Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:30
Verlagen ga ik alleen doen dmv veren en bijpassende dempers van een goed merk. Als alleen de veren worden veranderd, dan is de kans groot dat de dempers binnen no-time kapot zijn omdat het werkgebied te veel afwijkt.

Dan zou het misschien wel een echte vooruitgang kunnen zijn. Niet zo zeer de verlaging maar het rijkarakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 19:25
Luft schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Het gaat niet over de buitenspiegels maar een extra camera onder de spoiler als vervanging voor de ontbrekende ruitenwisser. Persoonlijk mis ik hem totaal niet. Ik rij op de buitenspiegels net zoals in een combo, busje of vrachtwagen.
Blijft een gek gegeven dat een hatchback model geen ruitenwisser achteraan heeft toch.
Mijn huidige auto is een berline en die heeft ook geen ruitenwisser achteraan, maar die vangt ook minder vuil door de bouw van de auto.

Opzich zou ik dat ook wel niet missen want ik rij achteruit op de spiegels en het laatste stukje desnoods op de camera die er hangt bij mij. Maar dat is enkel om te parkeren tot aan de streep, ik kan niet parkeren adhv de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Engineer Stewie schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:17:
[...]

Blijft een gek gegeven dat een hatchback model geen ruitenwisser achteraan heeft toch.
Mijn huidige auto is een berline en die heeft ook geen ruitenwisser achteraan, maar die vangt ook minder vuil door de bouw van de auto.

Opzich zou ik dat ook wel niet missen want ik rij achteruit op de spiegels en het laatste stukje desnoods op de camera die er hangt bij mij. Maar dat is enkel om te parkeren tot aan de streep, ik kan niet parkeren adhv de camera.
mijn vorige auto had wel een achterruitwisser maar die gebruikte ik nooit.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
theanhank schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:47:
Het rijbereik wordt met de dag minder. Dat we de auto ophaalden stond er 445. 73 kw versie. Nu 6 weken later 343. Wat is jullie bereik?
ik zit op dit moment op ongeveer 410-420km na 100% te hebben geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

amw82 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:03:
[...]

Dan liggen die drempels er iig met een reden... :+
Het is een rechte weg, langs een kanaal en de drempels liggen random verspreid en dus niet bij zijwegen of bruggen. Maximum snelheid is 60 maar met die snelheid klapt je Ioniq gewoon in de bumpstops.

De enige verhoging die wel bij een zijweg ligt daar kun je zelfs met de ioniq met 80+ overheen :+

[ Voor 11% gewijzigd door de meester01 op 11-02-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
rvdgaag schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:14:
[...]

Nee een foto van het web, de mat heb ik besteld. De flap leg je op de mat en werkt dan ook nog eens als anti-slip. In mijn vorige auto (Renault Espace TCE225) had ik hem ook en heb ik de slap weggesneden. In de Ioniq ga ik hem wel gebruiken om de bumper tegen de hondennagels te beschermen, je kan hem ook wegvouwen onder mat zelf.
Klinkt goed, benieuwd naar de foto's als je de mat zelf binnen hebt.
Lijkt me een goed alternatief voor de originele mat. Zelf vervoer ik nog wel eens duikspullen, die willen nog wel eens nat zijn ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:00
Luft schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Het gaat niet over de buitenspiegels maar een extra camera onder de spoiler als vervanging voor de ontbrekende ruitenwisser. Persoonlijk mis ik hem totaal niet. Ik rij op de buitenspiegels net zoals in een combo, busje of vrachtwagen.
ah die extra camera had ik blijkbaar overheen gekeken, ja dat zou een erkenning kunnen zijn.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Heeft iemand al een bumperbeschermer gevonden die je op de bumper plakt? Anders maak ik binnenkort wel een afspraak voor een maatwerk klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
de meester01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:26:
Heeft iemand al een bumperbeschermer gevonden die je op de bumper plakt? Anders maak ik binnenkort wel een afspraak voor een maatwerk klusje.
Hoe stevig moet die zijn? Wil je een 'metalen' strip daar bovenop?
Als het is om lichte krassen te vermijden is XPEL folie wel geschikt en nagenoeg niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Engineer Stewie schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Hoe stevig moet die zijn? Wil je een 'metalen' strip daar bovenop?
Als het is om lichte krassen te vermijden is XPEL folie wel geschikt en nagenoeg niet zichtbaar.
Ik had bij vorige auto's zo'n strip/skid plate maar heb nu 2 offertes voor Xpel achtige oplossingen.@ € 110

Dat mag wel iets goedkoper maar dan moet het wel degelijk zijn met een goede pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:48
De prijslijst in Denemarken geeft de opties weer voor digitale zijspiegels en digitale achteruitkijkspiegel voor omgerekend €1612 en €402 (geen rekening houdend met eventuele belastingverschillen). Zie onderstaande deelweergave vertaald met Google Translate.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmXQH3eAmBEIitQgKT4rwb-aYFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSnJLD7dKYIV34MKDLPa9uHh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:25
mdeiman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:27:
[...]

343 km bereik heb ik nog niet gehad. Zo hoog. Iets boven de 300km nu. P45.
Wacht tot het warmer wordt, foto van 12- sept- 2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6SMsqh9_8PdHXtBS5N3NBhSRtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSCTayMea6GRjiJuOcSCYL60.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 14:20
Amersfoort schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:18:
De prijslijst in Denemarken geeft de opties weer voor digitale zijspiegels en digitale achteruitkijkspiegel voor omgerekend €1612 en €402 (geen rekening houdend met eventuele belastingverschillen). Zie onderstaande deelweergave vertaald met Google Translate.
[Afbeelding]
Ik vind de kleurnamen wel mooier met Google Translate: Vallende Ster grijs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Heeft iemand al eens een oplossing gevonden voor mijn probleem: de diameter van de bekerhouders is te groot voor waterflesjes van een halve liter (spa blauw bijvoorbeeld). Die fles heeft een eigen leven en bij een snelle bocht of een rem actie fladdert hij alle kanten op.

Nu zie ik dat er voor Tesla van die cupholder inserts zijn maar misschien heeft iemand hier hetzelfde probleem al eens opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:29
Nog een tip voor iemand die net als ik niet de hele gebruiksaanwijzing heeft doorgelezen:
Door de linker flipper achter het stuur ingedrukt te houden kun je ook remmen. Dat had ik even gemist en zag ik in dit instructie filmpje uit de US (waar ze wel standaard elektronische deurhendels hebben) 😅

YouTube: Hyundai IONIQ 5 All Features & Driving Assistance Systems Explained

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:28

-CJ

Not remastered

GoodPeople schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:28:
Nog een tip voor iemand die net als ik niet de hele gebruiksaanwijzing heeft doorgelezen:
Door de linker flipper achter het stuur ingedrukt te houden kun je ook remmen. Dat had ik even gemist en zag ik in dit instructie filmpje uit de US (waar ze wel standaard elektronische deurhendels hebben) 😅

YouTube: Hyundai IONIQ 5 All Features & Driving Assistance Systems Explained
Erg handig, ik gebruik het veel. De auto blijft, als je op deze manier remt tot stilstand, ook stilstaan. Totdat je zelf wegrijdt.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:26

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag stukje DE snelweg gehad op weg naar huis. En i5 stelt niet teleur op de DE snelweg top 193km. Enige wat ik nog niet goed krijg is verkeersbordenherkening snelheid overnemen. Dat werkt helaas nog niet. Iemand tips of verwacht ik er te veel van. Ben systeem gewend van Mercedes.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:55:
Vandaag stukje DE snelweg gehad op weg naar huis. En i5 stelt niet teleur op de DE snelweg top 193km. Enige wat ik nog niet goed krijg is verkeersbordenherkening snelheid overnemen. Dat werkt helaas nog niet. Iemand tips of verwacht ik er te veel van. Ben systeem gewend van Mercedes.
Je moet precies de toegestane snelheid instellen op de cruise control, alleen dan zal de snelheid overgenomen worden bij bord andere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ok, maar zelfs dan doet die het niet lekker (100 op 100 instellen). Reageert erg laat (als je langs bord bent) of doet er niks mee. Hopelijk wordt dat nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
-CJ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Erg handig, ik gebruik het veel. De auto blijft, als je op deze manier remt tot stilstand, ook stilstaan. Totdat je zelf wegrijdt.
Switchen naar I-pedal (1x linker flipper), dan heb je ze niet eens meer nodig en blijft de auto ook stil staan. (GROOT) Nadeel is dat je dit elke keer weer moet activeren.

[ Voor 9% gewijzigd door art-core op 11-02-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

art-core schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Switchen naar I-pedal (1x linker flipper), dan heb je ze niet eens meer nodig en blijft de auto ook stil staan. (GROOT) Nadeel is dat je dit elke keer weer moet activeren.
Ja, mega irritant. Zelfs als je even stopt en de auto in P zet dan gaat het al uit.

Standaard routine: LKA uitzetten en i-pedal aan voor het wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
de meester01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Ja, mega irritant. Zelfs als je even stopt en de auto in P zet dan gaat het al uit.

Hier inderdaad exact hetzelfde. Al aantal keer rot geschrokken door een stuurcorrectie na het vergeten uit te zetten van de LKA. Ik vind het echt een gevaarlijke functie en snap daar werkelijk helemaal niks van dat dit op de auto zit. Het trekt je onverwachts naar bepaalde delen van de weg |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
de meester01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Huh, staat die bij jou standaard aan? Of bedoel je met HDA2?

I-Pedal is inderdaad heerlijk, maar onwijs slecht ingericht. Ook dat piepje steeds als je naar SCC schakelt en I-Pedal aanstaat + omgekeerd 😩😩😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
Astronaut schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:06:
[...]

I-Pedal is inderdaad heerlijk, maar onwijs slecht ingericht. Ook dat piepje steeds als je naar SCC schakelt en I-Pedal aanstaat + omgekeerd 😩😩😩
Deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oS6ZdX0nTrxcrZesTJff4cPdjU8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wJdwHnSJcacgjYBxfpn3oGTW.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
art-core schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Hier inderdaad exact hetzelfde. Al aantal keer rot geschrokken door een stuurcorrectie na het vergeten uit te zetten van de LKA. Ik vind het echt een gevaarlijke functie en snap daar werkelijk helemaal niks van dat dit op de auto zit. Het trekt je onverwachts naar bepaalde delen van de weg |:( .
Ik heb de LKA (stuurwielknopje lang ingedrukt houden) gewoon aan staan en nog nooit gemerkt dat het iets gevaarlijks heeft gedaan. Als je van baan wisselt dan gaat het systeem tijdelijk even uit mits je de richtingaanwijzer gebruikt. En zolang ik zelf geen richting aangeef is het ook prima dat de auto waarschuwt en corrigeert in het geval dat ik buiten de lijnen dreig te raken.

Als ik de actieve stuurassistent Lane Follow Assist (stuurwielknopje 1x indrukken) aan heb staan kom ik ook eigenlijk nauwelijks in de buurt van de lijnen. Een heel enkele bocht zet ie iets te scherp in en dan gaat de LKA de LFA corrigeren. Dat is wel een beetje suf, maar ik zou het niet gevaarlijk noemen.

Ik ben dus wel benieuwd in welke gevallen het gevaarlijk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Naaldhak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Wat denk jezelf, ik verwacht dat ze de huidige problemen oplossen, dit zijn premium geprijste autos die kunnen toch niet trillend en zwabberend rondrijden.
Ik heb geen last van een trillende auto, en jij als het goed is nu ook niet meer. En dat zwabberen, ik ga er even vanuit dat ze bezig zijn met een oplossing, geheel zoals je verwacht.
bilgy_no1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:03:
[...

Maar misschien is er iets van te maken met een gezamenlijke actie. Die hele spoiler is duidelijk slecht ontworpen en het feit dat er nu een digitale spiegel wordt aangeboden is toch een soort erkenning van dat feit.
Waarom zou je verwachten dat Hyundai hier iets mee zou doen? Op het moment van jouw proefrit was dit al zo, en toch heb je hem besteld. Dan kan je achteraf niet verwachten dat je gecompenseerd wordt voor iets, terwijl de auto compleet naar specificaties is afgeleverd.
Om nog maar even mijn iPhone analogie aan te halen: als jij een iPhone weetikveelwelknummer koopt, en een jaar later komt er eentje uit met een Retinascherm, zou je dan ook verwachten dat Apple alle oude modellen terugroept om het scherm te vervangen? Nee, want je weet dat ontwikkeling ervoor zorgt dat nieuwere modellen beter zijn dan de oude.
En als je een heeeeeeeel eerlijk bent, had je echt verwacht dat de rijwind de achterruit schoon zou houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:02:
[...]

ik denk niet dat de digitale spiegels een erkenning zijn van een "slecht" ontworpen spoiler, die spiegels waren namelijk al vanaf dag 1 leverbaar in korea, het is gewoon een optie. overigens weet ik niet wat er slecht ontworpen is aan die spoiler. hij geleid de widn namelijk perfect over (dus niet langs) de achterruit waardoor deze niet nat wordt als het regent. het is een keuze geweest. dat de ruit nat wordt als je stilstaat in de regen is wel jammer, maar een spoiler die als afdak fungeert zou er ook wel heeeeel gek uitzien O-) ik ben wel benieuwd of er een mogelijkheid komt om die laatste 5kWh aan cellen bij te kunnen plaatsen, dat is namelijk wel een dingetje wat straks invloed gaat hebben op de restwaarde van de auto terwijl de aankoopprijs gelijk blijft(?)
Ik ondervind dus niet dat het ontwerp de achterruit droog houdt. Als het begint te regenen komt er wel degelijk nattigheid op die ruit. En de luchtstroom blaast al helemaal niet de druppels eraf die er al op zitten. Zelfs met 2 lagen RainX blijven de druppels stoïcijns op hun plek zelfs op hoge snelheid. Ik heb eerder het gevoel dat er nauwelijks lucht langs die ruit stroomt. Kortom, de ruit wordt nat en er hoopt makkelijk vuil op. En je hebt geen enkele mogelijkheid om tijdens het rijden de ruit iets schoner te krijgen. En dat was toch zoals het mij is uitgelegd: de luchtstroom blaast de achterruit schoon.

Het is potentieel gevaarlijk wanneer de ruit helemaal vol zit en je in het donker rijdt. Dan wordt het heel lastig om achter je nog iets te zien.

Dan zou je op de buitenspiegels kunnen rijden, maar ik heb sinds de jaren '80 niet meegemaakt dat buitenspiegels zo snel vol druppels raken. Helaas werkt de achteruitcamera in heel natte omstandigheden ook niet echt als oplossing: die zit te laag en raakt ook snel vol met vuil en vocht. Zit ook geen sproeiertje bij helaas.

En dit alles zogenaamd voor de aerodynamica, maar dan nog zit de Ioniq 5 met een Cd-waarde van 0,29. Een ID.4 heeft 0,28 en wel gewoon een ruitenwisser achter en geen verzonken deurgrepen die je in het donker niet kunt zien... Dus, ja dan vind ik het wel echt een ontwerpfout.

Dat van die batterijen vroeg ik me ook af inderdaad. Zou ze wel sieren als je die twee extra modules later kunt bijplaatsen. Andere oplossing is de batterij helemaal afraggen tot onder 70% SOH binnen 160.000 km... maar dat lijkt me ook onwenselijk en wat als je dan op 71% eindigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amw82 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Hier ben ik ook mee aan het experimenteren. Alleen bij regeneratie op 0 heb ik het gevoel dat ik een kilometer voor de bocht (beetje overdreven ok O-) ) al van mij gas moet, wil ik van 50 km/h genoeg afgeremd zijn om een bocht te kunnen nemen. Eerste 5 a 10 seconden (niet echt overdreven) remt hij hoogstens 5 km af...
Ja, dat betekent dus dat je nog verder voor die bocht van de stroom af kunt..

Het is mooi om te zien hoe lang je uit kunt rollen met nauwelijks vertraging. Dat betekent ook dat je nog bijna net zoveel regenereert, als wanneer je doorrijdt tot vlak voor het stoplicht en dan i-Pedal zijn werk laat doen. Maar je hebt dan wel eerst nog een paar honderd meter 'gratis' gereden.

Waar ik zelf nu aan probeer te wennen is Regeneratie op 0, heel vroeg stroom eraf en dan met de linker flipper remmen wanneer ik de SCC uitschakel (of stroompedaal loslaat).

Enige is dat ik het wel een veilig gevoel vind als de regeneratie op hoog staat en ik de SCC uitschakel. Dan gaat de auto direct hard remmen als de reactietijd kort moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vielleicht schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:54:
[...]

[...]

Waarom zou je verwachten dat Hyundai hier iets mee zou doen? Op het moment van jouw proefrit was dit al zo, en toch heb je hem besteld. Dan kan je achteraf niet verwachten dat je gecompenseerd wordt voor iets, terwijl de auto compleet naar specificaties is afgeleverd.
Om nog maar even mijn iPhone analogie aan te halen: als jij een iPhone weetikveelwelknummer koopt, en een jaar later komt er eentje uit met een Retinascherm, zou je dan ook verwachten dat Apple alle oude modellen terugroept om het scherm te vervangen? Nee, want je weet dat ontwikkeling ervoor zorgt dat nieuwere modellen beter zijn dan de oude.
En als je een heeeeeeeel eerlijk bent, had je echt verwacht dat de rijwind de achterruit schoon zou houden? ;)
Welke proefrit? Ik heb besteld op 4 mei 2021 toen er nog geen enkele Ioniq 5 beschikbaar was voor een proefrit. Wel filmpjes waarin Hyundai claimt dat het spoiler ontwerp de boel schoon houdt. Dan mag ik daar als koper vanuit gaan. Auto's worden toch tot in den treuren getest voor ze worden gelanceerd.

Het punt van de iPhone vind ik hier niet van toepassing. Als jij een dure iPhone koopt met de belofte dat je geen toetsenbord nodig hebt, maar het scherm reageert niet/nauwelijks op aanrakingen, dan voldoet het product gewoon niet aan wat je er als koper van mag verwachten.

Dat ze nu met een grotere batterij verkocht gaan worden is wel een situatie die onder jouw iPhone vergelijking valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
Naaldhak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:03:
Verbindingsproblemen met BlueLink hier, iemand?
En weer gedoe met Bluelink. Melding: "500, de huidige verbinding is overbelast. Probeer het opnieuw over enkele minuten."
Ik moet bij het openen van de app ook telkens opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Ik ondervind dus niet dat het ontwerp de achterruit droog houdt. Als het begint te regenen komt er wel degelijk nattigheid op die ruit. En de luchtstroom blaast al helemaal niet de druppels eraf die er al op zitten. Zelfs met 2 lagen RainX blijven de druppels stoïcijns op hun plek zelfs op hoge snelheid. Ik heb eerder het gevoel dat er nauwelijks lucht langs die ruit stroomt. Kortom, de ruit wordt nat en er hoopt makkelijk vuil op. En je hebt geen enkele mogelijkheid om tijdens het rijden de ruit iets schoner te krijgen. En dat was toch zoals het mij is uitgelegd: de luchtstroom blaast de achterruit schoon.

Het is potentieel gevaarlijk wanneer de ruit helemaal vol zit en je in het donker rijdt. Dan wordt het heel lastig om achter je nog iets te zien.

Dan zou je op de buitenspiegels kunnen rijden, maar ik heb sinds de jaren '80 niet meegemaakt dat buitenspiegels zo snel vol druppels raken. Helaas werkt de achteruitcamera in heel natte omstandigheden ook niet echt als oplossing: die zit te laag en raakt ook snel vol met vuil en vocht. Zit ook geen sproeiertje bij helaas.

En dit alles zogenaamd voor de aerodynamica, maar dan nog zit de Ioniq 5 met een Cd-waarde van 0,29. Een ID.4 heeft 0,28 en wel gewoon een ruitenwisser achter en geen verzonken deurgrepen die je in het donker niet kunt zien... Dus, ja dan vind ik het wel echt een ontwerpfout.

Dat van die batterijen vroeg ik me ook af inderdaad. Zou ze wel sieren als je die twee extra modules later kunt bijplaatsen. Andere oplossing is de batterij helemaal afraggen tot onder 70% SOH binnen 160.000 km... maar dat lijkt me ook onwenselijk en wat als je dan op 71% eindigt...
dat klopt, als je door de opening kijkt zie je dat er aan de onderzijde een "flap" zit. de luchtstroom die door de spoiler opening komt wordt dus naar boven afgebogen om zo langs de onderkant van de spoiler te stromen. dus hoe hard je ook rijd, de luchtstroom zal nooit de druppels van je ruit afblazen. als je de achterruit verwarming aanzet zal je trouwens wel merken dat de ruit in veel gevallen opdroogt, ook tijdens het rijden in de regen.als ze de luchtstroom juist langs het raam hadden gestuurd had je bij regen alleen maar waterstromen over de ruit gehad, das ook niet lekker om doorheen te kijken. is het een ideale spoiler? nee dat denk ik niet, maar ik denk dat dit de ontwerpkeuze is geweest. overigens verwacht ik niet dat de spoiler de Cd waarde veroorzaakt, daar verwacht ik toch eerder de vrij verticale "grill" als boosdoener.... gevoelsmatig is de neus van de ID4 wat aerodynamischer (maar wel minder cool) vormgegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:32:
[...]

dat klopt, als je door de opening kijkt zie je dat er aan de onderzijde een "flap" zit. de luchtstroom die door de spoiler opening komt wordt dus naar boven afgebogen om zo langs de onderkant van de spoiler te stromen. dus hoe hard je ook rijd, de luchtstroom zal nooit de druppels van je ruit afblazen. als je de achterruit verwarming aanzet zal je trouwens wel merken dat de ruit in veel gevallen opdroogt, ook tijdens het rijden in de regen.als ze de luchtstroom juist langs het raam hadden gestuurd had je bij regen alleen maar waterstromen over de ruit gehad, das ook niet lekker om doorheen te kijken. is het een ideale spoiler? nee dat denk ik niet, maar ik denk dat dit de ontwerpkeuze is geweest. overigens verwacht ik niet dat de spoiler de Cd waarde veroorzaakt, daar verwacht ik toch eerder de vrij verticale "grill" als boosdoener.... gevoelsmatig is de neus van de ID4 wat aerodynamischer (maar wel minder cool) vormgegeven....
Ja, de achterruitverwarming helpt wel iets (ook voor de spiegels die dan verwarmd worden), maar duurt erg lang om effect te ondervinden. Anyway, in de praktijk gebruikte ik de achterruitwissers op andere auto's ook maar zelden. Alleen is het in die gevallen wel fijn dat je het even kunt schoonvegen.

En ik bedoel ook niet dat de Cd zo hoog is door de spoiler, maar juist 'ondanks de ontbrekende achterruitwisser'.

Het probleem zit hem inderdaad vooral in de neus denk ik. En wat tegenwoordig bijna iedere auto heeft zijn kleine openingen in de bumpers die lucht in de wielkasten laat stromen. Dat maakt de luchtstroom langs de wielen wat rustiger. Helaas heeft de I5 dat ook niet. Misschien is de bumper van de I5 wel te modden... Iemand hier met toegang tot een windtunnel? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
bilgy_no1 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:30:
[...]

Welke proefrit? Ik heb besteld op 4 mei 2021 toen er nog geen enkele Ioniq 5 beschikbaar was voor een proefrit. Wel filmpjes waarin Hyundai claimt dat het spoiler ontwerp de boel schoon houdt. Dan mag ik daar als koper vanuit gaan. Auto's worden toch tot in den treuren getest voor ze worden gelanceerd.

Het punt van de iPhone vind ik hier niet van toepassing. Als jij een dure iPhone koopt met de belofte dat je geen toetsenbord nodig hebt, maar het scherm reageert niet/nauwelijks op aanrakingen, dan voldoet het product gewoon niet aan wat je er als koper van mag verwachten.

Dat ze nu met een grotere batterij verkocht gaan worden is wel een situatie die onder jouw iPhone vergelijking valt.
De proefrit is hier belangrijk voor mijn argument. Jij hebt de auto gekocht in de uitrusting waarin hij aangeboden wordt. Ik kan mij vinden in het probleem van de deurgrepen, maar je had kunnen weten dat er geen achterruitwisser aanwezig was. Net zoals bij de Honda Civic die hetzelfde pretendeerde, wat ook totale onzin bleek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Astronaut schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:06:
[...]

HDA2 staat uit
LFA staat uit
LKA is niet permanent uit te zetten maar moet je elke keer doen met de knop op het stuurwiel (indrukken en even vasthouden) anders krijg ik hier in de rimboe nog een keer een frontale aanrijding of hij stuurt het kanaal in 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:53:
[...]

Ik heb de LKA (stuurwielknopje lang ingedrukt houden) gewoon aan staan en nog nooit gemerkt dat het iets gevaarlijks heeft gedaan. Als je van baan wisselt dan gaat het systeem tijdelijk even uit mits je de richtingaanwijzer gebruikt. En zolang ik zelf geen richting aangeef is het ook prima dat de auto waarschuwt en corrigeert in het geval dat ik buiten de lijnen dreig te raken.

Als ik de actieve stuurassistent Lane Follow Assist (stuurwielknopje 1x indrukken) aan heb staan kom ik ook eigenlijk nauwelijks in de buurt van de lijnen. Een heel enkele bocht zet ie iets te scherp in en dan gaat de LKA de LFA corrigeren. Dat is wel een beetje suf, maar ik zou het niet gevaarlijk noemen.

Ik ben dus wel benieuwd in welke gevallen het gevaarlijk zou zijn.
Hier dus. Probeert de auto tussen de strepen te houden. Rij je in het midden, komt een tegenligger aan, je stuurt naar de zijkant en RUKKERDERUK RUK.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7Vmx5mpK10kIQwyTwf0E-26SJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e46q9Xx8PfZ6bl6qXs4eObF5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFH2sd1u9C13ryn3hZWivaQYzRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/or9iEq2cK1npsqe2nyjeEvPR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
de meester01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Hier dus. Probeert de auto tussen de strepen te houden. Rij je in het midden, komt een tegenligger aan, je stuurt naar de zijkant en RUKKERDERUK RUK.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mits je boven 60kmh rijdt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:08:
[...]

Mits je boven 60kmh rijdt…
Is de boodschap nu dat het aan mij ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
de meester01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:20:
[...]

Is de boodschap nu dat het aan mij ligt?
Waarom die lange tenen ? De LKA werkt pas bij >60kmh en die weggetjes zien er uit als 60km max. Niks meer en niks minder…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Ioniq 5 spec changes 2023 and missing features 2022.5

https://youtu.be/0aoXLaai5mQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Luft schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:25:
[...]
De LKA werkt pas bij >60kmh en die weggetjes zien er uit als 60km max. Niks meer en niks minder…..
63-64 = 60 gps

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 11-02-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJ65
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-10-2023
Daan_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:55:
Gisteren ook een stuk Duitse snelweg gereden. Eindelijk in een auto waarbij ik voor het inhalen niet angstig in mijn achteruitkijkspiegel hoef te kijken. Er mocht eens zo'n snelheidsmonster al knipperend aan komen racen. Nee, nu rijden we zelf in zo'n ding....

Mij vielen twee dingen op :
- het was erg slecht weer en het zicht door de achterruit nihil, de spiegels waren ook niet druppelvrij. Over achteropkomend verkeer gesproken. Ik had graag een ruitenwisser achterop gehad.
- De 'snelwegrijhulpassistent' functioneerde bij een constante snelheid van 130 km/u uitstekend. Strak zoals het hoort. Bij de vaderlandse snelheid van 105 km/h zet ik hem uit. Dit om niet staande te worden gehouden door de politie voor een blaastest.

Overigens heb ik noodgedwongen in het 'pittoreske' Gladbeck op een troosteloos stationsterrein nog een uur aan een AC lader gehangen om überhaupt weer thuis te kunnen komen. DC laden werkt nog steeds niet en de dealer had 1 maart al tijd om hier naar te kijken...zucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
de meester01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:57:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies dit! Levensgevaarlijk. Zat er laatst bijna door op een tegenligger. Op 60 wegen in de provincie gaat LKA standaard uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
Luft schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Waarom die lange tenen ? De LKA werkt pas bij >60kmh en die weggetjes zien er uit als 60km max. Niks meer en niks minder…..
Hier rondom mijn woonplaats in Groningen zijn ze er anders meer dan genoeg. Je rijdt gemakkelijk iets harder dan 60. Dan is ie actief en kan hij zo verkeerd corrigeren. Ik vind het uiterst vervelend en heb er dus de gewoonte van gemaakt het meteen uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 23:01
Gisteren trekhaak laten installeren. Ik vind het er netjes uitzien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZCHG2AdPyjtHEB7AZLrbrMvaMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZX9mRchWzlM6trAVVDEX4Ain.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8akB7lyPWymiJ2sjlBpp4KVT1HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5n6KvEYVRia6uTj9oVE5XAPH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door edvanleeuwen op 11-02-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
Het rijbereik wordt met de dag minder. Dat we de auto ophaalden stond er 445. 73 kw versie. Nu 6 weken later 343. Wat is jullie bereik?[Afbeelding]
Vanavond, na alleen maar korte ritjes, weer eens naar 100% geladen voor een langere rit morgen. Niet verkeerd…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoT97x96o7R2ehsC3j0ZF9gEkmM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XS18r8YT1L5iWQnvjzz06ynK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Gisteren 200km enkele reis naar België gereden. Voor het eerst op eco stand gereden ipv normal. Wat een verschil in verbruik! Normaal komen we bij de winterse temperaturen en winterbanden amper onder de 20 kWh/100km op lange stukken. Nu kwamen we aan met 18,2 kWh/100km. Ik heb overal vmax + 6 km/h gereden.

Qua trekkracht merk ik ook weinig verschil, dus de eco stand mag blijven. :p

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vielleicht
LuPo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:35:
Gisteren 200km enkele reis naar België gereden. Voor het eerst op eco stand gereden ipv normal. Wat een verschil in verbruik! Normaal komen we bij de winterse temperaturen en winterbanden amper onder de 20 kWh/100km op lange stukken. Nu kwamen we aan met 18,2 kWh/100km. Ik heb overal vmax + 6 km/h gereden.

Volgens mij zit het verschil met de ECO modus alleen in de gasrespons, en volgens mij ook iets in de verwarming. Hij rijdt wat gezapiger, en minder nerveus. Heerlijk voor dagelijks gebruik, en nog zuiniger ook. Ik gebruik de rest alleen voor stoplicht sprintjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

cooper_s1

MINI's rule

Vielleicht schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Volgens mij zit het verschil met de ECO modus alleen in de gasrespons, en volgens mij ook iets in de verwarming. Hij rijdt wat gezapiger, en minder nerveus. Heerlijk voor dagelijks gebruik, en nog zuiniger ook. Ik gebruik de rest alleen voor stoplicht sprintjes :)
Dat laatste komt me heel bekend voor inderdaad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-05 10:54
Gespot. Witte collega in Oudewater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 21:11

mdeiman

Projet 45

Dat komt omdat je gister de wind in de rug had. Dat scheelt enorm. Eco een klein beetje.

Heen en terug, dan pas heb je een goed idee.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 19:18

MicheldeGoey

Project 45

Luft schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Vanavond, na alleen maar korte ritjes, weer eens naar 100% geladen voor een langere rit morgen. Niet verkeerd…
[Afbeelding]
Bij mij de laagste waarde tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nY1tYVUpf9z5nv3IgtO9Vb1JRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RzAxOVAk9dhXx9IUOwpGDQc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

MicheldeGoey schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Bij mij de laagste waarde tot nu toe.
[Afbeelding]
Omgerekend nu 303km. Maar ja, ik woon in het koude hoge noorden van Nederland. ;)

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Luft en @MicheldeGoey
Die waarde in de app klopt toch niet? Het is mij eerder opgevallen dat de auto, na een oplaadbeurt tot 100%, zelf een andere (lagere) waarde aangeeft.

Of klopte deze waarde in de app wel met de waarde in de auto op het instrumentencluster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bilgy_no1 afhankelijk van de buitentemperatuur en instellingen van de climatisering/verwarming, wordt het rijbereik aangepast. Dus zet de verwarming/ventilatie/blazer/airco/heat maar eens helemaal uit.

[ Voor 13% gewijzigd door ZuinigeRijder op 12-02-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
Het rijbereik wordt met de dag minder. Dat we de auto ophaalden stond er 445. 73 kw versie. Nu 6 weken later 343. Wat is jullie bereik?[Afbeelding]
73kw AWD 340 bij 100%. Verbruik nog niet onder de 20kw/100 gehad. Meestal meer.
Ik vind het niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
bilgy_no1 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:49:
@Luft en @MicheldeGoey
Die waarde in de app klopt toch niet? Het is mij eerder opgevallen dat de auto, na een oplaadbeurt tot 100%, zelf een andere (lagere) waarde aangeeft.

Of klopte deze waarde in de app wel met de waarde in de auto op het instrumentencluster?
Nee klopt geen reet van. Ik heb altijd verschillen. En met de verwarming uit :? tis winter hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

suffuhrt schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:57:
[...]

73kw AWD 340 bij 100%. Verbruik nog niet onder de 20kw/100 gehad. Meestal meer.
Ik vind het niet om over naar huis te schrijven.
Dan heb je of een zware rechtervoet en/of staat de verwarming op 23 graden of hoger.....ik haal 340 km met een lading van 80% en de temp. op 19.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 19:18

MicheldeGoey

Project 45

@Luft en @MicheldeGoey

Tot op de km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

wimtim schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Zelf gebruik ik een magneet van € 3,49 incl bezorgen van Bol.com, Die heb ik op de achterkant van een oude Iphone geplakt en die ikalleen voor Car Scanner gebruik. het is een sterke magneet, zit vast als een huis op het vlakje naast het scherm. De magneet vind ik te dik om op mijn dagelijkse telefoon te plakken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks for de tip. Magneet geplakt op een iPhone hoesje, zodat ik de telefoon zonder hoesje kan blijven gebruiken. Kabeltje netjes weg gewerkt. Super oplossing zo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

kor952 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Dan heb je of een zware rechtervoet en/of staat de verwarming op 23 graden of hoger.....ik haal 340 km met een lading van 80% en de temp. op 19.
Ik dus nog lager, met 303km.

Maar goed, deze 'discussie' hebben we vaker gehad. En dat is verder niet erg hoor.

20" of 19" maakt al een verschil van circa 30km. => Ik heb 20".
Soort banden. => Vredestein all seasons
Staat je auto (warmer) in een garage of buiten. => buiten
Eco,Normal, Sport stand. => Normal
Temperatuur in de auto. => 22graden
Mate van regenereren. => Auto level 2
Rij je veel of weinig met de CC. => Veel
Woon je in het Noorden of het Zuiden. => Noorden
AWD of RWD => AWD
Korte of lange ritjes. => Lang
Wat voor soort ritjes doe? Veel snelweg of 80km wegen of... => Met name snelweg.
En inderdaad met name je rechtervoet. => Rustig met optrekken en max snelheid +3km.

Stel je rijdt op de snelweg nooit harder dan 90, dat tikt ook flink aan. Maar als iemand anders met name 80km wegen rijdt en ik snelweg, dan weet je het ook wel. Snelheid maakt enorm uit.

Misschien mis ik nog wat. Ik hoor het graag.

Maarre lekker gebruiken die kar en als ie leeg is, ga je laden.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
Vandaag reed ik in de zon en had achterin bij de kinderen veel last van de zon die erin kwam. Nu wil ik voor de twee achterruiten passende zonneschermen bestellen. Ik kan helaas niets vinden online die specifiek voor de Ioniq 5 zijn. Idealiter wil ik zoiets maar dan voor de Ioniq 5 https://www.carparts-expe...hterportieren-detail.html.
Weten jullie dit wel te vinden? Of hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

mdeiman schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik dus nog lager, met 303km.

Maar goed, deze 'discussie' hebben we vaker gehad. En dat is verder niet erg hoor.

........

Stel je rijdt op de snelweg nooit harder dan 90, dat tikt ook flink aan. Maar als iemand anders met name 80km wegen rijdt en ik snelweg, dan weet je het ook wel. Snelheid maakt enorm uit.

Misschien mis ik nog wat. Ik hoor het graag.

Maarre lekker gebruiken die kar en als ie leeg is, ga je laden.
Ik heb je rijstijlitems er even uitgeplukt met mijn antwoorden er achter...

20" of 19" maakt al een verschil van circa 30km. => Ik heb 20". ik heb 19" (voor de winter)
Soort banden. => Vredestein all seasons . ik Michelin CrossClimate II ook all seasons
Staat je auto (warmer) in een garage of buiten. => buiten . de mijne staat ook buiten
Eco,Normal, Sport stand. => Normal . ECO
Temperatuur in de auto. => 22graden . 19 graden
Mate van regenereren. => Auto level 2 . hetzelfde
Rij je veel of weinig met de CC. => Veel . alleen op de snelweg
Woon je in het Noorden of het Zuiden. => Noorden . Midden (Amsterdam ZO)
AWD of RWD => AWD . hetzelfde
Korte of lange ritjes. => Lang . meeste ritten kleiner dan 12 km
Wat voor soort ritjes doe? Veel snelweg of 80km wegen of... => Met name snelweg. 70% stad en N
wegen 30% snelweg
En inderdaad met name je rechtervoet. => Rustig met optrekken en max snelheid +3km. hetzelfde

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliseth
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
slvans schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:50:
Vandaag reed ik in de zon en had achterin bij de kinderen veel last van de zon die erin kwam. Nu wil ik voor de twee achterruiten passende zonneschermen bestellen. Ik kan helaas niets vinden online die specifiek voor de Ioniq 5 zijn. Idealiter wil ik zoiets maar dan voor de Ioniq 5 https://www.carparts-expe...hterportieren-detail.html.
Weten jullie dit wel te vinden? Of hoe hebben jullie dit opgelost?
Deze bevinden zich toch in de deur? Of is dat afhankelijk van de uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05 23:22
Eliseth schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Volgens mij zitten deze er alleen in de Connect+ en Lounge in

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

mh514452 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:17:
[...]

Volgens mij zitten deze er alleen in de Connect+ en Lounge in
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
edvanleeuwen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:32:
Gisteren trekhaak laten installeren. Ik vind het er netjes uitzien.[Afbeelding]

[Afbeelding]
gelukkig zie je de uitsparing niet als je gewoon van achteren kijkt, maar ff aftekenen was te veel moeite voor de monteur als ik het zo zie; man wat een scheef gat.... maar zoals gezegd, gelukkig zie je daar niets van in de normale omstandigheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
@Luft en @MicheldeGoey

Klopt bij mij wel. Zojuist een lange rit heen en weer gemaakt, heen wind mee 18,1kWh/100km en terug 19,6kWh/100km wind tegen. Drie volwassenen en verwarming op 20 graden, verder alles eco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 23:01
Tiggy80 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:32:
[...]

gelukkig zie je de uitsparing niet als je gewoon van achteren kijkt, maar ff aftekenen was te veel moeite voor de monteur als ik het zo zie; man wat een scheef gat.... maar zoals gezegd, gelukkig zie je daar niets van in de normale omstandigheden
Het is bewust scheef voor zover ik kan nagaan. Bij de ronde uitsparing komt de knop om de trekhaak los te draaien.

Ik zie alleen op de foto een klein knik onderin. Daar moet ik nog even naar laten kijken, want volgens mij hoort dat recht te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haveka
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-05-2024
Sinds twee dagen probleem met ioniq 5 en mobiel netwerk
mijn bluelink heeft geen contact meer en de auto zegt zelf 'mobiel netwerk niet bereikbaar' je zou denken dat er ergens een reset of zo moet zijn ...maar waar en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
edvanleeuwen schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:05:
[...]

Het is bewust scheef voor zover ik kan nagaan. Bij de ronde uitsparing komt de knop om de trekhaak los te draaien.

Ik zie alleen op de foto een klein knik onderin. Daar moet ik nog even naar laten kijken, want volgens mij hoort dat recht te lopen.
Ik zal van de week eens kijken hoe het bij mij zit als ik m'n auto weer terug heb (en foto's plaatsen). Nu helaas even krassen laten verwijderen doordat iemand hem zo mooi vond dat die hem bij het parkeren even van dichterbij wilde bekijken. :S En netjes een briefje achterlaten doen we niet aan natuurlijk |:(
(Gelukkig lease, maar doet toch pijn).
haveka schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:56:
Sinds twee dagen probleem met ioniq 5 en mobiel netwerk
mijn bluelink heeft geen contact meer en de auto zegt zelf 'mobiel netwerk niet bereikbaar' je zou denken dat er ergens een reset of zo moet zijn ...maar waar en hoe?
Infotainment kan je resetten door met pen/paperclip even resetknop in te drukken onder het scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door amw82 op 12-02-2022 19:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GoodPeople
Zo ziet mijn trekhaak eruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arYauSVPuwxA1rnUmOiNVQs1oJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umfDqJl13aAk9oPEL5gjjy5w.jpg?f=fotoalbum_large

Best netjes en je ziet er verder niks van.

Verder een Trekhaakkoffer TowBox V1 voor de wintersport gekocht. Morgen de ski drager (en kentekenplaat) erop monteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqaPTM15LpBa4MZlM06pnXomh94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGVEfOymhU2EfkrUQQEH8w0c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-12-2024

Dat lukte mij gisteren ook. Zelfs 17,8 kwh/100km. Echter volgens mij kwam het omdat het 9 graden was en er een heerlijk zonnetje stond zodat de verwarming niet veel hoefde te doen. Vanochtend vroeg was het weer 22 kWh. Het ziet er in ieder geval goed uit voor als het voorjaar komt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:59

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik denk dat ik met alle complimenten voor de auto in de afgelopen weken ik een boos oog op me heb gekregen. Vandaag moest ik remmen voor een auto voor mij, ik hield gelukkig voldoende afstand, maar de meneer achter mij niet. Knalt op mijn achterbumper :'( Geen super grote schade gelukkig, was op een 50km/h weg. Netjes formulieren ingevuld etc. maar ik baal wel écht als een stekker. In de 10 jaar dat ik rij is dit de eerste keer dat ik een aanrijding had, nota bene met de auto waar ik super zuinig mee ben. Hoop dat het als nieuw gerepareerd kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-02-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:04:
Ik denk dat ik met alle complimenten voor de auto in de afgelopen weken ik een boos oog op me heb gekregen. Vandaag moest ik remmen voor een auto voor mij, ik hield gelukkig voldoende afstand, maar de meneer achter mij niet. Knalt op mijn achterbumper :'( Geen super grote schade gelukkig, was op een 50km/h weg. Netjes formulieren ingevuld etc. maar ik baal wel écht als een stekker. In de 10 jaar dat ik rij is dit de eerste keer dat ik een aanrijding had, nota bene met de auto waar ik super zuinig mee ben. Hoop dat het als nieuw gerepareerd kan worden.
Sinds 8 december heb ik de I5. 11 dagen later een botsing met een Porche. Het was niet veel schade maar wel mijn fout. Er zit nog steeds een blauwe plek op mijn ziel. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hein66 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Sinds 8 december heb ik de I5. 11 dagen later een botsing met een Porche. Het was niet veel schade maar wel mijn fout. Er zit nog steeds een blauwe plek op mijn ziel. :|
I feel you :(:)
Net alles ingevuld bij MijnLeaseplan ook. Moest aangeven of ik de schade hersteld wilde hebben of niet. Zeer zeker van wel, vooral omdat het niet mijn fout was. Tegenpartij betaalt maar lekker. Ik moest alleen een willekeurige schadehersteller in de buurt kiezen. Ik ga maandag de Hyundai dealer bellen met de vraag welke partij zij aan kunnen bevelen voor de Gravity Gold/ waar zij mee werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
i-Pedal verbruikt in een stadsrit zo'n 10% meer dan zoveel mogelijk uitrollen. Test gedaan met EV6, maar zal voor de Ioniq 5 net zo gelden:

YouTube: Kia EV6. What's more efficient? Coasting or One-Pedal-Drive?

NB als je in stand 0 rijdt moet je dan wel remmen met de linker flipper om toch te regenereren als je toch moet remmen. Het rempedaal in stand 0 gaat direct naar de schijfremmen (is namelijk de oplossing om roestige schijven af en toe schoon te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:04:
Heb ik ook al meegemaakt. Een Golf die schijnbaar zwaar onder de indruk was van de I5. Reed rechtsachter naast me en vergat de bocht naar rechts mee te sturen en reed een deuk in de passagierdeur. Gelukkig onzichtbaar gerepareerd maar tot op de dag van vandaag is de verzekering nog niet afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Luft schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:12:
[...]

Heb ik ook al meegemaakt. Een Golf die schijnbaar zwaar onder de indruk was van de I5. Reed rechtsachter naast me en vergat de bocht naar rechts mee te sturen en reed een deuk in de passagierdeur. Gelukkig onzichtbaar gerepareerd maar tot op de dag van vandaag is de verzekering nog niet afgehandeld.
Heb jij ook de gravity gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Nee, zwart. Mat is een drama wat onderhoud en reparatie betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door Luft op 12-02-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Luft schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Nee, zwart. Mat is een drama wat onderhoud en reparatie betreft.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Bij mat moeten ze meestal de gehele panel overspuiten en niet iedereen kan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Luft schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Bij mat moeten ze meestal de gehele panel overspuiten en niet iedereen kan dat
Ik ga er vanuit dat dan heel de bumper opnieuw gedaan moet worden. Ik hoop dat ik bij een goeie partij terecht kan die dat kan, ik zal maandag met de dealer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Hein66 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:37:
[...]

Dat lukte mij gisteren ook. Zelfs 17,8 kwh/100km. Echter volgens mij kwam het omdat het 9 graden was en er een heerlijk zonnetje stond zodat de verwarming niet veel hoefde te doen. Vanochtend vroeg was het weer 22 kWh. Het ziet er in ieder geval goed uit voor als het voorjaar komt. :)
Dat zou dan rond de 400km bereik betekenen. Nice :*) We gaan het zien!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slvans
Eliseth schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Dat is helaas afhankelijk van de uitvoering.

Wel heb ik deze inmiddels gevonden maar twijfel of het wat is.

https://m.nl.aliexpress.c...tml?gatewayAdapt=Pc2Msite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
GoodPeople schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:44:
Zo ziet mijn trekhaak eruit:

[Afbeelding]

Best netjes en je ziet er verder niks van.

Verder een Trekhaakkoffer TowBox V1 voor de wintersport gekocht. Morgen de ski drager (en kentekenplaat) erop monteren:

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe de box je bevalt (range enz) dit is een harde koffer toch? dat lijkt mij wel een dingetje om hem ergens op te bergen.... zeker omdat het ook een van de grotere boxen is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Tiggy80 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de box je bevalt (range enz) dit is een harde koffer toch? dat lijkt mij wel een dingetje om hem ergens op te bergen.... zeker omdat het ook een van de grotere boxen is :*)
Ik hoor ook graag de ervaringen. Ben nog aan het twijfelen of een box nodig is voor de vakanties. Als er een komt is het denk ik de Thule BackSpace XT, aangezien ik sowieso ook wel een fietsendrager wil en ik die dan mooi kan combineren met de Velospace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
amw82 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Ik hoor ook graag de ervaringen. Ben nog aan het twijfelen of een box nodig is voor de vakanties. Als er een komt is het denk ik de Thule BackSpace XT, aangezien ik sowieso ook wel een fietsendrager wil en ik die dan mooi kan combineren met de Velospace.
Ik heb deze gehuurd voor over 4 weken met wintersport om te testen hoe dit gaat. Nadeel hiervan is alleen dat de ski's en snowboards niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-05 23:27
Ik lees erg weinig testen over de 58kwh versie. Ik heb daar interesse in en dan de kaalste versie om zo onder de 45k te blijven ivm subsidie. Hoe zit het met range en het vermogen, is de uitvoering niet te kaal en te langzaam? Ik heb alleen gereden met de duurste en snelste versie en daar was ik uiteraard van onder de indruk. Maar om dan de 170 pk versie met 58kwh te bestellen is wel een enorme downgrade uiteraard. Helaas zijn ze ook niet op elke straathoek te vinden voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:48
Onderstaande YouTube video toont extra ambient lighting, aangesloten op usb poorten, en een achteraf ingebouwde camera, aangesloten op usb. In commentaar bij de video staat ook nog een verwijzing naar een aansluiting van de videocamera op de achteruitkijkspiegel. Tevens wordt er gebruik gemaakt van aan Motorola wireless Android Auto device MA1.

Na één dag (zo lang staat de video op YT) maakt hij nog geen melding van een lege 12V accu.

[ Voor 8% gewijzigd door Amersfoort op 13-02-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 20:23
MarkHero schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:10:
Ik lees erg weinig testen over de 58kwh versie. Ik heb daar interesse in en dan de kaalste versie om zo onder de 45k te blijven ivm subsidie. Hoe zit het met range en het vermogen, is de uitvoering niet te kaal en te langzaam? Ik heb alleen gereden met de duurste en snelste versie en daar was ik uiteraard van onder de indruk. Maar om dan de 170 pk versie met 58kwh te bestellen is wel een enorme downgrade uiteraard. Helaas zijn ze ook niet op elke straathoek te vinden voor een proefrit.
Ik zou mij geen zorgen maken, heb ook de 58 kWh besteld en veel online gelezen en gekeken. Check de link en ik denk dat je overtuigd raakt. Succes met je keuze!

YouTube: IONIQ 5 BASE LINE SHORT RANGE 👉 reicht das?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Amersfoort schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:24:
Onderstaande YouTube video toont extra ambient lighting, aangesloten op usb poorten, en een achteraf ingebouwde camera, aangesloten op usb. In commentaar bij de video staat ook nog een verwijzing naar een aansluiting van de videocamera op de achteruitkijkspiegel. Tevens wordt er gebruik gemaakt van aan Motorola wireless Android Auto device MA1.

Na één dag (zo lang staat de video op YT) maakt hij nog geen melding van een lege 12V accu.
[YouTube: Accessories No Hyundai Ioniq 5 Should Be Without]
In Europa hebben we toch geen achteruitkijkspiegel met Homelink ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Hoewel ik hem nog niet in bezit heb, besteld eerste week december 21, krijg ik ook de 58kWh versie. Voor mijn werk/ritten in Nederland nu voldoende qua range. Ik denk sowieso voor Nederland voldoende. De vakantie wordt een uitdaging, maar daar hou ik van en met de bestaande apps gaat dat vast lukken.
Een 'kale' versie heeft niets met de range te maken maar met uitrusting. Je doelt op de Style versie. Aan de buitenkant zie je het verschil niet als je snel kijkt. Kortom, 170 pk met 350 nm en actiradius van om en nabij de 320 km is voor mij in elk geval voldoende. En ik moet ook zeggen dat het leasebudget geen 77 kWh toeliet.
Daarom gekozen voor de Connect + 58 KwH, Shooting Star ;) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
Ik heb ook een proefrit gemaakt in de Lounge AWD. Uiteindelijk liet mijn leasebudget alleen de 58KW Style toe. Ik ben zeer tevreden, maar mijn referentie is een Peugeot 307 SW uit 2005. Dus tja, dan is alles al snel beter. Qua ruimte heb ik niet te klagen. Ik vind het geluid prima, ook de bastonen zijn mooi, ondanks het gemis van de Subwoofer die de rijker uitgeruste modellen hebben; tevens een voordeel in de achterbak: daardoor heb je meer ruimte als je de laadvloer groter wil maken, dan zit die subwoofer niet in de weg. Een ander voordeel van de RWD is de grote(re) Frunk: hier kan ik alle laadkabels, granny charger, gevarendriehoek, sneeuwkettingen en andere rommel in kwijt en is de laadruimte achter leeg.
Verder heb je geen HUD, maar met twee schermen zijn er meer dan genoeg plekken om de informatie af te lezen. En ook HDA2 assistent zou je kunnen missen, maar ik ben zelf al heel tevreden met de Adaptive Cruise Control. De Style is de meest kale versie van de Ioniq 5, maar in vergelijking met bv. een Skoda Enyaq of VW ID4 veel rijker uitgerust.

Wat betreft Range: momenteel haal ik zo'n 300-20km in de winter met snelweg/lokale wegen. Straks op wintersport zal dit denk ik op zo'n 250km liggen. Ik zal mijn ervaringen over de reis naar Oostenrijk (mocht corona geen roet in het eten gooien) hier delen.

Van mij krijgt deze 58 KW Style een warme aanbeveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
slvans schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:15:
[...]

Ik heb deze gehuurd voor over 4 weken met wintersport om te testen hoe dit gaat. Nadeel hiervan is alleen dat de ski's en snowboards niet passen.
Dat is precies de overweging voor de TowBox V1 geweest. Want met name de ski's en snowboards waren bij ons het probleem. Ik denk dat we de bagage grotendeels wel mee kunnen krijgen in de achterbak. Zeker als je de laadvloer groter maakt, passen er behoorlijk veel spullen in, meer dan ik op het oog had verwacht. Hij is toch behoorlijk breed, dat helpt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
amw82 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Wat betreft opbergen: we hebben gelukkig een ruime garage. Maar inderdaad het is een vrij lompe koffer. De Backspace XT kun je mooi opvouwen, die staat niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Vandaag de zekering er uit getrokken die het geluid aan de buitenkant regelt bij vooruit- en achteruitrijden. Eens kijken hoe dat bevalt.

Auto is nu erg stil bij het manoeuvreren.

[ Voor 14% gewijzigd door -CJ op 13-02-2022 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-05 10:54
Ik kan de reacties mbt de 58 kW Style onderschrijven. Ben er tevreden over. Voldoende mogelijkheden, vermogen is voor dagelijks normaal gebruik prima te doen. Natuurlijk zou ik meer willen, maar het is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21
-CJ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:36:
Vandaag de zekering er uit getrokken die het geluid aan de buitenkant regelt bij vooruit- en achteruitrijden. Eens kijken hoe dat bevalt.

Rij al bijna 4 jaar EV, zou het voor geen goud uitzetten; nu al merken mensen me nauwelijks tot niet op. (en dat buiten het feit dat het ook nog eens wettelijk verplicht is)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distefano1979
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Vandaag een eerste wasbeurt en tevens laatste keer door de wasstraat...... zie lichtere vlek onder de vouw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l576NmaEQNX2jL02mv2KX02c7c0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6OsQcyHUHpkTpBl11labExm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7NUoTwOpjlE9OUzg2vZu_MdAgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEZ8Rw6NcS52wzlt6XsVpKP6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
-CJ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:36:

Wettelijk verplicht, ben benieuwd wat de verzekering doet in geval van een ongeluk

Pagina: 1 ... 77 ... 260 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic