Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

jrk schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:52:
[...]

nóg een betere gebruiken. Alles wat je 'overal' (Action, kruidvat, e.d.) kunt kopen is niet goed genoeg. Ik heb een speciale kabel (ook lekker kort) hiervoor gekocht. Daarnaast: kijk ook naar de oplaadpoort van je phone: ook die loopt vaak vol met pluisjes e.d. waardoor contact niet lekker loopt.
Ik heb het met originele Apple kabels - gelijk de eerste keer bij de uitleg van de auto door de verkoper - en met Belkin kabels. Geen goedkope troep dus want Belkin heeft een officiële Apple licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Rijk Vonk
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-11-2022
art-core schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Net terug van de garage. Blijkt een motortje kapot te zijn van de warmtepomp en daar komt het geluid vandaan. Het geluid wordt kennelijk ook steeds erger. Was nu niet op voorraad, maar wordt binnenkort vervangen.
Hoe lang heeft het geduurd voordat het motortje vervangen werd? Mijn auto staat al twee weken bij de garage voor exact hetzelfde defect en ze kunnen nog steeds geen indicatie geven wanneer het onderdeel er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJ65
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-10-2023
MeelezerT schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:30:
[...]

Zo lang het niet is opgelost lukt snelladen probleemloos bij de 350-snelladers van Ionity en Fastned. Die met de witte plastic kap en de dunnere kabel.
Vandaag geprobeerd DC te laden bij Ionity, het laadplein in Apeldoorn zuid en bij Fastned aan de A50 daar vlakbij. Opnieuw bij 4 pogingen dezelfde melding : laden gestart maar na ca. 10 sec. "communicatiefout". Gelukkig gaat het AC laden probleemloos, maar het blijft tijdrovend zo....
Ik sprak vanmiddag beroepsmatig een Hyundai dealer over dit probleem. Hij suggereerde dat het misschien te maken heeft met het feit dat de auto uit Belgie afkomstig is en wellicht anders is geprogrammeerd. Laden zou volgens mij echter 'grensoverschrijdend' hetzelfde moeten zijn.
Ik ben benieuwd naar de actie van Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GertJ65 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Vandaag geprobeerd DC te laden bij Ionity, het laadplein in Apeldoorn zuid en bij Fastned aan de A50 daar vlakbij. Opnieuw bij 4 pogingen dezelfde melding : laden gestart maar na ca. 10 sec. "communicatiefout". Gelukkig gaat het AC laden probleemloos, maar het blijft tijdrovend zo....
Ik sprak vanmiddag beroepsmatig een Hyundai dealer over dit probleem. Hij suggereerde dat het misschien te maken heeft met het feit dat de auto uit Belgie afkomstig is en wellicht anders is geprogrammeerd. Laden zou volgens mij echter 'grensoverschrijdend' hetzelfde moeten zijn.
Nee, wat een onzin over dat andere programmeren. Ik kan ook met mijn auto in België laden, dus Belgische auto's kunnen dat hier ook.

Heb je ook geprobeerd de stekker aan te drukken? Maar als het nergens werkt kunnen er twee dingen aan de hand zijn:

1. De auto is defect
2. Er is iets met je laadpas.

Punt 2 kun je uitsluiten door ook met een andere pas te proberen te laden. Sowieso handig om twee passen van verschillende netwerken te hebben. Ik heb bijvoorbeeld wel eens bij een Total in België gehad dat de Hyundai pas het niet deed, maar The New Motion (Shell Recharge) wel.

Als je een pas van de baas hebt zou het kunnen dat daar beperkingen op zijn ingesteld? Ik noem maar wat.

Als het met een andere pas ook nergens werkt ligt het echt aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

MeelezerT schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:29:
Misschien is het verbeelding maar het lijkt er op dat de LKA/LFA van de Ioniq 5 strakker op de snelweg rijdt met alle symbolen op groen en de afstand-knop rechtsonder op standje "2". Iemand ook deze ervaring?
Ik heb die ervaring niet, mijn Lounge presteert telkens weer anders.. van de ene keer snaarstrak alles volgen
tot een licht ping pong effect (heel licht) tot laatst met dat rotweer, veel regen over een 80 km/h weg
zag ie de lijne al helemaal niet meer...
We wachten gewoon de volgende update af. Misschien zitten daar weer wat verbeteringen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Ik probeer wijs te worden uit alle berichten rondom de 12V accu die leeg kan lopen. Ik heb tot nog toe geen problemen. Ik krijg het laadklepje open door stevig op het klepje te duwen. En sluit deze ook met het knopje. Ik zie een vaag Russisch filmpje.

Kan ik nu problemen verwachten op termijn? Of is het dan allemaal wel in orde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@GoodPeople Nee, geen zorgen maken, wel voorbereid zijn voor als de situatie zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Harde rammel achterin de achterbak vanmiddag na wat zoeken gevonden. In een van de zwarte etuis zit onderin een sleephaak die tegen de vloer aan bonkte in hobbelige straatjes.

[ Voor 7% gewijzigd door MeelezerT op 08-02-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
[

[ Voor 99% gewijzigd door MeelezerT op 08-02-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
Vielleicht schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:30:
[...]

Die DAB+ receiver is sowieso ruk. Ik luister voornamelijk Kink, en die heeft alleen DAB, geen FM. Heel vaak valt de verbinding weg, of gaat deze haperen. Bij mijn oude Skoda was dat alleen het geval als ik in een tunnel reed.
Kink en Kink DNA classics is bij mij in de randstad prima te ontvangen op de DAB+. Eigenlijk alle zenders wel. Op de A12 na Ede richting Arnhem valt een aantal zenders weg (Kink classics oa). Kink blijft echter wel te ontvangen in Arnhem/Nijmegen. Dezelfde ervaring had ik in mijn oude Alfa met een aftermarket Pioneer DAB radio.

Open deur:
Je kunt ook Kink op de app ontvangen en dan vanaf de telefoon streamen. Wel even een unlimited data-abo nemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
GertJ65 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik had laatst ook die melding van 'communicatiefout' bij de 300kW Fastned Knorrestein (Zoetermeer). Toen heb ik de kabel een slag gedraaid (er zat een slag/draai in de dikke kabel) waardoor hij 'beter' in de laadpoort zat. In eerste instantie drukte hij het handvat een beetje naar beneden toe. Toen ik opnieuw startte deed hij het wel :)
Ik heb ook al een keer gehad dat ik twee keer die communicatiefout kreeg. Toen heb ik de andere oplader gepakt die er naast hing, die deed het wel. Het is soms een beetje trial-and-error. Gewoon wat proberen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

GoodPeople schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:00:
Ik probeer wijs te worden uit alle berichten rondom de 12V accu die leeg kan lopen. Ik heb tot nog toe geen problemen. Ik krijg het laadklepje open door stevig op het klepje te duwen. En sluit deze ook met het knopje. Ik zie een vaag Russisch filmpje.

Kan ik nu problemen verwachten op termijn? Of is het dan allemaal wel in orde?
Zou mij zelf geen zorgen maken. Zelf heb ik wel de twee viltjes geplakt toen ik de auto in ontvangst nam. Onder het mom van Baat het niet, dan schaadt het niet.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matdehaas
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-02 16:18
Gerrit-GTi schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Alvorens ik mijn zienswijze geef moet ik wat dingen voorop zeggen.
Ik heb zelf heel weinig ervaring met EV rijden en camperen.
Vorige zomer voor het eerst met mijn vorige leaseauto (Passat GTE) en een oude Rapido Klapcaravan naar Hermagor Oostenrijk gereden.
De klapcaravan weegt beladen rond de 750kg en doordat het een klapper is (zelfde als een vouwwagen) is die lager dan de auto zelf wat gunstiger uitvalt voor je aerodynamica.

Dit is de gegeven dat we hadden toen we opzoek gingen naar de huidige EV leaseauto.
Daarnaast zit in ons reisritme altijd een pauze om de 2 a 3uur en ook een overnachting.

Dit betekende dus dat de EV minimaal tussen de 200 en 250km moest halen op een enkele lading om te passen in onze reisritme.
Daarnaast moest de EV voldoende laadruimte hebben voor wat camping spullen naast de gebruikelijke kleren en boodschappen. Vanwege de klapcaravan moet bijv de koelbox en een klaptafel in de kofferbak.

De meest voor de hand liggende EV's wat betreft laadruimte waren dan de volgende modellen:
1) Ioniq 5
2) ID4
3) Enyaq

Dit werd dus onze shortlist.
Van deze modellen moesten we gaan kijken wat ze konden trekken.
Eerlijk gezegd kan elke EV met een trekhaak onze klapcaravan trekken, echter onze klapcaravan is al heel wat jaren oud en we hebben de EV voor 5jr. Ik hield er rekening mee dat we mogelijk iets anders zouden moeten nemen mocht de klapper met pensioen moeten.
Van de shortlist kunnen ze allemaal minimaal 1100kg trekken en de Ioniq 5 kan 1600kg trekken.
Dit zou dus voldoende moeten zijn voor de meeste combi's, van echte caravans tot de tegenwoordige vouwwagens.

Daarna was het van belang om te kijken hoever ze allemaal kwamen en wat de actieradius is met een caravan achterop. Hier moet ik eerlijk toegeven dat dit gewoon een enorme gok/aanname is geweest omdat er nog geen echte cijfers zijn. Denk dat we nu de eerste EV modellen zien die echt voor een groter publiek een caravan kunnen trekken.

Mijn rekensom was heel simpel en rigoureus. Pak de WLTP en deel dit door 2 ivm de gegokte 50% vermindering van de actieradius. Zolang dit nog past binnen onze reisritme van stoppen om de 200 a 250km dan is dit prima.
Alle shortlist modellen voldeden hier nog redelijk aan (in zomerse omstandigheden). De Enyak had hier de beste cijfers voor en de Ioniq5 de minste.
Maar alle 3 de modellen voldeden. Voor ons (vooral mij) was de doorslag de laadtijd.
Gemiddeld komen we met 5 a 7 laadbeurten op onze vakantiebestemmingen. Dus de laadtijd zou voor ons een niet verwaarloosbare onderdeel van de reistijd zijn.
De Ioniq 5 laad meer dan 2x zo snel als de ID4 en Enyak dus de keuze was voor mij heel simpel. 18min vs de 42min ofzo van de Enyak en ID4.
Ik offer een stuk laadruimte op voor kortere reistijden.

Zo is onze keuze gevallen op de Ioniq 5 als vakantieauto.
Voor onze aankomende zomervakantie gaan we naar Alpe d'Huez wederom met de klapcaravan. Mijn verwachting is dat we dit prima gaan halen. De klapcaravan steekt ook bij de Ioniq 5 niet boven de auto uit wat gunstig is voor de areodynamica. Dit zal enorm schelen verwacht ik in de actieradius. Met de Passat GTE vorig jaar reed ik tenslotte zuiniger met de klapcaravan achterop dan zonder. Maar dit was volgens mij voornamelijk vanwege het snelheidsverschil 8)

Ik weet niet wat voor Caravan jullie moeten gaan trekken maar ik zelf zou er niet al te bang voor zijn. Zeker als je niet richting Frankrijk gaat. Denk dat het gene waar je het meest aan moet gaan toegeven is dat je langer onderweg zal zijn. Hoeveel langer zal afhangen van met name de grote van je Caravan (terugval in actieradius) en hoe dicht de HPC's bij elkaar liggen als je bijv rond de 150km actieradius komt per laadbeurt. Maar dit zou wel heel extreem zijn in een zomerse periode.

Hoop dat mijn besluitproces je enigszins helpt met de keuze!
De actieradius delen door 2 lijkt wel reëel. Ik heb een vakantie-auto voor de vakanties met de caravan naar Frankrijk. Onderweg laden met een caravan achter de auto is niet heel handig zo niet vaak onmogelijk zonder de caravan af te koppelen. Je blokkeert immers dan wel de weg achter je of je bezet een extra laadpunt. Mochten iemand andere ervaringen hebben, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Daan_ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:21:
[...]

Zou mij zelf geen zorgen maken. Zelf heb ik wel de twee viltjes geplakt toen ik de auto in ontvangst nam. Onder het mom van Baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik rij nu 7 maanden zonder enig probleem.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Luft schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Ik rij nu 7 maanden zonder enig probleem.
Ik krijg mijn auto medio juni, met al de 'negatieve' berichten uit dit topic begon ik wel een klein beetje spijt te krijgen van mijn keuze.. Gelukkig heb jij geen problemen! :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor diegene die bang is om (onderweg) stil te komen staan. De kans is natuurlijk klein, ik rijd ook al 7 maanden probleemloos.

Denk dat het belangrijkste is dat je weet dat er in binnenin de zwarte omslag met de dikke handleiding een kaartje zit met een telefoonnummer dat je kunt bellen wanneer er problemen zijn (=pechhulp) O-)

Daarnaast, voor diegene die zelfredzaam zijn en niet willen wachten op de pechhulp, is het verstandig:
- paperclip of pen (om reset van infotainment te doen)
- een steek/ringsleutel 10 in de auto te leggen (in geval van zombiemodus en andere oplossingen niet helpen)
- eventueel een booster accu (voor het geval dat de 12V accu leeggelopen is)

Wat betreft de 12V accu die leeggelopen is. Deze kan heel slecht tegen leeglopen en lage voltages zal de 12V accu stuk maken. Dus als de oorzaak een technisch mankement is door de IONIQ 5 zou ik ook een andere 12V accu eisen mocht die slecht zijn geworden. En dan liefst ook een GEL accu. Dit type kan beter tegen flinke ontlading, waardoor een gel accu doorgaans langer meegaat dan een loodaccu.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-02-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Knetterhard schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Ik krijg mijn auto medio juni, met al de 'negatieve' berichten uit dit topic begon ik wel een klein beetje spijt te krijgen van mijn keuze.. Gelukkig heb jij geen problemen! :-D
Hier ook geen problemen... en zo zullen er vast nog wel meer zijn. Problemen etc. zul je ook als eerste voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Daan_ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Hier ook geen problemen... en zo zullen er vast nog wel meer zijn. Problemen etc. zul je ook als eerste voorbij zien komen.
Ja dat realiseer ik me ook, maar toch.. Leeg lopende accu's e.d. klinkt als een fundamenteel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Leeg lopende 12v hoor je bij meer merken voorbij komen. Niet alleen de i5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Ik heb mijn Ioniq 5 sinds begin augustus. Geen zombie mode, leeglopen accu oid. In het begin wel waarschuwingen van de veiligheidssystemen op wegen waar de belijning ontbrak. Dat is in september met een update verholpen. Toen is ook de koelvloeistof bijgevuld, want deze zat al onder het minimum.

Tot nu toe: heerlijke auto. Super comfortabel en we zijn er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:46:
Voor diegene die bang is om (onderweg) stil te komen staan. De kans is natuurlijk klein, ik rijd ook al 7 maanden probleemloos.

Denk dat het belangrijkste is dat je weet dat er in binnenin de zwarte omslag met de dikke handleiding een kaartje zit met een telefoonnummer dat je kunt bellen wanneer er problemen zijn (=pechhulp) O-)

Daarnaast, voor diegene die zelfredzaam zijn en niet willen wachten op de pechhulp, is het verstandig:
- een steek/ringsleutel 10 in de auto te leggen (in geval van zombiemodus en andere oplossingen niet helpen)

Wat betreft de 12V accu die leeggelopen is. Deze kan heel slecht tegen leeglopen en lage voltages zal de 12V accu stuk maken. Dus als de oorzaak een technisch mankement is door de IONIQ 5 zou ik ook een andere 12V accu eisen mocht die slecht zijn geworden. En dan liefst ook een GEL accu. Dit type kan goed tegen flinke ontlading, waardoor een gel accu doorgaans langer meegaat dan een loodaccu.
Goede opsomming! Verplichte kost.

Ik zou ook de suggestie toevoegen om preventief 1 of 2 viltdopjes te plakken zodat de laadklep niet op termijn de open/close gaat blijven indrukken als de klep dicht.

Bij iedereen is het natuurlijk zo dat er eerst geen problemen waren met leeglopen van de accu. Bij mij ook maanden lang geen probleem. Nu wel.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

[...]

Ik rijd mijn IONIQ 5 (productiedatum 21 juni 2021) sinds december en op een defecte parkeersensor (inmiddels onder garantie vervangen) na geen problemen. Rijdt heerlijk en stil, zonder trillingen en leeglopende accu. Snelladers heb ik nog niet geprobeerd maar ook nog niet nodig gehad. Dit moet ik dus nog wel even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb ook relatief weinig problemen tot nu toe. Grootste teleurstelling was dat de automatische deurgrepen er niet op zaten (ik heb in mei jl. besteld toen die nog in de prijslijst werden genoemd), maar dat is nu afgehandeld met de dealer.

Verder een paar kleine resonanties in de deurpanelen achter (ik vermoed dat het door de gordijntjes daar komt), maar dat zal ongetwijfeld ook wel worden opgelost.

Verder is het een prima auto waarmee je prima lange afstanden kunt rijden, waar veel in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:46:

Wat betreft de 12V accu die leeggelopen is. Deze kan heel slecht tegen leeglopen en lage voltages zal de 12V accu stuk maken. Dus als de oorzaak een technisch mankement is door de IONIQ 5 zou ik ook een andere 12V accu eisen mocht die slecht zijn geworden. En dan liefst ook een GEL accu. Dit type kan goed tegen flinke ontlading, waardoor een gel accu doorgaans langer meegaat dan een loodaccu.
Gisteren was ik voor de eerste keer, na 6½ maand, aan de beurt vwb zombie mode. Auto uit gezet, uitgestapt, auto op slot, zo'n 20 seconden gewacht, auto ontgrendeld, ingestapt en op startgedrukt en ik kon weer verder.
Accuspanning was in accessoire-stand met 11,9 Volt wel wat aan de lage kant (zelfde meter in 12volt stopcontact als jij hebt), 's avonds nog een keer gecontroleerd en was toen dik 14 volt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Mss domme vraag maar waar plak je die viltjes? Neem aan van die dingen die je onder stoelpoten plakt. Iedereen heeft het over die dingen maar heb nergens gelezen waar ze moeten. Op de plek waar het knopje zit in de laadklep of naast het open-knopje?
Bij mij werkt het vanaf het begin zonder problemen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:35:
Mss domme vraag maar waar plak je die viltjes? Neem aan van die dingen die je onder stoelpoten plakt. Iedereen heeft het over die dingen maar heb nergens gelezen waar ze moeten. Op de plek waar het knopje zit in de laadklep of naast het open-knopje?
Bij mij werkt het vanaf het begin zonder problemen.
Ik heb het ook niet gedaan, misschien kan het meer kwaad dan goed dan als het nu goed werkt O-)
Alleen ik gebruik nooit het drukken op de laadklep om deze open te maken (gebruik afstandsbediening). Kan ik ook niets forceren/scheef drukken. Dichtmaken wel via knopje in de laadklep.

Maar zie de video in deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-02-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Kleineheino schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:59:
Hallo,

Wij zijn ons aan het oriënteren op het gebied van elektrisch rijden. Dit heeft te maken met het feit dat ik een leaseauto mag rijden maar elektrisch rijden verplicht is bij de volgende auto. Ik ben zeer geïnteresseerd of iemand op dit forum al eens gereden heeft met een beladen caravan achter de Hyundai Ionic 5? Ik ben benieuwd wat dat doet met de actieradius? Ik heb wel wat testen op YouTube gezien maar denk dat deze niet echt representatief zijn.

BVD
Heino
Volg, ben ik ook heel benieuwd naar, zowel voor een kleine kip caravan als een motortrailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Daan_ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Hier rij ik nu ongeveer een maand met heel veel plezier. Geen gedoe gehad, rijdt als een zonnetje! (Dat is niet al te lang, weet ik, maar om even wat positieve signalen in de thread te slingeren)

[ Voor 12% gewijzigd door GoodPeople op 09-02-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Richard-I5 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:37:
Tijdens het rijden vandaag, viel mij op dat het geluid van de boxen matig was. Ik dacht dat ik muziek luisterde via de iPhone. Ik had me echter vergist, het was de radio via DAB.

Meteen maar een CD gestreamd via Tidal (Diana Krall) en het geluid leek wel van een andere planeet. Zoveel beter was het.

Ik heb dus sterk de indruk dat (een deel van) de geluidservaring te maken heeft met de DAB ontvanger.

Ik ben trouwens een aantal weken terug van de draadloze wifi oplossing afgestapt. Dit omdat ABRP er dan na 10 minuten mee stopte. Ik heb nu de telefoon via een kort USB kabeltje aangesloten. Ik denk ook dat de switch van wifi naar vaste kabel, de geluidskwaliteit heeft verbeterd.
Wat bedoel je met wifi? Hoe sluit jij de telefoon draadloos aan?

Ik gebruik een Carlinkit 3.0 voor draadloze CarPlay. Ik merk ook het volgende:
- als ik ABRP heb draaien dan crasht CarPlay na een 10-tal minuten. Met Apple Maps, Google Maps en Waze gebeurt dat niet
- de nav op het scherm loopt altijd wat achter tov realiteit wat vervelend is, zeker als je verschillende afslagen kort achter elkaar hebt. Vooral ABRP en Waze hebben hier last van.

Als ik via de kabel aansluit, dan heb ik hier allemaal geen last van.

Ik stream via Apple Music, ik hoor niet direct verschil tussen Carlinkit en bedraad. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor wat video's m.b.t. EV + caravan/aanhanger en verbruik

[YouTube: [아이오닉5] 카라반 견인 연비 테스트 (시속 80 정속주행)]

In deze video een 73kWh RWD-versie en rijdt met 80 km/u

Zonder caravan : 6 km/kWh
Met caravan (900 kg) : 3,1 km/kWh

Dus conclusie bijna het dubbele van verbruik.

1500 kg, 75 kg kogeldruk
Verbruik 35 kWh per uur
Reikwijdte 200 km

En wat tests met EV (zonder IONIQ 5), maar geeft verbruikseffect weer.

VW ID4: 21.1 kWh Auto + caravan 30.2 kWh
BMW IX3: 19.8 kWh Auto + caravan 31.3 kWh
Tesla Model 3: 18.9 kWh Auto + caravan 33.0 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
dvdj schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:19:
[...]

- de nav op het scherm loopt altijd wat achter tov realiteit wat vervelend is, zeker als je verschillende afslagen kort achter elkaar hebt. Vooral ABRP en Waze hebben hier last van.

En dit is mogelijks de reden waarom Hyundai er voor kiest om Carplay en Android Auto enkel bedraad aan te bieden.
Want navigatie die wat achterkomt kan potentieel gevaarlijke situaties veroorzaken door bijvoorbeeld op het laatste moment nog een afslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[...]

Ik gebruik een Carlinkit 3.0 voor draadloze CarPlay. Ik merk ook het volgende:
- als ik ABRP heb draaien dan crasht CarPlay na een 10-tal minuten. Met Apple Maps, Google Maps en Waze gebeurt dat niet

Ik stream via Apple Music, ik hoor niet direct verschil tussen Carlinkit en bedraad. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Met de Ottocast verder geen vertraging. Werkt erg fijn.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Probleem van leegtrekken accu is nu bij mij opgelost.

Was inderdaad zoals ik had verwacht dat de deksel het knopje Close de hele tijd zat in te drukken en dat trok de accu leeg.

Dit probleem ontstaat na verloop van tijd blijkbaar bij veel mensen. Ik doe de klep altijd met de hand open en dicht en blijkbaar gaat dan de klep uiteindelijk wat verzetten waardoor de knop ingedrukt wordt.

Wat er nu precies daadwerkelijk gedaan is om het op te lossen weet ik niet. Maar ik blijf het wel handmatig doen. Eens zien of het structureel opgelost is. De jumpstarter wordt vandaag afgeleverd en dan is de auto weer rap aan de praat te krijgen als het weer optreedt.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
[...]

Ik gebruikte ook de Carlinkit 3.0. Ik liep daarbij tegen dezelfde issues aan die jij hier beschrijft. Wellicht ooit een Ottocast aanschaffen. Voorlopig ben ik blij met de USB kabel die ik nu heb.

Ik kan mij voorstellen, dat bij streaming via Apple Music, het geen verschil maakt of je kabel of via wifi. Doordat Apple het doorzetten via wifi beter voor elkaar heeft als Tidal. Het luistert nogal nauw, goed geluid en draadloze verbindingen.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Richard-I5 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Ik gebruikte ook de Carlinkit 3.0. Ik liep daarbij tegen dezelfde issues aan die jij hier beschrijft. Wellicht ooit een Ottocast aanschaffen. Voorlopig ben ik blij met de USB kabel die ik nu heb.

Ik kan mij voorstellen, dat bij streaming via Apple Music, het geen verschil maakt of je kabel of via wifi. Doordat Apple het doorzetten via wifi beter voor elkaar heeft als Tidal. Het luistert nogal nauw, goed geluid en draadloze verbindingen.
Ik gebruik de Relave Car Dongle Pro, dat werkt prima met Spotify in ieder geval. Ik gebruik eigenlijk altijd de Hyundai navigatie en zal eens testen of er een vertraging is wanneer ik via Carplay navigeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Jan Rijk Vonk schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Hoe lang heeft het geduurd voordat het motortje vervangen werd? Mijn auto staat al twee weken bij de garage voor exact hetzelfde defect en ze kunnen nog steeds geen indicatie geven wanneer het onderdeel er is.
Ik heb nog niks gehoord van de garage, ze bellen mij zodra het onderdeel (en een trekhaak waar ik al een hele tijd op wacht) op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Richard-I5 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Bedankt, dat wou ik weten.

Ja, ik zit helaas al op deze pagina...: https://nl.aliexpress.com/item/1005003021296103.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Iemand die ondertussen al uitgevogeld heeft hoe de subwoofer van het bose systeem harder te zetten?

deze speelt heel zacht, te zacht om van een meerwaarde te spreken eigenlijk, oke zijn alleen maar de laagste frequenties (zeg maar tussen de 30 en 45ish hertz) maar die zijn net leuk om meer te hebben zowel op lage als hoge niveau's,

ik heb wel reeds gemerkt vanaf volume 72 dat ineens de sub er wel doorkomt net als een boost op de achterdeur speakers, waarschijnlijk omdat de voorste het dan niet meer kunnen trekken. Dus het kan dus wel...

bij mijn vroegere mercedes en toyota kon je de sub met een kleine schroevendraaier op de amp harder zetten maar tot hiertoe nog niet iets gelijkaardigs gevonden.
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomcornet schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:58:
Iemand die ondertussen al uitgevogeld heeft hoe de subwoofer van het bose systeem harder te zetten?

deze speelt heel zacht, te zacht om van een meerwaarde te spreken eigenlijk, oke zijn alleen maar de laagste frequenties (zeg maar tussen de 30 en 45ish hertz) maar die zijn net leuk om meer te hebben zowel op lage als hoge niveau's,

ik heb wel reeds gemerkt vanaf volume 72 dat ineens de sub er wel doorkomt net als een boost op de achterdeur speakers, waarschijnlijk omdat de voorste het dan niet meer kunnen trekken. Dus het kan dus wel...

bij mijn vroegere mercedes en toyota kon je de sub met een kleine schroevendraaier op de amp harder zetten maar tot hiertoe nog niet iets gelijkaardigs gevonden.
alvast bedankt!
Niet echt een antwoord, maar je kunt wel de ruimtelijke verdeling in de auto veranderen. Misschien gaan de speakers achterin eerder meedoen als je de balans meer naar achteren zet.

Ik ben zelf niet zo'n audiofiel en had liever niet de Bose spullen gehad, vooral ivm de verloren bagageruimte. Maar het zit er nu eenmaal standaard in bij de Lounge versie die ik om andere redenen wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
bilgy_no1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:30:
[...]

Niet echt een antwoord, maar je kunt wel de ruimtelijke verdeling in de auto veranderen. Misschien gaan de speakers achterin eerder meedoen als je de balans meer naar achteren zet.

Ik ben zelf niet zo'n audiofiel en had liever niet de Bose spullen gehad, vooral ivm de verloren bagageruimte. Maar het zit er nu eenmaal standaard in bij de Lounge versie die ik om andere redenen wilde hebben.
Dat werkt dus niet, dan neem je gewoon geluid weg van de voorspeakers maar het geluid blijft even hard van de achterste bvb, ook de equalizer verhelpen het probleem niet, bas en high staan al op plus 10, mid op plus 1
De DSP doet het dan weer wel aangezien er boven de 72 ong wel bas wordt bijgegeven, hmmmm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
mdeiman schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:44:
Probleem van leegtrekken accu is nu bij mij opgelost.

Was inderdaad zoals ik had verwacht dat de deksel het knopje Close de hele tijd zat in te drukken en dat trok de accu leeg.

Dit probleem ontstaat na verloop van tijd blijkbaar bij veel mensen. Ik doe de klep altijd met de hand open en dicht en blijkbaar gaat dan de klep uiteindelijk wat verzetten waardoor de knop ingedrukt wordt.

Wat er nu precies daadwerkelijk gedaan is om het op te lossen weet ik niet. Maar ik blijf het wel handmatig doen. Eens zien of het structureel opgelost is. De jumpstarter wordt vandaag afgeleverd en dan is de auto weer rap aan de praat te krijgen als het weer optreedt.
Bij mij ook opgelost door kleine aanpassing. De Opel Ampera had hetzelfde probleem en mijn dealer is Opel/Hyundai. Garage zegt dat "Russische methode" ook werkt maar is alleen zichtbaar .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:19

-CJ

Not remastered

Zijn er mensen die met behulp van magneten hun telefoon op het paneeltje naast de display hebben geplaatst? Vandaag geprobeerd een plastic Brodithouder voor mijn telefoon met een grote magneet er aan vast daar te plaatsen maar ben bang dat deze nog niet sterk genoeg is (lees: vliegt los bij een stevige bocht).

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met plaatsing van de telefoon daar en welke magneten goed te gebruiken zijn.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
-CJ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:02:
Zijn er mensen die met behulp van magneten hun telefoon op het paneeltje naast de display hebben geplaatst? Vandaag geprobeerd een plastic Brodithouder voor mijn telefoon met een grote magneet er aan vast daar te plaatsen maar ben bang dat deze nog niet sterk genoeg is (lees: vliegt los bij een stevige bocht).

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met plaatsing van de telefoon daar en welke magneten goed te gebruiken zijn.
https://www.amazon.com/gp...=ppx_pop_mob_b_asin_title 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52

Ik heb zelf een houder met zuignap onder het dashboard, maar hier zijn veel voorbeelden te vinden van houders met magneten zoals jij zou willen: https://www.ioniqforum.co...-youve-done-so-far.37744/

[ Voor 3% gewijzigd door Jbee81 op 10-02-2022 08:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
De update ivm voorverwarmen voor snelladen was aangekondigd voor eerste helft dit jaar. In dit interview heeft de Duitse Hyundai baas het over "in de komende weken". Als een bedrijf zegt "eerste helft van het jaar" denk ik altijd 30 juni, maar het gaat dus misschien flink meevallen.

https://www.elektroauto-n...dai-kommen-juergen-keller

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Bluelink app heeft nu keuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmDlQvihX13k-kwU_nILOmK9Qqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scMsUNwlCY84jEEJ4FuYo63A.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik dan op oké klik, sluit de app.

Als ik dat niet doe dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKnkWuQGtiuz3RanKniwkK6_fwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qM8BSh285uYayAMCnf1FlCf.jpg?f=fotoalbum_large
tot in het 'oneindige'.

Iemand een suggestie? App sluiten en mobiel opnieuw opstarten helpt niet.

Shit happens.

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
mdeiman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:26:

[Afbeelding]

Als ik dat niet doe dan
[Afbeelding]
tot in het 'oneindige'.

Hetzelfde probleem hier sinds vanochtend. Nog wel een notificatie in de vroege ochtend dat het laden klaar was. Daarna de app niet meer kunnen opstarten. Het probleem zal dus wel aan de kant van de server liggen.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

[Afbeelding]

Als ik dat niet doe dan
[Afbeelding]
tot in het 'oneindige'.

Is dat op apple of android? Op android zou ik de cache van de app eens legen...
En even je toestel op flightmodus zetten en dan flightmodus weer uit...
Bij mijn androoid toestel werkt de app gewoon op dit moment

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09

[Afbeelding]

Als ik dat niet doe dan
[Afbeelding]
tot in het 'oneindige'.

Ik had dit ook vanochtend. Paar keer app afsluiten en daarna nog eens mijn Wifi uitgezet, daarna deed hij het weer als een zonnetje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
De vuile achterruit gaat opgelost worden niet door een ruitenwisser maar door een camera:
https://mission-e-possibl...mt-mit-77-4-kwh-batterie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49

Zelf gebruik ik een magneet van € 3,49 incl bezorgen van Bol.com, Die heb ik op de achterkant van een oude Iphone geplakt en die ikalleen voor Car Scanner gebruik. het is een sterke magneet, zit vast als een huis op het vlakje naast het scherm. De magneet vind ik te dik om op mijn dagelijkse telefoon te plakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeYDr4vNpc3pVmH7VSZtgBcxkWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHhatgDMJTlPJlnDHyoXNefm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-jk0n3iJx_l-XyxEITFVEoDIpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9csFnCeSeE67Zx2D1QR4Jild.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjBJDahtURO6yjgGoGOsU220lmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmvzbrMiIOQz3YcbJEG3aWKK.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

AkakoMinami schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Ik had dit ook vanochtend. Paar keer app afsluiten en daarna nog eens mijn Wifi uitgezet, daarna deed hij het weer als een zonnetje :)
Inderdaad met de wifi uit gaat het goed, met wifi uit nog steeds niet. 8)7

Shit happens.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

mdeiman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Inderdaad met de wifi uit gaat het goed, met wifi uit nog steeds niet. 8)7
Bedoel je met wifi aan nog steeds niet? Kijk anders even of je je wifi router kan resetten ofzo,
misschien wordt daar iets geblocked? Of is het ergens bij een public wifi?
Lijkt me dus daar ergens mee van doen en niet de app an sich...

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

cooper_s1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Bedoel je met wifi aan nog steeds niet? Kijk anders even of je je wifi router kan resetten ofzo,
misschien wordt daar iets geblocked? Of is het ergens bij een public wifi?
Lijkt me dus daar ergens mee van doen en niet de app an sich...
Het is mijn thuis wifi. Is niets aan veranderd.

Alle apps draaien prima met de wifi aan. Behalve Bluelink sinds vandaag. Als ik op 5G zit, gaat het prima.

Network error is nu de melding.

Shit happens.

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
Nog een filmpje van Carwow. Hier wordt het effect onderzocht op de range van allerlei: Caravan, Skibox, Fiets op het dak etc. Met aan het eind een mooi overzicht. Wel even de video daar stilzetten. Dit alles op basis van een Skoda Enyaq.

YouTube: The worst EV range killers - REVEALED!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:47
Tip voor een goede kofferbak bescherming, al jaren in diverse auto's gehad en nu ook voor de Ioniq 5 te koop:

https://www.kofferraumwan...ndai-ioniq-5-ab-2021.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjx9y9-VG4KXaOydBpxZTt3DPeA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bggMu3leapVxOgnpK3S0J5iw.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door rvdgaag op 10-02-2022 15:50 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:55
https://www.autoweek.nl/a...ccu-en-digitale-spiegels/

Maar krijgt ook ‘Smart Frequency Dampers’, zoals Hyundai de schokdempers noemt, moeten het comfort verder verhogen.

Dus huidige platform is niet goed genoeg? Of kan in ieder geval nog een stuk beter.

[ Voor 7% gewijzigd door ImreD op 10-02-2022 15:58 ]

• Naaldhak
  • Laatst online: 20-08 14:27
ImreD schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:57:
https://www.autoweek.nl/a...ccu-en-digitale-spiegels/

Maar krijgt ook ‘Smart Frequency Dampers’, zoals Hyundai de schokdempers noemt, moeten het comfort verder verhogen.

Dus huidige platform is niet goed genoeg? Of kan in ieder geval nog een stuk beter.
Wel een hard gelach dat er gewoon een V2 komt die dan wel goed is, in plaats van het huidige platform te verbeteren. Misschien komt daar dat getril vandaan. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
cooper_s1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Ik heb die ervaring niet, mijn Lounge presteert telkens weer anders.. van de ene keer snaarstrak alles volgen
tot een licht ping pong effect (heel licht) tot laatst met dat rotweer, veel regen over een 80 km/h weg
zag ie de lijne al helemaal niet meer...
We wachten gewoon de volgende update af. Misschien zitten daar weer wat verbeteringen in.
Bij mij exact hetzelfde, echt geen pijl op te trekken.

• Naaldhak
Verbindingsproblemen met BlueLink hier, iemand?

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:13
Naaldhak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:03:
Ja hier ook. Vanmiddag nog niet toen er anderen al over begonnen. Zowel via 5g als wifi.

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
dvdj schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:04:
De vuile achterruit gaat opgelost worden niet door een ruitenwisser maar door een camera:
https://mission-e-possibl...mt-mit-77-4-kwh-batterie/
Maar ongetwijfeld niet voor bestaande I5's :(

• mystici5
  • Laatst online: 06-09 13:06
Naaldhak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Wel een hard gelach dat er gewoon een V2 komt die dan wel goed is, in plaats van het huidige platform te verbeteren. Misschien komt daar dat getril vandaan. :(
Dacht ik ook toen ik dat las van andere dempers. Ik denk dat Hyundai er toch achter gekomen is dat hier toch iets niet goed gaat. Ik denk alleen dat dit voor ons niets gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
rvdgaag schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:48:
Tip voor een goede kofferbak bescherming, al jaren in diverse auto's gehad en nu ook voor de Ioniq 5 te koop:

https://www.kofferraumwan...ndai-ioniq-5-ab-2021.html

[Afbeelding]
Is dat je eigen foto? Ziet er goed uit.
Waar laat je die flap als je de kofferbak dicht doet?

Nothing to see here

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 20:49
[...]

Het zet je in ieder geval wel aan het denken.
Hetzelfde als de voorbereiding van de batterij voor het laden, mag toch hopen dat ook de huidige auto’s die update krijgen.
De digitale spiegels is in mijn ogen geen toegevoegde waarde. Teveel kans op vuil voor de camera’s e.d.

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:55
Stephan_haarlem schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Hetzelfde als de voorbereiding van de batterij voor het laden, mag toch hopen dat ook de huidige auto’s die update krijgen.
De digitale spiegels is in mijn ogen geen toegevoegde waarde. Teveel kans op vuil voor de camera’s e.d.
Ja precies.
Vieze ruit of vieze camera - weet niet wat beter is. Cameras in plaats van spiegels, tsja heb nu beide..
Software updates heb ik nog wel hoop op, blijft immers toch grotendeels hetzelfde platform.

Sprak eerder deze week de dealer over mijn punten;
- accu preconditioning - kon ie niets over zeggen
- trilling werd erkend als iets dat bij dit product voorkomt, maar geloof niet dat ze veel zij hebben daar iets aan te gaan doen
- LKA/HDA daar wordt wel een update verwacht, maar wanneer is niet duidelijk. Wordt in principe met het onderhoud geinstalleerd, maar willen daar wel een extra afspraak voor maken als de update er is, want 2 jaar of 30k km kan nog wel even duren..

• dvdj
  • Niet online
[...]

Huidige auto's krijgen wel degelijk de update ivm voorverwarmen batterij.

De camera spiegels links/rechts aan de buitenkant zoals in Zuid-Korea: is inderdaad helemaal overbodig. Maar de achteruitkijkspiegel met camera in de spoiler zou ik wel héél nuttig vinden gezien er geen wisser op de achteruit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Laatst online: 13-11-2024
dvdj schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:56:
[...]

De camera spiegels links/rechts aan de buitenkant zoals in Zuid-Korea: is inderdaad helemaal overbodig. Maar de achteruitkijkspiegel met camera in de spoiler zou ik wel héél nuttig vinden gezien er geen wisser op de achteruit is.
Met al die chiptekorten en nu al (keuze) weglaten bepaalde opties bij de huidige bestellingen, zal het wel ergens 2023 worden eer deze auto's op de markt komen..

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

De nieuw aangekondigde schokbrekers worden al in de EV6 toegepast net als de grotere accu. Een tester van de EV6 meldde de schokbrekers maar ik had niet de indruk dat hij er van onder de indruk was.....Het was een Nederlands filmpje op Youtube, de naam van de tester is me ontschoten (Autoweek, Autovisie, ANWB of zo iets).

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
[...]

Is dat niet hoe vooruitgang werkt? Apple is toch ook niet gestopt na het maken van de eerste iPhone? Tuurlijk wordt het product verbeterd en worden er verbeteringen in gestopt. Wat had je dan verwacht?

• theanhank
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Het rijbereik wordt met de dag minder. Dat we de auto ophaalden stond er 445. 73 kw versie. Nu 6 weken later 343. Wat is jullie bereik?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrNUVLccqcjtu5jrD_wKqk-Th7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PjOQLmPtfWv87gbRsS5luRh.jpg?f=fotoalbum_large

• de meester01

de meester01

theanhank schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:47:
Het rijbereik wordt met de dag minder. Dat we de auto ophaalden stond er 445. 73 kw versie. Nu 6 weken later 343. Wat is jullie bereik?[Afbeelding]
Hier wordt het weer meer :)

400 km na ophalen begin december, daarna 300 km en nu het weer wat milder is ongeveer 330-340

Die waarschuwing over batterij ontlading heb ik overigens nooit gehad :/

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 10-02-2022 17:53 ]

• Gerrit-GTi
  • Laatst online: 30-04-2023
Het rijbereik wordt met de dag minder. Dat we de auto ophaalden stond er 445. 73 kw versie. Nu 6 weken later 343. Wat is jullie bereik?[Afbeelding]
Ik laad alleen tot de 80% en dan zit ik meestal op 265km.
Vind je 343KM niet eens zo slecht.

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:03:
Ja 'geen reactie van het voertuig'

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

343 km bereik heb ik nog niet gehad. Zo hoog. Iets boven de 300km nu. P45.

Shit happens.

• BelgianFred81
  • Laatst online: 06-12-2024
https://insideevs.com/new...ndai-ioniq5-enhancements/

Als jullie de link kunnen openen. Dit kwam ik juist tegen. Hopelijk is de update voor het Pre-heaten ook voor de reeds rijdende ioniqs.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Iemand al de Bleulink app aan de praat op een MacBook met een M1 chip?

Ik krijg een melding met humor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcZ0GrFD2svsrUmrd1UUiEfP_o4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AYkP4x7STViOApkcBA2S9km2.png?f=user_large

Shit happens.

• amw82
  • Laatst online: 18:30
dvdj schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Ik heb de ruitenwisser echt nog geen dag gemist en rij toch iedere dag over een modderige bouwweg. De camera's (zowel voor, achter als spiegel) kunnen deze weg minder waarderen, die moet ik dagelijks schoonmaken om er iets door te kunnen zien. Maar de ruit blijft goed bruikbaar. Ook tijdens een bui blijf ik er goed zicht door houden.

[ Voor 3% gewijzigd door amw82 op 10-02-2022 19:41 ]

• Naaldhak
Vielleicht schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Is dat niet hoe vooruitgang werkt? Apple is toch ook niet gestopt na het maken van de eerste iPhone? Tuurlijk wordt het product verbeterd en worden er verbeteringen in gestopt. Wat had je dan verwacht?
Wat denk jezelf, ik verwacht dat ze de huidige problemen oplossen, dit zijn premium geprijste autos die kunnen toch niet trillend en zwabberend rondrijden.

• hessas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 09:34
Ik hoop op korte termijn dan eindelijk mijn Ioniq 5 te mogen ontvangen. Nu volg ik dit forum al enkele maanden en las ik dat menig eigenaar allerlei accessoires voor de auto heeft gekocht. Van interne LED verlichting, tot shampoo en matten. Wellicht fijn om alle handige producten te bundelen zodat iedereen makkelijk zijn ervaringen en links kan delen.

Succes!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
mystici5 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Dacht ik ook toen ik dat las van andere dempers. Ik denk dat Hyundai er toch achter gekomen is dat hier toch iets niet goed gaat. Ik denk alleen dat dit voor ons niets gaat veranderen.
Inderdaad zeg, dat zou best zuur zijn.
Aan de andere kant, wellicht zijn er autobedrijven die wat aan de schokdempers kunnen veranderen? Of kost zoiets veel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

hessas schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:39:
Ik hoop op korte termijn dan eindelijk mijn Ioniq 5 te mogen ontvangen. Nu volg ik dit forum al enkele maanden en las ik dat menig eigenaar allerlei accessoires voor de auto heeft gekocht. Van interne LED verlichting, tot shampoo en matten. Wellicht fijn om alle handige producten te bundelen zodat iedereen makkelijk zijn ervaringen en links kan delen.

Succes!
Strak plan.
Ik zou zeggen, doe een poging door bijvoorbeeld een gedeelde Google-sheet aan te leggen en te delen met ons.

Shit happens.

mystici5 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Deze dempers zitten vziw al onder de EV6.

Of dit achteraf compatible is met bestaande auto's betwijfel ik. Of het iets doet aan de trillingsproblemen die sommigen hebben is mij ook niet duidelijk.
Ik kom nu op ongeveer 380 km obv geschatte bereik en wat ik heb gereden. Dat is al wat hoger dan ik een paar weken geleden zag toen het iets kouder was. Ook ben ik nu iets meer aan het letten op het verbruik, bijvoorbeeld door meer gebruik te maken van uitrollen (tijdig stroom eraf en regeneratie op 0). Mijn verbruik sinds de laatste laadbeurt is 174 Wh/km, dus als ik dat vol kan houden zou ik richting 420 km moeten kunnen halen. Uitdaging...

Je geschatte bereik wordt berekend obv je recente verbruik, en het weer. Als je bijv veel korte stukjes rijd draait de verwarming overmatig mee en zal je bereik snel dalen. Voor korte ritten (<10 minuten) kun je de verwarming gewoon laag zetten en de stoelverwarming gebruiken.

Als je een tijdje wat zuiniger rijd zal je bereik in het cluster dus groter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjoerdvt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Maar ongetwijfeld niet voor bestaande I5's :(
Ja, dat is onwaarschijnlijk.

Maar misschien is er iets van te maken met een gezamenlijke actie. Die hele spoiler is duidelijk slecht ontworpen en het feit dat er nu een digitale spiegel wordt aangeboden is toch een soort erkenning van dat feit.

• Superpioneer
mdeiman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Strak plan.
Ik zou zeggen, doe een poging door bijvoorbeeld een gedeelde Google-sheet aan te leggen en te delen met ons.
Ik zet alles wat ik interessant vind (spullen, opladen, handige tips) op een Trello bord. Die is inderdaad deelbaar, maar dat ga ik niet doen.

• amw82
bilgy_no1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:49:
[...]

Ook ben ik nu iets meer aan het letten op het verbruik, bijvoorbeeld door meer gebruik te maken van uitrollen (tijdig stroom eraf en regeneratie op 0).
Hier ben ik ook mee aan het experimenteren. Alleen bij regeneratie op 0 heb ik het gevoel dat ik een kilometer voor de bocht (beetje overdreven ok O-) ) al van mij gas moet, wil ik van 50 km/h genoeg afgeremd zijn om een bocht te kunnen nemen. Eerste 5 a 10 seconden (niet echt overdreven) remt hij hoogstens 5 km af...

• maax
  • Laatst online: 12-09 21:40
Superpioneer schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Ik zet alles wat ik interessant vind (spullen, opladen, handige tips) op een Trello bord. Die is inderdaad deelbaar, maar dat ga ik niet doen.
Maw je maakt wel gebruik van alle info die men hier op het forum met elkaar deelt maar houdt de info die je hieruit verzameld voor jezelf. Dat noem ik nog eens sociaal (not).

• Superpioneer
maax schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Maw je maakt wel gebruik van alle info die men hier op het forum met elkaar deelt maar houdt de info die je hieruit verzameld voor jezelf. Dat noem ik nog eens sociaal (not).
Hier staat ook prive info van mijzelf op. Ik heb geen behoefte dat te delen. Lijkt me niet zo raar.

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Iemand die zijn Ioniq 5 wil verlagen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TesnPb1tE_ufrtYt-iXRcqbomVw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aBv6ccdEfX4yJMi3hZUWD3rQ.png?f=fotoalbum_large
https://hyundaizubehoer.d...435-lowering-ioniq-5.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:49:
[...]

Ik kom nu op ongeveer 380 km obv geschatte bereik en wat ik heb gereden. Dat is al wat hoger dan ik een paar weken geleden zag toen het iets kouder was. Ook ben ik nu iets meer aan het letten op het verbruik, bijvoorbeeld door meer gebruik te maken van uitrollen (tijdig stroom eraf en regeneratie op 0). Mijn verbruik sinds de laatste laadbeurt is 174 Wh/km, dus als ik dat vol kan houden zou ik richting 420 km moeten kunnen halen. Uitdaging...

Je geschatte bereik wordt berekend obv je recente verbruik, en het weer. Als je bijv veel korte stukjes rijd draait de verwarming overmatig mee en zal je bereik snel dalen. Voor korte ritten (<10 minuten) kun je de verwarming gewoon laag zetten en de stoelverwarming gebruiken.

Als je een tijdje wat zuiniger rijd zal je bereik in het cluster dus groter worden.
Of je laat de obsessie omtrent het bereik/de GOM los en je gebruikt de auto gewoon waar hij voor bedoeld is: om je comfortabel van A naar B te brengen en je legt hem wat vaker aan de laadpaal als je daardoor wat meer prik verstookt. Op jaarbasis is 2-3 kwh/100 meer verbruik in de winter een keer of 6 extra laden.

Het is een SUV van 2 ton, geen Japans spaarpotje zoals een Aygo ooit was.

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
Wordt het weggedrag niet rustiger van denk ik;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Afbeeldingslocatie: https://www.ioniqforum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.ioniqforum.com/attachments/1008b454-2801-488d-afd8-18c4e2692f18-jpeg.36747/

Ziet er goed uit maar ik hou hem lekker hoog op de poten. Heb al eens de bumpstops gevoeld, en een keer een steen die uitstak geraakt op een onverharde weg.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Spiller schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:22:
[...]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit maar ik hou hem lekker hoog op de poten. Heb al eens de bumpstops gevoeld, en een keer een steen die uitstak geraakt op een onverharde weg.
De Hi5 is inderdaad wel erg week afgeveerd. Op mijn vaste route heb ik een drietal verkeersdrempels en met de Auris kon je de gemeenste van de 3 met 65 nemen, met mijn youngtimer Benz 60 en met de Hyundai is 50 al op het randje. Niet zozeer de opgaande slag maar het 'landen' met de vooras aan de achterkant van de drempel. Dan slaat de auto veel te ver door en krijg je gevoelsmatig een zetje richting het stuurwiel vanuit de achterkant. De 19" ballonbandjes dragen daar misschien extra aan bij

Comfort heeft een prijs zullen we maar zeggen. Een paar bochten pakken gaat het onderstel dan weer best redelijk af voor zo'n hoge auto alhoewel het geen BMW 3-serie is natuurlijk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

da's normaal. Actieradius wordt aangepast aan de gerealiseerde prestaties. Die hangen af van temperatuur en je rechtervoet. Enige voordeel is dat deze actieradius wel realistisch is.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amw82
de meester01 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:45:
[...]

De Hi5 is inderdaad wel erg week afgeveerd. Op mijn vaste route heb ik een drietal verkeersdrempels en met de Auris kon je de gemeenste van de 3 met 65 nemen, met mijn youngtimer Benz 60 en met de Hyundai is 50 al op het randje.
Dan liggen die drempels er iig met een reden... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:47
itsme schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Is dat je eigen foto? Ziet er goed uit.
Waar laat je die flap als je de kofferbak dicht doet?
Nee een foto van het web, de mat heb ik besteld. De flap leg je op de mat en werkt dan ook nog eens als anti-slip. In mijn vorige auto (Renault Espace TCE225) had ik hem ook en heb ik de slap weggesneden. In de Ioniq ga ik hem wel gebruiken om de bumper tegen de hondennagels te beschermen, je kan hem ook wegvouwen onder mat zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door rvdgaag op 11-02-2022 08:15 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Kleineheino schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:59:
Hallo,

Wij zijn ons aan het oriënteren op het gebied van elektrisch rijden. Dit heeft te maken met het feit dat ik een leaseauto mag rijden maar elektrisch rijden verplicht is bij de volgende auto. Ik ben zeer geïnteresseerd of iemand op dit forum al eens gereden heeft met een beladen caravan achter de Hyundai Ionic 5? Ik ben benieuwd wat dat doet met de actieradius? Ik heb wel wat testen op YouTube gezien maar denk dat deze niet echt representatief zijn.

BVD
Heino
Bedankt voor de reacties. Het is mij wel duidelijk geworden dat een elektrische auto icm een caravan nog geen ideale combinatie is. Elke 200 km laden, hopen dat de laadpunten niet bezet zijn, caravan afkoppelen, enz enz.

De testen op YouTube zijn in mijn ogen niet representatief. Of er moeten mensen zijn die werkelijk helemaal niets meenemen, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Ik ga dit topic in de gaten houden. Wellicht komen er nog ervaringen voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
bilgy_no1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:03:
[...]

Ja, dat is onwaarschijnlijk.

Maar misschien is er iets van te maken met een gezamenlijke actie. Die hele spoiler is duidelijk slecht ontworpen en het feit dat er nu een digitale spiegel wordt aangeboden is toch een soort erkenning van dat feit.
ik denk niet dat de digitale spiegels een erkenning zijn van een "slecht" ontworpen spoiler, die spiegels waren namelijk al vanaf dag 1 leverbaar in korea, het is gewoon een optie. overigens weet ik niet wat er slecht ontworpen is aan die spoiler. hij geleid de widn namelijk perfect over (dus niet langs) de achterruit waardoor deze niet nat wordt als het regent. het is een keuze geweest. dat de ruit nat wordt als je stilstaat in de regen is wel jammer, maar een spoiler die als afdak fungeert zou er ook wel heeeeel gek uitzien O-) ik ben wel benieuwd of er een mogelijkheid komt om die laatste 5kWh aan cellen bij te kunnen plaatsen, dat is namelijk wel een dingetje wat straks invloed gaat hebben op de restwaarde van de auto terwijl de aankoopprijs gelijk blijft(?)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Tiggy80 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:02:
[...]

ik denk niet dat de digitale spiegels een erkenning zijn van een "slecht" ontworpen spoiler, die spiegels waren namelijk al vanaf dag 1 leverbaar in korea, het is gewoon een optie. overigens weet ik niet wat er slecht ontworpen is aan die spoiler. hij geleid de widn namelijk perfect over (dus niet langs) de achterruit waardoor deze niet nat wordt als het regent. het is een keuze geweest. dat de ruit nat wordt als je stilstaat in de regen is wel jammer, maar een spoiler die als afdak fungeert zou er ook wel heeeeel gek uitzien O-) ik ben wel benieuwd of er een mogelijkheid komt om die laatste 5kWh aan cellen bij te kunnen plaatsen, dat is namelijk wel een dingetje wat straks invloed gaat hebben op de restwaarde van de auto terwijl de aankoopprijs gelijk blijft(?)
Het gaat niet over de buitenspiegels maar een extra camera onder de spoiler als vervanging voor de ontbrekende ruitenwisser. Persoonlijk mis ik hem totaal niet. Ik rij op de buitenspiegels net zoals in een combo, busje of vrachtwagen.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Pagina: 1 ... 76 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic