad de lokale bandenboeren dus maar laten vervangen door 4 Continental PremiumContact 6. Deze zijn een stukje stugger dan de Michelin.
Wegligging een stuk beter, stiller en ondanks de stugheid comfortabeler dan met de Michelin, echter op hogere snelheden nog steeds de vibratie in het voorstoelen en midden console voelbaar.
Zit nog te wachten op de uitslag op papier van de test van Hyundai dat dit binnen de eigenschappen zou vallen, na een week nog erg stil vanuit die kant.
Bizar, is dus toch echt grotendeels een bandenprobleem. Ik ga deze week ook weer bellen want bij mij hebben ze de achterliggende vier weken ook nog niks laten horen. En het moet toch niet moeilijk zijn om een besluit te nemen om de banden te vervangen. Al moet het via Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
HJ92 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Bizar, is dus toch echt grotendeels een bandenprobleem. Ik ga deze week ook weer bellen want bij mij hebben ze de achterliggende vier weken ook nog niks laten horen. En het moet toch niet moeilijk zijn om een besluit te nemen om de banden te vervangen. Al moet het via Hyundai.
het is dan een combinatie van banden en ophanging, blijbaar werken de demping van de ophanging en de demping van de verschillende banden dus niet goed samen.....dus logischerwijs moeten ze dan de ophanging onder de loep nemen, ik heb iig nog niet eerder een auto gehad waarbij ik bepaalde banden voorgeschreven kreeg omdat hij anders zou gaan trillen :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Er is weer een software update, nadat de januari versie teruggetrokken was.
Zie deze pagina.

+|21Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220211|HM|IONIQ5_EU|1489|0

De kaarten zijn van EUR.14.47.48.631.401.5 naar EUR.14.47.48.631.505.5 gegaan.

Zouden de mensen die de januari update met OTA geïnstalleerd hebben, deze via OTA gedownload krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:01:
@Tiggy80 De IONIQ 5 zal maar een aantal keer per dag even wakker worden om te checken of de 12V batterij bijgeladen moet worden. Wanneer er een apparaat teveel lekstroom trekt, kan de 12V batterij spanning te laag zijn, zodat de auto niet kan opstarten en de HV batterij niet de 12V batterij kan bijladen.

Ik zie bij de Bluelink App bij rittenregistratie dat deze ook aangeeft dat ik een rit heb gemaakt, terwijl die hele dag de auto niet aangeraakt is en de sleutel niet in de buurt is geweest. Er staat dan 0 km en misschien maar 1 minuut. Dat is waarschijnlijk dan een check voor de 12V batterij spanning geweest.

Zie ook dit topic. Iemand heeft ook een spanningsmeter met App ertussen gehad. Lijkt erop dat iedere 4 uur gechecked wordt en bijgeladen O-)

[Afbeelding]
in mijn bluelink app zie ik die "ritten" niet staan hoor. zal vast een vinkje zijn ofzo, maar ik heb gewoon dagen dat er niets wordt weergegeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:07:
Zie deze pagina.

Zouden de mensen die de januari update met OTA geïnstalleerd hebben, deze via OTA gedownload krijgen O-)
Ik zal hem straks even aan zetten (starten) want dan alleen test hij op nieuwe software en kan de nieuwe software downloaden downloaden....

Voor de zekerheid zal ik hem ook downloaden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens SonicSpinner:

OTA will be activated officially now
and the first REAL OTA update will be around summer, for map updates

and btw regarding the profile reset issues, bluelink support wrote

"Regarding the random factory resets on your Kona Electric, it is a known issue from the current head unit software and will be solved by next software update coming out very soon.

We apologize for the inconvenience and kindly ask you for your understanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Tiggy80 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:04:
[...]

het is dan een combinatie van banden en ophanging, blijbaar werken de demping van de ophanging en de demping van de verschillende banden dus niet goed samen.....dus logischerwijs moeten ze dan de ophanging onder de loep nemen, ik heb iig nog niet eerder een auto gehad waarbij ik bepaalde banden voorgeschreven kreeg omdat hij anders zou gaan trillen :?
Inderdaad het is echt een combi. De Conti's zijn stugger en wellicht hoeven de dempers dan minder hard te werken tov de Michelin.
In mijn geval blijft de vibratie in de voorstoelen en midden console bestaan, dus opgelost is het niet.
Begin alleen steeds meer angst te krijgen dat er ook nooit een oplossing voor gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Stephan_haarlem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Inderdaad het is echt een combi. De Conti's zijn stugger en wellicht hoeven de dempers dan minder hard te werken tov de Michelin.
In mijn geval blijft de vibratie in de voorstoelen en midden console bestaan, dus opgelost is het niet.
Begin alleen steeds meer angst te krijgen dat er ook nooit een oplossing voor gaat komen.
hebben de EV6's er ook last van? wellicht dat er een actie komt waarbij de schokbrekers worden gewisseld, maar we zullen het meemaken, ik heb zelf af en toe het gevoel dat er een trilling in de auto zit, maar niet continu en niet alsof ik op een trilplaat zit (zoals ik het begrijp bij een aantal hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
Ik ga straks de update uitvoeren op mijn Ioniq 5. Nu aan het downloaden. Is voor mij de eerste keer. Hoeveel tijd moet ik ervoor uittrekken voor de update verwerkt is door de Ioniq 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GoodPeople schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:36:
Ik ga straks de update uitvoeren op mijn Ioniq 5. Nu aan het downloaden. Is voor mij de eerste keer. Hoeveel tijd moet ik ervoor uittrekken voor de update verwerkt is door de Ioniq 5?
Ongeveer 1 uur omdat er ook een (kleine) kaartupdate is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Tiggy80 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:30:
[...]

hebben de EV6's er ook last van? wellicht dat er een actie komt waarbij de schokbrekers worden gewisseld, maar we zullen het meemaken, ik heb zelf af en toe het gevoel dat er een trilling in de auto zit, maar niet continu en niet alsof ik op een trilplaat zit (zoals ik het begrijp bij een aantal hier)
Heb het wel eens gelezen in het topic van de EV6 maar is echt sporadisch. Las toen wel dat er een dealer gezegd zou hebben dat er problemen met de ophanging zouden zijn maar is verder nooit meer iets over gepost op het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Ongeveer 1 uur omdat er ook een (kleine) kaartupdate is.
Check. Moet ik nog iets anders niet vergeten behalve voldoende accu, een goede USB stick en de bestanden er netjes op zetten? Ik heb natuurlijk niet zoveel zin om met een haperende auto te zitten straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

Kunnen ze geen schokbrekertest doen?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
kor952 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Kunnen ze geen schokbrekertest doen?
Dealer heeft aangeven dat ze alles nagekeken hebben. En blijkbaar vond Hyundai het maandag niet nodig om dit ook te doen.
Zijn enkel twee ritjes mee gemaakt door Hyundai en toen is de auto alweer retour dealer gegaan (Handig om de ritten na te kijken in de BlueLink app)
Ik weet dus eigenlijk wel 100% zeker dat er verder niks getest of nagekeken is, vandaar dat ik ook zwart op wit de uitslagen van de testen wil hebben betreffende de vibratie. Alleen maar rijden en dan zeggen het is een eigenschap gaat bij mij niet op, dat heb ik zelf ook gedaan en het was duidelijk dat die niet zo was.
Komt in mijn ogen over alsof Hyundai/dealer niet echt bereid is om een dieper onderzoek te doen.

Als ze deze week geen bewijs op tafel leggen dan ga ik alles overgeven aan de geschillencommissie en dan mag hun expert een oordeel vellen. Vervelende is dat je dan zo weer een aantal maanden verder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoodPeople schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Check. Moet ik nog iets anders niet vergeten behalve voldoende accu, een goede USB stick en de bestanden er netjes op zetten? Ik heb natuurlijk niet zoveel zin om met een haperende auto te zitten straks :)
Ik heb altijd de auto echt op "Ready" laten staan bij het updaten, zodat de 12V accu niet leegloopt.

Wil je zeker zijn, moet je even de ervaringen van anderen afwachten :+
Maar een 32 GB USB stick lijkt niet meer genoeg te zijn, totaal van de bestanden is nu 37 GB.

Misschien een Valentijns cadeautje :P

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-02-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
[...]

Dank voor je reactie. Is het onrustige weggedrag wel minder met deze banden? Dus dat je elk hobbeltje in het wegdek voelt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
HJ92 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Dank voor je reactie. Is het onrustige weggedrag wel minder met deze banden? Dus dat je elk hobbeltje in het wegdek voelt...
Het is zeker minder geworden ondanks dat de Conti's wel meer feedback geven dan de Michelins.
Op hogere snelheden echter is het niet veel veranderd qua het wegwerken van de oneffenheden, wat dus wat mij betreft resulteert in het trillen van de voorstoelen/midden console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb mijn auto 1½ uur op 'aan' gehad, "live" staat aan maar niets duidt er op dat er online iets binnen komt. Denk dat ik maar via de USB ga updaten.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:00:
Ik heb mijn auto 1½ uur op 'aan' gehad, "live" staat aan maar niets duidt er op dat er online iets binnen komt. Denk dat ik maar via de USB ga updaten.
Nee, OTA zal pas rond de zomer zijn. Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Volgens SonicSpinner:

OTA wordt nu officieel geactiveerd
en de eerste REAL OTA-update zal rond de zomer zijn, voor kaartupdates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 13:42
TheJVH schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:18:
Heeft er iemand al een Brodit Proclip besteld en deze aan de linkerkant van het stuur geprobeerd te monteren (dus op het magneetstukje)?
Helemaal niemand?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

karodem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Helemaal niemand?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik toevallig dit weekend. Bevalt tot nu toe goed.

Herstel; ik heb de speciale IONIQ 5 proclip niet besteld, ik heb een Brodit houder voor mijn telefoon gemonteerd op het stukje naast het linkerscherm d.m.v. magneten.

[ Voor 27% gewijzigd door -CJ op 14-02-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliseth
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
Zie deze pagina.

Bijna 10Gb extra aan data... dat is nogal wat... Past nu niet meer op een 32Gb stick, wat niet uitmaakt, maar vraag me vooral af waarom er zoveel extra data nodig is t.o.v. de voorgaande updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Eliseth schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:01:
[...]

Bijna 10Gb extra aan data... dat is nogal wat... Past nu niet meer op een 32Gb stick, wat niet uitmaakt, maar vraag me vooral af waarom er zoveel extra data nodig is t.o.v. de voorgaande updates.
Gratis Pornhub kennismakings abbo. Het is tenslotte Valentijnsdag en er zijn best veel vrijgezellen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Zo, m'n honden mogen ook weer mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2twsNs6mMqARzgqvdSPB4aPgbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urdmwzuwmf2ZuQHUqA3u57eX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
GoodPeople schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Zoek even op 'update' in het topic, is al meerdere keren over geschreven.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-05 20:55
ZuinigeRijder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:34:
[...]

Ik heb altijd de auto echt op "Ready" laten staan bij het updaten, zodat de 12V accu niet leegloopt.

Wil je zeker zijn, moet je even de ervaringen van anderen afwachten :+
Maar een 32 GB USB stick lijkt niet meer genoeg te zijn, totaal van de bestanden is nu 37 GB.

Misschien een Valentijns cadeautje :P
Note: When you copy your update files to the vehicle

1. The Navigation Update should be performed with the engine running
Caution: The update uses the vehicle's battery. Please ensure that the battery is sufficiently charged before starting an update

2. The Navigation system may not work properly if the vehicle engine was turned off or the portable device containing the update was removed during the update - If the engine is started during an update, power to the system may be momentarily cut, which can affect the data transfer and file integrity

3. Updating navigation while idling may violate the relevant traffic regulation - Please be sure to comply with your local traffic regulations before proceeding with the update

(Stationair draaien op sommige plekken verboden, denk dat dit voor EVs niet echt relevant is toch? 8)7 Zou het dan om de uitstoot gaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

MatsSkoe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Note: When you copy your update files to the vehicle

1. The Navigation Update should be performed with the engine running
Caution: The update uses the vehicle's battery. Please ensure that the battery is sufficiently charged before starting an update

2. The Navigation system may not work properly if the vehicle engine was turned off or the portable device containing the update was removed during the update - If the engine is started during an update, power to the system may be momentarily cut, which can affect the data transfer and file integrity

3. Updating navigation while idling may violate the relevant traffic regulation - Please be sure to comply with your local traffic regulations before proceeding with the update

(Stationair draaien op sommige plekken verboden, denk dat dit voor EVs niet echt relevant is toch? 8)7 Zou het dan om de uitstoot gaan?)
Dit lijkt niet over EV's te gaan. Ik heb dit keer gekozen voor de optie Bijwerken op de achtergrond. Bijwerken start nadat het voertuig is uitgeschakeld.
Weet over een uur meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
Stephan_haarlem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Ik heb vorige week de bandenwissel naar winterbanden gedaan (auto was op zomerbanden geleverd).
Hield wel even mijn hart vast aangezien ik geen trillingen had voor de wissel.

Er zitten nu Michelin Latitude Alpin LA2 banden onder en gelukkig nog steeds geen last van trillingen.

Ik rij op 20".

Heb er niet veel kaas van gegeten maar ik kan me niet voorstellen dat dit dan nog aan banden kan liggen. Of ik heb ik heb 2x geluk gehad en jij 2x pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Gerrit-GTi schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Ik heb vorige week de bandenwissel naar winterbanden gedaan (auto was op zomerbanden geleverd).
Hield wel even mijn hart vast aangezien ik geen trillingen had voor de wissel.

Er zitten nu Michelin Latitude Alpin LA2 banden onder en gelukkig nog steeds geen last van trillingen.

Ik rij op 20".

Heb er niet veel kaas van gegeten maar ik kan me niet voorstellen dat dit dan nog aan banden kan liggen. Of ik heb ik heb 2x geluk gehad en jij 2x pech...
Nee het zit zeker niet in de banden. Er zit volgens mij iets niet goed in of de ophanging of het chassis zelf.
Maar ja ben ook geen expert dus lastig om te zeggen wat het precies is.

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 14-02-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:11

mdeiman

Projet 45

Ik heb nu twee keer achter elkaar dat bij naderen van de auto alleen de spiegels uitklappen en niet de deurgrepen. Iemand nog een oplossing?

Met de sleutel klappen ze wel uit.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10
@mdeiman Ik heb geen oplossing maar herken het probleem. Heb soms dat de deurgrepen aan de ene zijde wel naar buiten staan en aan de andere zijde niet, of achter niet en voor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
mdeiman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:27:
Ik heb nu twee keer achter elkaar dat bij naderen van de auto alleen de spiegels uitklappen en niet de deurgrepen. Iemand nog een oplossing?

Met de sleutel klappen ze wel uit.
Heb dat ook soms, gaat vanzelf weer over. Waarom ? Geen idee !

Tip: op de deurgreep even het pixel vierkantje aanraken en de deurgreep klapt alsnog open.

[ Voor 11% gewijzigd door Luft op 14-02-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Ok, versie 220211 staat erop. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:04:
Ok, versie 220211 staat erop. Ben benieuwd.
Doet hij het nog of sta je nu samen met de brandweer naar het spektakel te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
YouTube: Hyundai IONIQ 5 | On The Hoist

Interessante video bekeken uit ingenieurs perspectief ;)

Merk vooral op bij het einde van de video dat ze het hebben over een massa demper net achter de aandrijfunit achteraan, misschien eens checken of dat deze aanwezig is bij iedereen of niet? Sluiten alweer wat uit icm trilling in het chassis ;) ik check morgen de mijne zeker heb er ook last van.

[ Voor 51% gewijzigd door tomcornet op 14-02-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Laatst online: 07-05 16:29
Voor wie ook wel eens onder de I5 wil kijken (met de bodemplaat verwijderd) is dit filmpje van Munro Live interessant: YouTube: Hyundai IONIQ 5 | On The Hoist
Deze club staat bekend om de kritische analyses van nieuwe auto's, die daarbij helemaal uit elkaar worden gehaald. Een YouTube kanaal dat de moeite van het volgen waard is!
In een eerdere video besprak eminence grise Sandy Munro de I5 al heel positief: YouTube: 2022 Hyundai IONIQ 5 | Sandy's First Impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Update loopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z277zNEoT-pc6apEjsT882TDYM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjLeocH7IaVAisSjF1q2DlI0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
TOMm1e schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Sinds vorige week ben ik gewisseld van de originele 19” Michelins naar Vredestein quatrac pro banden 19” op de standaard 19” velgen. Ik heb geen trillingen meer bij ca. 105kmh - 115kmh, althans verwaarloosbaar en niet meer storend. Verbruik op snelweg neemt wel al snel toe met zo’n 2 tot 3 kwh/100km…
5000 kilometer verder beginnen de trillingen weer terug te komen. Niet zo hevig als voorheen met de Michelins, voornamelijk in het stuur en middenconsole merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
chaoscontrol schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Het is ineens voorbij, geen idee waarom hij het nu niet meer doet. Misschien was er ergens een sensor vies ofzo?
Het probleem bij de zelfsluitende achterklep is nu bekend;
In dat geval is de achterklepgasveer niet in orde waardoor de belasting op de actuator te hoog is. Om de actuator te beschermen, gaat de achterklep weer automatisch dicht.
De klepgasveer moet vervangen worden. Hopelijk dan opgelost _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 08-04 08:40
Heb nog niets nieuws kunnen ontdekken aan deze nieuwe 211 update, het is donker dus de zwabber test kan niet worden uitgevoerd :)

Vandaag wel goede verbruikscijfers, over 90 km, verwarming op 19.5 alleen snelweg.
I5 RWD 73KW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKj7-YcvnFsB_F_-Db7rSMxTcwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xgqt3IhBszFkIlHtvbrO9ZQn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

De update duurt wel ff... en het lijkt wel of het 2 keer gedaan wordt.
Alleen de 2de keer gaat het wel vlot...
Tussendoor melding over de lane change assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Interessant detail in het Munro filmpje is waar ze de 'mass dampeners' bespreken. Die zijn er om bepaalde trillingen uit de cabine te houden waar ze later in het proces tegenaan lopen.

Heeft misschien iets te maken met het probleem van @Stephan_haarlem en anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
Luft schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Heb dat ook soms, gaat vanzelf weer over. Waarom ? Geen idee !

Tip: op de deurgreep even het pixel vierkantje aanraken en de deurgreep klapt alsnog open.
Ik heb gemerkt dat wanneer ik de auto vanaf de achterzijde benader, de richtingaanwijzers even knipperen en de auto zich voorbereidt om de achterklep te openen. Als ik dan doorloop naar de deur, dan klappen de handels niet automatisch uit maar de spiegels wel. Even het vierkantje aanraken en de hendels komen alsnog naar buiten. Geen probleem zeker wanneer je weet dat het merendeel van de auto's zonder automatische deurgrepen geleverd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
cooper_s1 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:46:
De update duurt wel ff... en het lijkt wel of het 2 keer gedaan wordt.
Alleen de 2de keer gaat het wel vlot...
Tussendoor melding over de lane change assist
Hier hetzelfde inderdaad .
Verder op OTA optie na geen andere dingen kunnen ontdekken.
Ook zwabberen is nog aan de orde van de dag helaas.
Wellicht is dit de voorbereidende update, i hope;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
cvanmansom schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Ik heb gemerkt dat wanneer ik de auto vanaf de achterzijde benader, de richtingaanwijzers even knipperen en de auto zich voorbereidt om de achterklep te openen. Als ik dan doorloop naar de deur, dan klappen de handels niet automatisch uit maar de spiegels wel. Even het vierkantje aanraken en de hendels komen alsnog naar buiten. Geen probleem zeker wanneer je weet dat het merendeel van de auto's zonder automatische deurgrepen geleverd wordt. ;)
Dat klopt maar ik heb het ook als ik de auto van voren benader. Niet vaak maar heel af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik had de januari versie er al op staan, en nog geen nieuwe update gedraaid. Ik kreeg vanmiddag wel een melding over een wijziging van de terms and conditions. Ik dacht dat hij misschien een OTA had gedaan, maar dat was niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

HJ92 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Hier hetzelfde inderdaad .
Verder op OTA optie na geen andere dingen kunnen ontdekken.
Ook zwabberen is nog aan de orde van de dag helaas.
Wellicht is dit de voorbereidende update, i hope;)
De update was klaar, heel even gekeken maar ik d8 dat de icoontjes er weer een fractie anders uitzagen en ieder geval het verbruikers scherm zag er wat anders uit.
Verder heb ik toch nog steeds de melding onder algemene instellingen bij de OTA updates:
Geen updates beschikbaar (Abonnement voor optionele functies vereist.)

Geen idee wat dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
kor952 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Op mijn 17" notebook scherm is de lichtere plek duidelijk zichtbaar.....een mobieltje is voor dit soort details te klein vrees ik.

Ben blij dat ik hem nog niet door een wasstraat heb gehaald, heb dezelfde matte kleur.
Het is wel fijn dat andere mensen dit proberen, zodat ik dat niet hoef te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 08:13
Naaldhak schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:16:
Heb nog niets nieuws kunnen ontdekken aan deze nieuwe 211 update, het is donker dus de zwabber test kan niet worden uitgevoerd :)

Vandaag wel goede verbruikscijfers, over 90 km, verwarming op 19.5 alleen snelweg.
I5 RWD 73KW

[Afbeelding]
Wauw, ligt het aan mij of is er iets met je lcd backlight? De foto doet me denken aan de flexgate issues bij macbooks (Strepen licht en strepen donker onderaan het scherm).

[ Voor 3% gewijzigd door Kratos op 14-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 08-04 08:40
Kratos schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Wauw, ligt het aan mij of is er iets met je lcd backlight? De foto doet me denken aan de flexgate issues bij macbooks (Strepen licht en strepen donker onderaan het scherm).
Nee niets aan de hand wat vervorming door foto edit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Laatst online: 27-04 09:11

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Ik volg de informatie over de Ioniq 5 en alle vergelijkende testen met ev's zoals de ID4, EV6, Enyaq en al die ander ev's al geruime tijd o.a. op internet, in bladen als Autoweek en op dit forum en ik wordt steeds enthousiaster van deze auto. Vandaag mijn eerste proefrit gemaakt en ben nu helemaal overtuigd, deze auto gaat het worden voor mij.

Ik had al geruchten gehoord over een update en afgelopen week in een Autoweekartikel en op een Engelse- en Duitse website er iets over gelezen en gehoord maar daar was vandaag bij de dealer nog niets over bekend. Na even zoeken kwam ik op de website van Hyundai een persbericht van 10 feb. j.l. tegen waar de update werd aangekondigd:

Hyundai geeft IONIQ 5 een update.
Hyundai geeft de IONIQ 5 een update met een nieuw batterijpakket van 77,4 kWh en upgrades op het gebied van comfort en gebruiksgemak, zoals digitale binnen- en buitenspiegels. Andere noviteiten zijn onder meer preconditioning van de batterij en Smart Frequency Dampers voor nog meer comfort en betere rijeigenschappen....

https://hyundai-pers.nl/hyundai-geeft-ioniq-5-een-update/

Deze nieuwe extra technische specificaties en de verwachting dat deze Ioniq 5 in de tweede helft van 2022 beschikbaar komt in Europa, zijn voor mij reden genoeg om mijn aankoop even uit te stellen.

Ben zeer benieuwd. :)

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:11

mdeiman

Projet 45

Dat zou lekker zijn. Misschien ga ik het morgen even testen in Zuidbroek bij de Van der Valk.
De Tesla app heb ik nog....

EDIT: Zuidbroek staat daadwerkelijk in de Tesla app om met een niet Tesla te gaan laden.

[ Voor 7% gewijzigd door mdeiman op 14-02-2022 21:59 ]

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
Dat zou mooi zijn! Nog even afwachten of het echt werkt natuurlijk. Gooien ze Duitsland ook nog "even" open voor vrijdag? (Dan ga ik richting Oostenrijk) 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

mdeiman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Dat zou lekker zijn. Misschien ga ik het morgen even testen in Zuidbroek bij de Van der Valk.
De Tesla app heb ik nog....

EDIT: Zuidbroek staat daadwerkelijk in de Tesla app om met een niet Tesla te gaan laden.
Laat het even weten als het gelukt is....
Mijn poging bij Meerkerk lukte niet een maandje terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vechtdal
  • Laatst online: 25-03 12:53
BenOnderweg schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:09:
Ik volg de informatie over de Ioniq 5 en alle vergelijkende testen met ev's zoals de ID4, EV6, Enyaq en al die ander ev's al geruime tijd o.a. op internet, in bladen als Autoweek en op dit forum en ik wordt steeds enthousiaster van deze auto. Vandaag mijn eerste proefrit gemaakt en ben nu helemaal overtuigd, deze auto gaat het worden voor mij.

Ik had al geruchten gehoord over een update en afgelopen week in een Autoweekartikel en op een Engelse- en Duitse website er iets over gelezen en gehoord maar daar was vandaag bij de dealer nog niets over bekend. Na even zoeken kwam ik op de website van Hyundai een persbericht van 10 feb. j.l. tegen waar de update werd aangekondigd:

Hyundai geeft de IONIQ 5 een update met een nieuw batterijpakket van 77,4 kWh en upgrades op het gebied van comfort en gebruiksgemak, zoals digitale binnen- en buitenspiegels. Andere noviteiten zijn onder meer preconditioning van de batterij en Smart Frequency Dampers voor nog meer comfort en betere rijeigenschappen....

Deze nieuwe extra technische specificaties en de verwachting dat deze Ioniq 5 in de tweede helft van 2022 beschikbaar komt in Europa, zijn voor mij reden genoeg om mijn aankoop even uit te stellen.

Zie de website van Hyundai NL. Daar staat sinds vandaag de prijslijst per 1-3 voor MY 2023. Zo op het oog genoemde aanpassingen, nog steeds de mogelijkheid van € 750 korting indien afgezien wordt van enkele veiligheidsfuncties, maar de automatische deurhendels lijken er niet op te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
MBam schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:36:
[...]

Ze staan allemaal in ieder geval in de Tesla app nu. :)

[Afbeelding]
Kun je in de Tesla app als betaalwijze een reguliere laadpas (bijvoorbeeld Shell Recharge/NewMotion of ANWB etc.) toevoegen of werkt het alleen met credit card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 00:37
Ja vanaf vandaag!

Ik was ruimere tijd aan het twijfelen tussen de EV6 en de Ioniq5. Vervolgens toch de keuze gemaakt om even nog 2 jaar (nog 1,3 jaar te gaan) PHEV te rijden om dan vervolgens over te stappen naar een volledige EV. Nu met de Ioniq5 MY23 die eraan zit te komen, is het erg interessant geworden. Ik had namelijk al vermoeden dat er early adapter problemen zouden zijn met deze auto's. Mijn voorkeur ging altijd uit naar de EV6 ivm de looks en mijn vorige auto's Kia Stonic en Niro PHEV. Vervolgens test rit gedaan en nog een testrit in de Ioniq5, nu ben ik toch echt een Ioniq5 liefhebber geworden. Veel ruimer en praktischer dan de EV6. Moet ook zeggen dat hoe vaker ik hem zie rijden, hoe leuker ik de retro look ga vinden. Dus waarschijnlijk vanaf juni 2013 ook een Ioniq5 eigenaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
cooper_s1 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:28:
[...]

ik heb zo'n washandschoen ervoor gekocht. Maakt prima scoon, met 2 emmer gedoe.
Alleen nog even een shampoo voor matte lak scoren, wie gebruikt dat ook?
Ik, op gravity gold. Werkt uitstekend, na 10.000 km nog smetteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen uitstellen voor die paar extra features. accu preconditionering komt waarschijnlijk ook gewoon op de MY21 en MY22 auto's met een software update. De spiegels met camera zijn voor veel mensen een pain in the ass (kunnen er niet aan wennen) maar het is zeker een mooie gimmick. Daarnaast vraag ik me ten zeerste af wat de extra 2 accu cellen daadwerkelijk brengen behalve ca. 30km range. Zeker in NL is dat doorgaans niet nodig (zeker niet nu alle Tesla snelladers open zijn voor externe voertuigen). Ben ook heel benieuwd naar de prijzen voor de nieuwe modeljaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
Sjoerdvt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Ik, op gravity gold. Werkt uitstekend, na 10.000 km nog smetteloos.
2 emmer gedoe :+ . Het eindresultaat met 2 emmers en goede droogdoek kan niet op tegen de wasstraat! Ik gebruik overigens Meticulous Matte Auto Was Shampoo van Chemical Guys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
Stephan_haarlem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:17:
[...]

Nee het zit zeker niet in de banden. Er zit volgens mij iets niet goed in of de ophanging of het chassis zelf.
Maar ja ben ook geen expert dus lastig om te zeggen wat het precies is.
Bij mij is het ook niet de banden of demping. Duizenden kilometers probleemloos op 20 inch Vredestein quatrac gereden en opeens begon het trillen. Ik denk dat het misschien een onbalans is in de elektromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

cvanmansom schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Kun je in de Tesla app als betaalwijze een reguliere laadpas (bijvoorbeeld Shell Recharge/NewMotion of ANWB etc.) toevoegen of werkt het alleen met credit card?
Heb Apple pay bij mij ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xmoo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Ja vanaf vandaag!

[...]

Ik was ruimere tijd aan het twijfelen tussen de EV6 en de Ioniq5. Vervolgens toch de keuze gemaakt om even nog 2 jaar (nog 1,3 jaar te gaan) PHEV te rijden om dan vervolgens over te stappen naar een volledige EV. Nu met de Ioniq5 MY23 die eraan zit te komen, is het erg interessant geworden. Ik had namelijk al vermoeden dat er early adapter problemen zouden zijn met deze auto's. Mijn voorkeur ging altijd uit naar de EV6 ivm de looks en mijn vorige auto's Kia Stonic en Niro PHEV. Vervolgens test rit gedaan en nog een testrit in de Ioniq5, nu ben ik toch echt een Ioniq5 liefhebber geworden. Veel ruimer en praktischer dan de EV6. Moet ook zeggen dat hoe vaker ik hem zie rijden, hoe leuker ik de retro look ga vinden. Dus waarschijnlijk vanaf juni 2013 ook een Ioniq5 eigenaar :P
Ja, goede keuze denk ik. Zeker met de batterij die gelijk wordt aan die van de EV6 is vooral de extra ruimte een groot voordeel van de Ioniq 5.

Ik heb begin mei 2021 de bestelling geplaatst en wist dat er een zeker risico was op kinderziektes. Maar vooral ook op snelle verbeteringen en uiteindelijk ook goedkopere EVs. Helaas had ik niet de mogelijkheid om nog veel langer de oude auto te rijden, want die begon echt te kostbaar te worden qua onderhoud.

Ik verwacht een beetje de dynamiek van de smartphones in de beginperiode en dat ieder jaar weer kleine verbeteringen meebrengen: grotere batterijen, efficiëntere auto's, sneller laden, batterijen die langer meegaan, meer autonome functies, instapmodellen met goede range enz.

Met dit perspectief ben ik nog steeds blij met de Ioniq 5. Uiteraard had ik graag de grotere batterij gehad voor dezelfde prijs, maar in de praktijk is de range van de LR RWD voor mij voldoende. En gelukkig heb ik weinig last van kinderziektes. Maar bovendien is het door de enorme vraag naar EVs en chiptekorten een PITA om nu op enige redelijke termijn een goede auto te scoren.

Het was voor mij de beste keuze die op dat moment beschikbaar was een auto die ook over een paar jaar nog prima voldoet voor mijn gebruik: ruim, comfortabel, voldoende bereik en snel laden, behoorlijk goede ADAS.

Als je echt bij de tijd wilt blijven qua functionaliteit dan kun je het best een Tesla nemen die werkelijk bijna alles kunnen updaten aan de auto. Alleen vind ik de Model Y net wat teveel kosten en was die op het moment van beslissen ook nog niet beschikbaar in Europa. Maar wanneer de fabriek in Berlijn eenmaal op gang is zal dat wel een groot succes worden. Helemaal als ze ooit een 'Standard Range' model zouden maken voor een prijs die vergelijkbaar is met een RWD Connec+/Lounge Ioniq 5. Maar goed, die is er nog niet en dan vind ik de waardepropositie van de 2023 Ioniq 5 echt wel een topper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
cvanmansom schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Creditcard, Apple pay of een SEPA machtiging zijn de opties in de app.

[ Voor 3% gewijzigd door MBam op 15-02-2022 10:12 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 260 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic